Goeie vraag. Bij het calibreren stopte de slide niet toen de gordijnen dicht / open waren en ging daardoor "tikken", daarna stond de draad strak en was er geen beweging meer in te krijgen (zowel via de app als handmatig). Wellicht intern van de spoel gelopen of doorgedraaid? Ik heb geen idee.
De slides zijn binnen. Iets groter als ik verwacht..
Alleen heb ik wave gordijnen, volgens de setup niet ondersteund.. maar op de site staat dat het past ...
Iemand hier ook wave gordijnen ?
Alleen heb ik wave gordijnen, volgens de setup niet ondersteund.. maar op de site staat dat het past ...
Iemand hier ook wave gordijnen ?
Ik ook.KRASH schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:40:
Jeuj! Bericht van PostNL dat er een zending aankomt van Innovation in motion. Dat kan maar 1 ding zijn!

Daar kan ik niets van vinden, wel mijn start/betaal datum, : Joined May 2017 hoop dat je daar iets aan hebt.Janoz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:50:
@zebsite en @KRASH, welk backing nummer hadden jullie?
Heb de Slide inmiddels binnen, en het eerste wat opvalt is het gewicht, zal bij de ophangplek een extra beugel aan de rail maken, tegen het doorhangen. O ja, en het lekkere zachte stofje aan de buitenkant van de Slide....
Ik heb ze woensdag binnen gehad : (3 stuks).
Contribution ID 807
Contribution Date November 19, 2017
Na de vakantie eens rustig gaan ophangen..
Ze zijn groter en zwaarder als ik dacht.
Contribution ID 807
Ok, ik heb mijn slides ook binnen (9-Oct) en eentje hangt al. Alleen werkte de iOS app niet lekker, maar dit ligt dus aan iOS 13. Hierdoor duurde het ook wat langer om de slide op te hangen, want de video's speelde niet af 
Nu ga ik ffies verder prutsen met Home Assistant integrations

Nu ga ik ffies verder prutsen met Home Assistant integrations

Ik heb ze afgelopen dinsdag ontvangen. reeds 2 gemonteerd. App heeft idd wat nukken. Routines verdwenen, Touch & Go kon niet aan. Lijkt nu stabiel. De slide motoren gaan zo af en toe ff aan. Heeft volgens mij vooral te maken met stabiliteit internet (m'n pi-hole gaf wat kuren).
Panasonic WH-MDC07J3E5/PAW-TD20C1E5 met Heishamon/NR, 6022 Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 6,5kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20
Oh, dat vind ik heel vreemd. Ik heb nog niks gehoord, maar heb wel backer ID 619. Ik zou verwachten dat ik een stuk eerder aan de beurt zou zijn...Jacko01 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:11:
Ik heb ze woensdag binnen gehad : (3 stuks).
Contribution ID 807
Ik heb nog ff meer gezocht. Op 12 september 2016 heb ik het project gebacked en 2 slides besteld. Op 6 februari 2017 heb ik mijn pledge aangepast en een 3e bijbesteld.
[Voor 15% gewijzigd door Janoz op 11-10-2019 18:16]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Donderdag mijn Slide opgehangen. Pledge nummer 200nog wat, 2 slides besteld toen. Gaat als een speer. Touch&Go functie werkte eerst niet maar na contact bleek een verouderde software versie geïnstalleerd te zijn. Snachts hebben ze deze software ota goed gezet. Dit werkt nu dus ook. Helemaal blij! Nu nog bedenken wat ik met mijn 2e apparaat ga doen.
Ongelooflijk mooi apparaat! Nu nog mijn gordijnen uit 2 even stukken laten maken en dan is die helemaal top. Slide gekocht voor erg leuke prijs op marktplaats. Super dat die instructies voor iemand met 3 linker handen en soms wat ongeduld goed te doen waren.
Edit;
Heeft iemand 'm al aan home assistent gekoppeld gekregen, ik lees dat die vanaf 0.99 via integrations moet werken maar daar vind ik m niet tussen. (Ben ook pas net begonnen met hass)
Edit 2 gevonden, nu alleen nog langs een timeout komen
Edit 3; TImeout was niet relevant blijkbaar. Omdat ik de UI op handmatig had staan was die er niet automatisch bijgekomen (facedesk)
Voor degene die er naast mij toevallig ook even niet uitkomt:
https://github.com/ualex73/ha-goslide
Deze readme volgen
+ alle files volgens het aangegeven pad kopieren naar custom_components/slide
Dit was eigenlijk best goed geregeld! Bedankt Tweaker die dit gemaakt heeft
Edit;
Heeft iemand 'm al aan home assistent gekoppeld gekregen, ik lees dat die vanaf 0.99 via integrations moet werken maar daar vind ik m niet tussen. (Ben ook pas net begonnen met hass)

Edit 3; TImeout was niet relevant blijkbaar. Omdat ik de UI op handmatig had staan was die er niet automatisch bijgekomen (facedesk)
Deze readme volgen

[Voor 62% gewijzigd door jochem4207 op 14-10-2019 22:19. Reden: Vraag beantwoord]
Wat ging er precies mis met de configuratie in 0.99 (UTMachine == ualex73jochem4207 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:44:
Ongelooflijk mooi apparaat! Nu nog mijn gordijnen uit 2 even stukken laten maken en dan is die helemaal top. Slide gekocht voor erg leuke prijs op marktplaats. Super dat die instructies voor iemand met 3 linker handen en soms wat ongeduld goed te doen waren.
Edit;
Deze readme volgen

BTW - slide zit nog niet in integrations, dat is nog iets op mijn todo list (de HA documentatie is niet duidelijk, dus veel trial-and-error nodig op dit moment).
Hey! Super bedankt voor de slide aansturing!UTMachine schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:11:
[...]
Wat ging er precies mis met de configuratie in 0.99 (UTMachine == ualex73)? Dit zou moeten werken, want de code van ha-goslide is dezelfde van die in HA zit. Ik gebruik hem zelf voor mijn slide.
BTW - slide zit nog niet in integrations, dat is nog iets op mijn todo list (de HA documentatie is niet duidelijk, dus veel trial-and-error nodig op dit moment).
Ik heb versie 0.100, maar ben nog nieuw met hass (ooit 3 jaar geleden gebruikt). Dus de errors lagen echt bij mij

Is er dan een andere manier om dit te installeren dan de folders aanmaken en bestanden te kopiëren?
Ik kan me voorstellen dat de ha documentatie crap is, als ik kan helpen ergens mee hoor ik het graag! Kleine programmeer achtergrond hier.
In principe is het volgende toevoegen aan je configuration.yaml voldoende:jochem4207 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:40:
[...]
Hey! Super bedankt voor de slide aansturing!
Ik heb versie 0.100, maar ben nog nieuw met hass (ooit 3 jaar geleden gebruikt). Dus de errors lagen echt bij mij
Is er dan een andere manier om dit te installeren dan de folders aanmaken en bestanden te kopiëren?
Ik kan me voorstellen dat de ha documentatie crap is, als ik kan helpen ergens mee hoor ik het graag! Kleine programmeer achtergrond hier.
code:
1
2
3
| slide: username: <email> password: <password> |
Dan zou alles vanzelf moeten gaan werken bij een herstart

BTW1 - wel ffies je "slide" uit de custom_components weghalen (niet renamen).
BTW2 - Het is vooral reverse engineeren en testen van de config flow code, dat kost gewoon tijd. Ook wil ik het liefst de yaml en de config flow naast elkaar laten bestaan, maar de meeste componenten importeren het en dan doet de yaml niets meer (zelfs als het erin staat).
[Voor 19% gewijzigd door UTMachine op 15-10-2019 10:09]
Kijk, ik had niet zoveel zin om zelf support te moeten vragen om hulp. Nu heeft iedereen het volgens mij (was met bcc).quote: Slide SupportDear Slide user,
I've pushed an update to your Slide. This update enables one of my personal favourite features: the 'Touch&Go'. With this feature you only have to give your curtains a little push by hand, and Slide will do the rest.
To enable this feature, go to the settings screen of your Slide (the gear icon), first disable this feature (Slide thinks it is on, but it isn't), and then enable it again.
Have fun!
Best regards,
Kaj
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Klopt, je krijgt T&G automatisch gedurende de eerste nacht. De firmware uit de fabriek doet het niet perfect, maar de update gelukkig wel ... Zolang je dat weet, gewoon 1 nachtje slapen en dan kan je verder spelenKodess schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:17:
[...]
Kijk, ik had niet zoveel zin om zelf support te moeten vragen om hulp. Nu heeft iedereen het volgens mij (was met bcc).

Nee, er gaat een touw rond van links naar rechts. Dat gaat niet in een bocht, helaas.robbinonline schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:47:
Is jullie ervaringen dat een hoek, bocht inderdaad niet werkt of gaat het wel? Ik zie een slide als ideale oplossing voor bij mijn ouders, maar daar is de situatie zo:
[Afbeelding]
Zou dit werken?
Super mooi product, maar sorry hoor, €300 euro (pre-order nu €250) voor 1 zo'n apparaat is toch een waanzinnig veel te hoge prijs? Ik zou het zeker aanschaffen mocht de prijs rond de €100 liggen, maar dit gaat helemaal nergens over... Ik ga eens kijken of er alternatieven zijn, zag al de Xiaomi Aqara, wellicht kunnen we deze iets aanpassen zodat hij ook met een draad op de bestaande gordijnrails werkt...
Nou ja dat is het probleem, alle vergelijkbare producten zijn ook die prijs.elitebook8530 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:00:
Super mooi product, maar sorry hoor, €300 euro (pre-order nu €250) voor 1 zo'n apparaat is toch een waanzinnig veel te hoge prijs? Ik zou het zeker aanschaffen mocht de prijs rond de €100 liggen, maar dit gaat helemaal nergens over... Ik ga eens kijken of er alternatieven zijn, zag al de Xiaomi Aqara, wellicht kunnen we deze iets aanpassen zodat hij ook met een draad op de bestaande gordijnrails werkt...
Vandaar dat ik de Slide had gekocht in 2016. Toen was die 40 euro.
Schrok me ook rot toen ik vorig jaar een extra wou bijbestellen en het 250 euro zou kosten. Niet gedaan dus.
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Bij Slide zijn ze de wintertijd vergeten, gordijnen gingen uur te vroeg open hier.. Niet dat we nog sliepen, maar toch.
Ik heb ook de Slide over kunnen nemen. Loop alleen tegen een installatie issue aan.
Mijn gordijn rails bestaat uit rails die aan de linkerkant vast tegen de muur aan zit zodat er geen licht door komt en aan de rechterkant zit een klein bochtje naar de muur toe op het eind. De gordijnstof die in die bocht zit blijft altijd op zijn plek omdat dat het uiteinde is en puur er is zodat er geen licht binnen komt.
Punt 1: Je moet voor het vastklikken aan de gordijnring 2 cm ruimte hebben zodat je het paperclip achtig ijzertje kwijt kunt. Ik begreep in de instructies al dat dit op te vangen is door hem vast te schroeven naast de rails. Weet iemand hoe je die dan precies moet bevestigen?
Punt 2: Hoe plaats ik hem aan de rechterkant? Ik kan een stopper plaatsen net voor die bocht (die beweegt toch niet mee) dus dan heb je enkel het rechte stuk rails wat je actief gebruikt. Maar ook daar zou je hem normaliter erop moeten klikken, omdat het niet helemaal op zijn eind is, heb ik dus ook geen ruimte net zoals bij de linkerkant.
Hoor graag jullie ervaringen / tips.
Alvast bedankt.
Mijn gordijn rails bestaat uit rails die aan de linkerkant vast tegen de muur aan zit zodat er geen licht door komt en aan de rechterkant zit een klein bochtje naar de muur toe op het eind. De gordijnstof die in die bocht zit blijft altijd op zijn plek omdat dat het uiteinde is en puur er is zodat er geen licht binnen komt.
Punt 1: Je moet voor het vastklikken aan de gordijnring 2 cm ruimte hebben zodat je het paperclip achtig ijzertje kwijt kunt. Ik begreep in de instructies al dat dit op te vangen is door hem vast te schroeven naast de rails. Weet iemand hoe je die dan precies moet bevestigen?
Punt 2: Hoe plaats ik hem aan de rechterkant? Ik kan een stopper plaatsen net voor die bocht (die beweegt toch niet mee) dus dan heb je enkel het rechte stuk rails wat je actief gebruikt. Maar ook daar zou je hem normaliter erop moeten klikken, omdat het niet helemaal op zijn eind is, heb ik dus ook geen ruimte net zoals bij de linkerkant.
Alvast bedankt.
Niet alleen Slide, ook mijn NodeRED was in de war met zomer/wintertijd met de schedex timer ;-) Restart lostte bij mij het probleem op.JBS schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:32:
Bij Slide zijn ze de wintertijd vergeten, gordijnen gingen uur te vroeg open hier.. Niet dat we nog sliepen, maar toch.
De "paperclip" lijkt volgens mij nodig om te voorkomen dat de motor de onderdelen vanaf het uiteinde wegtrekken ... Dus als jij denk dat het zonder kan, doordat het schroefje van het einde vast genoeg zit ... Is dat een mogelijkheid (maar geen garantie van mijn kantmartijn22222 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:33:
Ik heb ook de Slide over kunnen nemen. Loop alleen tegen een installatie issue aan.
Alvast bedankt.

Dat kan ik proberen. Iemand hier ervaring mee?
UTMachine schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:01:
[...]
De "paperclip" lijkt volgens mij nodig om te voorkomen dat de motor de onderdelen vanaf het uiteinde wegtrekken ... Dus als jij denk dat het zonder kan, doordat het schroefje van het einde vast genoeg zit ... Is dat een mogelijkheid (maar geen garantie van mijn kant). Bij je punt 2 geldt hetzelfde toch, want je kan die "paperclip" niet monteren.
Ik had de kant die te strak tegen de muur zat een stuk losgeschroefd, en schuin was er wel genoeg ruimte. Daarna weer terug in zijn plaats geduwd.martijn22222 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:56:
Dat kan ik proberen. Iemand hier ervaring mee?
[...]

ioniq 28kWh - 5135 Wp
Maar is dat ijzertje er dus alleen voor om de boel vast te houden? Want dan kan ik ook een simpel ijzertje eromheen trekken of draadje.
Kodess schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:45:
[...]
Ik had de kant die te strak tegen de muur zat een stuk losgeschroefd, en schuin was er wel genoeg ruimte. Daarna weer terug in zijn plaats geduwd.
Ja zodat het gordijn naar de motor beweegt ipv de motor naar het gordijnmartijn22222 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:51:
Maar is dat ijzertje er dus alleen voor om de boel vast te houden? Want dan kan ik ook een simpel ijzertje eromheen trekken of draadje.
[...]

ioniq 28kWh - 5135 Wp
Niet helemaal. Ik ga met singlesday (11/11) drie Aqara B1's + rails halen bij AliExpress. Prijstechnisch goedkoper, hoewel het product dus wel vanaf de andere kant van de wereld dient te komen.Kodess schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:28:
[...]
Nou ja dat is het probleem, alle vergelijkbare producten zijn ook die prijs.
Vandaar dat ik de Slide had gekocht in 2016. Toen was die 40 euro.
Schrok me ook rot toen ik vorig jaar een extra wou bijbestellen en het 250 euro zou kosten. Niet gedaan dus.
Surfin' paradise!
Zo, mijn slide hangt en werkt
. Dat ijzertje is inderdaad niet persé nodig (mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen
)Nu alleen nog zien te koppelen aan spraak ofwel rechtstreeks ofwel via Google Home. In Google home krijg ik hem niet gevonden, iemand ervaring hiermee? Ook spraak werkt nog niet.

[Voor 23% gewijzigd door martijn22222 op 01-11-2019 08:44]
Heb inmiddels reactie gehad vanuit Slide hierover. Ter info:
"Google Assistant support komt er binnenkort aan. Deze is in ontwikkeling en hopen we voor het einde van het jaar uit te rollen middels een update. Je hebt alleen wel een device nodig met de Assistant, want Slide heeft helaas geen microfoon."
"Google Assistant support komt er binnenkort aan. Deze is in ontwikkeling en hopen we voor het einde van het jaar uit te rollen middels een update. Je hebt alleen wel een device nodig met de Assistant, want Slide heeft helaas geen microfoon."
martijn22222 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:43:
Zo, mijn slide hangt en werkt. Dat ijzertje is inderdaad niet persé nodig (mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen
)Nu alleen nog zien te koppelen aan spraak ofwel rechtstreeks ofwel via Google Home. In Google home krijg ik hem niet gevonden, iemand ervaring hiermee? Ook spraak werkt nog niet.
Ik wacht dan nog eventjes met de aanschaf, want die feature is voor mij wel essentieel. Goed dat het er aan komt!martijn22222 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:07:
Heb inmiddels reactie gehad vanuit Slide hierover. Ter info:
[...]

Touch&Go functionaliteit komt er ook aan, één dezer dagen. Hiermee hoef je maar een klein tikje te geven aan de gordijnen en zal Slide het werk afmaken.
Order ID #727
Placed on October 13, 2017
Maar nog niks gekregen hier....
*insert signature here
Die functionaliteit is er al en krijg je in de eerste nacht nadat je Slide online hebt, zo gaven een aantal nieuwe gebruikers onlangs aan. Zelf heb ik Touch&Go al een tijd en dat werkt best handig en goed.martijn22222 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:44:
Touch&Go functionaliteit komt er ook aan, één dezer dagen. Hiermee hoef je maar een klein tikje te geven aan de gordijnen en zal Slide het werk afmaken.
Zag net het volgende op in de kickstarter comments:Tjark schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:56:
Order ID #727
backer 81 maar nog niet mogen ontvangen in de mail of met de post.
ben zelf 498, maar als ik dat zie verwacht ik hem pas ergens volgend jaar....
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Backer #49 hier. Ik zat in de eerste batch van een aantal weken terug.Zer0 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:08:
[...]
Zag net het volgende op in de kickstarter comments:
backer 81 maar nog niet mogen ontvangen in de mail of met de post.
ben zelf 498, maar als ik dat zie verwacht ik hem pas ergens volgend jaar....

ioniq 28kWh - 5135 Wp
Leuk voor jouw, maar blijkbaar is er verder nog niet veel van de 250 units per week gekomen...Kodess schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:25:
[...]
Backer #49 hier. Ik zat in de eerste batch van een aantal weken terug.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ik ben #575 en heb net een mailtje binnen gekregen dat ze over een paar weken hier zouden moeten binnenkomen.
Nu zat ik weer ff op kickstarter te kijken, deze approach klinkt nog simpeler
[Voor 50% gewijzigd door z1rconium op 04-11-2019 18:56]
Ik weet 100% zeker dat ik die techniek ook al heb gezien bij een bestaand bedrijf. Ik heb net zitten zoeken en kan het niet meer vinden, maar ik dacht dat een Somfy of KAKU ook zo'n apparaat verkocht sinds kort.z1rconium schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:42:
Edit: Kijk es aan, gevonden! De Somfy Morning'+
https://www.poweredblinds.nl/mornin-plus-doe-het-zelf-gordijnrail-motor/
70 euro
Ik moet persoonlijk zeggen, ik zou niet zo'n systeem nemen, die is namelijk niet accuraat. Het is op tijd gebaseerd, dus als het wieltje slipt dan klopt het allemaal niet meer. Is wel een stuk goedkoper dan de Slide nu, maar de Slide zou ik ook niet kopen op zijn huidige prijs. (Gekocht op 35 euro + 10 euro verzending)
[Voor 34% gewijzigd door Kodess op 04-11-2019 19:42]
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Deze zijn inderdaad wat simpeler/eleganter, maar ik heb toch liever iets dat niet handmatig opgeladen moet worden tussendoor. Geen zin om elke x weken/maanden weer een ladder te pakken om de batterijen/accu te vervangen.
*insert signature here
Gelukkig zijn ze ook beschikbaar met een zonnepaneeltje.
Op zich vind ik ze nog best interessant. Ik heb nog 2 grote gordijnen waarbij iig bij 1 geen slide past omdat er een bocht in zit. De gordijnen zijn echter nogal zwaar (elk van de gordijnen is ongeveer 25 m2) en ik vraag me af of dit apparaatje daar wel krachtig genoeg voor is.
Zonnepaneel is wel een must. Ik ga niet elke keer de ladder op om op 5,5 meter hoogte een dingetje aan de lader te gooien..
Op zich vind ik ze nog best interessant. Ik heb nog 2 grote gordijnen waarbij iig bij 1 geen slide past omdat er een bocht in zit. De gordijnen zijn echter nogal zwaar (elk van de gordijnen is ongeveer 25 m2) en ik vraag me af of dit apparaatje daar wel krachtig genoeg voor is.
Zonnepaneel is wel een must. Ik ga niet elke keer de ladder op om op 5,5 meter hoogte een dingetje aan de lader te gooien..
[Voor 15% gewijzigd door Janoz op 05-11-2019 10:13]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Sinds zondag heb ik ook een Slide hangen (overgekocht van een backer), maar ik krijg de "Touch & Go" functie maar niet geactiveerd. Elke keer als ik in de app de knop bij "Enable Touch & Go" omzet en op "Save and Done" klik, staat die de volgende keer als ik de settings open weer uit.
Kan het zijn dat mijn Slide na twee nachten toch nog niet geupdate is? Kan je ergens de softwareversie van een Slide zien?
Kan het zijn dat mijn Slide na twee nachten toch nog niet geupdate is? Kan je ergens de softwareversie van een Slide zien?
Dit lijkt mij het geval, zo was het bij mij ook voor zijn update.Spacespider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:58:
Sinds zondag heb ik ook een Slide hangen (overgekocht van een backer), maar ik krijg de "Touch & Go" functie maar niet geactiveerd. Elke keer als ik in de app de knop bij "Enable Touch & Go" omzet en op "Save and Done" klik, staat die de volgende keer als ik de settings open weer uit.
Volgens mij kan je dat nergens zien, ik zou even een mailtje naar ze sturen met je account emailadres. Dan pushen ze de firmware volgens mij.
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Duurde bij mij ook een paar nachten.
Spacespider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:58:
Gisteren bericht gehad dat de mijne eindelijk onderweg zijn. Er is weer een nieuwe update verschenen:
Hello everyone,
It’s Monday, November 11 and it’s Kaj and Thijs with the latest news on Slide. Shipping of the new mass-produced Slide has started last month and is continuing, with new batches going out from next week onwards. In the meantime, we’ve been working hard to help onboard users in the first batch that had trouble getting started. And as new batches continue to come in from our manufacturing partner, we’re working on adding new features, including the Local API and Home Assistant. We’ll cover the most important points in the update below.
Shipments have started
During the second and third week of October, we’ve shipped out 500+ Slides to backers that were air shipped to our distribution center here in the Netherlands. This is a big step up from our smaller batch in Early 2019, and it was an important test for us to see what issues we would run into while onboarding a large group of new users simultaneously.
Feedback & first experiences
Overall, people are happy! We’ve gotten a lot of positive emails from excited backers that enjoy Slide’s entry into their homes. Don’t take our word for it, and check out the comment section to read testimonials of some of your fellow backers that have already received their Slide pledge. (If you’re a backer that received Slide, feel free to share your experiences here as well!)
Of course, quite some people did need additional support to get started, or ran into an issue during installation. Our support team (which during this onboarding period is almost everyone in the Slide team ;-)) was able to resolve the vast majority of these tickets. Some examples of typical issues raised:
- Getting confused in the installation wizard inside the Slide App
- Not sure how to mount Slide on their specific curtains, runners, stoppers, etc.
- Having difficulty with video playback of the instruction videos (especially on iOS 13)
- Touch & Go not working right away
All this feedback is super useful and helps us improve the instructions for installation and usage. One thing to note, that we’re very happy about, is that almost all tickets were related to installation and software. These are two things we can easily improve and update remotely (which is not so easy for the actual hardware).
Scaling for a large influx of new users
We’ve spent most of our time helping the backers with questions, as well as mapping their underlying issues. We’ll be onboarding thousands of Slides in the next couple of months, which means we’ll need to become more efficient at helping users install Slide, with clearer instructions and better, contextual support.
We’ll be releasing updates to the Slide App for iOS and Android later this week that improve overall stability, and – importantly – include a brand new Hardware Install Flow. The Flow is part of the Slide App and includes a series of tailored instruction that adjust based on your curtain system and progress. Each step of the Slide installation has a series of videos, and includes special troubleshooting sub-flows for uncommon curtain setups.
The updated Install Flow resolves the video playback issues that some backers reported, and also adds clarity and progress indicators. On top of that, the Install Flow will now include relevant support articles and direct access to our in-app support chat, where you can upload a photo or video directly to our support team if you’re stuck. All in all, we’re hoping these updates will further simplify the installation and allow us to help more backers in less time.
Final rod mounting system in beta
Right now, the Slides we’re delivering in these batches come with mounting systems for rail-based curtains. In addition to that, in the next month we’re starting a small scale beta test for rod mounts as well. We’ve had a long-term approach of first working on rails-based systems followed by rod-based systems in each iteration of the R&D process. For our final rod mount design we’re using large metal clips made of a special spring steel compound that has a low friction and high tensile strength. However, taking this into production has been more difficult than we hoped. Various concepts/designs were rejected by multiple suppliers as being un-producible. The reason for that is that spring steel parts are created through a process called inflection (or ‘bending’), and various of our designs involved too many bends in short sequence to ensure consistent production.
This means we’ve had to make a couple of concessions and have now come to a design that we think should work well for rod-based mounting use. As mentioned, we’re starting a small beta with rod-backers here in the Netherlands shortly, and will update you on the results in the next update.
Upcoming features: API Updates and Google Assistant
In the next couple of weeks, we’ll be releasing a couple of important updates to our Open API’s:
· An update to the Cloud API will be released under Version 1.1. The most important change is the introduction of oAuth2 as a new authorization and authentication method. This includes the introduction of a refresh token in addition to the current access token (which has a 30 day lifetime). Adding the refresh token was one of the main requested features for the Cloud API.
· We’ve started testing our Local API in Closed Beta. If you are a backer with a Slide and want to join this beta, send us a message. The core limitation of this Local API in the beta stage is that it does not yet work simultaneously with the Cloud (and Mobile App) due to conflicting authentication mechanisms, but this is something we’re looking to add later on. If all goes well, we’ll publish the Local API in time for the next update!
· Official support for the Google Assistant is coming soon and will be the first major voice integration we offer. Development is currently underway and we’ll expect to bring this integration into Closed Beta by the end of the month.
Shipment schedule update
Following the first October shipment, we’re now expecting the next shipments to come in to our NL distribution center starting at the end of this week. After airfreighting the first shipment, in order to reduce cost (flying is very expensive) we’ve switched to shipping Slides by train from China to Europe. This is twice as fast as the boat (3 weeks versus 6 weeks), and a lot cheaper than flying, so it’s a good compromise. The next batch of 500 Slides will arrive by train later this week (and ship to backers the week after), with the subsequent batch arriving at the end of November.
Here are some important instructions re:shipping:
1. Every backer will receive an address verification email a few weeks before their pledge is shipping.
2. Keep in mind we have thousands of Slides to ship. As a startup, our production capacity is limited. It will take some months before all pledges are shipped.
3. As mentioned in previous updates, we’re trying to make logistics as efficient as possible, which means we’ve started shipping to backers in the Netherlands first and will expand from region to region from here, also taking into account variations such as different power plugs for UK, US backers etc.
4. As the rod mounting system is still a work in progress, this follows Slides with rail mounts.
5. We’ll follow backer pledge date as much as possible, but due to the points above, it’s not a perfect indicator.
6. Our verification email will come from support@slide.store – consider whitelisting this address in your email client or checking your spam folder periodically if you’re afraid the verification email might end up there.
For backers that have received an address verification email
1. It’s very important that you actively verify your address through the link in the email. We need this verification before your pledge ships.
2. You’ll receive a Track and Trace code per email once your pledge has shipped.
3. If you received the address verification email before today, your pledge will ship next week. If you have received this address verification email just now, your pledge will ship at the end of this month.
---
That’s all from us today! If you are a backer and now also a happy Slide user, please share your experiences with the other backers here. If you have any questions, contact us directly at support@slide.store. Our next update is out on Monday December 16th.
Cheers from Amsterdam,
Thijs & Kaj
Hello everyone,
It’s Monday, November 11 and it’s Kaj and Thijs with the latest news on Slide. Shipping of the new mass-produced Slide has started last month and is continuing, with new batches going out from next week onwards. In the meantime, we’ve been working hard to help onboard users in the first batch that had trouble getting started. And as new batches continue to come in from our manufacturing partner, we’re working on adding new features, including the Local API and Home Assistant. We’ll cover the most important points in the update below.
Shipments have started
During the second and third week of October, we’ve shipped out 500+ Slides to backers that were air shipped to our distribution center here in the Netherlands. This is a big step up from our smaller batch in Early 2019, and it was an important test for us to see what issues we would run into while onboarding a large group of new users simultaneously.
Feedback & first experiences
Overall, people are happy! We’ve gotten a lot of positive emails from excited backers that enjoy Slide’s entry into their homes. Don’t take our word for it, and check out the comment section to read testimonials of some of your fellow backers that have already received their Slide pledge. (If you’re a backer that received Slide, feel free to share your experiences here as well!)
Of course, quite some people did need additional support to get started, or ran into an issue during installation. Our support team (which during this onboarding period is almost everyone in the Slide team ;-)) was able to resolve the vast majority of these tickets. Some examples of typical issues raised:
- Getting confused in the installation wizard inside the Slide App
- Not sure how to mount Slide on their specific curtains, runners, stoppers, etc.
- Having difficulty with video playback of the instruction videos (especially on iOS 13)
- Touch & Go not working right away
All this feedback is super useful and helps us improve the instructions for installation and usage. One thing to note, that we’re very happy about, is that almost all tickets were related to installation and software. These are two things we can easily improve and update remotely (which is not so easy for the actual hardware).
Scaling for a large influx of new users
We’ve spent most of our time helping the backers with questions, as well as mapping their underlying issues. We’ll be onboarding thousands of Slides in the next couple of months, which means we’ll need to become more efficient at helping users install Slide, with clearer instructions and better, contextual support.
We’ll be releasing updates to the Slide App for iOS and Android later this week that improve overall stability, and – importantly – include a brand new Hardware Install Flow. The Flow is part of the Slide App and includes a series of tailored instruction that adjust based on your curtain system and progress. Each step of the Slide installation has a series of videos, and includes special troubleshooting sub-flows for uncommon curtain setups.
The updated Install Flow resolves the video playback issues that some backers reported, and also adds clarity and progress indicators. On top of that, the Install Flow will now include relevant support articles and direct access to our in-app support chat, where you can upload a photo or video directly to our support team if you’re stuck. All in all, we’re hoping these updates will further simplify the installation and allow us to help more backers in less time.
Final rod mounting system in beta
Right now, the Slides we’re delivering in these batches come with mounting systems for rail-based curtains. In addition to that, in the next month we’re starting a small scale beta test for rod mounts as well. We’ve had a long-term approach of first working on rails-based systems followed by rod-based systems in each iteration of the R&D process. For our final rod mount design we’re using large metal clips made of a special spring steel compound that has a low friction and high tensile strength. However, taking this into production has been more difficult than we hoped. Various concepts/designs were rejected by multiple suppliers as being un-producible. The reason for that is that spring steel parts are created through a process called inflection (or ‘bending’), and various of our designs involved too many bends in short sequence to ensure consistent production.
This means we’ve had to make a couple of concessions and have now come to a design that we think should work well for rod-based mounting use. As mentioned, we’re starting a small beta with rod-backers here in the Netherlands shortly, and will update you on the results in the next update.
Upcoming features: API Updates and Google Assistant
In the next couple of weeks, we’ll be releasing a couple of important updates to our Open API’s:
· An update to the Cloud API will be released under Version 1.1. The most important change is the introduction of oAuth2 as a new authorization and authentication method. This includes the introduction of a refresh token in addition to the current access token (which has a 30 day lifetime). Adding the refresh token was one of the main requested features for the Cloud API.
· We’ve started testing our Local API in Closed Beta. If you are a backer with a Slide and want to join this beta, send us a message. The core limitation of this Local API in the beta stage is that it does not yet work simultaneously with the Cloud (and Mobile App) due to conflicting authentication mechanisms, but this is something we’re looking to add later on. If all goes well, we’ll publish the Local API in time for the next update!
· Official support for the Google Assistant is coming soon and will be the first major voice integration we offer. Development is currently underway and we’ll expect to bring this integration into Closed Beta by the end of the month.
Shipment schedule update
Following the first October shipment, we’re now expecting the next shipments to come in to our NL distribution center starting at the end of this week. After airfreighting the first shipment, in order to reduce cost (flying is very expensive) we’ve switched to shipping Slides by train from China to Europe. This is twice as fast as the boat (3 weeks versus 6 weeks), and a lot cheaper than flying, so it’s a good compromise. The next batch of 500 Slides will arrive by train later this week (and ship to backers the week after), with the subsequent batch arriving at the end of November.
Here are some important instructions re:shipping:
1. Every backer will receive an address verification email a few weeks before their pledge is shipping.
2. Keep in mind we have thousands of Slides to ship. As a startup, our production capacity is limited. It will take some months before all pledges are shipped.
3. As mentioned in previous updates, we’re trying to make logistics as efficient as possible, which means we’ve started shipping to backers in the Netherlands first and will expand from region to region from here, also taking into account variations such as different power plugs for UK, US backers etc.
4. As the rod mounting system is still a work in progress, this follows Slides with rail mounts.
5. We’ll follow backer pledge date as much as possible, but due to the points above, it’s not a perfect indicator.
6. Our verification email will come from support@slide.store – consider whitelisting this address in your email client or checking your spam folder periodically if you’re afraid the verification email might end up there.
For backers that have received an address verification email
1. It’s very important that you actively verify your address through the link in the email. We need this verification before your pledge ships.
2. You’ll receive a Track and Trace code per email once your pledge has shipped.
3. If you received the address verification email before today, your pledge will ship next week. If you have received this address verification email just now, your pledge will ship at the end of this month.
---
That’s all from us today! If you are a backer and now also a happy Slide user, please share your experiences with the other backers here. If you have any questions, contact us directly at support@slide.store. Our next update is out on Monday December 16th.
Cheers from Amsterdam,
Thijs & Kaj
Heb ze even een berichtje gestuurd en ze hebben een update gepushed. Nu werkt Touch & Go ook!Kodess schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:16:
[...]
Dit lijkt mij het geval, zo was het bij mij ook voor zijn update.
Volgens mij kan je dat nergens zien, ik zou even een mailtje naar ze sturen met je account emailadres. Dan pushen ze de firmware volgens mij.
Hier is de tijd overigens nog niet automatisch aangepast, staat nog op zomertijd. Hebben andere dit ook, en uiteindelijk opgelost met een herstart van Slide?JBS schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:32:
Ik heb mijn Slide medio september van dit jaar besteld op de website, zojuist een bericht gehad dat deze is verstuurd. Lijkt erop dat de voorraad nu goed binnen is.
Hé? Ik ben backer vanaf begin dit jaar en nog niks ontvangen. Lekker dan.Firetrooper schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:01:
Ik heb mijn Slide medio september van dit jaar besteld op de website, zojuist een bericht gehad dat deze is verstuurd. Lijkt erop dat de voorraad nu goed binnen is.

@Firetrooper hier ook! 1 oktober besteld zelfs.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Tja ik moet zeggen dat het allemaal niet erg is om te wachten.
Ik heb gekocht in 2016 en heb dus 3 jaar gewacht (Heb hem binnen)
Maar ze worden geleverd, en dus durf ik ook vrij zeker te zeggen dat jullie hem ook ontvangen.
Sterker nog, jullie zullen hem ruim binnen 3 jaar krijgen
Ik heb gekocht in 2016 en heb dus 3 jaar gewacht (Heb hem binnen)
Maar ze worden geleverd, en dus durf ik ook vrij zeker te zeggen dat jullie hem ook ontvangen.
Sterker nog, jullie zullen hem ruim binnen 3 jaar krijgen

ioniq 28kWh - 5135 Wp
Ik heb er een van Marktplaats getrokken en zojuist geïnstalleerd. Het werkt echt verrassend goed! Ik kan dan ook niet wachten tot er een Google of IFTTT integratie is.
Klopt het dat de motor een paar keer tikt tijdens het openen/sluiten van de gordijnen? Door het gewicht van de gordijnen staat de kalibratie hier overigens op medium.
Klopt het dat de motor een paar keer tikt tijdens het openen/sluiten van de gordijnen? Door het gewicht van de gordijnen staat de kalibratie hier overigens op medium.
[Voor 5% gewijzigd door diotav op 24-11-2019 23:48]
Eind augustus besteld, vandaag geleverd. Vreemd dat deze orders eerder uitgeleverd worden dan orders van backers.
Ben benieuwd naar de installatie later deze week...
Action Required: Your Slide will be arriving in a couple of weeks! 🤗-TNT- schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:44:
januari 2018, maar nog niks helaas...
--
Iemand hier toevallig ook tegen problemen aangelopen bij het aanmaken van een account in de app?
Ik krijg steeds de foutmelding "the given data was invalid".
Al vanalles geprobeerd, maar het wil niet lukken.
Had ik toen ik een tweede account wou toevoegen door hetzelfde (g)mailadres te gebruiken maar dan met +woord erin.klaas.roelofs schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:19:
Iemand hier toevallig ook tegen problemen aangelopen bij het aanmaken van een account in de app?
mijnemail+slide@gmail.com bv
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Bekend probleem; gisteravond slides ontvangen en uiteraard meteen opgehangen. Maar kon niet vooruit i.v.m. niet functionerend aanmeldproces. Ben aan het mailen met Kaj en probleem is bekend dus moeten even wachten op de oplossing.klaas.roelofs schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:19:
Blijkt een bekende bug. Routines even opnieuw toevoegen is nodig om dit te herstellen.JBS schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:26:
[...]
Hier is de tijd overigens nog niet automatisch aangepast, staat nog op zomertijd. Hebben andere dit ook, en uiteindelijk opgelost met een herstart van Slide?
Afgelopen week ook mijn Slide mogen ontvangen. Erg tevregen mee en ik kijk heel erg uit naar de integratie met Google Home.
Tip: voor nu kun je jouw slide al wel automatiseren met Google Home door IFTTT, Tasker en AutoInput te gebruiken. Je zorgt ervoor dat de Slide app geopend wordt, dit kan ook als je Android locked is door gebruik te maken van het Xposed framework en de QuickAccess app. Je geeft dan toestemming de Slide app te openen over het lockscreen heen. Vervolgens laat je AutoInput op de juiste plek klikken zodat de gordijnen open of dicht gaan. Werkt best goed als vervanging totdat de update er aan komt!
Je hebt hiervoor wel een geroote Android nodig, tenzij je geen beveiliging hebt op je lockscreen (geen keyguard). Je hebt echter ook geen root nodig als je bereid bent smartlock te gebruiken (geen lock als je in de buurt van je huis bent of met een bluetooth apparaat bent verbonden).
Dit betekend dat je dus ook de gordijnen automatisch kan laten open gaan met bijvoorbeeld een Google Home routine of andere koppelingen
Tip: voor nu kun je jouw slide al wel automatiseren met Google Home door IFTTT, Tasker en AutoInput te gebruiken. Je zorgt ervoor dat de Slide app geopend wordt, dit kan ook als je Android locked is door gebruik te maken van het Xposed framework en de QuickAccess app. Je geeft dan toestemming de Slide app te openen over het lockscreen heen. Vervolgens laat je AutoInput op de juiste plek klikken zodat de gordijnen open of dicht gaan. Werkt best goed als vervanging totdat de update er aan komt!
Je hebt hiervoor wel een geroote Android nodig, tenzij je geen beveiliging hebt op je lockscreen (geen keyguard). Je hebt echter ook geen root nodig als je bereid bent smartlock te gebruiken (geen lock als je in de buurt van je huis bent of met een bluetooth apparaat bent verbonden).
Dit betekend dat je dus ook de gordijnen automatisch kan laten open gaan met bijvoorbeeld een Google Home routine of andere koppelingen

[Voor 54% gewijzigd door dennisberg op 27-11-2019 19:21]
Zijn de Slides die uitgeleverd zijn allemaal voor rails of zijn ze nu eindelijk ook begonnen met het uitleveren van Slides voor gordijnen op een roede?
Had de hoop mijn Slide voor het eind van dit jaar te ontvangen maar dat lijkt steeds onwaarschijnlijker te worden.
Had de hoop mijn Slide voor het eind van dit jaar te ontvangen maar dat lijkt steeds onwaarschijnlijker te worden.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Even een mailtje gestuurd naar Slide, ze hebben toen mijn account gereset, daarna werkte het wel. Het lijkt een probleem te zijn met het email-adres wat aan je bestelling is gekoppeld.Kodess schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:53:
[...]
Had ik toen ik een tweede account wou toevoegen door hetzelfde (g)mailadres te gebruiken maar dan met +woord erin.
mijnemail+slide@gmail.com bv
ID
Ik zal wel heel kippig zijn, maar heeft iemand enig idee waar ik de factory reset button zit ? Ding hangt aan mn rails en de button zou op de onderkant moeten zitten, ik zie niets.
Edit: ja kippig, tis het gaatje naast de powerknop.
Edit: ja kippig, tis het gaatje naast de powerknop.
[Voor 13% gewijzigd door z1rconium op 29-11-2019 13:37]
2 weken geleden gekregen, vorige week geïnstalleerd.. kreeg eerst nog vage melding. Na contact met Kaj de Slide gereset en vandaag opnieuw geïnstalleerd (had nu pas weer tijd).
En werkt uitstekend!
Had gehoopt dat google home al zou werken.. maar nog niet.
En werkt uitstekend!
Had gehoopt dat google home al zou werken.. maar nog niet.
groeten GJ
Hier ook ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb een symmetrische setup, maar wil de gordijnen onafhankelijk van elkaar kunnen bedienen conform de asymmetrische setup. Deze setup staat niet in de app, maar binnen een half uur kreeg ik een reactie op een mailtje met daarin de juiste instructie. Top!
Intussen werkt het prima. Alleen kan de Touch & Go-instelling er voor zorgen dat beide gordijnen elkaar triggeren. D.w.z. het linkse gordijn is dicht, rechts sluit daarna. Vervolgens tikt het rechtergordijn licht het linker aan, waarop deze open gaat. Niet handig
Moet ik nog even terugkoppelen aan IIM.
Intussen werkt het prima. Alleen kan de Touch & Go-instelling er voor zorgen dat beide gordijnen elkaar triggeren. D.w.z. het linkse gordijn is dicht, rechts sluit daarna. Vervolgens tikt het rechtergordijn licht het linker aan, waarop deze open gaat. Niet handig

Maar, dan heb je 2 Slides neem ik aan?millerman_sf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:47:
Hier ook ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb een symmetrische setup, maar wil de gordijnen onafhankelijk van elkaar kunnen bedienen conform de asymmetrische setup. Deze setup staat niet in de app, maar binnen een half uur kreeg ik een reactie op een mailtje met daarin de juiste instructie. Top!
Intussen werkt het prima. Alleen kan de Touch & Go-instelling er voor zorgen dat beide gordijnen elkaar triggeren. D.w.z. het linkse gordijn is dicht, rechts sluit daarna. Vervolgens tikt het rechtergordijn licht het linker aan, waarop deze open gaat. Niet handigMoet ik nog even terugkoppelen aan IIM.
Je kan toch niet beide los besturen met 1 slide?
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Dat had ik niet expliciet geschreven zie ik, het zijn er inderdaad 2!
[Voor 6% gewijzigd door millerman_sf op 04-12-2019 09:36]
Vanmiddag de Slides ontvangen en binnen een uur hing de eerste. Maar ik moet ergens iets verkeerd hebben gedaan... Als ik op de app kijk, zijn de gordijnen gesloten, maar in werkelijkheid open. En vice versa.
Ik moet ergens iets verkeerd hebben gedaan, maar wat...
Ah... logisch, connectors omgedraaid (die plastic dingen)
Ik moet ergens iets verkeerd hebben gedaan, maar wat...
Ah... logisch, connectors omgedraaid (die plastic dingen)
[Voor 11% gewijzigd door -TNT- op 04-12-2019 21:03]
--
Ik wacht al jaren en vind dit feitelijk niet zo correct....klaas.roelofs schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:40:
Eind augustus besteld, vandaag geleverd. Vreemd dat deze orders eerder uitgeleverd worden dan orders van backers.
Misschien een dooddoener maar ik neem aan dat je contact gehad hebt met slide hier over?neographikal schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:01:
[...]
Ik wacht al jaren en vind dit feitelijk niet zo correct....

Ik had ze toenstraks gemaild, blijkt dat Google de mails op heeft gegeten als spam. Vreemd, de nieuwsbrieven kwamen altijd goed aan. Anyhoe, het gaat opgelost worden 

Hallo mede-Sliders,
Ook ik heb mijn 5 Slides mogen ontvangen. Ze doen prima hun werk, het geluid wat ze produceren als ze werken is naar mijn mening laag. De Touch & Go functie werkt naar behoren. De app laat niet altijd een juiste stand van de gordijnen zien. Wanneer de open en close functie gebruikt dan zie je vaak wel de juiste stand.
Er is ook een gordijn dat na de installatie, weer iets openstaat.
Ook verliezen de Slides weleens de netwerk connectie, waardoor de Slide- app zelf niet werkt maar de Touch & Go functie samen met de ingestelde routines blijven dan wel weer werken. De eerste slide die ik heb geïnstalleerd verloor zijn connectie na een dag. De volgende dag weer terug gezet naar fabrieksinstellingen waarna hij tot op heden nog steeds werkt. Daarna de overige 4 geïnstalleerd waarvan 2 helaas het op dit moment niet meer via de app (dus het netwerk?) werken. Misschien dat het aan het mesh, 4 AP en Router, netwerk ligt dat ik gebruik want met het installeren van de Slides, kon ik 5 verschillende netwerk selecteren met de zelfde netwerk naam. In het weekend ga ik proberen om de Slides met de FR!TZBOX van XS4all te verbinden om te kijken of dat verbetering geeft.
Heeft iemand anders ook last van het niet kunnen verbinden met de Slides via de app?
Ook ik heb mijn 5 Slides mogen ontvangen. Ze doen prima hun werk, het geluid wat ze produceren als ze werken is naar mijn mening laag. De Touch & Go functie werkt naar behoren. De app laat niet altijd een juiste stand van de gordijnen zien. Wanneer de open en close functie gebruikt dan zie je vaak wel de juiste stand.
Er is ook een gordijn dat na de installatie, weer iets openstaat.
Ook verliezen de Slides weleens de netwerk connectie, waardoor de Slide- app zelf niet werkt maar de Touch & Go functie samen met de ingestelde routines blijven dan wel weer werken. De eerste slide die ik heb geïnstalleerd verloor zijn connectie na een dag. De volgende dag weer terug gezet naar fabrieksinstellingen waarna hij tot op heden nog steeds werkt. Daarna de overige 4 geïnstalleerd waarvan 2 helaas het op dit moment niet meer via de app (dus het netwerk?) werken. Misschien dat het aan het mesh, 4 AP en Router, netwerk ligt dat ik gebruik want met het installeren van de Slides, kon ik 5 verschillende netwerk selecteren met de zelfde netwerk naam. In het weekend ga ik proberen om de Slides met de FR!TZBOX van XS4all te verbinden om te kijken of dat verbetering geeft.
Heeft iemand anders ook last van het niet kunnen verbinden met de Slides via de app?
Als je 5x een netwerk met dezelfde naam ziet, is het geen zuiver meshnetwerk, lijkt me? Bij mij geen problemen met een mesh, maar ik had ook gewoon netjes 1 netwerk, in plaats van 4.
De status van de gordijnen update niet real time mee. Maar als je de pagina naar beneden trekt, laadt ie de actuele status opnieuw in. Op die manier kun je tijdens het openen/sluiten wel de juiste actuele status zien. Een verbeterpuntje voor een volgende versie wellicht.
De status van de gordijnen update niet real time mee. Maar als je de pagina naar beneden trekt, laadt ie de actuele status opnieuw in. Op die manier kun je tijdens het openen/sluiten wel de juiste actuele status zien. Een verbeterpuntje voor een volgende versie wellicht.
Ik heb de Slide ook binnen, helaas niet zulke goede ervaringen als jullie allemaal, heb dat ding bijna het raam uitgegooid
. Ik heb Wave gordijnen. Begon al lekker dat ik eracht kwam dat er +/-2cm ruimte aan het uiteinde van je rail moet zijn, wat ik gewoonweg niet heb. Toch maar geprobeerd met ijzeren oogjes, en an zich blijft het netjes op zijn plaats. Maar als ik alles nu goed heb gemonteerd zit er manueel geen beweging in te krijgen, dus symetrisch met de hand bewegen lukt niet. Toch maar de calibratie gestart, maar wat ik ook probeer, hij trekt het alleen maar strakker (naar elkaar toe, ipv van elkaar af (dus open), dat terwijl de gordijnen in de beginstand dicht staan. De Slide trekt het zo strak dat mijn rail bijna beschadigd. De gordijnen zijn nog geen 20cm open gegaan terwijl de eindstop op zijn plek blijft zitten. Ik durf de motor niet op zwaar te zetten, want ben dan bang dat ik alles kapot trek. Voor zover ik kan beoordelen trekt de slide constant de verkeerde kant op. Ik heb alles gedemonteerd, wat ook een hele klus was omdat de slide het zo strak aantrekt dat er geen beweging in te krijgen is.
Ik heb het alsvolgt gemonteerd van links naar rechts
Slide->pully -> J+I connector-> eind connector
Ik ben er een beetje klaar mee, dus denk dat die op marktplaats gaat.

Ik had ook 0cm aan beide kanten, maakt niet uitKiefDelicious schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:18:
Ik heb de Slide ook binnen, helaas niet zulke goede ervaringen als jullie allemaal, heb dat ding bijna het raam uitgegooid. Ik heb Wave gordijnen. Begon al lekker dat ik eracht kwam dat er +/-2cm ruimte aan het uiteinde van je rail moet zijn, wat ik gewoonweg niet heb. Toch maar geprobeerd met ijzeren oogjes, en an zich blijft het netjes op zijn plaats. Maar als ik alles nu goed heb gemonteerd zit er manueel geen beweging in te krijgen, dus symetrisch met de hand bewegen lukt niet. Toch maar de calibratie gestart, maar wat ik ook probeer, hij trekt het alleen maar strakker (naar elkaar toe, ipv van elkaar af (dus open), dat terwijl de gordijnen in de beginstand dicht staan. De Slide trekt het zo strak dat mijn rail bijna beschadigd. De gordijnen zijn nog geen 20cm open gegaan terwijl de eindstop op zijn plek blijft zitten. Ik durf de motor niet op zwaar te zetten, want ben dan bang dat ik alles kapot trek. Voor zover ik kan beoordelen trekt de slide constant de verkeerde kant op. Ik heb alles gedemonteerd, wat ook een hele klus was omdat de slide het zo strak aantrekt dat er geen beweging in te krijgen is.

Het klinkt alsof je toch iets verkeerd om aansluit of per ongeluk ergens its in de knoop hebt.
Manueel krijg ik in de tegenovergestelde gordijn ook geen beweging. Alleen in die aan de kant van de slide.
Maar als ik even hard trek aan 1 van de twee kanten gaat ie gewoon

ioniq 28kWh - 5135 Wp
Ik heb gisteren een slide gescoord in de V&A...vandaag opgehangen en ben heel tevreden. Dit is precies het product waar ik al tijden naar op zoek ben (had geen zin om rails te vervangen) Helaas nu pas vernomen van het project anders had ik me wat geld kunnen besparen. Meteen gekoppeld aan home assistant en een automations gekoppeld aan een Klik aan klik uit knop om de vrouw tevreden te houden...nu nog hopen dat het ook stabiel blijft. Die plastic stukjes voelden nogal fragiel aan. En ik wacht nog op die local API....cloud voor dit soort dingen ben ik niet zo'n fan van.
[Voor 8% gewijzigd door copywrong1982 op 10-12-2019 23:01]
Is de MQTT-support er al wel? Daar werd destijds wel aan gewerkt. Liefst knup ik hem aan de MQTT-broker hier lokaal
@KiefDelicious Hier ging het in het begin ook verkeerd om, maar kon makkelijk worden opgelost door de 2 delen aan de gordijnen te wisselen van plek. Let ook goed op de gemarkeerde delen van de draad (oranje/zwart). Je kan ook eerst met een enkel gordijn proberen (zonder de tweede clip op de draad).
PVs: 26+6,4+6 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 32kW DVM S L/W+L/L + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM
je bedoeld de onderdelen die in het midden zitten?, dus de pully aan het rechter gordijn ipv het linker (waar de slide ook aan zit)?Rimco schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:28:
@KiefDelicious Hier ging het in het begin ook verkeerd om, maar kon makkelijk worden opgelost door de 2 delen aan de gordijnen te wisselen van plek. Let ook goed op de gemarkeerde delen van de draad (oranje/zwart). Je kan ook eerst met een enkel gordijn proberen (zonder de tweede clip op de draad).
@KiefDelicious Correct, die 2 hebben wij omgewisseld. Uiteindelijk zit de grote aan de kant van de slide en de kleine aan de kant waar het uiteinde zit.
PVs: 26+6,4+6 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 32kW DVM S L/W+L/L + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM
Zelfde probleem hier. Gisteren geïnstalleerd, werkte naar behoren. Vanochtend reageerde de Slide niet meer op de app, ook geen foutmeldingen oid. Wel elke 10 seconden heel kort het motorgeluid. Verbinding met WiFi was er wel. Ik heb maar een factory reset gedaan en sindsdien werkt het weer prima.Taki1985 schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:23:
Voor mensen die (alleen) node-red gebruiken, ik heb een subflow gemaakt waarmee je de slides kunt bedienen in je flows. Heb hem toegevoegd in homekit (dmv homebridgeMQTT) en ook nog een flow als ik iets afspeel met Plex dat de gordijnen dicht gaan, werkt nice.
Ik heb een gordijnrails van 550cm. Betreft echter niet een rails uit 1 stuk, maar zo'n uitgeschoven rails. Je komt dus een "hobbel" tegen. Het gordijn hapert bij het openen, en je moet er dan een ruk aangeven om m verder te krijgen zeg maar.
Is dit een probleem bij het aansluiten van een Slide?
Hoe groot is de hobbelDCNY schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:05:
Ik heb een gordijnrails van 550cm. Betreft echter niet een rails uit 1 stuk, maar zo'n uitgeschoven rails. Je komt dus een "hobbel" tegen. Het gordijn hapert bij het openen, en je moet er dan een ruk aangeven om m verder te krijgen zeg maar.

Ik heb 480cm en dat zijn volgens mij 4 van die ikea rails aan elkaar, dus 4 plekken waar het wat hapert. De Slide gaat er gewoon overheen.
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Grappig bij mij zit het al zo, het grote blok zit aan de slide kant. Dit staat ook zo in de handleiding en in dit filmpje.Rimco schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:54:
@KiefDelicious Correct, die 2 hebben wij omgewisseld. Uiteindelijk zit de grote aan de kant van de slide en de kleine aan de kant waar het uiteinde zit.
Ah top! En is het touw wat van links naar rechts gespannen is niet storend? Kan t in filmpjes niet goed zien.Kodess schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:18:
[...]
Hoe groot is de hobbel![]()
Ik heb 480cm en dat zijn volgens mij 4 van die ikea rails aan elkaar, dus 4 plekken waar het wat hapert. De Slide gaat er gewoon overheen.
Storend in welke zin?DCNY schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:47:
[...]
Ah top! En is het touw wat van links naar rechts gespannen is niet storend? Kan t in filmpjes niet goed zien.
Laat ik het zo zeggen, er zijn dus 2 touwen (gordijn sluit in het midden) over de gehele lengte van mijn kamer.
Je moet echt goed focussen om de touwen uberhaupt te zien tegen een wit plafond.
Niemand zal het dus zien totdat je het echt aanwijst.
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Mja met de lampen aan vind ik het licht storend. Geen dealbreker, maar misschien dat ik even wat fabriceer om ze te geleiden langs de rail (lang leve 3D printer). Moet wel zeggen dat ik het voor 84 euro een mooie gimmick vind, maar voor 299 legde ik bij en ging ik voor een echt railsysteem.
Hij draait hier nu goed. Ging behoorlijk goed met de installatie, paar kleine knulligheden tegengekomen (categorie dit kan handiger, app die een keer crasht, gebrek aan handmatige calibratie), maar niks onoverkomelijks. Nu die local API nog en dan bij voorkeur even met MQTT zoals ze destijds aankondigden.
Verpakking en instructies zijn overigens van hoge kwaliteit, precisie van de aansturing van de motor is ook verbazingwekkend goed. Hebben ze goed voor elkaar
Integratie via Home Assistant werkt prima, maar ik heb geen trek om van dat cloud platform afhankelijk te zijn;
Hij draait hier nu goed. Ging behoorlijk goed met de installatie, paar kleine knulligheden tegengekomen (categorie dit kan handiger, app die een keer crasht, gebrek aan handmatige calibratie), maar niks onoverkomelijks. Nu die local API nog en dan bij voorkeur even met MQTT zoals ze destijds aankondigden.
Verpakking en instructies zijn overigens van hoge kwaliteit, precisie van de aansturing van de motor is ook verbazingwekkend goed. Hebben ze goed voor elkaar

[Voor 19% gewijzigd door neographikal op 12-12-2019 21:54]
In vol licht kan ik ze nog steeds niet zien? Bij mij liggen ze al langs de rails....neographikal schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:37:
Mja met de lampen aan vind ik het licht storend. Geen dealbreker, maar misschien dat ik even wat fabriceer om ze te geleiden langs de rail (lang leve 3D printer). Moet wel zeggen dat ik het voor 84 euro een mooie gimmick vind, maar voor 299 legde ik bij en ging ik voor een echt railsysteem.
Verpakking en instructies zijn overigens van hoge kwaliteit, precisie van de aansturing van de motor is ook verbazingwekkend goed. Hebben ze goed voor elkaarIntegratie via Home Assistant werkt prima, maar ik heb geen trek om van dat cloud platform afhankelijk te zijn;
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Vanwege Slide's mechanisme, ondersteund een enkele Slide asymmetrische gordijnsystemen niet. Er is echter wel een doe-het-zelf oplossing door twee Slides te gebruiken, waarbij je twee van de vier mounts aan het plafond bevestigd.erniee schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:02:
Is het bij dit systeem ook mogelijk om onsymetrische gordijnen open en dicht te doen?
Zie
https://nl.slide.store/pages/compatibility
Inmiddels mij Slide binnen. We hebben een bocht in de rail. Ik had de hoop dat dit op één of andere manier nog wel passend te maken zou zijn, maar ik zie het niet voor me.
Dus: zie signature v
Dus: zie signature v
PSN: Shiver23
Ik heb aan het begin van deze maand 5 slides ontvangen (Kickstarter Early full house pakket). Tot nu toe zeer tevreden mee, motor en App werken goed
. Binnenkort ga ik eens kijken hoe ik de API gekoppeld krijg aan mijn domotica systeem, maar ik wacht liever nog op de local API i.p.v. de cloud API.
Montage
Ik heb alles maar aan het plafond geboord, dat vond ik er net wat strakker en steviger uitzien.
Aansluiten
Bij de bouw van het huis had ik al wat kabels getrokken bij de gordijnen, uiteindelijk heb ik gekozen om niet de meegeleverde 12V adapter te gebruiken maar een eigen voeding te gebruiken voor alle 5 de slide's. Ik heb hierover contact gehad met Innovation in Motion (welke stekkertjes / voeding specs), het wordt officieel niet ondersteund, maar zolang je maar een goede voeding gebruikt werkt het natuurlijk wel.
Enkele foto's/video's
Stekkertje gemaakt:
Slide gemonteerd achter de rail.
Slide valt mooi in de plooi van het gordijn en valt bijna niet op, rechts de draadgeleider steuntjes:
Slide bij voordeur:
12V Voeding (rechts):
Video slide voordeur:
Video slide woonkamer:

Montage
Ik heb alles maar aan het plafond geboord, dat vond ik er net wat strakker en steviger uitzien.
Aansluiten
Bij de bouw van het huis had ik al wat kabels getrokken bij de gordijnen, uiteindelijk heb ik gekozen om niet de meegeleverde 12V adapter te gebruiken maar een eigen voeding te gebruiken voor alle 5 de slide's. Ik heb hierover contact gehad met Innovation in Motion (welke stekkertjes / voeding specs), het wordt officieel niet ondersteund, maar zolang je maar een goede voeding gebruikt werkt het natuurlijk wel.
Enkele foto's/video's
Stekkertje gemaakt:
Slide valt mooi in de plooi van het gordijn en valt bijna niet op, rechts de draadgeleider steuntjes:
Slide bij voordeur:
12V Voeding (rechts):
Video slide voordeur:
Video slide woonkamer:
[Voor 5% gewijzigd door GameSmurf op 09-01-2022 13:45]
Zeer netjes, hoe heb je de slide aan het plafond gemonteerd als ik vragen mag? Ik wil namelijk ook zoiets doen, alleen zal ik hem wel 2x per jaar moeten verplaatsen (ivm gordijnen voor de radiatoren in de zomer en niet ervoor in de winter).GameSmurf schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:53:
Ik heb aan het begin van deze maand 5 slides ontvangen (Kickstarter Early full house pakket). Tot nu toe zeer tevreden mee, motor en App werken goed. Binnenkort ga ik eens kijken hoe ik de API gekoppeld krijg aan mijn domotica systeem, maar ik wacht liever nog op de local API i.p.v. de cloud API.
Montage
Aansluiten
Enkele foto's/video's
Stekkertje gemaakt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Slide bij voordeur:
[Afbeelding]
12V Voeding (rechts):
[Afbeelding]
Video slide voordeur:
[YouTube: Slide - single curtain]
Video slide woonkamer:
[YouTube: Slide - 2 slides powering 2 curtains]
Om deze toch in wat positief daglicht te plaatsen. Nadat ik tot 100 geteld had even contact opgenomen met de support. Daarna super goed geholpen. Waar het op neer komt, Slide terug gestuurd, geïnspecteerd en blijkt een fout in te zitten, ik krijg nu een nieuwe opgestuurd.KiefDelicious schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:18:
Ik heb de Slide ook binnen, helaas niet zulke goede ervaringen als jullie allemaal, heb dat ding bijna het raam uitgegooid. Ik heb Wave gordijnen. Begon al lekker dat ik eracht kwam dat er +/-2cm ruimte aan het uiteinde van je rail moet zijn, wat ik gewoonweg niet heb. Toch maar geprobeerd met ijzeren oogjes, en an zich blijft het netjes op zijn plaats. Maar als ik alles nu goed heb gemonteerd zit er manueel geen beweging in te krijgen, dus symetrisch met de hand bewegen lukt niet. Toch maar de calibratie gestart, maar wat ik ook probeer, hij trekt het alleen maar strakker (naar elkaar toe, ipv van elkaar af (dus open), dat terwijl de gordijnen in de beginstand dicht staan. De Slide trekt het zo strak dat mijn rail bijna beschadigd. De gordijnen zijn nog geen 20cm open gegaan terwijl de eindstop op zijn plek blijft zitten. Ik durf de motor niet op zwaar te zetten, want ben dan bang dat ik alles kapot trek. Voor zover ik kan beoordelen trekt de slide constant de verkeerde kant op. Ik heb alles gedemonteerd, wat ook een hele klus was omdat de slide het zo strak aantrekt dat er geen beweging in te krijgen is.
Dus dat hij het bij mij niet goed deed lag aan de unit, en is heel netjes opgelost door Kaj!
Service en contact is top inderdaad. Begrijp dat ze nu volop bezig zijn met Google Assistant integratie.