Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:13
pli schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:05:
Hier tijdens mijn vakantie de draad gebroken 😒 Iemand al wel eens gepoogd dit te repareren of dit daardoor rijp voor de kliko?
Ik heb het wel een keer gehad, maar dat was voordat ze failliet waren en toen kon ik hem gewoon terugsturen en kreeg ik een nieuwe.

Ik heb er nu 1 die geen verbinding meer maakt met wifi, led blijft branden, hij vraagt geen ip aan bij dhcp, reset button reageert ie niet op, dichtstbijzijnde access point zit op 2m zonder muur of iets ertussen (en andere APs hebben daar ook gewoon bereik). Geen idee wat ik daar mee moet, maar ik denk dat ik hem binnenkort open ga schroeven, als ik dat doe zal ik hier wel wat foto's delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 21:24
Update vanuit Robbshop:

Goed nieuws: de eerste Slides zijn inmiddels bij ons geleverd! 🎉
Op dit moment zijn we echter nog bezig met het optimaliseren van de nieuwe Slide app. Er moeten nog een aantal verbeteringen worden doorgevoerd om te zorgen dat de installatie bij jullie thuis soepel verloopt.

We hebben er daarom bewust voor gekozen om nog even te wachten met het uitsturen van de Slides. Zo voorkomen we dat jullie tegen problemen aanlopen tijdens het installeren.

Ons team werkt hard aan de laatste verbeteringen en we verwachten dit binnen ongeveer twee weken afgerond te hebben. Zodra de app klaar is, starten we direct met het verzenden van de eerste orders.|
​
We zullen updates over leveringen plaatsen op onderstaande pagina:
​https://www.robbshop.nl/blog/slide-newsflash

[ Voor 3% gewijzigd door Niek_ op 15-08-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Order is verzonden en zou vandaag geleverd moeten worden. Benieuwd naar de nieuwe slide app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Niek_ schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:47:
Update vanuit Robbshop:

Goed nieuws: de eerste Slides zijn inmiddels bij ons geleverd! 🎉
Op dit moment zijn we echter nog bezig met het optimaliseren van de nieuwe Slide app. Er moeten nog een aantal verbeteringen worden doorgevoerd om te zorgen dat de installatie bij jullie thuis soepel verloopt.

We hebben er daarom bewust voor gekozen om nog even te wachten met het uitsturen van de Slides. Zo voorkomen we dat jullie tegen problemen aanlopen tijdens het installeren.

Ons team werkt hard aan de laatste verbeteringen en we verwachten dit binnen ongeveer twee weken afgerond te hebben. Zodra de app klaar is, starten we direct met het verzenden van de eerste orders.|
​
We zullen updates over leveringen plaatsen op onderstaande pagina:
​https://www.robbshop.nl/blog/slide-newsflash
Snap de overweging. Echter wil ik heel die app niet gebruiken en alles via HA aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:44
Leaplasher schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:01:
[...]

Snap de overweging. Echter wil ik heel die app niet gebruiken en alles via HA aansturen.
Maar als ze de Slides uitleveren zonder app of met een gebrekkige app dan heeft de helft van de mensen zonder HA er geen zak aan. Dan stromen de slechte reviews binnen, want mensen zijn altijd heel snel met een slechte review schrijven als een app een keer niet werkt zoals het zou moeten. Dus ik snap Robshop hierin wel.
Ik gebruik de app ook minimaal, voornamelijk via Google Home of Home Assistant inderdaad. Maar ja, voor calibratie heb je de app wel nodig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:48
DonJunior schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:14:
[...]

Maar als ze de Slides uitleveren zonder app of met een gebrekkige app dan heeft de helft van de mensen zonder HA er geen zak aan. Dan stromen de slechte reviews binnen, want mensen zijn altijd heel snel met een slechte review schrijven als een app een keer niet werkt zoals het zou moeten. Dus ik snap Robshop hierin wel.
Ik gebruik de app ook minimaal, voornamelijk via Google Home of Home Assistant inderdaad. Maar ja, voor calibratie heb je de app wel nodig.
Je kan ze via HA ook calibreren hoor. Doe ik eens in de zoveel tijd als ie niet meer helemaal open of dicht gaat.

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:41

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Niek_ schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 06:55:
Order is verzonden en zou vandaag geleverd moeten worden. Benieuwd naar de nieuwe slide app.
Hier is hij ondertussen binnen, maar ik vraag mij vooral af hoe dit samen werkt met de oude slide die we nog altijd hebben. Kan ik beiden uiteindelijk vanuit 1 app gebruiken? Het gaat meer om hem lokaal in te stellen of te benaderen. Heb geen cloud nodig, kan allemaal lokaal verder.

De nieuwe blijft nog even in de doos, want hij is reserve of evt. voor een andere ruimte die nog niet klaar is.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Rimco schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:59:
[...]

Hier is hij ondertussen binnen, maar ik vraag mij vooral af hoe dit samen werkt met de oude slide die we nog altijd hebben. Kan ik beiden uiteindelijk vanuit 1 app gebruiken? Het gaat meer om hem lokaal in te stellen of te benaderen. Heb geen cloud nodig, kan allemaal lokaal verder.

De nieuwe blijft nog even in de doos, want hij is reserve of evt. voor een andere ruimte die nog niet klaar is.
Ik heb sterk het idee dat ik een oud model gehad heb. Hij is exact hetzelfde als degene die ik al heb en in/op de doos staat alle info nog van de failliete partij (adresgegevens, contactgegevens, etc). Zelfs de QR-code voor de app verwijst naar de oude, niet bestaande app.
Na een mailtje naar ROBBshop kreeg ik te horen dat ik zelf in de App Store moet zoeken naar de app Slide Curtains.
Is dit bij jou wellicht anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Niek_ Wil de seal van de doos nog niet verbreken, maar ik herken wel je observatie. Buiten, op de de gesealde doos is een sticker met een QR code geplakt met een link naar de website, met de nieuwe app. Alhoewel de link onderaan die website ook al niet meer werkt ;)

Daarnaast staat achter op de doos nog het oude bedrijf incl. adres.
Ik vraag mij dus ook af of anderen in dit topic wel iets anders krijgen of dat er iets anders speelt.

Maakt mij verder weinig uit trouwens, ik heb een prima prijs voor een Slide die nog altijd prima zou moeten werken.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• Niek_
Rimco schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:25:
@Niek_ Wil de seal van de doos nog niet verbreken, maar ik herken wel je observatie. Buiten, op de de gesealde doos is een sticker met een QR code geplakt met een link naar de website, met de nieuwe app. Alhoewel de link onderaan die website ook al niet meer werkt ;)

Daarnaast staat achter op de doos nog het oude bedrijf incl. adres.
Ik vraag mij dus ook af of anderen in dit topic wel iets anders krijgen of dat er iets anders speelt.

Maakt mij verder weinig uit trouwens, ik heb een prima prijs voor een Slide die nog altijd prima zou moeten werken.
Dan heb ik toch een stickertje over het hoofd gezien :) Wil je de link hier delen?

Inderdaad benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Niek_ https://slide.store/pages/lets-slide

De grote Google play store knop bovenaan is correct, die helemaal onderaan de pagina werkt niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Rimco op 21-08-2025 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Niek_ Het is trouwens wel knap om dat "stickertje" te missen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExpJoHEEpKTO9fRn_y2W8Qo4gIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abgAUCVksn7K7nVQL265kTAh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Rimco op 22-08-2025 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Rimco schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:16:
@Niek_ Het is trouwens wel knap om dat "stickertje" te missen ;)

[Afbeelding]
Zal m’n enthousiasme geweest zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
Nou, nieuwe telefoon nieuwe slide app (de oude is niet meer te installeren). Moet ik de slide opnieuw instellen, waarbij de app eerst een firmware update moet doen. Helaas, telkens een "timeout bij wachten op nieuwe firmware"...
Waarbij je dan nog wel anderhalve minuut moet wachten met een power cycle voor de slide voordat je uberhaubt die foutmelding kunt zien.

Ik verwacht volgende week mn nieuwe (2e) slide voor de slaapkamer. Ik hoop dat de app dan beter werkt. Voor nu gelukkig nog controle van de oude via home assistant.

Misschien robbshop maar even een berichtje sturen in de tussentijd

Edit:

Als je dus op dit scherm komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf69B_Su4LoVFKQnEGjtNWAcTwE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HjyK5ZegU02sDmbn60fvb864.png?f=fotoalbum_large

Dan kun je op het pijltje klikken ipv de "opnieuw proberen" knop. Dan kun je dus wel verder met het instellen van de slide...

[ Voor 29% gewijzigd door Loen op 29-08-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09 10:12
Vandaag 2e Slide ook ontvangen ( eerste nog via Kickstarter). Meteen geinstalleerd ( had andere mooi als voorbeeld). Nu hopen dat deze ook zo lang meegaat.

Offtopic: iemand tips voor een systeem voor rolgordijn? ( liefst met accu ivm geen stroompunt ).

[ Voor 24% gewijzigd door buldogwtf op 03-09-2025 07:30 ]

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyler
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:06
Loen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:35:
Nou, nieuwe telefoon nieuwe slide app (de oude is niet meer te installeren). Moet ik de slide opnieuw instellen, waarbij de app eerst een firmware update moet doen. Helaas, telkens een "timeout bij wachten op nieuwe firmware"...
Waarbij je dan nog wel anderhalve minuut moet wachten met een power cycle voor de slide voordat je uberhaubt die foutmelding kunt zien.

Ik verwacht volgende week mn nieuwe (2e) slide voor de slaapkamer. Ik hoop dat de app dan beter werkt. Voor nu gelukkig nog controle van de oude via home assistant.

Misschien robbshop maar even een berichtje sturen in de tussentijd

Edit:

Als je dus op dit scherm komt:
[Afbeelding]

Dan kun je op het pijltje klikken ipv de "opnieuw proberen" knop. Dan kun je dus wel verder met het instellen van de slide...
Bij mij blijft 'ie helaas steken op de tweede stap met de melding "ongeldige gegevens ontvangen". Pijltje terug laat me de installatie helaas niet afronden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5HN1ONpZ40f7kFdE4YntHMZEro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNldzVfYnUvPQShD6P9DDOKJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door xyler op 03-09-2025 09:28 . Reden: Oeps, device code was zichtbaar ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

Pazo

Mroaw?

Ik heb mijn Slide ook mogen ontvangen :)
Eerste indruk: ziet er degelijk uit / voelt solide.
Binnenkort maar eens aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc8SaaYghDuTIK2eoqPewIedMY0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7BuQQsZnLhbneIPExrXbDz9P.jpg?f=user_large

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
xyler schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:20:
[...]

Bij mij blijft 'ie helaas steken op de tweede stap met de melding "ongeldige gegevens ontvangen". Pijltje terug laat me de installatie helaas niet afronden...

[Afbeelding]
Dat had ik ook toen de device code niet klopte. Die kon ik nergens anders terug vinden dan op een blaadje in de doos, niet heel handig (kickstarter versie)

Edit: bij de oude app kon ik hem opnieuw koppelen met enkel IP adres. Dat werkt in deze versie dus niet helaas...

[ Voor 8% gewijzigd door Loen op 03-09-2025 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyler
Loen schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:36:
[...]

Dat had ik ook toen de device code niet klopte. Die kon ik nergens anders terug vinden dan op een blaadje in de doos, niet heel handig (kickstarter versie)

Edit: bij de oude app kon ik hem opnieuw koppelen met enkel IP adres. Dat werkt in deze versie dus niet helaas...
Voor zover ik weet heb ik de device code die onder op het apparaat (en inderdaad in de doos) zit goed overgenomen. Toch nog maar eens dubbelchecken...

Edit: Helaas, de device code die in de QR code op het apparaat/in de doos zit is hetzelfde en werkt dus niet

[ Voor 9% gewijzigd door xyler op 03-09-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:34
Heb mijn slides ook ontvangen. Moet ze nog uitpakken, maar moet je ze eigenlijk eerst koppelen of eerst ophangen. En heb je die app per se nodig of kan het gelijk in home assistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
kwet schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:11:
Heb mijn slides ook ontvangen. Moet ze nog uitpakken, maar moet je ze eigenlijk eerst koppelen of eerst ophangen. En heb je die app per se nodig of kan het gelijk in home assistant?
Home Assistant kan hem zover ik weet niet aan je wifi hangen via een configuratie flow, dus ik neem aan dat de app eerst nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54
Hier ook 2 stuks ontvangen. Ben helemaal nieuw met Slide, dus van het weekend maar eens proberen of ik alles werkend krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ik heb de Slide net opgehangen, wel een paar puntjes waar ik tegenaan liep (met rails, links + rechts gordijnen):

* De plastic ophangbeugel gaat dus om 2 runners heen. Die van mij (karwei) waren iets te dik waardoor de beugel er dus niet overheen kon schuiven. Heb ik moeten afvijlen / bijsnijden.
* mijn rails loopt helemaal tot aan het einde, tegen de muur, zonder ruimte. Dus de metalen clipjes kon ik niet gebruiken, want die moeten aan de achterkant van de rails komen en daar heb ik dus geen ruimte. Ik hoop dus dat de vaste eindrunner sterk genoeg is om niet te gaan schuiven bij het openen / sluiten van de gordijnen.
* mijn rails ligt iets verzonken in het plafond. Ik had de ophangbeugels eerst te strak tegen de rails en dus ook tegen het plafond zitten, waardoor de haakjes van het gordijn er niet tussen konden. Gelukkig heb je drie stelmogelijkheden qua hoogtes en ging het op de middelste wel.
* de installatie met de app ging prima en in 1x goed. De instructievideo is duidelijk. Zelfs mijn verborgen IoT netwerk kon ik zo toevoegen.

Lijkt nu allemaal te werken. Heb nog iets verschil qua openen tussen links een rechts, dus nog even puzzelen met de kalibratie.
Ik heb overigens ruim 5 meter rails te overbruggen, en met de motor sterkte op middel lijkt dat goed te gaan. Alleen omdat onze gordijnen net iets over de grond slepen, krijg je bij het sluiten in het midden toch een gat / kier. Normaal met de hand dichttrekken gaat dat beter.

Eerste indruk: OK.
Nu nog in Home Assistant krijgen.

EDIT: Home Assistant:
Eerst de Slide dus via de app geïnstalleerd / gekalibreerd.
Daarna aan de onderkant 2x de resetknop kort achter elkaar indrukken, de led knippert dan 5x, dan staat de Slide in local mode.
Vervolgens de Slide Local integratie van Home Assistant toegevoegd:
https://www.home-assistant.io/integrations/slide_local
IP-adres en Device code van de Slide invullen, en klaar.
Works like charm :)

Nu de dagelijkse praktijk nog zien, maar het ziet er allemaal positief uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Pazo op 03-09-2025 21:37 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Heb em ook binnen. :)
Ding zend een wiif signaal uit (Slide_xxxxxxx), met als IP 192.168.4.1
Leeft alleen iets op poort 80.
Web interface laat alleen "not found" zien.
Wat gangbare subdirectories geprobeerd zoals /admin, config, setup maar helaas, geen pagina.

Wil em eigenlijk installeren zonder zo'n app te hoeven gebruiken (gaat daarna toch aan HA en gebruik ik die app niet meer). Direct de reset knop 2x indrukken voor de local mode heeft geen effect.

Helaas lijkt ik er dus niet onderuit te komen om toch de app te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@Leaplasher Maar de app is volledig lokaal, geen account nodig. Ik heb 'm ook gebruikt om de boel te installeren / kalibreren. Daarna in HA gezet, en de app kan weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Ergens wordt er dan iets vanuit de app naar de slide gepushed.
De tweaker in mij zegt mij dat 't ook in theorie zonder zou moeten kunnen. :P
Morgen maar met de app spelen, nu niet meer aan beginnen. Anders is 't straks 2u vannacht. :D

• Leaplasher
  • Niet online
Pff... Is er niks anders dan dat rottige filmpjes? Doe mij maar een ikea achtige handleiding.

Heb ook geen witte mount pins in de doos. Wel 8 ijzeren staafjes met een knikje. Die er dan weer niet op staan.

Hoe je die klembop de slide mount zet wordt ook niet gedemonstreerd in het filmpje. Tig keer op pauze zetten op een klein telefoonschermpje. Pff...

Ik kijk al nooit naar instructie filmpjes, lees liever.

Jammer dat @ROBBshop niet telefonisch te bereiken is. En je via de chat om 16:30 al geen contact meer kan krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Leaplasher op 04-09-2025 16:34 ]

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@Leaplasher Ja die ijzen pinnetjes moet je gebruiken daarvoor. Alleen maar beter, die zijn veel sterker dan plastic.

Je bedoelt die ijzeren klem? Er zit aan de bovenkant van de houder (die aan je de runners hangt met die pinnetjes) 2 of 3 sleufjes, in 1 daarvan moet ie in (ligt eraan hoever je de klem naar achteren wil laten steken). En dan aan het einde achter je rails klemmen.
Ik heb ze niet gebruikt, want mij rails loopt tot tegen de muur, dus kan er niet achter haken. Ik hoop dat vaste eind runners sterk genoeg zijn om de boel op zijn plek te houden.

• Leaplasher
  • Niet online
Ik ben er nu al klaar mee...

Heb plastic runners, dus alles mag los omdat ik geen extra runners heb op de rails. En die randje / randje op de muur zit (niet mijn keus, die van de aannemer).

Eenmaal de klem erop, betekent ook dat je die runners niet meer kan gebruiken voor het gordijn, want die zitten nu in de unit verstopt.
Dus ik moet wel bijplaatsen om het gordijn mooi te houden. Had ik dit geweten... Had ik een rail gekocht waar zo'n systeem in zit.

Echt zo fijn dat dit niet in een boekje (pdf ook goed) staat wat je rustig open kan laten liggen zonder dat je batterij leegloopt. En je plan van aanpak kan maken.
Filmpje waarin iemand een verhaal verteld waarvan wordt aangenomen dat iedereen daar voldoende aan heeft. Nee dus.

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Leaplasher bovenin de Slide zitten toch twee gaten om je gordijn in te klikken?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Ah... Had ik eerder moeten weten dat die daar voor zijn...

Vriend van me komt helpen. Heb het opgegeven voor nu. Die zei ook al, de filmpjes leggen het aardig uit, voor jou ontbreken er nét even teveel details die vaak wel in boekjes staan. En krijg jij kortsluiting. Lekker laten, vanavond hangen we de spullen op, niks loshalen nog.

Fijne vrienden. :)

• Pazo

Pazo

Mroaw?

In het filmpje wordt het ook duidelijk hoor, je hebt geen extra runners nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Iemand een suggestie hoe ik een gordijn vanaf links kan laten werken?
Alles zit, bij kalibratie gaat het mis.
Gordijn hangt in de sluit stand (te ver van de muur omdat de pully én de eind unit ook op de rails zitten), bij openen, gaat dan naar links toe) komt ie tot de helft en dan is het volgens de app klaar. Gordijn is 3m 40cm. Zou toch moeten kunnen? Gezien de support tot 5m?

Het e.a. komt maar halverwege.

[ Voor 4% gewijzigd door Leaplasher op 05-09-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:25:
Iemand een suggestie hoe ik een gordijn vanaf links kan laten werken?
Alles zit, bij kalibratie gaat het mis.
Gordijn hangt in de sluit stand (te ver van de muur omdat de pully én de eind unit ook op de rails zitten), bij openen, gaat dan naar links toe) komt ie tot de helft en dan is het volgens de app klaar. Gordijn is 3m 40cm. Zou toch moeten kunnen? Gezien de support tot 5m?

Het e.a. komt maar halverwege.
In de app kun je toch stap voor stap een calibratie uitvoeren? Je geeft aan dat de gordijnen links hangen en vervolgens moet je ze calibreren. Heb je dat calibreren uberhaupt al gedaan?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Ja en daarop loopt het dan fout.
Gordijn gaat dan dicht. En vervolgens weer open. Tot de helft van de rails.
Blijven kalibreren met meer of minder motorvermogen lost het niet op. Andere opties biedt de app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:50:
Ja en daarop loopt het dan fout.
Gordijn gaat dan dicht. En vervolgens weer open. Tot de helft van de rails.
Blijven kalibreren met meer of minder motorvermogen lost het niet op. Andere opties biedt de app niet.
Heb je bij het aansluiten wel de kabel volledig uit de kast getrokken zodat het gordijn volledig open/gesloten was?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Als je met de kast bedoeld die unit waar op een gegeven moment een oranje stukje touw zichtbaar is? Ja.
En die unit hangt aan het einde van het gordijn. De pully hangt rechts los. Want daar geen gordijn.

En ik ben de kalibratie in de volledig gesloten stand begonnen. Dan trekt ie em naar links (dus open) en stopt ie halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:16:
Als je met de kast bedoeld die unit waar op een gegeven moment een oranje stukje touw zichtbaar is? Ja.
En die unit hangt aan het einde van het gordijn. De pully hangt rechts los. Want daar geen gordijn.

En ik ben de kalibratie in de volledig gesloten stand begonnen. Dan trekt ie em naar links (dus open) en stopt ie halverwege.
De pully moet aan het uiteinde van je gordijn zitten. Die moet niet 'los' zitten?
Kun je niet eens een foto maken van je installatie want ik vraag me af wat er bij jou allemaal fout gaat.
Ik heb mijn slide al meerde keren moeten installeren (o.a. na verbouwing en verhuizing) en nog nooit gedonder gehad met installatie of kalibratie.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Ben er uit...

Die 2e unit die je op de kabel klemt hoort er gewoon niet op bij een enkel gordijn. Fijn dat het filmpje daar niks over zegt. Dat gaat alleen uit van een dubbel gordijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Leaplasher schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:08:
Ben er uit...

Die 2e unit die je op de kabel klemt hoort er gewoon niet op bij een enkel gordijn. Fijn dat het filmpje daar niks over zegt. Dat gaat alleen uit van een dubbel gordijn.
Top dat het is opgelost.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Niet online
Iemand trouwens al opgevallen dat de app standaard toestaat "verzamelen van gebruiksgegevens"?

Kwalijk, liever een opt-in...
Ben blij dat de slides inmiddels in mijn IoT VLAN hangen en dus niks meer mogen naar het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefarmer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-09 22:33
xyler schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:20:
[...]

[Afbeelding]
Is het uiteindelijk gelukt bij jou? Ik krijg dezelfde melding. Al van alles geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyler
bluefarmer schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:32:
[...]

Is het uiteindelijk gelukt bij jou? Ik krijg dezelfde melding. Al van alles geprobeerd...
Bij mij was ‘ie na een paar uur gaan werken. Ik had de app in de tussentijd wel opnieuw geïnstalleerd (ik had de nieuwe app al en was up-to-date, was meer voor de zekerheid). Dat zou je dus ook kunnen proberen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste