Zorgverzekering 2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:44:
[...]

Huh? Hoezo dat dan? 385 is een wettelijk bedrag, dus waarom zou dat ineens 375 zijn?
Voor zover ik weet geven ze zelfstandig tien euro terug of nemen tien euro voor eigen rekening. Want 385 euro is idd wettelijk zo geregeld als vastgesteld bedrag. Maar in de facturatie zien ze bij DSW wss een mogelijkheid om een tientje korting of iets dergelijks op te voeren. Als verzet tegen het idee van het eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
(En wees ze maar dankbaar - daarmee hebben ze een verhoging van het eigen risico ook tegengehouden. Want de andere verzekeraars en het MinVWS waren bezig om de boodschap naar buiten te brengen dat het omhoog moest. Doordat DSW gewoon openlijk zei 'wij verlagen het' konden ze dat niet meer effectief doen.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
[...]

Huh? Hoezo dat dan? 385 is een wettelijk bedrag, dus waarom zou dat ineens 375 zijn?
Ja als een tegen gas vorig jaar en ook dit jaar weer.
Voor directeur Chris Oomen van de Schiedamse zorgverzekeraar is het een principekwestie. “Het is een symbolisch bedrag om te laten zien dat we vinden dat de hoogte van het eigen risico zijn doel voorbijschiet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

Even een check voor mij, volgend jaar verwachten wij een bevalling/geboorte mee te gaan maken. Dan is het van belang dat de vrouw goed verzekerd is toch? Want het kindje doet mee op de zorgverzekering van... de vrouw?

Met andere woorden, ik kan (zoals elk jaar) gewoon hoog eigen risico doen e.d.?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

geerttttt schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:43:
Even een check voor mij, volgend jaar verwachten wij een bevalling/geboorte mee te gaan maken. Dan is het van belang dat de vrouw goed verzekerd is toch? Want het kindje doet mee op de zorgverzekering van... de vrouw?

Met andere woorden, ik kan (zoals elk jaar) gewoon hoog eigen risico doen e.d.?
Je mag kiezen bij wie het kind verzekerd is, degene met de beste verzekering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

hjs schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:56:
[...]

Je mag kiezen bij wie het kind verzekerd is, degene met de beste verzekering dus.
Ah oke, en moet ik dat dan ter plekke kiezen als we iets willen declareren? Of moet ik dat ergens vooraf kenbaar maken?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

geerttttt schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:57:
[...]

Ah oke, en moet ik dat dan ter plekke kiezen als we iets willen declareren? Of moet ik dat ergens vooraf kenbaar maken?
Weet ik zo niet zeker, denk dat je het kind moet bijschrijven bij een van jullie na de geboorte.
En daarna kun je voor het nieuwe jaar kiezen of je het laat overstappen naar de andere ouder om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
geerttttt schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:57:
[...]

Je moet je kind op de polis laten bijschrijven. Dus bij degene die meest uitgebreid verzekerd is.

Het maakt overigens niet uit of je maximaal eigen risico hebt. Kinderen tot 18 betalen geen eigen risico.

Let wel even op als je eigen bijdrage kraamzorg aanvullend wil verzekeren. Bij ons was aanvullende verzekering bij standaard uren €60,00 duurder dan geen aanvullende verzekering. 8)7

Alleen als je veel meer uren krijgt is het pas interessant.

[ Voor 21% gewijzigd door Highfive95 op 19-12-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag voor m'n moeder eens naar de CZ 50+ aanvullende verzekering gekeken die ze al jaren had.
https://www.cz.nl/zorgver...lende-verzekering/50-plus
Dekking is compleet uitgekleed en als je niks met tandarts doet ook niet meer interessant. Die griepprik en eventueel een paar keer fysio kan je beter zelf betalen. Die ging er dus af. Wilde wel perse bij CZ blijven.

Collectief via Groene Kruis aangevraagd, kost 14,95 euro maar scheelt 5% dus al netto 57 winst en wie weet heb je er nog wat aan. Bijna alle collectiviteitsnummers kan je trouwens zo uit de url halen als je op de betreffende organisatie klikt op https://www.cz.nl/zorgver...eren-via-ledenorganisatie

Door die aanvullende verzekering te schrappen (17,45/m) en dat collectief erbij (5%) te doen en de betaling op per half jaar te zetten (1%, per jaar levert 2% op maar dat was te gortig ineens), kwam de netto besparing op maar liefst 250 euro tov de verzekering in 2018. Daar kan je genoeg extra voor naar de fysio als het nodig is en kan die griepprik er ook nog wel vanaf.

[ Voor 0% gewijzigd door sambalbaj op 19-12-2018 22:27 . Reden: er bij gedaan -> aangevraagd. Zie onder. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:19:
Collectief via Groene Kruis er bij gedaan, kost 14,95 euro maar scheelt 5% dus al netto 57 winst en wie weet heb je er nog wat aan. Bijna alle collectiviteitsnummers kan je trouwens zo uit de url halen als je op de betreffende organisatie klikt op https://www.cz.nl/zorgver...eren-via-ledenorganisatie
Is het gebruiken van een collectief waar je verder niets mee hebt niet gewoon fraude? (Nee, ik beschuldig je niet.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pven schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:25:
[...]

Is het gebruiken van een collectief waar je verder niets mee hebt niet gewoon fraude? (Nee, ik beschuldigd je niet.)
Was meer dat ze zo geheimzinnig lopen te doen over die nummers die je via de organisatie moet navragen, terwijl je ze dus uit de URL kan halen.

En nee. Groene Kruis lidmaatschap ook keurig aangevraagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
geerttttt schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:43:
Voor het kindje maakt het niet zozeer uit, maar zorg wel dat je vrouw een verzekering heeft waar al haar wensen onder vallen. Denk aan screening, kraamzorg, eventueel ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
pven schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:25:
[...]
Is het gebruiken van een collectief waar je verder niets mee hebt niet gewoon fraude?
Een collectief mag voorwaarden stellen aan deelname. Daar moet je uiteraard aan voldoen; bijv. een verzekering via de werkgever vereist dat je daar in dienst bent en uit dienst betekent directe beeindiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
Door jullie tips via cashbackxl via Independer anderzorg max ER afgesloten op jaarbetaling via acceptgiro. Per saldo Ongeveer 78 euro per maand. En die 2 verzekeringen erbij (tandongeval en letselverhaal service)

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
anandus schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:47:
[...]
Voor het kindje maakt het niet zozeer uit, maar zorg wel dat je vrouw een verzekering heeft waar al haar wensen onder vallen. Denk aan screening, kraamzorg, eventueel ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie, etc.
Ik lees even mee, want wij zitten in dezelfde situatie... zijn er mensen die aanvullende verzekeringen hebben gevonden die daadwerkelijk iets opleveren bij een bevalling, zoals vergoeding ziekenhuis-bevalling zonder medische indicatie en/of geboortehuis en bijvoorbeeld vergoeding eigen bijdrage kraamzorg? Of zijn dat allemaal verzekeringen waar je alleen iets aan hebt als je toevallig ook nog andere dingen gebruikt, zoals fysio e.d.?

Ik twijfel namelijk sterk of het de moeite waard is om voor een bevalling aanvullend te verzekeren. Aangezien het toch een brandend huis is wat je probeert te verzekeren, zullen de aanvullende verzekeringen op dit vlak logischerwijs waarschijnlijk niet heel gunstig geprijsd zijn...

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:25
Ik twijfel erg...

ik wil soieso tandarts 500 voor 75 of 80%. (dan komt de friesland het beste er uit voor mij)
Echter twijfel ik om 6 fysion er bij te nemen.

Ik heb nog nooit fysio nodig gehad…. maar voor het gevoel erbij is wel fijn.
Wat hebben jullie?

• meermarco
Fysio 6x kost ongeveer 200 euro. Kun je dat missen en de kans is klein dat je het nodig hebt niet verzekeren. Anders wel :-)

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Redbull4u schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:09:
[...]

Ook wisten ze te vertellen dat de gecontracteerde zorg tussen Menzis en Anderzorg niet 100% gelijk is.
Voor mij een reden om over te stappen van Anderzorg (108) naar Menzis(109) via Independer.

Meer betalen voor dezelfde zorg?
Nou, blijf ik bij Anderzorg dan krijg ik geen cashback en ook geen Tandongevallenverzekering meer, want die van 2018 is verkregen bij Zorgkiezer en die loopt op 31-dec-2018 af.

Krijg ik tenminste een cashback die de verhoging in premie dekt (15euro) en een Tandongevallenverzekering via Independer.

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Sdreeg schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:10:
[...]

Ik lees even mee, want wij zitten in dezelfde situatie... zijn er mensen die aanvullende verzekeringen hebben gevonden die daadwerkelijk iets opleveren bij een bevalling, zoals vergoeding ziekenhuis-bevalling zonder medische indicatie en/of geboortehuis en bijvoorbeeld vergoeding eigen bijdrage kraamzorg? Of zijn dat allemaal verzekeringen waar je alleen iets aan hebt als je toevallig ook nog andere dingen gebruikt, zoals fysio e.d.?

Ik twijfel namelijk sterk of het de moeite waard is om voor een bevalling aanvullend te verzekeren. Aangezien het toch een brandend huis is wat je probeert te verzekeren, zullen de aanvullende verzekeringen op dit vlak logischerwijs waarschijnlijk niet heel gunstig geprijsd zijn...
Mijn vriendin bevalt binnenkort en heb zelf werkelijk niets kunnen vinden dat gunstig is. Wellicht zou fysiotherapie handig kunnen zijn, maar zal ik al niet los afsluiten.

Je hebt wel verhoogde kans op medicijngebruik ed. Dus zou eigen risico lager doen, alhoewel we tot dusver geen enkele kosten in eigen risico hebben moeten maken.

• pven
  • Niet online
Pfff, wat een gepuzzel dit jaar ...

Mijn vrouw heeft iig nodig: veel fysio (de onbeperkte verwijzing dekt de lading helaas niet meer), chiropractor, manueel therapeut en podotherapie. Optioneel is een brillenvergoeding ook welkom. Daarnaast heeft een van de kindjes volgend jaar waarschijnlijk een beugel nodig. Vooralsnog lijkt ONVZ de beste optie te bieden (met top fit). Maar zij willen wel weten of je iets mankeert. Iemand een idee hoe kritisch ze zijn met de eisen voor de aanvullende verzekering?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@pven Hou er rekening mee dat beugels vaak pas na het eerste jaar worden vergoed dus dat je de verzekering al een jaar moet hebben dus goed kleine letters lezen.
(Niet dat ik het nodig had maar ik las dat bij toeval bij meerdere)
Verder krijg je bij vele manueel en/of chiropractie maar een x aantal keer van de zoveel keer fysio.
Je bent dus sowieso beperkt kwa keuze en goede aan de prijs kwa verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Roos79 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:01:
@pven Hou er rekening mee dat beugels vaak pas na het eerste jaar worden vergoed dus dat je de verzekering al een jaar moet hebben dus goed kleine letters lezen.
(Niet dat ik het nodig had maar ik las dat bij toeval bij meerdere)
Verder krijg je bij vele manueel en/of chiropractie maar een x aantal keer van de zoveel keer fysio.
Je bent dus sowieso beperkt kwa keuze en goede aan de prijs kwa verzekeraar.
Daarom ben ik dus bij ONVZ aan het kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@pven Ze gaan als je leest op de website bij de dure pakketten vragen stellen dat is wel duidelijk en of ze je kan accepteren hoor je oas later zeggen ze. (Begreep ik)
Er zijn verzekeringen die dat niet doen maar dan ben je beperkter kwa fysio en dus minder.
Maar heeft ze dus een chronische vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
MBvB schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:36:
[...]

Mijn vriendin bevalt binnenkort en heb zelf werkelijk niets kunnen vinden dat gunstig is. Wellicht zou fysiotherapie handig kunnen zijn, maar zal ik al niet los afsluiten.

Je hebt wel verhoogde kans op medicijngebruik ed. Dus zou eigen risico lager doen, alhoewel we tot dusver geen enkele kosten in eigen risico hebben moeten maken.
Dank, ik was hier al een beetje bang voor inderdaad... Goede opmerking over de eventuele medicijnkosten, maar met de generieke medicijnen voor eventuele kwaaltjes zul je vast niet heel snel boven je verplichte eigen risico uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
[...]

Als je op die 375 of 385 euro komt, dan maak je toch heel veel kosten al voor die verzekeraar dat je wel nog verder overheen gaat. Ze mogen zelfs 0 euro eigen risico rekenen alleen moeten ze dan wel alles tot de 385 euro zelf bijleggen en in dit geval 10 euro. Denk dat na die 385 euro er overheidsgeld erbij gelegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Erwinvz1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:52:
[...]

Als je op die 375 of 385 euro komt, dan maak je toch heel veel kosten al voor die verzekeraar dat je wel nog verder overheen gaat. Ze mogen zelfs 0 euro eigen risico rekenen alleen moeten ze dan wel alles tot de 385 euro zelf bijleggen en in dit geval 10 euro. Denk dat na die 385 euro er overheidsgeld erbij gelegd wordt?
Wtf? Waar heb je het over?

Ik geef aan dat 385 een wettelijk vastgelegd bedrag is, en er is uitgelegd dat die 10 euro van DSW een trucje is om te protesteren tegen dat eigen risico. Waar jouw comment in deze context past is mij een raadsel.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 10:44
pven schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:44:
Pfff, wat een gepuzzel dit jaar ...

Mijn vrouw heeft iig nodig: veel fysio (de onbeperkte verwijzing dekt de lading helaas niet meer), chiropractor, manueel therapeut en podotherapie. Optioneel is een brillenvergoeding ook welkom. Daarnaast heeft een van de kindjes volgend jaar waarschijnlijk een beugel nodig. Vooralsnog lijkt ONVZ de beste optie te bieden (met top fit). Maar zij willen wel weten of je iets mankeert. Iemand een idee hoe kritisch ze zijn met de eisen voor de aanvullende verzekering?
Zoals je zegt hebben ze een medische selectie, heel simpel gezegd: als jij aangeeft dat je binnenkort zo'n behandeling verwacht dan is de kans minder groot dat ze je zullen accepteren. Eea is natuurlijk ter beoordeling van de medisch adviseur, maar ze zijn er wel strikt in kan ik je uit ervaring vertellen.

Wellicht nog een tip: als je collectief naar ONVZ kan en het collectief is groot genoeg, dan kun je zónder medische selectie al toegang tot Optifit krijgen.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
robbierzz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:08:
[...]

Wellicht nog een tip: als je collectief naar ONVZ kan en het collectief is groot genoeg, dan kun je zónder medische selectie al toegang tot Optifit krijgen.
Helaas heb ik geen collectief, behalve hun eigen collectief. Ik heb iig de aanvraag ingediend, hopelijk reageren ze snel. Wel had ik al terug gekregen van ze dat als zij het weigeren, de huidige verzekering niet op is gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 17:43
Ik heb een overzichtje gemaakt voor een persoon die op zoek is naar een verzekering die onder andere vergoedt:
- Fysiotherapie
- Bril/ lenzen
- Alternatieve zorg
- Anti-conceptie

Hier heb ik dit prachtige Excelletje voor gemaakt.

Wellicht heeft iemand er wat aan die ook op zoek is naar een aanvullende verzekering.

"Handleiding":
- Kolom U aantal behandelingen/ jaar invullen (0 als niet)
- Kolom V kosten per behandeling invullen (0 als niet)
- Kolom G alternatieve medicijnen; geel gearceerd is als verzekering ruimte laat om alternatief ook medicijnen te vergoeden (tot het op dit moment ingevulde maximum benodigd van 100). Achteraf had dat makkelijker gekund natuurlijk maar goed.
- Zilveren kruis verzekering gaat uit van Studenten collectiviteit. Wanneer je geen student bent kan je wellicht via een andere weg collectiviteit krijgen. Bijbehorende premies niet meegenomen.

Druk- en zetfouten voorbehouden. Het is geen perfect beeld, af en toe heb ik ook 80% vergoedingen geïnterpreteerd als 100% enz. dus zelf goed uitzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Overigens heb ik dus voor Anderzorg gekozen en jaarbetaling via acceptgiro. Zag niks staan qua kosten. Alleen bij de polis zag ik dat dat 1.50 kost! Via mijn anderzorg aangepast naar digitale acceptgiro (gratis). Vreemd dat ze die optie bij de aanmelding niet aanbieden (via Independer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Iemand ervaringen met tandartskosten en vergoedingen?

Ik ben 1 kies (midden-boven) kwijt, en wil hier nu een implantaat voor nemen. Echter, wegens enorme tandartsangst loop ik bij het UMC, bijzondere tandheelkunde. Deze kosten worden grotendeels vergoed vanuit de basis-verzekering, enkel de reguliere kosten moet ik zelf betalen. Er zal vermoedelijk botopbouw moeten plaatsvinden en het zal onder narcose moeten gebeuren.

Bij FBTO kun je voor € 41,25 € 750 vergoeding krijgen, op basis van 80% vergoeding per behandeling. Daarmee spaar je dus maximaal € 255 uit. Maar mijn controles worden sowieso vergoed, en ik vraag me af of het niet goedkoper is om de gok te nemen dat een groot deel uit de basisverzekering vergoed wordt en de te kijken of ik de rest kan aftrekken van de belastingen. Ik heb een relatief laag inkomen (+/- € 30.000) dus vermoed dat ik wel over de drempel kom.

Iemand ervaringen hiermee?

Laat maar: ik heb het uitgerekend met mogelijke aftrek van de belastingdienst etc. erbij, rekening gehouden met drempelbedrag etc. en ik kan maximaal een paar tientjes minder kosten maken, tegen het risico dat ik wel premie betaal, maar geen maximale vergoeding krijg. En die grens ligt al vrij laag.

Ik ga dus niet voor een extra verzekering.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 22-12-2018 11:01 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:23
MBvB schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:36:
[...]

Dit jaar heeft de vrouw bij Delta Lloyd gezeten ivm zwangerschap, die hadden een goede aanvullende verzekering met 100% vergoeding eigen risico voor bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie en de kraamzorg. Het mooie was dat je tijdens het jaar het aanvullende pakket kon ophogen (bevalling was in november, pakket opgehoogd per september), waardoor het voor ons erg gunstig uitpakte. Delta Lloyd is nu Nationale Nederlanden geworden, maar het is de moeite waard om na te gaan wat hun vergoedingen zijn in 2019.
Misschien goed om te weten: als je vriendin sowieso epidurale pijnstilling wil bij de bevalling, wordt het al een medische indicatie voor bevallen in het ziekenhuis en valt het onder de basisverzekering. Je moet dan wel doen met de klinisch verloskundige ipv je eigen verloskundige waar je nu de controles doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:49
meermarco schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:43:
Overigens heb ik dus voor Anderzorg gekozen en jaarbetaling via acceptgiro. Zag niks staan qua kosten. Alleen bij de polis zag ik dat dat 1.50 kost! Via mijn anderzorg aangepast naar digitale acceptgiro (gratis). Vreemd dat ze die optie bij de aanmelding niet aanbieden (via Independer)
Thanks! Dat stond niet genoemd in mijn zorgpolisblad wat ik na afloop per email kreeg. Daar werd er slechts naar gerefereerd als 'acceptgiro', stonden geen extra kosten bij en er werd geen onderscheid tussen een digitale of niet... Toen ik inlogde stond het er wel. Ook maar aangepast. Komt wel een beetje over als smerige truc; via Independer kan je inderdaad maar twee keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Heb een “interessante” vraag voor de Tweakers

Ik hoor vandaag dat werkgever een collectiviteit heeft met ONVZ geregeld. Had al een overstap dat bezig was maar ONVZ had ik al eerder op t oog maar was te duur zonder collectief

Echter is de Tandongevallen 5000 bij hun. Is dit in de eerste plaats genoeg?

Nou vroeg ik me af, kan ik via Independer de ONVZ afsluiten. En als deze is goedgekeurd de collectiviteit invoeren bij ONVZ (rechtstreeks)

Kun je van twee walletjes eten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 22-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Intercity schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:14:
[...]

Thanks! Dat stond niet genoemd in mijn zorgpolisblad wat ik na afloop per email kreeg. Daar werd er slechts naar gerefereerd als 'acceptgiro', stonden geen extra kosten bij en er werd geen onderscheid tussen een digitale of niet... Toen ik inlogde stond het er wel. Ook maar aangepast. Komt wel een beetje over als smerige truc; via Independer kan je inderdaad maar twee keuzes maken.
Eens. Voelt als bewuste misleiding. Aan de andere kant was het wellicht toch gratis bij jaarbetaling als je zou klagen? Maar goed. Dijn dat ik je kon helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:48
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:20:
Heb een “interessante” vraag voor de Tweakers

Ik hoor vandaag dat werkgever een collectiviteit heeft met ONVZ geregeld. Had al een overstap dat bezig was maar ONVZ had ik al eerder op t oog maar was te duur zonder collectief

Echter is de Tandongevallen 5000 bij hun. Is dit in de eerste plaats genoeg?

Nou vroeg ik me af, kan ik via Independer de ONVZ afsluiten. En als deze is goedgekeurd de collectiviteit invoeren bij ONVZ (rechtstreeks)

Kun je van twee walletjes eten :P
Probeer het uit zou ik zeggen, maar je neemt gewoon een risico dat je het niet meer voor het eind van het jaar geregeld krijgt en je dus ( gedeeltelijk ) je collectiviteits korting mis loopt.
Ik kan me ook voorstellen dat omdat je buitenom Independer je verzekering wijzigt je geen recht meer hebt op de extra's die Independer je te bieden heeft, Independer kan je hier zelf natuurlijk wel een antwoord op geven.

Volgens Independer zelf zou 5000 euro ook wel genoeg moeten zijn, ze zeggen namelijk dit:
Waarom 10.000?
Inmiddels hebben meer dan 1.000 klanten gebruikgemaakt van onze Tandongevallen-verzekering. En voor het overgrote merendeel gold dat ze 3.000 euro of minder aan kosten hadden. Maar natuurlijk spreken we ook klanten die een groter tandongeval hebben gehad. Met onze vergoeding tot 10.000 euro heb je daarom een ruime dekking: of je nu een klein of groot tandongeval krijgt. Wel zo’n fijn gevoel.
Als het merendeel met 3000 euro ruim voldoende heeft heb je met 5000 euro ook nog gewoon een hele ruime dekking.
10000 is natuurlijk mooier maar lijkt overbodige luxe.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 07-06 22:08
Hmmm, ik ben in een geautomatiseerd proces terecht gekomen waardoor mijn met veel pijn en moeite uitgezochte aanvullende verzekering is opgezegd.
Situatie; ik ben op zoek naar een aanvullende verzekering die veel orthodontie vergoed, mijn dochter moet namelijk een slotjesbeugel.
Ik in november de VGZ uitgezocht met tand-beter. Helaas kan je die aanvullende verzekeringen online niet 'los' nemen zonder basisverzekering; totdat je belt. Dan kun je een papieren aanvraag formulier krijgen en die invullen.
Zo gezegd zo gedaan. Ik krijg netjes post terug dat ik en kinderen aanvullend zijn verzekerd.
Vervolgens stap ik over met basisverzekering van CZ naar Anderzorg. Blijkbaar stuurt Anderzorg dan een bericht naar alle zorgverzekeraars; deze meneer is bij ons verzekerd en niet meer ergens anders.
Krijg ik dus een bericht van VGZ;'u bent niet meer verzekerd'
Ik gebeld met VGZ; nee helaas meneer, u moet opnieuw de verzekering aanvragen....
Grrrr, vandaag dus opnieuw formulieren op de bus gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@wmeester Ben benieuwd of dat nog voor ingewikkelde situaties gaat zorgen.
Zo gewoon is het niet denk ik om 2 verschillende verzekeringen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 07-06 22:08
Roos79 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:05:
@wmeester Ben benieuwd of dat nog voor ingewikkelde situaties gaat zorgen.
Zo gewoon is het niet denk ik om 2 verschillende verzekeringen te hebben.
Hiervoor (2018) was ik bij CZ en Interpolis verzekerd. Dat ging goed. Blijkbaar door de switch van basisverzekering nu niet. Aanvullende verzekeringen kun je wel zonder gedoe wisselen. In 2017 was ik namelijk bij CZ voor basis en StudentenGoedVerzekerd voor aanvullende verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Kixpo schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:02:
[...]

Dit jaar heeft de vrouw bij Delta Lloyd gezeten ivm zwangerschap, die hadden een goede aanvullende verzekering met 100% vergoeding eigen risico voor bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie en de kraamzorg. Het mooie was dat je tijdens het jaar het aanvullende pakket kon ophogen (bevalling was in november, pakket opgehoogd per september), waardoor het voor ons erg gunstig uitpakte. Delta Lloyd is nu Nationale Nederlanden geworden, maar het is de moeite waard om na te gaan wat hun vergoedingen zijn in 2019.
Misschien goed om te weten: als je vriendin sowieso epidurale pijnstilling wil bij de bevalling, wordt het al een medische indicatie voor bevallen in het ziekenhuis en valt het onder de basisverzekering. Je moet dan wel doen met de klinisch verloskundige ipv je eigen verloskundige waar je nu de controles doet.
Wij hebben dit jaar een zoon gekregen. Mijn vriendin had een aanvullend verzekering en een laag ER (€ 375,-).
Nu hebben we de kraamzorg (+/- € 200,-) en de poliklinische bevalling ziekenhuis (+/- € 600,- minus € 211,- wettelijk =) € 389,- voor 50% vergoed gekregen (volgens polis).

Mijn vriendin had ook bevallingfysio en andere vormen van fysio in haar polis, maar hier heeft ze geen gebruik van gemaakt.

Nu is het jaar om en heeft ze haar ER niet opgemaakt (dus ik had beter het ER op maximaal kunnen zetten). Mijn advies is: zet je ER op maximaal (mits je het op je bankrekening hebt staan) en kies eventueel voor een aanvullende verzekering.

Dit jaar sluiten wij beide een ZieZo polis af (waar ook ons zoontje op komt te staan). Wij boffen dan wel dat we geen brillen/fysio of andere vormen van zorg nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toch maar de knoop doorgehakt. Ik pak alleen de basisverzekering. Met ER 385 zou Zekur dan het goedkoopste uitkomen. Zelfs het ziekenhuis op steenworp afstand blijkt toch gecontracteerd te zijn. Maar ik ga voor Ziezo.

Overgestapt via Cashbacktotaal (nieuw account aangemaakt voor 2,50 tegoed) naar Independer (17,50 euro cashback plus tandongevallenverzekering) en gekozen voor jaarbetaling. Kost dan 1198,93 min 20 cashback = 1178,93 / 12 = 98,24 euro per maand. Als ik nu nog recht op zorgtoeslag had van 99 euro dan had ik 76 cent overgehouden elke maand :P En wel 26 cent goedkoper dan Zekur. Maar wel meer verspreidde dekking qua gecontracteerde ziekenhuizen.

Helaas vervallen voor mij mijn toeslagen ivm werk. Voor het prijsverschil van enkel basis of aanvullend kan ik ook wel een eventuele fysio behandeling, nieuwe bril en tandarts zelf wel betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 24-12-2018 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hier vanmiddag ook beide overgestapt naar Anderzorg. Mijn vriendin heeft alleen 9 fysio behandelingen extra, die is ze wel nodig.

Verder max eigen risico en in 1x betalen. Kunnen we er weer een jaartje tegen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 23:50
Na overstap andere zorg, moet je dan ook je huisarts/apotheek etc.. op de hoogte houden, of gaat het allemaal automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

B-Real schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:59:
Hier vanmiddag ook beide overgestapt naar Anderzorg. Mijn vriendin heeft alleen 9 fysio behandelingen extra, die is ze wel nodig.

Verder max eigen risico en in 1x betalen. Kunnen we er weer een jaartje tegen aan :)
Vraagje, vanwaar de max eigen risico? krijg je dan extra korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 632581 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:11:
[...]

Ja

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

bladebla

<Piéééép>

info33 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 01:28:
Na overstap andere zorg, moet je dan ook je huisarts/apotheek etc.. op de hoogte houden, of gaat het allemaal automatisch?
Zorgverleners kunnen dat vaak opvragen en overnemen uit een centraal register, vanuit hun eigen applicatie.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Anoniem: 632581 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:11:
[...]

Hier is al ja op gezegd maar let wel dat je dan mocht je wat krijgen ook een extra spaar potje moet hebben.
Heb je dat niet moet je deze keuze niet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Roos79 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:38:
[...]

Hier is al ja op gezegd maar let wel dat je dan mocht je wat krijgen ook een extra spaar potje moet hebben.
Heb je dat niet moet je deze keuze niet maken ;)
Dat begrijp ik. Het jammere is dat ik al mijn nieuwe verzekering heb aangevraagd. Dan maar wachten tot het volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Anoniem: 632581 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:51:
[...]

Dat begrijp ik. Het jammere is dat ik al mijn nieuwe verzekering heb aangevraagd. Dan maar wachten tot het volgend jaar :)
Dan bel je ze toch op? Passen ze zo voor je aan, mocht je bang zijn om te bellen, kun je vaak ook met ze chatten of mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:40
Tip:
Je kan ook een losse aanvullende verzekeringen nemen.

Bijvoorbeeld: je neemt een Ziezo, Studentengoedverzekerd of Anderzorg en dan bij UMC zorgverzekering een los aanvullend pakket. Dat kan daar namelijk.
(je hoeft niet bij een UMC te werken, je kan het gewoon afsluiten zonder ziekenhuis-collectief)

Het voordeel bij de UMC aanvullende pakketten is dat ze budgetten hebben. Dus als je voor je rug bv naar een orthomanueel arts (budget beweegzorg) gaat of je wilt homeopathie oid (budget alternatief) dan heb je bij UMC geen onzin als max 40,- per consult per dag, maar kan je het volledige consult declareren. Ideaal!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Anoniem: 632581 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:51:
[...]

Je hebt ook een afkoelt periode van 14 dagen hé. Dus als jij over gestapt bent paar dagen geleden, kan je dat nu alsnog ongedaan maken als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohanNL schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:07:
[...]

Probeer het uit zou ik zeggen, maar je neemt gewoon een risico dat je het niet meer voor het eind van het jaar geregeld krijgt en je dus ( gedeeltelijk ) je collectiviteits korting mis loopt.
Ik kan me ook voorstellen dat omdat je buitenom Independer je verzekering wijzigt je geen recht meer hebt op de extra's die Independer je te bieden heeft, Independer kan je hier zelf natuurlijk wel een antwoord op geven.

Volgens Independer zelf zou 5000 euro ook wel genoeg moeten zijn, ze zeggen namelijk dit:

[...]

Als het merendeel met 3000 euro ruim voldoende heeft heb je met 5000 euro ook nog gewoon een hele ruime dekking.
10000 is natuurlijk mooier maar lijkt overbodige luxe.
Had gisteren gevraagd maar deze constructie lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:40
birdibird schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:30:
Tip:
Je kan ook een losse aanvullende verzekeringen nemen.

Bijvoorbeeld: je neemt een Ziezo, Studentengoedverzekerd of Anderzorg en dan bij UMC zorgverzekering een los aanvullend pakket. Dat kan daar namelijk.
(je hoeft niet bij een UMC te werken, je kan het gewoon afsluiten zonder ziekenhuis-collectief)

Het voordeel bij de UMC aanvullende pakketten is dat ze budgetten hebben. Dus als je voor je rug bv naar een orthomanueel arts (budget beweegzorg) gaat of je wilt homeopathie oid (budget alternatief) dan heb je bij UMC geen onzin als max 40,- per consult per dag, maar kan je het volledige consult declareren. Ideaal!
Hoe kan je bij UMC alleen aanvullend verzekeren? Bij overstapreden kan ik wel opgeven 'Ik ben niet aansluitend verzekerd', maar dan moet ik nog steeds een basisverzekering kiezen.

[ Voor 67% gewijzigd door AquaSheep op 25-12-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
AquaSheep schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:52:
[...]

Hoe kan je bij UMC alleen aanvullend verzekeren? Bij overstapreden kan ik wel opgeven 'Ik ben niet aansluitend verzekerd', maar dan moet ik nog steeds een basisverzekering kiezen.
Je moet ze even bellen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Op dit moment zit ik bij Zilveren Kruis met Basis Zeker, eigen risico 385. Aanvullende verzekering van 4* en aanvullend tand 2*. Als bonus een extra aanvullend student-pakket, en/dus collectiviteitskorting van 14 euro. Totaal betaal ik 195 euro per maand. Dat gaat natuurlijk verder omhoog, op het moment kan ik het lijden maar vraag me wel sterk af wat wijsheid is, aangezien ik rond m'n 30e zo gezond ben als een vis. Hoe zouden jullie dit spelen? Het gaat natuurlijk wel om bedragen wat je kan besparen, maar de schade als er iets mis is, loopt nog veel harder op. So at the moment I'm wondering what wisdom is.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Die aanvullende verzekeringen, dat zijn nauwelijks "verzekeringen". Het zijn meer een soort betaalplannen voor aanvullende zorg.

Een echte verzekering dekt het risico boven datgene wat je zelf kunt dragen. Een aanvullende zorgverzekering dekt het risico wat je ook zelf zou kunen dragen. Een echte verzekering zou uitbetalen voor alle sessies fysiotherapie boven de 12. Een aanvullende verzekering zoals we die nu hebben betaalt juist de eerste 12.

Je kunt 100 euro per maand besparen door een eenvoudige verzekering af te sluiten. Dan heb je je extra eigen risico (500) en nog 700 voor tandarts en aanvullende zorg op je spaarrekening staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22
Racing_Reporter schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:29:
Op dit moment zit ik bij Zilveren Kruis met Basis Zeker, eigen risico 385. Aanvullende verzekering van 4* en aanvullend tand 2*. Als bonus een extra aanvullend student-pakket, en/dus collectiviteitskorting van 14 euro. Totaal betaal ik 195 euro per maand. Dat gaat natuurlijk verder omhoog, op het moment kan ik het lijden maar vraag me wel sterk af wat wijsheid is, aangezien ik rond m'n 30e zo gezond ben als een vis. Hoe zouden jullie dit spelen? Het gaat natuurlijk wel om bedragen wat je kan besparen, maar de schade als er iets mis is, loopt nog veel harder op. So at the moment I'm wondering what wisdom is.
Wat vooral interessant is wat je nu precies gebruikt van die aanvullende verzekeringen.

Fysio een paar keer per jaar en tandarts 2 keer controle zonder issues? Dan gauw die aanvullende verzekering opzeggen. Zoals gezegd bespaar je dan 1200 per jaar waarmee je toch wel een paar keer voor naar de tandarts en de fysio kunt gaan.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• info33
Zo,
Eindelijk ook de stap gemaakt en overgestapt , (van Menzis naar Andezorg)
Eigen risico 3x op max premie gezet ,betaling op Jaarbasis en als extra alleen 3xtandverzekering tot 250 €genomen
pakket 1 bla bla alles weggelaten.
voor 3 volwassenen ga ik nu 3240 betalen. ( en nog -17,50 via Cashbackl) + tandongevallen verzekering gratis via Independer.
Dus per persoon nog geen 90 euro per maand inc. Tandarts verzekering tot 250 € .

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik verwacht volgend jaar twee kronen te moeten krijgen, de hema vergoed zover ik tot nu heb gevonden het meest zonder voorwaarden. Of zie ik iets over het hoofd?

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
info33 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:53:
Zo,
Eindelijk ook de stap gemaakt en overgestapt , (van Menzis naar Andezorg)
Eigen risico 3x op max premie gezet ,betaling op Jaarbasis en als extra alleen 3xtandverzekering tot 250 €genomen
pakket 1 bla bla alles weggelaten.
voor 3 volwassenen ga ik nu 3240 betalen. ( en nog -17,50 via Cashbackl) + tandongevallen verzekering gratis via Independer.
Dus per persoon nog geen 90 euro per maand inc. Tandarts verzekering tot 250 € .
Voor mij het zelfde. Dit is de eerste keer in lang tijd dat ik wat gewijzigd heb aan mijn verzekeringen; Ik zat eerst bij Menzis met een basis verzekering met 385 euro eigen risico en aanvullende tandarts verzekering van max 250 per jaar en 80% vergoed. 133,50 euro moest het allemaal kosten. Bij Anderzorg was ik met een eigen risico van 885 euro in totaal 93,50 euro kwijt. Zelfs als ik mijn eigen risico maximaal zou benutten moet ik maar 20 euro bijbetalen. Voor 40 euro per maand minder prima loop ik dat risico wel. Ik heb het zelfde ook direct voor mijn vriendin geregeld. Zij gaat per maand 50 euro minder betalen.

Geweldig topic dit. Iedereen bedankt voor alle informatie.

Idempotent.

• info33
MainframeX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:09:
[...]

Voor mij het zelfde. Dit is de eerste keer in lang tijd dat ik wat gewijzigd heb aan mijn verzekeringen; Ik zat eerst bij Menzis met een basis verzekering met 385 euro eigen risico en aanvullende tandarts verzekering van max 250 per jaar en 80% vergoed. 133,50 euro moest het allemaal kosten. Bij Anderzorg was ik met een eigen risico van 885 euro in totaal 93,50 euro kwijt. Zelfs als ik mijn eigen risico maximaal zou benutten moet ik maar 20 euro bijbetalen. Voor 40 euro per maand minder prima loop ik dat risico wel. Ik heb het zelfde ook direct voor mijn vriendin geregeld. Zij gaat per maand 50 euro minder betalen.

Geweldig topic dit. Iedereen bedankt voor alle informatie.
Als je/jullie de mogelijkheid hebben , dan ook gelijk voor het hele jaar in eenkeer betalen scheelt ook 2% ;)

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
info33 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:16:
[...]

Als je/jullie de mogelijkheid hebben , dan ook gelijk voor het hele jaar in eenkeer betalen scheelt ook 2% ;)
Ja die mogelijkheid kreeg ik niet geboden helaas. Ik heb in ieder geval de cashback via pricewise gedaan dus dat scheelde ook al weer 25 euro per polis.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik zag dat je bij Zilveren Kruis je aanvullende verzekeringen kan houden en alleen de basisverzekering kan opzeggen. Handig!

Dus dit wordt mijn keuze voor volgend jaar:
-Anderzorg 885 ER
-Tand basis en Aanvullend 1 ster van Zilveren Kruis SGV
-Extra Zorg 1 van UMC

plus: reisverzekering 365 dagen die het verplichte & vrijwillige eigen risico dekt in het buitenland!

[ Voor 16% gewijzigd door birdibird op 28-12-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
Ik zie dat bij de meesten, ook de grote gevestigde namen nog steeds staat dat de onderhandelingen met ziekenhuizen nog gaande zijn.
Oftewel, je kan nog helemaal niet goed vergelijken, want je weet nog niet welke verzekeraar daadwerkelijk met je gewenste ziekenhuizen een partnership afsluit..

Moet ik dan wachten tot de 31e ofzo?

Vorig jaar had mijn oude verzekeraar al voor de 20e het jaarbedrag afgeschreven, terwijl ik toen ook nog niet goed kon vergelijken! Ze beloofden het na de overstap uiterlijk begin februari terug te storten 8)7 dan zou ik de premie van de nieuwe verzekering niet kunnen betalen dus dat heb ik direct gestorneerd.

Hoop dat dat dit keer beter loopt.

Ben wel verbaasd om te lezen dat gezonde mensen van rond de 30 hier posten dat ze rustig €195 per maand hebben betaald.. terwijl hun tandarts kosten in een heel jaar nog niet eens op 200 euro zit. 8)7 dan ben je niet wijs maar snap ik wel hoe simpel het is om de zorgverzekering elk jaar duurder te maken.

Mensen denk alsjeblieft verder dan je neus lang is zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Weinig gelezen over OHRA in dit topic dit jaar.
Ik blijf lekker zitten, vind het wel gemakkelijk en overzichtelijk. Kost mij niet een kapitaal en voor zo ver ik weet is er redelijk wat gedekt, prettig vind ik ook het gespreid betalen van eigen risico gezien ik dat helaas wel elk jaar kwijt ben.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
MainframeX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:20:
[...]

Ja die mogelijkheid kreeg ik niet geboden helaas. Ik heb in ieder geval de cashback via pricewise gedaan dus dat scheelde ook al weer 25 euro per polis.
Bel even op naar ander zorg, dan kunnen ze het vast voor je fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Jazco2nd Duidelijk dat je enkel wat laatste berichten (selectief) gelezen heb die 200 euro is maar 1 persoon de rest betaald liever zo weinig mogelijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099713

Gekozen voor Anderzorg met maximale ER en jaarlijks betalen via CashbackXL en Independer. Tevens gekozen voor acceptgiro. Nu las ik hier ergens dat een acceptgiro €1,50 kost terwijl dat er niet bij staat. Als dat er stond had ik wel voor automatische incasso gekozen. Toch maar eens kijken hoe ik dat kan aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1099713 op 28-12-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:13
Het aanpassen van de betaling bij Anderzog kan gewoon online op "mijn anderzorg" Ook kan je dit wijzigenen van maandelijke betaling naar jaarlijkse en visaversa.

Wij zijn dit jaar weer overgestapt van Anderzorg naar Ziezo selectief, Flevoziekenhuis in Almere is gewoon gecontacteerd wat voor ons voldoende is. Volgend jaar waarschijnlijk weer terug naar Anderzorg. Dit allemaal via Cashbackxxl. :)

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099713

Vorig jaar had ik ook een verzekering met niet alle ziekenhuizen. Na het gezeur van failliet gaande ziekenhuizen ben ik er toch anders over na gaan denken. Dan moet je ineens (veel) verder weg je zorg krijgen. Tevens vraag ik me af wat er gebeurd als ik een zeldzame ziekte krijg (of kanker met een bepaalde behandeling) welke alleen in bijvoorbeeld het VuMC te behandelen is, en welke dan net niet in het contract staat. Dan krijg ik zorg in een ander (lees: mindere) ziekenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099713 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:04:
Vorig jaar had ik ook een verzekering met niet alle ziekenhuizen. Na het gezeur van failliet gaande ziekenhuizen ben ik er toch anders over na gaan denken. Dan moet je ineens (veel) verder weg je zorg krijgen. Tevens vraag ik me af wat er gebeurd als ik een zeldzame ziekte krijg (of kanker met een bepaalde behandeling) welke alleen in bijvoorbeeld het VuMC te behandelen is, en welke dan net niet in het contract staat. Dan krijg ik zorg in een ander (lees: mindere) ziekenhuis?
Restitutie polis zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
Anoniem: 1099713 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:04:
Dan krijg je een doorverwijzing mee en dan wordt VuMC plotseling wel vergoed door elke zorgverzekering.

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
CyberFR schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:14:
[...]

Dan krijg je een doorverwijzing mee en dan wordt VuMC plotseling wel vergoed door elke zorgverzekering.
En toch was er laatst een draadje op Twitter over een budget polis en 25% zelf betalen vanwege geen vergoeding voor een specifieke behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
Roos79 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:40:
[...]

En toch was er laatst een draadje op Twitter over een budget polis en 25% zelf betalen vanwege geen vergoeding voor een specifieke behandeling.
Heb ik niet gelezen. Maar als jij een doorverwijzing krijgt van ziekenhuis-1 dat je naar VuMC moet voor de behandeling omdat zij deze goed kunnen uitvoeren en een andere niet of minder goed en je heb dit op papier staan (doorverwijzingsbrief) dan krijg je op het eigen risico na gewoon 100% vergoed.

Je moet wel de 25% betalen als jij ziekenhuis-1 niet heen wil gaan engelijk naar de VuMC gaat.
Dat zal wel in het twitter bericht gebeurd zijn denk ik. Maar heb het bericht niet gelezen dus...

Edit:
Zorgverzekeraars proberen hun product te verkopen net zoals Apple Benley dat doet.
Ze proberen je vaak op je emoties in te spelen. Laatst kregen mijn ouders nadat ze hun polis hadden opgezegt na jaren klant te zijn geweest. "Weet u zeker dat u volgend jaar wel goed verzekered ben?
U kunt nog terug komen en dat weet u dit zeker."

[ Voor 18% gewijzigd door CyberFR op 28-12-2018 14:37 ]

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19
CyberFR schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:57:
[...]

Heb ik niet gelezen. Maar als jij een doorverwijzing krijgt van ziekenhuis-1 dat je naar VuMC moet voor de behandeling omdat zij deze goed kunnen uitvoeren en een andere niet of minder goed en je heb dit op papier staan (doorverwijzingsbrief) dan krijg je op het eigen risico na gewoon 100% vergoed.

Je moet wel de 25% betalen als jij ziekenhuis-1 niet heen wil gaan engelijk naar de VuMC gaat.
Dat zal wel in het twitter bericht gebeurd zijn denk ik. Maar heb het bericht niet gelezen dus...

Edit:
Zorgverzekeraars proberen hun product te verkopen net zoals Apple dat doet.
Ze proberen je vaak op je emoties in te spelen. Laatst kregen mijn ouders nadat ze hun polis hadden opgezegt na jaren klant te zijn geweest. "Weet u zeker dat u volgend jaar wel goed verzekered ben?
U kunt nog terug komen en dat weet u dit zeker."
Blijkbaar zit de jalouzie blink hoog bij jou, want dat heeft helemaal niets met Apple te maken. Dat doet ieder zelfrespecterend bedrijf als je overstapt.

Daarnaast heerst er in Nederland een groot misverstand qua zorgverzekering, en dat zie je ook terug in dit topic. Een zorgverzekering betaal je niet voor je zelf, maar om de zorg in Nederland betaalbaar te houden; het grootste deel van de premies wordt namelijk niet uitgegeven aan de zorg die jij persoonlijk nodig hebt. Als we allemaal voor een dubbeletje op de eerste rij gaan zitten, krijg je inderdaad situaties waarbij je niet meer bij ieder ziekenhuis terecht kunt. Maar daar betaal je dan ook voor (of eigenlijk, niet voor). Dit is een trent die al jaren speelt, en de komende jaren niet beter gaat worden. Dan komen we straks in een situatie zoals in de Verendige Staten: mensen breken hun been, maar willen niet geholpen worden omdat het 10.000 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
ThomasG schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:21:
[...]
Blijkbaar zit de jalouzie blink hoog bij jou, want dat heeft helemaal niets met Apple te maken. Dat doet ieder zelfrespecterend bedrijf als je overstapt.
???? Het zal wel aan mij liggen. Zal wel een edit maken met een ander merk erin wat minder gevoelig ligt dan vallend fruit. Het was maar een voorbeeld.

Maar ja, je heb wel een punt, ik ben heel erg jaloers aangelegd en allergies voor teveel betalen.

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:11:
[...]

Helaas heb ik geen collectief, behalve hun eigen collectief. Ik heb iig de aanvraag ingediend, hopelijk reageren ze snel. Wel had ik al terug gekregen van ze dat als zij het weigeren, de huidige verzekering niet op is gezegd.
En geweigerd bij ONVZ. Wat ze eigenlijk zeggen is dat je verwacht zorgkosten te maken, en dat je daarom niet de duurste aanvullende verzekering kunt nemen. Tsja, het blijft een verzekeraar ... 8)7

Nu maar snel verder kijken.

Iemand trouwens een idee of Zilveren Kruis iets als een ledenclub heeft, zodat je collectieve korting krijgt?

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 28-12-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 21:01
ThomasG schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:21:
[...]

Daarnaast heerst er in Nederland een groot misverstand qua zorgverzekering, en dat zie je ook terug in dit topic. Een zorgverzekering betaal je niet voor je zelf, maar om de zorg in Nederland betaalbaar te houden; het grootste deel van de premies wordt namelijk niet uitgegeven aan de zorg die jij persoonlijk nodig hebt. Als we allemaal voor een dubbeletje op de eerste rij gaan zitten, krijg je inderdaad situaties waarbij je niet meer bij ieder ziekenhuis terecht kunt. Maar daar betaal je dan ook voor (of eigenlijk, niet voor). Dit is een trent die al jaren speelt, en de komende jaren niet beter gaat worden. Dan komen we straks in een situatie zoals in de Verendige Staten: mensen breken hun been, maar willen niet geholpen worden omdat het 10.000 euro kost.
En dat is weer een resultaat van een systeem waarbij iedereen zich in meer- of mindere mate genaaid voelt. Degene die zelden zorg nodig heeft betaald jaren premie en als er dan een keer iets nodig is dan gaat eerst het volledige eigen risico er doorheen. Degene die elk jaar veel zorg nodig heeft betaald naast de premie elk jaar de volle mep eigen risico. Dat zorg duur is hebben we inmiddels wel in de gaten, maar zo werkt een eigen risico alleen maar averechts.

Komend jaar zitten er bij mij behoorlijk wat tandartskosten aan te komen. Er zijn allerlei aanvullende verzekeringen, maar daarbij betaal je 2/3e van het maximaal te claimen bedrag aan premie voor de aanvullende verzekering. Dan heeft het geen zin meer en kun je vaak beter gewoon de zorg zelf betalen en hopen dat je nog wat kunt aftrekken van je inkomstenbelasting voor de gemaakte kosten.

Betalen voor een verzekering is prima, maar verplicht (veel) geld betalen en vervolgens nog alle kosten zelf betalen schiet niet op. Ja, ik begrijp dat een langdurige ziekenhuisopname over het algemeen wordt vergoed en veel meer kost dan de premie per jaar per persoon. Maar als je dat niet verwacht is het toch logisch dat je gaat shoppen voor een goedkopere verzekering? Daarbij is het inmiddels compleet ondoorzichtig wat nu wel of niet is gecontracteerd met welke zorgverzekering. Zorgverzekering, we zijn het allemaal verplicht af te nemen maar weinigen snappen er nog iets van of vinden het systeem ook maar enigszins rechtvaardig.

Zelf na wat overwegingen over Hema en FBTO zorgverzekering met aanvullende tandartsverzekering á 500 Euro blijf ik waarschijnlijk net als dit jaar bij Anderzorg maar dan met minimaal eigen risico en 250 Euro / 75% tandartsverzekering. Die tandartsverzekering kan financieel nog wel uit en levert ook daadwerkelijk wat op. Dat betaal ik weer per jaar voor de paar procent korting, op de bankrekening brengt het geld toch niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@pven En DSW geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:05:
[...]

En geweigerd bij ONVZ. Wat ze eigenlijk zeggen is dat je verwacht zorgkosten te maken, en dat je daarom niet de duurste aanvullende verzekering kunt nemen. Tsja, het blijft een verzekeraar ... 8)7
Het blijft inderdaad een verzekeraar, geen gratis-zorg-weggeef-organisatie. Verzekeringen werken op basis van het feit dat een groot aantal mensen een relatief klein bedrag betaalt voor zorg die ze in de meeste gevallen niet nodig hebben. De premie is gebaseerd op die statistiek. Als iedereen doet zoals jij en alleen een "verzekering" neemt voor zorg waarvan al zeker is dat je die nodig hebt, dan werkt het systeem niet meer, want dan betaalt iedereen veel te weinig.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
CyberFR schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:57:
Niet 'gewoon' en daar zit een deel van het probleem: deze doorverwijzingen blijken in de praktijk met veel ruis en gedoe te maken. De zorgverzekeraars vergoeden niet 'gewoon' maar werpen hier bewuste drempels op en betalen niet zomaar. Dat risico ligt dan dus bij het nieuwe ziekenhuis, die daar helemaal niet zomaar zin in hebben en dus in eerste instantie patienten afhouden. Want zolang een patient nog niet is aangenomen bij hun ziekenhuis is het niet hun patient en dus niet hun verantwoording.
Ben je handig en goed in contracten en heb je zin om daar een flink punt van te maken, dan krijg je het na een tijdje waarschijnlijk (niet altijd, maar waarschijnlijk) voor elkaar.
Maar voor iedere persoon die er doorheen komt, haken er ook een aantal af.

Let op: dit is de bedoeling. DIT is hoe zorgpolissen nu hun zorgkosten proberen te beperken: door drempels op te werpen zodat mensen niet terecht komen bij de juiste zorg. En met als extra bonus: als je als verzekeraar je verzekerden flink in de kou laat staan en het duurt lang genoeg, dan stappen de mensen die wel zorg nodig hebben uiteindelijk over. En dan kun je zelf goedkope polissen aan blijven bieden aan mensen die die zorg niet nodig hebben, met de schijn dat het allemaal goed geregeld is tot het moment dat je er ook daadwerkelijk gebruik van moet maken.
Nog een caveat. De budgetpolissen vergoeden tot een bepaald bedrag van het bij hun gecontracteerde tarief. Omdat die tarieven niet op zich staan maar samengesteld worden uit de totale kosten van het ziekenhuis, kunnen bepaalde dbc's veel duurder of juist veel goedkoper zijn dan redelijk is. Dat kan betekenen dat je dus veel meer dan 25% van de rekening zelf betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:18:
[...]

Het blijft inderdaad een verzekeraar, geen gratis-zorg-weggeef-organisatie. Verzekeringen werken op basis van het feit dat een groot aantal mensen een relatief klein bedrag betaalt voor zorg die ze in de meeste gevallen niet nodig hebben. De premie is gebaseerd op die statistiek. Als iedereen doet zoals jij en alleen een "verzekering" neemt voor zorg waarvan al zeker is dat je die nodig hebt, dan werkt het systeem niet meer, want dan betaalt iedereen veel te weinig.
Mee eens hoor, ik begrijp ze prima. Dat is nou eenmaal hoe het werkt. No hard feelings, het is alleen vervelend als je wel iets mankeert. :)

@Roos79 DSW lijkt heel erg op Stad Holland zie ik. Maar ze vergoeden her-en-der wat minder, ze missen het top-pakket van Stad Holland, of ik zie het niet (27 fysio ipv 36, en minder orthodontie)

Als iemand overigens tips heeft voor zoveel mogelijk fysio: graag! Ik ben nu bij Ziveren Kruis en Stad Holland aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@pven Daar betaal je dan ook flink meer voor 😱
Dat zou ik dan ook vergelijken met elkaar en kijken of je dat er ook gaat uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Roos79 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:58:
@pven Daar betaal je dan ook flink meer voor 😱
Dat zou ik dan ook vergelijken met elkaar en kijken of je dat er ook gaat uithalen?
Daar heb ik uiteraard al naar gekeken, dat haal ik er helaas gemakkelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:50:
[...]

Mee eens hoor, ik begrijp ze prima. Dat is nou eenmaal hoe het werkt. No hard feelings, het is alleen vervelend als je wel iets mankeert. :)

@Roos79 DSW lijkt heel erg op Stad Holland zie ik. Maar ze vergoeden her-en-der wat minder, ze missen het top-pakket van Stad Holland, of ik zie het niet (27 fysio ipv 36, en minder orthodontie)

Als iemand overigens tips heeft voor zoveel mogelijk fysio: graag! Ik ben nu bij Ziveren Kruis en Stad Holland aan het kijken.
OZF is een dochtermaatschappij van Zilveren Kruis en daar kun je gebruik maken van het collectief Stichting Zorg voor Koopkracht. Kijk anders ook eens op de site, staan nog meer opties: http://www.zorgvoorkoopkracht.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Frieda schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:17:
[...]

OZF is een dochtermaatschappij van Zilveren Kruis en daar kun je gebruik maken van het collectief Stichting Zorg voor Koopkracht. Kijk anders ook eens op de site, staan nog meer opties: http://www.zorgvoorkoopkracht.nl
Erg interessant. Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
pven schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:05:
[...]

Nu maar snel verder kijken.

Iemand trouwens een idee of Zilveren Kruis iets als een ledenclub heeft, zodat je collectieve korting krijgt?
https://www.ledenvereniging.nl

Had ik vorig jaar gedaan, aangevraagd via cashbackxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@pven maar heeft Zilveren kruis ook geen acceptatie gedoe?
Je zit nu met de laatste dag van overstappen bijna dus daar moet je nu wel echt rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Roos79 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:40:
@pven maar heeft Zilveren kruis ook geen acceptatie gedoe?
Je zit nu met de laatste dag van overstappen bijna dus daar moet je nu wel echt rekening mee houden?
Bij zowel Zilveren Kruis als Stad Holland accepteren ze iedereen voor de aanvullende verzekering (is na wat zoeken op beide sites te vinden). Het lijkt alsof alleen de verzekeringen die onbeperkte fysio aanbieden voorwaarden stellen, wat op zich verklaarbaar is.

Vanavond ga ik eens verder kijken naar beide genoemde zorgverzekeringen.

Voor het beeld wat we ongeveer aan zorg nodig hebben:
• veel fysio voor mijn vrouw, daarbij nog wat manuele therapie, chiropractie en podotherapie
• vermoedelijk een beugel voor een van de kinderen in 2020
• allemaal bril dragend
En ik mis vast nog iets ...

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 28-12-2018 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@pven zolang je geen tandarts toevoegt idd is het niet zo’n probleem 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Roos79 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:02:
Tandarts is de moeite niet. Dat scheelt inderdaad weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03
Mijn vriendin zit bij FBTO en wil kijken of ze naar een andere verzekering over kan stappen.
Nu eist FBTO dat ze via DigiD met sms of via de app inlogt. Dus dat hebben we via Digid aangevraagd, maar nu komt het: over 3 werkdagen ontvangt ze de activatiecode, maar we zijn nog tot 4 januari op vakantie.

Kan ze nu het beste telefonisch haar verzekering opzeggen bij FBTO en dan direct bij terugkomst een andere verzekering afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Opzeggen doet je nieuwe verzekering @Binnetie
Afsluiten moet dit jaar nog.

[ Voor 24% gewijzigd door hjs op 28-12-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xatduty
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 22:14
@Binnetie dat is het beste, je moet voor 1 januari opzeggen en vervolgens heb je tot 31 januari de tijd om een nieuwe verzekering af te sluiten. Zorg wel dat je dit op tijd doet want anders krijg je een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
incaz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:47:
[...]

Niet 'gewoon' en daar zit een deel van het probleem: deze doorverwijzingen blijken in de praktijk met veel ruis en gedoe te maken. ziekenhuis is het niet hun patient en dus niet hun verantwoording.
Ik mag hopen dat je niet gelijk heb dat er zo wordt gespeeld. Dat druist tegen hun eigen voorwaarde in en wellicht denk ik de wet in naar dat zou ik moeten nakijken.
Op hun eigen site en voorwaarden staat namelijk:

in elk ziekenhuis 100% vergoed
U krijgt 100% vergoed in elk ziekenhuis in Nederland voor:

Spoedeisende hulp. Ook als u vanaf de spoedeisende hulp meteen wordt opgenomen in een niet-geselecteerde ziekenhuis. De vervolgbehandelingen en nacontroles in het niet-geselecteerde ziekenhuis die nog horen bij uw bezoek aan de spoedeisende hulp vallen ook onder deze vergoeding. En ook een spoedbehandeling op de polikliniek binnen 24 uur nadat u de verwijzing kreeg.
U krijgt 100% vergoed bij alle regulier door Zilveren Kruis gecontracteerde ziekenhuizen voor:

Een behandeling waarvoor u door een medisch specialist bent doorverwezen naar een medisch specialist van een niet-geselecteerd ziekenhuis. Dit noemen we een tertiaire verwijzing. Ook de vervolgbehandelingen, nacontroles en interne doorverwijzing in het niet-geselecteerde ziekenhuis horen bij deze zorg.

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
CyberFR schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:01:
Ik mag hopen dat je niet gelijk heb dat er zo wordt gespeeld. Dat druist tegen hun eigen voorwaarde in en wellicht denk ik de wet in naar dat zou ik moeten nakijken.
Ja, dat is tegen de wet, maar de wet is maar zoveel waard als die actief gehandhaafd wordt. En het wordt niet centraal gehandhaafd. Dus kunnen ze precies zoveel frictie invoeren dat het net een deel van de mensen ontmoedigt, terwijl als je echt doorzet het rechtgezet wordt net voor het naar de rechter, de NZa of de Inspectie gaat - maar alleen voor jouw individuele geval, niet algemeen.

En dat is ook de kunst van een ontmoedigingsbeleid. Het wordt door niemand echt expliciet bepaald, niet openlijk althans, want dat zou idd tegen de wet zijn. In plaats daarvan zijn er allemaal plekken waar de gewone regels en medewerkers deze uitzondering toevallig niet kennen. Als jij niet aangeeft dat je weet hoe het zit dan wordt dat niet uitgezocht. Ben je assertief genoeg dan kom je er uiteindelijk waarschijnlijk wel doorheen - maar het systeem werkt zo omdat het een deel van de mensen ontmoedigt en zo dus mensen zorg ontzegt of hogere kosten oplevert dan zou moeten.

(Een ander voorbeeld op een veel lager niveau is de moeite rondom medische noodzaak van niet-generieke middelen. Er staat in de voorwaarden ook dat je er een medische noodzaak is om een bepaald middel te hebben dat niet het preferente geneesmiddel is, je dat middel gewoon moet krijgen.
Alleen... in het contract van de apotheek kan staan dat zij dat in principe niet vergoed krijgen, of dat er eerst een stapel formulieren ingevuld moet worden. Daarmee wast de verzekeraar hun handen in onschuld: zij hebben dit op papier helemaal gedekt. Bel je ze, dan zal de helpdesk ook verzekeren dat je dat gewoon hoort te krijgen. Dat de apotheek dat vervolgens uit eigen zak vergoedt, zeggen ze er niet bij.
En die apothekers, die instrueren hun assistenten vervolgens om gewoon dat middel niet te geven of bijbetaling te eisen. Daar sta je dan als patient met twee tegenstrijdige verhalen en als je niet flink stennis schopt, dan pas jij uiteindelijk het verschil bij, ook al staat het nog zo mooi in je polis. Gelijk hebben is niet automatisch gelijk krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pffff, ik ben er aan uit.

We stappen over van de Friesland naar Stad Holland. Voor mezelf neem ik basis + standaard av, voor mijn vrouw en kinderen neem ik basis + riant. Uiteindelijk kost dat 324,75 euro per maand ... maar ja: je moet iets, als je zorg nodig hebt. Stad Holland vermeld bij de av dat 'iedereen wordt geaccepteerd, ongeacht leeftijd of gezondheid', dus ik vermoed dat het deze keer niet af wordt gewezen.

Voor details: zoek terug in dit topic. ;)

Weet iemand toevallig of ik in de problemen kan komen met de huidige zorgverzekering, als de opzegging te laat doorkomt, of als Stad Holland ons toch mocht weigeren? Ik wil sowieso weg bij de Friesland.

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 28-12-2018 23:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor het zoveelste jaar een restitutiepolis bij OHRA, waardoor ik per maand meer betaal dan strikt noodzakelijk. Ik maak ook al jaren geen gebruik van de verzekering omdat ik gelukkig vrij gezond ben, dus het zou goedkoper kunnen. Toch heb ik dus alweer gekozen voor een relatief dure verzekering, de reden is heel simpel.

Naar mijn mening is het bezopen dat een verzekeraar besluit of ik wel of niet naar een bepaalde behandelaar mag, dus ik wil een restitutiepolis. Maar dan wel een zuivere, waarbij de verzekeraar niet alsnog minder dan 100% marktconform uitkeert bij een niet-gecontracteerde aanbieder. Gelukkig ziet de NZa hier sinds 2017 op toe (en ineens bestaat nu de 'combinatiepolis', die effectief amper verschilt van een naturapolis).

Ook geeft OHRA aan dat ik kan bellen wanneer een zorgaanbieder me weigert omdat het omzetplafond bereikt is. Ze nemen dan contact op met de zorgaanbieder om ervoor te zorgen dat ik alsnog daar behandeld kan worden. Zonder deze optie is een restitutiepolis namelijk alsnog een wassen neus: ik mag wel overal naartoe, maar als de verzekeraar de aanbieder niet betaalt, dan weigert de aanbieder me (terecht) alsnog. Ik zou dan alsnog geen vrije artsenkeuze hebben en daar is het me nou net om te doen.

Een principe mag een paar tientjes kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door Bundin op 28-12-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Roos79 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:02:
Verklaar je nader? Want ik heb tandarts juist toegevoegd. Volgens mij is 1 gaatje + 2 controles al voordeliger met een extra verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
grote_oever schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:20:
[...]

Verklaar je nader? Want ik heb tandarts juist toegevoegd. Volgens mij is 1 gaatje + 2 controles al voordeliger met een extra verwerking.
Omdat je bij tand verzekering een acceptatie dingetje heb bij zilveren kruis dat staat ook op de site (niet bij allen)
https://www.zilverenkruis...ring/Paginas/default.aspx
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste