Toon posts:

Slide - Maak je bestaande gordijnen slim

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:12
Ik wil ook graag slide voor in de woonkamer

Ik heb in totaal 3 gordijnen hangen 1 links en 2 rechts
Red ik het met 1 slide of heb ik er 2 nodig ?
De gordijnen aan de rechterkant hebben de meeste afstand af te leggen

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://nl.slide.store/pages/tech

Je kunt daar de Quickscan doen, komt je scenario daarin voor?

[Voor 9% gewijzigd door JBS op 29-12-2020 11:26]

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14
MarioMark1541 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met 1 Slide kun je 2 gordijnen aansturen, maar alleen als de af te leggen afstand gelijk is.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:58
Heb Slide support een mail gedaan vanwege andere zaken en heb gelijk gevraagd naar deze optie. Hier nog niet zichtbaar in de app.

Heb contact gezocht omdat Slide laatste tijd weer geluid maakt bij geen internet en er ineens dan een lampje gaat / blijft branden (lijkt feller dan het is door nachtstand maar toch storend voor de WAF als die wil slapen)

• JBS
  • Niet online
lubbertkramer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Heb Slide support een mail gedaan vanwege andere zaken en heb gelijk gevraagd naar deze optie. Hier nog niet zichtbaar in de app.

[Afbeelding]

Heb contact gezocht omdat Slide laatste tijd weer geluid maakt bij geen internet en er ineens dan een lampje gaat / blijft branden (lijkt feller dan het is door nachtstand maar toch storend voor de WAF als die wil slapen)

[Afbeelding]
Dat geluid viel me toevallig van de week ook op, hoewel ik me nu afvraag of dat niet exact het tijdstip was dat de gordijnen normaal volgens planning open zouden gaan, maar ze dat op dat moment al waren.

Hier is de nieuwe optie ook nog niet zichtbaar in de app.

[Voor 6% gewijzigd door JBS op 04-01-2021 11:15]

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:32
JBS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:09:
[...

Hier is de nieuwe optie ook nog niet zichtbaar in de app.
Bij mij nu net zichtbaar! Ben alleen niet thuis, om het uit te proberen😡

• zebsite
zebsite schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Bij mij nu net zichtbaar! Ben alleen niet thuis, om het uit te proberen😡
Nou, het werkt fantasties, in de laagste kruipstand hoor je de slide niet meer...goede aanvulling! Vraag me wel af wat dit voor de levensduur van de motor en/of tandwielen doet, worden deze niet meer belast met deze uitermate lage snelheid? De tijd zal het leren🙂

• JBS
  • Niet online
zebsite schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Nou, het werkt fantasties, in de laagste kruipstand hoor je de slide niet meer...goede aanvulling! Vraag me wel af wat dit voor de levensduur van de motor en/of tandwielen doet, worden deze niet meer belast met deze uitermate lage snelheid? De tijd zal het leren🙂
Dat klinkt goed! Hier nog niet beschikbaar zie ik, nog even geduld.

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-03 21:23
UTMachine schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb net de README bijgewerkt, hoe je de local API kan aan of uitzetten.
Mag ik vragen waar die readme staat? Of lees ik niet goed?

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21

• copywrong1982
  • Laatst online: 26-03 21:23
Ah tnx! Ik had niet door dat het om de integratie in HA zelf ging, ill give it a try. Vraag: ben je met het aanzetten van de local API meteen de volledige functies in de app kwijt? Bijvoorbeeld hoe calibreer ik de slide dan? Of updates? Ondersteunt de app dit dan nog? Op zich geen probleem als niet, want eigenlijk bedien ik de slide alleen maar met HA, maar soms is het wel handig als iets niet werkt zoals het zou moeten werken.

• UTMachine
copywrong1982 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:44:
Ah tnx! Ik had niet door dat het om de integratie in HA zelf ging, ill give it a try. Vraag: ben je met het aanzetten van de local API meteen de volledige functies in de app kwijt? Bijvoorbeeld hoe calibreer ik de slide dan? Of updates? Ondersteunt de app dit dan nog? Op zich geen probleem als niet, want eigenlijk bedien ik de slide alleen maar met HA, maar soms is het wel handig als iets niet werkt zoals het zou moeten werken.
Op dit moment moet je de slide versie via HACS gebruiken voor local API, want op dit moment wilt HA dat je alles via de GUI configureer (ik heb op dit moment geen tijd om dat in te bouwen).

Calibratie wil ik nog steeds inbouwen als service call, maar updates zijn niet mogelijk. Calibrate zit nu in de GitHub versie, deze zal deze week naar HACS pushen. De Slide connect naar de cloud OF local, het kan niet beiden (limitatie van de software in de Slide).

[Voor 4% gewijzigd door UTMachine op 17-01-2021 17:03]

• TKroon
  • Niet online
Ik heb nog steeds de update niet gehad van de snelheid van Slide. Ben ik de laatste?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• FrankRicard
Ik heb hem gisteren gekregen (met daarbij ook een mailtje)

Jammer dat ik de snelheid voor de routines niet los in kan stellen, zou fijn zijn om de dagelijkse routines langzaam te doen, maar als ik de gordijnen zelf open doe wil ik dat wel zsm.

• JBS
  • Niet online
@TKroon Een van m'n twee Slides heeft de optie sinds gisteren, de andere nog niet.

@FrankRicard Dat is een mooie suggestie! Ik zou 'm zeker even naar Support sturen.

• TKroon
  • Niet online
@JBS En dit ook in de api beschikbaar maken! Zodat Homey etc er ook mee overweg kunnen.

• martin0010
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:49
Even korte vraag over dit systeem.

Is het te gebruiken zonder Internet? Ik begrijp (op de video op de website) dat de communicatie via de 'Cloud' gaat? De API info die op dit moment te vinden is, geeft ook aan dat het aanmelden via "https://api.goslide.io/api/auth/login" wat impliceert dat de communicatie via het internet gaat, en niet lokaal over het eigen netwerk? mocht dit wel zo zijn, is de API dan ook lokaal te gebruiken zonder internet?

• TKroon
  • Niet online
@martin0010 lokale api wordt al een hele tijd beloofd. Op dit moment is het nog via de cloud, en ben je afhankelijk van hun servers/jouw internet.

• martin0010
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:49
-Edit.. Wrong topic

@TKroon Dank voor de info

[Voor 85% gewijzigd door martin0010 op 16-02-2021 16:47]

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
TKroon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:
@martin0010 lokale api wordt al een hele tijd beloofd. Op dit moment is het nog via de cloud, en ben je afhankelijk van hun servers/jouw internet.
martin0010 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:46:
-Edit.. Wrong topic

@TKroon Dank voor de info
Had de vraag gemist zie ik...
Lokale API is al ondersteund. Kwestie van de reset knop dubbel klikken.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo,

Ik heb graag jullie advies en hulp nodig.
Zie ook foto onderaan bericht.

Ik ben van plan om een slide aan te schaffen voor mijn gordijnen aan de achterpui en wil graag de gordijnen symmetrisch sluiten. Aan beide zijden komt een gordijn.

Echter, de ramen zijn qua breedte identiek maar de zijmuur achter de haard is 42cm en aan de andere zijde 20 cm. Totale lengte is 5.45 meter.

Nu ben ik van plan de slide aan het brede deel achter de haard te plaatsen. Dit stuk gordijn heeft een overschot aan stof waardoor maar 3/4 verplaatst en 1/4 niet in beweging komt. Dus prima lijkt mij om de slide achter het vaste deel te verstoppen.

Nu heb ik 2 vragen:
- kan ik de slide op het gedeelte achter de haard +/- 20 cm naar het midden opschuiven mbv stoppers (ipv einde rail) zodat er een symmetrische situatie ontstaat met de andere rechterzijde?

- is het mogelijk de slide zo te kalibreren dat dicht (80% oid) is? Ik wil de muur in het midden vrij houden zodat de wandlamp en muur zichtbaar blijft. Het heeft immers geen functie om de gordijnen 100% te laten sluiten ivm de muur.
(Igv JA, kan ik dan mbv Google assistant met commando: "gordijnen dicht" de gordijnen voor 80% laten sluiten?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:50
ChillXXL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:46:
Hallo,

Ik heb graag jullie advies en hulp nodig.
Zie ook foto onderaan bericht.

Ik ben van plan om een slide aan te schaffen voor mijn gordijnen aan de achterpui en wil graag de gordijnen symmetrisch sluiten. Aan beide zijden komt een gordijn.

Echter, de ramen zijn qua breedte identiek maar de zijmuur achter de haard is 42cm en aan de andere zijde 20 cm. Totale lengte is 5.45 meter.

Nu ben ik van plan de slide aan het brede deel achter de haard te plaatsen. Dit stuk gordijn heeft een overschot aan stof waardoor maar 3/4 verplaatst en 1/4 niet in beweging komt. Dus prima lijkt mij om de slide achter het vaste deel te verstoppen.

Nu heb ik 2 vragen:
- kan ik de slide op het gedeelte achter de haard +/- 20 cm naar het midden opschuiven mbv stoppers (ipv einde rail) zodat er een symmetrische situatie ontstaat met de andere rechterzijde?

- is het mogelijk de slide zo te kalibreren dat dicht (80% oid) is? Ik wil de muur in het midden vrij houden zodat de wandlamp en muur zichtbaar blijft. Het heeft immers geen functie om de gordijnen 100% te laten sluiten ivm de muur.
(Igv JA, kan ik dan mbv Google assistant met commando: "gordijnen dicht" de gordijnen voor 80% laten sluiten?)

[Afbeelding]
1. Ja, dit kan! De slide monteer je op stoppers. Waar je die stoppers plaatst is helemaal aan jou!

2. In de app is er geen optie hier voor denk ik. Maar als je dit integreert met andere smart home oplossingen als HomeKit of Google home kan je scènes instellen die hem op 80% “dicht” zet bij een “Sluit gordijnen” commando.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:50
Ondertussen heb ik ook een HomeBridge plugin geschreven: https://github.com/bram-is/homebridge-slide-shutter

Features:
  • Homekit support voor de Slide.
  • Ondersteunt de local en remote API's tegelijktijdig.
  • Slides met de lokale API kunnen iets meer gefinetuned worden.
  • State van het gordijn word correct weergegeven in HomeKit, ook wanneer de slide via een externe bron(Slide app, API etc.) is aangepast.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:28
Het is misschien geen juiste vraag in dit topic, maar ik kan helaas geen betere plek vinden.

Zijn er mensen die alternatieven kennen voor dit systeem? De investering in Slide is mij eigenlijk te groot aangezien ik een gordijn boven en een asymmetrisch gordijn beneden wil automatiseren. Ik heb daar dus 3 slides voor nodig wat op een bedrag van €900 neer komt. Dat is mij helaas veel te veel.

Ik heb Switch-Bot geprobeerd, echter helaas is mijn gordijnrail te smal om te voldoen aan de eisen van de 'haak' van Switch-Bot. Ik ben dus echt gelimiteerd tot het Slide systeem met een draadje die een de bestaande runners trekt.

Zijn er mensen die hier een systeem voor kennen?

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:28:
Het is misschien geen juiste vraag in dit topic, maar ik kan helaas geen betere plek vinden.

Zijn er mensen die alternatieven kennen voor dit systeem? De investering in Slide is mij eigenlijk te groot aangezien ik een gordijn boven en een asymmetrisch gordijn beneden wil automatiseren. Ik heb daar dus 3 slides voor nodig wat op een bedrag van €900 neer komt. Dat is mij helaas veel te veel.

Ik heb Switch-Bot geprobeerd, echter helaas is mijn gordijnrail te smal om te voldoen aan de eisen van de 'haak' van Switch-Bot. Ik ben dus echt gelimiteerd tot het Slide systeem met een draadje die een de bestaande runners trekt.

Aqara maakt ook een en ander. Check AliExpress

• JBS
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:28:

Ik heb recent voor SwitchBot nieuwe hooks mogen testen, die zijn kleiner en werken dus in smallere rails én in een rails met bocht. Die nieuwe hooks zijn nog niet officieel verkrijgbaar, maar als de productie stabiel is, wordt de huidige hook vervangen door de nieuwe, breder inzetbare, hook.

Naast m'n Slides heb ik nu dus ook SwitchBot in gebruik, met https://github.com/devWaves/SwitchBot-MQTT-BLE-ESP32 op een ESP32 zonder Hub via MQTT geïntegreerd in Home Assistant :)

[Voor 7% gewijzigd door JBS op 21-04-2021 23:00]

• AlxRoelofs
Hulliee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:37:
[...]
Ik heb daar naar gekeken, maar zie eigenlijk alleen motoren waar je dus ook een nieuwe rails bij moet kopen om ze te gebruiken. Ik wil graag mijn bestaande rail gebruiken want die vinden we mooi en heeft ons veel geld gekost.
JBS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:54:
[...]
Ik heb recent voor SwitchBot nieuwe hooks mogen testen, die zijn kleiner en werken dus in smallere rails én in een rails met bocht. Die nieuwe hooks zijn nog niet officieel verkrijgbaar, maar als de productie stabiel is, wordt de huidige hook vervangen door de nieuwe, breder inzetbare, hook.

Naast m'n Slides heb ik nu dus ook SwitchBot in gebruik, met https://github.com/devWaves/SwitchBot-MQTT-BLE-ESP32 op een ESP32 zonder Hub via MQTT geïntegreerd in Home Assistant :)
Hoeveel millimeter is de afstand van het bovenste gedeelte van de haak? Volgens mij heb ik precies dezelfde mogen testen van Switchbot maar zelfs die zijn te groot. Die waren 8mm en ik kan dus maximaal 6mm hebben in mijn rail.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:35:
[...]

Ik heb daar naar gekeken, maar zie eigenlijk alleen motoren waar je dus ook een nieuwe rails bij moet kopen om ze te gebruiken. Ik wil graag mijn bestaande rail gebruiken want die vinden we mooi en heeft ons veel geld gekost.

[...]
Het antwoord wil je waarschijnlijk niet horen: Er zijn maar een paar aanbieders van slimme gordijnen, maar er zijn veel meer soorten rails voor handen. Ik zou kijken of je je rails kunt aanpassen.

• FrankRicard
Hulliee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:37:
[...]

Dab moet je je wel even afvragen of je AliExpress electronica permanent aan het lichtnet wil hangen in je huis.

• AlxRoelofs
Hulliee schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:41:
[...]

Het antwoord wil je waarschijnlijk niet horen: Er zijn maar een paar aanbieders van slimme gordijnen, maar er zijn veel meer soorten rails voor handen. Ik zou kijken of je je rails kunt aanpassen.
Het probleem is dat ik het niet waard vind om een nieuwe rails op te hangen. De rails is op een manier op het plafond verwerkt waardoor ik deze zal beschadigen. De rail vervangen kost me dus meer geld en moeite dan dat automatische gordijnen mij waard zijn. Het is voor mij dus of een systeem voor op de huidige rails of het gordijn met de hand bedienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48
Is er via de lokale API de mogelijkheid om een URL op de Slide te hitten, om een bepaalde actie uit te voeren?

Dat zou het namelijk mogelijk maken om met behulp van een Shelly achter een lichtschakelaar, het gordijn open of dicht te doen.

Dus bijv. een pulsschakelaar die het licht schakelt, maar lang ingedrukt houden om het gordijn te openen/sluiten.

Ik kan geen documentatie vinden van de lokale API om daar zelf in rond te neuzen.
Enkel de Open API

Een omweg zou zijn om bijvoorbeeld Slide in HomeBridge toe te voegen & een actie te koppelen aan een in HomeBridge te hitten URL die vervolgens de Slide opent of sluit, maar het zou mooier zijn als de Slide direct op zijn lokale ip een URL heeft die opgevraagd kan worden om een actie uit te voeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:09

Impry

Rallymedia.nl

KiefDelicious schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:51:
Omdat ik wave gordijnen heb moest ik wat met de overlengte aan de sluitkant van de gordijnen. Even een Adapter the geprint, werkt top!
[Afbeelding]
Dit klinkt alsof er extra werk nodig is om wave gordijnen goed werkend te krijgen. Is dat nu nog steeds zo? Post is ruim een jaar oud.

Ik moet sowieso nog nieuwe rails aanschaffen, wat zouden jullie dan doen? Slide of Switchbot is vooral gericht op bestaande rails als ik het goed lees.
Gaat om 4 raampartijen met twee gelijke wave delen. Stroomtoevoer voor elektrische rails is voorzien.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• lv11
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-06-2022
Zou een creatieveling met mij mee willen denken?

Ik wil mijn partner voor zijn verjaardag een slide geven, het 'kastje' zou dan in de hoek komen te hangen (zie eerste foto). In de inbouwkast in diezelfde hoek zit een stopcontact, waar de stekker zou kunnen worden ingestoken. Is dit mooi weg te werken en zo ja hoe?

Alvast bedankt voor de input!

• JBS
  • Niet online
@lv11 Is dit niet meer iets voor een klus-topic?
Er loopt simpelweg een kabel van het Slide kastje naar het stopcontact, hoe je die kabel weg kunt werken, is niet echt Slide gerelateerd, eigenlijk :)

[Voor 25% gewijzigd door JBS op 28-09-2021 17:09]

• lv11
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-06-2022
@JBS Dank voor je snelle reactie. Jammer, ik dacht dat ik aan het juiste adres was..

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 18:08
Gisteren mijn nieuwe Slide geïnstalleerd. Werkt prima, ook met Homey, en veel geruislozer dan ik dacht. Maar er is één ding dat ik jammer vind. De gordijnrails zit strak tussen twee muren waarbij de raam ook tot aan de muur doorloopt. Aan de kant van de motor zit het gordijn mooi strak tegen de muur, maar aan het eind blijft er een kier omdat daar de eindstopper zit en het gordijn niet verder kan. Heeft iemand hiervoor een slim idee, bijv. een passende voorloper met overlap waarmee het gordijn over de eindstopper heen kan schuiven?

• Boel-Shit
  • Laatst online: 19:24
Van deze de rechterkant gebruiken? https://www.gamma.nl/asso...il-plus-2-stuks/p/B136954?

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
lv11 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:05:
Zou een creatieveling met mij mee willen denken?

Ik wil mijn partner voor zijn verjaardag een slide geven, het 'kastje' zou dan in de hoek komen te hangen (zie eerste foto). In de inbouwkast in diezelfde hoek zit een stopcontact, waar de stekker zou kunnen worden ingestoken. Is dit mooi weg te werken en zo ja hoe?

Alvast bedankt voor de input!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je kunt het zo mooi maken als je zelf wilt/kunt. Ik heb een gordijnmotor ingebouwd in een koofje waar ik een stopcontact bij heb gemaakt (geen slide, maar dat is niet zo belangrijk). Op de foto was het stucwerk trouwens nog niet afgewerkt.

• therealwheely
Ja, zoiets heb ik daarstraks gehaald. Wieltjes eraf gehaald en bevestigd aan de eerste connector die met het gordijn mee schuift. Dat geeft al wat verbetering maar het had nog een beetje langer mogen zijn. Ik kijk nog wel rond of ik iets beters kan vinden.

• Kodess
  • Nu online
Hmm
Gisteravond zat de kant van het gordijn met de motor opeens in het midden van de muur.
Het lijkt erop dat het plastic haakje waaran de motor vast zit gebroken is.
Iemand ervaring mee?

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• JBS
  • Niet online
Kodess schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:
Hmm
Gisteravond zat de kant van het gordijn met de motor opeens in het midden van de muur.
Het lijkt erop dat het plastic haakje waaran de motor vast zit gebroken is.
Iemand ervaring mee?
Niet de kant met motor, maar wel de andere kant. Toevallig vorige week. Nog wat onduidelijk hoe e.e.a. heeft kunnen gebeuren, maar resultaat/gevolg is wel een ogenschijnlijk op hol geslagen Slide en gebroken draad.

• Kodess
  • Nu online
JBS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:13:
[...]
Niet de kant met motor, maar wel de andere kant. Toevallig vorige week. Nog wat onduidelijk hoe e.e.a. heeft kunnen gebeuren, maar resultaat/gevolg is wel een ogenschijnlijk op hol geslagen Slide en gebroken draad.
Hmm bij mij is alles nog heel, ben er achter dat 1 van de haken van de ikea rails waaraan de motor hing dus is afgebroken. Kwestie van een nieuwe haak kopen / 3d printen voor mij dus.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• JBS
  • Niet online
Kodess schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Hmm bij mij is alles nog heel, ben er achter dat 1 van de haken van de ikea rails waaraan de motor hing dus is afgebroken. Kwestie van een nieuwe haak kopen / 3d printen voor mij dus.
Top! Die van mij is inmiddels retour voor onderzoek/reparatie/vervanging.

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03 22:30
Ik heb de Slide gordijn toegevoegd aan Google Home (account gekoppeld).
Als ik een nieuwe routine aanmaak zie ik nergens de Slide gordijn. Hoe voeg ik hem toe zodat ik het kan automatiseren via een nieuwe routine?

• FrankRicard
Ik heb het met een aangepaste opdracht gedaan, dan kun je gewoon een zin typen zoals je het ook zou zeggen tegen je Home. Ik heb deze bijvoorbeeld in een routine zitten.
"Open de achter gordijnen tot de helft"

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03 12:09
Vandaag ook de Slide binnen gekregen. Ik heb nog even getwijfeld over de Switchbot, maar na het zien van een aantal filmpjes en het horen van het geluid van de Switchbot was de keuze snel gemaakt. Helaas laten de bestelde gordijnen nog even op zich wachten ;( . Voorafgaand via de mail contact gehad met de support van Slide om wat dingen te vragen, ik werd erg goed en snel geholpen.

Omdat ik niet kon wachten heb ik alvast maar de motor opgehangen. De runners die ik heb pasten helaas niet direct in de mount, maar na een kleine aanpassing (plastic pinnetjes afknippen) paste het prima

Hopelijk komen de gordijnen ook deze week zodat ik verder kan met de installatie en de integratie in Domoticz en Google Home :*)

[Voor 23% gewijzigd door Furiousz op 30-04-2022 20:18]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
oud draadje oprakelen...
thaan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:31:
Is er via de lokale API de mogelijkheid om een URL op de Slide te hitten, om een bepaalde actie uit te voeren?
Dat noemen ze "Open Local API".

Ik mailde hier een maand geleden over en kreeg als reactie "Goed dat je het zegt dat er nog staat V1 in zomer 2021. Hij is momenteel nog in beta en het zal nog wel een aantal maanden duren voordat we hem live gooien.
De website gaat binnenkort op de schop, we zullen dit dan meenemen."

Op de website staat nog steeds "Nu in beta, V1 verwacht zomer 2021". Geeft mij weinig vertrouwen.

Als iemand een slimme gordijnrail kent die nu al een API heeft die zonder externe verbinding / afhankelijkheid van de fabrikant te gebruiken is dan houd ik me aanbevolen _/-\o_ (bonus als MQTT rechtstreeks ondersteund wordt)

• EternalBlue
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-07-2022
*knip*

[Voor 88% gewijzigd door RobIII op 12-07-2022 22:07]

• Kodess
  • Nu online
pyotr schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:01:
oud draadje oprakelen...

[...]

Dat noemen ze "Open Local API".

Ik mailde hier een maand geleden over en kreeg als reactie "Goed dat je het zegt dat er nog staat V1 in zomer 2021. Hij is momenteel nog in beta en het zal nog wel een aantal maanden duren voordat we hem live gooien.
De website gaat binnenkort op de schop, we zullen dit dan meenemen."

Op de website staat nog steeds "Nu in beta, V1 verwacht zomer 2021". Geeft mij weinig vertrouwen.

Als iemand een slimme gordijnrail kent die nu al een API heeft die zonder externe verbinding / afhankelijkheid van de fabrikant te gebruiken is dan houd ik me aanbevolen _/-\o_ (bonus als MQTT rechtstreeks ondersteund wordt)
? Ik gebruik de Slide met de lokale API?

https://github.com/ualex7...tween-cloud-and-local-api

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Thanks. Bijzonder dat hun support me dat niet kon vertellen... Ik heb een Slide besteld, als ik het in twee weken niet lokaal aan de praat krijg gaat'ie wel weer terug (gewoon "droog" testen zonder 'm aan een rail te hangen / gordijnen te laten trekken).

• UTMachine
pyotr schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:56:
Thanks. Bijzonder dat hun support me dat niet kon vertellen... Ik heb een Slide besteld, als ik het in twee weken niet lokaal aan de praat krijg gaat'ie wel weer terug (gewoon "droog" testen zonder 'm aan een rail te hangen / gordijnen te laten trekken).
Je moet mogelijk wel een firmware update hebben om de local api werkend te krijgen, afhankelijk hoe oud je slide is (uit de fabriek :+ ). Als het niet lukt om hem in local mode te krijgen, even contact zoeken met Slide support en ze pushen hem voor je (anders moet je wachten tot het een keer gebeurd).

Enja, aan de local api is weinig aandacht gegeven, maar werkt wel goed. Ikzelf gebruik nog wel de cloud api, want de app heeft soms kleine voordelen (die niet in de local api zitten, enja, mijn GitHub account is ualex73 8) )

• tkroesbergen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-03 14:05
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de slide app vandaag? Server lijkt offline?

Had ik nu toch maar die local api uitgevogeld...

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20

Rhapsody

In Metal We Trust

Ja hier ook een server error bij het opnieuw inloggen in de app.

• V_ger
  • Laatst online: 26-03 08:05
Hier waren de gordijnen vanmorgen niet opengegaan. Ik gebruik slide via homeassistant. Kan ook niet inloggen in slide app. Elke keer als dit soort shit gebeurt (dit is niet de 1e keer) neem ik me voor om de lokale api te gaan gebruiken. Nu misschien maar eens echt gaan doen. Natuurlijk van de zotte dat als "de cloud" niet beschikbaar is je gordijnen niet open kunnen.

• therealwheely
Hier ook hetzelfde probleem :-(

• V_ger
  • Laatst online: 26-03 08:05
Heb eindelijk de moeite genomen om over te schakelen op de lokale api. Het was supersimpel, meeste werk was om homeassistant een paar keer opnieuw te starten.

- Foto maken van sticker op de slide (even van plafond halen). Hier staat het wachtwoord op
- Opzoeken welk ip adres welke slide heeft
- Slides naar local api zetten door 2x snel reset knop in te drukken met een paperclip oid. Als de led op de slide 5x snel knippert is het gelukt
- Custom component van ualex73 installeren in homeassistant
- Herstart HA
- Slides toevoegen aan configuratie volgens readme van ualex73
- Herstart HA
- Slides calibreren
- Automatiseringen en interface aanpassen aan nieuwe namen
- Good to go!

[Voor 11% gewijzigd door V_ger op 15-10-2022 11:19. Reden: Stap vergeten]

• tkroesbergen
  • Laatst online: 22-03 14:05
Inmiddels werkt de boel weer, binnenkort toch maar de moeite nemen om over te stappen.
Bedankt voor de handleiding @V_ger

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-03 16:12
Ik gebruik de lokale API icm Homebridge, enkel gaan de gordijnen vaak maar een kwart open/dicht of half. Vrij irritant als ik bijv. op vakantie ben icm automatiseringen. Alsof er halverwege het proces geen verbinding meer is met de bridge.

[Voor 17% gewijzigd door diotav op 15-10-2022 13:42]

dion.dev

• F0nz0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44
Is er al iets bekend over de integratie van Slide met Apple HomeKit? Volgens de Slide website stond dit gepland op eind 2022. Heb momenteel een weliswaar goed werkende workaround waarin Siri via Opdrachten de Google Assistant aangeeft om de gordijnen te sluiten, maar ik wil graag van de Assistant af die ik alleen hier voor gebruik.

• CookiesMonster
  • Laatst online: 20-03 08:05
F0nz0 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:55:
Is er al iets bekend over de integratie van Slide met Apple HomeKit? Volgens de Slide website stond dit gepland op eind 2022. Heb momenteel een weliswaar goed werkende workaround waarin Siri via Opdrachten de Google Assistant aangeeft om de gordijnen de sluiten, maar ik wil graag van de Assistant af die ik alleen hier voor gebruik.
Even een mailtje aan wagen met support. Ik heb support wat dingen gevraagd over toepassing en ze reageren echt supersnel. Het is bijna net een echt gesprek.

• CookiesMonster
  • Laatst online: 20-03 08:05
therealwheely schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:59:
Gisteren mijn nieuwe Slide geïnstalleerd. Werkt prima, ook met Homey, en veel geruislozer dan ik dacht. Maar er is één ding dat ik jammer vind. De gordijnrails zit strak tussen twee muren waarbij de raam ook tot aan de muur doorloopt. Aan de kant van de motor zit het gordijn mooi strak tegen de muur, maar aan het eind blijft er een kier omdat daar de eindstopper zit en het gordijn niet verder kan. Heeft iemand hiervoor een slim idee, bijv. een passende voorloper met overlap waarmee het gordijn over de eindstopper heen kan schuiven?
Geloof niet dat ik helemaal snap wat je bedoeld. Heb je misschien een foto die meer zegt dan 1000 woorden?

• F0nz0
CookiesMonster schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:21:
[...]

Even een mailtje aan wagen met support. Ik heb support wat dingen gevraagd over toepassing en ze reageren echt supersnel. Het is bijna net een echt gesprek.
Dat klopt inderdaad. Ze gaan deze week beginnen aan de beta firmware testfase. Kwestie van enkel nog een paar weken.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16
Ik volg dit topic al een tijdje vanaf het prille begin maar ben het een beetje uit het oog verloren. Hoe is het met dit product? Is het een volwassen product/bedrijf inmiddels?

Strava, Twitter

• F0nz0
Webgnome schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:47:
Ik volg dit topic al een tijdje vanaf het prille begin maar ben het een beetje uit het oog verloren. Hoe is het met dit product? Is het een volwassen product/bedrijf inmiddels?
Qua product is het prima, heb er zelf twee die ik al een paar jaar zonder problemen gebruik. Qua bedrijf hebben zij medio 2022 1 mln. aan investeringen opgehaald: https://www.rtlnieuws.nl/...-maakt-haalt-1-miljoen-op

• Kodess
  • Nu online
Voor de rest hebben ze veel last gehad van de pandemie, waarbij de fabricage niet lekker liep.
En eind vorig jaar hadden ze wat certificering issues, die lagen aan hun certificeringspartner.

Product is wel volwassen idd. Gebruik sinds 2017 een Slide en doet elke dag netjes zijn ding.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• FrankRicard
Recent een gebroken kabel gehad bij een Slide van een jaar of 3 oud, officieel dus geen garantie meer, maar ik kreeg direct een nieuwe opgestuurd. Verder alleen in het begin wel eens problemen gehad bij zomer- en wintertijd, maar dat was inmiddels ook opgelost.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28
Ik zie in de pricewatch 3 verschillende Slide modellen: https://tweakers.net/pric.../1559108;1910122;1910120/
Kan hier echter weinig/geen informatie over vinden. Iemand hier die meer weet? Sta op het punt om een systeem te bestellen, maar als er ontwikkelingen aan zitten te komen dan kan het wellicht handig zijn om nog een paar weken te wachten.

• M_Peror
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:09
Niek_ schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:50:
Ik zie in de pricewatch 3 verschillende Slide modellen: https://tweakers.net/pric.../1559108;1910122;1910120/
Kan hier echter weinig/geen informatie over vinden. Iemand hier die meer weet?
Zou een foutje in de pricewatch kunnen zijn. Voor zover ik weet is er maar 1 model.

• Niek_
M_Peror schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Zou een foutje in de pricewatch kunnen zijn. Voor zover ik weet is er maar 1 model.
Wellicht loopt de pricewatch vooruit op de muziek, Slide gaf zal het volgende aan 'Er zijn wat veranderingen in de maak die we op zeer korte termijn gaan lanceren. '

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:41
Ik heb inmiddels ook de slide binnen voor onze nieuwe wave gordijnen. We hebben een vrije strakke zwarte rails met donkere gordijnen. Ik ben nu wat bang dat je het touwtje ziet lopen als de gordijnen open staan of valt dit wel mee?

• Kodess
  • Nu online
Het loopt achter de rails, en is best dun.
Bij ons thuis kan je hem echt niet zien. Het helpt dat de muur erachter ook wit is omdat hij daar ook niet tegen afsteekt. Maar voornamelijk kijk je tegen het koord en vanaf zo'n hoek dat het plafond erachter zit, wat vaak ook wit is.
Houd hem een keer er achter en ga dan op de bank zitten. vanaf je trapladder tijdens de installatie ga je het sowieso heel goed zien.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• AlxRoelofs
Niek_ schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:50:
Kan hier echter weinig/geen informatie over vinden. Iemand hier die meer weet? Sta op het punt om een systeem te bestellen, maar als er ontwikkelingen aan zitten te komen dan kan het wellicht handig zijn om nog een paar weken te wachten.
Ze liepen dus inderdaad voor op een aankondiging. Slide heeft inmiddels 3 varianten volgens hun website. Ze vragen €229 voor de Light variant zonder smart home integraties en zonder Touch&go, €249 voor de Comfort die geen smart home integraties heeft en €299 voor de Pro die dit allemaal wel heeft.

• Niek_
AlxRoelofs schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:57:
[...]

Ze liepen dus inderdaad voor op een aankondiging. Slide heeft inmiddels 3 varianten volgens hun website. Ze vragen €229 voor de Light variant zonder smart home integraties en zonder Touch&go, €249 voor de Comfort die geen smart home integraties heeft en €299 voor de Pro die dit allemaal wel heeft.
Ja mooi :)
Even zien of de light wel met de lokale api werkt. Dan is dat een hele mooie natuurlijk.

• Boel-Shit
Niek_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:30:
[...]

Ja mooi :)
Even zien of de light wel met de lokale api werkt. Dan is dat een hele mooie natuurlijk.
De lokale API is nog steeds in beta volgens de site. Die verwacht ik alleen op de duurste versie.

Hopelijk zijn bestaande gebruikers gevrijwaard van de verschillende modellen en dat er niet achteraf nog bijbetaald moet gaan worden voor functies of maandelijkse kosten in rekening worden gebracht.

Voor eenieder die nog niet de lokale API gebruikt zou ik zeggen, grijp nog de kans zolang het kan en het dadelijk achter een paywall zit

• Niek_
Boel-Shit schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:01:
[...]

De lokale API is nog steeds in beta volgens de site. Die verwacht ik alleen op de duurste versie.

Hopelijk zijn bestaande gebruikers gevrijwaard van de verschillende modellen en dat er niet achteraf nog bijbetaald moet gaan worden voor functies of maandelijkse kosten in rekening worden gebracht.

Voor eenieder die nog niet de lokale API gebruikt zou ik zeggen, grijp nog de kans zolang het kan en het dadelijk achter een paywall zit
Als ik de info op de website bekijk dan zou de API ook beschikbaar moeten zijn op de light versie. Ondertussen de order eruit gedaan en een mailtje aan de klantenservice er achteraan voor activatie API en bevestiging dat API ook op light werkt.

• M_Peror
AlxRoelofs schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:57:
[...]

Aha, cool! Dus toch... Scherp gezien. (y)

• Webgnome
Maar is dit puur software matig dat je die smart integraties niet hebt? En zo ja waarom zou dat 70 euro moeten kosten?

Strava, Twitter

• Boel-Shit

Net deze email ontvangen, alles netjes omgezet naar Pro versie. Ook in de app gecheckt.
@Webgnome Kennelijk kosten integraties extra geld? Ik kan er in meekomen dat dat extra capaciteiten nodig heeft qua dataverkeer of servers. Ook Apple Homekit is dacht ik niet gratis om voor gecertificeerd te worden.
Maar 20 euro meer voor "Touch & Go" en snelheid, tja... makkelijk verdiend.

Wie er nog 10% korting wil de komende 7 dagen, stuur maar een PM :)

• Niek_
Lijkt inderdaad softwarematig te zijn. Als je de light koopt kan je naar pro updaten.

• Sypher
  • Laatst online: 21:16
Ben benieuwd wanneer ze ooit aan de Kickstarter backers gaan leveren en of die dan ook de Pro krijgen.
Mag hopen van wel, want heb hem destijds juist gebacked ivm de integratie mogelijkheden (local API).

• Webgnome
@Sypher je hebt gebacked maar nooit wat gekregen??

Strava, Twitter

• Sypher
Webgnome schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:21:
@Sypher je hebt gebacked maar nooit wat gekregen??
Klopt. Ik heb in december 2016 Slide gebacked maar heb de Slide nog steeds niet ontvangen.

• M_Peror
Sypher schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:11:
Ben benieuwd wanneer ze ooit aan de Kickstarter backers gaan leveren en of die dan ook de Pro krijgen.
Mag hopen van wel, want heb hem destijds juist gebacked ivm de integratie mogelijkheden (local API).
Ik heb ze ook gebacked op kickstarter destijds (gelukkig inmiddels wel ontvangen) en kreeg gisteren een mail dat mijn Slide nu automatisch een Slide Pro is geworden.
Ik ga ervan uit dat dat ook voor jouw Slide zal gelden.

Maar wel balen dat het zo lang duurt voor jou - bijzondere situatie? (Stang i.p.v. rails of zo?) Of gewoon pech met de positie in de wachtrij? :/

• Sypher
M_Peror schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Ik heb ze ook gebacked op kickstarter destijds (gelukkig inmiddels wel ontvangen) en kreeg gisteren een mail dat mijn Slide nu automatisch een Slide Pro is geworden.
Ik ga ervan uit dat dat ook voor jouw Slide zal gelden.

Maar wel balen dat het zo lang duurt voor jou - bijzondere situatie? (Stang i.p.v. rails of zo?) Of gewoon pech met de positie in de wachtrij? :/
Ik heb een stang variant. Dat was destijds inderdaad een issue maar voor zover ik weet zijn ze daar al jaren compatible mee. Maanden geleden hadden ze een update gepost op Kickstarter dat ze eerst de "nordic countries" gingen doen. Maar de laatste Kickstarter update is alweer van 31 december..

Beetje jammer dat ze dan niet gewoon de wachtrij aanhouden want ik was er best vroeg bij.

• Boel-Shit
@Sypher Misschien stom, maar heb je ze al eens gemaild en navraag gedaan?

• Sypher
Boel-Shit schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:45:
Blijkbaar hebben ze nog steeds geen support voor een roede, alleen voor rails.. helaas..

• zebsite
Boel-Shit schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:45:
Ik was ook een van de eerste bestellers (gebacked op kickstarter), heeft twee jaar geduurd..werkt sindsdien foutloos, ook via mijn Homey.
Al drie keer mijn code opgevraagd na een storing hier( is niet te lezen als de motor eenmaal hangt) en kreeg dan steeds binnen een uur antwoord van Kay, per mail. Vreemd dat iemand dan zoveel jaar moet wachten op zijn bestelling…misschien een troller?

• Sypher
zebsite schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Vreemd dat iemand dan zoveel jaar moet wachten op zijn bestelling…misschien een troller?
Zoals eerder aangegeven heb ik een roede en geen rail, en daar heeft Slide na al die tijd helaas nog steeds geen ondersteuning voor. Daarom heb ik hem ook nog niet ontvangen.

Beetje raar om iemand meteen maar een troller te noemen? 8)7

• zebsite
Sypher schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Zoals eerder aangegeven heb ik een roede en geen rail, en daar heeft Slide na al die tijd helaas nog steeds geen ondersteuning voor. Daarom heb ik hem ook nog niet ontvangen.

Beetje raar om iemand meteen maar een troller te noemen? 8)7
Sorry.

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:04
Momenteel staat mijn slide ingesteld op "openen tot 13%". Wanneer ik de gordijnen buiten het programma om open doe gaan ze volledig open.
Weet iemand of het mogelijk is deze standaard te laten stoppen op 13%
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee