• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:57

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Wellicht is de AMP1 al gekoppeld met een ander Bluetooth-apparaat. Volgens de handleiding kun je een apparaat onkoppelen door de Bluetooth toets op de afstandsbediening 5 seconden in te houden. De bron toets zal beginnen met knipperen ten teken dat er geen apparaten meer gekoppeld zijn. Het is nu weer mogelijk om
opnieuw te koppelen met de AMP1. Daarna zou je met de laptop via de bluetooth-settings de AMP1 moeten kunnen koppelen.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 13:34
T-MOB schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:25:
Wellicht is de AMP1 al gekoppeld met een ander Bluetooth-apparaat. Volgens de handleiding kun je een apparaat onkoppelen door de Bluetooth toets op de afstandsbediening 5 seconden in te houden. De bron toets zal beginnen met knipperen ten teken dat er geen apparaten meer gekoppeld zijn. Het is nu weer mogelijk om
opnieuw te koppelen met de AMP1. Daarna zou je met de laptop via de bluetooth-settings de AMP1 moeten kunnen koppelen.
Thanks dat ga ik vanavond proberen. Ik had inderdaad mijn telefoon ook gekoppeld.

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 13:34
T-MOB schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:25:
Yes, dit was het. Dank je wel.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:58
Afgelopen jaar (september) deed plotseling mijn afstandsbediening van de NAD T778 het niet meer. Een nieuwe afstandsbediening deed het wel. Afgelopen maand opnieuw hetzelfde probleem. Afstandsbediening wederom omgeruild voor een nieuwe, maar deze werkt ook niet. Andere batterijen of de versterker naar de fabrieksinstellingen terugzetten helpt niet om het probleem op te lossen. Heeft iemand nog ideeën?

• UFO1968Buldozer
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-03 14:41
Wat was destijds de nieuwprijs van de NAD T760 ????.Weet iemand van jjullie dat nog???.Ik nergens meer vinden op het internet.Ik heb er namelijk 1 gekocht op MP voor slechts 80 euro..

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:57

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Uit het Leidsch Dagblad:
Let op, 23 jaar terug betaalden we nog in guldens. In de aanbieding was het dus zo'n 880 euro.

Maar of het een goede deal is, daar is die nieuwprijs niet zo interessant voor imho. Praktisch gezien is zo'n apparaat aan alle kanten obsolete als A/V receiver door het gebrek aan HDMI en moderne codecs. Als vintage-object is het wel een mooie bak. Het geluid in stereo zal ook wel in orde zijn.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49
UFO1968Buldozer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:40:
Wat was destijds de nieuwprijs van de NAD T760 ????.Weet iemand van jjullie dat nog???.Ik nergens meer vinden op het internet.Ik heb er namelijk 1 gekocht op MP voor slechts 80 euro..
Ik heb iets later (2002 of 2003) de T762 gekocht, ik meen dat de adviesprijs 1499 (euro) was. Het geluid was mooi, maar verder was het voor een 'vlaggenschip' een slecht gebouwd apparaat en de software zat vol fouten. Meerdere keren terug moeten brengen naar de winkel voor reparaties en updates. Vrij snel weer in de ban gedaan. Ik heb hem nog steeds trouwens, misschien ook maar eens op MP zetten. Wie weet krijg ik er een paar tientjes voor.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
Dracula schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:49:
CEC staat uit, standby zal ik eens uitzetten.

Ik krijg een beetje nare flashbacks, ik had een 758v1 en die heb ik uiteindelijk weg gedaan / is terug genomen door NAD met exact het zelfde probleem dus me not so happy.
Probleem lijkt weg te zijn nu standby uitgezet is.

Heb nu wel af en toe nog dat beeld ineens "uitvalt" d.w.z. static snow (of mieren over het beeld zoals mijn vrouw zegt :) )

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:52
Beeld uitvallen of static snow kan ook de hdmi kabel zijn.
Soms helpt het om deze er ff uit/erin te doen.
Of anders even een andere hdmi kabel proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 14:30

DaffyDuck43

MF-lurker

nomar109 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Ik heb iets later (2002 of 2003) de T762 gekocht, ik meen dat de adviesprijs 1499 (euro) was. Het geluid was mooi, maar verder was het voor een 'vlaggenschip' een slecht gebouwd apparaat en de software zat vol fouten. Meerdere keren terug moeten brengen naar de winkel voor reparaties en updates. Vrij snel weer in de ban gedaan. Ik heb hem nog steeds trouwens, misschien ook maar eens op MP zetten. Wie weet krijg ik er een paar tientjes voor.
Ja, hier ook. Had ook een T760 die diverse keren is teruggeweest voor reparaties van de diverse insteekkaarten op t moederbord. Na een keer of 5 was ik zo zat dat ik een goeie oplossing wilde. Wie t geregeld heeft (dealer, reparateur of importeur) weet ik niet, maar kreeg paar weken later een hele nieuwe T752. Deze draait nog steeds dagelijks ineen 2.0 opstelling in mijn hobbyruimte/kantoor.

(En moet eerlijk toegeven, klinkt beter dan mijn Yamaha A880 in de woonkamer… O-) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 07:21

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Jaren geleden (iets met vorige eeuw en zo) gewerkt met NAD apparatuur en dat is al die jaren een beetje blijven hangen. Van de week kon ik mijn NAD C399 met de MDC2 BluOS-D module ophalen. Deze ging mijn Pioneer AV receiver uit 2007 vervangen. De reden dat ik voor de NAD heb gekozen is dat ik geen ruimte (meer) heb om een 7.1, 9.1, 11.x HT in te richten. 2 front speakers en that's it (heel misschien nog eens een subwoofer voor bij films). De eisen waren; eARC, twee speaker + subwoofer, streaming, en een paar ingangen (waaronder phono) en daar blijkt verrekte weinig keuze in te zijn (oh ja, en niet te veel knoppen op de voorkant). Nog wel gekeken naar de M10v2, maar aangezien het apparaat in een kast staat met een deurtje er voor en om dat een paar honderd euro meer te betalen voor een LCD scherm.. Nah

Qua speakers had ik nog KEF iQ7's (ook uit 2007), maar ik mistte wel wat laag. Dus in de winkel ook al wat staan lonken naar een paar nieuwe Dali vloerstaanders (Opticon 8 mk2). Dat zou een volgende stap worden.

Bij thuiskomt de NAD aangesloten. Dat verliep soepeltjes totdat ik de eARC wilde gebruiken icm de TV. Geen geluid... WTF. Na twee uur zoeken (kabels wisselen, boel resetten, opnieuw instellen, online fora bezoeken en dan lezen dat er wel eens issues zijn met eARC en dat dan optical geadviseerd wordt :| ) blijkt de return audio ergens in een menu op de TV ingesteld te worden (in één van de 100 onlogische submenu's). Door dat vinkje had ik opeens geluid via de NAD.

Dan is de NAD toch een stuk makkelijker qua menu's (alhoewel de BluOS app wel even moest wennen). Ingangen die ik (nog) niet gebruik kan je uitschakelen, zodat ze ook niet langskomen in de menu's e.d.

En toen begon het testen... En dat was wel een eye/ear-opener. Blijkbaar was die Pioneer echt wel op zijn retour, want het geluid dat uit de KEF's kwam was geweldig (kak... nog geen reden voor nieuwe speakers). Zo goed, dat het idee van een subwoofer ook op de back-burner staat.

De TuneIn Internet Radio stations via de BluOS reageren snappy (in tegenstelling tot mijn HEOS versterker op de werkkamer). Alsof je FM-zenders zapt. Zo snel (de module alleen al was al duurder dan de HEOS versterker, dus ik ga er vanuit dat dat ook meetelt).
Door die snappy-ness mis ik de FM/DAB+ tuner ook niet.

Het gemak dat er via CEC/eARC onstaat is overigens ook briljant. Niet meer met 30 afstandsbedieningen op de bank.

Al met al erg blij met de upgrade (in totaal van een Pioneer 5.1 AV receiver met 40" FullHD LCD TV en een Apple TV HD naar de NAD C399, met 55" OLED Sony Bravia en een AppleTV 4k).

Enige punt van kritiek is dat de BluOS MacOS app niet lekker werkt. De mobiele versie (iOS) doet het overigens perfect.

Misschien de werkkamer ook maar eens upgraden met een NAD Powernode.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulkokkie
  • Laatst online: 06-06 08:16
BlaTieBla schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:36:
Enige punt van kritiek is dat de BluOS MacOS app niet lekker werkt. De mobiele versie (iOS) doet het overigens perfect.
Wat doet de Mac app dan niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

paulkokkie schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:58:
[...]

Wat doet de Mac app dan niet?
In de iOS app kan je binnen je library een nummer aanklikken en dan gaat die spelen. Op de MacOS versie kan je klikken op het nummer wat je wil (ook klikken op het play symbool werkt niet), maar daar werkt het bij mij alleen als ik via de drie puntjes (options) rechts van het nummer de optie voor afspelen kies.

Ik dacht laat ik er wat screenshots bij doen ter verduidelijking, maar nu werkt het gewoon... :? 8)7

Niks gezegd :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulkokkie
BlaTieBla schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:45:
[...]

In de iOS app kan je binnen je library een nummer aanklikken en dan gaat die spelen. Op de MacOS versie kan je klikken op het nummer wat je wil (ook klikken op het play symbool werkt niet), maar daar werkt het bij mij alleen als ik via de drie puntjes (options) rechts van het nummer de optie voor afspelen kies.

Ik dacht laat ik er wat screenshots bij doen ter verduidelijking, maar nu werkt het gewoon... :? 8)7

Niks gezegd :+
Wat ik dan weer niet voor elkaar krijg in zowel de Macapp als de IOS versies.

De Favorietenlijst die ik gemaakt heb opnieuw ordenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

paulkokkie schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:16:
[...]
De Favorietenlijst die ik gemaakt heb opnieuw ordenen.
[...]
Net ff geprobeerd, maar dat werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mijn eerdere melding over de gui (MacOS app) die niet goed reageert; Als ik Radio Paradise aan heb staan en vervolgens naar mijn Library ga en daar vandaan een nummer af wil spelen, dan werkt dat niet goed. Dan moet ik via de drie puntjes rechts voor Play now kiezen (of de app afsluiten en opnieuw opstarten).
Van de week eens kijken of dit ook bij de Windows versie is.

• paulkokkie
BlaTieBla schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:04:
[...]

Gisteren even een mail gestuurd naar Bluesound.
Ben benieuwd wat ze zeggen.

• paulkokkie
BlaTieBla schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:04:
[...]

Mail gekregen van Bluesound.
Waar ik al voor vreesde, ik moet een playlist maken en die kan ik dan wel ordenen zoals ik hem wil hebben.

Tsja 🤔

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

paulkokkie schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:12:
[...]

Mail gekregen van Bluesound.
Waar ik al voor vreesde, ik moet een playlist maken en die kan ik dan wel ordenen zoals ik hem wil hebben.

Tsja 🤔
Misschien dat het in versie 4.0 van de software is opgelost. 🤞🏻🤞🏻

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-04 12:08
Ik vraag mij soms af of de bluetooth versie geupgrade kan worden.
In de nad zit nog relatief een oude versie 4.0 inmiddels hebben we 5.2
Ik hoop dat er,indien mogelijk,een keer een update voor komt.

[Voor 3% gewijzigd door remco2706 op 15-04-2023 20:11]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02
Mijn NAD D3045 verliest soms (ene keer binnen minuten, andere keer na uren) de HDMI ARC verbinding met de TV (LG G1), en daardoor geluid over de externe speakers. Opnieuw opstarten herstelt dit.

Volgens mij heb ik de laatste Firmware update op de D3045. Zou de HDMI kabel zelf een issue kunnen zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:05

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

MailMan schreef op zondag 16 april 2023 @ 07:16:
Volgens mij heb ik de laatste Firmware update op de D3045. Zou de HDMI kabel zelf een issue kunnen zijn?
Een andere HDMI kabel is mijn go-to om te proberen bij dit soort onverklaarbare issues. Defect zal een HDMI kabel niet snel raken (als je deze niet elk uur meerdere malen in- en uitplugt) en kijkende dat na een reset de gehele keten naar behoren werkt is de kabel ook niet defect. Ik heb het idee dat de devices de link verliezen (HDMI CEC) en dat de TV daarom op intern terug valt. Kan te maken hebben met de HDMI Handshake, andere HDMI kabel kan ander gedrag vertonen. Het kan ook een onoplosbaar iets zijn, HDMI kan gekke dingen doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

FeaR schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:09:
[...]

Een andere HDMI kabel is mijn go-to om te proberen bij dit soort onverklaarbare issues. Defect zal een HDMI kabel niet snel raken (als je deze niet elk uur meerdere malen in- en uitplugt) en kijkende dat na een reset de gehele keten naar behoren werkt is de kabel ook niet defect. Ik heb het idee dat de devices de link verliezen (HDMI CEC) en dat de TV daarom op intern terug valt. Kan te maken hebben met de HDMI Handshake, andere HDMI kabel kan ander gedrag vertonen. Het kan ook een onoplosbaar iets zijn, HDMI kan gekke dingen doen.
Ik heb uiteindelijk de tv weer op fiber zitten. Maar dat raakt zo nu en dan de sync kwijt bij zappen, waarna de enige oplossing een poweroff is. :(

ping 127.212.23.124

• tomvdlee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:50
Ik heb een NAD C-700 aangesloten met een netwerkkabel. Op de RJ-45 aansluiting zit een LED lampje dat oranje is en knippert als er data overheen gaat (denk ik). Is dat correct of zou dit een groen lampje moeten zijn? Ik heb verder een goede verbinding, TuneIn, Spotify werken verder prima.

• Leipo
  • Niet online
mogelijk max 100mbit connectie? de C700 zou gigabit moeten hebben dus ik zou een andere kabel eens proberen

zou natuurlijk ook aan de andere kant van de kabel kunnen liggen: wel een gigabit switch/router?

[Voor 32% gewijzigd door Leipo op 17-04-2023 16:08]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:20
Mijn HP laptop knippert ook oranje en ik haal de 400 van het internet abbo wel. Vast groen aan de andere kant van de aansluiting op de laptop.

• tomvdlee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:50
Leipo schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:07:
mogelijk max 100mbit connectie? de C700 zou gigabit moeten hebben dus ik zou een andere kabel eens proberen

zou natuurlijk ook aan de andere kant van de kabel kunnen liggen: wel een gigabit switch/router?
Heeft inderdaad maar 100Mbit. Is wel een Gigabit switch. Denk dat er iets met de aansluiting in de muur niet correct is. Misschien opnieuw aansluiten.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar wanneer ik de BlueSound module gebruik om muziek van een nas af te spelen, dan werkt de play/pauze knop op de remote(s) niet. Het geluid gaat heel even uit en daarna gewoon weer aan. Dat dit niet (goed) werkt bij TuneIn stations kan ik me voorstellen (want 'radio'), maar van lokale muziek libraries op een NAS mag je toch verwachten dat play/pauze gewoon werkt (zappen werkt overigens wel goed).
Gebruikte afstandsbedieningen zijn de RC1 en de standaard remote bij de C399.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
JBnl schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:56:
Beeld uitvallen of static snow kan ook de hdmi kabel zijn.
Soms helpt het om deze er ff uit/erin te doen.
Of anders even een andere hdmi kabel proberen.
Heb idd al en kabels er op nieuw ingedaan en ook andere getest maar soms is er even static als ik dan switch naar andere input en weer terug is alles weer ok.

• paulkokkie
BlaTieBla schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:39:
Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar wanneer ik de BlueSound module gebruik om muziek van een nas af te spelen, dan werkt de play/pauze knop op de remote(s) niet. Het geluid gaat heel even uit en daarna gewoon weer aan. Dat dit niet (goed) werkt bij TuneIn stations kan ik me voorstellen (want 'radio'), maar van lokale muziek libraries op een NAS mag je toch verwachten dat play/pauze gewoon werkt (zappen werkt overigens wel goed).
Gebruikte afstandsbedieningen zijn de RC1 en de standaard remote bij de C399.
En als je de app gebruikt op je smartphone? Ik heb de RC nog nooit gebruikt, doe alles via de app. En dan werkt het gewoon.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

paulkokkie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:40:
[...]

En als je de app gebruikt op je smartphone? Ik heb de RC nog nooit gebruikt, doe alles via de app. En dan werkt het gewoon.
De app werkt gewoon, maar de afstandsbediening is makkelijk als je ff het geluid wil muten, of een nummer op pauze wil zetten. De telefoon gaat vrij rap naar het lockscherm e.d. Dus niet echt handig.

Wat me trouwens ook opviel is dat de RC1 niet te programmeren is icm de BluOS module in de C399. Die optie is in de app niet aanwezig. Dus daar ook maar eens een vraag over stellen.

[Voor 17% gewijzigd door BlaTieBla op 19-04-2023 12:29]

• paulkokkie
BlaTieBla schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:28:
[...]

De app werkt gewoon, maar de afstandsbediening is makkelijk als je ff het geluid wil muten, of een nummer op pauze wil zetten. De telefoon gaat vrij rap naar het lockscherm e.d. Dus niet echt handig.
Ja, dat is zo.Daar heb ik de Harmony Elite voor, dus wel een RC maar niet de originele.

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 18:06
Heeft iemand enig idee hoe ik aan een vervangende trafo kom voor mijn NAD T747?

Ik heb een rebranded T747 (Philips HTR-9900 ervaringen) waarvan de transformator steeds meer bromt. Heb deze al losgehaald en rubbertjes ertussen gezet, maar dat helpt niks.

Op de transformator staat partnumber CLT5W035ZE. In de service manual staat CLT5W035ZU. Maar daarmee vind ik niks...

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:10
Fixpart.nl? Of anders gewoon bij een DIY versterker merk

Rampage VI Extreme

• Opperpanter2
onzichtbaar schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:15:
Fixpart.nl? Of anders gewoon bij een DIY versterker merk
Fixpart heeft niet exact deze. Ik heb ook nog geen specs gevonden waarmee ik wellicht een vergelijkbare trafo ergens kan aanschaffen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

paulkokkie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:29:
[...]

Ja, dat is zo.Daar heb ik de Harmony Elite voor, dus wel een RC maar niet de originele.
Op de support forums een melding gemaakt maar ik werd direct doorverwezen naar NAD support (en de originele melding van mij is ook meteen verdwenen :? ).
Dus benieuwd waar ze mee gaan komen. Vanmiddag eens langs klubben in Amersfoort om te kijken of bijv. de PowerNode hetzelfde gedrag heeft (om te kijken of het een BluOS, of NAD 'feature' is).

Ander 'raar' gedrag; als je muziek via een (SMB) Library afspeel en op de Back/Previous knop druk, dan verwacht je dat het nummer opnieuw begint, maar dan gaat hij naar het vorige nummer en als je dan op 'Forward/Next' druk krijg je niet het nummer waar je vandaan kwam (waarvan je verwachtte dat het opnieuw zou beginnen), maar die wordt dan overgeslagen.
Volledig counter-intuïtief vergeleken met alles wat er verder op de markt is (incl. HEOS).

[Voor 28% gewijzigd door BlaTieBla op 21-04-2023 08:03]

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik heb een T758 met de NAD AVR4 afstandsbediening en daarmee werkt de pauze-knop gewoon bij afspelen van muziek van mijn NAS. Misschien een RC1-dingetje?

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ocaj schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:05:
Ik heb een T758 met de NAD AVR4 afstandsbediening en daarmee werkt de pauze-knop gewoon bij afspelen van muziek van mijn NAS. Misschien een RC1-dingetje?
De originele NAD remote heeft exact hetzelfde gedrag.
Rare is ook dat je via BluOS remotes kan programeren / onboarden, maar die functie is niet aanwezig in de app icm de C399. Volgens de support forums zou dat zo zijn bij Gen.1 devices en niet bij Gen.2. Maar kan me niet voorstellen dat die nieuwe MDC2 module op basis van een oude generatie werkt...

Als dat wel het geval is, dan kunnen ze de boel terug krijgen en ga ik weer terug naar een HEOS oplossing, want het gemak wil ook wat.

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
In dat geval klinkt het meer als een bug. Hoop voor je dat het met een update weer verholpen is!

• paulkokkie
BlaTieBla schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:59:
[...]

Op de support forums een melding gemaakt maar ik werd direct doorverwezen naar NAD support (en de originele melding van mij is ook meteen verdwenen :? ).
Dus benieuwd waar ze mee gaan komen. Vanmiddag eens langs klubben in Amersfoort om te kijken of bijv. de PowerNode hetzelfde gedrag heeft (om te kijken of het een BluOS, of NAD 'feature' is).
Ik vind persoonlijk dat de support van BluOs wel wat te wensen overlaat, heb een beetje het idee dat ze er snel van af willen zijn.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

paulkokkie schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:09:
[...]

Ik vind persoonlijk dat de sipport van BluOs wel wat te wensen overlaat, heb een beetje het idee dat ze er snel van af willen zijn.
Ik ken geen bedrijf dat het prettig vind om support tickets lang open te hebben. Bij ons wordt daar ook hard op gestuurd (iets met KPI's e.d. waar managers en personeel op af wordt gerekend).
Soms zijn er wel eens van die tickets die een maar maanden kunnen sudderen omdat je ook weer van andere partijen afhankelijk bent... Daar worden sommige mensen erg nerveus van :)

• onzichtbaar
Opperpanter2 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 06:43:
[...]

Fixpart heeft niet exact deze. Ik heb ook nog geen specs gevonden waarmee ik wellicht een vergelijkbare trafo ergens kan aanschaffen.
Nee, exact dezelfde zal ook niet meer te koop zijn. Maar voltage kan je meten, Minimale amperage uitrekenen en even de + en - meten. Lastige zal vooral zijn of een vervanger past. Eventueel even een repair cafe bezoeken als je geen multimeter hebt. Eigenlijk heb je geluk, redelijk simpele fix.

Rampage VI Extreme

• Opperpanter2
onzichtbaar schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:48:
[...]

Nee, exact dezelfde zal ook niet meer te koop zijn. Maar voltage kan je meten, Minimale amperage uitrekenen en even de + en - meten. Lastige zal vooral zijn of een vervanger past. Eventueel even een repair cafe bezoeken als je geen multimeter hebt. Eigenlijk heb je geluk, redelijk simpele fix.
Vervangen zal nog wel lukken, maar als ik een ander/generiek type pak moet ik weer zooitje draden op de juiste plek aansluiten etc. Ik zag op ebay een NAD trafo uit een t748 meen ik. Die zou wellicht passen, maar is niet zeker en kost €80. Daarvoor koop ik op marktplaats bijna een ander exemplaar van de versterker. En wellicht is dit een mooi moment om eens op marktplaats te kijken naar een net iets modernere receiver met bluetooth, wifi, etc. Deze t747 is ook niet heel goed met beeld vind ik, grote overzichtsscenes die bewegen lopen vaak net niet vloeien. Als ik dan de receiver ertussen uit haal en rechtstreeks naar mijn tv afspeel is het wel soepel.

• onzichtbaar
Dat kan ik mij voorstellen. HDMI heeft nogal wat ontwikkelingen meegemaakt en die van de t748 zal niet meer up-to-date zijn. Ben sowieso geen voorstander van beeld door een AV center te laten lopen. Zoveel issues, lees ik overal. Ik ben overgestapt naar gewoon stereo voor muziek en een aparte soundbar set (Samsung Q990) voor tv. Werkt perfect! Die subwoofer heb je alleen nodig voor films.

Rampage VI Extreme

• Opperpanter2
Nadeel is dat mijn TV uit 2014 is niet alles via passthrough door kan geven aan mijn receiver. Netflix via Chromecast met Google TV is nu zonder surround daardoor.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mijn vorig receiver (uit 2007) had hdmi passthrough, maar max voor 1080p (ook met dts en thx decoding). Dus bij een TV upgrade maar naar een versterker met (e)ARC gekeken, want dan is het alleen geluid dat gebruikt wordt en maakt het qua beeld niet meer uit of het SD, HD, UHD of zelfs 8k is.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Kleine update over de C399 met MDC2-BluOD module en de remote control uitdagingen;
- Vandaag bij de dealer geweest en de remotes werken correct (zoals je mag verwachten) op de NAD M10v2 en een BlueSounds Powernode N330. Dus play, pause, next, previous e.d werkt zoals het bij ieder andere apparaat ook verwacht.
NAD Support gaf (gisteren) aan dat de C399/MDC2 combi bij hun engineer met de remotes wel goed werkt.
Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels bij, maar als dat zo is dan is mijn hardware combi dus niet in orde. Dus nu maar eens hinten op omruilen van de hardware.

Update: van de week hebben ze remote zitten knutselen in mijn setup (je kan blijkbaar een invite versturen waardoor ze via het internet in je hardware kunnen komen) en onder andere een nieuwere firmware er in gezet, maar ook dit mocht niet helpen. Bij NAD Support is inmiddels ook QA opgeschakeld.

To be continued.

[Voor 20% gewijzigd door BlaTieBla op 28-04-2023 12:19]

• onzichtbaar
De nieuwe M66 met als adviesprijs €5.995. Pittig voor een voorversterker.

Rampage VI Extreme

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:04
onzichtbaar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:09:
De nieuwe M66 met als adviesprijs €5.995. Pittig voor een voorversterker.
[Afbeelding]
https://nadelectronics.co...reaming-dac-preamplifier/

Wel een zeer uitgebreid apparaat zo te zien. Onder andere Dirac met Dirac Live Bass Control en vier separate subwooferuitgangen. De overtreffende trap van de M33, mits gecombineerd met een eindversterker natuurlijk.

• onzichtbaar
Ik heb reeds de M23 en wilde mijn C658 inruilen voor de opvolger van de M12, maar dit is wel een hele grote investering. Effe over nadenken…

Rampage VI Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:44
Mijn NAD T757 heeft sinds een tijdje soms de neiging om op eigen houtje het volume aan te passen. Hij draait dan het volume helemaal terug (niet zo erg) of minder vaak helemaal open (wordt je niet echt blij van zeg maar).

Iemand een idee waar dat aan kan liggen en wat de oplossing kan zijn? Ik neem aan dat die volumeknop niet meer met een potmeter werkt, dus vuil ertussen lijkt me onwaarschijnlijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 22:54
JdBn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:38:
Mijn NAD T757 heeft sinds een tijdje soms de neiging om op eigen houtje het volume aan te passen. Hij draait dan het volume helemaal terug (niet zo erg) of minder vaak helemaal open (wordt je niet echt blij van zeg maar).

Iemand een idee waar dat aan kan liggen en wat de oplossing kan zijn? Ik neem aan dat die volumeknop niet meer met een potmeter werkt, dus vuil ertussen lijkt me onwaarschijnlijk?
Zet CEC eens helemaal uit in de instellingen.
Kan best dat de oorzaak bij een ander HDMI apparaat ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:44
RobbieT schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Zet CEC eens helemaal uit in de instellingen.
Kan best dat de oorzaak bij een ander HDMI apparaat ligt.
Ik zal eens zoeken waar dat zit, CEC nooit van gehoord namelijk. Gekke is ook dat de versterker dit sinds kort doet terwijl ik hem al jaren dagelijks gebruik.

Ik laat het geluid trouwens normaal gesproken over de optical in lopen, dus in principe als ik de HDMI van de tv eruit haal (die gebruik ik alleen als ik het menu een keer nodig heb, bijna nooit dus) zou dat ook al een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 22:54
JdBn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:17:
[...]

Ik zal eens zoeken waar dat zit, CEC nooit van gehoord namelijk. Gekke is ook dat de versterker dit sinds kort doet terwijl ik hem al jaren dagelijks gebruik.

Ik laat het geluid trouwens normaal gesproken over de optical in lopen, dus in principe als ik de HDMI van de tv eruit haal (die gebruik ik alleen als ik het menu een keer nodig heb, bijna nooit dus) zou dat ook al een oplossing kunnen zijn?
Als er geen HDMI kabel in de versterker zit dan heb je ook geen last van CEC, dus dat is zeker een oplossing.

CEC is een protocol om via de HDMI kabel met de afstandsbediening van een apparaat een ander apparaat te kunnen bedienen.
In dit geval bijvoorbeeld het volume van de versterker via de afstandsbediening van de TV.

Soms wil op mute zetten en er weer afhalen van een tv nog wel eens iets ongewenst opleveren, en het protocol zelf mankeert nogal eens wat aan qua implementatie bij diverse fabrikanten.

Dus als er iets vreemds gebeurd dan is dat daarom wel een verdachte.

[Voor 27% gewijzigd door RobbieT op 15-05-2023 16:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walvis33
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 11:15
mijn amp1 werkt best ok, versterkt de tv, en af en toe streamen via tel.
maar er is nu een vervelende eigenschap ingeslopen:
na opstarten staat het volume op 100%
dat geeft bij het opstarten van de machine en starten van Netfilx altijd een enorme dreun.

ik las over een firmware reset, en ga dat doen, maar zijn er meer mensen met dit probleem?
(in de google home app staat volume na opstarten op 100%)
bvd.
gorgo
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee