Die had ik ook op het oog, ook omdat ik nog meer apparaten wil doen. Maar ik zie nu ook een extra uitgave, terwijl al een geschikte USB microfoon onderweg is. Wat deed jouw toch de UMIK-1 aanschaffen?
De USB hub heb je alleen nodig als je Wifi en bluetooth wil gebruiken, BluOS werkt gewoon zonder de USB hub met de wifi en bluetooth adapter.
(Je hebt voor BluOS natuurlijk wel netwerk nodig, dus dan moet je wel bekabeld netwerk aangesloten hebben als je de wifi dongle niet gebruikt)
De microfoon hoeft er alleen aan te zitten als je met Dirac bezig bent, en dus die USB audio adapter ook.
Dan hoef ik ook niks aan de T778 aangesloten te hebben.
Heb hier even de hele staart losgekoppeld, en kan bevestigen dat BluOS dan nog steeds prima werkt.
[Afbeelding]
Dank, heel informatief.
Als ik het goed begrijp zie ik,
- een USB hub, ondanks de mooie print niets bijzonders
- een WiFi dongle, mogelijk eenmalig nodig om de BluOS licentie te ontgrendelen, daarna kan hij eraf (want ik ga ethernet gebruiken)
- een BT dongle. Die lijkt me wel handig en zal in z'n eentje wegvallen tussen de andere pluggen aldaar (met hopelijk nog wel wat bereik)
- een dongle om een microfoon met 3,5mm jack in te pluggen, alleen nodig voor de Dirac kalibratie en zelfs dan optioneel.
Is het handiger of onhandiger met de mic aan een laptop? Is er bijvoorbeeld alleen dan software installatie nodig?