Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Apart. Via HDMI ARC dan wel S/PDIF kan je niet verder dan twee kanalen op PCM dus meer dan stereo zou deze weg niet moeten kunnen bieden.

[...]

Snap ook inderdaad niet waarom dit niet werkt.

Top! :)
Ik durf niet te zeggen of via S/PDIF en dan naar een DAC wel zou werken. In theorie wel maar aangezien het deel van PCM ook niet matcht met de theorie...
Het is opgelost iig. Kreeg nog een lekker mailtje van sony.
Opties als de software vernieuwen. Even terug naar fabrieksinstellingen. Of mijn kabels vernieuwen. Dat kon weleens helpen.
Met nog tig vragen. Die al beantwoord werden in mijn orginele mail. Dus die is ook maar half gelezen door hun. Jammer.
Maar jij bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeties
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-01-2022
Heb een NAD T758 uit 2015 later aangevuld met een bluoskit.

Laatste dagen bezig geweest mijn Apple Music Bibliotheek af te spelen via HDMI vanaf een Mac Mini uit 2018, welke draait op het laatste MacOS Monterey, dus kan nu ook kiezen voor Dolby Atmos.

Bij Audio midi setup gekozen voor 8 kanalen 48 k resolutie, als ik nu een Dolby Atmos muziekbestand speel zie ik op de Mac netjes het Dolby Atmos Symbool, en in het display van de NAD 3/4.1 48k, maar hij speelt alleen maar direct of stereo downmix af.

In de listening mode setup is Dolby ingevuld naar Dolby Music, als ook de regel onder PCM.

Ik krijg dus bij het afspelen slechts stereo, en geen surroundgeluid.
Het bijzondere is dat ik in de audio midi setup in het menu speakersconfiguratie wel een testgeluid kan doorsturen naar de surroundgeluid speakers en die hoor ik.

Heb ik ergens een verkeerde instelling? Of laat NAD me in de steek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 10:17
Nou, bereid je voor.. een vraag over het werkend krijgen van een IR-verlenger op mijn NAD C368, want, wij kijken al maanden met het deurtje open en vriendinlief wordt daar toch niet zo blij meer van :+

Ik heb inmiddels 3 kabeltjes getest zoals deze, werken allemaal niet (zowel met 1 polige en 2-polige jack). Daarna dit setje van Nedis, werkte ook niet.

De verkoper komt telkens met wisselend advies aka weet het ook niet meer.

Iemand hier die wel de gouden tip heeft welk kabeltje werkt op de C368?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 10:12

xdb

Isaja schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:10:
Nou, bereid je voor.. een vraag over het werkend krijgen van een IR-verlenger op mijn NAD C368, want, wij kijken al maanden met het deurtje open en vriendinlief wordt daar toch niet zo blij meer van :+

Ik heb inmiddels 3 kabeltjes getest zoals deze, werken allemaal niet (zowel met 1 polige en 2-polige jack). Daarna dit setje van Nedis, werkte ook niet.

Ik zou eens zoiets proberen : https://nl.marmitek.com/c...erlenger-usb-gevoed-1-app
Geeft namelijk alleen signaal door en verbind verder niet via de Ir in poort achterin. En persoonlijk vindt ik NAD altijd vervelend met die vier poorten naast elkaar, waardoor verkeerd prikken nog wel eens wil 🤣.
Ben benieuwd of dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Peeties schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:11:

Bij Audio midi setup gekozen voor 8 kanalen 48 k resolutie, als ik nu een Dolby Atmos muziekbestand speel zie ik op de Mac netjes het Dolby Atmos Symbool, en in het display van de NAD 3/4.1 48k, maar hij speelt alleen maar direct of stereo downmix af.
Dat klopt toch. Een meerkanaals bron kan je versterker alleen maar 1 op 1 naar je surrounds sturen (direct) of downmixen naar stereo.
In de listening mode setup is Dolby ingevuld naar Dolby Music, als ook de regel onder PCM.
Dolby Music is een manier om een stereo-bronsignaal om te zetten naar surround. Dat werkt dus alleen met stereobronnen.
Ik krijg dus bij het afspelen slechts stereo, en geen surroundgeluid.
Als je een atmos-signaal instuurt, de versterker geeft "3/4.1 48k" aan en hij staat in "direct" dan zou je gewoon surround moeten hebben. Heb je getest of er dan geluid uit de surrounds komt?

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 17:14
Isaja schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:10:

In de handleiding spreekt men over Xantech. En anders een harmony met RF kopen. Gaat zelfs door beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik wil een NAD T778 gaan aanschaffen. Kan iemand mij vertellen of je de album art te zien krijgt op het display als je Apple Music afspeelt via AirPlay? Ik wil namelijk gebruik blijven maken van Apple Music en niet overstappen naar Tidal of iets anders…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 10:17
xdb schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Ik zou eens zoiets proberen : https://nl.marmitek.com/c...erlenger-usb-gevoed-1-app
Geeft namelijk alleen signaal door en verbind verder niet via de Ir in poort achterin. En persoonlijk vindt ik NAD altijd vervelend met die vier poorten naast elkaar, waardoor verkeerd prikken nog wel eens wil 🤣.
Ben benieuwd of dit het oplost.
Thanks die heb ik nog niet geprobeerd, ga ik checken
monkyo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:27:
[...]

In de handleiding spreekt men over Xantech. En anders een harmony met RF kopen. Gaat zelfs door beton.
Xantech was ik nog niet tegengekomen, merci. Ik laat het hier wel even weten als het gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
Ik heb een vraag die misschien enigzins verwant is aan die van bowldave. Heb een C338 via toslink op een Samsung 50Q80A. De samsung ondersteunt geen DTS maar de nad lijkt dit ook niet te doen (of de samsung stuurt hem uberhaupt niet door). Instellingen voor toslink zijn summier.
Ik zit, ook vanwege de gebruiksvriendelijkheid, te denken om over te stappen op een D 3045. Dan heb ik hdmi arc. De samsung kan ik dan op passthrough zetten. Ik kan echter nergens vinden met welke formaten audio de 3045 overweg kan op die manier. Zou DTS en dergelijke (atmos etc.) dan weer werken? (in stereo uiteraard).
Heb NAD hierover gemaild maar antwoord laat op zich wachten.
Iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik denk dat die helemaal geen codecs ondersteund enkel pcm. (buiten de mqa en andere high ress codecs)
Het word nergens aangegeven maar ook op het apparaat staat nergens zon dolby of dts merk tekentje.
Ook zou dat niet nodig zijn in dit geval want het is een stereo versterker/dac die kan niks met DTS of Dolby.

Overigens wel een leuk apparaat, Kan je een mooi high res setup mee maken voor bij de pc o.i.d.

[ Voor 20% gewijzigd door h4ze op 28-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
PCM is prima als ik dan via hdmi arc maar geluid krijg bij films met dts codec. Op het moment met de C338 via toslink krijg ik alleen maar 'audio codec not supported' te horen op de tv.
Ik denk dat ik maar eens een 3045 ga bestellen en ga proberen hoever ik er mee kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:34
Voor de bezitters van de Powernode (model N330 , nieuwste model):

Ik wil een Powernode in mijn bijna klare cinewall inbouwen om o.a. af en toe het tv geluid over de luidsprekers mee te laten lopen.
Ik lees echter her en der dat er lipsync issues met een vertraging van 50 ms.

Zijn er mensen die het tv geluid via optical van de tv laten meelopen en ervaren ze problemen of lipsync issues?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:01
wamelr schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:42:
Ik wil een NAD T778 gaan aanschaffen. Kan iemand mij vertellen of je de album art te zien krijgt op het display als je Apple Music afspeelt via AirPlay? Ik wil namelijk gebruik blijven maken van Apple Music en niet overstappen naar Tidal of iets anders…
Apple Music wordt niet native ondersteund door BluOS. Dus zal je streamen via AirPlay. Afhankelijk van embedded Album Art zou het moeten lukken, maar ik heb geen Apple Music om het te testen. Misschien even in BluOS forum horen?
Spotify werkt iig probleemloos net zoals Tidal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosscope
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-06 11:37
Het probleem met uitvallen/remappen van de center speaker op mijn t777v3 is opgelost.

In eerste instantie trad het een of twee keer per week op en dat werd steeds vaker tot meerdere malen in iedere film bij gebruik van atmos/dts:x of de upmixers.

Hifi Klubben heeft het toestel naar Denemarken gestuurd voor een grondige inspectie en daar kwamen ze tot de conclusie dat er inderdaad een defect was. Geen idee wat de oorzaak was maar ze hebben het apparaat total loss verklaard.

Ik heb een zeer net aanbod van Hifi Klubben gehad voor een t778 wat ik niet kon weigeren, die staat nu te pronken in de woonkamer 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY8cwJwBtuNVV1sQtr-qM_MU5Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRlq0SkXqAwn63e4MkCu00Am.jpg?f=fotoalbum_large

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
wamelr schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:42:
Ik wil een NAD T778 gaan aanschaffen. Kan iemand mij vertellen of je de album art te zien krijgt op het display als je Apple Music afspeelt via AirPlay?
Bij mij werkt het prima. Muziek starten vanaf apple music op mijn iphone, t778 selecteren in airplay en de receiver gaat automatisch aan en de coverart verschijnt net als via bluos.

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien een overbodige vraag hoor, maar wordt die apparatuur niet te warm in dit behuizing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Als ik nou binnenkort zou moeten upgraden... NAD heeft kennelijk sinds kort een nieuw model uit, de C700. Kortgezegd een goedkopere versie (nog steeds niet goedkoop, 1500,-) van de M10 (die met 3000,- nog een pak duurder is).

Afbeeldingslocatie: https://static.hifiklubben.com/4a79e7/globalassets/product-images/na/nadc700gr_o_2.jpg?width=500

Heb nu een T757 staan, die bevalt overigens prima maar de extra draadloze connectiviteit zou erg welkom zijn.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50
JdBn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:11:
Als ik nou binnenkort zou moeten upgraden... NAD heeft kennelijk sinds kort een nieuw model uit, de C700. Kortgezegd een goedkopere versie (nog steeds niet goedkoop, 1500,-) van de M10 (die met 3000,- nog een pak duurder is).

[Afbeelding]

Heb nu een T757 staan, die bevalt overigens prima maar de extra draadloze connectiviteit zou erg welkom zijn.
Helaas geen Dirac alleen...

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosscope
willemd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:06:
Misschien een overbodige vraag hoor, maar wordt die apparatuur niet te warm in dit behuizing?
@willemd De achterkant steekt in de trapkast waardoor er meer dan zat ventilatie is. Zie mijn post op het 'post hier je foto's en specs' forum: https://gathering.tweaker...message/68881938#68881938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53

[Afbeelding]

Oeh, leuk apparaat! Zelf eigenaar van een C338, maar ik mis in in mijn setup met vaste PC of NUC op de beamer toch vaak de HDMI poort. Of dat genoeg redenen zijn om mijn setup te upgraden.. not sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
Tomino schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Oeh, leuk apparaat! Zelf eigenaar van een C338, maar ik mis in in mijn setup met vaste PC of NUC op de beamer toch vaak de HDMI poort. Of dat genoeg redenen zijn om mijn setup te upgraden.. not sure :)
HDMI poorten was ook eigenlijk de enige reden waarom ik toen voor een HT versterker gegaan ben, want aangezien ik heb maar twee speakers heb zou een stereo versterker genoeg zijn geweest. Dit is al een behoorlijk tijd geleden dat ik het spul gekocht heb. En niet dat het toen nog niet bestond, maar zonder dan meteen in de echt achterlijk dure versterkers te komen was een HT versterker eigenlijk de enige optie. De T757 heeft dan nog als voordeel dat ie met twee kanalen aangestuurd best wat voor elkaar krijgt, want hoewel die 'maar' 7x 60W is schijnt ie iets van 2 x 90W ofzo te leveren in Stereo :*) Ding weegt dan ook een kilo of 15 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Wat is het voordeel van HDMI op een 2-kanaals apparaat?
Je moet voor zover ik kan zien toch naar PCM omschakelen in de bron.
En meestal is er wel een (optische)digitale uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odepetho
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 05:52
Ok, ik weet dat ik nogal kan zeuren over details, maar ben ik echt de enige die het bloedirritant vind dat de kleur van sommige NAD componenten niet exact hetzelfde is?
Ik heb een C368 en een C568 en de cd speler is duidelijk wat ‘grijzer’, volgens Klubben en NAD valt het binnen de tolerantie……Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk6-6bTFozfRr8SwTpMVBtEc9hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CbL92Vob4FTWMY1zR7BjPZB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door odepetho op 26-02-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:47
Heb hetzelfde, bloed irritant. Klubben zegt dar ze uit verschillende fabrieken komen. En waarom niet even diep… ook zoiets

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• odepetho
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 05:52
Yep, volgens Dali Benelux (de importeur van NAD) is dit acceptabel door de verschillende fabrieken EN "Helaas kunnen deze kleurverschillen voorkomen, door onder andere verschil in temperatuur van de lak en ondergrond op het moment dat de producten worden gespoten, etc.", maken zie die dingen in een kippenschuur ofzo??
Maar goed, het is mooi spul en het klinkt fijn........maar als je ze ziet staan denk je "waarom?" :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58
Wellicht een niet-populaire tip in dit topic, maar als je van het pure en directe NAD-geluid houdt, kijk dan eens verder naar bijv. Arcam. Ik draai nu paar maandjes met een loodzware en solide (maar slanke) SA20 amp. Wat een beest, ook op zeer lage volumes.

Uit nood geboren hoor, want in december overleed mijn C355. CD-speler C545 heb ik nog wel.

Los daarvan was ik sowieso wel klaar met de typische NAD mankementjes: kapotte ledjes, slechte drukknoppen afstandbediening, knoppen op frontpanel in de war (al keer vervangen, en zelfs dan), enz.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:10:
Wellicht een niet-populaire tip in dit topic, maar als je van het pure en directe NAD-geluid houdt, kijk dan eens verder naar bijv. Arcam. Ik draai nu paar maandjes met een loodzware en solide (maar slanke) SA20 amp. Wat een beest, ook op zeer lage volumes.

Uit nood geboren hoor, want in december overleed mijn C355. CD-speler C545 heb ik nog wel.

Los daarvan was ik sowieso wel klaar met de typische NAD mankementjes: kapotte ledjes, slechte drukknoppen afstandbediening, knoppen op frontpanel in de war (al keer vervangen, en zelfs dan), enz.
Er is niet zoiets als "het pure en directe NAD-geluid". Alle versterkers klinken precies hetzelfde als je ze gebruikt binnen het operationele bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Ik ben me aan het oriënteren voor een goede stereo setup.
Ik had een 5.0 setup met Dali IKON speakers icm een Marantz SR7011 receiver.

Nu heb ik de surround en center speakers verkocht en laat alleen de Dali IKON 6 front speakers staan.
Deze worden momenteel nog steeds 'gevoed' door mijn Marantz receiver, deze heb ik mbv Auddysey opnieuw ingesteld met de 2 front speakers en klinkt OK, maar ik heb het gevoel dat er voor muziek meer in de speakers zit.

Ik heb nog een oude NAD T744 staan, deze heb ik ook even weer aangesloten en hoewel het ook daarmee goed klinkt mis ik toch wel wat in het geluid, met name op lagere volumes.
Waarschijnlijk komt dit doordat ik wat gewend ben geraakt aan de room correction van de Marantz. Het spul staat in de woonkamer, dus geen luisterruimte met allerlei toeters en bellen voor de perfecte akoestiek.

Dus oriënteren op iets anders misschien, de NAD C700 lijkt me een goede optie voor mijn gebruik maar ik hoor veel goede dingen over Dirac en ben bang dat de C700 qua geluidsbeeld erg overeen gaat komen met de NAD T744 die ik heb staan en de M10 wordt nieuw wel weer erg prijzig..
Iemand tips voor een goede vervanging? Goedkoper is altijd beter haha dus marktplaats/vraag aanbod tips zijn ook altijd welkom.

En is het in jullie ervaring echt zo dat een AVR receiver voor muziek minder goed klinkt dan een goede stereo versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-08 11:03
Ik heb op dit moment een NAD C368 en daar ben ik heel blij mee, alleen zit ik in mijn achterhoofd met de MDC modules.

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de BluOS en HDMI uitbreidingskaart alleen 1 ding maakt me iets terughoudender.

Beide kaarten lijken outdated vergeleken met de rest van de productlijnen van NAD.

Voor de C399 is er een nieuwere BluOS Kaart naar verluidt met een snellere processor en een snellere DAC zoals in de Node N130 en PowerNode N330. Ook is HDMI2.1 natuurlijk al een hele tijd uit en zijn er al modellen zoals de M33 die het al ingebouwd hebben.

Ik ben dus in dubio of ik moet wachten of nu al in moet springen aangezien er meer tekenen zijn dat er upgrades in de toekomst zijn. De USB insteekkaart is immers nog niet eens zo oud.

Heeft iemand van jullie iets van rumoer vanuit NAD gehoord over upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Weet je zeker dat de M33 HDMI 2.1 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
willemd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 01:04:
Weet je zeker dat de M33 HDMI 2.1 heeft?
Ik zat aan de M10 te denken maar schreef M33. Oeps. C700 heeft ook 2.1 zo ver als ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Nou ja, voor zover ik weet heeft nog geen enkele NAD HDMI 2.1, maar een aantal apparaten heeft wel eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
willemd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:47:
maar een aantal apparaten heeft wel eARC.
Dat is toch pas geïmplementeerd in de standaard vanaf 2.1? Of heb ik dat fout? Nou ja, je snapt in ieder geval wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50
jja2000 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Dat is toch pas geïmplementeerd in de standaard vanaf 2.1? Of heb ik dat fout? Nou ja, je snapt in ieder geval wel wat ik bedoel.
eARC kan ook worden toegevoegd aan 2.0 (geloof 2.0b om specifiek te zijn)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Laatst online: 19-09 13:12
RFdeGroot schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:04:
Ik ben me aan het oriënteren voor een goede stereo setup.
Ik had een 5.0 setup met Dali IKON speakers icm een Marantz SR7011 receiver.

Nu heb ik de surround en center speakers verkocht en laat alleen de Dali IKON 6 front speakers staan.
Deze worden momenteel nog steeds 'gevoed' door mijn Marantz receiver, deze heb ik mbv Auddysey opnieuw ingesteld met de 2 front speakers en klinkt OK, maar ik heb het gevoel dat er voor muziek meer in de speakers zit.

Ik heb nog een oude NAD T744 staan, deze heb ik ook even weer aangesloten en hoewel het ook daarmee goed klinkt mis ik toch wel wat in het geluid, met name op lagere volumes.
Waarschijnlijk komt dit doordat ik wat gewend ben geraakt aan de room correction van de Marantz. Het spul staat in de woonkamer, dus geen luisterruimte met allerlei toeters en bellen voor de perfecte akoestiek.

Dus oriënteren op iets anders misschien, de NAD C700 lijkt me een goede optie voor mijn gebruik maar ik hoor veel goede dingen over Dirac en ben bang dat de C700 qua geluidsbeeld erg overeen gaat komen met de NAD T744 die ik heb staan en de M10 wordt nieuw wel weer erg prijzig..
Iemand tips voor een goede vervanging? Goedkoper is altijd beter haha dus marktplaats/vraag aanbod tips zijn ook altijd welkom.

En is het in jullie ervaring echt zo dat een AVR receiver voor muziek minder goed klinkt dan een goede stereo versterker?
Je kan overwegen een losse stereo eindversterker tussen je T744 en je speakers te hangen; heb ik ook gedaan (T744+C272 en sinds kort Monitor Audio Silver 300) en voor mij was dat een enorme stap vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Mijn C390dd is na een jaar of 9 overleden na een overtuigende “pets” aan de binnenkant. Tijd om te oriënteren naar iets nieuws want ik ben helemaal klaar met dit apparaat. Het is al de derde keer in drie jaar dat hij defect raakt, uiteraard net na de garantieperiode van het apparaat en/of reparatie. Ik ben er nu een beetje klaar mee en zie het niet zitten om nog meer euro’s in reparatie te steken. Dus wordt het nu oriënteren naar iets anders.

Dit is een uitdaging aangezien ik enerzijds teleurgesteld ben met de levensduur van de NAD, maar zij op papier voor mij nog steeds de meest aantrekkelijke vervanger aanbieden: de C399 vanwege de aansluitmogelijkheden en eind versterking. Ik ben echter huiverig en ga nu ook zeker de kans benutten om andere merken te beluisteren.

Alternatieven waar ik over na denk zijn onder andere:
- Naim Uniti Atom (duur en heeft ie genoeg power?)
- Linn DSM (duur en schijnt niet geweldig gebouwd)
- Marantz 40n

Mis ik nog alternatieven? Eigenlijk zou ik ook graag een ouderwetse analoge amp hebben met zo min mogelijk onderdelen die kapot gaan, maar heb geen goede oplossing gevonden om daar dan het hart van een media systeem van te maken en tevens niet de portemonnee leeg te zien lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 15-03-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Meer traditioneel kun je nog kijken naar een NAD C 658 + C 268 voor- en eindversterkercombinatie. Dat is ongeveer net zo duur als een C399 met bluesoundmodule.

En ik zou ook zeker naar surround-receivers kijken - ook als je de extra kanalen niet gebruikt. Die zijn vaak beter bedeeld in functies en aansluitmogelijkheden. En omdat het de apparaten zijn die "iedereen" tegenwoordig wil ligt de prijs-kwaliteitverhouding daar m.i. beter. Ik zou zelf gaan voor een T778 van NAD (ik zit in het bluesound-ecosysteem), maar Marantz en Denon maken in die prijsklasse natuurlijk ook uitstekende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:34
PHiXioN schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:15:
Alternatieven waar ik over na denk zijn onder andere:
- Naim Uniti Atom (duur en heeft ie genoeg power?)
- Linn DSM (duur en schijnt niet geweldig gebouwd)
- Marantz 40n

Mis ik nog alternatieven? Eigenlijk zou ik ook graag een ouderwetse analoge amp hebben met zo min mogelijk onderdelen die kapot gaan, maar heb geen goede oplossing gevonden om daar dan het hart van een media systeem van te maken en tevens niet de portemonnee leeg te zien lopen.
Je noemt al redelijk dure oplossingen.
Als alternatief zou je ook nog eens naar het merk Lyngdorf kunnen kijken als idee:
TDAI-1120 : met streaming, 2 x 60 Watt, hdmi, RoomPerfect (2100,- circa)
TDAI-2170 : zonder streaming, wel hdmi mogelijk, "gewone" versterker, Roomperfect (3199,- circa)
TDAI-3400 : streaming, 2 x 200 Watt, Roomperfect - topkeus maar wellich overkill (5499,- circa)

Waarbij ik hier wil melden dat ik vooral niet tegen NAD ben, ik zat ook te twijfelen tussen NAD en iets anders. Ik heb gekozen voor de Lyngdorf 1120 omdat ik vooral de - schijnbaar standaard ?- delay van 50ms bij Bluesound een probleem vond mocht ik de tv over de luidsprekers willen laten lopen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Shocked schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:53:
Ik heb gekozen voor de Lyngdorf 1120 omdat ik vooral de - schijnbaar standaard ?- delay van 50ms bij Bluesound een probleem vond mocht ik de tv over de luidsprekers willen laten lopen.
Die delay zit alleen op bluesound, niet op je hele receiver. De vertraging is nodig om meerdere gekoppelde bluesound-appraten synchroon te kunnen laten spelen. Een analoog of HDMI-signaal dat op je NAD binnenkomt wordt met minimale delay doorgezet naar je speakers. Er is voor zover ik weet ook geen mogelijkheid om een inkomend HDMI-sgnaal via bluesound te verspreiden naar andere bluesound nodes in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Lyngdorf is inderdaad ook een interessant alternatief.

Daarnaast vergat ik nog de Cambridge Audio EVO 150 wat qua uiterlijk ook zeker aanspreekt. Ik lees echter wisselende reviews over de geluidskwaliteit. Maar goed, in audioland is het lastig om te bepalen wat eerlijke reviews zijn.

Wat trouwens bij de C399 het geval lijkt te zijn is dat deze MDC-2 heeft als eerste apparaat van NAD. Weet iemand of deze compatibel zou zijn met mijn HDMI insteekkaart met de originele MDC interface? Ik kan daar niets over vinden.

Streaming functionaliteit heb ik niet perse nodig, mijn Bluesound Node 2 doet nog prima zijn werk.

Samenvattend is mijn niet op eigen observatie ontstane beeld zonder luisteren als volgt:

NAD C399
+ Aansluitmogelijkheden
+ Audiokwaliteit
+ Power
+ Uitbreidbaar
+ Prijstechnisch aantrekkelijk
- Bouwkwaliteit ziet er niet geweldig uit (minder dan brakke C390dd)
- NAD klank is erg neutraal
? Hoe lang gaat hij deze keer mee?

Marantz 40n
+ Bouwkwaliteit ziet er optisch heel goed uit
+ Goede ervaring met het merk
- Klein scherm
- HEOS heb ik niet nodig

Linn Majik DSM 2020
+ Mooi apparaat
- Schijnt meer getuned te zijn voor klassiek en voor eigen luidsprekers
- Set-up schijnt ingewikkeld te zijn en door de dealer te moeten plaatsvinden (UX WTF?)
- Geen android app

Naim Uniti Atom
+ Mooi apparaat
+ Schijnt meer voor energieke muziek te zijn getuned
- Duur
- Al weet ik dat je niet vanuit fabrikantopgave uit moet gaan, op papier lijkt hij underpowered is. De Nova en Star zijn helemaal ziekelijk duur
- Streamer heb ik niet nodig

Cambridge Audio EVO 150
+ Mooi apparaat
- Streamer schijnt basic te zijn, niet nodig
? Geen idee of het wat is

Wellicht nog een idee om de NAD C700 en C298 te combineren?

Samenvattend, ik moet me maar laten adviseren, gaan luisteren en ervaren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Was gister bij Concerto en vond de tweedehands cd Reflection van Vikingur Olafsson. Tijdens het luisteren stoorde ik mij aan de opname waarbij ik van alles hoor zoals de pianotoetsen en de pedalen die bewegen en toen hoorde ik ook ineens het loopwerk van de cd speler C538. Is dat anno 2022 nog normaal dat je het loopwerk kunt horen? Cd speler is 2,5 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
Testen met een andere CD als het nu voor het eerst hoorbaar is.
Deze CD kan uit balans (gat niet in het midden) of iets krom zijn.
Bij een LP was het vals geweest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Inderdaad zeg, met andere CD hoor ik het niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:13
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de NAD D3020 V1 als de PowerNode 2i of de nieuwe N330?

Ik ben benieuwd of het verschil de moeite is.

Heb nu een NAD D3020 V1 die optisch is aangesloten op een Bluesound N100, en via USB aan een Nvidia Shield TV, die laatste zou ik ook prima via bluetooth aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurHilbert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-01 21:46
Sinds gisteren bezit ik een NAD C700. Op zich prima apparaat. Maar nadat ie is ontwaakt uit slaapstand, is het geluid verdwenen.
Blijkbaar ben ik niet de enige:

https://support1.bluesoun...279-No-sound-after-waking.

Heeft iets te maken met handshake. Iemand ook deze ervaring? En hoe is het bij jou opgelost?

Voor zo'n bedrag verwacht ik wel een goed werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
MonsieurHilbert schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:43:
Sinds gisteren bezit ik een NAD C700. Op zich prima apparaat. Maar nadat ie is ontwaakt uit slaapstand, is het geluid verdwenen.
Blijkbaar ben ik niet de enige:

https://support1.bluesoun...279-No-sound-after-waking.

Heeft iets te maken met handshake. Iemand ook deze ervaring? En hoe is het bij jou opgelost?

Voor zo'n bedrag verwacht ik wel een goed werkend product.
Mogelijk is dit een probleem in de hardware en dan kun je er het beste mee langs je verkoper.

Of doet het probleem zich alleen voor bij gebruik van HDMI-ARC?

[ Voor 5% gewijzigd door christiaans op 12-04-2022 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

onzichtbaar schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:31:
. Is dat anno 2022 nog normaal dat je het loopwerk kunt horen?
Nee, want iedereen in 2022 ripped de CD naar een NAS en gebruikt een netwerkspeler :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
RobbieT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:01:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de NAD D3020 V1 als de PowerNode 2i of de nieuwe N330?

Ik ben benieuwd of het verschil de moeite is.

Heb nu een NAD D3020 V1 die optisch is aangesloten op een Bluesound N100, en via USB aan een Nvidia Shield TV, die laatste zou ik ook prima via bluetooth aan kunnen sluiten.
Qua geluid zal er weinig verschil zijn. BlueSound gebruikt versterkertechniek van NAD, je wisselt de ene "Hybrid Digital" amp voor de andere. Voordelen van de genoemde PowerNodes zit vooral in de functies: HDMI, Airplay. En daarnaast scheelt het natuurlijk een apparaat in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-MOB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:13:
[...]

Qua geluid zal er weinig verschil zijn. BlueSound gebruikt versterkertechniek van NAD, je wisselt de ene "Hybrid Digital" amp voor de andere. Voordelen van de genoemde PowerNodes zit vooral in de functies: HDMI, Airplay. En daarnaast scheelt het natuurlijk een apparaat in de kast.
De versterkertechniek doet er niet eens toe, tenzij je hebt over buizenversterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:36:
[...]

Nee, want iedereen in 2022 ripped de CD naar een NAS en gebruikt een netwerkspeler :+.
Wat is een CD? }:O

Advies gevraagd, ik kan een NAD M3 overnemen voor weinig. Hoe zou deze zich verhouden tegenover een moderne versterker met DAC? Zijn versterkers veel beter geworden in de afgelopen 15 jaar? Audiophysic Tempo.

[ Voor 11% gewijzigd door Gluten Parody op 15-04-2022 13:41 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:51:
[...]

Wat is een CD? }:O

Advies gevraagd, ik kan een NAD M3 overnemen voor weinig. Hoe zou deze zich verhouden tegenover een moderne versterker met DAC? Zijn versterkers veel beter geworden in de afgelopen 15 jaar? Audiophysic Tempo.
Versterkers zijn vooral meer efficient geworden door de overstap naar klasse D. Qua vervorming en ruisniveau zijn de beste versterkers tegenwoordig ook beter, maar de gemiddelde versterker is niet zo bijzonder. De M33 is bijvoorbeeld ook niet zo spannend.

Qua DACs zijn moderne DACs voornamelijk veel betaalbaarder geworden. De beste DACs van 15 jaar geleden waren ook al transparant, maar of die in de M3 dat ook is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een moderne DAC van €100-150 er rondjes omheen zal lopen. Op papier sowieso, in praktijk zal het waarschijnlijk hetzelfde klinken omdat de fouten toch onder de gehoorgrens zullen liggen. Mits er geen gekke dingen met de M3 aan de hand zijn.

Als je een echte stap wil maken zou ik naar andere luidsprekers kijken, daar zijn echt veel grotere stappen te maken. Zeker als je nu Audiophysic hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:25:
[...]

De beste DACs van 15 jaar geleden waren ook al transparant, maar of die in de M3 dat ook is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een moderne DAC van €100-150 er rondjes omheen zal lopen.
Een M3 heeft toch niet eens een DAC aan boord?

Nou ja, als "weing" een keer 200 euro is, en je hebt een audio-luister kamer, dan zou ik het best leuk vinden om zo'n M3 te hebben staan een tijdje. Maar voor in de woonkamer, en voor iets dat soms de hele dag aan staat hou ik het lekker bij een moderne class-d versterker met ingebouwde DAC (scheelt weer losse kastjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj1981 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:43:
[...]

Een M3 heeft toch niet eens een DAC aan boord?
Geen idee, ging daar vanuit op basis van zijn vraag en de M33. En zoals je zegt hangt het vooral van de prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:25:
[...]

Als je een echte stap wil maken zou ik naar andere luidsprekers kijken, daar zijn echt veel grotere stappen te maken. Zeker als je nu Audiophysic hebt staan.
Pardon :? als het nou over Bose ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Audio Physic is niet echt een budget-merk :P en een NAD M3 is inderdaad een versterker zonder DAC. Destijds het topmodel geïntegreerde versterker van NAD, gebalanceerde inputs etc. Geen kinderachtig ding.

Afbeeldingslocatie: https://ucarecdn.audiogon.com/e0d2c343-5190-4c04-810a-97b167ea6e6f/-/scale_crop/840x630/center/-/quality/lightest/

[ Voor 31% gewijzigd door Gluten Parody op 16-04-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel Br schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:14:
[...]

Pardon :? als het nou over Bose ging...
Het merkje wat erop staat en wat ze kosten zegt helaas niet altijd wat over de kwaliteit van de weergave.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2022 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dat merk ik ;)

De NAD M3 komt een weekje logeren, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Heb de NAD C338 laatst gekocht, zonder van te voren urenlang reviews van versterkers te lezen. Gewoon in de fysieke winkel geadviseerd. Prima geluidskwaliteit. Enige nadeel; afstandsbediening van het apparaat werkt via infrarood dus ik moet het deurtje van mijn tv kast openzetten als ik het volume wil bedienen. Luxe probleem; maar nog steeds vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relative schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 02:13:
Heb de NAD C338 laatst gekocht, zonder van te voren urenlang reviews van versterkers te lezen. Gewoon in de fysieke winkel geadviseerd. Prima geluidskwaliteit. Enige nadeel; afstandsbediening van het apparaat werkt via infrarood dus ik moet het deurtje van mijn tv kast openzetten als ik het volume wil bedienen. Luxe probleem; maar nog steeds vervelend.
IR repeater kopen.
Gluten Parody schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:49:
[...]

Dat merk ik ;)

De NAD M3 komt een weekje logeren, ben benieuwd.
Wat bedoel je daarmee?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2022 02:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHiXioN
Shocked schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Je noemt al redelijk dure oplossingen.
Als alternatief zou je ook nog eens naar het merk Lyngdorf kunnen kijken als idee:
TDAI-1120 : met streaming, 2 x 60 Watt, hdmi, RoomPerfect (2100,- circa)
TDAI-2170 : zonder streaming, wel hdmi mogelijk, "gewone" versterker, Roomperfect (3199,- circa)
TDAI-3400 : streaming, 2 x 200 Watt, Roomperfect - topkeus maar wellich overkill (5499,- circa)

Waarbij ik hier wil melden dat ik vooral niet tegen NAD ben, ik zat ook te twijfelen tussen NAD en iets anders. Ik heb gekozen voor de Lyngdorf 1120 omdat ik vooral de - schijnbaar standaard ?- delay van 50ms bij Bluesound een probleem vond mocht ik de tv over de luidsprekers willen laten lopen.
Ik heb er nog wat langer over nagedacht en die Lyngdorf TDAI-1120 ziet er inderdaad ook wel uit als interessante oplossing. Jammer dat de dealers waar ik naar kijk geen Audio Physic in het assortiment voeren aangezien ik graag zou willen ervaren of deze combi werkt. Wellicht maar gewoon aanschaffen bij een zaak die hem terug neemt als hij niet bevalt.

Van reviewers kan je ook niet echt op aan. De ene zegt dat de NAIM Atom weinig bass en punch heeft en de andere draait het om. Uiteindelijk heb ik het vermoeden dat psychologie ook een grote rol speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb er nog wat langer over nagedacht en die Lyngdorf TDAI-1120 ziet er inderdaad ook wel uit als interessante oplossing. Jammer dat de dealers waar ik naar kijk geen Audio Physic in het assortiment voeren aangezien ik graag zou willen ervaren of deze combi werkt. Wellicht maar gewoon aanschaffen bij een zaak die hem terug neemt als hij niet bevalt.
Het merk luidspreker heeft geen invloed op de versterker. Je luidspreker zal niet anders klinken met een ander merk versterker, mits er voldoende vermogen aanwezig is.
Van reviewers kan je ook niet echt op aan. De ene zegt dat de NAIM Atom weinig bass en punch heeft en de andere draait het om. Uiteindelijk heb ik het vermoeden dat psychologie ook een grote rol speelt.
Dat komt omdat het inderdaad pyscho-akoestiek is wat hier speelt. Engelse hifi is warm, Duits koud en Japans neutraal. Dat soort onzin beïnvloed je waarneming. Als je echter naar de harde feiten kijkt zie je dat een goede versterker geen klankkleur heeft.

Als je een upgrade zoekt ben je in 99% van de gevallen beter af met betere luidsprekers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:44:
[...]

[...]

Het merkje wat erop staat en wat ze kosten zegt helaas niet altijd wat over de kwaliteit van de weergave.
Je mag best commentaar op Audio Physic Tempo hebben, maar dan hoef je niet hele merk onderuit te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Hele mooie speakers, Audio Physic, gehoord op een Arcam SA30 en Naïm versterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:33:
[...]

Het merk luidspreker heeft geen invloed op de versterker. Je luidspreker zal niet anders klinken met een ander merk versterker, mits er voldoende vermogen aanwezig is.

[...]

Dat komt omdat het inderdaad pyscho-akoestiek is wat hier speelt. Engelse hifi is warm, Duits koud en Japans neutraal. Dat soort onzin beïnvloed je waarneming. Als je echter naar de harde feiten kijkt zie je dat een goede versterker geen klankkleur heeft.

Als je een upgrade zoekt ben je in 99% van de gevallen beter af met betere luidsprekers.
In theorie heb je gelijk maar ik weet uit ervaring dat er zeker verschil zit tussen versterkers. Uiteindelijk kan je ook via de versterker de klank kleuren en is het maar net aan de engineers hoe ze hem tunen. Bij mijn vorige aankopen heb ik bvb Denon, Marantz en Onkyo naast elkaar beluisterd in dezelfde ruimte met dezelfde luidsprekers en daar zat wezenlijk verschil. De vraag is wel hoeveel dit uitmaakt wanneer je er een in huis haalt, aangezien factoren zoals je kamerindeling en luidsprekers vele grotere mate invloed hebben. Daarnaast is het ook een kwestie van gewenning. Als je eenmaal een kleine variatie in sound gewend bent maakt het ook niet meer uit, aangezien dat dan je referentiepunt wordt.

Maar goed, je zal maar net die combinatie aanschaffen die echt niet matcht.. vermogenspecificaties zeggen ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Marcel Br schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:26:
[...]

Je mag best commentaar op Audio Physic Tempo hebben, maar dan hoef je niet hele merk onderuit te halen. ;)
Koeitje heeft de Tempo 35 waarschijnlijk nog nooit gehoord, dusse… korreltje zout :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 16-04-2022 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Gluten Parody schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:14:
[...]

Koeitje heeft de Tempo 35 waarschijnlijk nog nooit gehoord, dusse… korreltje zout :)
Een mening hebben is prima, een mening als feit verkondigen en dat zo stellig en continu blijven doen helpt iedere vorm van discussie op het forum om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Van alle audio apparatuur die ik in mijn leven heb gekocht, zijn mijn Audio Physic Tempo 25 luidsprekers de enige onderdelen waarbij nooit een moment spijt van of twijfel bij heb gehad.

Destijds heb ik ze side-by-side beluisterd op de NAD c390dd die ik toen op het oog had en met name op specs en aansluitingen had uitgekozen. Helaas is dat een onbetrouwbaar ding gebleken net na de garantieperiode.

Naast alle luidsprekers in dezelfde prijsklasse was het voor mij een toss up tussen de Monitor Audio Gold en dit type. Beide bevielen mij goed maar de MA wat meer in your face en daarmee iets vermoeiender voor langere sessies. Merken waaronder Dali, B&W, PMC, Focal, Paradigm en nog wat anderen spraken mij minder aan terwijl ik een voorkeur had voor B&W omdat ik van de 600 serie kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Als je wel een beetje dezelfde looks als die C390 wil, is Hegel misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel Br schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:26:
[...]

Vind de gehele range niet zo sterk. Varieert simpelweg slecht tot aan acceptabel.
PHiXioN schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:57:
[...]

In theorie heb je gelijk maar ik weet uit ervaring dat er zeker verschil zit tussen versterkers. Uiteindelijk kan je ook via de versterker de klank kleuren en is het maar net aan de engineers hoe ze hem tunen. Bij mijn vorige aankopen heb ik bvb Denon, Marantz en Onkyo naast elkaar beluisterd in dezelfde ruimte met dezelfde luidsprekers en daar zat wezenlijk verschil.
Opmerkelijk dat die zogenaamde tuning nooit terug te zien is in de metingen. Praktisch elke versterker is vlak van 20hz tot aan 20kHz. De enige versterkers met tuning zijn buizenversterkers en zelfs die zijn vaak gewoon vlak qua response. Zeker bij de reguliere merken zal je geen verschil zien.

Ook opmerkelijk dat jij verschil hoort, ik hoor alleen verschil als de versterker vermogen tekort komt. Lijkt erop dat je vooral naar te zwakke versterkers hebt geluisterd in dat geval. Of het meer voor de hand liggende scenario: je luisterde niet blind en niet level matched waardoor je een ervaringen onbetrouwbaar zijn. Psycho-akoestiek is een mooi fenomeen ;).
De vraag is wel hoeveel dit uitmaakt wanneer je er een in huis haalt, aangezien factoren zoals je kamerindeling en luidsprekers vele grotere mate invloed hebben. Daarnaast is het ook een kwestie van gewenning. Als je eenmaal een kleine variatie in sound gewend bent maakt het ook niet meer uit, aangezien dat dan je referentiepunt wordt.
Het maakt niets uit thuis, het gaat er gewoon om dat je versterker voldoende vermogen kan leveren voor de pieken (reken op +15-20dB t.o.v. het gemiddelde luisterniveau).
Maar goed, je zal maar net die combinatie aanschaffen die echt niet matcht.. vermogenspecificaties zeggen ook niets.
Dit is absolute onzin en slecht advies voor mensen die een versterker willen kopen.
Gluten Parody schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:47:
Als je wel een beetje dezelfde looks als die C390 wil, is Hegel misschien een optie.
Zou geen Hegel boven NAD verkiezen, NAD is over het algemeen iets competenter qua design. Zeker als het op D/A conversie aankomt in versterkers. Plus de huidige NAD line-up gebruikt NCore (en ook Purifi) versterker, dat is sowieso een stapje hoger dan de ontwerpen van Hegel.
Gluten Parody schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:14:
[...]

Ik hoef ze niet eens te horen om te zien dat ze het geld niet waard zijn. De hele midrange is een complete puinhoop en veel teveel treble (de response sloped naar boven). Er gaat duidelijk iets niet helemaal goed in de crossover. Plus als je naar de off-axis kijkt is de afstraling ook compleet willekeurig. Er is duidelijk nul aandacht besteed aan de crossover en het afstralingsgedrag van de luidspreker.

https://www.audiophysic.c...AudioPhysic_HT122_web.pdf

In hun eigen marketingmateriaal heeft Audio Physic het over een a living-room friendly standing loudspeaker, maar als je geen aandacht besteed aan het afstralingsgedrag van de luidspreker zorg je er juist voor dat het een drama is om de luidspreker goed te laten functioneren in een willekeurige ruimte.

Dit is wat de concurrentie doet voor hetzelfde geld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woyy_ypTTlCVVRh1ORWv-6hixx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0S8Qrxtf4uTPvL0YxFGDyIk.png?f=fotoalbum_large
Als je niet snapt hoe je deze grafiek moet lezen, dan moet je dat even laten weten. Kan ik het uitleggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:24
Relative schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 02:13:
NAD afstandsbediening app downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
* knip *
Dit voegt niets toe.

[ Voor 97% gewijzigd door S1NN3D op 20-04-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een drogreden, een stropopredenering om specifiek te zijn. Ik zal een dezer dagen een apart topic aanmaken waarin ik de huidige state of the art m.b.t. luidsprekerpreferentie uitleg, want ik merk dat dit een gebied is waar veel mensen geen kaas van hebben gegeten. Met als gevolg dat ze proberen een standpunt te weerleggen wat niet het standpunt is.

[ Voor 52% gewijzigd door S1NN3D op 20-04-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Er is niet zoiets als "het pure en directe NAD-geluid". Alle versterkers klinken precies hetzelfde als je ze gebruikt binnen het operationele bereik.
Dat moet iemand me toch eens uitleggen...

Hoe kan het dan dat als ik wissel tussen bijvoorbeeld mijn Marantz SR6011 en mijn NAD T774 dat er wel degelijk een verschil zit in het geluid wat ik hoor? En waarom zijn er dan versterkers in werkelijk alle prijsklassen?

Ook als ik alle eq trucjes van de Marantz uitzet klinkt de NAD nog steeds anders (in mijn oren muzikaler). Ik ben me aan het oriënteren op iets anders voor een goede stereo setup, ik heb namelijk toch het gevoel dat de T774 niet het maximale uit mijn Dali Opticon 6 speakers haalt (mede door de 70 watt per kanaal in stereo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:24:
[...]

Dat moet iemand me toch eens uitleggen...

Hoe kan het dan dat als ik wissel tussen bijvoorbeeld mijn Marantz SR6011 en mijn NAD T774 dat er wel degelijk een verschil zit in het geluid wat ik hoor?
Dat je verschil hoort wil niet zeggen dat er verschil is, en als er echt een hoorbaar verschil is dan wil dat niet zeggen dat dit komt doordat de versterkers daadwerkelijk verschillen.

Allereerst is er een placebo effect van de verwachting dat er verschil is. Verder moet je ze binnen een half dB precies level matchen. Je kan hierbij niet uitgaan van wat het display zegt, de gain kan nog steeds anders zijn. Daar bovenop heb je ook nog een hoop digitale processing die plaats vind in een surround receiver, en die is vaak niet geweldig en bevat soms zelfs hoorbare problemen.
En waarom zijn er dan versterkers in werkelijk alle prijsklassen?
Waarom heb je een Mercedes A klasse en Opel Astra? Je betaalt voor meer dan alleen de motor en vier wielen. Denk aan functionaliteit, garantie, afwerking.

Verder is vermogen ook een punt. Meer vermogen kost meer geld, en dat vermogen is in bepaalde gevallen ook daadwerkelijk nodig om de pieken goed weer te kunnen geven.

En als laatste is er natuurlijk het commerciële aspect. Je kan zelf vast een hoop commerciële redenen bedenken voor het bestaan van meerdere versterkers in een lineup en het bestaan van meerdere merken.
Ook als ik alle eq trucjes van de Marantz uitzet klinkt de NAD nog steeds anders (in mijn oren muzikaler). Ik ben me aan het oriënteren op iets anders voor een goede stereo setup, ik heb namelijk toch het gevoel dat de T774 niet het maximale uit mijn Dali Opticon 6 speakers haalt (mede door de 70 watt per kanaal in stereo?)
Zolang je niet blind en level matched test (binnen een half dB) zeggen je ervaringen niet zoveel. Let op, ik zeg niet dat er geen verschil is alleen dat als er verschil is het niet komt omdat het een Marantz of NAD is. Twee goede versterkers die binnen hun operationele grenzen opereren klinken exact hetzelfde.

Ik heb ook verschillen tussen versterkers gehoord, maar alleen op hoge volumes waarbij eentje duidelijk begon te clippen bij de dynamische pieken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ik geloof ook wel dat je gelijk hebt als je het puur over versterking hebt.. maar een versterker of AV receiver bestaat natuurlijk uit meer componenten en trucjes voor een zo goed mogelijke weergave.
De meeste mensen gebruiken natuurlijk helemaal geen losse versterker tegenwoordig maar een receiver met tal van andere functies.
Misschien is in mijn vergelijking de NAD gewoon een betere receiver dan, hij klinkt in elk geval stukken muzikaler als de Marantz die ik toevallig bezit vind ik. Dat zegt natuurlijk verder helemaal niets over het merk, dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Vandaag bij een bekende audio zaak wezen luisteren naar de NAD C399 en een aantal alternatieven op mijn short list. Helaas hadden ze geen luidsprekers van het merk dat ik heb staan, maar op zich wel goed kunnen vergelijken. De B&W 702 die werd gebruikt heeft een zelfde gevoeligheid van 89db als mijn vloer staanders.

Wellicht komt het door mijn 10 jaar NAD luister ervaring, maar in mijn oren blies de c399 de Marantz 40n en Lyngdorf 1120 van tafel. Echt significant beter. Helaas niet leverbaar.

Vervolgens kwamen alternatieven ter sprake zoals de combi 658/268 of 298 en werd me ook een m33 aangeboden. Het gevoel bekroop me een beetje dat het slecht gaat in de audio branche en dat ze liever nu een sale hebben dan over 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
PHiXioN schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:34:
Vervolgens kwamen alternatieven ter sprake zoals de combi 658/268 of 298 en werd me ook een m33 aangeboden. Het gevoel bekroop me een beetje dat het slecht gaat in de audio branche en dat ze liever nu een sale hebben dan over 3 maanden.
Ik heb meer de indruk dat de levering van veel spullen een probleem is, en dat ze daarom liever dingen aanbieden die ze op voorraad hebben.

Als ze je nu iets verkopen wat ze moeten bestellen kunnen ze waarschijnlijk niet eens met zekerheid zeggen wanneer ze kunnen leveren.

Ik ben ook zo iemand die altijd weer bij NAD terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 09:05
Goedendag beste mensen,weet iemand of dirac ook werkt via de optische kabel?
Ik heb een ps4 die ik rechtstreeks heb aangesloten op de tv,want via de nad t 778 is het niet te doen vanwege flinke handshake problemen en constant zwart scherm.
Nu rechtstreeks via de tv doet hij het prima,echter wil ik een optische kabel aansluiten op de ps 4 naar de nad.
Het aansluiten weet ik wel,alleen moet ik nog een setting doen in de nad?op de ps 4 moet ik dan ook eea aanpassen maar daar kom ik wel uit.
Ik weet niet of de nad het automatisch pakt,of dat je hem ergens op moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHiXioN
Uit interesse toch maar mijn NAD c390dd eens open geschroefd om te zien of het een totale meltdown is, of niet. Na een luide pets is hij totaal unresponsive en er rammelde iets aan de binnenkant. De rammel heb ik gevonden, een stuk plastic van het naar mijn vermoeden geëxplodeerde onderdeel. Er staat TOP249YN 6D160A.

Ik heb niet kunnen ontdekken waar dit normaal gesproken zit, maar wellicht dat iemand hier er verstand van heeft. Iets doet mij vermoeden dat het de voeding is, maar die is niet geheel zichtbaar zonder de boel verder open te breken.

Wat mij verder opvalt is dat een aantal onderdelen er echt scheef in zit. Of het is beschadigd, of het neigt niet echt naar nauwkeurig vakmanschap. Zie de foto’s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88xgEFQXUIfI6IeTILapQmxxhBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6D1wzJvcWaXGoeneMtVK686A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hV1YflgYXCywl9iD1VSkveq74c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gT9jdFkiCI5AJL62rPoqJRFV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxg69mDJ72ee2Py5ReNRCTeyHKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JC9CkPmanWPtNJpFfGk1Q7M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4zmfwRqkx8Zyu2D-ZN9KEhGbn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oi5a846g7WVoWjWTOv6HjrpN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIp8xfRJxwoZXaXTe-JlXQ4rifY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnCK8Eoumejjt2nmEFjuqNdI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:31
PHiXioN schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:34:
Vandaag bij een bekende audio zaak wezen luisteren naar de NAD C399 en een aantal alternatieven op mijn short list. Helaas hadden ze geen luidsprekers van het merk dat ik heb staan, maar op zich wel goed kunnen vergelijken. De B&W 702 die werd gebruikt heeft een zelfde gevoeligheid van 89db als mijn vloer staanders.

Wellicht komt het door mijn 10 jaar NAD luister ervaring, maar in mijn oren blies de c399 de Marantz 40n en Lyngdorf 1120 van tafel. Echt significant beter. Helaas niet leverbaar.

Die c298, c399 en m33 zijn NADs gebasseerd op de nCore Hypex klasse D versterkers. Ik heb zelf 2 van die nCores zelfbouw in gebruik als monoblok eindversterker. Heb aan diezelfde set de c298 mogen beluisteren, klinkt geweldig, tussen mijn hypex en die c298 heb ik geen verschil kunnen horen, waanzinnig vol geluid gewoon. Maar is ook logisch dat er weinig verschil is tussen die 2, de achterliggende techniek is allebei ontwikkeld door Bruno Putzeys

Zelfde techniek versterker is ingebouwd in die c399 en m33. Maar volgens mij houden de overeenkomsten hier op, corrigeer me als ik het mis heb, maar volgens mij zijn het 3 totaal andere apparaten:

- de c298 is puur een eindtrap,je kan er verder niet zoveel mee, behalve dan versterken en je hebt een preamp nodig.
- de c399 is meer de klassieke stereoversterker met voor/eindversterker en dac in 1
- de m33 is als de c399, maar heeft ook nog directe streamingsmogelijkheden.

Bovendien hebben de m33 en de c399 dirac mogelijkheden wat bij de c298 ontbreekt (en helaas ook in mijn nCore monoblokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Bovenstaande lijkt te kloppen, behalve dat de c298 en m33 purifi eigentakt versterker technologie gebruiken ipv ncore. Schijnt weer een stukje beter te zijn, al heb ik het niet beluisterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
aljooge schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:14:
[...]

- de c298 is puur een eindtrap,je kan er verder niet zoveel mee, behalve dan versterken en je hebt een preamp nodig.
- de c399 is meer de klassieke stereoversterker met voor/eindversterker en dac in 1
- de m33 is als de c399, maar heeft ook nog directe streamingsmogelijkheden.

Bovendien hebben de m33 en de c399 dirac mogelijkheden wat bij de c298 ontbreekt (en helaas ook in mijn nCore monoblokken)
Een paar aanvullingen:
- De C298 heeft inderdaad geen DIRAC, want eindversterker. Hiervoorr kun ke een voorversterker zoals de C658 inzetten waarmee je BluOS en DIRAC hebt.
- Bij de M33 zit BluOS en DIRAC al ingebouwd.
- De C399 is uitbreidbaar met modules, waaronder de BluOS module, waarop ook DIRAC is geplaatst.

En wat versterkertechnologie betreft:
- C399 = nCore
- C298 en M33 = Purifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
PHiXioN schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:42:
Uit interesse toch maar mijn NAD c390dd eens open geschroefd om te zien of het een totale meltdown is, of niet. Na een luide pets is hij totaal unresponsive en er rammelde iets aan de binnenkant. De rammel heb ik gevonden, een stuk plastic van het naar mijn vermoeden geëxplodeerde onderdeel. Er staat TOP249YN 6D160A.

[Afbeelding]
Is het niet een TOP246Y?

Hier een interessant topic over de voeding en issues:
https://www.diyaudio.com/...re-with-fix.326613/page-4

En links naar een schema en reparatiehandleiding:
https://www.diyaudio.com/...-b_schematic-pdf.1007723/
https://www.diyaudio.com/...art-up-issue-pdf.1007722/

Het lijkt een onderdeel van de voeding, dus op de onderste print van je foto zoeken naar de patient.

Dit is hoe het slachtoffer er compleet uitzag, dan weet je iets beter wat je moet zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RC9WzBHWc2bcxerUWehaeNteI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3Wsg4RxsuEuRtdRUMqIOBgj.jpg?f=fotoalbum_large

Het zou kunnen dat het vervangen van dat onderdeel het oplost, kan ook dat het alleen een gevolg van een ander mankement aan de voeding is.

Hier staat de service manual:
https://www.google.nl/url...Vaw12NCf2eAdYQ0Q4m7uIReUY

Dit is waar de TOP246Y zit, je zou kunnen kijken of die wat mist:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGCBirUHdbPQDUW5ZIc5k7_T92w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MOew7jqTB0fa42ZBESVJ1b79.png?f=fotoalbum_large

Is overigens een goedkoop onderdeel:
https://nl.farnell.com/po...r-to-220-6-246/dp/9921281

[ Voor 31% gewijzigd door RobbieT op 25-04-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:02:
Bovenstaande lijkt te kloppen, behalve dat de c298 en m33 purifi eigentakt versterker technologie gebruiken ipv ncore. Schijnt weer een stukje beter te zijn, al heb ik het niet beluisterd.
Zou mij niet blind staren op NCore tegenover Purifi tenzij je direct alles bij Hypex vandaan haalt hebben fabrikanten nog veel manieren om de prestaties omlaag te halen. De versterking in de M33 presteert bijvoorbeeld minder dan mijn NCore NC400's. Niet helemaal eerlijk natuurlijk, want de pre-amp en D/A conversie van de M33 produceert meer THD+N dan Purifi en NCore modules doen. Uiteindelijk gaat het om de implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
RobbieT schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:29:
[...]

Is het niet een TOP246Y?

Hier een interessant topic over de voeding en issues:
https://www.diyaudio.com/...re-with-fix.326613/page-4

En links naar een schema en reparatiehandleiding:
https://www.diyaudio.com/...-b_schematic-pdf.1007723/
https://www.diyaudio.com/...art-up-issue-pdf.1007722/

Het lijkt een onderdeel van de voeding, dus op de onderste print van je foto zoeken naar de patient.

Dit is hoe het slachtoffer er compleet uitzag, dan weet je iets beter wat je moet zoeken:
[Afbeelding]

Het zou kunnen dat het vervangen van dat onderdeel het oplost, kan ook dat het alleen een gevolg van een ander mankement aan de voeding is.

Hier staat de service manual:
https://www.google.nl/url...Vaw12NCf2eAdYQ0Q4m7uIReUY

Dit is waar de TOP246Y zit, je zou kunnen kijken of die wat mist:
[Afbeelding]

Is overigens een goedkoop onderdeel:
https://nl.farnell.com/po...r-to-220-6-246/dp/9921281
Dank je voor de analyse. Er staat echt TOP249YN op wat ook een bestaand onderdeel lijkt te zijn.

Ik den dat ik hem toch nog maar niet afdank en er een service center naar laat kijken. Als de schade niet te hoog is wil ik de gok nog wel wagen. Ik vraag me wel af hoe lang hij het daarna nog vol gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:44
Ik heb momenteel een C368 (naar tevredenheid) maar ik wil iets kleiner. Dus ben ik me aan het oriënteren op de C700. Ik weet dat BluOS geen native support heeft voor Apple Music maar de C700 wel AirPlay ondersteunt. Krijg je bij AirPlay wel Album Art op het display te zien? Dat zou voor mij een dealbreaker zijn indien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
PHiXioN schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:57:
[...]

Dank je voor de analyse. Er staat echt TOP249YN op wat ook een bestaand onderdeel lijkt te zijn.

Ik den dat ik hem toch nog maar niet afdank en er een service center naar laat kijken. Als de schade niet te hoog is wil ik de gok nog wel wagen. Ik vraag me wel af hoe lang hij het daarna nog vol gaat houden.
Heb je gekeken op de plek die ik noemde? Kan maar zo zijn dat de TOP246YN die in de schema's staat door een TOP249YN is vervangen.

Je moet toch zo kunnen zien of het ding daar z'n dekseltje kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
NAD C316 houtlook-mod op marktplaats :N :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdBn
Zo! Das lelijk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:05
Prachtig zo'n dip, professioneel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
RobbieT schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:41:
[...]

Heb je gekeken op de plek die ik noemde? Kan maar zo zijn dat de TOP246YN die in de schema's staat door een TOP249YN is vervangen.

Je moet toch zo kunnen zien of het ding daar z'n dekseltje kwijt is.
Ik had hem intussen weer dichtgeschroefd en op zolder weg gezet.

Op een moment dat het me schikt ga ik zeker nog eens kijken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

De m10 heeft al een v2. De V1 is zeker voor een euro of 1800 te vinden bij diverse audio winkels. Zou ik lekker daar voor gaan ipv c700.
M10 is een briljant apparaat.
Had eerst de c368/c268 combinatie. Inc extra modules. Wat toch ook veel geld kost bij elkaar. Ik kies normaal niet perse voor gebruikersgemak. Maar bij de M10 is dat toch echt wel goed voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB6R4Hp7DRXpCwEG_SQPkfWMxV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAUBx529zlEl8rq9Lm5uv6oa.jpg?f=fotoalbum_large

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:20:
[...]

De m10 heeft al een v2. De V1 is zeker voor een euro of 1800 te vinden bij diverse audio winkels. Zou ik lekker daar voor gaan ipv c700.
M10 is een briljant apparaat.
Had eerst de c368/c268 combinatie. Inc extra modules. Wat toch ook veel geld kost bij elkaar. Ik kies normaal niet perse voor gebruikersgemak. Maar bij de M10 is dat toch echt wel goed voor elkaar.

[Afbeelding]

:D
Laat de M10 'album art' zien bij afspelen via AirPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colossos schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:22:
[...]

Laat de M10 'album art' zien bij afspelen via AirPlay?
Wel met spotify en tidal. Dus neem aan van wel. Maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Ongetwijveld alles wat in je bluos library staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Altijd gedacht dat versterkers het minst interessante onderdeel waren in de schakel. Een versterker moet gewoon versterken; hoe ingewikkeld kan dat zijn? Maar sinds ik de C658 en KEF R900 had, continu zitten klooien. Eerst een volledig digitale D7050 versterker gebruikt. Daarna een C268 en dan nu de nieuwe M23. Wat een verademing! Op alle volumes en en alle toonhoogtes komt het er gewoon strak uit. Geeft zoveel rust, kan mij weer concentreren op de klank van de luidsprekers en de plaatsing in de kamer. Wellicht had de C298 ook prima voldaan. Maar denk dat qua afschrijving de M23 niet veel verschilt. Aanrader!

Vraag: ik krijg 1 banaanplug er niet goed in. Moet ik dan die plastic cap losdraaien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFEmwLFpyOKv_5MHTz8h8M-zy-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2trfp4RVgLATBxdlSX1cFvGX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door onzichtbaar op 27-05-2022 17:35 . Reden: Additionele hulpvraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkyo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 17:14
onzichtbaar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:54: Een versterker moet gewoon versterken;
Helemaal mee eens. Daarom heb je er goed aan gedaan om een dikke eindbak te kopen. Zo hoef je alleen de voorkant te wisselen als er weer nieuwe features zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
onzichtbaar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:54:

Vraag: ik krijg 1 banaanplug er niet goed in. Moet ik dan die plastic cap losdraaien?
Vreemd, al kunnen banaanstekkers wel eens vaker zeuren met inprikken. En als je rood in blauw drukt, lukt dat dan ook niet 100%?

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Inderdaad zeg, na omwisselen is het probleem precies andersom. Klaarblijkelijk is de ene Argon plug de andere niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
onzichtbaar schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:21:
Inderdaad zeg, na omwisselen is het probleem precies andersom. Klaarblijkelijk is de ene Argon plug de andere niet…
Kijk, probleem met je NAD dus uitgesloten. Kabeltjes is altijd makkelijker/goedkoper op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Hmmm ze maken het er niet makkelijker op. Nu is de C389 aangekondigd wat het kleine broertje van de C399 lijkt te zijn. Op het eerste oog identiek, maar met minder vermogen en zonder nCore. Hopelijk zorgt dit voor een verbetering van de beschikbaarheid.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste