Dat bedoel ik dus eigenlijk. Ik trek deze onderzoeken heel sterk in twijfel. Op basis van pak 'm beet 3000 respondenten die iets vinden moet ik geloven dat er in die respondenten een eerlijke verdeling zit tussen:Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:00:
[...]
Niet als je het onderzoek wilt kunnen sturen. Onderzoeksbureau's moeten ook winst maken, dus als er geld aangeboden wordt om een onderzoek te sturen...
3000 man in de grachtengordel van Amsterdam zullen heel andere resultaten opleveren dan 3000 man in een afgelegen dorpje in Limburg. In de buitenste provincies wordt de auto veel vaker gebruikt, alles ligt verder weg en OV is vaak geen alternatief. Juist dit is de regio waar salarissen vaak lager zijn, waardoor rekeningrijden extra hard aan komt.
Ik vraag me overigens af hoe het rekeningrijden naar het buitenland gaat. Het vliegtuig laten staan wordt natuurlijk minder aantrekkelijk als je de hele rit naar Zuid-Frankrijk moet gaan rekeningrijden, omdat het bv. op basis van km-stand gaat...
• Mensen die fatsoenlijke toegang hebben tot het OV en mensen die dat niet hebben
• Mensen die dicht bij hun werk wonen, mensen die ver van hun werk wonen
• Mensen die überhaupt veel (privé) rijden en mensen die dat niet doen
• Mensen die ideologisch het klimaat zwaar laten wegen en mensen die dat niet doen
• etc.
Door op een slimme locatie te gaan staan kun je de uitkomst van zo'n onderzoek natuurlijk maximaal sturen.
Meer ontopic:
Ik vind het bizar dat er met dit soort maatregelen trouwens niet meer gekeken wordt naar de Europese impact. Nu is het al zo dat ik wegenbelasting betaal en iedere buitenlander die hier rondrijdt helemaal niets hoeft te betalen, maar als ik vervolgens naar Zuid-Frankrijk rijd kan ik wel gewoon tol aftikken. Dadelijk gaan we naar een systeem toe waarbij ik 100km rijd en daar vervolgens voor betaal, maar ondertussen kan iedere buitenlander nog steeds 'gratis' door Nederland heen rijden.
[ Voor 14% gewijzigd door Harrie_ op 31-01-2019 10:37 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect