Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan
Vrolijk al die kleurtjes!lakemens schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:48:
Ik lees hier al een tijdje met veel gegniffel mee, zalig topic dit.
Wat vindt u van de Zuidwal te Den Haag centrum
Ik ken Den Haag niet dus ik weet niet hoe de wijk is maar ik zou er geen problemen mee hebben.
Houten kast op de slaapkamer mag nog wel een kleurtje hebben overigens.
"What do you get if you multiply six by nine..."
unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:40:
https://www.funda.nl/koop/zeist/huis-40404321-walkartweg-12/
5 ton... "Heeft enige modernisering nodig."
WHY!?
Heet dat in die contrijen een diepe tuin? Het is niet veel dieper dan mijn terras (en dan komt er nog 40-50 meter tuin achteraan). En dan heb ik het nog niet eens over de prijs/kwaliteit verhouding maar goed. Ik weet soms niet goed of ik de mensen die zoveel geld neerleggen voor een dergelijke woning, of ik daar medelijden mee moet hebben... of dat ik ze voor gek moet verklaren. Schijnbaar is dat de prijs als je zo nodig in of vlakbij de Randstad wilt wonen....goed onderhouden karakteristieke 30er jaren woning met diepe zonnige tuin
De kleuren en inrichting vind ik verschrikkelijk, maar de inhoud gaat met de vorige bewoners mee en met een paar emmers verf kom je al een heel eind. Alleen al die trappetjes overal... wat een hel. In onze nieuwe woning hebben we in de hal 1 opstapje, omdat over de rest van de begane vloer later vloerverwarming is aangelegd. Maar tussen bijna elke kamer meerdere tredes op of af, daar wil je volgens mij niet met een zatte kop komen, of midden in de nachtlakemens schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:48:
Ik lees hier al een tijdje met veel gegniffel mee, zalig topic dit.
Wat vindt u van de Zuidwal te Den Haag centrum
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
- unezra
- Registratie: Maart 2001
- Laatst online: 12-12 15:53
Ceci n'est pas un sous-titre.
Och, de randstad is de randstad niet.Moi_in_actie schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:48:
[...]
Tsja, ieder zijn eigen ding natuurlijk. Als je ergens opgegroeid bent, familie en vrienden daar hebt, dan blijf je daar natuurlijk ook sneller in die desbetreffende regio wonen. Nu kom ik slechts sporadisch in de Randstad (voor werk of prive), maar elke keer als ik daar het dagelijkse woon-/werkverkeer zie en beleef, dan vergaat me per direct de zin om ook maar ooit daar te wonen/werken.
Utrecht is een vrij compacte stad, écht gezellig nog. De route van hier naar het centrum is goeddeels door de landerijen en een paar rustige woonwijken heen.
Zo vervelend is de randstad niet.
Beetje wat wij hebben dus.Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn eigen ding. Ik heb kennissen/familieleden die heel graag in een grote stad willen wonen en zeker niet anders, mijn vriendin en ik vinden het leuk om er een dagtripje naartoe te gaan of tijdens een vakantie, maar daarna zijn we allang blij in iets rustigere contrijen te zitten. In het licht van dit topic hebben we dan het voordeel dat we ons aanzienlijk ruimer huis met een forse tuin kunnen veroorloven. En het is ook niet dat we in de middle of nowhere wonen, ik woon op 6 minuten lopen van het winkelcentrum in een stad in Zuid-Limburg. Voor grotere shopping avonturen zit ik binnen 15-30 minuten in elke richting in grote(re) steden in Limburg, Belgie of Duitsland.
Mja, ik ben wel geschrokken wat ons huis waard is ten opzichte van 3 jaar geleden. We hadden het nog steeds kunnen kopen, maar het had ons aanzienlijk meer geld gekost en we hadden er meer voor moeten laten. (Lees: minder kunnen sparen.)En het is hier op de woningmarkt ook niet alleen maar rozengeur en manenschijn. Toen wij eerder dit jaar nog op zoek waren kwamen we ook pareltjes tegen, in mijn ogen veel te duur voor veel te weinig, alleen omdat het "karakterestiek" (lees oud) was, of op een bepaalde locatie lag (in sommige gevallen vond ik de locatie een pluspunt, andere keren totaal niet). En ook hier zijn de prijzen, t.o.v. bijvoorbeeld 2016, vaak met 20-30% gestegen, maar ik heb het idee dat het in de Randstad eerder 100 tot 150% is in sommige buurten. Uitzonderingen zie je ook hier, waar van de zomer een geschakelde rijtjeswoning werd aangeboden voor 460k, terwijl de WOZ-waardes van de hele straat (inclusief dat huis) al jaren rond de 190-220k lagen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Is nogal centrum met tuin, vandaar de ietwat hoge prijs, vermoed ik.Punkrocker schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:57:
Ik ken Den Haag niet dus ik weet niet hoe de wijk is maar ik zou er geen problemen mee hebben.
Houten kast op de slaapkamer mag nog wel een kleurtje hebben overigens.
Ik neem tevens aan dat de eigenaar door de gekleurde verf heen was bij die ene kast.
Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan
Zelfs met een "minimale" verbouwing zul je er flink wat geld tegenaan moeten gooien. Maar je zit tussen Leiden en Den Haag waar een enorme kamer tekort is, dus studentenhuisvesting zou een serieuze optie zijn. Anderzijds zit je in Wassenaar. Investeer in een serieuze verbouwing, maak er luxueuze appartementen van en verhuur deze aan expats.
Ik denk dat er wel wat aan te verdienen valt.
Er moet eerst een hoop gebeuren voordat je het überhaupt mag verhuren..Suggs schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:45:
[...]
Zelfs met een "minimale" verbouwing zul je er flink wat geld tegenaan moeten gooien. Maar je zit tussen Leiden en Den Haag waar een enorme kamer tekort is, dus studentenhuisvesting zou een serieuze optie zijn. Anderzijds zit je in Wassenaar. Investeer in een serieuze verbouwing, maak er luxueuze appartementen van en verhuur deze aan expats.
Ik denk dat er wel wat aan te verdienen valt.
Moet je toch iemand vinden die dit gaat ombouwen en wil verhuren in welke vorm van ook.
Verwacht niet dat hier zo snel een studentenhuis gemaakt zal worden daarvoor zijn de opbrengsten te laag in tegenstelling wat het huis kost.
Ja maar wie wil er als student in wassenaar zitten? Of je zit als student in Leiden of als HBOer in Den Haag, maar wassenaar is het allebei niet (als student zijnde).Jordyz schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:32:
[...]
Oh inderdaad ik had niet gezien dart je er ongeveer 12 man in kwijt kan.
Mits dat mag natuurlijk..
Dan is inderdaad 12 jaar redelijk. Maar als je het goed wil doen moet je aan het pand wel het een en ander veranderingen. Je kan kiezen voor het heel goedkoop te doen maar dan is het eerder aan vervanging toe.. Wat denk je met isolatie enzo.. Mijn gevoel zegt dat er toch iets meer komt kijken bij dit pand, al is het maar vanwege de algemene indruk.
De student die niet uit de regio komt en weinig keuze heeft? Als je uit Friesland of Limburg komt ben je waarschijnlijk blij als je in Wassenaar iets kunt vinden. Je bouwt vervolgens een netwerk op via een studentenvereniging o.i.d. en zo kom je dan aan woonruimte in Leiden of Den Haag. Vergeet niet dat in studentensteden er een serieus tekort is aan woonruimte en je wel uit moet wijken naar de randgemeenten om in de buurt van je studie te wonen.Boudewijn schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:16:
Ik vind het eigenlijk gewoon een woning waar mensen in wonen, niets meer niets minder.
[...]
Ja maar wie wil er als student in wassenaar zitten? Of je zit als student in Leiden of als HBOer in Den Haag, maar wassenaar is het allebei niet (als student zijnde).
Ik weet uit ervaring dat je er op de fiets ongeveer een half uur over doet om in het centrum van Leiden te komen (met je dronken hoofd terug naar Wassenaar duurt meestal iets langer
Poolse bouwvakkers of zo kan natuurlijk ook...Boudewijn schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:16:
Ik vind het eigenlijk gewoon een woning waar mensen in wonen, niets meer niets minder.
[...]
Ja maar wie wil er als student in wassenaar zitten? Of je zit als student in Leiden of als HBOer in Den Haag, maar wassenaar is het allebei niet (als student zijnde).
Weet alleen niet of de buren echt vrolijk zullen worden van dit soort opties...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik verbaas me eigenlijk soms over Den Haag waarom mensen op dit soort plekken gaan wonen. OK, het is een leuke plek, maar voordat je Den Haag uit bent met het OV (laat staan de auto, in de spits kost je het minstens 20-30 minuten om naar de snelweg te komen met al die files daar) ben je een eeuwigheid verder. Men meldt dat het vlakbij het station is, maar niets is minder waar. Dat is gewoon minstens 20 minuten fietsen en 5km verderop.Sport_Life schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:25:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
fonsoy schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:48:
[...]
Ik verbaas me eigenlijk soms over Den Haag waarom mensen op dit soort plekken gaan wonen. OK, het is een leuke plek, maar voordat je Den Haag uit bent met het OV (laat staan de auto, in de spits kost je het minstens 20-30 minuten om naar de snelweg te komen met al die files daar) ben je een eeuwigheid verder. Men meldt dat het vlakbij het station is, maar niets is minder waar. Dat is gewoon minstens 20 minuten fietsen en 5km verderop.
[ Voor 39% gewijzigd door Sport_Life op 02-01-2019 00:41 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Er zijn ook zat mensen die voor bijvoorbeeld een van de vele ministeries werken in de stad. Voor deze mensen is het moeilijk uit de stad komen geen argument in de ochtend. Verder is de woonplek voor mensen die in de stad wonen ideaal, in t weekend zit je ook zo op t strand en den Haag heeft een aantal mooie parken cq landgoederenfonsoy schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:48:
[...]
Ik verbaas me eigenlijk soms over Den Haag waarom mensen op dit soort plekken gaan wonen. OK, het is een leuke plek, maar voordat je Den Haag uit bent met het OV (laat staan de auto, in de spits kost je het minstens 20-30 minuten om naar de snelweg te komen met al die files daar) ben je een eeuwigheid verder. Men meldt dat het vlakbij het station is, maar niets is minder waar. Dat is gewoon minstens 20 minuten fietsen en 5km verderop.
Maar je komt daardoor wel in een bubble te leven, in een microwereld. Stel je hebt twee kinderen en je woont daar in hartje Den Haag, dan zorg je ervoor dat je Den Haag niet uit komt. Even met het OV naar familie in Drenthe kost je enkele uren aan reistijd, plus met de huidige OV prijzen ben ze minimaal 100 euro kwijt om met het gezin daar langs te kunnen gaan. Qua werk limiteer je je tot Den Haag en je sociale leven daarbuiten laat je doodbloeden; immers is de reistijd te lang en qua kosten niet leuk meer.Brilsmurfffje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:47:
[...]
Er zijn ook zat mensen die voor bijvoorbeeld een van de vele ministeries werken in de stad. Voor deze mensen is het moeilijk uit de stad komen geen argument in de ochtend. Verder is de woonplek voor mensen die in de stad wonen ideaal, in t weekend zit je ook zo op t strand en den Haag heeft een aantal mooie parken cq landgoederen
Een dagje Efteling, een weekendje weg, familiebezoek zit er amper tot niet meer in 'omdat het niet in Den Haag is' IN plaats darvan limiteer je tot activiteiten en vermaak in de stad, in plaats van het land (of desnoods de halve wereld)
Ik zie dit ook bij vrienden in Amsterdam. Ze komen nooit buiten de A10 ring, alle activiteiten en vermaak zoeken ze binnen de ring. Maar dan wel klagen over de prijs en de drukte aldaar..
7400 Wp op het dak
Dat kost sowiezo enkele uren aan reistijd, en dat ligt niet aan Den Haag of de Randstad, maar aan de baggerverbindingen buiten de Randstad (uiteindelijk wel de schuld van "Den Haag", maar niet de stad zelf).Theo schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:03:
[...]
Maar je komt daardoor wel in een bubble te leven, in een microwereld. Stel je hebt twee kinderen en je woont daar in hartje Den Haag, dan zorg je ervoor dat je Den Haag niet uit komt. Even met het OV naar familie in Drenthe kost je enkele uren aan reistijd,
Dit is een dusdanige overdrijving dat ik mij afvraag of je zelf wel eens een voet buiten je bubbel zet. Binnen Den Haag is de reistijd nooit meer dan pakweg een halfuur als je de fiets en het OV efficient gebruikt. Van Den Haag naar Leiden is het tien minuten met de trein, 15 minuten naar Zoetermeer met de sneltram, 20 minuten naar Rotterdam.plus met de huidige OV prijzen ben ze minimaal 100 euro kwijt om met het gezin daar langs te kunnen gaan. Qua werk limiteer je je tot Den Haag en je sociale leven daarbuiten laat je doodbloeden; immers is de reistijd te lang en qua kosten niet leuk meer.
Maar inderdaad, met het OV naar een uithoek in Drenthe of een van de Noordelijke provincies is een ramp, want zodra je de Randstad verlaat zijn er of heel weinig en niet al te directe verbindingen (leuk, dat spoor naar Groningen of nog erger Friesland...
Tja, dat is hun eigen keuze. Daarvandaan moet je niet gaan generaliseren... Overigens heeft A'dam hele goede OV verbindingen, beter dan Den Haag omdat er ook een metro is en veel lijnen ook dwars door wijken heen gaan i.p.v. van veelal via het centraal station (stervormig netwerk) zoals in Den Haag.Een dagje Efteling, een weekendje weg, familiebezoek zit er amper tot niet meer in 'omdat het niet in Den Haag is' IN plaats darvan limiteer je tot activiteiten en vermaak in de stad, in plaats van het land (of desnoods de halve wereld)
Ik zie dit ook bij vrienden in Amsterdam. Ze komen nooit buiten de A10 ring, alle activiteiten en vermaak zoeken ze binnen de ring. Maar dan wel klagen over de prijs en de drukte aldaar..
Er is ongetwijfeld een reden dat Den Haag geen metro heeft, een paar meter tramtunnel was al teveel gevraagdAmphiebietje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:54:
[...]
Tja, dat is hun eigen keuze. Daarvandaan moet je niet gaan generaliseren... Overigens heeft A'dam hele goede OV verbindingen, beter dan Den Haag omdat er ook een metro is en veel lijnen ook dwars door wijken heen gaan i.p.v. van veelal via het centraal station (stervormig netwerk) zoals in Den Haag.
Overal waar je leeft kom je in een bubbel te leven. In den haag groei je op met de fiets en ga je overal heen op de fiets of met het OV. Woon je in een dorp in de achterhoek dan brengen je ouders je weg naar veel dingen tot je een rijbewijs mag halen.Theo schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:03:
[...]
Maar je komt daardoor wel in een bubble te leven, in een microwereld. Stel je hebt twee kinderen en je woont daar in hartje Den Haag, dan zorg je ervoor dat je Den Haag niet uit komt. Even met het OV naar familie in Drenthe kost je enkele uren aan reistijd, plus met de huidige OV prijzen ben ze minimaal 100 euro kwijt om met het gezin daar langs te kunnen gaan. Qua werk limiteer je je tot Den Haag en je sociale leven daarbuiten laat je doodbloeden; immers is de reistijd te lang en qua kosten niet leuk meer.
Een dagje Efteling, een weekendje weg, familiebezoek zit er amper tot niet meer in 'omdat het niet in Den Haag is' IN plaats darvan limiteer je tot activiteiten en vermaak in de stad, in plaats van het land (of desnoods de halve wereld)
Noordkop valt mee als in: prijzen zijn duurder vergeleken met andere uithoeken? Dat klopt volgens mij wel.Harrie_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:45:
[...]
Wilde net gaan reageren, maar zie dat je je post al hebt aangepast
Hij staat niet alleen al 6+ maanden te koop, hij is ook al in prijs verlaagd.
En verder ben ik ook niet overal bekend met de 'lokale markt' maar het is toch een algemeen gegeven dat de markt in alle uithoeken van Nederland brak is. (kop van Noord-Holland valt volgens mij nog wel mee maar dat heeft vooral te maken met de positionering t.o.v. Amsterdam en de randstad)
Ik heb nu een kleine 6 ton betaald voor 750m2 grond en een (vrijstaand) nieuwbouw huis in Heerhugowaard met 205m2 woonoppervlakte.(2535min naar Amsterdam)
Ik zag laatst in het nieuwbouw projecten topic iemand die in Rijswijk-Buiten voor een 2 onder 1 kap van 140m2 woonoppervlakte en 160m2 kavel ook net geen 6 ton af moest tikken.(25min naar Den Haag en 35min naar Rotterdam)
Den Helder heb ik laatst mijn woning verkocht en dat was een tussenwoning van 160m2 op een kavel van 120m2 voor 320k. (Een uur naar Amsterdam vanaf Den Helder)
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 09-01-2019 19:40 ]
25 min vanaf hhw naar Amsterdam en dan niet in de nacht? Succes met dat :-)GeeMoney schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:13:
[...]
Noordkop valt mee als in: prijzen zijn duurder vergeleken met andere uithoeken? Dat klopt volgens mij wel.
Ik heb nu een kleine 6 ton betaald voor 750m2 grond en een (vrijstaand) nieuwbouw huis in Heerhugowaard met 205m2 woonoppervlakte.(25min naar Amsterdam)
Ik zag laatst in het nieuwbouw projecten topic iemand die in Rijswijk-Buiten voor een 2 onder 1 kap van 140m2 woonoppervlakte en 160m2 kavel ook net geen 6 ton af moest tikken.(25min naar Den Haag en 35min naar Rotterdam)
Den Helder heb ik laatst mijn woning verkocht en dat was een tussenwoning van 160m2 op een kavel van 120m2 voor 320k. (Een uur naar Amsterdam vanaf Den Helder)
Bernd Schneider (Den Haag, 1951) is een Nederlands uitvinder en wijnhandelaar. Hij is de uitvinder van de Vacuum Wine Saver, een apparaatje waarmee je een wijnfles vacuüm kunt zuigen.Honesty schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:13:
[...]
Wie Bernd & Gerrie Schneider (beiden 64). Bernd is uitvinder van – onder meer – de Vacuvin en bekend van tv als juryvoorzitter van Het Beste Idee van Nederland Wat Villa ‘Maravilla’ mét Japanse tuin inclusief waterval Waar Delfgauw Oppervlakte woning 778 m2, kavel 4835 m2 Bouwjaar 1978 Verbouwing 2007
Verklaart wel de wijnkelder en zijn uitvinding
En dat voor maar 550.000 euro..P.O. Box schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:49:
[...]
maar wel een bijna privé afslag van de snelweg... dat kunnen weinig mensen zeggen!
[ Voor 15% gewijzigd door TweakOverflow op 10-03-2019 21:55 ]
Weddings are basically funerals with cake.
Verwijderd
https://www.funda.nl/koop...7481-bocht-van-guinea-42/
Met een unieke en speelse plattegrond!Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:46:
Kan me niet voorstellen dat deze prijs juist is voor 111m2 in Den Haag:
Dus een unieke en onpraktische k*tindeling, maar dat maakt de plattegrond wel speels
Punctuality is the politeness of kings
ondertussen prijs veranderd.Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:46:
Kan me niet voorstellen dat deze prijs juist is voor 111m2 in Den Haag:
PSN - M4uSzi // -
Is dat zo'n slechte lokatie dan? Het is wel centraal en dicht bij de snelwegen.Sport_Life schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:27:
Op een k** locatie, dus nee prijs klopt niet, mag wel meer af dan een 0
Dat vind ik in Den Haag altijd zo'n nadeel, grote delen waar je echt een aardig tijdje onderweg bent om de stad uit te komen, altijd via dezelfde route ongeacht waar je heenwilt. Een beetje alsof je aan het einde van een lange doodlopende steeg woont.
Mijn vriendin heeft daar achter gewoond, snel naar de snelweg zit er niet in aangezien elke kruising bom vol staat en het constant stoplicht file is, en in de avond is het ook niet bepaald fijn buiten zijn. Het is een beetje een eilandje van dure woningen in een slechte buurt.ASW1 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:05:
[...]
Is dat zo'n slechte lokatie dan? Het is wel centraal en dicht bij de snelwegen.
Dat vind ik in Den Haag altijd zo'n nadeel, grote delen waar je echt een aardig tijdje onderweg bent om de stad uit te komen, altijd via dezelfde route ongeacht waar je heenwilt. Een beetje alsof je aan het einde van een lange doodlopende steeg woont.
Je moet ook nooit de auto nemen in Den Haag. Mits je centraal woont is alles te fietsen (werk, cs, hobby's, boodschappen )ASW1 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:05:
[...]
Is dat zo'n slechte lokatie dan? Het is wel centraal en dicht bij de snelwegen.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Maar geen van de 2 lijkt me een straf natuurlijk ;-)
"gedateerde keuken":

zonder gasfornuis.
"en badkamer":

"Verwarming via gaskachels (niet aanwezig)":

Ik ben benieuwd wie 450k over heeft voor een dubbel bovenappartement zonder VVE en met 252 euro erfpacht per jaar.
Niet bekend in Den Haag? Gezien het oppervlak en locatie is dit redelijk 'goedkoop'. 252 euro erfpacht per jaar is voor Haagse begrippen een schijntje.Groentjuh schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:13:
Dit huisje in de vogelwijk van Den Haag "is geheel naar eigen smaak te renoveren en biedt volop mogelijkheden".
"gedateerde keuken":
[Afbeelding]
zonder gasfornuis.
"en badkamer":
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd wie 450k over heeft voor een dubbel bovenappartement zonder VVE en met 252 euro erfpacht per jaar.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Die Uni Cura op de wastafel doet het m welGroentjuh schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:13:
Dit huisje in de vogelwijk van Den Haag "is geheel naar eigen smaak te renoveren en biedt volop mogelijkheden".
"en badkamer":
[Afbeelding]
De erfpacht is inderdaad niet gek duur. Ook de buurt Vogelwijk is de dure buurt. Ik ga er dan eigenlijk ook vanuit dat zo iemand het geld heeft om de woning een beetje op te knappen en ik zou ook niet een paar honderd meter van de discotheek af willen wonen, waardoor het beschonken volk je 's avonds eraan herinnerd dat je enkel glas hebt.ChojinZ schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:21:
[...]
Niet bekend in Den Haag? Gezien het oppervlak en locatie is dit redelijk 'goedkoop'. 252 euro erfpacht per jaar is voor Haagse begrippen een schijntje.
[ Voor 8% gewijzigd door Groentjuh op 03-04-2019 19:16 ]
Heb je de "kleine" lettertjes gelezen?:ChojinZ schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:21:
[...]
Niet bekend in Den Haag? Gezien het oppervlak en locatie is dit redelijk 'goedkoop'. 252 euro erfpacht per jaar is voor Haagse begrippen een schijntje.
BIJZONDERHEDEN:
- Eeuwigdurende erfpacht
- Canon € 119,76 per half jaar + € 13,- beheerskosten , herziening per 1 januari 2023
- Grondwaarde € 15.967,-
- Beschermd Stadsgezicht
- VvE niet geactiveerd
- Warm water via geisers (huur)
- Verwarming via gaskachels (niet aanwezig)
- Geheel voorzien van houten kozijnen met enkele beglazing
- Eternietplaten plafond kelder
Ik zie een paar addertjes onder het gras krioelen....
Discotheek om de hoek is wel een puntje.... Alhoewel... als je puberende kinderen hebt is er wel wat voor ze te doen in de buurt.Groentjuh schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:06:
[...]
De erfpacht is inderdaad niet gek duur. Ook de buurt Vogelwijk is de dure buurt. Ik ga er dan eigenlijk ook vanuit dat zo iemand het geld heeft om de woning een beetje op te knappen en ik zou ook niet een paar honderd meter van de discotheek af willen wonen, waardoor het beschonken volk je 's avonds eraan herinnerd dat je enkel glas hebt.
Vraag me af wat er gebeurt als je er een ton tegen aangooit en het opknapt. Volgens mij kan je hier nog best wat aan verdienen. En een paar meter verderop nog een bouwval:
https://www.funda.nl/koop...088641-laan-van-poot-406/
Maar die vragen dus 2 1/2 ton meer.
Mwah.... je hebt wat uitdagingen. Maar heel uitzonderlijk is het niet. Slapende VVE's, geisers, enkel glas, erfpacht/canon enzo kom je nog best veel tegen in Den Haag.Vanoverdegrens schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:35:
[...]
Heb je de "kleine" lettertjes gelezen?:
BIJZONDERHEDEN:
- Eeuwigdurende erfpacht
- Canon € 119,76 per half jaar + € 13,- beheerskosten , herziening per 1 januari 2023
- Grondwaarde € 15.967,-
- Beschermd Stadsgezicht
- VvE niet geactiveerd
- Warm water via geisers (huur)
- Verwarming via gaskachels (niet aanwezig)
- Geheel voorzien van houten kozijnen met enkele beglazing
- Eternietplaten plafond kelder
Ik zie een paar addertjes onder het gras krioelen....
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Kun je dat afkopen en zo ja, kostda?
Goede vraag, maar die is niet makkelijk te beantwoorden. Zie hier:ASW1 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:39:
Wat gebeurt er dan in Den Haag wanneer die erfpachtcanon in 2023 vernieuwd moet worden?
Kun je dat afkopen en zo ja, kostda?
https://www.denhaag.nl/nl.../erfpacht-in-den-haag.htm
Ook een goede vraag maar wederom 1 waar niet makkelijk antwoord op is te geven. Hoe is de stemming gegaan? Wat staat er in het VVE reglement? Wat is in de wet vast gelegd? Deze vraag alleen al is een eigen topic waard.Vanoverdegrens schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:43:
En wat gebeurt er als in 2023 binnen de VVE niet iedereen hetzelfde wil m.b.t. evt. afkopen?
Maar kopen in Den Haag is ook vaak een risico. Vooral bij oude woningen kom je nog zulk soort constructie's tegen. Het bied ook veel onzekerheid en de gemeente is tot nu toe niet heel actief bezig om daar verandering in te brengen.Vanoverdegrens schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:43:
En wat wordt dan de grondwaarde en canon?
Vind het allemaal te avontuurlijk. En dat voor bijna een half miljoen. NL is wacko.
Dat ben ik volledig met je eens. Helaas is deze woning geen uitzondering voor Den Haag. Er zijn redelijk veel "slechte" wijken waar je liever niet met een gezin woont , dus alles wat op "zand" staat is momenteel goud waard.Vanoverdegrens schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:05:
[...]
Maar over de prijs in de huidige staat valt wel iets te zeggen: je moet er heel veel geld voor lenen/neertellen om van iets lelijks eigenaar te worden. Om er daarne nog heel veel geld in te moeten steken om het mooi te maken.
Duitsland/NRW.
Ik betaal liever 10% rente over 100k dan 2,5% over 400k. Scheelt een hoop aflossenburne schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:06:
[...]
Ik kwam van school in een tijd waar de hypotheekrente op 13-14% stond. Dan is geld lenen pas duur.
Toen ik van school kwam en meteen kocht waren de huizenprijzen al flink gedaald (2011) en de rente 5,5% in de hoogste risico klasse.
Toen ik mijn handtekening onder het voorlopige koopcontract had gezet was de woning al 10% minder waard dan wat ik betaalde (incl 6% ovb)
[ Voor 31% gewijzigd door Sport_Life op 03-04-2019 21:29 ]
En die geiser(s) zijn huur; dus dat moet je ook nog afkopen. Sowieso; open geiser in de "keuken".... zou dat ding in de badkamer ook open zijn? Lekker dan.Groentjuh schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:13:
"gedateerde keuken":
[Afbeelding]
zonder gasfornuis.
"en badkamer":
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 04-04-2019 17:58 ]
Ik denk dat het Internationaal Strafhof in Den Haag misschien wel interesse heeft om zo'n woning te kopen voor de verdachten die nog niet veroordeeld zijncooper87 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 06:40:
Lijkt wel een gevangenis. Man man man.
Onzin. Waarom dat?peakrever schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:06:
[...]
Snap nooit waarom zulke grote appartementen in zulke dorpen staan. Leuk een appartement, maar dan wel in een stad als Amsterdam, Rotterdam of Utrecht.
Sommige mensen houden niet van de drukte van een grote stad en wonen liever erbuiten. Echter dan wel in een huis (appartement) waar je u tegen zegt. Juist de foto's laten zien waarom mensen buiten de steden gaan wonen. Een prachtige omgeving.
De A15 ligt om de hoek. Het ligt eraan waar je precies werkt maar met 10 tot 25 minuten zit je met de auto in Rotterdam en is daarom zelfs nog met de fiets te doen. Den Haag? Minuutje of 40. Amsterdam is met een uur ook nog te doen. Mensen die dit geld op de tafel kunnen leggen zijn verdere reisafstanden gewend.
[ Voor 8% gewijzigd door AlxRoelofs op 06-04-2019 13:45 ]
Jammer dat het je direct over de 'poep praat' boeg moet gooien.Vanoverdegrens schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:32:
[...]
@AlxRoelofs , ik geloof dat je eens wat echt prachtige omgevingen moet gaan bezoeken om in te zien, dat je hier poep praat.
We vergelijken hier de grote steden van Nederland met de omgeving waar dit huis staat. Dat bij de top 100 mooiste plekken op aarde de omgeving mooier is dan bij dit appartement snap ik ook wel.
Je dient dit;

met dit te vergelijken;

Er zijn genoeg mensen met een zeer drukke baan die na 6 uur gewoon in een rustige omgeving, dicht bij hun werk, thuis willen komen. Ieder zijn smaak, maar ik denk dat we het dan wel eens zijn dat dit huis gewoon in een prachtige omgeving staat vergeleken met Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag.
Duidelijk de eerste locatie dus.AlxRoelofs schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:44:
[...]
Jammer dat het je direct over de 'poep praat' boeg moet gooien.
We vergelijken hier de grote steden van Nederland met de omgeving waar dit huis staat. Dat bij de top 100 mooiste plekken op aarde de omgeving mooier is dan bij dit appartement snap ik ook wel.
Je dient dit;
[Afbeelding]
met dit te vergelijken;
[Afbeelding]
Er zijn genoeg mensen met een zeer drukke baan die na 6 uur gewoon in een rustige omgeving, dicht bij hun werk, thuis willen komen. Ieder zijn smaak, maar ik denk dat we het dan wel eens zijn dat dit huis gewoon in een prachtige omgeving staat vergeleken met Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag.
Plus dat er plannen liggen om de A44 door te trekken tot Den Haag. Dan wordt er dus waarschijnlijk een stuk van de tuin onteigend en heb je een snelweg in de tuin liggen.Peter86 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:02:
[...]
Pal aan de n44 en 7000 per jaar aan erfpacht, die jaarlijks wordt geïndexeerd. Maar dan woon je wel op de horsten...
En een rijksmonument met de isolatie van een hooischuur. Daar kun je dus waarschijnlijk heel lastig wat aan verbeteren.
De A44 doortrekken? Bedoel je niet de Rijnlandroute waarmee de N44 juist rustiger zal worden?RocketKoen schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:24:
[...]
Plus dat er plannen liggen om de A44 door te trekken tot Den Haag. Dan wordt er dus waarschijnlijk een stuk van de tuin onteigend en heb je een snelweg in de tuin liggen.
Zo werkt dat natuurlijk niet. De N44 (het stuk van Wassenaar naar Den Haag) is een gebiedsontsluitingsweg die ingeklemd ligt tussen bebouwing. De huidige wegklassificatie aanpassen gaat niet want de gemeente Wassenaar ligt dwars en zelfs al zou het je lukken en je wilt er 100 km/h weg van maken, dan moet je van iedereen die aan die weg woont een stuk tuin kopen om de weg te verbreden. Wat denk je dat bijvoorbeeld deze meneer zal vragen voor een paar meter tuin? En dan de rechtszaken over de geluidsoverlast. De gemiddelde bewoner van de Rijksstraatweg (of mensen wiens tuin grenst aan de Rijksstraatweg) kan best een goede advocaat betalen.RocketKoen schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:24:
[...]
Plus dat er plannen liggen om de A44 door te trekken tot Den Haag. Dan wordt er dus waarschijnlijk een stuk van de tuin onteigend en heb je een snelweg in de tuin liggen.
En dat voor een paar seconden tijdswinst.
Enne.. veel succes met het onteigenen van een stuk grond van de koninklijke familie. Probeer de omgeving eens te vinden in streetview..
I don't like facts. They have a liberal bias.
Bij de N44 vraag ik me af of het mogelijk zou zijn de gehele weg in een tunnel te plaatsen (zandgrond, geen grondwater), mede gefinancierd door de omwonende, die er een stuk tuin bij kunnen kopen.burne schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:06:
[...]
Zo werkt dat natuurlijk niet. De N44 (het stuk van Wassenaar naar Den Haag) is een gebiedsontsluitingsweg die ingeklemd ligt tussen bebouwing. De huidige wegklassificatie aanpassen gaat niet want de gemeente Wassenaar ligt dwars en zelfs al zou het je lukken en je wilt er 100 km/h weg van maken, dan moet je van iedereen die aan die weg woont een stuk tuin kopen om de weg te verbreden. Wat denk je dat bijvoorbeeld deze meneer zal vragen voor een paar meter tuin? En dan de rechtszaken over de geluidsoverlast. De gemiddelde bewoner van de Rijksstraatweg (of mensen wiens tuin grenst aan de Rijksstraatweg) kan best een goede advocaat betalen.
En dat voor een paar seconden tijdswinst.
Enne.. veel succes met het onteigenen van een stuk grond van de koninklijke familie. Probeer de omgeving eens te vinden in streetview..
Hij stond precies een jaar geleden overigens voor een half miljoen meer te koop.
Verder denk ik niet dat het met 'geld op' te maken heeft, er zitten allerlei BV's aan gekoppeld in de vastgoedmarkt verspreid over dure pandjes in Den Haag, misschien gewoon iemand spijt van zijn enorme creatie waar je bij de buren denk ik ook geen vrienden mee maakt
Hoe je trouwens een vergunning krijgt voor zo'n kolossaal gebouw met zoveel vierkante meters is misschien ook al een reden om te denken dat het niet helemaal zonder omkoping of ons-kent-ons is gebouwd.. of was dat in 2006 totaal anders?
[ Voor 16% gewijzigd door Divak op 04-05-2019 18:46 ]
12km van Oss. 18km van Den Bosch.peakrever schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:35:
[...]
Ken de locatie ook niet, maar zit iig niet op fietsafstand van een stad.
En in Lith is op 4km fietsen ook genoeg te doen voor de locals.
Ik zat in Oss op de middelbare school met meerdere klasgenootjes uit die regio die dat elke dag op de fiets deden. Dus blijkbaar is het voor een 12 jarige prima te fietsen.
En nu ik in Den Haag woon, kan ik prima 12km in 1 richting op fietsen zonder de stad uberhaubt te verlaten.
Tuurlijk is 12km prima te fietsen. Maar toch al snel 30 minuten. Fiets in 30 minuten van de ene kant van Rotterdam naar de andere kant (en dat is bijna nooit nodig gelukkig..).RocketKoen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:42:
[...]
12km van Oss. 18km van Den Bosch.
En in Lith is op 4km fietsen ook genoeg te doen voor de locals.
Ik zat in Oss op de middelbare school met meerdere klasgenootjes uit die regio die dat elke dag op de fiets deden. Dus blijkbaar is het voor een 12 jarige prima te fietsen.
En nu ik in Den Haag woon, kan ik prima 12km in 1 richting op fietsen zonder de stad uberhaubt te verlaten.
Een belangrijke reden hiervoor is vaak dat parkeren op eigen grond moet. Daardoor wordt de "tuin" een terras op de eerste zodat je eronder kunt parkeren. De begane grond is dan vaak een ruimte voor een kantoor aan huis of de keuken.titan1901 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:29:
[...]
Ja maar gek genoeg zit hier nog wel een redelijke “achtertuin” bij.
Wat je ook vaak ziet is dat de keuken en woonkamer niet op dezelfde verdieping zitten. Ook een gevolg van zoveel mogelijk huis op zo weinig mogelijk grond proppen. Lijkt me echt zeer onpraktisch om elke keer de trap op en af te moeten als je even iets uit de keuken wilt hebben.
Vrienden van mij hebben een huis gekocht in een project in Den Haag. Daar hebben ze beide varianten, keuken of kantoor op de begane grond. https://binckplaats.nl/ De binnenplaats is een heel grote parkeergarage met daarop een binnentuin.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
Daar zijn ze wel flink aan de weg aan het timmeren, tot enkele jaren geleden kon je daar snachts (als vrouw) niet eens veilig over straatWvdWest schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:00:
[...]
Een belangrijke reden hiervoor is vaak dat parkeren op eigen grond moet. Daardoor wordt de "tuin" een terras op de eerste zodat je eronder kunt parkeren. De begane grond is dan vaak een ruimte voor een kantoor aan huis of de keuken.
Vrienden van mij hebben een huis gekocht in een project in Den Haag. Daar hebben ze beide varianten, keuken of kantoor op de begane grond. https://binckplaats.nl/ De binnenplaats is een heel grote parkeergarage met daarop een binnentuin.
Ben ook best verbaasd over de prijzen die men vraagt.
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 05-08-2019 10:24 ]
Ja, het verandert heel hard daar. De tijd met de vage autosloperijen ed is wel voorbij. De prijzen zijn inderdaad behoorlijk hoog, maar gezien de locatie is het ook niet echt verwonderlijk. Het is dichtbij beide grote stations in Den Haag en bij het Centrum. Daarnaast zit je zo op de snelweg, zeker als zo de Rotterdamse baan klaar is. Ik zou daar vooral missen dat je geen winkels hebt op loopafstand.Sport_Life schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:22:
[...]
Daar zijn ze wel flink aan de weg aan het timmeren, tot enkele jaren geleden kon je daar snachts (als vrouw) niet eens veilig over straat.
Ben ook best verbaasd over de prijzen die men vraagt.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
Grappig, was 5 jaar geleden als er hip & happening met allerlei projecten. Destijds nog geholpen met het plakken van de Binckbiertjes.WvdWest schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:00:
[...]
Een belangrijke reden hiervoor is vaak dat parkeren op eigen grond moet. Daardoor wordt de "tuin" een terras op de eerste zodat je eronder kunt parkeren. De begane grond is dan vaak een ruimte voor een kantoor aan huis of de keuken.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
Kennelijk wil iedereen en diens hond er wonen.Jan-man schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:27:
[...]
snap echt niks van de markt in Amsterdam.
Ik snap niets van de appeal van Amsterdam. Het gaat me ook echt te boven wat je bezielt om daar dat huis te kopen voor zo'n bedrag als je maximaal 50 kilometer verderop gewoon vrijstaand kan wonen voor die prijs op een flinke lap grond met ruimte voor 10 auto's. (edit: Ik zie nu dat je jezelf met een maginaal hopje in de richting van Amstelveen jezelf al helpt)
En als iedereen weer een keer nuchter wordt en die prijzen normaliseren heb je een anker van jewelste aan je been.
In het centrum wonen, van welke stad, moet je wel heel erg liggen hoor. Dat gaat gepaard met nogal wat drukte enzo. Ik zit (aan de rand van) het centrum van Den Haag na een jaartje in een soort yuppenwijk te hebben gezeten aan de buitenrand.B-Real schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:14:
Nu snap ik wel dat de locatie de prijs bepaald, maar als je dergelijke huizen kunt betalen dan zoek je toch of iets groters iets verderop of een appartement écht in het centrum?
Met kinderen vertrekken mensen meestal naar buurten als dus Amsterdam Zuid, kennelijk tot het niveau dat je deze woekerbedragen krijgt voor een veredelde sociale woningbouw woning en kennelijk boeren er genoeg stelletjes dermate dat ze dat gewoon kunnen en willen betalen voor zo'n relatief inferieure woning. (voor het geld)
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 14:20 ]
Och, ik woon nu in Prinsenland dicht bij de A16, en ik heb er zeker voordeel van om richting Delft/Den Haag/Amsterdam niet meer op de A20 te hoeven stilstaan. En dat geldt volgens mij voor heel veel Rotterdammers, zeker ook die in de buurt van de A20 wonen die nu ontlast gaat worden.dakong schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:43:
[...] dat lelijke stuk snelweg waar alleen mensen van buiten Rotterdam echt wat aan hebben.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Oke oke penthouse met zicht op de metro elke 10 min 2 metro's 1 richting Rotterdam en 1 richting Den Haag
Don’t go around the mountain but go over the mountain
Supergoed bereikbaar dus!zaander schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:57:
[...]
Oke oke penthouse met zicht op de metro elke 10 min 2 metro's 1 richting Rotterdam en 1 richting Den Haag
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verschrikkelijke muren maar wel echt goedkoop voor een vrijstaand huis van die maat. (Ik kom uit regio Den Haag)PaT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:47:
[...]
Zulke muren hadden we in ons huis ook toen we het kochten. Dat zijn geen grappen. Eerst egaliseren en daarna weer afwerken
Er zijn blijkbaar mensen die dit mooi vinden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Meer: https://www.funda.nl/koop...uis-41631217-veenweg-158/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
- Crazy D
- Registratie: Augustus 2000
- Laatst online: 23-12 18:19
I think we should take a look.
Voor dat geld koop je ook een appartementFiber schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:17:
Ondertussen in Den Haag, voor de schappelijke prijs van ongeveer elf keer het huisje hierboven...:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer: https://www.funda.nl/koop...uis-41631217-veenweg-158/
https://www.funda.nl/koop...4601-arentsburghlaan-1-b/
Exact expert nodig?
Je kan bij binnenkomst dan ook lekker meegenieten als iemand net op de WC op de 1e verdieping heeft gezeten. Waarom mensen denken dat het onpraktisch is om een deur voor een badkamer annex WC te maken begrijp ik echt niet. Voor de slaapkamer hebben ze dan weer wel een deur gemaakt.Fiber schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:17:
Ondertussen in Den Haag, voor de schappelijke prijs van ongeveer elf keer het huisje hierboven...:
Nou, dat is een hoop geld. Maar wel in Den Haag, met veel ruimte enzo.
Totdat je uitzoomt op de kaart. Het verkeer op de A12 komt letterlijk langs je slaapkamer denderen 😷
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Haha, wat erg inderdaad. Te meer omdat er naast de A12 er ook nog een trein je huiskamer binnen komt rijdenVrijdag schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:18:
https://www.funda.nl/koop...uis-41532821-spoorlaan-4/
Totdat je uitzoomt op de kaart. Het verkeer op de A12 komt letterlijk langs je slaapkamer denderen 😷
en dat je op een soort van industrieterrein woont.... Je woont trouwens stukken dichterbij het centrum van Voorburg dan van Den Haag.-Muncky- schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:45:
[...]
Haha, wat erg inderdaad. Te meer omdat er naast de A12 er ook nog een trein je huiskamer binnen komt rijden
Ik vind de prijs /m2 ook voor Den Haag extreem hoog. Het is dan wel klein en vrijstaand, maar dan nog. Zijn niet veel huizen met een hogere prijs/m2Vrijdag schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:18:
Nou ja direct, er ligt ook nog treinrails tussen het raam en de A12Vrijdag schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:18:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nouja, ze liegen toch niet? De straat heet niet voor niets de spoorlaan.Vrijdag schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:18:
Waarom schreeuwen makelaar eigenlijk altijd zo?
De 5 miljoen is ook puur vanwege vierkante meters "grond" in de Randstad; ik zie het er verder namelijk niet aan af.Yukkie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:44:
Wat een fantastisch pand op steenworp afstand van de A12: https://www.funda.nl/koop...7145566-roeleveenseweg-25
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enkele highlights:
Bootgarage,
Kamer met bar (inclusief gokautomaat),
"tuinhuisje" aan de andere kant van de plas, ogenschijnlijk alleen toegankelijk per boot
Dubbele garage
Perceel grootte: 82.065 m² waarvan 65.000 m² water
in een woord: wow
En dan heb je ook nog niets aan de meeste van die vierkante meters; je kunt niets met die bak water; zelfs niet doorvaren via kanalen.
En dan de locatie zelf.
Voor 5 miljoen kun je heel wat mooiers krijgen.
EDIT:
Dit unieke project is gelegen aan een prachtig doodlopend landweggetje op de grens van Den Haag / Zoetermeer, in een landelijke omgeving midden in de natuur en aan het water.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 06-03-2020 13:32 ]
:strip_exif()/f/image/N3hKet7k4LZEsELa42WCD86r.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...41780613-hobbemaplein-72/
Say what you want to say, BUT don't speak!
Dit is wel een hele mooie zeg. Goed opgeruimd voor de foto's. En ook de douche schittert ook door zijn afwezigheidBamieater schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:11:
Unieke, betaalbare locatie in Den Haag. Een huisje op de Haagse Markt. Inclusief een sleutel van het hek van het marktterrein om bij het huisje te komen. Daarnaast vier keer per week verse groente en fruit en meer zo voor de deur.
[Afbeelding]
Geen douche? Actieve VVE? Lekker zo'n keukenblok. Zou niet weten hoe je dit kan omtoveren naar iets schappelijks...Bamieater schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:11:
Unieke, betaalbare locatie in Den Haag. Een huisje op de Haagse Markt. Inclusief een sleutel van het hek van het marktterrein om bij het huisje te komen. Daarnaast vier keer per week verse groente en fruit en meer zo voor de deur.
[Afbeelding]
PSN: TyKashin
Die heb ik ook niet nodig van een makelaar, zeker nu niet.BastiaanF schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:40:
[...]
......... Wij begrijpen dat deze maatregelen als ingrijpend zullen worden ervaren en dat de ‘personal touch’ die u van ons gewend bent momenteel ontbreekt. ......
Verder een ontzettend gaaf pandje, en eigenlijk echt niet duur voor 47m2 in Den Haag, ook al moet er nog 50k aan verbouwd worden.
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
https://www.funda.nl/koop...15587-vuurvlinderlaan-80/
Semi serieuze edit: Ik vraag me als inwoner van de buurgemeente ook af waarom ze er gemeentelijke erfpacht voor vragen. Den Haag heeft die grond van ons gejat
[ Voor 50% gewijzigd door Yukkie op 13-05-2020 08:23 ]
We've got that ring of confidence
Sommige mensen houden misschien van het simplistische, maar ik vind het huis weinig personaliteit uitstralen. Heel leeg en klinisch haast. Verder prima pandje om wat van te maken, maar het interieur...Yukkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:20:
WTF, deze stond 3 weken geleden nog te koop voor € 299.500![]()
Semi serieuze edit: Ik vraag me als inwoner van de buurgemeente ook af waarom ze er gemeentelijke erfpacht voor vragen. Den Haag heeft die grond van ons gejatZou het een vorm van koop subsidie zijn? Dit wijkje is namelijk begonnen met huisvesting voor statushouders.
Dat soort woningen gaan hier voor tegen de 4 ton weg, dus zal inderdaad een manier zijn om de prijs te drukken voor starters. Maar uiteindelijk is het natuurlijk duurder.Yukkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:20:
WTF, deze stond 3 weken geleden nog te koop voor € 299.500![]()
Semi serieuze edit: Ik vraag me als inwoner van de buurgemeente ook af waarom ze er gemeentelijke erfpacht voor vragen. Den Haag heeft die grond van ons gejatZou het een vorm van koop subsidie zijn? Dit wijkje is namelijk begonnen met huisvesting voor statushouders.
Verder is het praktisch een ziekenhuis of laboratorium vanbinnen.
Zelfs voor minimalistisch vind ik het te flets, een klein beetje meer contrast (en kleur) zou een hele verbetering zijn.
Verder snap ik niet waarom je steeds die afvoerput in het midden van die kookplaten ziet.
Lijkt me echt helemaal top met soep of pannenkoeken. (mijn plaat zit dan in ieder geval altijd helemaal onder de spetters)
https://www.funda.nl/koop...859111-beijersstraat-115/
MeTooPV schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:58:
Vrijstaand wonen in hartje Den Haag onder 2 ton.

Wel tof hoe de gemeente het huis bijna hermetisch heeft afgesloten met een hekwerk
dat is niet nabij speeltuin dat is in een speeltuin : https://www.funda.nl/koop...eijersstraat-115/#foto-15MeTooPV schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:58:
Vrijstaand wonen in hartje Den Haag onder 2 ton.
De tekst "onderhoud in eenvoudige staat" ook ook een mooie manier van aangeven: geen onderhoud gepleegd.
Ook mooi dat er lood en asbest zijn, en dat er al tijden niemand gewoond heeft
en een geiser naast de cv hangen in de keuken.... nou ja het zou kunnen werken zullen we dan maar zeggen.
It's just a donkey
Zou je verwachten, idd. Helaas is de realiteit anders. Hier, Den Haag, kun je grofvuil gratis wegbrengen en zelfs gratis laten ophalen. Het enige wat je voor dat laatste moet doen is een afspraak maken via de site (geloof van de gemeente, is al een tijdje geleden dat ik die dienst nodig had), of een belletje naar de gemeentereiniging. En nog klettert Jan-en-alleman grofvuil gewoon naast de ondergrondse containers, zonder afspraak (het ligt er soms een paar dagen met stickers van BOA's erop geplakt). Mensen zijn gewoon lui en "het wordt toch wel opgeruimd"...vooghel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:51:
[...]
Ligt ook aan het grofvuilbeleid van de gemeente. Hoe makkelijker en goedkoper het brengen of laten ophalen, hoe minder van dit soort zwerf(grof)vuil op straat.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
EN JE VERGEET DAT HET IN DEN HAAG ALLEMAAL IN HOOFDLETTERS MOET en in Den Helder is dat helemaal niet nodig.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:26:
Vind ik twee totaal onvergelijkbare woningen. Enige overeenkomst is dat ze allebei in de buurt van de Noordzee zijn. Maar daar is ook alles mee gezegd.
Daarnaast komen de eerste vier letters (spatie niet meegeteld) van de plaatsnaam ook overeen
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
's-GravenhageMatis schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:37:
[...]
EN JE VERGEET DAT HET IN DEN HAAG ALLEMAAL IN HOOFDLETTERS MOET en in Den Helder is dat helemaal niet nodig.
Daarnaast komen de eerste vier letters (spatie niet meegeteld) van de plaatsnaam ook overeen
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Verwijderd
Tsja, voor mij hebben Scheveningen, Den Haag en omstreken een negatieve beleving. Leuk voor een dagje uit, maar zou er absoluut niet willen wonen. Ieder zijn ding. Waar ik nu woon, wil jij waarschijnlijk ook niet wonen.mwa schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:55:
[...]
Maar met alle respect, het blijft wel Den Helder. Het Delfzijl van Noord-Holland.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2020 10:50 ]
Toch wel prijzig voor Sneek of zijn deze prijzen daar inmiddels ook gangbaar. Zoveel inkijk zou ik niet erg vinden als het in het centrum van Utrecht, Amsterdam, Den Haag was.Blaze85 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:33:
https://www.funda.nl/koop/sneek/huis-41926262-waterpeil-2/
[Afbeelding]
Zo, even gezellig zitten om naar de vele buren te kijkenhahahaha ik ga kapot hier
Houd er rekening mee dat dit een voorlopig energielabel is. Wie weet hebben ze wel iets eraan gedaan maar hangt er nog geen definitief label aan vast wat beter is geworden dan D.Yukkie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:49:
https://www.funda.nl/koop/nootdorp/huis-41929194-veenweg-28/
Zingen we allemaal even mee?
[...]
Overigens verbaasd het me dat ze niet wat energiebesparende maatregelen hebben getroffen, gezien hoe lang ze hieraan geknutseld hebben (ik fietste er voor het verplichte thuiswerken bijna dagelijks langs). Nog steeds maar energielabel D...
Best een aardige woning, echter voor die prijs vind ik het nogal duur. De tuin ligt rondom waardoor je geen gevoel van een ruime tuin krijgt en allemaal aangebouwde schuren trekt mij niet. Zal vast komen vanwege het om de hoek van Den Haag ligt en daarom die prijs zo hoog is.
Ligt ook wel in het menselijke afvoerputje van Den Haag. Voor die prijs heb je met wat geluk een 3 kamer appartement in een gegoede buurt.il-Principe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:49:
Je moet een hele specifieke smaak hebben om voor deze "instapklare" woning te gaan. Ik durf niet te zeggen hoe groot de potentiële kopersmarkt voor deze smaak in combinatie met prijs, een toch beperkte lichtinval en overlast van winkels. Ik denk dat je toch wel een redelijk bedrag ertegenaan moet gooien om het naar eigen smaak te krijgen, dat laatste zie ik niet gebeuren aangezien je voor het totaalbedrag betere opties zijn. Het staat zo te zien al een tijdje te koop (sinds begin 2019).
[Afbeelding]
Link
Sommige foto's zijn wel apart, met vreemde keuzes van b.v. (geen) verlichting.
[ Voor 3% gewijzigd door Zaphara op 10-08-2020 15:24 ]
Het appartement zit op de eerste verdieping, binnen de gevel, dan is het al redelijk lastig om zon binnen te krijgen. Alleen de noordkant zit direct aan de straat. De huizen erboven hebben nog wel balkons. Het lijkt wel alsof het als extra bedrijfsruimte bedoeld was (voor de bedrijven eronder?), en dat ze later besloten hebben om er maar een appartement van te maken (omdat er toen meer geld mee te verdienen was).Blik1984 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:01:
[...]
Beperkte lichtinval zie ik niet echt, komt denk ik eerder doordat werkelijk overal gordijnen voor hangen dat een groot gedeelte van het licht tegenhoudt. En overlast van winkels, volgens mij is dat een bewuste keuze als je daar gaat wonen, en zolang je de ramen dichthoudt is er waarschijnlijk weinig overlast. (Mijn schoonmoeder woont hartje centrum van een grote stad, en daar hoor je dus echt helemaal niks van als de ramen dicht zijn)
Het is inderdaad een bewuste keuze om er te gaan wonen, maar met een slager en een eetgelegenheid onder je moet je er wel extra aandacht aan besteden aan de mogelijke overlastbronnen (vroeg begin slager en laat eindigen eetgelegenheid).
Zelfs met het in het achterhoofd houdend van een internationale stad, blijft het een beperkte doelgroep, waarbij je toch enige mate van geluk moet hebben om deze te treffen. Ik weet niet of menig expat of ambassadeur dit dé plek vinden (zat andere keus).Rubbergrover1 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:29:
[...]
Zeker 'anders dan anders'. Maar ik kan mij voorstellen dat hier in een 'internationaal georiënteerde' stad toch zeker belangstelling voor is (ambassades, expats). Want andersom geldt het natuurlijk ook, jij zou er een redelijk bedrag tegenaan moeten gooien om het naar jou smaak te maken, maar de vorige bewoners (en de potentiële doelgroep) zou juist een behoorlijk bedrag hebben moeten neerleggen om een huis, tuin en keuken VT wonen-visgraat-taats-kookeiland woning naar hun smaak te krijgen.
Maar zo te zien is het net op de markt gekomen toen Corona losbarstte. De doelgroep zal daarom wellicht even pas op de plaats maken.
Net op de markt tijdens Corona volgens mij niet, op Streetview staat dit appartement ook al te koop in 2019.
Ik zou in deze prijsklasse heel Den Haag als doelgebied beschouwen. Deze woning is ca 600 m verderop, met meer licht en een andere sfeer.Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:26:
[...]
Andere wijk, prijs per m2 is 75% hoger. Enkel kijkende naar de prijs en de stad vergelijkbaar maar daar houdt het ook wel mee op.
Het is in Den haag, dus de kleurencombinatie is wel te verklaren
Dat dacht ik dus ook, maar het staat schijnbaar in (ADO) Den Haag, dus dat verklaart al wel wat.Amd RuLuzzz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:54:
[...]
Doe maar een geel kleurtje!
Vraag mij bij zulke kleuren wel af wat voor een soort mensen hebben daar gewoond?
Wauw, die prijs, dichtbij Den Haag natuurlijk, maar bijna alles moet wel vernieuwd worden mocht je er iets van willen maken.Tranze schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:10:
Gezellig met de hele familie tegelijk gamen in de woonkamer. Welke Tweaker woont hier?
[Afbeelding]
Slechtste buurt, het is eerder een volksbuurtje. Maar wel veel vernieuwd.Wokschotel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:42:
[...]
De Kornhoenstraat is in de Vogeltjesbuurt. Dat is zo'n beetje de slechtste buurt van Tilburg, alhoewel er tegenwoordig veel is vernieuwd. En in Tilburg heb je veel slechte buurten
Moet zeggen dat ik West in Tilburg misschien wel de allerslechste buurt vindt, ook kwa criminaliteit/lastig gevallen worden. Verder valt Tilburg wel mee kwa echt slechte buurten. Denk dat je in de grotere steden, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag, etc. het veel slechter kunt treffen.
Misschien ben ik zelf te volks om het in te zien
Voor de vernieuwingen stond het wel heel slecht bekend en hadden ze best mee kunnen doen met buurten die regelmatig in het nieuws komen in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Maar volgens mij valt dat nu ook wel mee.Crashhill schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:57:
[...]
Slechtste buurt, het is eerder een volksbuurtje. Maar wel veel vernieuwd.
Moet zeggen dat ik West in Tilburg misschien wel de allerslechste buurt vindt, ook kwa criminaliteit/lastig gevallen worden. Verder valt Tilburg wel mee kwa echt slechte buurten. Denk dat je in de grotere steden, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag, etc. het veel slechter kunt treffen.
Misschien ben ik zelf te volks om het in te zien. Maar sowieso de prijzen in Tilburg beginnnen abnormaal te worden. Wat je 4 jaar geleden voor 170k kocht betaal je nu 230k voor. En dan heb je echt niks bijzonders.
Ik heb zelf ook in zo'n buurt gewoond in Breda (is nu ook vernieuwd, ik woonde toen een soort anti-kraak) en meestal merk je er niet zo veel van maar af en toe wordt je er wel aan herrinnerd dat het nooit saai wonen is
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het huis van de buren staat nu twee maanden te koop. Hier heeft in de oorlog de bruine burgemeester van Arnhem en Den Haag gewoond. Zo te zien hangt de bakelieten telefoon met hotline naar Berlijn nog in de hal
Volgens mij is er sinds 1945 ook niets meer aan deze woning gedaan qua onderhoud
Ben bang dat de nieuwe eigenaar €200.000 er tegenaan mag kwakken om het pand technisch in orde te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Panzer_V op 06-10-2020 11:18 ]
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Naam van de makelaar mist gezien het verleden dan nog wel een 't' aan het eindePanzer_V schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:15:
https://www.funda.nl/koop...22241-bakenbergseweg-209/
Het huis van de buren staat nu twee maanden te koop. Hier heeft in de oorlog de bruine burgemeester van Arnhem en Den Haag gewoond. Zo te zien hangt de bakelieten telefoon met hotline naar Berlijn nog in de hal
Volgens mij is er sinds 1945 ook niets meer aan deze woning gedaan qua onderhoud![]()
Ben bang dat de nieuwe eigenaar €200.000 er tegenaan mag kwakken om het pand technisch in orde te krijgen.
Klopt ik weet het heb 5,5 jaar in Den Haag gewoond en mijn toenmalige vriendin in Scheveningen.VChunky schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Mooi interieur, maar heel jammer van de lage plafonds en ik ken de locatie goed.
Slecht bereikbaar, overlast, winderig, zout en driekwart van de tijd kijk je op zee naar een grijs gat
Ik heb heel wat haringschepen gelost aan de Dr. Lelykade, maar al weer 20 jaar terug in mijn geboortedorp.
Er komt nog 35.000 EUR bij vanwege het verplicht afnemen van een parkeerplaats. Plus 315 EUR / maand bijdrage VvE.FunkyTrip schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:42:
No way dat ik op dat hoge stoeltje ga zitten
[Afbeelding]
bron
Best een boel geld voor een flat in Den Haag
De bijdrage VvE op 6 ton ben ik met je eens. Het ging mij vooral om de vraagprijs in relatie tot wat je krijgt. Puur persoonlijk natuurlijk, maar voor 6 ton kun je ook heel mooi in Groningen Stad wonen. Wel iets ver verwijderd van Scheveningen / Randstad (voor mij alleen maar een voordeel overigens)Rubbergrover1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:53:
[...]
Voor een appartement van 6 ton vind ik 315 VvE bijdrage eerlijk gezegd wel meevallen.
[ Voor 32% gewijzigd door Rizzi op 19-11-2020 15:15 ]
What's a cube to you?
Voor een appartement van 6 ton vind ik 315 VvE bijdrage eerlijk gezegd wel meevallen.Rizzi schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:43:
[...]
Er komt nog 35.000 EUR bij vanwege het verplicht afnemen van een parkeerplaats. Plus 315 EUR / maand bijdrage VvE.
Best een boel geld voor een flat in Den Haag
En verder volledig onbegrijpelijk huis
https://www.funda.nl/koop...-van-der-heijdenstraat-5/
Wellicht dienst gedaan als parenclub of 'herenclub'?MeTooPV schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:26:
Kost niks, veel m2 met inpandig zwembad in Den Haag.
[Afbeelding]
Maar ook binnen is het niet echt netjes. Die unit beneden heeft een kabelbende ernaast zitten (geen idee waarvoor allemaal). En een gordijn voor je arico hangen... betwijfel of dat nou zo heel handig is.FabianGTI schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:50:
[...]
Wat lelijk gedaan, niet dat het verder een mooi huis is, maar die voorkant ziet er op deze manier helemaal niet uit
Begrijp me goed, ik heb ook airco's, maar de buitenunits wel zo verwerkt dat ze niet goed te zien zijn, al helemaal niet vanaf de straat
Niet dat ik m'n airco mooi vind in m'n woonkamer, maar heb d'r op het moment toch wel veel plezier van
Dat huis is echt onbegrijpelijk ingedeeld. Ik krijg spontaan de neiging om wat binnenmuurtjes eruit te trappen en het wat logisch in te delen. Niet dat het nou een rechttoe rechtaan huis hoeft te worden.MeTooPV schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:26:
Kost niks, veel m2 met inpandig zwembad in Den Haag.
[Afbeelding]

Maar allemaal van die kleine hoekjes waar je geen kont mee kan, dat is toch helemaal niet handig?
[ Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 20-11-2020 11:45 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.