Hmz. Nieuwe slide app (iOS 1.43.31) crashed tijdens het starten. Had de hoop dat er een nieuwe update beschikbaar zou zijn, maar deze versie is van vandaag.
Ik keek net in de App Store, maar 1.43.31 is van een week geleden. Er is dus nog geen bijgewerkte app uit.Niek_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:10:
Hmz. Nieuwe slide app (iOS 1.43.31) crashed tijdens het starten. Had de hoop dat er een nieuwe update beschikbaar zou zijn, maar deze versie is van vandaag.
Ah, knap… Update was ‘vandaag’ uitgevoerd. Goedemorgen.UTMachine schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:40:
[...]
Ik keek net in de App Store, maar 1.43.31 is van een week geleden. Er is dus nog geen bijgewerkte app uit.
Kleine update over de iOS update (die wat langer duurt):
https://mailchi.mp/9345f0...online-11695?e=3a60f51cf5
https://mailchi.mp/9345f0...online-11695?e=3a60f51cf5
Update 28/5UTMachine schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:14:
[...]
Hier hetzelfde probleem, de slide hangt al 2 dagen aan de cloud, maar geen nieuwe firmware
https://www.reddit.com/r/...ion_does_your_slide_have/
Nog steeds niet

Ik ga 'm nu helemaal resetten en opnieuw installen zonder 'm op local te zetten.
Ik heb het opgegeven. Mijn Slide is "niet bereikbaar", geen idee waarom niet. Maar goed, met FW 1.10 werkt ook alles... Ik hoop dat er nog ooit een "lokale update" mogelijk wordt...Blaze85 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:57:
[...]
Update 28/5
Nog steeds niet
Ik ga 'm nu helemaal resetten en opnieuw installen zonder 'm op local te zetten.
Ik weet niet of het bij mij oploste, maar ik deed:Blaze85 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:57:
[...]
Update 28/5
Nog steeds niet
- slide reset
- slide aan het netwerk koppelen
- switchen naar local api (snelle test)
- switch naar cloud api
- power eraf voor 10+ seconden
- power erop en wachten
Bij mij duurde het een kleine 24 uur voordat de firmware werd bijgewerkt. Werkt lokaal prima, ik moest in Home Assistant wel de configuratie zo inregelen met de custom component. Net een tikje anders dan de documentatie:
Qua hardwareinstallatie heb ik weinig slechter gedocumenteerde producten meegemaakt eerlijk gezegd. Past ook totaal niet bij de uitstraling van de verpakking en de hardware die richting premium gaan.
code:
1
2
3
4
5
| cover: - platform: slide host: <ip adres> password: <device code> api_version: 1 |
Qua hardwareinstallatie heb ik weinig slechter gedocumenteerde producten meegemaakt eerlijk gezegd. Past ook totaal niet bij de uitstraling van de verpakking en de hardware die richting premium gaan.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Aan Kaj op Reddit specifiek vragen of hij mijn Slide kon updaten hielpUTMachine schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:10:
[...]
Ik weet niet of het bij mij oploste, maar ik deed:
- slide reset
- slide aan het netwerk koppelen
- switchen naar local api (snelle test)
- switch naar cloud api
- power eraf voor 10+ seconden
- power erop en wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Blaze85 op 02-06-2024 19:40 ]
Kan je vertellen wat er anders/fout was qua documentatie in het customer component? Dan moet die worden bijgewerkt.FirePuma142 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:51:
Bij mij duurde het een kleine 24 uur voordat de firmware werd bijgewerkt. Werkt lokaal prima, ik moest in Home Assistant wel de configuratie zo inregelen met de custom component. Net een tikje anders dan de documentatie:
code:
1 2 3 4 5 cover: - platform: slide host: <ip adres> password: <device code> api_version: 1
Dan ben je nu helemaal bijBlaze85 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:39:
[...]
Aan Kaj op Reddit specifiek vragen of hij mijn Slide kon updaten hielpAl mijn Slides hebben nu de 2.0 firmware.
Hier wordt vermeld dat elke firmware na Augustus 23 gebruik maakt van API v2, maar dat slaat denk ik alleen op de Cloud API, niet op de local API. De local API vereiste bij mij v1 en als password de device code. Met v2 met een willekeurig password, of de device code zit er geen leven in. Dat volgt overigens ook uit dit issue. Er wordt al naar gekeken.UTMachine schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:02:
[...]
Kan je vertellen wat er anders/fout was qua documentatie in het customer component? Dan moet die worden bijgewerkt.
[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 02-06-2024 20:15 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
In de cloud API zijn eigenlijk geen verschillende versies bekend, v1 of v2 slaat alleen op de local API. de README van de GitHub pagina is bijgewerkt.FirePuma142 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:14:
[...]
Hier wordt vermeld dat elke firmware na Augustus 23 gebruik maakt van API v2, maar dat slaat denk ik alleen op de Cloud API, niet op de local API. De local API vereiste bij mij v1 en als password de device code. Met v2 met een willekeurig password, of de device code zit er geen leven in. Dat volgt overigens ook uit dit issue. Er wordt al naar gekeken.
Probleem is en blijft is dat je de firmware versie niet kan zien, alleen via de reddit ... Dus is het lastiger om api versie 1 of 2 te kiezen, dus is uiteindelijk trial-and-error.
BTW - api versie 2 zonder paswoord lijkt bij mij gewoon te werken?
[ Voor 3% gewijzigd door UTMachine op 02-06-2024 21:14 ]
Ik had een werkende Slide, maar moest naar de local API dus ik heb de reset twee keer ingedrukt, volgens de led springt hij naar local maar daarna kwam ik niet verder. Dus ik heb hem gereset.
Werkt bij jullie een reset goed? Ik heb de laatste app versie uit de play store gepakt (ios crasht nog), de slide gereset, led pulseert, Android telefoon met het slidenetwerk verbonden. Ik heb connectiviteit, telefoon krijg ipadres 192.168.4.2, maar de app blijft maar klagen dat ik de slide moet resetten. Ik kan geen netwerk selecteren om mee te verbinden.
De slide zit conform de sheet van Kaj op firmware 2.0, dus dat is goed. Iemand enig idee waar ik mis ga?
Werkt bij jullie een reset goed? Ik heb de laatste app versie uit de play store gepakt (ios crasht nog), de slide gereset, led pulseert, Android telefoon met het slidenetwerk verbonden. Ik heb connectiviteit, telefoon krijg ipadres 192.168.4.2, maar de app blijft maar klagen dat ik de slide moet resetten. Ik kan geen netwerk selecteren om mee te verbinden.
De slide zit conform de sheet van Kaj op firmware 2.0, dus dat is goed. Iemand enig idee waar ik mis ga?
[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 13-06-2024 13:12 ]
Klik je wel goed door in de app? Als je kiest voor resetten zegt de app dat je moet verbinden met de wifi van de Slide.neographikal schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:10:
Ik had een werkende Slide, maar moest naar de local API dus ik heb de reset twee keer ingedrukt, volgens de led springt hij naar local maar daarna kwam ik niet verder. Dus ik heb hem gereset.
Het is mij afgelopen zaterdag iig gelukt. Kreeg het ook niet aan de gang naar local, dus eerst ook een reset gedaan.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Thanks! Hier kon ik wat mee, kleine python command line app gebouwd op basis hiervan waarmee ik iig van netwerk kan wisselen en de slide in de basis kan bedienen. Alleen de calibratie gaat niet goed, gordijnen blijven halverwege steken. Heeft iemand de volledige API-docs?WhiteAss schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:11:
Wat betreft de Local API. Ik heb hier wat documentatie in de vorm van een document en 2 json bestanden.
Mocht iemand een idee hebben hoe dit handiger te delen dan hoor ik het graag. maar het is iig nu geen share dit na wat tijd weer down is.
Slide Local API.docx
[...]
Slide HTTP (Local) API V0.9 Env.postman_environment (1).json
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 { "id": "674231eb-3a3d-43c2-92f6-ab1d5faac49a", "name": "Slide HTTP (Local) API V0.9 Env", "values": [ { "key": "slide_device_code", "value": "Enter_Your_Device_Code_Of_8_Characters", "enabled": true }, { "key": "slide_ip", "value": "192.168.$.$", "enabled": true } ], "_postman_variable_scope": "environment", "_postman_exported_at": "2019-11-10T21:54:56.576Z", "_postman_exported_using": "Postman/7.11.0" }
Slide HTTP (Local) API V0.9.postman_collection (1).json
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 { "info": { "_postman_id": "83506d9f-335f-4aaa-a582-5949a3bd74b6", "name": "Slide HTTP (Local) API V0.9", "schema": "https://schema.getpostman.com/json/collection/v2.1.0/collection.json" }, "item": [ { "name": "Slide.GetInfo", "request": { "method": "POST", "header": [ { "key": "Content-Type", "name": "Content-Type", "type": "text", "value": "application/json" } ], "body": { "mode": "raw", "raw": "" }, "url": { "raw": "{{slide_ip}}/rpc/Slide.GetInfo", "host": [ "{{slide_ip}}" ], "path": [ "rpc", "Slide.GetInfo" ] }, "description": "Request basic information from the device. Please note, output of identifiers (device name etc) is incomplete for now. \nWe're working hard to add these data points, in the meantime we recommend you take \"slide_id\" as unique identifier and bind it to a human-readable name on your end.\n\nUse \"pos\" parameter to obtain current curtain position. Output is a floating point between 0 and 1.\n0 is curtain(s) fully open, 1 is curtain(s) fully closed\n\nUse \"touch_go\" parameter to see if T&G is currently enabled or disabled. (The ability to toggle this feature will be added in the next version)." }, "response": [] }, { "name": "Slide.Calibrate", "request": { "method": "POST", "header": [ { "key": "Content-Type", "name": "Content-Type", "type": "text", "value": "application/json" } ], "body": { "mode": "raw", "raw": "" }, "url": { "raw": "{{slide_ip}}/rpc/Slide.Calibrate", "host": [ "{{slide_ip}}" ], "path": [ "rpc", "Slide.Calibrate" ] }, "description": "(Re)calibrate your curtains.\n\nOverwrites current calibration settings!" }, "response": [] }, { "name": "Slide.SetPos", "request": { "method": "POST", "header": [ { "key": "Content-Type", "name": "Content-Type", "type": "text", "value": "application/json" } ], "body": { "mode": "raw", "raw": "{\n\t\"pos\": 0\n}" }, "url": { "raw": "{{slide_ip}}/rpc/Slide.SetPos", "host": [ "{{slide_ip}}" ], "path": [ "rpc", "Slide.SetPos" ] }, "description": "Request Slide to move your curtain to a certain position.\n\nInput is a floating point between 0 and 1. \n\n0 is curtain(s) fully open, 1 is curtain(s) fully closed" }, "response": [] }, { "name": "Slide.Stop", "request": { "method": "POST", "header": [ { "key": "Content-Type", "name": "Content-Type", "type": "text", "value": "application/json" } ], "body": { "mode": "raw", "raw": "" }, "url": { "raw": "{{slide_ip}}/rpc/Slide.Stop", "host": [ "{{slide_ip}}" ], "path": [ "rpc", "Slide.Stop" ] }, "description": "This will stop the motor from moving.\n\n(Note: call will also respond with ' success' if the motor is not moving)" }, "response": [] }, { "name": "Slide.Config.WiFi", "request": { "method": "POST", "header": [ { "key": "Content-Type", "name": "Content-Type", "type": "text", "value": "application/json" } ], "body": { "mode": "raw", "raw": "{\n\t\"ssid\": \"YourNewSSID\",\n\t\"pass\":\"YourSuperSecretSSIDPassword\"\n}" }, "url": { "raw": "{{slide_ip}}/rpc/Slide.Config.WiFi", "host": [ "{{slide_ip}}" ], "path": [ "rpc", "Slide.Config.WiFi" ] }, "description": "Allows you to update the WiFi credentials that your Slide connects to." }, "response": [] } ], "event": [ { "listen": "prerequest", "script": { "id": "b05a27b6-ac23-4d81-be49-0d66a6f2f7dc", "type": "text/javascript", "exec": [ "" ] } }, { "listen": "test", "script": { "id": "73694967-2029-40fc-a1fc-c8d47b31ac3b", "type": "text/javascript", "exec": [ "" ] } } ], "protocolProfileBehavior": {} }
Kwam er niet doorheen, ben de app aan het bypassen. Als ik een stap verder ben zal ik het wel op github zetten, maar heb de documentatie nodig.Kodess schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:54:
[...]
Klik je wel goed door in de app? Als je kiest voor resetten zegt de app dat je moet verbinden met de wifi van de Slide.
Het is mij afgelopen zaterdag iig gelukt. Kreeg het ook niet aan de gang naar local, dus eerst ook een reset gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 13-06-2024 15:39 ]
https://www.dropbox.com/s...000rd3dz&st=44p1ko5x&dl=0neographikal schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:38:
Heeft iemand de volledige API-docs?
Daarnaast kun je bij de volgende libraries / integraties voor inspiratie kijken:
https://github.com/ualex73/slide
https://github.com/ualex73/goslide-api
https://github.com/jordenc/nl.innovationinmotion.slide
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Thanks, helaas geen van de implementaties geeft controle over de motor kracht. Is de source van de ios/android app ook publiek? Niet kunnen vinden tot nu toe.
Het is niet officieel gedocumenteerd, vandaar je het niet terug kan vinden. Slide maker zei ook dat je je slide stuk kan maken als je het verkeerd gebruikt (mogelijk lagere firmware versies?)neographikal schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:31:
Thanks, helaas geen van de implementaties geeft controle over de motor kracht. Is de source van de ios/android app ook publiek? Niet kunnen vinden tot nu toe.
Als je Android Studio installeert, een emulator opstart, de Slide app installeert en HTTPToolkit installeert, kan je erachter komen.
Payload voor motor setting "light":
Payload voor motor setting "medium":
Let op! Bij waardes hoger dan 1450 kan de motor stuk gaan
Zie ook deze thread: https://www.reddit.com/r/...or_strength_and_touch_go/code:
1
| POST naar http://<slide-ip>/rpc/Slide.Config.Motor |
JSON:
1
2
3
4
| { "maxcurrent": 900, "calib_current": 850 } |
JSON:
1
2
3
4
| { "maxcurrent": 1250, "calib_current": 1200 } |
Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe ik mijn Slides had gekoppeld, behalve dat ik ze rechtstreeks in HomeKit had toegevoegd (gelukkig op tijd de codes aangevraagd). Ik heb ik mijn Homey ingeruild voor Home Assistant en wil ze daar ook koppelen. Plus een Slide doet raar (wil maar 10 cm dicht).
Kan ik ze instellen op lokaal én HomeKit? Ik vind het allemaal wat spannend, zeker nu de app op iOS sowieso niet werkt.
Kan ik ze instellen op lokaal én HomeKit? Ik vind het allemaal wat spannend, zeker nu de app op iOS sowieso niet werkt.
Voor de geïnteresseerden, wellicht ook voor @neographikal om de motor strength buiten de app om in te stellen:blackd schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:03:
Als je Android Studio installeert, een emulator opstart, de Slide app installeert en HTTPToolkit installeert, kan je erachter komen.Let op! Bij waardes hoger dan 1450 kan de motor stuk gaan
Zie ook deze thread: https://www.reddit.com/r/...or_strength_and_touch_go/
code:
1 POST naar http://<slide-ip>/rpc/Slide.Config.Motor
JSON:
1 2 3 4 { "maxcurrent": 900, "calib_current": 850 }
JSON:
1 2 3 4 { "maxcurrent": 1250, "calib_current": 1200 }
De custom Slide integratie van ualex73 ondersteunt inmiddels het instellen van de motor strength. Op dit moment nog niet officieel gereleased maar wel beschikbaar onder de 'master' versie (de geinstalleerde versie kun je in HACS aanpassen).
Zie dit GitHub feature request:
https://github.com/ualex73/slide/issues/16
Hier is ook de payload voor 'strong' bekend gemaakt:
Payload voor motor setting "strong":
JSON:
1
2
3
4
| { "maxcurrent": 1500, "calib_current": 1450 } |
@iAR bij mijn weten, in ieder geval op firmware 2, is local mode gelijk ook beschikbaar via homekit, althans dat leek bij mij zo te zijn. Ik ben echter geen homekit kenner, maar zag de slide wel in HA discovered als nieuw device onder de HomeKit integratie.
[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 02-08-2024 10:28 ]
Thanks, ik had het inmiddels opgelost met een python scriptje. Maar er zijn inmiddels genoeg alternatieven, dus ik heb hem niet op github gedeeld
Eerder deze week is de IOS-app voorzien van een update. Vanmiddag ontving ik een mail met meer info. Voor degene die deze mail niet hebben ontvangen, bij deze.
Hey Slider, belangrijk bericht voor jouw Slide!
Bericht van de ontwikkelaar
"Kaj hier (nerd achter Slide). Goed nieuws! De laatste iOS app update wordt as-we-speak uitgerold. Hiermee is het mogelijk om je Slide lokaal, binnen je eigen wifi netwerk, via de iPhone app te bedienen. Ik ben Rob van Robbshop enorm dankbaar met de hulp in deze stap om ervoor te zorgen dat alle Slides het kunnen blijven doen.
Ook de server van Slide blijft draaien. Het in stand houden is helaas niet gratis dus mocht je hier gebruik van willen maken lees dan even de instructies verderop. Met de server zorg je ervoor dat je Slide kunt blijven bedienen met o.a. Google Home.
Bediening buiten je lokale netwerk om kan via de open-api (blijven). We zijn aan het onderzoeken om ook een app versie te lanceren die buitenshuis werkt (bij genoeg animo). Je kunt je interesse hieronder kenbaar maken.
Wellicht is dit mijn laatste bericht aan jou als nerd achter Slide. Tijd voor mij om wat stoom af te blazen. Ik hoop dat je nog jaren plezier hebt van je Slide, het product wat ik met veel liefde ontworpen heb."
Mogelijkheid 1 | App bediening binnen je eigen netwerk
Met de release van de nieuwe app is het -met name voor iOS gebruikers- weer mogelijk om je slides lokaal te bedienen met de app. Dit betekent dat je de gordijnen kunt bedienen wanneer je thuis bent binnen je lokale netwerk.
Toevoegen van het lokale ip-adres
Je dient je lokale Slide IP-adres toe te voegen via de vernieuwde app.
Bediening buiten je eigen netwerk kan in alleen via de open-api optie of via een VPN.
Op beide oplossingen kunnen wij op dit moment helaas geen ondersteuning op bieden.
Mogelijkheid 2 | Stembediening via de cloudservice
Zoals gezegd werkt de nieuwe app lokaal zonder verdere eisen. Wil je gebruik maken van spraakbesturinig dan is daar een cloud abonnement voor nodig. Google en IFTTT werken alleen met producten met een cloudconnectie.
SLIDE cloudservice
Het abonnement kost €12,- per jaar, per Slide. Als je dit wilt, kun je dit abonnement aanschaffen via onze shop met het e-mail adres dat is gekoppeld aan jouw Slide account. Je kunt het abonnement hier bestellen!
Let op
Bestel het cloud abonnement met het email-adres waar je deze mail op ontvangen hebt.
Vermeld bij jouw bestelling in de opmerkingen de ID van de Slide(s) en eventueel het e-mailadres van jouw Slide account als je deze hebt. Als je nog geen account hebt zullen wij deze aanmaken voor je.
Zonder abonnement stopt de cloud functionaliteit per 1 september.
Achtergrond | Waarom moet ik nu ineens betalen voor de cloudservice?
We begrijpen dat dit mogelijk als een onaangename verassing kwam. We willen dan ook even wat achtergrond geven over het waarom.
Ten eerste cloudservices zijn nooit gratis voor de fabrikant. Een fabrikant berekent de kosten vaak niet door omdat dit betaald kan worden uit de groei van het bedrijf.
Nu het bedrijf achter Slide stopt en er voorlopig geen nieuwe Slides bijkomen kan de server dus ook niet meer betaald worden uit de nieuwe verkopen. Wij hadden het ook graag anders gezien, maar de oplossing die wij nu bieden is de minst vervelende voor alle partijen.
We hopen dat je met de geboden oplossing nog jaren plezier van je mooie Slide zult hebben.
Ervaar je problemen met je Slide?
Mocht je problemen ervaren met je Slide, bijvoorbeeld als het updaten niet lukt, kijk dan eerst even hier. Mocht het niet lukken met deze handleiding, stuur dan even een mail. Vermeld hierbij het serienummer van je Slide, dit is de code bovenop de Slide waarmee je hem ook hebt aangemeld bij de app.
Let hierbij op: telefonisch kunnen wij je niet direct helpen, via de mail pakken wij het zo snel mogelijk voor je op.
Mogelijkheid 3 | Slide bedienen op afstand via de Slide app?
Zoals gezegd is het met de nieuwe app op dit moment standaard niet mogelijk om je Slide te bedienen wanneer je niet thuis bent. Bij voldoende animo kunnen we deze optie inbouwen in een nieuwe versie van de app. Nogmaals het is een toekomstige feature die we tegen een kleine vergoeding van ongeveer 2 euro kunnen aanbieden.
Koop nu jouw laatste slide nu het nog kan!
ROBBshop heeft de laatste Slide gordijnmotoren op voorraad. Of er in de toekomst nog meer gaan komen, is op dit moment nog onbekend. Wil je nog een gordijnmotor, bestel er dan snel eentje!
Gaat Slide Door? Ontdek de nieuwe Sliders
Rob van ROBBshop en Danny Klaverkamp - Slider van het eerste uur en mede ondernemer - hebben de handen ineengeslagen om dit mooie product in de 'lucht' te houden.
Wat betekent dit precies?
Samen hebben wij het bedrijf Smart innovation Partners opgericht om te kijken of we mogelijk in de toekomst met Slide een doorstart kunnen maken, eventueel met een productie partner. We vinden het product eigenlijk te mooi om er niets mee te doen. We houden je hiervan op de hoogte.
Hey Slider, belangrijk bericht voor jouw Slide!
Bericht van de ontwikkelaar
"Kaj hier (nerd achter Slide). Goed nieuws! De laatste iOS app update wordt as-we-speak uitgerold. Hiermee is het mogelijk om je Slide lokaal, binnen je eigen wifi netwerk, via de iPhone app te bedienen. Ik ben Rob van Robbshop enorm dankbaar met de hulp in deze stap om ervoor te zorgen dat alle Slides het kunnen blijven doen.
Ook de server van Slide blijft draaien. Het in stand houden is helaas niet gratis dus mocht je hier gebruik van willen maken lees dan even de instructies verderop. Met de server zorg je ervoor dat je Slide kunt blijven bedienen met o.a. Google Home.
Bediening buiten je lokale netwerk om kan via de open-api (blijven). We zijn aan het onderzoeken om ook een app versie te lanceren die buitenshuis werkt (bij genoeg animo). Je kunt je interesse hieronder kenbaar maken.
Wellicht is dit mijn laatste bericht aan jou als nerd achter Slide. Tijd voor mij om wat stoom af te blazen. Ik hoop dat je nog jaren plezier hebt van je Slide, het product wat ik met veel liefde ontworpen heb."
Mogelijkheid 1 | App bediening binnen je eigen netwerk
Met de release van de nieuwe app is het -met name voor iOS gebruikers- weer mogelijk om je slides lokaal te bedienen met de app. Dit betekent dat je de gordijnen kunt bedienen wanneer je thuis bent binnen je lokale netwerk.
Toevoegen van het lokale ip-adres
Je dient je lokale Slide IP-adres toe te voegen via de vernieuwde app.
Bediening buiten je eigen netwerk kan in alleen via de open-api optie of via een VPN.
Op beide oplossingen kunnen wij op dit moment helaas geen ondersteuning op bieden.
Mogelijkheid 2 | Stembediening via de cloudservice
Zoals gezegd werkt de nieuwe app lokaal zonder verdere eisen. Wil je gebruik maken van spraakbesturinig dan is daar een cloud abonnement voor nodig. Google en IFTTT werken alleen met producten met een cloudconnectie.
SLIDE cloudservice
Het abonnement kost €12,- per jaar, per Slide. Als je dit wilt, kun je dit abonnement aanschaffen via onze shop met het e-mail adres dat is gekoppeld aan jouw Slide account. Je kunt het abonnement hier bestellen!
Let op
Bestel het cloud abonnement met het email-adres waar je deze mail op ontvangen hebt.
Vermeld bij jouw bestelling in de opmerkingen de ID van de Slide(s) en eventueel het e-mailadres van jouw Slide account als je deze hebt. Als je nog geen account hebt zullen wij deze aanmaken voor je.
Zonder abonnement stopt de cloud functionaliteit per 1 september.
Achtergrond | Waarom moet ik nu ineens betalen voor de cloudservice?
We begrijpen dat dit mogelijk als een onaangename verassing kwam. We willen dan ook even wat achtergrond geven over het waarom.
Ten eerste cloudservices zijn nooit gratis voor de fabrikant. Een fabrikant berekent de kosten vaak niet door omdat dit betaald kan worden uit de groei van het bedrijf.
Nu het bedrijf achter Slide stopt en er voorlopig geen nieuwe Slides bijkomen kan de server dus ook niet meer betaald worden uit de nieuwe verkopen. Wij hadden het ook graag anders gezien, maar de oplossing die wij nu bieden is de minst vervelende voor alle partijen.
We hopen dat je met de geboden oplossing nog jaren plezier van je mooie Slide zult hebben.
Ervaar je problemen met je Slide?
Mocht je problemen ervaren met je Slide, bijvoorbeeld als het updaten niet lukt, kijk dan eerst even hier. Mocht het niet lukken met deze handleiding, stuur dan even een mail. Vermeld hierbij het serienummer van je Slide, dit is de code bovenop de Slide waarmee je hem ook hebt aangemeld bij de app.
Let hierbij op: telefonisch kunnen wij je niet direct helpen, via de mail pakken wij het zo snel mogelijk voor je op.
Mogelijkheid 3 | Slide bedienen op afstand via de Slide app?
Zoals gezegd is het met de nieuwe app op dit moment standaard niet mogelijk om je Slide te bedienen wanneer je niet thuis bent. Bij voldoende animo kunnen we deze optie inbouwen in een nieuwe versie van de app. Nogmaals het is een toekomstige feature die we tegen een kleine vergoeding van ongeveer 2 euro kunnen aanbieden.
Koop nu jouw laatste slide nu het nog kan!
ROBBshop heeft de laatste Slide gordijnmotoren op voorraad. Of er in de toekomst nog meer gaan komen, is op dit moment nog onbekend. Wil je nog een gordijnmotor, bestel er dan snel eentje!
Gaat Slide Door? Ontdek de nieuwe Sliders
Rob van ROBBshop en Danny Klaverkamp - Slider van het eerste uur en mede ondernemer - hebben de handen ineengeslagen om dit mooie product in de 'lucht' te houden.
Wat betekent dit precies?
Samen hebben wij het bedrijf Smart innovation Partners opgericht om te kijken of we mogelijk in de toekomst met Slide een doorstart kunnen maken, eventueel met een productie partner. We vinden het product eigenlijk te mooi om er niets mee te doen. We houden je hiervan op de hoogte.
Without disappointment, you can't appreciate victory.
@FrenkyBoy84 Goed dat ik een alert had op dit topic want deze mail was dus in mijn Junk folder terecht gekomen. Gelukkig optijd gezien. Waarvoor dank.
Edit; Wat is dit nu weer?
Wil ik het abbo bestellen, komen er 'verzendkosten' bij
:fill(white):strip_exif()/f/image/2yxTw3ImbIQHnXId7hvoinvD.png?f=user_large)
Edit2: Ondertussen contact gehad met Robshop en ze hebben het aangepast. Verzendkosten komen er nu niet meer bij.
Edit; Wat is dit nu weer?
Wil ik het abbo bestellen, komen er 'verzendkosten' bij
:fill(white):strip_exif()/f/image/2yxTw3ImbIQHnXId7hvoinvD.png?f=user_large)
Edit2: Ondertussen contact gehad met Robshop en ze hebben het aangepast. Verzendkosten komen er nu niet meer bij.
[ Voor 58% gewijzigd door DonJunior op 23-08-2024 16:25 ]
*sowieso
Met mogelijkheid tot lokale api durf ik het inmiddels ook wel aan om er 1 aan te schaffen. Dan kan ik hem in ieder geval blijven gebruiken middels HomeAssistant.
Maar voor ik hem hier thuis erdoor krijg, hoe zichtbaar zijn die touwtjes als het gordijn geopend is?
Ik kan dat niet heel duidelijk terugvinden ergens op een foto of video online. Iemand daar een afbeelding uit de praktijk van toevallig? Heb hier namelijk zwarte gordijnrails (over een lengte van +/- 3 meter met een enkel gordijn)
Maar voor ik hem hier thuis erdoor krijg, hoe zichtbaar zijn die touwtjes als het gordijn geopend is?
Ik kan dat niet heel duidelijk terugvinden ergens op een foto of video online. Iemand daar een afbeelding uit de praktijk van toevallig? Heb hier namelijk zwarte gordijnrails (over een lengte van +/- 3 meter met een enkel gordijn)
[ Voor 10% gewijzigd door S-te-fan op 29-09-2024 21:01 ]
Vanuit normale kijkhoeken vallen de touwtjes weg tegen je plafond, niet tegen de rails. Dat lijkt me de least of your worries.S-te-fan schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:59:
Met mogelijkheid tot lokale api durf ik het inmiddels ook wel aan om er 1 aan te schaffen. Dan kan ik hem in ieder geval blijven gebruiken middels HomeAssistant.
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Heb hier ook een zwarte rails. Die touwtjes vallen echt niet op. Ja als je er maar gaat zoeken. Maar heb nog nooit iemand gehad die ze direct zag, tot ik ze aan wees.S-te-fan schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:01:
@Furiousz dat zou top zijn.
@V_ger wellicht valt t inderdaad dan mee, het is dan ook wat het is
*sowieso
@Furiousz bedankt voor de foto. Dat valt inderdaad niet op, moest er al erg naar zoeken.
Ik heb 3 slides hangen sinds kickstarter. En dit hele nieuws gemist.
Ze werken nog en gaan automatisch open en dicht bij zons op en onder gang.
Wat zijn nu de juiste stappen voor mij om te doen?
- niks? ze werken. Maar kan dat later problemen geven?
- toevoegen aan HA? Maar welke stappen moet ik precies volgen hiervoor nu? Wat als ik ergens vast loop?
Ze werken nog en gaan automatisch open en dicht bij zons op en onder gang.
Wat zijn nu de juiste stappen voor mij om te doen?
- niks? ze werken. Maar kan dat later problemen geven?
- toevoegen aan HA? Maar welke stappen moet ik precies volgen hiervoor nu? Wat als ik ergens vast loop?
Water-Escape
@water_escape Robshop houdt de server overeind en je kan bij hen een abbo nemen (12 euro per jaar) om de Slides te laten werken.
https://www.robbshop.nl/slide-cloudservice-1-jaar
Zie ook: https://slide.store/blogs/news/slide-is-overgenomen
https://www.robbshop.nl/slide-cloudservice-1-jaar
Zie ook: https://slide.store/blogs/news/slide-is-overgenomen
*sowieso
@DonJunior heb wat terug zitten lezen, maar dat is erg duur voor 3 slides. De app gebruik ik niet. Ze moeten gewoon bij zons op en ondergang open en dicht blijven gaan zoals nu.
Water-Escape
@water_escape dan raad ik je aan om even de tijd te nemen en alles netjes via de lokale api te integreren in Home Assistant. Als de server ooit alsnog offline gaat, werkt niks meer en moet je ad hoc alles gaan uitvogelen. Zo ingewikkeld is het niet
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
klinkt als veiligste optie. Is daar een stappenplan voor gedocumenteerd?TKroon schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:00:
@water_escape dan raad ik je aan om even de tijd te nemen en alles netjes via de lokale api te integreren in Home Assistant. Als de server ooit alsnog offline gaat, werkt niks meer en moet je ad hoc alles gaan uitvogelen. Zo ingewikkeld is het niet
Water-Escape
Ik heb zelf geen home assistant, maar er is genoeg over te vinden.
1. Zorg dat je Slides up-to-date zijn
2. Schakel de Slides naar lokale api
3. Verbindt met Home Assistant en maak daar je automations
1. Zorg dat je Slides up-to-date zijn
2. Schakel de Slides naar lokale api
3. Verbindt met Home Assistant en maak daar je automations
Kan iemand kijken of bij hun de Slide app nog werkt? Bij mij blijft hij op een blauw scherm hangen. Heb een robshop abbo.
*sowieso
Ik heb zojuist 'cache' opgeruimd én de app geforceerd herstart.. meer dan dit zie ik niet;
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2DOCRPyDLqdeaxwwiqILWvUK.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door DonJunior op 27-11-2024 17:18 ]
*sowieso
Hier is alles weer gewoon dicht. Local control FTW.
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Bij mij werkt de app nog. Wel heb ik alle slides op local api ingesteld, mogelijk dat dat verschil maakt.
Ik krijg ook hetzelfde (niet werkende) scherm. Ook lokale API. Is trouwens op een Android toestel. Misschien dat dat verschil maakt.
Via HA maar ook via Google home werkt nog wel.
Via HA maar ook via Google home werkt nog wel.
Bedankt voor deze toevoegingV_ger schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:23:
Hier is alles weer gewoon dicht. Local control FTW.

Google Home werkt bij mij wel gewoon.. alleen de Slide app zelf doet moeilijk.
Ondertussen ben ik een stapje verder door een volledige app reset te doen.
Nu calibreren loop ik vast bij dit
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x501K6xq7qWe6JA3X5dHmVC3.jpg?f=user_large)
edit: Never mind, verkeerd lokale IP adres zorgt voor bovenstaand foutmelding. In router even het correcte adres opgezocht en nu werkt alles weer als vanouds.
[ Voor 11% gewijzigd door DonJunior op 27-11-2024 21:00 ]
*sowieso
OK dan zal ik er wat meer woorden aan besteden.DonJunior schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:57:
[...]
Bedankt voor deze toevoeging![]()
Google Home werkt bij mij wel gewoon.. alleen de Slide app zelf doet moeilijk.
Ondertussen ben ik een stapje verder door een volledige app reset te doen.
Nu calibreren loop ik vast bij dit
[Afbeelding]
Betalen om op afstand (vanaf buiten je huis) je gordijnen te openen en sluiten is suf overbodig. Apps en servers die niet werken zijn ook suf. Je kan het gewoon lokaal oplossen, dan werkt het gewoon.
Het is meer om mensen aan te moedigen om voor local control te gaan en de cloud lekker links te laten liggen.
@V_ger Als jij een handleiding voor me hebt die stap voor stap uitlegt hoe ik dit kan doen, zodat mijn vrouw en kinderen commando's kunnen blijven geven tegen Google en het allemaal 'gewoon' werkt. Houd ik mij van harte aanbevolen.
*sowieso
water_escape schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:45:
klinkt als veiligste optie. Is daar een stappenplan voor gedocumenteerd?
Op reddit heb ik dat eens uitgeschrevenDonJunior schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:06:
@V_ger Als jij een handleiding voor me hebt die stap voor stap uitlegt hoe ik dit kan doen, zodat mijn vrouw en kinderen commando's kunnen blijven geven tegen Google en het allemaal 'gewoon' werkt. Houd ik mij van harte aanbevolen.
https://www.reddit.com/r/...e_home_met_hulp_van_home/
Hier ook even de Slide app getest, slide in local mode, app werkt gewoon op een Android toestel.
Thanks! Kijk dat is informatie waar ik wat mee kan!blackd schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:15:
[...]
[...]
Op reddit heb ik dat eens uitgeschreven
https://www.reddit.com/r/...e_home_met_hulp_van_home/
Hier ook even de Slide app getest, slide in local mode, app werkt gewoon op een Android toestel.
*sowieso
Ontvang net een mailtje vanuit Robbshop:
Begin dit jaar komt het nieuws dat Innovation in Motion, het bedrijf achter Slide, stopt met de doorontwikkeling van het product. In mei kopen wij het IP en een restpartij Slides op. Deze hebben wij de afgelopen maanden voor een scherpe prijs aan kunnen bieden.
Deze voorraad is inmiddels op, maar de vraag naar Slide is groter dan ooit. Daarom steken wij onze nek uit en gaan proberen dit geweldige product terug op de markt te brengen.
Daar kun jij nu van profiteren!
Pre-order nu jouw Slide voor maar €149 in plaats van €299.
Hoe werkt het?
Medio januari moeten wij definitief de nieuwe productie van Slide doorzetten. Als we voor deze periode meer dan 350 Slides verkopen zetten we de productie definitief door.
Vanaf dat moment zal het ongeveer 6 maanden duren voordat de Slides weer leverbaar zijn. Dit duurt een tijdje, maar daarom profiteer je van de geweldig lage prijs van €149. Dus waar wacht je nog op?
Wel even 6 maanden wachten, twijfel twijfel.
Net met black friday switchbot curtain 3’s gekocht.
Net met black friday switchbot curtain 3’s gekocht.
[ Voor 59% gewijzigd door Dracula op 04-12-2024 19:24 ]
"In mei kopen wij het IP en een restpartij Slides op."
Ik had al eerder gemaild na het faillissement met de suggestie dat ze de IP van Slide gewoon op moeten kopen. Het is gewoon orderen in China en klaar is kees, want het product is zo goed als af.
Krijg je die 149 euro terug als deze actie niet slaagt?
En ben ook wel benieuwd of met de 'Robbshop' Slides je persé een abo moet nemen...
Ja, zie https://www.robbshop.nl/s...jnen/slide-gordijnsysteemBlaze85 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:28:
[...]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Waar staat de afkorting IP in dit geval voor?Blaze85 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:28:
[...]
Ik had al eerder gemaild na het faillissement met de suggestie dat ze de IP van Slide gewoon op moeten kopen. Het is gewoon orderen in China en klaar is kees, want het product is zo goed als af.
En ben ook wel benieuwd of met de 'Robbshop' Slides je persé een abo moet nemen...
Intellectual PropertyNiek_ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:43:
[...]
Waar staat de afkorting IP in dit geval voor?
De patent/copyright shit van de Slides.
Je leest het verkeerd denk ik, ze schrijven het in verleden tijd. Dus in mei hebben ze destijds de hele meute gekocht, maar de voorraad is nu op.. dus vandaar deze nieuwe actie/vraag naar interesse.Blaze85 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:28:
[...]
Overigens wel bijzonder dat ze dan een mail uitsturen naar een select groepje mensen, want ik heb deze niet gehad. Heb een slide abbo bij hen lopen en ingeschreven op de nieuwsbrief.
*sowieso
Ze hebben het naar het slide klantenbestand gestuurd. Dat kan ik zien aan het e-mail adres dat ze gebruiken.DonJunior schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:23:
[...]
Je leest het verkeerd denk ik, ze schrijven het in verleden tijd. Dus in mei hebben ze destijds de hele meute gekocht, maar de voorraad is nu op.. dus vandaar deze nieuwe actie/vraag naar interesse.
Overigens wel bijzonder dat ze dan een mail uitsturen naar een select groepje mensen, want ik heb deze niet gehad. Heb een slide abbo bij hen lopen en ingeschreven op de nieuwsbrief.
Ik heb wel interesse, maar dan moeten ze die regelmatig 'reset' waarbij hij geluid maakt fixen. Want ik zou er dan 1 nemen voor m'n slaapkamer.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Je bedoelt: ik doe de gordijnen om 7.05 handmatig open, maar de klok stond op 7.15 uur, en ging hij om 7.15 uur nog een keer trekken?Devil schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:37:
[...]
Ze hebben het naar het slide klantenbestand gestuurd. Dat kan ik zien aan het e-mail adres dat ze gebruiken.
Ik heb wel interesse, maar dan moeten ze die regelmatig 'reset' waarbij hij geluid maakt fixen. Want ik zou er dan 1 nemen voor m'n slaapkamer.
Nee, als bijvoorbeeld de wifi verbinding weer hersteld is maakt de motor een geluidje als bevestiging.
Zorgen voor beter wifi bereikTKroon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 06:52:
Nee, als bijvoorbeeld de wifi verbinding weer hersteld is maakt de motor een geluidje als bevestiging.
Zonder gekheid, hier merk ik dat (gelukkig) niet en we hebben hem in de slaapkamer hangen.
Hier dondert ie (als enige device!) de hele tijd van de wifi af. Echt irritant. Soms zelf zo erg dat het enige wat helpt is om de stekker er even uit te trekken. Oh en er weer in te doen natuurlijk.
De ene identificeert zich als slide_serienummer, maar de ander enkel als espressif.
Volgens de Unifi controller hebben ze allebei een excelente verbinding...
De ene identificeert zich als slide_serienummer, maar de ander enkel als espressif.
[ Voor 6% gewijzigd door V_ger op 05-12-2024 07:28 ]
Ja ik denk dat het ontstaat bij een disconnect van de wifi. Terwijl hij line of sight op een meter of drie van de unifi ap hangt.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
hopelijk komt er een vervolg want ik zou er graag eentje willen, er zijn immers niet zo heel veel oplossingen die compatible zijn met wave, ik heb er zelfs al eens over gedacht om uit de kliko een oude normale rail te trekken zodat er een curtainbot overheen kan rijden en dan een beugeltje of tiewrap gebruiken om hem aan mijn runner te hangen. maar ja een heel mooie oplossing is dat natuurlijk ook niet.
Check robshop even. Er zijn plannen...https://www.robbshop.nl/pre-order-slide-pro-slim-gordijnsysteem-wifii-chat schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:38:
hopelijk komt er een vervolg want ik zou er graag eentje willen, er zijn immers niet zo heel veel oplossingen die compatible zijn met wave, ik heb er zelfs al eens over gedacht om uit de kliko een oude normale rail te trekken zodat er een curtainbot overheen kan rijden en dan een beugeltje of tiewrap gebruiken om hem aan mijn runner te hangen. maar ja een heel mooie oplossing is dat natuurlijk ook niet.
Water-Escape
ik heb zelf ook een hele zwik (stuk of 50) esp8266/esp32 gebaseerde iot spullen in mijn netwerk hangen (ook unifi overigens), en heb de ervaring dat die het niet altijd even goed doen in gemengde 2,4/5GHz netwerken. Ik heb daarom een apart SSID voor dit soort devices, met de volgende settings:V_ger schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:28:
Hier dondert ie (als enige device!) de hele tijd van de wifi af. Echt irritant. Soms zelf zo erg dat het enige wat helpt is om de stekker er even uit te trekken. Oh en er weer in te doen natuurlijk.
-2,4Ghz only
-20Mhz kanaalbreedte
ik zie overigens ook net dat je in de Unifi controller voor een SSID tegenwoordig “Enhanced IoT Connectivity” aan kan zetten, wat erop lijkt dat het dan ook het een 2,4Ghz-only netwerk van maakt, plus nog wat andere optimalisaties tbv iot devices, meer hierover:
https://help.ui.com/hc/en...iFi-7-on-U7-Access-Points
Voor je andere devices (telefoons, laptops etc) maak je dan vervolgens een apart 2,4+5Ghz ssid aan.
Voor mij heeft dit iig geholpen om de slides en andere ESP gebaseerde spullen een stabiele verbinding te geven.
Ik heb al een apart IoT vlan/said op 2.4 only, maar zal je aanbevelingen even checken. Die IoT optimized ken ik nl niet. Ik heb geen wifi 7 though, slechts een armoedige AC...mtim schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:42:
[...]
ik heb zelf ook een hele zwik (stuk of 50) esp8266/esp32 gebaseerde iot spullen in mijn netwerk hangen (ook unifi overigens), en heb de ervaring dat die het niet altijd even goed doen in gemengde 2,4/5GHz netwerken. Ik heb daarom een apart SSID voor dit soort devices, met de volgende settings:
-2,4Ghz only
-20Mhz kanaalbreedte
ik zie overigens ook net dat je in de Unifi controller voor een SSID tegenwoordig “Enhanced IoT Connectivity” aan kan zetten, wat erop lijkt dat het dan ook het een 2,4Ghz-only netwerk van maakt, plus nog wat andere optimalisaties tbv iot devices, meer hierover:
https://help.ui.com/hc/en...iFi-7-on-U7-Access-Points
Voor je andere devices (telefoons, laptops etc) maak je dan vervolgens een apart 2,4+5Ghz ssid aan.
Voor mij heeft dit iig geholpen om de slides en andere ESP gebaseerde spullen een stabiele verbinding te geven.
Had dit probleem eerst ook dat mijn slides af en toe van de wifi afgingen. Kwam erachter dat als je de slides "locked" op 1 AP in de Unifi configuratie dat het probleem opgelost is (bij mij tenminste) En vanuit gaan dat je meerdere AP's hebt hangen in je woning.
@Holmes Idd meerdere, ik zal eens kijken welke AP het beste signaal heeft op de betreffende locaties en dan die vastzetten. Thanks voor de.tips.
Hier nooit last van gehad en ik heb een vrij matige RSSI van 68-74 op 1 van die dingenV_ger schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:28:
Verwijderd
Werkt dit systeem (ook bij de re-launch) zonder verplichte cloud? Dan heb ik er interesse in. 
Anders hoeft het voor mij niet, wil niet dat als 't internet er om wat voor reden dan ook uitligt, ik de gordijnen niet meer dicht kan doen. Al dan niet direct via de unit(s) zelf of Home Assistant.
Gewoon met een lokale API / MQTT / etc.
Anders hoeft het voor mij niet, wil niet dat als 't internet er om wat voor reden dan ook uitligt, ik de gordijnen niet meer dicht kan doen. Al dan niet direct via de unit(s) zelf of Home Assistant.
Yep met Home Assistant kun je ze zo instellen dat deze Slide gebruiken maken van een lokale API. Werkt perfect.Verwijderd schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:03:
Werkt dit systeem (ook bij de re-launch) zonder verplichte cloud? Dan heb ik er interesse in.
Wij gaan nu een nieuw huis bouwen en als wij in ons nieuwe huis weer gordijnen nemen dan staan deze Slides (als ze over zo'n 2 jaar nog te koop zijn) op nummer 1 om te kopen. Ik gebruik ze nu al jaren en ben onder de indruk van de kwaliteit.
Backer hier van het eerste uur. Mechanish/technisch zijn alle slides hetzelfde. Om meer 'bang for the buck' te regelen was er een tijdje als alternatief bedacht om meer mensen aan de slide te krijgen. Minder functionaliteit via de software.Dracula schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:01:
Hoe herken je een slide pro van een slide Light versie?
Voor zover ik begrepen heb zijn alle devices hetzelfde en zou een 'light' versie na reset met lokale API access alles moeten ondersteunen.
aw snap, was dat het alweer?
Met de overgang naar een andere Zyxel modem die meegeleverd wordt met Odido zijn alle expressif devices keurig nu te vinden onder hun daadwerkelijke devicename hier. Ook vallen ze na de update voor lokale besturing niet meer van het netwerk af. Misschien is er 1 nog niet overgezet in lokale modus?V_ger schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:28:
aw snap, was dat het alweer?
Ik ben ook wel tevreden over mijn 4 Slides. Wat ik echter tot op heden nog steeds erg slordig vind is het sluitende eind van een enkel gordijn, in mijn geval vitrage. Het laatste haakje hangt los. Ik heb Slide support wel eens gevraagd of ze daar geen oplossing voor hadden maar dat was niet het geval en ze konden verder ook niet adviseren.RogerSch schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:26:
[...]
Yep met Home Assistant kun je ze zo instellen dat deze Slide gebruiken maken van een lokale API. Werkt perfect.
Wij gaan nu een nieuw huis bouwen en als wij in ons nieuwe huis weer gordijnen nemen dan staan deze Slides (als ze over zo'n 2 jaar nog te koop zijn) op nummer 1 om te kopen. Ik gebruik ze nu al jaren en ben onder de indruk van de kwaliteit.
Heb jij dit wel op een of andere manier opgelost?
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Ik heb verschillende tiewraps gebruikt om de Slides beter te bevestigen. Schroef het gordijnrails ietjes los; dan kun je tiewraps eromheen wikkelen. De Slide-onderdelen hebben van die gaatjes waar je ook gebruik van kunt maken. Is veel steviger, scheelt ook gekraak.wfveennl schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:47:
[...]
Ik ben ook wel tevreden over mijn 4 Slides. Wat ik echter tot op heden nog steeds erg slordig vind is het sluitende eind van een enkel gordijn, in mijn geval vitrage. Het laatste haakje hangt los. Ik heb Slide support wel eens gevraagd of ze daar geen oplossing voor hadden maar dat was niet het geval en ze konden verder ook niet adviseren.
Heb jij dit wel op een of andere manier opgelost?
Bij mij zit het zoals op deze foto:Blaze85 schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:55:
[...]
Ik heb verschillende tiewraps gebruikt om de Slides beter te bevestigen. Schroef het gordijnrails ietjes los; dan kun je tiewraps eromheen wikkelen. De Slide-onderdelen hebben van die gaatjes waar je ook gebruik van kunt maken. Is veel steviger, scheelt ook gekraak.
:strip_exif()/f/image/eMyJZSFwqG3U08LW6AGtsS1l.jpg?f=fotoalbum_large)
Het laatste haakje van de enkele vitrage hangt gewoon los, heel erg lelijk dus. Als je het gordijn een haakje naar rechts opschuift dan heb je dit probleem niet maar dan krijg je weer een grote kier. Ik zou wel eens willen weten hoe jij en andere Slide gebruikers dit hebben opgelost. Mijn dubbele vitrages hebben er uiteraard geen last van.
Vanwege slijtage moeten wij nieuwe vitrages aanschaffen en dan willen we niet dat ze op deze manier naar beneden hangen. Een alternatief zouden de Forest rails en motors zijn maar die zijn peperduur. Voor een veel goedkoper alternatief kom ik uit bij de Switchbot Curtain 3. Maar ja het liefts zou ik de Slides blijven gebruiken.
@wfveennl zitten er niet gewoon 2 gaatjes in de pulley?
Waarom zet je dan geen runner vóór pulley?wfveennl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:49:
[...]
Bij mij zit het zoals op deze foto:
[Afbeelding]
Het laatste haakje van de enkele vitrage hangt gewoon los, heel erg lelijk dus. Als je het gordijn een haakje naar rechts opschuift dan heb je dit probleem niet maar dan krijg je weer een grote kier. Ik zou wel eens willen weten hoe jij en andere Slide gebruikers dit hebben opgelost. Mijn dubbele vitrages hebben er uiteraard geen last van.
Vanwege slijtage moeten wij nieuwe vitrages aanschaffen en dan willen we niet dat ze op deze manier naar beneden hangen. Een alternatief zouden de Forest rails en motors zijn maar die zijn peperduur. Voor een veel goedkoper alternatief kom ik uit bij de Switchbot Curtain 3. Maar ja het liefts zou ik de Slides blijven gebruiken.
Anders.wellicht kijken naar een overlap runner, zoiets.(heeft verschillende namen) https://www.hornbach.nl/p...rail-wit-2-stuks/6255162/
*sowieso
Op die manier...wfveennl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:49:
[...]
Bij mij zit het zoals op deze foto:
[Afbeelding]
Ik heb het "kierprobleem" opgelost door van te voren rekening te houden met de Slides door de gordijnrails een stukje naast elkaar te laten gaan. Was wel heel tricky, omdat je rekening moet houden met hoeveel ruimte je gordijnen ongeveer nodig hebben om dan vlak langs elkaar heen te gaan.
Zie dat Robbshop weer nieuw leven in dit product probeerd te stoppen. Je kunt nu een pre-order doen.
https://www.robbshop.nl/p...-slim-gordijnsysteem-wifi
Heb er eentje besteld voor me blog. Iemands anders al een order gedaan?
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
yes!! ben er erg blij mee dat het weer kan, ik heb nog 1 paar waar de slide ideaal voor is.HeroS schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:24:
Zie dat Robbshop weer nieuw leven in dit product probeerd te stoppen. Je kunt nu een pre-order doen.
Zover ik het begrijp is het nu standaard te koppelen met homey of HA, zonder dat je eerst de cloud nodig hebt.
Verwijderd
Ik wil er 3 bestellen, even wachten op de kerstbonus.HeroS schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:24:
Volgens mij niet, gewoon een aan de linker- en een aan de rechterkant. Maar ik gat het nog een keer goed bekijken.TKroon schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:01:
@wfveennl zitten er niet gewoon 2 gaatjes in de pulley?
Heb ik i.d.d. naar gekeken maar omdat het maar een kort gordijn is steekt deze weer uit als het gordijn open is.DonJunior schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:15:
[...]
Waarom zet je dan geen runner vóór pulley?
Anders.wellicht kijken naar een overlap runner, zoiets.(heeft verschillende namen) https://www.hornbach.nl/p...rail-wit-2-stuks/6255162/
Ook maar eens 2 bestellen begin Januari. Lijkt toch wel een mooi product voor de gordijnen beneden. Die 350 moeten we wel gaan halen lijkt me als ik de teller zo zie!
Weet iemand toevallig hoeveel ruimte je precies nodig hebt tussen je rails en je raam als je 2 slides naast elkaar wil plaatsten voor een gordijn en een vitrage?
als je zowel links als rechts stroom hebt, kun je ook aan beide kanten een slide monteren. dan is er geen dubbele dikte nodig.Jeffoz schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:06:
Weet iemand toevallig hoeveel ruimte je precies nodig hebt tussen je rails en je raam als je 2 slides naast elkaar wil plaatsten voor een gordijn en een vitrage?
Goedemorgen allen,
Ik had slide gekoppeld in Home Assistant via de homekit device integratie.
Om een aantal redenen ben ik volledig opnieuw begonnen met het inrichting van Home Assistant (schone installatie). Nu kan ik in de schone installatie van HA de slide niet meer vinden, via de homekit device integratie komt de slide niet naar voor. Ik heb Slide al volledig opnieuw ingesteld (reset en verbonden met netwerk) maar helaas heeft dit geen effect gehad.
Iemand die nog een tip heeft hiervoor ?
Alvast bedankt
gr wes
Om een aantal redenen ben ik volledig opnieuw begonnen met het inrichting van Home Assistant (schone installatie). Nu kan ik in de schone installatie van HA de slide niet meer vinden, via de homekit device integratie komt de slide niet naar voor. Ik heb Slide al volledig opnieuw ingesteld (reset en verbonden met netwerk) maar helaas heeft dit geen effect gehad.
Alvast bedankt
Even wachten, in de 2025.1 release zit de Slide Local integratie ipv homeassistantwEZ013 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:56:
Goedemorgen allen,
Alvast bedanktgr wes
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Heb je iets meer toelichting?Kodess schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:58:
[...]
Even wachten, in de 2025.1 release zit de Slide Local integratie ipv homeassistant
*sowieso
Hier in ieder geval de integratiepagina voor de 2025.1;
https://rc.home-assistant.io/integrations/slide_local
---
Na jaren trouwe dienst is bij mij net voor kerst 1 van de touwtjes geknapt. Gelukkig had ik nog een tweede slide. Eens kijken of ik de eerste nog kan repareren.
[ Voor 24% gewijzigd door Rhapsody op 01-01-2025 21:38 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Er loopt (liep?) een actie bij robbshop voor 150 euro (pre order).Rhapsody schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:37:
[...]
Hier in ieder geval de integratiepagina voor de 2025.1;
https://rc.home-assistant.io/integrations/slide_local
---
Na jaren trouwe dienst is bij mij net voor kerst 1 van de touwtjes geknapt. Gelukkig had ik nog een tweede slide. Eens kijken of ik de eerste nog kan repareren.
Loopt nog steeds tot half Januari.UTMachine schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:23:
[...]
Er loopt (liep?) een actie bij robbshop voor 150 euro (pre order).
Klopt, en je kan op de website zien, de levering gaat in Juni gebeuren ... Dus als iemand nog een Slide wilt bestellen, dan is het er nu tijd voor
Net 2 besteld voor gordijnen en vitrage. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat werken.
Weet iemand hoe het eruit ziet aan je raam kant? Zie je daar iets van de accessoires aan je rails bij een symmetrisch gordijn? De slides zelf hangen mooi achter de gordijnen bij een muur maar was benieuwd hoe het er bij je gordijnen zelf uitziet van buiten, kan daar niet echt filmpjes van vinden?
En ja ik snap dat je niet met je gordijnen dicht buiten gaat zitten kijken maar was gewoon benieuwd
Weet iemand hoe het eruit ziet aan je raam kant? Zie je daar iets van de accessoires aan je rails bij een symmetrisch gordijn? De slides zelf hangen mooi achter de gordijnen bij een muur maar was benieuwd hoe het er bij je gordijnen zelf uitziet van buiten, kan daar niet echt filmpjes van vinden?
En ja ik snap dat je niet met je gordijnen dicht buiten gaat zitten kijken maar was gewoon benieuwd
@Jeffoz, Hier heb je twee product review filmpjes waar je het wel uit kunt halen.
* Review van Bright YouTube: Een slim gordijn, DAT is pas fijn
* Review van Coolblue YouTube: Goochelen met je gordijnen? Slide - Slimmer Huis Afl. 25
* Review van Coolblue YouTube: Goochelen met je gordijnen? Slide - Slimmer Huis Afl. 25
Dank, morgen even bekijken!gebruiker_brink schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:20:
@Jeffoz, Hier heb je twee product review filmpjes waar je het wel uit kunt halen.
Hmm, ik moest natuurlijk weer mijn HA updaten en nu doen mijn slides het niet meer.
Ik heb zowel de custom integratie van ualex73 als de nieuwe slide local HA integratie geprobeerd, maar geen sjoege.
De custom integratie doet niets meer na updaten naar HA 2025.1.
De slide local geeft een foutmelding als ik hem probeer in te stellen.
Ik zie onderstaande in mijn logs, maar weet niet welke integratie daar voor heeft gezorgd.
Iemand een suggestie?
Edit: Met de slide app kan ik ze wel bedienen.
Ik heb zowel de custom integratie van ualex73 als de nieuwe slide local HA integratie geprobeerd, maar geen sjoege.
De custom integratie doet niets meer na updaten naar HA 2025.1.
De slide local geeft een foutmelding als ik hem probeer in te stellen.
Ik zie onderstaande in mijn logs, maar weet niet welke integratie daar voor heeft gezorgd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Logger: homeassistant.config Bron: config.py:1055 Eerst voorgekomen: 15:44:43 (2 gebeurtenissen) Laatst gelogd: 15:44:43 Platform error: cover - cannot import name 'DEVICE_CLASS_CURTAIN' from 'homeassistant.components.cover' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/cover/__init__.py) Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config.py", line 1055, in _async_load_and_validate_platform_integration platform = await p_integration.integration.async_get_platform(domain) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/loader.py", line 1108, in async_get_platform platforms = await self.async_get_platforms((platform_name,)) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/loader.py", line 1203, in async_get_platforms platforms[platform_name] = await future ^^^^^^^^^^^^ ImportError: cannot import name 'DEVICE_CLASS_CURTAIN' from 'homeassistant.components.cover' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/cover/__init__.py) |
Iemand een suggestie?
Edit: Met de slide app kan ik ze wel bedienen.