Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nee: https://nl.slide.store/pages/techTHE_BASE schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:55:
Heb je voor twee symmetrische delen ook twee Slides nodig? Kan het niet heel duidelijk vinden, mij lijkt het van wel?
:strip_exif()/f/image/4qPr3f9JbeEFDyvCAwrGkGYe.jpg?f=fotoalbum_large)
*sowieso
Helaas helpt dit niet. Al twee keer de gordijnen gekalibreerd, morgen als alles weer goed zit voor de derde keer.DonJunior schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:03:
Heb dit ook gehad ja. Even opnieuw calibreren en zorg dat je eind hanger goed vast zit aan je rails
Blijft hobbyen.
Ze mogen wel eens een statusupdate geven.
Check je ongewenste mailbox ook even, ik heb wel een statusupdate ontvangen.danielbloem schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:11:
Inmiddels doorgeschoven naar eind september.
Ze mogen wel eens een statusupdate geven.
Daarnaast hebben ze een blogpost welke je kan volgen, hierin staat tevens een voorlopige planning van levering op basis van ordernummer.
https://www.robbshop.nl/b...7322,2FYKC,3ZK940,6QVS5,1
[ Voor 34% gewijzigd door TakenRandomName op 27-06-2025 11:11 ]
Als ik op terug klik, dan gebeurt er niets.
Geen problemen met WiFi. Sluiten app, en opnieuw openen helpt ook niet (zelfs niet telefoon opnieuw opstarten).
Iemand al eerder dit probleem? Wat te doen
edit: probleem al opgelost. Als je op het terugpijltje klikt gebeurde er niets, maar ik moest gewoon swipen naar links om naar de normale menu's te komen
Waarschijnlijk had ik eerder via 5G de boel proberen te besturen. Dacht misschien dat 't aan de nieuw Android-update lag.
[ Voor 48% gewijzigd door Blaze85 op 06-08-2025 19:19 ]
Thanks, heb hier hetzelfde issue inderdaad.Blaze85 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:16:
Wie heeft er ook opeens problemen met dat de app blijft steken op dat ronddraaiende icoontje en verder niets laat zien?
Als ik op terug klik, dan gebeurt er niets.
Geen problemen met WiFi. Sluiten app, en opnieuw openen helpt ook niet (zelfs niet telefoon opnieuw opstarten).
Iemand al eerder dit probleem? Wat te doenHeb geen Slide-abo, maar originele Android-app.
edit: probleem al opgelost. Als je op het terugpijltje klikt gebeurde er niets, maar ik moest gewoon swipen naar links om naar de normale menu's te komen![]()
Waarschijnlijk had ik eerder via 5G de boel proberen te besturen. Dacht misschien dat 't aan de nieuw Android-update lag.
edit: helaas. Dit lijkt niet te werken. Als ik op het pijltje terug klik (linksboven) gebeurt er niets. Swipen sluit de app af.
Na geforceerd afsluiten en weer openen blijft het ding draaien.
Best irritant want had vóór de vakantie een routine ingesteld en dat werkte prima. Drie weken later volgt ie nog steeds netjes de routine maar kan ik deze niet maar aanpassen (uitschakelen) omdat de app niet meer werkt

[ Voor 20% gewijzigd door DonJunior op 06-08-2025 20:22 ]
*sowieso
Vreemd, en app afsluiten/opnieuw opstarten en opnieuw proberen ook niet met swipen naar links?DonJunior schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:18:
[...]
Thanks, heb hier hetzelfde issue inderdaad.
edit: helaas. Dit lijkt niet te werken. Als ik op het pijltje terug klik (linksboven) gebeurt er niets. Swipen sluit de app af.
Na geforceerd afsluiten en weer openen blijft het ding draaien.
Best irritant want had vóór de vakantie een routine ingesteld en dat werkte prima. Drie weken later volgt ie nog steeds netjes de routine maar kan ik deze niet maar aanpassen (uitschakelen) omdat de app niet meer werkt
Bij mij doet ie het nu nog steeds.
Ik dacht eerst dat het aan de Android-update lag, maar dit gebeurde net voor de update (ik had alleen een melding gekregen van de update).
*sowieso
@Morpheusk @danielbloem Hier (ook) niks in de mail, bedankt voor de link. Zou zelf qua ordernummer bij de eerste levering moeten zitten. Helaas tot op heden geen info/levering. Had wel een update verwacht na 22-7 over de levering.TakenRandomName schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:07:
[...]
Check je ongewenste mailbox ook even, ik heb wel een statusupdate ontvangen.
Daarnaast hebben ze een blogpost welke je kan volgen, hierin staat tevens een voorlopige planning van levering op basis van ordernummer.
https://www.robbshop.nl/b...7322,2FYKC,3ZK940,6QVS5,1
[ Voor 3% gewijzigd door Niek_ op 07-08-2025 06:42 ]
Nee als je dat doet dan moet je de Slide weer opnieuw calibreren. Dat is echt ruk elke keer. De Slide werkt verder prima via HomeAssistant en Google Home dus het is okee.Holmes schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:21:
@Blaze85 Ik heb hier totaal geen problemen. Volgens mij is de Slide-app verder een losstaande app. Puur voor lokale bediening? Misschien helpt het voor de Android users om de cachegeheugen te verwijderen van de Slide-app?
Alleen ik kan dus de automation nu niet uitschakelen. Dat zou ik toch graag doen een keer.
*sowieso
Probleem bij Samsung is dat deze allerlei 'gestures' heeft en daarop eigen acties bedenkt. Dus ik had jou advies gevolgd en naar links geswipet maar dan sluit de applicatie.
Na tig keer proberen op verschillende plekken bleek het ineens te werken links boven in het scherm en dan van rechts naar links swipen.
Ineens weer leven in de app en kon ik mn automations uit zetten.
*de vrouw ook weer blij
Dus nog bedankt voor de tip
*sowieso
Zou sowieso de slide openmaken, kijken of dat überhaupt makkelijk lukt 😅 denk dat je de draad toch wel kan vervangen?pli schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:05:
Hier tijdens mijn vakantie de draad gebroken 😒 Iemand al wel eens gepoogd dit te repareren of dit daardoor rijp voor de kliko?
@pli en als je dat dan doet, dan willen we, zoals het ons echte Tweakers betaamt, natuurlijk wel foto's zienHolmes schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:13:
[...]
Zou sowieso de slide openmaken, kijken of dat überhaupt makkelijk lukt 😅 denk dat je de draad toch wel kan vervangen?
*sowieso
Ik heb het wel een keer gehad, maar dat was voordat ze failliet waren en toen kon ik hem gewoon terugsturen en kreeg ik een nieuwe.pli schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:05:
Hier tijdens mijn vakantie de draad gebroken 😒 Iemand al wel eens gepoogd dit te repareren of dit daardoor rijp voor de kliko?
Ik heb er nu 1 die geen verbinding meer maakt met wifi, led blijft branden, hij vraagt geen ip aan bij dhcp, reset button reageert ie niet op, dichtstbijzijnde access point zit op 2m zonder muur of iets ertussen (en andere APs hebben daar ook gewoon bereik). Geen idee wat ik daar mee moet, maar ik denk dat ik hem binnenkort open ga schroeven, als ik dat doe zal ik hier wel wat foto's delen.
Goed nieuws: de eerste Slides zijn inmiddels bij ons geleverd! 🎉
Op dit moment zijn we echter nog bezig met het optimaliseren van de nieuwe Slide app. Er moeten nog een aantal verbeteringen worden doorgevoerd om te zorgen dat de installatie bij jullie thuis soepel verloopt.
We hebben er daarom bewust voor gekozen om nog even te wachten met het uitsturen van de Slides. Zo voorkomen we dat jullie tegen problemen aanlopen tijdens het installeren.
Ons team werkt hard aan de laatste verbeteringen en we verwachten dit binnen ongeveer twee weken afgerond te hebben. Zodra de app klaar is, starten we direct met het verzenden van de eerste orders.|
We zullen updates over leveringen plaatsen op onderstaande pagina:
https://www.robbshop.nl/blog/slide-newsflash
[ Voor 3% gewijzigd door Niek_ op 15-08-2025 10:47 ]
Snap de overweging. Echter wil ik heel die app niet gebruiken en alles via HA aansturen.Niek_ schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:47:
Update vanuit Robbshop:
Goed nieuws: de eerste Slides zijn inmiddels bij ons geleverd! 🎉
Op dit moment zijn we echter nog bezig met het optimaliseren van de nieuwe Slide app. Er moeten nog een aantal verbeteringen worden doorgevoerd om te zorgen dat de installatie bij jullie thuis soepel verloopt.
We hebben er daarom bewust voor gekozen om nog even te wachten met het uitsturen van de Slides. Zo voorkomen we dat jullie tegen problemen aanlopen tijdens het installeren.
Ons team werkt hard aan de laatste verbeteringen en we verwachten dit binnen ongeveer twee weken afgerond te hebben. Zodra de app klaar is, starten we direct met het verzenden van de eerste orders.|
We zullen updates over leveringen plaatsen op onderstaande pagina:
https://www.robbshop.nl/blog/slide-newsflash
Maar als ze de Slides uitleveren zonder app of met een gebrekkige app dan heeft de helft van de mensen zonder HA er geen zak aan. Dan stromen de slechte reviews binnen, want mensen zijn altijd heel snel met een slechte review schrijven als een app een keer niet werkt zoals het zou moeten. Dus ik snap Robshop hierin wel.Leaplasher schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:01:
[...]
Snap de overweging. Echter wil ik heel die app niet gebruiken en alles via HA aansturen.
Ik gebruik de app ook minimaal, voornamelijk via Google Home of Home Assistant inderdaad. Maar ja, voor calibratie heb je de app wel nodig.
*sowieso
Je kan ze via HA ook calibreren hoor. Doe ik eens in de zoveel tijd als ie niet meer helemaal open of dicht gaat.DonJunior schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:14:
[...]
Maar als ze de Slides uitleveren zonder app of met een gebrekkige app dan heeft de helft van de mensen zonder HA er geen zak aan. Dan stromen de slechte reviews binnen, want mensen zijn altijd heel snel met een slechte review schrijven als een app een keer niet werkt zoals het zou moeten. Dus ik snap Robshop hierin wel.
Ik gebruik de app ook minimaal, voornamelijk via Google Home of Home Assistant inderdaad. Maar ja, voor calibratie heb je de app wel nodig.
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Hier is hij ondertussen binnen, maar ik vraag mij vooral af hoe dit samen werkt met de oude slide die we nog altijd hebben. Kan ik beiden uiteindelijk vanuit 1 app gebruiken? Het gaat meer om hem lokaal in te stellen of te benaderen. Heb geen cloud nodig, kan allemaal lokaal verder.Niek_ schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 06:55:
Order is verzonden en zou vandaag geleverd moeten worden. Benieuwd naar de nieuwe slide app.
De nieuwe blijft nog even in de doos, want hij is reserve of evt. voor een andere ruimte die nog niet klaar is.
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
Ik heb sterk het idee dat ik een oud model gehad heb. Hij is exact hetzelfde als degene die ik al heb en in/op de doos staat alle info nog van de failliete partij (adresgegevens, contactgegevens, etc). Zelfs de QR-code voor de app verwijst naar de oude, niet bestaande app.Rimco schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:59:
[...]
Hier is hij ondertussen binnen, maar ik vraag mij vooral af hoe dit samen werkt met de oude slide die we nog altijd hebben. Kan ik beiden uiteindelijk vanuit 1 app gebruiken? Het gaat meer om hem lokaal in te stellen of te benaderen. Heb geen cloud nodig, kan allemaal lokaal verder.
De nieuwe blijft nog even in de doos, want hij is reserve of evt. voor een andere ruimte die nog niet klaar is.
Na een mailtje naar ROBBshop kreeg ik te horen dat ik zelf in de App Store moet zoeken naar de app Slide Curtains.
Is dit bij jou wellicht anders?
Daarnaast staat achter op de doos nog het oude bedrijf incl. adres.
Ik vraag mij dus ook af of anderen in dit topic wel iets anders krijgen of dat er iets anders speelt.
Maakt mij verder weinig uit trouwens, ik heb een prima prijs voor een Slide die nog altijd prima zou moeten werken.
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
Dan heb ik toch een stickertje over het hoofd gezienRimco schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:25:
@Niek_ Wil de seal van de doos nog niet verbreken, maar ik herken wel je observatie. Buiten, op de de gesealde doos is een sticker met een QR code geplakt met een link naar de website, met de nieuwe app. Alhoewel de link onderaan die website ook al niet meer werkt
Daarnaast staat achter op de doos nog het oude bedrijf incl. adres.
Ik vraag mij dus ook af of anderen in dit topic wel iets anders krijgen of dat er iets anders speelt.
Maakt mij verder weinig uit trouwens, ik heb een prima prijs voor een Slide die nog altijd prima zou moeten werken.
Inderdaad benieuwd naar de ervaringen van anderen.
De grote Google play store knop bovenaan is correct, die helemaal onderaan de pagina werkt niet.
[ Voor 52% gewijzigd door Rimco op 21-08-2025 11:07 ]
Zal m’n enthousiasme geweest zijnRimco schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:16:
@Niek_ Het is trouwens wel knap om dat "stickertje" te missen
[Afbeelding]
Waarbij je dan nog wel anderhalve minuut moet wachten met een power cycle voor de slide voordat je uberhaubt die foutmelding kunt zien.
Ik verwacht volgende week mn nieuwe (2e) slide voor de slaapkamer. Ik hoop dat de app dan beter werkt. Voor nu gelukkig nog controle van de oude via home assistant.
Misschien robbshop maar even een berichtje sturen in de tussentijd
Edit:
Als je dus op dit scherm komt:
/f/image/HjyK5ZegU02sDmbn60fvb864.png?f=fotoalbum_large)
Dan kun je op het pijltje klikken ipv de "opnieuw proberen" knop. Dan kun je dus wel verder met het instellen van de slide...
[ Voor 29% gewijzigd door Loen op 29-08-2025 15:40 ]
Offtopic: iemand tips voor een systeem voor rolgordijn? ( liefst met accu ivm geen stroompunt ).
[ Voor 24% gewijzigd door buldogwtf op 03-09-2025 07:30 ]
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
Bij mij blijft 'ie helaas steken op de tweede stap met de melding "ongeldige gegevens ontvangen". Pijltje terug laat me de installatie helaas niet afronden...Loen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:35:
Nou, nieuwe telefoon nieuwe slide app (de oude is niet meer te installeren). Moet ik de slide opnieuw instellen, waarbij de app eerst een firmware update moet doen. Helaas, telkens een "timeout bij wachten op nieuwe firmware"...
Waarbij je dan nog wel anderhalve minuut moet wachten met een power cycle voor de slide voordat je uberhaubt die foutmelding kunt zien.
Ik verwacht volgende week mn nieuwe (2e) slide voor de slaapkamer. Ik hoop dat de app dan beter werkt. Voor nu gelukkig nog controle van de oude via home assistant.
Misschien robbshop maar even een berichtje sturen in de tussentijd
Edit:
Als je dus op dit scherm komt:
[Afbeelding]
Dan kun je op het pijltje klikken ipv de "opnieuw proberen" knop. Dan kun je dus wel verder met het instellen van de slide...
:strip_exif()/f/image/BNldzVfYnUvPQShD6P9DDOKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door xyler op 03-09-2025 09:28 . Reden: Oeps, device code was zichtbaar ;) ]
Eerste indruk: ziet er degelijk uit / voelt solide.
Binnenkort maar eens aan de slag.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7BuQQsZnLhbneIPExrXbDz9P.jpg?f=user_large)
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Dat had ik ook toen de device code niet klopte. Die kon ik nergens anders terug vinden dan op een blaadje in de doos, niet heel handig (kickstarter versie)xyler schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:20:
[...]
Bij mij blijft 'ie helaas steken op de tweede stap met de melding "ongeldige gegevens ontvangen". Pijltje terug laat me de installatie helaas niet afronden...
[Afbeelding]
Edit: bij de oude app kon ik hem opnieuw koppelen met enkel IP adres. Dat werkt in deze versie dus niet helaas...
[ Voor 8% gewijzigd door Loen op 03-09-2025 09:37 ]
Voor zover ik weet heb ik de device code die onder op het apparaat (en inderdaad in de doos) zit goed overgenomen. Toch nog maar eens dubbelchecken...Loen schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:36:
[...]
Dat had ik ook toen de device code niet klopte. Die kon ik nergens anders terug vinden dan op een blaadje in de doos, niet heel handig (kickstarter versie)
Edit: bij de oude app kon ik hem opnieuw koppelen met enkel IP adres. Dat werkt in deze versie dus niet helaas...
Edit: Helaas, de device code die in de QR code op het apparaat/in de doos zit is hetzelfde en werkt dus niet
[ Voor 9% gewijzigd door xyler op 03-09-2025 09:50 ]
Home Assistant kan hem zover ik weet niet aan je wifi hangen via een configuratie flow, dus ik neem aan dat de app eerst nodig iskwet schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:11:
Heb mijn slides ook ontvangen. Moet ze nog uitpakken, maar moet je ze eigenlijk eerst koppelen of eerst ophangen. En heb je die app per se nodig of kan het gelijk in home assistant?
* De plastic ophangbeugel gaat dus om 2 runners heen. Die van mij (karwei) waren iets te dik waardoor de beugel er dus niet overheen kon schuiven. Heb ik moeten afvijlen / bijsnijden.
* mijn rails loopt helemaal tot aan het einde, tegen de muur, zonder ruimte. Dus de metalen clipjes kon ik niet gebruiken, want die moeten aan de achterkant van de rails komen en daar heb ik dus geen ruimte. Ik hoop dus dat de vaste eindrunner sterk genoeg is om niet te gaan schuiven bij het openen / sluiten van de gordijnen.
* mijn rails ligt iets verzonken in het plafond. Ik had de ophangbeugels eerst te strak tegen de rails en dus ook tegen het plafond zitten, waardoor de haakjes van het gordijn er niet tussen konden. Gelukkig heb je drie stelmogelijkheden qua hoogtes en ging het op de middelste wel.
* de installatie met de app ging prima en in 1x goed. De instructievideo is duidelijk. Zelfs mijn verborgen IoT netwerk kon ik zo toevoegen.
Lijkt nu allemaal te werken. Heb nog iets verschil qua openen tussen links een rechts, dus nog even puzzelen met de kalibratie.
Ik heb overigens ruim 5 meter rails te overbruggen, en met de motor sterkte op middel lijkt dat goed te gaan. Alleen omdat onze gordijnen net iets over de grond slepen, krijg je bij het sluiten in het midden toch een gat / kier. Normaal met de hand dichttrekken gaat dat beter.
Eerste indruk: OK.
Nu nog in Home Assistant krijgen.
EDIT: Home Assistant:
Eerst de Slide dus via de app geïnstalleerd / gekalibreerd.
Daarna aan de onderkant 2x de resetknop kort achter elkaar indrukken, de led knippert dan 5x, dan staat de Slide in local mode.
Vervolgens de Slide Local integratie van Home Assistant toegevoegd:
https://www.home-assistant.io/integrations/slide_local
IP-adres en Device code van de Slide invullen, en klaar.
Works like charm
Nu de dagelijkse praktijk nog zien, maar het ziet er allemaal positief uit.
[ Voor 14% gewijzigd door Pazo op 03-09-2025 21:37 ]
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ding zend een wiif signaal uit (Slide_xxxxxxx), met als IP 192.168.4.1
Leeft alleen iets op poort 80.
Web interface laat alleen "not found" zien.
Wat gangbare subdirectories geprobeerd zoals /admin, config, setup maar helaas, geen pagina.
Wil em eigenlijk installeren zonder zo'n app te hoeven gebruiken (gaat daarna toch aan HA en gebruik ik die app niet meer). Direct de reset knop 2x indrukken voor de local mode heeft geen effect.
Helaas lijkt ik er dus niet onderuit te komen om toch de app te gebruiken.
De tweaker in mij zegt mij dat 't ook in theorie zonder zou moeten kunnen.
Morgen maar met de app spelen, nu niet meer aan beginnen. Anders is 't straks 2u vannacht.
Heb ook geen witte mount pins in de doos. Wel 8 ijzeren staafjes met een knikje. Die er dan weer niet op staan.
Hoe je die klembop de slide mount zet wordt ook niet gedemonstreerd in het filmpje. Tig keer op pauze zetten op een klein telefoonschermpje. Pff...
Ik kijk al nooit naar instructie filmpjes, lees liever.
Jammer dat @ROBBshop niet telefonisch te bereiken is. En je via de chat om 16:30 al geen contact meer kan krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Leaplasher op 04-09-2025 16:34 ]
Je bedoelt die ijzeren klem? Er zit aan de bovenkant van de houder (die aan je de runners hangt met die pinnetjes) 2 of 3 sleufjes, in 1 daarvan moet ie in (ligt eraan hoever je de klem naar achteren wil laten steken). En dan aan het einde achter je rails klemmen.
Ik heb ze niet gebruikt, want mij rails loopt tot tegen de muur, dus kan er niet achter haken. Ik hoop dat vaste eind runners sterk genoeg zijn om de boel op zijn plek te houden.
Heb plastic runners, dus alles mag los omdat ik geen extra runners heb op de rails. En die randje / randje op de muur zit (niet mijn keus, die van de aannemer).
Eenmaal de klem erop, betekent ook dat je die runners niet meer kan gebruiken voor het gordijn, want die zitten nu in de unit verstopt.
Dus ik moet wel bijplaatsen om het gordijn mooi te houden. Had ik dit geweten... Had ik een rail gekocht waar zo'n systeem in zit.
Echt zo fijn dat dit niet in een boekje (pdf ook goed) staat wat je rustig open kan laten liggen zonder dat je batterij leegloopt. En je plan van aanpak kan maken.
Filmpje waarin iemand een verhaal verteld waarvan wordt aangenomen dat iedereen daar voldoende aan heeft. Nee dus.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Vriend van me komt helpen. Heb het opgegeven voor nu. Die zei ook al, de filmpjes leggen het aardig uit, voor jou ontbreken er nét even teveel details die vaak wel in boekjes staan. En krijg jij kortsluiting. Lekker laten, vanavond hangen we de spullen op, niks loshalen nog.
Fijne vrienden.
Alles zit, bij kalibratie gaat het mis.
Gordijn hangt in de sluit stand (te ver van de muur omdat de pully én de eind unit ook op de rails zitten), bij openen, gaat dan naar links toe) komt ie tot de helft en dan is het volgens de app klaar. Gordijn is 3m 40cm. Zou toch moeten kunnen? Gezien de support tot 5m?
Het e.a. komt maar halverwege.
[ Voor 4% gewijzigd door Leaplasher op 05-09-2025 16:25 ]
In de app kun je toch stap voor stap een calibratie uitvoeren? Je geeft aan dat de gordijnen links hangen en vervolgens moet je ze calibreren. Heb je dat calibreren uberhaupt al gedaan?Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:25:
Iemand een suggestie hoe ik een gordijn vanaf links kan laten werken?
Alles zit, bij kalibratie gaat het mis.
Gordijn hangt in de sluit stand (te ver van de muur omdat de pully én de eind unit ook op de rails zitten), bij openen, gaat dan naar links toe) komt ie tot de helft en dan is het volgens de app klaar. Gordijn is 3m 40cm. Zou toch moeten kunnen? Gezien de support tot 5m?
Het e.a. komt maar halverwege.
*sowieso
Gordijn gaat dan dicht. En vervolgens weer open. Tot de helft van de rails.
Blijven kalibreren met meer of minder motorvermogen lost het niet op. Andere opties biedt de app niet.
Heb je bij het aansluiten wel de kabel volledig uit de kast getrokken zodat het gordijn volledig open/gesloten was?Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:50:
Ja en daarop loopt het dan fout.
Gordijn gaat dan dicht. En vervolgens weer open. Tot de helft van de rails.
Blijven kalibreren met meer of minder motorvermogen lost het niet op. Andere opties biedt de app niet.
*sowieso
En die unit hangt aan het einde van het gordijn. De pully hangt rechts los. Want daar geen gordijn.
En ik ben de kalibratie in de volledig gesloten stand begonnen. Dan trekt ie em naar links (dus open) en stopt ie halverwege.
De pully moet aan het uiteinde van je gordijn zitten. Die moet niet 'los' zitten?Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:16:
Als je met de kast bedoeld die unit waar op een gegeven moment een oranje stukje touw zichtbaar is? Ja.
En die unit hangt aan het einde van het gordijn. De pully hangt rechts los. Want daar geen gordijn.
En ik ben de kalibratie in de volledig gesloten stand begonnen. Dan trekt ie em naar links (dus open) en stopt ie halverwege.
Kun je niet eens een foto maken van je installatie want ik vraag me af wat er bij jou allemaal fout gaat.
Ik heb mijn slide al meerde keren moeten installeren (o.a. na verbouwing en verhuizing) en nog nooit gedonder gehad met installatie of kalibratie.
*sowieso
Die 2e unit die je op de kabel klemt hoort er gewoon niet op bij een enkel gordijn. Fijn dat het filmpje daar niks over zegt. Dat gaat alleen uit van een dubbel gordijn.
Top dat het is opgelost.Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:08:
Ben er uit...
Die 2e unit die je op de kabel klemt hoort er gewoon niet op bij een enkel gordijn. Fijn dat het filmpje daar niks over zegt. Dat gaat alleen uit van een dubbel gordijn.
*sowieso
Kwalijk, liever een opt-in...
Ben blij dat de slides inmiddels in mijn IoT VLAN hangen en dus niks meer mogen naar het internet.
Is het uiteindelijk gelukt bij jou? Ik krijg dezelfde melding. Al van alles geprobeerd...xyler schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:20:
[...]
Bij mij blijft 'ie helaas steken op de tweede stap met de melding "ongeldige gegevens ontvangen". Pijltje terug laat me de installatie helaas niet afronden...
[Afbeelding]
Bij mij was ‘ie na een paar uur gaan werken. Ik had de app in de tussentijd wel opnieuw geïnstalleerd (ik had de nieuwe app al en was up-to-date, was meer voor de zekerheid). Dat zou je dus ook kunnen proberen.bluefarmer schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:32:
[...]
Is het uiteindelijk gelukt bij jou? Ik krijg dezelfde melding. Al van alles geprobeerd...
buldogwtf schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 23:50:
Vandaag 2e Slide ook ontvangen ( eerste nog via Kickstarter). Meteen geinstalleerd ( had andere mooi als voorbeeld). Nu hopen dat deze ook zo lang meegaat.
Offtopic: iemand tips voor een systeem voor rolgordijn? ( liefst met accu ivm geen stroompunt ).
Een optie is eventueel van Switchbot, al kan het dan zeker lonen om op een goede aanbieding te wachten. Hebben vaak aanbiedingen maar zijn wisselend in hoeveel korting. Rond Black Friday vaak wel goede aanbiedingen.
Mijn reviews al gezien?
Dat is wel HEEL kort door de bocht.TKroon schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:27:
Nieuwe Slide geïnstalleerd! De installatie was een eitje
Had je al een Slide hangen of heb je en nieuwe opgehangen?
Hoe was jouw ervaring met de software (app, Android of iOS)
Gebruik je verder nog andere zaken (zoals Google Home integratie of Home Assistant)
*sowieso
Goed om te horen.. ik heb nog een 'oude' hangen en die app werkt niet altijd even lekker. Wist niet dat er een nieuwe app was eigenlijk.TKroon schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:41:
Ik had er al een hangen en stuur ze aan met Homey. Dus was ophangen, nieuwe app downloaden en de stappen volgen. Nieuwe app werkte gewoon goed.
Maar ik stuur mijn gordijnen voornamelijk aan met Google Assistent of Home Assistant als google niet wil meewerken.
*sowieso
Ja, met het oranje icoontje, heb de App ook al een keer opnieuw geïnstalleerd en een andere iPhone geprobeerd maar geen verschil.TKroon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:00:
@Spacespider heb je de nieuwe Slide app met het oranje icoon?
Iemand dat al eens gehad? Wat nu?
Jup, is inderdaad al eerder voorbij gekomen in dit topic.Joeri schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:55:
Bij mij is zojuist de kabel/het touw gebroken van de slide.![]()
Iemand dat al eens gehad?
Heb je nog garantie?
Zo niet, dan heb je nu mazzel dat er nieuwe slides beschikbaar zijn gekomen. Repareren is volgens mij namelijk geen optie met deze dingen.
*sowieso
Ergens lijkt het me dat reparatie toch wel mogelijk zou moeten zijn, zij het dat het complex is.DonJunior schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:11:
[...]
Jup, is inderdaad al eerder voorbij gekomen in dit topic.
[...]
Heb je nog garantie?
Zo niet, dan heb je nu mazzel dat er nieuwe slides beschikbaar zijn gekomen. Repareren is volgens mij namelijk geen optie met deze dingen.
Mocht iemand een slide hebben liggen waarvan het touw gebroken is, en er niks mee doen/hem anders weggooien, stuur me een pbtje. Gooi m dan weg mijn kant op, betaal ik de verzendkosten, dan wil ik wel eens een blik erop werpen en mijn bevindingen hier delen.
Mijn reviews al gezien?
Eigenlijk zou de leverancier reservedelen moeten voeren, nou zijn ze failliet dus dat is niet mogelijk. Maar als te achterhalen is van welk materiaal het touw is en welke diameter het precies is zou het niet raar zijn dat je dat ergens na kan bestellen. Ome Ali kan alles leveren...
Hmm ik weet eigenlijk niet eens of ze te openen zijn.
Wellicht dat Robbshop als nieuwe leverancier van slides je op weg kan helpen?
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Zonde van zo'n duur apparaat dat ik hem nu zou moeten weggooien.
Ik zal de zaag er van het weekend eens in zetten om hem open te maken. Dat ding is zo hermetisch dicht gemaakt.
Eens met @V_ger die repair wet zou mooi zijn, maar helaas nog niet van toepassing idd.
Edit:
Even opgezocht, hij heeft het 4 ½jaar volgehouden.
Een nieuwe gaat er niet komen als ze niet te repareren zijn. 300 euro vind ik toch een hoop geld als het maar zo "kort" meegaat.
[ Voor 19% gewijzigd door Joeri op 19-09-2025 11:47 . Reden: Aanvulling ]
Vind ook echt wel dat een gebroken touw niet het einde van het product moet zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Pazo op 19-09-2025 11:50 ]
Ben benieuwd! Met een zaag openen, ga je hem sowieso niet meer dicht krijgen verwacht ik, maar t.a.v. de prijs is die sinds tegenwoordig wel naar 200 euro gezakt. Desalniettemin nog best wat geld voor zoiets.Joeri schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:42:
Helaas geeft ook robshop aan dat dit niet te repareren valt. Garantie is na al die jaren en faillissement niet meer van toepassing.
Zonde van zo'n duur apparaat dat ik hem nu zou moeten weggooien.
Ik zal de zaag er van het weekend eens in zetten om hem open te maken. Dat ding is zo hermetisch dicht gemaakt.
Eens met @V_ger die repair wet zou mooi zijn, maar helaas nog niet van toepassing idd.
Edit:
Even opgezocht, hij heeft het 4 ½jaar volgehouden.
Een nieuwe gaat er niet komen als ze niet te repareren zijn. 300 euro vind ik toch een hoop geld als het maar zo "kort" meegaat.
Bij mij is net één van mijn SwitchBot Curtain3 kapot gegaan. Die is nog wel redelijk te repareren, moet ik alleen een vervangend onderdeel voor zien te vinden/bedenken.
Mijn reviews al gezien?
Op de onderste spoel is duidelijk te zien dat het touw aardig te lijden heeft gehad.
:strip_exif()/f/image/sNWfMdMv3BCz4xHGjh3MKnMs.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste ingeving: Ik zou verwachten, stevig draad op de juiste lengte nieuw op de spoel aanbrengen, en klaar is kees. Eventueel stevig visdraad ofzo misschien zelfs?Joeri schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:47:
Ik was een beetje voorbarig, in mijn gedachten heb ik nooit een schroef gezien en is het ding hermetisch afgesloten. Valt in de praktijk mee. Bovenop twee torx schroeven en de bekleedde delen zijn er met wat wrikken van een schroevendraaier af te halen.
Op de onderste spoel is duidelijk te zien dat het touw aardig te lijden heeft gehad.
[Afbeelding]
edit: heb zelf nog geen Slide, dus wellicht rare suggesties vanuit mij, waarvoor excuses
[ Voor 5% gewijzigd door PeacekeeperNL op 19-09-2025 14:10 ]
Mijn reviews al gezien?
Kunst is nu alleen om het juiste te vinden.
@PeacekeeperNL visdraad lijkt me niet geschikt, omdat het te glad is. Bij mijn, dubbele gordijnen, moet je bij 1 van de twee gordijnen de houder om het draad klemmen. Zit dus alleen vast dmv voldoende frictie / weerstand. Kan mij voorstellen dat visdraad er toch doorheen gaat glijden bij veel kracht.
Aangezien slide max 6 meter kan en mijn gordijn ca 5,1m is dacht ik dat ik het wellicht, voorlopig, wel kon repareren. Het touw gaat heen en weer dus er zit ca. 12m touw in de slide is mijn gedachte.
Dit blokje (de grootste van de twee) is echt een kriem om open te krijgen, maar dit is uiteindelijk gelukt. Het rest stukje touw verwijderd en een klein stukje van het gebroken eind afgeknipt. Dit nieuwe eind weer vast geknoopt in dit blokje en alles gemonteerd.
Voor nu werkt het weer. Maar het touw is over een langere lengte wel echt slecht geworden. Deze zal over n tijd weer breken verwacht ik. Dus als iemand toch nog weet welk draad er in de slide gebruikt wordt, dan hoor ik het graag.
Doe je elke dag automatisch je gordijnen open en dicht het hele jaar rond? Puur even om een beeld te hebben bij hoe lang dit ding ongeveer mee zal gaan...Joeri schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:24:
Toch nog een klein mazzeltje, het touw was gebroken op ongeveer 1 meter vanaf het einde van de lijn die in het dikke blokje eindigt die aan je gordijn hangt.
Aangezien slide max 6 meter kan en mijn gordijn ca 5,1m is dacht ik dat ik het wellicht, voorlopig, wel kon repareren. Het touw gaat heen en weer dus er zit ca. 12m touw in de slide is mijn gedachte.
Dit blokje (de grootste van de twee) is echt een kriem om open te krijgen, maar dit is uiteindelijk gelukt. Het rest stukje touw verwijderd en een klein stukje van het gebroken eind afgeknipt. Dit nieuwe eind weer vast geknoopt in dit blokje en alles gemonteerd.
Voor nu werkt het weer. Maar het touw is over een langere lengte wel echt slecht geworden. Deze zal over n tijd weer breken verwacht ik. Dus als iemand toch nog weet welk draad er in de slide gebruikt wordt, dan hoor ik het graag.
Ookal zou je ze met de hand open doen, dan nog start het apparaat om de kabel aan te trekken.Jeffoz schreef op maandag 22 september 2025 @ 00:21:
[...]
Doe je elke dag automatisch je gordijnen open en dicht het hele jaar rond? Puur even om een beeld te hebben bij hoe lang dit ding ongeveer mee zal gaan...
Overigens moet je bij installeren erg goed opletten dat de kabel niet aanloopt tegen de runners van de rails. Ik heb de mijne meermaals geinstalleerd (o.a. verbouwing en later een nieuwe gordijnrails) en had de eerste keer ook dat de kabel langs de runners schraapte. Was niet zo handig van mezelf. Maar als je dat niet door hebt is de kans natuurlijk groter dat de kabel knapt.
Heb de mijne nu zo'n jaar of 4 (nog) niet defect. Ik open en sluit ze elke dag. Maar sluit en open de gordijnen ook tussendoor nog wel eens (ivm zon of tijdens filmmiddag)
*sowieso
Hier het antwoord van Kai (oprichter en ontwikkelaar van de Slide) net voor het einde… “ Dank voor je bericht. Slide's kabel is een 'uhmwpe cord' van 0.75 dik” Ik heb het probleem van mijn gebroken kabel toen ook bij de Robb shop gemeld, maar zij wilden er niets mee te maken hebben.. heb nu een defecte Slide liggen, en een nieuwe van de Robb shop.Joeri schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:24:
Toch nog een klein mazzeltje, het touw was gebroken op ongeveer 1 meter vanaf het einde van de lijn die in het dikke blokje eindigt die aan je gordijn hangt.
Een sterke uhmwpe cord van 0.75mm is nog niet heel makkelijk te vinden. Flauw van robbshop dat ze er niks mee te maken willen hebben, heb echt idee dat de kennis en service daar achteruit holt.zebsite schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:21:
[...]
Hier het antwoord van Kai (oprichter en ontwikkelaar van de Slide) net voor het einde… “ Dank voor je bericht. Slide's kabel is een 'uhmwpe cord' van 0.75 dik” Ik heb het probleem van mijn gebroken kabel toen ook bij de Robb shop gemeld, maar zij wilden er niets mee te maken hebben.. heb nu een defecte Slide liggen, en een nieuwe van de Robb shop.
ik heb het volgende gevonden wat overeenkomt qua dikte en wat mogelijk ook sterk genoeg is (breekkracht 17 kg), het is tevens in diverse kleuren te krijgen. Helaas is wit op, maar ze hebben nog wel een glow in the dark versie, die dan wit is wanneer je overdag de gordijnen open hebt 🤡.Morpheusk schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:56:
[...]
Een sterke uhmwpe cord van 0.75mm is nog niet heel makkelijk te vinden. Flauw van robbshop dat ze er niks mee te maken willen hebben, heb echt idee dat de kennis en service daar achteruit holt.
https://www.paracord.nl/p.../nano-basis-kleuren-90mtr
ook is er een kevlar versterkte versie die een breekkracht van 50 kg heeft, maar dat is niet een hele fraaie kleur (geel in tegenstelling tot wat de url suggereert):
https://www.paracord.nl/9...ine-blauw-nano-paracord-1
Wellicht biedt zoiets een bruikbaar alternatief?
[edit: typo’s]
Het komt er op neer dat de Robbshob wel de techniek heeft overgenomen van het gestopte Slide, maar niet hun (uitstekende) service…ben benieuwd hoe de service is, over de bij hun gekochte Slide.Morpheusk schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:56:
[...]
Een sterke uhmwpe cord van 0.75mm is nog niet heel makkelijk te vinden. Flauw van robbshop dat ze er niks mee te maken willen hebben, heb echt idee dat de kennis en service daar achteruit holt.
Ja ik heb er 1 vd 2 zonder die ijzeren veer moeten doen omdat ik ook niet genoeg ruimte had om hem erachter te krijgen. Heb wel een metalen stopper, maar dat gaat prima.Morpheusk schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:18:
Heeft er iemand ervaring met montage zonder de mountspring? De rails zitten hier straks tegen de muren. De stopper kan je met een schroef krachtig vastzetten, dus als het alleen voor het schuiven is verwacht ik niet zo snel een probleem?
Thx! Ik kan trouwens het rode draad niet vinden bij monteren. Ik kan trekken wat ik wil voor de montage. Maar het gehele draad is wit. Geldt dit niet meer voor de nieuwe slides?Jeffoz schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:52:
[...]
Ja ik heb er 1 vd 2 zonder die ijzeren veer moeten doen omdat ik ook niet genoeg ruimte had om hem erachter te krijgen. Heb wel een metalen stopper, maar dat gaat prima.
In de nieuwe is het laatste stukje zeker rood. Ik had dat bij m'n 2 nieuwe slides wel in ieder geval. Maar het is een stukje van een centimeter of 10-15 ofzo helemaal aan het eind als je het koppelstukken in het midden hebt en die uiteindelijk doortrekt volgens de handleiding van installatie.Morpheusk schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:26:
[...]
Thx! Ik kan trouwens het rode draad niet vinden bij monteren. Ik kan trekken wat ik wil voor de montage. Maar het gehele draad is wit. Geldt dit niet meer voor de nieuwe slides?
Bij de rest overige slides wel goed zichtbaar, maar bij één was de stift denk ik op. Toevallig net met diegene begonnen waar je een loop voor nodig had. Bij de rest kan je rode zo goed zien, te goed misschien wel, als de gordijnen openstaan zie je een dikke rode lijn.Jeffoz schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:24:
[...]
In de nieuwe is het laatste stukje zeker rood. Ik had dat bij m'n 2 nieuwe slides wel in ieder geval. Maar het is een stukje van een centimeter of 10-15 ofzo helemaal aan het eind als je het koppelstukken in het midden hebt en die uiteindelijk doortrekt volgens de handleiding van installatie.
Daarnaast had ik ook een slide bedacht voor een enkel gordijn, maar realiseer mij nu dat jr fan dat blokje blijf zien en een overschuifrunner nodig heb. Waardoor het gordijn in de open stand weer een stukje verder dicht komt te zitten. Maar eens kijken welk apparaat ik voor dit gordijn ga inzetten.
het is misschien wat werk voor een apparaat waar je vanaf wil, maar ik zou proberen hem aan te sluiten en kijken of je er verbinding mee kan maken en hem kan upgraden. Dan kan je hem tenminste met een schoon geweten verkopen, en je kan er misschien ook wat meer voor krijgen dan als je dat niet doet (en er eerlijkheidshalve bij vermeldt dat hij misschien niet zal werken ivm hel oude firmware etc…).jip_86 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:38:
Ik heb nog een oude Slide van de Kickstarter periode 6 jaar geleden. Nooit gebruikt eigenlijk omdat ik toen net na de levering verhuisd was. Zou die nog gewoon te gebruiken zijn als ik deze verkoop? In 6 jaar tijd is er een hoop gebeurd, en kan me voorstellen dat de firmware daar bijvoorbeeld niet meer op berekend is.
Daar zit wel wat in ja. Dacht sowieso hem om die reden wel via de V&A te verkopen en niet op MP maar dan is dit nog wel een betere optie.mtim schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:39:
[...]
het is misschien wat werk voor een apparaat waar je vanaf wil, maar ik zou proberen hem aan te sluiten en kijken of je er verbinding mee kan maken en hem kan upgraden. Dan kan je hem tenminste met een schoon geweten verkopen, en je kan er misschien ook wat meer voor krijgen dan als je dat niet doet (en er eerlijkheidshalve bij vermeldt dat hij misschien niet zal werken ivm hel oude firmware etc…).