Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Wanneer is die uitgedeeld? Heb ik gemist. Gaaf artwork! Als 't jou niet bevalt houd ik me aanbevolen!HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:39:
Woods on Fire , de LP die in Venlo is uitgedeeld is ook op bandcamp te beluisteren : https://woodsonfire.bandcamp.com/album/woods-on-fire , so for not echt my cup of tea , nog eens een poging wagen van de week ( vinyl zit nu nog dicht ) van de plaat zelf anders mag wat mij betreft eenn andere liefhebber hem gratis hebbenBand heet tegenwoordig Koblenz en hun website redirect hem er ook naar.
Gister bij sounds voor de grap eens de oude charly lownoise / mental theo trui aangedaan uit 1995geen opmerkingen gehad maar iemand moet hem toch gezien hebben
Kleine 20 mins voor het werk Lisa Stansfield - Live Together 12" op de draaiert :3
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Alles per soort, alfabetisch, met de verzamel LPs na de "Z" ook volgens soort.kozue schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:58:
Wat is trouwens jullie systeem om de platenkast te sorteren?
Voornamelijk heb ik een metal collectie, die "woont" in een verrijdbare "bin" die ik zelf gemaakt heb. Er is plaats voor 500 LPs en ik zit hier aan 490...dus dat wordt problematisch

Daarna heb ik mijn Japanse persingen in mini versies van de bovenstaande bin gestopt (ik hou er nu eenmaal van om door de platen te kunnen bladeren, zoals in de platenwinkels.
Elke mini-bin heeft plaats voor +- 70 LPs, maar ik hou het op 60 zodat ik nog kan doorbladeren, de onderste is allemaal metal en zit ook al boven de 50 LPs, de bovenste is gemengd en is halfvol, maar ik moet er nog een Japanse sticker voor maken en opkleven.

De rest (non-metal, non Japan) zitten standaard zijdelings in een kast, daar vind je rock, pop, funk, hip-hop, en een klein beetje jazz

Ik probeer onder of rond de 750 Lps te blijven, want anders voor dat je het weet word ik er volledig door opgeslorpt, dus als een LP of 10 koop, probeer ik er ook weer 10 te verkopen, ik kijk wat ik eigenlijk bijna niet beluister en ook niet echt zal missen, en die gaan dan de deur uit. Ook als ik een Japanse persing (waar ik me nu vooral op concentreer) weet te bemachtigen, gaat het Europees/Amerikaans model de deur uit.

Ik heb wel eens 2 3LP’s met lounge besteld op discogs voor minder dan dat (incl shipping). Misschien moeten ze de naam vanaf volgend jaar maar wijzigen naar “Cash Grab Day” ofzo.
Wat ik ook nog zag liggen was een box met 4 7” singeltjes voor €55...
Hoe luisteren jullie naar de verzameling ?
Als ik echt wil genieten en er echt voor ga zitten dan pak ik eigenlijk altijd mijn koptelefoon. Daarom best wat geld geïnvesteerd in koptelefoon en koptelefoonversterker. Zo kan ik lekker genieten terwijl de vrouw tv kijkt. En ik denk dat ik meer detail hoor op de koptelefoon dan op mijn speakers. Nu op de draaier Led Zeppelin celebration day
[ Voor 25% gewijzigd door oldsmelly op 15-04-2019 20:02 ]
MuziekLiefhebbert
- Vintage1967
- Registratie: April 2015
- Laatst online: 04-05 19:16
Hoezo, 'Digtaal is beter'?
Topicstarter/u/666787/crop621e0c7d0dd6f_cropped.png?f=community)
Bijna alles staat in 2x een 4-vaks Kallax in de hobbykamer. Een deel, zo'n 40 schijven, staat beneden in een apart vak in de boekenkast. Dat zijn de LP's waar ik vaak naar luister. Dat zijn op dit moment o.a. Joe Bonamassa, David Gilmour, Led Zeppelin (How The West Was Won
Ik luister altijd met een koptelefoon (Sennheiser). Hier geen speciale koptelefoonversterker, maar gewoon een simpele stereoversterker (Yamaha). Ik hoor meer detail en een betere plaatsing van instrumenten dan via de boxen. En mijn vrouw kan lekker rustig lezen. Iedereen happy

Vanavond een van die zeldzame avonden zonder muziek. Soms loopt dat zo.

Wie het herkent mag het zeggen...

Wise enough to play the fool
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik heb m’n platen nu in een 2x2 kallax. Er past nog wel wat bij maar ik begin me wel af te vragen hoe het moet als ie vol zit. Er past geen extra kast meer naast of op, dus dan moet een deel op een andere plek liggen...
Binnen ongeveer een jaar zit ik nu rond de 130 releases. Met dit tempo is ie vol over een half jaar
Foto?Vintage1967 schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:46:
Ik heb een jaar of twee geleden een aantal oude LP's vierengedeeld, voorzien van het alfabet en als dividers in gebruik genomen. Bevalt goed en het ziet er, vind ik zelf, wel heel leuk uit. Opnieuw een kwestie van smaak
[ Voor 17% gewijzigd door kozue op 15-04-2019 22:51 ]
Een miereneukende correctie, het is een pop up light. Ik moet de mijne ook nog eens doen. Heb nieuwe lampjes laten komen uit de UK maar die zijn verloren gegaan voordat ze gemonteerd konden worden
You don't need eyes to see, you need vision
Hier ook het liefst via de koptelefoon (sennheiser hd650), ook als de vrouw/kids er niet zijn. Meer detail ervaar ik ook via de koptelefoon. Zeker met MFSL/analogue production pressings is het genieten.oldsmelly schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:55:
Mijn verzameling staat in de welbekende Ikea kallax kast met 25 vakken . Alles staat op alfabetische volgorde alleen apart gezet voor klassiek, filmmuziek en mijn mfsl verzameling.
Hoe luisteren jullie naar de verzameling ?
Als ik echt wil genieten en er echt voor ga zitten dan pak ik eigenlijk altijd mijn koptelefoon. Daarom best wat geld geïnvesteerd in koptelefoon en koptelefoonversterker. Zo kan ik lekker genieten terwijl de vrouw tv kijkt. En ik denk dat ik meer detail hoor op de koptelefoon dan op mijn speakers. Nu op de draaier Led Zeppelin celebration day![]()
Wat dat betreft ga ik de komende maanden eens kijken of ik mijn nagaoka mp110 kan gaan upgraden richting een AT vm750SH/AT vm760slc/Ortofon 2m black/nagaoka mp500. Genoeg om in te verdiepen in ieder geval.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Is toch een pop up styluslight in overtreffende antfuckingterminologie?Yalopa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:02:
[...]
Een miereneukende correctie, het is een pop up light.

(Targetlight zelfs geloof ik in technicstaal iirc)
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 16-04-2019 12:01 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Ik heb daar 1 RSD plaat gekocht, die wilde ik sowieso al hebben:

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Werd op de recordstore day gratis uitgedeeld bij Sounds in Venlo... Mocht je 'm nog willen hebben, ik heb 'm ook en het is niet echt mijn ding... Dus je mag hem komen halen als je wilt...stickyfish schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:24:
[...]
Wanneer is die uitgedeeld? Heb ik gemist. Gaaf artwork! Als 't jou niet bevalt houd ik me aanbevolen!
Zoals rcor hier boven al aangeeft, werd beneden bij sounds Venlo uitgedeeld als extraatje , na ajax gister nog geen tijd gehad om het eens te beluisteren op een fatsoenlijke manier zonder bezig te zijn met eeeh ajax later die avondstickyfish schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:24:
[...]
Wanneer is die uitgedeeld? Heb ik gemist. Gaaf artwork! Als 't jou niet bevalt houd ik me aanbevolen!

Bij deze is hij gratis bij mij thuis op te halen in het pittoreske Bl...wijck in Noord Limburg , pakweg 11 km van venray
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik heb ook een mooie Ajax sjaal in de kast liggen die wel in euro's betaald is... Enfin, die avond ook niet aan muziek toegekomen (wel aan het zitten op het puntje van mijn stoel)... Net zoals gister avond toen ik zag dat Tottenham de wedstrijd won en onze tegenstander gaat zijn in de halve finale...HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 18 april 2019 @ 02:15:
[...]
Zoals rcor hier boven al aangeeft, werd beneden bij sounds Venlo uitgedeeld als extraatje , na ajax gister nog geen tijd gehad om het eens te beluisteren op een fatsoenlijke manier zonder bezig te zijn met eeeh ajax later die avondterwijl mijn eerste nog met guldens betaalde sjaal om mijn nek hangt
![]()
Bij deze is hij gratis bij mij thuis op te halen in het pittoreske Bl...wijck in Noord Limburg , pakweg 11 km van venrayVan wat ik van bandcamp hoorde gaat dit ook niet mijn kopje thee worden.
Terug on-topic: Het album heeft veel weg van wat Radiohead is en dat moet je echt liggen...
Niet echt mijn ding... Maar goed, zoals ik al zei: ook bij mij (en ook een ras echte gemeente Venray inwoner in het dorpje Merselo, niet te verwarren met Melderslo dat zo'n 20 km van mijn huis verwijderd is) is deze gratis op te halen...
Mooi lijstje zo van albums de laatste weken:
Elbow met BBC Synphonic Orchestra - Seldom Seen Kid live at Abbey Road (ltd half speed master)
Dawn Brothers & Friends - Next of kin
Marillion - Misplaced Childhood
Paul Simon - Graceland
Danny Vera (z'n laatste album)
U2 - Joshua Tree (kringloop)
Amy Winehouse - Back tot Black
Di-Rect - De Duif Sessions
Genieten de komende tijd😊

Neneh Cherry: Broken politics
Jazzanova: Pool

Mijn vinylplekje / DJ plekje
Een SL1200MKII met Concorde is al stijlvol, als daar dan nog eens wit vinyl (Jazzanova) op ligt is dat extra mooi natuurlijk

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 20-04-2019 13:06 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Tja zeg je een aantal post terug dat je voornamelijk maar nieuw gaat kopen vanwege de prijzen,
Maar dan loop ik mijn favoriete 2de hands zaakje binnen en net een nieuwe lading platen binnen bijna allemaal met het vinyl in Mint of Near Mint en dan ga ik toch weer voor de bijl

Styx : Styx II
Yes : Shows
Outlaws: Outlaws
Yes: Shows
Linda Ronstadt: Simple Dreams
Donald Fagen: The Night Fly
Beethoven: Sym 1-9 prachtige uitvoering door Berliner met mijn favoriete dirigent Karajan
Foreigner: Foreigner
Santana: Abraxas
Outlaws: Outlaws
Johny Cash: America
Yes: Topograpics Dreams
Buddy Guy: The Blues is alive and Well (nieuw)
Genesis: A trick of the Tail
14 platen voor net geen 100 euries kan je toch niet laten liggen

Weer vele uurtjes luisterplezier

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 20-04-2019 13:37 ]
MuziekLiefhebbert
Ik heb wel eens 50 platen voor 100 euro laten liggenoldsmelly schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:33:
14 platen voor net geen 100 euries kan je toch niet laten liggen

Ook alleen maar omdat ik daarvoor 150 platen voor 100 euro had gekocht
Maar ja, dat waren natuurlijk andere tijden, minstens 15 jaar geleden.
Wellicht komt dat weer terug, als de hipsters hun baarden gaan afscheren.
Nu zijn CD's bijvoorbeeld geen grijpstuiver waard (leuke tijd om daar nu een verzameling in te gaan beginnen)
"man is not truly one, but truly two,"
Ja ik weet het maar waar kom je tegenwoordig nog platen in deze conditie tegen voor gem 5-7,50 euries.mr_petit schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:40:
[...]
Ik heb wel eens 50 platen voor 100 euro laten liggen![]()
Ook alleen maar omdat ik daarvoor 150 platen voor 100 euro had gekocht![]()
Maar ja, dat waren natuurlijk andere tijden, minstens 15 jaar geleden.
Wellicht komt dat weer terug, als de hipsters hun baarden gaan afscheren.
Nu zijn CD's bijvoorbeeld geen grijpstuiver waard (leuke tijd om daar nu een verzameling in te gaan beginnen)
MuziekLiefhebbert
Eergisteren al, kregen een mailtje dat we al mochten bestellen voor de officiële verkoop😄
Nu als het goed is voor iedereen te bestellen. Ook maar 5000 stuks weer
Heb ik helaas gemist. Ik kom 'm graag een keer bij je ophalen!rcor schreef op donderdag 18 april 2019 @ 01:36:
[...]
Werd op de recordstore day gratis uitgedeeld bij Sounds in Venlo... Mocht je 'm nog willen hebben, ik heb 'm ook en het is niet echt mijn ding... Dus je mag hem komen halen als je wilt...
Ja, blijkbaar was ik toen alweer weg bij Sounds. Helaas kon ik niet blijven plakken ivm andere afspraken. Volgend jaar toch beter regelen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 18 april 2019 @ 02:15:
[...]
Zoals rcor hier boven al aangeeft, werd beneden bij sounds Venlo uitgedeeld als extraatje , na ajax gister nog geen tijd gehad om het eens te beluisteren op een fatsoenlijke manier zonder bezig te zijn met eeeh ajax later die avondterwijl mijn eerste nog met guldens betaalde sjaal om mijn nek hangt
![]()
Bij deze is hij gratis bij mij thuis op te halen in het pittoreske Bl...wijck in Noord Limburg , pakweg 11 km van venrayVan wat ik van bandcamp hoorde gaat dit ook niet mijn kopje thee worden.
Bedankt voor je aanbod! Mocht rcor 'm niet meer hebben dan kom ik 'm graag bij je ophalen. Jouw woonplaats ken ik wel, heb er zelfs nog gewerkt vroeger.
Ik kom zelf uit Arcen.
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Mensen mensen wat een heerlijk muziek maar deze oude bluesreus nog zeg...
Deze man was in de jarenn 60 de inspiratie bron voor spelers als Stevie Ray Vaughn, Jimmy Hendrix en Eric Clapton... niet de minste
Super plaat ik kan hem zeker aanraden Buddy Guy - The blues is alive and well -
[ Voor 26% gewijzigd door oldsmelly op 20-04-2019 19:37 ]
MuziekLiefhebbert
- Vintage1967

En dit zijn de dividers zelf:

De plakletters heb ik indertijd bij de Hema gekocht.
Vanmiddag Bob Marley - Survival op de draaiert gelegd. Lekker relaxed.
Heb trouwens op Catawiki deze versie van Pink Floyd - Wish You Were Here. gezien.
De persingen van de analoge mastertape zijn natuurlijk bekend. Maar ik vraag me af hoe die zich verhouden tot de persingen van de digitale mastertape. Het verhaal dat de platenmaatschappij er bij doet klinkt in ieder geval wel als een klok
Ik heb volgende week mei vakantie, dus eventueel kun je hem ook overdag ophalen als ik thuis ben.. PM me maar even... Dan maken we een afspraak... Woensdag ben ik sowieso niet thuis... Dan ben ik bij een goede vriend die dan jarig is...stickyfish schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:53:
[...]
Heb ik helaas gemist. Ik kom 'm graag een keer bij je ophalen!
[...]
Ja, blijkbaar was ik toen alweer weg bij Sounds. Helaas kon ik niet blijven plakken ivm andere afspraken. Volgend jaar toch beter regelen.
Bedankt voor je aanbod! Mocht rcor 'm niet meer hebben dan kom ik 'm graag bij je ophalen. Jouw woonplaats ken ik wel, heb er zelfs nog gewerkt vroeger.
Ik kom zelf uit Arcen.
5000 stuks is aardig wat, daarvoor hoef je niet perse voor te bestellen. Ik vind die officiële shop veel te duur door hun verzendkosten (vanuit de UK), ik haal m wel bij Concerto op de dag dat ie uitkomt. Heb ik met The Silent Force ook gedaan. Ik had nummer 2006 of ergens in die buurt.GiLeX schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:52:
Pre-ordered Within Temptation - The Heart Of Everything – Limited Edition Numbered Gold & Black Swirl Double Vinyl
Eergisteren al, kregen een mailtje dat we al mochten bestellen voor de officiële verkoop😄
Nu als het goed is voor iedereen te bestellen. Ook maar 5000 stuks weer
Eerst even kunnen genieten van Queen – A Day At The Races, een "oudje" het is de 76er uitvoering dus her en der een karakteristiek tikje en kraakje
En nu maken we er nog een beestenboel van met Pink Floyd – Animals Ook een oude persing uit 77, deze is alleen iets beter dan de Queen LP iets minder tikjes en krasjes.
En een lekkere blondine er bij
Een La Trappe Blond Trappisten biertje deze keer

Ik ben aan het oriënteren om ook platen te gaan verzamelen, nu ben ik wat aan het lezen over verschillende platendraaiers. Ik kwam de Pro-ject Primary tegen, waar de review op whatHifi het volgende zegt:
Waardoor ik iets verder ben gaan zoeken en de Rega Planar tegen kwamWith the likes of £100-odd Lenco, Audio Technica and Crosley turntables knocking about, you can spend a bit less to get your first turntable.
But sometimes it’s worth remembering what Victorian art critic John Ruskin once said: “it's unwise to pay too much, but it's worse to pay too little”.
Ook hier op het forum word over de Rega Planar 1 gesproken als instap-model, is het waard om in de prijsklasse van ~150 te gaan zoeken? Het zijn beide manuele modellen voor zover ik kan zien, dus dan zit het verschil in de klank? De Nederlander in me zegt gaan voor de goedkoopste dan kun je meer platen halen, maar als die minder klinken is het dan nog wel waard?Even as an entry-level turntable, this is the kind of player that could feasibly be the last of your system’s components you’d feel necessary to upgrade.
Ik ga het koppelen aan een Denon 2500 | 2x Q Acoustics 3020i. Dit word in de toekomst uitgebreid naar 2x 3050i.
Ik zou zeggen dat wil je een leuke instap speler halen, reken dan toch voor een nieuwe op rond de €200,-. Oudere modellen kunnen goed zijn, maar ga vooral goed oriënteren. Je wilt immers wel "even" met een speler doen. En niet later een betere halen.barriie schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:05:toon volledige bericht
Hoi mede-Tweakers,
Ik ben aan het oriënteren om ook platen te gaan verzamelen, nu ben ik wat aan het lezen over verschillende platendraaiers. Ik kwam de Pro-ject Primary tegen, waar de review op whatHifi het volgende zegt:
[...]
Waardoor ik iets verder ben gaan zoeken en de Rega Planar tegen kwam
[...]
Ook hier op het forum word over de Rega Planar 1 gesproken als instap-model, is het waard om in de prijsklasse van ~150 te gaan zoeken? Het zijn beide manuele modellen voor zover ik kan zien, dus dan zit het verschil in de klank? De Nederlander in me zegt gaan voor de goedkoopste dan kun je meer platen halen, maar als die minder klinken is het dan nog wel waard?
Ik ga het koppelen aan een Denon 2500 | 2x Q Acoustics 3020i. Dit word in de toekomst uitgebreid naar 2x 3050i.
Als ik je situatie zo zie dan is een Rega zeker leuke om mee te beginnen. Maar Pro-Ject komt binnenkort met een nieuwe budget lijn de X1. Zoals ik zie zeker het geld waard als je een leuke instapper wilt. Maar anders kan je nog kijken naar een model van House of Marley. Ik heb er geen ervaring mee, maar dit moet een leuke speler zijn voor een prijs klasse van ~€200,- .
Er zijn vele merken met elk een budget lijn. Ik zou even oriënteren wat je wilt. Succes in ieder geval
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Denon DP-300F is ook een optie.
[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 21-04-2019 21:31 ]
Precies dat was ook mijn idee, vandaar dat ik het op zich niet erg vind om voor de Rega te gaan, mits het natuurlijk geen "overkill" is voor mijn set-up.Toshirou schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:20:
[...]
Ik zou zeggen dat wil je een leuke instap speler halen, reken dan toch voor een nieuwe op rond de €200,-. Oudere modellen kunnen goed zijn, maar het vooral goed oriënteren. Je wilt immers wel "even" met een speler doen. En niet later een betere halen.
Als ik je situatie zo zie dan is een Rega zeker leuke om mee te beginnen. Maar Pro-Ject komt binnenkort met een nieuw budget lijn de X1. Zoals ik zie zeker het geld waard als je een leuke instapper wilt. Maar anders kan je nog kijken naar een model van House of Marley. Ik heb er geen ervaring mee, maar dit moet een leuke speler zijn voor een prijs klasse van ~€200,- .
Er zijn vele merken met elk een budget lijn. Ik zou even oriënteren wat je wilt. Succes in ieder geval
Komt er bij op het lijstje!Cap schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:21:
Als je dan voor een Pro-ject instapper gaat dan kan je beter de Debut III nemen dan de Primary: meer draaitafel (o.a. beter plateau, arm, rca connectoren achterop) voor je geld.
@barriieCap schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:21:
Als je dan voor een Pro-ject instapper gaat dan kan je beter de Debut III nemen dan de Primary: meer draaitafel (o.a. arm, rca connectoren achterop) voor je geld.
Kijk dan wel goed uit welke versie van de Debut III.
Heb er hier ook al eerder iets over geschreven.
Je moet dan de Debut III DC versie zien te "scoren" Deze heeft een x aantal verbeteringen t.o.v. de normale (oudere revisie) van de Debut III
Meest belangrijkste : DC motor, daardoor stiller. dan de AC versie.
De meeste AC versies komen met een Ortofon OM5 als naald, de DC versie vrijwel altijd met een Ortofon OM10
Thanks zal het in de gaten houden! Apart dat dat zo verschilt van AC / DC. Ben ook niet van plan (snel) de naald te vervangen dus zal me daar ook eens in verdiepen.GiLeX schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:31:
[...]
@barriie
Kijk dan wel goed uit welke versie van de Debut III.
Heb er hier ook al eerder iets over geschreven.
Je moet dan de Debut III DC versie zien te "scoren" Deze heeft een x aantal verbeteringen t.o.v. de normale (oudere revisie) van de Debut III
Meest belangrijkste : DC motor, daardoor stiller. dan de AC versie.
De meeste AC versies komen met een Ortofon OM5 als naald, de DC versie vrijwel altijd met een Ortofon OM10
Ik sluit me aan bij de rest, €200 is een beetje het minimum voor een nieuw model die je platen niet sloopt. Een goed onderhouden oude speler kan ook een goede optie zijn, maar moet je net geluk hebben om ze te vinden. Neem na aanschaf ook zeker even de tijd om de naald goed uit te lijnen (ook met een spiksplinternieuwe tafel): een verkeerd uitgelijnde naald kan naar eigen ervaring de levensduur flink verkorten (en zorgt mogelijk voor slechter geluid).
- Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Favourite Worst Nightmare had ik al, dus hoog tijd voor de eerste plaat. Heb ik meteen de twee beste platen van deze Britten in bezit
- Beach Boys - 20 Golden Greats
Eigenlijk wilde ik Pet Sounds, maar vanwege prioriteiten (en geld) toch maar gekozen voor deze goedkope compilatie. Hier staan in ieder geval de leukste nummers. Pet Sounds komt later wel.
- Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Eindelijk een Pink Floyd plaat kunnen toevoegen aan mijn collectie! Had veel eerder gemoeten, gezien het mijn favoriete band is, maar goed. Beter laat dan nooit! De posters en stickers zijn ook leuke extra's!
- The Strokes - Room On Fire
De tweede plaat van de New Yorkse rockband die bijna net zo goed is als de eerste (Is This It). Beide heb ik nu, dus voorlopig geen andere Strokes platen meer kopen. Die zijn helaas lang niet zo goed als de eerste twee.
Ook nog van het weekend het Blue Album van de Beatles gekocht voor een prikkie bij de lokale platenzaak. Leuke bijkomstigheid toen we eigenlijk een cadeau moesten kopen voor mijn zwager.
Nu even rustig aan doen met de aankopen, want na twee weken zit ik alweer op 15 platen. Niet gezond voor mijn portemonnee, maar het is veel te leuk!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeWise enough to play the fool
Ik ken het. Als je net begint met een verzameling van 0 heb je, afhankelijk van je smaak uiteraard, vele decennia aan muziek om in te halen. Ik heb ook van die weken gehad dat er zowat iedere dag wel een pakketje kwam. In de afgelopen 1½ week heb ik er nu 8 bij, waarvan de meeste oudere releases. Er was slechts 1 nieuwe release bij: Best of Dream Dance vol 17-20.klaps schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:52:
Nu even rustig aan doen met de aankopen, want na twee weken zit ik alweer op 15 platen. Niet gezond voor mijn portemonnee, maar het is veel te leuk!
@airconine De plaat zelf ken ik niet, maar ik vind wit vinyl wel heel erg mooi. Ziet er prachtig uit op de draaitafel

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
- Vintage1967
Ik ben ook héél benieuwd naar je oordeel.Bean77 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:58:
Zojuist binnen gekregen. Lang getwijfeld of ik het wel moest doen omdat het behoorlijk aan de prijs is. Uiteindelijk toch maar de beslissing genomen om hem te halen. Vanavond maar eens rustig beluisteren.Ook benieuwd naar de kwaliteit van deze speciale pressing.
[Afbeelding]
Heb je ook een 'ouderwetse' persing om deze nieuwe mee te vergelijken?
Gaaf hoor, om zo'n LP te kunnen luisteren
Lager loopt niet lekker, kan worden losgemaakt maar daarvoor moet je een tooltje hebben dat het buitenste ringetje van het lager eerst open draait (de binnenste is voor het afstellen van de speling, de buitenste voor het vastzetten). Kan je maken van een oude platte spatel of schroevendraaier en dan een beetje aan de slag met een dremel oid, maar je moet maar net de juiste maat hebben.teacher schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:37:
mn opknappertje heeft best een probleem:
[YouTube: IMG 1349]
Waarschijnlijk is het lager aan gort en helpt het niet deze opnieuw af te stellen, maar het is een Technics zie ik, ik denk een SL-1200? Aan lagers is nog wel te komen. Maar eerst onderste en bovenste lager demonteren en kijken waar de schade zit. Misschien heb ik nog iets liggen.
PS Gemakkelijkere optie: je kan ook een mesje van zo'n mes van zo'n uitschuifmes (Skandia of Ironside bijv) gebruiken om een tool van te maken. Deze heeft aan de achterkant uitsparingen om hem vast te zetten, die hebben de juiste afstand. Je moet de versie met 3 uitsparingen hebben, een beetje de scherpe kanten eraf vijlen en natuurlijk de snijkant bot maken is wel aan te bevelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 25-04-2019 20:20 ]
Gaaf hoor zit al tijden te denken om deze versie van Stevie Ray Vaughan te kopen . Heel benieuwd naar de kwaliteit. Heb je ook andere reguliere mfsl uitgaves ?Bean77 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:58:
Zojuist binnen gekregen. Lang getwijfeld of ik het wel moest doen omdat het behoorlijk aan de prijs is. Uiteindelijk toch maar de beslissing genomen om hem te halen. Vanavond maar eens rustig beluisteren.Ook benieuwd naar de kwaliteit van deze speciale pressing.
[Afbeelding]
MuziekLiefhebbert
Ik heb 3 andere mfsl lp's. Elvis Costello, Dire straits en Billy Joel.oldsmelly schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:12:
[...]
Gaaf hoor zit al tijden te denken om deze versie van Stevie Ray Vaughan te kopen . Heel benieuwd naar de kwaliteit. Heb je ook andere reguliere mfsl uitgaves ?
Zal flink appels met peren vergelijken zijn, maar toch benieuwd hoe deze versie van Marvin het doet.
Zijn nog maar een paar versies uit van de one step. Jammer dat ik die versie van Santana niet heb

Ik heb helaas geen 1 op 1 vergelijking. Ik heb wel een ander album (link), maar dat is niet echt vergelijken.Vintage1967 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:44:
[...]
Ik ben ook héél benieuwd naar je oordeel.
Gaaf hoor, om zo'n LP te kunnen luisteren.
Ik zal nog even benadrukken hoeveel abuse deze (vroege! uit 79) sl heeft gehad: de stelschroeven van de lagers zijn al aan snot gedraaid. Na veel pijn en moeite (en hitte&vriesspray, en dremelen) heb ik de arm eruit. Het onderste lager is echt ingedeukt en die zal nooit meer soepel lopen. Ik weet bijna zeker dat er een keer iets zwaars op de arm gevallen is. De bovenste stelschroef zit zo vastgerot dat alleen uitboren gaat helpen.Cap schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:03:toon volledige bericht
[...]
Lager loopt niet lekker, kan worden losgemaakt maar daarvoor moet je een tooltje hebben dat het buitenste ringetje van het lager eerst open draait (de binnenste is voor het afstellen van de speling, de buitenste voor het vastzetten). Kan je maken van een oude platte spatel of schroevendraaier en dan een beetje aan de slag met een dremel oid, maar je moet maar net de juiste maat hebben.
Waarschijnlijk is het lager aan gort en helpt het niet deze opnieuw af te stellen, maar het is een Technics zie ik, ik denk een SL-1200? Aan lagers is nog wel te komen. Maar eerst onderste en bovenste lager demonteren en kijken waar de schade zit. Misschien heb ik nog iets liggen.
PS Gemakkelijkere optie: je kan ook een mesje van zo'n mes van zo'n uitschuifmes (Skandia of Ironside bijv) gebruiken om een tool van te maken. Deze heeft aan de achterkant uitsparingen om hem vast te zetten, die hebben de juiste afstand. Je moet de versie met 3 uitsparingen hebben, een beetje de scherpe kanten eraf vijlen en natuurlijk de snijkant bot maken is wel aan te bevelen.
[Afbeelding]
Ik ga voor een nieuwe arm, ook vanwege het feit dat dit een hifi tafel gaat worden). Ergens jammer, want een nieuwe ga ik niet uit elkaar halen (en ik wilde hem wit spuiten, net als de tafel).
Top, alvast bedankt!rcor schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:50:
[...]
Ik heb volgende week mei vakantie, dus eventueel kun je hem ook overdag ophalen als ik thuis ben.. PM me maar even... Dan maken we een afspraak... Woensdag ben ik sowieso niet thuis... Dan ben ik bij een goede vriend die dan jarig is...
Ik snap het, als ie echt te lijden heeft gehad is het lagerbusje aan gort en het is sowieso moeilijk om deze dingen heelhuids uit een donor arm te krijgen. Vastzittende stelschroeven, hoogteverstelling etc heb ik altijd wel losgekregen met weken in WD40. Grappig dat je zo'n oude hebt, zo eentje heb ik er ook wel eens onder handen gehad, het leuke was dat die nog helemaal perfect was, want niet gebruikt als DJ apparaat. Wat dat betreft zegt leeftijd niet veel.teacher schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:10:
[...]
Ik zal nog even benadrukken hoeveel abuse deze (vroege! uit 79) sl heeft gehad: de stelschroeven van de lagers zijn al aan snot gedraaid. Na veel pijn en moeite (en hitte&vriesspray, en dremelen) heb ik de arm eruit. Het onderste lager is echt ingedeukt en die zal nooit meer soepel lopen. Ik weet bijna zeker dat er een keer iets zwaars op de arm gevallen is. De bovenste stelschroef zit zo vastgerot dat alleen uitboren gaat helpen.
Ik ga voor een nieuwe arm, ook vanwege het feit dat dit een hifi tafel gaat worden). Ergens jammer, want een nieuwe ga ik niet uit elkaar halen (en ik wilde hem wit spuiten, net als de tafel).
Volgens mij heb ik nog een Technics armdeel liggen, zou goed kunnen dat deze gelijk is aal de SL-1200 (o.a. Q series en D series hebben als ik het goed heb hetzelfde armdeel, wel een andere armbasis. Mocht je interesse hebben kan ik even kijken wat het precies is en wat de staat van de lagerbusjes is. Een nieuw armdeel is tegenwoordig best pittig in prijs vermoed ik.
Thanks! The Magpie Salute is min of meer een voortzetting van The Black Crowes, alleen met een andere zanger. Dus sowieso geweldig gitaarwerkkozue schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:27:
[...]
@airconine De plaat zelf ken ik niet, maar ik vind wit vinyl wel heel erg mooi. Ziet er prachtig uit op de draaitafel

Wilde al tijden deze plaat hebben en dus maar via Amazon besteld.
[ Voor 11% gewijzigd door oldsmelly op 26-04-2019 08:11 ]
MuziekLiefhebbert
Ik ben geen expert, meer een enthousiaste vinyl liefhebber.Vintage1967 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:44:
[...]
Ik ben ook héél benieuwd naar je oordeel.
Gaaf hoor, om zo'n LP te kunnen luisteren.
Zoals eerder gezegd was het appels met peren vergelijken, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik erg verbaasd was.
Ik had verwacht dat de one step wel iets beter klonk dan de reguliere pressings en dat ik het prijs/kwaliteit het niet waard zou vinden.
De realiteit was echter dat ik de one step echt beter vind dan de reguliere pressings. Zoveel meer helderheid, ruimte, heldere achtergrond stemmen. Andere mfsl pressings lijken wat samen geknepen te zijn qua klankbeeld terwijl op de one step het klankbeeld veel meer ruimte had en veel beter/voller/helderder kon klinken.
Nogmaals echt verbaasd over dit verschil, maar het blijft appels met peren vergelijken omdat het verschillende soorten muziek zijn, andere bronnen. Maar ik zie one step/supervinyl niet als een hype, daarvoor klonk het te goed. Het is wel een overkill op mijn setup, dus ik ben al aan het kijken voor een betere mm cartridge

Als ik het goed zie heb je een Nagaoka MP-110 element... Ik zou zelf geen ander element gaan zoeken, maar de naald van de Nagaoka MP-200 aanschaffen en plaatsen inruil voor de MP-110 naald...Bean77 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:44:
[...]
Nogmaals echt verbaasd over dit verschil, maar het blijft appels met peren vergelijken omdat het verschillende soorten muziek zijn, andere bronnen. Maar ik zie one step/supervinyl niet als een hype, daarvoor klonk het te goed. Het is wel een overkill op mijn setup, dus ik ben al aan het kijken voor een betere mm cartridge![]()
[Afbeelding]
Dat wil ik wellicht later dit jaar ook gaan doen (ik heb een Ngaoka MP-110 element) en is direct een waardevolle upgrade...
Als je wil kijken, graagCap schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:59:
[...]
Ik snap het, als ie echt te lijden heeft gehad is het lagerbusje aan gort en het is sowieso moeilijk om deze dingen heelhuids uit een donor arm te krijgen. Vastzittende stelschroeven, hoogteverstelling etc heb ik altijd wel losgekregen met weken in WD40. Grappig dat je zo'n oude hebt, zo eentje heb ik er ook wel eens onder handen gehad, het leuke was dat die nog helemaal perfect was, want niet gebruikt als DJ apparaat. Wat dat betreft zegt leeftijd niet veel.
Volgens mij heb ik nog een Technics armdeel liggen, zou goed kunnen dat deze gelijk is aal de SL-1200 (o.a. Q series en D series hebben als ik het goed heb hetzelfde armdeel, wel een andere armbasis. Mocht je interesse hebben kan ik even kijken wat het precies is en wat de staat van de lagerbusjes is. Een nieuw armdeel is tegenwoordig best pittig in prijs vermoed ik.

Arm is inderdaad van een SL-Q33, armlagers in prima staat, mooi vrij lopend en tegelijk geen speling, zoals het hoort.
Daarnaast heb ik ook nog een perfect plateaulager liggen mocht die ook schade opgelopen hebben (identiek).

Ter vergelijk de SL-1200 arm, misschien valt er uit beide armen samen een werkend geheel te bouwen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 27-04-2019 16:12 ]
- Vintage1967

Ik moet nog wel even geduld hebben. De release is 14 juni, maar ik kijk er nu al naar uit
Het is wat mij betreft echt een wereldband. Als ze weer een beetje in de buurt optreden, ben ik er zeker bij.
Oeh tof! Die ga ik ook bestellen! Even kijken welkeVintage1967 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:26:
Gisteravond onder het genot van 'Grand Southern Electric' het nieuwe album van DeWolff besteld:
[Afbeelding]
Ik moet nog wel even geduld hebben. De release is 14 juni, maar ik kijk er nu al naar uit.
Het is wat mij betreft echt een wereldband. Als ze weer een beetje in de buurt optreden, ben ik er zeker bij.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Klopt het is een mp110.rcor schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:21:
[...]
Als ik het goed zie heb je een Nagaoka MP-110 element... Ik zou zelf geen ander element gaan zoeken, maar de naald van de Nagaoka MP-200 aanschaffen en plaatsen inruil voor de MP-110 naald...
Dat wil ik wellicht later dit jaar ook gaan doen (ik heb een Ngaoka MP-110 element) en is direct een waardevolle upgrade...
Ik ben idd aan het kijken naar een mp200 of een at vm750sh. En eigenlijk met een schuin oog naar de mp500. De 110 is nog goed, dus kan ondertussen sparen voor de 500.
Nu staat echter op de label van de LP zelf wel de naam weer met een dubbele "n" gespeld. Verder lijkt alles wel goed te zijn. (Ik moet de LP nog afspelen, nog geen tijd voor gehad). Maar is dit een kans van een bootleg of iemand die leuk met fotosoep dacht te spelen?
Iemand eenzelfde ervaring met zoiets als hierboven beschreven gehad?
Zelf vond ik het aanbod op koningsdag dit jaar heel erg gelijkwaardig met wat je gemiddeld in kringloopwinkels vindt. Kon me herinneren dat het vorig jaar beter was. Heb het idee dat tegenwoordig met de steigende interesse in LP’s het aanbod aan tweedehands spul steeds slechter wordt (al het goede wordt er snel tussenuit gehaald). Dit zie je niet alleen in het steeds slechter wordende aanbod in kringloopwinkels, maar nu dus ook op koningsdag
Zelf heb ik nog wel 2 LP’s meegenomen. Maar geen muziek dit keer. “Alle 13 goed”, “kinderen voor kinderen” en James Last mochten ze lekker houden. Deze 2 platen zijn testplaten om de draaitafel en installatie te controleren. Ik zie ze online vaak nieuw staan voor rond de €30, dus deze vintage testplaten wilde ik voor die paar euro wel eens proberen. Heb ze nog niet op de draaitafel gehad, eerst maar eens wassen...
topper!Cap schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:56:toon volledige bericht
[...]
Arm is inderdaad van een SL-Q33, armlagers in prima staat, mooi vrij lopend en tegelijk geen speling, zoals het hoort.Geometrie arm is volgens mij hetzelfde (check specs handleidingen), of het allemaal 100% past durf ik niet met zekerheid te zeggen maar afgaande op de foto's is de kans zeker aanwezig wat betreft het armdeel incl binnenste bracket met de horizontale lagers.
Daarnaast heb ik ook nog een perfect plateaulager liggen mocht die ook schade opgelopen hebben (identiek).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ter vergelijk de SL-1200 arm, misschien valt er uit beide armen samen een werkend geheel te bouwen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb het cardan van de sl even gepakt:

Zoals het er naar uit ziet zijn de stelschroeven van de lagers hetzelfde. En de arm ook. Maar het cardan is net even anders. Kan het cardan van de q33 nog verder uit elkaar? Dat ik de onderkant van de voet kan verwijderen? Het probleem van de sl arm zit namelijk in de verticale lagering, de horizontale die in de arm zitten zijn nog goed.
Hieronder de maten, lagers en schroeven om te kijken of je ermee weg komt:

Ik ga wel nog even kritisch naar het plateaulager kijken. Deze is nog goed en opgeknapt, maar een verse is zeker beter.
Na lang twijfelen en de post van Bean77 kreeg ik net deze 2 platen in de bus
Stevie Ray Vaughan Ultra Disc

En Cindy Lauper

Luisteren kan ik pas morgen maar ik hou jullie op de hoogte
MuziekLiefhebbert
Mooi man, ben benieuwd naar je ervaringenoldsmelly schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:49:
Goed voorbeeld doet volgen.
Na lang twijfelen en de post van Bean77 kreeg ik net deze 2 platen in de bus
Stevie Ray Vaughan Ultra Disc![]()
![]()
[Afbeelding]
En Cindy Lauper
[Afbeelding] :
Luisteren kan ik pas morgen maar ik hou jullie op de hoogte
Spijtig dat zo een dingen de grens zelden over komenVintage1967 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:26:
Gisteravond onder het genot van 'Grand Southern Electric' het nieuwe album van DeWolff besteld:
Ik moet nog wel even geduld hebben. De release is 14 juni, maar ik kijk er nu al naar uit.
ThrustDalike schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:22:
[...]
Spijtig dat zo een dingen de grens zelden over komenIk had er hier al een paar keer over gelezen, maar verder nog nooit van gehoord. Maar op Spotify klinkt het alleszins al goed, eens naar het zwarte goud kijken. Aanraders van albums?
Strange Fruit and Undiscovered Plants
Live and outta sight (I) is ook prachtig.
Eigenlijk zijn ze allemaal goed

En als je de kans krijgt ze live te zien zou ik zeker gaan!
Vind het zelf een van de beste live acts die ik heb gezien.
Zo bruut veel energie, passie en muzikaliteit! Altijd kippevel (of kippenvel).
- Vintage1967
Met 'Live & Outta Sight' zit je zeker goed. Gewoon een heerlijk live album dat een prima beeld van de band op dat moment geeft. Mijn favoriete album is 'Strange Fruit & Undiscovered Plants'. Deze is heeft het hoogste gehalte psychedelica imo. 'Orchards\Lupine' doet daar trouwens niet voor onder hoor. Houd je iets meer van rock, dan zou ik voor 'Thrust' gaan.Dalike schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:22:
[...]
Spijtig dat zo een dingen de grens zelden over komenIk had er hier al een paar keer over gelezen, maar verder nog nooit van gehoord. Maar op Spotify klinkt het alleszins al goed, eens naar het zwarte goud kijken. Aanraders van albums?
En ze komen zeker over de grens hoor. Ze zijn regelmatig in België, Frankrijk en Duitsland te vinden. Ook Portugal en Spanje worden regelmatig aangedaan. Kijk maar eens naar de tourdata op hun site.
Als je DeWolff goed vindt, moet je zeker ook eens luisteren naar Blues Pills. Ik ben benieuwd wat je daar van vindt.
Een plaat met een hele grote emotionele waarde (gespeeld op de begrafenis van mijn broer/vader) in originele pressing nog nieuw in de verpakking met poster.

De beste verkoper had er nog 2 dus maar heel snel besteld en nu na een aantal weken binnen !
[ Voor 17% gewijzigd door oldsmelly op 30-04-2019 17:44 ]
MuziekLiefhebbert

En ik ben echt sprakeloos. Het is net of ik nu pas het album heb gehoord live gespeeld door Stevie hier in mijn woonkamer . Mensen wat een oorgasme
Zo helder en duidelijk heb ik nog nooit muziek gehoord op mijn stereo. Heb een flink aantal mfsl platen hier in de kast staan maar deze blaast die letterlijk van mijn draaiert af.
[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 30-04-2019 19:56 ]
MuziekLiefhebbert
Heb Trust en Live & outa Sight besteld. Ben benieuwd als ze binnen zijn. Dan zien of er nog binnen gaan komen!Vintage1967 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:44:
[...]
Met 'Live & Outta Sight' zit je zeker goed. Gewoon een heerlijk live album dat een prima beeld van de band op dat moment geeft. Mijn favoriete album is 'Strange Fruit & Undiscovered Plants'. Deze is heeft het hoogste gehalte psychedelica imo. 'Orchards\Lupine' doet daar trouwens niet voor onder hoor. Houd je iets meer van rock, dan zou ik voor 'Thrust' gaan.
En ze komen zeker over de grens hoor. Ze zijn regelmatig in België, Frankrijk en Duitsland te vinden. Ook Portugal en Spanje worden regelmatig aangedaan. Kijk maar eens naar de tourdata op hun site.
Als je DeWolff goed vindt, moet je zeker ook eens luisteren naar Blues Pills. Ik ben benieuwd wat je daar van vindt.
Ik ga het zeker in de gaten houden als ze hier in de buurt komen. Retie is een beetje te ver voor een Leuvenaar :-)
Wel leuk, hier al Joe Bonamassa leren kennen, nu DeWolf en Blue Pills staat op!
- Vintage1967
Prachtig!
Muziek = Emotie.
Hoewel Queensryche met dit nummer ook muzikaaltechnisch gezien een prachtig nummer heeft gemaakt, is het de emotie die het waardevol en waardevast maakt. Of het nu vanwege een gebeurtenis (blij of verdrietig) is, of dat een nummer je 'gewoon' raakt, maakt imo niet uit. Muziek kan troosten, blij maken, een uitlaatklep van kwaadheid en frustratie zijn.
Om de een of andere reden heeft het nummer 'When The Crowds Are Gone' van het Savatage album 'Gutter Ballet' vanaf het eerste moment zo'n haakje gehad. Ik heb mijn vinger er nooit op kunnen leggen wat de reden is. Mogelijk de tekst. Dit is het tweede nummer waarvan ik de moeite nam om de tekst te lezen uit mijn hoofd te leren. Het eerste nummer was 'Running Free' van Iron Maiden. Hé, je bent metalhead of niet
Muziek = Emotie.
Prachtig!
Nog 2 nachtjes slapen en dan ga ik voor het eerst een van mijn hedendaagse blues helden live horen in Carré Amsterdam
Op naar joe bonamassa 😀😎
MuziekLiefhebbert
Joe Bonamassa is wellicht van de ietwat "jongere" (wat is jong als je in de 40 bent?) generatie wel de beste bluesrock artiesten...oldsmelly schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:10:
Absoluut waar....
Nog 2 nachtjes slapen en dan ga ik voor het eerst een van mijn hedendaagse blues helden live horen in Carré Amsterdam
Op naar joe bonamassa 😀😎
Maar inderdaad warm aanbevolen... Veel plezier op zijn concert!
De oogst:
- Bob Marley - Legend (best of)
- Amy Winehouse - Frank
- Coldplay - Viva la Vida Or Death And All His Friends
- U2 - Under A Blood Red Sky
- Peter Gabriel - So
- Dire Straits - Dire Straits
En dat voor nog geen € 45 euro bij elkaar
En vanmorgen ook alvast Dewolff - Live & Outta Sight II besteld
Oeh dan moet ik ook eens langs gaan. 7,50 per plaat is een mooie prijs!TR1969 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:05:
Vanmiddag even bij de lokale Aldi geshopt (hadden alle non-food dus ook lp's voor half geld)
De oogst:
- Bob Marley - Legend (best of)
- Amy Winehouse - Frank
- Coldplay - Viva la Vida Or Death And All His Friends
- U2 - Under A Blood Red Sky
- Peter Gabriel - So
- Dire Straits - Dire Straits
En dat voor nog geen € 45 euro bij elkaar![]()
En vanmorgen ook alvast Dewolff - Live & Outta Sight II besteld
Het was volgens mij een aanbieding die alleen vandaag in dit betreffende filiaal gold.Zspirit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:18:
[...]
Oeh dan moet ik ook eens langs gaan. 7,50 per plaat is een mooie prijs!
Dat schijnen ze wel vaker te doen om ruimte in hun magazijn te krijgen.
Maar ik zou het zeker even in de gaten houden!
Opeens komen alle bestellingen zowat tegelijk binnen...
En dat is erg joh..... NOT

Gaan we weer van genieten.
MuziekLiefhebbert
Die had natuurlijk door het stevig aangedraaide element een breuk opgelopen... Dat kon niet anders... Het draadje aanraken was al voldoende voor ellende nadat ik 'm bevrijdt had uit z'n benarde positie...
Dus even een paar nieuwe draadjes besteld en afgemonteerd en het element opnieuw uitgelijnd en afgesteld... Speelt nu weer correct en geen rare fratsen meer als ik de headshell aanraak...
Zie hieronder de oude draden (waarbij ik de wittedraad al bevrijdt had uit zijn benarde positie):

En hier de nieuwe Audio Technica headshell draden:

Nu nog even de speler wat afstoffen, want dat is hard nodig valt mij op...
[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 01-05-2019 18:57 ]
Alleen kan ik mijn naald weegschaal nergens meer vinden, dus maar gelijk een nieuwe besteld. Dus nog even geduld hebben tot die binnen is om hem erop te zetten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Goede keus! Dit is een zeer goed klinkend element... Geluidskwalitatief beter dan de MP-110 die ik heb, maar dat mag ook wel voor de flinke meer prijs (lees: 139 euro voor de MP-110 bij respect phono in Duitsland en 775 euro voor de MP-500 bij respect phono in Duitsland)...Bean77 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:40:
Vandaag mijn nieuwe Nagaoka MP-500 element binnen gekomen.
Alleen kan ik mijn naald weegschaal nergens meer vinden, dus maar gelijk een nieuwe besteld. Dus nog even geduld hebben tot die binnen is om hem erop te zetten.
[Afbeelding]
Alvast veel luister plezier toegewenst...:)
Ik kijk af en toe op bol.com en houd een lijstje bij.
Via discogs kan ik wel leuke platen vinden maar dan zit je altijd met verzendkosten die het duur maken.
Dan zou je weer meer bij de zelfde seller moeten kopen maar dat vind ik lastig uitzoeken.
Iemand nog tips?
Dit is wat ik bij bol.com heb kunnen vinden:

Action had wat leuke albums en amazon.de had laatst ook mooi 3 voor de prijs van 2.
Ik koop toch vaak via discogs omdat ik daar vaak de beste deals vind en dan inderdaad een paar tegelijk. Ik hou braaf m'n wishlist bij. Als je dan bij je wants links in de kolom kijkt zie je daar onder het kopje Seller de sellers met de meeste platen uit je wantlist bovenaan staan.Zspirit schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:04:
Hoe zoeken jullie naar mooie Vinyl aanbiedingen?
Via discogs kan ik wel leuke platen vinden maar dan zit je altijd met verzendkosten die het duur maken.
Dan zou je weer meer bij de zelfde seller moeten kopen maar dat vind ik lastig uitzoeken.
Iemand nog tips?
[Afbeelding]
Ah kijk dit is een goede tip.Sluw schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:59:
[...]
Ik koop toch vaak via discogs omdat ik daar vaak de beste deals vind en dan inderdaad een paar tegelijk. Ik hou braaf m'n wishlist bij. Als je dan bij je wants links in de kolom kijkt zie je daar onder het kopje Seller de sellers met de meeste platen uit je wantlist bovenaan staan.
Ik heb echter nu maar een plaat in mijn wishlist omdat die zeldzaam/duur is en dan krijg ik mail.
Maar mail notificatie uitzetten en meerdere platen toevoegen dus.
Ga ik proberen.
Ik weet dat het normaal is dat er altijd enigszins geluid van de naald komt... Echter de laatste tijd begint het steeds harder te worden, tot nu het punt dat het nu hoorbaar is bij het afspelen.
Ik zit er 4 meter vanaf, dat toenemende geluid lijkt mij niet normaal, toch? (Of mijn gehoor moet zo ineens goed zijn geworden xD)
[ Voor 7% gewijzigd door Toshirou op 02-05-2019 16:24 ]
Ff een kleine tip, hoe meer 'want-list' platen je hebt hoe meer mail je krijgt, helaas is het op discogs niet mogelijk om alleen mail te ontvagen bij specifieke items.Zspirit schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:16:
[...]
Ah kijk dit is een goede tip.
Ik heb echter nu maar een plaat in mijn wishlist omdat die zeldzaam/duur is en dan krijg ik mail.
Maar mail notificatie uitzetten en meerdere platen toevoegen dus.
Ga ik proberen. Hi
Edit : kijk dan uiteraard wel zeer vaak naar je gewilde item, anders loop je mogelijk mis
Mijn tip is om als je graag verzamelt on alles aan je 'want-list' toe te voegen wat je maar zou willen hebben , kijk bij een item dan bijvoorbeeld naar verkoper X dan zie je gelijk dat hij of zei meerdere want-ik items heeft zo kun je mogelijke dure verzendkosten sparen.
Heb laatst nog een verkoper gelinkt in nederland met 8 euro verzendkosten tot 40 (!) items (let me check) : https://www.discogs.com/seller/theosunrise/profile , sorteer gerust op prijs
Zo kun je soms leuk shoppen op discogs. Gezien zijn 100% positieve feedback (i agree) aanbevolen.
[ Voor 4% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 03-05-2019 00:35 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Into the Wild via Discogs gekocht, is mijn favoriete album aller tijden, maar dat boekje wat er bij zit
Eraserland is voor mij tot nu toe nog wel hét album van het jaar, niet heel origineel maar zo fijn om even voor te gaan zitten.
Muddy Waters heb ik blind gekocht, eerdaags maar eens een drankje inschenken en voor gaan zitten.
Bear's Den' nieuwe album is niet zo folky als het eerst en zeker niet zo 80's als het voorgaande, maar wel een fijn album om te luisteren.
Supertramp en Simon and Garfunkel is dan weer meegekomen met de discogs order, fijne luister muziek.
Overigens ook daarbij 100 hoezen (via Platomania) gekocht, welke er nu ook omheen zitten. Fijne hoezen, beter dan het standaard plastic materiaal wat je meekrijgt. Nu een mooi rijtje platen in de kast staan welke er zonder moeite uit schuiven. Ik zit de komende tijd wel weer even goed
Zojuist de mp500 op de planar 3 gemonteerd en wat een geluidrcor schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:10:
[...]
Goede keus! Dit is een zeer goed klinkend element... Geluidskwalitatief beter dan de MP-110 die ik heb, maar dat mag ook wel voor de flinke meer prijs (lees: 139 euro voor de MP-110 bij respect phono in Duitsland en 775 euro voor de MP-500 bij respect phono in Duitsland)...
Alvast veel luister plezier toegewenst...:)
Vergelijken met de 110 heeft eigenlijk ook geen zin, het verschil is ook zo groot. Maar aan de andere kant is de 110 ook wel een erg goed element voor de prijs.
Het nadeel is dat er weer een nieuwe zwakke schakel is
[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 03-05-2019 18:57 ]
MuziekLiefhebbert
Ik weet het, vloeken in de kerk, maar ik heb dit album even opgezet via Spottify.oldsmelly schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:53:
Nou mensen ik heb geluisterd naar ...
[Afbeelding]
En ik ben echt sprakeloos. Het is net of ik nu pas het album heb gehoord live gespeeld door Stevie hier in mijn woonkamer . Mensen wat een oorgasme
Zo helder en duidelijk heb ik nog nooit muziek gehoord op mijn stereo. Heb een flink aantal mfsl platen hier in de kast staan maar deze blaast die letterlijk van mijn draaiert af.
Allemachtig wat goed. Hoe heb ik hem kunnen missen.
Wel van hem gehoord uiteraard maar nooit echt de moeite genomen er naar te luisteren.
De Ifi Micro Phono 2 schijnt naar wat ik heb gehoord zeer goed te klinken... kost ongeveer net zo duur als de MP-500 zelf (geheel element incl. naald)...Bean77 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:45:
[...]
Zojuist de mp500 op de planar 3 gemonteerd en wat een geluidEn dan te bedenken dat hij nog los moet komen
Slechts een paar nummers kunnen luisteren ivm kids en zo nog weg.
Vergelijken met de 110 heeft eigenlijk ook geen zin, het verschil is ook zo groot. Maar aan de andere kant is de 110 ook wel een erg goed element voor de prijs.
Het nadeel is dat er weer een nieuwe zwakke schakel isWe gaan maar eens rustig aan kijken voor upgrades voor de phono (Schiit mani) , de versterker (schiit Magni 3) en een betere koptelefoon.
Hier te koop:
https://artsexcellence.com/ifi-micro-iphono2.html
Oh ja, upgrade 1 voor dit dng (en dat kan ook voor je huidige phono preamp): een andere betere lineaire voeding kopen... Koop nooit een switched power supply, die zijn voor audio doeleinden over het algemeen niet zo geschikt (en ik spreek uit ervaring)…
Oh ja, vergelijken heeft idd geen zin... Beiden zijn zeer goed in hun prijs klasse, maar door het technisch en prijs technisch verschil totaal van andere orde...
[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 04-05-2019 07:49 ]
Dit is het mooie van dit forum veel hulp/uitleg maar ook nieuwe muziek :-)TR1969 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 00:20:
[...]
Ik weet het, vloeken in de kerk, maar ik heb dit album even opgezet via Spottify.
Allemachtig wat goed. Hoe heb ik hem kunnen missen.
Wel van hem gehoord uiteraard maar nooit echt de moeite genomen er naar te luisteren.
Ja Stevie Ray is echt een van de grotere in dit genre, helaas mocht de man maar 35 worden.
Mocht je hem nog niet kennen maar als Stevie je ding is dan is dan ga je Joe Bonamassa ook wel waarderen denk ik.
Heb pas ook Buddy Guy ontdekt (de mans is al dik in de 80 :-) ) ook heerlijke blues. Ook Gary Moore maakte verschrikkelijk lekkere blues net als Keb Mo.
Kortom genoeg te ontdekken....
En psssst niet verder vertellen maar ik luister en ontdek ook veel muziek via spotify/Youtube en als ik dan denk dat is wel een plaatje waard koop ik die
MuziekLiefhebbert
Mee eens...rcor schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:16:
[...]
De Ifi Micro Phono 2 schijnt naar wat ik heb gehoord zeer goed te klinken... kost ongeveer net zo duur als de MP-500 zelf (geheel element incl. naald)...
Hier te koop:
Oh ja, upgrade 1 voor dit dng (en dat kan ook voor je huidige phono preamp): een andere betere lineaire voeding kopen... Koop nooit een switched power supply, die zijn voor audio doeleinden over het algemeen niet zo geschikt (en ik spreek uit ervaring)...
Als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe pre-amp dan zou ik ook echt eens kijken naar de Vincent 701.
https://www.vincent-tac.d...nes/tubeline/pho-701.html
MuziekLiefhebbert
Ik kijk eigenlijk bijna nooit op bol.com. Heb er af en toe wel eens zitten neuzen maar ik vind ze vreselijk duur. Vaak 20-50% duurder als “echte” online muziekshops. Mijn eerste keus is jpc.de. Goede prijzen en gratis shipping. Juno.co.uk heeft vaak ook erg goede prijzen maar wel €3 verzendkosten (valt heel erg mee dus ivm discogs).Zspirit schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:04:
Iemand nog tips?
Toen ik net begon met LP’s kocht ik voornamelijk op discogs omdat ik toen vaak verzendkosten kon splitsen over grote bestellingen, maar tegenwoordig vind ik maar zelden iemand die toevallig net de combinatie heeft die ik zoek, plus dat ik meer nieuwe releases koop dan toen, en discogs voor nieuw spul vaak niet veel goedkoper is.
Wat ik ook zeker aan kan raden is om af en toe het internet te laten voor wat het is en lekker bij een platenzaak te gaan neuzen. Ze hebben vrijwel altijd een of meerder bakken met sales voor zo’n €10-€15. Concerto is Amsterdam is daar mijn persoonlijke favoriet in. Soms kom je ineens iets tegen waarvan je niet eens wist dat het bestond. Vorige week zag ik ineens Conjure One - Conjure One liggen voor €15. Ik kende m alleen van een oud trance nummer van zo’n 15 jaar geleden maar hij blijkt dus ook spacy ambient muziek te maken. Was ik zonder de salesbakken nooit echter gekomen
Zonder het te kunnen horen kan ik het niet vergelijken met m’n eigen situatie maar mijn ervaring is niet dat het erger wordt door de tijd heen maar dat het afhankelijk is van de plaat die je speelt. Sommige platen en tonen produceren meer naaldherrie dan andere. Ik heb een paar platen die daar redelijk irritant in zijn. Volgens mij zijn harde opnames en hi-hats het ergst.Toshirou schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:22:
Heeft iemand hier ervaring met een zo genaamde zingende naald?
Ik weet dat het normaal is dat er altijd enigszins geluid van de naald komt... Echter de laatste tijd begint het steeds harder te worden, tot nu het punt dat het nu hoorbaar is bij het afspelen.
Ik zit er 4 meter vanaf, dat toenemende geluid lijkt mij niet normaal, toch? (Of mijn gehoor moet zo ineens goed zijn geworden xD)
Een kap over de speler zou een hoop moeten helpen, en van wat ik gelezen heb zouden betere elementen ook minder geluid af moeten geven. Ik heb wel het idee dat mijn OM10 minder “afvalgeluid” geeft dan de AT3600 die ik daarvoor had, maar ik heb er geen metingen van ofzo, misschien is dat alleen subjectief. Ik zet normaal de speakers gewoon harder of de kap dicht als ik er last van heb
Dank voor de tip. Ik heb de Ifi op mijn lijstje gezet al zal de phono waarschijnlijk het laatst geupgrade worden. De Pro-Ject Tube Box DS2 lijkt me ook wel interessant.rcor schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:16:
[...]
De Ifi Micro Phono 2 schijnt naar wat ik heb gehoord zeer goed te klinken... kost ongeveer net zo duur als de MP-500 zelf (geheel element incl. naald)...
Hier te koop:
Oh ja, upgrade 1 voor dit dng (en dat kan ook voor je huidige phono preamp): een andere betere lineaire voeding kopen... Koop nooit een switched power supply, die zijn voor audio doeleinden over het algemeen niet zo geschikt (en ik spreek uit ervaring)…
Oh ja, vergelijken heeft idd geen zin... Beiden zijn zeer goed in hun prijs klasse, maar door het technisch en prijs technisch verschil totaal van andere orde...
Haha hier ook hooroldsmelly schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:48:
[...]
En psssst niet verder vertellen maar ik luister en ontdek ook veel muziek via spotify/Youtube en als ik dan denk dat is wel een plaatje waard koop ik die![]()
Dat heb ik inderdaad ondervonden dat het per LP is. Gisteravond luisterde ik Greta van Fleet en daar heb ik het best erg bij. Maar bij de LP van bijvoorbeeld Meat Loaf hoorde ik amper wat. En misschien wat je zegt moet ik maar eens de stofkap dicht doen. Deze heb ik tot nu toe altijd open gehad.kozue schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:30:
[...]
Zonder het te kunnen horen kan ik het niet vergelijken met m’n eigen situatie maar mijn ervaring is niet dat het erger wordt door de tijd heen maar dat het afhankelijk is van de plaat die je speelt. Sommige platen en tonen produceren meer naaldherrie dan andere. Ik heb een paar platen die daar redelijk irritant in zijn. Volgens mij zijn harde opnames en hi-hats het ergst.
Een kap over de speler zou een hoop moeten helpen, en van wat ik gelezen heb zouden betere elementen ook minder geluid af moeten geven. Ik heb wel het idee dat mijn OM10 minder “afvalgeluid” geeft dan de AT3600 die ik daarvoor had, maar ik heb er geen metingen van ofzo, misschien is dat alleen subjectief. Ik zet normaal de speakers gewoon harder of de kap dicht als ik er last van hebMisschien dat luisteren via een koptelefoon ook kan helpen als dat je ding is?
Ik ga het vanavond eens proberen of dit verschil maakt, maar echter twijfel ik daar niet over
Dat vraagt om een plaatje vanuit een opbouwende slaapkamer, dus let niet op het gereedschap rond mijn hifi set:

Na aanleiding van Zspirit heb ik ook wat besteld bij Bol.com van een verjaardags cadeau kaart die ik van mijn peettante Gerry heb ontvangen...Zspirit schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:04:
Iemand nog tips?
[Afbeelding]
En ja, ook bij mij kwam het jeugd sentiment opzetten toen ik de kans kreeg om de greatest hits van Gigi D'Agostino te bestellen... Nu wachten op de postbode / pakketdienst bezorger van PostNL...
Dit topic is gesloten.