Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
leecher schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:15:
[...]

Alles beter dan kleine ruimtes met vt wonen cosy clutter en nonchalante vachtjes gedrappeerd over ladekasten
Ik kan je niks beloven over het interieur, maar mocht ik opeens een paar miljoen op mijn bankrekening vinden verhuis ik naar zoiets:

en niet naar een natte droom van Jan des Bouvrie. Maken kleine ruimtes uit als je genoeg lege buitenruimte hebt?

Helaas staat het niet te koop, dus eigenlijk hoort het hier niet thuis.. :(

burne wijzigde deze reactie 07-01-2019 01:02 (10%)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Trisjin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-02 22:39
Dit staat er bij mij in de buurt te koop https://www.funda.nl/koop...is-40651669-venuslaan-74/

• dakong
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-02 14:17
https://www.funda.nl/koop...s-40905676-dorpsstraat-1/

Als je graag een bakkerij wil beginnen :+ .

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-02 17:50
Als je op de foto's let, zie je dat er op verschillende items (tv, koffie-apparaat e.d.) een briefje geplakt is.
Erfenis?

Canon EOS
Fotoblog · Expozer aan de muur

• Ivory.
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09:17
I
eddje1983 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Dit kan een prachtighuis worden na een verbouwing. Je hoeft in ieder geval geen behang of schrootjes te verwijderen voor dat je gaat stuken :)
Ik denk ook echt dat het potentie heeft, maar dat is eigenlijk alleen omdat ik de indeling wel aardig vindt en dat tuintje in het midden en het bos eromheen het aantrekkelijk maken. Ik zou letterlijk alles aan dit huisje veranderen en ik denk niet dat dat de intentie is waarmee je zoiets moet kopen...

Zoals anderen ook hebben opgemerkt, dit heeft major Center Park vibes, maar dan voor een torenhoge prijs...

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Ze zijn wel eerlijk:

Deze TOP locatie in het oude centrum van Nieuwerkerk aan den IJssel biedt het allemaal.
Maar let wel, met 150K verbouwingskosten bent u er niet, er moet echt heel, maar dan ook héél, veel gebeuren aan dit pand.
Gelukzoekers of gezelschapskijkers zoeken wij niet, wij zoeken een koper die zijn handen nergens voor omdraait en door heel wat zaken heen kan kijken.

• absurdsmash
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11:11
Pareltje in Vooburg.

http://i68.tinypic.com/28i7wr4.jpg

Iemand die kan inschatten hoeveel het gaat kosten om dit huis een beetje leefbaar te maken naar hedendaagse wensen? Electra, isolering, sloopwerk, vloeren en eventueel andere indeling beneden: muren breken, wc naar badkamer & open keuken.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:54
Nice!

Vanuit je sauna met je blote lus lekker naar de kantoorchicks zwaaien. _/-\o_

http://i65.tinypic.com/2yoehx0.jpg

Huis: https://www.funda.nl/koop...v-mahlerlaan-292/#foto-17

-Muncky- wijzigde deze reactie 07-01-2019 16:11 (9%)

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:17

breinonline

Are you afraid to be known?

-Muncky- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:09:
Nice!

Vanuit je sauna met je blote lus lekker naar de kantoorchicks zwaaien. _/-\o_

[Afbeelding]

Huis: https://www.funda.nl/koop...v-mahlerlaan-292/#foto-17
Hee, staat die nog steeds te koop? Piet91 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 1" ;)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Thy...
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11:38
Nadat Baarn vorige week Amsterdam-Buiten werd genoemd hebben we nu ook the garden of Amsterdam zoals het Gooi volgens deze makelaar in internationale kringen heet. 8)7

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-02 19:48
Alle materialen zijn van internationaal niveau
Internationaal niveau... komt de vaatwasser dan uit Duitsland, of uit Rusland, China, Kirgistan?

Mijn woonkamer heb ik vorig jaar laten stucen, de kwaliteit is ook zeker van internationaal niveau en kostte me niet zo gek veel... :+

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het lijkt een beetje op het huis van de toekomst van 1980. Iemand is daar wel ooit helemaal los op gegaan :)
Divak schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:50:
[...]

[...]

Internationaal niveau... komt de vaatwasser dan uit Duitsland, of uit Rusland, China, Kirgistan?

Mijn woonkamer heb ik vorig jaar laten stucen, de kwaliteit is ook zeker van internationaal niveau en kostte me niet zo gek veel... :+
Alles is tegenwoordig internationaal niveau.Ikea, Wallmart, Hema. En huishoudapparatuur wordt er in Nederland niet veel meer gemaakt. Zelfs Philips is tegenwoordig Chinees spul dacht ik.

Marzman wijzigde deze reactie 07-01-2019 17:00 (44%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• burne
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Het lijkt een beetje op het huis van de toekomst van 1980. Iemand is daar wel ooit helemaal los op gegaan :)
Het is een huis uit 1973 wat een stijl uit 1923 probeert te imiteren.

Het voorbeeld:

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-02 17:20

MrBubbles

Ik mis je

absurdsmash schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:17:
Pareltje in Vooburg.

[Afbeelding]

Iemand die kan inschatten hoeveel het gaat kosten om dit huis een beetje leefbaar te maken naar hedendaagse wensen? Electra, isolering, sloopwerk, vloeren en eventueel andere indeling beneden: muren breken, wc naar badkamer & open keuken.
Leegtrekken en strippen. Groot verschil is daarbij:

Laat je het doen of doe je het zelf?
Welke materialen gebruik je?

Laat je het doen dan ben je met gemak een 150.000 euro kwijt aan de verbouwing. Doe je het zelf dan kun je een heel eind komen voor de helft van het geld denk ik als je het niet te gek maakt met de afwerking.

Ik heb 2 slaapkamers (plus de kozijnen) aangepakt en was al 20.000 euro verder. Dit huis heeft een woonoppervlakte van bijna 300m2 en dat is erg groot.

I didn't ask for this, I was chosen.

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Pareltje in Vooburg.

[Afbeelding]

Denk dat je makkelijk meer kwijt bent dan 1,5 ton.

Wel gaaf huis hoor, mooie details (bijvoorbeeld zo'n zolderluik). Maar staat wel aan een drukke straat en kost je pak hem beet 8,5 ton...

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

WaSteiL schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:52:
[...]

Ze zijn wel eerlijk:

Deze TOP locatie in het oude centrum van Nieuwerkerk aan den IJssel biedt het allemaal.
Maar let wel, met 150K verbouwingskosten bent u er niet, er moet echt heel, maar dan ook héél, veel gebeuren aan dit pand.
Gelukzoekers of gezelschapskijkers zoeken wij niet, wij zoeken een koper die zijn handen nergens voor omdraait en door heel wat zaken heen kan kijken.
Makelaar is best wel heel erg eerlijk!
Er zal eerst een inventarisatie gemaakt worden van gegadigden, de genoemde prijs is een bieden vanaf prijs. U kunt zich aanmelden via 010-2431600.
Voorberg NVM makelaars behartigt de belangen van de verkopende partij, schakel uw eigen NVM aankoopmakelaar in.

7400 Wp op het dak

• maximiliaan_nl
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-02 20:54
Thy... schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:29:
Nadat Baarn vorige week Amsterdam-Buiten werd genoemd hebben we nu ook the garden of Amsterdam zoals het Gooi volgens deze makelaar in internationale kringen heet. 8)7
Was je nog niet op de hoogte van het plan van het kabinet om Nederland te hernoemen naar Amsterdam en A'dam naar Amsterdam City?

• burne
  • Niet online
Theo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:14:
[...]

(150K€ verbouwingen)

Makelaar is best wel heel erg eerlijk!
Voor 150K€ koop je in Duitsland een kant en klaar nieuw huis ("Schlüsselfertig" dus geschilderd en behangen). (https://www.fertighaus.de/haeuser/point-119-a/). Het enige wat je zelf moet regelen is een voldoende grote lap grond.

In Nederland zou het nog niet genoeg zijn om een verder bewoonbaar huis op te knappen?

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:26

Fiber

Beaches are for storming.

En Friesland is 'Amsterdam Lake District', Zandvoort is 'Amsterdam Beach' en de Veluwe: 'Amsterdam National park'... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• burne
  • Niet online

Huur, geen koop. Maar: €787 per maand voor 6 (naar boven afgeronde) vierkante meters in Amsterdam..

Hoewel je het huiskamertje mag delen met de andere huurder..

• sugarlevi01
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-02 09:55
Oh maar dat klopt. Vanuit buitenlands perspectief gezien, en niet vanuit klein kikkerlandje Nederland, is het Gooi ook maar op een steenworp afstand van Amsterdam.
Amsterdam is onze grote stad, maar is natuurlijk niets vergeleken met andere wereldsteden.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:39
@absurdsmash op zeker 1,5 ton. Zelfs als je het gaat doen ben ik bang. Kozijnen hier en daar, originele details behouden, vaak veel maatwerk ivm wat verzakking/afwijkingen van wanden en vloeren. Isolatie waarde is nu natuurlijk ook dramatisch en electra+riolering kan je vaak in zijn geheel ook vernieuwen.
Vloerverwarming, dakisolatie, kozijnen, wanden, vloeren, ornamenten, stucken, schilderen, badkamers etc. etc.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Fiber

Fiber

burne schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:40:
[...]

In Nederland zou het nog niet genoeg zijn om een verder bewoonbaar huis op te knappen?
Vind ik niet zo gek. Iets wat echt mooi is maar wel oud is echt goed opknappen en restaureren kan best meer kosten dan nieuw kopen. :)

• burne
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:48:
[...]

Vind ik niet zo gek. Iets wat echt mooi is maar wel oud is echt goed opknappen en restaureren kan best meer kosten dan nieuw kopen. :)
Waarom zien we dan niet vaker dat mensen iets platgooien en herbouwen?

• Lisannesapp
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-02 14:05
Altijd al willen zien hoe dit huis er van binnen uitzag, nu kan het!
Ik ben zwaar teleurgesteld :|
Vreemd allegaartje van soms wel leuk en mega lelijk bij elkaar als je het mij vraagt.

https://www.funda.nl/koop...1503-lutkenieuwstraat-28/

• GeeMoney
@Lisannesapp nog door een architect ontworpen en zelf bewoond ook :S . Die gevel beplating ook :X .
Gaat te koop vanwege te weinig werk denk ik :P .

GeeMoney wijzigde deze reactie 07-01-2019 20:53 (20%)

• Fiber

Fiber

burne schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:50:
[...]

Omdat je ook iets wat al matig is voor veel minder geld een beetje kan oplappen met kunstoog kozijnen en deuren, een beetje isolatie en een likje verf.

En dan is nieuwbouw opeens wel weer duurder, al zou het in dat soort gevallen wellicht wel beter zijn...

Maar als een huis mooi is kan het best de moeite waard zijn om er veel geld in te steken. Een klassieke Ferrari breng je ook niet naar de sloop, zelfs niet als hij grotendeels verroest is.

Fiber wijzigde deze reactie 07-01-2019 20:58 (17%)

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
burne schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Voor 150K€ koop je in Duitsland een kant en klaar nieuw huis ("Schlüsselfertig" dus geschilderd en behangen). (https://www.fertighaus.de/haeuser/point-119-a/). Het enige wat je zelf moet regelen is een voldoende grote lap grond.

Die lap grond is dan ook best prijzig in Nederland.

• Aardappel
burne schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:50:
[...]

Er zit een verschil tussen iets herbouwen en restaureren.
Als je een oud pand platgooit maar ook weer in de zelfde staat terug wilt brengen als tijdens de oplevering ben je natuurlijk nog meer kwijt. Er van uitgaande dat je authentieke bouwmaterialen e.d. gebruikt.
Als de ruwbouw van een pand goed is dan maakt het niet uit hoe het eruit ziet. Dan heb ik het over fundering, muren, vloeren en dak. Dan kun je nog alles zelf kiezen naar wens voor de afwerking, maar als je de ruwbouw ook nog moet zetten ben je zomaar een ton verder.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Lisannesapp
Is dit hoe 50 jaar roken en 0 keer behangen of witten eruit ziet?

Dit is ook een beeld uit een van mijn ergste nachtmerries

https://www.funda.nl/koop...nt-40068650-rijnstraat-4/

• burne
  • Niet online
Aardappel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Er zit een verschil tussen iets herbouwen en restaureren.
Als je een oud pand platgooit maar ook weer in de zelfde staat terug wilt brengen als tijdens de oplevering ben je natuurlijk nog meer kwijt. Er van uitgaande dat je authentieke bouwmaterialen e.d. gebruikt.
Zolang we het niet over monumenten hebben is dat niet nodig. En zolang je niet in een beschermd stadsgezicht woont hoef je geen exact replica te bouwen, enkel iets wat oppervlakkig lijkt op wat er stond. Dus, als het een zadeldak was moet je een zadeldak gebruiken, de kleuren moeten ongeveer kloppen en je moet binnen de bestaande gevellijn blijven. Maar die dure houten kap mag je prima vervangen door een modern dak met dakpanplaten, en zaken als beton met een bakstenen bekleding is geen enkel probleem. Dat scheelt enorm in de kosten.

En we hebben het over een oude bakkerij in Nieuwerkerk aan den IJssel, niet over een monument in het hart van een historische binnenstad. Je kunt daar voor minder dan 150K een splinternieuw pand neerzetten, energie-label A++, met alles erop en eraan. En als het je met Nederlandse bouwers niet lukt bestel je een kithuis in Duitsland :+

(Het huis van 150K waar ik eerder naar linkte is bijna een nulhuis..)

• GeeMoney
Lisannesapp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:28:

[Afbeelding]

Leidingen uit het zicht had 50 jaar geleden geen prio maar dit is wel het andere uiterste :+ .
En er is inderdaad bezuinigd op stookkosten denk ik, daar ging elk uur gewoon een baal shag de hens in.

• Lisannesapp
Doucheputje in de houten vloer van de badkamer?
Verder vind ik alles aan dit huis mooi :>

https://www.funda.nl/koop...s-40056761-kolfstraat-25/

Of een terrasverwarmer ipv kachel?

https://www.funda.nl/koop...-86410326-grachtstraat-5/

Lisannesapp wijzigde deze reactie 07-01-2019 22:36 (27%)

• eddje1983
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 08:13
Dit beeld zul je in Groningen vaker zien. Mensen blijven langer op hun oude stek wonen omdat ze een zorgcentrum niet kunnen betalen.
GeeMoney schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:53:
@Lisannesapp nog door een architect ontworpen en zelf bewoond ook :S . Die gevel beplating ook :X .
Gaat te koop vanwege te weinig werk denk ik :P .
Te weinig werk zal het niet zijn. Hij heeft met zijn architectenbureau mooie projecten gemaakt :)

https://www.dezwartehond.nl

• sluipschutter
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19-02 22:17
-

sluipschutter wijzigde deze reactie 27-01-2019 10:03 (99%)

• Lisannesapp
burne schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:37:
[...]

Bij veel reacties over de inrichting vraag ik me af of men wel doorheeft dat het huis leeg opgeleverd gaat worden. Leuk dat je niet van rococo houdt, maar de huidige bewoner neemt het sowieso mee dus je hoeft er echt niet tegen aan te kijken.
Juist bij zulke panden vind ik het interessant om te kijken wat ze met de binnenkant hebben gedaan, niet per se de balken of het trappenhuis maar dus wel de inrichting O-) Legaal naar binnen loeren zonder dat er iemand last van heeft 8)

• Lisannesapp
sluipschutter schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:41:
[...]

vanaf prijs (start bieding) van 4.5 ton voor een simpele tussenwoning in Groningen vind ik flink aan de maat. 8)7

WOZ van 235K, wel een heel groot verschil.
Ah, niet alles dus... minus de prijs dan :o

• GeeMoney
@burne voor een huis ontworpen door een architect kan ik weinig goede details ontdekken. De balkenstructuur in het zicht houden kan mooi zijn maar dit is wel erg ver door getrokken en geeft mij het gevoel van een onafgewerkte zolderverdieping. Ook matched het slecht met de buitengevel. De deuren en kozijnen zijn niet bijzonder en overal leidingen in het zicht of plakgootjes.
En als afsluiter lijkt de serre wel een plantenkas van de intratuin. De prijs lijkt vooral gestoeld te zijn op de architecten afkomst en m2 dan dat het ook mede door materialen en kwaliteit bepaald wordt.

Zoveel mensen zoveel wensen gelukkig, maar ik zou die 539k in mijn zak houden.

• burne
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:08:

Zoveel mensen zoveel wensen gelukkig, maar ik zou die 539k in mijn zak houden.
Het is ook niet mijn smaak maar als je begint over de meubeltjes, heb je dan nog op je netvlies wat je koopt? Dat was mijn punt. Je koopt het huis, niet de inrichting.

• Fiber

Fiber

burne schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:20:
[...]

Het is ook niet mijn smaak maar als je begint over de meubeltjes, heb je dan nog op je netvlies wat je koopt? Dat was mijn punt. Je koopt het huis, niet de inrichting.
Maar juist die (ietwat afwijkend van de algemene smaak) ingerichte huizen zijn leuk. Lege of saaie of gewone burgerlijke brave huizen genoeg, daar is niks aan. :)

*snip* offtopic

Señor Sjon wijzigde deze reactie 08-01-2019 09:52 (50%)

• burne
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:33:
[...]

Lege of saaie of gewone burgerlijke brave huizen genoeg, daar is niks aan. :)
Ik ben een maand of 10 geleden in een brave burgerlijke flat getrokken en ik kan je uit eerste hand vertellen dat het best leuk is dat ik niet meegeniet als de bovenbuurman z'n vriendin neukt, dat het best leuk is als ik niet meegeniet als de bovenbuurman naar het toilet klost, en dat het een stuk helpt dat ik niet langer de overal groeiende aspergillus niger inadem.

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 00:16
Pareltje in Vooburg.

[Afbeelding]

Heb er zelf naar gekeken. Was eerst vrij enthousiast.

De makelaar zegt dat het huis op palen staat. De aangebouwde garage staat inderdaad op palen, de woning zelf staat denk ik op staal gefundeerd.
Ter plaatse van de bouwmuur is de woning behoorlijk verzakt. Dat voel je ook goed als je in de woning bent, denk aan misschien wel 1 cm/m scheve bgg vloer. De verbindingen van de spanten in de kap zijn ook open gaan staan. door de verzakking.

De verzakking lijkt inmiddels wel stil te staan. Maar dat is een huidig evenwicht, voeg je lasten toe, b.v. een betonvloer, dan gaat alles weer aan de wandel.

Voordat ik het huis aan zou pakken zou ik echt de fundering op orde willen maken, en dat is lastig bij 2 onder 1 kap op staal gefundeerd. Wat goed is voor jouw huis, kan schade bij de buren veroorzaken.

Voordeel is dat er in het huis weinig is dat de moeite van het behouden waard is. Alle ramen zijn enkel glas, dus die zou ik ook vervangen.
Zolder kan je van binnenuit isoleren, omdat er nog geen enkele isolatie zit (je gaat geen vocht opsluiten)
Trappenhuis zou ik ook aanpassen. Woning is in de jaren 50 gesplitst geweest in een boven en beneden huis, toen is de trap een beetje gek aangepast.

Verder vond ik de tuin minder groot dan ik had gehoopt, met inkijk van de middelbare school aan de achterzijde.

Kosten om het huis op niveau te brengen denk ik aan 400 k

• maximiliaan_nl
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-02 20:54
burne schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:29:
[...]

Ik ben een maand of 10 geleden in een brave burgerlijke flat getrokken en ik kan je uit eerste hand vertellen dat het best leuk is dat ik niet meegeniet als de bovenbuurman z'n vriendin neukt, dat het best leuk is als ik niet meegeniet als de bovenbuurman naar het toilet klost, en dat het een stuk helpt dat ik niet langer de overal groeiende aspergillus niger inadem.
Met zoveel sarcasme in een post kan ik niet meer opmaken wat je bedoelt... lol.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:47
MeTooPV schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:34:
[...]

Heb er zelf naar gekeken. Was eerst vrij enthousiast.

De makelaar zegt dat het huis op palen staat. De aangebouwde garage staat inderdaad op palen, de woning zelf staat denk ik op staal gefundeerd.
Ter plaatse van de bouwmuur is de woning behoorlijk verzakt. Dat voel je ook goed als je in de woning bent, denk aan misschien wel 1 cm/m scheve bgg vloer. De verbindingen van de spanten in de kap zijn ook open gaan staan. door de verzakking.

De verzakking lijkt inmiddels wel stil te staan. Maar dat is een huidig evenwicht, voeg je lasten toe, b.v. een betonvloer, dan gaat alles weer aan de wandel.

Voordat ik het huis aan zou pakken zou ik echt de fundering op orde willen maken, en dat is lastig bij 2 onder 1 kap op staal gefundeerd. Wat goed is voor jouw huis, kan schade bij de buren veroorzaken.

Voordeel is dat er in het huis weinig is dat de moeite van het behouden waard is. Alle ramen zijn enkel glas, dus die zou ik ook vervangen.
Zolder kan je van binnenuit isoleren, omdat er nog geen enkele isolatie zit (je gaat geen vocht opsluiten)
Trappenhuis zou ik ook aanpassen. Woning is in de jaren 50 gesplitst geweest in een boven en beneden huis, toen is de trap een beetje gek aangepast.

Verder vond ik de tuin minder groot dan ik had gehoopt, met inkijk van de middelbare school aan de achterzijde.

Kosten om het huis op niveau te brengen denk ik aan 400 k
Je hebt daar wel last van de a12 als je in de tuin zit , zowel qua geluid als fijnstof.

Verder moet je imo zo'n woning enigszins in zijn waarde laten bij een verbouwing en hooguit label D nastreven. Dus wel dubbelglas, maar in de bestaande kozijnen en geen betonnen vloeren aanbrengen ed. Zo voorkom je ook dat eea verder zakt. Als je comfort anno 2019 nastreeft ben je beter af in een nieuwbouwwoning.
De reden voor ons om van een (gerenoveerd) pand uit 1890 te verhuizen naar een woning uit 2018 ;). Gek genoeg was de meterprijs van onze oude woning ruim 25% hoger..

Sport_Life wijzigde deze reactie 08-01-2019 01:40 (4%)

Anima Sana in Corpore Sano

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Lisannesapp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:20:
Doucheputje in de houten vloer van de badkamer?
Verder vind ik alles aan dit huis mooi :>

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...s-40056761-kolfstraat-25/
Is vermoedelijk gewoon vinyl :+ Lijkt raar past prima als je erover denkt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11:45
Ik zie er geen droog brood in :N

• burne
  • Niet online
Aardappel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Als je een oud pand platgooit maar ook weer in de zelfde staat terug wilt brengen als tijdens de oplevering ben je natuurlijk nog meer kwijt.
Nou zat ik nog eens goed naar deze te kijken, en wat zie ik in de beschrijving:
Bijzonderheden:
- in 2011 compleet opnieuw opgetrokken;
- de oude eerste verdieping is verwijderd en daar zijn twee verdiepingen voor terug gekomen;
- de eerste en tweede verdieping zijn volledig geïsoleerd en voorzien van dubbelglas;
Feitelijk is het dus geen oud huis uit 1910, maar nieuwbouw uit 2011.

Desalniettemin is het, als het voor 450K gaat, leuk verdienen. Gekocht in 2010 voor €130.000.

• Aardappel
burne schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Nou zat ik nog eens goed naar deze te kijken, en wat zie ik in de beschrijving:

[...]

Feitelijk is het dus geen oud huis uit 1910, maar nieuwbouw uit 2011.

[Afbeelding]

Desalniettemin is het, als het voor 450K gaat, leuk verdienen. Gekocht in 2010 voor €130.000.
Maar dan heb je gewoon een pand platgegooid en een nieuwbouw teruggeplaatst.
Ik bedoel ook letterlijk dezelfde stenen terug, zelfde pannen, zelfde kozijnen.

• burne
  • Niet online
Aardappel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:08:
[...]
Ik bedoel ook letterlijk dezelfde stenen terug, zelfde pannen, zelfde kozijnen.
Waarom zou je dat doen? Dan steek je onnodig veel geld in een nieuw pand met alle nadelen van je oude pand. (Enkel glas, ongeisoleerd dak en vloer.) Ik kan maar één reden bedenken om dat te doen, en dat is om een monument te herbouwen.

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:52
Lisannesapp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:28:

[Afbeelding]

Wat ik altijd bijzonder vind bij dit soort huizen zijn de teksten die de makelaars er bij zetten. Dan vraag ik me wel eens af, mag een makelaar er alles neerzetten wij hij/zij wil?

"Wil jij sfeervol en ruim wonen in de geliefde Rivierenbuurt? Dan is deze woning wellicht de ideale optie. De woning is in goede staat maar gedateerd"

Bepaalde zaken zijn natuurlijk relatief of persoonlijk, maar sfeervol is de woning absoluut niet en al op de foto's is te zien dat de staat ook niet goed is. 8)7

• mmniet
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:10
Marnix1988 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:27:
[...]

Wat ik altijd bijzonder vind bij dit soort huizen zijn de teksten die de makelaars er bij zetten. Dan vraag ik me wel eens af, mag een makelaar er alles neerzetten wij hij/zij wil?

"Wil jij sfeervol en ruim wonen in de geliefde Rivierenbuurt? Dan is deze woning wellicht de ideale optie. De woning is in goede staat maar gedateerd"

Bepaalde zaken zijn natuurlijk relatief of persoonlijk, maar sfeervol is de woning absoluut niet en al op de foto's is te zien dat de staat ook niet goed is. 8)7
ja, waarom zou een makelaar dat niet zeggen? Vooral van die subjectieve dingen moet gewoon kunnen. De vraag of een makelaar zichzelf soms niet erg belachelijk maakt is een ander verhaal. Overigens ga je er als verkoper nog altijd over of je het eens bent met het verhaal.

Jij vind dit niet sfeervol, ik vind het wel vol sfeer. Sfeer van oude meuk en rommel :P
en goede staat... tsja, dat vonden de mensen die er zo jaren in gewoond hebben waarschijnlijk wel :).

mmniet wijzigde deze reactie 08-01-2019 14:31 (9%)

It's me Mario

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:49

TheBorg

Resistance is futile.

Jannibal23 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Denk dat je makkelijk meer kwijt bent dan 1,5 ton.

Wel gaaf huis hoor, mooie details (bijvoorbeeld zo'n zolderluik). Maar staat wel aan een drukke straat en kost je pak hem beet 8,5 ton...
Ben net klaar met zo'n soort pand en ben een half miljoen kwijt waarvan een groot deel is uitgevoerd door goedkope Polen. Wel 3 keukens en 3 badkamers en echt alles gedaan zoals houten balken vloer op de begane grond er uit en beton met vloerverwarming er in.

Als je zo'n oud pand wilt strippen en alles opnieuw wilt doen dan kom je hele dure dingen tegen. Bijvoorbeeld het herstellen van de scheuren in het plafond is al zo 200 uur werk (met glasvezel versterken en niet even dichtsmeren). Heb je een nieuwe deur nodig dan moet je een replica laten maken van een andere deur. Kost al 400 tot 600 Euro. Replica marmeren schouw 10k. In totaal zat ik denk ik al aan 150k materiaal (zelf ingekocht dus geen marge van een bouwbedrijf er boven op).
burne schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Waarom zou je dat doen? Dan steek je onnodig veel geld in een nieuw pand met alle nadelen van je oude pand. (Enkel glas, ongeisoleerd dak en vloer.) Ik kan maar één reden bedenken om dat te doen, en dat is om een monument te herbouwen.
Ik ben dus zo gek geweest om veel geld in een oud huis te steken maar ik moet zeggen na een bouwjaar van iets van 1900 tot 1910 houdt het voor mij wel op. Zelfs een jaren 30 woning vind ik eigenlijk al niet karakteristiek genoeg om in alle gevallen te behouden. Dan is platgooien gewoon goedkoper.

TheBorg wijzigde deze reactie 08-01-2019 14:50 (23%)

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
mmniet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:30:
[...]

ja, waarom zou een makelaar dat niet zeggen? Vooral van die subjectieve dingen moet gewoon kunnen. De vraag of een makelaar zichzelf soms niet erg belachelijk maakt is een ander verhaal. Overigens ga je er als verkoper nog altijd over of je het eens bent met het verhaal.

Jij vind dit niet sfeervol, ik vind het wel vol sfeer. Sfeer van oude meuk en rommel :P
en goede staat... tsja, dat vonden de mensen die er zo jaren in gewoond hebben waarschijnlijk wel :).
Sfeer is inderdaad subjectief, maar staat vind ik ik allerminst subjectief, daar ga je uit van de nieuwstaat t.o.v. huidige staat. Er zijn meerdere foto's te vinden waarbij de nieuwstaat heel wat anders is dan de huidige staat. Even kijkend naar de vloer in de woonkamer, het dakkapel op de woning, zitten gaten in de muur van de badkamer, voegen zijn inmiddels verkleurd, een 'studeerkamer?(foto 13), waar zichtbare vochtschade is. Dat is alleen nog maar op de foto's, een onderbuik gevoel zegt dat er nog meer is te vinden als je een rondje door de woning maakt.

Dan kan je wat mij betreft nooit zeggen dat de staat goed is.

• burne
  • Niet online
TheBorg schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Ik ben dus zo gek geweest om veel geld in een oud huis te steken
Dus nu heb je een duur huis met gaskachels, enkel glas en een ongeisoleerd dak? Want Aardappel is van plan alles origineel te herbouwen en daar maakte ik bezwaar tegen. Oude huizen zijn duur omdat je timmerman anderhalve dag bezig is met een deur en de achtergevel vijf dagen voor twee metselaars is. Nog los van de kosten van de materialen.

Een heel huis van beton stort je in een ochtend en als je er meer bouwt is het neerzetten en weghalen van de bekisting ook snel genoeg gedaan. Herbouwen kan ook slim.

• Aardappel
burne schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Zelfde stenen aan de buitenkant wil niet zeggen dat je geen spouwmuur kunt maken, idem met dakpannen.
De kozijnen zullen wel aangepast moeten worden naar dubbel glas (of ruysdael glas). En dat zou de enige reden zijn ja, in alle andere gevallen kun je beter nieuwbouw zetten.

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:49

TheBorg

Resistance is futile.

burne schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Dus nu heb je een duur huis met gaskachels, enkel glas en een ongeisoleerd dak? Want Aardappel is van plan alles origineel te herbouwen en daar maakte ik bezwaar tegen. Oude huizen zijn duur omdat je timmerman anderhalve dag bezig is met een deur en de achtergevel vijf dagen voor twee metselaars is. Nog los van de kosten van de materialen.

Een heel huis van beton stort je in een ochtend en als je er meer bouwt is het neerzetten en weghalen van de bekisting ook snel genoeg gedaan. Herbouwen kan ook slim.
Ehh nee, dat oude ding van mij krijgt een energielabel B met behoud van alle klassieke elementen.

Persoonlijk zou ik nooit in een betonnen vinex kist willen wonen.

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:49

vooghel

Cunning linguist

Iemand in Groningen die terug naar de middelbare school wil? Dan moet je hier zijn, in het voormalige sterrenkundig laboratorium in de oude rijks HBS van 1864: https://www.funda.nl/koop...95452-kamerlingheplein-6/
Wel even sparen... :X

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Fiber

Fiber

vooghel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:16:
Iemand in Groningen die terug naar de middelbare school wil? Dan moet je hier zijn, in het voormalige sterrenkundig laboratorium in de oude rijks HBS van 1864: https://www.funda.nl/koop...95452-kamerlingheplein-6/
Wel even sparen... :X
Erg leuk pand, maar in mijn ogen meer iets voor een hip kantoor dan om in te gaan wonen.. :)

• GeeMoney
Het is ook wel behoorlijk aangepakt.
Jammer dat de keuken niet de wasbak en kookplaat verzonken heeft, gezien de details van de rest is dat een gemiste kans. Of het bijna 4 ton extra vertegenwoordig laat ik even in het midden, dan moeten er ook wel bouwtechnisch en isolatie technisch behoorlijk zaken aangepakt zijn want originele details zijn er in ieder geval niet :P .
Iemand enig idee wat er voor iPad achtig apparaat er aan de wand hangt tbv bediening lichten etc.?
Ik zat zelf aan een iPad mini te denken om domotica/verlichting en camera's aan te sturen via fibaro.

GeeMoney wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:49 (13%)

• orf
  • Registratie: augustus 2005
GeeMoney schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:42:
[...]

Het is ook wel behoorlijk aangepakt.
Jammer dat de keuken niet de wasbak en kookplaat verzonken heeft, gezien de details van de rest is dat een gemiste kans. Of het bijna 4 ton extra vertegenwoordig laat ik even in het midden, dan moeten er ook wel bouwtechnisch en isolatie technisch behoorlijk zaken aangepakt zijn want originele details zijn er in ieder geval niet :P .
Iemand enig idee wat er voor iPad achtig apparaat er aan de wand hangt tbv bediening lichten etc.?
Ik zat zelf aan een iPad mini te denken om domotica/verlichting en camera's aan te sturen via fibaro.
Inderdaad net zonde. Het is een rigoreuze verbouwing zeg. Ik zag bij het eerste Funda linkje nog wel mogelijkheden om het mooi op te knappen met nog wat behoud van de stijl. Maar daar is niets van over.

Het lijkt erop dat de afvoer van de wasbakken niet is aangesloten:

• GeeMoney
orf schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:52:
[...]

Inderdaad net zonde. Het is een rigoreuze verbouwing zeg. Ik zag bij het eerste Funda linkje nog wel mogelijkheden om het mooi op te knappen met nog wat behoud van de stijl. Maar daar is niets van over.

Die mist inderdaad, benieuwd of de afvoer überhaupt in de muur zit anders is er toch een uitdaging :+ .
Ik ben op zoek naar die badkamerspiegel en dus die iPad mocht iemand het weten :*)

• orf
  • Registratie: augustus 2005
GeeMoney schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Die mist inderdaad, benieuwd of de afvoer überhaupt in de muur zit anders is er toch een uitdaging :+ .
Ik ben op zoek naar die badkamerspiegel en dus die iPad mocht iemand het weten :*)
Ik denk dat het inderdaad een iPad is voor de Nest deurintercom (die in de beschrijving staat).

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Vraag me zelfs af of die sifon, die er wel zit :9, aangesloten is.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Harrie_
  • Niet online
Echt jammer dat er geen enkel origineel element meer in dat huis te vinden is. Ik heb ook altijd mijn bedenkingen bij die al dat zwart stalen gebeuren (gangdeur, trapleuning, overloophek, badkamer-roldeur) of vinden jullie dat allemaal een toevoeging?

• GeeMoney
Harrie_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:09:
Echt jammer dat er geen enkel origineel element meer in dat huis te vinden is. Ik heb ook altijd mijn bedenkingen bij die al dat zwart stalen gebeuren (gangdeur, trapleuning, overloophek, badkamer-roldeur) of vinden jullie dat allemaal een toevoeging?
Ik vind het schitterend eerlijk gezegd. Van mijn hal naar de woonkamer neem ik ook een Taats stalen deur met glas en als deur naar onze 2e badkamer ook.
Trapverlichting ziet er ook aardig uit, iemand een idee welke spots daar gebruikt zijn?

Het steekt mooi af bij de vloer en aangezien de rest ook strak en modern is vind ik het mooi.
Ik kom zelf ook in een nieuwbouw waar het ook beter bij past in combinatie met die vloeren en afwerking.
Bij een jaren 30 met originele details verschilt het alweer.

GeeMoney wijzigde deze reactie 09-01-2019 09:14 (17%)

• Harrie_
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:11:
[...]
Ik vind het schitterend eerlijk gezegd. Van mijn hal naar de woonkamer neem ik ook een Taats stalen deur met glas en als deur naar onze 2e badkamer ook.
Trapverlichting ziet er ook aardig uit, iemand een idee welke spots daar gebruikt zijn?

Het steekt mooi af bij de vloer en aangezien de rest ook strak en modern is vind ik het mooi.
Ik kom zelf ook in een nieuwbouw waar het ook beter bij past in combinatie met die vloeren en afwerking.
Bij een jaren 30 met originele details verschilt het alweer.
Nou de 'normale' versie van die deuren volg ik wel. Het is niet helemaal ding, maar het heeft een redelijk tijdloze uitstraling en laat lekker veel licht door. Ik vind het pas echt erg worden bij die 'barn-doors' en ik heb het vermoeden dat men daar op termijn nog wel op terugkomt...

• GeeMoney
De foto's zijn weggehaald ?

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:50
Ja ineens. Wellicht door ons commentaar van de wasbak? :-)

• Harrie_
  • Niet online
meermarco schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Ja ineens. Wellicht door ons commentaar van de wasbak? :-)
Hahahaha. Ik zou het prachtig vinden als verkopers en makelaars angstvallig dit topic in de gaten houden of 'hun' woning hier niet in terugkomt. >:)

• ASW1
  • Laatst online: 09:16
Ik heb ook altijd mijn bedenkingen bij die al dat zwart stalen gebeuren (gangdeur, trapleuning, overloophek, badkamer-roldeur) of vinden jullie dat allemaal een toevoeging?
Op dit moment is het een toevoeging ja in de zin dat dit de inrichting is wat huizen blijkbaar aantrekkelijk maakt. Echt alle huizen in de regio A'dam die geflipt worden (verbouwd en met hoge winst doorverkocht) worden allemaal precies in die stijl ingericht, dus dat is kennelijk waarvoor men wenst te betalen.
Ik denk dat het er over 5 of 10 jaar best verouderd uit kan zien, wie weet wat dan de mode weer is. Al is visgraat parket natuurlijk wel tijdloos.

• GeeMoney
Harrie_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Hahahaha. Ik zou het prachtig vinden als verkopers en makelaars angstvallig dit topic in de gaten houden of 'hun' woning hier niet in terugkomt. >:)
Dat zou zomaar kunnen al denk ik door het aantal Hits er ergens en trigger misschien afging.
Anyway, de foto's doen het weer en op een andere foto zie ik de afvoer in de wand wel zitten maar zijn de wastafels dus gewoon niet aangesloten.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Anders sloop je even de originele kamer-en-suite deuren eruit ;w Terug naar de jaren 70 waar dit massaal werd gedaan. Toen sneuvelden ook al het glas in lood.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Harrie_
  • Niet online
CurlyMo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
Anders sloop je even de originele kamer-en-suite deuren eruit ;w Terug naar de jaren 70 waar dit massaal werd gedaan. Toen sneuvelden ook al het glas in lood.
Dat vind ik het meest zonde van alles. De en suite deuren zijn wat mij betreft het mooiste authentieke element en vind ze ook altijd bijzonder praktisch, naargelang gebruik van de ruimte kun je wisselen tussen 1 ruimte of 2 afzondelijke en je hebt altijd kast-/bergruimte geïntegreerd -> iets wat je sowieso nodig hebt.

Maarja het zal wel niet mooi gestaan hebben in combinatie met die taats deur en anno 2019 moet alles 'open floor plan' zijn :/

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Harrie_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:37:
[...]
Maarja het zal wel niet mooi gestaan hebben in combinatie met die taats deur en anno 2019 moet alles 'open floor plan' zijn :/
En het scheelt enorm in de warmtehuishouding. Onze zitkamer is een graad warmer dan onze eetkamer. De thermostaat hangt in de eetkamer en kan dus een tandje lager :)

Daarnaast is jaren '30 een stuk tijdlozer en waardevaster dan deze IMHO moderne meuk.

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Inderdaad ;(
Ze hadden best een mooi modern interieur van kunnen maken met behoud van die en-suite deuren. Als je ziet hoe populair jaren 30 woningen met details in hetzelfde Haarlem zijn, had dat voor de verkoopprijs weining uitgemaakt. Maar het klust natuurlijk niet lekker door met zo'n obstakel.

Mijn huis is ook zo vernaggelt tussen 1976 en 1980. En-suite er uit, lelijke bruine 70-ties tegels over de granito vloer heen in de gang, veel glas-in-lood er uit, gevel met kiipvoeg overgeschilderd met wit. Zo zonde. Dat zag je ook in de prijs. 2 huizen verder was alles (inclusief bobbel glas) nog 1912 origineel. Dat pand was bijna een ton meer waard dan mijn jaren 70 (en daarna niks meer gedaan) make-over. Voor mij op zich ok want anders had ik het niet kunnen betalen >:)

Maar bij mijn buren is het nog erger gesteld:

Tot 2008:

Na 2008:

Lekker practisch zo'n kunstof kozijnen en deuren maar doe dat lekker in je Vinex wijk.

Wuursj wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:53 (24%)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Wuursj schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:42:
Na 2008:
[Afbeelding]
Lekker pratisch zo'n kunstof kozijnen en deuren maar doe dat lekker in je Vinex wijk.
Oh, mijn god :F

Mijn buren hebben glas in lood laten plaatsen in een keuken raam waar het origineel niet in zat. Met miniem kleurverschil als gevolg met de rest. Dat vond ik al geschiedvervalsing :p.

• Harrie_
  • Niet online
CurlyMo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:39:
[...]

En het scheelt enorm in de warmtehuishouding. Onze zitkamer is een graad warmer dan onze eetkamer. De thermostaat hangt in de eetkamer en kan dus een tandje lager :)

Daarnaast is jaren '30 een stuk tijdlozer en waardevaster dan deze IMHO moderne meuk.
Het is altijd jammer om te zien dat zoiets kennelijk niet opgeknapt kan worden met behoud van het jaren '30 karakter. Als ik het head moeten doen had ik ik ook de muur van de eetkamer naar de keuken open gebroken, mooie keuken erin gezet die niet ultra strak en modern is maar een beetje aansluit bij de feeling van het pand met voldoende ruimte om er nog een ruime eettafel + stoelen bij te zetten. Vissengraatvloer over de gehele verdieping, vooruit, en dan mooi die en suite deuren er tussen gehouden / opgeknapt.

Alles, maar dan ook echt alles is eruit. De deuren zijn eruit, van de originele trap is niets meer over. Als je die dingen hadden gewoon geschuurd, geplamuurd en geschilderd kunnen worden. Kennlijk moet alles verdwijnen ten faveure van het moderne. Jammer, jammer, jammer

@Wuursj Ook dat is héél erg jammer

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:10

Zebby

Gamed

Tja, om dat huis uberhaupt woonbaar te maken zit er waarschijnlijk al 100-150k in, en dan nog de moderne (en totaal niet praktische) nieuwe inrichting + forse marge.
Zal een leuke gasrekening hebben, totaal niet praktisch. En die in-fornuis-afzuiging is ook meer mooi dan geweldig.

• ASW1
Eén van de dingen die me opvalt is hoeveel meters er in dit huis verloren gaan aan trappenhuis/verkeersruimte. Ik kom uit op een meter of 26, en dan worden er van die vliering ook nog een paar meter meegeteld. Dat royale trappenhuis ziet er mooi uit maar je houdt uiteindelijk een meter of 90 over aan kamers.

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Het grappige was dat toen we een loodgieter vroegen een dakgootafvoer aan te leggen hij dit standaard met zinken pijpen doet. Ik vroeg hem waarom geen PVC en dan wit geschilderd (zoals andere in de buurt)? "Daar begin ik niet aan, want dat vernagelt de uitstalling van het huis. Jaren '30 = zink. Period." :)

Deze loodgieter staat sindsdien in onze lijst van goede doelen :p

Zo ver kan het behoud dus gaan :)

• Wuursj
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

En dan dit soort onpractische dingen:

Stof nest, zonde van de ruimte etc. maar mooi tegen de muur laten aansluiten kost natuurlijk uren.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Wuursj schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:57:
[Afbeelding]
Stof nest, zonde van de ruimte etc. maar mooi tegen de muur laten aansluiten kost natuurlijk uren.
Aan de andere kant net zo goed. We zorgen ervoor dat er nét geen standaard maat koelkast past mocht men dat willen.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:47
Ik vind het wel mooi, maar bewust in onze nieuwbouwwoning niet gekozen, evenals een kookeiland : beide zijn nu enorm populair, hoe is dat over 10/15 jaar als je de hut gaat verkopen? M.n kookeiland past imo vaak niet in de te kleine ruimte. Zie soms een kookeiland van 80cm breed en met 90cm doorloop, dat gaat op den duur irriteren..
En stalen deuren zijn behoorlijk prijzig.

Denk aan de schotjes van de jaren 70, open trappenhuis jaren 80, open haard jaren 90,etc.

Sport_Life wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:00 (12%)

Anima Sana in Corpore Sano

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-02 17:50
[Afbeelding]
Tja, dat is het verschil tussen een vakman en iemand die even snel door zo'n woning knalt om de maximale winst eruit te halen.
Eeuwig zonde wat er is gebeurd met die woning, als je de oude Funda-link erbij pakt.

Arjan A wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:59 (0%)
Reden: typo

Canon EOS
Fotoblog · Expozer aan de muur

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Het is wel weer handig dat dit IR plafondverwarming heeft met al die halogeen spotjes :p

Maar dan wel weer de keuze laten:

Dus alleen spotjes willen zorgt voor een lelijke aansluitdoos in je plafond die je dan weer moet wegwerken.

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:01 (56%)

• ASW1
CurlyMo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:00:
Het is wel weer handig dat dit IR plafondverwarming heeft met al die halogeen spotjes :p

Maar dan wel weer de keuze laten:
[Afbeelding]

Dus alleen spotjes willen zorgt voor een lelijke aansluitdoos in je plafond die je dan weer moet wegwerken.
Dat zal de centraaldoos zijn, die mag je niet wegsmeren. Maar ze zijn vergeten de verhuisfitting weg te halen voor de foto's. Die zwarte stopcontacten zijn wel heel erg fout btw.

• Harrie_
  • Niet online
Arjan A schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Tja, dat is het verschil tussen een vakman en iemand die even snel door zo'n woning knalt om de maximale winst eruit te halen.
Eeuwig zonde wat er is gebeurd met die woning, als je de oude Funda-link erbij pakt.
Ik zie de relatie niet zo goed tussen een vakman en iemand die door zo'n woning knalt. Ik ga ervanuit dat het niet de eigenaar zelf is die alles gaat opknappen, die huurt dus gewoon een aannemer in, aannemer heeft personeel (waaronder vaklieden) en die voeren gewoon uit wat er op tekening staat. Toevallig net nog gereageerd in dat topic waar de WC-deur boven niet open kan. Aannemer heeft ook daar gewoon exact gemaakt wat er op tekening staat en àls er al over gecommuniceerd wordt dan levert het weer zo'n onmetelijk hoog bedrag aan meerwerk op, daar heeft de vakman 'an sich' niet zoveel mee te maken.

Ach, en de tijd dat een timmerman alles erin maakt die is ook al lang geweest. De deuren worden gedaan door een deurenbedrijf, de trap door een trapbedrijf en de keuken wordt vaak gezet door gasten die de LTS niet met goed fatsoen konden afmaken, en zo kan ik nog wel even doorgaan :9
[Afbeelding]
Aangezien je aan beide kanten toch niet veel met de ruimte kunt snap ik ook niet dat het hele kastenblok niet wat meer naar links is verplaatst zodat het mooi uitlijnt het kookeiland

code:
1
2
3
4
5
6
7
+------+------+------+-----+
|      |      |      |     |

+-----------+
        |           |
        |           |

in plaats van

code:
1
2
3
4
5
6
7
  |      |      |      |     |

+-----------+
        |           |
        |           |

Welk lichtpuntje heeft dat verzonnen en waarom?

Harrie_ wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:21 (27%)

• Wuursj
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Harrie_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:15:
[...]
Welk lichtpuntje heeft dat verzonnen en waarom?
Diezelfde persoon die heeft bedacht dat je niet eens een tandenborstel of handoek in je badkamer buiten het zicht kan bewaren. Ik krijg echt kromme tenen van dergelijke kortzichtige verbouwingen die alleen gedaan worden voor het snelle geld. Hoe worden dingen dan buiten het zicht gedaan? Is dat isolatie label alleen niet aangevraagd of is er echt niks verbeterd op dat gebied? Als ik naar die zolder foto kijk, vrees ik het ergste.

Het huis tegenover mij (eveneens in Haarlem) wordt ook aangepakt door zo'n investeerder en zijn aannemer. Al heb ik het idee dat het daar iets beter gebeurt. Maar ook daar is het doel om zoveel mogelijk winst te maken En dat is volgens mij niet gemakkelijk. Ook klushuizen zijn niet goedkoop en als ik de offertes van aannemers bekijk die ik de afgelopen maanden bekeken heb... Die kerel moet echt meer dan 550k gaan krijgen voor zijn huisje voor een beetje winst en dat heb ik dergelijke huisjes nog niet zien doen in mijn wijk.

• Aardappel
Wuursj schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:42:
Inderdaad ;(
Ze hadden best een mooi modern interieur van kunnen maken met behoud van die en-suite deuren. Als je ziet hoe populair jaren 30 woningen met details in hetzelfde Haarlem zijn, had dat voor de verkoopprijs weining uitgemaakt. Maar het klust natuurlijk niet lekker door met zo'n obstakel.

Mijn huis is ook zo vernaggelt tussen 1976 en 1980. En-suite er uit, lelijke bruine 70-ties tegels over de granito vloer heen in de gang, veel glas-in-lood er uit, gevel met kiipvoeg overgeschilderd met wit. Zo zonde. Dat zag je ook in de prijs. 2 huizen verder was alles (inclusief bobbel glas) nog 1912 origineel. Dat pand was bijna een ton meer waard dan mijn jaren 70 (en daarna niks meer gedaan) make-over. Voor mij op zich ok want anders had ik het niet kunnen betalen >:)

Maar bij mijn buren is het nog erger gesteld:

Tot 2008:
[Afbeelding]

Na 2008:
[Afbeelding]
Lekker practisch zo'n kunstof kozijnen en deuren maar doe dat lekker in je Vinex wijk.
In de jaren 70 was het spul uit de jaren 30 natuurlijk vooroorlogs, ouderwets, en al 40 jaar oud.
Toevallig is dat wat we nu vinden van de jaren 70 (behalve vooroorlogs). En hoewel er veel lelijks gebouwd is toen, kun je ook weer een keer zitkuilen, schrootjes en oranje keukens terug verwachten, maar misschien pas over 30 jaar? Dan zitten de 70's net zo ver bij ons vandaag als de jaren 30 nu.

Hier een woning uit de jaren '70 maar dan in nieuwstaat. alles is netjes bijgehouden en dan ziet het er heel anders uit dan de standaard bedompte huizen uit 1974.

https://www.funda.nl/koop...is-40845651-vierhoven-82/

En er was nog een woning in dit topic voorbij gekomen die helemaal 70's ingericht was.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Aardappel schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:35:
[...]

In de jaren 70 was het spul uit de jaren 30 natuurlijk vooroorlogs, ouderwets, en al 40 jaar oud.
Toevallig is dat wat we nu vinden van de jaren 70 (behalve vooroorlogs). En hoewel er veel lelijks gebouwd is toen, kun je ook weer een keer zitkuilen, schrootjes en oranje keukens terug verwachten, maar misschien pas over 30 jaar? Dan zitten de 70's net zo ver bij ons vandaag als de jaren 30 nu.

Hier een woning uit de jaren '70 maar dan in nieuwstaat. alles is netjes bijgehouden en dan ziet het er heel anders uit dan de standaard bedompte huizen uit 1974.

En er was nog een woning in dit topic voorbij gekomen die helemaal 70's ingericht was.
Of het nu in nieuwstaat is of niet, ik blijft het een deprimerende bende vinden :X

Jackson6 wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:42 (9%)

• Celluiar
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Sorry, repost.

Celluiar wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:54 (119%)

• SuperJoker
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 11:15
Dat is dus geen terrasverwarmer maar een vrij standaard straalkachel voor in de badkamer.

Mooi is anders, en het zou niet mijn keuze zijn, maar deze dingen zijn niet heel bijzonder. Massa's huishoudens hebben zo'n ding in de badkamer.

Die dingen hebben ook een voordeel; ze geven snel veel stralingswarmte af. Dus voor dat kwartiertje douchen in de badkamer 's ochtends erg praktisch, hoeft de ketel niet voor aan en toch behagelijke warmte.

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

• Aardappel
SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Dat is dus geen terrasverwarmer maar een vrij standaard straalkachel voor in de badkamer.

Mooi is anders, en het zou niet mijn keuze zijn, maar deze dingen zijn niet heel bijzonder. Massa's huishoudens hebben zo'n ding in de badkamer.

Die dingen hebben ook een voordeel; ze geven snel veel stralingswarmte af. Dus voor dat kwartiertje douchen in de badkamer 's ochtends erg praktisch, hoeft de ketel niet voor aan en toch behagelijke warmte.
:Y
Wij hadden er thuis ook een in de jaren '90

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Ik zit nu nogmaals te kijken maar volgens mij hebben ze helemaal geen CV op de bovenverdieping maar alleen maar van die elektrische kachels. Dan is dit een perfect alternatief idd

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

[Afbeelding]
GeeMoney schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Wasbakken zijn inderdaad niet aangesloten, de aansluiting is wel aanwezig in de muur. Ze hebben de poot van het meubel gebruikt om de aansluiting te maskeren.

39

• kipppertje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-02 16:55
[...]

[Afbeelding]
Die deur is trouwens wel echt heel gaaf O+

Maar het had ook zo gekunt

• ramon42
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-02 15:41
zelf foto's maken is niet altijd een groot success.

Maar wel een eigen bar in huis...

https://www.funda.nl/koop...uis-40064715-carneool-17/

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Aardappel schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:35:
[...]

Het zit hem wat mij betreft niet in het ouderwetse, maar in de arbeid die er in gestoken is wat ik altijd kan waarderen. Dus het glas in lood, de paneeldeuren, de versierde lijsten en plafonds, etc.

Dus ik betwijfel of ik ooit de stijl van de jaren 70 (qua huizenbouw/inrichting) ga waarderen :)
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True