Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 00:48
Bij moderne mengpanelen voor muziek mixen, kun je toch de delay en gain instellen per kanaal? En soms zelfs met ingebouwde DSP. Dan gebruik je de M10 puur als eindversterker.

[ Voor 10% gewijzigd door onzichtbaar op 28-07-2025 19:54 ]

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:47
greentea schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:57:
Eventueel een eindversterker erbij nemen? DJ mixer via XLR erop, de NAD M10 als voorversterker via RCA.
Maar de NAD M!0 zorg sowieso voor een vertraging die ik dus niet kan hebben.

De vraag is denk ik meer, welke versterker met Dirac live zijn er die geen vertraging toevoegen ? Ik vond het formaat van deze NAD zo fijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
onzichtbaar schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:54:
Bij moderne mengpanelen voor muziek mixen, kun je toch de delay en gain instellen per kanaal? En soms zelfs met ingebouwde DSP. Dan gebruik je de M10 puur als eindversterker.
Dat gaat het probleem niet oplossen. Als je bv een plaat vast houdt op je cue point om hem er in te gooien, dan doe je dat op basis wat je via je speaker hoort. je wilt namelijk de plaat op een exacte plek er in hebben. Dus ook een delay via koptelefoon er ingooien gaat dus niks helpen.

Met delay bedoel ik dus niet het audio effect van echo, maar daadwerkelijke vertraging van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
RobbieT schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Een NAD M10 is nou ook niet typisch een versterker die de meeste mensen gebruiken om te mixen.
Voor DJ achtige toepassingen kopen de meesten denk ik andere versterkers, lees analoog.

Het is niet echt een toepassing waar ze rekening mee hebben gehouden.
Die delay is voor normaal gebruik ook geen enkel probleem.

Ik verwacht niet dat je die delay opgelost krijgt.

Waarschijnlijk kan je voor die toepassing beter op zoek naar een simpele analoge versterker.
Iets waar geen enkele vorm van signal processing in zit.

Dus AV receivers zou ik voor jou toepassing ook links laten liggen.
Nee wellicht niet typisch, maar ik ben denk ik naief geweest dat dure versterker iig een optie hebben om dit te bypassen. Dat is dus niet het geval. Voor normaal gebruik is 50 ms helemaal geen issue idd.

Ik hink op twee gedachtes, een goedkopere versterker puur voor dj gebruik. Maar dan moet die versterker wel een directe pass through hebben om de NAD op aan te sluiten ivm Dirac live en ik wil dirac live ook op mijn dj gebeuren hebben. Ik heb anders enorme staande golven in mijn geluid en met dj'en wat voornamelijk bass georienteerd is is het wel fijn voor de buren als de boel niet door beukt.

Dus ik ben bang dat de NAD er uit moet en een nieuwe terug (incl dirac live en zonder enige signaal vertraging) Of is dat uberhaupt niet mogelijk, een versterker met dirac live zonder vertraging? Is dat inherent aan dirac live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09 15:11
mannowlahn schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:45:
[...]

Maar de NAD M!0 zorg sowieso voor een vertraging die ik dus niet kan hebben.

De vraag is denk ik meer, welke versterker met Dirac live zijn er die geen vertraging toevoegen ? Ik vond het formaat van deze NAD zo fijn eigenlijk.
DJ mixer direct in de eindversterking, überhaupt zou ik geen DJ mixer in een input prikken die een standaard line level verwacht. Kans op oversturen van de voortrap van de m10 is dan best groot. Combineer dat met Dirac die nullen wil corrigeren en je hebt wel een kans om je Kef's te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
mannowlahn schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:40:
maar de vertraging is te aanzienlijk om via een mengpaneel platen te mixen. Ik zit er gewoon steeds naast.
Ik dacht dat 't daadwerkelijke mixen steevast op monitor koptelefoon werd gedaan.

Hoe weet jij dan waar de nieuw in te mixen plaat zit, als je alleen het geluid in de ruimte gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Gwaihir schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:37:
[...]

Ik dacht dat 't daadwerkelijke mixen steevast op monitor koptelefoon werd gedaan.

Hoe weet jij dan waar de nieuw in te mixen plaat zit, als je alleen het geluid in de ruimte gebruikt?
De een mixed de master out met het gecuede signaal in de koptelefoon. De ander heeft alleen het gecuede kanaal in de koptelefoon. Sommige mengpanelen hebben split cue waarbij je links de master out hebt, rechts de cue (op de koptelefoon).

Onderaan de streep is het persoonlijke voorkeur. In de koptelefoon mixen was altijd mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
greentea schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:48:
[...]

De een mixed de master out met het gecuede signaal in de koptelefoon. De ander heeft alleen het gecuede kanaal in de koptelefoon. Sommige mengpanelen hebben split cue waarbij je links de master out hebt, rechts de cue (op de koptelefoon).

Onderaan de streep is het persoonlijke voorkeur. In de koptelefoon mixen was altijd mijn voorkeur.
Ja dat is de enige optie, dat je de kanalen zelf op rechts en links kan zetten in koptelefoon. Ddjm250mk2 die heb ik kan dat niet en dan worden beide cue signalen over beide oorschelpen geplaatst. Dat mixed to toch minder practisch. Maar het is wel het overwegen waard, een nieuwe mengpaneel die dit wel kan. Maar ja, als je dat dan doet, dan luister je sowieso niet meer over je speakers heen haha. Dus twee vliegen in 1 klap?

Koptelefoon is idd wel handiger omdat je dan minder luid je muziek hoeft te spelen. Toch bedankt, ik ga hier nog eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Gwaihir schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:37:
[...]

Velen doen het zo :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q10lSOE5X8fDnDM-a4XjZxugiho=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DnFSTR94PlpRLMlZeVdRWqVX.jpg?f=user_large

Maar je kan idd ook beide schelpen ophouden, maar dan is het wel fijn als je op mengpaneel kan bepalen op welke oorschelp welk kanaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
@mannowlahn Bijna alle mixers kunnen wel een mix laten horen van cue en master, ook die Pio 250. En ja je kunt inderdaad ook gewoon een hele set mixen met alleen de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
greentea schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:18:
@mannowlahn Bijna alle mixers kunnen wel een mix laten horen van cue en master, ook die Pio 250. En ja je kunt inderdaad ook gewoon een hele set mixen met alleen de koptelefoon.
Ja dat kan maar niet split cue waardoor je de cue op links doet en master op rechts bv. Nu komen ze beide door oor schelp en dat mixed gewoon voor mij helemaal niet lekker. Dat je een hele set op je koptelefoon kan mixen klopt, voor thuis zelf fijn er denk ivm geluid. Maar dan moet ik wel de kanalen kunnen splitten. Mijn djm250mk2 heeft die functie helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 13:18
Heeft iemand Spotify Lossless al geprobeerd?

Op mijn NAD C700 kan ik wel lossless afspelen als ik er met de Spotify app op mijn telefoon naar connect, maar het scherm van de NAD blijft het Spotify logo en de tekst "Not playing" tonen ipv van nummer dat ik hoor/afspeel.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:12

EraZor

Don't mention the war

Ik heb op mijn T778 de laatste tijd problemen met spotify connect; nummers van album worden random overgeslagen. T lijkt alsof ie even probeert af te spelen en dan maar skipt naar t volgende nummer. Handmatig selecteren lukt wel, maar dan duurt t even voordat die specifieke nummers starten.

Met AirPlay geen probleem. Op de iPhone zelf ook geen probleem. BluOS account al een keer gereset. Internetverbinding is prima..

BluOS versie 4.10.19 en iPhone BluOS app 4.10.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:51
Sanderke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:49:

Op mijn NAD C700 kan ik wel lossless afspelen als ik er met de Spotify app op mijn telefoon naar connect, maar het scherm van de NAD blijft het Spotify logo en de tekst "Not playing" tonen ipv van nummer dat ik hoor/afspeel.
Ja, het probleem is inmiddels bekend en ze zijn bezig het te fixen.
https://support1.bluesoun...issing-on-M10-in-Lossless

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Sanderke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:49:

Hier iets vergelijkbaars op de M33. Speelt wel af, maar toont op het lossless formaat geen album art/info meer.
Zie alleen het zwart witte Spotify logo. Remote werkt ook niet meer voor volgende/vorige. Via de app werkt alles nog wel. Hoop op een snelle fix!

• nomar109
TheDude84 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:32:
[...]

Hier iets vergelijkbaars op de M33. Speelt wel af, maar toont op het lossless formaat geen album art/info meer.
Zie alleen het zwart witte Spotify logo. Remote werkt ook niet meer voor volgende/vorige. Via de app werkt alles nog wel. Hoop op een snelle fix!
Als het voorlopig toch niet werkt (in ieder geval niet op alle NAD bluesound streamers) is dat een mooie gelegenheid om Spotify -ondanks dat ze nu na jaren dralen eindelijk eens lossless aanbieden- te verlaten, en over te stappen naar een streamingdienst die de artiesten beter betaalt en minder aan after processing doet. Of dat op z'n minst eens te onderzoeken.

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

nomar109 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:45:
[...]

Als het voorlopig toch niet werkt (in ieder geval niet op alle NAD bluesound streamers) is dat een mooie gelegenheid om Spotify -ondanks dat ze nu na jaren dralen eindelijk eens lossless aanbieden- te verlaten, en over te stappen naar een streamingdienst die de artiesten beter betaalt en minder aan after processing doet. Of dat op z'n minst eens te onderzoeken.
Ik heb echt al jaren Tidal er naast voor het lossless streamen, goed om hele albums te luisteren en integratie met de BlueOS app is goed. Maar heb mij niet verdiept in de betaal wijze naar artiesten toe of dit daar beter gaat. Ik weet dat Spotify er om bekend staat dat ze dit slecht doen. Maar ik had daar een basis abbo, die ik nu een upgrade heb gegeven om lossless te checken. Want de Spotify app is in mijn ogen echt veel beter dan die van Tidal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
@TheDude84 Dat kan ik beamen. Met de Spotify app kan ik lezen en schrijven, terwijl de Tidal app niet altijd intuïtief te bedienen is. Maar dat zal wellicht nog gaan wennen, ik zit nog niet zo lang op Tidal. Wat ik in ieder geval ook heb gemerkt is dat Tidal Connect minder stabiel is dan Spotify Connect i.s.m. de NAD M10v2. En dat stoort me mateloos. Als je tijdens het afspelen gaat schuiven in de nog te spelen tracks in de wachtrij bijvoorbeeld, haakt Tidal Connect regelmatig af en is de NAD ook niet meer zichtbaar. De NAD volledig herstarten is dan de enige remedie.
En wat ik ook minder vind aan Tidal is dat het algoritme nogal Amerikaans en mainstream georiënteerd is, en ook nauwelijks nuances kent tussen subgenres. Ben je op zoek naar marginale Noorse hardcore punk, dan denkt Tidal dat je de Foo Fighters 'dus' ook wel leuk zult vinden want daar zit ook een gitaar en een schreeuwende zanger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
Tidal Connect is hier wel altijd stabiel, hier op een Bluesound Powernode N330 en een NAD T778.
Dat probleem herken ik niet.

Wat ik wel herken is de app die minder goed is, dat heeft Spotify inderdaad beter voor elkaar.

Ik ben een paar jaar geleden al op Tidal overgestapt vanwege het verschil in kwaliteit, Spotify bleef maar beloven en kwam nergens mee.
Tidal leverde gewoon, voor een goede prijs, en als de verhalen kloppen houden de artiesten er bij Tidal ook nog meer aan over.

Correctie, Spotify in 44.1kHz werkt wel met Spotify Connect, dus wat dat betreft vooruitgang.

[ Voor 19% gewijzigd door RobbieT op 14-09-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier al jaren Qobuz icm NAD M33:
Europees en hoge geluidskwaliteit 👍🏻
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste