Weet je hoe je die comfort dan kan unlocken? ik denk dat je hiervoor een code moet hebben?Hertog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Robbshop heeft ze nog bestelbaar, voor 125 euro. Wel de 'comfort' variant maar dat maakt inmiddels niet meer uit als ik het goed begreep. Geen idee of ze ook daadwerkelijk op voorraad zijn.
https://www.robbshop.nl/s...-slim-gordijnsysteem-wifi
Werkt het niet door de local app te installen?UTMachine schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:37:
[...]
Weet je hoe je die comfort dan kan unlocken? ik denk dat je hiervoor een code moet hebben?
Ik heb geen comfort, vandaar dat ik het vraag
Zou ook kunnen dat het zowel softwarematig als firmwarematig is. Maar of er hardwarematig verschil in zat betwijfel ik ten zeerste. Ik heb altijd Comforts gehadUTMachine schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:43:
[...]
Ik heb geen comfort, vandaar dat ik het vraagEn een backup slide is wel meegenomen als het werkt met local api.
Eerder andersomBlaze85 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:08:
[...]
Hardwarematig waren ze volgens mij altijd allemaal hetzelfde, maar je betaalde extra zodat je ook softwarematig die functies had
Blaze85 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:03:
[...]
[...]
Ik neem aan dat ze gewoon een aardige voorraad nog hadden liggen, en deze verkopen zolang de voorraad strekt. Of bestellen ze daadwerkelijk nieuwe Slides bij de producent in China?
Geen idee verderUTMachine schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:37:
[...]
Weet je hoe je die comfort dan kan unlocken? ik denk dat je hiervoor een code moet hebben?
Edit: ik zie nu in een van de reviews:
Dus ik vermoed dat het inderdaad alleen softwarematig is en dat alle Slides weer hetzelfde zijn na deze firmware / app updates.Het enige nadeel voor mij is dat je een comfort krijgt en die moet registreren om er een pro van te maken , dit duurt 24 uur voor dat het dan een pro is.
[ Voor 10% gewijzigd door Hertog op 19-05-2024 15:17 ]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Mailtje naar support wordt (automatisch) beantwoord met dat er geen support meer is.RogerSch schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:42:
[...]
Je moet wel de pairing code bij Slide opvragen.... Of proberen de codes die in de thread worden genoemd voor je werken.
[English below]
[Working on crashing of the new iOS app, follow the discussion/update here: https://www.reddit.com/r/slidecurtains/]
Beste lezer,
Het bedrijf achter Slide heeft helaas de deuren moeten sluiten. Hierdoor is er geen klantenservice meer aanwezig om uw mail te beantwoorden. Binnenkort krijgt de Slide app een update waarmee hij lokaal te gebruiken is, zonder de Slide server, zodat u als het goed is wel van Slide gebruik kan blijven maken.
Kijk voor meer informatie op www.innovationinmotion.nl
------
Dear reader,
The company behind Slide has shut its doors sadly. This means there is no more support available to answer your question. In the next coming days an app update will be released that will enable your Slide to work without the Slide server. Hopefully, you will be able to keep enjoying your Slide.
For more information please visit www.innovationinmotion.nl
"I'll leave the party in style and not to be carried out"
Verwijderd
Zijn er andere gebruikers die via Home Assistant de local API gebruiken?
Ik heb de instructies van https://github.com/ualex73/slide/releases gevolgd, maar de slide verschijnt niet in HA. Via de Google Play app werkt de slide wel volledig.
Iemand een tip?
Ik heb de instructies van https://github.com/ualex73/slide/releases gevolgd, maar de slide verschijnt niet in HA. Via de Google Play app werkt de slide wel volledig.
Iemand een tip?
Ik weet dat het bij mij ook niet meteen goed ging. Had alles gedaan volgens instructies, maar zag ook niks verschijnen. Heb het een tijdje laten liggen en opeens zag ik het in mijn dashboard. Ik denk dat misschien een HA herstart geholpen heeft zonder dat ik het wist.
"I'll leave the party in style and not to be carried out"
Thanks! Heb er eentje besteld.Hertog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Robbshop heeft ze nog bestelbaar, voor 125 euro. Wel de 'comfort' variant maar dat maakt inmiddels niet meer uit als ik het goed begreep. Geen idee of ze ook daadwerkelijk op voorraad zijn.
https://www.robbshop.nl/s...-slim-gordijnsysteem-wifi
Hier ook gedaan maar kan de slide app niet openen, totaal zinloos dus
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
De reset knop moet je hebbenJoeri schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen wat de slide button is?
Ik zoek mij een ongeluk, maar kan geen knop vinden. Er zit in het midden een wit plastic ding daar kan ik op drukken wat ik wil, maar volgens mij is dat geen knopje.
[Afbeelding]
Ik denk dat dit weer een woordfoutje van de app is.Joeri schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen wat de slide button is?
Ik zoek mij een ongeluk, maar kan geen knop vinden. Er zit in het midden een wit plastic ding daar kan ik op drukken wat ik wil, maar volgens mij is dat geen knopje.
[Afbeelding]
Het gaat om de Reset button. Dat is het gaatje precies onder de QR-code
Indrukken met een pincet, inbusje of iets dergelijks. Het is fysiek voelbaar als je 'm indrukt.
Btw, dat middelste gaatje is volgens mij niets, het andere gaatje naast de reset is de LED.
Hadden ze er overigens wel even bij mogen zetten op het apparaat zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 19-05-2024 21:10 ]
Ahh de reset knop. Check. Had het al geprobeerd met een paperclip maar blijkbaar niet recht genoeg en het knopje gemist.
Ik gebruik de app niet. Connect via homebridge met Apple home met behulp van de local api. Als het niet blijkt te werken dan gaat hij weer retour.Toppe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:28:
[...]
Er komt een fix aan.Toppe schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:28:
[...]
Vanochtend ook Slide lokaal ingesteld.
Resetten ging niet in 1 keer, ging niet knipperen. Kennelijk drukte ik het resetknopje iets te snel in :-) , na rustig een seconde ertussen lukte het.
Later nog even puzzelen met node-red
Resetten ging niet in 1 keer, ging niet knipperen. Kennelijk drukte ik het resetknopje iets te snel in :-) , na rustig een seconde ertussen lukte het.
Later nog even puzzelen met node-red
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
Ik probeer het met HA aan de praat te krijgen, maar in de logs zie ik een 401 foutcode op de API call. Dat zou een authorisatieprobleem moeten betekenen. In de configuratie staat geen gebruikersnaam (alleen bij de cloud api, en ik wil juist de local api gebruiken). Wat doe ik fout?MixT2311 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:01:
Ik weet dat het bij mij ook niet meteen goed ging. Had alles gedaan volgens instructies, maar zag ook niks verschijnen. Heb het een tijdje laten liggen en opeens zag ik het in mijn dashboard. Ik denk dat misschien een HA herstart geholpen heeft zonder dat ik het wist.
[aanvulling]: Kan het zijn dat ik eerst de officiele HA integratie moet installeren en daarna pas de versie van ualex73? Ik heb nu alleen dat laatste gedaan...
Tx,
Anton
[ Voor 10% gewijzigd door woutersa op 20-05-2024 14:14 ]
Hier ook per vanochtend over op de local API met vier Slides. Even een klein werkje om ze na te lopen, gelukkig had ik de codes bij installatie ergens genoteerd dat scheelde zoeken op het apparaat zelf, niet zo praktisch als die tegen het plafond hangt.
Met een satéprikker bleek de resetknop goed te bedienen. Ik had ze in de router al ooit een fixed IP gegeven met een DHCP reservering, dat scheelde ook zoeken. Vandaag blij met de extra moeite die ik 6 jaar geleden heb genomen. 
Werkt nu uitstekend verder met de lokale API, op twee Android toestellen (die van mijn vrouw en die van mij) plus de integratie met Domoticz door over te stappen op de "local" versie van de plugin van Lokonli
Die herkende de slides rap en daarna was het een kwestie van vier maal "vervang" / "replace device" in Domoticz. Daardoor bleven alle scripts en timers werken en de historie naadloos behouden.
Ik vind het zeer netjes hoe ze dit afronden bij IIM ondanks de teleurstelling die de sluiting voor ze moet zijn. Daar kunnen vele anderen met nog iets van leren.
Werkt nu uitstekend verder met de lokale API, op twee Android toestellen (die van mijn vrouw en die van mij) plus de integratie met Domoticz door over te stappen op de "local" versie van de plugin van Lokonli
Ik vind het zeer netjes hoe ze dit afronden bij IIM ondanks de teleurstelling die de sluiting voor ze moet zijn. Daar kunnen vele anderen met nog iets van leren.
Weet iemand ook hoe het moet met een Homey Pro? bij installeren kan je kiezen voor local API en kan je de Slide’s toevoegen maar kan nergens een ip adres of zo toevoegen.
Kun je de lokale slide ook bedienen met twee verschillende (android) telefoons? Als ik de app open op telefoon twee dan krijg ik weer dat hele reset verhaal. Maar ik ben blij dat het eindelijk gelukt was op mijn telefoon. Geen zin om de boel weer te resetten en calibreren etc. Of doe ik wat fout?
Ja dat kan. Op de tweede telefoon krijg je inderdaad weer de instructie om te resetten en over te stappen op de local api, maar dat hoef je dan niet meer te doen, want al gedaan. Invullen code en ip-adres is voldoende. Ook het kalibreren heb ik op het tweede toestel gewoon meteen doorgeklikt dat alles in orde was zonder de beweging van de gordijnen af te wachten.Joeri schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:29:
Kun je de lokale slide ook bedienen met twee verschillende (android) telefoons? Als ik de app open op telefoon twee dan krijg ik weer dat hele reset verhaal. Maar ik ben blij dat het eindelijk gelukt was op mijn telefoon. Geen zin om de boel weer te resetten en calibreren etc. Of doe ik wat fout?
Nu werkt het op onze beide toestellen en de kalibratie van de gordijnen is daardoor niet verstoord.
Met Android krijg ik op een telefoon een blank scherm en op een andere telefoon start de app wel. Daar kan ik de installatie procedure doorlopen maar wat ik ook probeer de Slide motor wordt op geen enkele manier toegevoegd.YellowCab schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:53:
Gisteravond heb ik de Slide app geüpdatet in de App Store, maar sindsdien werkt hij niet meer. De app opent en sluit dan direct weer af. Een herstart van mijn iPhone heeft niet geholpen. Ervaart iemand anders dit ook?
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Verwijderd
Dit probleem is opgelost. Ik heb de custum component van Github opnieuw geinstalleerd via HACS en nu werkt het perfect.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:55:
Zijn er andere gebruikers die via Home Assistant de local API gebruiken?
Iemand een tip?
Hoe heb je dit gedaan, of waar kan ik vinden hoe je dit doet?Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:57:
[...]
Dit probleem is opgelost. Ik heb de custum component van Github opnieuw geinstalleerd via HACS en nu werkt het perfect.
Alvast dank,
Anton
Mooi dat het gelukt is, dat heb ik ook even gedaanM_Peror schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:07:
Ik had ze in de router al ooit een fixed IP gegeven met een DHCP reservering, dat scheelde ook zoeken. Vandaag blij met de extra moeite die ik 6 jaar geleden heb genomen.
Ik zit te kijken om een slide van iemand over te nemen. Maar als dat een "light" versie, is dat nog om te zetten nu naar de comfort? Ik vind touch and go wel echt een vereiste voor de acceptance factor namelijk....
Verwijderd
HACS installeren, de volgende repository toevoegen: https://github.com/ualex73/slide.gitwoutersa schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:12:
[...]
Hoe heb je dit gedaan, of waar kan ik vinden hoe je dit doet?
Alvast dank,
Anton
Vervolgens de custom slide component downloaden via HACS, de lokale slide integratie toevoegen aan configuration.yaml, en dan HA herstarten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2024 20:59 ]
Wat ik er van begrepen heb hebben/gaan alle slides een firmware upgrade krijgen die lokale control mogelijk maakt. Dus ook de "light" versie. Basically bestaat er dan geen light/comfort/pro versie meer, dan zijn ze allemaal pro's. Onder de motorkap is het allemaal hetzelfde.FlowinG schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:20:
Ik zit te kijken om een slide van iemand over te nemen. Maar als dat een "light" versie, is dat nog om te zetten nu naar de comfort? Ik vind touch and go wel echt een vereiste voor de acceptance factor namelijk....
Did exactly that, but no resultVerwijderd schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:56:
[...]
HACS installeren, de volgende repository toevoegen: https://github.com/ualex73/slide.git
Vervolgens de custom slide component downloaden via HACS, de lokale slide integratie toevoegen aan configuration.yaml, en dan HA herstarten.
2024-05-20 21:23:54.872 INFO (MainThread) [custom_components.slide] Slide Cloud API not configured
2024-05-20 21:23:54.873 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ-L1: API=http://192.168.2.5/rpc/Slide.GetInfo, type=POST, data=null
2024-05-20 21:23:54.914 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES-L1: API=http://192.168.2.5/rpc/Slide.GetInfo, type=POST, HTTPCode=401, WWW-Authenticate=Digest qop="auth", realm="iim", nonce="664ba34b"
2024-05-20 21:23:54.916 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Failed request Local API v2. HTTPCode=401
2024-05-20 21:23:54.917 ERROR (MainThread) [custom_components.slide.cover] Unable to setup Slide Local '192.168.2.5'
It keeps on giving an authentication error...
Blijft nog wel onduidelijk of ze alleen de toevoeging local control krijgen en er dus wel/niet aparte versies zijn. Comfort en pro zal hetzelfde worden, maar bij de light blijft er denk ik een kans bestaan dat daar touch en go niet standaard aangezet wordt.smuldersbram schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:16:
[...]
Wat ik er van begrepen heb hebben/gaan alle slides een firmware upgrade krijgen die lokale control mogelijk maakt. Dus ook de "light" versie. Basically bestaat er dan geen light/comfort/pro versie meer, dan zijn ze allemaal pro's. Onder de motorkap is het allemaal hetzelfde.
Maar goed, afwachten dus tot er duidelijkheid komt.
Verwijderd
@woutersa Dat is een compleet andere error dan ik kreeg. Hoe ziet je configuration.yaml eruit?
Ik had het even gevraagd, maar Robbshop heeft dus nog een grote voorraad Slides liggen. Het is dus niet zo dat ze kunnen bijbestellen in de fabriek in China. Ik heb er zelf ook maar eentje bijbesteld (zeker voor die prijs). Hopelijk kan ik dan een paar jaar langer genieten van mijn Slides met eentje als reserve.Blaze85 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:03:
[...]
[...]
Ik neem aan dat ze gewoon een aardige voorraad nog hadden liggen, en deze verkopen zolang de voorraad strekt. Of bestellen ze daadwerkelijk nieuwe Slides bij de producent in China?
Resteren nog de vragen:
Niemand die dit kan ontfutselen uit de API? Gebruiken ze standaard zontijden uit Amsterdam ofzo?Hoe checkt deze local app wanneer de zon op of onder gaat? Waar haalt de local app die constant aangepaste tijden elke keer vandaan? Weet iemand dat?
Blaze85 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:14:
Weet iemand wat er met de app in de appstore gebeurt over een paar jaar? Bestaat die app dan nog wel als je 'm bv. op een nieuwe telefoon wil installeren?
[ Voor 31% gewijzigd door Blaze85 op 21-05-2024 14:21 ]
cover:Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:05:
@woutersa Dat is een compleet andere error dan ik kreeg. Hoe ziet je configuration.yaml eruit?
- platform: slide
host: 192.168.2.5
password: *** (code van de slide waarmee ik ook de app aan de praat heb gekregen)
api_version: 1 (ik heb ook 2 geprobeerd, maar dat maakt geen verschil)
Voor de duidelijkheid: De tekst tussen haakjes staat dus niet in mijn yaml :-)
Ik heb volgens instructies the 4 Slide's overgezet naar local. In de app werken ze alle vier.
In Homey is het echter een nader verhaal. In Homey Pro 2019 kan ik er maar twee stuks toevoegen, de andere twee krijg ik niet te zien. Heeft iemand misschien een wat het probleem zou kunnen zijn?
In Homey is het echter een nader verhaal. In Homey Pro 2019 kan ik er maar twee stuks toevoegen, de andere twee krijg ik niet te zien. Heeft iemand misschien een wat het probleem zou kunnen zijn?
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Verwijderd
Er komt een HTTP 401 in je log voor. Dat is een autorisatieprobleem ergens.woutersa schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:28:
[...]
cover:
password: *** (code van de slide waarmee ik ook de app aan de praat heb gekregen)
Je yaml ziet er volgens mij ook goed uit, dus misschien iets netwerk gerelateerds?
Het lijkt erop dat je slide nog met oude firmware werkt ... Alleen zit er nog een bug in de integratie, die ondersteunt api_version=1 niet zo lekker ... Ik heb de fix lokaal, maar nog niet in de repo gegooid (ik poog dit vanavond te doen).woutersa schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:28:
[...]
cover:
Ik vermoed dat ik idd nog versie 1.10 firmware heb, heb nooit de versie 2 gepusht gekregen. Geen idee hoe ik nu nog naar de nieuwste fw kan komen...UTMachine schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:53:
[...]
Het lijkt erop dat je slide nog met oude firmware werkt ... Alleen zit er nog een bug in de integratie, die ondersteunt api_version=1 niet zo lekker ... Ik heb de fix lokaal, maar nog niet in de repo gegooid (ik poog dit vanavond te doen).
Als je een nieuwe repo hebt, ga ik hem direct testen!
Helaas lukt het mij maar niet op de tweede telefoon. Na het IP adres invullen, blijft het scherm hangen op kalibreren. Ik kan daar niet doorklikken en krijg een time out.M_Peror schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:16:
[...]
Ja dat kan. Op de tweede telefoon krijg je inderdaad weer de instructie om te resetten en over te stappen op de local api, maar dat hoef je dan niet meer te doen, want al gedaan. Invullen code en ip-adres is voldoende. Ook het kalibreren heb ik op het tweede toestel gewoon meteen doorgeklikt dat alles in orde was zonder de beweging van de gordijnen af te wachten.
Nu werkt het op onze beide toestellen en de kalibratie van de gordijnen is daardoor niet verstoord.
Als ik daarna op opslaan druk dan kom ik weer bij het beginscherm om een nieuwe slide te installeren.
Net gingen bij mij 2 Slides de LED aan, en bleef aan. Iemand een idee wat dat betekent? Firmware update?
Mail over Slide van Robbshop, die nemen de server van Slide sowieso voor een maand extra over; daarna gaan ze kijken of er genoeg animo is om de server in de lucht te houden middels een abonnement
[mail]
Dit is jouw laatste kans om een Slide gordijnmotor te bemachtigen!
Innovation in motion, het bedrijf achter Slide stopt, wat inhoudt dat de productie van de slimme gordijnmotoren volledig is gestopt. ROBBshop heeft de ALLERLAATSTE Slide gordijnmotoren op kunnen kopen, daarom kun jij nu een Slide kopen met maar liefst 50% KORTING.
Blijft de Slide gordijnmotor gewoon werken? JA!
De Slide gordijnmotoren blijven gewoon naar behoren werken, alleen dan wel net iets anders. De server die Slide namelijk gebruikt voor de motoren wordt stopgezet. Dit betekend dat er geen nieuwe updates komen voor de gordijnmotor en dat de bediening volledig lokaal wordt. De Slide blijft dus gewoon direct werken met de app, alleen kun je jouw gordijn dan niet op afstand bedienen. Het is wel mogelijk om de Slide op afstand te bedienen als deze is gekoppeld aan een smart home controller zoals Homey, Home Assistant of de FIBARO Home Center 3. De gordijnmotor werkt alleen niet meer met spraakassistenten zoals Google Assistant wat het voorheen wel deed.
Kan de Slide server blijven bestaan?
De Slide servers stoppen per 1 juni vanuit Innovation in motion. Wij hebben besloten om de servers in ieder geval 1 maand langer online te houden. In die maand wil ROBBshop kijken of het mogelijk is om de Slide servers in de lucht te houden. Als dit lukt dan kan de gordijnmotor gewoon op afstand bediend blijven worden in de app en blijft hij werken met spraakassistenten. Om deze servers in de lucht te houden hebben wij jullie hulp nodig. Deze servers kosten namelijk geld, hierdoor moeten wij een bijdrage vragen aan de gebruikers van Slide. We denken dat dit circa 1 euro per maand zal zijn. Als er voldoende animo is voor deze optie zal ROBBshop de kosten van de servers overnemen.
Poll
Om te kijken of er genoeg animo is vragen wij aan jou om vrijblijvend antwoord te geven op de vraag hieronder. Deze poll is puur om te kijken hoeveel interesse er bestaat voor een degelijke oplossing.
Poll : Zou je een abonnement nemen om de Slide server te behouden?
Ja
Nee
ROBBshop heeft sowieso besloten om de server nog 1 maand extra in de lucht te houden (tot 1 juli) om alle nieuwe klanten de optie te geven om hun systeem te upgraden naar de laatste firmware
OP=OP
Als de Slide gordijnmotoren op zijn, zijn ze ook echt op. ROBBshop houdt wel een aantal modellen achter voor eventuele garanties. De garantie op een Slide gordijnmotor is net zoals alle andere producten gewoon 2 jaar, je hoeft je daarover dus geen zorgen te maken!
[/mail]
[mail]
Dit is jouw laatste kans om een Slide gordijnmotor te bemachtigen!
Innovation in motion, het bedrijf achter Slide stopt, wat inhoudt dat de productie van de slimme gordijnmotoren volledig is gestopt. ROBBshop heeft de ALLERLAATSTE Slide gordijnmotoren op kunnen kopen, daarom kun jij nu een Slide kopen met maar liefst 50% KORTING.
Blijft de Slide gordijnmotor gewoon werken? JA!
De Slide gordijnmotoren blijven gewoon naar behoren werken, alleen dan wel net iets anders. De server die Slide namelijk gebruikt voor de motoren wordt stopgezet. Dit betekend dat er geen nieuwe updates komen voor de gordijnmotor en dat de bediening volledig lokaal wordt. De Slide blijft dus gewoon direct werken met de app, alleen kun je jouw gordijn dan niet op afstand bedienen. Het is wel mogelijk om de Slide op afstand te bedienen als deze is gekoppeld aan een smart home controller zoals Homey, Home Assistant of de FIBARO Home Center 3. De gordijnmotor werkt alleen niet meer met spraakassistenten zoals Google Assistant wat het voorheen wel deed.
Kan de Slide server blijven bestaan?
De Slide servers stoppen per 1 juni vanuit Innovation in motion. Wij hebben besloten om de servers in ieder geval 1 maand langer online te houden. In die maand wil ROBBshop kijken of het mogelijk is om de Slide servers in de lucht te houden. Als dit lukt dan kan de gordijnmotor gewoon op afstand bediend blijven worden in de app en blijft hij werken met spraakassistenten. Om deze servers in de lucht te houden hebben wij jullie hulp nodig. Deze servers kosten namelijk geld, hierdoor moeten wij een bijdrage vragen aan de gebruikers van Slide. We denken dat dit circa 1 euro per maand zal zijn. Als er voldoende animo is voor deze optie zal ROBBshop de kosten van de servers overnemen.
Poll
Om te kijken of er genoeg animo is vragen wij aan jou om vrijblijvend antwoord te geven op de vraag hieronder. Deze poll is puur om te kijken hoeveel interesse er bestaat voor een degelijke oplossing.
Ja
Nee
ROBBshop heeft sowieso besloten om de server nog 1 maand extra in de lucht te houden (tot 1 juli) om alle nieuwe klanten de optie te geven om hun systeem te upgraden naar de laatste firmware
OP=OP
Als de Slide gordijnmotoren op zijn, zijn ze ook echt op. ROBBshop houdt wel een aantal modellen achter voor eventuele garanties. De garantie op een Slide gordijnmotor is net zoals alle andere producten gewoon 2 jaar, je hoeft je daarover dus geen zorgen te maken!
[/mail]
Ik snap overigens sowieso niet waarom Slide zijn intellectueel eigendom niet gewoon had verkocht aan een bedrijf als Robshop zodat zij op een goedkopere manier konden doorgaan met een product dat eigenlijk al af is. Het enige wat je hoeft te doen is dezelfde bestellingen bij de Chinese producent doen; en een serverdienst van 1 euro in de maand hebben.
En wie zegt niet dat ze dat niet geprobeerd hebben als dat "zo eenvoudig" is???Blaze85 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 00:06:
Ik snap overigens sowieso niet waarom Slide zijn intellectueel eigendom niet gewoon had verkocht aan een bedrijf als Robshop zodat zij op een goedkopere manier konden doorgaan met een product dat eigenlijk al af is. Het enige wat je hoeft te doen is dezelfde bestellingen bij de Chinese producent doen; en een serverdienst van 1 euro in de maand hebben.
Volgens mij is er bij een faillissement een curator die probeert om uit de inboedel en intellectual property geld te halen....
Ik stem voor Ja, maar ik heb geen mail. Sowieso kunnen ze een grotere groep bereiken dan alleen klanten van robshop toch? Voor een euro per maand wil ik graag dat ze de server in de lucht houden.Blaze85 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 00:02:
[..]
Poll
Ja
Nee
[..]
Kun je ze niet naar dit topic sturen om daar ook een poll te maken?
*sowieso
Sta op het punt deze te kopen bij robbshop, voor de zekerheid de app even geïnstalleerd maar ik heb ook dat de app direct sluit bij het openen. Zie dat het bekend is, maar heb de app verder niet nodig.
Kan je hem ook installeren zonder app?
Kan je hem ook installeren zonder app?
[ Voor 15% gewijzigd door Ploon op 22-05-2024 11:49 ]
"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."
Kan je de laatste master versie in de slide repo proberen? Nu zou de v1 api WEL moeten werken.woutersa schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:17:
[...]
Ik vermoed dat ik idd nog versie 1.10 firmware heb, heb nooit de versie 2 gepusht gekregen. Geen idee hoe ik nu nog naar de nieuwste fw kan komen...
Als je een nieuwe repo hebt, ga ik hem direct testen!
Nee. Voor initiële calibratie heb je de app nodig. Daarna kun je 'Touch en go' activeren en heb je de app niet meer nodig.
*sowieso
Ga ik straks proberen, eerst nog even werken :-)UTMachine schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:49:
[...]
Kan je de laatste master versie in de slide repo proberen? Nu zou de v1 api WEL moeten werken.
Mail van Slide, iets anders dan de mail hier eerder vandaag gepost van Robbshop.
Wil jij dat de Slide server online blijft?
[English below]
Een van Slide’s retailpartners, Robbshop, heeft aangeboden wellicht de Slide server over te willen nemen. Dit kan alleen als er genoeg animo voor is. De instandhouding van de server kost 1eu per Slide per maand. Hiermee blijft o.a. de Google Home en IFTTT functionaliteit werken. Als je hier interesse in hebt, vul dan ajb in het onderstaande formulier je email in:
Google Form
Laatste voorraad, Robbshop heeft ook nog een laatste voorraad aan Slides liggen. Mocht je hierin interesse hebben klik dan hier.
De iOS app wordt zsm geupdate. Deze is per ongeluk getest op een oudere iOS versie en crashed op nieuwere iOS versies. De update zal de komende dagen klaar moeten zijn. Hiermee kun je je Slide zonder server blijven bedienen vanuit je eigen wifi netwerk.
Voor meer informatie zie https://www.reddit.com/r/slidecurtains/
[English]
Do you want to keep the Slide server?
One of our partners has offered to continue the Slide server. However, this can only continue if enough users are willing to pay for the Slide server. The costs will be 1,- per Slide per month. With the server live, the Google Home and IFTTT functionality will remain to work for your Slides. If you would consider paying for this functionality, please fill in your email in the following Google Form:
Google Form
For more info see https://www.reddit.com/r/slidecurtains/
Copyright (C) 2024 Slide. All rights reserved.
You are receiving this email because you have a Slide account and this service mail is important.
Edit: een werkende Google Form URL toegevoegd
[English below]
Een van Slide’s retailpartners, Robbshop, heeft aangeboden wellicht de Slide server over te willen nemen. Dit kan alleen als er genoeg animo voor is. De instandhouding van de server kost 1eu per Slide per maand. Hiermee blijft o.a. de Google Home en IFTTT functionaliteit werken. Als je hier interesse in hebt, vul dan ajb in het onderstaande formulier je email in:
Google Form
Laatste voorraad, Robbshop heeft ook nog een laatste voorraad aan Slides liggen. Mocht je hierin interesse hebben klik dan hier.
De iOS app wordt zsm geupdate. Deze is per ongeluk getest op een oudere iOS versie en crashed op nieuwere iOS versies. De update zal de komende dagen klaar moeten zijn. Hiermee kun je je Slide zonder server blijven bedienen vanuit je eigen wifi netwerk.
[English]
One of our partners has offered to continue the Slide server. However, this can only continue if enough users are willing to pay for the Slide server. The costs will be 1,- per Slide per month. With the server live, the Google Home and IFTTT functionality will remain to work for your Slides. If you would consider paying for this functionality, please fill in your email in the following Google Form:
Google Form
You are receiving this email because you have a Slide account and this service mail is important.
[ Voor 6% gewijzigd door FrenkyBoy84 op 22-05-2024 15:23 ]
Without disappointment, you can't appreciate victory.
Yes top, meteen gereageerd via: https://docs.google.com/f...y6jicyFOWYHsK60Q/viewform
*sowieso
Ik heb ook de email ontvangen, maar 1 euro per slide per maand ... Tja ... Da's een lastige, want ik heb er meerdere.FrenkyBoy84 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:11:
Mail van Slide, iets anders dan de mail hier eerder vandaag gepost van Robbshop.
[English below]
Google Form
[English]
Google Form
@UTMachine Dat is een kostenoverweging, gemak vs zelf pielen met een integratie
*sowieso
Zijn er bij de 1 euro pm per Slide ook garanties dat de app blijft functioneren? Dat lees ik nergens terug.
Nu is de app nodig om de Slide op de wifi te krijgen of de wifi aan te passen. Aangezien er toch een ESP32 in zit zou het nog mooi zijn als er een lokale WifiManager a la ESP wordt toegevoegd zodat je de Slide als accesspoint hebt en je via lokale browser de wifi kan instellen.
Nu is de app nodig om de Slide op de wifi te krijgen of de wifi aan te passen. Aangezien er toch een ESP32 in zit zou het nog mooi zijn als er een lokale WifiManager a la ESP wordt toegevoegd zodat je de Slide als accesspoint hebt en je via lokale browser de wifi kan instellen.
De Slide intellectual property verkopen levert meer op dat het failliet verklaren. Rest de vraag: waar gaat de intellectual property dus heen?RogerSch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 01:32:
[...]
En wie zegt niet dat ze dat niet geprobeerd hebben als dat "zo eenvoudig" is???
Volgens mij is er bij een faillissement een curator die probeert om uit de inboedel en intellectual property geld te halen....
https://www.reddit.com/r/..._routines_blijven_werken/Blaze85 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:19:
[...]
Ik had het even gevraagd, maar Robbshop heeft dus nog een grote voorraad Slides liggen. Het is dus niet zo dat ze kunnen bijbestellen in de fabriek in China. Ik heb er zelf ook maar eentje bijbesteld (zeker voor die prijs). Hopelijk kan ik dan een paar jaar langer genieten van mijn Slides met eentje als reserve.
Resteren nog de vragen:
[...]
Niemand die dit kan ontfutselen uit de API? Gebruiken ze standaard zontijden uit Amsterdam ofzo?
[...]
Ingestelde Timer en zon routines blijven werken los van de server
De timer en zon routines worden opgeslagen op Slide zelf, en werken dus los van de server. Deze zijn in te stellen in de app. De vakantiemodus is erg buggy dus die raadt ik niet (meer) aan te gebruiken.
Helemaal top! Hij werkt!UTMachine schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:49:
[...]
Kan je de laatste master versie in de slide repo proberen? Nu zou de v1 api WEL moeten werken.
Ik heb nu wel een nieuw probleem wat ik nog niet eerder heb gehad. Dit doet zich voor sinds ik lokaal werk (en wat dus ook met de nieuw app al een probleem was). Als ik de gordijnen helemaal open doe, blijft hij herhaaldelijk een "trek" beweging maken, ook als ze dus al helemaal open zijn. Als ik ze een stukje dicht doe, gaat hij direct helemaal dicht. Enig idee wat hier het probleem is?
Misschien opnieuw kalibreren om dit probleem op te lossen?woutersa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:42:
[...]
Helemaal top! Hij werkt!
Ik heb nu wel een nieuw probleem wat ik nog niet eerder heb gehad. Dit doet zich voor sinds ik lokaal werk (en wat dus ook met de nieuw app al een probleem was). Als ik de gordijnen helemaal open doe, blijft hij herhaaldelijk een "trek" beweging maken, ook als ze dus al helemaal open zijn. Als ik ze een stukje dicht doe, gaat hij direct helemaal dicht. Enig idee wat hier het probleem is?
Meerdere malen geprobeerd, maar helpt niet.RogerSch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:44:
[...]
Misschien opnieuw kalibreren om dit probleem op te lossen?
Ik heb nu "Touch en Go" uitgezet en dat lijkt het te verhelpen... Misschien een FW issue?
Weet er iemand of Firmware upgrades nog mogelijk zijn? Om één of andere reden heb ik nooit FW 2.0 ontvangen...
Ik ben wel benieuwd hoe Robbshop het gaat doen, want de app die ze nu uitrollen, is zonder Cloud integratie ... Dus wordt een interessant kip-en-ei verhaalDonJunior schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:29:
@UTMachine Dat is een kostenoverweging, gemak vs zelf pielen met een integratie
Probeer het hier te vragen, ik heb het ook gedaan:woutersa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:45:
[...]
Meerdere malen geprobeerd, maar helpt niet.
Ik heb nu "Touch en Go" uitgezet en dat lijkt het te verhelpen... Misschien een FW issue?
Weet er iemand of Firmware upgrades nog mogelijk zijn? Om één of andere reden heb ik nooit FW 2.0 ontvangen...
https://www.reddit.com/r/...ion_does_your_slide_have/
Mooi dat de local api in ieder geval werkt, dan heb je iets.woutersa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:42:
[...]
Helemaal top! Hij werkt!
Iemand hier bekend met de fout: network request failed?
Zit op het zelfde netwerk, IP handmatig ingevoerd.
Is nu even Android omdat de ios app het niet doet
Zit op het zelfde netwerk, IP handmatig ingevoerd.
Is nu even Android omdat de ios app het niet doet
Ik heb ook de network request failed.
Nieuwe slides deze week besteld bij Robbshop. Ik zie dat de slide op de wifi verbonden is, kan em pingen. Maar zodra je de calibratie wilt doen krijg je
Error calibrating
Network request failed
Het 2x drukken op de restknop gevolgd door het 5 keer blinken met de LED was nochtans wel gelukt.
Ik ga straks nog eens een volledige factory reset proberen.
Nieuwe slides deze week besteld bij Robbshop. Ik zie dat de slide op de wifi verbonden is, kan em pingen. Maar zodra je de calibratie wilt doen krijg je
Error calibrating
Network request failed
Het 2x drukken op de restknop gevolgd door het 5 keer blinken met de LED was nochtans wel gelukt.
Ik ga straks nog eens een volledige factory reset proberen.
Factory reset en opnieuw begonnen, nu is het wel gelukt bij mij.
Enkel toevoegen in Homey gaat nog niet, ik lees op de homey fora dat ie een firmware update nodig heeft. Die zou mogelijk automatisch komen als je de local api weer uitschakelt en een dagje wacht.
Enkel toevoegen in Homey gaat nog niet, ik lees op de homey fora dat ie een firmware update nodig heeft. Die zou mogelijk automatisch komen als je de local api weer uitschakelt en een dagje wacht.
Ik ging eerst de slides omzetten naar local mode door te dubbel klikken eronder. Daarna heb ik een simpele proxy opgezet thuis zodat ik wat extra beveiliging in kon bouwen in plaats van de slides rechtstreeks met het internet te openen. Die proxy is niet per se nodig, maar het geeft wat extra rust. Daarna heb ik een account met IFTTT gemaakt voor 30 euro of zo per jaar.DonJunior schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:45:
[...]
Zou je me kunnen uitleggen hoe? Of me verwijzen naar ergens waar ik kan uitvogelen hoe?
Ik ben niet bekend met IFTTT of de 'locale API'
De gordijnen werken nu met de app via lokaal wifi.
Een stappenplan zou tof zijn, maar voel je niet verplicht
Daar heb ik twee acties gemaakt per gordijn, eentje om ze te openen, en een om ze dicht te maken. De trigger is een google assistant commando, en de actie is een webhook naar /rpc/Slide.SetPos met de post body {"pos":0} (of 1 voor dicht).
Toen dat af was heb ik IFTTT gekoppeld aan google zoals alle andere diensten, en daar routines gemaakt met betere namen zodat ik niet "activate scene" hoeft te zeggen.
Interessant, dat werkt hier niet. Al 3 keer geprobeerd, blijf die foutmelding krijgen.Droezel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:14:
Ik heb thuis 4 Slides, waarvan 3 in gebruik en 1 in de doos. Het zijn vroege modellen omdat ik ze via kickstarter heb gekocht. De drie in gebruik zijnde slides zijn over naar de lokale bediening in Home Assistant. Had ik al een keer gedaan, want een cloud minder is altijd goed 
De laatste probeer ik nu ook toe te voegen, maar dit lukt me niet. Heb hem nog wel op het Wifi netwerk gekregen, maat krijg hem niet in de app zichtbaar en ook niet in Home Assistant. De iOS app is geupdate en werkt niet meer, en op Android heb ik ook de vernieuwde app en kan dus ook niet meer in de Cloud versie van de app.
In de HA add-on geprobeerd hem te activeren, zowel met api version 1 als api version 2, maar ik krijg hem niet als entiteit zichtbaar. De nieuwe gitbub versie geinstalleerd die ook api 1 ondersteunt, maar dus niet geholpen. Ik weet ook niet welke firmware erop staat, maar ook niet hoe ik dat kan checken (hij is niet zichtbaar in mn cloud app en kan het daar ook niet opzoeken met de tips een aantal posts hierboven).
NB: Heb hem een factory reset gegeven, dat lukt. Dan krijg ik de vraag om de lokale communicatie aan te zetten. Echter, 2 keer op de reset knop drukken resulteert niet in 5 keer of 2 keer knipperen, maar 1 keer knipperen van het LED lampje. Dit doet me vermoeden dat het api versie 1 zou zijn, maar ik kan het niet checken en dan zou hij het ook moeten doen in HA als ik het goed begrijp. Als ik hem toch probeer toe te voegen (handmatig IP invullen) krijg ik de melding "Network request failed". Wie heeft nog een suggestie/tip?
De laatste probeer ik nu ook toe te voegen, maar dit lukt me niet. Heb hem nog wel op het Wifi netwerk gekregen, maat krijg hem niet in de app zichtbaar en ook niet in Home Assistant. De iOS app is geupdate en werkt niet meer, en op Android heb ik ook de vernieuwde app en kan dus ook niet meer in de Cloud versie van de app.
In de HA add-on geprobeerd hem te activeren, zowel met api version 1 als api version 2, maar ik krijg hem niet als entiteit zichtbaar. De nieuwe gitbub versie geinstalleerd die ook api 1 ondersteunt, maar dus niet geholpen. Ik weet ook niet welke firmware erop staat, maar ook niet hoe ik dat kan checken (hij is niet zichtbaar in mn cloud app en kan het daar ook niet opzoeken met de tips een aantal posts hierboven).
NB: Heb hem een factory reset gegeven, dat lukt. Dan krijg ik de vraag om de lokale communicatie aan te zetten. Echter, 2 keer op de reset knop drukken resulteert niet in 5 keer of 2 keer knipperen, maar 1 keer knipperen van het LED lampje. Dit doet me vermoeden dat het api versie 1 zou zijn, maar ik kan het niet checken en dan zou hij het ook moeten doen in HA als ik het goed begrijp. Als ik hem toch probeer toe te voegen (handmatig IP invullen) krijg ik de melding "Network request failed". Wie heeft nog een suggestie/tip?
[ Voor 7% gewijzigd door mschut op 23-05-2024 23:25 . Reden: aangevuld ]
@mschut Heb je hem wel 24 uur aan laten staan zodat hij de nieuwste firmware kon krijgen? ZO nee, nachtje aan laten staan op je netwerk en morgen nog een keer proberen lijkt me.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Yup, dat was het. Had het idee dat door het wegvallen van de app ook de firmware update niet meer zou komen. Geduld is een schone zaak, hij is nu ook zichtbaar en gekoppeld. Top.Janoz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:03:
@mschut Heb je hem wel 24 uur aan laten staan zodat hij de nieuwste firmware kon krijgen? ZO nee, nachtje aan laten staan op je netwerk en morgen nog een keer proberen lijkt me.
NB: Behoud van de Cloud service is op zich fijn, maar met 4 slides komt dat op 48 euro per jaar, dat is m.i. echt teveel.
HIer na het lezen van het nieuws over slide ook de doos opengemaakt.. Stond al klaar sinds sinterklaas, maar nog geen tijd voor genomen om mee aan de slag te gaan.
Als ik het goed begrijp, heeft de Slide dus nu netwerkverbinding en haalt hij automatisch ev. updates op in 24h? Kan ik dit al ergens controleren (welke versie er draait?)
ik heb nu precies bovenstaande. 1x knipperen en daarna network request failed.NB: Heb hem een factory reset gegeven, dat lukt. Dan krijg ik de vraag om de lokale communicatie aan te zetten. Echter, 2 keer op de reset knop drukken resulteert niet in 5 keer of 2 keer knipperen, maar 1 keer knipperen van het LED lampje. Dit doet me vermoeden dat het api versie 1 zou zijn, maar ik kan het niet checken en dan zou hij het ook moeten doen in HA als ik het goed begrijp. Als ik hem toch probeer toe te voegen (handmatig IP invullen) krijg ik de melding "Network request failed". Wie heeft nog een suggestie/tip?
[
Ik heb nu na ene factory reset de stappen opnieuw doorlopen en wacht nu met de stap "lokale communicatie aanzetten" (2x reset indrukken).@mschut Heb je hem wel 24 uur aan laten staan zodat hij de nieuwste firmware kon krijgen? ZO nee, nachtje aan laten staan op je netwerk en morgen nog een keer proberen lijkt me.
Als ik het goed begrijp, heeft de Slide dus nu netwerkverbinding en haalt hij automatisch ev. updates op in 24h? Kan ik dit al ergens controleren (welke versie er draait?)
Angry Rabbit
Volgens mij kan je nergens zien welke firmware versie die draait, maar hier was die ook na een nachtje ingeplugd te zijn geweest helemaal bij. Ik gok dat er een cronjob is die ergens midden in de nacht loopt op het moment dat de minste mensen hun Slide gebruiken, om de server zo min mogelijk te belasten en niet halverwege een scheduled opening te updaten.
Nooooh! Stahp!
Ach, ik heb ze lokaal in Home Assistant hangen. De App gebruikte ik eigenlijk toch al niet. Ik (of eigenlijk , alle andere mensen hier in huis) gebruikte wel de google assistant koppeling, maar dat heb ik nu via Home Assistant ontsloten. UIteindelijk mis ik de cloud dus niet en eigenlijk werkt het nu ook een stuk beter want responsiever.mschut schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:42:
NB: Behoud van de Cloud service is op zich fijn, maar met 4 slides komt dat op 48 euro per jaar, dat is m.i. echt teveel.
Eigenlijk de enige echte design flaw die ze hebben gemaakt is dat er niet lokaal een firmware te instaleren valt.
@KingCrash @Vermicellisoep
Volgens mij staat hier een document waar je kunt zien welke versie je hebt:
Verderop geeft Kaj ook aan dat de updates twee keer per dag tussen 0:00 - 2:00 en 12:00 - 14:00 draaien.
Volgens mij staat hier een document waar je kunt zien welke versie je hebt:
Verderop geeft Kaj ook aan dat de updates twee keer per dag tussen 0:00 - 2:00 en 12:00 - 14:00 draaien.
[ Voor 61% gewijzigd door Janoz op 24-05-2024 10:28 ]
Tip: bij 2x resetknop indrukken moet je 2x SNEL de resetknop indrukken en niet met een soort pauze ertussen. Was bij mij ook meerdere keren misgegaan.KingCrash schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:40:
HIer na het lezen van het nieuws over slide ook de doos opengemaakt.. Stond al klaar sinds sinterklaas, maar nog geen tijd voor genomen om mee aan de slag te gaan.
[...]
ik heb nu precies bovenstaande. 1x knipperen en daarna network request failed.
[...]
Ik heb nu na ene factory reset de stappen opnieuw doorlopen en wacht nu met de stap "lokale communicatie aanzetten" (2x reset indrukken).
Blaze85 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:20:
[...]
Tip: bij 2x resetknop indrukken moet je 2x SNEL de resetknop indrukken en niet met een soort pauze ertussen. Was bij mij ook meerdere keren misgegaan.
Inmiddels weer stapje (non local) teruggezet om te wachten op de firmware update welke tussen 12/14 gepushed zou moeten worden.
Zojuist ook even bijgelezen op reddit. Mooi dat Kaj vooralsnog heel actief helpt met oplossen van issues en meedenkt met een standalone oplossing. Wellicht dat er nog een oplossing met Robbshop gevonden kan worden.
Angry Rabbit
Ondertussen heb ik de gordijnen lokaal aangemeld maar Google integratie werkte wel gewoon nog.. Heel vreemd. tot vanochtend toen ineens niet meer.
Had de gordijnen opnieuw aangemeld door 2x de reset knop in te drukken, IP toe te voegen via de app etc. Dus alles lokaal, zo dacht ik.. maar de Google intergratie bleef gewoon werken hierna. Nu niet meer.. vaag.
Had de gordijnen opnieuw aangemeld door 2x de reset knop in te drukken, IP toe te voegen via de app etc. Dus alles lokaal, zo dacht ik.. maar de Google intergratie bleef gewoon werken hierna. Nu niet meer.. vaag.
*sowieso
Vanochtend waren beide Slides (lokaal via Homey) ineens offline. Gordijnen waren nog dicht toen ik beneden kwam. Ik had ze maar even snel met de hand open geschoven, maar dat verpestte de kalibratie kwam ik net achter
Uiteindelijk is het gelukt door de stekker uit het stopcontact te halen en de gordijnen weer naar de gesloten positie te trekken.
Hopelijk werkt de nieuwe iOS app snel weer, zodat ik ze kan herkalibreren indien nodig.
Hopelijk werkt de nieuwe iOS app snel weer, zodat ik ze kan herkalibreren indien nodig.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Hoe heb je die google koppeling via home assistant ontsloten? Dat wil ik zelf namelijk ook graagJanoz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Ach, ik heb ze lokaal in Home Assistant hangen. De App gebruikte ik eigenlijk toch al niet. Ik (of eigenlijk , alle andere mensen hier in huis) gebruikte wel de google assistant koppeling, maar dat heb ik nu via Home Assistant ontsloten. UIteindelijk mis ik de cloud dus niet en eigenlijk werkt het nu ook een stuk beter want responsiever.
Eigenlijk de enige echte design flaw die ze hebben gemaakt is dat er niet lokaal een firmware te instaleren valt.
Zelf heb ik dat op deze manier geregeld:FrankRicard schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:22:
[...]
Hoe heb je die google koppeling via home assistant ontsloten? Dat wil ik zelf namelijk ook graag
https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
Dat was goed te doen omdat ik mijn homelab al, incl certificaten, extern ontsloten had. Een makkelijke oplossing is via een Nabu Casa abonnement.
Gelijk ff de 'Touch & Go' optie aanzettenTKroon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:11:
Vanochtend waren beide Slides (lokaal via Homey) ineens offline. Gordijnen waren nog dicht toen ik beneden kwam. Ik had ze maar even snel met de hand open geschoven, maar dat verpestte de kalibratie kwam ik net achterUiteindelijk is het gelukt door de stekker uit het stopcontact te halen en de gordijnen weer naar de gesloten positie te trekken.
Ik heb daarna de update van de Slide app op Homey geïnstalleerd, waarna het wel konJanoz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:42:
[...]
Gelijk ff de 'Touch & Go' optie aanzetten. Dan ken je ze met een klein rukje open en dicht doen.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Ik zie dat 3 van de 4 van mijn Slides nog geen firmware update hebben gehad in navolging van die lijst. Hoe zet je ze een stapje terug op non-local? Of gewoon weer helemaal opnieuw resetten?KingCrash schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:34:
[...]
Dit was het inderdaad. Snel klikken en daarna gelijk 5x lampjes.
Inmiddels weer stapje (non local) teruggezet om te wachten op de firmware update welke tussen 12/14 gepushed zou moeten worden.
Zojuist ook even bijgelezen op reddit. Mooi dat Kaj vooralsnog heel actief helpt met oplossen van issues en meedenkt met een standalone oplossing. Wellicht dat er nog een oplossing met Robbshop gevonden kan worden.
Via de reddit handleiding voor non geupdate SlidesBlaze85 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:00:
[...]
Ik zie dat 3 van de 4 van mijn Slides nog geen firmware update hebben gehad in navolging van die lijst. Hoe zet je ze een stapje terug op non-local? Of gewoon weer helemaal opnieuw resetten?
https://www.reddit.com/r/...versie_probleem_oplossen/
Eerst factory reset, en dan niet de stap uitvoeren om lokaal aan te zetten (2x reset knop)
Of het werkt weet ik nog niet natuurlijk, ik wacht met smart op update van het google docs documentAls de Slide nog niet geïnstalleerd is geweest voor April 2024, dan heeft de Slide waarschijnlijk nog een oude firmware versie. Je kunt Slide op twee manieren installeren:
Je kunt de Slide met de app installeren, maar je komt op een gegeven moment uit bij een scherm waar je het ip adres van Slide moet invoeren. Dit adres moet je zoeken in je router. Kijk of je de naam Slide of Espressif kunt vinden. Voer dit ip adres in en je kunt de installatie voltooien. Als je Slide kunt bedienen ben je in principe klaar. Echter, je Slide heeft nog niet de laatste firmware versie. Wil je deze ontvangen, zet Slide dan in ‘cloud modus’ door 2x op het knopje te drukken en wacht 24h. Slide zal zichzelf updaten.
Je kunt met de app de Slide installeren tot het punt waarop je de lokale bediening aan moet zetten. In de app wordt gevraagd het knopje 2x in te drukken om de lokale bediening in te schakelen. Doe dit niet en wacht 24h totdat de Slide zichzelf heeft geupdate. De volgende dag kun je de app openen en de optie selecteren “slide is al aan mijn netwerk verbonden”. Omdat Slide is geupdate zal de app deze nu als het goed is automatisch vinden en het ip adres ingeven.
----------------------------------------
Vanuit Robbshop (Slide daar gekocht) vanmiddag nog een mail ontvangen,met hierin ook een verwijzing naar Reddit, en dezelfde handleiding in een PDF
https://www.robbshop.nl/m...=7322,OZW2,29WACK,3BBSN,1
Beste Slide-eigenaar,
Aangezien Slide helaas failliet is gegaan, is de installatie van de Slide gordijnmotor ook een stukje lastiger geworden. Daarom leggen wij jou in deze mail uitgebreid uit hoe jij nu jouw Slide kan gaan installeren!
Bekijk HIER https://www.robbshop.nl/m...=7322,OZW2,29WACK,3BBSN,1 hoe je jouw Slide gordijnmotor kunt installeren!
Mocht je nog vragen hebben of problemen ondergaan, kijk dan zeker even op de Reddit pagina van Kaj, de eigenaar van Slide. De pagina kun je HIER https://www.reddit.com/r/...=7322,OZW2,29WACK,3BBSO,1 vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door KingCrash op 24-05-2024 17:09 ]
Angry Rabbit
Ik had idd net even wat dingen gelezenKingCrash schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:07:
[...]
Via de reddit handleiding voor non geupdate Slides
https://www.reddit.com/r/...versie_probleem_oplossen/
Eerst factory reset, en dan niet de stap uitvoeren om lokaal aan te zetten (2x reset knop)
[...]
Of het werkt weet ik nog niet natuurlijk, ik wacht met smart op update van het google docs document
----------------------------------------
Vanuit Robbshop (Slide daar gekocht) vanmiddag nog een mail ontvangen,met hierin ook een verwijzing naar Reddit, en dezelfde handleiding in een PDF
https://www.robbshop.nl/m...=7322,OZW2,29WACK,3BBSN,1
[...]
Ik heb even deze methode net geprobeerd, kijken of het lukt de komende dagen. Anders toch weer opnieuw installen zonder local aan te zetten.Je kunt de Slide met de app installeren, maar je komt op een gegeven moment uit bij een scherm waar je het ip adres van Slide moet invoeren. Dit adres moet je zoeken in je router. Kijk of je de naam Slide of Espressif kunt vinden. Voer dit ip adres in en je kunt de installatie voltooien. Als je Slide kunt bedienen ben je in principe klaar. Echter, je Slide heeft nog niet de laatste firmware versie. Wil je deze ontvangen, zet Slide dan in ‘cloud modus’ door 2x op het knopje te drukken en wacht 24h. Slide zal zichzelf updaten.
Je kunt met de app de Slide installeren tot het punt waarop je de lokale bediening aan moet zetten. In de app wordt gevraagd het knopje 2x in te drukken om de lokale bediening in te schakelen. Doe dit niet en wacht 24h totdat de Slide zichzelf heeft geupdate. De volgende dag kun je de app openen en de optie selecteren “slide is al aan mijn netwerk verbonden”. Omdat Slide is geupdate zal de app deze nu als het goed is automatisch vinden en het ip adres ingeven.
Ik vind het ook jammer dat de cloudservice dan per Slide zou zijn (wat het ook erg bureaucratisch maakt allemaal), dan zou ik toch wel overwegen om het gewoon local te houden. 1 á 2 euro per maand voor alle Slides is wel de maximum range. Laten we wel wezen: het is niet zo dat die Slides aansturen veel data verstookt.mschut schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:42:
[...]
Yup, dat was het. Had het idee dat door het wegvallen van de app ook de firmware update niet meer zou komen. Geduld is een schone zaak, hij is nu ook zichtbaar en gekoppeld. Top.
[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 24-05-2024 19:48 ]
Heb jij nog wat anders moeten doen? Resetten lijkt hier goed te gaan, al dacht ik de eerste keer gezien te hebben dat de LED snel gaat knipperen, dat doet hij nu niet.Droezel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:14:
Verder lost het niets op, ik blijf die foutmelding met network request failed houden. Erg vervelend.
Hier hetzelfde probleem, de slide hangt al 2 dagen aan de cloud, maar geen nieuwe firmwareBlaze85 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:00:
[...]
Ik zie dat 3 van de 4 van mijn Slides nog geen firmware update hebben gehad in navolging van die lijst. Hoe zet je ze een stapje terug op non-local? Of gewoon weer helemaal opnieuw resetten?
Ik heb gisteren dus 3 van mijn 4 niet-geupdatete Slides op cloud gezet, nu zie ik aan de nieuwe lijst van Kaj ( https://docs.google.com/s...lDwKachs/edit?usp=sharing ) dat 2 van die 3 inmiddels wel geupdate zijn.UTMachine schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:14:
[...]
Hier hetzelfde probleem, de slide hangt al 2 dagen aan de cloud, maar geen nieuwe firmware
Maar de laatste Slide dus nog niet
Wat mij overigens opvalt is dat de Slide die nog niet upgedate is een andere vorm adapter heeft (een meer vierkante dan een ovale), houdt dit in dat dit een fysiek oudere Slide is??? (deze staat ook op nummertje 6000+ in de lijst, terwijl die anderen op 9000+ staan...)
Ik wacht nog even af, hopelijk wordt de laatste alsnog geupdate...
[ Voor 5% gewijzigd door Blaze85 op 25-05-2024 21:04 ]
Mijn slide in Kaj's lijstje ook nog de oude versieBlaze85 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:59:
[...]
Ik heb gisteren dus 3 van mijn 4 niet-geupdatete Slides op cloud gezet, nu zie ik aan de nieuwe lijst van Kaj ( https://docs.google.com/s...lDwKachs/edit?usp=sharing ) dat 2 van die 3 inmiddels wel geupdate zijn.
Maar de laatste Slide dus nog niet![]()
Wat mij overigens opvalt is dat de Slide die nog niet upgedate is een andere vorm adapter heeft (een meer vierkante dan een ovale), houdt dit in dat dit een fysiek oudere Slide is??? (deze staat ook op nummertje 6000+ in de lijst, terwijl die anderen op 9000+ staan...)
Ik wacht nog even af, hopelijk wordt de laatste alsnog geupdate...
Kleine update, na een 2e keer af/aan de cloud gekoppeld te zijn, heb ik een andere firmware gehad (nu werkte api versie 2).
[ Voor 6% gewijzigd door UTMachine op 26-05-2024 08:40 ]
Als je de lokale API gebruikt, dan is er weer een interessante update van:
https://github.com/ualex73/slide
De updates zijn:
https://github.com/ualex73/slide
De updates zijn:
- Added: Automatic retry to connect to offline slide with Local API
- Added: Service TouchGo for Local API
- Changed: Error handling during value update and Slide offline
- Changed: Local API timeout from 10 to 5 seconds
All,
Heeft er iemand een script/automatisering geschreven voor Home Assistant met de Local API voor het calibreren? Dit is mogelijk volgens de GitHub beschrijving, maar ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat (ook omdat in de app je deze een aantal keer moet "doorklikken").
Alvast dank,
Anton
Heeft er iemand een script/automatisering geschreven voor Home Assistant met de Local API voor het calibreren? Dit is mogelijk volgens de GitHub beschrijving, maar ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat (ook omdat in de app je deze een aantal keer moet "doorklikken").
Alvast dank,
Anton
Ga naar "ontwikkelhulpmiddelen -> statussen"woutersa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:46:
All,
Alvast dank,
Anton
Daar kan je als service "slide calibrate" selecteren en dan even de juiste slide aanklikken.
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Dank voor je reactie. Als ik naar "ontwikkelhulpmiddelen --> statussen" ga, zie ik heel veel services, maar nergens "slide calibratie"... Wat doe ik fout?V_ger schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:52:
[...]
Ga naar "ontwikkelhulpmiddelen -> statussen"
Daar kan je als service "slide calibrate" selecteren en dan even de juiste slide aanklikken.
Ik doe iets fout. Scheef gelezen. 1 tabblad verder bij "services".woutersa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:03:
[...]
Dank voor je reactie. Als ik naar "ontwikkelhulpmiddelen --> statussen" ga, zie ik heel veel services, maar nergens "slide calibratie"... Wat doe ik fout?
:strip_exif()/f/image/NeEWtMxelpxOYa7uSW22pm6t.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door V_ger op 27-05-2024 18:05 ]
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
ah! gevonden!V_ger schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:04:
[...]
Ik doe iets fout. Scheef gelezen. 1 tabblad verder bij "services".
[Afbeelding]
Een gekke vraag; Maar de Home Kit integratie in Home Assistant van de Slide werkt deze zowel in de Cloud API setting als in de local API setting?
Waarom vraag ik dit? 3 van 5 slides hebben nog hele oude firmware (0.13.8) en twee zitten op 2.0.0.
In de hoop dat de drie slides alsnog updaten naar de 2.0.0 firmware heb ik deze 3 gisterenavond weer omgezet naar Cloud Api (middels 2x de reset button in te drukken). Het knipperen van de LED gaf aan dat deze weer in de Cloud API modus zitten. Ik had dus verwacht dat ik de 3 slides dan niet meer via Home Assistant zou kunnen bedienen. Maar dat werkt gewoon nog (update van de slide status duurt volgens mij wel langer).
Waarom vraag ik dit? 3 van 5 slides hebben nog hele oude firmware (0.13.8) en twee zitten op 2.0.0.
In de hoop dat de drie slides alsnog updaten naar de 2.0.0 firmware heb ik deze 3 gisterenavond weer omgezet naar Cloud Api (middels 2x de reset button in te drukken). Het knipperen van de LED gaf aan dat deze weer in de Cloud API modus zitten. Ik had dus verwacht dat ik de 3 slides dan niet meer via Home Assistant zou kunnen bedienen. Maar dat werkt gewoon nog (update van de slide status duurt volgens mij wel langer).
bronSLIDE SOFTWARE: Er zijn twee soorten Slide software versies (firmware) in omloop: “1.10.x” en “2.0.0” of “0.13.8”. Die laatste twee zijn hetzelfde.
Je bent dus al up-to-date
Bedankt. Is er een reden van deze twee verschillende firmware nummeringen?
De 2.0.0 slide gaat wel iets sneller open en dicht...
Maar goed zet ze weer terug op de local api....
Studentikoos product.RogerSch schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:59:
[...]
Bedankt. Is er een reden van deze twee verschillende firmware nummeringen?