Ook van plan te wisselen, maar zie nu het artikel om nog even te wachten. Gaan de premies nog omlaag richting eind december?
@Anoniem: 886251, bij DSW krijg je alleen een factuur als er geen contract is, anders wordt het rechtstreeks vergoed.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Nee, de premies gaan niet omlaag, wel kan het duidelijker worden welke ziekenhuizen wel of niet gecontracteerd zijn bij een bepaalde verzekeraar.Dirk0s schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:30:
Ook van plan te wisselen, maar zie nu het artikel om nog even te wachten. Gaan de premies nog omlaag richting eind december?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik ga denk ik voor deze:
CashbackXL-> Independer (ivm gratis tand verzekering) -> Anderzorg
Basis + Max ER.
Via cashback 17,5 euro
Totaal: 83x12 = 996 - 17,5 = 978,5
978,5 / 12 = 81,55 PM
CashbackXL-> Independer (ivm gratis tand verzekering) -> Anderzorg
Basis + Max ER.
Via cashback 17,5 euro
Totaal: 83x12 = 996 - 17,5 = 978,5
978,5 / 12 = 81,55 PM
Hebben jullie ervaring met OHRA? Volgens mij hebben die best een prima aanbod. Wat zoek ik:
- Restitutiepolis
- 885 euro ER
- 9x fysio (wordt ook echt opgemaakt)
- 250 euro tandarts (wordt ook echt opgemaakt)
Ik kom bij OHRA dan op 115,88 euro per maand incl. fysio en tandarts. Ik kan dit zo snel niet goedkoper vinden elders, jullie?
- Restitutiepolis
- 885 euro ER
Ik kom bij OHRA dan op 115,88 euro per maand incl. fysio en tandarts. Ik kan dit zo snel niet goedkoper vinden elders, jullie?
Ik zat altijd bij ZieZo en was daar tevreden over.. ze zijn alleen van 3 ziekenhuizen naar 1 gegaan met het selectieve pakket..
Daarom maar anderzorg gepakt, mede doordat ik iets ga verhuizen en dus een andere een stukje dichterbij is.. 83 euro met jaarbetaling.. Vind t prima zo
Daarom maar anderzorg gepakt, mede doordat ik iets ga verhuizen en dus een andere een stukje dichterbij is.. 83 euro met jaarbetaling.. Vind t prima zo
Voor mijn vrouw verwachten we geen kosten en ze is regelmatig buiten Europa, vandaar deze keuze:
CashbackXL > Pricewise > Anderzorg Basis + Buitenland & Tandongeval, Max ER (€ 885).
€ 987,24 per jaar (incl. 2% korting bij jaarbetaling)
€ 22,50 cashback
= € 964,74 / 12 = gemiddeld € 80,39 per maand
Voor onze zoon en ik, want ook wij zijn regelmatig buiten Europa. Ik verwacht voor mijzelf een operatie uit de aanvullende verzekering twv ± € 400, vandaar deze keuze:
CashbackXL > Promovendum Basis + Aanvullend Royaal, Max ER (€ 885).
€ 1264,80 per jaar (helaas geen korting bij jaarbetaling)
€ 25,00 cashback
= € 1239,80 / 12 = gemiddeld € 103,31 per maand
CashbackXL > Pricewise > Anderzorg Basis + Buitenland & Tandongeval, Max ER (€ 885).
€ 987,24 per jaar (incl. 2% korting bij jaarbetaling)
€ 22,50 cashback
= € 964,74 / 12 = gemiddeld € 80,39 per maand
Voor onze zoon en ik, want ook wij zijn regelmatig buiten Europa. Ik verwacht voor mijzelf een operatie uit de aanvullende verzekering twv ± € 400, vandaar deze keuze:
CashbackXL > Promovendum Basis + Aanvullend Royaal, Max ER (€ 885).
€ 1264,80 per jaar (helaas geen korting bij jaarbetaling)
€ 25,00 cashback
= € 1239,80 / 12 = gemiddeld € 103,31 per maand
Lekker!
Vorig jaar kon je via de consumentenbond via een collectief 10 EUR korting krijgen. Bij mijn verlenging staat die er ook nog in dus ik blijf bij Ohra, zelfde pakket maar dan 108 en inderdaad volledoge vrije keuze bij een 385 EIgen Risico.Spixo schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:27:
Hebben jullie ervaring met OHRA? Volgens mij hebben die best een prima aanbod. Wat zoek ik:
- Restitutiepolis
- 885 euro ER
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
... en ik zag op mijn nieuwe zorgpas dat de klantenservice niet meer te bereiken is op 071 751 00 98 maar op 0900 0400 309.ID-College schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:43:
Ik zat altijd bij ZieZo en was daar tevreden over.. ze zijn alleen van 3 ziekenhuizen naar 1 gegaan met het selectieve pakket..
Ik zit al jaren bij Ditzo wat super bevalt. Veel dekking en tot op heden geen gezeur. Het enige nadeel is dat je vastzit aan duur aanvullend pakket als je je wilt verzekeren voor spoedeisende hulp in het buitenland (>100% NL tarief) en repatriëring.
Nu op Anderzorg uitgekomen, maar zit wel met een dingetje. Ik krijg via Ditzo bepaalde (merk) zalf vergoed die voor mij erg goed werkt. Ik kan er maar niet achter komen of ik bij Anderzorg het risico loop dit niet vergoed te krijgen. Dan is mn prijsvoordeel zo weg nl.
Nu op Anderzorg uitgekomen, maar zit wel met een dingetje. Ik krijg via Ditzo bepaalde (merk) zalf vergoed die voor mij erg goed werkt. Ik kan er maar niet achter komen of ik bij Anderzorg het risico loop dit niet vergoed te krijgen. Dan is mn prijsvoordeel zo weg nl.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
edit:
Voegde weinig toe
Voegde weinig toe
[ Voor 89% gewijzigd door anandus op 09-12-2018 12:49 ]
Helaas zit het geld bij de verzekeraars. Je kan proberen het op arts voorschrift te krijgen van je HA als Anderzorg het niet wil vergoeden. Persoonlijk vind ik Anderzorg altijd wel coulant.VidaR-9 schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:16:
Ik zit al jaren bij Ditzo wat super bevalt. Veel dekking en tot op heden geen gezeur. Het enige nadeel is dat je vastzit aan duur aanvullend pakket als je je wilt verzekeren voor spoedeisende hulp in het buitenland (>100% NL tarief) en repatriëring.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Iemand ervaring met de Hema zorgverzekeringen?Predje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:26:
Iemand toevallig ervaring met HEMA verzekeringen?
Toch maar eens flink verdiept en wij kunnen bij HEMA echt veel besparen.
Zelf heb ik genoeg aan max eigen risico (0 zorg nodig gehad afgelopen 15 jaar, ook geen tandarts buiten controle).
Vriendin wel veel zorg en ook veel tandarts.
Kids zijn voor alles meeverzekerd.
HEMA accepteert maximale tandverzekering zonder eisen (zo lijkt het).
Daarnaast 10% korting op alles bij HEMA (komen we veel i.v.m. kleine kinderen).
De website is ook duidelijk. Iemand goede redenen om niet voor HEMA te gaan? (is een dochter van Menzis)
Ook maar wisselen dan. Van 91 Euro naar 99 Euro. Gaat me een beetje te ver.
Iemand een aanrader / link voor speciale kortingen?
[ Voor 26% gewijzigd door SaraNostra op 09-12-2018 21:01 ]
Heb je dit topic al doorgenomen?SaraNostra schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:01:
Lekker!
Het hele circus afschaffen lijkt me een betere oplossing.sambalbaj schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:02:
[...]
Dat mag de overheid eens gaan verplichten: alle contracten afsluiten voor 1 december.
"When you grow up your heart dies"
Op dit moment zit ik bij Ziezo met een eigen risico van 885,- euro. Ik wil graag terug naar het standaard eigen risico van 385,- euro.
Kan ik deze aanpassing laten doen door bijvoorbeeld Pricewise of Indipender zodat ik een cashback kan krijgen via CashbackXL?
Kan ik deze aanpassing laten doen door bijvoorbeeld Pricewise of Indipender zodat ik een cashback kan krijgen via CashbackXL?
@Anoniem: 915187 Misschien nog een handige link voor in de topicstart: https://zorgverzekeringskaart.nl/
Daarmee kun je wat makkelijker de verschillen tussen verzekeringen onderling bekijken.
Ik kreeg de link van Anderzorg toen ik contact met hun had over een aanvullende module.
Daarmee kun je wat makkelijker de verschillen tussen verzekeringen onderling bekijken.
Ik kreeg de link van Anderzorg toen ik contact met hun had over een aanvullende module.
https://www.zorgwijzer.nl...j-aanvullende-verzekeringAlle zorgverzekeringskaarten voldoen bij alle verzekeraars aan een standaard format waarbij de informatie op dezelfde wijze en in dezelfde volgorde wordt weergegeven. Dat maakt het volgens ZN gemakkelijker om verschillende polissen met elkaar te vergelijken. Juist voor de aanvullende verzekering is dit belangrijk, omdat de verschillen in de dekking groter zijn dan bij de basisverzekering.
[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2018 20:52 ]
^^^^ Kandidaat voor zo'n kek pinnetje van de post
Sometimes you need to plan for coincidence
Hartelijk dank.ThinkPadd schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:51:
@Anoniem: 915187 Misschien nog een handige link voor in de topicstart: https://zorgverzekeringskaart.nl/
Wist van het bestaan, kon het maar niet meer terugvinden. Happy!!!
Wat is er dan zo vreselijk aan Anderzorg als je ze amper nodig hebt?Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:28:
Ik kijk alleen naar de prijs, ik ben eigenlijk nooit ziek en mocht dat komend jaar wel gebeuren en ik ben duurder uit dan hop ik wel weer over naar een andere verzekeraar. Ik heb jaren bij Anderzorg gezeten maar wat een vreselijk bedrijf is dat zeg. Nu dus op zoek naar iets anders, en voor mij kan het zelfs goedkoper.
Anderzorg jaarpremie betalen en hoogste eigen risico is in 2019 81,34 euro.
Ziezo is met deze voorwaarden 78,35 euro.
Op die manier ga ik 0,35 cent meer per maand betalen dan ik nu doe.
Ik zit al zeker 5 jaar bij Anderzorg. Ze komen steeds als een van de goedkoopste voor mij uit de bus. Nooit een probleem gehad, ook niet toen ik een aantal ziekenhuizen van binnen zag.
Er zal sowieso geen enkele zorgverzekering zijn met 100% tevreden klanten.
Klopt. Daarom ben ik benieuwd waarom als ze goedkoop zijn, alle ziekenhuizen vergoeden, en je ze niet nodig hebt toch ontevreden kan zijn. Als alles dubbel wordt afgeschreven etc kan ik heroverwegen en gewoon bij FBTO blijvenTrichoglossus schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:27:
Ik zit al zeker 5 jaar bij Anderzorg. Ze komen steeds als een van de goedkoopste voor mij uit de bus. Nooit een probleem gehad, ook niet toen ik een aantal ziekenhuizen van binnen zag.
Bij Anderzorg zijn ze anders flink aan het snijden in de pakketten. Als je afgelopen jaar al verzekerd was dan kan je deze gewoon door laten lopen. Nieuwe klanten kunnen bijvoorbeeld niet meer kiezen voor Budget, Jong of Extra. Het aantal smaakjes waar je uit kan kiezen wordt steeds minder.Trichoglossus schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:27:
Het maakt op zich niet zoveel uit. Ik heb een pakket budget, als ik nu zou afsluiten zou ik 2 pakketten nodig hebben, weliswaar 3 fysiobehandelingen minder, maar maandkosten zijn ongeveer gelijk. Fysio is in mijn geval alleen voor het geval dat, geen noodzaak.Odeklontje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:56:
[...]
Bij Anderzorg zijn ze anders flink aan het snijden in de pakketten. Als je afgelopen jaar al verzekerd was dan kan je deze gewoon door laten lopen. Nieuwe klanten kunnen bijvoorbeeld niet meer kiezen voor Budget, Jong of Extra. Het aantal smaakjes waar je uit kan kiezen wordt steeds minder.
Ik zet mijn eigen risico ook op 885 euro. Scheelt 300 euro premie per jaar.meermarco schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:55:
[...]
Klopt. Daarom ben ik benieuwd waarom als ze goedkoop zijn, alle ziekenhuizen vergoeden, en je ze niet nodig hebt toch ontevreden kan zijn. Als alles dubbel wordt afgeschreven etc kan ik heroverwegen en gewoon bij FBTO blijven
[ Voor 24% gewijzigd door Trichoglossus op 11-12-2018 16:29 ]
Klopt. Dat was ik ook van plan. Maar een tweaker die heel negatief is over die club neem ik (meestal) serieuzer dan een boze radarforum klager :-) vandaar dat ik benieuwd was. Maar anders ga ik ook voor anderzorg met max ER en jaarbetaling via Independer voor die tandongeval verzekering via cashbackxl
Weet iemand welke Oral B tandenborstel je krijgt bij Zorgkiezer.nl?
[ Voor 169% gewijzigd door Philflow op 12-12-2018 21:56 ]
@Philflow Lijkt over de volgende te gaan: pricewatch: Oral-B Advance Power elektrische tandenborstel Al zou ik hem gratis krijgen zou ik hem nog niet willen, geef dan minimaal 15 euro zelf uit en koop eentje met oplader in plaats van iedere paar dagen AA-batterijen te gaan kopen.
Zelf ga ik volgend jaar weer voor Anderzorg maximaal eigen risico (83 pm) + buitenland & tandongeval (1pm) = 84 euro per maand (zonder de evt betaalkorting). Daarnaast loopt de Independer tandongeval door omdat ik via hen vorig jaar ben overgestapt, deze lijkt op eerste gezicht iets ruimer (bijvoorbeeld wereldwijde dekking) dan die via Anderzorg dus mocht ik een tandongeval krijgen en Anderzorg vergoed niet dan kan ik het alsnog via die van independer proberen.
Vergeet ook niet allemaal om weer een EHIC aan te vragen volgend jaar als je bij een verzekeaar zit die die niet automatisch opstuurt, bespaart je een hoop gedoe en geld als je in het buitenland spoedzorg nodig hebt. Zeker met (verhoogd) eigen risico wat met EHIC-pas dus niet betaald hoeft te worden voor een buitenlandse spoedbehandeling.
Zelf ga ik volgend jaar weer voor Anderzorg maximaal eigen risico (83 pm) + buitenland & tandongeval (1pm) = 84 euro per maand (zonder de evt betaalkorting). Daarnaast loopt de Independer tandongeval door omdat ik via hen vorig jaar ben overgestapt, deze lijkt op eerste gezicht iets ruimer (bijvoorbeeld wereldwijde dekking) dan die via Anderzorg dus mocht ik een tandongeval krijgen en Anderzorg vergoed niet dan kan ik het alsnog via die van independer proberen.
Vergeet ook niet allemaal om weer een EHIC aan te vragen volgend jaar als je bij een verzekeaar zit die die niet automatisch opstuurt, bespaart je een hoop gedoe en geld als je in het buitenland spoedzorg nodig hebt. Zeker met (verhoogd) eigen risico wat met EHIC-pas dus niet betaald hoeft te worden voor een buitenlandse spoedbehandeling.
hmmm, mijn vriendin is vandaag gebeld door Zilveren Kruis of ze nog wel student was. Dat is niet zo, dus hebben ze de collectiviteit van Studenten Goed Verzekerd eraf gehaald.
Ik dacht dat dat niet mocht, dat er niet gediscrimineerd mag worden?
En mogen ze zo maar bellen?
[ Voor 5% gewijzigd door birdibird op 13-12-2018 01:45 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Er is een acceptatieplicht voor de basisverzekering. Maar aan kortingsacties mogen natuurlijk voorwaarden gesteld worden. Staat in de voorwaarden van de collectiviteit dat je daadwerkelijk student moet zijn?
Zie ook dit artikel van de consumentenbond waarin staat dat je collectiviteit via een werkgever vervalt als je van werkgever wisselt.
En waarom mag een bedrijf zijn klanten niet bellen/benaderen???
Zie ook dit artikel van de consumentenbond waarin staat dat je collectiviteit via een werkgever vervalt als je van werkgever wisselt.
En waarom mag een bedrijf zijn klanten niet bellen/benaderen???
[ Voor 28% gewijzigd door pdukers op 13-12-2018 07:44 ]
Een batterij ding. Ik kies daarom zelf als ik evt naar anderzorg ga voor Independer voor die ongevallenverzekering tandPhilflow schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:54:
Weet iemand welke Oral B tandenborstel je krijgt bij Zorgkiezer.nl?
Wat is hier discriminerend in? Indien we het omdraaien pleegt je vriendin dus fraude door een collectiviteit te willen gebruiken waarvoor zij niet in aanmerking komt.birdibird schreef op donderdag 13 december 2018 @ 01:40:
hmmm, mijn vriendin is vandaag gebeld door Zilveren Kruis of ze nog wel student was. Dat is niet zo, dus hebben ze de collectiviteit van Studenten Goed Verzekerd eraf gehaald.
Indien er een afwijking is wat voor normaal geldt binnen deze groep zou ik niet inzien waarom ze niet even contact zoeken. Anders kan iedereen zich aanmelden bij het militairen contract
Tja, maar als je een tandverzekering + buitenland dekking neemt zit deze via Anderzorg er al bij. Kan je beter voor de tandenborstel gaan.meermarco schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:49:
[...]
Een batterij ding. Ik kies daarom zelf als ik evt naar anderzorg ga voor Independer voor die ongevallenverzekering tand
Moo, I say.
Ik ben ook als niet-student verzekerd bij Studenten Goed Verzekerd. Ik werd ongeveer een maand geleden gebeld waarbij ze ook het collectief per 1-1-2019 eraf hebben gehaald.birdibird schreef op donderdag 13 december 2018 @ 01:40:
Op http://www.iso.nl/zorgverzekering/ staat in de FAQ nog steeds dat je geen student hoeft te zijn en niet lid hoeft te zijn van iso om van het collectief gebruik te maken.
Daarop heb ik het collectief per 1-1-2019 weer erop gezet. Ik zie wel wat er gebeurd...
SRK35ZS-W
Wat is het verschil tussen Ziezo Selectief en Zilveren Kruis Basis Budget?
Met SGV-collectief zijn ze ongeveer even duur.
Zijn er ook inhoudelijke verschillen?
Of zit het hem bij SGV vooral in de aanvullende verzekeringen?
Ik ben van plan van Ziezo over te stappen naar Interpolis zorgactief zonderzorgen. Dus van een van de goedkoopste naar een van de duurste. Dit omdat ik mijn ogen wil laten laseren (500€ vergoeding) en de laatste tijd veel bij een chiropractor kom (40€ per keer met maximum van 550). Met beide extra posten is het dan voordeliger om over te stappen. Ik kan in de voorwaarden niets vinden dat je minimaal een jaar lid moet zijn ofzo voor de laservergoeding. Heeft iemand hier ervaring mee?
@Unneoetech En ook hier weer: Ziezo even chatten? Klik Ziezo, klik chat. Maak daarna van het antwoord een screenshot voor je eigen referentie.
Lekker!
Ziezo is leuk als je enkel basis nodig hebt. Av daar is ivm SGV aan de prijs. Qua gecontracteerde zorg zijn beide gelijk want selectief polis.anandus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:20:
Wat is het verschil tussen Ziezo Selectief en Zilveren Kruis Basis Budget?
Ben nog steeds er nog niet uit. Bij zorgkiezer krijg je trouwens bij Ziezo en SGV allebei een 10k tandongevallenverzekering erbij gelijk aan Independer. Geen echte cashbacks nog gezien. Anderzorg heeft een streep door hun jong/sportpakket gedaan dus ook niet meer interessant nu.
[ Voor 22% gewijzigd door Joosie200 op 13-12-2018 19:00 ]
Dus zonder aanvullend maakt het niets uit?Joosie200 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:59:
[...]
Ziezo is leuk als je enkel basis nodig hebt. Av daar is ivm SGV aan de prijs. Qua gecontracteerde zorg zijn beide gelijk want selectief polis.
Uit die voorwaarden: "Ook krijg je bepaalde kortingen alleen maar als je (deeltijd)student bent."Scooper schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:02:
[...]
Ik ben ook als niet-student verzekerd bij Studenten Goed Verzekerd. Ik werd ongeveer een maand geleden gebeld waarbij ze ook het collectief per 1-1-2019 eraf hebben gehaald.
Op http://www.iso.nl/zorgverzekering/ staat in de FAQ nog steeds dat je geen student hoeft te zijn en niet lid hoeft te zijn van iso om van het collectief gebruik te maken.
Daarop heb ik het collectief per 1-1-2019 weer erop gezet. Ik zie wel wat er gebeurd...
Oftewel: je kunt wel deelnemen, maar je krijgt geen korting.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Nope. Basis is basis en is bij elke verzekeraar gelijk. Dus dan zou ik idd Ziezo kiezen als er een geconctracteerd ziekenhuis ed bij je in de omgeving zit. Is bij mij wel zo, in een straal van 25km is alles gecontracteerd.anandus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:59:
[...]
Dus zonder aanvullend maakt het niets uit?
Dus als ik alleen basis doe dan Ziezo voor 101,95 euro. Doe ik AV dan SGV. Maar tussen alleen basis of ook AV erbij over die keuze ben ik nog niet uit. Kan trouwens met jaarbetaling op 1414 komen bij SGV met 2 sterren AV = 117,83 euro maandelijks. Das zo'n beetje wat ik nu kwijt ben bij Ditzo. En dan ben ik wel AV verzekerd maar ditch ik de tandartsverzekering.
Ik heb ook even bij Ziezo gekeken, maar die hebben gewoon geen ziekenhuizen in Groningen gecontracteerd. Ik zou naar Veendam moeten
Nu verwacht ik geen ziekenhuis nodig te hebben (ik ben sinds ik kind was nog niet eens bij een huisarts geweest), maar dat zit toch niet helemaal lekker.
Toch nog maar even overwegen of ik toch voor een paar euro'tjes meer voor Anderzorg ga.

Toch nog maar even overwegen of ik toch voor een paar euro'tjes meer voor Anderzorg ga.
Ik betaal liever een paar euro per maand meer als ik dan gewoon in de buurt terechtkom en er bijvoorbeeld makkelijk met het OV terecht kan. Als je door een ongeluk o.i.d. minder mobiel bent kun je gewoon naar controles zonder dat je steeds vervoer moet regelen. Je hebt al genoeg aan je hoofd dan.RoD schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:33:
Ik heb ook even bij Ziezo gekeken, maar die hebben gewoon geen ziekenhuizen in Groningen gecontracteerd. Ik zou naar Veendam moetenNu verwacht ik geen ziekenhuis nodig te hebben (ik ben sinds ik kind was nog niet eens bij een huisarts geweest), maar dat zit toch niet helemaal lekker.
Dat zou ik ook graag willen weten: zelfde vraag, alleen bij een andere verzekeraar.endless90 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:53:
Op dit moment zit ik bij Ziezo met een eigen risico van 885,- euro. Ik wil graag terug naar het standaard eigen risico van 385,- euro.
Ik zou me niet te druk maken over de kosten van spoedeisende hulp in het buitenland. Nederland is qua zorgtarieven zo ongeveer het duurste land in Europa, dus de kans dat (spoedeisende) hulp elders in Europa duurder uitvalt dan hier is niet zo groot (tenzij je vaak in de US bent natuurlijk).VidaR-9 schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:16:
Door ongelukkig omstandigheden ben ik een aantal malen in buitenlandse (Europese) doktersposten beland (gelukkig niets ernstigs), en door te zwaaien met m'n EHIC pasje heb ik daar nooit de rekeningen van gezien (en zelfs geen eigen risico aangesproken).
Repatriëring is wel een dingetje, maar volgens mij zijn die kosten nooit extreem hoog. Auto op transport terug naar NL, of bijvoorbeeld medisch vervoer terug naar huis (gipsvluchten bestaan geloof ik niet meer)... dat zal niet goedkoop zijn maar vast een stuk minder dan 1 dagje ICU.
Als je geen gedoe wilt in het buitenland kun je ook nog een reisverzekering (tijdelijk of doorlopend) overwegen met een module voor zorgkosten (ook bij gevaarlijke sporten), en waar zaken als repatriëring in opgenomen zijn. Als ik bijvoorbeeld vergelijk op Independer, dan zie ik een doorlopende reisverzekering, met werelddekking, en geneeskundige kosten, alleen voor jezelf, voor €35 per jaar aangeboden bij SNS.
Dat is vaak vele malen goedkoper dan een aanvullende dekking op je zorgverzekering waar dat vaak een onderdeel is van een veel breder pakket (waar je soms helemaal niet op zit te wachten).
Ik zit momenteel bij CZdirect (heet nu Just). Ik heb de afgelopen maanden 2x keer een bloedonderzoek gedaan op aanvraag van mijn huisarts, o.a. voor cholesterol en leverwaarden. Ik heb hier nooit een rekening van gezien. Is dit normaal?
Als ik naar Anderzorg of ZK Ziezo ga, blijft dit dan vergoed?
Ook de Basis? Ik weet dat Selectief erg karig is, maar als het er ook in basis niet is; dat is wel heel zuurRoD schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:33:
Ik heb ook even bij Ziezo gekeken, maar die hebben gewoon geen ziekenhuizen in Groningen gecontracteerd. Ik zou naar Veendam moetenNu verwacht ik geen ziekenhuis nodig te hebben (ik ben sinds ik kind was nog niet eens bij een huisarts geweest), maar dat zit toch niet helemaal lekker.
Ik ben via Independer van ZieZo Selectief naar ZieZo Basis overgestapt en dat ging zonder problemen. Ergo; ja dat moet prima kunnen, zelfs al is het enkel en alleen om je ER aan te passen.potverdikkie schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:11:
[...]
Dat zou ik ook graag willen weten: zelfde vraag, alleen bij een andere verzekeraar.
Als het bloed niet door je huisarts zelf wordt onderzocht, dan zit er wel een rekening aan vast. Vaak worden die rekeningen maanden later pas verstuurd. Je kunt dus waarschijnlijk over een half jaar een rekening van ~100 EUR per onderzoek verwachten.Philflow schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 06:46:
Ik zit momenteel bij CZdirect (heet nu Just). Ik heb de afgelopen maanden 2x keer een bloedonderzoek gedaan op aanvraag van mijn huisarts, o.a. voor cholesterol en leverwaarden. Ik heb hier nooit een rekening van gezien. Is dit normaal?
Nee, als je naar Anderzorg of ZieZo gaat, moet je er helaas ook voor blijven betalen. Het gaat natuurlijk wel van je eigen risico af.
Tussen die 2 is de basis wellicht gelijk. Maar per verzekeraar kan de basis wel verschillen in de keuze van de behandelaars? Sommigen hebben maar een paar ziekenhuizen etc.Joosie200 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:04:
[...]
Nope. Basis is basis en is bij elke verzekeraar gelijk. Dus dan zou ik idd Ziezo kiezen als er een geconctracteerd ziekenhuis ed bij je in de omgeving zit. Is bij mij wel zo, in een straal van 25km is alles gecontracteerd.
Dus als ik alleen basis doe dan Ziezo voor 101,95 euro. Doe ik AV dan SGV. Maar tussen alleen basis of ook AV erbij over die keuze ben ik nog niet uit. Kan trouwens met jaarbetaling op 1414 komen bij SGV met 2 sterren AV = 117,83 euro maandelijks. Das zo'n beetje wat ik nu kwijt ben bij Ditzo. En dan ben ik wel AV verzekerd maar ditch ik de tandartsverzekering.
Gisteravond de overstap gemaakt naar HEMA, komende van CZ.
Geen klagen over CZ overigens! Prima service/website/contact, altijd netjes en duidelijke communicatie.
Helaas is tegenwoordig de basis ook echt de basis.. je betaald je totaal scheel en vrijwel niets wordt vergoed. (is mijn gevoel altijd). Zelf gebruik ik nooit zorg of tandarts.. mijn vrouw wel veel.
Nu flink rond wezen kijken en globaal is mijn indruk dat alle verzekeringen totaal uitgekleed zijn OF je betaald de hoofdprijs en dan zitten er voor 80% dingen in die we niet nodig hebben.
Dus gewoon basis met max eigen risico voor mij en basis met standaard eigen risico+tandarts (max) voor de vrouw.
Met die eisen kom je overal op ongeveer dezelfde prijs en voorwaarden uit. En alles is in verhouding te duur en betaal je toch zelf. Uiteindelijk is het verplicht en puur voor als je ECHT een keer iets hebt.
De 10% korting op alles bij HEMA EN geen lastige eisen bij tandarts-max gaf voor ons de doorslag.
De aanvraag was in ieder geval makkelijk en duidelijk.
Geen klagen over CZ overigens! Prima service/website/contact, altijd netjes en duidelijke communicatie.
Helaas is tegenwoordig de basis ook echt de basis.. je betaald je totaal scheel en vrijwel niets wordt vergoed. (is mijn gevoel altijd). Zelf gebruik ik nooit zorg of tandarts.. mijn vrouw wel veel.
Nu flink rond wezen kijken en globaal is mijn indruk dat alle verzekeringen totaal uitgekleed zijn OF je betaald de hoofdprijs en dan zitten er voor 80% dingen in die we niet nodig hebben.
Dus gewoon basis met max eigen risico voor mij en basis met standaard eigen risico+tandarts (max) voor de vrouw.
Met die eisen kom je overal op ongeveer dezelfde prijs en voorwaarden uit. En alles is in verhouding te duur en betaal je toch zelf. Uiteindelijk is het verplicht en puur voor als je ECHT een keer iets hebt.
De 10% korting op alles bij HEMA EN geen lastige eisen bij tandarts-max gaf voor ons de doorslag.
De aanvraag was in ieder geval makkelijk en duidelijk.
Mij valt op dat mondhygiëne bij de Zilveren Kruis tandartsverzekering vanaf 2019 nog slechts 75% wordt vergoed i.p.v. 100%
De Friesland dekt nog wel 100% en is met 40 euro cashback ongeveer even duur.
Verder valt mij op dat de tandongevallenverzekering bij Anderzorg niet dekt als het ongeval over de grens plaatsvindt. Dus ook niet als je een dagje naar Antwerpen gaat en ongelukkig valt
: https://www.anderzorg.nl/tandongeval
Menig reisverzekering dekt overigens maar een paar honderd euro voor de tandarts en sommige andere zorgverzekeraars zijn ook niet erg ruim met de dekking: https://www.zorgkiezer.nl...tra-vergoeding-na-ongeval
Verder valt mij op dat de tandongevallenverzekering bij Anderzorg niet dekt als het ongeval over de grens plaatsvindt. Dus ook niet als je een dagje naar Antwerpen gaat en ongelukkig valt
Menig reisverzekering dekt overigens maar een paar honderd euro voor de tandarts en sommige andere zorgverzekeraars zijn ook niet erg ruim met de dekking: https://www.zorgkiezer.nl...tra-vergoeding-na-ongeval
84 euro per maand voor dat pakket lijkt me wel wat. Zou je me aanraden om het direct bij Anderzorg af te sluiten of kan ik het ook beter via Independer doen? Ik zie al dat Independer idd een gratis tandongeval verzekering geeft.TheodoorDG schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:37:
En die EHIC pas kan ik die dan gelijk bij Anderzorg aanvragen?
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 14-12-2018 17:15 ]
Ik zou het alsnog via Independer doen, dan krijg je namelijk een net iets uitgebreidere tandongevallenverzekering, maar het verschil is klein. In de meeste gevallen voldoet de tandongevallenverzekering van Anderzorg ook prima.Philflow schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:02:
[...]
84 euro per maand voor dat pakket lijkt me wel wat. Zou je me aanraden om het direct bij Anderzorg af te sluiten of kan ik het ook beter via Independer doen? Ik zie al dat Independer idd een gratis tandongeval verzekering geeft.
En die EHIC pas kan ik die dan gelijk bij Anderzorg aanvragen?
De EHIC kaart kun je pas vanaf 1 januari aanvragen via https://www.ehic.nl/Aanvraag.aspx en krijg je binnen enkele dagen thuis.
Momenteel ben ik verzekerd bij: Zekur met Aanvullend Pakket: 125,- (ik ben student).
Aankomend jaar moet ik helaas gehoortoestellen aanschaffen en ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet of het uit maakt welke zorgverzekering ik specifiek hiervoor ga afsluiten. Ik heb eigenlijk nooit iets, en nooit zorg nodig gehad, behalve dan dat ik nu gehoortoestellen nodig heb.
Als ik opzoek of een extra pakket handig is hiervoor twijfel ik toch wel erg, want er is standaard 75% vergoed dus het is dan afhankelijk van welke toestellen je wilt/nodig hebt of die 25% erg prijzig wordt. Nu krijg ik 250 vergoed door het aanvullende pakket. Wil ik meer vergoed krijgen kom ik snel uit op 140,- per maand en dan zou ik 500 vergoed krijgen bij een andere verzekeraar.
Gezien de totale kosten zou het dus niet onhandig zijn een aanvullend pakket te pakken, bij een verzekering die min 500,- vergoed, en het jaar erna deze verzekering terug te zetten naar 'basis'. Heeft iemand hier meer verstand van, want voor mijn gevoel betaal je uiteindelijk toch wel hetzelfde (per maand goedkoper en dure uitgave bij aanschaf of per maand meer en 'goedkopere' aanschaf).
Edit: Mochten mensen terugzetten van plus naar basis verkeerd vinden? Dit jaar zijn mijn daadwerkelijk gemaakte kosten 80,- voor heel 2018. Ik betaal dus omgerekend 1.500,- om ongeveer 100,- vergoed te krijgen.
Aankomend jaar moet ik helaas gehoortoestellen aanschaffen en ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet of het uit maakt welke zorgverzekering ik specifiek hiervoor ga afsluiten. Ik heb eigenlijk nooit iets, en nooit zorg nodig gehad, behalve dan dat ik nu gehoortoestellen nodig heb.
Als ik opzoek of een extra pakket handig is hiervoor twijfel ik toch wel erg, want er is standaard 75% vergoed dus het is dan afhankelijk van welke toestellen je wilt/nodig hebt of die 25% erg prijzig wordt. Nu krijg ik 250 vergoed door het aanvullende pakket. Wil ik meer vergoed krijgen kom ik snel uit op 140,- per maand en dan zou ik 500 vergoed krijgen bij een andere verzekeraar.
Gezien de totale kosten zou het dus niet onhandig zijn een aanvullend pakket te pakken, bij een verzekering die min 500,- vergoed, en het jaar erna deze verzekering terug te zetten naar 'basis'. Heeft iemand hier meer verstand van, want voor mijn gevoel betaal je uiteindelijk toch wel hetzelfde (per maand goedkoper en dure uitgave bij aanschaf of per maand meer en 'goedkopere' aanschaf).
Edit: Mochten mensen terugzetten van plus naar basis verkeerd vinden? Dit jaar zijn mijn daadwerkelijk gemaakte kosten 80,- voor heel 2018. Ik betaal dus omgerekend 1.500,- om ongeveer 100,- vergoed te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door kevin12 op 14-12-2018 19:27 ]
Als jij het kunt betalen kun je die overweging natuurlijk gewoon maken. Mijn advies is wel goed de kleine lettertjes voor hulpmiddelen te lezen en ook te bedenken dat je mogelijk andere hoortoestellen nodig hebt als de eerste die je gaat krijgen niet bevallen.
Ik denk dat dit 'm gaat worden voor mij dit jaar:
Cashbackxl (€17,50 cashback) -> independer (gratis tandongevallen verzekering) -> Anderzorg (€885 eigen risico, premie in 1x betalen voor 2% korting.
Als je dit even deelt door 12 om een maand indicatie te krijgen zou het uitkomen op €79,88 pm.
Alle ziekenhuizen in de buurt, en apotheken zitten aangesloten bij Anderzorg.
Edit: stappen doorlopen.
Ander vraagje, familielid wil bij de zelfde zorgverzekeraar blijven aankomend jaar, kan je dan ook via cashbackXL -> independer aanmelden voor de cashback als je dus niet overstapt naar een ander?
Cashbackxl (€17,50 cashback) -> independer (gratis tandongevallen verzekering) -> Anderzorg (€885 eigen risico, premie in 1x betalen voor 2% korting.
Als je dit even deelt door 12 om een maand indicatie te krijgen zou het uitkomen op €79,88 pm.
Alle ziekenhuizen in de buurt, en apotheken zitten aangesloten bij Anderzorg.
Edit: stappen doorlopen.
Ander vraagje, familielid wil bij de zelfde zorgverzekeraar blijven aankomend jaar, kan je dan ook via cashbackXL -> independer aanmelden voor de cashback als je dus niet overstapt naar een ander?
[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 15-12-2018 21:22 ]
Kan niet. Ook krijg je geen cashback als je binnen de zelfde verzekeraar blijft, maar naar een ander label. Bijvoorbeeld van Zilveren Kruis naar Ziezo of CZ naar Just.Dacuuu schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:40:
Edit: Ey Bart!
Lekker!
Mooi, lees je eerst dat het wel kan, lees ik nu weer dat het niet kan...Napsju schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:23:
[...]
Kan niet. Ook krijg je geen cashback als je binnen de zelfde verzekeraar blijft, maar naar een ander label. Bijvoorbeeld van Zilveren Kruis naar Ziezo of CZ naar Just.

En die tandongevallenverzkering bij Independer, krijg je die ook niet als je bij je zorgverzekeraar blijft?
Wil bij AZ blijven, maar wel eigen risico veranderen.
Dan zou ik gewoon naar de goedkoopste verzekering gaan. Met het geld dat je dan uitspaart kun je dan je gehoortoestellen zelf afrekenen. Waarom zou je iets willen verzekeren als de extra premie hoger is dan de kosten en er ook nog niet eens volledig vergoed wordt?kevin12 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:15:
Momenteel ben ik verzekerd bij: Zekur met Aanvullend Pakket: 125,- (ik ben student).
Mijn vrouw heeft een verwijzing voor onbeperkte fysio (ivm een chronische aandoening). Nu lees ik echter bij Independer dat je daar vanaf de 21ste fysio-behandeling pas wat aan hebt, en dat ik de eerste 20 dus wel moet betalen (of laten vergoeden via een aanvullende verzekering). Iemand een idee hoe dat precies zit? Ik meen gelezen te hebben je iets aan die verwijzing hebt vanaf de eerste behandeling.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Toevallig ben ik hier mee bezig geweest een maand geleden bij het VGZ. Je krijgt de eerste 8 fysiotherapie lessen vergoed of met aanvullend pakket tot en met 12 fysiotherapie lessen. Daarna moet je tot en met 20 fysiotherapie lessen zelf betalen, waarna de chronische verklaring ingaat.pven schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:07:
Mijn vrouw heeft een verwijzing voor onbeperkte fysio (ivm een chronische aandoening). Nu lees ik echter bij Independer dat je daar vanaf de 21ste fysio-behandeling pas wat aan hebt, en dat ik de eerste 20 dus wel moet betalen (of laten vergoeden via een aanvullende verzekering). Iemand een idee hoe dat precies zit? Ik meen gelezen te hebben je iets aan die verwijzing hebt vanaf de eerste behandeling.
Wat ik afspreek met mijn fysiotherapeut is dat ik de eerste 12 lessen altijd laat declareren, daarna ga ik zelfstandig fysiotherapie volgen bij hun in de zaal (dan sta ik alsnog onder toezicht, maar behandelen ze een andere patient). En eens in de 2 maanden betaal ik 1 les. Misschien dat dit een optie is voor je vrouw.
Het klopt. Zelf een jaar lang fysio gehad. Per kalenderjaar ! betaal je dan ook nog je ER. Ik had het nodig van juni tot mei ofzo. Moest ik per januari weer ER vergoeden.pven schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:07:
Hebben we in Veendam een ziekenhuis? Nog nooit gewetenRoD schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:33:

ER is ze sowieso ieder jaar al kwijt, die betaal ik tegenwoordig maar gewoon in 10 / 12 termijnen.meermarco schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:36:
[...]
Het klopt. Zelf een jaar lang fysio gehad. Per kalenderjaar ! betaal je dan ook nog je ER. Ik had het nodig van juni tot mei ofzo. Moest ik per januari weer ER vergoeden.
Dank!
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Anderzorg verlengd met andere voorwaarden: €93,50 p.m.
Hoogste eigen risico met alleen tandarts tot €250 als aanvulling.
Hoogste eigen risico met alleen tandarts tot €250 als aanvulling.
Hier zijn we voor aankomend jaar ook voor Anderzorg gegaan met maximaal eigen risico + buitenland en fysio.
Inclusief betaalkorting kom ik dan uit op een jaarpremie van: 1.045,44 (87,12 p/m). Afgesloten via cashbackXL > Independer voor de gratis tandongevallenverzekering en €17,50 cashback.
Inclusief betaalkorting kom ik dan uit op een jaarpremie van: 1.045,44 (87,12 p/m). Afgesloten via cashbackXL > Independer voor de gratis tandongevallenverzekering en €17,50 cashback.
Ik kom uit op De frieslander + AV standaard met maximaal eigen risico. In AV standaard zit o.a. 12x fysio + € 20,- per jaar lenzenvergoeding.
Zonder cashback kom ik op € 97.83
Anderzorg is goedkoper (zonder fysio) maar heeft geen contracten met de twee 2 grote ziekenhuizen in Tilburg. Dat lijkt me niet heel handig mocht er iets gebeuren.
Anderzorg is goedkoper (zonder fysio) maar heeft geen contracten met de twee 2 grote ziekenhuizen in Tilburg. Dat lijkt me niet heel handig mocht er iets gebeuren.
Op Independer en op de Anderzorg website staat dat ze wat betreft ziekenhuizen en huisartsen alles hebben gecontracteerd in 2019:KvNwPPr schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:20:
Ik kom uit op De frieslander + AV standaard met maximaal eigen risico. In AV standaard zit o.a. 12x fysio + € 20,- per jaar lenzenvergoeding.
Bij Anderzorg kun je in 2019 bij alle ziekenhuizen en huisartsen terecht. Zo weet je zeker dat je goede zorg krijgt bij jou in de buurt.
Ik ben zojuist met mijn gezin overgestapt naar Anderzorg. Natura zonder aanvullende verzekeringen, 500 euro extra eigen risico, alle belangrijke ziekenhuizen in de buurt zijn gecontracteerd.
Gisteren na jaren eens bij de tandarts geweest voor een "controle". Er zit veel werk aan en dat gaat behoorlijk wat geld kosten. Net eens een rondje zorgverzekeringen vergelijken gedaan en ik ga waarschijnlijk naar FBTO met minimaal eigen risico, module tand € 500 100% en jaarlijkse betaling. Dan kom ik op 1586,42. Zover ik kan zien is er bij FBTO geen tandartsverklaring of andere check voor de aanvullende tandverzekering.
Minimaal eigen risico omdat de kans best aanwezig is dat ik naar de kaakchirurg moet. Dan gaat het hard. Er is nog een module tand € 750 100% maar die is al 220 Euro duurder dan de € 500 100% (+/- € 520 per jaar voor tand 750 en +/- € 300 per jaar voor tand 500).
Ik kom van Anderzorg met alleen basisverzekering, maximaal eigen risico, "vriendenkorting a €40" en jaarlijks betalen. Dat was uiteindelijk € 877,28 en een bewuste besparing om dit jaar achterstallig tandartswerk te bekostigen
Minimaal eigen risico omdat de kans best aanwezig is dat ik naar de kaakchirurg moet. Dan gaat het hard. Er is nog een module tand € 750 100% maar die is al 220 Euro duurder dan de € 500 100% (+/- € 520 per jaar voor tand 750 en +/- € 300 per jaar voor tand 500).
Ik kom van Anderzorg met alleen basisverzekering, maximaal eigen risico, "vriendenkorting a €40" en jaarlijks betalen. Dat was uiteindelijk € 877,28 en een bewuste besparing om dit jaar achterstallig tandartswerk te bekostigen
Kijk ook eens naar DSW met AV-Standaard, daar zit een groot aantal tandartskosten bij in. Zonder limiet.GH45T schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:17:
Gisteren na jaren eens bij de tandarts geweest voor een "controle". Er zit veel werk aan en dat gaat behoorlijk wat geld kosten. Net eens een rondje zorgverzekeringen vergelijken gedaan en ik ga waarschijnlijk naar FBTO
Gisteren las ik op de website: "Contracten zijn nog in onderhandeling".Bundin schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:59:
[...]
Op Independer en op de Anderzorg website staat dat ze wat betreft ziekenhuizen en huisartsen alles hebben gecontracteerd in 2019:
[...]
Dat zag ik ook, ik heb het via Whatsapp nagevraagd bij Anderzorg:KvNwPPr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:54:
[...]
Gisteren las ik op de website: "Contracten zijn nog in onderhandeling".
Hi Jelle, Evelien hier 🙋 Ik heet je graag welkom bij Anderzorg! Ik kan je namelijk direct geruststellen dat wanneer je bij ons verzekerd bent, je bij ieder ziekenhuis terecht kunt! Op dit moment zetten we met een aantal ziekenhuizen nog de puntjes op de i, maar hier hoef jij je geen zorgen over te maken 🙂
Dus, als ik het zo lees, maakt dat blijkbaar niet uit:)
De vergoeding voor tandartskosten is bij DSW juist erg slecht en beperkt. Bijvoorbeeld gebitsreiniging maximaal 2*5 minuten per jaar. Mijn mondhygieniste is per keer toch echt 20 minuten bezig!cnsmr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:35:
[...]
Kijk ook eens naar DSW met AV-Standaard, daar zit een groot aantal tandartskosten bij in. Zonder limiet.
Wacht even hoor..meermarco schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:36:
[...]
Het klopt. Zelf een jaar lang fysio gehad. Per kalenderjaar ! betaal je dan ook nog je ER. Ik had het nodig van juni tot mei ofzo. Moest ik per januari weer ER vergoeden.
Dus je moet een dure aanvullende verzekering nemen voor bijvoorbeeld 9 fysio. Die krijg je dan vergoed, vervolgens betaal je 12 zelf en daarna betaal je de overige alsnog zelf eerst uit je ER? En dan is het jaar alweer voorbij.. Pffff.. dat gaat helemaal nergens meer over.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Mij is door Zilveren Kruis toch echt verteld* dat ik vanaf de 21 behandeling 'onbeperkt' fysiotherapie kan afnemen, over de jaargrens heen. Ik ben op 4 december geopereerd aan mijn knie en heb nu een drietal fysio sessies in 2018. Dan moet ik er 17 betalen of uit een aanvullende verzekering halen in 2019 en kan ik de rest van 2019 onbeperkt naar de fysio. Is ook wel nodig gezien de verwachte revalidatieduur.
* telefonische klantenservice. Ik blijf waarschijnlijk bij ZK.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
@snmght Maar dan maak je eerst wel even je ER op.
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/fysiotherapie
Als je dus verder geen zorgkosten hebt is het gewoon een wassen neus.
Volgens mij gaat de teller inderdaad niet per jaar opnieuw lopen voor je ER. Maar je betaald dus wel de eerste 20 zelf en vervolgens nog 385 euro ER voor de overige, uitgaande van 30 euro per sessie bijna 13 beurten. Dan staat de teller voor dat jaar op 33 bezoekjes. Pas als je dat er doorheen blaast kun je ontspannen gaan liggen op de fysio tafel. En de diclofinacjes betaal je ook zelf als 'eigen bijdrage'.
Wel een tip: ga voor kleine fysio klachten eerst naar de huisarts. Dan rekent een fysio namelijk bij zijn intake niet 2 maar slechts 1 sessie.
Volgens mij gaat de teller inderdaad niet per jaar opnieuw lopen voor je ER. Maar je betaald dus wel de eerste 20 zelf en vervolgens nog 385 euro ER voor de overige, uitgaande van 30 euro per sessie bijna 13 beurten. Dan staat de teller voor dat jaar op 33 bezoekjes. Pas als je dat er doorheen blaast kun je ontspannen gaan liggen op de fysio tafel. En de diclofinacjes betaal je ook zelf als 'eigen bijdrage'.
Wel een tip: ga voor kleine fysio klachten eerst naar de huisarts. Dan rekent een fysio namelijk bij zijn intake niet 2 maar slechts 1 sessie.
[ Voor 122% gewijzigd door Cobb op 18-12-2018 21:32 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ga ik toch maar nog een keer bellen. De dame verzekerde mij dat bij een aanvullende verzekering die de eerste 21 sessies dekt (of in mijn geval wat daar in 2019 nog van over is) er geen aanspraak gemaakt wordt op het eigen risico. Zal hier even posten als ik ze gesproken heb.Cobb schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:20:
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
De dekking zit vooral op vullingen en wortelkanaalbehandeling, de kosten voor mondhygiënist kun je prima zelf betalen.zeezuiper schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:07:
[...]
De vergoeding voor tandartskosten is bij DSW juist erg slecht en beperkt. Bijvoorbeeld gebitsreiniging maximaal 2*5 minuten per jaar. Mijn mondhygieniste is per keer toch echt 20 minuten bezig!
Dit jaar voor het eerst ook maar eens overgestapt. Via independer afgesloten. Nu las ik dat de nieuwe verzekering de oude opzegt. Maar als ik de diverse fora moet geloven gaat dit regelmatig niet goed.
Is het handig om de oude zelf ook nog op te zeggen? Polis van de nieuwe is al binnen.
Is het handig om de oude zelf ook nog op te zeggen? Polis van de nieuwe is al binnen.
Benieuwd of iemand mij hier nog van een goed advies kan voorzien ;-).
Ik heb dit jaar een implantaat laten zetten, daar komt volgend jaar nog een kroon op. Tevens verwacht ik nog twee keer controle en een keertje mondhygiënist. Ik neig dus naar minimaal € 750,- vergoeding (als de kosten daarvoor redelijk zijn).
Ik heb tevens dit jaar 11 fysio behandelingen gehad en wil voor volgend jaar eigenlijk het zekere voor het onzekere nemen en er minimaal 15 tot 18 hebben (ook hier weer als de kosten redelijk zijn).
Iemand een advies voor de "best fit" ;-)? Ik kom of op Zekur uit (Gewoon Zekur Vrij met Extra Zekur) of VGZ met VGZ Jong (via United Consumers). Redden het niet qua tandarts vergoeding maar als ik zie wat ik daar zelf nog moet bijleggen vs. de hogere premies elders lijken deze wel interessant. Als ik tandarts maximaal neerzet lijkt IZA met Extra Zorg 1 en Extra Tand 3 of FBTO met de modules Spieren en Gewrichten en Module Tand 750 een goede keuze.
Benieuwd naar jullie mening!
Ik heb dit jaar een implantaat laten zetten, daar komt volgend jaar nog een kroon op. Tevens verwacht ik nog twee keer controle en een keertje mondhygiënist. Ik neig dus naar minimaal € 750,- vergoeding (als de kosten daarvoor redelijk zijn).
Ik heb tevens dit jaar 11 fysio behandelingen gehad en wil voor volgend jaar eigenlijk het zekere voor het onzekere nemen en er minimaal 15 tot 18 hebben (ook hier weer als de kosten redelijk zijn).
Iemand een advies voor de "best fit" ;-)? Ik kom of op Zekur uit (Gewoon Zekur Vrij met Extra Zekur) of VGZ met VGZ Jong (via United Consumers). Redden het niet qua tandarts vergoeding maar als ik zie wat ik daar zelf nog moet bijleggen vs. de hogere premies elders lijken deze wel interessant. Als ik tandarts maximaal neerzet lijkt IZA met Extra Zorg 1 en Extra Tand 3 of FBTO met de modules Spieren en Gewrichten en Module Tand 750 een goede keuze.
Dat klopt ook. Alleen betaal je dus wel je ER over de behandelingen die uit de basis komen (dus vanaf 21)snmght schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:18:
Mij is door Zilveren Kruis toch echt verteld* dat ik vanaf de 21 behandeling 'onbeperkt' fysiotherapie kan afnemen, over de jaargrens heen. Ik ben op 4 december geopereerd aan mijn knie en heb nu een drietal fysio sessies in 2018. Dan moet ik er 17 betalen of uit een aanvullende verzekering halen in 2019 en kan ik de rest van 2019 onbeperkt naar de fysio. Is ook wel nodig gezien de verwachte revalidatieduur.
Precies dat ja. In het nieuwe jaar betaal je dan weer eerst heel je ER.Cobb schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:15:
[...]
Wacht even hoor..
Dus je moet een dure aanvullende verzekering nemen voor bijvoorbeeld 9 fysio. Die krijg je dan vergoed, vervolgens betaal je 12 zelf en daarna betaal je de overige alsnog zelf eerst uit je ER? En dan is het jaar alweer voorbij.. Pffff.. dat gaat helemaal nergens meer over.
Helaas. Je ER betaal je echt per jaar. Dat was/is ook waarom chronisch zieken hierover klagen. Het is geen ‘nieuwe’ behandeling. Maar toch loopt je ER per kalenderjaar. (Zelf vkb reconstructie. Vandaar deze ervaring in 2017)Cobb schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:20:
Ja, het eigen risico is van toepassing, omdat de behandelingen worden gedekt uit de basisverzekering. Het bedrag is ieder jaar opnieuw van toepassing.
[ Voor 8% gewijzigd door meermarco op 19-12-2018 08:59 ]
Zelf opzeggen kost je net zoveel tijd als hier posten. Ik zou in iedergeval wel zelf opzeggen, zeker als je eerder voor een jaarbetaling hebt gekozen.Highfive95 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:15:
Dit jaar voor het eerst ook maar eens overgestapt. Via independer afgesloten. Nu las ik dat de nieuwe verzekering de oude opzegt. Maar als ik de diverse fora moet geloven gaat dit regelmatig niet goed.
Vorig jaar heb ik meegemaakt dat het inderdaad een keer niet goed is gegaan, vervolgens is het alsnog geregeld. Check even of er in je bevestigingsmail o.i.d. staat dat je nieuwe verzekeraar het voor je opzegt. Mocht het dan toch om wat voor reden fout gaan dan kun je ze hier gewoon op wijzen.Highfive95 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:15:
Mocht je echt 100% zekerheid willen kun je natuurlijk ook zelf je huidige verzekeraar contacteren en opzeggen.
Ik heb zelf van PMA met Extra aanvullend ( tandarts ) 500 euro vergoed met 80% vergoeding. 100% periodieke controle vergoeding.
Kost zo rond de 130.
Tandarts verzekering is opzich toch altijd wel prettig om te hebben
Zij vallen onder Menzis
Kost zo rond de 130.
Tandarts verzekering is opzich toch altijd wel prettig om te hebben
Zij vallen onder Menzis
Ik gebruik regelmatig fysio met een chronische indicatie.
Ik zit nu bij DSW en betaal een ER van €380
Zijn er goedkopere verzekeringen?
Ik zit nu bij DSW en betaal een ER van €380
Zijn er goedkopere verzekeringen?
Eind 2016 ZilverenKruis Ziezo via Independer via CashbackXL aangevraagd. --> cachback gekregenNapsju schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:23:
[...]
Kan niet. Ook krijg je geen cashback als je binnen de zelfde verzekeraar blijft, maar naar een ander label. Bijvoorbeeld van Zilveren Kruis naar Ziezo of CZ naar Just.
Eind 2016 weer opgezegd en begin 2017 via dezelfde route ZilverenKruis Ziezo weer aangevraagd --> keurig weer cachback gekregen
Zal zal weer opzeggen en volgend jaar weer aanvragen. Lijkt mij dus wel te kunnen.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen.DjeezD schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:47:
Benieuwd of iemand mij hier nog van een goed advies kan voorzien ;-).
Ik ben dit jaar gevallen waardoor mijn boven voortanden kapot zijn.
In 1 voortand zitten breuklijnen en de andere voortand is afgebroken.
De tandarts heeft een stukje aan de afgebroken voortand gemaakt.
Maar ik kan mijn voortanden niet gebruiken.
De tandarts wil een wortelkanaalbehandeling doen en 2 kronen plaatsen.
Al met al zal het rond de €2.100,- kosten.
Dus ik ben nu ook zoekende
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Valt dat niet onder 'Mondzorg bij ongevallen' á € 10.000,- (per ongeval)?Zondagskindje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:47:
[...]
Ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Ik ben dit jaar gevallen waardoor mijn boven voortanden kapot zijn.
In 1 voortand zitten breuklijnen en de andere voortand is afgebroken.
De tandarts heeft een stukje aan de afgebroken voortand gemaakt.
Maar ik kan mijn voortanden niet gebruiken.
De tandarts wil een wortelkanaalbehandeling doen en 2 kronen plaatsen.
Al met al zal het rond de €2.100,- kosten.
Dus ik ben nu ook zoekende
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Daar moet je toch apart voor verzekerd zijn?Vitamine schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:56:
[...]
Valt dat niet onder 'Mondzorg bij ongevallen' á € 10.000,- (per ongeval)?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Bij CZ kan het onderdeel zijn van je basis verzekering, mits deze wat uitgebreider is.Zondagskindje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:24:
[...]
Daar moet je toch apart voor verzekerd zijn?
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Mijn vader heeft afgelopen weekend een ongelukje gehad, geen gebitsschade maar hij moet wel naar het ziekenhuis voor wat checks. Gebeld met de verzekering en dat valt onder je ongevallenverzekering (als je die hebt).
Mijn vader heeft deze niet, zijn bril kon hij echter opgeven onder zijn inboedelverzekering.
Valt wellicht ook onder aanvullende tandongeval verzekering á 10k via Independer?
Mijn vader heeft deze niet, zijn bril kon hij echter opgeven onder zijn inboedelverzekering.
Valt wellicht ook onder aanvullende tandongeval verzekering á 10k via Independer?
Dat had gekund als ik was gevallen ten tijde van de aanvullende tandongeval verzekering.B-Real schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:42:
Mijn vader heeft afgelopen weekend een ongelukje gehad, geen gebitsschade maar hij moet wel naar het ziekenhuis voor wat checks. Gebeld met de verzekering en dat valt onder je ongevallenverzekering (als je die hebt).
Dus ik kan er nu geen aanspraak op maken.
@Vitamine Ik ben bij OHRA verzekerd
[ Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 19-12-2018 15:46 ]
Ah ja, dat is wel een belangrijk puntje inderdaad.
Wel vervelend trouwens en, afgezien nog van de kosten, hoop ik het nooit mee te maken. Lijkt me een nare ervaring.
Ik ga het vanavond ook maar eens in orde maken. Van jaren Zilveren Kruis nu naar Anderzorg, scheelt weer een paar euro op jaarbasis.
Aanvragen via: cashbacktotaal >> independer >> max eigen risico en in 1x betalen.
Volgens mij is alleen Zilveren Kruis ZieZo Selectief een fractie goedkoper, maar dan kan ik niet naar alle ziekenhuizen bij mij in de buurt.
Wel vervelend trouwens en, afgezien nog van de kosten, hoop ik het nooit mee te maken. Lijkt me een nare ervaring.
Ik ga het vanavond ook maar eens in orde maken. Van jaren Zilveren Kruis nu naar Anderzorg, scheelt weer een paar euro op jaarbasis.
Aanvragen via: cashbacktotaal >> independer >> max eigen risico en in 1x betalen.
Volgens mij is alleen Zilveren Kruis ZieZo Selectief een fractie goedkoper, maar dan kan ik niet naar alle ziekenhuizen bij mij in de buurt.
Huh? Hoezo dat dan? 385 is een wettelijk bedrag, dus waarom zou dat ineens 375 zijn?Roos79 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:21:
@beekjo DSW heeft het minste ER die heeft een tientje lager (375 i.p.v. 385) dan de rest dus dat minder dan andere krijg je niet.
Sometimes you need to plan for coincidence