Toon posts:

Zorgverzekering 2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:55

dbzfan

Nee.

Mailtje gehad dat de premie van mijn zorgverzekering, promovendum, gelijk blijft :)

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Sdreeg schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:58:
Een vraag die volgens mij nog niet echt aan de orde is geweest, wat gebeurt er als je besluit voor het hele jaar vooruit te betalen (vanwege bijvoorbeeld 2% premiekorting) en de verzekeraar gaat ergens in het lopende jaar over de kop / stekker wordt eruit getrokken?

Met andere woorden, waarvoor krijg je precies die betalingskorting? Is dat alleen omdat je de verzekeraar wat administratieve rompslomp (en debiteurenrisico) uit handen neemt, of loop je ook nog een bepaald risico met die vooruitbetaling, waarvoor je die korting krijgt?
Volgens mij krijg je die korting met name zodat de zorgverzekeraar zelf geen risico meer loopt, bijvoorbeeld wanneer jij je zorgverzekering na een half jaar niet meer zou kunnen betalen.

Wat er gebeurd als de verzekeraar omvalt is een interessante. Ik denk dat er dan inderdaad wel kandidaten zullen zijn die de boedel over willen/kunnen nemen. Maar mogelijk zou je inderdaad zelf een nieuwe verzekering moeten afsluiten (en die ook netjes gaan betalen)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:29
Sdreeg schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:58:
Een vraag die volgens mij nog niet echt aan de orde is geweest, wat gebeurt er als je besluit voor het hele jaar vooruit te betalen (vanwege bijvoorbeeld 2% premiekorting) en de verzekeraar gaat ergens in het lopende jaar over de kop / stekker wordt eruit getrokken?

Ongetwijfeld zal de moedermaatschappij of een andere verzekeraar de portefeuille wel overnemen, maar je vooruitbetaling zit dan wellicht wel in de boedel, of niet?

Met andere woorden, waarvoor krijg je precies die betalingskorting? Is dat alleen omdat je de verzekeraar wat administratieve rompslomp (en debiteurenrisico) uit handen neemt, of loop je ook nog een bepaald risico met die vooruitbetaling, waarvoor je die korting krijgt?

Lijkt misschien wat vergezocht, maar in een redelijk recent verleden werd een dergelijk scenario ook onmogelijk geacht voor banken en energiemaatschappijen. In het geval van Energieflex zou het kunnen dat mensen hun vooruitbetaling en/of welkomstbonus bijvoorbeeld wel kwijt zijn; zou dat anders zijn bij een zorgverzekeraar?

Uiteraard kan ik die vraag ook stellen aan de verzekeraar, maar ik betwijfel of ik een transparant antwoord terug kan verwachten van de helpdesk, vandaar dat ik hier de vraag ook even zou willen poneren, heeft iemand hier een antwoord op?
https://www.afm.nl/nl-nl/...ngen/verzekeraar-failliet

Maar ik zou mij er geen zorgen over maken, desnoods springt de overheid in want een zorgverzekeraar failliet laten gaan zou een faillissement zijn voor het hele zorgstelsel zoals we die nu kennen.
Als je de premie in 1 keer kunt betalen en je krijgt daar 2% korting voor zou ik dat gewoon doen, dat is meer dan op een spaarrekening.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Tja, dat zal dan een gevalletje EnergieFlex zijn denk ik.
Je betaald immers vooruit en hebt feitelijk gedurende het jaar een vordering (in de vorm van zorg/energie) op je zorgverzekeraar/energiemaatschappij.

Valt de verzekeraar/energiemaatschappij om dan blijft die vordering staan, maar sluit je achteraan de rij aan en kun je natuurlijk fluiten naar je zorg/energie. Vervolgens mag je opzoek naar een andere aanbieder, die jou best zorg/energie wil leveren maar niet voor niets natuurlijk.

Moet zeggen dat dat voor mij wel een reden is om niet voor hele kleine/onbekende partijen te kiezen. Zowel qua zorg als energie. De kans dat bijv. het Zilveren Kruis volgend jaar omvalt acht ik relatief klein.

De korting voor vooruitbetalen krijg je omdat de zorgverzekeraar er minder administratief werk van heeft en het vooruit ontvangen kapitaal kan gebruiken voor investeringen/beleggingen, niet zozeer omdat het voor de particulier meer risico oplevert.

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 17:22
Dank, verschillende antwoorden tot dusverre, maar nog niet helemaal geruststellend.

Het linkje van de AFM over faillissement bij verzekeraars, geeft ook het volgende aan: "Faillissement betekent meestal wel een korting van de rechten van polishouders."

Dat kan natuurlijk heel breed zijn, maar het lijkt me logisch dat wat @B-Real zegt dan inderdaad kan kloppen.

Als ik die zienswijze inderdaad aanneem, zou ik dus vooraf een boekenonderzoek moeten (laten) doen bij de verzekeraar van mijn keuze en iets moeten vinden van bijvoorbeeld hun solvabiliteit, voordat ik besluit de 2 tientjes korting te pakken door het hele jaar vast vooruit te betalen... Lijkt mij voor de gemiddelde consument een aardige klus.

edit: ik ga de vraag toch maar even stellen aan de zorgverzekeraar van mijn keuze, voordat ik vast een paar duizend piek ga voorschieten.

[Voor 8% gewijzigd door Sdreeg op 13-11-2018 13:33]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:53
JohanNL schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:12:
[...]

https://www.afm.nl/nl-nl/...ngen/verzekeraar-failliet

Maar ik zou mij er geen zorgen over maken, desnoods springt de overheid in want een zorgverzekeraar failliet laten gaan zou een faillissement zijn voor het hele zorgstelsel zoals we die nu kennen.
Als je de premie in 1 keer kunt betalen en je krijgt daar 2% korting voor zou ik dat gewoon doen, dat is meer dan op een spaarrekening.
Plus dat je ook nog wat vermogensrendementsheffing minder hoeft te betalen (als je voor 1-1-2019 betaalt, mis je natuurlijk wel je spaarrente van 0,1-0,2% effectief).
Snel 'verdiend'.

• B-Real
Mwah, even het meest recente jaarverslag erbij pakken zou je al een aardige indicatie moeten geven v.w.b. de solvabiliteit en continuïteit.

Ik vind het persoonlijk enigszins ver gezocht, ook omdat de meeste zorgverzekeraars onderdeel zijn van de "grote jongens". Ik kan me haast niet voorstellen dat deze dochtermaatschappijen zomaar omvallen en als dat wel gebeurt denk ik dat de moedermaatschappijen wel garant staan, al dan niet gedwongen door de AFM/NZa.

Echter, in theorie kan alles en het gaat wel om flinke bedragen die je voorschiet :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:35:
[...]

Plus dat je ook nog wat vermogensrendementsheffing minder hoeft te betalen (als je voor 1-1-2019 betaalt, mis je natuurlijk wel je spaarrente van 0,1-0,2% effectief).
Snel 'verdiend'.
Volgens mij geldt dat alleen voor mensen die meer dan 30K op de bank hebben staan ;)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:53
anandus schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:38:
[...]

Volgens mij geldt dat alleen voor mensen die meer dan 30K op de bank hebben staan ;)
Dat is wel bekend toch als we het hebben over VRH? Maar goed, je hebt gelijk, had het voor de volledigheid wel kunnen vermelden.

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-12-2022
ik ben op zoek naar een restitutieverzekering die het meest vergoed.
ik wil nl een stamceltherapie doen in een niet eu land, voor mijn ziekte
ik heb goede dingen gelezen over onvz restitutieverzekering,dus die staat in mijn lijstje

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
B-Real schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:41:
[...]

Voor mensen zoals jou is het juist niet ingewikkeld. Minimaal verzekeren, met het hoogste eigen risico en je bent klaar. Dan kan die 126,95 zomaar 30eu á 40eu goedkoper elke maand.

Juist mensen die wel zorg nodig zijn, een chronische aandoening hebben of specifieke behandelingen volgen hebben elk jaar een uitdaging om iets anders te zoeken. Sterker nog, vaak genoeg resulteert dat in blijven zitten waar ze zitten omdat ze dan in elk geval weten dat ze hun behandelingen vergoed krijgen.

Afgezien daarvan ben ik wel met je eens dat de hele systematiek niet efficient werkt en daarnaast een stuk goedkoper kan, maar dat is voer voor een ander topic :)
Ja dat klinkt leuk, maar als ik komend jaar dan wel ziek wordt? Dan kost het dus heel veel geld!
Daarom is dit systeem zo achterlijk en maken die zorgverzekeraars zoveel winst!
anandus schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:26:
[...]
Wijs besluit. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie op de toekomst ;)

[...]
Ik denk niet dat ik het daarmee eens ben. In tegendeel, ik denk dat het het juist goedkoper maakt.
Al die ingewikkelde constructies (beperkte dekking, hoger eigen risico, etc) zijn er juist om de prijs te drukken, zowel vanuit de verzekeraar als voor de verzekerde.

Maar zoals met zoveel dingen brengt een hoger rendement ook een hoger risico (en potentieel hogere kosten) met zich mee.
Ik vind het vooral belangrijk dat de gemiddelde mens daar bewust van wordt gemaakt, voordat hij de goedkoopste verzekering neemt.
Onzin het is niet om de prijs te drukken voor de verzekerde, wnat als die wel ziek wordt kost het de verzekerde juist extra geld en zo maken de zorgverzekeraars extra winst!

[Voor 32% gewijzigd door HereIsTom op 13-11-2018 15:47]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Sdreeg
Sdreeg schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:30:
Dank, verschillende antwoorden tot dusverre, maar nog niet helemaal geruststellend.

edit: ik ga de vraag toch maar even stellen aan de zorgverzekeraar van mijn keuze, voordat ik vast een paar duizend piek ga voorschieten.
Nou, net maar even de vraag gesteld via Twitter

"Wat gebeurt er als ik vooraf voor het hele jaar 2019 alvast betaal en [naam zorgverzekeraar] zou onverhoopt failliet gaan ergens komend jaar? Ben ik mijn voorgeschoten premie dan kwijt? Is onwaarschijnlijk, maar better be safe than sorry..."

en de volgende reactie gekregen:

"Geen zorgen! De Nederlandse Bank houdt toezicht op de financiële buffers die we als zorgverzekeraar moeten aanhouden. [naam zorgverzekeraar] is met het huidige niveau van reserves een financieel gezond bedrijf."

Dusss...we moeten ons gewoon niet zo druk maken. Ons geld is altijd veilig bij DSB Bank, IceSave, EnergieFlex [naam zorgverzekeraar].

En ik snap heus wel dat het ook een beetje beetje spijkers op laag water zoeken is, maar ik zie de reacties van verschillende Tweakers alweer in het volgende faillissementstopic, zoals ook bij EnergieFlex, bijvoorbeeld: "ik word zo moe van die mensen die altijd maar voor een dubbeltje op eerste rang willen zitten en dan zeuren als het misgaat", "had je maar niet zo oliedom moeten zijn om zoveel geld voor te schieten voor iets wat je nog niet hebt ontvangen, dat weet toch iedere idioot", "als het zo goedkoop is, dan weet je toch dat het niet kan kloppen", etc.

Nou ja, we gaan het wel zien.

• anandus
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:45:
[...]
Onzin het is niet om de prijs te drukken voor de verzekerde, wnat als die wel ziek wordt kost het de verzekerde juist extra geld en zo maken de zorgverzekeraars extra winst!
Dat is een vrijwillige keuze die die verzekerde maakt.
Zoals ik zei: Een hoger rendement met een hoger risico.
Niemand wordt verplicht om een beperkte dekking of hoger eigen risico te kiezen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

10 euro voor 2 volwassenen erbij (totaal) per maand bij ZiZo. Even kritisch kijken of het zich loont om over te stappen, maar ik zit redelijk vast welke zorgverzekeraar ik kan nemen ivm de logopedievergoeding bij de logopedist van onze kinderen.

Geen contract = zelf dokken en zelf dokken= duurder dan 10 euro per maand extra te betalen voor 2 personen :+

Xbox Live ID:Notna8310

• B-Real
HereIsTom schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:45:
[...]

Ja dat klinkt leuk, maar als ik komend jaar dan wel ziek wordt? Dan kost het dus heel veel geld!
Daarom is dit systeem zo achterlijk en maken die zorgverzekeraars zoveel winst!
Even teruglezen in dit topic. Je gaf aan al 20 jaar niet bij een dokter te zijn geweest. Als je dat zomaar nog een paar jaar volhoudt bespaar je honderden euro's per jaar.
Ben je in een jaar wel flink de klos dan zijn de kosten maximaal 885eu (bij max eigen risico). Door de jaarlijkse besparing heb je die 885eu in een paar jaar bij elkaar. Sterker nog, je kunt in een jaar circa 585eu aan zorgkosten hebben en alsnog break-even draaien!

En ja, dat moet je dan wel hebben liggen maar daar zijn veelal ook nog betalingsregelingen voor te treffen.

Overigens valt een huisarts bezoek niet eens onder je eigen risico. Mocht de huisarts een zalfje of doosje met pillen voorschrijven dan betaal je die nu ook al, je hebt immers een wettelijk eigen risico van 385eu.

Maar goed, jij mag als gezond persoon natuurlijk ook elke maand de volle mep betalen en "het achterlijke systeem en hoge winsten van zorgverzekeraars" in stand houden :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:20

bonzz.netninja

Niente baffi

holycow....20% verhoging bij onvz :|

Ik vermoed omdat ze geloof ik minder collectiviteitskorting mogen geven via mijn werkgever?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik kijk alleen naar de prijs, ik ben eigenlijk nooit ziek en mocht dat komend jaar wel gebeuren en ik ben duurder uit dan hop ik wel weer over naar een andere verzekeraar. Ik heb jaren bij Anderzorg gezeten maar wat een vreselijk bedrijf is dat zeg. Nu dus op zoek naar iets anders, en voor mij kan het zelfs goedkoper.

Anderzorg jaarpremie betalen en hoogste eigen risico is in 2019 81,34 euro.
Ziezo is met deze voorwaarden 78,35 euro.

Op die manier ga ik 0,35 cent meer per maand betalen dan ik nu doe.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 10:19
Ik krijg net gewoon een mail van Anderzorg dat mijn Tand 500 verzekering aangepast wordt.

In plaats van 100% vergoeding tot maximaal €500 wordt het nu 75% vergoeding tot maximaal €500. De 100% pakketten bestaan ineens niet meer.

En het 75% 500 pakket kost €30 per maand?! Dat is dus €360 lappen om maximaal een vergoeding van 500 te krijgen. Is dat een grap?

Zijn de tand-pakketten bij andere verzekeraars ook zo omhoog geschoten ineens?

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:52
ApexAlpha schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:44:
Ik krijg net gewoon een mail van Anderzorg dat mijn Tand 500 verzekering aangepast wordt.

In plaats van 100% vergoeding tot maximaal €500 wordt het nu 75% vergoeding tot maximaal €500. De 100% pakketten bestaan ineens niet meer.

En het 75% 500 pakket kost €30 per maand?! Dat is dus €360 lappen om maximaal een vergoeding van 500 te krijgen. Is dat een grap?

Was die email van Anderzorg jouw nieuwe polis of nog een andere email daarna? Zit zelf ook met een oud pakket (250€/100%) bij AZ dus ben wel benieuwd of dit zoals in de polis staat gewoon blijft.

• anandus
  • Niet online
Nee, €360 lappen om maximaal €375 vergoed te krijgen ;) Als je dus 500 euro aan kosten maakt.

Weet iemand ook alweer hoe het zat? Kon je de basisverzekering bij de ene krijgen en een aanvullende bij een ander?

[Voor 20% gewijzigd door anandus op 13-11-2018 16:49]

• ApexAlpha
TechHunter schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:47:
[...]

Was die email van Anderzorg jouw nieuwe polis of nog een andere email daarna? Zit zelf ook met een oud pakket (250€/100%) bij AZ dus ben wel benieuwd of dit zoals in de polis staat gewoon blijft.
De nieuwe polis. Beide 100% pakketten zijn weg van de website nu, enkel 75% nog.
anandus schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:48:
[...]
Nee, €360 lappen om maximaal €375 vergoed te krijgen ;)
Dat lijkt mij niet. Ik denk dat je hiermee maximaal 500 kan declareren, niet nog eens 75% van 500 want dan is het geen verzekering meer maar gewoon een voorschot.

[Voor 29% gewijzigd door ApexAlpha op 13-11-2018 16:50]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

VGZ lijkt hetzelfde te zijn gebleven, 100% controle en 80% behandelingen, maar tot een max van 250, 500 en 1000 euro. Waar de prijs tussen deze 3 ook redelijk lineair ligt aan de maximum vergoeding (12, 20 en 39 in de maand). Maar moet precies nog uitzoeken wat ik nu vergoed kreeg en wat niet, volgens mij ben ik nog goedkoper uit als ik helemaal geen tandarts neem dan nu 12/20 in de maand te gaan betalen.

[Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 13-11-2018 16:52]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anandus
  • Niet online
ApexAlpha schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:48:
[...]
Dat lijkt mij niet. Ik denk dat je hiermee maximaal 500 kan declareren, niet nog eens 75% van 500 want dan is het geen verzekering meer maar gewoon een voorschot.
Je hebt gelijk :)
Tand 75% € 500: Alle* tandheelkundige verrichtingen worden 75% vergoed tot een maximum van € 500 per kalenderjaar.
Dan valt het wel mee. Nouja, 100% is beter, maar het is niet dat het een-op-een is wat ik eerst dacht.

[Voor 22% gewijzigd door anandus op 13-11-2018 16:54]

• ApexAlpha
Nou ik betaal nu €30 voor 100%, en dat wordt 75%. Dat vind ik nogal een verhoging.

• Sdreeg
anandus schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:52:
[...]

Je hebt gelijk :)

[...]

Dan valt het wel mee.
Klinkt als een goede deal.

Even rekenen. Je betaalt 360 aan premie. Als je de volle mep wilt cashen, moet je E 666,67 uitgeven (500/0,75). Daarvan krijg je max 500 vergoed. Dan heb je dus al betaald E 360 + 166,67 = E 526,67. Zou je minder dan E 666,67 aan totale kosten maken bij de tandarts, dan krijg je nog minder vergoed.

Deze verzekering gaat je dus maximaal 140 euro opleveren, maar dan moet je wel minimaal E 666,67 aan kosten bij de tandarts maken (die allemaal wel voor vergoeding in aanmerking moeten komen).

[Voor 16% gewijzigd door Sdreeg op 13-11-2018 16:58]

• anandus
  • Niet online
ApexAlpha schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:56:
Nou ik betaal nu €30 voor 100%, en dat wordt 75%. Dat vind ik nogal een verhoging.
Ik weet niet of je studeert, maar https://www.studentengoedverzekerd.nl/ geeft wel 100% op €500,- voor €17,55
Wel beetje opletten op de dekking van de basiszorg.

Ook verwijst de link voor vergoedingen nog naar de polis van 2018.

[Voor 17% gewijzigd door anandus op 13-11-2018 17:02]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
bonzz.netninja schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:02:
holycow....20% verhoging bij onvz :|

Ik vermoed omdat ze geloof ik minder collectiviteitskorting mogen geven via mijn werkgever?
Ik heb het al nagevraagd:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57069141

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:20

bonzz.netninja

Niente baffi

Dankjewel voor het wijzen daarop. Wel bizar...onvz prijst zich wel lekker uit de markt zo

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 20:01
Ik zit al jaren bij PNO, gewoon omdat het me allemaal niet zoveel interesseert (heb basis + tandarts) maar nu las ik in het nieuws dat ze met €17 omhoog gingen :( Even opgezocht en het gaat inderdaad van €125 naar €142. Toch maar overstappen dan....

Facts don't care about your feelings

• maanio
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-07-2022
Ehm, heeft zekur vandaag nou zn prijzen met 5 euro per maand verhoogd??!!
Geen12 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:50:
Zekur lijkt de goedkoopste basisverzekering aan te bieden met € 385 ER: € 93,85 (geen verhoging tov 2018). Als je wilt afsluiten, let wel op, beperkt aantal contracteerde zorgaanbieders.
Is nu 98,50 :(

[Voor 68% gewijzigd door maanio op 13-11-2018 20:51]

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-05 14:25

Bij CZ krijg ik bij het aanvullend pakket Jongeren 100% voor controles & 75% voor alle overige behandelingen tot een maximum van €450,-. Geen idee hoe oud je bent en of je dit pakket nog kunt afsluiten en of het überhaupt iets voor je is, maar kan wel interessant zijn.

• anandus
  • Niet online
maanio schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:50:
Ehm, heeft zekur vandaag nou zn prijzen met 5 euro per maand verhoogd??!!

[...]

Is nu 98,50 :(
Waarschijnlijk stonden de oude prijzen er eerst nog?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 20:40
Ik zit op dit moment bij Anderzorg en vroeg me af of ik nu nog via cashbackxl -> zorgkiezer.nl bij Anderzorg kan verlengen en of ik dan de 20 euro cashback kan verdienen. Iemand ervaring mee? Of moet je een 'nieuwe' klant zijn?

• JohanNL
HermeS schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:51:
Ik zit op dit moment bij Anderzorg en vroeg me af of ik nu nog via cashbackxl -> zorgkiezer.nl bij Anderzorg kan verlengen en of ik dan de 20 euro cashback kan verdienen. Iemand ervaring mee? Of moet je een 'nieuwe' klant zijn?
Lukte mij vorig jaar wel met Independer -> Zilveren kruis, dus probeer het zou ik zeggen.
Ik zou het nu dan ook via Independer doen en niet via Zorgkiezer, €5 minder cashback.. ok, maar wel een tandongevallen verzekering erbij.
Die Healthcheck die je '' krijgt '' bij Zorgkiezer is een sigaar uit eigen doos, kun je sowieso gratis hier aanvragen: https://www.sportcity.nl/gratis-healthcheck

• B-Real
Independer lijkt bijgewerkt.

Nogmaals de op mij van toepassing zijnde variabelen. Jong, gezond, naar verwachting geen zorg nodig. Dus een zo goedkoop mogelijke verzekering
- Max eigen risico
- Betaling per jaar
- Geen aanvullende pakketten
- Wel voorkeur voor volledige keuze uit ziekenhuizen

Top 3 tot nu toe:
- Anderzorg 976,08 p/j (81,34 p/m)
- Zilveren Kruis ZieZo Basis 987,24 p/j (82,27 p/m)
- De Friesland 996,60 p/j (83,05 p/m)

Waarbij het Zilverenkruis en De Friesland nog in onderhandeling zijn met de voor mij dichtstbijzijnde ziekenhuizen.

Afsluiten via Independer voor gratis tandongevallenverzekering en eventueel via cashbacktotaal voor nog een paar euro's retour.

Iemand al iets goedkopers en beters gevonden?

EDIT: Zilveren Kruis Selectief is 940,21 p/j (78,35 p/m) maar dan dus een stuk beperktere keuze uit ziekenhuizen

[Voor 7% gewijzigd door B-Real op 14-11-2018 09:21]

• JohanNL
B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:16:
Independer lijkt bijgewerkt.

Nogmaals de op mij van toepassing zijnde variabelen. Jong, gezond, naar verwachting geen zorg nodig. Dus een zo goedkoop mogelijke verzekering
- Max eigen risico
- Betaling per jaar
- Geen aanvullende pakketten
- Wel voorkeur voor volledige keuze uit ziekenhuizen

Top 3 tot nu toe:
- Anderzorg 976,08 p/j (81,34 p/m)
- Zilveren Kruis ZieZo Basis 987,24 p/j (82,27 p/m)
- De Friesland 996,60 p/j (83,05 p/m)

Waarbij het Zilverenkruis en De Friesland nog in onderhandeling zijn met de voor mij dichtstbijzijnde ziekenhuizen.

Afsluiten via Independer voor gratis tandongevallenverzekering en eventueel via cashbacktotaal voor nog een paar euro's retour.

Iemand al iets goedkopers en beters gevonden?

EDIT: Zilveren Kruis Selectief is 940,21 p/j (78,35 p/m) maar dan dus een stuk beperktere keuze uit ziekenhuizen
Nee dat zijn de goedkoopsten.
En ik zou inderdaad heel goed uitkijken met die ZK Selectief of ZK Ziezo budget.
Vorig jaar kon je van zowat elke provincie naar het ( grote ) centrale ziekenhuis, nu staan die er gewoon allemaal niet meer op.
Daarvoor in plaats zijn er wel wat kleinere bij gekomen, maarja...
Stel er gebeurd iets ernstigs met je, uiteindelijk word je dan waarschijnlijk naar één van de grotere ziekenhuizen gebracht en dan gaat het qua kosten echt niet bij die €885 eigen risico blijven.

• anandus
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:32:
[...]

Stel er gebeurd iets ernstigs met je, uiteindelijk word je dan waarschijnlijk naar één van de grotere ziekenhuizen gebracht en dan gaat het qua kosten echt niet bij die €885 eigen risico blijven.
Bij spoedeisende hulp maakt het niet uit of een ziekenhuis gecontracteerd is:
U krijgt 100% vergoed bij elk ziekenhuis in Nederland voor:
Spoedeisende zorg. Ook als u vanaf de spoedeisende hulp meteen wordt opgenomen in een niet-geselecteerde ziekenhuis. De vervolgbehandelingen en nacontroles in het niet-geselecteerde ziekenhuis die nog horen bij uw bezoek aan de spoedeisende hulp vallen ook onder deze vergoeding. En ook een spoedbehandeling op de polikliniek binnen 24 uur nadat u de verwijzing kreeg
Maar je hebt verder wel gelijk dat je heel goed moet kijken welke ziekenhuizen eronder vallen.

Ik heb het geluk dat er voor mij 2 van de 3 ziekenhuizen op minder dan 10 minuten eronder vallen. Maar kan me voorstellen dat dat ook flink anders kan uitpakken!

[Voor 48% gewijzigd door anandus op 14-11-2018 09:36]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JohanNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:32:
Wat voor kosten doel je dan op? Dat is toch juist het idee van het Eigen Risico? Dat je daarna voor bijvoorbeeld specialistische zorg geen extra kosten meer hebt?
anandus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:38:
Iemand vroeg eerder om collectiviteitscodes. Hier staan er een hoop:
https://www.collectiviteitsnummer.nl/
Ik vind het moreel ergens niet helemaal juist om van collectiviteit gebruik te maken als je daar eigenlijk geen recht op heb. Het zal wel zijn dat daar geen controle op is maar dat maakt het niet ineens okay.

[Voor 47% gewijzigd door Gunner op 14-11-2018 09:43]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• anandus
  • Niet online
Iemand vroeg eerder om collectiviteitscodes. Hier staan er een hoop:
https://www.collectiviteitsnummer.nl/

• B-Real
Tja, dat is dan de gok die ik neem. Ik heb de afgelopen jaren niets bijzonders gehad, althans niets wat boven het wettelijk eigen risico uit kwam. Dus ik ben opzoek naar de goedkoopste zorgverzekering.
Natuurlijk kun je voor alle spoedeisende hulp gewoon bij je dichts bijzijnde ziekenhuis terecht zoals Anandus ook al zegt.

Daarnaast is, in elk geval bij Anderzorg, mijn dichts bijzijnde ziekenhuis ook gewoon gecontracteerd. Bij Zilveren Kruis de afgelopen jaren ook, nu zijn ze nog in onderhandeling.

• JohanNL
Gunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:35:
[...]

Wat voor kosten doel je dan op?
De kosten die je kunt maken bij een niet geselecteerde ziekenhuis.
Ze vergoeden dan maar 75% van het gemiddelde tarief gebaseerd op ziekenhuizen waarmee zij een contract hebben.

Hier overigens nog het lijstje ziekenhuizen welke zijn geselecteerd voor de ZK bssis budget verzekering: https://www.zilverenkruis...nl&cid=budgetziekenhuizen

• anandus
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:35:
[...]
Ik vind het moreel ergens niet helemaal juist om van collectiviteit gebruik te maken als je daar eigenlijk geen recht op heb. Het zal wel zijn dat daar geen controle op is maar dat maakt het niet ineens okay.
Waarom zou je er geen recht op hebben? :?

De stichting is juist in het leven geroepen zodat iedereen gebruik kan maken van collectiviteit.

Nb. En naast deze stichting kan je bij de meest gekke dingen collectiveit krijgen. Lid van een natuurvereniging? Collectiviteit. Lid van Vereniging Eigen Huis? Collectiviteit. Etc.

[Voor 16% gewijzigd door anandus op 14-11-2018 09:47]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

anandus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:45:
[...]
Waarom zou je er geen recht op hebben? :?

De stichting is juist in het leven geroepen zodat iedereen gebruik kan maken van collectiviteit.
Okay, ik dacht dat dit gewoon een illegale verzameling collectiviteitsnummers was maar blijkbaar moet je je bij die stichting aansluiten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• anandus
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:48:
[...]

Okay, ik dacht dat dit gewoon een illegale verzameling collectiviteitsnummers was maar blijkbaar moet je je bij die stichting aansluiten.
Overigens, ik was gisteren bij Nationale Nederlanden aan het kijken. Eerst met een collectiviteitskorting (weet niet eens meer welke), en toen wilde ik het prijsverschil zien, dus toen deed ik het zonder collectiviteitskorting en toen kreeg ik ongeveer het zelfde bedrag, maar toen stond er "korting voor online aanmelden" 8)7
Dus het maakt ook niet echt veel uit :P

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
anandus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:51:
[...]

Overigens, ik was gisteren bij Nationale Nederlanden aan het kijken. Eerst met een collectiviteitskorting (weet niet eens meer welke), en toen wilde ik het prijsverschil zien, dus toen deed ik het zonder collectiviteitskorting en toen kreeg ik ongeveer het zelfde bedrag, maar toen stond er "korting voor online aanmelden" 8)7
Dus het maakt ook niet echt veel uit :P
Plus, alle verzekeraars die dit aanbieden (die ik gevonden heb) zijn zelfs mét hun kortingen nog altijd duurder dan de goedkoopste basisverzekering..

• anandus
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:43:
[...]

De kosten die je kunt maken bij een niet geselecteerde ziekenhuis.
Ze vergoeden dan maar 75% van het gemiddelde tarief gebaseerd op ziekenhuizen waarmee zij een contract hebben.
Maar dan doel je als een niet-geselecteerd ziekenhuis een bepaalde behandeling heeft (bijv tegen kanker of een hele specifieke operatie) die in een geselecteerd ziekenhuis niet aangeboden wordt?

• JohanNL
anandus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:57:
[...]
Maar dan doel je als een niet-geselecteerd ziekenhuis een bepaalde behandeling heeft (bijv tegen kanker of een hele specifieke operatie) die in een geselecteerd ziekenhuis niet aangeboden wordt?
Onder andere, maar ik doelde vooral op het spoedeisende gedeelte en alles wat daar bij komt.
Maar jij zei dat je dan alsnog voor 100% vergoed word? Dan is er niks aan de hand voor de meesten.

• anandus
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:08:
[...]

Onder andere, maar ik doelde vooral op het spoedeisende gedeelte en alles wat daar bij komt.
Maar jij zei dat je dan alsnog voor 100% vergoed word? Dan is er niks aan de hand voor de meesten.
Yups:
U krijgt 100% vergoed bij elk ziekenhuis in Nederland voor:
Spoedeisende zorg. Ook als u vanaf de spoedeisende hulp meteen wordt opgenomen in een niet-geselecteerde ziekenhuis. De vervolgbehandelingen en nacontroles in het niet-geselecteerde ziekenhuis die nog horen bij uw bezoek aan de spoedeisende hulp vallen ook onder deze vergoeding. En ook een spoedbehandeling op de polikliniek binnen 24 uur nadat u de verwijzing kreeg

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-11-2018 10:08]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 10:05
Waar zijn trouwens alle cashbacks gebleven? :P Juist de goedkopere verzekeringen, zoals die van Zilveren Kruis Ziezo en Anderzorg hebben voor zover ik kan vinden nog geen cashback.

Vorig jaar heb ik nog een paar tientjes bespaard via tipeenvriend.anderzorg.nl, maar die pagina is nu helemaal wit.

Je kan nog afsluiten via vergelijkers om iets aan cashback te ontvangen, dat wel.

[Voor 12% gewijzigd door Richh op 14-11-2018 10:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• anandus
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:12:
Waar zijn trouwens alle cashbacks gebleven? :P Juist de goedkopere verzekeringen, zoals die van Zilveren Kruis Ziezo en Anderzorg hebben voor zover ik kan vinden nog geen cashback.

Vorig jaar heb ik nog een paar tientjes bespaard via tipeenvriend.anderzorg.nl, maar die pagina is nu helemaal wit.
Ja, dat laatste mag niet meer, geloof ik.

Je kan natuurlijk wel via een cashbacksite naar een vergelijkingssite gaan.
Bijv CashbackXL->Independer is toch weer 15 euro

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 14-11-2018 10:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-05 14:00
anandus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:16:
[...]
Ja, dat laatste mag niet meer, geloof ik.

Je kan natuurlijk wel via een cashbacksite naar een vergelijkingssite gaan.
Bijv CashbackXL->Independer is toch weer 15 euro
Aanvullend hierop wat ik gezien heb:
- Promovendum heeft 25 euro Cashback.
- Ditzo heeft 40 euro Cashback.

Beide via CashbackXL

[Voor 4% gewijzigd door wann0wfhc op 14-11-2018 11:02]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 17:10
Via CashbackXL naar Independer gegaan en een zorgverzekering afgesloten. Waar vind ik nu die cashback?
Op de website van CashbackXL staat totaal bespaard + €0,00...

Web Enrichment

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:46
Wietsee. schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:37:
Via CashbackXL naar Independer gegaan en een zorgverzekering afgesloten. Waar vind ik nu die cashback?
Op de website van CashbackXL staat totaal bespaard + €0,00...
Dat duurt even. Soms kan het wel een dag duren voor je een bevestiging krijgt. Het geld is 3 maand na 1 jan 2019 dan beschikbaar.

• Wietsee.
Binnetie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:41:
[...]

Dat duurt even. Soms kan het wel een dag duren voor je een bevestiging krijgt. Het geld is 3 maand na 1 jan 2019 dan beschikbaar.
Dank voor je antwoord!

Edit: inmiddels is ie al bevestigd.

[Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 14-11-2018 12:31]

Web Enrichment

• Binnetie
Hou er overigens rekening mee dat sommige Cashback boeren een minimaal bedrag hanteren die je mag overmaken naar je rekening. Soms is dat 10 euro. Maar heb ook eens 25 euro gezien. Dan moet je dus eerst een hoger bedrag opbouwen voordat je het kunt laten storten.

• Wietsee.
Binnetie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:52:
Hou er overigens rekening mee dat sommige Cashback boeren een minimaal bedrag hanteren die je mag overmaken naar je rekening. Soms is dat 10 euro. Maar heb ook eens 25 euro gezien. Dan moet je dus eerst een hoger bedrag opbouwen voordat je het kunt laten storten.
Niet van toepassing bij CashbackXL volgens mij.
In Mijn Account kan je je opgebouwde saldo laten uitbetalen. Je kunt ook een deel van je saldo laten uitbetalen en de rest opsparen. Dat is verder aan jou. Er geldt geen minimum- of maximumbedrag. Wij hebben alleen je IBAN rekeningnummer en je naam nodig om je cashbacks uit te kunnen betalen.

De uitbetaling vind één keer per maand plaats, rond de 25ste. In de toekomst wordt dit mogelijk vaker.

Web Enrichment

• Binnetie
Zij niet inderdaad. Maar er zijn er die het wel hebben, maar misschien bieden deze wel geen cashbacks voor zorgverzekeringen.

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:48
Ik had altijd het volgende;

ZieZo Select + €885 E.R. + Tand 1 (€250-100%). Jaarpremie €997.
Alle 3 de ziekenhuizen in de regio waren aangesloten.

Ik wordt volgend jaar 30 en ik ga verhuizen naar een andere regio. Weinig ziekenhuizen zijn aangesloten en de tandzorg wordt duurder vanaf maart. Als ik blijf, betaal ik €1066 per jaar.\

Daarom ga ik overstappen naar Anderzorg en een iets minder tandpakket nemen.
Anderzorg + €885 E.R. + Tand €250-75%) Jaarpremie €1099,56. (incl. 2% korting)

Afsluiten via zorgkiezer.nl = €20 Cashback + Tandongevallenverzekering.
Totale kosten: 1079,56 / 12 = €89,96 per maand gemiddeld.

• B-Real
Cashbacktotaal kun je laten uitbetalen vanaf 10eu dacht ik. Duurt soms even voordat het er opstaat én dat het uit te betalen is. Met name bij het overstappen van energiemaatschappij kan het wel een dik halfjaar duren voordat je het over kunt maken naar je eigen rekening.

Echter, gratis geld met een minimale inspanning. Dus goed je mail en/of website in de gaten houden :)

• tomaszcs
  • Laatst online: 24-05 23:16

tomaszcs

✔️

Mijn Huidige situatie (2018):

Een gezonde student die eigenlijk nooit naar het ziekenhuis gaat en nooit de eigenrisico ''op'' maak.
Zat voor 2018 bij menzis voor 83 euro pm met een eigenrisico van 885. Met een zorgtoeslag van 95 euro zat ik op. + €12 per maand.
Menzis gaat nu in mijn situatie naar 89 euro per maand. Is mij iets te veel.

Mijn nieuwe situatie (2019):

Ik ben overgestapt naar Anderzorg voor 976,08 p/j (81,34 p/m Kreeg 2% korting bij 1x betalen met 885 eigen risico).
Ik heb dit afgesloten via Independer zodat ik een gratis tandongevallen verzekering en claimhulp bij letselschade.
Verder heb ik via cashbacktotaal een account aangemaakt zodat ik 20 kreeg voor het aanmelden en voor het afsluiten via independer/cashbacktotaal. Dus nog eens 20 euro extra.

Komt voor mij neer op 956,08 p/j of 79,67 p/m omgerekend.
als de voorspelling van de zorgwijzer klopt van 102 euro zorgtoeslag dan kom ik neer op + €22 per maand.

(bron: https://www.zorgwijzer.nl...ag-omhoog-ouderen-de-dupe)

[Voor 7% gewijzigd door tomaszcs op 14-11-2018 15:33]

• JohanNL
tomaszcs schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:37:

Komt voor mij neer op 956,08 p/j of 79,67 p/m omgerekend.
als de voorspelling van de zorgwijzer klopt van 102 euro zorgtoeslag dan kom ik neer op + €22 per maand.

(bron: https://www.zorgwijzer.nl...ag-omhoog-ouderen-de-dupe)
Klopt niet ( meer ), omdat de premies minder hard stijgen dan gedacht moet je rekenen op iets van €4 minder in de maand, €98 p/m dus voor 2019 als alleenstaande.

• tomaszcs

tomaszcs

✔️

Betreft: https://www.zorgwijzer.nl...ag-omhoog-ouderen-de-dupe
Klopt niet ( meer ), omdat de premies minder hard stijgen dan gedacht moet je rekenen op iets van €4 minder in de maand, €98 p/m dus voor 2019 als alleenstaande.
Zelfs met 98 euro per maand is + €18 erg goed te doen. :)

• anandus
  • Niet online
tomaszcs schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:09:
Betreft: https://www.zorgwijzer.nl...ag-omhoog-ouderen-de-dupe

[...]

Zelfs met 98 euro per maand is + €18 erg goed te doen. :)
Ik vermoed dat je een laag inkomen hebt (vandaar de zorgtoeslag).
Vergeet je dan niet een buffer achter de hand te houden voor het hoge eigen risico?

Je zou niet de eerste zijn die zichzelf rijk rekent en dan opeens ernstig in de schulden komt.

• tomaszcs

tomaszcs

✔️

anandus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:15:
[...]
Vergeet je dan niet een buffer achter de hand te houden voor het hoge eigen risico?

Je zou niet de eerste zijn die zichzelf rijk rekent en dan opeens ernstig in de schulden komt.
Ik reken mijzelf zeker niet rijk. Maar ik snap waar je vandaan komt.

In principe is verhoogt eigen risico het zeker waard.
Voordelen: je betaald 240 euro per jaar minder, (eigen risico met 500 verhoogd - 240 is je eigen risico 645. Dus als je nooit boven dat bedrag komt dan valt het beter uit voor je op jaar basis.
Nadelen: Je moet ongeveer 900 euro op je spaarrekening hebben voor je eigen risico als dat nodig is.

Ik bezit gelukkig genoeg op mijn spaarrekening zodat het nadeel voor mij niet een probleem is. Maar vaak kan je zelfs de eigen risico gespreid betalen. maar ik zou het niet aanbevelen als je niet genoeg geld hebt op je spaar rekening.

• JohanNL
anandus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:15:
[...]

Goede tip, maar als het uiteindelijk echt niet lukt kun je altijd nog wel een betalingsregeling treffen met de zorgverzekeraar.
Waar het meestal mis gaat is dat mensen die het niet kunnen betalen soms helemaal niks meer van zich laten horen, dan worden er gewoon minder leuke maatregelen genomen welke de grootste problemen veroorzaken.

Maar als alles goed gaat en in het beste geval je helemaal niet je eigen risico hoeft aan te spreken is dit gewoon super voordelig, je krijgt zelfs geld toe 8)7
Je zou zelfs nog een kleine aanvullende verzekering en kleine tandarts verzekering erbij kunnen doen en je houd nog steeds geld over!

• BastaRhymez
  • Niet online
Even een gekke vraag, ik ben >30 en ben de afgelopen 4-5 jaar niet geswitched van verzekeraar (en aanvullend pakket). Ik zit (en zat) prima bij de Menzis, maar werd nu toch getriggerd door de zorgpolis 2019.

Ik heb dus al een aantal jaar een Menzis Jongeren Verzorgd pakket. In de zorgpolis 2019 (en ook 2018) staat deze (wederom) netjes achter mijn naam. Als ik kijk op de site, dan is Jongeren Verzorgd bedoeld voor de doelgroep 18 - 30 jaar.
Wat als ik nu niks aanpas? Ze lijken er niet achter te komen... Immers, dit jaar heb ik er ook nog niks van gehoord en het jaar ervoor ook niet.
Het JV pakket biedt op zich meer dan ik nodig heb (twijfel dus lichtelijk om het wel/niet voort te zetten). Maar aan de andere kant, waarom blijven ze mij dit aanbieden? Ze hebben mijn geboortedatum en weten dat ik dus >30 ben. Dan zou er toch een simpel alarmbelletje af moeten gaan bij ze?

Of gaan ze pas moeilijk doen als ik wat ga claimen aan zorgkosten? Heb afgelopen jaren (even afkloppen) gelukkig niks gehad, waardoor ze van mij slapend rijk worden.

Iemand een idee of het mijn verantwoordelijkheid is om naar eventueel leeftijdsvoorwaarden te kijken bij het voortzetten van een aanvullende verzekering? Of heeft de zorgaanbieder hier ook een informatieplicht o.i.d. in?

Edit:
En zou ik mijn aanvullende premie sinds ik 30+ ben terug kunnen vragen? Immers zou ik (theoretisch) niet meer in aanmerking komen voor de aanvullende polis, maar betaal er wel voor.

[Voor 6% gewijzigd door BastaRhymez op 14-11-2018 16:55]

• JohanNL
@BastaRhymez Het is dus niet aangepast in je polis 2019? Daar zou het op moeten staan.
Zit er dik in dat je extra gaat betalen of word overgezet naar een standaard AV pakket, maar als het er niet in staat...
Bel ze op zou ik zeggen.

• BastaRhymez
  • Niet online
@JohanNL op mijn polis 2019 staat nog steeds JV, net als dit en vorig jaar (toen ook al >30 jaar).

M.a.w. ik betaal nu voor een aanvullend pkket, welke ik eigenlijk volgens hun eigen voorwaarden niet zou kunnen hebben.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:40
B-Real schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:14:
Cashbacktotaal kun je laten uitbetalen vanaf 10eu dacht ik. Duurt soms even voordat het er opstaat én dat het uit te betalen is. Met name bij het overstappen van energiemaatschappij kan het wel een dik halfjaar duren voordat je het over kunt maken naar je eigen rekening.

Echter, gratis geld met een minimale inspanning. Dus goed je mail en/of website in de gaten houden :)
Ik heb nog wat aankopen open staan bij Cashbacktotaal, maar het lijkt allemaal vreselijk lang te duren. Mijn ervaringen met Cashbackxl zijn een stuk beter.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:02
Via Independer krijg je een tandongevallenverzekering cadeau maar via andere sites krijg je 10 euro meer cashback... Aan die 10 euro minder ga ik niet dood maar van die tandverzekering weet je toch eigenlijk dat je er geen gebruik van gaat maken? ;) Zoals elke verzekering: handig als je het nodig hebt maar ik heb in al die jaren dat ik leef nooit gebitschade gehad (op gaatjes na).

• anandus
  • Niet online
Tja, dat is het mooie van verzekeringen, je weet het nooit.
En in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :P

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik zit al jaren bij Zorg en Zekerheid en heb nu de Zorg Zeker Polis met AV-Sure. Ik zou in 2019 dan € 135,75 bij 385 ER gaan betalen. Van de aanvullende verzekering gebruik ik de tandarts, fysio en lenzenvergoeding.

Ik denk dat voor mij de Zorg Gemak Polis met AV-Gemak beter past. In die AV zit enkel en alleen tandarts en fysio, geen onnodige zaken als alternatieve zorg of preventiecursussen. Ik zou dan alleen de lenzenvergoeding van€ 40/2jr missen, niet 12 maar 9 fysio behandelingen, en bij de tandarts zijn periodieke controles niet 100% maar 75%.
Maar met € 124,45 is ie wel € 11,30/mnd (135,60/jr) goedkoper.

Nu wilde ik via Cashbacktotaal via zorgkiezer.nl kijken, maar daar staat de AV-Gemak (nog?) niet tussen.

En wat betekent "2500 punten" bij Cashbacktotaal?
* Voor Zorgkiezer ontvang je van ons cashback in punten. Iedere punt vertegenwoordigt een waarde van 1 eurocent. In je transactie-overzicht vind je de waarde van de transactie in euro’s terug.
Betekent dit dat ik wel gewoon € 25,00 cashback krijg?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:49
Maar met het sommetje wat je schetst (tussen wat je gebruikt en het prijsverschil) ben je dan toch niet of nauwelijks beter af?

[Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 14-11-2018 22:22]

Sometimes you need to plan for coincidence

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:06
Mijn zilveren kruis pakket (alles basis + laagste tandarts, hoogste ER) was vorig jaar 87€, het jaar ervoor iets in de 81€ en daarvoor in de 70€. Kreeg van de week een mailtje dat het nu 96€ wordt (inc. collectiviteitskorting)! Toch was dit vorig jaar weer de goedkoopste... Misschien dit jaar maar eens overstappen. Vind het wel fors gestegen allemaal in de afgelopen jaren zeg.

PSN: bryanlost

• JohanNL
bryanvan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:55:
Mijn zilveren kruis pakket (alles basis + laagste tandarts, hoogste ER) was vorig jaar 87€, het jaar ervoor iets in de 81€ en daarvoor in de 70€. Kreeg van de week een mailtje dat het nu 96€ wordt (inc. collectiviteitskorting)! Toch was dit vorig jaar weer de goedkoopste... Misschien dit jaar maar eens overstappen. Vind het wel fors gestegen allemaal in de afgelopen jaren zeg.
https://secure.ziezo.zilv...ieBerekenen/SelectPackage

€90,70

Dan heb je de goedkoopste polis met 885 eigen risico en €250 tandverzekering.
Mits je niks verwacht zou je ook nog kunnen overwegen de tandverzekering helemaal te schrappen.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

Pinobigbird

doesn't share food!

Hmmbob schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:22:
Maar met het sommetje wat je schetst (tussen wat je gebruikt en het prijsverschil) ben je dan toch niet of nauwelijks beter af?
Ik kom op:
- lenzen: €20,00
- tandarts periodieke controle €21,00 * 25%= €5,25
- fysio 3 * ~€30,- = €90 max bij 12 behandelingen.

Indien ik tot 9x fysio afneem is de besparing 135,60 - 20,00 - 5,25 = €110,35.
Bij 12x fysio is het ~€90,- minder, maar alsnog een besparing.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:06
JohanNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:28:
[...]

https://secure.ziezo.zilv...ieBerekenen/SelectPackage

€90,70

Dan heb je de goedkoopste polis met 885 eigen risico en €250 tandverzekering.
Mits je niks verwacht zou je ook nog kunnen overwegen de tandverzekering helemaal te schrappen.
Moet me nog verdiepen in wat er nu is hoor, maar thanks!

Heb net nog even gekeken, heb toch nog het "Basis Plus Module", weet niet meer precies wat die deed maar dat was 2.13€ per maand en blijft 2.13€ per maand. Apart dat je dan op 90,70€ kan uitkomen, ik vermoed dat je daar dan amper ziekenhuizen kan kiezen.

Zal van de week even kijken welke ziekenhuizen er nu niet meer in zitten welke wel in mijn huidige pakket (Basis Budget) zaten. De ziekenhuizen in flevoland zijn toch failliet (zit zelf in Lelystad), dus volgens mij maakt het geen zak meer uit voor mij.

PSN: bryanlost

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:21

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik weet niet goed wat ik het beste kan doen,dit jaar op aanraden van mijn vorige tandarts geen losse verzekering afgesloten en ik moest 2 wortelkanaal behandelingen en 2x mondhygieniste en de controles etc er boven op. Liep echt hoog op..

Blijkbaar is mijn gebit erg rap aan het verslechteren vanwege oa medicatie.
Wat zoek ik:

Een verzekering die vanaf 500 euro vergoed 100% en nog betaalbaar blijft.
Ik vind er vooral die boven de 150 euro per maand uitkwamen..
Hoger kan sowieso niet vanwege geen directe acceptatie,geen enkele verzekering gaat mij nu accepteren als ik oa nog kronen etc moet.

Vorig jaar was er een website waar je op kon vergelijken wat je effectief vergoed krijgt per verzekering als de kosten van de verzekering per jaar afgehaald waren. Deze kan ik dit jaar niet vinden ,iemand? Tnx!

Liefhebber van Tweakers

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:47
Wij als gezin blijven Zilver Kruis Selectief met max eigen risico. De gewenste ziekenhuizen zijn gecontracteerd.

160e totaal.

We hebben een gezonde buffer waar we zorgkosten uit kunnen betalen gelukkig.

[Voor 12% gewijzigd door Lensent op 15-11-2018 06:35]

• anandus
  • Niet online
bryanvan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:55:
offtopic:
Zal ook wel door blijven gaan tot de babyboomgeneratie een beetje afsterft, cru gezegd.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 00:08
Damn!! Onvz €200 meer betalen voor mijn verzekering met alle kortingen ! +18,5% stijging 🤯

Dacht dat 2019 een mooi jaartje ging worden met koopkrachtstijging van tussen de 0,5% en 1,5% voor de Nederlanders. Maar de energiebelasting stijgt ook waardoor we daar 25% meer kwijt zijn tov voorgaande jaren.

American Express vraagbaak

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:30
BastaRhymez schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:54:
Even een gekke vraag, ik ben >30 en ben de afgelopen 4-5 jaar niet geswitched van verzekeraar (en aanvullend pakket). Ik zit (en zat) prima bij de Menzis, maar werd nu toch getriggerd door de zorgpolis 2019.

Edit:
En zou ik mijn aanvullende premie sinds ik 30+ ben terug kunnen vragen? Immers zou ik (theoretisch) niet meer in aanmerking komen voor de aanvullende polis, maar betaal er wel voor.
Of je moet terug betalen omdat je te weinig heb betaald vaak zijn die jongeren pakketten uitgebreider of een extra optie en betaal je minder ;)

Ik moet dit jaar 66 euro meer betalen voor hetzelfde dus de stijging valt mij mee als ik andere zo lees :)

[Voor 7% gewijzigd door Roos79 op 15-11-2018 10:15]

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:30
Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:08:
Damn!! Onvz €200 meer betalen voor mijn verzekering met alle kortingen ! +18,5% stijging 🤯

Dacht dat 2019 een mooi jaartje ging worden met koopkrachtstijging van tussen de 0,5% en 1,5% voor de Nederlanders. Maar de energiebelasting stijgt ook waardoor we daar 25% meer kwijt zijn tov voorgaande jaren.
Ook bij mij een sterke schrikreactie op de forse premieverhoging. Ze zijn dan ook de grootste stijger van allemaal. Volgens mij komt dat door een aantal redenen;
  1. Ze onttrekken *niets* meer uit de eigen reserves om de premie lager te maken, in tegenstelling tot de 'groten
  2. Ze zetten in op een groter 'solidariteitsbeginsel', door de korting voor mensen met maximaal eigen risico te verlagen
  3. De schaalvoordelen die andere grote verzekeraars hebben in de onderhandelingspositie met zorgverleners, hebben zij niet, of in ieder geval heel beperkt gehad de laatste jaren. Dit jaar hebben ze dat helemaal niet meer, ze doen zelf de onderhandelingen, ipv via een grote inkooppartij
  4. De verzekeringstechnische resultaten over 2017 waren niet zo goed op de basisverzekering, ze móesten dus een aanpassing doen in de premiestelling
Overigens is het beperkte schaalvoordeel ook gelijk het grote voordeel van ONVZ: je hebt daadwerkelijk zélf de keuze over waar je 'jouw zorg' wilt halen, óók voor de dekkingen op je aanvullende verzekering.
Jwlb schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:39:
[...]

Ik schrok ook van mijn verhoging. Bij mij lijkt het te komen door het feit dat ik dit jaar 30 ben geworden en daardoor in een nieuwe prijsschaal terecht ben gekomen. Misschien ook voor jou?
De premiestelling bij ONVZ is volgens mij niet gebaseerd op kenmerken van de verzekerde zoals leeftijd, woonplaats of leefstijl. Iedereen betaalt dezelfde basispremie, alleen de collectiviteitskorting die je krijgt zorgt voor een verschil in de premiestelling.

Voor mij persoonlijk betekent de verhoging voor dit jaar nog niet dat ik overstap naar een andere verzekeraar. Een andere verzekeraar is namelijk over het hele jaar gezien net zo duur, maar biedt minder keuzevrijheid. Die keuzevrijheid vind ik het allerbelangrijkste aan de zorgverzekering.

Dance with the stars

• Sdreeg
Het verbaast mij een beetje dat nog behoorlijk wat Tweakers in dit topic aangeven ergens een aanvullende verzekering voor af te sluiten.

Basisverzekering
De basisverzekering is verplicht (en terecht), maar hier gaat flink wat geld bij vanuit de overheid. De jaarlijkse zorgkosten zijn gemiddeld E 5.691 p.p. (bron: https://www.zorgwijzer.nl...derland-bijna-100-miljard). De premies die betaald worden voor de basisverzekering en het betaalde eigen risico zijn lang niet kostendekkend; dat kan uiteraard ook niet met een premie van ongeveer 100 piek per maand. Een reële, kostendekkende premie zou eerder in de buurt van de 500 euro p.p. per maand liggen, waarbij de kinderen ook nog hun eigen verzekering zouden moeten hebben.

Aanvullende verzekeringen
Voor de aanvullende verzekeringen, zoals voor gebit, fysio, acupunctuur, discounterbrillen, bottenkrakers en diverse kwakzalversbehandelingen en - middeltjes, wordt er geen geld op toegelegd vanuit de overheid. Dit moet dus minimaal kostendekkend zijn voor de verzekeraar, plus kosten overhead en een gezonde marge. Naarmate zorgconsumenten steeds meer aan het rekenen geslagen zijn om te kijken of ze hun aanvullende verzekering 'eruit' kunnen halen, zijn de voorwaarden voor vergoeding logischerwijs steeds kariger geworden voor de consument, aangezien verzekeraars wellicht soms geen winstoogmerk hebben, maar toch ook geen filantropische instellingen zijn.

Concluderend; vanuit kostenoogpunt van de consument zou je kunnen zeggen dat je met de basisverzekering echt goud in handen hebt, als je kijkt naar de premie die je betaalt ten opzichte van de zorg die je daarvoor krijgt. De aanvullende verzekeringen zijn een compleet ander verhaal en zijn gewoon commerciële producten die erbij verkocht worden, waarbij je dus gewoon betaalt voor wat je krijgt (plus de overhead en marge van de verzekeraar). Als je een beetje kritisch kijkt naar de aanvullende verzekeringen, zie je ook dat de premies daarvoor soms nauwelijks verschillen met de maximale vergoeding die je ergens voor kunt krijgen, zeker bij zorg die relatief vaak gebruikt wordt, zoals tandarts.

Ik ging ervan uit dat bovenstaande bij de iets meer berekenende consument (waar ik de Tweakers in dit topic ook wel onder zou scharen) toch wel bekend zou zijn. Waarom wordt er dan toch nog nagedacht over een eventuele aanvullende verzekering van meerdere tientjes per maand, om misschien eens te gebruiken voor een 'brillenvergoeding' van 100 euro eens in de 3 jaar, een paar fysiobehandelingen van 3 tientjes per stuk, of een controle en gaatje vullen bij de tandarts, even gechargeerd gezegd?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Sdreeg schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:06:
Concluderend; vanuit kostenoogpunt van de consument zou je kunnen zeggen dat je met de basisverzekering echt goud in handen hebt, als je kijkt naar de premie die je betaalt ten opzichte van de zorg die je daarvoor krijgt.
Hoezo? Dat is toch gewoon wat we samen hebben uitgewerkt als beschaving?
(Waarom trouwens als consument bekeken, en niet als mens of burger?)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Concluderend; vanuit kostenoogpunt van de consument zou je kunnen zeggen dat je met de basisverzekering echt goud in handen hebt, als je kijkt naar de premie die je betaalt ten opzichte van de zorg die je daarvoor krijgt.
Opzich wel eens met je boodschap, maar besef jij op jouw beurt wel dat je (of eigenlijk je werkgever, maar anders had je een hoger loon kunnen krijgen) veel meer premie betaalt dan die 100 piek/maand? Dat kan oplopen tot bjina 4000 euro/jaar. Zie https://www.zorgwijzer.nl...mensafhankelijke-bijdrage
Volgens mij is dit bij weinig mensen duidelijk..

• Sdreeg
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:21:
[...]

Opzich wel eens met je boodschap, maar besef jij op jouw beurt wel dat je (of eigenlijk je werkgever, maar anders had je een hoger loon kunnen krijgen) veel meer premie betaalt dan die 100 piek/maand? Dat kan oplopen tot bjina 4000 euro/jaar. Zie https://www.zorgwijzer.nl...mensafhankelijke-bijdrage
Volgens mij is dit bij weinig mensen duidelijk..
Dat is mij zeker helder. Ik probeerde vooral het onderscheid aan te brengen tussen de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen. Dit wordt vaak (onterecht m.i.) in samenhang met elkaar gezien, maar het zijn echt 2 volkomen verschillende producten. De eerste wordt met name uit middelen van de overheid betaald, de tweede zijn gewoon commerciële producten.

• JohanNL
@Sdreeg Ook commerciële producten kunnen voordelig zijn, daarvoor is dit topic er dan ook om dat uit te zoeken.

Maar je hebt wel gelijk in dat de aanvullende verzekeringen een heel stuk minder waard zijn dan de basis.
Het zijn dan ook veelal verzekeringen waarbij je voor een bepaalde behandeling een bedrag als €250 hebt die vergoed wordt en daarvoor betaal je dan €125 - 150.
Zulke verzekeringen zijn het woord '' verzekering '' eigenlijk niet waard, het gaat namelijk niet om een dusdanig hoog bedrag dat je het niet zou kunnen dragen indien je kosten maakt en indien wel is de percentuele '' winst '' veel te laag.
Dus zijn ze eigenlijk alleen aan te raden indien je nu al weet dat je er gebruik van gaat maken, hier valt voor velen dan ook veel op te besparen die het echt als '' stel dat '' verzekering gebruiken.

Punt is wel dat indien iedereen er zo over gaat denken, de aanvullende verzekeringen voor een groot gedeelte volgend jaar niet meer bestaan, mensen die zich oververzekeren zijn gewoon cruciaal om het systeem overeind te houden.
Het viel mij dit jaar ook al op, de al veel te dure aanvullende verzekeringen zijn nog eens duurder geworden terwijl de vergoedingen er niet op vooruit zijn gegaan.
Ben benieuwt hoe lang dit nog houdbaar is, op den duur ziet de normale stilzwijgende aanvullende verzekeringsafnemer ook dat het gewoon niet meer rendabel is.
Overstappen wordt ook elk jaar populairder, ze verwachten dit jaar ook veel meer mensen die gaan overstappen dan vorig jaar.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
JohanNL schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:09:
Overstappen wordt ook elk jaar populairder, ze verwachten dit jaar ook veel meer mensen die gaan overstappen dan vorig jaar.
Hiephoi. Want veel extra administratie maakt de zorg goedkoper en efficienter. It's magic!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• pino85

pino85

@Sdreeg

Zie mijn voorbeeld,dan is het dus wel degelijk waar voor je geld .

https://www.iza.nl/vergoedingen/tandarts-vanaf-18-jaar

Je betaald 44,95 per maand voor tand 3 welke 100% vergoed tot een maximum van 1000 euro per jaar.

Ik betaal dan wel 539,40 euro per jaar maar voor mij aangezien ik 2 kronen nodig heb en de standaard controles /mondhygieniste is dit zo ver ik vind de beste keuze met directe acceptatie.

Natuurlijk zijn aanvullende paketten niet altijd gunstig maar het ligt echt aan je persoonlijke omstandigheden.

Liefhebber van Tweakers

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-05 14:25
Concluderend; vanuit kostenoogpunt van de consument zou je kunnen zeggen dat je met de basisverzekering echt goud in handen hebt, als je kijkt naar de premie die je betaalt ten opzichte van de zorg die je daarvoor krijgt. De aanvullende verzekeringen zijn een compleet ander verhaal en zijn gewoon commerciële producten die erbij verkocht worden, waarbij je dus gewoon betaalt voor wat je krijgt (plus de overhead en marge van de verzekeraar). Als je een beetje kritisch kijkt naar de aanvullende verzekeringen, zie je ook dat de premies daarvoor soms nauwelijks verschillen met de maximale vergoeding die je ergens voor kunt krijgen, zeker bij zorg die relatief vaak gebruikt wordt, zoals tandarts.
Als ik geen aanvullende verzekering neem ben ik per jaar een stuk duurder uit. Het verschilt natuurlijk wel heel erg per geval, maar zie onderstaande berekening maar eens:

Ik ga 2x per jaar naar de tandarts voor controle & 2x per jaar naar de mondhygiënist voor gebitsreiniging wat ongeveer 30 minuten duurt. Daarbij kom ik 1x per jaar bij de podotherapeut voor controle van mijn steunzolen en eventueel nieuwe steunzolen aanmeten (Komend jaar niet, ik heb dit paar pas 6 maanden dus die zijn nog niet aan vervanging toe). Daarnaast ben ik aankomend jaar ook toe aan een nieuwe bril welke ik bij Ace & Tate ga kopen.

- 2x Controle tandarts = €21,- x 2 = €42,- (Volledig vergoed tot 450,-)
- 2x Mondhygiënist = €74,34 x 2 = €148,68 (75% vergoeding -> €111,51 vergoed en €37,17 zelf betalen)
- 1x Podotherapeut = €25,50 (Volledig vergoed)
- Nieuwe bril = €100,- (Volledig vergoed tot 100,- per 2 jaar)
Hoogstwaarschijnlijk kom ik aankomend jaar ook wel een aantal keer bij de fysio vanwege mijn rugklachten, daarvan krijg ik 9 behandelingen vergoed. Dit zou onderstaande bedrag dus nog eens flink verhogen.

Dit alles bij elkaar kost dus al €316,18 waarvan ik €279,01 vergoed krijg. Als ik de kosten van mijn aanvullende verzekering optel kom ik uit op €232,20 wat dus een besparing is van zo'n €47,-

Wat mij betreft is het in mijn geval dus zeker rendabel om een aanvullende verzekering te hebben.

• JohanNL
pino85 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:15:
@Sdreeg

Zie mijn voorbeeld,dan is het dus wel degelijk waar voor je geld .

https://www.iza.nl/vergoedingen/tandarts-vanaf-18-jaar

Je betaald 44,95 per maand voor tand 3 welke 100% vergoed tot een maximum van 1000 euro per jaar.

Ik betaal dan wel 539,40 euro per jaar maar voor mij aangezien ik 2 kronen nodig heb en de standaard controles /mondhygieniste is dit zo ver ik vind de beste keuze met directe acceptatie.

Natuurlijk zijn aanvullende paketten niet altijd gunstig maar het ligt echt aan je persoonlijke omstandigheden.
Als je weet dat je toch veel kosten gaat hebben kan het inderdaad voordelig zijn.
Maar toch, het blijft 540 euro voor een maximale vergoeding van 1000 euro.
En ook al is het 100% zitten er alsnog wel wat voorwaarden aan, en moet je ook niet een medische keuring laten doen om een verzekering als deze af te sluiten?

• pino85

pino85

Nee geen medische keuring of wat dan ook, natuurlijk het is nog steeds veel wat je betaald echter in verhouding met andere verzekeringen die ik bekeek is dit in mijn geval tot nu toe de meest gunstige.
De voorwaarden staan opgesomd in de link, heb voor de zekerheid nog contact opgenomen en er zijn geen extra voorwaarden buiten deze.

Liefhebber van Tweakers

• B-Real
Is het bij sommige aanvullende verzekeringen ook niet zo dat je minimaal een jaar of twee verzekerd moet zijn voordat je recht hebt op bijv. die brillenvergoeding of kronen bij de tandarts?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Waarom wordt er dan toch nog nagedacht over een eventuele aanvullende verzekering van meerdere tientjes per maand, om misschien eens te gebruiken voor een 'brillenvergoeding' van 100 euro eens in de 3 jaar, een paar fysiobehandelingen van 3 tientjes per stuk, of een controle en gaatje vullen bij de tandarts, even gechargeerd gezegd?
Je moet altijd een rekensom maken. Nu is je voorgaande historie qua zorg niet altijd handig (iedereen kan wel eens pech hebben), maar 6 of 9 keer fysio voor een paar euro per maand is al rendabel, ik heb zelf nog nooit iets gehad wat met 1x fysio klaar was ;) Die kleine aanvullende pakketten lonen misschien nog wel, maar daarna wordt het snel absurd als je niet oplet. Je kunt je nooit voor alles 100% verzekeren, je zult echt ook wat geld zelf achter de hand moeten houden.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:13
Voorbeeldje. Had dit jaar fysio nodig (wegens ongeluk eind december, dus kon meteen eind december nog even snel aanvullende inschieten).

€ 150 bij Anderzorg voor 9x fysio + deel tandarts. De 9x fysio was al meer dan die 150, en helaas dit jaar ook nog prijs met gaatjes (heb al heel lang niets aan mijn gebit) dus die kon ik toevallig ook nog declareren.

Dus inderdaad, je moet gewoon even goed rekenen zoals hier al eerder gezegd. En beseffen dat die verzekeraars ook héél goed rekenen wat ze aanbieden voor hoeveel :+

• Binnetie
Ik kom wat eigenaardigs tegen.
Via Independer zie ik een zorgverzekering van Bewuzt (VGZ) voor €116,45 per maand (Bewuzt Bewuzt Basis + Tandongevallen + Bewuzt Tand Goed (waar je overal terecht kunt).

Nu zit ik bij Unive en ga straks €117,80 betalen en kan niet overal terecht (de ziekenhuizen waar ik kom hebben een contract met Unive).

Nu kan je via United Consumers 50 euro cashback krijgen bij Shopbuddies: https://www.shopbuddies.nl/cashback/bewuztzorgverzekering-uc

Maar wanneer je er heen gaat kom je alleen de VGZ zorgverzekeringen tegen (die duurder zijn dan die van Bewuzt). Iemand dit ook?
Al met al zou ik dan op €112,29 per maand uitkomen (cashback er vanaf getrokken). Dit jaar betaalde ik €111,15 dan zou 2019 voor mij een minimale stijging zijn.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 10:05
Binnetie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:38:
Via Independer zie ik een zorgverzekering van Bewuzt (VGZ) voor €116,45 per maand (Bewuzt Bewuzt Basis + Tandongevallen + Bewuzt Tand Goed (waar je overal terecht kunt).

Nu zit ik bij Unive en ga straks €117,80 betalen en kan niet overal terecht (de ziekenhuizen waar ik kom hebben een contract met Unive).

Nu kan je via United Consumers 50 euro cashback krijgen bij Shopbuddies: https://www.shopbuddies.nl/cashback/bewuztzorgverzekering-uc

Maar wanneer je er heen gaat kom je alleen de VGZ zorgverzekeringen tegen (die duurder zijn dan die van Bewuzt). Iemand dit ook?
Al met al zou ik dan op €112,29 per maand uitkomen (cashback er vanaf getrokken). Dit jaar betaalde ik €111,15 dan zou 2019 voor mij een minimale stijging zijn.
De Bewuzt-zorgverzekeringen staan op de site van Bewuzt: https://www.bewuzt.nl/#berekenpremie
Let er goed op of je bij Bewuzt ook bij dezelfde zorgverleners terecht kan als bij VGZ. Dat kan verschillen.

• anandus
  • Niet online

Ik kan het wel gewoon kiezen (via cashbacktotaal).

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 16-11-2018 11:02]

• JohanNL

Dat zie je wel vaker, die united consumers bied ook een soort van collectiviteit en je ziet heel vaak dat die niet gelden op de budget polis maar enkel op de duurdere.
Het verschil zit hem dan vaak in dat die duurdere net iets meer vergoed als je naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat en/of dat de ene " digitaal " is en de andere " papier ".

Je zegt ook dat je er een €250 / 75% tandverzekering bij doet.
Ik zou daar heel goed naar kijken want dat is juist zo'n verzekering die meestal niet uit komt.
Zelfs al doe je 2x controle, 2x schoonmaken en heb je een gaatje en een foto nodig kan het gewoon voordeliger zijn om niet zo'n verzekering af te sluiten.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee