☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wauw, met 'hyper uitgeruste keuken'. Hyper hyper!Neuzelaar schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:52:
34m2
[Afbeelding]
voor 485.000 euro
tegenwoordig ook gewoon in België
Foto's van een monitor gemaakt inderdaad, de beste persoon wist vast niet hoe hij afbeeldingen van het web kan downloaden of zelfs een screenshotje maken zat er niet in.SamPatterson schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:11:
[...]
Mijn hemel! Hebben ze een stuk horgaas over het objectief van de camera gespannen? Hoe kun je zulke foto's plaatsen?
Nette prijs en een rustig buurt zo te zien (geen straat voor en achter het huis).
/▌
Volgens mij is niet iedereen even enthousiast over die buurt...Marzman schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Nette prijs en een rustig buurt zo te zien (geen straat voor en achter het huis).
FtfyRubbergrover1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:54:
[...]
Volgens mij is niet iedereen even enthousiast over die buurt Hengelo ...
Hoi!
Ik ken de buurt niet heh, ik reageer alleen op de plaatjes
/▌
Het is een buurt met heel veel sociale huurwoningen, maar zeker niet de wijk met de meeste Tokkies (sowieso is Hengelo redelijk gemixt, Enschede heeft het zwaarder). De straat waar deze rits huizen haaks op ligt (Mozartlaan) is wel de doorgaande weg in de wijk van/naar een winkelcentrumpje. Niet iedereen houdt zich netjes aan de snelheidslimiet daar.Rubbergrover1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:54:
[...]
Volgens mij is niet iedereen even enthousiast over die buurt...
Ook is het spoor naar Duitsland niet al te ver weg, de goederentreinen zul je wel horen. Maar daar wen je wel aan.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
http://www.wfp.com/listin...ils.asp?mlsid=MDMC678718#
Is dat niet in BEF?onsgeluk schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:28:
Oe, op de prijs na durf ik mezelf wel een liefhebber te noemen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
https://www.funda.nl/koop...herman-ter-hoentelaan-43/
"Live your life like there's no tomorrow"... ik vrees dat de stukadoor dat advies ook gevolgd heeft:

Die hele buurt hier is zo prachtig
https://www.funda.nl/koop...-41823420-haarlebrink-34/

Wie hier de tuinsituatie snapt krijgt de Tweaker van de Maand-Award:
https://www.funda.nl/koop...is-41831863-sportlaan-40/

https://www.funda.nl/koop...-41838417-ypelobrink-250/
Geen voortuin, maar gelukkig maakt die ruime en vooral sfeervolle achter- en zijtuin hét verschil (en de buurt niet te vergeten)

[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 01-06-2020 17:03 ]
Dat zal historisch gegroeid zijn, lijkt me niet dat dit oorspronkelijk als gezinswoningen met eigen tuinen is gebouwd.Blaze85 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:43:
Het ziet er niet heel gezellig uit, maar die tuin biedt wel meer mogelijkheden dan die bij de buren. Je zou zelfs nog een grote carport kunnen maken langs het huis (zijn dit echt huizen? Het lijken wel appartementenBlaze85 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:43:
Geen voortuin, maar gelukkig maakt die ruime en vooral sfeervolle achter- en zijtuin hét verschil (en de buurt niet te vergeten)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 01-06-2020 17:13 ]
/▌
Kadastraal ziet er ook heel raar uit.Marzman schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:10:
[...]
Dat zal historisch gegroeid zijn, lijkt me niet dat dit oorspronkelijk als gezinswoningen met eigen tuinen is gebouwd.
Je kent Enschede niet[...]
Het ziet er niet heel gezellig uit, maar die tuin biedt wel meer mogelijkheden dan die bij de buren. Je zou zelfs nog een grote carport kunnen maken langs het huis (zijn dit echt huizen? Het lijken wel appartementen)

Mooi dat ze ook even de gesloopte oven en de ontbrekende trapleuning heel prominent in beeld brengen; dan is het bij een potentiële koper in ieder geval gelijk duidelijk dat werkelijk alles in dit huis aangepakt moet worden...Blaze85 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:43:
Pauper Pinksteren Parels
https://www.funda.nl/koop...herman-ter-hoentelaan-43/
"Live your life like there's no tomorrow"... ik vrees dat de stukadoor dat advies ook gevolgd heeft:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Die stukadoor is zeker even ‘een pak shag’ gaan halen met z’n bussie nadat hij er achter kwam dat er niet veel meer in zat dan een aanbetaling…?
*disclaimer: allemaal fictie hierboven*
Het was niet bedoeld als achtertuin maar als "plaats" om met name de wekelijkse was te doen. Grote houten tobbe waar dan met emmers heet water in gedaan werd en daarvoor was in huis geen plaats omdat de keuken al gedomineerd werd door een kolenfornuis... Zo herinner ik het me nog uit mijn jeugd.Marzman schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:10:
[...]
Dat zal historisch gegroeid zijn, lijkt me niet dat dit oorspronkelijk als gezinswoningen met eigen tuinen is gebouwd.
Hoe oud ben je wel niet?Andy Wachelder schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:42:
[...]
Het was niet bedoeld als achtertuin maar als "plaats" om met name de wekelijkse was te doen. Grote houten tobbe waar dan met emmers heet water in gedaan werd en daarvoor was in huis geen plaats omdat de keuken al gedomineerd werd door een kolenfornuis... Zo herinner ik het me nog uit mijn jeugd.
Dat de 'achtertuin' niet meer is dan een deur plus paadje dat naar de brandgang leidt
vind ik nog niet zo gek. Vreemder vind ik hoe het kadastraal twee huizen verderop zit. Perceel 4233 bevat niet alleen huis nummer 44, maar volgens de kaart ook een kwart van huisnummer 42?
Recht van overpad in de slaapkamer..Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:17:
[...]
Dat de 'achtertuin' niet meer is dan een deur plus paadje dat naar de brandgang leidt
vind ik nog niet zo gek. Vreemder vind ik hoe het kadastraal twee huizen verderop zit. Perceel 4233 bevat niet alleen huis nummer 44, maar volgens de kaart ook een kwart van huisnummer 42?
Inclusief buurvrouw mits ze voldoet aan een aantal voorwaarden natuurlijk
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb de trapleuning gevonden, die ligt op zolder!Harrie_ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Mooi dat ze ook even de gesloopte oven en de ontbrekende trapleuning heel prominent in beeld brengen; dan is het bij een potentiële koper in ieder geval gelijk duidelijk dat werkelijk alles in dit huis aangepakt moet worden...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...is-heijsterpad-51/#foto-9
[ Voor 86% gewijzigd door Sniffels op 02-06-2020 09:03 ]

Afzuigkap?? Dat plantje neemt toch netjes alle co2 op? Heb je geen afzuigkap meer nodig.Aganim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:08:
Proberen ze te verbergen dat die plaat kapot is ofzo? Dat er een mooie afdruk van een pan rechtsachter te zien is doet het me ergste vrezen wat betreft de staat van het fornuis. En ligt het aan mij, of mist er een afzuigkap? Ik zie hem niet op deze foto iig.
*sowieso
Steengrillen, you're doing it wrong.Sniffels schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:00:
Heerlijk culinair gebakken steen:
[Afbeelding]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Steengrillen op inductie, daar is vast een markt voor!vooghel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:34:
Steengrillen, you're doing it wrong.

https://www.kitchenandmore.nl/steengrill-bakplaat-35cm

Eens. maar had er dan een grote snijplank opgelegd ofzoAganim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:08:
Proberen ze te verbergen dat die plaat kapot is ofzo? Dat er een mooie afdruk van een pan rechtsachter te zien is doet het me ergste vrezen wat betreft de staat van het fornuis. En ligt het aan mij, of mist er een afzuigkap? Ik zie hem niet op deze foto iig.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Is dat ronde ding wat niet boven het fornuis hangt geen afzuiging? Er zit daarboven wel een stopcontact voor een afzuigkap trouwens.Aganim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:08:
/▌
Ik snap het ook niet helemaal, maak dan gewoon een foto van een kapotte inductieplaat en zet erbij of die wel of niet werkt. Ik denk niet dat een koop daarop afgeketst gaat worden.Jasphur schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:02:
[...]
Eens. maar had er dan een grote snijplank opgelegd ofzoEen steen maakt alleen maar meer schade/krassen
/▌
Lijkt me eerder zo'n apparaat dat fotonen kan genereren. Misschien dat deze bewoners VIP status hebben bij Thuisbezorgd?Marzman schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:24:
[...]
Is dat ronde ding wat niet boven het fornuis hangt geen afzuiging? Er zit daarboven wel een stopcontact voor een afzuigkap trouwens.
En de rest wat vrij komt bij koken hoop ik. Vet-plant?DonJunior schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:19:
[...]
Afzuigkap?? Dat plantje neemt toch netjes alle co2 op? Heb je geen afzuigkap meer nodig.
[ Voor 26% gewijzigd door Aganim op 02-06-2020 10:30 ]
Dat is een lampMarzman schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:24:
[...]
Is dat ronde ding wat niet boven het fornuis hangt geen afzuiging? Er zit daarboven wel een stopcontact voor een afzuigkap trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 02-06-2020 10:32 ]

Nog zo'n lamp. Ze waren in de aanbieding zekerJasphur schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:34:
Op zich handig een flitser die ook op afstand werkt, maar om hem nou zo midden op de foto te laten staan zonder het even weg te shoppen![]()
[Afbeelding]
/▌
MIsschien afzuigen via die inductieplaat, zo'n Bora recirculatie afzuiging? Alhoewel op basis van de foto lijkt het er niet op.Aganim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:08:
Dat stopcontact zal inderdaad wel voor de afzuiging zijn en er zit zelfs een schakelaar ook.
Toch wel bijzonder als die kookplaat nu al kapot is en er geen afzuiging zit, aangezien het allemaal net nieuw is:
en de moderne open keuken met diverse inbouwapparatuur (2019)
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Jij snapt waar ik naar toe wilAganim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:29:
[...]
En de rest wat vrij komt bij koken hoop ik. Vet-plant?
*sowieso
Die hebben alleen een nieuwe magnetron gekocht in 2019evleerdam schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:41:
[...]
MIsschien afzuigen via die inductieplaat, zo'n Bora recirculatie afzuiging? Alhoewel op basis van de foto lijkt het er niet op.
Dat stopcontact zal inderdaad wel voor de afzuiging zijn en er zit zelfs een schakelaar ook.
Toch wel bijzonder als die kookplaat nu al kapot is en er geen afzuiging zit, aangezien het allemaal net nieuw is:
[...]
*sowieso
De huizen zijn waarschijnlijk oorspronkelijk gebouwd als huurwoningen. Het gebeurt vaker dat het hele blok dan één kadastraal perceel betreft. Wanneer er dan in de loop der jaren huizen afzonderlijk verkocht worden, dan wordt telkens voor het betreffende huis een eigen kadastraal perceel ingemeten.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:17:
[...]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Dat begrijp ik. Het is ook goed te zien dat het merendeel nog onder één kadastraal nummer valt en dus (waarschijnlijk) nog in de verhuur door de woningbouw is. Het gaat mij er om dat het perceel van huisnummer 44 (dat waarschijnlijk ook een koophuis is) niet eindigt bij de woninggrens, maar dat er nog een stuk van buurwoning 42 onder het zelfde kadastrale nummer valt.Ivow85 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:59:
[...]
De huizen zijn waarschijnlijk oorspronkelijk gebouwd als huurwoningen. Het gebeurt vaker dat het hele blok dan één kadastraal perceel betreft. Wanneer er dan in de loop der jaren huizen afzonderlijk verkocht worden, dan wordt telkens voor het betreffende huis een eigen kadastraal perceel ingemeten.
Als de WBV in de toekomst zou besluiten om nummer 42 te kopen, dan krijg je dus de rare situatie dat de kopers van nummer 42 de woning plus driekwart van het perceel kunnen kopen en dat een kwart van de woning op grond van de buren staat.
66. Mijn ouders verhuisden toen ik zes was naar een bovenwoning en kregen toen (pas) de beschikking over een wastobbe met een elektrische "heen-en-weer" (geen idee hoe dat ding heette...) om de was te roeren. Die werd pas toen ik 12 of zo was vervangen door een elektrische bovenlader, samen met het kolenfornuis en kolenkachel in de huiskamer. En we waren écht niet de uitzondering in de straat. "Modern comfort" werd pas mogelijk met de introductie van het Groningse aardgas
Die Amerikanen hebben ook geen smaak.mb1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:27:
Ook nog een beetje ruimte in de kelder voor de autocollectie!
http://www.wfp.com/listin...ils.asp?mlsid=MDMC678718#
En wat is dit?

Een filmset?Gillonde schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:
[...]
Die Amerikanen hebben ook geen smaak.
En wat is dit?
[Afbeelding]
/▌
Heb je wel eens Bioshock gespeeld?Gillonde schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:
[...]
En wat is dit?
[Afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat is zo'n hippe fruitschaal.Sniffels schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:00:
Heerlijk culinair gebakken steen:
https://www.amazon.nl/Inv...id=pla-683184302300&psc=1
Waarom gaan er twee deuren naar de achtertuin?Rubbergrover1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Tuinliefhebbers, zo te zien...
[Afbeelding]
hoi
Eén vanuit de keuken voor de vuilnisbak, en één vanuit de kamer voor het terras.ReVision. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:55:
[...]
Waarom gaan er twee deuren naar de achtertuin?
Waarom niet?ReVision. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:55:
[...]
Waarom gaan er twee deuren naar de achtertuin?
Ene kant is keuken, andere kant is woonkamer, daar zit ongetwijfeld een muur tussen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja! ikBlaze85 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:43:
[Afbeelding]
Er was destijds een hele grote sociale hechte gemeenschap (en sociale controle) en men vond het dus geen bezwaar dat deze tuinen zo dicht op elkaar zaten... vaak waren het gemeenschappelijke moestuinen.
Oh en destijds was dit een hele verbetering... want de binnenstad van Middelburg (voor het bombardement van WWII) was zeg maar een schoolvoorbeeld waarom we überhaupt een Woningwet kregen in Nederland.
*er komt steeds meer terug* een jaar of wat geleden zijn ze begonnen om de hele wijk te renoveren. Veel van dit soort woningen zijn toen verkocht en veelal zijn er 2 woningen samengevoegd in een poging om het verkocht te krijgen.. het restant (vaak de hoekwoningen) kreeg je nooit meer goed en zijn gewoon zo verkocht...
Veel oude bewoners waren wel droevig... het waren de oorspronkelijke bewoners van het eerste uur, met ditto huurprijzen
[ Voor 30% gewijzigd door caspar M op 02-06-2020 15:23 ]
Lijkt wel een beetje op het spoorweg museumGillonde schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:
[...]
En wat is dit?
[Afbeelding]
Lijkt eerder geïnspireerd op Las Vegas, de binnenkant van New York, New York:
:strip_exif()/f/image/kPIvZCd6ZiOBW0NgHZsCs3hN.jpg?f=fotoalbum_large)
Het huisje:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WN0TBdILpStG3xaIp7U3IfDT.png?f=user_large)
[ Voor 58% gewijzigd door Rubbergrover1 op 02-06-2020 16:23 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/em2St0SSdobVvwOTXMOLZAj9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9plXSRuP8AXaSnRRu9EhPCRQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TUrEl81NAtk9cmtOqNr8V2GZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IGp3xE2HaxAuYqajlqTAVRPh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VErR7JHA3bCwKvXvaai4xfBA.jpg?f=user_large)
https://www.funda.nl/koop...is-41808340-statendam-41/
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
En dan slaapkamers met toilet en slaapkamers zonder toilet (waar een douche ook handig zou zijn wellicht?) maar buiten het toilet bij de entree geen "algemeen" toilet op de eerste verdieping. Je Je zou dan inderdaad het bad bij de master bedroom verwachten, zeker op basis van het formaat van de badkamer. Daarnaast ipv het toilet aan de buitenmuur dan deze aan de overloop grenst zodat alle drie de gebruikers van de slaapkamer het potentieel zouden kunnen gebruiken.breinonline schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:13:
Inclusief 4 badkamers in verschillende stijlen welk niet helemaal logisch ingedeeld zijn (het bad niet bij de master bedroom).
In de VS zijn dioramas vrij populair. Meestal zijn die op basis van kleine modelauto’s maar als je wat rijker bent huur je een decorbouwer in om een 1:1-versie te laten bouwen.Gillonde schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:
[...]
En wat is dit?
[Afbeelding]
Ik zit in de museumbranche dus dit soort decors zie ik vaker. SpoorwegMuseum is idd een goed vergelijk
Geef mij die oven maar, schroef ik wel een mooi plaatje voor!Harrie_ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Mooi dat ze ook even de gesloopte oven en de ontbrekende trapleuning heel prominent in beeld brengen; dan is het bij een potentiële koper in ieder geval gelijk duidelijk dat werkelijk alles in dit huis aangepakt moet worden...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
blup
Is het een artistieke impressie? Is het een photoshop? Nee, het is echt

en de prijs voor architectonisch hoogstandje van de maand gaat naar... Lelystad.
Een soort Vinex Temple of Doom, met prachtige bijbehorende schuur. Mocht je je schuur ergens mee willen nemen, dan pak je 'm gewoon op bij het handvat

[ Voor 35% gewijzigd door Blaze85 op 02-06-2020 18:40 ]
Ogenschijnlijk niks mis mee, tot je de kavel/tuin gaat bekijken...

"De tuin rondom het huis is compact: de diepte van de achtertuin varieert van 3 tot 5 meter. Ideaal wat de eigenaren betreft: de tuin is overzichtelijk, geeft door het groen een fijn omsloten gevoel en met een uurtje werk is de boel weer netjes en vergt weinig onderhoud."
En dat voor 515 ruggen (bieden vanaf)...
Bouwjaar: 2011. So what else is newJopie035 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-41805320-nikestraat-3/
[Afbeelding]
"De tuin rondom het huis is compact: de diepte van de achtertuin varieert van 3 tot 5 meter. Ideaal wat de eigenaren betreft: de tuin is overzichtelijk, geeft door het groen een fijn omsloten gevoel en met een uurtje werk is de boel weer netjes en vergt weinig onderhoud."
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Tweaker van de Maandcaspar M schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:16:
[...]
Ja! ikIk heb vroeger gewerkt bij Woongoed Middelburg. Dit zijn oude sociale huurwoningen. Een van de eerste arbeiderswijk die destijds uit de grond is gestampt. Het zijn echt hele kleine huisjes, maar geloof me ik ken de mensen die er als kind zijn opgegroeid en gezinnen met 8 tot 12 kinderen waren geen uitzondering.
Er was destijds een hele grote sociale hechte gemeenschap (en sociale controle) en men vond het dus geen bezwaar dat deze tuinen zo dicht op elkaar zaten... vaak waren het gemeenschappelijke moestuinen.
Oh en destijds was dit een hele verbetering... want de binnenstad van Middelburg (voor het bombardement van WWII) was zeg maar een schoolvoorbeeld waarom we überhaupt een Woningwet kregen in Nederland.
*er komt steeds meer terug* een jaar of wat geleden zijn ze begonnen om de hele wijk te renoveren. Veel van dit soort woningen zijn toen verkocht en veelal zijn er 2 woningen samengevoegd in een poging om het verkocht te krijgen.. het restant (vaak de hoekwoningen) kreeg je nooit meer goed en zijn gewoon zo verkocht...
Veel oude bewoners waren wel droevig... het waren de oorspronkelijke bewoners van het eerste uur, met ditto huurprijzenen die konden dus alleen terug met een fikse verhoging... en daar was het natuurlijk allemaal om te doen.
Lelijke architectuur? Flinke schutting? Betegelde luchtplaats? Dat moet Lelystad zijn...Blaze85 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
https://www.funda.nl/koop...is-87294931-ekenstein-63/
en de prijs voor architectonisch hoogstandje van de maand gaat naar... Lelystad.
Een soort Vinex Temple of Doom, met prachtige bijbehorende schuur. Mocht je je schuur ergens mee willen nemen, dan pak je 'm gewoon op bij het handvat![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eindelijk een architect die praktisch ingesteld is!Blaze85 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
Mocht je je schuur ergens mee willen nemen, dan pak je 'm gewoon op bij het handvat

Het lijkt wel een caravan met die schuine afgeronde muur. Zitten er geen wielen onder?Aganim schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:50:
[...]
Eindelijk een architect die praktisch ingesteld is!
/▌
Zullen wij vanaf nu maar afspreken om het Lelykstad te gaan noemen? Dekt wel de lading..Jopie035 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:41:
[...]
Lelijke architectuur? Flinke schutting? Betegelde luchtplaats? Dat moet Lelystad zijn...
Ok, maar betaalbaar is het wel, als die 120 m2 klopt. En lijkt weinig mis mee zo op het eerste gezicht, beetje verf enzo en je bent een eind.Blaze85 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
https://www.funda.nl/koop...is-87294931-ekenstein-63/
Een soort Vinex Temple of Doom, met prachtige bijbehorende schuur. Mocht je je schuur ergens mee willen nemen, dan pak je 'm gewoon op bij het handvat![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En wie wil er nou geen onhandige schuine wand...in z'n schuur

Maar goed, ik denk inderdaad een soort aftrekpunten op de vraagprijs: hoekhuis van 120 m3 op bereikbare afstand van Randstad: €350k. Maar Lelystad, -100k. En lelijk ontwerp, -25k. Zo, vraagprijs berekend!
de_dustGillonde schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:
[...]
En wat is dit?
[Afbeelding]
Almere poort is een ongelooflijk lelijke wijk. Had zoveel mooier gekund. En dat zeg ik als bewoner van Almere.Jopie035 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
[Afbeelding]
Die binnenplaats...het lijkt wel een gevangenis...Nickr92 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:45:
Weer eens wat anders dan een lopende kraan
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...1832247-boschdijk-383-51/

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Een huis van ongeveer 10 bij 10 op een kavel van minder dan 15 bij 15. Dan heb je gemiddeld 2,5m ruimte rond je huis. Dat zou ik niet eens een tuin noemen.naitsoezn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:29:
[...]
Bouwjaar: 2011. So what else is newDit is nou eenmaal "de nieuwe normaal"
Serieus: Dit is nog een grote kavel. Eén van de reden waarom (project)nieuwbouw voor ons eigenlijk geen optie is: Te weinig kavel voor het bedrag.
Heeft bij mij het idee van mensen die per se in een vrijstaande huis willen wonen omdat dat status geeft, maar te goedkoop zijn om er een fatsoenlijk kavel bij te kopen.
Is ook geen binnenplaats maar een dakterras.Mike2k schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:05:
[...]
Die binnenplaats...het lijkt wel een gevangenis...
Ik vind Duin wel geslaagd anders...n3z schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:53:
[...]
Almere poort is een ongelooflijk lelijke wijk. Had zoveel mooier gekund. En dat zeg ik als bewoner van Almere.
M'n opmerking heeft niets met vrijstaand huis te maken. Zoek naar eens een nieuwbouw-woning met een degelijke tuin, die zijn er bijna niet. Helemaal niet in de categorie 'rijtjes-huis-van-5ton'Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:08:
[...]
Een huis van ongeveer 10 bij 10 op een kavel van minder dan 15 bij 15. Dan heb je gemiddeld 2,5m ruimte rond je huis. Dat zou ik niet eens een tuin noemen.
Heeft bij mij het idee van mensen die per se in een vrijstaande huis willen wonen omdat dat status geeft, maar te goedkoop zijn om er een fatsoenlijk kavel bij te kopen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Hier in Rotterdam zie je dat ook; in de dure straten vol villa's (Ringvaartweg, Kralingseweg, 's-Gravenweg) worden op vrijkomende kavels meerdere villa's dicht op elkaar gebouwd. Zo verdient de ontwikkelaar een hoop meer aan de grond.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:08:
[...]
Een huis van ongeveer 10 bij 10 op een kavel van minder dan 15 bij 15. Dan heb je gemiddeld 2,5m ruimte rond je huis. Dat zou ik niet eens een tuin noemen.
Hier een mooi voorbeeld: https://goo.gl/maps/8oZDhvx5PCUDnFMT9. Zes identieke vrijstaande huizen (2 nog in aanbouw op de foto) op een kluitje op elkaar, met amper ruimte rondom. Zeker vergeleken met de woningen verderop aan de Ringvaartweg.
Nee, maar een kleinere rijtjeswoning had hem hier wel veel meer tuin opgeleverd.naitsoezn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:41:
[...]
M'n opmerking heeft niets met vrijstaand huis te maken. Zoek naar eens een nieuwbouw-woning met een degelijke tuin, die zijn er bijna niet. Helemaal niet in de categorie 'rijtjes-huis-van-5ton'
/▌
Jammer, huis zelf is niets mis mee.
https://www.funda.nl/koop...arina-van-aragonlaan-165/
Is het een fabriek uit de 19e eeuw of toch iets modernistisch?
:strip_exif()/f/image/9Fpq9OAZc9whio2vsfNf3DHm.jpg?f=fotoalbum_large)
prachtig uitzicht
:strip_exif()/f/image/iQbJsxZ5x03sxnT7WzPNjs4y.jpg?f=fotoalbum_large)
en sfeervolle tuin
:strip_exif()/f/image/K4Y1TjfyoDepe2IVcXEbl2lX.jpg?f=fotoalbum_large)
en dat allemaal voor 527k

[ Voor 70% gewijzigd door di-Rossi op 02-06-2020 21:47 ]
Blizzard: Speakerrrr#2714
:fill(white):strip_exif()/f/image/PJlCDLC64ZdpjbX18oSo6MAb.png?f=user_large)
Maar eenmaal binnen ...
:fill(white):strip_exif()/f/image/DCYnFM95cPyGMo9pbfxgXk2K.png?f=user_large)
Het artikel heeft alle plaatjes
https://www.boredpanda.com/weird-house-listing/
[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 02-06-2020 22:00 ]
Maar wel met stormtrooperdi-Rossi schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:32:
in mijn ogen zou de gemeente dit niet moeten goedkeuren, % bebouwd oppervlak t.o.v. groen. Maar ja inderdaad Almere Poort, bouw je eigen huis, en het gevolg is een ratjetoe aan huizen. (of die eenheidsworst richting het oosten beter is laat ik in het midden..)
[Afbeelding]
prachtig uitzicht
[Afbeelding]
en sfeervolle tuin
[Afbeelding]

Met een wel heel basic woningbouw badkamer.

Deze kledij schreeuwt gewoon Hazes.

Nog geen 150 m2 en dan 527k voor vragen? Waar zit dat geld dan vraag ik mij af? En dan dat vreselijke kunstgras, dat is geen gezicht!
Voor kandidaten die op stand willen wonen.“KORTOM VOOR KANDIDATEN DIE OP STAND WILLEN WONEN IN HET ZEER GEWILDE “TUDORPARK” IS DEZE WONING ABSOLUUT DE MOEITE VAN BEZICHTIGEN WAARD”

[ Voor 7% gewijzigd door spijkerhoofd op 02-06-2020 22:12 ]
en het begrip "op stand wonen" is ook aan inflatie onderhevig, het betreft dan een bijna volgebouwd weiland aan de rand van Hoofddorp met uitzicht op een 2x2 weg en vliegtuigen.Voor kandidaten die op stand willen wonen.Jezus wat slecht!
Blizzard: Speakerrrr#2714
Deze post van twee weken terug ookFreshMaker schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:59:
Nou, niet in Nederland .... maar toch
[...]
Het artikel heeft alle plaatjes
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Op (af)stand ja.di-Rossi schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:20:
[...]
en het begrip "op stand wonen" is ook aan inflatie onderhevig, het betreft dan een bijna volgebouwd weiland aan de rand van Hoofddorp met uitzicht op een 2x2 weg en vliegtuigen.
De manier waarop deze makelaar de lucht heeft gefotoshopt doet vermoeden dat dit huis op een bergtop staat of dat er die dag extreem lage stapelwolken hingen.

Er gaat niets boven… Lelykstad?!SamPatterson schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:33:
[...]
De manier waarop deze makelaar de lucht heeft gefotoshopt doet vermoeden dat dit huis op een bergtop staat of dat er die dag extreem lage stapelwolken hingen.
Wat is het idee achter dat gekke zitje op zolderJopie035 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
[Afbeelding]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dat je naar buiten kan kijken?Harrie_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:33:
[...]
Wat is het idee achter dat gekke zitje op zolder
[Afbeelding]
Mijn punt is dat als je 222 M2 grond hebt, je daar bij een rijtjeshuis nog wel een prima tuin bij kunt hebben. Maar natuurlijk geen voetbalveld. Als het bouwvlak bijvoorbeeld 6 bij 12 is, dan kun je nog 25 meter diep achter je huis over houden. Trek daar 5 meter voor parkeerplaats en schuur vanaf en je houdt een tuin van 6 bij 20 over. Lijkt mij dat je daar toch prima mee uit de voeten kunt. Maar met een vrijstaande woning die overal maar 2,5 meter van de erfgrens staat, daar zou ik me juist heel opgesloten van voelen.naitsoezn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:41:
[...]
M'n opmerking heeft niets met vrijstaand huis te maken. Zoek naar eens een nieuwbouw-woning met een degelijke tuin, die zijn er bijna niet. Helemaal niet in de categorie 'rijtjes-huis-van-5ton'
Ken je die wijk? Toevallig ben ik een paar weken terug door het Tudorpark gereden. Is wel mooi wonen daar. Ik vind het een prachtige wijk. Deze foto's zijn een beetje saai en de inrichting misschien ook dus wellicht word je daarom op het verkeerde been gezetdi-Rossi schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:32:
in mijn ogen zou de gemeente dit niet moeten goedkeuren, % bebouwd oppervlak t.o.v. groen. Maar ja inderdaad Almere Poort, bouw je eigen huis, en het gevolg is een ratjetoe aan huizen. (of die eenheidsworst richting het oosten beter is laat ik in het midden..)
[Afbeelding]
prachtig uitzicht
[Afbeelding]
en sfeervolle tuin
[Afbeelding]
en dan boven op zolder als "koffiecupsfreak" de keuze uit een kopje Nespresso/Kups/Magimix. ik mis alleen de Senseo in het rijtje.
https://www.funda.nl/koop...931-ekenstein-63/#foto-16
:strip_exif()/f/image/Znq0Cy2r3kTlyn7mPfxpMHsm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door RenaldoN op 03-06-2020 07:50 ]
Geld voor een stucadoor was ook op:Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Dat je jouw eigen talkshow kan presenteren tegenover je gezin die als publiek meekijktHarrie_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:33:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 03-06-2020 08:22 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Wie herkent dat singletje op de pickup?Cheesy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:18:
[...]
Geld voor een stucadoor was ook op:
[Afbeelding]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Mijn gok: daar stond een tweepersoonsbed.Harrie_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:33:
[...]
[Afbeelding]
When life gives you lemons, start a battery factory
Ik begin te twijfelen of dit is echt een cover van een plaat is. Ik krijg hem niet gevonden
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
De vraag is: is ze nog wel single?
Mijn eerste gok was Cut (dacht ik) van The Slits, maar dat waren er drie en beduidend minder naakt.
Zelfde. Kan hem ook niet vinden.AW_Bos schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:36:
[...]
Ik begin te twijfelen of dit is echt een cover van een plaat is. Ik krijg hem niet gevonden
Nou ken ik Almere niet maar hier in de buurt (voorburg) gaan huizen van +/-150m2 nog voor wel wat meer weg...spijkerhoofd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:11:
[...]
Nog geen 150 m2 en dan 527k voor vragen? Waar zit dat geld dan vraag ik mij af? En dan dat vreselijke kunstgras, dat is geen gezicht!
Ken Hoofddorp niet maar dit (https://www.funda.nl/koop...harina-van-aragonlaan-95/) huis lijkt me een betere deal dan die quasie-fabriekswonig. Lijken her en der wel soort engelse cottage stijl woning. ziet er leuk uit.Cheesy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:42:
[...]
Ken je die wijk? Toevallig ben ik een paar weken terug door het Tudorpark gereden. Is wel mooi wonen daar. Ik vind het een prachtige wijk. Deze foto's zijn een beetje saai en de inrichting misschien ook dus wellicht word je daarom op het verkeerde been gezet
Beter dan Almere Poort ; dat is echt een deprimerende buurt. Duin is wel aardig maar gezien de bouw van hoge appartementen op de zuid west kant lijkt me dat ook niet ideaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Len020 op 03-06-2020 09:57 ]
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.