Zorgverzekering 2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 10:20
@JohanNL de tandartsverzekering was een puntje van aandacht voor komend jaar.
Ik heb dit jaar 2x controle gehad a €21,-
En een drievlaksvulling met verdoving a €82,88
Totaal zorgkosten €103,88

Betaal nu €10,20 per maand, op jaarbasis is dat €122,44 + €31,22 eigen bijdrage = €153,66. Heb dus verlies gehad. Maar heb eigenlijk elk jaar wel een gaatje, ondanks goed poetsen. Er hoeft dan maar 1 gaatje bij te komen en het is raak.

@anandus, via Chackbacktotaal zag ik het ook, dan krijg je iets minder cashback (42 euro). Ik zie dat in jou screenshot staat 'natura selectief', maar bij Independer staat dat deze volledige vergoeding geeft bij alle ziekenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:56:
@anandus, via Chackbacktotaal zag ik het ook, dan krijg je iets minder cashback (42 euro). Ik zie dat in jou screenshot staat 'natura selectief', maar bij Independer staat dat deze volledige vergoeding geeft bij alle ziekenhuizen.
Misschien zit Independer ernaast, want dat is ook Bewuzt Basis (kijk maar).
Ik zou even op de site van Bewuzt kijken wat de dekking is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Binnenkort ga ik er is een keer rustig voor zitten, maar zoals het er nu uitziet blijven we bij Anderzorg.

De afgelopen paar jaar ben ik elke jaar veranderd van verzekeraar en telkens een cashback gescored. Anderzorg heeft geen directe cashback (dat ik kan vinden), maar als je via independer.nl afsluit krijgt je een cashback ongeacht de verzekeraar. Nu is mijn vraag, kan ik een nieuwe aansluiting regelen via Independer.nl om aanspraak te maken op hun cashback?

Ik kan niks in de voorwaarden dat dit niet mogelijk is, maar wellicht heeft iemand hier dit in verleden is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47
Yoicaa schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:49:
Binnenkort ga ik er is een keer rustig voor zitten, maar zoals het er nu uitziet blijven we bij Anderzorg.

De afgelopen paar jaar ben ik elke jaar veranderd van verzekeraar en telkens een cashback gescored. Anderzorg heeft geen directe cashback (dat ik kan vinden), maar als je via independer.nl afsluit krijgt je een cashback ongeacht de verzekeraar. Nu is mijn vraag, kan ik een nieuwe aansluiting regelen via Independer.nl om aanspraak te maken op hun cashback?

Ik kan niks in de voorwaarden dat dit niet mogelijk is, maar wellicht heeft iemand hier dit in verleden is gedaan?
Maximaal 1x geldig per gezin/adres
De transacties worden gekeurd op dubbele en foutieve gegevens. Dit geldt ook voor transacties in eerdere jaren. Wanneer eerder een verzekering is afgesloten, worden nieuwe transacties afgekeurd.
Er wordt geen cashback gegeven bij het wijzigen van een verzekering.

Zeer waarschijnlijk niet, gewoon proberen en rekening houden met 0 euro, als je het niet waagt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:34

de Peer

under peer review

Ik heb dit jaar 2x controle gehad a €21,-
En een drievlaksvulling met verdoving a €82,88
Totaal zorgkosten €103,88

Betaal nu €10,20 per maand, op jaarbasis is dat €122,44 + €31,22 eigen bijdrage = €153,66. Heb dus verlies gehad. Maar heb eigenlijk elk jaar wel een gaatje, ondanks goed poetsen. Er hoeft dan maar 1 gaatje bij te komen en het is raak.

Ik volg je redenatie niet. Dan is het toch juist nú raak, elke keer dat je 'verlies' hebt?. Zonder verzekering maak je een paar keer winst en af en toe een keertje 'verlies'. Uiteindelijk ben je dus zeer waarschijnlijk beter af zonder verzekering, al helemaal als je toch een keer geen gaatje hebt.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Nou ik ben weer aan het rekenen geslagen voor dit jaar.
Ik ga na een aantal jaren weer terug naar Anderzorg. Heb de boel via CashbackXL>Independer afgesloten voor 15 euro cashback. 20 euro kon ook via Pricewise of Zorgkiezer, maar bij Independer krijg je er een tandongevallenmodule bij, en dat vind ik het wel waard voor die 5 euro voor een jaar (heb verder geen tandartsverzekering omdat ik nooit iets heb, maar tanden verliezen door vallen is natuurlijk altijd mogelijk en dan vind ik dit een fijne deal). Verder heb je bij Anderzorg voor 95 cent per maand 100% dekking buiten de EU (in de basisverzekering moet normaal enkel het "nederlandse bedrag" vergoed worden). Ik vind dit handig voor de VS. We hebben daar eerder eens bijna naar het ziekenhuis moeten gaan en dan is het fijn dat je daar sowieso geen naar gedoe mee krijgt. Dit is uiteindelijk de reden dat ik voor Anderzorg ga over ZieZo. ER op 885 gezet en dan kom ik op 83.95 bij Anderzorg (met de werelddekking dus) tegenover 79.95 bij ZieZo (zonder werelddekking. Ik ben daar best tevreden over. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:35
@i7x Die tandongevallen verzekering krijg je sowieso erbij als je de buitenland dekking kiest, dus je zou op zich wel voor die €5 extra cashback kunnen gaan :)

@Yoicaa Heb vorig jaar wel de cashback van Independer ontvangen terwijl ik bij dezelfde zorgverzekeraar bleef ( zilveren kruis )

[ Voor 29% gewijzigd door JohanNL op 16-11-2018 14:25 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
@JohanNL Super! Dank je voor de bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

JohanNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:15:
@i7x Die tandongevallen verzekering krijg je sowieso erbij als je de buitenland dekking kiest, dus je zou op zich wel voor die €5 extra cashback kunnen gaan :)

@Yoicaa Heb vorig jaar wel de cashback van Independer ontvangen terwijl ik bij dezelfde zorgverzekeraar bleef ( zilveren kruis )
Haha, goeie tip voor anderen, maar ik heb het nu al geregeld. :P

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit jaar heb ik bij Ditzo gezeten met 385 ER, brilmodule en Tandgoed:

Ditzo 2018 > 2019
Basis: 102,95 > 109,95
Bril: 3,50 (100 euro tegoed)
Tand: 10,75 () > 11,50 (75% tot 250 euro)
Totaal: 117,20 > 124,95

Gooien ze doodleuk 7 euro bij de basisverzekering erop. Ook hun tandartsmodule is duurder geworden. Nu stap ik jaarlijks sowieso over, want zodra je vergoedingen gebruikt hebt moet je van het ene concern naar het andere en je kunt weer de nieuwe vergoeding volledig benutten. Als ik dan zie wat ik voor dat bedrag bij Student Goed Verzekerd krijg...

ZK met SGV
Basis: 103,46
Tand1: 13,34 (75% tot 250 euro)
Aanvullend1: 7,01 (bril 50, 9 fysio)
Totaal: 123,81

Kortom fysio er gratis bij en je spaart elke maand 1 euro en 14 cent uit :P

ZK met SGV
Basis: 103,46
Aanvullend2: 16,79 (bril 150, 12 fysio)
Tand basis: 6,10 (2x controle + 15min reiniging of 1x controle + 25min reiniging)
Totaal: 126,35

Toch lijkt mij dit pakket mij het beste aanbod. Goede vergoedingen voor fysio èn bril (12x16,79=201,50 - 150 bril haal ik er sowieso uit = 51,50 euro voor 12x fysio mocht het nodig zijn) En aan tand basis heb ik genoeg. Feitelijk een gespreide betaling van de tandartsrekening, want ik kan toe met 2x controle + reiniging. Zie in de vergelijkers niet zo snel iets goedkopers dan dit waarbij je de combi fysio + bril + tandarts meeneemt voor ER 385 (heb ik er zo door heen met mijn medicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
JohanNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:15:
Ik zat daar ook naar te kijken en mijn oog viel op deze tekst op de site van Anderzorg:
Iedereen jonger dan 18 jaar is gratis meeverzekerd en betaalt geen eigen risico.
Betekent wanneer mijn dochter van 6 maand naar de dokter gaat of ziekenhuis, bloed moet prikken of wat dan ook dat dit niet van mijn eigen risico afgaat?

Jaren heb ik mijn eigen risico opgemaakt, maar dit jaar maar 33 euro. Dus misschien ook maar eens die gok wagen om het ER omhoog te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Binnetie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:56:
[...]

Ik zat daar ook naar te kijken en mijn oog viel op deze tekst op de site van Anderzorg:

[...]

Betekent wanneer mijn dochter van 6 maand naar de dokter gaat of ziekenhuis, bloed moet prikken of wat dan ook dat dit niet van mijn eigen risico afgaat?

Jaren heb ik mijn eigen risico opgemaakt, maar dit jaar maar 33 euro. Dus misschien ook maar eens die gok wagen om het ER omhoog te gooien.
Voor kinderen onder de 18 betaal je nooit eigen risico. De dekking die ze hebben is de dekking van de ouder waarbij ze mee zijn ingeschreven (dus schrijf je kind in bij de moeder/vader met de beste dekking) + kinder hebben altijd gratis tandartsdekking ookal hebben de ouders dat niet.

Dus om je vraag direct te beantwoorden, ja, het betekent inderdaad dat je dochter's kosten nooit van je ER afgaat, want die hebben geen ER. Ik heb al sinds m'n 18e mijn ER op maximaal staan en zo al vele honderden euro's bespaard want ik kom toch nooit boven de 385 per jaar uit.

[ Voor 14% gewijzigd door i7x op 16-11-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 14:42

voor die €122,44 pj heb je ook een maximum wat je kan declareren? Wat is dat?

En ik zou altijd kijken naar een risico over meerdere jaren. Hoe groot is de kans dat je elke jaar 2 gaatjes hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@i7x bedankt, duidelijk verhaal. In dit geval maakt de dekking niet veel uit. Mijn dochter staat bij mij op omdat ik een eigen risico van 385 euro had en mijn vriendin 885 (maar dat is dus niet van toepassing op mijn dochter) en ik een tandartsverzekering heeft, maar mijn vriendin niet. Maar ook dat is niet van toepassing op mijn dochter.

We gaan er daarom maar weer eens goed voor zitten

@miena21 voor die €122,44 kan ik maximaal 250 euro declareren waarvan 25% eigen bijdrage. Eigenlijk nog nooit gehad dat ik 2x in 1 jaar een gaatje had. Maar dan bijvoorbeeld een 3 voudige wortelkanaalbehandeling nodig had voor een opstandige kies.

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 16-11-2018 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miena21
@miena21 voor die €122,44 kan ik maximaal 250 euro declareren waarvan 25% eigen bijdrage. Eigenlijk nog nooit gehad dat ik 2x in 1 jaar een gaatje had. Maar dan bijvoorbeeld een 3 voudige wortelkanaalbehandeling nodig had voor een opstandige kies.
Ja dan kom je niet ver met je €250.

Met andere woorden. Tandarts verzekering is meestal onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
miena21 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:48:
[...]

Ja dan kom je niet ver met je €250.

Met andere woorden. Tandarts verzekering is meestal onzin...
Wel als je 3x een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan (+ de twee controles die dat jaar dan plaatsvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Binnetie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:01:
[...]

Wel als je 3x een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan (+ de twee controles die dat jaar dan plaatsvinden).
En dit 3 jaar achter elkaar dan?
Alleen als je het van te voren weet dat je de kosten daadwerkelijk gaat maken is het denk ik interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
En daar zijn veel verzekeraars dan ook op voorbereid d.m.v. een medische keuring.
Als ze er achter komen dat er 3 wortelkanaalbehandelingen aankomen weigeren ze je of vergoeden ze de behandelingen niet die in het voorgaande jaar al zijn geconstateerd, alhoewel er dus uitzonderingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
IndoBoy schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:36:
Zijn er ook nog gratis collectiviteits mogelijkheden? Ik bedoel dat je je gewoon aansluit bij een collectief waardoor je korting krijgt? Ik zoek met name voor Zilveren Kruis
Studenten Goed Verzekerd ISO/LSVb
Collectiviteitnummer: 207000892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
JohanNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:08:
En daar zijn veel verzekeraars dan ook op voorbereid d.m.v. een medische keuring.
Als ze er achter komen dat er 3 wortelkanaalbehandelingen aankomen weigeren ze je of vergoeden ze de behandelingen niet die in het voorgaande jaar al zijn geconstateerd, alhoewel er dus uitzonderingen zijn.
Ik kreeg spontaan last van mijn kies, dat werd een wortelkanaalbehandeling. Maar na de behandeling voelde het nog niet goed. Paar dagen aangezien en toen weer veel last. Opnieuw de kies los, toen even rustig en na 2 weken weer ineens veel last. Ze maakte foto's en wat bleek er zat nog een derde kanaal precies achter een andere die eerst niet opgemerkt werd. Daarna was het ineens goed. Zo vertelde de tandarts het mij. Of het waar is of niet dat weet ik niet natuurlijk.
Ik had toen nog wel een verzekering tot 500 euro (later naar 250 aangepast).

@miena21 3x in 1 jaar en het jaar erop nog een andere kies.
Maar over het algemeen 2x controle 1x een gaatje.
Nu meende ik dat een gaatje vullen ongeveer 45 euro kostte maar dat is dus 82 euro?
Even opgezocht: https://financieel.infonu...ling-in-2017-en-2018.html
Een drievlaksvulling klopt wel, ik moest 82,80 betalen, dat is is goedkoper dan de link. Maar dat is al vrij ver gevorderd, terwijl ik er 2x per jaar kom. Daar zit het verschil.

Maar goed, msschien voor komend jaar maar eens zonder tandartsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375496

Reclame maken voor eigen sites is niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 17-11-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Je moet gewoon elk jaar even kijken wat het beste voor jou is, dat is het systeem of anders betaal je waarschijnlijk te veel, met of zonder collectiviteit.

Die collectiviteit op de basisverzekering is ook inderdaad sigaar uit eigen doos.
Alle verzekeringen die een collectiviteit bieden van 5% of meer zijn gewoon in de basis veel te duur.
Ik ga er dan ook vanuit dat de basispremie bij deze verzekeraars volgend jaar lager is en je netto gewoon min of meer op hetzelfde uit komt.

[ Voor 29% gewijzigd door Ardana op 17-11-2018 14:42 . Reden: Sluikreclame verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

JohanNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:32:
[...]

Nee dat zijn de goedkoopsten.
En ik zou inderdaad heel goed uitkijken met die ZK Selectief of ZK Ziezo budget.
Vorig jaar kon je van zowat elke provincie naar het ( grote ) centrale ziekenhuis, nu staan die er gewoon allemaal niet meer op.
Daarvoor in plaats zijn er wel wat kleinere bij gekomen, maarja...
Stel er gebeurd iets ernstigs met je, uiteindelijk word je dan waarschijnlijk naar één van de grotere ziekenhuizen gebracht en dan gaat het qua kosten echt niet bij die €885 eigen risico blijven.
Spoedeisende hulp wordt door alle ziekenhuizen vergoed. Of zij nu een contract hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier overgestapt naar ZieZo: 100.45 per maand. Max eigen risico.
Inclusief 250 euro tandarts 100% vergoed en 6x fysio.
Bij cz zou ik volgend jaar 138 betalen.

Meeste goedkopere vergoeden maar 75% tandarts, waardoor ze alsnog duurder zijn. En het fysio prijsverschil tussen 6 en 9 behandelingen was +- 55 euro op jaarbasis. Dus loop je 1,5 behandeling risico, dat is wel te overzien.

Tandarts kun je gewoon opbellen en vragen wat er op de planning staat. Hier wordt volgend jaar gaatje gevuld, 2x controle en regelmatig een losgeschoten retentiespalk geplakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 18-11-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Met missus alles doorgenomen en gekozen voor Anderzorg: contracten met alles waar ze wel eens heen moet, de rest identiek gehouden en voor een jaar betalen we gezamenlijk € 354.57 minder. De bevestigende mail gaf ook een nette indruk, en geen plastic pasje meer die ik na een jaar weer ongebruikt uit de portemonnee flikker :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom gaat iedereen eigenlijk uit van 2 keer controle bij de tandarts per jaar?
Lijkt mij schromelijk overdreven en werkverschaffing + extra kosten.
Doen hier al sinds weet ik hoe lang 1 keer per verzekeringsjaar, heb er de tandarts ook nooit over gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Ik ga zeker 2x per jaar op controle om overal optijd bij te zijn en erger (dus duurder) te voorkomen. Controle kost overigens maar 21 euro, dus daar hoef je het niet voor te laten. Bijvoorbeeld beginnende gaatjes kunnen nog teruggedraaid worden met extra verzorging, dus als dit bij de controle blijkt, kan je dus erger voorkomen: geen gaatje en geen vullingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:53
sambalbaj schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:59:
Waarom gaat iedereen eigenlijk uit van 2 keer controle bij de tandarts per jaar?
Doen hier al sinds weet ik hoe lang 1 keer per verzekeringsjaar, heb er de tandarts ook nooit over gehoord.
Kinderen gaan sowieso 2x per jaar. Zelf ga ik doorgaans ook maar 1x per jaar: afgelopen jaren kreeg ik toch standaard te horen dat het er goed uit dag en stond ik met 5 minuten weer buiten.

Laatste keer een gaatje (voor het eerst in mijn leven) boven op een tand. Hij twijfelde over een andere tand, dus adviseerde om wel met een half jaartje terug te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
Jeetje, ik ga bij onvz van 84 naar 109 Euro. Minimaal pakket, geen aanvullende verzekeringen en een maximaal eigen risico. Bizarre verhoging..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:48:
[...]

Okay, ik dacht dat dit gewoon een illegale verzameling collectiviteitsnummers was maar blijkbaar moet je je bij die stichting aansluiten.
Wat zijn overigens de voorwaarden om gebruik te maken van een collectiviteit?

En welke gegevens deelt de zorgverzekeraar met de betreffende collectiviteit (en vice versa)?

Als er geen controle is dan zou je elk willekeurig collectiviteitsnummer kunnen misbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Odeklontje schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:08:
[...]

Wat zijn overigens de voorwaarden om gebruik te maken van een collectiviteit?

En welke gegevens deelt de zorgverzekeraar met de betreffende collectiviteit (en vice versa)?

Als er geen controle is dan zou je elk willekeurig collectiviteitsnummer kunnen misbruiken.
Kan inderdaad (Shell collectiviteit/Zilveren Kruis geeft de hoogste korting op die manier geloof ik). Bij kleine bedragen gaan ze hier sowieso niet achteraan, maar niemand kan je garanderen dat dat niet gebeurt als je tienduizenden euro's declareert aan ziekenhuisbezoek, en weegt dat op tegen die hooguit paar tientjes besparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Odeklontje schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:08:
Het is moreel natuurlijk wel een beetje bedenkelijk als je een collectiviteitsnummer gebruikt van een organisatie waar je zelf geen banden mee hebt, dat is mijn punt. Of je dat het risico waard vind moet je voor je zelf bepalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 19-11-2018 07:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

sambalbaj schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:59:
Voor die 20 euro dat het kost neem ik liever het zekere voor het onzekere, nog afgezien van het feit dat mijn 3 kinderen hoen dan ook 2 keer per jaar gaan :Y

Moest straks Independer even bellen; ik heb via hun vorig jaar bij ZieZo Selectief afgesloten. Dit jaar wil ik overgaan op ZieZo Basis via Independer, maar ik krijg een 'Sorry er is iets misgegaan' bij de laatste stap. Ook opslaan en in een andere browser proberen lukt niet.

Óf ik kan niet bij Independer van ZieZo naar Ziezo Basis overstappen of er is iets anders niet helemaal goed. Wil toch graag die extra gratis tandongevallenverzekering :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pino85 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 01:06:
Ik weet niet goed wat ik het beste kan doen,dit jaar op aanraden van mijn vorige tandarts geen losse verzekering afgesloten en ik moest 2 wortelkanaal behandelingen en 2x mondhygieniste en de controles etc er boven op. Liep echt hoog op..

Blijkbaar is mijn gebit erg rap aan het verslechteren vanwege oa medicatie.
Wat zoek ik:

Een verzekering die vanaf 500 euro vergoed 100% en nog betaalbaar blijft.
Ik vind er vooral die boven de 150 euro per maand uitkwamen..
Hoger kan sowieso niet vanwege geen directe acceptatie,geen enkele verzekering gaat mij nu accepteren als ik oa nog kronen etc moet.

Vorig jaar was er een website waar je op kon vergelijken wat je effectief vergoed krijgt per verzekering als de kosten van de verzekering per jaar afgehaald waren. Deze kan ik dit jaar niet vinden ,iemand? Tnx!
Ik heb zelf vorig jaar een tandarts pakket met 80% vergoeding tot 1000 euro afgesloten omdat ik elk jaar wel minimaal een wortelkanaal heb + wat ander gesleutel her en der. Ik verwachte zelfs een wortelkanaalbehandeling maar de verzekering deed er niet moeilijk over, ik werd gewoon geaccepteerd. Heb inmiddels al 700 euro aan kosten gemaakt en dat zal nog richting de 800+ gaan dit jaar.

Je zou bij Promovendum kunnen kijken naar de tandartsverzekering 'Royaal'. Je zit dan op 135,40 euro per maand met 100% tandartskosten vergoed tot 500 euro. Je geeft aan dat je gebit verslechtert door medicatie, dus dan zou ik een goede tandarts verzekering wel aanraden. Als je door medicatie bijvoorbeeld minder speeksel aanmaakt of begint te knarsen dan kunnen de herstelwerkzaamheden hoog oplopen. Better be safe than sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@stin00 €135,40 voor een 100% €500 tandartsverzekering?
Op de site van promovendum staat dat die '' Royaal '' tandartsverzekering €27,90 per maand kost, dat is €334,80 in het jaar.
https://www.promovendum.nl/zorgverzekering/premie
Of zie ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:25:
@stin00 €135,40 voor een 100% €500 tandartsverzekering?
Op de site van promovendum staat dat die '' Royaal '' tandartsverzekering €27,90 per maand kost, dat is €334,80 in het jaar.
https://www.promovendum.nl/zorgverzekering/premie
Of zie ik iets verkeerd?
135,40 is het totale maandbedrag van basis verzekering + royaal tand. Ik had er per ongeluk 'per jaar' ipv 'per maand' bijgezet, my bad :+

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 19-11-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:31
pino85 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:15:
@Sdreeg

Zie mijn voorbeeld,dan is het dus wel degelijk waar voor je geld .

https://www.iza.nl/vergoedingen/tandarts-vanaf-18-jaar

Je betaald 44,95 per maand voor tand 3 welke 100% vergoed tot een maximum van 1000 euro per jaar.

Ik betaal dan wel 539,40 euro per jaar maar voor mij aangezien ik 2 kronen nodig heb en de standaard controles /mondhygieniste is dit zo ver ik vind de beste keuze met directe acceptatie.
Hier hetzelfde. Volgens mij is IZA (veruit) de beste keuze bij hoge tandartskosten. Helaas is de basispremie zeker aan de hoge kant, maar wel de gunstigste tandartsvergoeding met directe acceptatie. Bovendien heb ik bij IZA collectiviteitskorting via werk. Heb zelf zowel in 2018 als 2019 hoge tandartskosten ivm een implantaat dus voor mij is er überhaupt geen keus. Hooguit of ik tand 2 of tand 3 neem bij IZA voor het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 08:52

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik zie dat zojuist de vermogensgrenzen waarop nog zorgtoeslag kan worden ontvangen ook bekend zijn geworden.

In 2019 wordt deze grens verhoogd voor alleenstaanden naar € 114.776 en voor mensen met een toeslagpartner naar € 145.136. In 2018 waren deze grenzen nog respectievelijk € 113.415 en € 143.415.

https://www.belastingdien...k-hebben-voor-zorgtoeslag

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 22:53
Mijn zorgverzekering bij Zorg en Zekerheid gaat van € 78,95 naar € 89,95

Tijd om op zoek te gaan naar een alternatief.

Als ik bij Zilveren Kruis kies voor ZieZo basis heb ik vrije keuze voor € 83,95 per maand. Dat scheelt toch weer 6 euro per maand. Ik zat laatst op een website waarbij je nog gratis verzekerd was voor tandarts voor een jaar bij een ongeval, eens kijken of ik zoiets ergens kan terug vinden als dit ook rond de 84 euro ligt per maand

Edit: als ik op Independer.nl kijjk dan kan ik ook voor ZieZo basis gaan vooir € 83,95 maar dan krijg ik gratis
- Tandongevallen-verzekering
- Claimhulp bij Letselschade

Dat is toch raar?

[ Voor 75% gewijzigd door President op 21-11-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 20:12
Een vraagje over het contracteren van ziekenhuizen. Ik overweeg om met de hele familie naar Anderzorg te gaan. Onze zoon heeft een noten allergie en wordt behandeld in het Kinderallergie behandelcentrum van het Deventer Ziekenhuis.

Nu zijn bij Anderzorg alle ziekenhuizen gecontracteerd, maar betekend dit ook dat het Kinderallergie Behandelcentrum gecontracteerd is en gedekt wordt door Anderzorg?

We zitten nu bij Menzis en nooit een factuur gezien voor onze zoon. Anderzorg is een onderdeel van Menzis. De online zorgvinder ziet er het zelfde uit en ook de resultaten en meldingen lijken het zelfde. Kan iemand bevestigen dat Anderzorg en Menzis met de zelfde zorgaanbieders contracten heeft, omdat het eigenlijk " het zelfde bedrijf" is? Dit zou de keuze nog gemakkelijker maken :-)

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Redbull4u schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:32:
Een vraagje over het contracteren van ziekenhuizen. Ik overweeg om met de hele familie naar Anderzorg te gaan. Onze zoon heeft een noten allergie en wordt behandeld in het Kinderallergie behandelcentrum van het Deventer Ziekenhuis.

Nu zijn bij Anderzorg alle ziekenhuizen gecontracteerd, maar betekend dit ook dat het Kinderallergie Behandelcentrum gecontracteerd is en gedekt wordt door Anderzorg?

We zitten nu bij Menzis en nooit een factuur gezien voor onze zoon. Anderzorg is een onderdeel van Menzis. De online zorgvinder ziet er het zelfde uit en ook de resultaten en meldingen lijken het zelfde. Kan iemand bevestigen dat Anderzorg en Menzis met de zelfde zorgaanbieders contracten heeft, omdat het eigenlijk " het zelfde bedrijf" is? Dit zou de keuze nog gemakkelijker maken :-)
Heb je al contact met hen opgenomen? Lijkt me dat zij het beste uitsluitsel kunnen geven over deze specifieke vraag in plaats van random gebruikers op een forum ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
EWK schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:36:
[...]

Heb je al contact met hen opgenomen? Lijkt me dat zij het beste uitsluitsel kunnen geven over deze specifieke vraag in plaats van random gebruikers op een forum ;)
Nee nog niet, daar is het nu te laat voor. Afhankelijk van de reacties was ik dat zeker wel van plan. En voor dat ik bel vind ik het ook wel fijn al wat informele informatie te vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zover mij bekend is Anderzorg identiek aan normale Menzis. Maar ik zou in zo'n geval toch even bellen voor uitsluitsel.

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Gunner schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:53:
[...]
Het is moreel natuurlijk wel een beetje bedenkelijk als je een collectiviteitsnummer gebruikt van een organisatie waar je zelf geen banden mee hebt, dat is mijn punt. Of je dat het risico waard vind moet je voor je zelf bepalen.
Misschien tankt hij daar wel elke week. :P

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:50

Pinobigbird

doesn't share food!

Sissors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:56:
Zover mij bekend is Anderzorg identiek aan normale Menzis. Maar ik zou in zo'n geval toch even bellen voor uitsluitsel.
Niet helemaal identiek, Anderzorg is een zelfstandige zorgverzekeraar en heeft een eigen UZOVI-code. Het is ook geen label van zorgverzekeraar Menzis, maar het is wel onderdeel van het concern Menzis.

De contracten met de zorgverleners zijn op concernniveau, en daarmee hebben Anderzorg en Menzis dus wel dezelfde contacten.
Zie het UZOVI-register

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• JohanNL
President schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:31:
Mijn zorgverzekering bij Zorg en Zekerheid gaat van € 78,95 naar € 89,95

Tijd om op zoek te gaan naar een alternatief.

Als ik bij Zilveren Kruis kies voor ZieZo basis heb ik vrije keuze voor € 83,95 per maand. Dat scheelt toch weer 6 euro per maand. Ik zat laatst op een website waarbij je nog gratis verzekerd was voor tandarts voor een jaar bij een ongeval, eens kijken of ik zoiets ergens kan terug vinden als dit ook rond de 84 euro ligt per maand

Edit: als ik op Independer.nl kijjk dan kan ik ook voor ZieZo basis gaan vooir € 83,95 maar dan krijg ik gratis
- Tandongevallen-verzekering
- Claimhulp bij Letselschade

Dat is toch raar?
Je kunt nog €4 p/m besparen als je voor de selectieve versie gaat.
Je kunt dan voor niet spoedeisende behandelingen slechts naar een select aantal ziekenhuizen, anders krijg je slechts 75% vergoed van het gemiddelde tarief wat zij hebben afgesproken met gecontracteerde partners.
Voor spoedeisende hulp kun je blijkbaar wel overal heen en krijg je gewoon 100% vergoed, eigen risico ben je dan wel kwijt natuurlijk.

Die extra tandongevallenverzekering en claimhulp kunnen ze aanbieden omdat Independer commissie krijgt van de zorgverzekeraar als je via hun afsluit.
Als je dan ook nog via xxlcashback bij Independer je zorgverzekering afsluit krijg je ook nog eens €15 toe.
Vergeet ook de 2% korting als je voor jaarbetaling gaat niet.
Heb je ook nog eens recht of zorgtoeslag? dan is het helemaal een feest :)

• lawkexarib
  • Laatst online: 08-03 23:59
Hallo allemaal,

Momenteel betaal ik bij Zekur.nl 105,85 en straks 110,45 met de nieuwe polis. Ik heb basis verzekering met aanvullend tand pakket waarbij 75% vergoed wordt tot max 250,- voor tandbehandelingen.
Loont het om elders te kijken of het goedkoper kan of met meer opties?
Van mijn werkgever heb ik begrijpen dat ik deel kan nemen aan hun collectiviteitsverzekeringen waar dit bij sommige verzekeraars wordt aangeboden en helaas is dit niet bij Zekur.nl

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38
lawkexarib schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:44:
Hallo allemaal,

Momenteel betaal ik bij Zekur.nl 105,85 en straks 110,45 met de nieuwe polis. Ik heb basis verzekering met aanvullend tand pakket waarbij 75% vergoed wordt tot max 250,- voor tandbehandelingen.
Van mijn werkgever heb ik begrijpen dat ik deel kan nemen aan hun collectiviteitsverzekeringen waar dit bij sommige verzekeraars wordt aangeboden en helaas is dit niet bij Zekur.nl
Collectiviteiten raad ik af omdat t vaak gewoon wat korting (max 10%) is op t duurste label/verzekeraar van t bovenliggende concern. Bovendien daalt de maximale korting in 2020 naar 5%.
Veel goedkoper ga je niet vinden als je bijv. Geen verhoogd eigen risico wil en wel een tandverzekering.
Ik houd t gewoon op Anderzorg met 885 eigen risico en jaarbetaling ;)

• Redbull4u
Redbull4u schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:44:
[...]

Nee nog niet, daar is het nu te laat voor. Afhankelijk van de reacties was ik dat zeker wel van plan. En voor dat ik bel vind ik het ook wel fijn al wat informele informatie te vergaren.
Ik heb Anderzorg gebeld en zij konden bevestigen dat Kinderallergie behandelcentrum onder het ziekenhuis valt van het Deventer Ziekenhuis en dus gecontracteerd is door Anderzorg.

Ook wisten ze te vertellen dat de gecontracteerde zorg tussen Menzis en Anderzorg niet 100% gelijk is.

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
En dan denk je dat je bij alle ziekenhuizen terecht kan.... Vergeet de zorgplafonds niet!!
Mooi voorbeeld zijn de Zuyderland ziekenhuizen. Mensen die bij De Coöperatie VGZ zitten, kunnen voor diverse behandelingen NIET meer terecht in Sittard, Heerlen of Kerkrade.

Zorgplafonds zijn een bekend probleem, maar ik heb het nog niet eerder gezien dat ziekenhuizen niet meer bereikbaar zijn voor verzekerden, in dit geval iedereen die verzekerd is bij de Coöperatie VGZ.

https://sittard-geleen.ni...-vgz-verzekerden-nu-even/

Zuyderland helpt VGZ-verzekerden nu even niet

Mensen die bij VGZ zijn verzekerd kunnen dit jaar niet meer voor alle zorg terecht bij de Zuyderland-ziekenhuizen in Sittard-Geleen, Heerlen en Kerkrade.

Het budget dat VGZ heeft uitgetrokken voor zorg in deze ziekenhuizen, “wordt overschreden”. Dat maakte de verzekeraar woensdag bekend.

Wie zich bij Zuyderland meldt voor een eerste consult over staar, een heup- of een knievervanging, liesbreuk en enkele aandoeningen aan keel, neus of oren kan dit jaar niet meer geholpen worden in de drie ziekenhuizen. Het geld is op. Spoedgevallen en kinderen worden wel nog geholpen. Anderen moeten of naar een ander ziekenhuis uitwijken, of komen op een wachtlijst van acht weken. Volgens de directie van Zuyderland gaat het momenteel om een honderdtal patiënten.

De Coöperatie VGZ omvat naast VGZ ook Univé, ZEKUR, Bewuzt, VGZ voor de zorg, Zorgzaam, UMC en IZA. Coöperatie VGZ maakte begin 2018 afspraken met Zuyderland over het maximum aan zorg te besteden bedrag voor VGZ-patiënten. De patiëntenstop volgt op het overschrijden van dat bedrag.

De zorgstop voor VGZ-verzekerden bij Zuyderland is voor de SP aanleiding om een motie in te dienen bij de Tweede Kamer waarin wordt gevraagd om een jaarlijkse risicoscan voor regionale zorginstellingen.

Succes met het uitkiezen van je verzekering.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door potverdikkie op 22-11-2018 21:13 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pinobigbird schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:04:
[...]

Niet helemaal identiek, Anderzorg is een zelfstandige zorgverzekeraar en heeft een eigen UZOVI-code. Het is ook geen label van zorgverzekeraar Menzis, maar het is wel onderdeel van het concern Menzis.

De contracten met de zorgverleners zijn op concernniveau, en daarmee hebben Anderzorg en Menzis dus wel dezelfde contacten.
Zie het UZOVI-register
Dat was redelijk wat ik bedoelde gezien het ging over de dekking. Blijkbaar zijn er volgens hun helpdesk wel wat verschillen, ik neem aan als die er zijn dat het miniem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 22-11-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zorgverzekering nu uitkiezen of wachten tot volgende maand i.v.m. acties?

Zo hoe het er nu naar uitziet ga ik wel bij VGZ en terug naar Anderzorg. Betaal veel te veel, en ik heb uiteindelijk al die alternatieve zorg niet gebruikt .. zonde. Denk dat het beter is om die kosten maar zelf te bepalen als je 1x/2x gaat per jaar, stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Kan het kloppen dat als je alleen een basisverzekering neemt met het hoogste eigen risico dat Ziezo dan veruit de goedkoopste is? (met 2% extra korting als je kiest voor jaarpremie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
lawkexarib schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:44:
Hallo allemaal,

Ik zie dat het tandpakket € 11,95 kost per maand. Maar ze vergoeden niet gratis tot max 250 euro.
Je betaalt dus 143 euro (12 * 11,95) per jaar om (max) 250 terug te krijgen. Dus eigenlijk verzeker je je maar tot een bedrag van 107 euro aan (extra) tandartskosten (250 euro vergoeding waar je wel 143 euro voor moet betalen) en 25% van de behandelingen ook nog zelf moet afrekenen. Als er niks ernstig is met je gebit, zou ik dat risico van (107 euro) gewoon zelf dragen. Want je betaalt wel elke maand 11,95 en waarvoor je eigenlijk maar voor 107 euro extra verzekerd bent.

[ Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 25-11-2018 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 258387 schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:01:
Kan het kloppen dat als je alleen een basisverzekering neemt met het hoogste eigen risico dat Ziezo dan veruit de goedkoopste is? (met 2% extra korting als je kiest voor jaarpremie)
Afaik; ja. Dit jaar van ZieZo Selectief naar Basis gegaan voor 18 euro (2 pers. Max eigen risico) meer per maand. Ook goede dekking voor alle faciliteiten hier in de buurt waar wij gebruik van maken (oogarts ziekenhuis kinderen, logopedie voor de kinderen etc.)

Nu moet ik wel zeggen dat met name het laatste gedeelte, de keuze voor ZieZo makkelijker maakte. Anderzorg had ook big gekund, maar scheelde amper op maandbasis

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 25-11-2018 09:35 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07

Theo

moederbord

Na even uitzoeken wat de absoluut goedkoopste zorgverzekering is voor 2019 heb ik het volgende gevonden:

Voor 956 euro per jaar kun je je verzekeren met 855 ER:

Als je via Shopbuddies de verzekering bij De Friesland afsluit kost je dit per jaar 996 euro, minus 40 euro cashback.
Sluit je via Zorgkiezer een verzekering bij Anderzorg af, en je gaat via Shopbuddies naar zorgkiezer dan betaal je 976 euro aan premie, minus 20 euro cashback.

Afsluiten via Independer kan ook, maar dan is de cashback lager.

De Ziezo verzekering van Zilveren kruis is 987 euro per jaar, maar daar is geen noemenswaardige cashback op te vinden (Via Independer via Shopbuddies levert 15 euro op, maar is duurder dan Anderzorg en Friesland)

Zekur is 1002 euro per jaar, en is niet met cashback of kortingen af te sluiten. Ze geven ook geen korting als je per jaar betaald.

Tot nu toe lijken De Friesland en Anderzorg dus het goedkoopst te zijn voor aankomend jaar. Of heeft iemand nóg iets goedkoper kunnen vinden?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Topicstarter
Volgens mij is Anderzorg goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anderzorg en de Friesland Zorgverzekering zijn exact even duur, en beide 30 euro goedkoper dan Ziezo. Zie ook een paar posts hierboven

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-04 13:07
Na lang twijfelen toch op Anderzorg over met maximaal ER. Als 29 jarige met een ER dat nooit opgaat. Stukken goedkoper als nu bij CZ met jongerenpakket. Neem wel tandartspakket erbij (75% 250 euro).

Van 128 per maand naar 93. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
pino85 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:15:
@Sdreeg

Zie mijn voorbeeld,dan is het dus wel degelijk waar voor je geld .

https://www.iza.nl/vergoedingen/tandarts-vanaf-18-jaar

Je betaald 44,95 per maand voor tand 3 welke 100% vergoed tot een maximum van 1000 euro per jaar.

Ik betaal dan wel 539,40 euro per jaar maar voor mij aangezien ik 2 kronen nodig heb en de standaard controles /mondhygieniste is dit zo ver ik vind de beste keuze met directe acceptatie.

Natuurlijk zijn aanvullende paketten niet altijd gunstig maar het ligt echt aan je persoonlijke omstandigheden.
Ik was ook nieuwsgierig naar de IZA Extra Tand 3 voor kronen (R-codes) maar de basisverzekering is wel erg hoog. Even rekenen en vergelijken met 'IZA Ruime Keuze + IZA Extra Tand 3' en 'ZieZo Basis + ZieZo Tand 2' (ER 885 EUR en maandelijks betalen.)

IZA
100,70 IZA Ruime Keuze
44,75 IZA Extra Tand 3
145,45/maand = 1.745,40/jaar.

ZieZo
83,95 ZieZo Basis
19,50 ZieZo Tand 2
103,45/maand = 1.241,40/jaar.

Wat kost een kroon?

BeschrijvingPrestatiecodeAantalKosten
Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdovingA10228,66
Kleine röntgenfotoX10116,05
Opbouw plastisch materiaalR31157,31
KroonR241252,17
Techniekkosten kroonR241289,00
Totaal643,19

ZieZo
Bij ZieZo betaal je in totaal: 1.435,54/jaar.
(ZieZo Basis + ZieZo Tand 2 met eigen bijdrage kosten kroon = 1241,40 + 194,14*)

IZA
Bij IZA betaal je in totaal: 1.745,40/jaar.
(IZA Ruime Keuze + IZA Extra Tand 3)

Dus voor 1 kroon lijkt ZieZo goedkoper. Bij IZA lijkt het een beetje op een sigaar uit eigen doos :7 .

* (75% van R31 en R24 + 100% A10 en X10) - 500 EUR, + 25% (eigen bijdrage) van R31 en R24 = 194,14 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Grappige is dat Zorgkiezer mij 500 euro adviseert voor de tandarts (heb regelmatig dat ik bij de preventie-assistent moet zijn), bij Idepender zeggen ze 250 euro.

Even kijken of ik de rekeningen ergens kan terugvinden. Het scheelt mij wel zo'n 20 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 27-04 17:52
nvt

[ Voor 130% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 25-11-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Theo schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:26:
Na even uitzoeken wat de absoluut goedkoopste zorgverzekering is voor 2019 heb ik het volgende gevonden:

Als je via Shopbuddies de verzekering bij De Friesland afsluit kost je dit per jaar 996 euro, minus 40 euro cashback.
Sluit je via Zorgkiezer een verzekering bij Anderzorg af, en je gaat via Shopbuddies naar zorgkiezer dan betaal je 976 euro aan premie, minus 20 euro cashback.

De Ziezo verzekering van Zilveren kruis is 987 euro per jaar, maar daar is geen noemenswaardige cashback op te vinden (Via Independer via Shopbuddies levert 15 euro op, maar is duurder dan Anderzorg en Friesland)

Zekur is 1002 euro per jaar, en is niet met cashback of kortingen af te sluiten. Ze geven ook geen korting als je per jaar betaald.

Tot nu toe lijken De Friesland en Anderzorg dus het goedkoopst te zijn voor aankomend jaar. Of heeft iemand nóg iets goedkoper kunnen vinden?
Ik krijg dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M2dCtx2.png

edit: Zo te zien hebben ze ondertussen de tarieven gewijzigd.

[ Voor 5% gewijzigd door Odeklontje op 25-11-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Odeklontje schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:16:
[...]

Ik krijg dit:

[Afbeelding]

edit: Zo te zien hebben ze ondertussen de tarieven gewijzigd.
Afsluiten via Shopbuddies via Zorgkiezer levert bij Ziezo wel 20 euro Cashback op. Totaal lijkt de goedkoopste verzekering dus 920 euro per jaar te kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo op 25-11-2018 11:43 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Theo schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:42:
[...]

Afsluiten via Shopbuddies via Zorgkiezer levert bij Ziezo wel 20 euro Cashback op. Totaal lijkt de goedkoopste verzekering dus 920 euro per jaar te kosten.
update:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i2gGbhu.png?1

edit: En de max. zorgtoeslag 2019 is 99 EUR per maand.

[ Voor 24% gewijzigd door Odeklontje op 25-11-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben er nog niet uit welke verzekering ik ga nemen. 385 ER staat vast gelet op medicatie.

Alleen basis: Ziezo select voor €101,95. (Zekur is geen optie door te weinig ziekenhuizen in de regio voor planbare zorg)
Basis + av 1*: ZK SGV voor €110,47.
Basis + av 1*, tand basis: ZK SGV voor €116,57.

Voor het verschil in premie (8,52x12 = 102,25) krijg ik €50 briltegoed, 9 fysio kost dus €52,25. De tandartskosten vallen voor mij net zo duur uit als de premie voor tandartsbasis. Dus ik betaal zo de tandartsrekening verspreid over het jaar.

Ditch ik om die reden tand basis en neem ik basis + 2* kom ik uit op €120,25. Voor 18,30 x 12 = €219,60 krijg ik €150 briltegoed, 12 fysio kost €69,60. Het punt is wel dat ik in de afgelopen tien jaar misschien twee behandelingen bij de fysio achter elkaar had en meer niet. Met dat in het achterhoofd gooi ik €52,25 en €69,60 weg terwijl dat zo goed als tweemaal controle en 5min reiniging bij de tandarts oplevert.

Voor die ruime 100 euro verschil in premie kan ik en gewoon halfjaarlijks naar de tandarts en een simpel montuur bij Charlie temple of brilen24 scoren. Voor 220 euro verschil al helemaal. Dus alles zo bekeken neig ik naar Ziezo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

HollowGamer schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:08:
[...]

Grappige is dat Zorgkiezer mij 500 euro adviseert voor de tandarts (heb regelmatig dat ik bij de preventie-assistent moet zijn), bij Idepender zeggen ze 250 euro.

Even kijken of ik de rekeningen ergens kan terugvinden. Het scheelt mij wel zo'n 20 euro per maand.
20 euro x 12 maanden is 240 euro extra premie.
Voor 250 euro meer dekking :?.
Je hebt dus een voordeel als je meer dan 490 euro kosten maakt, maximale voordeel is dan een tientje. Als ik jouw bericht zo lees je die kans niet zo groot.
Volgens mij moet er heel wat gebeuren voordat je bij regulier onderhoud aan 490 euro komt.
Dus in je zak steken (en desnoods apart houden).

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 25-11-2018 13:34 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
EWK schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:33:
[...]

20 euro x 12 maanden is 240 euro extra premie.
Voor 250 euro meer dekking :?.
Je hebt dus een voordeel als je meer dan 490 euro kosten maakt, maximale voordeel is dan een tientje. Als ik jouw bericht zo lees je die kans niet zo groot.
Volgens mij moet er heel wat gebeuren voordat je bij regulier onderhoud aan 490 euro komt.
Dus in je zak steken (en desnoods apart houden).
Is inderdaad nogal vreemd, maar heb vorig jaar ook keuze gemaakt voor alternatieve zorg waar ik uiteindelijk niks mee heb gedaan.

Denk dat ik toch het weer via Independer ga afsluiten en dan het goedkoopste met volledige ziekenhuis keuze, bijleggen is in veel gevallen inderdaad beter voor je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 13:01

pino85

Im just a Bird in the Sky

Odeklontje schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:53:
[...]

Ik was ook nieuwsgierig naar de IZA Extra Tand 3 voor kronen (R-codes) maar de basisverzekering is wel erg hoog. Even rekenen en vergelijken met 'IZA Ruime Keuze + IZA Extra Tand 3' en 'ZieZo Basis + ZieZo Tand 2' (ER 885 EUR en maandelijks betalen.)

IZA
100,70 IZA Ruime Keuze
44,75 IZA Extra Tand 3

ZieZo
83,95 ZieZo Basis
19,50 ZieZo Tand 2

Wat kost een kroon?

ZieZo
(ZieZo Basis + ZieZo Tand 2 met eigen bijdrage kosten kroon = 1241,40 + 194,14*)

IZA

Dus voor 1 kroon lijkt ZieZo goedkoper. Bij IZA lijkt het een beetje op een sigaar uit eigen doos :7 .

* (75% van R31 en R24 + 100% A10 en X10) - 500 EUR, + 25% (eigen bijdrage) van R31 en R24 = 194,14 EUR.
@Odeklontje
Wat een kroon kost is zeer afhankelijk van de tand/kies en hoe veel tijd maar ook welke instrumenten nodig zijn en of alles goed verloopt en ik heb moeilijke tanden helaas.. dan zit je echt op een ander bedrag.
In mijn geval ga ik 2x naar mondhygieniste toe en laat ik 2x foto’s maken per jaar en meestal wel minimaal 1 gaatje.
Vorig jaar helaas wortelkanaal en 1 gaatje extra gehad.
Uiteindelijk moet ik 3 kronen laten plaatsen.
Dat ziezo basis is dat ook een restitutie verzekering?

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 25-11-2018 14:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Volgens mij wordt dit het vierde jaar dat ik bij Anderzorg zit. Als je een goedkope naturapolis met 885 ER zoekt zit je daar meestal wel goed.

Nu ook maar voor 11 EUR per jaar extra verzekerd tegen tandongevallen + ziektekosten buitenland. Thanks @i7x voor de tip. Vorig jaar in de Verenigde Staten naar een dokter geweest en ik was blij dat de reisverzekering van m'n ouders het dekte. Nu kan ik hier hopelijk zelf voor opdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
pino85 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:46:
[...]

@Odeklontje
Wat een kroon kost is zeer afhankelijk van de tand/kies en hoe veel tijd maar ook welke instrumenten nodig zijn en of alles goed verloopt en ik heb moeilijke tanden helaas.. dan zit je echt op een ander bedrag.
In mijn geval ga ik 2x naar mondhygieniste toe en laat ik 2x foto’s maken per jaar en meestal wel minimaal 1 gaatje.
Vorig jaar helaas wortelkanaal en 1 gaatje extra gehad.
Uiteindelijk moet ik 3 kronen laten plaatsen.
Dat ziezo basis is dat ook een restitutie verzekering?
Het is mooi dat je al weet waar je aan toe bent. Het is toch altijd maar weer gokken... en dan proberen te verzekeren.
Wat ik zelf lastig vind is om de kosten aan materiaal en techniek in te schatten. Heb jij een richtlijn?
Volgens mij is een tandarts verplicht om bij een behandeling > 250 EUR een offerte aan te bieden.
Dat maar eens opvragen. Gelukkig kan je in januari 2019 nog aanvullende verzekeringen afsluiten.

Mijn punt van de hele berekening is, is dat het niet altijd loont om extra hoog pakket af te sluiten.
De kosten van de basis verzekering gaan dan ook snel omhoog heb ik al bij diverse verzekeraars gezien.
In het voorbeeld is het dus goedkoper om een tandverzekering van 500 af te sluiten ipv 1000.

Zijn er trouwens nog verzekeraars waar je alleen een tandartsverzekering kan afsluiten zonder basis?
Zonder medische vragen is altijd goed maar met vragen heb ik ook geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn wederhelft zoeft nog wel eens de grens over, en die wees me erop (budgetaanbieders bieden vaak geen fysieke pas meer), dat je gratis een EHIC-kaart kunt aanvragen. Niet elke zorgpas is meteen een EHIC-pas blijkbaar? Ik wist het niet en tis me wat vaag, maar mocht het nuttig zijn voor anderen: https://www.ehic.nl/aanvraag.aspx
Op deze website kunt u uitsluitend een EHIC aanvragen indien u een basisverzekering hebt bij CZ, Anderzorg, Menzis, Nationale Nederlanden of Ohra.
Toch in het buitenland wat makkelijker om met een pas te zwaaien dan je foon erbij te pakken en in de app je zorgpas te laten zien denk ik zo.

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 25-11-2018 15:11 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:10:
Mijn wederhelft zoeft nog wel eens de grens over, en die wees me erop (budgetaanbieders bieden vaak geen fysieke pas meer), dat je gratis een EHIC-kaart kunt aanvragen. Niet elke zorgpas is meteen een EHIC-pas blijkbaar? Ik wist het niet en tis me wat vaag, maar mocht het nuttig zijn voor anderen: https://www.ehic.nl/aanvraag.aspx

[...]

Toch in het buitenland wat makkelijker om met een pas te zwaaien dan je foon erbij te pakken en in de app je zorgpas te laten zien denk ik zo.
Er zijn inderdaad een aantal Nederlandse zorgverzekeraars die aan 1 kant hun eigen info hebben en aan de achterkant het EHIC-format. Geen gedoe meer met twee pasjes maar alles op een kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Anoniem: 915187 schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:54:
[...]

Volgens mij is Anderzorg goedkoper.
Ik heb jaren bij Anderzorg gezeten maar ik vind het een vreselijk bedrijf met een slechte klantenservice. Vandaar dat ik aan het kijken ben waar ik naar over kan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:19
Ey - 't moet ergens vandaan komen dat ze goedkoop zijn.....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 20:07
Odeklontje schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:56:
[...]

Het is mooi dat je al weet waar je aan toe bent. Het is toch altijd maar weer gokken... en dan proberen te verzekeren.
Wat ik zelf lastig vind is om de kosten aan materiaal en techniek in te schatten. Heb jij een richtlijn?
Volgens mij is een tandarts verplicht om bij een behandeling > 250 EUR een offerte aan te bieden.
Dat maar eens opvragen. Gelukkig kan je in januari 2019 nog aanvullende verzekeringen afsluiten.

Mijn punt van de hele berekening is, is dat het niet altijd loont om extra hoog pakket af te sluiten.
De kosten van de basis verzekering gaan dan ook snel omhoog heb ik al bij diverse verzekeraars gezien.
In het voorbeeld is het dus goedkoper om een tandverzekering van 500 af te sluiten ipv 1000.
Voor diegene die al een inzicht hebben in hun tandartsbehandelingen kan het av-standaard (€261/jaar) of av-top (€432) pakket van DSW interessant zijn (pdf).
  • av-std vergoedt in principe alles behalve kronen/bruggen/implantaten.
  • av-top vergoedt daar ook nog iets in. Bij een aantal vullingen/wortelkanaalbehandelingen.
Er is geen maximum aan declaratiebedrag (boven 1000 wel toestemming vragen en een paar ingrepen/categorieën) hebben een max.

Kwam bij mij het voordeligst uit ivm aankomende tandarts kosten

Basispremie is €92,50 bij ER van 875 (ER is tientje lager daar :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:44
Theo schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:26:

Indien je met partner en kinderen(onder 18) wil afsluiten, 2x aanvragen voor 2x cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik probeer op CZ mijn verzekering aan te passen: is de website stuk: formulier om te wijzigen vind dat er geen wijzigingen zijn en wil niet naar de volgende pagina gaan... oeps.

Google Chrome & Edge... geen adblockers.

Contactformulier gebruikt, ik ben benieuwd wat ze terug gaan koppelen.

Overigens voor CZ vanwege collectiviteit werkgever + bruto vergoeding.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Laatst online: 08-03 23:59
CyberMania schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:07:
[...]

Ik zie dat het tandpakket € 11,95 kost per maand. Maar ze vergoeden niet gratis tot max 250 euro.
Je betaalt dus 143 euro (12 * 11,95) per jaar om (max) 250 terug te krijgen. Dus eigenlijk verzeker je je maar tot een bedrag van 107 euro aan (extra) tandartskosten (250 euro vergoeding waar je wel 143 euro voor moet betalen) en 25% van de behandelingen ook nog zelf moet afrekenen. Als er niks ernstig is met je gebit, zou ik dat risico van (107 euro) gewoon zelf dragen. Want je betaalt wel elke maand 11,95 en waarvoor je eigenlijk maar voor 107 euro extra verzekerd bent.
Hi CyberMania,
Bedankt voor je feedback. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga binnenkort bij de tandarts voor een algemene check en als er niets ernstig uitkomt, wat ik eigenlijk wel verwacht dan neem ik die tandpakket niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik kwam er net achter dat de apotheker waar ik sinds dit jaar zit, géén contract heeft met de eventuele nieuwe zorgverzekering. Het is nogal vaag wat ik hierover terug vindt, maar dit zou dus kunnen betekenen dat ik mijn medicatie niet (volledig) vergoed krijg? Kan ik weer overstappen/terug naar mijn vorige waar er wel een contract is?

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 27-11-2018 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Je hebt de standaard 14 dagen bedenktijd

https://www.zorgwijzer.nl...-kan-ik-dit-nog-annuleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-04 00:26
Goed om te weten van die cashback @Odeklontje. Ik zit al een paar jaren bij Anderzorg.

Vanavond maar even alles regelen voor 2019.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:31
Odeklontje schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:53:
[...]

IZA
100,70 IZA Ruime Keuze
44,75 IZA Extra Tand 3

ZieZo
83,95 ZieZo Basis
19,50 ZieZo Tand 2

Wat kost een kroon?

ZieZo

IZA

Als je rekent met 643 aan tandartskosten dan kun je beter Extra Tand 2 nemen bij IZA. Dan zijn de kosten 22,50 x 12 + 143 (boven 500 niet vergoed) = € 413 ipv 44,75 x 12 = € 537. Maakt voor de uitkomsten bij jou uiteraard voor de keuze niet uit.

Ik zit zelf naast de 600-650 kroon kosten nog aan zo'n 250 techniekkosten ivm implantaat. Plus dan nog zeker zo'n 100 euro aan reguliere check plus mondhygiënist. Ik zou IZA ook alleen aanraden als je echt richting de 1k aan verwachte tandartskosten gaat. Hoe hoger de tandartskosten, hoe groter het voordeel bij IZA.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluifjes op 28-11-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 17:56
Denk dat het voor het vierde jaar op rij Anderzorg zal worden. Ik vraag me wel af of ik weer in aanmerking kom voor de cashbacks? (via independer?). Weet iemand hoe het zit, is het alleen voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Iemand toevallig ervaring met HEMA verzekeringen?

Toch maar eens flink verdiept en wij kunnen bij HEMA echt veel besparen.
Zelf heb ik genoeg aan max eigen risico (0 zorg nodig gehad afgelopen 15 jaar, ook geen tandarts buiten controle).
Vriendin wel veel zorg en ook veel tandarts.
Kids zijn voor alles meeverzekerd.

HEMA accepteert maximale tandverzekering zonder eisen (zo lijkt het).
Daarnaast 10% korting op alles bij HEMA (komen we veel i.v.m. kleine kinderen).

De website is ook duidelijk. Iemand goede redenen om niet voor HEMA te gaan? (is een dochter van Menzis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-04 17:45
Ook handig....: ’Zorgverzekeraars niet op tijd klaar, dus wachten met overstappen’

https://www.telegraaf.nl/...s-wachten-met-overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
stervis schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:07:
Goed om te weten van die cashback @Odeklontje. Ik zit al een paar jaren bij Anderzorg.

Vanavond maar even alles regelen voor 2019.
Krijg je ook een cashback als je al klant bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
potverdikkie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:11:
[...]

Krijg je ook een cashback als je al klant bent?
Lijkt me wel... je hebt verder geen voordeel van klant blijven als het goed is.

@Odeklontje Die cashback gaat voor mij niet op. Ik neem vaak enkel basis + maximaal eigenrisico.

[ Voor 16% gewijzigd door stervis op 28-11-2018 22:21 ]

Moo, I say.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Trichoglossus schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:40:
Ook handig....: ’Zorgverzekeraars niet op tijd klaar, dus wachten met overstappen’

https://www.telegraaf.nl/...s-wachten-met-overstappen
Dat mag de overheid eens gaan verplichten: alle contracten afsluiten voor 1 december.

• Odeklontje
  • Niet online
Kluifjes schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:26:
[...]

Ik zit zelf naast de 600-650 kroon kosten nog aan zo'n 250 techniekkosten ivm implantaat. Plus dan nog zeker zo'n 100 euro aan reguliere check plus mondhygiënist. Ik zou IZA ook alleen aanraden als je echt richting de 1k aan verwachte tandartskosten gaat. Hoe hoger de tandartskosten, hoe groter het voordeel bij IZA.
Je hebt denk ik een aardige inschatting. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit en ga binnenkort wat informatie inwinnen bij de tandarts. Vooral materiaal- en techniekkosten is soms vaag en ik vraag mij af of er ook verschil in zit. Zoals je bij een autogarage ook A-merk hebt en een merkloze onderdelen kan dat voor implantaten natuurlijk ook zo zijn :P

Die 1000 EUR bij IZA klinkt aantrekkelijk maar als je daar de hoge basisverzekering bij optelt dan betaal je iets van 500 EUR meer. Daarom denk ik dat een verzekering tot 500 EUR gunstiger is voor je portemonnee. Ik ben overigens nog aan het kijken bij DSW nav de reactie van @TRG550 . Maar die gaat max. tot 450 EUR/jaar in het hoogste pakket (AV-top) als je kijkt naar de R-codes (pag.22).

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Volgens mij klopt dat inderdaad. En als je afsluit via Independer krijg je er een gratis tandongevallenverzekering bij, met €10K dekking ingeval van schade aan je gebit door een ongeval.

Met de korting voor vooruitbetalen van de premie kom je dan op € 940,21 (omgerekend dus € 78,35 per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Zijn er trouwens Tweakers die in de grensstreek voor tandartsbehandelingen naar Duitsland of België gaan? Ik zag dat Menzis tot 15km vanaf de Nederlandse grens ook gewoon vergoed. Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5R5SBN.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:24
Heeft iemand ervaring met het betalen van de maandpremie in 1 keer bij VGZ?

Ik zou namelijk graag willen weten of dit mogelijk is, en wat er ongeveer wordt bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
BladeSlayer1000 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:14:

Ik zou namelijk graag willen weten of dit mogelijk is, en wat er ongeveer wordt bespaard.
Dat kun je hier vinden: https://www.vgz.nl/zorgve...kenen-en-afsluiten#/stap1

Ik kan niet zo op een oogopslag zien hoeveel korting ze geven, maar je kunt ook gewoon de maand premie x12 doen en deze vergelijken met de jaar premie.
Ik kom op 1% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
JohanNL schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:20:
[...]

Dat kun je hier vinden: https://www.vgz.nl/zorgve...kenen-en-afsluiten#/stap1

Ik kan niet zo op een oogopslag zien hoeveel korting ze geven, maar je kunt ook gewoon de maand premie x12 doen en deze vergelijken met de jaar premie.
Ik kom op 1% korting.
Bedankt, als ik het bereken kom ik inderdaad ook op 1%.
Zoals ik het nu bekijk is het niet waard om de moeite te nemen voor zo'n laag percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
BladeSlayer1000 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:27:
[...]

Bedankt, als ik het bereken kom ik inderdaad ook op 1%.
Zoals ik het nu bekijk is het niet waard om de moeite te nemen voor zo'n laag percentage.
Ligt eraan, als je toch niks met je ( spaar ) geld doet en het dus toch op een spaar/betaal rekening staat is het toch weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
JohanNL schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:38:
[...]

Ligt eraan, als je toch niks met je ( spaar ) geld doet en het dus toch op een spaar/betaal rekening staat is het toch weer mooi meegenomen.
Mij zal het nooit lukken om het in 1 keer te betalen :P
Mij was gevraagd namens een vriend of ik erna kon kijken. Ik ben onbekend met zijn financieen.

Maar als ik gauw reken, bespaart hij ongeveer 20 euro, met de huidige rente krijgt hij er 40 cent bij. De totale bespaaring is zo'n 20,40.
Aangezien hij aan zijn adviseur (tevens de persoon die de zaken regelt) meer betaald dan het opbrengt, zei ik dat het niet waard is om dit te doen ;)

Ps; ik weet dat de berekening niet klopt, maar ga even van deze situatie uit.

[ Voor 12% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 03-12-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
BladeSlayer1000 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:14:

Geen ervaring met VGZ. Independer meldt 1% korting.
Handig lijstje van alle aanbieders van zorgverzekeringen:
https://www.independer.nl...ling-of-jaarbetaling.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Is inmiddels het al een beter moment om te kijken en vergelijken?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Heeft iemand ervaringen met de Zorvrijheid van DSW en ONVZ?

Ik overweeg om naar een van die twee te gaan.

En is er een verschil tussen ONVZ en PNOZorg (dan alleen de naam, want prijs is exact zelfde)

Zit nu bij Menzis met een restitutie polis, maar er zitten kleine beperkingen aan, wel krijg ik de facturen van ziekenhuizen en tandartsen etc achteraf(is dat bij DSW en ONVZ ook zo?)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 07-12-2018 13:48 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste