The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Maar je krijgt er tonnen CO2 voor terugWuursj schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:56:
[...]
Niet alleen uit het voorraam wordt je geconfronteerd met dit misbaksel:
[Afbeelding]
Altijd als ik over de randweg rij of onder dat viaduct door fiets (liefst met een file links van me) denk ik 'hoeveel zouden de mensen als vergoeding hebben gekregen toen dit werd aangelegd'. Huizen zijn een heel stuk ouder dan die randweg en zo veel minder aantrekkelijk geworden door vooral dat viaduct. Scheelt tonnen in prijs denk ik zo. En ook tonnen woongenot.
[Afbeelding]
voorheen:
[Afbeelding]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hier draait de WPB op een zelfbouw schakeling, de WP op een zelfbouw thermostaat, de lampen op zelfbouw domotica. Ik zou het zeker tof vinden als ik het huis weet te verkopen aan een tweaker. Waarschijnlijker is dat de volgende bewoners het geld beter besteden aan een installateur die de dingen weer noobproof maakt. De patchkast laat ik natuurlijk wel achter.Seriph schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:42:
Maak je huis dan €500 duurder en laat die troep allemaal hangen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Pfoe dat is toch wel echt een super mooi stukje land, maar dan heb je wel de rest van je leven oude vissers aan je deur.CvP_tweakers schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:55:
Nog iemand een leuk huis(je) met 3 vijvers, visbedrijf en horecagelegenheid?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...38388-oosterseveldweg-16/
Ik denk toch dat je niet blij bent als de straat voor jouw huis wordt vervangen door een viaductRuudzaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:55:
Daar lag toch al oorspronkelijk een weg? Het enige verschil is toch dat ze de weg omhoog gebracht hebben?
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Wuursj schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:06:
[...]
Ik denk toch dat je niet blij bent als de straat voor jouw huis wordt vervangen door een viaduct
Tot eind jaren vijftig lag daar de Houtvaart , zie hier. De weg is begin jaren 60 geopend, zie hier. Wellicht dat een Haarlemse 70 plus Tweaker nog wat actieve herinneringen hieraan heeft en deze kan delen?
[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 08-12-2020 20:43 ]
Maar dan woon je niet op anderhalf uur van Amsterdam...Ruudzaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:11:
Als je het niet erg vindt om in de fucking middle of nowhere te wonen, kun je net zo goed in Duitsland, Tsjechië, of Zuid-Italie gaan wonen.
Niet op dat stuk van de westerlijke randweg, de houtvaart stopte al bij de brouwersvaart. Waar het viaduct nu ligt, lag een kruispuntje zonder doorgaande weg
jaren 30 toen de huisjes werden gebouwd
eind jaren 40, 10 jaar voor aanleg randweg
Niet dat ik 70+ ben en al helemaal niet dat ik toen al in deze omgeving woonde
[ Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 08-12-2020 21:04 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Vrouw: "Schat, als jij de leidingen niet wegwerkt, doe ik het wel!"

Fascinerende bouwval met duct tape in de hoofdrol

[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 08-12-2020 23:45 ]
De directe schijtluchtafzuiger:

Iemand al een patent aangevraagd?
[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 08-12-2020 23:53 ]
Voor de kleurliefhebbers... leuke borstel/wc-rolhouder ook

https://www.funda.nl/koop...24-achter-de-vismarkt-34/jan-marten schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:47:
Ik vind deze eigenlijk wel vet
Bakkelieten telefoon aan de muur,
Retro TV in de hoek (op retro poot)
Radio
Philips handleiding op bureau
Lamp aan de muur
[Afbeelding]
Groene telefoon en Philips radio met platenspeler
[Afbeelding]
#nostalgie #retro hierzo in Haarlem.
Uit een iets ander tijdbeeld

Vooral opmerkelijk ook dat dit zo contrasteert met de rest van het huis, die behoorlijk saai/neutraal is.Blaze85 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:49:
https://www.funda.nl/koop...is-87592870-oude-wijk-10/
Voor de kleurliefhebbers... leuke borstel/wc-rolhouder ook
[Afbeelding]
Had je maat moeten klagen want het mag helemaal niet, verkoper is verplicht een werkende situatie achter te laten. Ik vind domotica ook prachtig maar vraag me vaak af hoe mensen denken te gaan verhuizen...Seriph schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:42:
Ik vind wel dat je als je jouw huis smart hebt gemaakt dat je al dat spul moet laten zitten. Maat had een huis gekocht dat de vorige bewoner smart had gemaakt. Echter bij de verhuizing had de vorige eigenaar alle apparatuur uit de kast getrokken en meegenomen. Hele systeem van de rel want het had geen internet meer. Vloerverwarming volle bak aan want het had geen connectie meer met de thermostaat. Was net een sauna toen ik even kwam kijken.
Maak je huis dan €500 duurder en laat die troep allemaal hangen.
diskeltische lurker
Nog een voordeel inderdaadRubbergrover1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:45:
[...]
Maar dan woon je niet op anderhalf uur van Amsterdam...

http://serve.infoteur.nl
Lijkt wel alsof ze gewoon 40 jaar lang vergeten zijn dat dit hier zat....Blaze85 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:52:
[...]
https://www.funda.nl/koop...24-achter-de-vismarkt-34/
[Afbeelding]
Dat ze de kast aan het opruimen waren en dat ze een "tiny-house" vonden. In 1980 heette dit overigens nog gewoon een bezemkast.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Blaze85 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:48:
https://www.funda.nl/koop...37815-staakmolenstraat-8/
De directe schijtluchtafzuiger:
[Afbeelding]
Iemand al een patent aangevraagd?

Deze quote vond ik leuk. "Waiting for the storm to pas" En zo te zien hebben ze ook behoorlijke stormwaterschade.
[ Voor 7% gewijzigd door timovd op 09-12-2020 08:34 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Een goed Wi-Fi netwerk opzetten en aansluiten is voor veel mensen een lastige klus. Onder andere doordat signaal wel door sommige muren heen gaat en door andere weer totaal niet. Dat moet je allemaal gaan uitvinden. Dus als verkopers een goed netwerk hebben en dat laten zitten vind ik dat een plus. Een Wi-Fi netwerk zou bij het huis moeten horen niet bij een persoon. De oven en de koelkast laat je toch ook zitten?Blaze85 schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:59:
https://www.funda.nl/koop...s-87590266-sufaxstraat-1/
Zit tegenwoordig ook bij de vraagprijs inbegrepen?
Had anders een RTX 3080 gefotografeerd, verkoopt het huis misschien wel sneller
[Afbeelding]
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Aike schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:56:
[...]
De oven en de koelkast laat je toch ook zitten?
Inbouwtoestellen wel, maar vrijstaande toestellen neem je toch gewoon mee. Lampen laat je toch ook niet hangen, een tv laat je ook niet staan?
[ Voor 7% gewijzigd door PietrKempy op 09-12-2020 09:07 ]
Niet helemaal met je eens, je maakt bij de verkoop van je woning een lijstje wat men kan overnemen. Daar hang je dan een passend prijskaartje aan.Wil men dat niet betalen dan neem ik het mee.Aike schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:56:
[...]
Een goed Wi-Fi netwerk opzetten en aansluiten is voor veel mensen een lastige klus. Onder andere doordat signaal wel door sommige muren heen gaat en door andere weer totaal niet. Dat moet je allemaal gaan uitvinden. Dus als verkopers een goed netwerk hebben en dat laten zitten vind ik dat een plus. Een Wi-Fi netwerk zou bij het huis moeten horen niet bij een persoon. De oven en de koelkast laat je toch ook zitten?
Voorbeeldje, in onze woning hing een professionele alarminstallatie, heeft bij het aansluiten iets van 2.200 euro gekost. Verder stond er een brandwerende kluis. was in aanschaf iets van 1.000 euro. Koper wilde voor beiden samen maximaal 250 euro betalen. ik vroeg 1.250 euro. Wat mij een redelijke prijs leek. Ik wilde nog zakken tot 1.000 maar 250 was echt te weinig.
Zijn redenatie was dat ik die kluis van een kleine 200 kilo toch niet naar beneden zou slepen. Hij stond dus ook raar te kijken dat bij de overdracht de kluis en de alarminstallatie niet meer aanwezig waren.
Netwerk en wifi vind ik 2 verschillende dingen.Aike schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:56:
[...]
Een goed Wi-Fi netwerk opzetten en aansluiten is voor veel mensen een lastige klus. Onder andere doordat signaal wel door sommige muren heen gaat en door andere weer totaal niet. Dat moet je allemaal gaan uitvinden. Dus als verkopers een goed netwerk hebben en dat laten zitten vind ik dat een plus. Een Wi-Fi netwerk zou bij het huis moeten horen niet bij een persoon. De oven en de koelkast laat je toch ook zitten?
Netwerk is het bedrade spul wat vast zit. Dus de kabels in de leidingen en de wandcontactdozen daarvoor. Eventueel een vast patchpanel in de meterkast (zo'n simpel ding, a la een patchstrook, niet een heel 19" rack).
Het modem (meestal met ingebouwde wifi) is een los apparaat en neem je óf mee (zeker als je een los wifi apparaat hebt die dus van je zelf is) óf gaat terug naar de provider (bruikleen, huur, whatever). Het modem c.q. wifi apparaat schaar ik onder randapparatuur net als de tv, je stereo e.d. wat dus mee gaat met de verhuizing.
Het hangt er dus helemaal van af wat je ter overname aanbiedt. Oftewel: communiceer duidelijk en leg alles vast, dat voorkomt zooooveel gedoe achteraf

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Als iemand de UTP kabels uit de loze leidingen trekt, zou ik dat als gebrek melden. Ook als het niet op de overname lijst staat.QuattroNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:17:
Het hangt er dus helemaal van af wat je ter overname aanbiedt. Oftewel: communiceer duidelijk en leg alles vast, dat voorkomt zooooveel gedoe achteraf
Waar ligt anders de grens? De stroom kabels? Lichtknopjes?
Hoewel ik ze als verkoper zelf lekker laat zitten, ben ik er als koper vanuit gegaan dat dat onder "internet aansluiting" valt. En die staat op de vragenlijst meestal als "gaat mee". (Uiteraard snap ik dat LAN =/= Internet, maar ik stel me voor dat veel leken dat anders zien.)JackBol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:28:
[...]
Als iemand de UTP kabels uit de loze leidingen trekt, zou ik dat als gebrek melden. Ook als het niet op de overname lijst staat.
Waar licht anders de grens? De stroom kabels? Lichtknopjes?
Kluswoning gevonden. Op het eerste gezicht niet heel bijzonder, maar blijkbaar zit er aan het huis een schuur van 20 meter lang, en daarvan is de 1e verdieping bij het woonhuis getrokken. Dus de begane grond van het huis is 9 meter lang, maar de eerste verdieping is 29 meter.
Daarnaast wel een beetje waterschade, er is bijna geen foto te vinden zonder waterschade... Oh ja, en het is een monument natuurlijk, dus succes met opknappen!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
9 ton voor lokatie lokatie lokatie.evleerdam schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:34:
https://www.funda.nl/koop...1114198-jacob-catslaan-7/
Kluswoning gevonden. Op het eerste gezicht niet heel bijzonder, maar blijkbaar zit er aan het huis een schuur van 20 meter lang, en daarvan is de 1e verdieping bij het woonhuis getrokken. Dus de begane grond van het huis is 9 meter lang, maar de eerste verdieping is 29 meter.
Daarnaast wel een beetje waterschade, er is bijna geen foto te vinden zonder waterschade... Oh ja, en het is een monument natuurlijk, dus succes met opknappen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tof! de Thuiswerkplek van Van Kooten en de BieBlaze85 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:52:
[...]
https://www.funda.nl/koop...24-achter-de-vismarkt-34/
[Afbeelding]
Het is inderdaad normaal dat wanneer je een huis verkoopt dat je de inbouwapparatuur laat zitten.PietrKempy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:05:
[...]
offtopic:
Inbouwtoestellen wel, maar vrijstaande toestellen neem je toch gewoon mee. Lampen laat je toch ook niet hangen, een tv laat je ook niet staan?
Ach, ik doe wat in huizen (verhuur ik) wanneer er een huurder vertrekt gaat er iemand heen om verhuis fittingen op te hangen, met de boodschap dat wanneer ze er wonen en ze lampen ophangen ik die fittingen graag terug wil, maar ook dat het geen haast heeft.
Dat is toch niet meer op te knappen! Dat kan je beter tegen de vlakte gooien en opnieuw beginnen.evleerdam schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:34:
[...]
/edit: wait, whût voor bijna 9 ton?!
[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 09-12-2020 10:09 ]
Grote kans, best een groot groot perceel midden in een gewilde locatie waar de prijzen al de pan uit gaanJolke schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:08:
[...]
Dat is toch niet meer op te knappen! Dat kan je beter tegen de vlakte gooien en opnieuw beginnen.
/edit: wait, whût voor bijna 9 ton?!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hoe kan die gribus een gemeentelijk monument zijn. "Just because it is old doesn't mean it has value"evleerdam schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:34:
Signatures zijn voor boomers.

Vroeg ik me nou ook meteen af. Is er iemand uit die omgeving die weet wat er zo bijzonder is aan dit gebouw? Of wil de gemeente de monumenten-wetgeving misbruiken om op deze manier voorkomen dat iemand er een andere, modernere, woning plaatst?Maasluip schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:15:
[...]
Hoe kan die gribus een gemeentelijk monument zijn. "Just because it is old doesn't mean it has value"
"Goed om te weten:Touchdomex schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:12:
[...]
Grote kans, best een groot groot perceel midden in een gewilde locatie waar de prijzen al de pan uit gaan
-Bijzonder pand met groot perceeloppervlak.
-Mogelijkheid tot het plaatsen van een extra woning op de kavel. (bestemmingsplan nog in bezwaarperiode)
-Gemeentelijk monument (nog in bezwaarperiode).
-Pand met veel mogelijkheden bijvoorbeeld kantoor of praktijk aan huis.
-Op prachtige locatie gelegen in het fraaie Haarlem Zuid.
-Op loopafstand van de gezellige winkelstraat "de Binnenweg".
-Evt. de mogelijkheid tot aankoop van de yogagebouw
-Notaris verkoper"
Als bezwaar word toegekend dan gaat het zeker tegen de grond..
Waar is die makelaar naar school gegaan? de gebouw? really?
"Op één van de mooiste plekjes van Haarlem Zuid ligt dit bijzondere pand op maar liefst 1.226m2 eigen grond. De gemeente Haarlem heeft het pand recent aangewezen als Gemeentelijk Monument en een extra bouwkavel aan het perceel toegevoegd. (Het bestemmingsplan is nog in de bezwaarperiode). Op de extra bouwkavel kan bijvoorbeeld een combinatie van wonen met ouders/kinderen de zog. "kangoeroe-woning", danwel een separate woning worden gebouwd al dan niet in combinatie met kantoor of praktijkruimte."
Er zit dus ruimte en vergunning voor een extra pand..
Dat drijft de prijs natuurlijk wel op..
En van het bestaande pand kan je natuurlijk ook makkelijk 2 eensgezinswoningen maken (als je vergunning krijgt)..
Dus ik vermoed dat er wel developpers/speculatieven interresse hebben..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Inbouw laat ik zitten. Maar de dikke smeg koelkast gaat gewoon mee naar mijn volgende stulpje.Aike schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:56:
[...]
Net als dat mijn routers, modem, en andere netwerk apparatuur gewoon mee gaan naar een volgende woning. Bekabeling wil ik wel achterlaten want dat is in een nieuwe woning toch niet op maat. (en zo duur is een haspel cat6 nou ook weer niet) Mijn Nest schroef ik ook van de muur af en plaats de originele thermostaat terug.
Nee, de dure investeringen die ik doe in een woning die niet dusdanig vast geschroefd/gespijkerd/gelijmd/op-maat-gemaakt/etc zijn/zitten gaan gewoon allemaal mee.
sudo apt-get rekt
Het gaat dus min of meer om een bouwkavel met opstallen. Dan is de prijs voor de lokatie niet echt extreem. Als je op Funda kijkt, dan zie je dat om de hoek een net zo groot bouwkavel voor 1,1 miljoen te koop staat. Bij dit monument ben je 2 ton goedkoper uit, maar krijg je er wel een bestaand gebouw bij wat je in stand moet houden en moet opknappen. Maar dat lijkt mij geen heel slechte deal. (Beneden als garage en schuur gebruiken en boven je werkkamer/bedrijf?) Dan kan de nieuwbouw ook wat kleiner en goedkoper uitpakken.ToolkiT schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:34:
[...]
De gemeente Haarlem heeft het pand recent aangewezen als Gemeentelijk Monument en een extra bouwkavel aan het perceel toegevoegd. (Het bestemmingsplan is nog in de bezwaarperiode). Op de extra bouwkavel kan bijvoorbeeld een combinatie van wonen met ouders/kinderen de zog. "kangoeroe-woning", danwel een separate woning worden gebouwd al dan niet in combinatie met kantoor of praktijkruimte."
Dat laatste was bij het voorbeeld dus niet gebeurd. Daar was de apparatuur wel meegenomen, maar niet vervangen door iets anders. Zodat de verwarming niet meer goed functioneerde. Dat lijkt mij wel degelijk een gebrek.MazeMouse schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:35:
[...]
Inbouw laat ik zitten. Maar de dikke smeg koelkast gaat gewoon mee naar mijn volgende stulpje.
Net als dat mijn routers, modem, en andere netwerk apparatuur gewoon mee gaan naar een volgende woning. Bekabeling wil ik wel achterlaten want dat is in een nieuwe woning toch niet op maat. (en zo duur is een haspel cat6 nou ook weer niet) Mijn Nest schroef ik ook van de muur af en plaats de originele thermostaat terug.
Het is blijkbaar onderdeel van 'Bosch en Hoven', een bekende buitenplaats uit de 17e/18e eeuw.Rubbergrover1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:33:
[...]
Vroeg ik me nou ook meteen af. Is er iemand uit die omgeving die weet wat er zo bijzonder is aan dit gebouw? Of wil de gemeente de monumenten-wetgeving misbruiken om op deze manier voorkomen dat iemand er een andere, modernere, woning plaatst?
Zie bijvoorbeeld: (PDF alert) https://hv-hb.nl/content/pdf/Bosch-en-Hoven.pdf
Staat ook wat uitleg bij de omschrijving op Funda.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Is dat dat pand om de hoek?evleerdam schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:46:
[...]
Het is blijkbaar onderdeel van 'Bosch en Hoven', een bekende buitenplaats uit de 17e/18e eeuw.
Zie bijvoorbeeld: (PDF alert) https://hv-hb.nl/content/pdf/Bosch-en-Hoven.pdf
Staat ook wat uitleg bij de omschrijving op Funda.
https://www.google.com/ma...!3d52.3624458!4d4.6218394
https://www.google.com/ma....6200457!2d52.3642947!3e0
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ah yes, dat is IMHO inderdaad een gebrek. /offtopicRubbergrover1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:45:
[...]
Dat laatste was bij het voorbeeld dus niet gebeurd. Daar was de apparatuur wel meegenomen, maar niet vervangen door iets anders. Zodat de verwarming niet meer goed functioneerde. Dat lijkt mij wel degelijk een gebrek.

Hier zijn ze vergeten de bouwtekening volledig uit te vouwen?
sudo apt-get rekt
Je was de Funda-link vergeten:MazeMouse schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:55:
[...]
[Afbeelding: scheef]
Hier zijn ze vergeten de bouwtekening volledig uit te vouwen?
https://www.funda.nl/koop...-willem-alexanderlaan-16/
You are not a beautiful and unique snowflake.
Dat was dus half wat er gebeurt was. De controller zat nog wel op de muur maar had geen netwerk want de switch waar de controller op zat was weg. En nu ik er zo over nadenk is dat gewoon een gebrek inderdaad. Ik zal het eens met mijn maat opnemen of hij het op de spits wil drijven en daarmee de welwillendheid van de vorige eigenaar om mee te werken ondermijnt. Of het gewoon laat zoals het is. Volgens mij heeft hij het nu opgelost. Weet niet precies hoe. Kom al een tijdje niet meer bij hem over de vloer ivm corona en social distancing.Rubbergrover1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:45:
[...]
Dat laatste was bij het voorbeeld dus niet gebeurd. Daar was de apparatuur wel meegenomen, maar niet vervangen door iets anders. Zodat de verwarming niet meer goed functioneerde. Dat lijkt mij wel degelijk een gebrek.
Maar ik denk dat de discussie afdwaalt van vreemde huisjes op funda dus laat dit voor dit topic maar rusten.
Ik bedoelde inderdaad een inbouwkoelkast. En ook ingebouwde of opgehangen Wi-Fi zenders. Het modem moet uiteraard weer terug naar de provider en een losse AP die ergens staat kan natuurlijk ook gewoon mee.MazeMouse schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:35:
[...]
Inbouw laat ik zitten. Maar de dikke smeg koelkast gaat gewoon mee naar mijn volgende stulpje.
Nee, de dure investeringen die ik doe in een woning die niet dusdanig vast geschroefd/gespijkerd/gelijmd/op-maat-gemaakt/etc zijn/zitten gaan gewoon allemaal mee.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Ik weet wel wat Guus Meeuwis hiermee zou doen.....evleerdam schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kunt het "op de spits drijven". Dan krijgt de vorige eigenaar de kans om het op te lossen. Dan koopt hij voor een tientje een goedkope switch en dan werkt de verwarming weer. Dan kun je je beter de moeite besparen en zelf een goede switch aanschaffen en het meteen goed doen.Seriph schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:12:
[...]
Dat was dus half wat er gebeurt was. De controller zat nog wel op de muur maar had geen netwerk want de switch waar de controller op zat was weg. En nu ik er zo over nadenk is dat gewoon een gebrek inderdaad. Ik zal het eens met mijn maat opnemen of hij het op de spits wil drijven en daarmee de welwillendheid van de vorige eigenaar om mee te werken ondermijnt. Of het gewoon laat zoals het is. Volgens mij heeft hij het nu opgelost. Weet niet precies hoe. Kom al een tijdje niet meer bij hem over de vloer ivm corona en social distancing.
Maar ik denk dat de discussie afdwaalt van vreemde huisjes op funda dus laat dit voor dit topic maar rusten.
kedeng kedengWillem30 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:21:
[...]
Ik weet wel wat Guus Meeuwis hiermee zou doen.....
Lijkt mij ook. Zit er niet sowieso een switch-deel in de router die je van de provider krijgt?Zartos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:26:
[...]
Je kunt het "op de spits drijven". Dan krijgt de vorige eigenaar de kans om het op te lossen. Dan koopt hij voor een tientje een goedkope switch en dan werkt de verwarming weer. Dan kun je je beter de moeite besparen en zelf een goede switch aanschaffen en het meteen goed doen.
Waterschade en heel veel zwarte schimmel (=giftig) prettige wedstrijd met renoveren met het feit dat je buiten eigenlijk niks mag vanwege de monumentale status.evleerdam schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:34:
Aanvulling, er is volgens het aanwijsbesluit overleg geweest met de huidige eigenaren. Deze wilde slopen en er een twee-onder-éénkap woning bouwen.
Het voorbereidingsbesluit is aan betrokkenen toegezonden. Naar aanleiding daarvan heeft er
ambtelijk overleg met hen plaatsgevonden. Hoewel dat geen reguliere praktijk is, is ook het
conceptontwerpbestemmingsplan ter reactie aan de eigenaren voorgelegd.
Namens de eigenaren is - in essentie - enkel aangegeven dat ze een andere invulling willen,
namelijk de sloop van het bestaande pand en nieuwbouw van een twee-onder-een-kap.
In hun zienswijze hebben ze dit standpunt herhaald. Zoals in het collegebesluit bij het
ontwerpbestemmingsplan al was aangegeven is deze ruimtelijke invulling niet mogelijk. Dit
aangezien het bestaande pand een hoge cultuurhistorische waarde heeft en het juist de inzet is
om het te behouden.
[ Voor 36% gewijzigd door gumtree op 09-12-2020 12:31 ]
En dan nog een ton te reserveren voor de energierekening gok ik zoJackBol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:43:
9 ton voor lokatie lokatie lokatie.
:strip_exif()/f/image/31TJVPlhUKxRIGXs1aDh90Vq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gyte9efLGPfVB5Ow1VrwQDCL.jpg?f=fotoalbum_large)
Linkje: https://www.funda.nl/koop...38535-cas-oorthuyskade-7/
Ben alleen allergisch voor dit soort foto's

"he, wat leuk, we kunnen Martini drinken op onze nieuwe stek. Bel de makelaar!"
En als je dan zulke plaatjes maakt, maak dan wel even die glazen schoon en poets die kalkvlekken weg. Ruk dat etiket van de fles. En schenk de glazen halfvol. Dit is het gewoon (net) niet.Ruudzaan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:58:
Prachtig schip lijkt me (als niet-kenner)
Ben alleen allergisch voor dit soort foto's
"he, wat leuk, we kunnen wijn drinken op onze nieuwe stek. Bel de makelaar!"
[ Voor 3% gewijzigd door gumtree op 09-12-2020 15:03 ]

https://www.funda.nl/koop...5-oude-engelenseweg-14-b/
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Die fles gaat open als de bood verkocht is, of je krijgt die erbij (ik kreeg ook een fles wijn bij mijn huisgumtree schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:02:
[...]
En als je dan zulke plaatjes maakt, maak dan wel even die glazen schoon en poets die kalkvlekken weg. Ruk dat etiket van de fles. En schenk de glazen halfvol. Dit is het gewoon (net) niet.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die smijt je toch altijd tegen de boot aan?Marzman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:49:
[...]
Die fles gaat open als de bood verkocht is, of je krijgt die erbij (ik kreeg ook een fles wijn bij mijn huis)
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Drie keer raden welk pand binnen een half jaar na verkoop in brand staat...gumtree schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:05:
[...]
Waterschade en heel veel zwarte schimmel (=giftig) prettige wedstrijd met renoveren met het feit dat je buiten eigenlijk niks mag vanwege de monumentale status.
Aanvulling, er is volgens het aanwijsbesluit overleg geweest met de huidige eigenaren. Deze wilde slopen en er een twee-onder-éénkap woning bouwen.
[...]
(en, afgezien dat het misschien oud is, wat is hier nou "mooi" of "historisch" aan?)
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 09-12-2020 16:16 ]
Die laatste lijkt wel wat op een gebouw van de Canadese architect Ron Thom in Toronto:Zartos schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:41:
[...]
(moderne kastelen)
https://www.funda.nl/koop...-41098915-beeckendael-25/
[Afbeelding]
Oké, vooruit, ze zijn niet allemaal mooi.
Wikipedia: Massey College, Toronto
Bijzondere plek in een drukke metropool.
denk ook dat je in geval van een Nest misschien duidelijk moet aangeven dat er een andere voor in de plaats kom?Rubbergrover1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:45:
[...]
(zie nu pas dat dit al uitvoerig besproken was)
[ Voor 5% gewijzigd door datadevil op 09-12-2020 18:54 ]
Een piano past door een gewone deur. Een vleugel gaat bij vervoer op de lange zijkant, met de poten en pedalen eraf en past dan ook door een gewone deur. Zelfs nog makkelijker dan een piano (tenzij je vervolgens strak de bocht om moet).pirke schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:41:
[...]
Best handig met grote meubelen, piano/vleugel, etc naar binnen en buiten krijgen.
Voor grote meubelen kan het zeker handig zijn idd. Schoonmoedergrappen kunnen hier ook bij gemaakt worden.
Wat een saaie grijze Vinex-tuin

Oh nee, toch niet

Zo'n mooie gevel kan maar één ding betekenen...

Vrouw: "Mooi die nieuwe tv, maar koop je nog wel even een muurbeugel?"
Man: "Ach mens dat kan toch veel goedkoper! We doen gewoon die oerlelijke Xenos-schilderijen van jou bij het grofvuil en klaar is Kees."

Die hadden de zonwering iets te breed besteld.Blaze85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:34:
https://www.funda.nl/koop...139539-mallorcastraat-54/
Dakgoot Award 2020 goes to...
[Afbeelding]

Weegschaalmuseum

[ Voor 18% gewijzigd door Blaze85 op 10-12-2020 00:03 ]
Ideaal in deze tijd, alleen helemaal geen daglicht.Blaze85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:58:
https://www.funda.nl/koop...-87273109-molenvaart-163/
Interessante werkkamerbunker...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al ik je foto's open en dan naar de 3de foto ga, zie ik dan jouw evil zusjes? Lijkt wel een shot uit een horror film😂Bao_mi1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:50:
Misschien niet de meest gekke foto's maar dit is toch heel anders dan hoe ik me een woonboot voor zou stellen. Mooir afwerking, een verwarmd (onnodig) badje op het dek en toch wel veel extreem veel ruimte. Zeker voor Amsterdamse begrippen. (de prijs is er alleen ook naar)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkje: https://www.funda.nl/koop...38535-cas-oorthuyskade-7/
Dat is het ook, alleen door een andere poster (@vooghel) in reactie op een ander huisWoudtwe schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:58:
[...]
Al ik je foto's open en dan naar de 3de foto ga, zie ik dan jouw evil zusjes? Lijkt wel een shot uit een horror film😂
Ach, een simpel gipsmuurtje, speciaal voor die tv gemaakt. Het is meer een veredelde kast. Wel creatief bedacht. Heel mooi is het niet, maar het ziet er toch netjes uit. Veel andere plekken om een tv te plaatsen heb je daar niet.Blaze85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:38:
https://www.funda.nl/koop...138664-hid-herostraat-63/
Zouden al die vakjes nu op maat gemaakt zijn?
[Afbeelding]
Hier moet ik wel een beetje van huilen:

Luister naar de geluidjes
[ Voor 17% gewijzigd door Azrael op 09-12-2020 23:44 ]
Ja, die is er ook

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
OH idd haha. Bijzonder dat die er zo achteraan komt danAzrael schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:35:
[...]
Dat is het ook, alleen door een andere poster (@vooghel) in reactie op een ander huis
[YouTube: The Shining (1980) - Come Play With Us Scene (2/7) | Movieclips]
Waar zou dat voor zijn? Voorbereiding op een breed zonnescherm? Lijkt me niet het toevallige resultaat van prutswerk.Blaze85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:34:
https://www.funda.nl/koop...139539-mallorcastraat-54/
Dakgoot Award 2020 goes to...
[Afbeelding]
Als je goed kijkt zie je de gaten van het vorige zonnescherm nog zittenNielsFL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:12:
[...]
Waar zou dat voor zijn? Voorbereiding op een breed zonnescherm? Lijkt me niet het toevallige resultaat van prutswerk.
Dit pand is net nieuw in verkoop:
https://www.funda.nl/koop...t-41138776-oude-baan-2-p/
Is net een jaar geleden verkocht:
https://www.funda.nl/koop...t-41557031-oude-baan-2-p/
Toen het een jaar geleden verkocht was, was het redelijk modern ingericht. Nu staan er ouderwetse meubels in met Perzische tapijten.
Vraagprijs van 549k naar 569k, wat volgens mij veel te hoog is voor een appartement van net iets meer dan 100m2. Kijk bijvoorbeeld maar naar deze aan de overkant van de weg, met 445k voor 123m2:
https://www.funda.nl/koop...emeester-mazairaclaan-39/
Wat zou hier gebeurd zijn?
De 'oude' inrichting ziet eruit alsof er oudere mensen zijn ingetrokken, en die het toch niks vonden of naar het bejaardentehuis zijn vertrokken.
Als ik het goed zie, zijn dat geen ouwe-meuk-meubeltjes, maar volgens mij zie ik daar schuitema-achtige meubels. Die zijn niet goedkoop. Ik gok dat er gewoon gewoond is, en er niet geflipt wordtZartos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:36:
Ik heb een interessante puzzel.
Toen het een jaar geleden verkocht was, was het redelijk modern ingericht. Nu staan er ouderwetse meubels in met Perzische tapijten.
Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft die moderne inrichting. Giveaway is meestal het ontbreken van tv- en audio-apparatuur.Ruudzaan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:42:
De foto's met de 'moderne' inrichting, zien er bijan uit alsof het pand voor de gelegenheid was ingericht.
De 'oude' inrichting ziet eruit alsof er oudere mensen zijn ingetrokken, en die het toch niks vonden of naar het bejaardentehuis zijn vertrokken.
Ik zei ook niet "ouwe meuk", maar "ouderwets". Dat klopt toch wel?Marber schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:42:
[...]
Als ik het goed zie, zijn dat geen ouwe-meuk-meubeltjes, maar volgens mij zie ik daar schuitema-achtige meubels. Die zijn niet goedkoop. Ik gok dat er gewoon gewoond is, en er niet geflipt wordt
Nee, een flip is het zeker niet. Hoop ik.

Funda link
Zie de discussie van laatst. Ter overname, zonnescherm voor €5.000 (vorige verkoper wrijft in zijn handjes bij de gedachte aan extra cash)Patrlck schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:32:
[...]
Als je goed kijkt zie je de gaten van het vorige zonnescherm nog zitten
.....
.....
Huidige eigenaar: Nee die hoeven we niet.
The Grand Slam schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:04:
[...]
Zie de discussie van laatst. Ter overname, zonnescherm voor €5.000 (vorige verkoper wrijft in zijn handjes bij de gedachte aan extra cash)
.....
.....
Van de vorige huurders hier mochten we de relatief nieuw geplaatste schutting van 5 meter overnemen... voor €1000,-

The Grand Slam schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:04:
[...]
Zie de discussie van laatst. Ter overname, zonnescherm voor €5.000 (vorige verkoper wrijft in zijn handjes bij de gedachte aan extra cash)
.....
.....
Vorige bewoners wilden een lamp laten staan in de tuin, die ik voor 500 euro wel mocht overnemen. "De buren vinden 'm ook erg leuk". Ja snap ik, dat scheelt bij de buren rondom een eigen lamp in de tuin
Al heb ik wel de schouw en elektrische haard overgenomen voor 1000 euro. Misschien iets te duur, maar als ie 'm weg had gehaald hadden we heel de muur weer netjes moeten maken, en het staat wel leuk.
Exact expert nodig?
Zeker weten dat dit bij het onroerend goed hoort, mits je het pand koopt in de verhuur gelden andere regels.Ruudzaan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:38:
Is een schutting niet een bouwwerk waarvan je mag verwachten dat het bij het onroerend goed hoort?
Toen ik 12 jaar geleden deze 2 onder 1 kap kocht heb ik de schuttingen laten plaatsen, een tuin van 30 meter lang tikte er wel aardig in.
Ik heb in deze 12 jaar 1 keer een paal moeten vervangen, de buurman heeft 2 jaar geleden een deel van zijn schutting moeten vervangen door dezelfde storm.
Die ging voor douglas hout maar ging wel bezuinigen op palen, dus ipv van in de midden een paal te zetten maakte hij een plank er tussen wel netjes met bout en moer.
Dat is in 2 jaar tijd ontzettend krom getrokken want het heeft geen ruimte om te bewegen en het hout wat je tegenwoordig in de bouwmarkt kan kopen is massa productie en veel te snel gedroogd.
Ik heb ruim 35 jaar geleden eens een schutting geplaatst met ronde palen die 2 jaar in de wijk ( stromend water ) hadden gelegen.
Dat staat nog steeds, dat is zo hard dat je er geen staalspijker in kan slaan, die moet je dus voor boren.
Wanneer je tegenwoordig een nette schutting wil plaatsen dus laten plaatsen zit je rond de 189 euro per meter.
Mijn schuttingen wiebelen wat tijdens een storm maar wat kan bewegen breekt niet.
Ik ben bang dat het wat te maken heeft met een moord (google maar op straatnaam + moord)Zartos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:36:
Vraagprijs van 549k naar 569k, wat volgens mij veel te hoog is voor een appartement van net iets meer dan 100m2. Kijk bijvoorbeeld maar naar deze aan de overkant van de weg, met 445k voor 123m2:
Ik vind er geen in Rosmalen?Neuroteck schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:07:
[...]
Ik ben bang dat het wat te maken heeft met een moord (google maar op straatnaam + moord)
De Gele Hoef.
https://www.omroepbrabant...udt-rekening-met-misdrijf
Dit Funda-appartement zit in D'n Bies.
In ieder geval: Rosmalen... levensgevaarlijk!!!!
[ Voor 45% gewijzigd door Rzaan op 10-12-2020 11:13 ]
De buiten foto's zijn wel dezelfde locatieRuudzaan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:11:
Volgens mij vond die moord in een ander complex plaats.
De Gele Hoef.
https://www.omroepbrabant...udt-rekening-met-misdrijf
Dit Funda-appartement zit in D'n Bies.
In ieder geval: Rosmalen... levensgevaarlijk!!!!
https://www.funda.nl/koop...r-mazairaclaan-39/#foto-1
https://www.bd.nl/den-bos...en-gedag-zeggen~a466c158/
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De door jou geplaatste Funda-link betreft een pand dat alleen maar genoemd werd vanwege de lagere M2-prijs.
Ik zit in een huurwoning. En het moment dat ik hier uit ga laat ik de vloeren liggen en wat jaloezieën en rolgordijnen hangen. Mogen ze gratis hebben maar wel in een alles of niks constructie. Alles hebben voor gratis. Als ze 1 ding niet willen hebben en gaan schermen met dat ik als vorige huurder "schoon en leeg" moet opleveren ga ik een middagje schroeven, latex smeren, en breekijzeren om ALLES eruit te halen, zelfs de dingen die ze hadden willen houden. Dan krijgen ze de woning "klusklaar"Crazy D schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:45:
[...]
Vorige bewoners wilden een lamp laten staan in de tuin, die ik voor 500 euro wel mocht overnemen. "De buren vinden 'm ook erg leuk". Ja snap ik, dat scheelt bij de buren rondom een eigen lamp in de tuinAls de buren 'm leuk vinden mogen zij 'm wel kopen. Zij zijn dus met een paar man bezig geweest die lamp weg te halen (was zowat een straatlamp te noemen...).
Al heb ik wel de schouw en elektrische haard overgenomen voor 1000 euro. Misschien iets te duur, maar als ie 'm weg had gehaald hadden we heel de muur weer netjes moeten maken, en het staat wel leuk.
sudo apt-get rekt
Als mensen nou gewoon blij zijn met de gordijnen, maar de vloer niks vinden?
Echt waar, gaan mensen nu echt een woning laten lopen om een vloer die ze er zelf uit kunnen trekken?Ruudzaan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:39:
Echt waar, ga je al die moeite doen om maar je gelijk te krijgen?
Zie, gaat best makkelijk beide kanten op
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
O zeker. Ik ben zo'n eikel.Ruudzaan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:39:
Echt waar, ga je al die moeite doen om maar je gelijk te krijgen?
Het kost hun niks, als ze dan mijn tijd gaan verdoen omdat ze de vloer niet de juiste kleur vinden hebben dan gaat alles eruit en exact opgeleverd volgens de regeltjes. Nogal choosing beggars niveau als je moeilijk gaat doen over de dingen die gratis zijn, dat gedrag weiger ik te belonen.

Sodeju, doe mij deze maar als ik de loterij win.
https://www.funda.nl/koop...-87463856-molenstraat-69/
sudo apt-get rekt
godskolere... 570k voor een appartement in Rosmalen met nog ws een berg VVE kosten....Zartos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:36:
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.