Scan interval staat op 30.
Ik heb toen gereageerd op de mail over de toevoeging van HomeKit en van hun een HomeKit code ontvangen. Misschien even met ze mailen? ;-)bikermouse schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:46:
Ha mensen,
Ik zag vandaag dat HomeAssistant 1 van mijn Slides nu opeens herkent als een HomeKit device.
Het lijkt er dus op dat ze een update hebben gekregen:
[Afbeelding]
Koppelen lukt helaas niet want ik zou de koppelcode niet weten (de codes op de zijkant van de Slides werken niet).
Iemand anders dit wel gelukt?
Weet iemand die Slide heeft of Slide ook een irritante pieptoon heeft, zoals vroeger het geval was met Philips Wake-up lampen en Philips Hue lampen (mensen die dit soort pieptonen kunnen horen weten wat ik bedoel).
Ik heb inmiddels al 8 maanden een setje nog in de doos zitten naar nog niet aan toe gekomen om het te installeren. Ik kan helaas niet de slide en pulley aan de rails hangen, is een zeer smalle rail met wave gordijn. Ik moet deze dus aan het plafond monteren. Klopt het dat de gordijnen perse in de pulley moeten worden gehangen en bij de slide niet?GameSmurf schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:53:
Ik heb aan het begin van deze maand 5 slides ontvangen (Kickstarter Early full house pakket). Tot nu toe zeer tevreden mee, motor en App werken goed. Binnenkort ga ik eens kijken hoe ik de API gekoppeld krijg aan mijn domotica systeem, maar ik wacht liever nog op de local API i.p.v. de cloud API.
Montage
Ik heb alles maar aan het plafond geboord, dat vond ik er net wat strakker en steviger uitzien.
Aansluiten
Bij de bouw van het huis had ik al wat kabels getrokken bij de gordijnen, uiteindelijk heb ik gekozen om niet de meegeleverde 12V adapter te gebruiken maar een eigen voeding te gebruiken voor alle 5 de slide's. Ik heb hierover contact gehad met Innovation in Motion (welke stekkertjes / voeding specs), het wordt officieel niet ondersteund, maar zolang je maar een goede voeding gebruikt werkt het natuurlijk wel.
Enkele foto's/video's
Stekkertje gemaakt:
[Afbeelding]
Slide gemonteerd achter de rail.
[Afbeelding]
Slide valt mooi in de plooi van het gordijn en valt bijna niet op, rechts de draadgeleider steuntjes:
[Afbeelding]
Slide bij voordeur:
[Afbeelding]
12V Voeding (rechts):
[Afbeelding]
Video slide voordeur:
[YouTube: Slide - single curtain]
Video slide woonkamer:
[YouTube: Slide - 2 slides powering 2 curtains]
Ik kan bevestigen dat de Slide niet een irritante pieptoon heeft, iets waar ik gevoelig voor benBlaze85 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:52:
Weet iemand die Slide heeft of Slide ook een irritante pieptoon heeft, zoals vroeger het geval was met Philips Wake-up lampen en Philips Hue lampen (mensen die dit soort pieptonen kunnen horen weten wat ik bedoel).
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Deze vraag snap ik niet helemaal.Gruijters schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 23:17:
[...]
Ik heb inmiddels al 8 maanden een setje nog in de doos zitten naar nog niet aan toe gekomen om het te installeren. Ik kan helaas niet de slide en pulley aan de rails hangen, is een zeer smalle rail met wave gordijn. Ik moet deze dus aan het plafond monteren. Klopt het dat de gordijnen perse in de pulley moeten worden gehangen en bij de slide niet?
Je noemt de Slide en Pulley. Slide is een product, dus Pulley een ander product?
Of noem je de Slide motor 'Slide' en een ander onderdeel de pulley?
De slide trekt aan een pulley die in je rails zit tussen de laatste 2 haken voor het einde van je gordijn om het zo maar te zeggen.
Dus de Slide kan je in theorie aan het plafond hangen, maar de pulley moet nog in de rails.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Je kan beide prima aan het plafond monteren.Gruijters schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 23:17:
[...]
Ik heb inmiddels al 8 maanden een setje nog in de doos zitten naar nog niet aan toe gekomen om het te installeren. Ik kan helaas niet de slide en pulley aan de rails hangen, is een zeer smalle rail met wave gordijn. Ik moet deze dus aan het plafond monteren. Klopt het dat de gordijnen perse in de pulley moeten worden gehangen en bij de slide niet?
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Top, bedankt.Kodess schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:08:
[...]
Ik kan bevestigen dat de Slide niet een irritante pieptoon heeft, iets waar ik gevoelig voor ben
Het is een redelijk simpel ding om te installeren, als iemand een gordijn kan ophangen moet dit ook lukken. Dus een simpele klusjesman/vrouw zou het moeten lukken.Webgnome schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 06:39:
Misschien een rare vraag. Weet iemand of er bedrijven in de omgeving Arnhem zijn die een slide willen/kunnen monteren? Zou graag een slide willen maar helaas door mijn situatie kan ik niet bij het plafond
Robbshop verkoopt de Slide en heeft een installatieservice, kost 100 euro. Besteden ze uit aan Comfortica, die in Enschede zitten.
Ik zou zo zoeken:
1. Kennisen
2. Werkspot
3. Comfotica
Helaas is Arnhem voor mij te ver, anders had ik het wel even voor je gedaan
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Mooi topic!
Bij ons is de gordijnenman geweest om e.e.a. te adviseren en in te meten. We staan op het punt om o.a. wavegordijnen te bestellen, maar ik twijfel over elektrisch bedienbaar op 2 plaatsen. Lijkt me ideaal!
Eventueel kan ik Slide later ook nog monteren, of zou ik nu beter voor elektrische rails kunnen kiezen, zoals Zemismart of Xiaomi? Die rails vind ik dan weer erg lomp, zeker in combinatie met wave gordijnen (waarbij je de rails ziet zitten).
Met Slide heb ik toch precies dezelfde functionaliteit, zeker als ik ook Home Assistant gebruik?
En ... de Slide is, voor zover ik kan lezen, ook geschikt voor Wave gordijnen, toch?
Bij ons is de gordijnenman geweest om e.e.a. te adviseren en in te meten. We staan op het punt om o.a. wavegordijnen te bestellen, maar ik twijfel over elektrisch bedienbaar op 2 plaatsen. Lijkt me ideaal!
Eventueel kan ik Slide later ook nog monteren, of zou ik nu beter voor elektrische rails kunnen kiezen, zoals Zemismart of Xiaomi? Die rails vind ik dan weer erg lomp, zeker in combinatie met wave gordijnen (waarbij je de rails ziet zitten).
Met Slide heb ik toch precies dezelfde functionaliteit, zeker als ik ook Home Assistant gebruik?
En ... de Slide is, voor zover ik kan lezen, ook geschikt voor Wave gordijnen, toch?
In mijn vorige huis had ik de Slide op wave gordijnen, werkte prima, je moet dan de unit achter de wave aan het plafond schroeven (aan de ene kant van het raam de motor en aan de andere kant de eindstop.
Nope, staat alleen op de product pagina van de Pro. Als Home Integration feature.koelkast schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:57:
En ... voor de local API kan ik toch uit met de goedkoopste versie??
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wat is jouw ervaring met het probleem bij Wave gordijnen wat ik hier omschrijf?FrankRicard schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:27:
In mijn vorige huis had ik de Slide op wave gordijnen, werkte prima, je moet dan de unit achter de wave aan het plafond schroeven (aan de ene kant van het raam de motor en aan de andere kant de eindstop.
Impry in "Ervaringen met elektrische gordijnen"
De laatste wave bleef inderdaad altijd een beetje openstaan, ik heb dat nooit als storend ervaren
Het is inmiddels gelukt om mijn wave gordijnen, midden sluiting, de automatiseren met slide. Zowel de motor als de pulley aan het plafond gemonteerd.
Werkt prima, nog even spelen met de sterkte/snelheid. Koppelen met HA en Homey ging prima. Het enige wat mij opviel is dat de motor af en toe een ‘krakend’ / ‘wringend’ geluid maakt. Ik vind het normale geluid van de motor best acceptabel maar dat ‘gekraak’ klinkt een heel stuk minder. In een eerder gedeeld filmpje hier op het forum, viel mij dat ook op.
Het is zowel bij openen als sluiten en dan meestal vanaf 30/40 procent open.
Werkt prima, nog even spelen met de sterkte/snelheid. Koppelen met HA en Homey ging prima. Het enige wat mij opviel is dat de motor af en toe een ‘krakend’ / ‘wringend’ geluid maakt. Ik vind het normale geluid van de motor best acceptabel maar dat ‘gekraak’ klinkt een heel stuk minder. In een eerder gedeeld filmpje hier op het forum, viel mij dat ook op.
Ik ben momenteel aan het uitkijken voor een slim gordijn systeem voor mijn slaapkamer die niet afhankelijk is van het internet. Ik heb nog geen gordijnen of rails en kan dus nog alle kanten uit.
Ben enorm aan het twijfelen tussen:
1) Somfy Movelite 35 RTS (volledig systeem met rails op maat)
2) Slide Pro (vooral vanwege de local API)
Wat zouden jullie aanbevelen? Toch maar voor een kant en klaar systeem als je van 0 moet starten? Of is de slide pro echt wel een meerwaarde?
Wat zouden jullie aanbevelen? Toch maar voor een kant en klaar systeem als je van 0 moet starten? Of is de slide pro echt wel een meerwaarde?
Ik heb beide SlideMounts met extra tyrips (bij de Action 100 witte voor 1,28 euro) strakker op de rails gezet. Je gebruikt hiervoor de gaatjes van de SlideMounts en legt deze onder de gordijnrails door (een deel van de schroeven van de gordijnrails terugschroeven om iets ruimte te maken tussen de rails en het plafond, daarna weer vastschroeven).Gruijters schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:03:
Het is inmiddels gelukt om mijn wave gordijnen, midden sluiting, de automatiseren met slide. Zowel de motor als de pulley aan het plafond gemonteerd.
Wat mij opviel is dat de Slide een behoorlijk krachtige motor heeft en dat het systeem met de MountSpring, en het monteren van de SlideMounts op de stopper en runner maar een relatief slappe oplossing vind. De MountSpring zit namelijk niet muurvast aan de stopper en runner, maar 'hangt' erin met een paar pinnetjes. De MountSpring zelf bestaat uit een slap metaal beugeltje.
Ander ding is dat ik twijfelde over hoe vast de gordijnrails zaten. Ik heb dan ook de rails aan de kant van de motorunit verstevigd van 2 naar 5 plafondsteunen (ook omdat daar het hele gewicht van het gordijn hangt). Nu zit ie vast als een heipaal.
Ik hoor nog wel wat gekraak, maar een stuk minder dan eerst; en ik heb vooral geen zorgen meer over de stevigheid van het geheel.
edit: had nog 's geluisterd, maar eigenlijk helemaal geen gekraak meer
Werkt zoals de meeste domitica met hun eigen server. Dus je slide heeft verbinding met de Slide server.Blaze85 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:29:
Ik zag overigens ook dat de Slide app ook werkt met mobiel internet aan ipv WiFi. Hoe zit dit met de veiligheid etc? Heeft de Slide zomaar additionele poorten geopend van mijn internetmodem?
Je kan hem omzetten naar lokale API. Dan werkt de app niet meer
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Eh Slide was vooral handig voor al bestaande gordijnen, en omdat het goedkoper is daardoor. Nu wel veel minder dan vroeger maar goed.Genius2000 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:11:
Ik ben momenteel aan het uitkijken voor een slim gordijn systeem voor mijn slaapkamer die niet afhankelijk is van het internet. Ik heb nog geen gordijnen of rails en kan dus nog alle kanten uit.
Ik ben geen fan van Somfy omdat zij alles dicht timmeren en alles moet via hen. Daarom gaat mijn voorkeur naar Slide.
Maar goed als je van geld gemaakt bent koop je de Somfy en dan als ze het dichtgooien of niet meer ondersteunen koop je dan weer dat wat dan marktleider is
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik neem aan dat dit een beveiligde verbinding is en dat het geen kwaad kan...Kodess schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:55:
[...]
Werkt zoals de meeste domitica met hun eigen server. Dus je slide heeft verbinding met de Slide server.
Je kan hem omzetten naar lokale API. Dan werkt de app niet meer
Ja is beveiligd.
Slide heeft geen microfoon
Slide heeft geen microfoon
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
vandaag is mijn slide (pro) nieuwe firmware geladen, hij stond altijd op local API. Nu werk echter de homeassuistant integratie niet (authenticatie issue lijkt het, device geeft http 200 ipv 401). Na wat van de code te zitten lezen snap ik even niet wat er anders zou moeten. Veranderd het password na firmware upgrade?UTMachine schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:00:
[...]
Je moet mogelijk wel een firmware update hebben om de local api werkend te krijgen, afhankelijk hoe oud je slide is (uit de fabriek). Als het niet lukt om hem in local mode te krijgen, even contact zoeken met Slide support en ze pushen hem voor je (anders moet je wachten tot het een keer gebeurd).
Enja, aan de local api is weinig aandacht gegeven, maar werkt wel goed. Ikzelf gebruik nog wel de cloud api, want de app heeft soms kleine voordelen (die niet in de local api zitten, enja, mijn GitHub account is ualex73)
Ik gebruik op dit moment de local api niet, maar kan je mij een tcpdump sturen tussen HA node en de slide? Dit is op port 80. Voorbeeld van commando "tcpdump -i any -s 0 -w. /var/tmp/slide.pcap host <ip-slide>".
Dan kan ik het vergelijken en de jongens van slide benaderen.
Dan kan ik het vergelijken en de jongens van slide benaderen.
[ Voor 13% gewijzigd door UTMachine op 26-08-2023 17:28 ]
ik draai op hassos, weet niet of ik die tcp dump voor elkaar krijg. Ga ik zo s kijken
debug log HA doet niet heel veel vertellen:
2023-08-26 17:37:06.430 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ-L1: API=http://192.168.1.66/rpc/Slide.GetInfo, type=POST, data=null
2023-08-26 17:37:06.623 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES-L1: API=http://192.168.1.66/rpc/Slide.GetInfo, type=POST, HTTPCode=200, Data={"slide_id": "slide_98F4AB1E8070", "mac": "98F4AB1E8070", "board_rev": 1, "device_name": "Slide", "zone_name": "", "curtain_type": 0, "calib_time": 33243, "pos": 0.18, "touch_go": true}
2023-08-26 17:37:06.628 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Failed request with Local API. Received HTTPCode=200, expected HTTPCode=401
2023-08-26 17:37:06.643 ERROR (MainThread) [custom_components.slide.cover] Unable to setup Slide Local '192.168.1.66'
2023-08-26 17:37:06.430 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ-L1: API=http://192.168.1.66/rpc/Slide.GetInfo, type=POST, data=null
2023-08-26 17:37:06.623 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES-L1: API=http://192.168.1.66/rpc/Slide.GetInfo, type=POST, HTTPCode=200, Data={"slide_id": "slide_98F4AB1E8070", "mac": "98F4AB1E8070", "board_rev": 1, "device_name": "Slide", "zone_name": "", "curtain_type": 0, "calib_time": 33243, "pos": 0.18, "touch_go": true}
2023-08-26 17:37:06.628 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Failed request with Local API. Received HTTPCode=200, expected HTTPCode=401
2023-08-26 17:37:06.643 ERROR (MainThread) [custom_components.slide.cover] Unable to setup Slide Local '192.168.1.66'
wat me nu ook opvalt en wat ik niet eerder heb gezien, is dat de slide app blijft werken, zelfs na de local API aan te zetten. (led 5x kniperen bevestigt voor local api)
en in diezelfde context kan ik in Homeassistant de cloud integratie activeren. Lijkt er op dat de local API schakelaar niet doet wat ie zegt dat ie doet
en in diezelfde context kan ik in Homeassistant de cloud integratie activeren. Lijkt er op dat de local API schakelaar niet doet wat ie zegt dat ie doet
[ Voor 31% gewijzigd door dooiedodo op 26-08-2023 19:58 ]
Dit geeft wel informatie, want de oude local API heeft 2 HTTP POST nodig om succesvol geauthoriseerd te worden (eerste geeft HTTP/401 en dan de tweede pas een HTTP/200, door de key die je krijgt in de eerste). Ik zal is kijken of ik de debug logging kan uitbreiden voor de eerste HTTP POST.dooiedodo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:39:
ik draai op hassos, weet niet of ik die tcp dump voor elkaar krijg. Ga ik zo s kijken
In het verleden was het de lokale API of cloud API, toen was het een teken dat het de lokale API niet aanstond. Zou kunnen dat het geoptimaliseerd is.dooiedodo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:43:
wat me nu ook opvalt en wat ik niet eerder heb gezien, is dat de slide app blijft werken, zelfs na de local API aan te zetten. (led 5x kniperen bevestigt voor local api)
beide statements heb ik inderdaad gezien. Ik verwacht niet dat cloud en local API tegelijkertijd kunnen werken, dan krijg je race condities met API gebruik. Laat maar weten als ik wat kan hertesten, beetje logging extra zal al gauw helpen.
Ik had via support vandaag terug gekregen dat digest eruit moetUTMachine schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:39:
[...]
Dit geeft wel informatie, want de oude local API heeft 2 HTTP POST nodig om succesvol geauthoriseerd te worden (eerste geeft HTTP/401 en dan de tweede pas een HTTP/200, door de key die je krijgt in de eerste). Ik zal is kijken of ik de debug logging kan uitbreiden voor de eerste HTTP POST.
---
Om de local api weer te activeren moet je voor nu de Digest authenticatie eruit halen.
Dit is wel tijdelijk, want we gaan over op een volledig versleutelde local API. Deze zullen we dit jaar nog lanceren.
---
Dit maakt eea wel wat lastig volgens mij. Heb jij ideeen hoe dit netjes te doen gezien je voor oude firmware wel auth nodig hebt?
@dooiedodo een switch in de config is de enigste optie gok ik zo ... ik zal er vandaag/morgen naar kijken.
@dooiedodo ik heb een paar aanpassing gemaakt in:
https://github.com/ualex73/slide
Je moet die versie even proberen. Aangepast zijn cover.py, const.py en manifest.json.
En dan in je configuration.yaml "api_version: 2" toevoegen. Dus van:
Naar:
Indien het niet werkt, kan je logging aanzetten? De logging is:
goslideapi: debug
custom_components.slide: debug
Je moet die versie even proberen. Aangepast zijn cover.py, const.py en manifest.json.
code:
1
2
3
4
| cover: - platform: slide host: 192.168.3.11 password: utmachine |
Naar:
code:
1
2
3
4
5
| cover: - platform: slide host: 192.168.3.11 password: utmachine api_version: 2 |
Got it, zal in de loop van de dag even kijken of het luktUTMachine schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:16:
@dooiedodo ik heb een paar aanpassing gemaakt in:
code:
1 2 3 4 cover: - platform: slide host: 192.168.3.11 password: utmachine
Naar:
code:
1 2 3 4 5 cover: - platform: slide host: 192.168.3.11 password: utmachine api_version: 2
je change is goed. Kan weer laden en positie zien.
helaas ziet het er naar uit dat ze meer aan de API veranderd hebben. Positie zetten geeft een 500 error:
This error originated from a custom integration.
----------------
Logger: goslideapi.goslideapi
Source: custom_components/slide/cover.py:309
Integration: Slide
First occurred: 11:47:10 AM (2 occurrences)
Last logged: 11:47:10 AM
RES-L3: API=http://192.168.1.66/rpc/Slide.SetPos, type=POST, HTTPCode=500, Data={"code":-1,"message":"{\"response\": \"bad request\"}"}
Failed request with Local API. HTTPCode=500
-----------------------------
dank voor je werk, maar hier stop ik even. Gebruik de homekit integratie wel, is lokaal genoeg.
helaas ziet het er naar uit dat ze meer aan de API veranderd hebben. Positie zetten geeft een 500 error:
----------------
RES-L3: API=http://192.168.1.66/rpc/Slide.SetPos, type=POST, HTTPCode=500, Data={"code":-1,"message":"{\"response\": \"bad request\"}"}
dank voor je werk, maar hier stop ik even. Gebruik de homekit integratie wel, is lokaal genoeg.
Goed om te horen dat het een beetje werkt, maar irritant dat je geen positie kan doorgeven. Ik zal dat is vragen aan slide support.dooiedodo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:53:
je change is goed. Kan weer laden en positie zien.
----------------
Ik ben na de laatste update (10.5) mijn Slide's kwijt. Entity not available.
Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben?
--
Ik heb wel regelmatig dat ze de wifi kwijtraken. Als ik dan mijn home assistant op het verkeerde moment herstart ivm een update ofzo doen de gordijnen het ook niet. Is met afstand de meest onbetrouwbare automatisering hier.-TNT- schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:37:
Ik ben na de laatste update (10.5) mijn Slide's kwijt. Entity not available.
Mijn Xiaomi curtain driver E1 doet hetzelfde voor minder geld, betere betrouwbaarheid en simpele installatie. Oh en maakt geen angstaanjagende krakende geluiden bij openen en sluiten.
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Tsja... Op zich heb ik het al een tijd draaien en werkt het goed, zolang ik ze geprogrammeerd heb. De verbinding met de app laat nog wel eens te wensen over. Ik heb nu deze error, lijkt dat de API niet werkt:
code:
1
2
3
| 2023-10-09 08:56:22.888 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=429, Data={"message":"Too Many Attempts."} 2023-10-09 08:56:22.889 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Missing key 'slides' in JSON=null 2023-10-09 08:56:22.889 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.slide] Slide API does not work or returned an error |
--
'Too many attempts', ze hebben een limiet gezet op het aantal API calls/uur. Als je de scan_interval verhoogt naar 300, zou het weer moeten gaan werken.-TNT- schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:58:
Tsja... Op zich heb ik het al een tijd draaien en werkt het goed, zolang ik ze geprogrammeerd heb. De verbinding met de app laat nog wel eens te wensen over. Ik heb nu deze error, lijkt dat de API niet werkt:
code:
1 2 3 2023-10-09 08:56:22.888 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=429, Data={"message":"Too Many Attempts."} 2023-10-09 08:56:22.889 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Missing key 'slides' in JSON=null 2023-10-09 08:56:22.889 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.slide] Slide API does not work or returned an error
Heb zelf (ook) geprobeerd om naar de Local API te switchen, maar dat is nog niet gelukt.
[ Voor 4% gewijzigd door Rhapsody op 09-10-2023 09:10 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
code:
1
2
3
| username: YOUR_SLIDE_APP_USERNAME password: YOUR_SLIDE_APP_PASSWORD scan_interval: 300 |
Na het opnieuw laden van de YAML:
code:
1
2
3
| 2023-10-09 09:34:52.753 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=429, Data={"message":"Too Many Attempts."} 2023-10-09 09:34:52.754 ERROR (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Missing key 'slides' in JSON=null 2023-10-09 09:34:52.754 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.slide] Slide API does not work or returned an error |
Toen een restart van heel HA gedaan en... het werkt!
[ Voor 67% gewijzigd door -TNT- op 09-10-2023 09:45 ]
--
Haha ik heb dat gemerkt.Rhapsody schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:09:
[...]
'Too many attempts', ze hebben een limiet gezet op het aantal API calls/uur. Als je de scan_interval verhoogt naar 300, zou het weer moeten gaan werken.
Heb zelf (ook) geprobeerd om naar de Local API te switchen, maar dat is nog niet gelukt.
Ik had Slide uit (verbouwing) maar in Home Assistant werden er nog calls gedaan naar de slide API.
Ik heb dus een email van support gehad, of ik alsjeblieft minder calls kon doen
Heb hem maar even in HA uitgezet totdat ik hem weer aansluit.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Local api werkt op dit moment niet.Rhapsody schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:09:
[...]
'Too many attempts', ze hebben een limiet gezet op het aantal API calls/uur. Als je de scan_interval verhoogt naar 300, zou het weer moeten gaan werken.
Ik volg het topic al even en heb veel interesse in een slide. Echter krijg ik nog niet heel duidelijk of het mogelijk is om in home assistant een percentage in te stellen dat de gordijnen open gaan. Is dit beschikbaar ergens in de open api? Documentatie vond ik zo snel niet op de slide website.
Edit:
Inmiddels e.e.a. gevonden en zo te zien is dit mogelijk!
https://documenter.getpos...1/S1Lu2pSf?version=latest
Edit:
Inmiddels e.e.a. gevonden en zo te zien is dit mogelijk!
https://documenter.getpos...1/S1Lu2pSf?version=latest
[ Voor 19% gewijzigd door TiMMieJ op 10-10-2023 16:45 ]
Eh je bedoelt dan dus de pro versie? Kan allebei lijkt me. Loopt via de server.diotav schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:18:
Domme vraag wellicht. Maar kan de HomeKit integratie bestaan naast de Google Assistant?
Als je de local api gebruikt kan dat ook
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb ook een slide met wave gordijnen. Geen speciale runners.
Ik heb de slide aandrijving aan het plafond gemonteerd ipv aan de rails. Ik heb in de laatste plooi een paperclip gedaan om te zorgen dat ie netjes om de drive heen valt.
Aan de kant van de runner heb ik het touwtje van de wave dingen doorgeknipt.
Laatste plooi hangt iets lager omdat die dus niet in de eigen runner zit, maar in dat slide ding. Is verder niet storend.
:strip_exif()/f/image/6j3EkEBfSHTBtJwh5FXWEwpN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de slide aandrijving aan het plafond gemonteerd ipv aan de rails. Ik heb in de laatste plooi een paperclip gedaan om te zorgen dat ie netjes om de drive heen valt.
Laatste plooi hangt iets lager omdat die dus niet in de eigen runner zit, maar in dat slide ding. Is verder niet storend.
:strip_exif()/f/image/6j3EkEBfSHTBtJwh5FXWEwpN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KahJ4tLDAn45fg7wvZuTWfSD.jpg?f=fotoalbum_large)
Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Waarschijnlijk kun je het haakje van de laatste plooi op het gordijn iets omlaag schuiven zodat ie weer gelijk hangtV_ger schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Slide kan sowieso niet goed klokkijken. Ik wil elke dinsdag en donderdag om 2u 's nachts de gordijnen openen (en om 3u sluiten) i.v.m. de stofzuiger. Dat is nog nooit goed gegaan. Want dan gaan ze ineens een dag eerder open, omdat Slide denkt dat nacht valt bij de vorige dag of iets in die richting.Blaze85 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:48:
Ik ben de enige die vandaag meemaakte dat Slide zich niet aan de wintertijd heeft aangepast?![]()
Zomertijd-wintertijd is altijd hommeles. Volgens mij was dat voorgaande jaren ook zo
Daarom, slide via local api aan HA gekoppeld en sturen op positie van de zon, niet op tijd. Desalniettemin regelmatig dat er dan 1 niet open of dicht is. OF omdat ie de positie kwijt is, OF omdat ie weer van de WiFi valt...
Soms krijg ik echt het idee dat er een of ander studentikoos bedrijf achter Slide zitDCNY schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Slide kan sowieso niet goed klokkijken. Ik wil elke dinsdag en donderdag om 2u 's nachts de gordijnen openen (en om 3u sluiten) i.v.m. de stofzuiger. Dat is nog nooit goed gegaan. Want dan gaan ze ineens een dag eerder open, omdat Slide denkt dat nacht valt bij de vorige dag of iets in die richting.
Zomertijd-wintertijd is altijd hommeles. Volgens mij was dat voorgaande jaren ook zo

Ze bestaan al jaren, dit kan echt niet...
code:
1
2
| RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=429, Data={"message":"Too Many Attempts."} Missing key 'slides' in JSON=null |
Ondanks scan_interval: 300 is de API sinds 1 november niet bereikbaar.
--
Tja er staat toch echt too many attempts dus hij is zeker bereikbaar. Zo bereikbaar dat je ze kapot spamt. Dan heb je misschien de scan_interval niet goed staan.-TNT- schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:06:
code:
1 2 RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=429, Data={"message":"Too Many Attempts."} Missing key 'slides' in JSON=null
Ondanks scan_interval: 300 is de API sinds 1 november niet bereikbaar.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik zou niet weten waarom je als je de API aanroept je niet meteen die stap zou overslaan en gewoon de lokale API zou gebruiken eigenlijk
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Het gekke is, dat het weken goed gaat. Totdat er ergens iets wijzigt, waardoor deze foutmelding zich voordoet.
--
Bedankt voor de informatie. Ik heb ook nu geconcludeerd dat ik moet gaan boren helaas. Ook hebben ze nu een nieuwe railgrip die je op de rail kunt plaatsen. Deze plaatst de unit al anders en kan er misschien net voor zorgen dat de pulley niet in het plafond hoeft.V_ger schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:57:
Edit:
De nieuwe Railgrip accesoire die je via slide op kan vragen werkt ook erg goed met wave gordijnen. De slide werkt nu goed maar ik kan alleen de slide niet via een routine in de google assistant aansturen helaas. Wel direct via een spraakopdracht maar ik zou graag een routine hebben met mijn jaloezien er bij. Iemand een idee of moet ik dan via homeassistant gaan werken?
Edit:
De google integratie in een routine/scene kan je doen door de zin die je normaal zegt te typen in een 'Je eigen opdrachten toevoegen' regel. Dan werkt alles in je scene.
[ Voor 26% gewijzigd door TiMMieJ op 20-11-2023 15:58 ]
Via de zoekfuntie in het topic heb ik het antwoord niet gevonden, dan maar even zo met de hoop dat de vraag niet al een paar keer is gesteld.
Weten jullie over de Slide Light ook werkt met Home Assistant? Of werkt dat alleen bij de Pro?
Weten jullie over de Slide Light ook werkt met Home Assistant? Of werkt dat alleen bij de Pro?
Volgens de specs op de slide website heb je een pro nodig voor smarthome integration.. Geen praktijkervaring. ik heb een oude, dus een "pro".
Ik vind de site vooral duidelijk in Google Assistant en IFTTT integraties. Maar de site is zeker te interpreteren als alle integraties.V_ger schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:04:
Volgens de specs op de slide website heb je een pro nodig voor smarthome integration.. Geen praktijkervaring. ik heb een oude, dus een "pro".
Zojuist bevestiging van Slide gekregen dat alleen Slide Pro kan worden geintegreerd met Home Assistant.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjorsl820 op 16-11-2023 16:40 ]
De slide kan je toevoegen in Homeassistant zag ik al en ik heb de credentials al ingetikt. Kun je vervolgens dan met de REST API calls de verbinding op zetten? Iemand misschien een stukje voorbeeld code om de gordijnen op en dicht te doen? Deze kom ik helaas nog nergens tegen namelijk. Ik wil dit wel via de web api doen en niet local om ook de assistant integratie te houden.
De integratie biedt naast de sensoren ook services aan. Die kun je triggeren om gordijnen open/dicht te doen.TiMMieJ schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:00:
De slide kan je toevoegen in Homeassistant zag ik al en ik heb de credentials al ingetikt. Kun je vervolgens dan met de REST API calls de verbinding op zetten? Iemand misschien een stukje voorbeeld code om de gordijnen op en dicht te doen? Deze kom ik helaas nog nergens tegen namelijk. Ik wil dit wel via de web api doen en niet local om ook de assistant integratie te houden.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
De integratie kan ik niet toevoegen maar moet je via de YAML config doen. Dit heb ik gedaan door:Rhapsody schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:57:
[...]
De integratie biedt naast de sensoren ook services aan. Die kun je triggeren om gordijnen open/dicht te doen.
slide:
username: YOUR_SLIDE_APP_USERNAME
password: YOUR_SLIDE_APP_PASSWORD
toe te voegen en restarten. Maar ik zie verder niets verschijnen. Mis ik nog iets of gaat er iets niet goed?
Never mind zo te zien is hij er nu wel bijgekomen en zie ik netjes Slide entity verschijnen
[ Voor 8% gewijzigd door TiMMieJ op 29-11-2023 14:42 ]
Iemand iets gehoord over de Matter integratie. Die zou nog dit jaar komen, maar ik vrees het ergste.
Nog wat anders: op de een of andere manier sluiten mijn slides niet 100%. Vooral in de slaapkamer is het irritant dat er soms wel en soms net niet een kier is. Iemand hier een oplossing voor?
Nog wat anders: op de een of andere manier sluiten mijn slides niet 100%. Vooral in de slaapkamer is het irritant dat er soms wel en soms net niet een kier is. Iemand hier een oplossing voor?
Ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik gok dat je dat al geprobeerd hebt: opnieuw calibreren?iAR schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:41:
Iemand iets gehoord over de Matter integratie. Die zou nog dit jaar komen, maar ik vrees het ergste.
Ik heb dat ook wel eens gehad, en dan kwam het doordat er iets voor het gordijn lag en hij veel kracht nodig had. Als ik dan daarna 'het object' weg haalde, ging die nog steeds niet helemaal dicht. Even opnieuw calibreren en het werkte weer goed
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Heb ik na verloop van tijd ook. Wat ik doe: stekker uit de slide (dus de stroom er af) en handmatig dicht trekken (door aan het “touwtje” te trekken). En dan de stroom er weer op.iAR schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:41:Nog wat anders: op de een of andere manier sluiten mijn slides niet 100%. Vooral in de slaapkamer is het irritant dat er soms wel en soms net niet een kier is. Iemand hier een oplossing voor?
Als je meerdere slides hebt moet je er dit van maken, anders krijg je geen updates meer van slide vanwege teveel requestsTiMMieJ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:36:
[...]
De integratie kan ik niet toevoegen maar moet je via de YAML config doen. Dit heb ik gedaan door:
slide:
toe te voegen en restarten. Maar ik zie verder niets verschijnen. Mis ik nog iets of gaat er iets niet goed?
Never mind zo te zien is hij er nu wel bijgekomen en zie ik netjes Slide entity verschijnen.
slide:
scan_interval: 300*het_aantal_slides_dat_je_hebt
Ter info, matter is uitgesteld naar Q1 2024...iAR schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:41:
Dat belooft niet veel goeds.Bas_Pierik schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:38:
Ter info, matter is uitgesteld naar Q1 2024...
En ergens snap ik dat wel, migratie van Hue naar matter is alleen maar problematisch. Maar jammer is het wel, ik had graag mijn Sliders direct in HomeKit gehad.
Ik heb tijdje geleden alweer een HomeKit code kunnen aanvragen voor mijn Slide. Die was ook zichtbaar als ik scande op apparaten in de Woning app.iAR schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:17:
[...]
Dat belooft niet veel goeds.
En ergens snap ik dat wel, migratie van Hue naar matter is alleen maar problematisch. Maar jammer is het wel, ik had graag mijn Sliders direct in HomeKit gehad.
Dus HomeKit zelf is al wel beschikbaar (soort beta)
Hoe en waar?TheSander562 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:55:
Ik heb tijdje geleden alweer een HomeKit code kunnen aanvragen voor mijn Slide. Die was ook zichtbaar als ik scande op apparaten in de Woning app.
Dus HomeKit zelf is al wel beschikbaar (soort beta)
Ik heb het dus nu via mijn Homey geregeld maar af en toe is dat dus erg wankel...
Aangezien ik op de website geen HomeKit integratie zie staan, of toekomstig zie staan, denk ik dat ze matter willen uitrollen waarmee deze in HomeKit geïntegreerd kan worden.
Opzich ook geen probleem, even wachten nog
Ik had 9 september een mail gestuurd aan support@slide.storeiAR schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:18:
[...]
Hoe en waar?
Ik heb het dus nu via mijn Homey geregeld maar af en toe is dat dus erg wankel...
Kreeg een reactie :
Hi Sander,
Bedankt voor je bericht. Deze heb ik voor je.
Let erop dat dit nog een beta versie is. Officieel gezien ben je een tester. De integratie werkt wel volledig.
—
Maar weet niet wat de status op dit moment inderdaad is of ze dit weer uitgeschakeld hebben voor andere.
Ik kreeg van de week een e-mail van Slide waarin ze aangaven dat het nu mogelijk is om Slide te besturen met Homekit. Ze wachten nog op een goedkeuring van Apple om de integratie officieel te lanceren. Je mag ze wel een bericht sturen om een koppelcode te krijgen, ik heb dit gedaan en het werkt prima met Homekit nu.Bas_Pierik schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:54:
Aangezien ik op de website geen HomeKit integratie zie staan, of toekomstig zie staan, denk ik dat ze matter willen uitrollen waarmee deze in HomeKit geïntegreerd kan worden.
mijn slide draait nu inmiddels ook al een weekje in homekitDeatheyee schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ik kreeg van de week een e-mail van Slide waarin ze aangaven dat het nu mogelijk is om Slide te besturen met Homekit. Ze wachten nog op een goedkeuring van Apple om de integratie officieel te lanceren. Je mag ze wel een bericht sturen om een koppelcode te krijgen, ik heb dit gedaan en het werkt prima met Homekit nu.
Hier ook veel last van waardoor de integratie met HA vastliep en de knop (IKEA) niet meer werkte.diotav schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:11:
Met Homebridge hetzelfde euvel. Bij een poll interval van 300s klaagt ie al over too many attempts. Het werkt daardoor wisselvallig.
Scan interval maar in wanhoop op 1200 gezet en nu doet ie het weer…
Ik kwam het in dit forum en op internet niet tegen, dus toch even hier als vraag.
Ik heb vorige week bij Slide de local API toegang aangevraagd. Dit weekend aan de slag gegaan om de slide om te zetten naar die locale api. Met de app werkte dat direct, met Home Assistant was het even puzzelen:
ik gebruikte met de cloud api cover.* services om mijn gordijnen dicht en open doen bij zons op en ondergang. Meer specifiek: cover.set_cover_position, cover.open_cover en cover.close_cover.
Nu wil ik die natuurlijk ook gebruiken met de local api, maar de standaard cover.* services lijken daar niet mee te werken. Om het werkend te krijgen roep ik nu direct de api's aan. Ik heb een call in mijn configuration.yaml gezet:
rest_command:
slide_open:
url: http://192.168.1.1/rpc/Slide.SetPos
method: POST
headers:
content-type: "application/json"
payload: '{"pos":1}'
en vervolgens in mijn automation deze service aangeroepen:
- id: gordijnen_open_zon_op
alias: gordijnen_open_zon_op
description: gordijnen_open_zon_op
trigger:
- platform: sun
event: sunrise
offset: 0
condition: []
action:
- delay: "{{ range(30, 60)|random|multiply(60) }}"
- service: rest_command.slide_open
data: {}
mode: single
Dit werkt, maar ik vraag me af of dit de standaard oplossing is? Of doe ik iets verkeerd en moet de cover.* service ook werken?
Ik heb vorige week bij Slide de local API toegang aangevraagd. Dit weekend aan de slag gegaan om de slide om te zetten naar die locale api. Met de app werkte dat direct, met Home Assistant was het even puzzelen:
ik gebruikte met de cloud api cover.* services om mijn gordijnen dicht en open doen bij zons op en ondergang. Meer specifiek: cover.set_cover_position, cover.open_cover en cover.close_cover.
Nu wil ik die natuurlijk ook gebruiken met de local api, maar de standaard cover.* services lijken daar niet mee te werken. Om het werkend te krijgen roep ik nu direct de api's aan. Ik heb een call in mijn configuration.yaml gezet:
rest_command:
slide_open:
url: http://192.168.1.1/rpc/Slide.SetPos
method: POST
headers:
content-type: "application/json"
payload: '{"pos":1}'
en vervolgens in mijn automation deze service aangeroepen:
- id: gordijnen_open_zon_op
alias: gordijnen_open_zon_op
description: gordijnen_open_zon_op
trigger:
- platform: sun
event: sunrise
offset: 0
condition: []
action:
- delay: "{{ range(30, 60)|random|multiply(60) }}"
- service: rest_command.slide_open
data: {}
mode: single
Dit werkt, maar ik vraag me af of dit de standaard oplossing is? Of doe ik iets verkeerd en moet de cover.* service ook werken?
[ Voor 16% gewijzigd door yulunga op 07-05-2024 07:50 ]
Ik zie op de slide store dat alle drie de modellen al een tijdje zijn uitverkocht. Iemand een idee hoe dit zit?
Ik heb momenteel dat de Slide in Homeassistant als Homekit device naar voren komt. De gewone integratie lijkt daardoor niet meer te werken. Op de HA updates na heb ik niets veranderd. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Had Slide uberhaupt niet toegevoegd aan HA, maar is hier inderdaad ook verschenen als Homekit device.TiMMieJ schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:25:
Ik heb momenteel dat de Slide in Homeassistant als Homekit device naar voren komt. De gewone integratie lijkt daardoor niet meer te werken. Op de HA updates na heb ik niets veranderd. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Hier is net de slide uitgevallen via HA.
Error : routines': {'message': 'No response from device.', 'code': 500}}
Geluklkig nog wel via de app.
update [14/03]
en alles werkt weer normaal
Error : routines': {'message': 'No response from device.', 'code': 500}}
Geluklkig nog wel via de app.
update [14/03]
en alles werkt weer normaal
[ Voor 14% gewijzigd door Jacko01 op 14-03-2024 12:20 ]
Hier ook. En bij het toevoegen wordt om een pairing code gevraagt. maar dat is niet de code die met een sticker op het apparaat staat geplakt.TiMMieJ schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:25:
Zie dat ze nog steeds uitverkocht zijn. Zijn ze failliet? Weet iemand hier iets meer over? Wilde slide pro gaan bestellen maar dat is blijkbaar niet mogelijkvdws schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:52:
Ik zie op de slide store dat alle drie de modellen al een tijdje zijn uitverkocht. Iemand een idee hoe dit zit?
Ik kreeg als antwoord op een mail dat het door chinees nieuwjaar nog even gaat duren voordat er weer voorraad is...jago schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:12:
[...]
Zie dat ze nog steeds uitverkocht zijn. Zijn ze failliet? Weet iemand hier iets meer over? Wilde slide pro gaan bestellen maar dat is blijkbaar niet mogelijk
All 2 maanden geen voorraad? Dat is wel erg lang. Je zou mogen aannemen dat ze extra voorraad zouden inslaan als ze het in China laten maken. En wetende dat productie stil ligt met de jaarwisseling (10februari).vdws schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:07:
[...]
Ik kreeg als antwoord op een mail dat het door chinees nieuwjaar nog even gaat duren voordat er weer voorraad is...
Vind het een vreemd verhaal. Jammer want nu moet ik op zoek gaan naar een ander systeem. Denk dat ik switchbot 3 maar eens ga proberen. Ik vermoed dat er iets anders gaande is. Faillissement of het is verkocht. Geen idee wat.
Er zijn inmiddels genoeg goed werkende alternatieven voor een veel betere prijs.
Ik heb 2 slides en met afstand zijn dat de smart home devices met de meeste problemen/meest onbetrouwbare automatiseringen ever.
Denk aan zomer/wintertijd issues, verlopen certificaten aan de slide kant, wifi kwijtraken en niet opniew verbinden, calibratie kwijtraken en dus vinden dat ie open of dicht is terwijl ie dat niet is, geluid alsof ie het elk moment kan begeven als de gordijnen open/dicht gaan. Met grote regelmaat activiteit van de motor (opniew opstarten?) terwijl ie niets moet doen.
Ik heb ook een Xiaomi curtain driver E1 op zigbee en die werkt als een zonnetje. Mocht ik nog andere gordijnen willen automatiseren is slide echt het laatste waar ik aan zal denken....
Ik heb 2 slides en met afstand zijn dat de smart home devices met de meeste problemen/meest onbetrouwbare automatiseringen ever.
Denk aan zomer/wintertijd issues, verlopen certificaten aan de slide kant, wifi kwijtraken en niet opniew verbinden, calibratie kwijtraken en dus vinden dat ie open of dicht is terwijl ie dat niet is, geluid alsof ie het elk moment kan begeven als de gordijnen open/dicht gaan. Met grote regelmaat activiteit van de motor (opniew opstarten?) terwijl ie niets moet doen.
Ik heb ook een Xiaomi curtain driver E1 op zigbee en die werkt als een zonnetje. Mocht ik nog andere gordijnen willen automatiseren is slide echt het laatste waar ik aan zal denken....
dit werkt een beetje hetzelfde idee als switchbot volgensmij? nadeel is dat dat het wieltje bij mij geen grip krijgt. wat dan wel weer een voordeel is tegenover switchbot is dat dit dan weer op zigbee werkt.V_ger schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:33:
Goed dat er alternatieven zijn. Maar die lijken allemaal met een accu te werken?
Verder zou ik het jammer vinden wanneer Slide inderdaad failliet zou zijn. Product werkt bij mij prima. Via homebridge aan apple home kit gekoppeld en doet het zo goed als probleemloos.
Verder zou ik het jammer vinden wanneer Slide inderdaad failliet zou zijn. Product werkt bij mij prima. Via homebridge aan apple home kit gekoppeld en doet het zo goed als probleemloos.
De Xiaomi is idd op batterij. Ik heb hem in december 2022 gekocht en nog niet op hoeven laden. Is wel een kort gordijntje 60cm ofzo.vdws schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:55:
Goed dat er alternatieven zijn. Maar die lijken allemaal met een accu te werken?
De slides hebben beduidend meer werk, die doen circa 5 meter. Ik gebruik de local api, dat scheelt iig gedoe aan de server kant bij slide.
De local api access heb ik vorige week aangevraagd. Ik kreeg overigens snel reactie terug. Dus dat biedt hoop :-)V_ger schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:03:
[...]
De slides hebben beduidend meer werk, die doen circa 5 meter. Ik gebruik de local api, dat scheelt iig gedoe aan de server kant bij slide.
Ik heb iets minder dan een jaar geleden mijn grootvader Slide cadeau gedaan.
Eerst via de app bedienen maar dit was toch wat gedoe, mijn oma zat met de gordijnen dicht in de ochtend totdat mijn opa wakker was.
Over het algemeen een moeizame app ervaring, zeker voor 2 oudjes achterin de 80.
Dan begin je toch aan jezelf te twijfelen of je niet gewoon een dinerbon had moeten geven... 😆
Na contact met de klantenservice een upgrade gekregen naar Touch en Go.
Enorm zware gordijnen over een meter of 5/6. Het had wat voeten in de aarde maar ze zijn nu al meer dan 6 maanden erg blij met hoe het werkt.
Eerst via de app bedienen maar dit was toch wat gedoe, mijn oma zat met de gordijnen dicht in de ochtend totdat mijn opa wakker was.
Over het algemeen een moeizame app ervaring, zeker voor 2 oudjes achterin de 80.
Dan begin je toch aan jezelf te twijfelen of je niet gewoon een dinerbon had moeten geven... 😆
Na contact met de klantenservice een upgrade gekregen naar Touch en Go.
Enorm zware gordijnen over een meter of 5/6. Het had wat voeten in de aarde maar ze zijn nu al meer dan 6 maanden erg blij met hoe het werkt.
Hier niets aangevraagd. 2x reset knop indrukken. Dan knippert de led 5x snel en heb je local api. Ik heb wel een oude slide, dus wellicht nu anders.vdws schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:14:
[...]
De local api access heb ik vorige week aangevraagd. Ik kreeg overigens snel reactie terug. Dus dat biedt hoop :-)
Ja, klopt inderdaad. Ik dacht eerst dat er een update gepushed moest worden maar ik kreeg inderdaad bovenstaande instructies gemaild. Ik heb ook een "oude" slide. Nog van voor dat ze de productdifferentiatie gingen doorvoeren (het is nu een slide pro geworden).V_ger schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:22:
[...]
Hier niets aangevraagd. 2x reset knop indrukken. Dan knippert de led 5x snel en heb je local api. Ik heb wel een oude slide, dus wellicht nu anders.
Maar ja, de reden dat ik de slide nam was de prijs toendertijd. De rest was allemaal 100 euro +.V_ger schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:33:
Er zijn inmiddels genoeg goed werkende alternatieven voor een veel betere prijs.
En de slide was 40 euro per stuk. Met nadruk op was
Heb zelf met de local api ook geen issues.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wie heeft er weer gezeik gehad met Slide en dat de zomertijd is ingegaan en dat de servers van Slide zijn ingesteld zijn op de oude tijd? Wat is dit voor amateurisme?
edit: dit kun je verhelpen door de routines te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Elk half jaar dezelfde boutzooi
edit: dit kun je verhelpen door de routines te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Elk half jaar dezelfde boutzooi

[ Voor 27% gewijzigd door Blaze85 op 31-03-2024 18:30 ]