Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 13:03
dj1981 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Ik kan me vaag herinneren van mijn c338 dat ik die eerst via bluetooth met mijn telefoon moest verbinden, voordat ik ergens een Wifi wachtwoord kon ingeven (denk in de google-home app).

Afgelopen weekend heb ik dat ding ingeruild voor een C368. Zelfde verhaal daar. Het open netwerk dat er zou moeten zijn was onvindbaar in de telefoon of laptop. Uiteindelijk maar een netwerkkabel erin geplugd, en toen kon ik wel ergens mij wifi wachtwoord opgeven. Maar die aansluiting heeft de 338 natuurlijk weer niet :(
Klopt, allen via WiFi. Bluetooth doet het ook niet meer. Kan de versterker opsturen naar NAD voor reparatie met onbekende kosten. Heb gekozen om de NAD te vervangen, vandaag komt de nieuwe combi van versterker (Denon) en streamer (Node 2021). Na jaren NAD en vooral met de c338 veel problemen dus over naar iets anders.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
Die stap (over naar iets anders) heb ik 10 jaar geleden al gezet. Al moet ik zeggen dat mijn C340 nog steeds prima zijn werk doet. het is vooral met de nieuwere produkten dat er toch, zo lijkt het tenminste, vaker wat op aan te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-06 11:37
jpvk007 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:09:
Gister plots bij Disney+ de melding dat er een hdcp probleem was. Na reboot van alles is het probleem weer opgelost.
HDCP meldingen heb ik ook af en toe gehad van mijn apple tv 4k, maar alleen toen deze nog direct op mijn tv was aangesloten (een hdmi 1.4 toestel). hdmi kabel eruit en er weer in steken loste het dan op. Nu de ATV op mijn t777 is aangesloten en t777 op de tv heb ik die melding het afgelopen jaar niet meer gezien.

Met het gevaar een kabeldiscussie te starten, hoe lang zijn je hdmi kabels? Zelf gebruik ik optische hdmi kabels tussen de NAD en tv van 10m en een naar de projector van 20m. Geen spatje sneeuw of ruis te zien.

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Dag allemaal,

Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen over het aanschaffen van een streamer (over Wifi).
Er zijn veel opties, maar ik twijfel over het volgende en ik ben benieuwd naar jullie mening.
Zijn er medetweakers die bijv. een losse streamer hebben aangeschaft en hier achteraf spijt van hebben?
Ik hoor dan graag de reden!

Setup
- NAD T747 AV receiver (helaas geen mogelijkheid voor modulair Blue OS of andere Wifi optie).
- Tannoy system 800 speakers

Optie 1
Een streamer zoals een bluesound Node aanschaffen.
Nadeel is dat je er een extra kastje bij hebt.

Optie 2
Huidige NAS verkopen en een NAS C368 of C388 aanschaffen.
Iets prijziger, maar een mooie geïntegreerde oplossing aangezien je hier verbinding via Wifi mee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 14:24
Volgens mij heeft @politrix nog een c338 over. Koppel je die aan de T747 en dan kan je streamen via chromecast :)

Maar ik snap optie 2 niet. Je NAS wil je dan toch juist gebruiken om ook je eigen muziekcollectie af te kunnen spelen? Of staar er niks op de NAS?

Anyway, BluOs lijkt me pas iets toevoegen als je daadwerkelijk synchroon in meerdere ruimtes muziek wil luisteren. Als alles via 1 set luidsprekers gaat kan je toch net zo goed een Raspberry Pi of tweedehands squeezebox kopen? Die leg je indien nodig gewoon uit zicht achter je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23
Bosscope schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:52:
[...]
Met het gevaar een kabeldiscussie te starten, hoe lang zijn je hdmi kabels? Zelf gebruik ik optische hdmi kabels tussen de NAD en tv van 10m en een naar de projector van 20m. Geen spatje sneeuw of ruis te zien.
ik heb 2 kabels van 2 meter. de HDCP melding 1x gehad. de sneeuw en soms de groen/paars verkleuring van het beeld komt wel iedere week een keer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:54
@jpvk007 waarschijnlijk al geprobeerd: andere kabel proberen? Ik heb het ook gehad maar was wel op lange afstand. Wel ook met nad

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58
ozero schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:57:

Huidige NAS verkopen en een NAS C368 of C388 aanschaffen.
Iets prijziger, maar een mooie geïntegreerde oplossing aangezien je hier verbinding via Wifi mee kan maken.
NAS = NAD

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
pman63 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:16:
Die stap (over naar iets anders) heb ik 10 jaar geleden al gezet. Al moet ik zeggen dat mijn C340 nog steeds prima zijn werk doet. het is vooral met de nieuwere produkten dat er toch, zo lijkt het tenminste, vaker wat op aan te merken is.
Klopt, en vergeet ook niet: hoe meer surround/dolby/atmos/weetikveel-receiver-crap... hoe meer gedoe. En NAD is niet van het gedoe, maar ze moeten nu eenmaal mee met de trends, alleen met 2.0 stereospul redden ze het niet vandaag-de-dag ;)

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
dj1981 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:30:
Volgens mij heeft @politrix nog een c338 over. Koppel je die aan de T747 en dan kan je streamen via chromecast :)

Maar ik snap optie 2 niet. Je NAS wil je dan toch juist gebruiken om ook je eigen muziekcollectie af te kunnen spelen? Of staar er niks op de NAS?

Anyway, BluOs lijkt me pas iets toevoegen als je daadwerkelijk synchroon in meerdere ruimtes muziek wil luisteren. Als alles via 1 set luidsprekers gaat kan je toch net zo goed een Raspberry Pi of tweedehands squeezebox kopen? Die leg je indien nodig gewoon uit zicht achter je versterker.
Ah excuus! Zoals Laurens85 al aangeeft bedoel ik NAD |:(
Een squeezebox of chromecast audio o.i.d. en die uit het zicht leggen is inderdaad ook een optie. Wil er alleen voor waken dat ik steeds weer nieuwe kastjes moet kopen met apps die maar half werken of die niet meer ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 13:03
dj1981 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:30:
Ja precies, gratis af te halen inclusief een berg frustratie. Kom er nu ook achter dat de phono versterker en het koptelefoongedeelte van de c338 ook niet al te best is als ik dat af zet tegen de nieuwe Denon die er nu staat. En voor de goede orde ik heb een Denon pma600ne aangeschaft dus het zit ook niet in een heel ander segment zeg maar.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
pman63 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:16:
Bij alle merken zijn er zelden problemen met de stereo apparaten. Zodra het surround, HDMI, en/of internet bevat, gaat de betrouwbaarheid omlaag blijkbaar.

De C340 is al meer dan 20 jaar oud en is gewoon overslaanbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:47
Ik heb inmiddels al bijna 2 jaar een NAD C658 + C298 staan en dat bevalt mij prima! En bijvoorbeeld het "plopjes" probleem was na een paar updates opgelost. Behalve 4KHDMI (die ik niet gebruik) werken alle andere communicatiekanalen vlekkeloos. Enige ergernis die ik heb is de beperking van Apple Airplay m.b.t. volumeregeling, die is minder nauwkeurig. Maar dat schijnt door Apple te komen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_FaJgKl7ioG6kDISH5fwnsjFiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbtlRTkJz8bGM5fEqptn7W5J.jpg?f=fotoalbum_large

Onlangs een Nad M10 gekocht en vandaag de dirac meting eroplos gelaten.
Dit grafiekje kwam eruit vanuit stoel positie.
Wat kan ik hier nou uithalen?

Nu kan ik ook zelf slepen met de lijn en presets maken.

Maar is dit nu al geoptimaliseerd door het programma zelf of is dit gewoon een gemeten resultaat?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk nog maar een vraagje.
Kreeg app van degene die mijn nad c368 nad c268 heeft gekocht.
Hij krijgt een brom uit de speaker die aangesloten staat in bridge mode.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aedw-wqboqLvQnhSrihto9ExujM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ3osqk1hfGj7YhiTx9tgnkF.jpg?f=fotoalbum_large

Hierboven geen probleem en prima stereo geluid.
Hier onder in bridge mode opeens een brom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqxRWZljADK4Jkl3yfnEVJNIGlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wpplYA7CqHlIjMqgyEdclpi.jpg?f=fotoalbum_large

Aangesloten volgens handleiding en ook hoe ik t ook altijd had. Terwijl ik nooit problemen had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYQ7UIjbgNBLZmBwJxlfE5NpW_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eH5GOuBcsOrFZFBJhk7yYAoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna kreeg ik bericht dat t brommen hiermee weg was zonder muziek. Maar nog hoorbaar was met muziek.

Is dit iets bekends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
ha @Verwijderd :)
van t weekend dus maar even solderen aan de C268, slechte connectors daar bij NAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

@Verwijderd
Hierboven geen probleem en prima stereo geluid.
Lekker zo houden dan, toch? ;)

Het voordeel van een gescheiden voor- en eindversterker t.o.v. een geintegreerde versterker zoals de C368 is dat het gevoelige inputsignaal strikt gescheiden blijft van de zwaardere stromen die door de eindtrappen lopen.

Door de aansluitschema's in plaatje 2 en 3 wordt dit voordeel volledig teniet gedaan en introduceer je m.i. een hoop ellende, zoals zeer waarschijnlijk ook de bromtoon.

Als echt meer vermogen is benodigd zou ik opteren voor een zwaardere eindversterker.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Jorruchie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:06:
@Verwijderd
[...]

Door de aansluitschema's in plaatje 2 en 3 wordt dit voordeel volledig teniet gedaan en introduceer je m.i. een hoop ellende, zoals zeer waarschijnlijk ook de bromtoon.

Als echt meer vermogen is benodigd zou ik opteren voor een zwaardere eindversterker.
Het idee van beide versterkers in bridge modus zetten is in dit geval niet om een aparte voor- en eindversterker te hebben, want de c368 doet nog steeds het linker kanaal. Het gaat dus niet om beter geluid, want de C368 is al een geintegreerde versterker, maar alleen om meer vermogen per kanaal.
Waarom dit "ellende" zou introduceren is me onduidelijk, het is niet anders dan een grote geintegreerde versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geaard aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

dj1981 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Het idee van beide versterkers in bridge modus zetten is in dit geval niet om een aparte voor- en eindversterker te hebben, want de c368 doet nog steeds het linker kanaal. Het gaat dus niet om beter geluid, want de C368 is al een geintegreerde versterker, maar alleen om meer vermogen per kanaal.
Waarom dit "ellende" zou introduceren is me onduidelijk, het is niet anders dan een grote geintegreerde versterker.
Situatie 1 is een geintegreerde versterker die fungeert als een voorversterker, met de C268 als eindversterker. Dat klinkt naar verluidt prima.

Situatie 2 en 3 is een gebridgde opzet van de eindversterker (-module) m.b.v. analoge RCA kabels. Dit soort constructies zijn vrij storingsgevoelig. Een goed afgeschermde kabel, netsnoer en verdeeldoos kan dan het verschil maken.

Het bridgen van versterkers levert dan wel meer vermogen, maar heeft ook zo zijn nadelen (halvering van de dempingsfactor, slechtere signaal-ruisverhouding, etc.).

Schijnbaar is er een verlangen naar meer vermogen, of is het een kwestie van 'gewoon omdat het kan'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Kijk, met deze beschrijving ben ik dan wel weer eens.

En dit was gewoon uitproberen of het werkt, ik heb het extra vermogen niet per se nodig.

Helaas blijkt de rechter line-in connector af-fabriek niet goed vastgezet, en maakt de min nu niet of vrijwel geen contact meer met de printplaat. Dan is de afscherming dus nagenoeg nul, en krijg ik een soort aardlus / brom.

Het enige dat ik nog niet snap is waarom dat in stereo modus (situatie 1) niet optreedt. Dan is het geluid namelijk perfect (relatief gesproken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Aha, jij hebt dus de setup overgenomen van @Verwijderd.

Door de slechte afscherming zal het signaal gemankeerd worden door de gebridgde eindtrap van de C368.

In situatie 1 kan de eindtrap van de C368 geen storende factor zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Jorruchie op 25-10-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:53
Kan mijn versterker een upgrade aan..? Het gaat nu prima met een NAD C338 (https://nadelectronics.co...ic-digital-dac-amplifier/) en de Mordaunt Short Aviano 6 (pricewatch: Aviano 6 (Zwart)). maar ben benieuwd of dat ook gaat lukken met de 8-serie (https://www.hifix.co.uk/m...or-standing-speakers-pair)?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 29-10-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Voor wat betreft de vraag of je versterker het gaat trekken? Ja, maar of het geluid ook beter is is toch aan jouw oren. Dus luisteren en niet blind kopen.Dat betekend dus je versterker meeslepen naar de aanbieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:19
Tomino schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:37:
Kan mijn versterker een upgrade aan..? Het gaat nu prima met een NAD C338 (https://nadelectronics.co...ic-digital-dac-amplifier/) en de Mordaunt Short Aviano 6 (pricewatch: Aviano 6 (Zwart)). maar ben benieuwd of dat ook gaat lukken met de 8-serie (https://www.hifix.co.uk/m...or-standing-speakers-pair)?
Ik denk alleen dat je niet moet verwachten dat het erg hard kan spelen.

Bij relatief laag volume zal het best werken en goed klinken, maar persoonlijk zou ik dit niet zo snel aan elkaar koppelen.

Misschien als tussenstap naar een zwaardere versterker.

Het is denk ik ook erg afhankelijk van hoe je de set gebruikt en wat je verwacht.
Als je nooit het volume echt opschroeft dan werkt het misschien wel goed voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een versterker met 50 Watt en speakers met een gevoeligheid van 88 dB. Dat gaat echt prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 11:05
Een 100 watt versterker speelt maar een paar dB luider dan een van 50 watt. Wil je op hoog volume spelen, haal luidsprekers met een hoge gevoeligheid.

Volgens de specificaties op de website : Recommended Amp Power : 15 - 200 Watts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Berekenen van benodigd versterkervermogen, daar is een spreadsheet voor.

http://www.zenaudio.be/ve...e-kies-je-een-versterker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 09:05
Goedendag beste mensen,ik was lang ingeschreven maar heel lang niets meer gepost.
Even een kleine opfrissing:Ik ben remco 44 jaar en woonachtig omgeving rotterdam met een lieve vrouw en een kat.

Nu inhakend op deze topic,ik heb sinds kort een nad t778 met de b&w 705s2 signature als fronts,htm71s2 als center,db4s sub en b&w 706s2 als rears.
Ik heb dirac voor de rest nog niet gebruikt,enkel handmatig wat volumes verhoogd en treble omhoog naar 8 voor stereo muziek.
Ik was en ben verbaasd dat het luisteren naar stero muziek nu al zoveel beter dan met mijn vorige set(marantz sr7005 met magnat speakers),beter nog dan toen met audessey ingeregeld.
Heb nu al een betere spreiding,instrumenten die ik niet eerder heb gehoord etc.

Echter bij het kijken naar een film of gamen is het dolby surround mager en bij lage volumes weinig bas e.d
Mijn voorspeakers staan ingesteld op small met 80hz als crossover.

Waar de stereo muziek zo goed klinkt met een mooie bas(niet overheersend en niet aanwijsbaar)zo dun en zacht klinkt het zodra ik ga gamen of film kijken.

Ik mis de impact van de bass bij lagere volumes,en de algehele volume moet ik sowieso flink omhoog gooien tot een beetje goed geluid,daar ik stereo rond -28 a -30 luister moet ik de volumeknop al tot -20 omhoog draaien.

Ik heb nog geen verstand van dirac,maar als dit goed gedaan is is het dan een flinke verbetering?
Mijn cd speler is aangesloten met tulip en klinkt zoals gezegd heel erg mooi en vol,ook bluos met hires muziek klinkt geweldig,zou ik nooit op -20 kunnen zetten -25 is wel max.
Het is wel allemaal net uit de doos zeg maar,maar toch beetje teleurgesteld dat films en het gamen zo mager klinkt.

Voor de mensen die resident evil 3 remake kennen,als ik het spel onderbreek om naar het ingame menu te gaan dan hoorde ik altjjd een mooie bas op de achtergrond bij mijn vorige set.
Nu helemaal niet,alleen maar uit de center wat overheerst.
Dus wordt dit allemaal gecorrigeerd en beter met dirac?

Excuses voor mijn lange verhaal,en iedereen dusver erg bedankt voor de tijd en moeite om het te beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

remco2706 schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:02:
Nu inhakend op deze topic,ik heb sinds kort een nad t778 met de b&w 705s2 signature als fronts,htm71s2 als center,db4s sub en b&w 706s2 als rears.

Waar de stereo muziek zo goed klinkt met een mooie bas(niet overheersend en niet aanwijsbaar)zo dun en zacht klinkt het zodra ik ga gamen of film kijken.
Je geeft aan dat het game - en film geluid erg zacht klinkt t.o.v. stereo geluid. Dat neigt naar een zwak ingangssignaal vanuit de game console, mediaspeler o.i.d. Wellicht kun je dit ingangssignaal harder zetten, en/of een andere HDMI kabel gebruiken?

Heb je ook het LFE kanaal van de subwoofer aangesloten en juist ingesteld op de receiver?
Het LFE kanaal bevat bij Dolby Surround films (x.1) de track met informatie voor de subwoofer.

Aangezien 2.0 muziek wel goed klinkt zou ik het zoeken in verschillende menu's (movie, game, etc.) van de T778.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorruchie op 08-11-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Jorruchie schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:05:
[...]

Je geeft aan dat het game - en film geluid erg zacht klinkt t.o.v. stereo geluid. Dat neigt naar een zwak ingangssignaal vanuit de game console, mediaspeler o.i.d. Wellicht kun je dit ingangssignaal harder zetten, en/of een andere HDMI kabel gebruiken?

Heb je ook het LFE kanaal van de subwoofer aangesloten en juist ingesteld op de receiver?
Het LFE kanaal bevat bij Dolby Surround films (x.1) de track met informatie voor de subwoofer.

Aangezien 2.0 muziek wel goed klinkt zou ik het zoeken in verschillende menu's (movie, game, etc.) van de T778.
Ik vermoed dat een NAD ook gewoon een menuutje heeft voor de input/source gains?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Dank jullie dusver,w.b.t het evt zwakkere ingangssignaal van de ps4,dit ervaarde ik niet bij mijn vorige set,elke instelling klonk gelijk of ik nou muziek luisterde of een bluray keek of ging gamen.
Alle hdmi kabels zijn nieuw en vervangen met 2.1 hdmi kabels.
Ik moet zeggen dat ik de nad nog niet heel goed ken,ben nog aan uitzoeken e.d.

De sub staat op het lfe kanaal en juist ingesteld in de reciever.
Misschien is het ook wennen dat dit geluid cleaner is en ik teveel gewend was aan het overdreven bas geluiden?
Ook is de set niet ingeregeld en zal dit ook wel een verschil maken,in maart komt er iemand en die zal mij meteen uitleggen hoe het precies werkt.

Rest mij nog een vraag,ik hoop dat iemand een nad t778 heeft of ermee gewerkt heeft:Als ik naar cd luister dan luister ik dit stereo met de sub,maar als ik game of een bluray wil kijken dan wil ik dat in dolby digital echter moet ik dit steeds handmatig weer veranderen in het menu.
Ook bluos luister ik graag in stereo,ik wil dit opslaan zodat ik niet steeds in het menu hoeft te veranderen.
Tik op het scherm van de nad dat ik ga gamen dat hij dan ook meteen mijn instelling voor het geluid overneemt en idem voor cd.
Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Ik zou toch zelf even de dikke handleiding er bij pakken en op onderzoek uitgaan. Zo moeilijk is het nu ook allemaal weer niet, en alles wat je zelf doet is handig voor later, als de inregelaar in maart eindelijk geweest is.
Alles wat we jou hier vertellen staat wel of niet in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ik zou niet tot Maart (4 maanden !) wachten maar zelf een uurtje gaan inregelen met dirac.
Zorg dat je een tripod ofzo hebt om de microfoon in te schroeven en het moet lukken.
2 tips (met mijn 758 gemerkt):
-zet het volume tijdens de test niet te laag
-de eerste meting is het belangrijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:53
willemd schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:08:
Een versterker met 50 Watt en speakers met een gevoeligheid van 88 dB. Dat gaat echt prima werken.
Klopt! De Aviano's 8 doen het prima. Heel hard kan en mag het hier ook niet in mijn appartementencomplex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Ik ga id sowieso nog keer even op me gemak zitten,hoop staat wel in het boekje maar niet altijd even duidelijk.
En bedankt voor de tips w.b.t het inregelen van dirac w.b.t het volume.
Ik ga sowieso een rumik-1 bestellen,je hebt ook een rumik-2 maar ik heb gelezen op internet en op foraas dat deze niet zo goed is als de rumik-1.
Daarbij moet ik ook even een goede laptop kopen,die van mij is overleden,zonder laptop kan je ook geen dirac inregelen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frizz
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Beste Tweakers, ik ben in het bezig van een paar kef r700 luidsprekers met de nadc368 + nad c268. Deze versterker combi gekocht voor de bridge mode maar vind de bi-amping met dubbele kabels naar de speakers vele mate beter vooral met de bass. Nu zat ik te kijken naar de nad m10, zou dit een grote vooruitgang zijn? Uiteraard binnenkort even beluisteren in de winkel. Cheers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ik denk dat je geen verschil hoort, en als je het wel hoort, dat het dan psychologisch is. "Ik heb 3.000 euro extra uitgegeven dus dan moet het wel extra goed klinken."

De M10 heeft wel leuke functies met het touchscreen, maar of dat zo veel toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Frizz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:03:
Beste Tweakers, ik ben in het bezig van een paar kef r700 luidsprekers met de nadc368 + nad c268.
Grappig, ik heb de R900 hangen aan een C658 + C268, nadat ik er een 2x40W versterker op had. Dat had voldoende moeten zijn, maar die huidige 2x80 doet veel goeds voor de bassen. Twijfel nu over een tweede C268. Lijkt wel of de gevoeligheid van de vorige R serie van KEF niet egaal loopt over het frequentiebereik. Enfin, weet niet of dat technisch mogelijk is. Maar nee, denk niet dat je verschil hoort als je overschakelt naar een M10. Dan beter geld steken in de nieuwe R-serie van KEF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Frizz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:03:
Beste Tweakers, ik ben in het bezig van een paar kef r700 luidsprekers met de nadc368 + nad c268. Deze versterker combi gekocht voor de bridge mode maar vind de bi-amping met dubbele kabels naar de speakers vele mate beter vooral met de bass. Nu zat ik te kijken naar de nad m10, zou dit een grote vooruitgang zijn? Uiteraard binnenkort even beluisteren in de winkel. Cheers
De M10 kan dankzij dirac in veel ruimtes een enorm verschil maken. Vooral de pieken en dalen in het basgebied kunnen zo voor een groot deel worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Wie weet raad?ik heb dit altijd en wordt er doodziek en sta op het moment dat ding naar beneden te smijten.
Ik game een paar weken prima op de ps 4 via de nad naar de samsung middels hdmi.
De hdmi gaat van de ps4 naar de nad en 1 hdmi kabel naar de tv.

Plots gaat af en toe het beeld op zwart maar het geluid gaat gewoon door.
Ik heb hdcp op off gezet in de ps4 en ook in de nad en andere hdmi kabels maar niks helpt,deze kabels zijn ook net nieuw.

Lijkt wel of je alleen maar normaal zonder storingen analoog naar muziek kan luisteren ipv gamen of bluray kijken.
Hiervoor een marantz en daarbij had ik het ook soms,ik wordt er nu echt compleet gek van en overweeg heel dat stomme homecinema maar op te geven als het toch nooit werkt.
De nad en ps4 en tv hebben ook alle updates.
Als het een handshake of hdcp probleem is,moet het via bovenstaande toch opgelost zijn?

Ik overweeg maar de surround speakers weg te doen en de center ook,en de nad alleen te gebruiken voor bluos en cd.
En een soundbar voor film en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Het klinkt alsof je kabels alsnog niet helemaal lekker zijn. Je hoeft zeker niet de duurste kabels te halen, maar de goedkoopste kabels of oudere kabels willen wel eens dit soort problemen geven. Het videosignaal heeft tegenwoordig gewoon meer bandbreedte nodig dan voorheen. Omdat je NAD nog wel geluid geeft (wat uit de PS4 komt), denk ik dat het gaat om de kabel tussen de NAD en de TV.

Ik had iets vergelijkbaars met mijn T778. Die gaf ook af en toe zwart beeld vanaf mijn HTPC naar mijn 4K-tv. Vanaf de KPN-box in HD ging alles vlekkeloos. Met een wat dikkere kabel met label 'HDMI 2.1' is mijn probleem 99% opgelost. (Voor een tijdelijke oplossing hielp het bij mij ook om de kabel even uit de TV of uit de NAD te halen, en er weer in te stoppen. Dat is niet ideaal natuurlijk.)

Hoe dan ook, het lijkt er wel op dat NAD niet de beste HDMI-implementatie heeft helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Dank je willemd,mijn kabels zijn ook 2.1(4k en 8k 120hz etc)
Soms kan ik een avond gamen zonder gezeik,en soms maar 10 min geen peil op te trekken.
Mijn nad is gebouwd in de zomer dit jaar,ik weet niet of de nieuwere nog wat verbeteringen hebben qua hardware?
Op mijn kabels stond het niet dat het hdmi certificied is,lijkt mij flauwekul verder,kabel doet het of doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
remco2706 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:36:
Wie weet raad?ik heb dit altijd en wordt er doodziek en sta op het moment dat ding naar beneden te smijten.
Gewoon stoppen met die surround onzin, lekker analoog stereo, werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

ST10©DE

Dus.............

Naar mijn bescheiden mening is NAD niet het juiste merk als je gebruik wil maken van de nieuwste technieken. Voor stereo een van de betere in het prijssegment.

Ooit een T587 gehad. Die hield het precies 2 jaar uit. Gekocht in de UK.(was nog niet verkrijgbaar n NL ) Dus geen garantie in NL. Dat ding werd gewoon veel te warm. Nog niet ontwikkelde techniek toegepast.

Speelt dus blijkbaar al langere tijd.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
remco2706 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:36:

Plots gaat af en toe het beeld op zwart maar het geluid gaat gewoon door.
Ik heb hdcp op off gezet in de ps4 en ook in de nad en andere hdmi kabels maar niks helpt,deze kabels zijn ook net nieuw.

Lijkt wel of je alleen maar normaal zonder storingen analoog naar muziek kan luisteren ipv gamen of bluray kijken.
Hiervoor een marantz en daarbij had ik het ook soms,ik wordt er nu echt compleet gek van en overweeg heel dat stomme homecinema maar op te geven als het toch nooit werkt.
De nad en ps4 en tv hebben ook alle updates.
Ik weet uit ervaring dat de NAD VM130 kaart in de T758 vrij gevoelig is voor goed passende stekkers.
Niks tegen goedkope HDMI kabels, maar daar schort het wel vaak aan.

Ik ben toen naar de goedkoopste Audioquest kabels gegaan, niet omdat ik in sprookjes geloof, maar wel omdat ik geloof in stekkers die goed passen en diep genoeg in de VM130 kaart gaan.

(Bij goedkope kabels leek de stekker er net niet diep genoeg in te gaan, misschien kom je er ook al door een beetje plastic van de stekkers weg te snijden)

De Audioquest stekker heeft nog wat ruimte tussen het plastic van de stekker en de plaat van de VM130 als de stekker er helemaal in zit, bij goedkope kabels zat het plastic vaak al tegen de plaat, vandaar plastic wegsnijden.

Als alternatief, is het misschien een optie om de PS4 direct op de TV aan te sluiten en dan het geluid via ARC terug naar de receiver? Of eventueel zelfs geluid via een optische kabel van de TV naar de receiver?

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieT op 02-12-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Heeft iemand zicht op levertijden?
Mijn NAd t758v3 heeft problemen en ik krijg ene nieuwe maar dat duurt nu alweer 3 maanden.
Speelt dit overal of wordt ik aan het lijntje gehouden?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Ik zou eens vragen waarom ze bij jouw dealer niet kunnen leveren terwijl die bij Hobo direct leverbaar schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Ik denk dat ik de ps4 maar rechtsstreeks aansluit op de tv,na wat verdere verdieping op foraas is dit hoogst waarschijnlijk een handshake probleem door de ps 4,sony schijnt een rotzooi te hebben qua hdcp en cec.
Rest nog een vraag,moet ik de optische kabel van de tv naar de reciever of van ps4 naar reciever?

Mijn marantz bluraynwerkt gewoon prima via de reciever,daarom weet ik bijna zeker dat het aan de ps 4 ligt nu,mijn vorige marantz sr7005 had het ook soms.

Ik heb nu nog een samsung ks8000 met arc en geen earc,vandaar dat ik die arc troep wil vermijden en een optische kabel ertussen wil zetten.
Mijn volgende tv zal vast en zeker earc hebben dan ga ik wel van earc gebruik maken.
Wat moet ik veranderen in de instellingen van zowel de ps4 tv en nad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
remco2706 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:18:

Rest nog een vraag,moet ik de optische kabel van de tv naar de reciever of van ps4 naar reciever?

Mijn marantz bluraynwerkt gewoon prima via de reciever,daarom weet ik bijna zeker dat het aan de ps 4 ligt nu,mijn vorige marantz sr7005 had het ook soms.
Beide kan.

Maar check eens of het niet een kabel is die net niet diep genoeg in de NAD gaat en daardoor soms geen goed contact maakt.
Dat heb ik namelijk gehad.

Een mm plastic van de stekkers af snijden aan de kant van de NAD en geen issues meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

pman63 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:43:
Ik zou eens vragen waarom ze bij jouw dealer niet kunnen leveren terwijl die bij Hobo direct leverbaar schijnt te zijn.
dat is dus informatie die ik wilde hebben.
Al lijken ze het inderdaad niet te hebben want toen ik als "nieuwe" klant belden kreeg ik hetzelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Stekkers zitten er goed in en geen speling verder.

Het rare is dat ik gisteren in de ps4 hdcp uit heb gezet maar dit schijnbaar niet hielp.
Vanmiddag dacht ik,laat ik het nog even proberen want veranderen kan evt. erna ook nog.
En tot mijn stomme verbazing paar uur gespeeld zonder haperingen.
Tot ik hdcp weer aanvinkte in het menu van de ps4 meteen beeld zwart,als test even gedaan.
Daarna weer op x gedrukt van mijn controller om hdcp weer uit te zetten en meteen weer beeld.
Waarom werkte dat gisteren niet meteen vraag ik me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ik denk dat ik de ps4 maar rechtsstreeks aansluit op de tv,na wat verdere verdieping op foraas is dit hoogst waarschijnlijk een handshake probleem door de ps 4,sony schijnt een rotzooi te hebben qua hdcp en cec.

Ik heb nu nog een samsung ks8000 met arc en geen earc,vandaar dat ik die arc troep wil vermijden en een optische kabel ertussen wil zetten.
Mijn volgende tv zal vast en zeker earc hebben dan ga ik wel van earc gebruik maken.
Wat moet ik veranderen in de instellingen van zowel de ps4 tv en nad?
ARC geeft al hogere kwaliteit door dan optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Ik wil arc juist vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
En nu weer geen beeld,meteen nadat ik wil gamen.
Zet het aan en meteen zwart beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
In het begin krijg ik logo van de ps 4,maar zodra het muziekje begint scherm zwart.
Dus plugnhem maar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 07:27

FeaR

In GoT we trust

Direct naar de receiver zou mijn voorkeur hebben. Kan je de PlayStation op DTS instellen. Iets wat de NAD wel aan kan maar de TV niet (en dan dus ook niet door zal geven).
Wat in de basis hetzelfde protocol is met alleen meer bandbreedte. Verheug je niet te veel op eARC ten opzichte van ARC want daar kunnen ook haken en ogen aanzitten.
Marcel Br schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:24:
[...]
ARC geeft al hogere kwaliteit door dan optical.
Klopt, alleen op een PlayStation heeft het geen meerwaarde. PlayStation heeft drie opties: Dolby Digital, DTS en LPCM. De eerste twee gaan over S/PDIF en ARC, de laatste alleen over eARC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Vandaag een bluray film gedraaid,maar hier nooit problemen mee.
Wordt tijd dat sony zijn zaakjes voorelkaar gaat krijgen w.b.t de codec en hdcp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBombadil5
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb geen idee hoe dit forum werkt (wat het stellen van vragen betreft maar ik heb hier een prachtige C368 staan ( wachten is nog op de luidsprekers) met inmiddels ingebouwde BluOS module. Bij de module werd ook een bluetooth antenne geleverd. Bij de versterker zelf ook. Welke moet ik nu gebruiken ? Beide ?

mvg
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Ik denk dat bij beide ook een dik boekwerk is geleverd, als het daar niet in staat dan weet de dealer denk ik wel hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
TomBombadil5 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:42:
Ik heb geen idee hoe dit forum werkt (wat het stellen van vragen betreft maar ik heb hier een prachtige C368 staan ( wachten is nog op de luidsprekers) met inmiddels ingebouwde BluOS module. Bij de module werd ook een bluetooth antenne geleverd. Bij de versterker zelf ook. Welke moet ik nu gebruiken ? Beide ?

mvg
Tom
NAD kennende staat de BluOS redelijk los van de rest. Die module kan ook in versterkers die zelf geen bluetooth hebben. In jou geval heb je nu dubbel bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Ik mijn nad bedraad aangesloten via internet,werkt als een trein en je losse bluosmodule heb je dan niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
remco2706 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:23:
Ik mijn nad bedraad aangesloten via internet,werkt als een trein en je losse bluosmodule heb je dan niet nodig.
In de NAD t778 zit dit ingebouwd, bij andere receivers kan je die functionaliteit toevoegen door middel van een BluOS MDC in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Oo op die manier,dat wist ik niet.Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 13:47
Ik heb sinds kort een T758v3i en ik heb ook een sonos connect (ja er is ook bluos) en deze zit aangesloten op coaxial 1.

Nu heb ik source 4 ingesteld dat deze op coaxial 1 staat voor audio maar de sonos werkt niet op de NAD. Geen geluid niks noppes nada.

Wat doe ik verkeerd?

Op mijn Athem die ik hiervoor had werkte dit gewoon op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Dracula schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:03:
Ik heb sinds kort een T758v3i en ik heb ook een sonos connect (ja er is ook bluos) en deze zit aangesloten op coaxial 1.

Nu heb ik source 4 ingesteld dat deze op coaxial 1 staat voor audio maar de sonos werkt niet op de NAD. Geen geluid niks noppes nada.

Wat doe ik verkeerd?

Op mijn Athem die ik hiervoor had werkte dit gewoon op deze manier.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Uitgang van Sonos Connect staat goed ingesteld? Andere kabel geprobeerd? Andere ingang op NAD geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Sonos is niks aan veranderd, kabel van oude naar nieuwe versterker omgeprikt.

Andere uitgang zelfde resultaat. Mis ik een instelling of zie ik wat over het hoofd?

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 14:30
NAD liefhebber meldt zich. Na 5 jaar een tweedehands C352 gebruikt te hebben vanavond de knoop doorgehakt en een C368 besteld (als ik niet zo getwijfeld had tijdens de BF sale had ik 'm nog €90,00 goedkoper kunnen hebben :-(.

Had m'n C352 al aangevuld met een dacmagic 100, maar beide apparaten dus ingeruild voor 1 exemplaar.

Vraag me wel af wat de evt. toegevoegde waarde zou zijn van zo'n mdc module (met WiFi en ethernet). Gebruik naar volle tevredenheid mijn apple tv voor spotify die via hdmi op tv aangesloten zit, tv weer via optische verbinding naar receiver. Nadeel is inderdaad wel dat m'n tv aan moet staan, maar die gaat automatisch aan en uit met apple tv (los van stroomverbruik wat een nadeel is). Ben wel benieuwd met welke reden mensen wel zo'n mdc module aanschaffen want gezien de optical-in zijn er talrijke goedkopere alternatieven lijkt me?

(Volgende upgrade: speakers, heb nu b&w's dm305's)

• onzichtbaar
Met zo’n module kun je rechtstreeks streamen. Dan heb je geen verlaging van je bitrate omdat er een ander apparaat tussen zit.

• monsieurpinot
onzichtbaar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:50:
Met zo’n module kun je rechtstreeks streamen. Dan heb je geen verlaging van je bitrate omdat er een ander apparaat tussen zit.
Zit er verschil in wat spotify connect op apple tv via hdmi-> optical aan NAD doorgeeft of de interne spotify connect app van NAD met die module?

• onzichtbaar
Geen idee, bij mij zit apple tv ingebouwd in de tv. Maar op de NAD C658 stream ik meestal via de iPad. Bij spotify dient de iPad dan alleen als bediening omdat anders de bitrate omlaag zou gaan. Bedoel alleen, er zijn situaties waar rechtstreeks streamen voordeel oplevert. Helemaal bij sommige andere lossless streamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
onzichtbaar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:56:
Geen idee, bij mij zit apple tv ingebouwd in de tv. Maar op de NAD C658 stream ik meestal via de iPad. Bij spotify dient de iPad dan alleen als bediening omdat anders de bitrate omlaag zou gaan. Bedoel alleen, er zijn situaties waar rechtstreeks streamen voordeel oplevert. Helemaal bij sommige andere lossless streamers.
Lijkt er dus op dat spotify niet op elke device de keuze uit verschillende kwaliteiten geeft (in ieder geval op apple tv niet).

maar goed, heb mijn C368 vanmorgen binnengekregen }:O en ga vanavond eens rustig testen met de volgende opties:

Airplay via Airport Express naar NAD (ja, die heeft ook een optische uitgang _/-\o_ )
Apple tv via hdmi naar tv via optisch naar NAD
Directe Bluetoothverbinding NAD (eet natuurlijk wel stroom van je device)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
@monsieurpinot
Via Airplay en BT zal je lossy audio afspelen. Dat lijkt me zonde met zo'n versterker.

Via ATV durf ik niet de zeggen of dat betere geluidskwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
loeberce schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:05:
@monsieurpinot
Via Airplay en BT zal je lossy audio afspelen. Dat lijkt me zonde met zo'n versterker.

Via ATV durf ik niet de zeggen of dat betere geluidskwaliteit is.
https://www.cambridgeaudi...between-airplay-bluetooth

hier wordt aangegeven dat Airplay Lossless is?
"Furthermore, AirPlay uses lossless compression, but anything streamed over Bluetooth uses lossy compression."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
monsieurpinot schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:16:
[...]

https://www.cambridgeaudi...between-airplay-bluetooth

hier wordt aangegeven dat Airplay Lossless is?
"Furthermore, AirPlay uses lossless compression, but anything streamed over Bluetooth uses lossy compression."
Volgens mij vindt bij Apple al de compressie plaats voordat het over Airplay wordt verstuurd. Je kan de lossless Apple Music ook niet streamen via Airplay, maar ik weet niet hoe dit bij Spotify zit. Zelf gebruik ik Tidal met een Bluesound Node, wat wel hogere kwaliteit kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
loeberce schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:22:
[...]

Volgens mij vindt bij Apple al de compressie plaats voordat het over Airplay wordt verstuurd. Je kan de lossless Apple Music ook niet streamen via Airplay, maar ik weet niet hoe dit bij Spotify zit. Zelf gebruik ik Tidal met een Bluesound Node, wat wel hogere kwaliteit kan streamen.
Apple TV 4K (die ik heb) lijkt via Apple Music lossless te kunnen afspelen:
https://support.apple.com/en-us/HT212183
(maar moet ik nog uitzoeken of ie via hdmi -> tv -> optical dit blijft doen, want er staat daar "Connect your Apple TV 4K to an AV receiver using an HDMI cable.")
echter: mijn volume lijkt gelijk wel een stuk lager op deze manier :?

(enigszins offtopic natuurlijk, maar het draait allemaal om de vraag: heb ik een NAD MDC module nodig }:O)

[ Voor 7% gewijzigd door monsieurpinot op 17-12-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb eindelijk mijn vervangende versterker gehad en wil nu de dirac profielen van de oude versterker halen zodat ik ze kan over zetten.

Iemand enig idee hoe.
Er zit een filter export functie op maar daar kan ik pas komen na de hele kalibratie te hebben doorlopen.
En vervolgens kan ik ze nog niet van de versterker halen.

Of hoe ik alle instellingen van de vorige NAD t758 kan back uppen?

[ Voor 18% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-12-2021 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@icecreamfarmer verbinden met je pc, via de Dirac app kun je dan de kalibratie opslaan.

De instellingen zou ik niet weten, misschien een idee een filmpje op te nemen terwijl je door je instellingen gaat.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

LuisjeNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:13:
@icecreamfarmer verbinden met je pc, via de Dirac app kun je dan de kalibratie opslaan.

De instellingen zou ik niet weten, misschien een idee een filmpje op te nemen terwijl je door je instellingen gaat.
Via het netwerk of met usb (en zo ja hoe)?
Want ik ben er mee verbonden via het netwerk maar ik kan alleen de huidige filters vervangen.
Ik zie ze wel staan maar geen idee hoe ik ze kan opslaan en de handleiding helpt ook niet echt.

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
icecreamfarmer schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:24:
[...]

Via het netwerk of met usb (en zo ja hoe)?
Want ik ben er mee verbonden via het netwerk maar ik kan alleen de huidige filters vervangen.
Ik zie ze wel staan maar geen idee hoe ik ze kan opslaan en de handleiding helpt ook niet echt.
https://support.nadelectr.../360011867634-Dirac-Setup
Stap 23. Je zal dan als je verbonden bent met je nieuwe apparaat het project moeten laden. Geen idee of hij de target curve ook meteen mee neemt. Maar dat kun je zo uitproberen.

Of heb je je huidige metingen nooit opgeslagen? Dan zou ik het eens aan Nad zelf vragen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
.

[ Voor 99% gewijzigd door LuisjeNL op 17-12-2021 21:51 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

LuisjeNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:26:
[...]

https://support.nadelectr.../360011867634-Dirac-Setup
Stap 23. Je zal dan als je verbonden bent met je nieuwe apparaat het project moeten laden. Geen idee of hij de target curve ook meteen mee neemt. Maar dat kun je zo uitproberen.

Of heb je je huidige metingen nooit opgeslagen? Dan zou ik het eens aan Nad zelf vragen.
Wel opgeslagen maar computer gecrasht en back up krijg ik niet terug gevonden. Dus geen project wat ik kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@icecreamfarmer dan weet ik wel zeker dat je helaas opnieuw moet beginnen.

Goed moment om het nog beter in te stellen ;)

Lichtpuntje...

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb een NAD C390DD en op al mijn ingangen krijg ik nu de melding UNLOCK en er wordt geen geluid afgespeeld. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
mrme12345 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:21:
Ik heb een NAD C390DD en op al mijn ingangen krijg ik nu de melding UNLOCK en er wordt geen geluid afgespeeld. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Die melding geeft aan dat er geen signaal herkend wordt. Wat heb je aangesloten en hoe en wat speel je af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb optisch aangesloten en daar zat blijkbaar iets niet goed. Ik heb ook geprobeerd de HDMI module in de C390DD te updaten, maar deze loopt steeds na ca. 80% update vast. Ook meerdere mensen last van en weet iemand daar een oplossing voor (contact gehad met NAD maar dat schoot ook niet op)

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:16
Gisteren mijn NAD C338 binnengekregen. Mooi degelijk apparaat voorzien van Chromecast. Dat is dan ook de enige manier waarvoor ik de NAD gebruik. De C338 heeft mijn BA25s naar een nog hoger niveau getild. Jammer van het wat summiere display. Verder helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Zijn er meer mensen die issues hebben met streamen via Tidal en BluOS?

Op mijn T758 stopt de muziek regelmatig even en gaat dan na een tijdje weer verder.

Kwam al wat topics tegen maar nog niet echt een oplossing gevonden. Een van de suggesties was de BluOS device name aan te passen maar dit helpt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Niemand die dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Ik heb een T778 en heb er geen last van. Bij mijn vorige receiver had ik daar met Spotify wel eens issues mee. Dat heb ik toen opgelost door de receiver een vast IP adres te geven. Misschien is dat een oplossing?
Gebruik je hem bedraad of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Dracula schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:16:

Op mijn T758 stopt de muziek regelmatig even en gaat dan na een tijdje weer verder.

Kwam al wat topics tegen maar nog niet echt een oplossing gevonden. Een van de suggesties was de BluOS device name aan te passen maar dit helpt dus niet.
Sinds ik de boel bedraad heb aangesloten niet meer, ik had de receiver via Hifiklubben gekocht en heb van hun kosteloos een UTP dongle ontvangen. Via de WiFi had ik continue verbindingsproblemen, de afstand van receiver naar router maakte daarbij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dracula schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:16:

Ja en dat lijkt aan Tidal te liggen. Bij mijn sonos hetzelfde ondanks dat alles bedraad is aangesloten.
En aan het netwerk kan het niet liggen want via mijn eigen Nas high res bestanden beluisteren werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik heb alles bedraad aangesloten dus dat kan het probleem niet zijn.

IP is fixed, d.w.z. op mijn unifi USG heb ik het IP vast aangewezen voor de NAD.

Uiteraard wijst Tidal naar BluOS / NAD en NAD / BluOS naar Tidal.

Oplossingen als naam wijzigen en andere DNS servers (fixed google kennelijk in de TIdal app oid) maken geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!
Tijdje de nad m10 staan. Geweldig apparaat maar ondersteund in elke input alleen maar 2 kanaals input.
Nou heeft netflix veel wat in stereo word uitgezonden. En pathe thuis sommige films nog wel. Maar zoals prime amazon en disney plus zenden alles in 5.1 uit. Waarbij mijn nad om 2.1 input vraagt en ik dus geen geluid heb.

Mijn tv kan hier ook niet voor zorgen. Had gemaild naar sony. Maar mijn kdl uit 2015 kan hier niks aan veranderen.

Is er een andere omweg hoe ik dit toch kan fixen? De enige instelling die ik in blusound vond was hem op mono zetten. Maar ook dan krijg ik geen geluid bij meer kanaals input.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welke TV heb je precies en op welke manier heb je nu aangesloten? HDMI ARC en S/PDIF kunnen inderdaad meer dan twee kanalen aan maar lijkt me sterk dat je op de TV niet in kan stellen dat je maximaal stereo wil. Desnoods met een omweg, TV output instellen op PCM wat maximaal twee kanalen geeft over HDMI ARC dan wel S/PDIF. Anders analoog aansluiten via de hoofdtelefoon uitgang? Of via een DAC welke S/PDIF naar Stereo RCA zet.

Mag ik het raar vinden dat een apparaat van deze prijs een input hoger dan stereo niet snapt. Dat kan je als fabrikant toch niet verkopen?

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 13-01-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Welke TV heb je precies en op welke manier heb je nu aangesloten? HDMI ARC en S/PDIF kunnen inderdaad meer dan twee kanalen aan maar lijkt me sterk dat je op de TV niet in kan stellen dat je maximaal stereo wil. Desnoods met een omweg, TV output instellen op PCM wat maximaal twee kanalen geeft over HDMI ARC dan wel S/PDIF. Anders analoog aansluiten via de hoofdtelefoon uitgang? Of via een DAC welke S/PDIF naar Stereo RCA zet.

Mag ik het raar vinden dat een apparaat van deze prijs een input hoger dan stereo niet snapt. Dat kan je als fabrikant toch niet verkopen?
Je laatste punt dat is precies waar ik nu ook van baal.
Tv is een Sony kdl-55w809c.
De nad staat aangesloten op de hdmi arc.
Maar als ik hem via optische kabel doe krijg ik t zelfde.

Analoog via koptelefoon ga ik nog even proberen! Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De handleiding van dat apparaat lijkt er niet echt te zijn? Ik vind de handleiding voor de wall mount of een referentiegids met de basis. Diepgaand is het allemaal niet. Kan je in het menu onder geluid (tot daar gaat de handleiding) iets aanpassen van de audio uitvoeren? Iets als PCM? Als je dat kan forceren heb je maximaal twee kanalen over HDMI ARC en S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ook sony hun antwoord. Alles staat ook op altijd pcm uitvoer. En nog geen succes. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efy2Rj3WR3gVy1cDKB-WLLTEfzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlvLS02J6jOrWCC2zJ4aptah.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:15:
[...]

De handleiding van dat apparaat lijkt er niet echt te zijn? Ik vind de handleiding voor de wall mount of een referentiegids met de basis. Diepgaand is het allemaal niet. Kan je in het menu onder geluid (tot daar gaat de handleiding) iets aanpassen van de audio uitvoeren? Iets als PCM? Als je dat kan forceren heb je maximaal twee kanalen over HDMI ARC en S/PDIF.
Hij doet t! Via koptelefoon ingang in de anoloog input!
De rest krijg ik echt niet voor elkaar.
Maar zo is het perfect!
Thnx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:37:
Dat was ook sony hun antwoord. Alles staat ook op altijd pcm uitvoer. En nog geen succes. [Afbeelding]
Apart. Via HDMI ARC dan wel S/PDIF kan je niet verder dan twee kanalen op PCM dus meer dan stereo zou deze weg niet moeten kunnen bieden.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:44:
[...]
Hij doet t! Via koptelefoon ingang in de anoloog input!
De rest krijg ik echt niet voor elkaar.
Maar zo is het perfect!
Thnx!!!
Top! :)
Ik durf niet te zeggen of via S/PDIF en dan naar een DAC wel zou werken. In theorie wel maar aangezien het deel van PCM ook niet matcht met de theorie...

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste