Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slide - Maak je bestaande gordijnen slim

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:27
Ik wil ook graag slide voor in de woonkamer

Ik heb in totaal 3 gordijnen hangen 1 links en 2 rechts
Red ik het met 1 slide of heb ik er 2 nodig ?
De gordijnen aan de rechterkant hebben de meeste afstand af te leggen

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
mark1541 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://nl.slide.store/pages/tech

Je kunt daar de Quickscan doen, komt je scenario daarin voor?

[Voor 9% gewijzigd door JBS op 29-12-2020 11:26]

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06 15:57
mark1541 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met 1 Slide kun je 2 gordijnen aansturen, maar alleen als de af te leggen afstand gelijk is.

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 01:32
Heb Slide support een mail gedaan vanwege andere zaken en heb gelijk gevraagd naar deze optie. Hier nog niet zichtbaar in de app.

Heb contact gezocht omdat Slide laatste tijd weer geluid maakt bij geen internet en er ineens dan een lampje gaat / blijft branden (lijkt feller dan het is door nachtstand maar toch storend voor de WAF als die wil slapen)

• JBS
  • Niet online
lubbertkramer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Heb Slide support een mail gedaan vanwege andere zaken en heb gelijk gevraagd naar deze optie. Hier nog niet zichtbaar in de app.

[Afbeelding]

Heb contact gezocht omdat Slide laatste tijd weer geluid maakt bij geen internet en er ineens dan een lampje gaat / blijft branden (lijkt feller dan het is door nachtstand maar toch storend voor de WAF als die wil slapen)

[Afbeelding]
Dat geluid viel me toevallig van de week ook op, hoewel ik me nu afvraag of dat niet exact het tijdstip was dat de gordijnen normaal volgens planning open zouden gaan, maar ze dat op dat moment al waren.

Hier is de nieuwe optie ook nog niet zichtbaar in de app.

[Voor 6% gewijzigd door JBS op 04-01-2021 11:15]

• zebsite
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:17
JBS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:09:
[...

Hier is de nieuwe optie ook nog niet zichtbaar in de app.
Bij mij nu net zichtbaar! Ben alleen niet thuis, om het uit te proberen😡

• zebsite
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:17
zebsite schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Bij mij nu net zichtbaar! Ben alleen niet thuis, om het uit te proberen😡
Nou, het werkt fantasties, in de laagste kruipstand hoor je de slide niet meer...goede aanvulling! Vraag me wel af wat dit voor de levensduur van de motor en/of tandwielen doet, worden deze niet meer belast met deze uitermate lage snelheid? De tijd zal het leren🙂

• JBS
  • Niet online
zebsite schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Nou, het werkt fantasties, in de laagste kruipstand hoor je de slide niet meer...goede aanvulling! Vraag me wel af wat dit voor de levensduur van de motor en/of tandwielen doet, worden deze niet meer belast met deze uitermate lage snelheid? De tijd zal het leren🙂
Dat klinkt goed! Hier nog niet beschikbaar zie ik, nog even geduld.

• copywrong1982
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-06 22:03
UTMachine schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb net de README bijgewerkt, hoe je de local API kan aan of uitzetten.
Mag ik vragen waar die readme staat? Of lees ik niet goed?

• UTMachine
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:33

• copywrong1982
  • Laatst online: 13-06 22:03
Ah tnx! Ik had niet door dat het om de integratie in HA zelf ging, ill give it a try. Vraag: ben je met het aanzetten van de local API meteen de volledige functies in de app kwijt? Bijvoorbeeld hoe calibreer ik de slide dan? Of updates? Ondersteunt de app dit dan nog? Op zich geen probleem als niet, want eigenlijk bedien ik de slide alleen maar met HA, maar soms is het wel handig als iets niet werkt zoals het zou moeten werken.

• UTMachine
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:33
copywrong1982 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:44:
Ah tnx! Ik had niet door dat het om de integratie in HA zelf ging, ill give it a try. Vraag: ben je met het aanzetten van de local API meteen de volledige functies in de app kwijt? Bijvoorbeeld hoe calibreer ik de slide dan? Of updates? Ondersteunt de app dit dan nog? Op zich geen probleem als niet, want eigenlijk bedien ik de slide alleen maar met HA, maar soms is het wel handig als iets niet werkt zoals het zou moeten werken.
Op dit moment moet je de slide versie via HACS gebruiken voor local API, want op dit moment wilt HA dat je alles via de GUI configureer (ik heb op dit moment geen tijd om dat in te bouwen).

Calibratie wil ik nog steeds inbouwen als service call, maar updates zijn niet mogelijk. Calibrate zit nu in de GitHub versie, deze zal deze week naar HACS pushen. De Slide connect naar de cloud OF local, het kan niet beiden (limitatie van de software in de Slide).

[Voor 4% gewijzigd door UTMachine op 17-01-2021 17:03]

• TKroon
  • Niet online
Ik heb nog steeds de update niet gehad van de snelheid van Slide. Ben ik de laatste?

• FrankRicard
Ik heb hem gisteren gekregen (met daarbij ook een mailtje)

Jammer dat ik de snelheid voor de routines niet los in kan stellen, zou fijn zijn om de dagelijkse routines langzaam te doen, maar als ik de gordijnen zelf open doe wil ik dat wel zsm.

• JBS
  • Niet online
@TKroon Een van m'n twee Slides heeft de optie sinds gisteren, de andere nog niet.

@FrankRicard Dat is een mooie suggestie! Ik zou 'm zeker even naar Support sturen.

• TKroon
  • Niet online
@JBS En dit ook in de api beschikbaar maken! Zodat Homey etc er ook mee overweg kunnen.

• martin0010
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:50
Even korte vraag over dit systeem.

Is het te gebruiken zonder Internet? Ik begrijp (op de video op de website) dat de communicatie via de 'Cloud' gaat? De API info die op dit moment te vinden is, geeft ook aan dat het aanmelden via "https://api.goslide.io/api/auth/login" wat impliceert dat de communicatie via het internet gaat, en niet lokaal over het eigen netwerk? mocht dit wel zo zijn, is de API dan ook lokaal te gebruiken zonder internet?

• TKroon
  • Niet online
@martin0010 lokale api wordt al een hele tijd beloofd. Op dit moment is het nog via de cloud, en ben je afhankelijk van hun servers/jouw internet.

• martin0010
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:50
-Edit.. Wrong topic

@TKroon Dank voor de info

[Voor 85% gewijzigd door martin0010 op 16-02-2021 16:47]

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-06 14:49
TKroon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:
@martin0010 lokale api wordt al een hele tijd beloofd. Op dit moment is het nog via de cloud, en ben je afhankelijk van hun servers/jouw internet.
martin0010 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:46:
-Edit.. Wrong topic

@TKroon Dank voor de info
Had de vraag gemist zie ik...
Lokale API is al ondersteund. Kwestie van de reset knop dubbel klikken.

• ChillXXL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-05 21:09
Hallo,

Ik heb graag jullie advies en hulp nodig.
Zie ook foto onderaan bericht.

Ik ben van plan om een slide aan te schaffen voor mijn gordijnen aan de achterpui en wil graag de gordijnen symmetrisch sluiten. Aan beide zijden komt een gordijn.

Echter, de ramen zijn qua breedte identiek maar de zijmuur achter de haard is 42cm en aan de andere zijde 20 cm. Totale lengte is 5.45 meter.

Nu ben ik van plan de slide aan het brede deel achter de haard te plaatsen. Dit stuk gordijn heeft een overschot aan stof waardoor maar 3/4 verplaatst en 1/4 niet in beweging komt. Dus prima lijkt mij om de slide achter het vaste deel te verstoppen.

Nu heb ik 2 vragen:
- kan ik de slide op het gedeelte achter de haard +/- 20 cm naar het midden opschuiven mbv stoppers (ipv einde rail) zodat er een symmetrische situatie ontstaat met de andere rechterzijde?

- is het mogelijk de slide zo te kalibreren dat dicht (80% oid) is? Ik wil de muur in het midden vrij houden zodat de wandlamp en muur zichtbaar blijft. Het heeft immers geen functie om de gordijnen 100% te laten sluiten ivm de muur.
(Igv JA, kan ik dan mbv Google assistant met commando: "gordijnen dicht" de gordijnen voor 80% laten sluiten?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 22:20
ChillXXL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:46:
Hallo,

Ik heb graag jullie advies en hulp nodig.
Zie ook foto onderaan bericht.

Ik ben van plan om een slide aan te schaffen voor mijn gordijnen aan de achterpui en wil graag de gordijnen symmetrisch sluiten. Aan beide zijden komt een gordijn.

Echter, de ramen zijn qua breedte identiek maar de zijmuur achter de haard is 42cm en aan de andere zijde 20 cm. Totale lengte is 5.45 meter.

Nu ben ik van plan de slide aan het brede deel achter de haard te plaatsen. Dit stuk gordijn heeft een overschot aan stof waardoor maar 3/4 verplaatst en 1/4 niet in beweging komt. Dus prima lijkt mij om de slide achter het vaste deel te verstoppen.

Nu heb ik 2 vragen:
- kan ik de slide op het gedeelte achter de haard +/- 20 cm naar het midden opschuiven mbv stoppers (ipv einde rail) zodat er een symmetrische situatie ontstaat met de andere rechterzijde?

- is het mogelijk de slide zo te kalibreren dat dicht (80% oid) is? Ik wil de muur in het midden vrij houden zodat de wandlamp en muur zichtbaar blijft. Het heeft immers geen functie om de gordijnen 100% te laten sluiten ivm de muur.
(Igv JA, kan ik dan mbv Google assistant met commando: "gordijnen dicht" de gordijnen voor 80% laten sluiten?)

[Afbeelding]
1. Ja, dit kan! De slide monteer je op stoppers. Waar je die stoppers plaatst is helemaal aan jou!

2. In de app is er geen optie hier voor denk ik. Maar als je dit integreert met andere smart home oplossingen als HomeKit of Google home kan je scènes instellen die hem op 80% “dicht” zet bij een “Sluit gordijnen” commando.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 22:20
Ondertussen heb ik ook een HomeBridge plugin geschreven: https://github.com/bram-is/homebridge-slide-shutter

Features:
  • Homekit support voor de Slide.
  • Ondersteunt de local en remote API's tegelijktijdig.
  • Slides met de lokale API kunnen iets meer gefinetuned worden.
  • State van het gordijn word correct weergegeven in HomeKit, ook wanneer de slide via een externe bron(Slide app, API etc.) is aangepast.

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-06 19:57
Het is misschien geen juiste vraag in dit topic, maar ik kan helaas geen betere plek vinden.

Zijn er mensen die alternatieven kennen voor dit systeem? De investering in Slide is mij eigenlijk te groot aangezien ik een gordijn boven en een asymmetrisch gordijn beneden wil automatiseren. Ik heb daar dus 3 slides voor nodig wat op een bedrag van €900 neer komt. Dat is mij helaas veel te veel.

Ik heb Switch-Bot geprobeerd, echter helaas is mijn gordijnrail te smal om te voldoen aan de eisen van de 'haak' van Switch-Bot. Ik ben dus echt gelimiteerd tot het Slide systeem met een draadje die een de bestaande runners trekt.

Zijn er mensen die hier een systeem voor kennen?

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:28:
Het is misschien geen juiste vraag in dit topic, maar ik kan helaas geen betere plek vinden.

Zijn er mensen die alternatieven kennen voor dit systeem? De investering in Slide is mij eigenlijk te groot aangezien ik een gordijn boven en een asymmetrisch gordijn beneden wil automatiseren. Ik heb daar dus 3 slides voor nodig wat op een bedrag van €900 neer komt. Dat is mij helaas veel te veel.

Ik heb Switch-Bot geprobeerd, echter helaas is mijn gordijnrail te smal om te voldoen aan de eisen van de 'haak' van Switch-Bot. Ik ben dus echt gelimiteerd tot het Slide systeem met een draadje die een de bestaande runners trekt.

Aqara maakt ook een en ander. Check AliExpress

• JBS
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:28:

Ik heb recent voor SwitchBot nieuwe hooks mogen testen, die zijn kleiner en werken dus in smallere rails én in een rails met bocht. Die nieuwe hooks zijn nog niet officieel verkrijgbaar, maar als de productie stabiel is, wordt de huidige hook vervangen door de nieuwe, breder inzetbare, hook.

Naast m'n Slides heb ik nu dus ook SwitchBot in gebruik, met https://github.com/devWaves/SwitchBot-MQTT-BLE-ESP32 op een ESP32 zonder Hub via MQTT geïntegreerd in Home Assistant :)

[Voor 7% gewijzigd door JBS op 21-04-2021 23:00]

• AlxRoelofs
Hulliee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:37:
[...]
Ik heb daar naar gekeken, maar zie eigenlijk alleen motoren waar je dus ook een nieuwe rails bij moet kopen om ze te gebruiken. Ik wil graag mijn bestaande rail gebruiken want die vinden we mooi en heeft ons veel geld gekost.
JBS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:54:
[...]
Ik heb recent voor SwitchBot nieuwe hooks mogen testen, die zijn kleiner en werken dus in smallere rails én in een rails met bocht. Die nieuwe hooks zijn nog niet officieel verkrijgbaar, maar als de productie stabiel is, wordt de huidige hook vervangen door de nieuwe, breder inzetbare, hook.

Naast m'n Slides heb ik nu dus ook SwitchBot in gebruik, met https://github.com/devWaves/SwitchBot-MQTT-BLE-ESP32 op een ESP32 zonder Hub via MQTT geïntegreerd in Home Assistant :)
Hoeveel millimeter is de afstand van het bovenste gedeelte van de haak? Volgens mij heb ik precies dezelfde mogen testen van Switchbot maar zelfs die zijn te groot. Die waren 8mm en ik kan dus maximaal 6mm hebben in mijn rail.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:35:
[...]

Ik heb daar naar gekeken, maar zie eigenlijk alleen motoren waar je dus ook een nieuwe rails bij moet kopen om ze te gebruiken. Ik wil graag mijn bestaande rail gebruiken want die vinden we mooi en heeft ons veel geld gekost.

[...]
Het antwoord wil je waarschijnlijk niet horen: Er zijn maar een paar aanbieders van slimme gordijnen, maar er zijn veel meer soorten rails voor handen. Ik zou kijken of je je rails kunt aanpassen.

• FrankRicard
Hulliee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:37:
[...]

Dab moet je je wel even afvragen of je AliExpress electronica permanent aan het lichtnet wil hangen in je huis.

• AlxRoelofs
Hulliee schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:41:
[...]

Het antwoord wil je waarschijnlijk niet horen: Er zijn maar een paar aanbieders van slimme gordijnen, maar er zijn veel meer soorten rails voor handen. Ik zou kijken of je je rails kunt aanpassen.
Het probleem is dat ik het niet waard vind om een nieuwe rails op te hangen. De rails is op een manier op het plafond verwerkt waardoor ik deze zal beschadigen. De rail vervangen kost me dus meer geld en moeite dan dat automatische gordijnen mij waard zijn. Het is voor mij dus of een systeem voor op de huidige rails of het gordijn met de hand bedienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 11:08
Is er via de lokale API de mogelijkheid om een URL op de Slide te hitten, om een bepaalde actie uit te voeren?

Dat zou het namelijk mogelijk maken om met behulp van een Shelly achter een lichtschakelaar, het gordijn open of dicht te doen.

Dus bijv. een pulsschakelaar die het licht schakelt, maar lang ingedrukt houden om het gordijn te openen/sluiten.

Ik kan geen documentatie vinden van de lokale API om daar zelf in rond te neuzen.
Enkel de Open API

Een omweg zou zijn om bijvoorbeeld Slide in HomeBridge toe te voegen & een actie te koppelen aan een in HomeBridge te hitten URL die vervolgens de Slide opent of sluit, maar het zou mooier zijn als de Slide direct op zijn lokale ip een URL heeft die opgevraagd kan worden om een actie uit te voeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-06 09:54

Impry

Rallymedia.nl

KiefDelicious schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:51:
Omdat ik wave gordijnen heb moest ik wat met de overlengte aan de sluitkant van de gordijnen. Even een Adapter the geprint, werkt top!
[Afbeelding]
Dit klinkt alsof er extra werk nodig is om wave gordijnen goed werkend te krijgen. Is dat nu nog steeds zo? Post is ruim een jaar oud.

Ik moet sowieso nog nieuwe rails aanschaffen, wat zouden jullie dan doen? Slide of Switchbot is vooral gericht op bestaande rails als ik het goed lees.
Gaat om 4 raampartijen met twee gelijke wave delen. Stroomtoevoer voor elektrische rails is voorzien.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True