Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 545.579 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

Op Record Store Day zijn er best wat leuke releases, helaas heb ik familiaire verplichtingen en dus ben ik niet in de gelegenheid om bij mijn eigen platenzaak langs te gaan. Weet iemand of er in zuid oost Drenthe (omgeving Emmen / Borger) ook een goede platenzaak zit die mee doet? Ik kom op de site van RSD niet echt iets overtuigends vinden.

In het kader van deel je vinyl, net deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://f4.bcbits.com/img/0015286506_10.jpg

Blijkt dat ik toch wat beter onderzoek moet doen, want is bij Platomania goedkoper dan bij het label zelf... |:(

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 11:36
Deze werden vandaag afgeleverd door de postduif :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6JMJjz9/laatste-Aanwinst.jpg

U ziet:

David Sylvian : Alchemy an index of Posibilities
David Sylvian : Gone to Earth

Bruce Dickinson: Balls to Picasso

Bruce Dickinson: Chemical Wedding

Op de draaier nu : 45RPM van Japan Gentlemen Take Polaroids _/-\o_ :9~
Hele mooie uitgave van Abbey Road Studio's Half Speed Mastering

Als je van de band Japan houd dat heeft Abbey Road Studio's twee prachtige 45rpm half speed mastering uitgaves in hun catalogus .... hele fraaie kwaliteit voor niet te veel geld

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 13:01

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik kende de term ‘half speed mastering’ niet dus even door Google gehaald en heb een interessant interview met Abbey Road engineer Miles Showell gevonden:
https://www.udiscovermusic.com/halfspeed/
Ik dacht ik deel hem even voor de geïnteresseerden :)

Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
DeFeCt schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:13:
Op Record Store Day zijn er best wat leuke releases, helaas heb ik familiaire verplichtingen en dus ben ik niet in de gelegenheid om bij mijn eigen platenzaak langs te gaan.
Ik heb een aantal interessante releases gezien, maar het grootste deel is mijn ding niet. De meeste artiesten zeggen me niks en maxi singles vind ik te snel afgelopen (de voor mij interessante titels zijn vrijwel allemaal maxi’s).

Ik ben echter wel van plan om langs te gaan, al is het alleen maar voor de ervaring, aangezien dit mijn eerst RSD wordt. Heeft iemand een indicatie aan wat voor prijzen je moet denken? Zijn die een beetje te doen? Ben niet van plan 3 tientjes neer te leggen voor een EP met 5 of 6 tracks, alleen maar omdat ie een mooi kleurtje heeft...

[edit:] Ohja, en als we dan toch bezig zijn met nieuwigheden in de collectie showen... vandaag deze gekregen van de postduif:
https://www.discogs.com/V...-Best-Of/release/12105517

[ Voor 10% gewijzigd door kozue op 14-03-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Zitten best wel wat mooie collecties tussen, maar ik denk dat mijn huidige materiaal de prijs niet kan rechtvaardigen. Dan moet ik wel eerst serieus op andere plekken investeren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Het blijven prijzige releases maar ze hebben er een flink aantal voor 29.95 . Als je naar de releases van
Bv Mobile Fildelity kijkt zit je bijna altijd al tegen 50-60 euro

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
oldsmelly schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:11:
Het blijven prijzige releases maar ze hebben er een flink aantal voor 29.95 . Als je naar de releases van
Bv Mobile Fildelity kijkt zit je bijna altijd al tegen 50-60 euro
Ja dat geldt voor mij ook. Al is die Back to Black bijvoorbeeld niet slecht, qua prijs.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Vrouw naar Feyenoord .... Dus vinyl here we come .....

Even een avondje genieten van my all time favoriete artiest David Bowie

Heathen
Scarry monsters
The man who sold the world zijn al geweest.

nu The next Day op de draaier...

Heerlijk glaasje bordeaux erbij en genieten maar ....... _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-06 21:16
Zspirit schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:23:
[...]

Leuke band wel hoor!
Zelf vond ik het tweede album wat levendiger maar die album art is dan weer minder mooi.
Ben benieuwd wat je er van vindt.
Heeft even geduurd, maar beter laat dan nooit gereageerd.
Er zitten mooie stukken in, maar het is een beetje tam, gezapig. Mijn vrouw vindt het op het eerste gehoor mooi, wat mijn reactie bevestigt :X . Ik zal er niet vaak naar pakken, denk ik.

De afgelopen dagen weer nieuwe albums gehoord. Denk dan aan Looking Back van Stevie Wonder, Een 4LP verzamelbox van Elvis Presley, Ray Charles en T-Rex. En dan heb ik nog niet alle LP's beluisterd die ik drie weken geleden heb gekocht :P . Daarvan gaan de meeste trouwens in de verkoop. Een paar zal ik er zeker houden.

Vanmiddag wilde ik een LP van Drs. P. beluisteren, blijk daar een originele zwart-wit foto van de man bij te zitten. Er zit een stempel achterop en er zitten een paar vouwen in, maar zo'n vondst vind ik wel grappig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1WtIhxRl.jpg?1

Klein beetje off-topic, maar dit is een van de redenen waarom ik zo blij ben met mijn TD166:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/niUGP6Gl.jpg

En dit is nog maar een van de twee katten (de lichtste _O- ) die er wel eens op springt terwijl ik een LP draai. Vanwege de bouw van de speler is dat nog nooit een probleem geweest.

Nu op de draaiert: geen kat maar Profile - Best Of Emmylou Harris.

In de wachtkamer: Earth Wind And Fire - I Am (behalve Boogie Wonderland ken ik geen enkel nummer van dit album)

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Vintage1967 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:23:

En dit is nog maar een van de twee katten (de lichtste _O- ) die er wel eens op springt terwijl ik een LP draai. Vanwege de bouw van de speler is dat nog nooit een probleem geweest.
Katten hoef ik bij mij niet bang voor te zijn, maar weet iemand hoe compatible draaitafels zijn met kleine kinderen? Gaan die er mee spelen als ze er bij kunnen komen? Krijg later dit jaar m'n eerste en vraag me af hoeveel bescherming de platenspeler nodig heeft. Ik weet nog dat ik als kind zo'n ding heel leuk vond... we mochten het oudje van mijn ouders hebben als speelgoed en die was al snel naar z'n grootje ;) (gebroken naald enzo :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
kozue schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Katten hoef ik bij mij niet bang voor te zijn, maar weet iemand hoe compatible draaitafels zijn met kleine kinderen? Gaan die er mee spelen als ze er bij kunnen komen? Krijg later dit jaar m'n eerste en vraag me af hoeveel bescherming de platenspeler nodig heeft. Ik weet nog dat ik als kind zo'n ding heel leuk vond... we mochten het oudje van mijn ouders hebben als speelgoed en die was al snel naar z'n grootje ;) (gebroken naald enzo :+)
Ik heb een dochter van 2.5.
Als ze baby zijn "hoog en droog" zetten. Zowieso moet je en goede cable management hebben.
Nu is ze 2.5 en maakt ze volzinnen, dus begrijpt ze me ook.
2 van de 3 R's zijn hier voldoende:
Rust en regelmaat. Rustig zeggen wat niet mag. Het concequent volhouden. Zit je er aan? Waarschuwing 1. Zit je er nog een keer aan? Waarschuwing 2. Bij de 3e keer handelen.
Gebeurt misschien 1 of 2 keer, dan is het klaar.

Mijn dochter heeft er nooit aangezeten. Kijken mag. Met papa luisteren mag. Aanzitten is verboden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

ixl85 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Ik heb een dochter van 2.5.
Als ze baby zijn "hoog en droog" zetten. Zowieso moet je en goede cable management hebben.
Nu is ze 2.5 en maakt ze volzinnen, dus begrijpt ze me ook.
2 van de 3 R's zijn hier voldoende:
Rust en regelmaat. Rustig zeggen wat niet mag. Het concequent volhouden. Zit je er aan? Waarschuwing 1. Zit je er nog een keer aan? Waarschuwing 2. Bij de 3e keer handelen.
Gebeurt misschien 1 of 2 keer, dan is het klaar.

Mijn dochter heeft er nooit aangezeten. Kijken mag. Met papa luisteren mag. Aanzitten is verboden ;)
Dat is nog een beejte opvoeding d:)b Veel van de huidige kinderen krijgen meer voeding dan op 7(8)7

Hier gewoon alles in afgesloten kasten, kan geen kat of kind zo bij. We hebben beide ook niet. Kinderen willen we niet en de poes hebben we moeten laten inslapen ivm schieldklier falen en ouderdom een jaar of drie geleden.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
Zo, tijd om me hier te mengen! Ik ben nu sinds twee weken mezelf aan het verdiepen in de platenspelers en heb gisterenavond toegehapt: een Pro-Ject Debut III OM10E voor 229,- bij een derde partij via Bol.com. Morgen komt 'ie als het goed is binnen, even kijken of het daadwerkelijk dat model is en zo ja, dan heb ik denk ik qua prijs/kwaliteit een aardig model. Nu nog een voorversterker. Ik ben in de basis wel fan van zelfde merken combineren (lees: een Pro-Ject Phono Box E kopen) maar heb me daarin eigenlijk nog niet verdiept. Ga ik met dat model erg de mist in? De echte versterker daarna is een Denon X2400H met Dali Zensor 5/1/Vokal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@BobB Geen verkeerde keuze als het de DC versie van de Debut III is
Dus een Debut III DC met 15v DC /0.8A stroomvoorziening
En niet de debut III met een de "oudere" 16v AC (16v AC 0.5A)
De DC is stabieler in toeren en ook stiller, de AC versie wil nog wel eens een brommetje hebben :|

De Debut III DC draait hier regelmatig zijn rondjes gekoppeld aan een denon X2500H maar dan met een partij Klipsch boxen 8)
Apart dat de 2400h geen phono in heeft de 2500h (opvolger) wel. Je moet dus inderdaad dan nog een phono pre-amp hebben

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
GiLeX schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:47:
@BobB Geen verkeerde keuze als het de DC versie van de Debut III is
Dus een Debut III DC met 15v DC /0.8A stroomvoorziening
Dat zou wel 's kunnen van niet... Mocht het niet de DC zijn: beter terugsturen? Ik was blij een klein beetje te begrijpen wat het jargon betekent, maar DC of niet-DC was ik nog niet tegengekomen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

BobB schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:52:
[...]

Dat zou wel 's kunnen van niet... Mocht het niet de DC zijn: beter terugsturen? Ik was blij een klein beetje te begrijpen wat het jargon betekent, maar DC of niet-DC was ik nog niet tergengekomen...
Direct Current vs Alternating Current ;)

https://www.vinylengine.c...rum/viewtopic.php?t=12577

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
Thanks! Ik zal desnoods even via de EAN opzoeken of het gaat om de DC, het lijkt er tot nu toe wel op.
Dit is nu de productpagina. Gisteren gekocht via een externe verkoper, maar mijn bestelling linkt nu wel naar hier. Gisteren niet gelet op DC of niet-DC, dus hopen voor het beste :)

[ Voor 29% gewijzigd door BobB op 18-03-2019 18:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
Nou een bestelling die ik zeker 5 maanden geleden heb gedaan kwam vandaag spontaan binnen.

Weer een kleine uitbreiding in de MFSL verzameling

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hCkLDMh/B52.jpg

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

BobB schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:02:
[...]

Thanks! Ik zal desnoods even via de EAN opzoeken of het gaat om de DC, het lijkt er tot nu toe wel op.
Dit is nu de productpagina. Gisteren gekocht via een externe verkoper, maar mijn bestelling linkt nu wel naar hier. Gisteren niet gelet op DC of niet-DC, dus hopen voor het beste :)
Het verschil ook alleen de stroomvoorziening en de motor. De rest van de platenspeler hetzelfde
De AC versie is aleen wat gevoeliger voor brommen.
Het hoeft niet perse een probleem te zijn, Sommigen hebben geen last en anderen ervaren het als een doodzonde om het zo maar eens te zeggen. Er is voor de AC versie via sommige webshops een upgrade setje met een andere riem, poeile en wat isolatie materiaal verkrijgbaar.
Er zijn ook gebruikers die de motor ophanging aangepast hebben door wat schroeven te verwijderen. Er is wel het een en ander aan info te vinden daar over op het wereldwijde spinneweb :+
Maar als het de DC is dan heb je exact de gelijke die ook hier staat ook in Piano lak.
Enige nadeel is die lak, je ziet er elk pluisje,stofje of vingerafdruk op 8)7

(denk dat je wel geluk hebt trouwens, de Debut III met OM10 is vrijwel overal de DC versie. De versie met een OM5E is vaak de AC versie.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
oldsmelly schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:26:
Nou een bestelling die ik zeker 5 maanden geleden heb gedaan kwam vandaag spontaan binnen.
Tja... pfff... ik heb ook zo’n bestelling lopen die maar niet komt. Stond 1 week levertijd op de site toen ik m begin februari plaatste en werd diezelfde dag meteen naar “minstens 4 weken” veranderd. Nu 6 weken later en nog steeds niks :z
Maar goed, het kan blijkbaar dus nog veel erger, 5 maanden zit ik nog lang niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 21:38

Sméagol

Master of Mayhem

Ik koop niet vaak vinyl meer tegenwoordig (al zal dat wel weer komen zodra ik meer te besteden heb). Ik heb nog nét de vinyl business meegemaakt toen het op z'n retour was (en dus voordat het weer terug kwam). Ik ging nog wel 'ns de platenzaakjes af in Rotterdam aan de Nieuwe Binnenweg. Vooral Rhythm Import, soms ook Basic beat waar Benny Rodriguez wel 'ns stond haha. Collectie van toen bestaat dus vooral uit "dance" (verschillende stijlen) singles, met een sporadische album er tussen, zoals Basement Jaxx - Rooty. En een erg mooie box van Underworld - Singles 1992 - 2002. Daarna ook nog wel 'ns wat bij Juno besteld.

Koop zo af en toe nog wel 'ns wat, maar dan vooral albums. Meestal als alternatief voor een CD, digitaal is praktischer, en vinyl is leuker voor de collectie, dus CD's hebben minder nut (moet die zelf nog 'ns backuppen). Zit vaak nog een code bij ook. Zijn theoretisch ook leuker voor handtekeningen, al heb ik tot dusver nog geen handtekening op vinyl kunnen krijgen, op één na tijdens het Metropolis festival. <sigh>

Laatste album dat hier in de kast ligt is Little Dragon - High. Twee keer zelfs. Naar het concert geweest, album meegenomen, maar ze signeerden niet. ;w Verkochten wel albums voorgesigneerd, dus een tweede meegenomen.. Maar ik denk dat ik die weg doe, want handtekeningen die ik niet zelf gescoord heb betekenen eigenlijk niks voor me.

Zit eigenlijk wel te denken weer wat te bestellen, had eigenlijk nog wat op het ook van het Ninjatune label, waaronder de nieuwe EP van Little Dragon.

Wat RSD betreft.. Ik heb de lijst net compleet bekeken (eerder al bekeken maar die site doet 't soms zo belabberd), en zoals alstijd zitten er wel enkele dingen tussen (op het eerste gezicht), maar niks waarvoor ik naar de winkel ren. RDS valt helaas altijd ongelegen, het valt altijd tijdens de 2de grote film festival van het jaar voor mij. Wat betekent dat ik sowieso al veel geld kwijt ben, en bovendien nauwelijks tijd om daadwerkelijk de winkel binnen te stappen. Een coole gekleurde 10" met de Bonobo remix van london Grammar - Hey now is onder andere wat ik op een RSD heb gekocht paar jaar terug.

Ten slotte, vind ik deze wel interessant:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0558/2081/files/BUFFY_FC_1024x1024.jpg?v=1552584676

https://mondotees.com/blo...once-more-with-feeling-lp

Vanaf woensdag in de verkoop. :P

Edit:
Deze fysieke winkels staan niet in de OP:

Rotterdam
https://clone.nl/
In de hofbogen waar ook Bird zit.

Amsterdam
https://www.rushhour.nl/
Spuistraat waar je aan het éne einde The American Book Center hebt, en aan het andere kant een kleiner stukje Red Light District. :P

En daar in de buurt (zijstraat van de Spuistraat)
https://www.facebook.com/...Records-1424737827585902/
Lijkt geen dedicated website te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Sméagol op 19-03-2019 04:40 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Rush Hour ben ik wel eens geweest maar leek me voornamelijk gericht op DJ’s? Kan zijn dat mijn herinneringen wat fuzzy zijn maar ik kan me voornamelijk hele bakken met maxi’s herinneren gesorteerd op verschillende electronische stijlen. Alhoewel dance eigenlijk mijn #1 style is, heb ik niks met singles en ben ik er daarna nooit meer geweest. Mijn eerste keus in Amsterdam is Concerto vanwege hun enorme aanbod en goede prijzen (ze zijn eigenlijk altijd goedkoper dan Velvet), en die staat er al tussen.

Maar een lijst met winkels in een topic als deze is eigenlijk nooit compleet. Wat wellicht handiger is, is een linkje erbij naar VinylHub, een project van Discogs om alle record stores ter wereld op de kaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 21:38

Sméagol

Master of Mayhem

Dat klopt, net als Clone.

Zap records is wat meer zoals Plaatboef volgens mij.. Veel (zo niet alles? Geen idee eigenlijk) 2de hands, en verschillende stijlen.

Ik zal 'ns kijken of ik nog achter de winkel kan komen waar iki oud spul zag. Een winkel in Zuid Holland ergens onder de rivier, weet niet meer waar. Maar had een online shop.. Kreeg van een vriendin nog een single van Furry Phreaks - Want me (like water) met een specifieke remix die ik toendertijd nauwelijks online kon terug vinden. Die winkel had nog meer oude zooi, en volgens mij niet 2de hands, gewoon een grote oude voorraad. Maar ik zal later 'ns zoeken.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 15:57
Morgen ga ik een Dual 701 bekijken en als die bevalt kan ik hem voor een prikje overnemen. Ben in het bezit van een 704 die goed bevalt, maar wil graag is vergelijken en het gemak van een automaat ervaren.

Nog specifieke aandachtspunten waar ik even naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:32

Toshirou

Vinyl Surfer

ThijsM schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:09:
Morgen ga ik een Dual 701 bekijken en als die bevalt kan ik hem voor een prikje overnemen. Ben in het bezit van een 704 die goed bevalt, maar wil graag is vergelijken en het gemak van een automaat ervaren.

Bovenal naar het hele automatische systeem van de tonearm, hoe deze van en naar de plaat gaat (en andersom). De onderdelen die dit verzorgen kunnen over de jaren heen niet meer zo soepel zijn. Hier heb je een kans dat je hier wat onderdelen moet vervangen of van olie voorzien om dit weer optimaal werkend te krijgen.

Verder eigenlijk daarnaast de standaard punten waar je normaal naar kijkt bij het overnemen van een tweedehands platenspeler.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Zo tripple biertje in het glas en King Crimson - In the wake of Poseidon op de draaiert .De perfecte combinatie 😎😎😎

Edit:
Het is wel echt een weird ASS album sommige stukken zijn voor mij niet echt om aan te horen dat is gewoon een bij elkaar gepleurd aantal noten op zoveel mogelijke instrumenten lijkt het wel 8)7
Ik kende dit album niet echt goed , ken crimson wel van andere albums maar dit is echt hun meest psychodelische die ik ooit heb gehoord

[ Voor 62% gewijzigd door oldsmelly op 19-03-2019 20:18 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Wimmel

Hello

ThijsM schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:09:

De 704 en 701 zijn allebei volautomaten dus rijst bij mij de vraag, wat mankeert er nu aan jouw 704?
* Wimmel haalt zijn modellen doorelkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimmel op 20-03-2019 06:54 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:36
Afgelopen zondag mijn 44 jaar oude Thorens TD160 weer opgehaald van haar bezoekje aan de dokter. Zowel uiterlijk een facelift gehad (hout geschuurd en in nieuwe olie gezet, metaal gepolijst, andere onderdelen schoongemaakt), maar innerlijk ook flink aangepakt. Nieuwe snaar, nieuwe olie, opnieuw afgesteld, schakelaars gefixed. Daarnaast nieuwe voetjes en de oude stekkers zijn vervangen door nieuwe pluggen. Dat laatste was helaas wel nodig, maar is toch wat jammer dat hij nu niet meer in 100% originele staat is.

Tijdens de luistersessie bleek dat het geluid inderdaad beter was. Mijn grootste issue was dat de motor wat meer geluid maakte dat ik wilde, maar dat was een stuk minder nu. Omdat Rob en ik beiden wat tijd hadden, hebben we ook nog geluisterd met verschillende elementen. Had ik beter niet kunnen doen... Ik had er een vrije nieuwe AT95E op zitten, maar vergeleken met de nieuwe AT-VM95E, Ortofon Red en een flink duurder element waarvan ik de naam niet meer weet, leek er bij de AT95E een soort "deken" op het geluid te liggen. Daarnaast was er veel minder detail te horen. De AT-VM95E klonk al véél beter en prijs/kwaliteit is die misschien de beste keuze. Maar bij de Ortofon Red was het geluid ook mooi gedetailleerd, maar het geluidsbeeld wat rustiger. Het dure element (ik meen ca. 500 euro) vond ik te analytisch/kill. Dus uiteindelijk gekozen om de Ortofon Red erop te laten monteren.

Flink bedrag armer, maar blij met een zo goed als nieuwe TD160 uit 1974. Zondagmiddag dan ook thuis nog wat vinyl gedraaid. Binnenkort even weer op zoek naar wat nieuw oud vinyl. Eens kijken of ik wat oude Sinatra platen kan vinden of zo. En misschien sparen voor een mooiere voorversterker.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goede keuze! Zo'n TD160 is het echt wel waard om in ere te herstellen. Nieuw moet iets van hele goede huize komen om dat te verbeteren. Dr Thorens vind ik tegenwoordig wel erg aan de prijs aan het worden, maar goed dat lijkt over de hele breedte van de markt al jaren aan de hand te zijn. Het leuke is wel dat de Handige Harry juist zo'n oude Thorens met minimale middelen ook zelf kan herstellen tot 100% (of meer) van het origineel, een jaar of tien geleden deden we eigenlijk niet anders maar publiek en tijden zijn natuurlijk veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Ja, goedkoop is 't niet. Zeker niet omdat ik een klein onderdeeltje miste op mijn speler (een "armlager-afdekdopje") en toch wel mooi vond om een complete speler te hebben. Kleine dopje koste me 35 euro. 8)7

Maar ja, voor mezelf en voor eventuele verkoop ooit, is 't toch mooi dat ie weer compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683425

Ik ben bezig met het verzamelen van alle albums van the king of reggae Bob Marley. Inmiddels heb ik 21 albums van hem op LP. Weten jullie misschien nog plaatzaken die een redelijk aantal Bob Marley Lp's heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:40
Anoniem: 683425 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:03:
Ik ben bezig met het verzamelen van alle albums van the king of reggae Bob Marley. Inmiddels heb ik 21 albums van hem op LP. Weten jullie misschien nog plaatzaken die een redelijk aantal Bob Marley Lp's heeft?
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar op discogs kan je ook zien of bij jouw ontbrekende LP's ergens door een NL aanbieder te koop aangeboden wordt.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683425

Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
[...]

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar op discogs kan je ook zien of bij jouw ontbrekende LP's ergens door een NL aanbieder te koop aangeboden wordt.
Bedankt voor de tip! Zal er naar kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 683425 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:03:
Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
[...]

Toch snap ik ziggy0181 wel... Ik moet toegeven: Discogs is handig, maar soms is het gewoon leuker om per toeval iets ergens te vinden wat je zoekt voor een paar euro...

Het doorzoeken van kratten vol LP's is toch wel een heerlijke bezigheid... Vooral als de verkoper alles op artiest heeft gesorteerd...

Voor Limburgers geld: als Miez-D in Horst, Sounds in Venlo of Music machine in Sittard het niet heeft, vindt je het niet gemakkelijk... Dit vooral omdat Sounds gewoon zeer groot is en omdat de overige twee het zeker ook kunnen aan komen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Het is wellicht leuker om bij toeval iets tegen te komen, maar als je al 21 albums van je favo bekende artiest hebt is het lastig om nog ergens iets bij toeval tegen te komen dat je nog niet hebt. Zeker van de bekendere artiesten en zeker niet voor een paar euro. Ik ken genoeg tweedehands platenzaken maar de sortering laat soms wat te wensen over, terwijl je op discogs netjes kunt filteren en alles van over de hele wereld bij elkaar hebt. Sommigen komen niet verder dan alles globaal op genre zetten. Of ze sorteren het netjes op alfabet, maar daar heb je alleen iets aan als je weet wat je zoekt, niet als je gewoon even wilt neuzen. Dan moet je alsnog de gehele A t/m Z langs. Ik heb dan dus ook meer vinyl van discogs geplukt dan uit een platenzaak.

Ik raad mbt discogs ook aan om zeker niet alleen naar Nederlandse verkopers te kijken. Vaak is het buitenland een stuk duurder met verzendkosten, maar ik heb wel eens iets uit Japan laten komen voor 5 of 6 euro shipping ofzo. Dat is nog goedkoper dan de standaard 7 van postnl. UK, Duitsland en Griekenland vallen vaak heel erg mee. Plus dat je in grote collecties nog wel eens wat anders ziet dat je ook wilt hebben en je verzendkosten kunt besparen met een grotere zending.

Alhoewel ik wel toe moet geven dat het doorzoeken van een krat platen leuker is dan door een lijst op een website heen scrollen. Voelt altijd een beetje als suffe digitale downloads...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Vandaag mijn bestelling binnen gekregen. Buitenhoezen (0,15 mm), binnenhoezen met antistatische binnenvoering en verzenddozen. Die laatste heb ik eindelijk toch maar eens gekocht omdat dat er toch beter uit ziet dan karton van een oude doos, hoe dik en stevig ook. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de webshop (Walvis Products). Ze hebben veel keus in kwaliteit en te bestellen hoeveelheden. Zo kan je binnenhoezen per stuk bestellen. Bij buitenhoezen kan dat dan weer niet, maar goed. En de verpakking is ook prima. Stevig en netjes, alles om schade te voorkomen. Ik weet wel waar ik voortaan mijn spulletjes bestel. Een aanrader.

Nu op de draaiert: Queen - News Of The World

Een van de LP's uit de stapel waar ik eerder over heb gepost. De enige die ik nog niet beluisterd had. En hoewel ik eerder de dubbel live CD (sorry... :X ) in Wembley en een Best Of CD (opnieuw sorry.... :X ) waar ik niet echt warm van werd. Maar ik zit nu toch te genieten. Naast de hits als We Are The Champions en We Will Rock You, ben ik verrast door bijvoorbeeld Sheer Heart Attack, Spread Your Wings en Get Down Make Love. Dit is een absolute blijver :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Vintage1967 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:37:
Vandaag mijn bestelling binnen gekregen. Buitenhoezen (0,15 mm), binnenhoezen met antistatische binnenvoering en verzenddozen. Die laatste heb ik eindelijk toch maar eens gekocht omdat dat er toch beter uit ziet dan karton van een oude doos, hoe dik en stevig ook. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de webshop (Walvis Products). Ze hebben veel keus in kwaliteit en te bestellen hoeveelheden. Zo kan je binnenhoezen per stuk bestellen. Bij buitenhoezen kan dat dan weer niet, maar goed. En de verpakking is ook prima. Stevig en netjes, alles om schade te voorkomen. Ik weet wel waar ik voortaan mijn spulletjes bestel. Een aanrader.
In die buutenhoezen, kunnen daar ook 2lp varianten in? Hebben ze een plakrand of zijn het echt de dikkere hoezen? Zoek al een tijdje naar goede insteek buitenhoezen van stevig plastic, maar vond ze of te duur of ze hadden een plakband. Heb je misschien de mogelijkheid er een foto van te maken?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Raznov schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:12:
[...]

In die buutenhoezen, kunnen daar ook 2lp varianten in? Hebben ze een plakrand of zijn het echt de dikkere hoezen? Zoek al een tijdje naar goede insteek buitenhoezen van stevig plastic, maar vond ze of te duur of ze hadden een plakband. Heb je misschien de mogelijkheid er een foto van te maken?
2Lp's kunnen er prima in. En het zijn niet de dikke hoezen met gestanste randen. Die kosten volgens mij ongeveer €0,50 per stuk. Ze hebben geen plakrand. Ik zal kijken of ik een foto kan maken waarop duidelijk te zien is wat voor soort hoes het is. Maar dat zal niet vandaag zijn. In het weekend moet er echt gewerkt worden voor de baas ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De afgelopen tijd weer flink in de pot geblazen. Deze week binnen gekomen:
Joe Jackson Generations 4-LP Set (I'm the man, Look Sharp, Night and Day, Summer in the City)
Afbeeldingslocatie: http://klaverveld.nl/JoeJackson.jpg

Ook deze week ontvangen:
Ortofon Super OM10. Deze gaat als basis dienen voor het upgraden van mijn OM20 (beeld is wel een beutje wazig).
Afbeeldingslocatie: http://klaverveld.nl/Ortofon.jpg

En vandaag bij Velvet Leiden langs gegaan om The Specials te kopen.
Afbeeldingslocatie: http://klaverveld.nl/TheSpecials.jpg
Inmiddels ligt Night and Day gewassen en wel op de speler. Ik moet hem nog vergelijken met het origineel, maar ik heb het gevoel dat deze versie veel opener klinkt en meer detail heeft _/-\o_ .

Nu nog zin maken om de Ortofon Super te installeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
@Suggs

Gave platen man.,.. Joe Jackson vroegah ook helemaal weg van. Look Sharp heb ik dan wel maar die andere nog niet...

Ik kreeg net deze afgeleverd..

Ik denk wel zijn beste concert ooit .....

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nLZnrMF/Bowie-Glastonbury.jpg _/-\o_ _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vintage1967
Nou, eindelijk wat tijd en zin gevonden om de aanwinst van een paar weken terug op de foto te zetten en te delen. Er zitten mooie ontdekkingen tussen. En soms is het net iets te veel van het goede. Dank dan bijvoorbeeld aan 3 albums (in totaal 5 LP's) van Stevie Wonder en 4 LP's in een box van Elvis Presley. Er zit ook een aantal verrassingen tussen zoals Queen (toch een blijvertje), Bob Marley en Shocking Blue.

Ondertussen heb ik een paar LP's verkocht, dus die ontbreken op de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NdVyXx0l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UYfCLYfl.jpg

Al met al een mooie verrijking van mijn verzameling met heel veel uren luisterplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
@Vintage1967 +1 voor EWF - I Am. Dit is zekers een goed album.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 13:29
Voor de liefhebber er zijn wat leuke platen in de aanbieding voor 15 euro bij bol.com
https://www.bol.com/nl/ra...9/51295/N/3132/?view=list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39

Pierre

Van nature lui!

Zitten een aantal leuke albums tussen alleen ook een hoop vage live albums.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18
Pierre schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:04:
Zitten een aantal leuke albums tussen alleen ook een hoop vage live albums.
Volgens mij gewoon bootlegs. Niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

maartend schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Volgens mij gewoon bootlegs. Niks meer.
Dat klopt en die heb ik 40 jaar geleden afgezworen omdat ik ze niet aan kon horen zo slecht. Die dingen koop ik nooit meer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pierre schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Dat klopt en die heb ik 40 jaar geleden afgezworen omdat ik ze niet aan kon horen zo slecht. Die dingen koop ik nooit meer.
Dat niet alleen, ik vind het ook gewoon leip dat een of andere mafkees daar geld p maakt en de uitvoerenden echt niks krijgen. leuke voro Brein, ze even doorsturen naar Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 13:29
Bootlegs bestaan niet meer toch? Als in op vinyl? Dat lijkt me super vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zspirit schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:37:
Bootlegs bestaan niet meer toch? Als in op vinyl? Dat lijkt me super vreemd
Er is bijna niks anders meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Voor degenen die geïnteresseerd zijn: afgelopen vrijdag heb ik The Lamb Lies Down On Broadway (Genesis, 2 LP) nieuw gekocht voor 15 euro bij De Platenboef, Rotterdam. Er stonden twee exemplaren: eentje voor 15 en eentje voor 30 euro. Beide nieuw. Ik kocht natuurlijk die van 15. Deze werd bij de kassa vervangen door een nieuwe uit de voorraad en (vermoedelijk) werd het exemplaar uit de bak weer terug gezet.

En zaterdag bij de marktkramen vlakbij Blaak (Hoogstraat/Wijde Kerkstraat) gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZuvEy6DbW5l4qvHM8AezYyRP/full.jpg

Vooral blij met de oude vinylplaten. Bijzonder goede kwaliteit trouwens, die van Sinatra. Geen krasje! Rest moet ik nog beluisteren. Maar ik heb wel gemerkt dat ik liever het oude, originele vinyl luister, dan de geremasterde heruitgaves. Alsof je een directere band hebt met Ol' Blue Eyes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 06:43
maartend schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Er is bijna niks anders meer.
Kan je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Er wordt veel regulier vinyl uitgebracht, maar omdat er ook zo verschrikkelijk veel opnames van concerten in zaal/op radio op internet staan, worden daar aaan alle kanten vinyl uitgaves van gemaakt en via reguliere verkoop kanalen aan de man gebracht ; amazon, bol, reguliere online audio verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 06:43
maartend schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Er wordt veel regulier vinyl uitgebracht, maar omdat er ook zo verschrikkelijk veel opnames van concerten in zaal/op radio op internet staan, worden daar aaan alle kanten vinyl uitgaves van gemaakt en via reguliere verkoop kanalen aan de man gebracht ; amazon, bol, reguliere online audio verkoop.
Maar dat maakt het nog geen bootlegs, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Raymond schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Maar dat maakt het nog geen bootlegs, toch?
Tuurlijk wel ; Bootleg ; illegaal geproduceerde muziekopname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
maartend schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Dat niet alleen, ik vind het ook gewoon leip dat een of andere mafkees daar geld p maakt en de uitvoerenden echt niks krijgen. leuke voro Brein, ze even doorsturen naar Bol.com
Wat mij betreft zijn er 2 soorten bootlegs:

- Reguliere albums. Zeker als het origineel met wat moeite nog steeds voor een redelijke prijs op de kop is te tikken, valt dat voor mij onder de noemer 'broodroof'. Nu zijn er ook originele albums die gewoonweg niet meer te betalen zijn voor een gewone sterveling. Twee voorbeelden hiervan zijn Motörhead - Overnight Sensation en The Smashing Pumpkins - Mellon Collie And The Infinite Sadness. Voor de eerste betaal je op Discogs nu minimaal €110,00, voor de tweede zo'n €255,00. In deze gevallen kan ik me voorstellen dat je niet roomser bent dan de paus, zoals dat zo mooi heet, en dat je voor de bootleg gaat. Zelf heb ik schijnbaar ook een of meerdere bootlegs van reguliere LP's van Metallica. Maar ja, als je 4 uitvoeringen van Ride The Lightning hebt, is die kans natuurlijk aanwezig......

- Live opnames door en voor fans. Deze zijn vaak van mindere (zacht uitgedrukt ;) ) kwaliteit. Daar heb ik helemaal geen moeite mee. Mensen die deze categorie bootlegs kopen, zijn die-hard fan van de betreffende artiest of band en hebben vaak de meeste of alle reguliere LP's al in hun bezit. In mijn geval gaat het daarbij om een aantal bootlegs van Metallica en Iron Maiden. Ik herinner me nog een interview met Steve Harris (oprichter en bassist van Iron Maiden) in de Aardschok Metal Hammer ergens eind jaren ,80 of zo, waarin hij dit soort bootlegs als een indicatie van de populariteit van de band zag. Dus hoe meer, hoe liever >:) .

Ik heb niet gekeken welke live opnames het nu gaat in het geval van Bol.com, maar schijnbaar is het zo dat als een optreden via radio of tv is uitgezonden, de opnames vrij gedistribueerd mogen worden. En dat heb ik van horen zeggen.....

Verder denk ik dat de omvang van dit soort bootlegs de artiest minder kost dan de digitale downloads en dat ze ook niet veel betaald krijgen voor diensten als Spotify. En dat is niet gebaseerd op feiten, maar meer op gevoel. Dus als ik er naast zit: shoot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Dat van die radio-opnames klopt.
Maar het wordt moeilijker. In Europa worden ze als legitiem gezien, in de VS als pure bootlegs.
Bij concerten die via de radio werden uitgezonden moeten de rechten in Europa van het programma dat het origineel uitzond, verkregen worden vooraleer ze op een fysiek medium te koop mogen worden aangeboden. In de VS van de artiest (of muziekuitgeverij van de artiest).
Omdat dit nog niet ingewikkeld genoeg is, is er nog een grijze zone. Als het programma niet meer bestaat wat dan ?
Logica dicteert dat de beslissing dan bij het omroepstatuon of bij het moederbedrijf komt te liggen. Niet volgens een Italiaanse rechter die besloot dat de rechten dan gewoon vrij zijn.
Ik denk dat dit de rechtszaak was van de opnames van de King Biscuit Flower Hour, een Amerikaans radio programma die jarenlang wekelijk een integraal live concert uitzond.
Bestaat al heel lang niet meer, dus mogen de uitzendingen worden uitgebracht in Europa (via) Italië maar niet in de VS waar ze werden gemaakt.
Zijn dit nu bootlegs of niet ? Tja, alleen wat dubieuze labels worden er rijk mee, ze worden zonder probleem in het reguliere circuit (platenwinkels, Bol, Amazon, Fnac ...) verkocht, maar de artiest zelf ziet geen cent en om eerlijk te zijn de kwaliteit is meestal belabberd.
FM uitzendingen die op tape werden opgenomen, gedigitaliseerd en dan op vinyl werden geperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
In navolging van het bovenstaande.

Natuurlijk ben ik ook niet roomser dan de paus. Maar heb er echt een hekel aan dat er iemand is die er geld op maakt en de artiest niks.

Dus zal ik zulke (goedkope uitgaves van dure albums) niet kopen, maar gewoon de MP3 binnen halen.

Op mij komt het over als ; Ik wil een vrouw, ik koop er maar 1 bij de PABO. Dan maar opblaasbaar.

het is bij mij ook een beetje, heb ooit eens een CD-release van iets mogen ditsribueren van een 4 uur durende radio show. En dat mocht rond met toestemming van de band. Kom ik het jaren later ergens tegen door iemand die er geld voor vraagt, en dat terwijl de opnames ook door mij lossles op Archive zijn gezet. Tja, daar hou ik dus niet van.

[ Voor 31% gewijzigd door maartend op 25-03-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7R3GsxB/IMG-20190325-143031-03.jpg

Een paar dagen geleden eens weer de kringloop bezocht.. dit keer met succes. Normaal veel Duitstalige schlager, kerk koortjes en Nederlandse 70's pop, maar nu tussen alles ook wat aan Jazz albums kunnen vinden. :D

Nu was ik bekend met Duke Ellington maar Glenn Miller had ik nog niets eerder van gehoord. Beide albums zijn weer perfect voor in de avonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Illegale uitgaves/kopieën van echte albums vallen trouwens niet onder de bootlegs. Dat zijn gewoon pirate pressings en zijn, in tegenstelling tot bootlegs, wél illegaal om te verkopen. Maar soms is het best lastig te zien of het echt is of niet. Zoiets ziet er vanaf de plaatjes best officieel uit:
https://www.discogs.com/B...It-Again/release/13055868
Bij andere zie je het duidelijk, regelmatig komen ze niet eens in een echte bedrukte sleeve en mag je al blij zijn dat ze er degelijke labels op hebben gezet:
https://www.discogs.com/Pitbull-Planet-Pit/release/3002126

Voor de geluidskwaliteit hoef je het niet te doen, over het algemeen hebben ze gewoon de CD erop geperst en hebben ze geen toegang gehad tot degelijke analoge masters. Of een oude uitgave opnieuw opgenomen. Maar ik kan me best voorstellen dat het leuk is voor de collectie, als je liever LP's dan mp3's draait. LP's zijn tenslotte niet perse voor de geluidskwaliteit (daar valt over te twisten) maar voor de algemene ervaring (verschilt per persoon) en ook een stukje verzamelaspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Zoals ik een tijd geleden ter aanvulling van hierboven nog een artikel op de BBC hierover las. https://www.bbc.com/news/uk-wales-46393631

[ Voor 14% gewijzigd door Toshirou op 25-03-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

hihi... wat doe je dan met whitelabels, waar met vage stift een titel op geschreven staat, aangevuld met "not for sale, promotional only"...

Of remixes van bvb Michael jackson die duidelijk niet officieel zijn...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-06 11:27
Ik heb nog geen platenspeler, maar de eerste plaat is een feit :) Bij de lokale kringloop Rumours van Fleetwood Mac op de kop getikt voor 7 euro. Dat was dan ook de enige interessante plaat die ze hadden, maar toch een leuke vondst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

klaps schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:30:
Ik heb nog geen platenspeler, maar de eerste plaat is een feit :) Bij de lokale kringloop Rumours van Fleetwood Mac op de kop getikt voor 7 euro. Dat was dan ook de enige interessante plaat die ze hadden, maar toch een leuke vondst!
Maar in ieder geval een mooi begin (en goed album!) van een leuke hobby :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Welkom!
Dat je nog maar veel aanwinsten mag posten. Een nieuwe platenspeler, nieuwe LP's, extra elementen en ga zo maar door. Oh ja, en we zijn ook iet vies van een paar goede reviews, adviezen en tips :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
Toshirou schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:43:
[...]

Maar in ieder geval een mooi begin (en goed album!) van een leuke hobby :D
Het begint al te kriebelen :P
Vintage1967 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:55:
[...]

Welkom!
Dat je nog maar veel aanwinsten mag posten. Een nieuwe platenspeler, nieuwe LP's, extra elementen en ga zo maar door. Oh ja, en we zijn ook iet vies van een paar goede reviews, adviezen en tips :9 .
Thanks d:)b Ben nog druk bezig met het zoeken/oriënteren naar de juiste apparatuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als je zo'n (goeie) plaat hebt dan MOET je natuurlijk wel héél snel een platenspeler hebben he, alleen maar kijken naar die hoes is echt niet voldoende. Hup, platenspeler aanschaffen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 07:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cap schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Als je zo'n (goeie) plaat hebt dan MOET je natuurlijk wel héél snel een platenspeler hebben he, alleen maar kijken naar die hoes is echt niet voldoende. Hup, platenspeler aanschaffen! :)
Wel eerst goed wassen, zeker bij 2e hands platen.

Klinken ze alleen maar fijner van.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kozue
Zo ben ik ook begonnen: eerst vinyl kopen, daarna pas de draaitafel. Mijn redenering was toen dat je altijd wel ergens een draaitafel kunt kopen (zelfs bij de mediamarkt), maar dat dat geen zin heeft als je niets interessants hebt om er op te leggen, en dat dat mogelijk een stuk lastiger is om aan te komen.

Ik was me er toen helemaal nog niet bewust van dat er al jaren zo’n vinyl hype aan het groeien was en ging er van uit dat er niets nieuwers meer op plaat te vinden was dan muziek van pakweg halverwege de jaren 90. Ik ben toen dus begonnen met een paar deeltjes Turn Up The Bass en wat jaren 80 verzamelaars. Ik kwam er daarna achter dat er nu ook heel veel nieuw spul en heruitgaves uit komen en heb ondertussen een collectie van over de 100 releases (toch zeker zo’n 200+ platen met al die dubbelaars) en komt bijna wekelijks wel iets bij ;)

Dus weet waar je aan begonnen bent, als het virus je eenmaal te pakken hebt is het lastig er van af te komen :+

Trouwens, @Yalopa, die white labels zijn vaak gewoon legaal hoor. Mits het om wat oudere muziek gaat tenminste. Vroeger werden die vaak verspreid onder radiostations ter promotie van nieuw materiaal, wat in de jaren 80 vervangen werd door promo’s op CD. Aangezien die van de platenlabels zelf komen zijn het legale pressings en dus gewoon legaal om te verkopen.
Mocht je echter nieuwe muziek op white labels tegenkomen is het waarschijnlijk wel een pirate pressing, want tegenwoordig verspreiden ze geen platen meer onder radiostations ;) (zullen wel gewoon mp3’s zijn). Kan echter nog steeds om een testpress gaan ofzo, dus helemaal zeker weet je het nooit. De weinige piratenreleases die ik gezien heb waren geen whitelabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Deze maand wat minder LP activiteit...
Zit nog wel op W.T. - The Silent Force LTD Edition Clear Vinyl LP te wachten.
En mischien dat ik nog wat Anneke van Gierbergen albums op de kop tik, maar verder deze maand voor de andere hobby (aankoop dedicated filmscanner) besteed, en dus wachten tot het volgende geld O-) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
GiLeX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:56:
Zit nog wel op W.T. - The Silent Force LTD Edition Clear Vinyl LP te wachten.
Die staat ook op mijn lijst voor volgende maand. Sinds de release aankondiging kijk ik er al naar uit. Maar ik heb m nog niet besteld. Die officiële webshop is heel duur met verzending. Volgens mij versturen ze het via de UK, terwijl het gewoon in NL geproduceerd wordt door Music On Vinyl. Ik ga m gewoon bij Concerto halen, die zijn nog goedkoper ook (€20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 17:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

kozue schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:39:
Zo ben ik ook begonnen: eerst vinyl kopen, daarna pas de draaitafel. Mijn redenering was toen dat je altijd wel ergens een draaitafel kunt kopen (zelfs bij de mediamarkt), maar dat dat geen zin heeft als je niets interessants hebt om er op te leggen, en dat dat mogelijk een stuk lastiger is om aan te komen.

Ik was me er toen helemaal nog niet bewust van dat er al jaren zo’n vinyl hype aan het groeien was en ging er van uit dat er niets nieuwers meer op plaat te vinden was dan muziek van pakweg halverwege de jaren 90. Ik ben toen dus begonnen met een paar deeltjes Turn Up The Bass en wat jaren 80 verzamelaars. Ik kwam er daarna achter dat er nu ook heel veel nieuw spul en heruitgaves uit komen en heb ondertussen een collectie van over de 100 releases (toch zeker zo’n 200+ platen met al die dubbelaars) en komt bijna wekelijks wel iets bij ;)

Dus weet waar je aan begonnen bent, als het virus je eenmaal te pakken hebt is het lastig er van af te komen :+

Trouwens, @Yalopa, die white labels zijn vaak gewoon legaal hoor. Mits het om wat oudere muziek gaat tenminste. Vroeger werden die vaak verspreid onder radiostations ter promotie van nieuw materiaal, wat in de jaren 80 vervangen werd door promo’s op CD. Aangezien die van de platenlabels zelf komen zijn het legale pressings en dus gewoon legaal om te verkopen.
Mocht je echter nieuwe muziek op white labels tegenkomen is het waarschijnlijk wel een pirate pressing, want tegenwoordig verspreiden ze geen platen meer onder radiostations ;) (zullen wel gewoon mp3’s zijn). Kan echter nog steeds om een testpress gaan ofzo, dus helemaal zeker weet je het nooit. De weinige piratenreleases die ik gezien heb waren geen whitelabels.
toon volledige bericht
Die witte label platen zijn tegenwoordig bijna altijd test pressings. De ene artiest laat er 10 persen, de ander 30.
Deze worden aan de bandleden gegeven, aan wat crewleden en soms familie.
Tegenwoordig zie je echter ook grotere aantallen, en die worden dan door de band zelf doodleuk voor veel geld verkocht.
Als kleine band kun je die paar honderd euro natuurlijk altijd gebruiken. De grote fan(anatiekelingen)(s) kopen het toch wel.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BobB
GiLeX schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:54:
[...]

(denk dat je wel geluk hebt trouwens, de Debut III met OM10 is vrijwel overal de DC versie. De versie met een OM5E is vaak de AC versie.)
Gelukkig had ik geluk! Het is inderdaad daadwerkelijk de OM10 DC voor een mooie prijs.

Gisteren heb ik de Pro-Ject Phono Box E ontvangen en vanavond ben ik even in de weer geweest om de boel aan te sluiten. Even een super primaire reactie van iemand die nooit analoog geluisterd heeft: wat klinkt dat goed! Ik moet nog een beetje finetunen aan mijn Denon, maar ik ben met minimaal afstellen al heel tevreden.

Ik vond het instellen van het gewicht aan het einde van de arm wel een beetje tricky, ik weet niet of ik het wel zo goed gedaan heb als kon, op YouTube leek het allemaal makkelijker met de draaiende onderdelen. Het klinkt wel goed. Is het dan goed? Of kan de naald te hard op de plaat drukken dat voor beide niet goed is, ondanks dat het goed klinkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 09-06 14:03
Hier ook maar weer eens wat LP's besteld (bij Platomania zodat ik ze kan ophalen in Groningen).
Miles Davis - Kind of blue
John Coltrane - A love supreme
Angelo Badalamenti - soundtrack from twin peaks (En dan de versie met zwarte lp, hoewel die met koffiebruine plaat er erg cool uit ziet schijnt ie minder goed te klinken en meer te kosten)

Iets andere muziek dan waar ik doorgaans naar luister maar hier kan ik ook wel van genieten. Heb de Thorens afgelopen weekend verplaatst van mijn hobbykamer naar de woonkamer. Mijn woonkamer heeft wat een beter klimaat en dan gebruik ik hem ook wat vaker.

Komend weekend naar Grindhoven, kan zijn dat mijn verzameling platen dan weer wat groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Damm waar is de tijd dat je die vond voor een euro...in elk geval, een steengoeie plaat, veel plezier ermee.

Over de whites:
in mijn geval, de uitzondering van de Michal Jackson remix daargelaten zijn het gewoon test persingen en promo's.

[ Voor 13% gewijzigd door Yalopa op 27-03-2019 05:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kozue schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:39:

toon volledige bericht
Mijn eerste LP was als ik mij niet vergis Milk Inc* - Sunrise (Jeckyll & Hyde Remixes)... Gekocht in 2007 en nog steeds in bezit...

Daarna heb ik een tweede LP gekocht: Freeloader- Pure Devotion... Ook die heb ik nog steeds in bezit...
De Milk Inc* is een white label en de tweede was een officiële release...

Na de aanschaf van de eerste LP heb ik die afgespeeld op een pruts platen speler van Chinese komaf... Klonk echt nergens naar...

Eigenlijk was ik direct afgeknapt op het medium LP omwille van het belabberde geluid, tot dat ik die Freeloader per toeval hoorde spelen op een van de platen spelers bij Sounds in Venlo... Dat klonk VEEL beter dan die Milk Inc*... Dus die moest mee...

Thuis klonk die Freeloader net zo shit als die andere LP en toen moest ik het weten: is die chinese platen speler van pap zo slecht? Dus toen een goedkope McCrypt DJ-2650b platen speler gekocht die voor het geld best aardig klonk...

Nu iets meer dan 10 jaar later heb ik die McCrypt al heel lang niet meer, speel ik met meerdere platen spelers, (Thorens TD-318MKI, Dual 1226 en een Akai AP-D210) en allen zijn gewoon goed in hun eigen prijs klasse... Zo'n Akai kost 30 euro en die laat elke Chinese platen speler alle hoeken van de kamer zien...

Er is geen enkele reden te bedenken waarom je een retrolook Crosley / Ricatech / Soundmaster / Lenco zou willen, die zijn zelfs duurder als die Akai en velen malen slechter (ook voor je LP's, want die worden gesloopt met die Chinese rommel spelers)...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Bij mij was het vorig jaar Record Store Day dat ik voor het eerst pas echt met de LP kennis maakte. Ik was in de stad aangekomen en zag een paar bands spelen. Dus dan zie je bij een platen zaak een bord staan met een compleet schema met tijden. Ik begon wel benieuwd te worden. Zeker toen ik daarna ook nog eens bakken met LP zag staan. Dus toen ik binnen keek en de hele groep met mensen in bakken zag kijken dacht ik van "hmmm..zal ik eens kijken of er iets voor mij tussen zit?". Die dag mijn eerste twee LP gehaald, namelijk een van Nat "King" Cole en Louis Armstrong.

Toen moest er nog een speler komen.... mijn eerste keuze was een goedkope ION zoals die je bij de bekende grote winkel met de rode letters ziet. Dan ben je inmiddels twee maanden verder... Maar goed dan kom je erachter dat je met goedkope draaitafels platen graveert in plaats van speelt. Dus ik moest mijn budget maar verhogen, gelukkig had ik toen mijn vakantie geld net.Dus toen de knoop doorgehakt en gegaan voor een Pro-Ject Essential 3, maar het had niet veel gescheeld of ik had een Argon Audio TT2 gehaald (ook een zeer mooie speler, als ik al dat glazen plateau zie... :9~ ).

Maar het moment toen ik de eerste plaat luisterde, dat was van Linkin Park (intussen al meerdere platen gehaald), ja dat was even anders als een CD. Het beviel mij direct en toen ging het halen van platen snel... soms vond mijn portemonnee dat iets minder 8)7.

Maar goed al met al, zeker geen spijt van gehad. RSD dit jaar is gelijk het eerste jubileum van mijn verzamel en luister hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn eerste LP was KLF-The White Room. De strijd tussen CD en LP was in volle gang, mijn vader had een cd speler en een platenspeler. Ik denk dat ik toen de vinyl koos omdat die goedkoper was dan de CD (kleine spaarcentjes). voor mijn verjaardag had ik al een CD of 2-3 gekregen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yalopa schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:17:
Mijn eerste LP was KLF-The White Room. De strijd tussen CD en LP was in volle gang,
Die LP is uit 91. Toen was de strijd wel gestreden hoor.
1986/1987 was het grootste strijdtoneel. Toen kwamen er cd spelers onder de 300 gulden (philips cd207 bijv. wie kent 'm niet ;) ), en 1987 was het eerste jaar dat er meer cd's dan LP's verkocht werden geloof ik
Maar idd, een CD was toen fors duurder dan een LP (fl. 39,- vs. fl. 25,-)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967
Mijn eerste LP was 'Dynasty' van KISS. Mijn vader heeft die toen meegenomen uit Londen.

Mijn eerste platenspeler kan ik me niet meer herinneren, behalve dat het niet was wat ik graag zou willen, maar ja, als je een jaar of 11, 12 bent heb je niet zo veel te willen. De eerste LP heb ik nog steeds, de eerste platenspeler al lang niet meer. Datzelfde geldt voor een paar spelers die ik daarna heb gehad. De eerste serieuze platenspeler was volgens mij een Sony. Het type weet ik niet meer, maar wel dat het een Direct Drive en een 2e hands was. Kostte mij toen 200 gulden. Dat was in 1991.

Mijn eerste CD was 'The Warning' van Queensrÿche. Dat was zó aan het begin van het CD-tijdperk dat er maar één klein rekje met CD's tussen alle baken met LP's stond. Ongelofelijk, maar dat schijfje kostte mij toen ruim 50 gulden 8)7 . En het trieste is dat ik nooit een warm gevoel heb gekregen bij het luisteren van CD's. Ik ben de LP altijd trouw gebleven. Gelukkig heb ik dit album later ook in goede kwaliteit op LP kunnen kopen.

In de jaren '90 ben ik de interesse in het kopen van nieuwe muziek tijdelijk verloren. Ik had en heb helemaal niets met Grunge, Nu-Metal en aanverwante stijlen. En goede hardrock en NWOBHM werden bijna niet meer gemaakt. Muzikaal voor mij dus geen gemis, zakelijk gezien ..... ach ;w .

Het album 'St. Anger' van Metallica was het startschot voor de tweede fase van het kopen van muziek (lees: metal en hardrock >:) ), zowel op LP als CD. Deze komt echt lekker los na het kopen van een tweede platenspeler voor de woonkamer. Dat is mijn TD166 waar ik nu vrijwel dagelijks LP's mee luister _/-\o_ .

Degene die dit topic al wat langer volgt, weet dat mijn smaak zich ondertussen behoorlijk verbreed heeft en zich al lang niet meer beperkt tot Metallica, KISS, Slayer en Iron Maiden. Zal met mijn leeftijd te maken hebben, denk ik. Hoe ouder hoe gekker milder. Om een indruk te krijgen, hoef je alleen maar op de link onderaan mijn posts te klikken om bij mijn verzameling op Discogs te komen :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
Wat is jullie ervaring met het kopen of bekijken van tweedehands receivers/versterkers? Ik las op /r/vinyl dat het niet heel veel uitmaakt wat voor merk of model je koopt (Pioneer en Marantz zijn blijkbaar populaire vintage merken), zolang er een phono ingang in zit en wanneer de versterker/receiver zwaar aanvoelt en een goede bouwkwaliteit heeft, dat het dan wel goed zit.

Dit klinkt als noob toch wel een beetje vaag. Ik heb mijn ogen op een Denon DP300F, dus een versterker/receiver is niet per se nodig. Ik kan ook altijd nog gaan voor actieve speakers, maar een receiver met passieve speakers heeft ook wel charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Waar wil je de Denon dan op aansluiten, je zal toch een versterker nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:19:
Waar wil je de Denon dan op aansluiten, je zal toch een versterker nodig hebben.
klaps schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:40:
Wat is jullie ervaring met het kopen of bekijken van tweedehands receivers/versterkers? Ik las op /r/vinyl dat het niet heel veel uitmaakt wat voor merk of model je koopt (Pioneer en Marantz zijn blijkbaar populaire vintage merken), zolang er een phono ingang in zit en wanneer de versterker/receiver zwaar aanvoelt en een goede bouwkwaliteit heeft, dat het dan wel goed zit.

Dit klinkt als noob toch wel een beetje vaag. Ik heb mijn ogen op een Denon DP300F, dus een versterker/receiver is niet per se nodig. Ik kan ook altijd nog gaan voor actieve speakers, maar een receiver met passieve speakers heeft ook wel charme.
De Denon DP-300F heeft in ingebouwde phono preamp, dus een setje actieve speakers gaat zeker werken.
Wel de speakers een heel stuk van de platen speler af plaatsen zodat de speakers het geluid niet negatief gaat beïnvloeden via de platen speler (lees: geluid terug aan de naald meegeven wat je dan weer terug hoort via diezelfde speakers)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
rcor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:25:
[...]

[...]

De Denon DP-300F heeft in ingebouwde phono preamp, dus een setje actieve speakers gaat zeker werken.
Wel de speakers een heel stuk van de platen speler af plaatsen zodat de speakers het geluid niet negatief gaat beïnvloeden via de platen speler (lees: geluid terug aan de naald meegeven wat je dan weer terug hoort via diezelfde speakers)...
Zoiets las ik inderdaad ook :) in ieder geval de speakers niet plaatsen op dezelfde ondergrond als de platenspeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@Vintage1967 Ik lees dat je eerste cd van Queensryche was , dus ik tjek ff je discogs en wat ziet mijn oog..

Geen Operation mindcrime 8)7 8)7 8)7 :? :? :?

Dat kan natuurlijk niet O-) O-) :9 :9

[ Voor 20% gewijzigd door oldsmelly op 28-03-2019 18:05 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
oldsmelly schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:05:
@Vintage1967 Ik lees dat je eerste cd van Queensryche was , dus ik tjek ff je discogs en wat ziet mijn oog..

@oldsmelly Ha, ha. Het klopt dat ik die niet op LP heb, maar wel op CD :X . Zowel het studio album als de live uitvoering. Ach, laten we het er maar op houden dat ik zoveel wensen heb....... of dat ik de LP nog niet voor een redelijk bedrag tegen ben gekomen........ maar uiteindelijk is de waarheid dat Queensryche een beetje uit beeld is geraakt vanwege alle andere aankopen en ontdekkingen van de afgelopen jaren. En het is en blijft een fantastisch album, natuurlijk :9~ . Ik heb ze trouwens een paar jaar geleden nog wel live gezien, in Eindhoven volgens mij. Voor de duidelijkheid, dat was het Queensryche zonder Geoff Tate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik heb de reissue gekocht geloof voor 30 euries of zo.... idd een geweldig album. Nu Stevie Ray op de draaiert, glaasje Japanse whiskey erbij.. live is good😎

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

oldsmelly schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:05:

Met Oudegeurtje eensch is :> O-)
Ondergetekende heeft Operation op LP en ook nog op een XLII cassette geloof ik _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Lang geleden, na twee epische miskopen (Load en Reload van Metallica - smaken verschillen, no offence intended) heb ik gezworen nooit meer albums in de pre-order te kopen. Eerst luisteren en dan pas kopen werd het motto en dat heeft jarenlang menig miskoop voorkomen.
Fast forward naar 2019.
Na een tweede hands aankoop van Yngwie Malmsteen’s Rising Force uit 1984 en bij behorend luister genot werd ik door Mascot (waar ik een album van Ayreon had gekocht) er op geattendeerd dat Yngwie met een nieuw album kwam. Mooie blauwe marble uitvoering voor een schappelijke prijs.
Gisteren binnen gekomen en net geluisterd...

Een monumentaal slecht album.

Wijze les: houdt je aan je eigen regels ;)
Nu als antigif Heaven and Hell van Black Sabbath op de platenspeler.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hilgo schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:53:
Lang geleden, na twee epische miskopen (Load en Reload van Metallica - smaken verschillen, no offence intended)......
R.T.L, M.O.P en ...A.J.FA waren voor mij wel de toppers. Daarna is het toch wat minder geworden naar mijn mening.
Deze hebben we hier als remasters liggen en( ahum) de originele eerste CD release van die drie :)

Edit en vandaag melding dat de W.T -The Silent Force – LTD Edition Clear Vinyl LP al onderweg is :? 8)

[ Voor 10% gewijzigd door GiLeX op 30-03-2019 01:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
1000 copies van gemaakt en bij ome Smelly ligt er 1 op de OkkieNokkie

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0CqsXLZ/No-Prayer-On-The-Road.jpg :9~ _/-\o_ _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@hilgo Wat was er zo verkeerd aan Load & Reload de muziek of de kwaliteit van de platen ? (of beiden).

Ik heb zelf Load op 45rpm en die opname is niet verkeerd moet ik zeggen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

oldsmelly schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:55:
@hilgo Wat was er zo verkeerd aan Load & Reload de muziek of de kwaliteit van de platen ? (of beiden).

Ik heb zelf Load op 45rpm en die opname is niet verkeerd moet ik zeggen
De muziek. En dan kom je op het gladde ijs dat “smaak” heet ;)
Het was gewoon niet wat ik verwachte/hoopte. Vond het misschien toen ook wel te veel mainstream/commercieel worden, zeker omdat ik in die tijd bands als Death begon te luisteren.
En daarnaast speelt ook dat mijn muzikale smaak ook continue veranderd en in sommige gevallen beïnvloed wordt door gebeurtenissen in mijn leven.
Recent voorbeeld: nadat mijn (nu ex)vrouw in augustus aangaf dat ze wilde scheiden heb ik heel veel black en death metal geluisterd naast veel agressief klinkende metal zoals five finger death punch. Nu de scheiding is afgerond luister ik de laatste weken vooral veel country en singer song writers zoals Sharon van Etten. Naast de altijd wel gedraaide klassiekers zoals Black Sabbath, Supertramp, Led Zeppelin, etc.
Terugkomende op Load & Reload: misschien moet ik de CD’s (sorry) eens opzoeken en opnieuw luisteren :)

Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij mij is het juist van symfo rock naar metal en mijn smaak is alleen breder getrokken.

Oude Blues (y)
Rock (y)
Soul (y)
Metal (y)
60's & 70's singer/songwriter (y)

Bij de weg, net Earth Wind & Fire - Sunday Morning 7" aangeschaft voor in de jukebox.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Earth, Wind & Fire - Sunday Morning (Official Video)

oOo

[ Voor 35% gewijzigd door Bestla op 31-03-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Grappig, als ik de reacties zo een beetje lees (tussen de regels door zeg maar) is het gros van de wat oudere vinyl luisteraars, hier in dit topic, op de een of andere manier toch breed van smaak maar wel met een metalen of rocky base :D

Ondergetekende is groot geworden met o.a. de Beatles dankzij de ouders en zelf begonnen met o.a.
Iron Maiden, Metallica, Megadeth, en een kleine zijstap naar o.a Obituary, Pestilence, Napalm Death, Type o Negative, Sepultura (oude samenstelling met Max)
Maar tegenwoordig meer symfonische metal en wat meer terug naar de 60/70/80s pop rock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@GiLeX Precies mijn inschatting, mijn ouders gaven niet zo heel veel om muziek al hadden we wel altijd een platenspeler maar de muziek kwam niet verder dan wat nederland's talig en duitse zeemans liederen.

Mijn muzikale reis is begonnen zo rond mijn 12-13 jaar met David Bowie,The Cure, Blondie, Iggy Pop, Ramones en diverse andere punk bands. Later tijdens mijn tiener jaren was daar de overgang naar Ska zoals The Selector, The Specials, Bad Manners, Maddness maar ook The Police, Joy Division, Japan, etc..

Toen kwam het hele metal gebeuren als een wals binnen en waren bands als Iron Maiden (zeker 10 maal live gezien) Metallica (keer of 5 live), Tesla en Queensryche etc mijn voornamelijke luister bron.

Daarna kwam er wat meer prog Rock zoals (voornamelijk) Dream Theater (4 maal live gezien), vroegere Genesis etc de enige echte constante in al die jaren is David Bowie.

Op een gegeven ogenblik is mijn interesse in muziek wat gedaald en was ik meer geïnteresseerd in beeld en ziedaar daar kwam een thuistheater met Laserdisc in huize Smelly.

Nu een 10 tal jaren geleden weer erg geïnteresseerd geraakt in muziek, speelde zelf drum en gitaar/bas en ben langzaam aan weer begonnen de collectie op te bouwen, eerst via High Res flac/dsd bestanden en een goede streamer en sinds 2 jaar weer een LP collectie aan het opbouwen.

Mijn grootste interesse op dit moment ligt nog steeds bij (prog)rock maar breidt zich langzaam uit naar Southern Rock/ Country daarnaast ook wat klassiek werk.

Bands als Japan/Kayak/Camel/Styx/Yes Led Zeppelin/ Pink Floyd maar ook Melody Gardot etc mag ik ook graag luisteren.

Ik gebruik Spottify heel veel op het werk maar zeker ook om nieuwe muziek te ontdekken. Ook kijk ik veel naar Youtube en dan veel van die kanalen waarop mensen voor het eerst muziek horen en bespreken en uiteraard veel van die "vinyl" kanalen. ook het kanaal "What's in my bag" van Amoebe records heeft mij op het spoor van nieuwe muziek gezet.

Voor wie geïnteresseerd js ...

https://www.discogs.com/user/oldsmelly/collection

[ Voor 20% gewijzigd door oldsmelly op 31-03-2019 13:26 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HK8DPC4/IMG-20190329-114004-03.jpg

Vijf nieuwe aanwinsten bestaand uit o.a. weer wat Jazz, een Stones album en Kayak (moet het nog luisteren). Maar weer een veel om te luisteren :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vroegâh veel YES, Genesis en Pink Floyd geluisterd.

Tegenwoordig is dat Led Zeppelin, Metallica, White Stripes/Jack White, Creedence Clearwater Revival, Black Crowes en van alles en nog wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@oldsmelly Mocht je nog belangstelling hebben in The Specials: The Specials - TivoliVredenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 5 man acoustical Jam <3
Die wil ik nog op wel op LP, heb alleen maar een cassete |:(

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.