Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.866.545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Waarschijnlijk net een kind gekregen en moest het bed hoger voor de vroedvrouw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Smobbo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Ik zou denken dat mensen die bewust 'achteraf' willen wonen dan niet in een mini vinex wijk willen gaan zitten, maar iets met een beetje sfeer. Maar goede kans dat ik teveel door mijn eigen gekleurde bril aan het kijken ben 8) ;)
Haha, ja, dat kan ook zijn. Maar ik denk dat in veel van zulke dorpen er wel behoefte is vanuit de mensen die al in het dorp wonen. Of de kinderen die uit huis willen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat het sommige mensen niet zozeer om de privacy te doen is, maar meer om het 'gemoedelijke'. En dat die juist bewust in een klein dorp willen zitten waar je makkelijker 'automatisch' contact met de buren krijgt.

(Of voor mensen die niet meer hoeven te werken en ergens voor weinig geld maar met wel modern comfort willen wonen?)
Harrie_ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:14:
Voor mij is het grote voordeel van vrijstaand op een redelijke kavel niet zozeer de geluidskwestie als wel wie er allemaal in je tuin kijkt. Nu loop ik verder niet in mijn adamskostuum door de tuin ofzo, maar het geeft wel een fijn gevoel van privacy dat er niemand vanuit de slaapkamerramen in je tuin kan kijken.

Bij die nieuwbouw rijwoningen wordt ik daar altijd zo akelig van; dan woon je tussenin met een achtertuin van 5 meter diep en staat er achter je woning ook een hele rij met een tuin van 5 meter diep. Dan heb je dus te maken met tig woningen die vanuit hun slaapkamer- of zolderraam letterlijk kunnen zien welk merk kruidenboter je op tafel hebt staan wanneer je aan het BBQ-en bent. :/
Daar ben ik het wel mee eens. Maar dat heeft voor een groot deel ook te maken met de grootte van de kavel. Ik zou dan bij vrijstaand ook een normaal formaat kavel willen. Zo'n vrijstaand huis op een kavel van 222 m2, ik krijg het er bij voorbaat al benauwd bij. Terwijl bij deze 'rijtjeswoning' met een tuin van 11 bij 16 het met die inkijk wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
Jolke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Waarschijnlijk net een kind gekregen en moest het bed hoger voor de vroedvrouw. :)
Kun je bij de thuiszorg poten voor lenen. Kost volgens mij niks, en da's wat veiliger dan dit.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
SkiFan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Kun je bij de thuiszorg poten voor lenen. Kost volgens mij niks, en da's wat veiliger dan dit.
In België hebben ze misschien geen gratis bedverhogers ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
Panzer_V schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Hier in Duitsland vermoedelijk ook niet. Maar goed, de bevalling van nummer 2 was dan ook gewoon in het ziekenhuis. Dat ging een stuk beter dan een thuisbevalling. Hier overigens ook een ruim vrijstaand huis op dito kavel (536 m²). En dat bevalt me prima. Gisteren de schotel van het balkonhek afgehaald. Nu een joekel (Wavefrontier T90) achterin de tuin gezet tegen de tuinmuur. Moet nu nog een pijp onder de oprit door graven.

Hier zijn de huizen de afgelopen 15 jaar overigens ook in prijs verdubbeld, al heeft een gedeelte daarvan te maken met voor Kleef specifieke omstandigheden.

[ Voor 15% gewijzigd door SkiFan op 08-06-2020 10:06 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Panzer_V schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:02:
[...]

4kratjes bier? :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Rubbergrover1 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Haha, ja, dat kan ook zijn. Maar ik denk dat in veel van zulke dorpen er wel behoefte is vanuit de mensen die al in het dorp wonen. Of de kinderen die uit huis willen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat het sommige mensen niet zozeer om de privacy te doen is, maar meer om het 'gemoedelijke'. En dat die juist bewust in een klein dorp willen zitten waar je makkelijker 'automatisch' contact met de buren krijgt.

(Of voor mensen die niet meer hoeven te werken en ergens voor weinig geld maar met wel modern comfort willen wonen?)
Er zit nog wel verschil tussen een dorp en een gehucht. Ik ben in een dorp opgegroeid met 5000 mensen. 2 Basisscholen, een Jumbo en nog wat basisvoorzieningen. Dat is prettig wonen. Maar een gehucht is even wat anders. Waar iedereen elkaar kent, waar je vaak voor de basisvoorzieningen naar een dorp/stad moet rijden. Daar is andere koek hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Rubbergrover1 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:37:
[...]

[...]

Daar ben ik het wel mee eens. Maar dat heeft voor een groot deel ook te maken met de grootte van de kavel. Ik zou dan bij vrijstaand ook een normaal formaat kavel willen. Zo'n vrijstaand huis op een kavel van 222 m2, ik krijg het er bij voorbaat al benauwd bij. Terwijl bij deze 'rijtjeswoning' met een tuin van 11 bij 16 het met die inkijk wel mee zal vallen.
Ik kom zelf uit een dorp als Creil, maar precies aan de andere kant van de Noordoostpolder.
Huizen worden voornamelijk gekocht door mensen die uit het dorp zelf komen.
Mensen die van buiten de Noordoostpolder komen wonen doen dat meestal aan de vrijstaande woningen aan de buitenweg, voor de rust inderdaad.

In ons dorp komt nu na 20 jaar weer nieuwbouw.
Maar in andere dorpen zie je dat er wel flink gebouwd wordt (Marknesse, Tollebeek).
leecher schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:53:
[...]

Geeft niks, blijf vooral waar je zit en kom vooral niet die kant op. Het is er verschikkelijk, integreren is nagenoeg onmogelijk en iedereen zal je met de nek aankijken. met 1700 man en een paardekop is het sowieso al behoorlijk overbevolkt.
Dat valt in de polder heeeeel erg mee.
Als je open staat voor het dorpse leven word je erg snel opgenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door jordeeeh op 08-06-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
aschja schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Er zit nog wel verschil tussen een dorp en een gehucht. Ik ben in een dorp opgegroeid met 5000 mensen. 2 Basisscholen, een Jumbo en nog wat basisvoorzieningen. Dat is prettig wonen. Maar een gehucht is even wat anders. Waar iedereen elkaar kent, waar je vaak voor de basisvoorzieningen naar een dorp/stad moet rijden. Daar is andere koek hoor.
offtopic:
Klopt. Ik ken ook beide situaties. Het is zeker verschillend, maar het een niet per definitie slechter dan het ander. (Al zou ik 1700 inwoners niet echt een gehucht willen noemen.) Ik heb gemerkt dat in een kleiner dorp de gemeenschap vaak wat hechter is dan in een groter dorp, wat voor sommige mensen zeker een voordeel zal zijn. Even gechargeerd, in een dorp van 5000 mensen heb je vaak dat veel mensen elkaar wel kennen en dat mensen wel van alles over je weten, maar dat er niet een zodanige band is dat ze altijd voor je klaar staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zat vandaag eens te kijken wat je in Purmerend kan krijgen, gesorteerd vanaf goedkoopste naar duurste op Funda.

Daar kwam ik dit pareltje tegen, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen :D . Toch maar een poging doen, te beginnen met wat de makelaar van deze woning vindt:

https://www.funda.nl/koop...1823228-jp-grootstraat-5/
Ben jij op zoek naar een royale eengezinswoning in een kindvriendelijke, groene omgeving? Zoek niet verder! Deze leuke kluswoning is ideaal voor (startende) gezinnen die de woning geheel naar naar eigen wens willen afwerken en naar eigen smaak willen stylen. Jouw nieuwe adres? J.P Grootstraat 5 in Purmerend!
In welk universum is deze woning in het stadia van 'afwerken'? Ik bedoel:

Die overkapping heeft ook wel zijn beste tijd gehad geloof ik:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/878/076_2160.jpg

De tegelzetter was vast dronken toen hij aan de vloer begon :')
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/878/077_2160.jpg

Creatief met tapijt én materialen om een tafel te maken
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/878/089_2160.jpg

En dat allemaal voor een schappelijke 225k :') Enige reden dat dit zo hoog wordt ingezet, is vanwege de tuinoppervlakte icm beschikbare woonruimte. Maar ik vind het érg hoog ingezet.

Met een sloopkogel door het hele huis gaan is de enige remedie imo. Alles (ook de ramen c.q kozijnen) moet vervangen worden

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 08-06-2020 10:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Notna schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:24:
Ik zat vandaag eens te kijken wat je in Purmerend kan krijgen, gesorteerd vanaf goedkoopste naar duurste op Funda.

Daar kwam ik dit pareltje tegen, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen :D . Toch maar een poging doen, te beginnen met wat de makelaar van deze woning vindt:

https://www.funda.nl/koop...1823228-jp-grootstraat-5/

[...]

In welk universum is deze woning in het stadia van 'afwerken'? Ik bedoel:

Die overkapping heeft ook wel zijn beste tijd gehad geloof ik:
[Afbeelding]

De tegelzetter was vast dronken toen hij aan de vloer begon :')
[Afbeelding]

Creatief met tapijt én materialen om een tafel te maken
[Afbeelding]

En dat allemaal voor een schappelijke 225k :') Enige reden dat dit zo hoog wordt ingezet, is vanwege de tuinoppervlakte icm beschikbare woonruimte. Maar ik vind het érg hoog ingezet.

Met een sloopkogel door het hele huis gaan is de enige remedie imo. Alles (ook de ramen c.q kozijnen) moet vervangen worden
Plus je moet in Purmerend wonen. En de hele dag dat dialect aanhoren. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:37
jordeeeh schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:20:

Dat valt in de polder heeeeel erg mee.
Als je open staat voor het dorpse leven word je erg snel opgenomen.
Is niet zo. Buitenstaanders zullen nooit geaccepteerd worden, verhuis daarom nooit naar kleine dorpjes. Is een grote ellende. Spread the word.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:39
aschja schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Dialect in P'end? Amsterdams dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

aschja schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:50:
[...]

* Notna woont in Purmerend ;) (Geboren en getogen Amsterdammer)

Wat is er precies vervelend aan welk dialect? Het is overwegend Amsterdams, heel af en toe een verdwaalde Volendammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 08-06-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Uhm... Britt Dekker?
Ik vind het wel grappig om aan te horen, maar dat is een overduidelijk dialect uit Purra en ik ken er wel meerdere.

[ Voor 10% gewijzigd door nadroJ op 08-06-2020 12:11 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

nadroJ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:06:
Uhm... Britt Dekker?
Ik vind het wel grappig om aan te horen, maar dat is een overduidelijk dialect uit Purra en ik ken er wel meerdere.
Daar noem je ook wel wat :X :+

Maar om nou te zeggen dat 'je het de hele dag moet aanhoren' is ook wel weer het andere uiterste ;)

Edit:

Oh wow, het is een specifiek dialect (wat, zoals al eerder vermeld, voornamelijk door Amsterdams nu overgenomen wordt)

Wikipedia: Waterlands

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 08-06-2020 12:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Notna schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:03:
[...]

* Notna woont in Purmerend ;) (Geboren en getogen Amsterdammer)

Wat is er precies vervelend aan welk dialect? Het is overwegend Amsterdams, heel af en toe een verdwaalde Volendammer.
Je wou beweren dat Amsterdams geen vervelend plat boers dialect is? :+

Overigens is Amsterdams in Amsterdam zelf bijna uitgestorven; dan moet je idd naar Purmerend, Almere of Lelystad; daar werd Amsterdams uitschot naartoe gelokt en in de stad zelf hoor je vooral een soort Leids kakkergebral.

@Piet91 ik heb een heel arsenaal aan bijzondere huizen in m’n favorieten maar twijfel steeds om ze te delen daar ik stiekem wel serieuze interesse heb in sommigen. Zal even gaan schiften anders :D

[ Voor 14% gewijzigd door Wilf op 08-06-2020 13:00 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kan er wat minder koffiepraat zijn over accenten, uithoeken, tuingrootte, inkijk etc en wat meer foto's?
En dus foto's, geen linkdump want dat is 1) luiheid en 2) zodra woning van Funda gaat, zijn links niet meer bruikbaar i.t.t. foto's die nog een tijd zichtbaar blijven.

Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
leecher schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Is niet zo. Buitenstaanders zullen nooit geaccepteerd worden, verhuis daarom nooit naar kleine dorpjes. Is een grote ellende. Spread the word.
Het probleem is dat mensen uit de stad die in een (klein) dorp gaan wonen zich niet aanpassen en gaan lopen klagen over de lucht van koeien als ze naast een boerderij gaan wonen.
Als je nieuw in een dorp komt en je doet mee op een voetbal, tennis, biljard, mannen, vrouwen, jeugd, kerk of andere vereniging dan wordt je heus wel opgenomen. Als je in je huis blijft en alleen buiten komt om boodschappen te doen en naar je werk te gaan, dan wordt je idd niet opgenomen (maar dan wil je dat ook niet).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@leecher zijn sarcasme wordt niet opgepikt geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Notna schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:24:
[...]
Ik zou wel opletten, want in dat stuk openhaard zit waarschijnlijk nog asbest ook. Tenminste, dat was bij mn ouders zo, en die zag er precies zo uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
jongetje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Het probleem is dat mensen uit de stad die in een (klein) dorp gaan wonen zich niet aanpassen en gaan lopen klagen over de lucht van koeien als ze naast een boerderij gaan wonen.
Als je nieuw in een dorp komt en je doet mee op een voetbal, tennis, biljard, mannen, vrouwen, jeugd, kerk of andere vereniging dan wordt je heus wel opgenomen. Als je in je huis blijft en alleen buiten komt om boodschappen te doen en naar je werk te gaan, dan wordt je idd niet opgenomen (maar dan wil je dat ook niet).
Haha, ik bespreek regelmatig met mijn vrouw of ze niet terug wil verhuizen naar haar geboortedorp (lekker buiten, grote tuin, dichtbij opa en oma), maar we komen altijd tot de conclusie om het niet te doen omdat de inheemse dorpelingen vreselijk zijn. Als je je auto bijvoorbeeld voor iemand zijn deur zet (is gewoon openbare weg) dan wordt je al gelyncht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Erapaz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:36:
[...]

Haha, ik bespreek regelmatig met mijn vrouw of ze niet terug wil verhuizen naar haar geboortedorp (lekker buiten, grote tuin, dichtbij opa en oma), maar we komen altijd tot de conclusie om het niet te doen omdat de inheemse dorpelingen vreselijk zijn. Als je je auto bijvoorbeeld voor iemand zijn deur zet (is gewoon openbare weg) dan wordt je al gelyncht.
Ligt er dan echt aan waar je heen gaat. Ik woon in een dergelijk dorp, maar hier gebeurt dat eigenlijk niet. Wel eens dat een buurtbewoner langskomt omdat er iets is waarvoor ze liever hebben dat je de auto opzij zet, maar dat is een heel andere insteek dan lynchen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Dat gebeurde in mijn vorige woning ook, en dat was toch echt in de "grote stad" (Eindhoven).
Zelfs zo erg dat als je dan je auto bij een buurman/vrouw voor de deur had staan, en weer weg reed dat deze meteen naar buiten rende om zijn/haar auto terug bij hun voor de deur te zetten. 8)7 |:(

Waar ik nu woon kunnen we wat dat betreft gelukkig niet voor de deur parkeren en moet iedereen het doen met 2 parkeer terreintjes een stukje verder op. Niet hinderlijk ver weg, maar genoeg om te voorkomen dat mensen plekken gaan claimen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ruubster schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:58:
Als ik de buitenkant zie, verwacht ik niet deze inrichting!

https://www.funda.nl/koop...s-41811681-boschweg-24-26

[Afbeelding]

En dat dekbed! Doet me denken aan Gold van Spandau Ballet

[Afbeelding]
Serieus ? Rood vloerkleed met gouden dekbedovertrek ? Ik vraag me echt spontaan af wat haar uurprijs is... :r

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:31

Koekfabriek

King Billy on the wall

Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Dat gebeurde in mijn vorige woning ook, en dat was toch echt in de "grote stad" (Eindhoven).
Zelfs zo erg dat als je dan je auto bij een buurman/vrouw voor de deur had staan, en weer weg reed dat deze meteen naar buiten rende om zijn/haar auto terug bij hun voor de deur te zetten. 8)7 |:(

Waar ik nu woon kunnen we wat dat betreft gelukkig niet voor de deur parkeren en moet iedereen het doen met 2 parkeer terreintjes een stukje verder op. Niet hinderlijk ver weg, maar genoeg om te voorkomen dat mensen plekken gaan claimen.
@Erapaz In hartje Utrecht hetzelfde, toen wij hier net introkken kregen we te horen dat wij onze fietsen niet aan een lantaarnpaal mochten vastzetten. Was "zijn" paal, idem met zijn parkeerplaats voor de deur.

Is nou niet specifiek dorps

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32

Grvy

Bot

Koekfabriek schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:46:
[...]

@Erapaz In hartje Utrecht hetzelfde, toen wij hier net introkken kregen we te horen dat wij onze fietsen niet aan een lantaarnpaal mochten vastzetten. Was "zijn" paal, idem met zijn parkeerplaats voor de deur.

Is nou niet specifiek dorps
Met zo een buurman koop je toch gewoon een goedkope fiets van marktplaats om die daar permanent neer te zetten? 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Monga
  • Laatst online: 22:17
Zoals ik al zei: er is denk ik echt markt voor om Funda informatie aan te vullen met relevante info over de buren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...1958330-dwarssplitting-3/

jaren 70-woning waarbij je vrijwel niets hoeft te doen aan de keuken, wc en badkamer :9

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/459/842_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/459/846_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/459/854_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/459/871_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/459/873_1440.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 10:51
te gekke badkamer, zo lelijk dat het weer mooi is!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Ik vind het altijd zo knap dat die mensen het zo goed onderhouden. Alsof de badkamer er net inzit, niet al bijna 50 jaar. Er komen hier ook huizen langs met 3 jaar oude badkamers die te ranzig voor woorden zijn.

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:12
Nou scheelt het ook dat je de groen bruine schimmel niet zo goed ziet in deze kleurstelling :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Sharky schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:36:
Ik vind het altijd zo knap dat die mensen het zo goed onderhouden. Alsof de badkamer er net inzit, niet al bijna 50 jaar. Er komen hier ook huizen langs met 3 jaar oude badkamers die te ranzig voor woorden zijn.
Zelfs op de buizen naar de radiator (naast de badkuip) is geen spikkeltje roest te bekennen. Ik vind dit ook bijzonder :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Blaze85 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:29:
https://www.funda.nl/koop...1958330-dwarssplitting-3/

jaren 70-woning waarbij je vrijwel niets hoeft te doen aan de keuken, wc en badkamer :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het valt wel op hoe echt goed onderhouden die keuken en badkamer zijn.
Ook gelet op de voegen is er geen schimmel zichtbaar... petje af voor de huidige eigenaar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-09 13:03
Fluweel in de badkamer, prachtig :p

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/524/156_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:43

QuattroNL

It is I.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/459/846_1440.jpg
Ben dan toch wel benieuwd waar de afzuigkap naartoe uitblaast. Het rooster zit er boven.
(of door het linker kastje ernaast en zo naar de koof in de muur?)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Ben dan toch wel benieuwd waar de afzuigkap naartoe uitblaast. Het rooster zit er boven.
(of door het linker kastje ernaast en zo naar de koof in de muur?)
Daar lijkt het wel op want de andere kant van de muur is de entree.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tyear
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-08-2021
https://www.funda.nl/koop...is-41867506-wouwbaan-197/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THlbeKN0S0UcAqMHbpYE1FCHKw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/01yRtYJ2P9uWpI3ys77rIt8e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb2NV2nP9poaNtMOaE62ZVwvuww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TX5WinRTjDUSHSFII0otVXwt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRaVapVkR0Q8Hv6DEuOX_vW1TOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJoWw7Ul9anN1Id4gHNgajRY.png?f=fotoalbum_large

Behalve dat hij mooi afgewerkt is en 'nieuw' staat hij als villa te boek, maarja, villa met maar 3 slaapkamers?

Wat vinden van deze 'villa'?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 00:37
@Tyear geen villa. Dat is pas vanaf 165 m2.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Tyear schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Behalve dat hij mooi afgewerkt is en 'nieuw' staat hij als villa te boek, maarja, villa met maar 3 slaapkamers?

Volgens mij waren er vroeger eisen aan op welke hoogte de afmetingen van de kamers worden gemeten. Het lijkt hier alsof ze gewoon het vloeroppervlak hebben genomen, terwijl je zeker in de twee kleine slaapkamers in de helft van de kamer niet kunt staan. Komt dus in feite neer op een vrijstaande woning met ouderslaapkamer plus twee kleine kamertjes.

Qua bouwstijl vind ik het een beetje de standaard vrijstaande nieuwbouw plattelandswoning van de laatste jaren (heette dat nou notariswoning?) Niets mis mee verder, maar ik word er ook niet warm of koud van. Ik vind het tekenend dat ik eerst even dacht dat het het huis van een kennis van mij was, want die heeft iets soortgelijks, maar dan op een totaal andere plaats in het land. Dat geeft al aan dat het niet echt heel origineel is of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tyear schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:19:

Ik zou het intuïtief ook niet direct een villa noemen, nee. Maar ik moet zeggen dat ik me vooral achter de oren krab bij foto 2:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/127/107/317_720.jpg

Die airco die ogenschijnlijk op het laatste moment (of op een later moment) tegen de gevel aangekwakt is :F
Is mij een doorn in het oog in ieder geval :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy Wachelder
  • Laatst online: 13-09 17:12
Ach, hier in Eindhoven is een makelaar die in staat is dit te rangschikken onder de noemer "bungalow" (Omdat er ruimte is om op de begane grond een slaapkamer te realiseren...) 8)7
Op dit moment helaas geen voorbeeld op Funda te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:59
De tegeltjes waren ooit wit..

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andy Wachelder
Compleet geschifte indeling van een "semi-bungalow" in mijn ogen.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/035/127_360x240.jpg
https://www.funda.nl/koop...ingoven-14/#plattegrond-1
Enige badkamer in huis slechts via "masterbedroom" te bereiken en tweede slaapkamer alleen bereikbaar via de bijkeuken...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/035/128_360x240.jpg
https://www.funda.nl/koop...ingoven-14/#plattegrond-2
Toilet is alleen via een andere slaapkamer te bereiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Andy Wachelder op 08-06-2020 18:59 . Reden: Plaatjes waren niet zichtbaar, link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 07:44
Admiral Freebee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 06:50:
Bwa, in België zetten we het hele slecht bereikbare platteland vol met allerlei soort van woningen langsheen de verbindingswegen in plaats van aansluitend bij de dorpskern. En dan allemaal in de file gaan staan en geen plaats meer hebben voor een degelijk fietspad langs die wegen. Dan liever een projectwijk aansluitend bij de kern.
"Bijna alle Belgische dorpen hebben lintbebouwing. Dit is een gevolg van het feit dat de ruimtelijke ordening eerder nauwelijks door de overheid werd gestuurd. Dit bouwfenomeen, dat zich vooral voordoet in het dichtbevolkte Vlaanderen, zette zich sterk door in de loop van de twintigste eeuw. Dit gebeurde ook omwille van wettelijke bepalingen zoals de meermaals aangepaste zogenaamde opvulregels waarbij kleinere stukken landbouwgrond, natuurgebied of gewoon braakliggend terrein tussen bestaande woningen mochten worden aangewend als bouwgrond. Een groot nadeel is dat er relatief veel mensen langs een drukke weg wonen, zodat ze lijden onder luchtvervuiling, geluidshinder en het gevaar van het verkeer.

Deze Belgische maatregel had zoveel succes doordat deze voor kleine grondeigenaars winstgevend was. Het gevolg is dat men vanaf de Vlaamse hoofdwegen vaak weinig zicht heeft op de open ruimte. Deze wordt pas zichtbaar vanaf de achtertuinen vol berghokken ('koterij'). Een ander minpunt is dat men in Vlaanderen de stille landweggetjes moet opzoeken om te kunnen genieten van natuurschoon.

Sedert de ruimtelijke ordening qua bevoegdheid overgegaan is van het federale (Belgische) niveau naar het gewestelijke (Vlaamse) niveau is het beleid ten aanzien van ruimtelijke ordening strikter geworden. Nieuwe lintbebouwing is sindsdien sterk teruggelopen. Tegenover de langwerpige lintbebouwing bestaat in België de veel compactere en kernachtiger woonvorm die "tuinwoonwijk" wordt genoemd en in het begin van de twintigste eeuw tot stand kwam in de Vlaamse stad Roeselare.[bron?] Dit concept werd veel nagevolgd, onder meer in de Limburgse mijnstreek. " (Wikipedia: Lintdorp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Andy Wachelder schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:36:
[Voor 21% gewijzigd door Andy Wachelder op 08-06-2020 18:38. Reden: Plaatjes waren niet zichtbaar]
Nou, dat zijn ze nog steeds niet. Heb je een vergrootglas voor me? :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 07:44
eagle00789 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Het valt wel op hoe echt goed onderhouden die keuken en badkamer zijn.
Ook gelet op de voegen is er geen schimmel zichtbaar... petje af voor de huidige eigenaar
zit wel een nieuw blad op de keuken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Andy Wachelder schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:36:
Compleet geschifte indeling van een "semi-bungalow" in mijn ogen.
[Afbeelding]
Enige badkamer in huis slechts via "masterbedroom" te bereiken en tweede slaapkamer alleen bereikbaar via de bijkeuken...
[Afbeelding]
Toilet is alleen via een andere slaapkamer te bereiken.
Heb je een link? Die plaatjes zijn niet echt bruikbaar...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dreamscape schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Heb je een link? Die plaatjes zijn niet echt bruikbaar...
Dat is een link, het zijn geen plaatjes ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Welkom in onze badkamer:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/06/1591634996-1080-x-729px-Screenshot_20200608-184703~2.png

Jaren 30 woning waar alle originele details uit geslagen zijn door de vorige bewoners.
Maar ergens in de 70'er jaren is deze Badkamer er ingezet.
Afgezien van de douche cabine nog helemaal zoals toen geplaatst
Op 2 kapotte tegeltjes (eentje in de vloer en ergens 1 muurtegel) na nog helemaal heel en gewoon echt netjes.

Toen we gingen kijken voor dit huis was deze badkamer wel een beetje (erg) overweldigend.
We wilden het huis graag hebben, dus we hadden al van alles bedacht voor deze badkamer. Even zonder verbouwen nog, dus tegelverf, stikkeren, spuiten, enz.

Nu bijna 2 jaar verder is de badkamer nog zo als die was na de aankoop van het huis.
Oh nee wacht ik heb 2 nieuwe lampjes boven de wastafels gehangen en we hebben voor het bad en de douche 2 de zelfde nieuwe douchekoppen gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/06/1591634997-1080-x-722px-Screenshot_20200608-184654~2.png

Foto's zijn de originele media van de makelaars site.

Het is gewoon een fijne, complete en ruime badkamer. Hij staat wel op de nominatie maar we verbouwen liever eerst onze voornaamste leef ruimtes: woonkamer en keuken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Welkom in onze badkamer...
In mijn huis is het een roze, roze bad, roze wc en wastafel... Ook roze tegels... Ik vind het juist wel wat hebben

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

[...]

Welkom in onze badkamer:
[Afbeelding]

Jaren 30 woning waar alle originele details uit geslagen zijn door de vorige bewoners.
Maar ergens in de 70'er jaren is deze Badkamer er ingezet.
Afgezien van de douche cabine nog helemaal zoals toen geplaatst
Op 2 kapotte tegeltjes (eentje in de vloer en ergens 1 muurtegel) na nog helemaal heel en gewoon echt netjes.

Toen we gingen kijken voor dit huis was deze badkamer wel een beetje (erg) overweldigend.
We wilden het huis graag hebben, dus we hadden al van alles bedacht voor deze badkamer. Even zonder verbouwen nog, dus tegelverf, stikkeren, spuiten, enz.

Nu bijna 2 jaar verder is de badkamer nog zo als die was na de aankoop van het huis.
Oh nee wacht ik heb 2 nieuwe lampjes boven de wastafels gehangen en we hebben voor het bad en de douche 2 de zelfde nieuwe douchekoppen gekocht.

[Afbeelding]

Foto's zijn de originele media van de makelaars site.

Het is gewoon een fijne, complete en ruime badkamer. Hij staat wel op de nominatie maar we verbouwen liever eerst onze voornaamste leef ruimtes: woonkamer en keuken.
Vet. En zelfs geen zeepvlekje op de bruine tegels :D

This too shall pass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
technopeuter schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:18:
[...]
In mijn huis is het een roze, roze bad, roze wc en wastafel... Ook roze tegels... Ik vind het juist wel wat hebben
Rare plek om uit de kast te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
Baytep schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Rare plek om uit de kast te komen...
Hmm... Niet' gay, meer dat je zoekt naar de portretten van communistische leiders aan de muur en de fles wodka naast het bad...dat sfeertje...

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 16:50
Hmmm, 16 m2 perceel.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/127/331/082_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...41872812-lange-grafte-53/

[ Voor 41% gewijzigd door joosie op 08-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

joosie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:55:
Hmmm, 16 m2 perceel.
https://www.funda.nl/koop...41872812-lange-grafte-53/

Ik zal straks een foto plaatsen, zit nu op mijn mobiel.
grappigste vind ik dat het interieur er uit ziet alsof het een jaren dertig-woning is die al zeventig jaar door dezelfde mensen bewoond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
MDKorpel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Die airco die ogenschijnlijk op het laatste moment (of op een later moment) tegen de gevel aangekwakt is :F
Is mij een doorn in het oog in ieder geval :X
Snel wat klimop tegenaan laten groeien 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Niet duur als het niet in Zeeland was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 07:01

timovd

Voorsprong door techniek

Dus iedere keer als je gasten krijgt, moet je ze twee trappen op laten lopen. Of als er iemand aan de deur staat, moet je twee trappen naar beneden vanuit de woonkamer. Wat zijn de voordelen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Laatst online: 13-09 18:50

Asteroid9

General Failure

Leuk huis maar we willen toch echt een garage, dan maken we die gewoon in de woonkamer! 8)7

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/569/829_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...is-41826900-lindenlaan-1/

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:37
Als je je auto bijvoorbeeld voor iemand zijn deur zet (is gewoon openbare weg) dan wordt je al gelyncht.
Haha _/-\o_ . Dat heb ik ook wel gezien, inclusief zelfgemaakte bordjes. Ik zie het ook veelal andersom, men is blijkbaar het boerenerf gewend en pleurt de auto echt overal en nergens neer. Midden op T splitsingen en op de stoep, kan allemaal.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Laatst online: 13-09 18:50

Asteroid9

General Failure

Als de uitbouw toch wel erg duur was en je geen geld hebt voor een nieuw binnenkozijn?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/125/184/130_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/125/184/131_2160.jpg

Vooral die klapraampjes? ;(

https://www.funda.nl/koop...s-87147989-oranjelaan-26/

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Asteroid9 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:46:
Als de uitbouw toch wel erg duur was en je geen geld hebt voor een nieuw binnenkozijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat heet karakteristiek.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Vanuit de hal is er toegang tot de garage waar twee auto’s geparkeerd kunnen worden. In de garage is een lift gerealiseerd met brandwerend glas met doorkijk naar de keuken waardoor de bolides tevens in de andere ruimte als eyecatchers fungeren.
8)7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
Als die lift hoog genoeg kan zodat je je prachtige klassieker kunt showen en tegelijkertijd je dagelijkse auto er onder kunt zetten, lijkt me dat best ideaal. :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:43

yay

breinonline schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:52:
[Vanuit de hal is er toegang tot de garage waar twee auto’s geparkeerd kunnen worden. In de garage is een lift gerealiseerd met brandwerend glas met doorkijk naar de keuken waardoor de bolides tevens in de andere ruimte als eyecatchers fungeren.]
8)7
Daar zou onze VW Polo uit 2002 echt goed naar voren komen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het enige wat men hoeft doen is de raamhendels eraf monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
Dit lijkt me een spannende gok qua bestemmingsplan... https://www.funda.nl/koop...315825-korhoenlaan-1-187/
Op dit moment rust nog de bestemming ''recreatie'' op het woonhuis, maar de gemeente Harderwijk zit samen met de Stichting Slenck & Horst in de afrondende fase om er bestemming ''wonen'' van te maken

[ Voor 47% gewijzigd door Jannibal23 op 09-06-2020 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-09 00:06
Hier een leuk (horeca) project met kans op monument-hindernis bij Nieuwkoop (groene hart):

https://www.funda.nl/koop...is-41814448-zuideinde-29/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik gok er op dat kwartje de andere kant op dreigt te vallen, waarom zou je het anders nu al te koop aanbieden?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 00:37
@Erasmo misschien krijgt verkoper de transformatiekosten niet gefinancieerd en is verkoop van het huis nodig om die uit te kunnen voeren..?
Transformatie naar Wonen:
Er is een flinke stap gezet op weg naar de transformatie van de bestemming recreatie naar wonen. De transformatie overeenkomst is inmiddels door de verkoper getekend en zij zal de transformatiekosten (kosten voor de geluidswal en de vereffeningsbijdrage) voor haar rekening nemen.

[ Voor 53% gewijzigd door Gluten Parody op 09-06-2020 02:10 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:11
Wel knap dat je op een perceel van 16 m2 een huis van 102m2 krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Goh, José, wat maken ze die thermopane dik tegenwoordig.
Nee, dat is de serre. :P
[...]

Herkenbare situatie... hier hebben we ook een badkamer met dezelfde kleur bad/wasbakken. Prio ligt eerst bij andere ruimtes om te verbouwen; ook al staat de kleur/design ons niet aan, het werkt iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:24:

Herkenbare situatie... hier hebben we ook een badkamer met dezelfde kleur bad/wasbakken. Prio ligt eerst bij andere ruimtes om te verbouwen; ook al staat de kleur/design ons niet aan, het werkt iig wel.
Sterker nog, we zijn er ondertussen zo aan gewend dat we het eigenlijk wel een toffe badkamer vinden. :+
Retro jonguh :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:11
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/834/206_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...is-87280423-klarenweg-80/

Leuk en uniek huis midden in de natuur!
Mooie schuur en een flink perceel erbij.

Er is alleen één groot nadeel https://www.google.com/ma...weg+80,+8077+SN+Hulshorst en dat is niet de erfpacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Grove den op 09-06-2020 08:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jannibal23
Nabij uitvalswegen zeg maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 07:20
Asteroid9 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:40:
Leuk huis maar we willen toch echt een garage, dan maken we die gewoon in de woonkamer! 8)7

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...is-41826900-lindenlaan-1/
Waar nu de garage zit heeft een herenkapper ingezeten, stukje was al geen woonruimte.

Bijna 2025

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:00

Aganim

I have a cunning plan..

Welnee, het is een 'aandachtspunt'. :F

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

zit de huiskat nu te schijten in de moestuin
>:)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/125/184/149_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Grove den schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:26:
[Afbeelding]

Er is alleen één groot nadeel https://www.google.com/ma...weg+80,+8077+SN+Hulshorst en dat is niet de erfpacht.
Het kwam me al bekend voor. Ben daar een tijd geleden met een wandeling met vrienden geweest. De route liep eigenlijk daar over de snelweg heen, maar we namen de verkeerde afslag en stonden ineens bij dit huis in de tuin.

De snelweg ligt daar overigens wat dieper en ik vermoed dat je er bij dit huis weinig last van hebt. Het geluid gaat gewoon over je huis heen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@dreamscape Maar het fijn stof en andere luchtvervuiling krijg je er nog altijd wel bij :P Wellicht nog altijd beter dan in een wijk vol met houtstokers maar aangenaam lijkt me toch anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Nee hoor, je hebt een giga geluidswal voor je neus

Zie hier: https://www.google.com/ma...-K2JcA!2e0!7i16384!8i8192

[ Voor 136% gewijzigd door KNed op 09-06-2020 09:07 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
En bijzondere bomen die blijkbaar iets te verbergen hebben...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O1p_t3NR_Q1KLZiXfDc6ZIifso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LkJdYKpoE3ghHnnVaf0hlkDC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Het kwam me al bekend voor. Ben daar een tijd geleden met een wandeling met vrienden geweest. De route liep eigenlijk daar over de snelweg heen, maar we namen de verkeerde afslag en stonden ineens bij dit huis in de tuin.

De snelweg ligt daar overigens wat dieper en ik vermoed dat je er bij dit huis weinig last van hebt. Het geluid gaat gewoon over je huis heen. :)
Voor alle tweakers een goede optie!
Naast de KPN-telefoonaansluiting is er sinds kort een glasvezelaansluiting die een internetsnelheid tot 1 Gbits mogelijk maakt.
haha koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

cvs79 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:01:
[...]

[Afbeelding]
Wauw, die foto staat sowieso ontzettend in contrast met de rest. Ik verwachtte een landelijke ligging, maar niks van dat alles :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[Afbeelding]

Leuk gevonden. Ik zou zelf niet zo bang zijn voor het geluid of fijnstof van die snelweg, volgens mij heb je in veel steden een hoop meer fijnstof. Bovendien waait het in Nederland toch meestal de andere kant op :) . Maar die erfpacht is wel een dingetje. Volgens mij is dat bij Natuurmonumenten (en ook bij Staatsbosbeheer) vaak een fors bedrag. Als ik dat hier ook zie, voor dat jaarbedrag zou je ook de rente van een paar ton extra hypotheek kunnen betalen. Dan wordt het per maand dus toch wel een duur huis.
Grove den schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Wel knap dat je op een perceel van 16 m2 een huis van 102m2 krijgt.
Het huis heeft 2 kavels. Ze hebben alleen de 16 m2 van wat volgens mij de gezamenlijke brandgang is, genomen. Beetje slordig is het wel, natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

dreamscape schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Een vriend van me woont ook aan de A28, ik denk op vrijwel dezelfde afstand met een vergelijkbare wal. Hij woont in de buurt van Assen. Geloof me, dat geluid gaat niet over je huis heen. Hij hoort het niet meer, maar als ik daar ben erger ik me echt wel aan dat geluid.
Admiral Freebee schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:03:
@dreamscape Maar het fijn stof en andere luchtvervuiling krijg je er nog altijd wel bij :P Wellicht nog altijd beter dan in een wijk vol met houtstokers maar aangenaam lijkt me toch anders...
Eens. Volgens mij verkort je echt je levensduur als je aan een snelweg woont.

Overigen staat in de tekst dat het huis CO2-neutraal is omdat het zonnepanelen heeft en houtgestookt verwarmt. Sinds wanneer is hout verbranden CO2-neutraal?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
Sharky schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:36:
[...]
Overigen staat in de tekst dat het huis CO2-neutraal is omdat het zonnepanelen heeft en houtgestookt verwarmt. Sinds wanneer is hout verbranden CO2-neutraal?
Volgens mij is dat met een roze bril kijken en window dressing... dan krijg je alles goed gepraat >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Sharky
offtopic:
Hout verbranden is CO2 neutraal omdat de boom die je opstookt dat CO2 heeft opgenomen in zijn relatief korte leven. Bij het verbranden van gas of olie gooi je CO2 de lucht in die miljoenen jaren geleden uit de atmosfeer werd gehaald. Het verbranden van hout leidt wel tot extreem veel fijn stof en is dus niet per se goed voor het milieu. Enkel focussen op CO2 geeft slechts een deel van het verhaal.

Een geluidswal is overigens inderdaad prima om het geluid te weren voor mensen die er recht achter wonen. Op afstand haalt het niet veel uit en kan het zelfs het geluid versterken.

In België is er zelfs een kerel die er dan maar zelf eentje in zijn tuin heeft gemaakt: https://www.hln.be/in-de-...idswal-tegen-e40~ac0cc912 :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sharky schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:36:
[...] en houtgestookt verwarmt. Sinds wanneer is hout verbranden CO2-neutraal?
Sinds de hout/haardlobby de overheid wijsgemaakt heeft dat het brandhout altijd van gekweekte bomen komt, dat uiteraard herplant wordt.
En voor het gemak vergeten te melden dat het brandhout uit Canada/VS/Azie verscheept moet worden naar Europa. En dat ze eigenlijk niet waterdicht kunnen garanderen dat er ook geen bestaande wouden voor worden gekapt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ah ja, de biomassa-leugen. Vergeten ze alleen te zeggen dat voor elk stukje brandhout er wel plots een volwassen boom op aarde bij moet komen (of anders ben je dus zo’n 40 jaar lang NIET neutraal met dat blokje hout) én dat die boom diep onder de grond in een luchtdichte container gedouwd moet worden na zijn productieve leven om te voorkomen dat z’n rottingsproces CO2 afgeeft…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 19:55
Er is alleen één groot nadeel en dat is niet de erfpacht.
Hm,
Achtertuin 3.200 m² (1m diep en 1m breed)
:?

[ Voor 41% gewijzigd door Tens op 09-06-2020 09:52 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
[Afbeelding]
Nee, die zit gewoon lekker te chillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyear
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-08-2021
Rubbergrover1 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Volgens mij waren er vroeger eisen aan op welke hoogte de afmetingen van de kamers worden gemeten. Het lijkt hier alsof ze gewoon het vloeroppervlak hebben genomen, terwijl je zeker in de twee kleine slaapkamers in de helft van de kamer niet kunt staan. Komt dus in feite neer op een vrijstaande woning met ouderslaapkamer plus twee kleine kamertjes.

Qua bouwstijl vind ik het een beetje de standaard vrijstaande nieuwbouw plattelandswoning van de laatste jaren (heette dat nou notariswoning?) Niets mis mee verder, maar ik word er ook niet warm of koud van. Ik vind het tekenend dat ik eerst even dacht dat het het huis van een kennis van mij was, want die heeft iets soortgelijks, maar dan op een totaal andere plaats in het land. Dat geeft al aan dat het niet echt heel origineel is of zo.
Vindt het vooral jammer dat het zo'n grote mooie lap grond is die erbij hoort. En dan zo'n 'klein' huis erop neerzetten.

Had er gewoon 'meer' van verwacht, vooral toen het op de markt kwam. Het is wel uit het originele huisje gebouwd wat er eerst stond. Compleet gestript en opnieuw gedaan, had het zelf tegen de grond gegooid en gewoon een riant huis neergezet. Ala 4/5 slaapkamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
[...]

[Afbeelding]
Nee hoor, dan staat de staart rechtop en beweegt met korte stootjes. De rug staat dan ook vaak een beetje bol en de kat heeft meer een zit houding. Veelal kijken ze dan ook behoorlijk geïrriteerd jou kant op :P (of proberen net te doen of je er niet bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy Wachelder

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had dan de kozijnen met klapraampjes en tuindeuren verplaatst naar de buitenmuur van de uitbouw! Nu is daar een nieuw buitenkozijn met tuindeuren geplaatst; duurder dan een binnenkozijn met deur en ruiten 8)7 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Andy Wachelder schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Had dan de kozijnen met klapraampjes en tuindeuren verplaatst naar de buitenmuur van de uitbouw! Nu is daar een nieuw buitenkozijn met tuindeuren geplaatst; duurder dan een binnenkozijn met deur en ruiten 8)7 ...
Je weet niet hoe dit kozijn aan de buitenkant er aan toe was... Als het half verrot is, dan zou je sowieso een ander buitenkozijn moeten hebben. Het is vast geen toeval dat er geen foto is van de buitenkant van dit 'binnenkozijn'.

[ Voor 8% gewijzigd door Rubbergrover1 op 09-06-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 12:30
Ik denk dat er een 0 te weinig getypt is. Anyway, ik heb een brochure aangevraagd, just in case :)
https://www.funda.nl/nieu...burgemeesters-van-tholen/

Maar het had ook zo gekunt

Pagina: 1 ... 139 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.