Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 221 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.863.048 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 17:18
ToolkiT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:13:
[...]

klopt de streetview daar nou niet of is dat kantoor? tegen de grond gegooid voor die wijk?
Local hier ;)
Het zijn de oude kazerneterreinen die de gemeente aan het herinrichten is als woonwijk.
Zijn al een tijd niet meer in gebruik en zijn voordat de boel op de schop ging nog voor van alles en nog wat ingezet (kinderdagverblijven, bierbrouwerij, studentenwoningen, Polen-hotels, you name it.)
Ah, en er is nog geen streetview van deze straat, dus hebben ze de Didi Rooslaan (in 2017) gepakt die daar parallel aan loopt :P .

[ Voor 11% gewijzigd door TheOmen op 24-11-2020 12:23 . Reden: streetview check op google maps ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:10
ToolkiT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:10:
[...]

Dat dak van de schuur is zo te zien nog hetzelfde.. dus asbest is niet het ding..
Je hebt gelijk. Op een andere foto ziet het dak er een stuk donkerder uit dan zo'n asbestdak, maar in de omschrijving geven ze aan dat het nog asbest is. Vreemd, dat lijkt me toch een van de dingen die je vrijwel meteen zou willen aanpakken.

Dan zal de rest van die verbouwing ook wel niet heel grondig zijn geweest en dan ook geen 2 ton waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
ToolkiT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:13:
[...]

klopt de streetview daar nou niet of is dat kantoor? tegen de grond gegooid voor die wijk?
Schijnbaar wel, even uit de tekst geplukt.
" Deze villa staat op de plek waar vroeger de Simon Stevin kazerne stond, nu het villapark Sysseltse Lanen genaamd. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:50:
[...]
Dan zal de rest van die verbouwing ook wel niet heel grondig zijn geweest en dan ook geen 2 ton waard zijn.
Mee eens.. ik vraag me af waar die 2 ton dan vandaan komt?? is de markt daar zoveel gestegen?
Of proberen ze het gewoon om te kijken of er een gek is die bijt?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-04 07:35
martyw schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:59:
Tweede zin van de makelaar in de omschrijving

[...]

Eerste foto van het huis
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-41119432-tolheksbos-170/
Ook een leuke straatnaam om aan te wonen :)
Mijn god zeg, wat een verschrikkelijke woning! En dat voor bijna 3 ton... Ik zou daar nog niet gaan wonen als ik geld toe kreeg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
QuintusDias schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:36:
[...]

Mijn god zeg, wat een verschrikkelijke woning! En dat voor bijna 3 ton... Ik zou daar nog niet gaan wonen als ik geld toe kreeg!
Ach, het is een beetje een tijdsbeeld, zullen we maar zeggen... Valt best wat van te maken als je door die vloer, keuken, muren en sanitair heen kijkt. Maar 285k voor 76 m2 in deze staat is wel wat ambitieus inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09

[...]

Eerste foto van het huis
[Afbeelding]
Ben er wel eens binnen geweest.
Het zijn best leuke starters woningen met een redelijk tuintje.
In de nieuwbouw wijken zijn de huizen veel duurder en heb je als je mazzel hebt net genoeg tuin om een terras in aan te leggen.

Jammer dat de huizen in je linkje tegenwoordig een beetje vervallen CenterParcs huisje gevoel geven.
Maar licht is er zat in de woonkamer.
QuintusDias schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:36:
[...]

Voor starters ideaal.

Andere opties zijn appartement, rijke ouders of thuis blijven wonen.

[ Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 24-11-2020 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Laatst online: 15-04 07:35
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:41:
[...]

Ach, het is een beetje een tijdsbeeld, zullen we maar zeggen... Valt best wat van te maken als je door die vloer, keuken, muren en sanitair heen kijkt. Maar 285k voor 76 m2 in deze staat is wel wat ambitieus inderdaad.
Haha, het doet me goed dat er mensen zoals jij zijn die hier op een postieve manier naar kunnen kijken! Ben wel beniewd naar wat je er van had weten te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Inclusief Nederland 1, 2 en 3! _O_

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 14:43
Inderdaad toppertje dit. Prioriteiten zijn duidelijk:
Voorzieningen: Glasvezelkabel
Isolatie: Geen isolatie
Verwarming: Geen verwarming

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:40

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ploon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:52:
[...]

Inderdaad toppertje dit. Prioriteiten zijn duidelijk:
Voorzieningen: Glasvezelkabel
Isolatie: Geen isolatie
Verwarming: Geen verwarming
Hey de onderste 2 zijn een stuk makkelijker te regelen dan de eerste :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Een huis uit 1910 met prachtige elementen.
https://www.funda.nl/koop...1103886-oosterhoutlaan-9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
QuintusDias schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:45:
[...]

Haha, het doet me goed dat er mensen zoals jij zijn die hier op een postieve manier naar kunnen kijken! Ben wel beniewd naar wat je er van had weten te maken...
Ik vind zoiets
https://www.funda.nl/koop...-41000431-tolheksbos-118/
best OK. Het is wel te zien dat dit huis ook alweer even geleden opgeknapt is, maar ik vind het in elk geval niet echt heel dramatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat een schitterend pand! <3

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gewoon een heel duur rijtjeshuis in een te dure stad :N

:+ :+ :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:59

timovd

Voorsprong door techniek

[...]

Eerste foto van het huis
[Afbeelding]
Binnen is er flink gerookt, of is de vergeling te danken aan Schiphol?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:49
(jarig!)
FRANQ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:43:
Voor starters ideaal.

Andere opties zijn appartement, rijke ouders of thuis blijven wonen.
Euh... het gaat om bijna 3 ton. Dan heb je als starter toch echt die rijke ouders nodig...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:27:
[...]

Euh... het gaat om bijna 3 ton. Dan heb je als starter toch echt die rijke ouders nodig...
Ligt aan de definitie van starter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
[...]

Zoek eens een huis met tuin (dus geen appartement) voor minder dan 250K in Hoofddorp.

Prijzen zijn hier anders dan in Groningen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Als je als tweeverdiener beide 30~35k (<€2700/mnd) mee naar huis neemt, ben je een heel eind.
Het is niet weinig, maar als je HBO/WO opgeleid bent, zal je er voor je eerste contract ook niet ver vanaf zitten.

Overigens ben ik het wel eens dat ik nooit voor dat verkleurde hondenhok 3 ton had neergelegd.

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 24-11-2020 15:52 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:26
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:41:
[...]

Ik wou zeggen, meeste werk is cosmetisch zo te zien. Dus als je niet te beroerd bent om zelf te schilderen en een laminaat vloertje over die tegels te leggen. (Dunne vloer/ondervloer gebruiken en evt. deuren iets ophogen door ringetjes in de scharnieren te leggen. Been there, done that. Got the tshirt.)

Heb je alleen nog een nieuw keukentje en nodig en iemand die de badkamer / het toilet opnieuw komt tegelen. Hoeft allemaal geen kapitalen te kosten als je het een beetje simpel houdt.

Alleen die rooklucht er uit krijgen is wel ff afzien, was bij ons gelukkig maar 1 kamer en niet het hele huis. Maar met goed schrobben en speciale verf kom je een heel eind.

[ Voor 17% gewijzigd door Charly op 24-11-2020 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:49
(jarig!)
FRANQ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:45:
[...]

Zoek eens een huis met tuin (dus geen appartement) voor minder dan 250K in Hoofddorp.

Prijzen zijn hier anders dan in Groningen ;)
Dat snap ik. Maar als in een rijkeluisdorp in het Gooi de goedkoopste woning 600K is, noem je dat ook niet een 'starterwoning' bij gebrek aan goedkopere alternatieven :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:55
Charly schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:52:
[...]

Heb je alleen nog een nieuw keukentje en nodig en iemand die de badkamer / het toilet opnieuw komt tegelen. Hoeft allemaal geen kapitalen te kosten als je het een beetje simpel houdt.
En het is allemaal nog in goede staat, dus het hoeft niet eens meteen. Onder de 3 ton vind je dat denk ik enkel nog in de kleinere dorpen en/of de minder bereikbare hoeken van Nederland. Ik vraag me af of de mensen die zo minachtend doen over woningen wel een realistisch idee hebben van wat de prijzen tegenwoordig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:07

A13X

Dude

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:55:
[...]
En het is allemaal nog in goede staat, dus het hoeft niet eens meteen. Onder de 3 ton vind je dat denk ik enkel nog in de kleinere dorpen en/of de minder bereikbare hoeken van Nederland. Ik vraag me af of de mensen die zo minachtend doen over woningen wel een realistisch idee hebben van wat de prijzen tegenwoordig zijn.
Als je in de randstad woont zal je deze prijzen moeten betalen ja, mogen wij die er buiten wonen ons er nog wel over verbazen. :+ Persoonlijk woon ik in Gelderland zuid tegen de Brabantse grens aan. 20min van Nijmegen, 30min van Arnhem en Den bosch, 45min van Utrecht en 1uur van A&R'dam. Imo prima bereikbaarheid hier. Maar hier ga je zo'n huis nog niet voor 2 ton verkocht krijgen.

Als wij dan "kopen zonder kijken" of "voor hetzelfde geld" zitten te kijken... :o verbazingwekkend wat er voor huizen in de randstad betaald word :X Bijna 6 ton voor een bloody rijtjes huis, moet niet gekker worden. Daar woon je hier vrijstaand en in een veel groter huis voor :D Gelukkig woon je hier veel te slecht voor iemand uit de randstad O-)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
A13X schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:28:
[...]
Als je in de randstad woont zal je deze prijzen moeten betalen ja, mogen wij die er buiten wonen ons er nog wel over verbazen. :+ Persoonlijk woon ik in Gelderland zuid tegen de Brabantse grens aan. 20min van Nijmegen, 30min van Arnhem en Den bosch, 45min van Utrecht en 1uur van A&R'dam. Imo prima bereikbaarheid hier. Maar hier ga je zo'n huis nog niet voor 2 ton verkocht krijgen.
20 minuten met de auto, en dan ben je in Nijmegen, waar je ook dit soort huizen niet voor 2 ton zult vinden. Net zo min als in Den Bosch of zelfs Zwolle of Groningen. Wat mij betreft is dat zeker 'minder goed bereikbaar'. Vanaf dit specifieke huis ben je met 20 minuten fietsen in Amsterdam.

Als je moet forenzen naar een stad, reken eens uit wat het kost als je een bescheiden uurtarief rekent voor je reistijd? Die ton verschil verdien je vrij snel terug. En dan hebben we het nog niet over de kosten van de auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:28
TheOmen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:19:
[...]

Local hier ;)
Het zijn de oude kazerneterreinen die de gemeente aan het herinrichten is als woonwijk.
Zijn al een tijd niet meer in gebruik en zijn voordat de boel op de schop ging nog voor van alles en nog wat ingezet (kinderdagverblijven, bierbrouwerij, studentenwoningen, Polen-hotels, you name it.)
Ah, en er is nog geen streetview van deze straat, dus hebben ze de Didi Rooslaan (in 2017) gepakt die daar parallel aan loopt :P .
Het gebouw op streetview is De Klinkenberg. Een verzorgingshuis dat hier tijdelijk heeft gestaan. Dat is nu inderdaad weg. Hier komen nu vrijstaande woningen op door de gemeente verkochte kavels.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...95-botterlaan-22/#foto-20

Eens wat anders dan posters boven je bed voor deze Cupido.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/167/546_2160.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 23:44
Zullen het genoeg inspirerende testen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/142/740_1080.jpg

De rest van het huis heeft ook nog genoeg liefde nodig.
https://www.funda.nl/koop...-87573029-nieuwstraat-82/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
A13X schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:28:
[...]

Als wij dan "kopen zonder kijken" of "voor hetzelfde geld" zitten te kijken... :o verbazingwekkend wat er voor huizen in de randstad betaald word :X Bijna 6 ton voor een bloody rijtjes huis, moet niet gekker worden. Daar woon je hier vrijstaand en in een veel groter huis voor :D Gelukkig woon je hier veel te slecht voor iemand uit de randstad O-)
Ik zou best in oost Nederland willen wonen in een vrijstaande woning met ruim 1500m2 grond voor de prijs van mijn 2 kapper.
Werk vind ik daar ook wel.

Maar daar wonen mijn vrienden en familie niet.
En heb toch meer te doen dan elk weekend 4 uur voor een retourtje te verspillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/156/003_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/156/037_2160.jpg

Poll: Dit huis staat in...
Almere
Amsterdam
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403137&layout=2&sort=prc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...1119397-buitenwaarden-20/
Deze bijzondere, onder architectuur gebouwde vrijstaande woning met prachtig uitzicht aan zowel de voor- als achterzijde vind je niet zo vaak! De gevels en het dak zijn voorzien van strekmetaal, waardoor deze onderhoudsarm is.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/173/860_2160.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...s-41119067-papaverlaan-8/

Van welke Tweaker is deze prachtige eettafel in de woonkamer, die eten namelijk elke dag computer als maaltijd _O_? (kleine tafel is ook grappig :P)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/163/624_2160.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Blaze85 op 25-11-2020 07:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Zal ook wel heerlijk comfortabel zitten :o

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/167/538_2160.jpg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 15:06
Odeklontje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:06:
Eens wat anders dan posters boven je bed voor deze Cupido.

[Afbeelding]
Bed? Ik zie geen bed :?

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Btw Groningen is toch een communistisch bolwerk?
NOS Teletekst 110
SP stopt subsidie aan jongerenclub

Het SP-bestuur stopt de ondersteuning
van ROOD,de jongerenorganisatie van de
partij.De jongeren krijgen geen geld en
geen organisatorische hulp meer omdat
ze de regels hebben overtreden.

De leden van ROOD kozen zondag Olaf
Kemerink als voorzitter.Hij werd,samen
met vijf anderen,onlangs geroyeerd als
SP-lid omdat ze "geradicaliseerde
zolderkamercommunisten" zouden zijn.Ze
willen de bevolking bewapenen om een
burgeroorlog te beginnen
,zegt de SP.

Omdat Kemerink geen SP-lid meer is,kan
hij geen voorzitter van ROOD zijn,zegt
de partij.Kemerink spreekt zelf van een
heksenjacht op kritische leden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-06 19:15
Help mijn man is klusser
Wél een mooi bosje bloemen op tafel :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/100/564_2160.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door m_rick op 25-11-2020 07:34 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
+1 voor kabels binnenshuis wegwerken:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/100/559_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Nieuw concept van open keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Blaze85 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:34:

Van welke Tweaker is deze prachtige eettafel in de woonkamer, die eten namelijk elke dag computer als maaltijd _O_? (kleine tafel is ook grappig :P)

[Afbeelding]
Eh... Ik weet niet hoe jij er bij zit, maar zo zag mijn thuiswerkplek er de eerste helft van het jaar (toen ik nog hoopte dat het snel over zou zijn) er ook uit hoor.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 15:23
Toch fijn dat er een deur inzit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Mooi dat er mensen zijn die zo'n anders dan anderen huis willen bouwen, tussen de 'cataloguswoningen'. Ik denk trouwens dat de woning meer heeft gekost dan de huidige vraagprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:44

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 13-06 22:58
[...]

3 ton is toch niet zo'n gek bedrag voor een starter? Wij hebben ons eerste huis voor 3 ton (298k) gekocht in 2016 en toen was de rente nog iets hoger dan dat het nu is. Gewoon met twee hele normale salarissen.

Wat ik schokkender vind is dat een woning als dit, in mijn gemeente, https://www.funda.nl/koop...s-41167107-emmastraat-11/ nu ongeveer hetzelfde kost als ons huis 4 jaar geleden.

Ter vergelijking, ons huis is 145m2 op 165m2 grond. Nieuwbouw, energiezuinig, zonnepanelen, etc. Nu hebben wij er wel nog eigen geld in gestopt want die 298 was de casco prijs (wel inclusief badkamer). Maar in het huis in de link moet je ook nog een aardige verbouwing bekostigen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:37

Rzaan

Altijd zoekende

Dit is geen gek huis, of heel mooi, of heel bijzonder.

https://www.funda.nl/koop/zaandam/huis-87471291-hobo-5-a/

Maar het is spiksplinternieuw, net ten noorden van Amsterdam, station Zaandam 5 minuten lopen, dicht bij het centrum maar ook weidse weilanden. Grappige buurt met niet-identieke huizen.
De m2 prijs is echter onder de 3K.
Je krijgt 242 m2 voor 695K.
Dat is best veel ruimte voor dat bedrag. 695K is in absolute zin natuurlijk niet weinig, maar voor de locatie en het aantal M2 echt niet de hoofdprijs.
Wat zou een reden kunnen zijn dat zo'n huis - in een overspannen markt - voor zo weinig weg gaat? En het ook inmiddels al 2 maanden te koop staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:43:

Wat zou een reden kunnen zijn dat zo'n huis - in een overspannen markt - voor zo weinig weg gaat? En het ook inmiddels al 2 maanden te koop staat?
Te kleine tuin? Irritante buren? Overlast door treinen? Scheiding? Baanverlies?
Kan echt zoveel redenen hebben.

De fotograaf is wel creatief (of eigenlijk helemaal niet) met wolken: op de foto's 3, 5, 39, 42, 43, 49, 50 en 55 staan dezelfde wolken 8)7

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 16:40
Kan een addertje onder het gras zitten zoals bij onze woning (wel België). Pas na de tweede bezichtiging kwam boven water dat de woning in een bvba zat en dat je voor die prijs dus eigenlijk de bvba moest overnemen. Wat als particulier natuurlijk onmogelijk is want daarvoor kan je geen hypothecair krediet krijgen.

Uiteindelijk hebben we het trouwens wel gekocht maar hij heeft het eerst uit die bvba (bv in Nederland denk ik) waardoor hij een serieuze lap belastingen moest betalen. De verkoper had geen keus want hij betaalde zijn lening niet meer terug aan de bank en die dreigde het openbaar te verkopen. Dat ontdekten we toen hij per ongeluk een mail van de bank naar ons doorstuurde. Hierdoor hebben we 20k minder betaald dan ons eerste (afgewezen) bod. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Maar het is spiksplinternieuw, net ten noorden van Amsterdam, station Zaandam 5 minuten lopen, dicht bij het centrum maar ook weidse weilanden. Grappige buurt met niet-identieke huizen.
Dat is best veel ruimte voor dat bedrag. 695K is in absolute zin natuurlijk niet weinig, maar voor de locatie en het aantal M2 echt niet de hoofdprijs.
Voor Zaandam is tussen de 2500 en 300 voor 1 M2 redelijk normaal hoor. Als je het vergelijkt met Amsterdam lijkt het een koopje, vergeleken met een Beverwijk is het weer duur. Maar het zit er dan ook tussen. Wel schiet ook de Zaanstreek hard omhoog, juist ook door de goede connectie met Amsterdam.

p.s. dat balkon ziet er niet echt uit alsof het de bedoeling is daarop te lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wren op 25-11-2020 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Toekan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:16:
Zullen het genoeg inspirerende teksten zijn?

[Afbeelding]

De rest van het huis heeft ook nog genoeg liefde nodig.
https://www.funda.nl/koop...-87573029-nieuwstraat-82/
Hoe romantisch is dit :o Een cafetaria-suite.

https://www.funda.nl/koop...-bk-bosmaplein-2/#foto-27

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/115/886/843_2160.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wanneer je de enige bent die wat aan zijn balkon doet...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/191/354_2160.jpg

Daarentegen doe je dan weer weinig aan je tuin vergeleken anderen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/191/362_2160.jpg

Sowieso een huis waarbij sommige dingen heel mooi gedaan/ontworpen zijn en andere zaken bijzonder matig.

Overigens wel een creepy woonblok, straight from die film Vivarium

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:11
Blaze85 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:34:

[Afbeelding]
Iets met Corona en thuiswerken gok ik zo..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:34:
[...]

Iets met Corona en thuiswerken gok ik zo..
Voor de foto is er wel wat verplaatst om het ruimtelijk te doen laten lijken. Die stoel rechts van de tafel staat aardig strak tegen de muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 15:23
Wren schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:15:
[...]

Voor Zaandam is tussen de 2500 en 300 voor 1 M2 redelijk normaal hoor. Als je het vergelijkt met Amsterdam lijkt het een koopje, vergeleken met een Beverwijk is het weer duur. Maar het zit er dan ook tussen. Wel schiet ook de Zaanstreek hard omhoog, juist ook door de goede connectie met Amsterdam.

p.s. dat balkon ziet er niet echt uit alsof het de bedoeling is daarop te lopen.
Zit in ieder geval erfpacht op dus de grond is niet van jou. ( 1.930 per jaar met optie tot afkopen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Hoofdreden: Zaandam. Veel mensen vinden dat toch ver weg voelen, terwijl het in de praktijk best dicht bij Amsterdam ligt.

Daarnaast is het een tussenwoning, waar veel mensen die een grote woning zoeken niet naar kijken. Ook zijn er véél slaapkamers, maar daardoor zijn niet alle kamers echt ruim. Wel handig voor een groot (samengesteld) gezin. Maar daarvoor geldt weer: het heeft beneden niet een extreem grote leefruimte. Wel lekker ruim, maar niet wat je bij 242 m2 verwacht. En als je bv elk uit een eerdere relatie al kinderen hebt en een woning zoekt voor bij elkaar 4 puberkinderen, dan wil je niet alleen veel slaapkamers, maar ook beneden voldoende leefruimte.

Los daarvan lijkt het mij toch zeker een mooie deal, maar de doelgroep voor deze woning zal ook relatief klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:37:
[...]

Mooi dat er mensen zijn die zo'n anders dan anderen huis willen bouwen, tussen de 'cataloguswoningen'. Ik denk trouwens dat de woning meer heeft gekost dan de huidige vraagprijs.
Het lijkt ook wel alsof er een flink lekkage/vocht probleem is geweest in de kelder. Apart trouwens dat ze de muren niet hebben gewit daar. Rest van het huis ziet er prachtig gestuct/afgewerkt uit immers...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/173/890_2160.jpg

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
FunkyTrip schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:00:
[...]

Het lijkt ook wel alsof er een flink lekkage/vocht probleem is geweest in de kelder. Apart trouwens dat ze de muren niet hebben gewit daar. Rest van het huis ziet er prachtig gestuct/afgewerkt uit immers...

[Afbeelding]
offtopic:
Ik denk dat dit bewust 'onafgewerkt' is voor de 'industriële uitstraling'. Net zoiets als dat sommige mensen bewust voor kale bakstenen binnenmuren kiezen omdat ze dat mooi vinden.

Dat wat lijkt op vochtproblemen kan er ook al best sinds de bouw al in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:53:
[...]

Hoofdreden: Zaandam. Veel mensen vinden dat toch ver weg voelen, terwijl het in de praktijk best dicht bij Amsterdam ligt.

Daarnaast is het een tussenwoning, waar veel mensen die een grote woning zoeken niet naar kijken. Ook zijn er véél slaapkamers, maar daardoor zijn niet alle kamers echt ruim. Wel handig voor een groot (samengesteld) gezin. Maar daarvoor geldt weer: het heeft beneden niet een extreem grote leefruimte. Wel lekker ruim, maar niet wat je bij 242 m2 verwacht. En als je bv elk uit een eerdere relatie al kinderen hebt en een woning zoekt voor bij elkaar 4 puberkinderen, dan wil je niet alleen veel slaapkamers, maar ook beneden voldoende leefruimte.

Los daarvan lijkt het mij toch zeker een mooie deal, maar de doelgroep voor deze woning zal ook relatief klein zijn.
Als ik het budget had vond ik dit wel interessant (los van de discussie of de huizenprijzen niet absurd hoog zijn enz enz.). Het is geen Amsterdam, maar het ligt er wel heel dicht tegenaan. 12 minuten van station zaandam tot A'dam CS, ong. 20 minuten met de auto. Steden als Almere, Purmerend en Zaandam hebben juist veel Amsterdammers te verduren gehad die toch wat ruimer wilden gaan wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 17:50

GG85

.......

Dit is dus goud, platflikkeren, op de bestaande aansluitingen een tinyhouse plaatsen en daar af en toe gaan zitten en verhuren. Voor 300k ben je klaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Over het huis in Zaandam
Van het spoor heb je geen last (ik ken de buurt).
Echtscheiding kan inderdaad een reden zijn om het goedkoper van de hand te doen, maar dan zou je toch ook zeggen dat koopjesjagers (relatief) er als de kippen bij zijn.

Het hoort bij de nieuwere buurten en ligt heel ver van de probleembuurten (die liggen naast de snelweg)
In de directe omgeving van dit huis, zijn prijzen van € 4.000 per M2 niet ongewoon.
https://www.funda.nl/koop...s-41039136-kersenhout-24/

In de omschrijving van het huis zie ik niet direct iets wat heel erg tegenvalt, dus het zal inderdaad wel de combinatie zijn van doelgroep (voor dat geld liever iets vrijstaands + bak geld nodig) en het imago van Zaandam (wat langzaam beter wordt overigens)

Voor wie in Amsterdam werkt is dit huis niet slecht.
Je staat binnen 15 minuten op de Dam met openbaar vervoer.
Dat is vanuit Diemen of Nieuw West niet het geval. Dus op een of andere manier bereikt de makelaar niet de doelgroep die dicht bij het werk in Amsterdam wil wonen, en veel woonruimte zoekt.

Misschien is het huis ook nog niet verkocht omdat de makelaar potentiële klanten tegen elkaar laat opbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik begrijp nog altijd niet dat mensen door de voordeuren-catalogus bladeren en dan zeggen:

Doe maar deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1NJysGeba3qXf24hOh_yBEtLhU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/32rR4j0T5Ci6kaPnelYAdLsg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
JackBol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:32:
[...]

Ik begrijp nog altijd niet dat mensen door de voordeuren-catalogus bladeren en dan zeggen:

Doe maar deze:
[Afbeelding]
Lekker onderhoudsvrij en modern! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:41
Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:31:
Over het huis in Zaandam
Van het spoor heb je geen last (ik ken de buurt).
Echtscheiding kan inderdaad een reden zijn om het goedkoper van de hand te doen, maar dan zou je toch ook zeggen dat koopjesjagers (relatief) er als de kippen bij zijn.

Het hoort bij de nieuwere buurten en ligt heel ver van de probleembuurten (die liggen naast de snelweg)
In de directe omgeving van dit huis, zijn prijzen van € 4.000 per M2 niet ongewoon.
https://www.funda.nl/koop...s-41039136-kersenhout-24/

In de omschrijving van het huis zie ik niet direct iets wat heel erg tegenvalt, dus het zal inderdaad wel de combinatie zijn van doelgroep (voor dat geld liever iets vrijstaands + bak geld nodig) en het imago van Zaandam (wat langzaam beter wordt overigens)

Dat is vanuit Diemen of Nieuw West niet het geval. Dus op een of andere manier bereikt de makelaar niet de doelgroep die dicht bij het werk in Amsterdam wil wonen, en veel woonruimte zoekt.

Misschien is het huis ook nog niet verkocht omdat de makelaar potentiële klanten tegen elkaar laat opbieden.
Dit inderdaad. Echt een hele prima locatie.
Enige 'nadeel' is dat dit gedeelte van Zaandam voorlopig nog wel in aanbouw is. Dit huis staat op een plek wat 'de Zaanse eilanden' heet. Hier kunnen/konden particulieren zelf een stukje grond kopen en lekker aan de bouw gaan. Je moet het maar willen de komende 5 jaar nog in een halve bouwput te wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
JackBol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:32:
[...]

Doe maar deze:
[Afbeelding]
Moet je wel kunnen kiezen. Bij mijn nieuwbouw huis kon je in ieder geval niet veranderen van voordeur.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

McMark schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:34:
[...]

Enige 'nadeel' is dat dit gedeelte van Zaandam voorlopig nog wel in aanbouw is. Dit huis staat op een plek wat 'de Zaanse eilanden' heet. Hier kunnen/konden particulieren zelf een stukje grond kopen en lekker aan de bouw gaan. Je moet het maar willen de komende 5 jaar nog in een halve bouwput te wonen.
Het gaat wel heel snel in die buurt. Wordt nog steeds gebouwd inderdaad en liggen nog wat onbebouwde kavels.
Maar ze doen ook leuke dingen met bruggetjes en een fietspad dat je tot aan de fietsenstalling naast het station brengt.
Het is een jonge en gemêleerde buurt. Ik zou er zelf niets kopen (vanwege niet vrijstaand, en de vrijstaande huizen die er zijn, staan 2 meter van de buren af) maar als nieuwbouwbuurt vind ik het erg geslaagd.

Het huis zelf heeft niet de hoogste afwerkingsgraad. Begrijp zo'n voordeur ook niet. Vloer is ook niet top.

Erfpacht van € 1.950 per jaar is niks. Er zijn buurten in Zaandam waar de erfpacht stukken hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ozzie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:35:
[...]
Moet je wel kunnen kiezen. Bij mijn nieuwbouw huis kon je in ieder geval niet veranderen van voordeur.
Als je zelf een huis individueel laat bouwen, kun je toch waarschijnlijk wel kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:40:
[...]

Het gaat wel heel snel in die buurt. Wordt nog steeds gebouwd inderdaad en liggen nog wat onbebouwde kavels.
Maar ze doen ook leuke dingen met bruggetjes en een fietspad dat je tot aan de fietsenstalling naast het station brengt.
Het is een jonge en gemêleerde buurt. Ik zou er zelf niets kopen (vanwege niet vrijstaand, en de vrijstaande huizen die er zijn, staan 2 meter van de buren af) maar als nieuwbouwbuurt vind ik het erg geslaagd.

Het huis zelf heeft niet de hoogste afwerkingsgraad. Begrijp zo'n voordeur ook niet. Vloer is ook niet top.

Erfpacht van € 1.950 per jaar is niks. Er zijn buurten in Zaandam waar de erfpacht stukken hoger is.
Laat je mensen zelf ontwerpen dan krijg je dus dit. Ik vind het een rotzooi aan verschillende aanzichten. Heb je zoveel oppervlakte en dan is het van buiten een saaie grijze doos tussen andere huizen.De bouwers hadden kennelijk veel kinderen of veel kantoorplannen. Ik zou ook iets minder kamers en meer ruimte willen, maar wie weet valt er wat uit te breken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het huis is inderdaad wel de ugly duckly in het rijtje.
Maar de verschillende gevels, hoogtes, rooilijnen, stijlen vind ik dan wel weer wat hebben.
Zou niet mijn buurt zijn, maar ik snap wel dat mensen die leuk kunnen vinden.

Dit huis is meer iets wat je minder uit emotie koopt, maar meer met je verstand.
"ik heb 2 kinderen, jij hebt 2 kinderen, laten we een huis kopen waar ze niet bij elkaar hoeven te slapen en waar ik nog een kantoortje aan huis heb. We zetten de kinderen elke dag op de trein of sturen ze naar het naastgelegen ROC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Grand Slam
  • Laatst online: 14:25

Erfpacht voor de parkeerplaats én perceel.
Waarom is het enige huisnummer in de straat met toevoeging? Zou je de erfpacht aan de buren op nr 5 moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:41:
[...]

Als je zelf een huis individueel laat bouwen, kun je toch waarschijnlijk wel kiezen?
Ik denk eerlijk gezegd dat dit projectbouw is. Maar de buren hebben andere deuren dus er viel wellicht wel iets te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

McMark schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:34:
[...]

Interessant, hoe werkt dat met geschakelde woningen?

Als je naar dit soort details kijkt, kan ik haast niet geloven dat die individueel gebouwd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAV0ZSCATkQ__SOBJ1bJGjcRPYw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lOw828kBNMGfrMGebHOimbmD.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door JackBol op 25-11-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik weet niet of dit projectbouw is.
De huisnummering is me ook onduidelijk.
Deze straat heette eerst volgens mij ook niet Hobo.
Dus misschien heeft er iemand op het stadhuis lopen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:41
JackBol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:58:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat dit projectbouw is. Maar de buren hebben andere deuren dus er viel wellicht wel iets te kiezen.
Je kon gewoon een stuk perceel kopen van x meter breed. Dus het zou zelfs inderdaad kunnen zijn dat 1 persoon 2 huizen heeft neergezet op 1 perceel.

De kavels zijn per rij in de verkoop gegaan. Dus met wat samenwerken valt er met geschakelde woningen wel eea te realiseren. Is goedkoper ook, een gedeelde muur.

Uiteraard waren er ook wat architecten aangehaakt om het makkelijk te maken voor de kopers, dus het kan heel goed dat een bepaald rijtje door 1 architect gedaan is. Ook was er uiteraard een regel dat je in de Zaanse stijl moest blijven.
Tot zover Offtopic Zaans nieuws, meer info op https://dezaanseeilanden.nl/zelfbouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
QuattroNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:02:
[...]
De fotograaf is wel creatief (of eigenlijk helemaal niet) met wolken: op de foto's 3, 5, 39, 42, 43, 49, 50 en 55 staan dezelfde wolken 8)7
Leuk dat he dat aanwees - als je tussen 49 en 50 op en neer bladert is het echt blatant.

Op foto 36 is met de magic eraser per ongeluk een stuk schoorsteen van de buren mee weggepoetst om de fancy lucht er achter te plakken.

https://www.funda.nl/koop...7471291-hobo-5-a/#foto-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:04

My 2 cents?

Omdat je voor 7 ton ook een huis kunt krijgen in een plaats waar je wel wilt wonen, en je niet de komende paar jaar in een zielloze nieuwbouwput hoeft te zitten. Deze woning is wel ruim, maar voelt niet echt groot. Daarnaast heb je een postzegel als tuin, die je ook nog eens moet inrichten.
Naar mijn idee ligt Zaandam ook aan de verkeerde kant van Amsterdam, met de auto is de spitstijd een drama. Dan kan je wel zeggen dat je er met de trein zo bent, maar het publiek dat 7 ton voor een woning neerlegt is niet echt NS-publiek. Denk dat voor een ton minder dit wel zou verkopen.
Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:31:
Vanuit mijn vorige woning in Diemen stond ik in 16 minuten op Amsterdam CS met het OV. Weliswaar een (veel kleiner) appartement, maar toch.. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

De tijd dat alleen de zuid- en westkant van Amsterdam belangrijk waren, ligt al ver achter ons.
Waar ik vroeger nooit in Noord kwam, was ik er vóór Corona wekelijks te vinden. Niet alleen voor de vele leuke cafeetjes en restaurantjes, maar er zitten ook veel bedrijven in vooral de start up en creatieve hoek.
De mensen die daar werken verdienen veelal goed, en zijn ook zeker NS mensen.

Daarnaast is de prijs van de woning in vergelijking met andere woningen nog steeds heel laag.
Dus als locatie echt zo'n minpunt zou zijn, dan zouden alle huizen voor minder weg gaan.
Maar huizen in die omgeving worden gewoon goed verkocht.

Dat het huis niet echt een fijn huis is, tussen al die huizen die er wel goed uitzien, zal waarschijnlijk wel de hoofdreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:04
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:53:
[...]

Een andere factor, Zaankanters zijn best stug volk, ik heb er jaren gewerkt en gewoond, maar geaccepteerd werd je er niet, eenzaam in de massa zeg maar, ik zou er echt nooit willen wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
The Grand Slam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:53:
[...]

Erfpacht voor de parkeerplaats én perceel.
Waarom is het enige huisnummer in de straat met toevoeging? Zou je de erfpacht aan de buren op nr 5 moeten betalen?
In de link van mcmark kun je zien hoe de originele kavelverdeling was. Het eerste kavel was een veel groter kavel en hebben ze alsnog gesplitst. Vermoedelijk was de huisnummering van het blok rechts van de parkeerplaatsen toen al verdeeld en moest er dus ergens een 'a' komen. Het was dan wel logischer geweest als ze daar bij nummer 1 hadden gedaan. Maar dit kavel was dus al zo gepland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

RoosW schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:41:
[...]

Een andere factor, Zaankanters zijn best stug volk, ik heb er jaren gewerkt en gewoond, maar geaccepteerd werd je er niet, eenzaam in de massa zeg maar, ik zou er echt nooit willen wonen.
Dat wordt over zoveel groepen gezegd: Friezen, Limburgers, Groningers, Tukkers, enz.
Maar de tijd dat er alleen maar Zaankanters in Zaanstad wonen, ligt reeds ver achter ons.
Denk dat er in dat buurtje ook veel mensen wonen die uit andere gemeenten komen, maar in die buurt veel meer M2 voor hun € konden krijgen.
Zaanstad is echt niet minder gastvrij (of hoe je dat moet noemen) dan Alkmaar of Hoorn of Beverwijk.
Dat je er niet wil wonen, is iets anders. Maar zo kan ik nog wel 30 gemeenten in Nederland opnoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:52:
[...]

Dat wordt over zoveel groepen gezegd: Friezen, Limburgers, Groningers, Tukkers, enz.
Maar de tijd dat er alleen maar Zaankanters in Zaanstad wonen, ligt reeds ver achter ons.
Denk dat er in dat buurtje ook veel mensen wonen die uit andere gemeenten komen, maar in die buurt veel meer M2 voor hun € konden krijgen.
Zaanstad is echt niet minder gastvrij (of hoe je dat moet noemen) dan Alkmaar of Hoorn of Beverwijk.
offtopic:
Zeg dat nou niet. Anders willen er veel te veel Amsterdammers wonen en gaan de prijzen veel te veel omhoog. Het is juist zo fijn dat heel veel mensen hier niet willen wonen en tegelijk zeggen dat er niets betaalbaars in de buurt van Amsterdam te krijgen is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:25:
[...]

offtopic:
Zeg dat nou niet. Anders willen er veel te veel Amsterdammers wonen en gaan de prijzen veel te veel omhoog. Het is juist zo fijn dat heel veel mensen hier niet willen wonen en tegelijk zeggen dat er niets betaalbaars in de buurt van Amsterdam te krijgen is.
Ja, wij zaankanters zijn ontzettend stug, nors en protestants, ik zou er echt niet gaan wonen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denk dat het voor dat stilhouden al te laat is :)
Geldt natuurlijk niet alleen voor Zaanstad, maar ook voor Purmerend, Beverwijk, Amsterdam Noord en weet ik veel welke gemeenten nog meer.
Ook de randgemeenten van andere grote gemeenten zijn veel meer in trek. Buurgemeenten van Zwolle, Eindhoven, Breda worden ook steeds aantrekkelijker voor velen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:On-topic weer graag aub. Bespreek de andere onderwerpen in 1 van de topics die in de TW staan.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Grand Slam
Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:29:
Denk dat het voor dat stilhouden al te laat is :)
Geldt natuurlijk niet alleen voor Zaanstad, maar ook voor Purmerend, Beverwijk, Amsterdam Noord en weet ik veel welke gemeenten nog meer.
Ook de randgemeenten van andere grote gemeenten zijn veel meer in trek. Buurgemeenten van Zwolle, Eindhoven, Breda worden ook steeds aantrekkelijker voor velen.
Zo lang jullie het platteland van Groningen nog maar niet ontdekken, vind ik het prima.

Edit: het is al te laat...
https://www.rtvnoord.nl/n...t-op-Dit-is-een-kentering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Grand Slam
Hoe zat dat ook al weer met de grond onder water onder een woonboot? Is dat een perceel?
https://www.funda.nl/koop/meerstad/huis-41111829-heemraad-5/

Perceel
241 m²

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Grand Slam
The Grand Slam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:24:
[...]

Zo lang jullie het platteland van Groningen nog maar niet ontdekken, vind ik het prima.

Edit: het is al te laat...
https://www.rtvnoord.nl/n...t-op-Dit-is-een-kentering
Ik zie liever niet iemand die zijn randstedelijke tweekapper met postzegel tuin inruilt voor onderstaande boerderijvilla met enorme lap grond.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/137/233/880_720.jpg
Schuur, slingertuin (Engelse landschapstuin) en kleine boomgaard, Viskenij, tuin en weiland

[ Voor 6% gewijzigd door The Grand Slam op 25-11-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

The Grand Slam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:26:
Hoe zat dat ook al weer met de grond onder water onder een woonboot? Is dat een perceel?
https://www.funda.nl/koop/meerstad/huis-41111829-heemraad-5/

Perceel
241 m²
Gezien het schuurtje lijkt mij dat perceel daar gewoon de boot + het stukje gras is. Al vind ik dat geen woonboot te noemen, dat is ondertussen een villa op het water :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Grand Slam
Oon schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:34:
[...]

Gezien het schuurtje lijkt mij dat perceel daar gewoon de boot + het stukje gras is. Al vind ik dat geen woonboot te noemen, dat is ondertussen een villa op het water :o
De kadastrale kaart heeft al dat het alleen gaat om wat er onder de boot zit.
Zodra het drijft is het een woonboot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Laatst online: 06-06 16:28
.

[ Voor 99% gewijzigd door Meloenen op 25-11-2020 14:37 . Reden: IK was te snel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Grand Slam
Toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
The Grand Slam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:34:
[...]

Ik zie liever niet iemand die zijn randstedelijke tweekapper met postzegel tuin inruilt voor onderstaande boerderijvilla met enorme lap grond.
[Afbeelding]
Schuur, slingertuin (Engelse landschapstuin) en kleine boomgaard, Viskenij, tuin en weiland
Holy shit dat is wel een hoop huis voor dat geld, maar waarom je liever niet wil dat iemand uit de randstand daarheen gaat snap ik niet echt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• The Grand Slam
Ja, wij zaankanters oostgroningers zijn ontzettend stug, nors en protestants, ik zou er echt niet gaan wonen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:57

yay

[...]

[Afbeelding]
:9~ Wauw! Vet hoor!
Vlak bij in Winschoten, bij een vriend van me in de straat, staat dit huis te koop (ook voor 725k): https://www.funda.nl/koop...is-41153013-elandhof-147/

Ik weet het, een heel ander huis, in een stadje, maar die borderijvilla zou toch 100x mijn voorkeur hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door yay op 25-11-2020 15:20 . Reden: Prijs toegevoegd ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

"Schatje, de makelaar zei dat we voor de fotoshoot ons huis moeten opruimen"

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/136/498/300_360x240.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ozzie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:42:
[...]

Holy shit dat is wel een hoop huis voor dat geld, maar waarom je liever niet wil dat iemand uit de randstand daarheen gaat snap ik niet echt.
Bij dit soort huizen zitten de kosten niet in het huis zelf, maar in het onderhoud en in de stookkosten. Dat gaat echt over heel grote bedragen (ik ken de bewoners van deze woning).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
yay schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:20:
[...]

Vlak bij in Winschoten, bij een vriend van me in de straat, staat dit huis te koop (ook voor 725k): https://www.funda.nl/koop...is-41153013-elandhof-147/

Ik weet het, een heel ander huis, in een stadje, maar die borderijvilla zou toch 100x mijn voorkeur hebben.
725k in Winschoten?? Ambitieus, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
yay schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:20:
[...]

Deze is dan niet echt mijn smaak qua interieur maar damn wel een hoop huis voor zo'n bedrag. En ja, nog steeds een hoop geld maar peanuts naar stedelijke maatstaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 19:52
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:46:
[...]

725k in Winschoten?? Ambitieus, zal ik maar zeggen.
Lijkt inderdaad wat ambitieus. Voor 489 (en waarschijnlijk minder, want al 4 maanden te koop) heb je deze: https://www.funda.nl/koop...is-41933969-marterlaan-2/

Vergelijkbaar qua oppervlakte (308 m² wonen 1.082 m² perceel) en afwerkingsniveau. Moet nog wel iets meer aan gebeuren om het energielabel (C) op te krikken, en de muren stuken (maar dat moet bij die andere ook), maar dat gaat zeker geen 2 ton kosten.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/781/357_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/781/407_1440.jpg

Als je een roedel kinderen hebt/ wilt en in de stad werkt (of een kantoor aan huis) is dit bijna een no-brainer :P

Ik vind dat eerste huis overigens wel een stuk mooier qua indeling van de ruimtes, leuk ook met de hoogteverschillen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Azrael op 25-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Ruudzaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:29:
In Brabant is de vierkantemeterprijs in de (juiste) randgemeenten al jarenlang hoger dan in de steden zelf, ondanks dat er in steden natuurlijk meer appartementen zijn. Dat is dus niets nieuws.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Grand Slam
[...]

[Afbeelding]
Voor wie zich afvraagt wat een viskenij is, dat is een vijver voor een boerderij waarin de verse vis werd bewaard. Kudo's voor deze makelaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 22:32
Malfunctions schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:11:
[...]

My 2 cents?

Omdat je voor 7 ton ook een huis kunt krijgen in een plaats waar je wel wilt wonen, en je niet de komende paar jaar in een zielloze nieuwbouwput hoeft te zitten. Deze woning is wel ruim, maar voelt niet echt groot. Daarnaast heb je een postzegel als tuin, die je ook nog eens moet inrichten.
Naar mijn idee ligt Zaandam ook aan de verkeerde kant van Amsterdam, met de auto is de spitstijd een drama. Dan kan je wel zeggen dat je er met de trein zo bent, maar het publiek dat 7 ton voor een woning neerlegt is niet echt NS-publiek. Denk dat voor een ton minder dit wel zou verkopen.

[...]

Vanuit mijn vorige woning in Diemen stond ik in 16 minuten op Amsterdam CS met het OV. Weliswaar een (veel kleiner) appartement, maar toch.. ;)
Wat is er mis met wat groene perkjes aan te leggen in de buurt? Huisjes zijn wel grappig, maar het is wel erg hutjemutje gebouwd.

Die huizen liggen wel erg dicht bij elkaar. Je kan elkaar bijna de hand schudden. Leuk als je in je blote kont van de badkamer komt en vergeten bent de gordijnen te sluiten. Hoi Buuv!

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/134/171/119_2160.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Blackouts op 25-11-2020 16:49 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Dat niet alleen ook in de Molenstad zelf zijn genoeg mooie pandjes te vinden!
Voor de Randstedelingen die tussen de Sodommers willen wonen.

Ik vrees altijd voor een "kopen zonder kijken-verbouwing" met kunstofkozijnen. En dan natuurlijk de standaard VTWonen visgraatvloer, metalen deuren en trap met ledverlichting. Dit zijn huizen met een ziel en een aantrekkelijke uitstraling. Deelnemers van dat soort programma's (vaak starters/doorstromers) zijn ALTIJD op zoek naar een 'jaren-30-woning' om deze helemaal te verneuken door het glas-in-lood te vervangen door openslaande deuren (zoals in de aflevering van afgelopen maandag). Tja... waarom zijn de meeste huizen die nu uit de grond gestampt worden zo kubistisch. Lijkt wel of elke vierkante centimeter optimaal gemaakt moet worden om er maximaal aan te verdienen. Laten we de architectuur in voormalige graanschuur van Nederland vooral koesteren! Dus wat er nou weer te koop staat...

420.000 k.k. (€1818 per m2) https://www.funda.nl/koop...1082794-stationsstraat-8/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/133/251/654_1440x960.jpg

229.500 k.k. (€817 per m2) https://www.funda.nl/koop...904-blijhamsterstraat-37/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/135/006/313_2160x1440.jpg

Iets dichter bij de grens:
495.000 k.k. (€1650 per m2) https://www.funda.nl/koop...s-49376555-voorstraat-51/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/085/749/529_2160x1440.jpg
Pagina: 1 ... 221 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.