Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slide - Maak je bestaande gordijnen slim

Pagina: 1
Acties:

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-05 12:36
Mede-auteur:
  • Thijs_O
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-05 18:14

Thijs_O

Wat is Slide?

Slide is een oplossing om gordijnen te automatiseren. Het werkt op vrijwel alle horizontale gordijnrails of stangen en ondersteunt enkele en dubbele gordijnen. Het heeft een modulair montagesysteem waarmee je binnen een paar minuten Slide kunt monteren op je bestaande gordijnrail. Geen gereedschap of boren vereist. Met Slide wordt elke gordijnraillengte tot zes meter ondersteund. Slide is achter je gordijnen gemonteerd dus uit het zicht.

Slide is gestart als Kickstarter en is nog in het productieproces. In december/januari worden de eerste Slide's uitgeleverd.

Functionaliteit

• Open/Sluiten van je gordijnen op een vaste tijd
  • Open/Sluiten van je gordijnen op basis van zonsondergang en zonsopkomst
  • Open/Sluiten van je gordijnen op basis van geolocatie thuis/niet thuis gegevens

Aansturing

Je kunt Slide op verschillende manieren aansturen:

Daarnaast qua intergratie en aansturing:
  • Aansturing (remote) via Cloud
  • Enkel Lokaal zonder internet

Technische specificaties

Wanneer gaat Slide niet werken

Hoewel Slide werkt met bijna alle gordijnen, gaat het niet werken in de volgende gevallen:

Onvoldoende ruimte om te monteren Slide
Slide is onder je gordijnrail gemonteerd en is 5 centimeter diep. Je moet ten minste 3 centimeter tussen de zijkant van je gordijnrail en je raam / wand hebben om de Slide te kunnen monteren.

Gebogen banen
Slide werkt alleen op een recht gordijnsysteem. Als je een gebogen baan hebt (bijvoorbeeld een erker), kun je ervoor kiezen om alleen Slide te monteren voor het rechte stuk maar houd er rekening mee dat het geen bochten kan verwerken.

Op ringloze pocketstangen
Als je een gordijn hebt waarbij de stof direct op de staaf beweegt (dus zonder ringen boven of in de stof), zal de schuif niet werken omdat de schuifconnector geen goede grip kan krijgen.

Op extreem lange gordijnsystemen (> 6 meter)
Als je gordijnrail langer is dan 6 meter zal Slide niet werken. Maar als je rails iets langer is en je écht Slide wilt, kun je er altijd voor kiezen om je rails gedeeltelijk te automatiseren.

Veelgestelde vragen

Werkt het ook met asymetrische gordijnen?
Een 'asymmetrische gordijnopstelling' is een mooie manier om te zeggen: een situatie waarbij beide gordijnen een andere breedte hebben (b.v. 2 meter aan de linkerkant, 3 meter aan de rechterkant). In deze unieke situatie heb je twee Slides nodig, één voor elk gordijn. We hebben een video gemaakt over hoe dit werkt (zie nieuwsbericht). Houd er rekening mee dat dit waarschijnlijk niet op jou van toepassing is, dus je hebt hoogstwaarschijnlijk geen 2 Slides nodig voor 2 gordijnen!

Heb ik een of twee Slide's nodig voor een opstelling met dubbel gordijn?
Het Slide-pakket dat je ontvangt heeft alles wat je nodig hebt voor een enkele of dubbele gordijn opstelling (op voorwaarde dat beide gordijnen dezelfde breedte hebben). Uit de doos is de connector voor het eerste gordijn al aan de schuifdraad bevestigd. In het geval dat u Slide wilt plaatsen met een enkel gordijn, dat is alles wat u nodig hebt.

De meeste van onze donateurs hebben een dubbele gordijnopstelling, met aan weerszijden een gordijn. In dit geval moet je, na het monteren van de Slide unit, de speciale 'tweede connector' monteren op de schuifdraad. Deze tweede connector wordt met iedere Slide meegeleverd. De reden dat dit niet standaard is gekoppeld, is omdat het een redundant onderdeel is voor configuraties met één gordijn.

Hoe werkt het met op stangen gebaseerde gordijnensystemen?
Het afgelopen jaar heeft het team van Slide het lmontagesysteem volledig vernieuwd. Dit gold zowel voor de manier waarop de Slide Mounts aan het gordijnsysteem zijn bevestigd, als voor de manier waarop Slide aan de Mounts is bevestigd. Ze hebben de installatie enorm vereenvoudigd, maar deze wijzigingen waren ook noodzakelijk om ervoor te zorgen dat alles duurzaam en sterk is voor gebruik in de echte wereld.

Tot nu toe hebben ze zich er eerst op toegelegd om het systeem goed te krijgen voor rails-gebaseerde systemen. Nu doen ze hetzelfde voor systemen op staafbasis. Sommigen van jullie herinneren het eerste mount-concept voor op stangen gebaseerde systemen. We willen een uniforme, robuuste en eenvoudige Slide-ervaring voor verschillende gordijnsystemen, zowel voor rails als voor stangen. Aangezien de productiepartner van Innovation in Motion de productie van Slide heeft overgenomen, richten de technici zich nu op het op hetzelfde niveau brengen van de staafbevestigingen als de rails ophangt. Ze zullen je daarover later meer laten zien.

Zie ook https://www.kickstarter.c...tains-smart/posts/2198956 voor de volledige backer update en FAQ

Handige links

[Voor 35% gewijzigd door Tweaqer op 17-11-2018 16:44]

• Tweaqer
Maandagavond kwam een nieuwe update online (dank aan @millerman_sf):

Hi all,

It’s Monday November 12 which means it’s time for the newest Slide update from us here at Innovation in Motion. As mentioned last time, we’re following a fixed structure now: (1) Update from China; (2) Update from NL; (3) Production Planning. Last week the initial tooling work was completed by the team in China, a huge milestone in the production process of our first series of Slides. Back in NL, we welcomed more than twenty backers on November 2nd that came to our office to meet the team and experience Slide first-hand. Let’s go!

1. Update from China
Last Friday our team in China reported that the toolmaker has completed the first sets of plastic injection molds (‘tools’). This is a huge leap in production that we’ve worked towards for a long time. :-) Quick recap: tooling is the process of optimizing 3D models for manufacturability, and then creating steel molds (tools) for plastic injection. It takes a long time to build them, but once done, they can be used to create that plastic part more than half a million times. With over two dozen custom-designed plastic parts inside Slide, tooling is a cornerstone step to manufacture at scale and with high-precision. Check out these awesome pictures to get a better impression:

Above: 3D model of the fork used in Slide's coupling mechanism and its tool.

Above: Tools for two gears used in Slide's slipclutch mechanism. (The attentive viewer will note that the detailing of the teeth on the large gear is in the contra-part of the tool)

Above: Diabolo model and tool, used as a bearing to smoothen the wire-guidance inside of Slide

2. Update from NL
In the meantime, we’ve been busy back at our office here in Amsterdam as well. Here’s a few things worth mentioning:

We’ve finalize the work on the mounting system to also cover the different types of rods as well as wave curtains. Backers at our backer event two weeks ago were among the first to check it out first-hand and we’re happy to deliver this compatibility from the start. :-)
Our biggest focus is to get everything ready for release, including the hardware installation and onboarding flow. For example, Jesper is working on the interactive manual, which contains different instructions depending on your curtain type (eg. rods, rails or wave) and curtain setup (left-opening, right-opening and center-opening).
We’ve also finalized the calibration process in the Slide App. Because Slide works on different curtain track lengths, we need to measure each user’s setup during onboarding to provide functionality like opening curtains half-way. Previously, users were required to fully open their curtains before starting calibration, which was not a great user experience and sometimes led to discrepancies. We’re now deploying a state machine on Slide, which simply means the calibration system works flawlessly irrespective of the starting position of your curtain.

Slide Backer Event

On Friday November 2md, more than twenty backers visited our Backer Meetup at our Amsterdam office. It was amazing to meet some of you, that we’ve been sharing this journey with, in person – including backers from the UK and even Brazil! We shuffled our office around to show the evolution of Slide’s design and engineering over the past two years, demoed integration with Amazon Alexa and Google Home voice control, Athom Homey and Logitech smart buttons via IFTTT. And of course, people were able to experiment with the Slide mounting system and mobile app. We really enjoyed talking with you and seeing your responses to Slide in action. :) (Also, once more – many thanks to our backer Lionel from Wijnpakhuis.nl who awesomely provided us with excellent wine for the evening!)

Slide's design and engineering journey on a table

3. Production/shipment planning
We’ve updated the planning from our last update as you can see below. With the first batch of Slides nearby, we’re now able to provide a more specific schedule for the coming period. As you’ve read in this update, tooling is well underway and will be fully completed next month. We’ll start testing and finetuning the out-of-tool plastic parts. In the first week of January, Kaj will fly to Shanghai to supervise the assembly of the first 200 Slides that will be shipped to backers by mid-January. After that, we’ll collect feedback to make sure everything is in order and scale up production. Again, an updated timeline:

---

That’s it for today! We hope you enjoyed reading the update and are excited as we are about the steps made :) If you have any questions or comments, respond here or email us directly at thijs@goslide.io.

Our next update is coming out one week later than normal because we want to sync it with our milestone planning in China, specifically the first plastic part manufacturing. That means that it’ll come out in five weeks from now on Monday December 17th. Don’t worry – it’ll be a one-time shift to make sure we have great content in the updates. (In the one four weeks after that, on January 14, Kaj will update you directly from the factory floor!).

Rock on!

Cheers from Amsterdam,

Thijs & Kaj

• Tweaqer
Thanks @lubbertkramer :D Zelf ook 5 units besteld en heb al even mogen spelen met de Beta-unit. Het systeem werkt erg simpel en de app ziet er ook strak uit. Ik kijk dan ook erg uit naar het productiemodel en de bijgewerkte app. Ook de integratie met Homey verliep prima doordat de community Jordan al een app gemaakt heeft voor Slide.
Vloris schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:01:
[...]
Hier snap ik het even niet. Hoeveel ruimte heb je nou nodig? 5cm, 3cm of 1cm? :o
Ja dat staat er een beetje krom: Slide is 5 centimeters diep. Sommige hebben de rails heel strak op de ruit en in dat geval gaat het niet passen als er niet tenminste 3 centimeters tussen zit. Je kunt dan wel een bult in je gordijn zien omdat hij dan nog een beetje uitsteekt

• Tweaqer
Thanks @lubbertkramer start post aangepast!

• Tweaqer
Vooralsnog hanteren ze inderdaad $359 als beoogde retailprijs. Nou leert de ervaring dat retailrpijzen soms in de praktijk toch anders uit kunnen pakken, maar ik zou er wel vanuit gaan dat ze niet voor de prijs die lubbert aangeeft (45 euro) over de toonbank zullen gaan. Eerder 200-250 euro. Er is momenteel ook al een Chinese variant verschenen van Xiaomi, maar die werkt ook met eigen rails. Ik zou zelf de retail van Slide even afwachten en dan kijken wat voor jou het beste is.

[Voor 14% gewijzigd door Tweaqer op 14-11-2018 13:44]

• Tweaqer
TommyGun schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:27:
Gaaf hoor, ik verwacht alleen dat mijn zware verduisterende ringgordijnen te zwaar zullen zijn.
1 Slide kan tot 22 kilo trekken dus goeie kans dat het wel kan :)

• Tweaqer
-Muncky- schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:55:
LOL, ben (was?) een Early Bird backer bij Slide (via Kickstarter) Nooit een Slide ontvangen, dus ben redelijk teleurgesteld.. Duurt maar en duurt maar..
Loopt het dus nog steeds? Ik verwacht er in ieder geval niks meer van.
Vertraging is wel een beetje inherent aan kickstarters maar de (eerste batch van) levering staat nu gepland voor januari. Ik was beta tester en er waren ook gewoon wat dingen niet goed aan het vorige ontwerp die beter konden. Dan kunnen ze natuurlijk wel doorgaan met het oude ontwerp maar ze hebben gekozen om het ontwerp aan te passen. Dat kost nog eens extra tijd, maar lijkt mij zo gek nog niet. Nog even geduld dus :)

• Tweaqer
Thanks! Goed om te horen dat de eerste retail versies nu echt de band af gaan rollen!

• Tweaqer
Ik heb zelf bochten aan de uiteinden beetje zoals dit: [. Ik had de slide inderdaad zo gemonteerd (op de rails/haakjes) dat het wel werkt. En @-Muncky- helaas zijn productie vertragingen bij kickstarters meer regel dan uitzondering maar verwacht nu echt snel de slide te kunnen ontvangen. Morgen weer een update.

• Tweaqer
look at what the cat dragged in:

;) vanavond instaleren :)

[Voor 12% gewijzigd door Tweaqer op 20-03-2019 14:46]

• Tweaqer
Ik vond het nog wel een beetje een gepruts qua montage. Had het zelf soepeler veracht. Qua staat van de app zou ik zeggen dat nu nog een Beta product is. Het is oké zoals het is maar kan wel nog wat beter denk ik. Verder werkt het allemaal wel oké hoor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tweaqer
Rgerr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:53:
Hoe staat het met de API? Heb helaas nog geen bericht ontvangen van mijn Slides, maar ben wel benieuwd of die beloofde API al uitgerold is. :)
Local API is er, Cloud API volgende week dacht ik

• Tweaqer
lubbertkramer schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:14:
[...]
Foto's/videos van je installatie/werking (of nog tips waar op te letten)? :) Hier van Thijs te horen gekregen dat mijn Slides vandaag verzonden zijn dus kan hopelijk maandagavond of dinsdag aan de slag _/-\o_
De instructies van Slide zelf zijn prima, daarmee moet je het wel redden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaqer
Veel plezier, mijn tweede vandaag ook opgehangen. Hing binnen no time :) Tip: even extra opletten met de runner aan de binnenkant van het gordijn aan de non-slide zijde omdat die nogal lastig los gaat (door die gevaarlijk uitziende spijlen). Mocht je die verkeerd ophangen is het nog al een gewrik met veel geweld om ze weer van elkaar te krijgen.

• Tweaqer
JBS schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:27:
Vandaag ook een Slide opgehangen (thanks @lubbertkramer :) !). Ging vrij eenvoudig, op het 'clipje met pinnetjes' na om de draad in de runner vast te maken, Die ging al nogal stroef, ik vergat de haakjes erin te stoppen dus moest ie weer los. Na subtiel, daarna iets minder subtiel en uiteindelijk met ogen dicht behoorlijk grof met een schroevendraaier als 'krik' (ik had na een minuut of 10 proberen voor m'n gevoel niet echt meer een alternatief) schoot ie los. Op basis van 't geluid dat ik toen hoorde verwachte ik drie stukken terug te vinden, maar gelukkig was ie nog heel. Sterk spul!

Ben erg positief verrast. Ook met vrij zware gordijnen over een meter of 5 werkt het perfect!

App werkt goed en mooi, merk wel op dat na het switchen naar een andere app de verbinding kwijt lijkt te zijn (krijg dan ook wat time-out pop-ups te zien). De app opnieuw opstarten is dan nodig. Of dat aan het agressieve sluiterbeleid van Android Pie ligt weet ik niet, wellicht ervaren anderen dit ook?
Ik had echt precies hetzelfde met dat draad gedeelte en als je dat dan los wil halen dat het echt rot gaat en je het idee hebt dat je het sloopt terwijl die andere kant er zo soepel opgaat. Heb ik ook aan Thijs als feedback meegegeven. Ik vraag mij overigens nog wel af wat de plannen met de de afstandbedieningen zijn die je via de backerkit kon toevoegen want daar heb ik niks meer over gehoord..

• Tweaqer
Ik zie zelf niet echt een scenario waarbij je de slide in het plafond zou moeten schroeven, jij?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tweaqer
klaas.roelofs schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:21:
Ik las op de Indiegogo pagina het volgende:

Curved tracks
Slide only works on a straight curtain system. If you have a curved track (for example, a bay window), you can choose to mount Slide only for the straight part, but bear in mind it cannot handle corners or curves.

Bij mij lopen de rail op het einde met een bocht richting de muur. Aangezien dat maar een klein stukje is en het gordijnpakket bij open gordijnen nu toch al op het rechte stuk geparkeerd staat, moet dit dus geen probleem zijn.
Alleen hoe zit het dan met dat eindstukje? Of gebruik je in zo'n geval de plafondmontage?
Koop deze dingen: https://www.gamma.nl/asso...ardrail-4-stuks/p/B140851

Die draai je erin op de plek waar de bocht recht wordt en daarop hang je de slide. Zo heb ik ook het gedaan met mijn afgeronde rails :) Bij de instructies staat deze optie er niet bij dus klik dan gewoon net alsof je een rechte rails gebruikt en dan komt het goed :)

• Tweaqer
Mooie update. Goed ook om te lezen dat ze de aandachtspunten die we hebben meegegeven nu ook gaan aanpassen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaqer
Ik ga hem van het weekend even proberen te installeren, super dat hij er (weer) is! :)

• Tweaqer
Mr.D78 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:44:
Een pre-order geplaatst. 249 euro, terwijl een Somfy systeem bijna het dubbele zou kosten.
Wel 9-12 weken wachten, is dat optimistische planning of juist niet?
Ik denk dat het wel realistisch is, ze leveren de Slides nu ook al uit aan backers dus de productie loopt
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True