Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18
TheDude84 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:05:
[...]

Weet je zeker dat dit niet de "Idle power" is? Dan staat hij aan, op een lage volume. Want 50W is veel voor standby.Ik heb het even opgezocht voor die van mij, maar die heeft standby 0.5W en Idle Power is 40W.
Dat zou kunnen. Het lampje blijft aan als ik hem laat "uitschakelen" via de CEC: power optie.
Zet ik CEC: Power uit, en zet ik hem uit met de afstandsbediening van de versterker gaat het oranje lampje branden en verbruikt hij idd ~0w.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

michaeltb schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:59:
[...]

Dat zou kunnen. Het lampje blijft aan als ik hem laat "uitschakelen" via de CEC: power optie.
Zet ik CEC: Power uit, en zet ik hem uit met de afstandsbediening van de versterker gaat het oranje lampje branden en verbruikt hij idd ~0w.
Ah, ja zo. Maar dan verbruikt je versterker als hij uit staat (via NAD remote) dus nagenoeg niks.
En gaat het uitschakelen via CEC dus niet volledig en blijft hij gewoon idle draaien. En dan snap ik die 50W idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
TheDude84 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:25:
[...]

Ah, ja zo. Maar dan verbruikt je versterker als hij uit staat (via NAD remote) dus nagenoeg niks.
En gaat het uitschakelen via CEC dus niet volledig en blijft hij gewoon idle draaien. En dan snap ik die 50W idd.
Klopt inderdaad. Misschien kan ik nog proberen te zoeken waarom de LG G1 tv mijn versterker niet uitschakelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:50
michaeltb schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:47:
[...]

Klopt inderdaad. Misschien kan ik nog proberen te zoeken waarom de LG G1 tv mijn versterker niet uitschakelt...
Dit zou je moeten vinden in de Control Setup van de NAD: HDMI Control (CEC) Power Off zou op ON moeten staan.
Check gelijk ook de "Auto Standby" optie . ON = automatisch uitschakelen na 30 min van inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
baldstuff schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:29:
[...]

Dit zou je moeten vinden in de Control Setup van de NAD: HDMI Control (CEC) Power Off zou op ON moeten staan.
Check gelijk ook de "Auto Standby" optie . ON = automatisch uitschakelen na 30 min van inactiviteit.
Als ik die optie op ON zet dan gaat hij niet uit als ziggobox/tv uit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 19:13
ocaj schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:55:
[...]

Staat me iets van bij dat de T758 met LAN/BluOS op AAN een enorm sluipverbruik heeft (iets van 30 of 40 Watt?).
Ik heb die instelling dus eigenlijk altijd op UIT staan....

(en het feit dat je nu geen relais meer hoort dat het apparaat écht uit zet doet vermoeden dat bijna alles behalve het display gewoon aan blijft staan.)
Het is gelukkig wat minder. Mijn T758v3i heeft LAN/BluOS op AAN staan. Ik heb mijn audiomeubel achter een verbruiksmeter (Shelly Plug S). In standby gebruikt mijn audiomeubel 11,5 W. Dit zijn TV + NAD + Ethernet switch + Harmony Hub + Harmony oplader bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:23
Die M66 laat wel op zich wachten zeg. Vermoed productie of software problemen,
Verder nog een aanrader:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7DBnvmG_wlJpdVYHxykONtBOuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gNMC3tfO4QntLkWWUMX5JD5.jpg?f=fotoalbum_large

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neocortex-re
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08-2024
De NAD 314 versterker uit 1996 (of daaromtrent) klinkt de laatste tijd minder dan fantastisch. En heel simpel, hij klonk altijd wel fantastisch.

Getest met verschillende bronnen, op de normale input en op alleen de eindversterker.
Het apparaat bevat elco's van goede merken, ik ben niet zo van het 'recappen', maar ik ga nu toch een poging wagen. 55 stuks, paar uurtjes solderen op een zondagmiddag.

Wel grappig, als ik naar de print kijk van de C316 BEE die nu verkocht wordt, dan zie je evolutie, maar in essentie veel hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Je kan voor die 314 complete kits voor het recappen kopen.

Wat waarschijnlijk betekent dat er genoeg vraag is.
En dat betekent denk ik weer dat je er redelijkerwijs vanuit kan gaan dat die caps wel eens op kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Iemand in het bezit van een D-7050? Die van mij wordt sticky, nog niet zo erg als de Bluesound Powernode 2, maar het begint wel te komen. De Powernode heb ik uiteindelijk verkocht, deze zou ik graag nog willen houden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
Ik heb dat sticky probleem nooit naar tevredenheid kunnen oplossen.

Het kan eraf met een oplosmiddel, maar om te zeggen dat het daar mooier van wordt?
(Wasbenzine deed het kunstje)

Dan hou je een glimmend oppervlak met vlekken over.
Erg lelijk.

Je zou zo'n ding haast ontdoen van de sticky laag en daarna (laten) wrappen in een folie naar keuze.

Bij de 7050 zijn het dacht ik net als bij de D3020 alleen de zijkanten, dat scheelt alweer en maakt wrappen vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
RobbieT schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:07:
Ik heb dat sticky probleem nooit naar tevredenheid kunnen oplossen.

Het kan eraf met een oplosmiddel, maar om te zeggen dat het daar mooier van wordt?
(Wasbenzine deed het kunstje)

Dan hou je een glimmend oppervlak met vlekken over.
Erg lelijk.

Je zou zo'n ding haast ontdoen van de sticky laag en daarna (laten) wrappen in een folie naar keuze.

Bij de 7050 zijn het dacht ik net als bij de D3020 alleen de zijkanten, dat scheelt alweer en maakt wrappen vrij simpel.
Okay, dan zal ik mij daar later een keer aan wagen. Verkopen heeft weinig nut, omdat iets terugkopen wat er op lijkt, ook een uitdaging is.

Wrappen is op zich nog wel een aardige oplossing.

Niet alles is sticky inderdaad, de Powernode was overal plakkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.diepenbroe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 09:30
Goedenavond,

Ik heb nu een paar weken een NAD C700 in bezit. Is een mooie helder combinatie met de gereviseerde (zelf gedaan) MOA Pillar speakers. Alleen waar ik mij aan begin te "ergeren" bij de NAD C700 is dat als de stroom van de unit is af geweest (ik heb namelijk een stekkerblok met aan/ uit schakelaar) de settings van de zenders (de logo's) zijn verdwenen. Zijn er meerdere mensen die dat fenomeen kennen of ligt dast misschien aan mij al gebruiker of aan mijn NAD C700. Het is maar een "kleinigheid", maar zo zonde dat de logo verdwijnen. Ik heb alles via de BluOS app ingesteld en kan dat dan dus weer doen.

Groetjes
25-jan-2024: van NAD support de terugkoppeling ontvangen dat ze dit issue (verdwijnen van logo's/ icoontjes van radiozenders) voor verder onderzoek meenemen.

Ook te lezen gekregen dat de NAD C700 de laatste update kan uitvoeren en wederom die update nog een keer kan worden uitgevoerd. Het systeem registreert niet wat de laatste update is. Citaat "The C700 will upgrade if you initiate an upgrade however if it previously had the latest version it will just re-load the latest version. It will not ignore the upgrade because it see that it has the latest version. "

[ Voor 31% gewijzigd door bart.diepenbroe op 25-01-2024 14:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Neocortex-re
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08-2024
De NAD 314 versterker uit 1996 (of daaromtrent) klinkt weer fantastisch. Na het vervangen van alle 54 elco's.

Wat ben ik tegengekomen? Alle condensatoren zijn van goede merken. Nichicon voor de grote afvlak condensatoren, de andere van Japanse merken.
Drie stuks volledig defect. Een aantal andere dubieus. Als een condensator nog net binnen de -20 procent meet dan voldoet hij formeel nog. Maar als hij zijn leven begon met misschien +10 procent dan is hij toch 30 procent ingedroogd. Ik kan geen ESR meten helaas.

Alles vervangen door Nichicon en Panasonic FR (low ESR, 105 C) en een enkele Rubycon en Wurth. Besteld bij een gerenommeerde aanbieder, om risico op namaak uit te sluiten. (Liever geen setjes van eBay.) Kosten incl verzending 55 euro. Mouser bestelt prettig, levert vanuit de VS (niet zo duurzaam) en gebruikt belachelijk veel plastic in de verpakking (ook niet best).

Voor als je zelf aan de slag wil. Weet wat je doet. De spanning in de versterker is 112 volt DC en de trafo kan veel vermogen leveren. 112 VDC wil je niet op je vingers hebben. Een kortsluiting geeft vast een aardige rookpluim. De aansluitingen van de voeding moet je lossolderen om overal bij te kunnen. Er is veel demontage nodig. De print is van goede kwaliteit, valt goed aan te werken.

Het klinkt weer alsof het concertgebouworkest in de woonkamer staat. Ik ben content met het geluid en met de duurzaamheid van deze renovatie.
|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 20:49
Ik heb nu een paar weken een T778 thuis staan en het klinkt geweldig. Alleen heb ik wel een paar irritaties waarvan ik mij afvraag of het nu wel of niet goed is.

Het meest irritante is dat als ik op mijn TV (lg 55GX oled) wat stereo pcm is de NAD automatisch de dolby processing aan zet. Dus stereo PCM geluid dat via eARC binnenkomt gaat door de processor heen. Geluid dat via gewone inputs gaat doen dit niet. Daar kan ik wel gewoon pcm stereo of pcm multichannel afspelen.

Daarnaast heb ik er soms last van dat geluid even hapert via eARC (alleen pcm, niet als het dolby (atmos) is of EAC3. Soms valt het geluid dan even weg voor een fractie van een seconde. Dit gebeurt soms meerdere keren per minuut maar soms ook minutenlang goed en dan begint het weer. Ik heb de hdmi kabel al eens vervangen tussen de receiver en tv maar dit hielp niet. Gekke is dat het soms ook wel gewoon goed gaat. lijkt beetje hit or mis.

maw, geluid dat via normale hdmi binnenkomt gaat prima, maar geluid via eARC is beetje behelpen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Er is weer een prototype T789 / T799. Een flinke machine als je hem vergelijkt met de T778. Zou me niks verbazen als de prijs boven de € 4.000 uit gaat komen.

De nieuwe receiver zal HDMI 2.1 in een MDC2-kaart hebben. Ik hoop dat dat betekent dat ze ook eenvoudig een MDC1-kaart kunnen maken; die zou ik graag in mijn T778 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
willemd schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:06:
[YouTube: NAD T799 11-ch AV receiver with a 7 inch screen, BlueOS and 7 HDMI 8K]
De nieuwe receiver zal HDMI 2.1 in een MDC2-kaart hebben. Ik hoop dat dat betekent dat ze ook eenvoudig een MDC1-kaart kunnen maken; die zou ik graag in mijn T778 hebben.
Sowieso beetje jammer dat er alweer MDC2 is, MDC was gepositioneerd om je spullen wat langere horizon te geven maar als ze elke paar jaar op een nieuw interface overgaan gaat dat natuurlijk niet echt werken…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03
3dmaster schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:12:
Ik heb nu een paar weken een T778 thuis staan en het klinkt geweldig. Alleen heb ik wel een paar irritaties waarvan ik mij afvraag of het nu wel of niet goed is.

Het meest irritante is dat als ik op mijn TV (lg 55GX oled) wat stereo pcm is de NAD automatisch de dolby processing aan zet. Dus stereo PCM geluid dat via eARC binnenkomt gaat door de processor heen. Geluid dat via gewone inputs gaat doen dit niet. Daar kan ik wel gewoon pcm stereo of pcm multichannel afspelen.

Daarnaast heb ik er soms last van dat geluid even hapert via eARC (alleen pcm, niet als het dolby (atmos) is of EAC3. Soms valt het geluid dan even weg voor een fractie van een seconde. Dit gebeurt soms meerdere keren per minuut maar soms ook minutenlang goed en dan begint het weer. Ik heb de hdmi kabel al eens vervangen tussen de receiver en tv maar dit hielp niet. Gekke is dat het soms ook wel gewoon goed gaat. lijkt beetje hit or mis.

maw, geluid dat via normale hdmi binnenkomt gaat prima, maar geluid via eARC is beetje behelpen.
Heb je een HDMI2.1 spec kabel tussen tv en t778? Had dit gedoe ook, kabel vervangen, opgelost… prijs maakt daarbij niet uit, gewoon conform spec.

Je kan het geluid ook wel spelen zonder dat het geprocessed wordt. Even de settings aflopen van de geluidsprocessing bij dolby, dts, etc. Voor stereo alles op None of no. Weet ik niet uit mijn hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
[YouTube: NAD T799 11-ch AV receiver with a 7 inch screen, BlueOS and 7 HDMI 8K]

Er is weer een prototype T789 / T799. Een flinke machine als je hem vergelijkt met de T778. Zou me niks verbazen als de prijs boven de € 4.000 uit gaat komen.

Als ik dat zo bekijk zitten de hdmi poorten helemaal niet meer op een MDC module. We kunnen alleen maar hopen dat ze nog wel een mdc module met hdmi 2.1 uitbrengen. Tussen neus en lippen is ook zoiets ooit wel genoemd maar harde garanties zijn nooit gegeven. Zou wel heel spijtig zijn.

Sowieso hoop ik niet dat ze nu MDC2 er is ze stoppen met nieuwe MDC (1) modules.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 20-06 17:36

Reken maar € 6000+
Er zitten 3 volwaardige Bluesound-zones in.

[ Voor 3% gewijzigd door jakob op 20-02-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
Ze zullen het ding ergens tussen de NAD T778 en de NAD M17V2i / M28 combi in willen plaatsen.

Een T778 kost nu €3499
uitvoering: NAD T778

Een M17V2i is €8899
https://www.hifiklubben.n...orversterker/nadm17v2isi/

Een M28 is €5999
https://www.hifiklubben.n...-eindversterker/nadm28si/

Samen dus €14898 + nog wat XLR kabels.

Dan zou ik inderdaad ook niet opkijken van ergens rond de €6000 a €7000.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieT op 20-02-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03
jakob schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:13:
[...]

Reken maar € 6000+
Er zitten 3 volwaardige Bluesound-zones in.
Hoe kom je bij die 3 zones?

Ik vind rond de 4500 logischer qua prijsstelling. Anders ga je niet meer nadenken over extra eindversterkers.

[ Voor 20% gewijzigd door Miezie op 21-02-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 20-06 17:36
Miezie schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:09:
[...]

Hoe kom je bij die 3 zones?

Ik vind rond de 4500 logischer qua prijsstelling. Anders ga je niet meer nadenken over extra eindversterkers.
Ik was erbij op de voorstelling in Barcelona. Ik ben de exacte verwachte prijs vergeten, maar het was zeker in deze richting.
Het is ook een compleet nieuw chassis dat volledig digitaal werkt intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

D75

Hoi,

Ik heb al jaren een NAD C338 en heb sinds een week of 2-3 het volgende probleem:
Bij het casten van Spotify gaat hij tegenwoording regelmatig zomaar op standby. Ik ben nog bezig om te kijken om de hoeveel tijd dit is. Als je hem dan weer van Standby af haalt dan gaat Spotify gewoon verder.

Dit was nooit het geval...
Ik weet dat hij op auto-standby gaat na 20min geen signaal... maar dat is toch niet het geval hier?

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:41
D75 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:33:
Hoi,

Ik heb al jaren een NAD C338 en heb sinds een week of 2-3 het volgende probleem:
Bij het casten van Spotify gaat hij tegenwoording regelmatig zomaar op standby.
Schiet ie niet in de protectie? Verder je stroomvoorziening in orde?

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

.

[ Voor 97% gewijzigd door D75 op 18-03-2024 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

Laurens85 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Schiet ie niet in de protectie? Verder je stroomvoorziening in orde?
Hoe zie ik dat ie protectie zit?

Volgens mij is er niks mis met de stroomvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:29
Ik vroeg mij af of er een mede tweaker is die een Samsung the Frame TV gebruikt icm met een M10 V2.

Het is een bekend issue dat de frame tijdens het schakelen naar art mode een signaal over de cec stuurt waardoor je versterker weer aanspringt. Gebruikt iemand deze combinatie? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorD
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik ben helemaal nieuw op dit forum, ik zit deze leuke forum over NAD met plezier door te lezen.

Ik heb een vraag:
Sinds kort heb ik een NAD M10 V1 in bruikleen, er komt een geweldig geluid uit. Doordat ik deze NAD mag gebruiken heb ik mij verder verdiept in NAD. Er is ook NAD M33 te koop. Is het geluid van NAD M33 vele malen beter dan van M10?

tweede vraag:: Kan ik de M10 upgraden met een extra eind versterker? Ik heb nu als eindversterker een Rotel RB 1552. Helaas vind ik het geluid van NAD M10 beter zonder voorversterker. Het geluid is meer open.

Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vond het afhangen van de speakers die erbij gecombineerd worden: kleine speakers is de m10 meer dan voldoende, grote speakers geeft de m33 naar mijn mening een mooier geluid. Vooral de bass lijkt dan strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
CorD schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:18:

tweede vraag:: Kan ik de M10 upgraden met een extra eind versterker? Ik heb nu als eindversterker een Rotel RB 1552. Helaas vind ik het geluid van NAD M10 beter zonder voorversterker. Het geluid is meer open.
De NAD M10 heeft pre-out uitgangen waarmee je kan koppelen aan een eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorD
Bedankt voor jullie reacties!

@Leipo; dan dien ik toch een luisterafspraak te gaan maken bij een Audiozaak.

@ Robbie: Ik heb de M 10 gekoppeld aan een Rotel RB 1552. Zonder de eindversterker van Rotel vind ik het geluid meer open. Wat ik nog kan doen is een Bi-AMP toepassen. Maar dan dien ik kabels te kopen om dit uit te proberen. Iemand misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
CorD schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:08:

Das nooit een straf toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorD
Inderdaad, leuk om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 09:07
CorD schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:08:

@ Robbie: Ik heb de M 10 gekoppeld aan een Rotel RB 1552. Zonder de eindversterker van Rotel vind ik het geluid meer open. Wat ik nog kan doen is een Bi-AMP toepassen. Maar dan dien ik kabels te kopen om dit uit te proberen. Iemand misschien ervaring mee?
Ik zou nooit twee verschillende eindversterkers gebruiken voor bi-ampen.
Je gaat hiermee een pad op dat ik ook al heb geprobeerd en je wordt er niet gelukkig van.

De M10 alleen is prima. Als je die beter en opener vindt klinken dan moet je gewoon alleen die gewoon gebruiken. Of upgraden naar iets als de M33 als je eenzelfde sound wilt, maar dan met meer vermogensreserves. Is allemaal wel serieus geld :)

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorD
@Heintje , bedankt voor de reactie.

Ik wil alleen een M 33 aanschaffen als de geluidskwaliteit echt veel beter is dan van de NAD M10.

Mij gaat het niet om vermogen, wel om een helder geluid te kunnen beluisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door CorD op 28-04-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 09:07
CorD schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:30:
@Heintje , bedankt voor de reactie.

Ik wil alleen een M 33 aanschaffen als de geluidskwaliteit echt veel beter is dan van de NAD M10.

Mij gaat het niet om vermogen, wel om een helder geluid te kunnen beluisteren.
Dan zul je een demo moeten aanvragen en (liefst thuis) de M33 beluisteren/vergelijken of 2e hands kopen (en nog niet de M10 verkopen!).
Mijn ervaring met de M10(v2) is dat hij inderdaad helder klinkt en dat kleine details goed doorkomen. Een klein beetje agressief in het mid/hoog op hogere volumes in combinatie met luidsprekers die eenzelfde karakter hebben. Als hij matcht met jouw set en jouw oren dat goed bevalt: niks meer aan doen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorD
(y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
De NAD M10 gebruikt versterkers naar ontwerp van het Nederlandse Hypex, Ncore’s die door NAD wat zijn aangepast.

De NAD M33 gebruikt Purifi Eigentakt versterkers.

Net weer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
@CorD waarom haal je geen M22 op Marktplaats/tweedehands als eindversterker dan heb je vermogen zat voor je speakers.
Zowel V1 als V2 zijn erg goed, V2 is ietsjes beter maar of je daar meer geld voor over heb is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorD
@NicoHF, dat is wel een goede tip, het gaat mij niet om het vermogen, wel om de muziekkwaliteit. Als daarmee de kwaliteit verbetert, zou voor mij een goede aanvulling zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorD
Het verschil tussen versterker Hypex Ncore en Purifi Eigentakt schijnt minimaal te zijn.

https://www.diyaudio.com/...s/ncore-vs-purifi.388539/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
Eerst zelf trouble shooten aan welk device/bron het issue ligt in plaats van triple posten.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 07-07-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
Verder commentaar op moderatie gaat via DM. Als één vraag meerdere onderwerpen raakt opent men een eigen topic.

[ Voor 158% gewijzigd door FeaR op 07-07-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Mijn NAD hifi journey ging van de D7050 naar achtereenvolgens de C658 + C286 naar C658 + M23 naar nu uiteindelijk toch maar een M33 (de C658 inruilen voor een M66 was mij te duur) Voor wat het waard is, met name de kwaliteit van het geluid m.b.t. streaming ervaar ik als veel beter. Strakker qua timing van noten, minder vervorming en nauwkeuriger qua harde en zachte passages. Nu, bijna 4 jaar na introductie is er goed te pingelen m.b.t. de prijs van de M33. Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Toch even een vraag hier ondanks dat ik het antwoord al denk te weten. Ik heb een C399 en ben toch aan het kijken naar een cd speler. Gezien de C399 een eigen DAC heeft maakt het denk ik zelf niet uit of ik de C538 of de C568 neem qua geluid door deze digitaal/coax aan te sluiten.

Zit natuurlijk meer verschil in maar als ik naar de DAC kijk dan maakt het niet uit welke je aansluit:
C399 ESS Sabre 9023 32bit DAC
C568 Wolfson 24bit DAC
C538 Wolfson 24bit DAC

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:47
Behalve in gewicht en de USB input zullen ze weinig verschillen behalve dan in de prijs. is USB-input het je waard? en kun je die nog ergens kopen want hij lijkt niet meer gemaakt te worden (de dure dus)

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Ik zie het nut van USB niet in mede doordat ik de C399 heb voorzien van de MDC2 BluOS D voor streaming en deze heeft ook USB.

• onzichtbaar
Maakt geen verschil nee, 538 of 568. Ik heb mijn C538 vervangen door een Cambridge CXC. Dat is alleen een CD transport. Achteraf had ik wellicht liever een oerdegelijke, zware, tweedehands CD speler gekocht met nog zo’n lade en loopwerk mechanisme van aluminium en staal. Ik had vroegen een Marantz en die voelde veel minder plastic aan. Maar voor het geluid, voldoen bijna alle CD spelers wel. Ben je heel kieskeurig, lees dan maar eens een CD speler test op AudioScienceResearch over wat er allemaal mis kan gaan 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatBob1967
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-05 19:11
Ik hoop dat ik de vraag hier op de juiste plek stel. Ik heb een T757 en heb problemen voorkeur op te slaan. In OSD "main menu" de instelling "Listening mode" kun je de speakers voor "enhanced stereo" wijzigen die ik daarbij actief wil hebben. Deze instelling reset echter steeds bij nieuw opstarten van de av reciever! Net als in het "Setup menu" alle "speaker setup" en "Listening mode setup" instellingen. Alle AV presets slaan wel op als ik deze verander. Volgens de gebruiksaanwijzing slaan de instellingen automatisch op met het "terug" pijltje (van die 4 gegroepeerd rond de enter knop) maar dat is dus niet zo. Wat doe ik verkeerd? Wie kan me verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:25
Is bij T758 niet anders. Digitaal gaat redelijk maar analoog steeds bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
FatBob1967 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:01:
Ik hoop dat ik de vraag hier op de juiste plek stel. Ik heb een T757 en heb problemen voorkeur op te slaan. In OSD "main menu" de instelling "Listening mode" kun je de speakers voor "enhanced stereo" wijzigen die ik daarbij actief wil hebben. Deze instelling reset echter steeds bij nieuw opstarten van de av reciever! Net als in het "Setup menu" alle "speaker setup" en "Listening mode setup" instellingen. Alle AV presets slaan wel op als ik deze verander. Volgens de gebruiksaanwijzing slaan de instellingen automatisch op met het "terug" pijltje (van die 4 gegroepeerd rond de enter knop) maar dat is dus niet zo. Wat doe ik verkeerd? Wie kan me verder helpen
Dat kan je oplossen door A/V presets op te slaan.
Daarna kan je per bron een preset kiezen.

Zie de handleiding vanaf bladzijde 31.
https://nadelectronics.co...s/2017/02/T757_dut_OM.pdf

Bij de bron-instellingen (sources) kies je een preset:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXbuEGFvdg_HMEHA5m22Ai83NiA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Igj8urQYSef6o106V0z8DZrq.png?f=user_large

Bij A/V presets sla je de instellingen op als je ze naar de zin hebt staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzsS9mKMC6-LkpC6FGNO-9GXvAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bFiNpkpfZ14Keju69ax2d8CZ.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door RobbieT op 17-10-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatBob1967
Klopt helemaal! Die A/V presets werken op zich ook prima. Maar om daar dan de juiste instellingen bij uit te krijgen moet ik wel eerst in het "Setup menu" de parameters van "speaker setup" en "Listening mode setup" instellen toch? En die laten zich vervolgens niet opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatBob1967
In de AV presets neem je ondermeer de speaker set up mee. Maar die parameters kun je daar niet vastleggen, die leg je vast in set up menu, en vervolgens speaker setup. Tenmisnte volgens mij werkt dat zo? En het lukt me niet die op te slaan. Elke keer als reciever opstart zet hij ze weer in een ongewenste stand.

Veel dank voor je reactie overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
Als je de speaker setup mee wil nemen, dan moet je die bij het opslaan van de preset wel op yes zetten natuurlijk.
Instellingen doen, preset kiezen, save current setup to preset.
Volgende op een ander preset nummer natuurlijk, verder op dezelfde manier.

Daarna kan je per bron kiezen welke preset gebruikt moet worden.
Zou gewoon moeten werken zo.

Naar links om uit een menu terug te gaan, naar rechts om iets te selecteren / doen is als je NAD bent niet altijd even logisch.
Eigenwijs NAD trekje om dat anders te doen dan iedere andere fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatBob1967
Uiteraard moet je in de av presets yes aanvinken en opslaan. Dat lukt me allemaal, net als het navigeren door de menu's. Mijn probleem zit elders. Eerder in het menu. Namelijk bij het instellen en opslaan van welke luidsprekers (surround, back, subwoofer etc) en het soort luidsprekers (small etc), in het "speaker setup" menu. En de configuratie van "enhanced stereo" in het "listening mode" menu. Deze kan ik niet opslaan en resetten telkens bij opstarten. De andere instellingen gedaan in het "AV preset" menu blijven zoals ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door FatBob1967 op 19-10-2024 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatBob1967
Jawel! Het werkt natuurlijk prima. Je had helemaal gelijk RobbieT . Bedankt!!! Ik moest gewoon beter lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
FatBob1967 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:17:
Jawel! Het werkt natuurlijk prima. Je had helemaal gelijk RobbieT . Bedankt!!! Ik moest gewoon beter lezen
Mooi dat het gelukt is.
NAD blijft soms een beetje een eigenwijs ding vergeleken met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
Kwam vandaag weer een leuke bug tegen in de NAD T778.

Als je een AV-preset wil instellen op een NAD T778, dan moet je dat doen via het onscreen display op je TV.
Probeer je een AV-preset in te stellen via het touchscreen op de receiver zelf, dan werkt het niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-06 16:50
onzichtbaar schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:08:
Mijn NAD hifi journey ging van de D7050 naar achtereenvolgens de C658 + C286 naar C658 + M23 naar nu uiteindelijk toch maar een M33 (de C658 inruilen voor een M66 was mij te duur) Voor wat het waard is, met name de kwaliteit van het geluid m.b.t. streaming ervaar ik als veel beter. Strakker qua timing van noten, minder vervorming en nauwkeuriger qua harde en zachte passages. Nu, bijna 4 jaar na introductie is er goed te pingelen m.b.t. de prijs van de M33. Kan het iedereen aanraden.
Eens! Sinds een klein jaar een M33 in bezit en gecombineerd met B&W 803N’s. Voor mij zat vermogen om deze speakers aan te sturen. (Limiet op -20dB anders gaat het echt te hard) Streaming kwaliteit is uitstekend, FLAC vanaf NAS is makkelijk en klinkt fantastisch. eARC met TV werkt altijd, ontzettend gebruiksvriendelijk. DIRAC is een leuke toevoeging al ben ik het niet eens met de automatische instelling na meting. Door zelf te tweaken het laag naar voren weten te halen waardoor plaatsing van de speakers beter uit komt in de woonkamer.
De afstandsbediening van de versterker gebruik in nooit, niet nodig. Geweldig apparaat, als het budget beschikbaar is: wat mij betreft een absolute aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25
Ik heb een NAD M10 v2 en deze was aangesloten via ARC op een Samsung TV. Als ik dan het volume aanpas kreeg ik een NAD popup op de TV te zien met de hoogte van het volume.

1,5 week geleden overgestap naar een LG OLED TV maar ik zie de volume popup niet meer. Ook deze is aangesloten via ARC op de M10.

Iemand een idee of ergens een instelling heb gemist? Een zoektocht op Google leverde niet veel op tot nu toe...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
Wel de ARC/eARC poort op de LG tv gebruikt? HDMI2 dacht ik?
Op de LG kan je eARC inschakelen op HDMI2

https://support1.bluesoun...d,Enable%20eARC%20Support.

1. Press and hold the Setting button (icon) on the LG remote to launch the All Settings menu.
2. Select General > Devices > HDMI Settings.
3. Enable SIMPLINK (HDMI-CEC).
4. From the All Settings menu, select Sound > Sound Out and select HDMI (ARC) Device.
5. From the All Settings menu, select Sound > Advanced Settings
Select Digital Sound Output and select PCM.
Enable eARC Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25
Dat artikel had ik ook gevonden, alles staat ingesteld zoals daar vermeld.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
bij mijn LG + NAD combi zie ik alleen de normale volumebalk van de TV zelf, maar het is toch echt mijn versterker die omhoog en omlaag in volume gaat.
Ik krijg dus geen speciale NAD variant of iets dergelijks te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alteafr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 11:11
Heb sinds van de week de V3 aangesloten op m’n Samsung tv en zie de NAD ook niet in het beeld verschijnen, wel HDMI E arc zie ik , V3 gaat ook niet uit als ik de tv uit zet maar das het enige wat is echt een probleem vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Ik heb mijn m33 zo ingesteld staan dat hij na een tijdje vanzelf uit gaat. Dat is ook handig voor als ik alleen muziek gestreamd heb => de boel via mijn telefoon op pauze en hij gaat dan vanzelf uit na een tijdje.

Enige nadeel is dat als ik de tv te lang pauzeer dat de m33 niet automatisch aan gaat mocht hij al uit gegaan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is er al weer 'ns iets vernomen van de T799?

Ik ben geloof ik aan 't sparen voor een T779 en ben nieuwsgierig hoe lang ik daarvoor heb.
(Voor zoveel geld wil ik MDC2, niet een MDC1 die vermoedelijk op z'n eind loopt.)

Gok dat als de T799 eenmaal goed in de markt staat, de twee modellen daar (dan) onder ook wel binnen een jaartje zullen volgen. Of schat ik het tempo van NAD dan helemaal verkeerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Gwaihir schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:55:
Is er al weer 'ns iets vernomen van de T799?

Ik ben geloof ik aan 't sparen voor een T779 en ben nieuwsgierig hoe lang ik daarvoor heb.
(Voor zoveel geld wil ik MDC2, niet een MDC1 die vermoedelijk op z'n eind loopt.)

Gok dat als de T799 eenmaal goed in de markt staat, de twee modellen daar (dan) onder ook wel binnen een jaartje zullen volgen. Of schat ik het tempo van NAD dan helemaal verkeerd in?
Mijn ervaring is dat bij NAD alles extreem lang duurt. Zo is er voor de T778 nog steeds geen hdmi 2.1 module. In 2021 hebben ze hier al eens naar gehint in een blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het laatste wat ik gezien heb waren wat filmpjes uit september.

YouTube: CEDIA Surprise: NAD’s New 11-Channel $7,000 Home Theater Receiver, M...

Met een dergelijke prijs (ex btw gok ik) denk ik dat het sparen onredelijk lang zou duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@willemd Vandaar de T779, al is dat uiteraard nog langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
3dmaster schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:14:
[...]

Mijn ervaring is dat bij NAD alles extreem lang duurt. Zo is er voor de T778 nog steeds geen hdmi 2.1 module. In 2021 hebben ze hier al eens naar gehint in een blog.
Die komt vermoedelijk als de rest van wereld receivers met HDMI 2.2 leveren.

Maar zonder dollen, heb je wel eens gekeken wat zo’n module kost?

Voor de T757 was de VM130 4K module destijds €479, en dan moest de receiver naar Audio Service in Elst om de kaart in te bouwen, dat mocht je niet zelf doen.

Die kaarten zijn dus behoorlijk duur in verhouding tot veel receivers.

Voor een T778 is dat nog wel te verantwoorden, voor de T757 was het eigenlijk te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-04 21:09
Ik heb sinds een week de NAD C700 V2 en al veel problemen mee ervaren. Ik snap niet dat ik er zo weinig tot niet over lees online. Ze klinken goed, béétje analytisch voor mijn doen, mag wat warmer - maar prima. Er zijn alleen al een aantal problemen gepasseerd;

- rechter kanaal geeft lichte hoge frequentie wanneer er niets afgespeeld wordt. Zit in het uitzenden uit het kanaal van de versterker. Vandaag getest bij de audiozaak en ook hun demomodel en een gloednieuwe hadden exact hetzelfde probleem
- eArc heeft véél moeite met connectiviteit. LCD loopt wel eens vast (zwart scherm), of wordt 'negatief' qua kleur en verschuift naar boven.
- inmiddels in een week tijd meerdere malen vastgelopen
- update proberen te doen voordat ik de wifi had ingesteld - blijft vervolgens vastzitten in de Update Modus totdat een werkende LAN aangesloten was.

Situatie rondom de storing in rechter kanaal loopt nog. Hopelijk binnenkort meer info.

Benieuwd naar jullie ervaringen. Zie ook mijn topic erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Oh dear.. krijg er morgen eentje.

Klinkt wel alsof vooral de software nog wat op mag groeien. Zelfs dat eerste punt; lijkt me sterk als dat universeel hardwarematig aanwezig is (al zou er 'n hele serie met 'n slecht component doorgeslipt kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-04 21:09
Gwaihir schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:22:
Oh dear.. krijg er morgen eentje.

Klinkt wel alsof vooral de software nog wat op mag groeien. Zelfs dat eerste punt; lijkt me sterk als dat universeel hardwarematig aanwezig is (al zou er 'n hele serie met 'n slecht component doorgeslipt kunnen zijn).
Interessant, ik ben natuurlijk heel erg benieuwd of dit ook in jouw geval op gaat. Welke speakers hangen er achter morgen? Wil je de (e)Arc aansluiten; sluit dan alles aan zonder tv of versterker aan te hebben staan. Dat was voor mij de truc om hem enigszins te laten werken. Doet het nu 98% van de tijd wel *crossed fingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ok, dank voor de info. De eArc valt onder 'wel ooit'. Voorlopig moet hij streamen met twee speakers vanaf de WiFi. Next wordt 'm met AirPlay in een LMS te laten functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Nieuwe BluOS 4.8.17 update
  • DIRAC: Support C379
  • DIRAC: OEM Provided Updates
  • Dolby: Support M10v3
  • MQA Qrono: Codec Update
https://support.bluos.net...476434222103-BluOS-4-8-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-06 13:52
BigEagle schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:14:
Ik heb een NAD M10 v2 en deze was aangesloten via ARC op een Samsung TV. Als ik dan het volume aanpas kreeg ik een NAD popup op de TV te zien met de hoogte van het volume.

1,5 week geleden overgestap naar een LG OLED TV maar ik zie de volume popup niet meer. Ook deze is aangesloten via ARC op de M10.

Iemand een idee of ergens een instelling heb gemist? Een zoektocht op Google leverde niet veel op tot nu toe...
Hier hetzelfde maar dan sony vs lg. De hdmi handshake tussen lg en nad is gewoon niet optimaal. De lg springt ook niet automatisch aan. Met een denon doet ie dit wel. Volume bedienen werkt wel.
Volgens mij heeft het weinig met instellingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Toevallig, vandaag op dezelfde dag een iOS en BluOs update en mijn Airplay werkte niet meer. Dacht eerst dat het aan mijn NAD M33 lag, maar was gewoon een kwestie van de iPad opnieuw opstarten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Nu online
schalk84 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Hier hetzelfde maar dan sony vs lg. De hdmi handshake tussen lg en nad is gewoon niet optimaal. De lg springt ook niet automatisch aan. Met een denon doet ie dit wel. Volume bedienen werkt wel.
Volgens mij heeft het weinig met instellingen te maken.
Dat hebben ze eerlijk gezegd nog nooit goed gehad bij NAD.

De T757 met VM120 board (1080p) had issues.
Diezelfde T757 na upgrade naar de VM130 (4K UHD) had nog steeds issues.

En nu de T778 met VM310 (4K UHD) board ook nog steeds zo nu en dan issues.
Opeens de verbinding weg en sneeuw op het scherm bijvoorbeeld.

eArc en Arc heb ik helemaal opgegeven.
Ik heb maar een optische kabel erbij gelegd.

TV's die ik er hier bij heb gebruikt:
Sony KD-49X8305C
LG OLED55C9

En nu een LGOLED65C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Dat is niet NAD specifiek, HDMI-ARC en HDMI-eARC zijn notoir onbetrouwbaar door merkafwijkende protocollen. Ik heb wel onlangs al mijn HDMI kabels vervangen door HDMI 2.1 8K versies en dat scheelde alweer aardig wat storingen. Maar helemaal perfect krijg ik het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:25
ARC werkt bij mij goed op 758-v3 met LG tv. Alleen ARC, CEC etc gebruik ik niet.
Aan/uitschakelen is CEC, niet ARC.
ARC is alleen het signaal van de tv naar de versterker met dezelfde HDMI aansluiting die beeld naar de tv stuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

JdBn schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:23:
De afstandbediening (AVR4) van mijn T757 is een keertje teveel op de grond gekletterd en nu doet ie niets meer.. Iemand die weet waar ik een vervangende kan vinden of er zoeen over heeft?

Ik kom vooralsnog enkel 'reproducties' tegen die waarschijnlijk gewoon van Ali af komen, dus daar heb ik niet gigantisch veel vertrouwen in.
Welke heb je uiteindelijk gekocht?
De mijne heeft het nooit lekker gedaan (had vaak een tik nodig om daadwerkelijk iets te doen) maar is er vanochtend opeens helemaal mee gestopt.
Blauwe lampje brandde ook niet meer na er nieuwe batterijen in gedaan te hebben reageerde hij wel weer (blauw lampje brandt) maar de versterker reageert nergens op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:08
Zijn er meer gebruikers hier die sinds de laatste update geen geluid meer hebben via digitale bronnen?

Sidenotes:

- NAD C399
- DIRAC aan
- SUB out aan
- Verschillende bronnen, kabels, samplerates, etc geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
greentea schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:32:
Zijn er meer gebruikers hier die sinds de laatste update geen geluid meer hebben via digitale bronnen?

Sidenotes:

- NAD C399
Nee, geen last van met mijn M33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 21-06 11:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

greentea schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:32:

Sidenotes:

- NAD C399
- DIRAC aan
- SUB out aan
- Verschillende bronnen, kabels, samplerates, etc geprobeerd.
Ik heb die C399 ook met de BluOS expansion kaart, maar (nog) nergens last van. Van wanneer was die update?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
BlaTieBla schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:04:
[...]

Ik heb die C399 ook met de BluOS expansion kaart, maar (nog) nergens last van. Van wanneer was die update?
BLUOS 4.8.17, van eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Er is al een nieuwe uit maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Klopt ja, zit op versie 4.8.21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hoe stabiel is V4 eigenlijk inmiddels? Ik ben bij de laatste V3 blijven hangen, omdat ik bij de introductie van V4 allerlei negatieve verhalen las dat het allemaal niet meer zo lekker werkte als voorheen.

In de categorie "don't fix it, if it ain't broken" zit ik sindsdien braaf 1 x per week de update-melding weg te klikken.... Of kan ik inmiddels met een gerust hart naar V4 overstappen?

(Ik heb een NAD T758 v3 voor het geval dat relevant is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 21-06 11:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ocaj schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:19:
Hoe stabiel is V4 eigenlijk inmiddels? Ik ben bij de laatste V3 blijven hangen, omdat ik bij de introductie van V4 allerlei negatieve verhalen las dat het allemaal niet meer zo lekker werkte als voorheen.
[...]
Ik klik altijd heel lief op de 'upgrade now' knop en eigenlijk nog nooit problemen gehad.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Nou, ik heb hier een N330 (ok, ok, da's geen echte NAD..) die 't nog nooit in 1x gepakt heeft. En in de upgrades (allen binnen de 4 reeks) nog niets van nut opgemerkt. Maar ja.. die pop ups zijn zo hardnekkig, zelfs het '24 uur uitstellen' werkt niet eens goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
BlaTieBla schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:53:
[...]

Ik klik altijd heel lief op de 'upgrade now' knop en eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Toen BluOS4 net uit was, schreeuwde het halve internet moord en brand dat ze terug wilden en dat het niet goed werkte. Omdat er geen weg terug was had ik de stap dus nooit gemaakt. Dat lijkt inmiddels gelukkig helemaal opgelost te zijn en er zijn ook genoeg reviews/tests die zeggen dat het met BluOS4 eindelijk fatsoenlijk werkt.

Ik heb net alles ge-update en ook zijn er wat dingetjes net iets anders, het werkt in ieder geval een stuk vlotter, dat is dus een mooie verbetering. Ben benieuwd of alles goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Vandaag een NAD C700 v.2 in actie gehoord met een Dali Opticon - en de duurdere- menuet.

Ik begreep dat hier ook ondersteuning voor Dirac voor is, echter kan ik dit nergens terug vinden op de dirac site.

De versterker is inmiddels 1 jaar oud, maar wellicht toch nog niet aanwezig?

Heeft iemand een C700 en wat zijn de ervaringen zonder dat er room calibration is toegepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@brtkpr Ik denk dat dat nog steeds 'bijna' is. (Ik heb 'n paar keer de aankondigingen van NAD gelezen in recente maanden, maar nog geen 'launch' hiervan langs zien komen.

Zou trouwens om Dirac Ready gaan, als ik me goed herinner. Dus: ondersteund maar niet standaard inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Gwaihir schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:36:
@brtkpr Ik denk dat dat nog steeds 'bijna' is. (Ik heb 'n paar keer de aankondigingen van NAD gelezen in recente maanden, maar nog geen 'launch' hiervan langs zien komen.

Zou trouwens om Dirac Ready gaan, als ik me goed herinner. Dus: ondersteund maar niet standaard inbegrepen.
Eigenlijk wel gek, wordt best wel overal aangeduid (lees: reclame gemaakt) met dirac live ready ondersteuning, maar als je dan na een jaar een licentie wil kopen lijkt dat niet te kunnen… was juist beetje de v2 vernieuwing

Toch maar even verder kijken

[ Voor 5% gewijzigd door brtkpr op 08-05-2025 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@brtkpr Ik ken de C700 verder niet, maar als de versterker het ondersteund zit er geen tijdslimiet aan voor je moet overstappen naar de volledige / betaalde versie. Zelf na een paar jaar pas gedaan met mijn NAD versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
TheDude84 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:24:
@brtkpr Ik ken de C700 verder niet, maar als de versterker het ondersteund zit er geen tijdslimiet aan voor je moet overstappen naar de volledige / betaalde versie. Zelf na een paar jaar pas gedaan met mijn NAD versterker.
Merkte je veel verschil na de kalibratie met Dirac?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@brtkpr Ja, met name het laag is verbeterd. Het verschil in het midden en hoog is minder duidelijk, dus daar zat geen of in ieder geval geen groot 'issue' in mijn ruimte/luister positie. Je kan ook heel makkelijk wisselen tussen je Dirac meting(en) of uit. Zo kun je het vrij goed vergelijken met elkaar. Wel aan te raden om dan ook de UMIK-1 microphone aan te schaffen voor een goede meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Heeft iemand hier de integratie met Home assistant?
Ik wil cec omzeilen door de mijn t758v3i middels een script aan te zetten wanneer de shield ook aangaat.
In de integratie kan ik echter niet de versterker aanzetten en ook de wake on lan functie lijkt niet te werken. Wat wel werkt is de bluos app of de osd webserver gebruiken maar ik krijg die commandos niet vertaald naar HA.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Aankondiging nieuwe M33 & M23. Overigens lees ik her en der dat je daardoor de huidige M33 al voor rond de €4000 op de kop kan tikken.
https://nadelectronics.co...asters-m33-v2-and-m23-v2/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste