Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/00/58/76f7/4216/842f/366fd5921e6e/l.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
Meegeleverde accessoires
[*] 1 AM-lusantenne
[*] 1 FM-antennekabel
[*] 1 netsnoer (los te koppelen van het netsnoer van de ontvanger)
[*] 1 afstandsbediening met 2 AA-batterijen
[*] 1 microfoon (voor automatische ijking van het luidsprekersysteem)
[*] Luidsprekers en subwoofer (alleen voor HTR9900)
[*] Snelstartgids
Amplifier
[*] Netspanningsuitgang (ref. 0,08 % THD, 8 O):
[*] Stereomodus: 2 x 115 W
[*] Surround-modus: 7 x 60 W
[*] Totale harmonische vervorming bij nominaalvermogen: 0,08 %
[*] IM-vervorming bij nominaal vermogen: 0,08 %
[*] Dempingsfactor, 8 O: > 60
[*] Ingangsgevoeligheid en impedantie: 300 mV/47 kO
[*] Frequentiebereik: ±0,5 dB (ref. 20 Hz - 20 kHz)
[*] Signaal-ruisverhouding, klasse A:
[*] > 100 dB (ref. nominaal vermogen 8 O)
[*] > 90 dB (ref. 1 W 8 O)
[*] Gelijkspanning trigger-uitgang: 12 V/150 mA Tuner (AM-band)
[*] Frequentiebereik: 522 kHz - 1620 kHz
Bruikbare gevoeligheid: 60 dBu
[*] Signaal-ruisverhouding: 40 dB
[*] Harmonische vervorming: 1,5 %
Tuner (FM-band)
[*] Frequentiebereik: 87,5 MHz – 108 MHz
[*] Bruikbare gevoeligheid, mono: 10 dBµ
[*] Signaal-ruisverhouding, mono: 70 dB
[*] Signaal-ruisverhouding, stereo: 65 dB
[*] Harmonische vervorming, mono: 0,3 %
[*] Harmonische vervorming, stereo: 0,5 %
[*] Kanaalscheiding: 40 dB°
[*] RDS-decoderingsgevoeligheid: 0,2 %
Het apparaat
[*] Afmetingen van het apparaat (b x h x d): 435 x 167 x 394 mm
[*] Nettogewicht: 13,3 kg
[*] Verzendgewicht: 16,2 kg
[*] Stroomverbruik op stand-by: < 1,8 W
Stroomvoorziening (subwoofer)
[*] Voeding: 220 - 240 V, 50 Hz
[*] Stroomverbruik: 200 W
[*] Systeem: Bass Refl ex-systeem
[*] Impedantie: 4 ohm
[*] Luidsprekers: 165mm-woofer (8 inch)
[*] Frequentiebereik: 50 Hz - 160 Hz (instelbaar)
[*] Afmetingen (b x h x d): 336 x 424,5 x 366 (mm)
[*] Gewicht: 12,7 kg
Luidsprekers
[*] Systeem: volledig satellietbereik
[*] Luidsprekerimpedantie: 8 ohm
[*] Luidsprekers:
[*] Midden: 2 x 4-inch woofer + 1 x 1-inch tweeter
[*] Voor: 2 x 4-inch woofer + 1 x 1,5-inch tweeter
[*] Surround: 2 x 4-inch woofer + 1 x 1,5-inch tweeter
[*] Surround achter: 2 x 4-inch woofer + 1 x 1,5-inch tweeter
[*] Frequentiebereik: 70 Hz - 20 kHz
[*] Afmetingen (b x h x d):
[*] Midden: 435,4 x 103,8 x 95,4 (mm)
[*] Voor/Surround: 275 x 1117,8 x 288 (mm)
[*] Surround achter: 275 x 1117,8 x 288 (mm)
[*] Gewicht:
[*] Midden: 1,54 kg
[*] Voor/Surround: 7,14 kg
[*] Surround achter: 6,32 kg

Een uitgebreide review vind je op areadvd: http://www.areadvd.de/hardware/2009/philips_htr9900_1.shtml

Er is al wat discussie geweest op het forum.

De receiver is van binnen identiek aan de NAD T747.
FeaR schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:06:"De HTR-9900 is voor het geld echt een super set, normaal kostte deze 2499 euro. De receiver is een rebranded NAD (bekend HiFi-merk) en in de speakers zitten units van Vifa en Peerless welke normaal in speakers gebruikt worden van bijvoorbeeld Sonus Faber en Audio Physic. "

[ Voor 107% gewijzigd door Opperpanter2 op 16-01-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
De set is binnen. Geinstalleerd met microfoon/SmartEQ en na wat geklooi met de instellingen ook DD5.1/AC3/DTS vanuit xbmc (werkt niet op de bluray poort).

Grootste probleem is dat na ~30 minuten mijn subwoofer er de geest aan gaf.

Na een rare plop stopte hij er mee tijdens het bekijken van een mkv in DD5.1

De mkv op pauze gezet en de keuken ingelopen.

Terwijl de mkv dus still staat en er geen geluid hoorbaar is, begint de subwoofer uit zichzelf te rommelen. Soort van hard onweer.

Set uit en aangezet, nu werkt de subwoofer helemaal niet meer.
De SmartEQ met microfoon om de speakers in te stellen kan hem ook niet meer horen en zet hem zelf uit.

Ik weet dat Freddy-NED zijn woofer ook na 3 weken is overleden, dus dat lijkt dan toch de achilleshiel van deze set te zijn? BIj Freddy-NED maakt de woofer nog wel wat geluid af en toe, maar het zijn rare plops, ongerelateerd aan de muziek/film die op dat moment aan staat.

Sad panda dus op dit moment.

Iemand nog tips wat te proberen?
Het zou toch vreemd zijn dat beide woofers zo snel na aankoop kapot gaan?

EDIT: Ik vind net een "Premium service" folder in de doos van de receiver met een 0800 nummer en de belofte dat de set thuis geperareerd/vervangen wordt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Opperpanter2 op 16-01-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

FeaR

In GoT we trust

Bij de persoon waar ik de HTR-9900 heb geïnstalleerd was de subwoofer in het begin ook niet helemaal lekker. Leek wel alsof de woofer nog los moest komen. En dan niet los van dat de rubbers nog losser moesten worden, maar echt los dat de woofer muurvast zat. Maar die subwoofer deed na wat muziek luisteren wat hij moet doen en staat nu ergens rond de 25% volume en crossover op 80 Hz. Ook wel een raar iets met de subwoofer, maar niet zo'n defect als jij beschrijft.

Overigens wil ik je wel vragen de TS nog wat uit te breiden. Één foto en een copy-paste van de specs maakt geen TS. Daadwerkelijke specificaties zijn IMHO interessanter dan de verkooptekst ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Ik zal het wat aanpassen, had het ff snel aangemaakt om iig een centrale plek te hebben voor ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het was maar een hint ;)
Ik zal eens zoeken naar mijn "review" over de set. Tevens zijn de types van de gebruikte units de Peerless HDS 106 en Vifa Ringradiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Heb je nog iets speciaals gedaan om die woofer los te laten komen?

Met SmartEQ komt er wel wat geluid uit, maar heel zachtjes.

Het trafo blok is volgens mij ook niet helemaal lekker, want dat zoomt als de woofer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495206

IK zit erover te denken om mijn subwoofer open te schroeven, maar kan dit kwaad i.v.m. garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Als je t zo doet dat ze er niet achterkomen is t niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Opperpanter2 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:01:
Ik weet dat Freddy-NED zijn woofer ook na 3 weken is overleden, dus dat lijkt dan toch de achilleshiel van deze set te zijn? BIj Freddy-NED maakt de woofer nog wel wat geluid af en toe, maar het zijn rare plops, ongerelateerd aan de muziek/film die op dat moment aan staat.
Het zou kunnen dat er kwaliteitsproblemen met de voeding van de subwoofer zijn. Misschien slechte diodes ofzo, want dat is bij andere merken ook wel eens een zwak puntje als er een voeding kapot gaat. Er moet eigenlijk wel iets met deze set zijn, want ze worden niet voor niks al bijna 2 jaar heel goedkoop gedumpt ;)

Afgezien hiervan, is het voor het geld een belachelijk goeie set. De versterker is de prijs van de hele set al waard, en de Peerless en Vifa units die in de speakers zitten kost los al een dergelijk bedrag.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Ik zag op de het duitse hifi forum 2 mensen met problemen met de voeding van de woofer.

Ik wist dat het een risico was, echter is de prijs zelfs zonder subwoofer nog goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Opperpanter2 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:44:
Ik wist dat het een risico was, echter is de prijs zelfs zonder subwoofer nog goed te noemen.
Als je gaat meten kun je waarschijnlijk wel achterhalen waar het probleem zit. Is opzich goedkoop te repareren als je kunt solderen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Exirion schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:29:
[...]

Als je gaat meten kun je waarschijnlijk wel achterhalen waar het probleem zit. Is opzich goedkoop te repareren als je kunt solderen :)
Ja een maat van mij is wel handig en heeft een goede multimeter enzo.
Eerst maar s kijken hoe ver ik met garantie kom.
Als het trafoblok stuk zou zijn, moet ik wel een juiste vervanger kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kun je die voedingen ook los kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Vandaag geprobeerd met eenzelfde woofer ook nieuw, die werkt wel gewoon. Ook geen rare brom er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Ik denk dat de voeding wel te vervangen zal zijn freddy. Of anders eentje zoeken met vergelijkbare specs, voltage, max amperage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opperpanter2 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:59:
Vandaag geprobeerd met eenzelfde woofer ook nieuw, die werkt wel gewoon. Ook geen rare brom er in.
Heb je een nieuwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Nee, die van die maat van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Vanmorgen gebeld met Philips Premium Service. Na wat doorverbinden en ontkenningen omtrent garanties, werd het hun uiteindelijk toch duidelijk dat er "aan-huis service" op de set zit.
Ik word vandaag of maandag gebeld om een afspraak te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 22:14

SED

ah.. een herkenbaar probleem.
Mijn subwoofer sloeg ook volkomen op hol. Leek wel een aardbeving en duurde even voordat we doorhadden waar de oorzaak lag. Sub is opgehaald door Technorep. Wilde geen vervanging geven ( alhoewel philips dat eigenlijk wel beloofd in zijn garantie) niet echt probleem tijdje zonder sub. Zet dan de speakers op large zodat de bass daardoor opgepakt wordt.
Sub bleek niet te repareren, wa tik erg vreemd vind maar daar doe je niks aan.
Wel een hoop gedoe.. men wilde gehele set terug hebben en dat vond ik een beetje te gek worden. Zijn twee pallets vol en een hop karton..
Uiteindelijk via correct een andere sub gekregen nadat philips de vervanging van de gehele set goedgekeurd had. Let er wel op dat correct het ook goed regelt met technorep want die wisten van niks en bleven bellen.
Nu allemaal opgelost en sub trilkt weer vrolijk geheel nieuw. Bij Correct hebben ze nu dus een set zonder Sub ;)
Wel topset vwb geluid, maar ik heb wat spijt van de omvang van alles. Staat eigenlijk in een te kleine ruimte bij elkaar op ca 16M2.
Geen spijt van de investering, zoals gezegd: topset! en dat voor dat geld: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=380291

[ Voor 4% gewijzigd door SED op 18-01-2013 18:24 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Thanks sed voor de info. Ik moet het probleem nog melden bij correct. Mocht je de oude woofer houden?

[ Voor 8% gewijzigd door Opperpanter2 op 18-01-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

nee oude sub werd opgehaald door technorep. Wilde eigenlijk gehele set meenemen. Eerst wilde ze zelfs dat ik de zaak even inpakte ...LOL
Tenslotte is er een koerier gekomen die de sub netjes ophaalde. Daarna weken gewacht totdat Philips het licht zag na de melding van technorep dat de sub niet te repareren was.
Wederom wilde men het se tophalen om dan een nieuw set te leveren. Daar had ik wederom geen zin in. Correct heeft geld gekregen van Philips en van een set de sub geleverd.
Zij hebben verder de rest met technorep geregeld al duurde dat wederom erg lang.
Zorg voor kopie bon of leveringsmail van correct, die heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Hoe lang duurden die stappen? Klinkt als dat ik een hoop gezeik tegemoed ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Sed, klopt dat ik jou niet kan dm-en?
Is het mogelijk dat je jouw ordernr naar mij dmt? Dan heb ik een voorbeeld richting correct als bewijs dat dit vaker voorkomt en zo proberen te regelen dat ze de woofer gewoon omruilen ipv al die moeilikke procedures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga correct ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Opperpanter2 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:08:
Hoe lang duurden die stappen? Klinkt als dat ik een hoop gezeik tegemoed ga.
toch al snel een maand of 2.. ben de precieze tijd kwijt. ( week of 10/11?)

Zal wel dom zijn maar geen idee hoe ik DM aan moet zetten. In profiel zit nergens die optie, staat alleen als ""uit"" gemeld daar en bewerken lost dat niet op.

Maar heb hoop, het komt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Must.have.subwoofer.now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Na de eerste keer instellen met smarteq had ik al t idee dat t geluid minder was dan ervoor.
Vandaag ontdekt hoe ik smarteq kan uitzetten en het klopt. Als deze uit staat klinkt t beter.
Uitzetten: "test-tone" op AB ingedrukt houden totdat er bericht verschijnt op t display van de receiver.
Volledige factory reset schijnt te kunnen in FM mode en dan de surround knop ingedrukt houden op de receiver zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien doet je subwoofer het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Nee, doet t nog steeds niet. Zou ook gek zijn omdat die andere identieke woofer het de hele tijd al gewoon doet

Heb je correct nog gebeld? Ik mag de hele set omruilen, maar das niet zo praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee nog niet, de technische dienst is alleen doordeweeks open.
Ik heb geen zin om een hele set om te ruilen, moet ik alles weer afbreken/opbouwen en instellen.
De rest werkt gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Vind ik ook. Ben ook gebeld door technorep, de servicedienst van philips. Maandag bellen ze terug met meer info over vervangende woofer en afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Opperpanter2 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:43:
Vanmorgen gebeld met Philips Premium Service. Na wat doorverbinden en ontkenningen omtrent garanties, werd het hun uiteindelijk toch duidelijk dat er "aan-huis service" op de set zit.
Ik word vandaag of maandag gebeld om een afspraak te plannen.
Welk nummer heb je exact gebeld? Mijn AVR9900 receiver is stuk en net gebeld, maar geen aan huis service... Er werd gemeld dat dit enkel nog voor hele grote producten werd gedaan, dus of ik het "apparaatje" in wilde leveren bij een DHL punt.

[ Voor 12% gewijzigd door Taigu op 21-01-2013 10:01 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Taigu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Welk nummer heb je exact gebeld? Mijn AVR9900 receiver is stuk en net gebeld, maar geen aan huis service... Er werd gemeld dat dit enkel nog voor hele grote producten werd gedaan, dus of ik het "apparaatje" in wilde leveren bij een DHL punt.
als je premium service hebt: bijpassende kaart in je garantiebewijs. Dan haalt men de zaak thuis op met recht op vervangende service. Controleer je garantiebewijs, zit dan een soort creditcard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Bedankt. Documenten gevonden, opnieuw gebeld en aandringen hielp! HTR9900 schijnt het enige HTR systeem te zijn waar deze service voor geldt.

[ Voor 38% gewijzigd door Taigu op 21-01-2013 12:30 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Taigu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:56:
Inleveren bij een DHL punt is nog altijd beter dan naar Rotterdam rijden (Correct).
Zouden er kosten voor jou aan verbonden zijn, via DHL?

Begrijp ik nou goed dat je ook een HTR-9900 set hebt en je receiver kapot is,of heb je een losse AVR-9900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Ben net teruggebeld door Correct servicedesk.
Ze sturen woensdag iemand langs om de woofer op te halen.
Zodra de woofer terug is bij hun, versturen ze een nieuwe.
Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Dit pakket van Htr9900 ziet er echt goed uit. Was dit pakket voor deze prijs er maar eerder geweest dan had ik die zeker aangeschaft.

Wat jammer dat er veel problemen zijn met de Sub. Weet iemand waardoor dat komt? Slechte productie? Kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 413389 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:53:
Was dit pakket voor deze prijs er maar eerder geweest dan had ik die zeker aangeschaft.
Hij is al bijna 2 jaar voor 699 a 799 bij Correct in de dump, maar je hebt het niet geweten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

de HTR9000 was Philips poging een zet te doen op de high end markt. De onderdelen moesten allen top of the line zijn en ervoor zorgen dat Philips mee kon doen. De passende prijs ca 2400 euro en de premium garantie moesten de zaak completeren. Helaas wil niemand daar Philips en denk je aan andere merken en dus werd de set behalve in Duitsland nergens aangeboden voor zover ik weet.

Nu zit hij in de dumpsfeer en zelfs de losse componenten zijn een veelvoud waard.
Of de sub een structureel probleem is kan alleen een correctmedewerker of philips zelf vertellen lijkt me.

Je hebt twee jaar garantie dus een bult kun je er nooit aan vallen. Reparatie, omwisselen of geld terug gedurende twee jaar: mooi toch.. Het blijft hoe dan ook een topset!

Wel even aandringen op de beloofde service, dat kost ze kennelijk toch wat moeite na die giga afschrijving die Philips reeds gedaan heeft op dit mislukte avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Op t duitse forum ook wat mensen met woofer issues http://www.hifi-forum.de/viewthread-101-1207-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Ok. Bedankt voor de info. Ik heb 5 jaar geleden een hele berg spullen gekocht. Ik heb dit toen idd niet geweten. Wel jammer want het ziet er echt premium uit. Zeker de luidsprekers. Je zou bijna die set kopen en dan de versterker weer verkopen en de rest op mijn Denon aansluiten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Het is een model uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen voor de luisprekers had ik al graag die 700 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Heb je correct al gebeld freddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde even jouw ervaring afwachten, maar morgen ga ik ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Vandaag kwamen er twee postNL figuren aan de deur om de woofer op te halen. Ze wilden hem echter niet meenemen omdat de doos te groot was. Telefonisch Correct ingeschakeld en vanmiddag komen ze (postNL) alsnog de doos ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Vandaag aan de slag geweest met het zoeken van de beste aansluitingsmogelijkheid van de mediabox + tv + htpc.

Nadeel is dat bij mijn tv (LG) het geluid *later* is dan het beeld. De lip sync delay in de receiver werkt hier dus niet voor. In de tv zelf kan ik wel een negatieve lip sync delay instellen om het op te lossen.

Echter alles zit nu op 1 HDMI poort, dus die negatieve delay is er dan ook als ik een andere source kies op de receiver (bv HTPC). Dus dat schiet dan weer niet op.

Ik heb toen geprobeerd de mediabox rechtstreeks op de tv aan te sluiten en het geluid van de TV naar de receiver te leiden met een optische kabel.
Dit werkt op zich goed, echter mis je dan weer het OSD van de receiver.
Of ik dit erg vind weet ik niet, maar ik heb toen geprobeerd een combinatie te maken.

De mediabox vvia HDMI naar de receiver en dan via HDMI naar de tv.
Dan geluid van TV terug naar receiver via optische kabel.
In de receiver kies ik dan bij de source (3) optical 1 als geluid.
Helaas werkt dit niet, omdat de receiver in dit geval het geluid wat van de mediabox komt *niet* doorstuurt naar de tv. De tv kan dan dus ook niks terugsturen naar de receiver.

Ik zie dat er een hardcoded tv aansluiting/instelling is die als geluid coaxial tv gebruikt.
Ik denk echter dat al zou ik een coaxiale aansluiting op mijn tv hebben voor audio uit, ik dan hetzelfde probleem heb omdat de receiver het HDMI geluid tegenhoud.

Tips?

EDIT: Kan het ook radicaal anders doen en mijn tv als centrale hub gebruiken, ipv de receiver.
Dus eerst alles naaar de TV via HDMI en dan optical naar de receiver voor de audio.

[ Voor 13% gewijzigd door Opperpanter2 op 23-01-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Opperpanter2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:04:
[...]

Inleveren bij een DHL punt is nog altijd beter dan naar Rotterdam rijden (Correct).
Zouden er kosten voor jou aan verbonden zijn, via DHL?

Begrijp ik nou goed dat je ook een HTR-9900 set hebt en je receiver kapot is,of heb je een losse AVR-9900?
Inleveren of naar Rotterdam is net hoe je het bekijkt. Voor hetzelfde geldt kom je er wekelijks in de buurt ;) Anyway, mijn receiver wordt opgehaald door E-Care en ik krijg een leenmodel. Ik heb een HTR9900 waarvan de receiver stuk is. Gelukking nog enkele maanden garantie.

Voor de technische onderlegden, de service manual van de HTR9900 :7 wie-o-wie gaat de NAD-T-747 firmware flashen? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 24-01-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Heeft iemand de firmware files zelf al ergens gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Ben aan het twijfelen om deze nog aan te schaffen, heb eigenlijk pas een nieuwe speakerset (jamo s426) gekocht en volgende stap was mijn 10 jaar oude yamaha receiver te vervangen... na een lange zoektocht voor recensies van verschillende yamaha's, denon's en onkyo's toevallig op dit topic uitgekomen en meteen gewonnen voor het verhaal :)

Dus vraagje voor de eigenaars, zijn jullie tevreden van het geluid (tegen een prijs van 700 euro) of zouden jullie dan toch opteren voor een moderne (mid range) versterker met de nieuwste technieken (3d, usb, lan verbinding,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Misschien wel aardig om de firmware versies te vergelijken. De mijne:

code:
1
2
3
M-1.06
D-1.2.8
V-1.16

Procedure: AM Radio aanzetten, Surround knop ingedrukt houden. Niet op FM doen, want dat is een factory reset.

Voorbeeld van een T747:

code:
1
2
3
M: 1.36E
D: 1.0.4
V: 1.40E

@phlnoodle ik mis 3d of usb niet, gebruik ik niet of via XBMC. LAN is wel een beetje jammer, had graag de receiver met een app aangestuurd. Verder ben ik erg tevreden met de set, niet in de laatste plaats vanwege de maat en afwerking van de speakers, de vouw wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

3D video werkt gewoon. ARC niet
Geluid is fantastisch, echte hoogwaardige high end.
receiver is misschien wat gedateerd maar beest van techniek die gewoon werkt. De upscaling van SD werkt ook nog heel behoorlijk. Veel oude DVD die ik had waren niet meer om aan te zien met gewenning aan HD Met Farouda werkt het heel behoorlijk, prima kwaliteit.
Los van de omvang de set ( en die is gigantisch!) ben ik uitermate tevreden. Voor dat geld krijg je absoluut niks beters.

NAD T747 codes: http://nadelectronics.com...ip%7CT747%20RS232%20Codes

taigu: naast de surroundknop moes tik ook nog op pijltoets rechts drukken om dezelfde data te zien die jij hebt.
Heb je toegang tot NAD firmware?

[ Voor 22% gewijzigd door SED op 24-01-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Het pakket is inderdaad een mooi palletje vol :) Ik heb verder geen toegang tot enige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
@ taigu

Bedankt voor de reactie! Hoe vind je de speakers/receiver klinken in stereo... aangezien surround meestal wel ok klinkt bij de meeste versterkers/degelijke speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Vooral niet op mijn gehoor afgaan, ik ben geen audiofiel. Voor mij klinken ze goed genoeg, maar ga vooral zelf luisteren. Ik denk dat Correct nog wel een demosetje zal hebben staan. Als je reviews van de NAD T 747 zoekt, dan zul je zien dat de stereo performance wel in orde is.

Nog een aanvulling op mijn eerdere post, in tegenstelling tot SED gebruik ik HDMI helemaal niet op de receiver. De "beeldoptimalisatie" is namelijk niet uit te zetten, waardoor ik het direct beeld van XBMC op mijn TV prettiger vind. Al kan dat ook aan mijn instellingen liggen. Het is misschien wel een mogelijk nadeel, maar voor mij geen issue, ik heb de set voornamelijk gekocht voor het geluid en design.

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 25-01-2013 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Receiver is ook los te koop bij correct, 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
SED schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:44:
3D video werkt gewoon. ARC niet
Fullhd 3d zoals op meeste bluerays werkt niet.
SBS 3D wat eigl half hd is werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correct gebeld, ik moet mijn subwoofer opsturen/terugbrengen.
Morgen dus weer een lange rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Omdat je hem al n tijdje hebt? Of omdat je in belgie woont?
Die van mij wordt maandag opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook nog een adres(bon) in Nederland, maar ik wil nog eens door de winkel lopen, mooi spul allemaal.
En aangezien ik al zo'n 100.000 km per jaar maak, kan dit ritje er ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ingeleverd, nu maar wachten op een telefoontje/mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opperpanter2 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:02:
Omdat je hem al n tijdje hebt? Of omdat je in belgie woont?
Die van mij wordt maandag opgehaald.
Heb je al iets gehoord ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
De nieuwe Woofer is gisteren opgestuurd. Volgens de tracking code bevind het pakket zich nog in n sorteer centrum van postnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt ie door correct opgestuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Ja toen de kapotte binnenkwam hebben ze meteen een nieuwe verstuurd. In dezelfde doos.
Het valt onder DOA death on arrival. Denk dat t daarom zo soepel gaat. Jij nog niks gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, afgelopen zaterdag al binnengebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij wordt opgestuurd naar de service afdeling van de leverancier.
Duurt weer langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Die van mij is binnen. Doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een nieuwe gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Als ze de versterker los verkopen?
Dan ook de speakers los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

nope, de avr lijn is gewoon los te koop. de speakers maken deel uit van de htr set. niet los te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Set kopen en dan de avr verkopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen voor die speakers had ik het geld al over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495206 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:25:
Hij wordt opgestuurd naar de service afdeling van de leverancier.
Duurt weer langer.
Nog niks gehoord. :X

Mail gehad van Correct.
Kan de subwoofer ongerepareerd terughalen, krijg dus geen nieuwe.
Ter waarde ??? van de sw kan ik iets vergelijksbaar uizoeken, daar heb ik toch niks voor ?
En kun je zomaar elke subwoofer bij dit systeem paatsen.
Ik weet niet of ik dit allemaal zo "correct" vind. :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 495206 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:59:
Mail gehad van Correct.
Kan de subwoofer ongepareerd terughalen, krijg dus geen nieuwe.
Ik denk dat Philips alleen complete sets uitverkoopt en dat ze door de voorraad losse componenten heen zijn. Als reparatie dan niet lukt, zullen ze een vervangende sub proberen aan te bieden. Opzich heb jij gewoon recht op een deugdelijke reparatie of vervanging, maar als dat niet kan is de hele set omruilen denk ik de enige optie. Je hoeft in ieder geval geen genoegen te nemen met hun oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Kan je niet rechtstreeks met philips bellen? Andere mensen in t topic hadden op die manier betere ervaringen. Wel een raar verhaal, hele set omruilen moet altijd kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Pecies, meld hem aan bij Philips en laat hem ophalen door e-care. Overigens is voor mijn receiver ook geen vervangend onderdeel meer beschikbaar (het bord dat defects is dan), ben benieuwd wat ze gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Taigu op 16-02-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hij is volgens mij naar philips gegaan.
Receivers verkopen ze ook los, 299 euro.
Zou zo'n subwoofer niet te maken zijn, eventueel met andere onderdelen, het gaat mij om de kast, want die is wel heel erg mooi,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 495206 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:04:
Zou zo'n subwoofer niet te maken zijn, eventueel met andere onderdelen, het gaat mij om de kast, want die is wel heel erg mooi,
Hangt er vanaf wat er kapot is, maar iemand met wat electronica-kennis en de juiste apparatuur kan 'm zeker maken. Eventueel kun je gewoon een compleet nieuwe plate-amp in die kast hangen en dan gebruik je alleen de originele kast en luidspreker :) Maar een goeie amp kost afhankelijk van het vermogen zo'n 100 tot 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, voor een goede subwoofer ben je toch ook wel enkele honderden euro's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Anoniem: 495206 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:04:
Maar hij is volgens mij naar philips gegaan.
Receivers verkopen ze ook los, 299 euro.
Of het apparaat naar Philips (e-care) is gegaan zou ik wel even dubbelchecken. Dat ze nog wel complete sets op voorraad hebben, maar hier geen onderdelen uit willen leveren is ergens wel te begrijpen, maar geeft de voorgestelde oplossing wel een wrang sausje. Ben het met je eens dat design van de set een belangrijk onderdeel is, zie anders de eerder gesposte servicemanual hoe je de sub zelf zou kunnen voorzien van andere onderdelen.

De receiver staat nu trouwens voor 499,- op de Correct site :s

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 16-02-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag naar correct geweest.
Oude subwoofer stond er niet, philips geeft hem niet vrij omdat ze hem crediteren (policy).
Ik mocht een andere subwoofer uitzoeken, alleen wist niemand ter waarde van.
Uiteindelijk hebben ze besloten om een nieuwe philips subwoofer uit de doos te trekken.
Ik blij en heb gelijk nog een Alain Miki 3d-bril weten te scoren voor 115 euro, nergens zo goedkoop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Lekkere bureaucratie bij Philips, maar goed nu heb je toch n nieuwe. Best correct die gasten van correct uiteindelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Goed dat het is opgelost. Om maar eens wat inhoudelijker te posten over de set. Eerder gaf ik aan liever geen gebruik te maken van de beeldoptimalisatie van de AVR9900, voorheen had ik mijn htpc dus direct aangesloten op de tv via hdmi en de receiver via een optische kabel.

Om toch gebruik te kunnen maken van DTS-HD Master en TrueHD nu XBMC dit dit ondersteunt, heb ik een actieve hdmi splitter aangeschaft voor een paar tientjes. Deze hangt nu tussen mijn htpc en TV + receiver. Receiver staat op hdmi output 1 van de splitter, dus nu DTS-HD Master en geen fratsen aan mijn video (zoals slecht switchen tussen 24hz en 60hz).

Splitter 1
Splitter 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Lekkere bureaucratie bij Philips, maar goed nu heb je toch n nieuwe. Best correct die gasten van correct uiteindelijk :-)
Philips zal bij gebrek aan geslaagde reparatie altijd de leverancier crediteren. ( de enige optie die overbrlijft)
Die leverancier ( correct dus nu) geeft je vervolgens de opties: je geld terug te krijgen of een nieuwe set te ontvangen.
In dit geval dus een sub uit een set gehaald net zoals bij mij. Die ene vreemde mail zorgde kennelijk voor verwarring bij je. Correct moet dus beter communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Taigu, wat is jouw probleem met Faroudja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
(Bijna) alles wordt ge-upscaled naar 1080p/60Hz, ik wil dat BlueRays in 24Hz/fps naar mn TV worden gestuurd zodat deze het omzet in 120Hz.

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 17-02-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was inderdaad wel verwarrend, toen ze zeiden dat de subwoofer niet meer terug zou komen zag ik de bui al hangen, met een computersubwoofertje de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Hieronder nog de review van FeaR, waardoor ik me afvraag wat jullie met de bekabeling hebben gedaan, de standaard geleverde gebruikt of vervangen door andere?
FeaR schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:42:
[...]

Doe eens zoeken op "HTR9900" op het forum, zijn wat topics waar dat naar voren is gekomen. Geloof dat ik nog ergens een paar regels er over hebt getypt.

quote:

Mocht je nog interesse hebben, voor 700 euro is het inderdaad een erg leuke set. Al zitten er wel wat minpuntjes aan. Zo mist de subwoofer een "auto-on", voor sommigen een belangrijk punt. In het begin kreeg ik de subwoofer niet goed afgesteld, maar dat bleek te liggen aan een niet goed werkende knop op de subwoofer. Maatje bij wie de set staat heeft het nu wel voor elkaar. Maar terug naar het geluid. Gelukkig zijn er vier zuilen die lekker laag gaan en een basreflex hebben. Idem met de twee kleine speakers. Dus met 99% van de muziek zal je de subwoofer niet missen. Jammere van de zuilen is wel dat het hoog wat schel is. Kan wellicht wat minder worden in de loop van de tijd, maar Diana Krall was gewoon te schel in het hoog. De "s" was scherp en niet plezierig om naar te luisteren. CD van Wende- No 9 klonk dan wel weer heerlijk en zacht. Verder was de soundstage toch erg goed te noemen. Muziek van Roger Waters kom goed tot zijn recht met een correcte plaatsing van de instrumenten. Ook Dire Straits met Brothers in Arms klonk goed. Ik miste het laag in sommige nummers wel, maar dat is meer omdat ik weet hoe het thuis klinkt met mijn Velodyne SPL-1200 Ultra er naast. Als je die niet gewend bent dan speelt de Philips gewoon zeer netjes. Qua componenten zit het sowieso goed: Peerless HDS 106 woofertjes en Vifa tweeters. Waar de set wel last van heeft is dat je tussen 50Hz en 2.7KHz vrij abrupte overgangen hebt. En het midden is duidelijk minder dan de rest. Dat komt ook uit metingen die door Exirion zijn gedaan.

Qua receiver zie je wel dat het een Philips is. Zo is het menu echt zeer basic en valt er weinig in te stellen. Crossover van de subwoofer instellen kan al niet en ook een EQ zelf instellen mag je niet doen. Alles is default of wordt afgesteld door de bijgeleverde microfoon. Idem met de remote, denk dat de remote van Zone 2 van mijn Denon nog meer knoppen heeft dan heel de remote van de HTR9900. Leuk detail is ook de resetknop op de receiver welke je niet vaak ziet. Toch een teken dat het meer een setje is voor de gewone consument. Verder is het menu heel Philips: zo onlogisch als de pest. Waar je in het ene submenu moet bevestigen met enter of enter moet gebruiken om een menu in te gaan is het in het andere menu een pijltje wat een bepaalde kant op moet. Maar op een menu zal ik een receiver nooit afwijzen, je duikt één keer in het menu en that's it.

De bekabeling is ook wat apart. Lengtes die worden geleverd is meer dan genoeg en op het oog ziet de kabel er ook stevig uit. Zo op het oog zou je ook zeggen dat het minstens 2 x 4mm² is wat Philips levert. Helaas is dat puur de mantel, want aan de eindes zit 2 x 1,0mm². Je hebt dus hele dikke kabels door de kamer lopen die voor 99% uit mantel bestaan. Had dan de kern dikker gemaakt of de mantel dunner. Dit ziet er niet uit. Vastzetten in te terminals aan de kant van de receiver was dan ook een hel. Aan de kant van de speakers was het ook niet je van het aangezien we zelf wat terminals goed de speaker in hebben gedraaid. Subwooferkabel was er eentje van type nog-minder-dan-een-dropveter en Philips wil ook dat je de subwoofer maximaal twee meter van de receiver vandaan zet. Langer was de kabel ook gewoon niet. Tegen mijn verwachting in stoorde de kabel overigens niet.

Op zich maar een paar kleine puntjes en natuurlijk kan het beter. Maar als je ziet wat je voor 699 euro binnenhaalt is het nog steeds een no-brainer. Want die speakers is echt niets mis mee als de klank je aanstaat of je een heel andere muzieksmaak hebt dan wat ik heb geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Nu online
Ik gebruik gewoon meegeleverde kabels. Wat win ik met andere/dikkere kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Opperpanter2 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:43:
Niets noemenswaardigs eigenlijk. Of je moet geloven dat elke type en merk kabel een aparte klank kan hebben, maar voor die discussie is zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 in het leven geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Opperpanter2 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:43:
een dunnere portemonnee en geen verschil in geluid.
Bijgeleverde kabels zijn goed, als ze de juiste lengte hebben tenminste voor jouw inrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Laatst online: 23-06 21:22

strompel

PSN: jansoe13

kijk eens aan: een heel topic over de 9900.

ik ben ook in het bezit van deze set, en heb twee subs staan en met beide geen problemen,

voor de mensen die losse speakers uit deze set willen aanschaffen, op marktplaats zag ik ze van de week nog langskomen, en volgens mij zaten twee zuilen daarvan nog in de verpakking.

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:35
Ik heb wel interesse in deze set, maar in hoeverre is het een verbetering t.o.v. de set die ik nu heb (s606hcs3)? Gebruik 'm vooral voor films maar wil ook goed muziek kunnen luisteren (rock/metal). Iemand hier toevallig ervaring met beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Bastard, geen idee hoe je set nu klinkt ( deze?: http://www.jamo.com/speak...ema-systems/?sku=S606HCS3 )
Maar met een 7.1 systeem met echte sub en luidspeakerzuilen waarvan de losse onderdelen al duurder zijn dan jouw set heb je een geweldenaar in huis.
Films is fenomenaal en ook de metal (zoon) doet het prima.. tenminste de weergave.. het genre 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:35
Mijn set klinkt nu al niet verkeerd hoor (s606-jes zijn niet voor niets populair ;)), zit ook een goede receiver en kleine sub bij). Heb ook niet echt klachten en in principe is het ook niet nodig, maar dankzij de prijs toch aan het twijfelen. Maar gezien rotterdam totaal niet in de buurt is en het ook niet nodig is, wilde ik toch eerst even kijken of iemand toevallig ervaring met beiden heeft.

edit: andere speakers mogen ook, waar ik uitgebreid naar heb geluisterd zijn: B&W 683/684, monitor audio bx en rx serie, wharfedale's 9 en 10 serie, klipsch, Phonar moonlight, quadral m4 en natuurlijk de Jamo's.

[ Voor 21% gewijzigd door Bastard op 04-03-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:21

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Opperpanter2 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:00:
Vandaag aan de slag geweest met het zoeken van de beste aansluitingsmogelijkheid van de mediabox + tv + htpc.

Nadeel is dat bij mijn tv (LG) het geluid *later* is dan het beeld. De lip sync delay in de receiver werkt hier dus niet voor. In de tv zelf kan ik wel een negatieve lip sync delay instellen om het op te lossen.

Echter alles zit nu op 1 HDMI poort, dus die negatieve delay is er dan ook als ik een andere source kies op de receiver (bv HTPC). Dus dat schiet dan weer niet op.

Ik heb toen geprobeerd de mediabox rechtstreeks op de tv aan te sluiten en het geluid van de TV naar de receiver te leiden met een optische kabel.
Dit werkt op zich goed, echter mis je dan weer het OSD van de receiver.
Of ik dit erg vind weet ik niet, maar ik heb toen geprobeerd een combinatie te maken.

De mediabox vvia HDMI naar de receiver en dan via HDMI naar de tv.
Dan geluid van TV terug naar receiver via optische kabel.
In de receiver kies ik dan bij de source (3) optical 1 als geluid.
Helaas werkt dit niet, omdat de receiver in dit geval het geluid wat van de mediabox komt *niet* doorstuurt naar de tv. De tv kan dan dus ook niks terugsturen naar de receiver.

Ik zie dat er een hardcoded tv aansluiting/instelling is die als geluid coaxial tv gebruikt.
Ik denk echter dat al zou ik een coaxiale aansluiting op mijn tv hebben voor audio uit, ik dan hetzelfde probleem heb omdat de receiver het HDMI geluid tegenhoud.

Tips?

EDIT: Kan het ook radicaal anders doen en mijn tv als centrale hub gebruiken, ipv de receiver.
Dus eerst alles naaar de TV via HDMI en dan optical naar de receiver voor de audio.
Sinds vandaag ook de eigenaar van de HTR9900. Het ff geduurd hem aan te sluiten zonder de kabels nog achter de plinten weg te werken maar hij doet het .... De radio dan.. hahha.
Nog geen audio kabel om van me TV naar receiver te gaan. Wel zo handig met een tv die wel DLNA heeft.

Hoe heb je het uiteindelijk aangesloten ?

TV bij mij is nou monitor uit. TV decoder HDMI in. Moet morgen ff een audio kabel ( hoe heet dat trouwens digitale audio of optische ? ) kopen voor TV naar receiver. Zal dan ook even mijn PC beneden zetten voor de 3d surround films.

Heb er nou al 5.1 van gemaakt aangezien die grote zuilen niet achter mijn bank passen. Is dat trouwens erg ? Heb hem namelijk nou met mijn via de surround aangesloten en met de EQ automatisch ingesteld, merkte hierbij dat ik de speaker naast me bijna niet hoorde of is dat door verkeerde plek van de mic ? Nah Morgen verder testen me buren vinden dit tijdsstip vast niet ideaal.

Sub trouwens nog niet gehoord .... nog geen 5.1 materiaal bij testen met mic deed ie ook niks .... hopen dat ik geen DOA heb morgen is testen met 5.1 sound al lijkt me die mic test dat wel te kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

caanova1984 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:13:
[...]
TV bij mij is nou monitor uit. TV decoder HDMI in. Moet morgen ff een audio kabel ( hoe heet dat trouwens digitale audio of optische ? )
Hoe het kabeltje heet ligt aan de versie die je moet hebben ;) Keuze is veelal of een Optische Toslink of een Digitale Coax. Beide doen digitale audio, je moet alleen weten welke uitgang de TV heeft.
Zal dan ook even mijn PC beneden zetten voor de 3d surround films.
3D doet de HTR9900 dus niet, dit in verband met het missen van HDMI 1.4 wat nodig is voor 3D. Full HD 3D that is, SBS wil nog wel lukken.
Heb er nou al 5.1 van gemaakt aangezien die grote zuilen niet achter mijn bank passen. Is dat trouwens erg ?
Maakt niet uit, al sluit je maar twee speakers aan. Let wel dat de plaatsing van de rears in 5.1 wat anders is dan in 7.1.

Pagina: 1 2 Laatste