NoSugar schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:42:
[...]
We kiezen er zelf voor...
We zijn allemaal bereid er op achteruit te gaan, bang dat iemand anders iets meer krijgt dan wijzelf.
Massaal rechts stemmen, omdat we geloven dat anderen meer geld ontvangen door minder te werken dan wijzelf. Vervolgens lost rechts het probleem niet op; maar maakt het probleem erger (wat zogenaamd de schuld van links is), zodat je de volgende keer weer rechts stemt. En mensen blijven het geloven.
Zie ook slogans zoals 'werken moet lonen'. Wat eigenlijk vooral moet lonen voor de multinational.
Of 'asielzoekers nemen onze huizen in'. Wat eigenlijk betekent: we hebben een woningcrisis die al 10-20 jaar niet aangepakt wordt.
Of 'er wordt te veel autogereden'. Wat eigenlijk betekent: we versoberen het OV, zodat we meer accijnsopbrengsten krijgen.
Etc.
Problemen worden niet opgelost => problemen worden groter gemaakt => want die problemen zijn de basis van hun stemmen. Zonder problemen zijn ze niet nodig.
Nee we kiezen er niet voor.
We kiezen wel, maar partijen op rechts worden uitgesloten, waardoor er door de enige rechtse partijen die wel samen willen werken een grote minderheid is.
Daardoor moet er met grote partijen op links samengewerkt worden, en dan krijg je dit soort idiote belastingmaatregelen. Jette zit lekker met zijn pieletje te spelen nu dit er doorheen gedrukt word.
Als ze nou eens de PVV niet uitsluiten of alle PPV stemmers eens op de VVD/CDA gaan stemmen dan kan je een rechtse regering vormen. Maar ze stemmen bewust op een partij die uitgesloten word, en daarmee vergooien ze hun stem. En dat zijn niet weinig stemmen...
Ben van mening dat dit uitsluiten verboden moet worden.
NoSugar schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:48:
[...]
Alleen vrije-tijds ritten he.
Het grootste deel is werk-verkeer. Die zouden dan volledig onbelast zijn.
Dan valt 30ct heel erg mee hoor.
Naar Zuid-Frankrijk zou je dat +- 300 euro enkele reis kosten.Maar dat doe je niet dagelijks.
Wat neer komt op 75 euro pp er vanuitgaande dat je met een 4-persoons gezin reist.
Nog steeds goedkoper dan het vliegtuig.
Een rit Amsterdam > Rotterdam zou je +- 20 euro kosten.
Voor alleen-reizigers wordt het OV dan opeens aantrekkelijk.
Voor meer-persoons-reizen blijft de auto nog aantrekkelijk.
Een rit Haarlem <> Zandvoort: 3.60 euro
Uiteindelijk zou dat voor veel mensen goedkoper zijn dan 8ct per kilometer waarbij woon-werk-verkeer ook belast wordt. Maar straf je geen werkende burgers die een steentje bijdragen aan de economie.
Woon-werk gaat gewoon in de reiskostenvergoeding.
Dat kan je gewoon zelf met je werkgever regelen als dat niet in de cao gedaan word.
En anders zeg je dat je thuis gat werken.
Juist de prive ritten zijn nu al duur zat.
Ik heb het niet slecht, maar auto/brandstofkosten zijn nu al een groot deel van mijn maandelijkse uitgaven.
Na mijn hypotheek de grootste kostenpost.
Een rit naar de middelandse zee is 1390km, *0.08 = 111 euro.
En met jouw tarief zou dat 417 euro zijn.
Dan rij je daar nog 500km weg naar de supermarkt, dorpjes, kanotocht.
En je moet weer terug.
met 8ct is dat 262.4 euro
met 30ct is dat 984 euro
Mijn vakantie budget voor het onderkomen is vaak maar max 1000 euro.
Dus bijna 1000 euro extra is een verdubbeling van mijn vakantie kosten.
ANWB gaat uit van 179,46 euro aan benzine
En 83.80 euro aan tol
Met 8ct de km komt het al aardig in de buurt van het verdubbelen van de brandstofkosten.
Met 13ct per km is zijn de brandstofkosten verdubbeld.
Jouw plan om 30ct per km te invoeren is idioot.
Je geeft als argument dat het dan even duur is als het OV
Maar hiermee bewijs je gewoon dat het OV veel en veel te duur is.
OV zou goedkoper moeten zijn, je vervoert immers ruim 50 mensen in een voertuig.
OV goedkoper maken, en dan bedoel ik minimaal 75% van de prijs af, dat moet er gebeuren.
[
Voor 38% gewijzigd door
FRANQ op 28-06-2023 11:26
]