Ik heb tijdens de intekenperiode drie slides gekocht. Deze werken goed, en ik wil er eigenlijk nog twee plaatsen. Omdat ik vanuit oogpunt van duurzaamheid in principe eerst voor hergebruik ga, heb ik deze in eerste instantie via marktplaats van twee verschillende aanbieders overgenomen. En toen begonnen de problemen.
De ene zat nog in een gesealde doos, de andere was al gebruikt maar had een gebroken draad. De verkoper van die laatste gaf aan dat hij zelf een bocht in zijn rail had, en dat hij de draad al eens vervangen had maar er geen zin meer in had. De vraagprijs was €25 dus daar konden we ons geen buil aan vallen.
De klantenservice van @
ROBBshop gaf aan dat reparatie niet mogelijk was, en dat ik beter een nieuwe kon bestellen. Maar weggooien kan altijd nog en we zijn niet bang voor een reparatie. Daarom hebben we hem opengemaakt in de hoop dat we dit zelf konden oplossen.
We hebben alles ontward en de draad weer opgewonden. Maar we zagen ook dat er een scheurtje zat in de behuizing van een van de veren. Dat leek niet écht problematisch.
We wisten alleen niet meer hoe we de draad weer moesten bevestigen. Daarom hebben we de andere, ongebruikte slide opengemaakt om die als voorbeeld te gebruiken.
En toen kregen we echt een onaangename verrassing: ook de ongebruikte slide had al een breuk in de behuizing van een van de veren! En die was al zo ver uitgescheurd dat de veer er spontaan uitschoot. Toen hadden we dus twee kapotte slides op tafel liggen…
Uiteindelijk hebben hieruit een ‘nieuwe’ samengesteld. Maar blijkbaar is het niet gelukt om de juiste spanning terug te zetten want steeds als we gingen kalibreren of testen, liepen er draden van de spoelen. Voorbode van een nieuwe vastloper? De geluiden waarover o.a. @
Pazo schreef...
Voorlopig we het even opgegeven. Maar ik ben nu wel benieuwd naar jullie visie op dit verhaal. Want dat twee exemplaren van verschillende herkomst precies hetzelfde probleem hebben, kan erop wijzen dat het materiaal van de behuizing van de veren eigenlijk niet bestand is tegen de krachten die de veren erop uitoefenen.
En weten jullie of er bij de fabricage van de nieuwe serie iets is aangepast aan de gebruikte materialen? Want ik twijfel nu sterk over de aanschaf van de twee nieuwe slides. Misschien kan @
ROBBshop hier iets over zeggen?