Zag dit NAD topic al een paar weken geleden, maar had niet eerder tijd om er eens even voor te gaan zitten en mijn ervaringen te delen.
Hier mijn relaas en ervaringen.
Zoals velen van mijn generatie ben ook ik begonnen met een Akai set (receiver AA1020 om precies te zijn). Paar jaar later upgrade naar Technics spul waarvan de platenspeler SL-D3 en cassettedeck RSM-65 nog steeds in mijn bezit zijn en spelen naar tevredenheid.
Na een prima Kenwood versterker en CD speler, de eerste stap gemaakt naar surround en in het jaar 2000 mijn eerste NAD receiver T760 aangeschaft, samen met de T550 DVD speler.
Maar wat een bagger ding was dat.... Als hij het deed, prima geluid, maar elke keer was er wel wat.
Dan weer viel er een kanaal uit, dan weer het display, dan weer ging de versterker in de beveiliging en schakelde zichzelf uit.
Gedurende 3 jaar tijd bij elkaar wel 4 of 5 keer terug geweest naar de importeur via mijn dealer.
Doordat er 5.1 speakers aangesloten waren, elke keer weer de dradenboel losmaken, ding in zijn originele doos (vreemde eis van de importeur om voor garantie in aanmerking te komen
) en maar weer wegbrengen en hopen op een goede afhandeling.
Op het laatst kostte het behoorlijk wat overredings kracht om maar weer eens een keer uit te leggen wat er nou weer niet deugde.
De laatste reparatie ergens in 2003 duurde maar en duurde maar, en na een week of 6 kwam er eindelijk een telefoontje, slecht nieuws; bij een inbraak in het reparatiecentrum was mijn ondertussen beruchte T760 apparaat gestolen. Tja en wat nou? Nog voor ik daar over na kon denken, was er al de oplossing, ik kreeg een splinternieuwe receiver en wel T752 die toen net uit was.
Hierover kan ik heel kort zijn, dit apparaat speelt de sterren van de hemel, nog steeds...
Jaar of wat later is de set uitgebreid met een CD speler C541i omdat de T550 geen zelf gebrande CD's af kon spelen. Van deze CD speler is nu pas geleden, dus na zo'n jaar 12 het loopwerk vervangen omdat hij kuren begon te krijgen bij het inlezen van de TOC.
De eerder genoemde Technics items staan aangesloten op de T752. Omdat een phono ingang ontbreekt, is er eerst maar eens een goedkope DAP phono voorversterker tussen gezet. Doet het voorlopig naar wens, opwaarderen naar een NAD PP2 kan altijd nog.
Maar goed, de tijd gaat door, dus een upgrade kwam in beeld.
Ben een paar maanden geleden maar eens gaan onderzoeken welke nieuwe NAD receiver in aanmerking kwam als waardige opvolger voor de T752, maar ben helaas afgehaakt op de prijs in combinatie met de nieuwste geluidstechnieken ondersteuning.
Ben best wel een fan van NAD, heeft een echte minimalistische no-nonsense uitstraling en een goed geluid en maar niet ten koste van alles.
In de woonkamer staat nu een Yamaha RX-A880 te spelen tot op heden ook naar volle tevredenheid.
Maar ja, ik had/heb die T752 nog steeds in mijn werk/hobby/kantoor ruimte staan, dus waarom niet in gebruik houden?
Hiervoor heb ik de volgende oplossing gevonden.
De Yamaha van de woonkamer kan ook als MusicCast controller optreden, dus een WXAD-10 streamer kastje aangeschaft, aangesloten op de AUX van de T752 en nu speelt ook die weer de hele dag muziek. Prima geluid, lekker stabiel gestreamed via de WiFi.
Helaas moet ik het in mijn hobby ruimte doen zonder subwoofer ondersteuning, want mijn REL heb ik op de Yamaha aangesloten. Dus mijn 2 boekenplank speakers doen het helaas alleen.
Hier mijn relaas en ervaringen.
Zoals velen van mijn generatie ben ook ik begonnen met een Akai set (receiver AA1020 om precies te zijn). Paar jaar later upgrade naar Technics spul waarvan de platenspeler SL-D3 en cassettedeck RSM-65 nog steeds in mijn bezit zijn en spelen naar tevredenheid.
Na een prima Kenwood versterker en CD speler, de eerste stap gemaakt naar surround en in het jaar 2000 mijn eerste NAD receiver T760 aangeschaft, samen met de T550 DVD speler.
Maar wat een bagger ding was dat.... Als hij het deed, prima geluid, maar elke keer was er wel wat.
Dan weer viel er een kanaal uit, dan weer het display, dan weer ging de versterker in de beveiliging en schakelde zichzelf uit.
Gedurende 3 jaar tijd bij elkaar wel 4 of 5 keer terug geweest naar de importeur via mijn dealer.
Doordat er 5.1 speakers aangesloten waren, elke keer weer de dradenboel losmaken, ding in zijn originele doos (vreemde eis van de importeur om voor garantie in aanmerking te komen
Op het laatst kostte het behoorlijk wat overredings kracht om maar weer eens een keer uit te leggen wat er nou weer niet deugde.
De laatste reparatie ergens in 2003 duurde maar en duurde maar, en na een week of 6 kwam er eindelijk een telefoontje, slecht nieuws; bij een inbraak in het reparatiecentrum was mijn ondertussen beruchte T760 apparaat gestolen. Tja en wat nou? Nog voor ik daar over na kon denken, was er al de oplossing, ik kreeg een splinternieuwe receiver en wel T752 die toen net uit was.
Hierover kan ik heel kort zijn, dit apparaat speelt de sterren van de hemel, nog steeds...
Jaar of wat later is de set uitgebreid met een CD speler C541i omdat de T550 geen zelf gebrande CD's af kon spelen. Van deze CD speler is nu pas geleden, dus na zo'n jaar 12 het loopwerk vervangen omdat hij kuren begon te krijgen bij het inlezen van de TOC.
De eerder genoemde Technics items staan aangesloten op de T752. Omdat een phono ingang ontbreekt, is er eerst maar eens een goedkope DAP phono voorversterker tussen gezet. Doet het voorlopig naar wens, opwaarderen naar een NAD PP2 kan altijd nog.
Maar goed, de tijd gaat door, dus een upgrade kwam in beeld.
Ben een paar maanden geleden maar eens gaan onderzoeken welke nieuwe NAD receiver in aanmerking kwam als waardige opvolger voor de T752, maar ben helaas afgehaakt op de prijs in combinatie met de nieuwste geluidstechnieken ondersteuning.
Ben best wel een fan van NAD, heeft een echte minimalistische no-nonsense uitstraling en een goed geluid en maar niet ten koste van alles.
In de woonkamer staat nu een Yamaha RX-A880 te spelen tot op heden ook naar volle tevredenheid.
Maar ja, ik had/heb die T752 nog steeds in mijn werk/hobby/kantoor ruimte staan, dus waarom niet in gebruik houden?
Hiervoor heb ik de volgende oplossing gevonden.
De Yamaha van de woonkamer kan ook als MusicCast controller optreden, dus een WXAD-10 streamer kastje aangeschaft, aangesloten op de AUX van de T752 en nu speelt ook die weer de hele dag muziek. Prima geluid, lekker stabiel gestreamed via de WiFi.
Helaas moet ik het in mijn hobby ruimte doen zonder subwoofer ondersteuning, want mijn REL heb ik op de Yamaha aangesloten. Dus mijn 2 boekenplank speakers doen het helaas alleen.

:strip_exif()/f/image/VX10icY320I3aW2EhJeRGxM4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kUez1npUWLKzzOxE9D9Ps8SI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/918DYKeCkYD1h0bfxRSniAvu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BByRDBTp5WTKN2FhiTPwXAJi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fdnq7zK8FQIC5WSk5dLMps2H.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x2yCTlvACx3z5ZqPy1sHJG9l.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jozPZgmkzVGF3Mt0sCJ1HYGf.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FG8QFQVAdHrIfvqEF6DVyRJO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4kAsvX6I2K1uJ80qt559CQTx.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/MOx4VcxvNh0eG7LK0GSugIGJ.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/dJzh5NoKiJ3X5dqYXoPNA2fl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fgbHNeWmxk0QcEWprLQhOxVK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9h7bvnJxXwgafLBNzf6FGCr4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6LCOBCkP5dnrsFfIwRKj7Mtc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CbBITO6PKQsWe62ainWJIJTO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/wxMhQn3E0lA7MbhptWY1IHCg.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eTQBDNNYZcahQJRV1VHcHYHR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kbtlRTkJz8bGM5fEqptn7W5J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XQ3osqk1hfGj7YhiTx9tgnkF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5wpplYA7CqHlIjMqgyEdclpi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eH5GOuBcsOrFZFBJhk7yYAoJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DlvLS02J6jOrWCC2zJ4aptah.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FRlq0SkXqAwn63e4MkCu00Am.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/2CbL92Vob4FTWMY1zR7BjPZB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/J0S8Qrxtf4uTPvL0YxFGDyIk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6D1wzJvcWaXGoeneMtVK686A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gT9jdFkiCI5AJL62rPoqJRFV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0JC9CkPmanWPtNJpFfGk1Q7M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oi5a846g7WVoWjWTOv6HjrpN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hnCK8Eoumejjt2nmEFjuqNdI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l3Wsg4RxsuEuRtdRUMqIOBgj.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/MOew7jqTB0fa42ZBESVJ1b79.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hAUBx529zlEl8rq9Lm5uv6oa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2trfp4RVgLATBxdlSX1cFvGX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1MV8eBuCf4N4MXR3ZQwPmFv4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aZyeuPJ0sJZK5ITmglXKGOfn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rlgT71Kul4lacxEeMFOoSBlm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FXziddwTo811eKvwbWpxxK6d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KwbmnLi9E2hqkHFsKd45ljBM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xI8abQL2QKBwxXlEreE80Y9V.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZWLotbIlGcgXBNZ5DSklvF83.jpg?f=user_large)

/f/image/zk9rCuYJ85NVjGUpuMLNLGGE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AOqKzqWn3PKD1fD95X1nntir.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RnLXK4hbvWJzvYs7gpjmZ5rB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F4h5XmTGGsWrs5IaIMj6QZxo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mmxvjtcPJz56q9BL3UlyNeyX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/isPTzRCtWUnDg0j8n50F7pUl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2gNMC3tfO4QntLkWWUMX5JD5.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Igj8urQYSef6o106V0z8DZrq.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DnFSTR94PlpRLMlZeVdRWqVX.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/c24XJph29H2KoqeINFMZAm4d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d7YbcYGMrBq4ibYoUBsvxXxI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cQqvpkZo6LjLS9vcBG7xKqJN.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/5irp6VAAdnMS9ljcc1Y7Mlm4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hBrZHg9ThYhgv8ByfHKp60HW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/y90odw17UKLu1vjicHvDL1um.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vOamjENUrGzXLXgnaxTzynEl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wDxqwvRQZsFILyPCtlGZ853S.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gKsDwcbyNnOcubJdwRRHt3y6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SyNxP5MNTTQXxEavmE7YEkcN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ab6aVzNcHzM92v5eTtVQsxfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pCDyqd5hKVALO844OxJUklmU.jpg?f=fotoalbum_large)