Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16
V_ger schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:03:
Hmm, ik moest natuurlijk weer mijn HA updaten en nu doen mijn slides het niet meer.
Ik heb zowel de custom integratie van ualex73 als de nieuwe slide local HA integratie geprobeerd, maar geen sjoege.

De custom integratie doet niets meer na updaten naar HA 2025.1.
De slide local geeft een foutmelding als ik hem probeer in te stellen.

Ik zie onderstaande in mijn logs, maar weet niet welke integratie daar voor heeft gezorgd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Logger: homeassistant.config
Bron: config.py:1055
Eerst voorgekomen: 15:44:43 (2 gebeurtenissen)
Laatst gelogd: 15:44:43

Platform error: cover - cannot import name 'DEVICE_CLASS_CURTAIN' from 'homeassistant.components.cover' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/cover/__init__.py)
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config.py", line 1055, in _async_load_and_validate_platform_integration
    platform = await p_integration.integration.async_get_platform(domain)
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/loader.py", line 1108, in async_get_platform
    platforms = await self.async_get_platforms((platform_name,))
                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/loader.py", line 1203, in async_get_platforms
    platforms[platform_name] = await future
                               ^^^^^^^^^^^^
ImportError: cannot import name 'DEVICE_CLASS_CURTAIN' from 'homeassistant.components.cover' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/cover/__init__.py)

Iemand een suggestie?

Edit: Met de slide app kan ik ze wel bedienen.
Ik heb hier met de laatste versie getest (https://github.com/ualex73/slide) en deze werkt wel met HA 2025.1.0 ... Alleen nu lijkt het erop dat "slide_local" automatisch wordt geconfigureerd en deze geeft me een zee van foutmeldingen (ik heb niets gedaan met de slide_local).

BTW, In April 2024 is die device class gewijzigd:
https://github.com/ualex7...af74fa67b6dbe12a99b3a81eb

[ Voor 3% gewijzigd door UTMachine op 06-01-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:16
Hmm apart. Vanmorgen werkte het nog, het enige wat ik heb gedaan is HA updaten. Toen geen slides meer gevonden met de custom Integration. Dus ik dacht nou dan probeer ik de nieuwe integratie wel. Maar die kan ik dus niet eens instellen.

Ik heb mijn slides geconfigureerd in de configation.yaml

code:
1
2
3
4
cover:
  - platform: slide
    host: 192.168.xxx.xxx
    password: !secret slide_passwd

Slides zitten wel in ander subnet, maar heeft altijd gewerkt.
Ik heb geen idee of ze op api v1 of v2 draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door V_ger op 06-01-2025 16:38 ]

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
Hmm, ik heb de custom integration opnieuw gedownload, debug logging aangezet en HA herstart. Veel wijzer ben ik er niet van geworden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Deze fout is ontstaan door een aangepaste integratie.

Logger: goslideapi.goslideapi
Bron: custom_components/slide/cover.py:124
integratie: Slide
Eerst voorgekomen: 17:17:34 (1 gebeurtenissen)
Laatst gelogd: 17:17:34

Logger: custom_components.slide.cover
Bron: custom_components/slide/cover.py:145

Unable to setup Slide '192.168.107.96'
Failed request Local API v2. HTTPCode=401

Edit: Ik heb de api op v1 gezet in de config en nu werkt het weer...

[ Voor 5% gewijzigd door V_ger op 06-01-2025 17:30 ]

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
V_ger schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:22:
Hmm, ik heb de custom integration opnieuw gedownload, debug logging aangezet en HA herstart. Veel wijzer ben ik er niet van geworden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

Logger: goslideapi.goslideapi
Bron: custom_components/slide/cover.py:124

Logger: custom_components.slide.cover
Bron: custom_components/slide/cover.py:145

Unable to setup Slide '192.168.107.96'
Failed request Local API v2. HTTPCode=401

Edit: Ik heb de api op v1 gezet in de config en nu werkt het weer...
Klopt, een 401 error is een duidelijk API v1 ... Idealiter had je je slides moeten laten upgraden naar v2 (weenie of het nog kan?), toen ze nog aan de Slide Cloud hingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
UTMachine schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:27:
[...]

Klopt, een 401 error is een duidelijk API v1 ... Idealiter had je je slides moeten laten upgraden naar v2 (weenie of het nog kan?), toen ze nog aan de Slide Cloud hingen.
Ik draai al heel lang local control. Na aankondiging dat ze zouden stoppen heb ik ze wel een paar dagen op de cloud gehad in de hoop dat ze zouden updaten, maar blijkbaar niet dus. Je kan dat niet handmatig inzetten neem ik aan?

[ Voor 4% gewijzigd door V_ger op 06-01-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
V_ger schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik draai al heel lang local control. Na aankondiging dat ze zouden stoppen heb ik ze wel een paar dagen op de cloud gehad in de hoop dat ze zouden updaten, maar blijkbaar niet dus. Je kan dat niet handmatig inzetten neem ik aan?
Volgens mij niet, ik heb het toen via reddit laten doen (Kaj pushte de firmware naar iedereen die meldde dat auto-update niet werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker_brink
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Slide Local werkt pas vanaf de, nog te releasen versie 2025.1.1, door deze bug werkte het nog niet.

Wil je het al wel proberen kun je het volgende commando uitvoeren in de directory van Home Assistant om die branch met de fix uit te checken. Je kunt later altijd de officiele versie er overheen installeren.
code:
1
2
cd /config
curl -o- -L https://gist.githubusercontent.com/bdraco/43f8043cb04b9838383fd71353e99b18/raw/core_integration_pr | bash /dev/stdin -d slide_local -p 134647

Ik heb er al ff mee zitten spelen en het werkt zeer goed en is mooi geintegreerd!
Ook als je bv in de app de gordijnen opent zie je dit direct in HA terug aan de status van de gordijnen.

Ik ben bezig met een pagina over de Slide en ik heb al wat screenshots van deze nieuwe integratie er op staan, zie https://vdbrink.github.io...rt_curtain#home-assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
De library die door slide_local wordt gebruikt, is nu ook gefixt:
https://github.com/ualex73/goslide-api/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Home Assistant 2025.1.1 is uit, dus slide local zou nu beter moeten werken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ondertussen is het doel gehaald bij Robbshop dus ze gaan produceren. Wel zes maanden levertijd. Voorlopig nog steeds voor 149 te bestellen daar: https://www.robbshop.nl/p...-slim-gordijnsysteem-wifi

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04:51
Is dit niet gewoon dikke spam?? 😛 Anyways die van mij loopt tegenwoordig vast intern lijkt het met bekabeling, dus trekt dan de motor over de rails, valt nog mee dat de draad niet gesprongen is, daarom ook maar even snel een extra slide besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V_ger
Holmes schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:31:
Is dit niet gewoon dikke spam?? 😛 Anyways die van mij loopt tegenwoordig vast intern lijkt het met bekabeling, dus trekt dan de motor over de rails, valt nog mee dat de draad niet gesprongen is, daarom ook maar even snel een extra slide besteld
Het is spam als het ongewenst is. In dit geval is het een informatieve verwijzing, geen shameless plugging van je eigen waar. Gezien de situatie en het topic denk ik niet dat het ongewenst is.
Zo denk ik er als gebruiker over. Hoe tweakers.net erover denkt weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Is dit niet gewoon dikke spam?? 😛
Ik werk niet bij Robbshop :). De actie was hier al eerder genoemd maar toen was het nog 'als we het doel halen'. Nu is dat doel gehaald. Leek me relevante info.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 11:38
Hoe lang werken ze al? Ik ben van de eerste generatie backers, heb er 3 hangen en ze werken nog.
Mar zit niet te wachten op een kapot onderdeel nu natuurlijk :) Ze gaan hier iedere dag open en dicht vanzelf sinds het begin.

Zal iig de kabels weer eens schoonmaken / smeren. Hoopt natuurlijk stof op.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
water_escape schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Hoe lang werken ze al? Ik ben van de eerste generatie backers, heb er 3 hangen en ze werken nog.
Mar zit niet te wachten op een kapot onderdeel nu natuurlijk :) Ze gaan hier iedere dag open en dicht vanzelf sinds het begin.

Moest het even opzoeken.. ik was ook een van de eerste backers. Begin 2020 heb ik ze in gebruik genomen, en bij mij gaan ze ook elke dag open/dicht zowat. Heb er 2 hangen, en nu bij 1 last.. Maar smeren lijkt mij niet verstandig? de draden bij mij zijn een soort van stof matriaal? ze zijn verder schoon, zo ver ik zag.

Zat te denken om de slide waar ik problemen mee heb om deze open te maken, kijken wat er intern fout gaat soms. maar nog niet aan toegekomen. Weet ook niet of je zoiets zomaar kan openmaken zonder dat er allerlei onderdelen eruit springen.. Misschien dat iemand hier eerst een Slide Teardown kan maken voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:10
Holmes schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:49:
[...]

..Misschien dat iemand hier eerst een Slide Teardown kan maken voor mij :P
Dat zou wel heel tof zijn, die van mij kraakt steeds harder en heb het idee dat deze soms een tandje skipt ofzo. Ben zeer benieuwd naar het binnenwerk en of dit eventueel te fixen is.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:25:
[...]

Dat zou wel heel tof zijn, die van mij kraakt steeds harder en heb het idee dat deze soms een tandje skipt ofzo. Ben zeer benieuwd naar het binnenwerk en of dit eventueel te fixen is.
Klinkt meer alsof je hem eens opnieuw moet kalibreren :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
TKroon schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:36:
[...]

Klinkt meer alsof je hem eens opnieuw moet kalibreren :)
Heb ik toevallig recent gedaan.. helaas geen verschil.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
dat kraken heb ik ook, en dat is door ophoping van stof binnen en op het touw.
Op advies van slide af en toe het draad schoon maken.

Ik doe dat zodra hij niet meer het hele gordijn in kan trekken. Moet ik nu maar weer eens doen. Maar het zal een keer intern fout gaan.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
water_escape schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:17:

Ik doe dat zodra hij niet meer het hele gordijn in kan trekken. Moet ik nu maar weer eens doen. Maar het zal een keer intern fout gaan.
Thanks, goeie tip. Zal dat straks meteen eens doen

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V_ger
water_escape schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:17:

Dat kraken heb ik al vanaf dag 1. Dacht dat het ding zou breken. Maar ik neem aan dat je hem van binnen niet schoon kan maken? Dus alleen met een vochtig doekje de draad afdoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 07:44
Hier ook vanaf dag 1 al dat gekraak. Toentertijd contact gehad met slide, ze gaven aan dat dat de spanner is en geen kwaad kon. Tot nu toe doet hij het nog, maar ben/was er ook wel bang voor dat er eens een tand van een tandwiel zou breken ofzo.

de reply er even bijgezocht:
Bedankt voor het toesturen van de video.
Het klikgeluid komt bij sommige zwaardere of langere railsystemen inderdaad wel voor. Dit is de kabel die zichzelf oprolt en spanning zet op de spoel in Slide, het is dus niet de tandwiel. Het komt door een combinatie van de snelheid en uitgeoefende kracht. Dit is verder normaal en niks om je zorgen over te maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Joeri op 08-01-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Joeri schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:46:
Hier ook vanaf dag 1 al dat gekraak. Toentertijd contact gehad met slide, ze gaven aan dat dat de spanner is en geen kwaad kon. Tot nu toe doet hij het nog, maar ben/was er ook wel bang voor dat er eens een tand van een tandwiel zou breken ofzo.

de reply er even bijgezocht:

[...]
Impliceert dit, dat als we hem langzamer zouden laten openen/sluiten het geklik weg zou moeten zijn?

edit: net even geprobeerd op de langzaamste stand maar helaas, het gekraak blijft.

Het klinkt gewoon zo goedkoop. Was laatst in een interieur winkel en daar hadden ze een dergelijk gordijnsysteem van Somfy, maar die hoorde je helemaal niet. Ook het gezoem van de motor was bijna onhoorbaar. Het is dat ik net een jaar geleden een KS rails heb aangeschaft en dat maakt de Slide al een stuk fijner qua geluid, anders had ik geen probleem gehad om over te stappen.

[ Voor 32% gewijzigd door DonJunior op 08-01-2025 16:17 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
DonJunior schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:12:
[...]

Impliceert dit, dat als we hem langzamer zouden laten openen/sluiten het geklik weg zou moeten zijn?

edit: net even geprobeerd op de langzaamste stand maar helaas, het gekraak blijft.

Het klinkt gewoon zo goedkoop. Was laatst in een interieur winkel en daar hadden ze een dergelijk gordijnsysteem van Somfy, maar die hoorde je helemaal niet. Ook het gezoem van de motor was bijna onhoorbaar. Het is dat ik net een jaar geleden een KS rails heb aangeschaft en dat maakt de Slide al een stuk fijner qua geluid, anders had ik geen probleem gehad om over te stappen.
Hehe, maar slide is al duur (kost iig meer geld) vergeleken met andere systemen die nu op de markt zijn, maar zo'n Somfy ding is wel de overtreffende trap, althans toen ik in 2020 ging shoppen voor automatische gordijnen iig wel.

Edit: Nou valt wel mee tegenwoordig volgens mij, zeker als je nog geen rails hebt. Wel max 5m ik heb circa 5.5m wave gordijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door V_ger op 08-01-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 20:49
Ik heb ook 1 besteld.

Destijds ook 1 van de kickstarter backers. Kai is hier zelfs nog thuis geweest om 1 van de eerste test versies te installeren en te testen. En de definitieve versie die ik destijds ontving draait nog steeds.
Ondertussen nog een gordijn erbij en zat de twijfelen al eerder 1 aan te schaffen, maar vond 299,- erg overdreven en wilde ook bijna een switchbot gaan proberen.

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Laatst online: 07:11
water_escape schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat doet dan? Mijn kabels zijn ook niet meer mooi wit...en smeren? Zonder ze nog vuiler te maken? Die van mij maakt ook heel veel herrie. Voor de rest werkt ie perfect , maar geluid zou wel wat minder mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
copywrong1982 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:06:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat doet dan? Mijn kabels zijn ook niet meer mooi wit...en smeren? Zonder ze nog vuiler te maken? Die van mij maakt ook heel veel herrie. Voor de rest werkt ie perfect , maar geluid zou wel wat minder mogen.
Ik spuit wat wd40 op een keukenrol en ga dan goed over de hele draad heen.
Deels even wat gordijnen eraf halen want vooral bij de uiteindes wil je goed schoon krijgen.

Dan paar keer open en dicht en nog een keer schoonvegen. Dat doe ik ongeveer 1x per jaar.

Dit kreeg ik van Kaj toen:
Hiervoor kun je het beste eerst met een propje droog keukenpapier in de rail gaan om het stof te verwijderen. Vervolgens met een klein beetje siliconen of teflon spray op een keukenpapiertje hetzelfde te doen om deze in te smeren.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Vraag: Ik wil de Slide nu aan HA gaan koppelen. Maar wat is de beste manier om te starten?
HA laat ze automatisch zien als gevonden devices. En dan vraag hij om een HomeKit code. Waar haal ik die vandaan? Of moet ik iets via HACS downloaden eerst ipv de auto find?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
water_escape schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:30:
Vraag: Ik wil de Slide nu aan HA gaan koppelen. Maar wat is de beste manier om te starten?
HA laat ze automatisch zien als gevonden devices. En dan vraag hij om een HomeKit code. Waar haal ik die vandaan? Of moet ik iets via HACS downloaden eerst ipv de auto find?
Via Homekit kan, dat heb ik nu ook nog. Die code is volgens mij 3858-4883 en is gelijk voor alle slides. Tenminste bij mij werkte die. Vanaf 2025.1 zit er echter ook een slide local integratie in HA, als je nu ermee start zou ik daar naar kijken. Ik zag zojuist na de upgrade dat HA slide directt zag als nieuw slide local device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
copywrong1982 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Via Homekit kan, dat heb ik nu ook nog. Die code is volgens mij 3858-4883 en is gelijk voor alle slides. Tenminste bij mij werkte die. Vanaf 2025.1 zit er echter ook een slide local integratie in HA, als je nu ermee start zou ik daar naar kijken. Ik zag zojuist na de upgrade dat HA slide directt zag als nieuw slide local device.
Ik zie de local integratie n HA idd.
Maar shit, nu vraagt hij een password per slide :O ....

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
water_escape schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Ik zie de local integratie n HA idd.
Maar shit, nu vraagt hij een password per slide :O ....
Staat op de sticker op je slide. Maar met api V2 kan toch zonder wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
V_ger schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:02:
[...]

Klopt. Ik had nog niet twee keer op reset geklikt :P.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
V_ger schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:02:
[...]

Dat is niet hetzelfde als je homekit code....

Ah edit: het gaat nu over de local slide integratie... nevermind :)

[ Voor 12% gewijzigd door copywrong1982 op 14-01-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wEZ013
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-06 16:50
Kodess schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:58:
[...]

Even wachten, in de 2025.1 release zit de Slide Local integratie ipv homeassistant :P
Bedankt voor je bericht, als ik deze integratie wil downloaden via de website
https://rc.home-assistant.io/integrations/slide_local
Krijg ik de volgende error... 8)7 ook als ik handmatig de integratie wil toevoegen via Add Integration kan ik 'Local Slide' niet vinden.
Mijn systeem heeft ook gewoon de laatste update (2025.1.2)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzw4ImhodtdPpMMEyvkXrUZG7RA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yPASI8iz4gqsKBalhcvuo3UR.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door wEZ013 op 14-01-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

wEZ013 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:40:
[...]

Krijg ik de volgende error... 8)7

[Afbeelding]
Met versie 2025.1 hoef je die integratie niet apart te downloaden. Die is namelijk vanaf die versie geïntegreerd in Home Assistant zelf.

Met behulp van de documentatie kun je de integratie ook toevoegen; https://www.home-assistant.io/integrations/slide_local

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker_brink
  • Niet online
wEZ013 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:40:
[...]

Krijg ik de volgende error... 8)7 ook als ik handmatig de integratie wil toevoegen via Add Integration kan ik 'Local Slide' niet vinden.
Mijn systeem heeft ook gewoon de laatste update (2025.1.2)

[Afbeelding]
Kijk anders hier hoe je het kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 11:17
Hi,

Op mijn huidige gordijn van Veneta zit aan het uiteinde een stuk plastic om te zorgen dat het begin van het gordijn in een plooi blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiPTSRHkPIG37gYPg_7dnwgdqqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GWVBFBmQGPeVIIS3UDXG0nH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie in de instructies dat je over het uiteinde het volgende stuk klikt: Dat gaat niet lukken in deze setup?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sw_Gr2SE5h7kn7GJjjORAGb9pNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKcbUF02hHktSlglj3kO2Ari.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij moet ik dan afscheid nemen van dit stuk plastic en iets anders verzinnen? Iemand tips of misschien ook hetzelfde gordijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 09:41
Ik heb de slide aan het plafond achter het gordijn gemonteerd. Mijn gordijnrail was niet geschikt voor montage op de rail. Vind dit ook steviger zitten dus heb hetzelfde gedaan bij een rail waarop het wel mogelijk was. Dus het kan met het stuk plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
WhiteAss schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:59:
Ik heb de slide aan het plafond achter het gordijn gemonteerd. Mijn gordijnrail was niet geschikt voor montage op de rail. Vind dit ook steviger zitten dus heb hetzelfde gedaan bij een rail waarop het wel mogelijk was. Dus het kan met het stuk plastic.
Heb je hier meer info/foto van?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ik heb slide op local api gezet door 2x op reset te klikken. Alles goed en wel.

Maar de gordijnen gaan nog steeds docht door iets anders, niet door mijn HA automation. Hoe kan dit?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Voxility schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:14:
[...]

Heb je hier meer info/foto van?

Dank!
De connector die je gewoonlijk aan het einde vd rail monteert waarop de Slide weer komt kan je met (de meegeleverde) schoeven en pluggen net achter de gordijnen aan de uiteinden van de rail aan het plafond bevestiging. Met 3 schoeven per houder mee ik. Ik weet niet wat er nog van de installatie instructie over is maar ik meen dat dit uitgelegd werdt. Krijg er niet echt een bruikbare foto van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
WhiteAss schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:31:
[...]

De connector die je gewoonlijk aan het einde vd rail monteert waarop de Slide weer komt kan je met (de meegeleverde) schoeven en pluggen net achter de gordijnen aan de uiteinden van de rail aan het plafond bevestiging. Met 3 schoeven per houder mee ik. Ik weet niet wat er nog van de installatie instructie over is maar ik meen dat dit uitgelegd werdt. Krijg er niet echt een bruikbare foto van gemaakt.
Aah dat zit er standaard bij? Good to know 😊

Ik dacht dat je zelf iets gemaakt/verzonnen had.

Klopt het dan dat de uiteindes op op een hele kleine 'hoek' zitten t.o.v de runners gezien de slide zelf dan net iets naast de rail komt? Dat is verwaarloosbaar denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Ja, hier werkt het sinds 2019 goed op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Werkt de slide ook op DS rail met wave gordijnen ?

Heb dit topic doorgelezen maar zie zo geen foto van een DS rail met wave gordijnen waar de slide op toegepast is.

Heb je 1 of 2 slides nodig als je een middensluiting hebt van 2 gordijnen op 1 rail ?

Loopt het touw / aandrijving door de rail ? Past dat wel erbij bij de runners ?

[ Voor 14% gewijzigd door bgrr op 19-01-2025 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 14:47
bgrr schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:59:
Werkt de slide ook op DS rail met wave gordijnen ?

Heb dit topic doorgelezen maar zie zo geen foto van een DS rail met wave gordijnen waar de slide op toegepast is.

Heb je 1 of 2 slides nodig als je een middensluiting hebt van 2 gordijnen op 1 rail ?

Loopt het touw / aandrijving door de rail ? Past dat wel erbij bij de runners ?
In mijn vorige huis had ik wave gordijnen en daar had ik de slide achter de rail aan het plafond geschroefd. 1 slide kan een dubbel gordijn doen, maar dan moet de sluiting wel echt in het midden zitten, de twee gordijnen gaan symmetrisch open en dicht. touwtje loopt onder de rail (ter hoogte van de runners)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxility
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cnkv-1EPVP32J4tDXMYj_h8yqOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmT7cstV1OWpvc8S86Kkih1D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BGh2KyaNDz5JuP692mg_KEa6iA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIriOulAJUzDcLvMSyW4ejgr.jpg?f=fotoalbum_tile

Klopt het dat de touwtjes van slide elkaar 'kruizen'? Of heb ik iets fout gedaan 🤡

Verder heb ik de slide aan het plafond bevestigd. Hiermee hangt het uiteinde van het gordijn dus nog 'los' en wordt deze bij elke keer openen net iets meegetrokken. Denk dat ik deze nog even moet fixeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
klopt helemaal. Ik heb de slide ook aan het plafond gehangen, met een blokje ertussen zodat hij even hoog hang als het gordijn.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
water_escape schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:48:
klopt helemaal. Ik heb de slide ook aan het plafond gehangen, met een blokje ertussen zodat hij even hoog hang als het gordijn.
Thanks! Heb je de uiteindes ook vastgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Voxility schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Thanks! Heb je de uiteindes ook vastgezet?
wat bedoel je daarmee? De slide hangt aan plafond en wat aan de andere kant zit aan de rails.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wEZ013
gebruiker_brink schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:34:
[...]

Kijk anders hier hoe je het kunt installeren.
Bedankt voor jullie antwoorden, ondanks dat kan ik de integratie slide local gewoon niet vinden in HA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLu8o98qkpFm6pzPePggXmvlMY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M3xjbCXKBsoc98PGQd8XWZiK.png?f=fotoalbum_large

Ik heb Slide nu wel werkend gekregen via de hacs integratie van ualex73 maar het blijft vreemd dat ik slide local niet kan vinden.

Nog een andere vraag: Ik wil de snelheid van mijn gordijnen instellen maar dat lukt niet via de app. Het lijkt alsof hij de settings van de app niet verstuurd naar slide ondanks dat er opgeslagen in beeld komt te staan.
Ik kan wel de gordijnen bedienen via de slide app. Is hier nog een andere optie voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:18

florholvoet

aka F0x.be

Ik heb gisteren mijn Slide integratie in HA "omgebouwd" van HomeKit naar Local API (aangezien de eerstgenoemde nog in beta was zogezegd).

Ik moest hiervoor mijn slide nog in Local API modus zetten: 2x reset knop indrukken en dan flikkerde de LED 5x ter bevesting.
Hierna kon ik bevestigen dat Local API actief was (gecheckt of poort 80 open stond met telnet).
En daarna ging de Slide Local integratie in HA zonder slag of stoot.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:31
Maakt dat ook wat uit? Waar ik in HomeKit vooral tegenaan loop is dat de gordijnen vaak nog op openen.. of sluiten.. staan, ondanks dat ze al volledig open of gesloten zijn. Ik moet dan vaak nog een paar keer openen of sluiten om de status juist te krijgen.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

De Homekit integratie ondersteunt (of ondersteunde?) ook stop_cover niet, terwijl de Slide Local API integratie dit wel aanbiedt.
Ik heb de indruk dat die implementatie gewoon iets vollediger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 15:09
Dag allemaal,

Misschien ben ik wat laat hiermee. Ik had 5 slides via de kickstarter gepledged maar omdat ik niet de gordijnen op een rails heb maar op een roedel, was mijn uitlevering uitgesteld. Van uitstel komt afstel...

Nu vind ik het extra wrang om te zien dat Slide nog wel bestaat maar ik ga echt niet nog eens honderden euros uitgeven.

Zijn er nog andere mensen die in dezelfde situatie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@RJVG Slide is nu te koop voor €170. Vind ik best een prima deal (onlangs nog €150 voor preorders) voor een product dat wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

RJVG schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:10:
Dag allemaal,

Misschien ben ik wat laat hiermee. Ik had 5 slides via de kickstarter gepledged maar omdat ik niet de gordijnen op een rails heb maar op een roedel, was mijn uitlevering uitgesteld. Van uitstel komt afstel...

Nu vind ik het extra wrang om te zien dat Slide nog wel bestaat maar ik ga echt niet nog eens honderden euros uitgeven.

Zijn er nog andere mensen die in dezelfde situatie zitten?
Bedoel je dat je ze indertijd wel betaald had maar had uitgesteld en dus niet meer van de oorspronkelijke leverancier hebt gekregen? Dan vrees ik dat je inderdaad pech hebt, lijkt me niet dat Robbshop openstaande verplichtingen heeft overgenomen. Maar je zou ze altijd eens kunnen contacteren, misschien dat ze je uit coulance nog iets kunnen aanbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
wEZ013 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor jullie antwoorden, ondanks dat kan ik de integratie slide local gewoon niet vinden in HA
[Afbeelding]

Ik heb Slide nu wel werkend gekregen via de hacs integratie van ualex73 maar het blijft vreemd dat ik slide local niet kan vinden.

Nog een andere vraag: Ik wil de snelheid van mijn gordijnen instellen maar dat lukt niet via de app. Het lijkt alsof hij de settings van de app niet verstuurd naar slide ondanks dat er opgeslagen in beeld komt te staan.
Ik kan wel de gordijnen bedienen via de slide app. Is hier nog een andere optie voor ?
klik op die slide optie, daarna krijg je 2 opties, slide local en slide. Kies daar Slide Local.
En natuurlijk je slides zelf ook op local zetten (2x reset snel indrukken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9itU6-Azm9RfuKrttsuJLWb3qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XpedH9rZP26L5RAUkr0tYUwV.png?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 15:09
TKroon schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 06:38:
@RJVG Slide is nu te koop voor €170. Vind ik best een prima deal (onlangs nog €150 voor preorders) voor een product dat wel goed werkt.
Nou ik vind 5 x €170 (= €850) best veel geld en al helemaal gezien het feit dat ik al ruim €350 heb betaald. Voorlopig neem ik mijn verlies. Dat is nu eenmaal zo met Kickstarter. Sinds de pledge wacht ik al jaren zonder automatische gordijnen en dat gaat prima. Misschien dat ik wel Aqara in de toekomst installeer maar dan hun rails optie.

@Hertog Ja direct bij Innovation in Motion via de Kickstarter. Ik kan niks vinden over dat Robbshop verplichtingen heeft over genomen. Dit zou dan duidelijk gecommuniceerd zijn.

Ach vooral jammer voor de jonge ondernemers. Eerst Slide daarna Loqed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Een veelvoud veel geld vinden is wel gek natuurlijk ;) als je kijkt wat de mogelijkheden zijn om je huidige rails te laten hangen kom je eigenlijk gewoon bij Slide uit. In sommige gevallen kan Switchbot nog. Maar om gordijnrails te vervangen door iets anders gaat mij wel ver. Als dat ding stuk is kun je je rails gaan vervangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker_brink
  • Niet online
wEZ013 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:11:
[...]

[Afbeelding]

Heb je wel Home Assistant 2025.1.1 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wEZ013
Nogmaals bedankt voor jullie hulp, zie hieronder...
Ook niemand die weet hoe ik de snelheid van de gordijnen kan aanpassen ? de app zegt dat de snelheid opgeslagen is maar de gordijnen blijven mega snel open en dicht gaan.
gebruiker_brink schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:19:
[...]

Heb je wel Home Assistant 2025.1.1 draaien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEXGpzf-yVGpnpbM7XcW7qh-zk0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/11RKYoh9H6BRIjf7xKZPMBZM.png?f=user_large
water_escape schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:59:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOtlp9fcR9bwblmskDbGYp7Jmwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/axE8MWbiFsMOflRUrYrt0RzO.png?f=fotoalbum_large

klik op die slide optie, daarna krijg je 2 opties, slide local en slide. Kies daar Slide Local.
En natuurlijk je slides zelf ook op local zetten (2x reset snel indrukken)

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:42
wEZ013 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:11:
Ook niemand die weet hoe ik de snelheid van de gordijnen kan aanpassen ?
Daar ben ik ook in geïnteresseerd omdat 1 van de 4 gordijnen 2 keer zo snel opent en sluit dan de andere 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
Ik vervang mijn gordijnrails binnenkort door een een zwarte variant. In de toekomst wil de gordijnen mogelijk nog automatiseren. Ik vind de slide een mooie oplossing, maar vraag me af hoe goed je die draadjes dan werkelijk gaat zien. Ik krijg dat op basis van de in dit topic aanwezige forum en de filmpjes op Youtube niet geheel scherp. Heeft iemand daar een betere foto / advies over? Ter info: de muur en het plafond eromheen zijn niet straks wit, dus ook daar zal het draadje qua kleur tegen af kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
pekelveld schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:02:
Ik vervang mijn gordijnrails binnenkort door een een zwarte variant. In de toekomst wil de gordijnen mogelijk nog automatiseren. Ik vind de slide een mooie oplossing, maar vraag me af hoe goed je die draadjes dan werkelijk gaat zien. Ik krijg dat op basis van de in dit topic aanwezige forum en de filmpjes op Youtube niet geheel scherp. Heeft iemand daar een betere foto / advies over? Ter info: de muur en het plafond eromheen zijn niet straks wit, dus ook daar zal het draadje qua kleur tegen af kunnen steken.
Ik heb ook een zwarte KS rails maar stoor me totaal niet aan het draadje. Natuurlijk als je weet dat deze er hangt en je gaat er met je neus bovenop zitten valt het kabeltje op. Maar als je gewoon normaal in je huis bezig bent en je opent of sluit de gordijnen valt dit echt niet op.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Bedenk je ook dat gordijnen bij een raam hangen. Als het gordijn gesloten is zie je de draadjes sowieso niet, als ze open zijn is het contrast met buiten zo groot dat je echt niet ziet. Ik ben zeker een mierenneuker, maar de draadjes vind ik echt geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:01
Rhapsody schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Hier in ieder geval de integratiepagina voor de 2025.1;

---
Na jaren trouwe dienst is bij mij net voor kerst 1 van de touwtjes geknapt. Gelukkig had ik nog een tweede slide. Eens kijken of ik de eerste nog kan repareren.
Dat lijkt me wel een nadeel aan dit systeem, zal er geen reparatiekit voor beschikbaar komen? Lijkt me wel zonde dat je de boel weg kan gooien als een simpel touwtje knapt. Ik moet nieuwe gordijnen + rails bestellen, dus twijfel om deze te pre orderen of direct maar ergens elektrische rails te bestellen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Als ik van nul af aan zou beginnen in een renovatieproject zou ik ook elektrische rails bestellen. Dit lijkt me gewoon een veel eenvoudiger en betrouwbaarder systeem.

Zonder voeding op de juiste plaats is dit echter niet mogelijk, dus voor retrofits vind ik Slide een hele mooie oplossing.

Ik heb vorige week mijn 2 laatste slides geïnstalleerd, een klusje dat ik al een half jaar aan het uitstellen was. Het ging vlotter dan verwacht en ik ben tevreden van het resultaat.

Nu inderdaad hopen dat ze nooit kapot gaan (hout aanraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Morpheusk schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Dat lijkt me wel een nadeel aan dit systeem, zal er geen reparatiekit voor beschikbaar komen? Lijkt me wel zonde dat je de boel weg kan gooien als een simpel touwtje knapt. Ik moet nieuwe gordijnen + rails bestellen, dus twijfel om deze te pre orderen of direct maar ergens elektrische rails te bestellen.
Ja dat ben ik met je eens. Aan de andere kant heeft het systeem wel lang gewerkt, want ik had mijn kickstarter versie al vrij snel in het begin.

Maar ik heb de mijne niet kunnen repareren helaas.

@wfveennl dank voor het aanbod, maar ik had zelf nog een reserve; dus ik ben voor nu voorzien :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rhapsody op 11-02-2025 20:05 ]

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 20:38
Rhapsody schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:35:
[...]

Ja dat ben ik met je eens. Aan de andere kant heeft het systeem wel lang gewerkt, want ik had mijn kickstarter versie al vrij snel in het begin.

Maar ik heb de mijne niet kunnen repareren helaas.
Vanwege de overstap naar andere rails en gordijnen kon ik mijn Slides niet meer gebruiken. Ze zijn in zeer geode staat in originele doos en werken perfect. Ik heb er 4 stuks liggen. Als interesse hebt kun je mij een pb sturen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Iemand die mij wil assisteren?
Ik heb al jaren een Slide hangen.
Ik heb op 23-08-2024 dit abbo afgesloten: https://www.robbshop.nl/slide-cloudservice-1-jaar
Tot vorige week prima te benaderen via Google Home maar nu al een week niet meer.

Via local API (HomeAssistant) kan ik de gordijnen openen en sluiten.
Als ik in Google Home naar Slide navigeer en Reconnect Account doe, dan krijg ik een 500 Server Error op api.goslide.io

iemand een idee of moet ik Robshop gaan benaderen?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 11:06
DonJunior schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:41:
Ik heb op 23-08-2024 dit abbo afgesloten: https://www.robbshop.nl/slide-cloudservice-1-jaar
Tot vorige week prima te benaderen via Google Home maar nu al een week niet meer.

Als ik in Google Home naar Slide navigeer en Reconnect Account doe, dan krijg ik een 500 Server Error op api.goslide.io

ik loop tegen hetzelfde aan maar dan met home assistant...

Edit: local mode aangezet en home assistant geupdate en nu werkt het.

[ Voor 5% gewijzigd door justinwolter op 17-02-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Als je ze via (HA en) de local API kan aansturen. Waarom zou je dan nog die cloud afhankelijkheid überhaupt willen?

Ben blij dat local api's bestaan voor alles wat ik qua smarthome in huis heb. Zodat het geen ewaste wordt als de online stekker eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Anoniem: 2158854 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:25:
Als je ze via (HA en) de local API kan aansturen. Waarom zou je dan nog die cloud afhankelijkheid überhaupt willen?

Ben blij dat local api's bestaan voor alles wat ik qua smarthome in huis heb. Zodat het geen ewaste wordt als de online stekker eruit gaat.
Dat is heel simpel. Ik heb meer mensen hier in huis lopen, ook nog mensen zonder telefoon (ja dat bestaat) wel handig als die ook de gordijnen kunnen openen via Google. Daarbij vind ik het ook gewoon fijn (gewoonte) om te kunnen roepen en dat dan de gordijnen open gaan en de lampen uit.
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Ik gebruik HA (via local API) als backup, mocht dus, net als nu Google een keer wegvallen.

Overigens als je je echt druk maakt over e-waste moet je uberhaupt niet beginnen aan dit soort technische foefjes, dan moet je de gordijnen gewoon met je handen open maken. Jij weet net zo goed als ik dat die dingen ook geen oneindig leven hebben.

Hoe dan ook, het probleem is uit zichzelf opgelost. Heb de Slides een keer herstart en nu werkt het weer, zowel via Google als local API. Prima dus.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Ah, via Google. :)
Wist je dat je dat je via HA kan laten lopen. Hoeft niet per se vanaf het device zelf.
HA en Google communiceren dan onderling. Dat scheelt ook weer dubbel instellen en onderhouden. Vet handig.

Enne... die felheid richting mij is natuurlijk nergens voor nodig. Bijzonder dat je er voor kiest om op een simpele vraag zo te reageren.
Misschien hanteer je een andere definitie van ewaste dan ik, in mijn geval kun je lezen dat ik zeker niet doel op iets wat na 10+ jaar de geest geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Anoniem: 2158854 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:38:
Ah, via Google. :)
Wist je dat je dat je via HA kan laten lopen. Hoeft niet per se vanaf het device zelf.
HA en Google communiceren dan onderling. Dat scheelt ook weer dubbel instellen en onderhouden. Vet handig.

Enne... die felheid richting mij is natuurlijk nergens voor nodig. Bijzonder dat je er voor kiest om op een simpele vraag zo te reageren.
Misschien hanteer je een andere definitie van ewaste dan ik, in mijn geval kun je lezen dat ik zeker niet doel op iets wat na 10+ jaar de geest geeft. ;)
Okee en verplaats jezelf nou eens in mijn situatie.. Je denkt een simpele vraag te stellen maar voordat je een bruikbaar antwoord krijgt moet je eerst gaan uitleggen waarom je de Slide gebruikt zoals je al jaren doet, om vervolgegens eigenlijk nog geen antwoord te krijgen op je vraag.
Daarnaast wordt er dan ineens gegooid met termen als e-waste.. waar is dat voor nodig dan? Wat helpt mij dat allemaal vooruit? Wellicht dat je dan enigszins begrijpt waar dat kleine beetje frustratie vandaan komt?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 23:50
DonJunior schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:41:

Als je bij een reconnect een 500 krijgt zou ik robbshop benaderen.
Is de API URL misschien gewijzigd?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Kodess schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:49:
[...]

Als je bij een reconnect een 500 krijgt zou ik robbshop benaderen.
Is de API URL misschien gewijzigd?
Dank voor het meedenken. Het is ondertussen uit zichzelf opgelost. Heb de Slide gereset. Daarna alles opnieuw ingesteld (m.u.v. Google Home) en blijkbaar hebben ze elkaar toch weer gevonden ofzo. Geen idee.
Het werkt nu weer, mijn zoontje heeft vanochtend weer lekker zelf de gordijnen open kunnen roepen. ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 23:50
DonJunior schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Dank voor het meedenken. Het is ondertussen uit zichzelf opgelost. Heb de Slide gereset. Daarna alles opnieuw ingesteld (m.u.v. Google Home) en blijkbaar hebben ze elkaar toch weer gevonden ofzo. Geen idee.
Het werkt nu weer, mijn zoontje heeft vanochtend weer lekker zelf de gordijnen open kunnen roepen. ;)
Fijn!
Ik vermoed dat ze het dan hebben opgelost aan de server kant. Een 500 foutmelding geeft toch echt aan dat er iets aan de server kant niet goed zat, en dat lossen ze natuurlijk op :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
De slide is vandaag weer even voor 160,55 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je voor twee symmetrische delen ook twee Slides nodig? Kan het niet heel duidelijk vinden, mij lijkt het van wel?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:55:
Heb je voor twee symmetrische delen ook twee Slides nodig? Kan het niet heel duidelijk vinden, mij lijkt het van wel?
Nee: https://nl.slide.store/pages/tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Heeft iemand wel is meegemaakt dat een Slide de gordijn uit zichzelf zo ver opendoet dat het draad zo gespannen staat als een gitaar snaar, en ook de motor vanaf de zijkant over het gordijnrail trekt? Het is mij nu 3 keer overkomen. de eerste paar keer was ik er nooit bij. Had na de 2 keer een tyrap gebruikt om nog strakker de motor op de rails te houden, maar alsnog heeft de Slide het voor elkaar gekregen om het iets te verschuiven, bizar dat de draad niet gesprongen is. Geen idee wat ik hier mee aan moet, iemand suggesties? 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLbGx_udqSxjfmGnX9hqeQOpLJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qPr3f9JbeEFDyvCAwrGkGYe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Heb dit ook gehad ja. Even opnieuw calibreren en zorg dat je eind hanger goed vast zit aan je rails

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
DonJunior schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:03:
Heb dit ook gehad ja. Even opnieuw calibreren en zorg dat je eind hanger goed vast zit aan je rails
Helaas helpt dit niet. Al twee keer de gordijnen gekalibreerd, morgen als alles weer goed zit voor de derde keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 07:44
Ja hier ook al een aantal keer gehad. Bij mij trekt hij zo hard dat die eindbeugel los kwam vanachter het einde van de rails. Ik heb ook al eens gehad dat hij die plastic pin doormidden brak. Vervangen voor een stukje paperclip. Die tiewrap oplossing ga ik onthouden voor een eventuele volgende keer. ;)
Blijft hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
De verwachte levertijd is inmiddels opgeschoven naar juli.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste