Dat ik 20 minuten er vandaan woon en weet dat alle huizen opgekocht worden door mensen uit de randstad, en als er een in de verkoop komt er vaak 20+ mensen in de rij voor staan.
maar praktisch gezien is wonen daar niet handig omdat je zo ongeveer van de rest van Nederland afgesloten zit
En waar heb je de rest van NL voor nodig? Je zit op minder dan 30 minuten van Maastricht/Heerlen, 45 minuten van Aachen/Hasselt en 1 uur van Brussel/Keulen. Je bent zelfs binnen een kwartier in de Ardennen. Zie niet in wat er onhandig is aan daar wonen. Genoeg mogelijkheden in de buurt dus als je kijkt op europees niveau ipv nationaal niveau.
Een kavel van 500m² doet daar trouwens tussen de 100 en 150k. In de wat meer courante regio's van Nederland betaal je daar al gauw minimaal 300k voor (en dan laat ik de randstad nog buiten beschouwing, daar betaal je uiteraard nog een veelvoud voor zo'n kavel).
Dus wat je zegt is dat het nog goedkoop is ook. Een extra voordeel dus om op zo'n mooie plek tegen een lagere prijs te wonen.
Edit: ik zie
op de website van het CBS dat die specifieke gemeente het inderdaad qua woningprijs uitzonderlijk goed in vergelijking tot de rest van Zuid-Limburg.
Precies het punt dat ik maakte dus.
Edit 2: en wanneer je kijkt naar
de gemiddelde koopsom dan zie je dat Limburg (als geheel) ver achterblijft op de buurprovincies Gelderland en Noord-Brabant. Limburg kan zich wat dat betreft alleen maar meten met provincies als Friesland en Drenthe.
Ten eerste hadden we het erover Noorbeek waar de prijzen hoog liggen, snap niet waarom je nu erover begint dat in Limburg de prijzen lager liggen dan gemiddeld.
Ten tweede als het een mooie fijne plek is ga je toch niet zeggen "daar koop ik geen huis want de prijzen in die regio zijn gemiddeld lager dan in de rest van NL". Dat in de Randstad de woningen te duur zijn door gebrek aan woningen zegt toch niks over woningen in Limburg.
Nu doet de gemeente waarin bovenstaande woning ligt het toevallig uitzonderlijk goed, maar de overige gemeentes in Zuid-Limburg doen het vrijwel allemaal bijzonder slecht qua woningprijzen en verkopen en vallen al snel in de classificatie krimpgebied.
Precies het punt dat ik maakte dus.
Wat ik mij voor kan stellen is dat die woning geen optie was voor iemand die niet uit de Randstad wilt vertrekken weg van familie en vrienden. Maar er is niks mis met die locatie, je kunt er net zo goed (misschien zelfs fijner) wonen als in de randstad. Vond de opmerking gewoon een beetje nutteloos. Dan kan ik op iedere mooie woning wat hier geplaatst wordt wel reageren "jammer van de locatie" want 90% is voor mij ver weg.
[
Voor 7% gewijzigd door
Mirved op 23-06-2020 14:02
]