• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-01 19:24
Er is 1 hdmi out die earc doet,de rest niet dus ook de ingangen niet.
Alleen de nad schijnt alleen arc weer te geven.
Onder andere in de link en engelse fora doet dus 1 hdmi out wel degelijk earc.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:15

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik zie nergens confirmatie dat 4K op 120 Hz mogelijk is. Alleen overal "HDMI 2.0b" en dat 4K op 120 Hz niet mogelijk is (wat ik verwachtte).
remco2706 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:25:
Er is 1 hdmi out die earc doet,de rest niet dus ook de ingangen niet.
HDMI In heeft ook geen nut voor ARC op een receiver? Receiver vangt de audio vanaf HDMI In al af.

Maar HDMI eARC of ARC, Netflix is Dolby Digital Plus en dat kan over HDMI ARC ook al. Dus met de juiste instellingen zou je die codec moeten zien. Vragen die ik stelde blijven open staan.

[Voor 14% gewijzigd door FeaR op 05-10-2022 19:46]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:55
Je zou via ARC ook gewoon Dolby Atmos. Wel even goed instellen op de TV.
En in Netflix iets afspelen wat ook Dolby heeft, dus niet 5.1, maar waar Atmos bij staat zoals Drive to Survive het laatste seizoen.

Ik heb geen Samsung, dus die instellingen weet ik niet.

En met de audio track zonder Atmos gekozen:

• remco2706
Fear,je hebt gelijk,blijft alleen earc over maar nergens iets over 120hz.Maakt verder niet,ze komen vast wel met een upgrade.

RobbieT,ik heb alleen de standaard abbo van netflix niet de 4k abbo,volgens mij zitten de nieuwe audioformaten ook in het 4k abbonement,daar de nieuwe audio formaten hd formaten zijn natuurlijk.

Dus bij normale films met normale dd 5.1 zie ik alleen arc staan.

• remco2706
Ik zit te twijfelen of ik de tv qua geluid op pcm moet zetten of auto.

• RobbieT
remco2706 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:33:
Auto zou prima moeten werken. Zo staat het hier ook. Dan zoekt de TV zelf uit wat de versterker lust.

• RobbieT
remco2706 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:24:Maakt verder niet,ze komen vast wel met een upgrade.
De prijzen voor die upgrades zijn vaak stevig bij NAD. Kijk niet raar op als je om en nabij de €700 voor een HDMI kaart betaald.

• remco2706
Ik denk het ook dat we gauw richting zulke prijzen gaan,maar zou het wel ervoor over hebben.

Rest mij nog een vraag,ik zit op hbo max games of thrones te kijken,en nu zie ik op de nad dolby atmos staan.
Ik heb gewoon een 5.1 systeem maakt het dan niet uit?of moet ik dolby atmos optie in de tv uitzetten?
Voor wie deze serie kent?de eerste 3 afleveringen die ik gezien heb,deden niet veel met de achterkanalen?

• remco2706
Ik heb nog even gespeelt,als ik in de tv dolby atmos uitzet,dan komt meteen het middenkanaal meer tot leven.
Dan staat er geen(logisch)dolby atmos in de nad scherm,alleen pcm.
Dat vind ik gek,zou verwachten dat er dd 5.1 of true hd ofzo zou instaan.

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als er op je NAD "Atmos" in het scherm staat, dan heb je het originele geluid dat HBO doorgeeft, dus dat is goed. Anders zou je tv het kunnen omzetten in PCM. In principe mag dat niet anders klinken, maar bij de originele stream weet je het zeker.

Je receiver weet het als je geen Atmos-speakers hebt ingesteld en houdt daar rekening mee. Dus gewoon zo laten staan.

Als voorbeeld, ik heb ook een T778, maar zonder center speaker op dit moment. De center staat uitgeschakeld in de instellingen van de NAD, en het geluid wordt dan vanzelf over de twee fronts gemixt.

Ik weet niet hoeveel geluid uit de achterspeakers komt bij GoT. Ik zou denken dat de scènes met veel spektakel goed gebruik moeten maken van de achterspeakers.

• remco2706
Vind het dan gek,mijn centerspeaker is veel minder aanwezig met atmos aan.
Toen ik het uitzette,kwamen de stemmen veel duidelijker en zwaarder uit de center.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

remco2706 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:33:
Met alle respect: op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet. Sla de handleiding er eens op na alvorens een vraag als deze te posten. Of lees jezelf in in de materie. Deze post is slechts een voorbeeld uit je post geschiedenis, het komt vaker voor. Graag in het vervolg daar op letten.

[Voor 4% gewijzigd door FeaR op 06-10-2022 07:16]

• RobbieT
remco2706 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 00:36:
Vind het dan gek,mijn centerspeaker is veel minder aanwezig met atmos aan.
Toen ik het uitzette,kwamen de stemmen veel duidelijker en zwaarder uit de center.
Kloppen je instellingen voor je speakers wel, aantal, afstanden, etc.

Heb je de hele DIRAC setup wel gedaan? Die is ervoor om de afstellingen allemaal goed te krijgen.
DIRAC hier uitleggen ga ik niet doen, er zijn van Dirac goede filmpjes hoe dat moet.

Wel een tip als je niet vrijstaand woont, doe het overdag en waarschuw je buren. En neem de tijd.
Als het te lastig is laten doen door je leverancier.

[Voor 5% gewijzigd door RobbieT op 06-10-2022 10:07]

• remco2706
Dirac is ingesteld door een goed bekend bedrijf denk wel bekend hier op jullie forum,daarom bevreemd het mij.

Maar ben in iedergeval blij dat de meeste is opgelost.Nog veel dank voor jullie moeite en uitleg.Toch weer wat geleerd.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 16:15
FeaR schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:56:
maar 4K op 120 Hz over HDMI 2.0b ben ik nog nergens tegen gekomen
4K120hz zonder HDR met chroma subsampling 4:2:0 moet theoretisch werken binnen de bandbreedte van HDMI 2.0b. Wat mij betreft niet interessant, omdat ik persoonlijk liever HDR heb met lagere resolutie en/of framerate dan 4K of 120hz.

Overigens, als ik op de PS5 de 120hz modus gebruik, dan schaalt de PS5 altijd af naar 1080p zonder HDR. Dus bovenstaande theorie werkt in de praktijk blijkbaar niet :+

Wel bijzonder dat de PS5 dat doet. 1080p met HDR @ 120hz moet gewoon binnen de HDMI 2.0b bandbreedte vallen.

[Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 06-10-2022 13:50]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• remco2706
O dat wist ik niet,120hz vind ik zelf ook niet echt belangrijk.

• remco2706
FeaR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:14:
[...]

Met alle respect: op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet. Sla de handleiding er eens op na alvorens een vraag als deze te posten. Of lees jezelf in in de materie. Deze post is slechts een voorbeeld uit je post geschiedenis, het komt vaker voor. Graag in het vervolg daar op letten.
Ik zal er beter opletten,alleen de kanttekening erbij dat ik id vantevoren boekjes zit door te pluizen en foraas,maar er nog geen duidelijkheid over was.Vooral in boekjes staat het allemaal zo beknopt.
En ik heb vroeger een zwaar ongeluk gehad met mijn hoofd,waardoor ik moeite heb om dingen te begrijpen.
Excuus ervoor bij deze....

• remco2706
Ik ben alleen benieuwd hoe jullie centerkanaal staat,maken jullie ook gebruiken van de centerspread(wat voor een betere verspreiding van het centermiddenkanaal moet geven)

Ook het dynamic rangecontrol heb ik op 100 procent,wat ze aanraden.

• RobbieT

Je kan met de middelste knop onderaan de remote het volume van de center speaker on the fly aanpassen.

• remco2706
RobbieT,klopt dat weet ik,alleen kan nergens lezen of dat nou ten koste gaat van de dirac instelling,misschien een gekke vraag.

Ik heb trouwens alle instellingen onder listening mode op none staan,lijkt mij het puurste vorm.
Staat wederom beetje vaag in het boekje.

Hoe heb jij je instellingen onder de listening beste RobbieT?

[Voor 44% gewijzigd door remco2706 op 06-10-2022 19:47]

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:48
Ik heb intussen alweer een tijdje de M10v2 en ben erg tevreden op alle fronten, behalve op 1: ik hoor af en toe dropouts (1 keer per track ongeveer), alleen bij gebruik van de analoge ingang (platenspeler). Ik kan daar tot nu toe nergens iets over vinden. Ook de importeur zegt het niet herkennen. Iemand tips (behalve terug naar de winkel)?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• remco2706
Ik meen te herrineren dat een vriend van mij dat ook had,weliswaar geen nad,maar toch hetzelfde probleem.
Bleek een breukje in de hdmi kabel te zitten ergens.
Misschien bij jou ook?zoniet misschien een handshake probleem?

• monkyo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 10:30
remco2706 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:47:
Ik meen te herrineren dat een vriend van mij dat ook had,weliswaar geen nad,maar toch hetzelfde probleem.
Bleek een breukje in de hdmi kabel te zitten ergens.
Misschien bij jou ook?zoniet misschien een handshake probleem?
Hdmi is toch niet analoog?

• remco2706
Excuus verkeerd gelezen,behalve analoog intrepereerde ik dit als juist goed werkend.
Maar dan nog,zou ik aan een breukje denken in een kabel of aansluiting(pennetje van de analoge kabel misschien niet helemaal recht meer?)

• Heintje
remco2706 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:15:
Excuus verkeerd gelezen,behalve analoog intrepereerde ik dit als juist goed werkend.
Maar dan nog,zou ik aan een breukje denken in een kabel of aansluiting(pennetje van de analoge kabel misschien niet helemaal recht meer?)
Ik zal er eens naar kijken. Er gaat 2x tulp van de platenspeler naar een Rega phono-pre. En vandaar 2x tulp naar de M10v2. Ik heb het al zonder de Rega phono-pre getest (de platenspeler heeft ook een - uitschakelbaar - ingebouwde voortrap). Dat had geen effect De tulpstekkers zitten vast aan de platenspeler, dus die kan ik niet zomaar vervangen.
Ik zal eens een andere bron via analoog proberen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• remco2706
Misschien een dom idee van mij,als je iets afspeelt en dan de kabeltjes beweegt met je handen,zo deed ik ook weleens als ik een storinkje had.
Of je hoort dat men weleens busjes lucht koopt,speciaal voor componenten want daar zit geen vocht e.d in,en de in/uitgangen even schoonblaast ivm stof.

• Heintje
Het zit helaas ook in de andere analoge ingang, met een ander apparaat als bron en met andere kabels.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-01 01:11

Nieuwe retro versterker
https://nadelectronics.com/50years/c3050le/

[Voor 24% gewijzigd door onzichtbaar op 28-10-2022 12:47. Reden: Foto]

Rampage VI Extreme

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Doe mij die hele setup maar incl stoel en kastje :9~ O+

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Supermooi.

Jammer dat hij maar 1.972x gemaakt wordt. De prijs, ook USD 1.972, valt me eigenlijk nog mee voor een jubileumeditie.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-01 01:11
Jammer, dat er geen balanced XLR out op zit. Was leuk als voorversterker geweest i.p.v. mijn C658. Ben dol op VU meters…

[Voor 11% gewijzigd door onzichtbaar op 29-10-2022 00:47]

Rampage VI Extreme

• remco2706
Nog even voor de goede orde,klopt het dat de nad alleen arc weergeeft in het osd?en geen earc?

• remco2706
Even een update naar aanleiding van mijn eerder gestelde aangaande het atmos.
Ik had vandaag ineens af en toe uitval van geluid via hdmi earc als ik netflix kijk.

Heb cec uitgezet in het menu van de nad en geen uitval meer.
Sterker nog ik schakelde de atmos optie weer in in de samsung tv en nu werken de achterspeakers wel.
Ook zie ik ipv pcm in de nad,dolby digital plus in het display.
Probleem tot dusver opgelost,nog geen idee hoe dat technisch kan,maar hopelijk blijft het nu doen.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 12:15
remco2706 schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:23:
Even een update naar aanleiding van mijn eerder gestelde aangaande het atmos.
Ik had vandaag ineens af en toe uitval van geluid via hdmi earc als ik netflix kijk.

Heb cec uitgezet in het menu van de nad en geen uitval meer.
Sterker nog ik schakelde de atmos optie weer in in de samsung tv en nu werken de achterspeakers wel.
Probleem tot dusver opgelost,nog geen idee hoe dat technisch kan,maar hopelijk blijft het nu doen.
Alleen werkt CEC nu niet meer neem ik aan?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

remco2706 schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:23:
Als je voorheen LPCM had dan stond een bron op decoding, nu met "Dolby Digital Plus" staat deze op bitstream. In principe kan eARC LPCM in surround dragen maar ik weet dat er bepaalde jaren Samsung TV's zijn die geen surround in LPCM doen, alhoewel het technisch wel mogelijk zou moeten zijn. In die gevallen valt er terug naar HDMI ARC met maximaal 2.0 stereo over LPCM. Mogelijk heb je een dergelijk model met dit issue. Zou verklaren waarom bitstream wel rear speakers aanstuurt en LPCM niet. Blijft wel de vraag waarom een bron überhaupt op LPCM stond, kan ik me alleen voorstellen als je bronnen met DTS audio hebt aangezien Samsung geen DTS ondersteunt.

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 07-11-2022 09:40]

• remco2706
Cec werkt niet inderdaad(lekker belangrijk dat ik tv en nad apart moet aan zetten).

FearR,mijn kennis gaat niet zover,ik heb verder niet aan de geluidsinstellingen gezeten in de nad,dus het zou id goed mogelijk zijn wat je beschreef aangaande de samsung.
En heb geen andere bronnen wbt lcpm het ging en gaat alleen over de samsung tv.
Mijn tv stond en staat ook al die tijd op auto,ook daar heb ik niks aan veranderd.

[Voor 24% gewijzigd door remco2706 op 07-11-2022 12:23]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

remco2706 schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:21:
FearR,mijn kennis gaat niet zover,ik heb verder niet aan de geluidsinstellingen gezeten in de nad,dus het zou id goed mogelijk zijn wat je beschreef aangaande de samsung.
Ik heb het al eerder gezegd en bij deze weer: als je dergelijke apparatuur hebt en er geen kennis van hebt, laat het dan eens controleren en/of instellen met iemand die de kennis wel heeft.
En heb geen andere bronnen wbt lcpm het ging en gaat alleen over de samsung tv.
Mijn tv stond en staat ook al die tijd op auto,ook daar heb ik niks aan veranderd.
Als er geen andere bronnen zijn (ergo, de TV is de bron) en de receiver krijgt PCM binnen dan was de TV toch aan het decoderen. Vandaar dat ik bovenstaande aanhaalde, je hebt te gekke dingen met je setup. En dan is "te gek" in deze niet dat het helemaal wauw en tof is maar dat het gewoon niet goed lijkt te zijn. Je hebt leuk spul staan, daar wil je toch het maximale uit halen?

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-11-2022 13:40]

• remco2706
Ja klopt,alleen probleem is dat ik niemand met een nad t778 ken.Ik leer het via het boekje en internet.Als ik er tijd voor heb,en dat is vaak schaars.
Maar het lijkt goed nu,ik zie netjes de codec in de nad zoals bij RobbieT,ook bij atmos.
Pcm dolby digital plus of atmos afhankelijk of een film atmos ondersteund.

[Voor 35% gewijzigd door remco2706 op 07-11-2022 23:10]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 22:06
Weet iemand waar de IR sensor aan de voorkant van de t758v3i zit?

• PageFault
Dracula schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:19:
Weet iemand waar de IR sensor aan de voorkant van de t758v3i zit?
In de Engelstalige handleiding op pagina 6 nummertje 7, dus de rechteronderhoek van het display.

Manual:

https://www.google.com/ur...Vaw1vJHxYIFUvxXpQZ_jUh26m

• Dracula
PageFault schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:36:
[...]

In de Engelstalige handleiding op pagina 6 nummertje 7, dus de rechteronderhoek van het display.

Manual:

https://www.google.com/ur...Vaw1vJHxYIFUvxXpQZ_jUh26m
Ah nice, daar had ik dan weer net niet gekeken / verwacht dat het zou staan.

• PageFault
Dracula schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:35:
[...]

Ah nice, daar had ik dan weer net niet gekeken / verwacht dat het zou staan.
Ik ook niet, ik dacht hoe moeilijk kan het zijn, maar een foto van het internet gaf mij hetzelfde gevoel als jij. Dan toch maar de handleiding.... :+

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 22:57
Weet iemand waarom de T778 ineens 1000 euro duurder is geworden? Nieuwe features of zo?
Ik heb hem nieuw kunnen kopen voor 2700 (afgeprijsd van 2999), maar nu staat hij overal voor 3999 te koop 😟

• RobbieT
Forse prijsverhoging, bij mijn weten en voor zover ik kan vinden is er niks gewijzigd aan het apparaat.
W
Ik ben in ieder geval blij dat ik het ding een stuk goedkoper heb gekocht.

Afschrijving bestaat op deze manier niet meer denk ik.

• tomvdlee
  • Laatst online: 22:44
Heb ook recent een NAD C700 gekocht voor 1.279 Euro maar is nu overal 500 Euro duurder. Zelfde geld voor de NAD M10, is ook met paar weekjes geleden 700 Euro duurder geworden.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 13:22
Zo dan, flinke verhoging! Ik heb ook op tijd mijn M10 v2 gekocht zo te zien...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• RobbieT
Die NAD C700 wordt op die manier te duur in verhouding tot de Bluesound Powernode N330 die nog steeds voor € 899 op veel plaatsen te krijgen is.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-01 15:18
RobbieT schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:43:
Die NAD C700 wordt op die manier te duur in verhouding tot de Bluesound Powernode N330 die nog steeds voor € 899 op veel plaatsen te krijgen is.
En ik kon het verschil niet horen

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:07
Goedemiddag, graag wil ik wat vragen over TuneIn en mijn NAD C658 BluOS Streaming DAC. Via de BluOS app kan ik TuneIn radio afspelen, dat zit er standaard in. Ik was nieuwsgierig naar de kwaliteit stream die dan afgespeeld wordt (bijvoorbeeld MP3 of AAC) maar dat kan je nergens vinden in deze app. Je kan dus ook niet een stream kiezen zoals in de app van TuneIn. Maar in de TuneIn app kan ik niet casten naar de C658? Doe ik iets verkeerd? :?

• glasbergem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 09:54
Kleineheino schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:02:
Goedemiddag, graag wil ik wat vragen over TuneIn en mijn NAD C658 BluOS Streaming DAC. Via de BluOS app kan ik TuneIn radio afspelen, dat zit er standaard in. Ik was nieuwsgierig naar de kwaliteit stream die dan afgespeeld wordt (bijvoorbeeld MP3 of AAC) maar dat kan je nergens vinden in deze app. Je kan dus ook niet een stream kiezen zoals in de app van TuneIn. Maar in de TuneIn app kan ik niet casten naar de C658? Doe ik iets verkeerd? :?
Ik heb in de BluOs app de optie 'Selecteer stream' bij het TuneIn station dat op dat moment speelt. Dat geeft een lijst van de beschikbare streams met een indicatie van de kwaliteit en betrouwbaarheid weer. Bijvoorbeeld '192 kbps MP3 - 99% betrouwbaar'. Dit is de enige indicatie van de kwaliteit van een stream die ik gevonden heb. En dat in de BluOS app zelf dus.

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:07
glasbergem schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:26:
[...]

Ik heb in de BluOs app de optie 'Selecteer stream' bij het TuneIn station dat op dat moment speelt. Dat geeft een lijst van de beschikbare streams met een indicatie van de kwaliteit en betrouwbaarheid weer. Bijvoorbeeld '192 kbps MP3 - 99% betrouwbaar'. Dit is de enige indicatie van de kwaliteit van een stream die ik gevonden heb. En dat in de BluOS app zelf dus.
Dankjewel, ga ik vandaag ook nog wat andere zenders proberen. Toch vind ik het vreemd dat ik vanuit de TuneIn app niet rechtstreeks kan casten naar de NAD.

• glasbergem
Kleineheino schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:42:
[...]

Dankjewel, ga ik vandaag ook nog wat andere zenders proberen. Toch vind ik het vreemd dat ik vanuit de TuneIn app niet rechtstreeks kan casten naar de NAD.
Ik gebruik de TuneIn app niet, maar zo te zien ondersteunt de TuneIn app AirPlay, Bluetooth en Chromecast. Met AirPlay (na een update van de C658?) en Bluetooth zou je direct naar de C658 moeten kunnen afspelen. Maar of dat nou handiger is dan de BluOS app, vraag ik me af.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:27
Ik gebruik de TuneIn app nooit en doe alles vanuit de BluOs app. Heb ook een aantal radiozenders als preset opgeslagen zodat vrouwlief makkelijk kan zappen.

• PageFault
loeberce schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:53:
Ik gebruik de TuneIn app nooit en doe alles vanuit de BluOs app. Heb ook een aantal radiozenders als preset opgeslagen zodat vrouwlief makkelijk kan zappen.
Dat doen wij ook.

• glasbergem
loeberce schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:53:
Precies! En bijkomend voordeel is dat de geselecteerde stream ook wordt onthouden bij de voorkeuze.

• davidkuiper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 08:21
Supersimpele vraag denk ik. Ik heb de NAD 700 in de woonkamer staan. Nu wil ik streamen naar de keuken. Daar heb ik actieve speakers staan. Daar moet ik dus nog een soort van 'ontvangertje' kopen. Hoe heet zoiets?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

davidkuiper schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:47:
Supersimpele vraag denk ik. Ik heb de NAD 700 in de woonkamer staan. Nu wil ik streamen naar de keuken. Daar heb ik actieve speakers staan. Daar moet ik dus nog een soort van 'ontvangertje' kopen. Hoe heet zoiets?
Een streamer?
Hifiklubben heeft ze wel - stevig aan de prijs. MM vast ook wel.

Als echte tweaker kan je ook je oude raspberry pi nu eindelijk een goed doel geven en er iets als PiCorePlayer op zetten; als je een wifivariant hebt wordt het helemaal makkelijk. Hebben we al jaren plezier van. :)

hm..
Bedacht me nog dit: als je de stream van bluos wil oppakken in de keuken, dan gaat die Pi je niet helpen, een losse streamer ook niet trouwens.

[Voor 10% gewijzigd door pjottum op 12-12-2022 17:10. Reden: bedacht me nog wat.]

ping 127.212.23.124

• RobbieT
Ik neem aan dat je een NAD C700 bedoelt die BluOS aan boord heeft?

Een Bluesound speaker misschien, zoals de Pulse Flex 2i.
uitvoering: Bluesound Pulse Flex 2i Wit

Dat is het goedkoopste.
Als je de actieve speakers wil gebruiken dan een Bluesound Node.

Geef je niet om de bouwvorm dan kan een tweedehands Node 1 een goedkope oplossing zijn.
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

De nieuwere modellen vraagt men tweedehands vaak te veel voor.

[Voor 5% gewijzigd door RobbieT op 12-12-2022 17:49]

• davidkuiper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 08:21
Dank beiden! Dure grap nog. Ik blijf nog wel even m'n telefoon inprikken (: Misschien als die nodes nog wat verder zakken :)

• RobbieT
davidkuiper schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:55:
Dank beiden! Dure grap nog. Ik blijf nog wel even m'n telefoon inprikken (: Misschien als die nodes nog wat verder zakken :)
Die zakken niet echt verder meer, soms vind je een Node 1 onder de €100.
De Node 2 gaan de elco’s van kapot, als je die zelf kan vervangen kan je misschien een defecte gokken.

• PieterPots
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-01 22:38
ZIjn er mensen die ervaring hebben met Nad 316BEE V2

Ik heb momenteel een Nad 316BEE V2 met Topping D10S Dac en Raspberry pi 4 als streamer met Volumio. Als speakers amphion helium 2.

Ik vind het zelf een prima versterker Wat zijn jullie evering met deze versterker?

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik speel nu met een NAD M10(V1) en heb daarmee eigenlijk niks te klagen. Maar met de komst van een paar B&W 705S3 begint het ook gelijk weer te jeuken om het versterkende gedeelte te upgraden. Is het een heel gek idee om de power van de NAD C298 te gebruiken met de looks en de handigheden van de M10?

Met andere woorden de C298 als eindversterker op een M10, verbonden met elkaar door middel van een mooie interlink.

Een hele andere versterker zoals een Yamaha AS1200 of een Hegel H190 is ook leuk, maar ben eigenlijk wel een beetje gehecht aan die M10. Daarnaast vraag ik me af of ik er qua sound op vooruit ga met een andere amp.

• RobbieT
bartus1989 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:10:
Ik speel nu met een NAD M10(V1) en heb daarmee eigenlijk niks te klagen. Maar met de komst van een paar B&W 705S3 begint het ook gelijk weer te jeuken om het versterkende gedeelte te upgraden. Is het een heel gek idee om de power van de NAD C298 te gebruiken met de looks en de handigheden van de M10?

Met andere woorden de C298 als eindversterker op een M10, verbonden met elkaar door middel van een mooie interlink.

Een hele andere versterker zoals een Yamaha AS1200 of een Hegel H190 is ook leuk, maar ben eigenlijk wel een beetje gehecht aan die M10. Daarnaast vraag ik me af of ik er qua sound op vooruit ga met een andere amp.
Zijn wel compleet andere dingen die je voorstelt.
Die Yamaha of de Hegel zijn qua vermogen amper tot geen vooruitgang.

Ik heb Yamaha gehad en ik denk dat als je BluOS gewend bent MusicCast je erg gaat tegenvallen.

Die C298 is mooi, de vraag is alleen, heb je dat vermogen wel nodig?
Bij normale luistervolumes denk ik dat je niet echt veel vooruitgang gaat merken.

• monkyo
Heb je al goed kunnen luisteren/genieten van je Bowers? Mis je iets qua sound?

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

glasbergem schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:23:
[...]

Precies! En bijkomend voordeel is dat de geselecteerde stream ook wordt onthouden bij de voorkeuze.
Vraagje hierover: Sinds een aantal weken heb ik een NAD versterker waar ik erg blij mee ben. Maar als ik een van mijn favoriete radio stations aan heb staan en de versterker uit zet en daarna weer aan zet, komt hij terug op het laatst gespeelde album/track in Tidal, niet de radio zender die aan stond.

Zit dit ergens in een instelling? want ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden in de BluOS app.
Zelfde als een vast volume bij het aanzetten trouwens... Dit zijn de twee 'minpunten' tot nu toe ;)

• glasbergem
TheDude84 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:17:
[...]
Vraagje hierover: Sinds een aantal weken heb ik een NAD versterker waar ik erg blij mee ben. Maar als ik een van mijn favoriete radio stations aan heb staan en de versterker uit zet en daarna weer aan zet, komt hij terug op het laatst gespeelde album/track in Tidal, niet de radio zender die aan stond.

Zit dit ergens in een instelling? want ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden in de BluOS app.
Zelfde als een vast volume bij het aanzetten trouwens... Dit zijn de twee 'minpunten' tot nu toe ;)
Dat ervaar ik ook zo. En dus is het even wennen aan aanzetten -> wachten -> muziekje opzetten.

Qua volume heb ik mezelf aangewend om het volume wat lager te zetten als ik de NAD uit zet. En dan natuurlijk vooral als ik de muziek wat harder had staan.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:37
Niet alleen bij aanzetten, maar ook na bron wisselen (dus bv na het tv kijken) moet ik de zender via BluOS weer opnieuw instellen.
Dat volumepunt helemaal mee eens, ik was al 15+ jaar gewend aan een vast laag opstartvolume (met Rotel en Marantz)

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@glasbergem Ja, de workaround is te doen hoor. Wat ik nog niet heb nagekeken is of het ook via de remote kan. Zover ik nu weet, wordt de numpad gebruikt voor input selectie (b.v. BluOS/TV) en kun je daarop niet nog een laag dieper instellen, zoals TuneIn binnen de BluOS input.

@Marcel Br Ja idd, ik had het op mijn Cambridge ook, nooit harder aan dan een zelf ingesteld volume. En als je hem had uitgeschakeld zachter dan dit ingestelde volume, bleef hij die vasthouden. Maar goed, je vergeet het maar een paar keer, dan zit het wel in je systeem haha

• tomvdlee
Bij mijn C700 start hij gewoon op met waar ik hem heb uitgezet.
Je kan in de BluOs app bij je presets aangeven hoe hoog het volume moet zijn, per preset.

• bartus1989
@RobbieT Dank voor je reactie! Ik denk niet dat ik dat nodig hebt, ben dan eigenlijk een beetje op zoek naar het puntje op de i. Denk dat het teveel geld kost voor hetgeen wat het oplevert. Ik moet natuurlijk ook niet vergeten dat de M10 echt een prima ding is. Het probleem is dat er altijd beter is 8)7

@monkyo In eerste instantie was ik bang dat ze niet zoveel laag gaven, maar nu raken ze ingespeeld en is daar zeker geen sprake van. Ik vindt het een heerlijke speaker welke veel details weergeeft in de muziek. Bij een mooie opname is het echt genieten om de instrumenten los van elkaar te horen spelen en de artiest te horen ademen.

Ze zijn wel flink aanwezig in het hoog, zoals eigenlijk ook al bij de voorgangers het geval was. Ooit had ik de CM6S2 en vond ik soms wat irritant, bij deze heb ik daar geen last meer van. Het speelt gevoelsmatig wel echt een klasse hoger als de Monitor Audio Gold 100 5G waar ik vandaan kom.

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

tomvdlee schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:27:
Bij mijn C700 start hij gewoon op met waar ik hem heb uitgezet.
Je kan in de BluOs app bij je presets aangeven hoe hoog het volume moet zijn, per preset.
Als ik hem op input TV uit zet, blijft hij daar ook op staan als ik hem weer aan zet
Het gaat specifiek om de situatie dat je radio luistert via BluOS/TuneIn.
Als ik hem daar op uit zet, kom ik bij aanzetten in de BluOS app, maar niet terug op het radio station wat aan stond in via TuneIn. Als dit bij jou wel zo is hoor ik het graag!

Ik ga de presets uitzoeken, daar heb ik nog niks mee gedaan tot nu toe. Dank voor de tip

• tomvdlee
TheDude84 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:03:
[...]

Als ik hem op input TV uit zet, blijft hij daar ook op staan als ik hem weer aan zet
Het gaat specifiek om de situatie dat je radio luistert via BluOS/TuneIn.
Als ik hem daar op uit zet, kom ik bij aanzetten in de BluOS app, maar niet terug op het radio station wat aan stond in via TuneIn. Als dit bij jou wel zo is hoor ik het graag!

Ik ga de presets uitzoeken, daar heb ik nog niks mee gedaan tot nu toe. Dank voor de tip
Bij mij blijft hij dan inderdaad op de radiozender van TuneIn staan. Zet je hem helemaal uit met de schakelaar op de achterkant? Ik zet hem op pauze en dan gaat hij na een minuut of 10 15 in de slaapstand.

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

tomvdlee schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:38:
[...]
Bij mij blijft hij dan inderdaad op de radiozender van TuneIn staan. Zet je hem helemaal uit met de schakelaar op de achterkant? Ik zet hem op pauze en dan gaat hij na een minuut of 10 15 in de slaapstand.
Nee, schakel hem uit via de remote en heel soms met de aan/uit knop bovenop.
Wel vreemd want dan moet het dus kunnen. Ik ga nog verder zoeken.

De presets werken trouwens ook handig/snel!

• monkyo
bartus1989 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:17:

@monkyo In eerste instantie was ik bang dat ze niet zoveel laag gaven, maar nu raken ze ingespeeld en is daar zeker geen sprake van.
Dit was deels de reden dat ik het aan je vroeg. Ik ben niet bekend met je speakers en ook niet met de M10, nochtans met de Nad eindversterker. Hier komt dus vette aanname van mijn kant. Ik denk dat je het verschil in vermogen wel ergens zou kunnen horen. Maar of dat verschil de prijs van deze eindversterker het waard is? Vaak hebben dit soort speakers gezien hun omvang een lagere bas dan zuilen. Meer vermogen gaat dat niet oplossen. Ik zat voor jouw situatie meer te denken aan een mooie sub. Er zit een uitgang op je M10. Dit is combinatie met dirac kan iets heel moois opleveren. En dan kan je je Bowers inzetten voor de frequenties waarvoor ze gebouwd zijn, niet zijnde basweergave.

• Dracula
Iemand enig idee waarom een NAD t758v3i zomaar uit gaat? Gebeurt met enige regelmaat.

Staat in een open kast met meer dan voldoende ruimte rond om en achter.

• Heintje
Ik heb de 758v3 gehad zonder dat probleem. Misschien een HDMI aangesloten apparaat dat de NAD meesleept als dat apparaat uitgaat?

• RobbieT
bartus1989 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:17:

@monkyo In eerste instantie was ik bang dat ze niet zoveel laag gaven, maar nu raken ze ingespeeld en is daar zeker geen sprake van. Ik vindt het een heerlijke speaker welke veel details weergeeft in de muziek. Bij een mooie opname is het echt genieten om de instrumenten los van elkaar te horen spelen en de artiest te horen ademen.
monkyo schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:55:
[...]

Dit was deels de reden dat ik het aan je vroeg. Ik ben niet bekend met je speakers en ook niet met de M10, nochtans met de Nad eindversterker. Hier komt dus vette aanname van mijn kant. Ik denk dat je het verschil in vermogen wel ergens zou kunnen horen. Maar of dat verschil de prijs van deze eindversterker het waard is? Vaak hebben dit soort speakers gezien hun omvang een lagere bas dan zuilen. Meer vermogen gaat dat niet oplossen. Ik zat voor jouw situatie meer te denken aan een mooie sub. Er zit een uitgang op je M10. Dit is combinatie met dirac kan iets heel moois opleveren. En dan kan je je Bowers inzetten voor de frequenties waarvoor ze gebouwd zijn, niet zijnde basweergave.
Mooie B&W DB4S erbij bijvoorbeeld:
https://www.bowerswilkins...product/loudspeakers/db4s

Heb ik hier aan de T778 hangen, is echt meerwaarde, een goede sub.

[Voor 19% gewijzigd door RobbieT op 13-01-2023 22:48]

• bartus1989
Ik heb echt geen problemen met laag haha. Ik zal eerder met Dirac het laag nog wat gaan tweaken zodat het wat minder intens wordt. Heb inmiddels wel besloten dat ik het bij enkel de M10 houd, dank voor de reacties!

YouTube: Bowers en Wilkins 705S3 - NAD M10

• Dracula
Heintje schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:27:
Ik heb de 758v3 gehad zonder dat probleem. Misschien een HDMI aangesloten apparaat dat de NAD meesleept als dat apparaat uitgaat?
Tijdens het tv kijken / streamen via appletv gebeurt het. Er gaat niks uit.

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
@Dracula Ik heb het hier ook nog nooit meegemaakt met de 758v3 en afspelen via AppelTv.

Wél heb ik - in lijn met het idee van @Heintje - in de instellingen de CEC-reactie op aan/uit uitgeschakeld, zodat externe apparaten de versterker niet aan/uit zetten.
Setup-Menu -> Control Setup -> HDMI Control (CEC) -> Power Off -> Off

Het zou ook de Auto-Standby-functie kunnen zijn, die heb ik ook direct uitgezet op basis van deze uitleg uit de handleiding (m.i. een volstrekt idiote functie, alsof je elke 30 minuten iets met de interface zou moeten doen en niet gewoon 1 of 2 uur ergens naar kunt luisteren of kijken zonder aan knoppen te zitten 8)7 ):
AUTO STANDBY (AUTOMATISCHE STANDBY)
De T 758 kan zo worden ingesteld dat automatisch de stand Stand-by wordt ingeschakeld als er in 30 minuten tijd geen interactie van de gebruiker met de interface heeft plaatsgevonden.
On (Aan): T 758 gaat automatisch in de stand Stand-by als er 30 minuten geen interactie is met de gebruikersinterface.
Off (Uit): T 758 blijft actief ook als er geen interactie met het gebruikersinterface wordt gedetecteerd.

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:30
ocaj schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:21:
@Dracula
Het zou ook de Auto-Standby-functie kunnen zijn, die heb ik ook direct uitgezet op basis van deze uitleg uit de handleiding (m.i. een volstrekt idiote functie, alsof je elke 30 minuten iets met de interface zou moeten doen en niet gewoon 1 of 2 uur ergens naar kunt luisteren of kijken zonder aan knoppen te zitten 8)7 ):

[...]
Hij schakelt natuurlijk pas af als er in dat tijdsbestek ook niks afgespeeld wordt (maar dat staat er dan inderdaad wat onduidelijk).

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Dat zou het een logischere functie maken!
Geen idee of mijn brein nou zo afwijkend werkt, maar "Interactie van de gebruiker met de gebruikersinterface" betekent bij mij "je doet iets met knoppen of afstandsbediening" en niet "er wordt iets afgespeeld", maar dank voor de opheldering!

(misschien ga ik hem zelfs wel eens aanzetten, want niet iedereen in huis hier zet de versterker uit na het kijken. AppleTV en TV gaan na 30 minuten uit, maar omdat ik de power-off CEC-reactie uit heb staan blijft de versterker dan aan)

• THM0
ocaj schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:49:
Dat zou het een logischere functie maken!
Geen idee of mijn brein nou zo afwijkend werkt, maar "Interactie van de gebruiker met de gebruikersinterface" betekent bij mij "je doet iets met knoppen of afstandsbediening" en niet "er wordt iets afgespeeld", maar dank voor de opheldering!

(misschien ga ik hem zelfs wel eens aanzetten, want niet iedereen in huis hier zet de versterker uit na het kijken. AppleTV en TV gaan na 30 minuten uit, maar omdat ik de power-off CEC-reactie uit heb staan blijft de versterker dan aan)
Dit staat in Engelse handleiding van mijn C658:

C 658 switches to standby mode at lowest power consumption(less than 0.5W) if there is no user interface interaction and noactive source input within 20 minutes.

Dat is wat duidelijker dan wat er bij jou staat. :-)

• Dracula
CEC staat uit, standby zal ik eens uitzetten.

Ik krijg een beetje nare flashbacks, ik had een 758v1 en die heb ik uiteindelijk weg gedaan / is terug genomen door NAD met exact het zelfde probleem dus me not so happy.

• monkyo
THM0 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:39:
[...]

Hij schakelt natuurlijk pas af als er in dat tijdsbestek ook niks afgespeeld wordt (maar dat staat er dan inderdaad wat onduidelijk).
Dat zou je denken. Maar het is helaas niet zo.

• THM0
monkyo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Apart… lijkt me bijna een bug dan.

• RobbieT
monkyo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:11:
[...]

HDMI kabels die slecht contact maken? De VM130 kaart van NAD is vrij kritisch met kabels

Veel stekkers gaan net niet diep genoeg erin en maken dan net wel, net niet contact. Dat geeft gekke storingen.

Eventueel een beetje plastic van de stekkers weg snijden.

• monkyo
Wellicht druk ik mij verkeerd uit. Het werkt zoals bedoeld, hoe onlogisch dat ook mag klinken.

Bijgaand een stukje uit de handleiding.
"On (Aan): T 758 gaat automatisch in de stand Stand-by als er 30
minuten geen interactie is met de gebruikersinterface"

Het kijken naar een scherm, luisteren naar muziek etc is iets anders dan interactie met de gebruikersinterface. Dus als je dat niet doet, wat vrij gebruikelijk is bij een film of muziek, dan gaat ie uit.

• THM0
monkyo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:17:
Wellicht druk ik mij verkeerd uit. Het werkt zoals bedoeld, hoe onlogisch dat ook mag klinken.

Bijgaand een stukje uit de handleiding.
"On (Aan): T 758 gaat automatisch in de stand Stand-by als er 30
minuten geen interactie is met de gebruikersinterface"

Het kijken naar een scherm, luisteren naar muziek etc is iets anders dan interactie met de gebruikersinterface. Dus als je dat niet doet, wat vrij gebruikelijk is bij een film of muziek, dan gaat ie uit.
Nee je omschrijft het heel duidelijk. Maar zoals je zelf aangeeft is het op deze manier een zinloze functie. Zowel mijn C658 als C399 gaan pas in auto stand-by als er geen interactie is en ook geen audio door de actieve input loopt. En zo staat het ook in de handleiding beschreven. Ik vind het nogal vreemd dat ze in jouw receiver voor zo’n inferieure implementatie hebben gekozen.

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-01 12:18
De afstandbediening (AVR4) van mijn T757 is een keertje teveel op de grond gekletterd en nu doet ie niets meer.. Iemand die weet waar ik een vervangende kan vinden of er zoeen over heeft?

Ik kom vooralsnog enkel 'reproducties' tegen die waarschijnlijk gewoon van Ali af komen, dus daar heb ik niet gigantisch veel vertrouwen in.

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-01 11:55
JdBn schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:23:
De afstandbediening (AVR4) van mijn T757 is een keertje teveel op de grond gekletterd en nu doet ie niets meer.. Iemand die weet waar ik een vervangende kan vinden of er zoeen over heeft?

Ik kom vooralsnog enkel 'reproducties' tegen die waarschijnlijk gewoon van Ali af komen, dus daar heb ik niet gigantisch veel vertrouwen in.
Heb je al contact opgenomen met NAD?

• monkyo
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony. Deze zullen nog wel her en der te koop zijn.

• RobbieT

Je kan de NAD HTR-10 zo bestellen:
https://www.hifiklubben.n...1H4AXrEAQYASABEgLYc_D_BwE

Niet goedkoop, maar ik verwacht dat een originele AVR4 remote ook niet heel goedkoop zal zijn.

• RobbieT

Deze zou moeten werken:

Een HTR2 kan waarschijnlijk ook:

[Voor 12% gewijzigd door RobbieT op 24-01-2023 22:07]

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik weet niet hoe het kan, maar omdat ie toch stuk was besloot ik hem open te maken om te zien of er misschien iets los zat. Niks te zien, dus maar weer dicht. Maar gek genoeg deed ie het toen weer... Nou ja, scheelt weer een nieuwe kopen :P
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee