Ik vind dat helemaal niet zo in beton gegoten als jij het doet voorkomen. Of toch zeker niet in de randstad. Er is nul reden dat een Wintel beheerder vanuit Rotterdam naar Utrecht rijdt om onderweg naar een in Utrecht wonende collega te zwaaien die in Rotterdam hetzelfde werk gaat doen. Ik heb dit overigens letterlijk meegemaakt bij Sogeti.PhilipsFan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:00:
[...]
..
We zullen moeten accepteren dat het huidige beleid, met 2 werkenden per gezin en regelmatig wisselen van werkgever, gepaard gaat met een heleboel woon-werkverkeer. Als je dat wilt verminderen, dan zul je het beleid moeten aanpassen. Bijvoorbeeld het weer aantrekkelijker maken om lang bij 1 werkgever te blijven, zodat mensen weer naar hun werk kunnen verhuizen. Hoewel dat met de huidige idiote huizenprijzen ook wel niet zo snel gaat gebeuren. Dat bedrijven vaak failliet gaan, reorganiseren of worden overgenomen helpt ook niet echt.
..
/edit
Roepende , woestijn, etc. Ik ga weer wel verder in dat andere topic want hier is blijkbaar weinig wil.. We zullen allemaal offers moeten brengen. Ik vind thuiszorg overigens een voorbeeld wat NIET geraakt moet worden, maar het probleem is dat niemand persoonlijk geraakt wil worden. NIMBY…
Kijk, we kunnen allemaal mooie plannen bedenken. Maar feit blijft dat de klimaatdoelen behaald moeten worden. Tevens weet je dat de overheid een onbetrouwbare partner is zonder langetermijnvisie. Dus die gaan voor de quick fix. En die quick fix is: We maken het duurder en dan gaan er vanzelf mensen uit de auto. Zonder de gevolgen daarvan in te zien. Ik zou erop anticiperen. Overigens is autorijden al fiks duurder geworden tov 1 of 2 jaar geleden. Ik betrapte me er gisteren op dat ik bij 1.91 als benzineprijs dacht: “Hey, lekker goedkoop”. Complete onzin natuurlijk…
[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 15-12-2021 20:16 ]