Heb er zelf naar gekeken. Was eerst vrij enthousiast.
De makelaar zegt dat het huis op palen staat. De aangebouwde garage staat inderdaad op palen, de woning zelf staat denk ik op staal gefundeerd.
Ter plaatse van de bouwmuur is de woning behoorlijk verzakt. Dat voel je ook goed als je in de woning bent, denk aan misschien wel 1 cm/m scheve bgg vloer. De verbindingen van de spanten in de kap zijn ook open gaan staan. door de verzakking.
De verzakking lijkt inmiddels wel stil te staan. Maar dat is een huidig evenwicht, voeg je lasten toe, b.v. een betonvloer, dan gaat alles weer aan de wandel.
Voordat ik het huis aan zou pakken zou ik echt de fundering op orde willen maken, en dat is lastig bij 2 onder 1 kap op staal gefundeerd. Wat goed is voor jouw huis, kan schade bij de buren veroorzaken.
Voordeel is dat er in het huis weinig is dat de moeite van het behouden waard is. Alle ramen zijn enkel glas, dus die zou ik ook vervangen.
Zolder kan je van binnenuit isoleren, omdat er nog geen enkele isolatie zit (je gaat geen vocht opsluiten)
Trappenhuis zou ik ook aanpassen. Woning is in de jaren 50 gesplitst geweest in een boven en beneden huis, toen is de trap een beetje gek aangepast.
Verder vond ik de tuin minder groot dan ik had gehoopt, met inkijk van de middelbare school aan de achterzijde.
Kosten om het huis op niveau te brengen denk ik aan 400 k