Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slide - Maak je bestaande gordijnen slim

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• GameSmurf
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-04 15:55
KiefDelicious schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:10:
[...]

Zeer netjes, hoe heb je de slide aan het plafond gemonteerd als ik vragen mag? Ik wil namelijk ook zoiets doen, alleen zal ik hem wel 2x per jaar moeten verplaatsen (ivm gordijnen voor de radiatoren in de zomer en niet ervoor in de winter).
In het beugeltje wat je (normaal gesproken) aan je gordijnrail glijders vastmaakt zitten ook 5 schroefgaten, hiervan heb ik er 3 gebruikt voor de montage van de slide motor aan het plafond. Het (identieke) beugeltje aan de andere kant van het gordijn heb ik alleen met de middelste schroef vastgeschroefd. Deze moet wel zo dicht mogelijk tegen je rail aanzitten want hier wordt het gordijn naartoe getrokken. Hiervan kan je evt. de 4 ongebruikte schroefgaten vanaf dremel'en zodat het beugeltje minder opvalt tegen het plafond, maar ik stoor me er nu nog niet aan.

• KiefDelicious
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 07-04 23:53
GameSmurf schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:49:
[...]

In het beugeltje wat je (normaal gesproken) aan je gordijnrail glijders vastmaakt zitten ook 5 schroefgaten, hiervan heb ik er 3 gebruikt voor de montage van de slide motor aan het plafond. Het (identieke) beugeltje aan de andere kant van het gordijn heb ik alleen met de middelste schroef vastgeschroefd. Deze moet wel zo dicht mogelijk tegen je rail aanzitten want hier wordt het gordijn naartoe getrokken. Hiervan kan je evt. de 4 ongebruikte schroefgaten vanaf dremel'en zodat het beugeltje minder opvalt tegen het plafond, maar ik stoor me er nu nog niet aan.
coowl, thx. Ik zal eens kijken of ik die beugeltjes kan 3D printen dan kan ik ze op 2 plekken monteren aan het plafond.

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Gisteren beide Slides geïnstalleerd. Installatie met de app werkte erg goed en duidelijk :)

[Voor 5% gewijzigd door TKroon op 19-12-2019 21:08]

• tyfoon_2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02-04 15:04
Net mijn slide gemonteerd. Alles prima. Gordijnen sluiten prima, ook netjes in het midden. Ook gelijk beschikbaar in Homeassistant.

Alleen zie ik nu dat de linkerkant (twee gordijnen met motor rechts) gordijn 'over heb' (lange rail) en dus de linker stopper eigenlijk nog iets verder naar links wil verplaatsen op de rail. Wat is de handigste manier om dat te doen zonder dat alles/systeem in de war raakt (dus zo simpel mogelijk...)?

• Martijn___
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-04 20:36
Zou het nog lukken om de koppeling met Google assistent dit jaar live te krijgen?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Martijn___ schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:50:
Zou het nog lukken om de koppeling met Google assistent dit jaar live te krijgen?
Dat gaan ze zo vlak voor de jaarwisseling vast niet meer doen.

Wat je voor de jaarwisseling nog wel voor elkaar zou kunnen krijgen, is het optuigen van Home Assistant, daarin het Slide component configureren en de koppeling met Google Assistant leggen :P

[Voor 27% gewijzigd door JBS op 30-12-2019 13:58]

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09:36
Tevreden over de slide! Alleen gaat ie ‘s avonds nét te vroeg dicht. Hoop op een update dat je de routine “een uur na zonsondergang” kunt selecteren ipv een half uur :)

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Martijn___ schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:50:
Volgens hun site gaat dit in januari 2020 gebeuren

specs | 3360wP met SE3000

• bsandfly
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-01 18:45
tyfoon_2 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:55:
Net mijn slide gemonteerd. Alles prima. Gordijnen sluiten prima, ook netjes in het midden. Ook gelijk beschikbaar in Homeassistant.
Echt een noob-vraag: ik heb HASIO nu werkend gekregen op een PI. welke stappen moet ik doorlopen om slide te kunnen gebruiken via Homeassistant..

• JBS
  • Niet online
bsandfly schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:00:
[...]

Echt een noob-vraag: ik heb HASIO nu werkend gekregen op een PI. welke stappen moet ik doorlopen om slide te kunnen gebruiken via Homeassistant..
https://www.home-assistant.io/integrations/slide/

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09:36
Tallguy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:36:
[...]

Volgens hun site gaat dit in januari 2020 gebeuren
Het staat nog steeds op de site.. Ze hebben nog 5 dagen ;)

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
DCNY schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Het staat nog steeds op de site.. Ze hebben nog 5 dagen ;)
Ontvangen jullie de nieuwsbrieven niet? Ze lopen tegen specifieke bugs aan die bij Google zitten en hebben heel lang geen contact gekregen met ze (goh, groot bedrijf als Google met zijn dikke bureaucratie). Sinds vorige week hebben ze contact met de juiste mensen en hopen ze de problemen op te lossen.

• Martijn___
Zou je de laatste nieuwsbrief hier kunnen posten ter info?

• Kodess
  • Nu online
Nieuwsbrief van 21 januari
Hi all,

We’re back with an update on our Slide campaign. Happy new year! We hope everyone enjoyed their holidays and is off to a good start for the new year. It’s been a long run, but we’re looking forward to wrapping up the campaign and making sure that this is the year where many more curtains start Sliding away.

Since our last update, we’ve shipped another 600 Slides to backers and our support team helped many people get started with Slide during and around the Christmas holidays. However, the increase of users also caused us some growth pain in scaling the servers. On top of that, a few of the new integrations have been progressing slower than we hoped, though there’s light at the end of the tunnel. :-) We’ll bring you up to speed below:

Scaling challenges & opportunities

With the delivery of Slides over the past few months, the server traffic has also grown significantly: we’re now handling thousands of requests per day. Our development team has worked hard in the past few months to make sure our servers can scale with increased demand, and service up-time now exceeds >99%. After a little bit of a rocky start in October, we’ve fully stabilized performance and availability by December.

Increase in server activity

Unfortunately, the costs for running our servers have also grown significantly over the past month. To mitigate that, we’ve had to spend a lot of time optimizing them. Some changes are already being applied to reduce costs in the short term, but we’re also working on longer-term solutions.

One of these is implementing a device shadow mechanism where Slide devices can automatically notify the server of a change in their situation. That’s a big difference from the current situation, where the server has to ask Slide for an update (e.g. “what’s your current position?”) whenever someone sends an information request (in the Slide App or through the Open API).

Our software team is working on the device shadow mechanism over the next month. Although we’re accelerating this development to reduce server load, it will improve user experience as well. It means the position of your Slides can be updated real-time inside the Slide App (instead of the current need to refresh). And it’ll allow us to add new features, including burglary alerts for unexpected curtain activity.
Google Assistant & Local API: taking longer, getting there

At the time of our last update, we were wrapping up the closed beta for the Google Assistant integration. We encountered a couple of technical issues affecting reliability / ease of first-time connection which we want to resolve ahead of the release. Unfortunately, getting the necessary support from the Google Assistant team has taken much longer than expected. The good news is that we’ve finally been put in touch with the right people, and are hoping to work through the final hoops and proceed with approval very soon.

Similarly, as we started rolling out the Local API Beta to users last month we found out the latest firmware version, which resolves important connectivity issues, also accidentally broke the Local API toggle. Since then we’ve pinpointed and resolved the issue, and have now started onboarding a larger group of users into the local API beta.
Rod testing & outdated backer information about curtain systems

Over the past month we’ve tested our prototype mounts for rod-based curtains in a few dozen households as part of a beta test. Although we’re still gathering data, the initial findings are mixed:

1. There is a big performance difference between the type of rods, especially between rods where the fabric hangs underneath the rings (Type 1) versus rods where the (metal) rings are inside the curtain fabric (Type 2). Performance is much better for Type 1 rods than for Type 2 rods.

The reason for this is something we call schrank: when the curtain rod is being pulled, the rings try to align themselves perpendicular to the track, exponentially increasing the friction with each ring. We’ve also found that the longer the track, the more apparent this problem becomes.

Schrank is when the rings inside the fabric "lock" themselves onto the rod.

2. Although not initially supported, we discovered some people have full (Type 3) or partial (Type 4) pocket rods (where the rod is either fully or partially covered by fabric). Type 3 full pocket rods will not be supported by Slide since there is no point where the mount can be attached, whereas Type 4 will work similarly to Type 1.

3. We did not take into account ‘unfixed’ telescopic rods. These are rods of variable size (meaning two tubes inside each other that you can extend to the desired length. In some cases, these rods are not fixated into position with a screw at their end points, meaning they can move freely. When this happens, the power of Slide actually pulls the telescopic rod together.

4. Some people reported that greasing their rods significantly helped reduce friction, however, this is not something we want to ask our users to do.

We’re now reviewing these outcomes and are still following up on a few test cases. We have multiple options to take from here, such as creating different mounts for different rod types, or developing a more costly mounting system that is attached to each ring instead of only the inner rings. We’ll need more time before proceeding in either direction.

During the roll-out of Slides so far, we’ve noticed many people have changed their curtain type since filling out the Backerkit survey. We also did not include all four rod types in our initial survey. In order to get a better overview of which curtain systems everyone has, we will be contacting you to update your curtain type information through an extra survey. This will help us better schedule the rest of the deliveries and avoid the confusion we’ve had so far.

Practical pointers

As you can see delivery of our Slides is an ongoing process. We still have thousands to go and this means it takes time before everyone is shipped. Please keep the following in mind:

1. We’ve started here in NL and expand to other regions from here. In doing so we have to take into account logistics for international shipping and regional variations (different power plugs – currently only the versions with EU Mainland plugs are ready and shipping).

2. Right now, only Slides for rails system are shipping (see update above).

3. If you are a backer from The Netherlands, Belgium or Luxembourg you should have received an email. If not, please contact us at support@slide.store.

4. We’re getting many emails of people asking if they’ve missed the email due to changing email addresses. You can review your pledge through Backerkit at https://slide.backerkit.com to verify we have the correct email address on record.

5. You will receive a Track & Trace code once your pledge ships.

6. Please contact us directly at support@slide.store for any questions about your pledge. Note we do not offer pledge support here on the platform.

That's all for today! Thank you for the continued support, and remember that support@slide.store is the fastest way to get in touch with us.

Cheers from Amsterdam,

Kaj and Thijs

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-03 20:55

xces

To got or not to got..

Ook ik heb vandaag de 1e van de 5 slides geinstalleerd en toch maar support een mailtje gestuurd; In totaal ben ik er een kleine 1.5 uur mee bezig geweest. Dit kwam vooral door een te lange rails die ik moest inkorten én te kleine (lees: lage) oogjes die ik had waardoor ik het plastic pinnetje niet in de onderste gat kon krijgen; ergens anders in huis oogjes omgewisseld en toen kon ik weer door.

Toen was er nog een aantal keer een probleem met het instellen van het WiFi maar na een harde reset van de slide dmv power cycle is het toch gelukt. Eigenlijk zou de app misschien kunnen scannen op het Slide wifi adres en dit voorstellen om te installeren, en vervolgens pas de 'succes' laten zien als dit wifi niet meer gevonden is, dat heb ik ze als tip gegeven.

Ik ben altijd netjes te woord gestaan via support dus ik verwacht een antwoord te krijgen maar ongeduldig als ik ben drop ik mijn verhaal hier ook ff.

Maar nu het euvel waar ik toch wel een oplossing voor zoek;
https://tweakers.net/ext/f/qqjMZVzjMSmAUsCjgVm0ovWH/full.jpg

De slide stopt op deze positie; en daarmee is visueel mijn gordijn niet dicht. Er zit een vrij grote spleet van de breedte van het blokje tussen mijn muur en mijn gordijn wat er simpelweg niet uitziet.

De 2e en derde slide die ik moet installeren zullen dit ook hebbe en dat kan mijn OCD niet aan :)
Ik heb namelijk een volgende setup in mijn woonkamer, waar een dergelijke spleet echt heel lelijk is:
https://tweakers.net/ext/f/KkydJvdtX8VWBRCGZnb68bJW/full.png

Het rechter gordijn gaat naar het midden toe dicht en het linker en midden gordijn gaan in het midden van de deur dicht.

Ik wil eigenlijk voorkomen dat het er niet zo uit gaat zien:
https://tweakers.net/ext/f/rs83MstSV8Jj0MJgLGeQEQ6p/full.png

Maar zo:
https://tweakers.net/ext/f/vW9nIVnRu5HAzVXhqhgpDUMd/full.png

Dus ik heb ze de vraag gesteld of er een soort 3d-printed mount is die het gordijn voor het klosje door trekt, want er is genoeg 'gordijn' over om het klosje te bedekken.

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

• Martijn___
Wat ik heb gedaan is het eindblokje niet aan de rails gehangen, maar naast/achter de rails aan het plafond, dus tussen rail en het raam.
Het stuk dat je aan het gordijn vastmaakt niet aan de laatste 2 haakjes, maar een na laatste.
Zo schuift het gordijn (deels) voor het eindblokje wat nu nog zichtbaar is.

[Voor 4% gewijzigd door Martijn___ op 19-02-2020 23:50]

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-03 20:55

xces

To got or not to got..

Goede tip, helaas heb ik daar geen ruimte; kreeg de tip van Slide om overschuifrunners aan te schaffen, dus die ga ik straks ff modden om te kijken of dat mijn probleem oplost.

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

• patrickhopman
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11-03 09:10
Is er al bekend wanneer de local API gereleased wordt? Ik wil namelijk graag een plugin voor Homebridge maken, maar dat doe ik liever niet via de cloud api. Mijn Homebridge heb ik namelijk zo ingesteld dat deze niet kan communiceren naar buiten.

• Kodess
  • Nu online
patrickhopman schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:23:
Is er al bekend wanneer de local API gereleased wordt? Ik wil namelijk graag een plugin voor Homebridge maken, maar dat doe ik liever niet via de cloud api. Mijn Homebridge heb ik namelijk zo ingesteld dat deze niet kan communiceren naar buiten.
Die is volgens mij in beta, moet je even aan support vragen maar volgens mij kan je gewoon toegang vragen.

• Loen
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 05-04 14:01
Sinds afgelopen weekend is de google home plugin beschikbaar! Works like a charm, heb m de naam "gordijnen" gegeven. Ondersteunt open en dicht commando's, of een percentage (% open).

Ik heb helaas wel 1 probleem met mijn slide, ik krijg touch and go niet geactiveerd. Heeft iemand hier misschien ook problemen mee gehad?

• Kodess
  • Nu online
Loen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:19:
Sinds afgelopen weekend is de google home plugin beschikbaar! Works like a charm, heb m de naam "gordijnen" gegeven. Ondersteunt open en dicht commando's, of een percentage (% open).

Ik heb helaas wel 1 probleem met mijn slide, ik krijg touch and go niet geactiveerd. Heeft iemand hier misschien ook problemen mee gehad?
Helemaal op het begin gehad toen ik hem net kreeg. Bleek de Slide een firmware update te moeten krijgen. Kan je gewoon met support contact over opnemen :)

• Loen
Wel iets over gelezen idd, maar dat dat automatisch zou moeten gebeuren in 24-48 uur. Hij hangt er inmiddels al een maand of 2, dus zal eens contact opnemen. Thanks :-)

• buldogwtf
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09:24
Loen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:19:

Google gekoppeld,maar wat is de opdracht op hem bv half open te laten gaan?

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

• Loen
"Zet de "naam" op 50%", waarbij de naam bij mij "gordijnen" is, werkt bij mij. Het percentage is de open waarde dus.

Trouwens, support heeft de upgrade inderdaad getriggered en touch and go doet het inmiddels (wel vreemd)...

• Evo2020
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 08-04 20:55
Hier nog iemand ervaring met Loxone integratie? Mij is het uiteindelijk via een omweg gelukt:

Heb sinds enkele weken de Beta firmware draaien met LocalAPI.
Probleem met Loxone: de API maakt gebruik van MD5 Digest authentication en dat ondersteunt Loxone niet.
Lang gekeken om het met PicoC direct in Loxone voor elkaar te krijgen, maar kansloos zonder C-ervaring.
Uiteindelijk (na Python voor dummies) een Python script geschreven dat op een RaspberryPI draait. Deze fungeert nu als gateway voor de Slides. UDP commando's vanuit Loxone worden encrypted doorgestuurd naar de Slides.

Werkt fantastisch. Kan de gordijnen nu mooi vlak voor de eindstop positioneren zonder dat er spanning op het gordijn komt. Zelfs kalibreren kan nu vanuit de Loxone app.
Eindelijk weer het hele huis onder controle vanuit één systeem en in één app zonder afhankelijk te zijn van de cloud.

• JBS
  • Niet online
JBS schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:32:
Bij Slide zijn ze de wintertijd vergeten, gordijnen gingen uur te vroeg open hier.. Niet dat we nog sliepen, maar toch.
Terug naar zomertijd heeft kennelijk ook een reboot nodig, na 'n week is dit bij mij namelijk nog niet automatisch gebeurd.

• Kodess
  • Nu online
JBS schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:49:
[...]
Terug naar zomertijd heeft kennelijk ook een reboot nodig, na 'n week is dit bij mij namelijk nog niet automatisch gebeurd.
Hier ook. Vrij irritant want ik gebruik het als een soort 'wekker'. Gordijnen open halfuur na dat de zon opkomt. Maar nu is dat dus een uur later opeens 8)7
Had eigenlijk verwacht dat ze dat na vorig jaar wel hadden opgelost.

Te fixen door je Routines opnieuw in te voeren volgens mij. Weet ik niet meer zeker.

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-04 15:22
Kodess schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:35:
[...]

Hier ook. Vrij irritant want ik gebruik het als een soort 'wekker'. Gordijnen open halfuur na dat de zon opkomt. Maar nu is dat dus een uur later opeens 8)7
Had eigenlijk verwacht dat ze dat na vorig jaar wel hadden opgelost.

Te fixen door je Routines opnieuw in te voeren volgens mij. Weet ik niet meer zeker.
Ja dat werkt, slordig dat die bug nog niet gefixed is.

Hebben meer mensen er last van dat je overdag de motoren soms een klein beetje hoort en ziet bewegen, terwijl de Slide niets zou moeten doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
FrankRicard schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:04:
[...]

Hebben meer mensen er last van dat je overdag de motoren soms een klein beetje hoort en ziet bewegen, terwijl de Slide niets zou moeten doen?
Dat gebeurt als de Slide even geen verbinding kan maken met de servers. Slide herstart dan. Mogelijk valt je internet verbinding even weg?

Er wordt gewerkt aan een fix daarvoor, in het beta kanaal is deze al beschikbaar.

[Voor 9% gewijzigd door JBS op 05-04-2020 04:27]

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-04 15:22
JBS schreef op zondag 5 april 2020 @ 04:26:
[...]

Dat gebeurt als de Slide even geen verbinding kan maken met de servers. Slide herstart dan. Mogelijk valt je internet verbinding even weg?

Er wordt gewerkt aan een fix daarvoor, in het beta kanaal is deze al beschikbaar.
Thanks, dat zal het zijn, volgens mij heb ik het sinds ik een tweede AP heb op hetzelfde SSID, dat werkt op telefoon en zo prima, maar met de Slide valt internet dan misschien even weg.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True