Vandaag aan de slag geweest met het zoeken van de beste aansluitingsmogelijkheid van de mediabox + tv + htpc.
Nadeel is dat bij mijn tv (LG) het geluid *later* is dan het beeld. De lip sync delay in de receiver werkt hier dus niet voor. In de tv zelf kan ik wel een negatieve lip sync delay instellen om het op te lossen.
Echter alles zit nu op 1 HDMI poort, dus die negatieve delay is er dan ook als ik een andere source kies op de receiver (bv HTPC). Dus dat schiet dan weer niet op.
Ik heb toen geprobeerd de mediabox rechtstreeks op de tv aan te sluiten en het geluid van de TV naar de receiver te leiden met een optische kabel.
Dit werkt op zich goed, echter mis je dan weer het OSD van de receiver.
Of ik dit erg vind weet ik niet, maar ik heb toen geprobeerd een combinatie te maken.
De mediabox vvia HDMI naar de receiver en dan via HDMI naar de tv.
Dan geluid van TV terug naar receiver via optische kabel.
In de receiver kies ik dan bij de source (3) optical 1 als geluid.
Helaas werkt dit niet, omdat de receiver in dit geval het geluid wat van de mediabox komt *niet* doorstuurt naar de tv. De tv kan dan dus ook niks terugsturen naar de receiver.
Ik zie dat er een hardcoded tv aansluiting/instelling is die als geluid coaxial tv gebruikt.
Ik denk echter dat al zou ik een coaxiale aansluiting op mijn tv hebben voor audio uit, ik dan hetzelfde probleem heb omdat de receiver het HDMI geluid tegenhoud.
Tips?
EDIT: Kan het ook radicaal anders doen en mijn tv als centrale hub gebruiken, ipv de receiver.
Dus eerst alles naaar de TV via HDMI en dan optical naar de receiver voor de audio.
[
Voor 13% gewijzigd door
Opperpanter2 op 23-01-2013 15:15
]