• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
MDKlapwijk schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:26:
[...]

Schakel je de eind-amp zelf uit of via de trigger-poort?
Via een trigger. En daar komt iets bijzonders om de hoek kijken:

Aanzetten van de combo gaat precies zo als verwacht. Ik zet de 658 aan en de versterker springt keurig aan. Maar als ik nu de muziek op de 658 pauzeer, dan gaat de C298 op een gegeven moment uit (standby, blauw lampje). Daarna krijg ik hem niet meer aan totdat ik de C658 opnieuw opstart. Ik dacht dat er geen 'auto-off' op de C298 zat. Auto-on werkt in ieder geval niet (goed), heb de auto-sense schakelaar nu op 'low' staan, waarbij ik verwacht dat als ik de 658 wat luider zet de versterker aan zou moeten gaan. Voorlopig werkt dat in ieder geval niet zo....

[ Voor 21% gewijzigd door canth op 12-11-2020 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
mr.DJ95 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:23:

... Ik zou stiekem wel eens willen testen wat een 2e erbij doet zodat ze in mono-bridged kunnen.
For what it's worth:
Ik had 2x C-272 mono-bridged; nu is er eentje weggevallen en draai ik 1x C-272 als stereo eindversterker. Mijn ervaring is dat mono-bridged vs 1x stereo eigenlijk niets uitmaakt (voor mijn gehoor)

Ik ga dan ook de 2e unit repareren en in de verkoop doen

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

canth schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:10:
[...]

Via een trigger. En daar komt iets bijzonders om de hoek kijken:

Aanzetten van de combo gaat precies zo als verwacht. Ik zet de 658 aan en de versterker springt keurig aan. Maar als ik nu de muziek op de 658 pauzeer, dan gaat de C298 op een gegeven moment uit (standby, blauw lampje). Daarna krijg ik hem niet meer aan totdat ik de C658 opnieuw opstart. Ik dacht dat er geen 'auto-off' op de C298 zat. Auto-on werkt in ieder geval niet (goed), heb de auto-sense schakelaar nu op 'low' staan, waarbij ik verwacht dat als ik de 658 wat luider zet de versterker aan zou moeten gaan. Voorlopig werkt dat in ieder geval niet zo....
En er zitten op de 658 geen settings voor de trigger poorten, zoals delays etc.?

Misschien heel de trigger porten vergeten en met een Harmony schakelen? of heeft de 298 geen remote?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:47
Bij mij functioneert de combinatie C658 & C268 perfect qua wake-up and sleep... en de toss-link met tv ook.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
Bij mij ook (C658 icm een Audiophonics MPA-S250NC via een trigger).

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Het blijkt dat de C298 (waarschijnlijk) defect was. De versterker ging namelijk na 2 uur spelen sowieso op standby. En hij bleef standby tot ik de versterker echt uit/aan zette middels de schakelaar op de achterkant. Heb ook nog zonder trigger geprobeerd, precies hetzelfde probleem. Heb de versterker zaterdag omgeruild bij Stassen, ga vandaag testen of de nieuwe beter is.

Update: nieuwe versterker speelt nu ongeveer 3 uur. Jippie!

[ Voor 7% gewijzigd door canth op 15-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Fijn dat deze wel door blijft spelen!

Maarem.. Iemand die nog eens in z'n NAD doos eens kan kijken of ie die 'Balun adapter' tegen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 17:14
JdBn schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:29:

Maarem.. Iemand die nog eens in z'n NAD doos eens kan kijken of ie die 'Balun adapter' tegen komt?
Zo'n adapter hoeft mijns inziens toch niet per se van Nad te zijn? Wellicht even googelen op Balanced/Unbalanced coax adapter. Kost misschien vijftien euro,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
Voor degene die het niet mee hebben gekregen; tidal connect werkt met bluos. Mooie toevoeging vind ik zelf (op een v758 v3).
Ik zit al een tijdje op een amp1, c338 of iets dergelijks te azen maar weet niet of dit met een update nog achteraf toegevoegd zou kunnen worden? Hopelijk komt het snel op de instap stereoversterkers van NAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnHkstr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02-2022
Hallo, Ik heb recent de NAD c388 aangeschaft. Geen BlueOs module want gebruik nog een Sonos connect voor streaming. Het lukt me niet om de Sony WH-1000X M3 BT koptelefoon met de NAD te pairen.
Om te voorkomen dat de Sony steeds met mijn iphone paired daar de BT van uitgezet. De NAD staat in Source mode - Inquiring. En de Sony ook in pairing mode natuurlijk. Echter de versterker vind de koptelefoon niet (wel mijn samsung TV)...

Iemand die dit wel voor elkaar heeft toevallig of een idee heeft waar het aan ligt.
Conform de specificaties zou het moeten werken en dat was een van de redenen van aanschaf.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
JnHkstr schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:48:
Hallo, Ik heb recent de NAD c388 aangeschaft. Geen BlueOs module want gebruik nog een Sonos connect voor streaming. Het lukt me niet om de Sony WH-1000X M3 BT koptelefoon met de NAD te pairen.
Om te voorkomen dat de Sony steeds met mijn iphone paired daar de BT van uitgezet. De NAD staat in Source mode - Inquiring. En de Sony ook in pairing mode natuurlijk. Echter de versterker vind de koptelefoon niet (wel mijn samsung TV)...

Iemand die dit wel voor elkaar heeft toevallig of een idee heeft waar het aan ligt.
Conform de specificaties zou het moeten werken en dat was een van de redenen van aanschaf.
bvd
Inquiring mode ken ik niet op de NAD? Volgens mij gewoon op BT/WiFi zetten om een Bluetooth signaal te laten uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnHkstr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02-2022
Tomino schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:24:
[...]

Inquiring mode ken ik niet op de NAD? Volgens mij gewoon op BT/WiFi zetten om een Bluetooth signaal te laten uitzenden.
Ik volg de manual. Ik heb niet de MDC BluOs module en dus alleen de onboard BT welke zowel als Sink als Source mode kan staan. (https://nadelectronics.co.../09/C388_dut_OM_v03FE.pdf pagina 18). Maar hij vind de Sony XM3 niet , wel de Samsung TV maar als ik met de pijltjes naar links of rechts ga zie ik geen andere devices (had BT op mijn telefoon al uitgezet omdat hij anders daar steeds mee gaat connecten). Ik wil met de koptelefoon muziek luisteren vanaf de versterker (bijvoorbeeld via de aangesloten platenspeler).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Ah, excuus. Ik meende C338 te lezen, maar jij hebt de C388 (en die ken ik niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odepetho
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 05:52
Is er iemand die toevallig geprobeerd heeft op de BlueSound RC1 afstandsbediening toevallig toch werkt op de C368?
Ik gebruik de MDC BluOS module vooral voor internet radio en ik blijf het zo verschrikkelijk irritant vinden dat ik de iPad moet pakken om de radio aan te zetten!

Deze dus: https://www.bluesound.com/nl/products/rc1-remote-control/

Hiervoor hadden we een Denon streamer en versterker en dat was gewoon 'call' indrukken op de afstandbediening +preset kiezen en klaar..........

[ Voor 7% gewijzigd door odepetho op 21-12-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
JnHkstr schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:48:

bvd
Aan je beschrijving te zien doe je alles correct. Op mijn C368 doe ik niets anders om mijn hoofdtelefoon te koppelen. Wellicht eens meenemen naar de dealer waar je het vandaan hebt om het te testen met hun demo unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
odepetho schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:41:
Is er iemand die toevallig geprobeerd heeft op de BlueSound RC1 afstandsbediening toevallig toch werkt op de C368?
Ik gebruik de MDC BluOS module vooral voor internet radio en ik blijf het zo verschrikkelijk irritant vinden dat ik de iPad moet pakken om de radio aan te zetten!

Deze dus: https://www.bluesound.com/nl/products/rc1-remote-control/

Hiervoor hadden we een Denon streamer en versterker en dat was gewoon 'call' indrukken op de afstandbediening +preset kiezen en klaar..........
Die RC1-remote heb ik niet, maar ik herken de irritatie dat je de app nodig hebt om de radio aan te zetten.

Om het leed iets te verzachten heb ik voor de zenders die wij regelmatig luisteren een shortcut gemaakt. Maar je hebt nog steeds een apparaat nodig dat via het netwerk de zender selecteert.
Aangezien de hele bluos-app via HTTP werkt kun je vrij eenvoudig het netwerkverkeer opnemen (wireshark) op het moment dat je een radiozender activeert. Die URL kun je overal mee openen, ook zonder BluOS-app, kan in een browser, of via curl of net wat voor jou handig werkt.
Voor mijn vrouw heb ik een klik-bare URL-shortcut op de computer gezet. Werkt dan dus met 1 druk op 1 knop ipv de Bluos-app openen en navigeren naar je favoriete radiozender (waarbij er ook maar 5 getoond worden, totdat je op "show all" klikt. Hoe verzin je het....).

Als je een beetje tweaker bent, dan kun je iets knutselen met een ESP8266 en een paar fysieke knoppen die je dan koppelt aan het sturen van de juiste radio-zender URL naar de BluOS-module. Je moet iets in je Kerstvakantie toch? Of je pakt toch elke keer de iPad/telefoon...

Niet voor radio, maar als je een playlist aan het afspelen bent dan werken overigens de knoppen van mijn NAD AVR4-afstandbediening wel voor de basisdingen pauze/play/next/previous. Moet ik de remote wel eerst op MP (MediaPlayer?) zetten. Geen idee welke remote er met de C368 geleverd wordt en of dat daar ook mee werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjief72
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-06-2024
Beste tweakers,

Nooit gedacht een vraag neer te moeten leggen. Kwam tot nu toe met speuren er wel uit. Don't shoot me als ik niet goed gezocht heb, ben nieuwe gebruiker.

Heb een vraag mbt NAD755, ja, oudje maar wilde het NAD geluid eens horen in mijn zoektocht naar het perfecte geluid.

Een dag in huis en ik krijg OSD menu niet op de tv.
Aangesloten hdmi out via NAD naar hdmi 1 op tv. De enter toets op de ab van de NAD ingedrukt zoals in de gebruiksaanwijzing staat maar geeft menu niet weer.
Overijverig reset naar fabrieksinstellingen maar geen resultaat.

Tv en NAD uitgezet, weer aan ivm handshake dacht ik maar geen resultaat.

Heeft iemand een suggestie voor mij?

Alvast bedankt,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
Pijltje naar rechts geprobeerd en ook op het apparaat zelf geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4w95_YSkxBpuipoBt6TA2mFazA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9h7bvnJxXwgafLBNzf6FGCr4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 107% gewijzigd door LuisjeNL op 25-01-2021 13:54 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjief72
Thnx voor je snelle reactie luisje.

Ik ben in het bezit van de gebruiksaanwijzing en zocht ook de play of enter op het frontpaneel. Niets gevonden.

Ik drukte op de enter van en de tune, naar mijn idee voor fm afstemming, en display geeft aan osd menu beschikbaar. Helaas niets op tv.

Lijkt mij niet de juiste weg maar als dat een indicatie is dat er osd naar scherm uitzonden wordt, dan is het niet werkend.

Hdmi kabel nog gewisseld, dacht misschien te nieuw maar nog niets.

Ben in de loop der jaren wel wat problemen tegen gekomen maar deze kom ik op het net niet tegen.

Ik zal deze week eens kijken of ik nog support van NAD kan krijgen.

Uiteraard blijf ik voor suggesties open staan.

Mvg,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn T748v1: geen OSD via HDMI, scherm versprong even en dan weer weg. Gelukkig had die T748 nog een CVBS-monitor-uitgang en met een CVBS->SCART verloop-plug kon ik toen nog de OSD in beeld krijgen.

Nadat ik alles eenmaal ingesteld had werkte de OSD ook via HDMI, geen idee waarom.

Was destijds niet zo'n prettige out-of-the-box ervaring. NAD maakt prima audio-hardware, maar software is niet zo hun ding...

Als ik het zo gauw in de handleiding van de T755 zie heeft de T755 ook een monitor-out-CVBS uitgang, die zou je eens kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjief72
Thnx voor deze optie Ocaj,

Je hebt inderdaad aardig out of the box gedacht.

Moest ff googlen naar cvbd, is dus YPbPr kabel? Kon de term cvbd niet.

Maar goed, hier ben ik mee op weg geholpen.
Kon zo snel geen verloop naar hdmi vinden op een dure splitter na.
Scart en YPbPr in, zijn beide aanwezig op de tv. YPbPr naar YPbPr besteld en voor de zekerheid ook naar scart, je weet maar nooit.

En ik zie nu het weggegooide krat voor mij dat vol met verloop en kabels zat, tja...

Helaas wordt het wachten om te testen.

Ben benieuwd naar het osd menu. Verwacht een niet te intuïtief menu.

Nogmaals thnx en uiteraard laat ik het weten of het geholpen heeft.

Mvg,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
Ik bedoelde niet de YPbPr, maar de CVBS (Wikipedia: Composietvideo en/of Wikipedia: Tulpstekker), dat is de "gele tulpstekker", die je vaak in combinatie met rood+wit (voor stereo-audio) tegenkomt.

Typisch een kabeltje dat iedereen wel ergens in zijn kabel-krat heeft liggen.
Volgens mij komt het niet eens zo heel kritisch en kun je zelfs kijken of je beeld krijgt met een normale rood/witte tulp-kabel voor audio.

Veel TV's (alhoewel dat met recente TV's wel minder is) hebben een geel/rood/witte aansluiting die vaak voor (analoge) video-camera's gebruikt werd.

Ik zie net in de handleiding van de T755, dat hij niet alleen een cvbs-monitor uitgang heeft, maar ook een S-video. Iets minder gangbaar, maar wellicht dat je die nog ergens in een krat hebt liggen (of bij je buren/kennissen of zo).

Succes, hopelijk lukt het!

[ Voor 4% gewijzigd door ocaj op 26-01-2021 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Sjief72 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:44:
Kon zo snel geen verloop naar hdmi vinden...
HDMI Out is een digitale uitgang, de andere connecties die beeld door kunnen geven zijn allen analoog. Oftewel, een simpel verloop van analoog naar digitaal (of andersom) is er niet, dat zal altijd een actieve omvormer moeten zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjief72
Jup Ocaj vermoedde ik ergens al. Die kabel had ik toevallig bij een andere versterker gekregen.

Boven die met s video zit gele tulp aansluiting.

Ben in de war gebracht doordat ik ook nog een monitor out met YPbPr heb. Lukt helaas niet om foto bij te vegen. Zit iig rechtsboven op de reciever.

Ik ga nu tulp ven de s video proberen.
Waar, op welke kleur, sluit ik de gele video tulp bij de YPbPr van de tv aan?

Ga wel ff met opties stoeien. Wordt vervolgd.

Thnx voor de correctie en Fear ook bedankt voor de aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
Sjief72 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:47:
Jup Ocaj vermoedde ik ergens al. Die kabel had ik toevallig bij een andere versterker gekregen.

Boven die met s video zit gele tulp aansluiting.

Ben in de war gebracht doordat ik ook nog een monitor out met YPbPr heb. Lukt helaas niet om foto bij te vegen. Zit iig rechtsboven op de reciever.
Ik dacht het al te zien in de handleiding. Mogelijk dat je via YPbPr ook een OSD krijgt? Mijn T748 had alleen een CVBS-monitor.
Ik ga nu tulp ven de s video proberen.
Waar, op welke kleur, sluit ik de gele video tulp bij de YPbPr van de tv aan?
Niet :) CVBS en YPbPr zijn weliswaar allebei analoog, maar niet compatibel, zie bijvoorbeeld: http://www.dibvision.nl/i...bpr-rca-int-22830947.html

Als je TV een "gele tulp"-ingang heeft dan gebruik je die. Heb je die niet, maar wel een scart, dan kun je via zoiets: https://www.allekabels.nl...82/325/scart-adapter.html op je scart-aansluiting aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjief72
Vreemd, mijn eerdere reactie dat het gelukt was niet geplaatst zo te zien.

Kreeg wel osd via source tv component.
NAD gele tulp monitor out en op de Y, groene kleur, tulp in op tv.

Had pc op hdmi 1 aangesloten en setup doorlopen. Heb source 1 pc genoemd en hdmi als ingang geselecteerd. Dacht ff gemakkekijk en nam aan dat NAD zelf de aangesloten bron als eerste zou detecteren..

Audyssey gaf 3x te veel fouten dus gelaten.

Osd afgesloten maar beeld pc komt niet via hdmi op tv. Beeld osd ook niet meer terug te krijgen zoals eerder wel lukte.
Leuke puzzel, ik kijk ff voor andere randapparatuur, helaas niets meer in bezit.

Morgen of overmorgen weer verder puzzelen. Voor nu is het NAD 1 en Erik 0.

Dit is wel net weer anders denken dan de gebruikelijke setups van jongere toestellen.

Thnx zo ver en ik hou je op de hoogte.

Mvg
Erij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!
Snelle vraag!
Ik heb een Nad C368.
Nu ontdekte ik dat er ook een sub opkan.
Maar in de manuel werd ik niet helemaal wijs uit of dat ook met lfe uitgang van de sub kan. Er staat aansluiten met dubbele tulp.
Heeft de NAD dan ook een functie om de speakers en de sub met al het laag te laten draaien? Of neemt hij dan alles over?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

Kleine kick. Hij lijkt het alleen te doen wanneer ik Tidal gebruik. Via TuneIn en/of Spotify werkt alles zonder problemen. :?
Dit probleem heb ik nog steeds. De stream van Tidal wordt onderbroken ondanks een perfecte verbinding.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:12:
Heeft de NAD dan ook een functie om de speakers en de sub met al het laag te laten draaien? Of neemt hij dan alles over?
Dat staat letterlijk in de handleiding, pagina 14 (NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Dat staat letterlijk in de handleiding, pagina 14 (NL).
Ja daar snapte ik het niet helemaal?
Hij neemt dus over alles onder de 150hz?
En dat is de enige optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Ja daar snapte ik het niet helemaal?
Hij neemt dus over alles onder de 150hz?
En dat is de enige optie?
Crossover lijkt inderdaad niets (Pre Out) of 150 Hz (Subwoofer). Wil je een andere waarde dan 150 Hz moet je de aansluiting op "Pre Out" zetten in de config en de crossover dan op de subwoofer regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee wat het 0db referentie niveau is bij Dirac en wat bij standaard Nad?

Als ik Dirac ingesteld heb gaat hij maar tot - 15db. En dan hoor ik ook duidelijk ruis als er niets opstaat.

Met Dirac uit gaat hij tot - 3db. Ook dan hoor ik ruis. Beiden is zowel op de dolby setting als stereo setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:27
Met het oog op onze nieuwe huis, waar de zolder (6x3m2) mijn werkkamer/mancave gaat worden heb ik recent een cadeautje voor mezelf gekocht.

een NAD C316BEE V2 versterker. Altijd al een NAD willen hebben, al jaren fan van de understated looks van de 3020i en de integrated amps van NAD die daar op gebaseerd zijn.

Mijn vraag; zou de Wharfedale Diamond 220 een goede combinatie zijn met deze amp? Ik ben geen audiofiel* en lees verhalen dat de NAD een "warm" geluid zou hebben en dat het in combinatie met een "warme" luidspreker teveel van het goede zou zijn... :? Zo nee, wat zou dan wel een goede combo zijn? Ik overweeg ze, want:
  1. goede reviews
  2. erg voordelig
  3. dicht bij de muur te plaatsen
(Ik heb stands om boekenplank luidsprekers op te plaatsen)
Ik luister van alles, pop/rock/klassiek/jazz/soul, maar geen hiphop, R&B, dance of elektronische muziek. Er hoeft zeker geen nadruk te liggen op weergave van bastonen...

Nog heel even gekeken naar de klasse D D3020 V2 (zelfde prijsklasse, mooi klein, ingebouwde DAC, zelfde klank als de analoge NADs volgens de reviews), maar snel voor de A/B versterker gegaan, want:
• bluetooth gebruik ik niet
• fysieke balans knop is erg handig, omdat ik links slechter hoor en de balans makkelijk wil kunnen aanpassen
• ik stream via Airport Express (Airplay 2), waar ik zowiezo 1 analoge input voor nodig heb
• nog 1 analoge input nodig voor Raspberry Pi streamer (Volumio)
• nog 1 analoge input nodig voor cd speler
• de looks

*: maar als ik The Beatles' Abbey Road luister via Spotify 320Kb/s over een aardige koptelefoon, dan hoor ik allerlei details en waardeer ik de muzikaliteit. Luister ik via de Audioengine A2 (2012 gekocht, miskoop) speakers op mijn bureau (zonder EQ aanpassingen), dan schrik ik van de chaotische en overdreven basweergave en gebrek aan details (i.e. het kunnen onderscheiden van de instrumenten/details) Dus ik denk wel het verschil te kunnen horen tussen een goede set en gehypete en te dure pc speakers. 8)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:49:
Met het oog op onze nieuwe huis, waar de zolder (6x3m2) mijn werkkamer/mancave gaat worden heb ik recent een cadeautje voor mezelf gekocht.

een NAD C316BEE V2 versterker. Altijd al een NAD willen hebben, al jaren fan van de understated looks van de 3020i en de integrated amps van NAD die daar op gebaseerd zijn.

Mijn vraag; zou de Wharfedale Diamond 220 een goede combinatie zijn met deze amp? Ik ben geen audiofiel* en lees verhalen dat de NAD een "warm" geluid zou hebben en dat het in combinatie met een "warme" luidspreker teveel van het goede zou zijn... :? Zo nee, wat zou dan wel een goede combo zijn? Ik overweeg ze, want:
  1. goede reviews
  2. erg voordelig
Ik luister van alles, pop/rock/klassiek/jazz/soul, maar geen hiphop, R&B, dance of elektronische muziek. Er hoeft zeker geen nadruk te liggen op weergave van bastonen...

Nog heel even gekeken naar de klasse D D3020 V2 (zelfde prijsklasse, mooi klein, ingebouwde DAC, zelfde klank als de analoge NADs volgens de reviews), maar snel voor de A/B versterker gegaan, want:
• fysieke balans knop is erg handig, omdat ik links slechter hoor en de balans makkelijk wil kunnen aanpassen
• ik stream via Airport Express (Airplay 2), waar ik zowiezo 1 analoge input voor nodig heb
• de looks

*: maar als ik The Beatles' Abbey Road luister via Spotify 320Kb/s over een aardige koptelefoon, dan hoor ik allerlei details en waardeer ik de muzikaliteit. Luister ik via de Audioengine A2 (2012 gekocht, miskoop) speakers op mijn bureau (zonder EQ aanpassingen), dan schrik ik van de chaotische en overdreven basweergave en gebrek aan details (i.e. het kunnen onderscheiden van de instrumenten/details) Dus ik denk wel het verschil te kunnen horen tussen een goede set en gehypete en te dure pc speakers. 8)
Versterkers hebben geen "warm" geluid. Vrijwel elke versterker is +/- 0.5dB tussen 20hz en 20khz. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

De Diamond 220 is geen warme luidspreker, maar een nette neutrale luidspreker. Dat is precies wat je wilt hebben als het goed moet klinken. Wel zal je hem zonder grill moeten gebruiken, de response met grill is vrij slecht. Zonder grill is het een voor het geld een goed presterende luidspreker.

Overigens zou ik je afraden reviews van luidsprekers te lezen als er geen objectieve data instaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:57:
[...]
Overigens zou ik je afraden reviews van luidsprekers te lezen als er geen objectieve data instaat.
Hier wordt de Wharfedale 220 ook aangeraden, obv objectieve metingen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Hier wordt de Wharfedale 220 ook aangeraden, obv objectieve metingen... :)
Yep, vandaar mijn opmerking over de grill. Je ziet daar duidelijk het negatieve effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58

Mijn vraag; zou de Wharfedale Diamond 220 een goede combinatie zijn met deze amp?
Tip: check de boekenplankjes van Dali. Echt heel erg goed, en voor elke prijsklasse hebben ze wat moois. Mooie combi met NAD, Dali is niet overdreven koud of warm.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frizz
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Beste Tweakers.
Ik ben in bezit van de nad c368 en inmiddels van de nad c268. Ik wil deze graag in bridge mode gebruiken. Nou heb ik alles precies zo aangesloten zoals ik op een afbeelding vond op internet van hifiklubben. Echter komt er geen geluid uit de rechter speaker? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik zou zeggen, laat eens wat foto’s zien van hoe het nu aangesloten is en vertel wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

1. goede reviews
  2. erg voordelig

• de looks

Ik heb de al wat oudere C720BEE samen met een paar Wharfedale Diamond 225's en ik vind ze heerlijk samen klinken. Ik verwacht dat je van jouw combi ook gaat genieten :> Heb ze overigens wel Bi-Wire aangesloten.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frizz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQ9O6tfI0dTaNv7SBWDssEcCGLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LCOBCkP5dnrsFfIwRKj7Mtc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mb-ogGc5lrNmUbO7bpuVgM7ry0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbBITO6PKQsWe62ainWJIJTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frizz
Beide versterkers staan op mono

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geen idee hoe de serienummers van NAD lopen maar de handleiding waar je naar wijst stelt wel:
Als de versterker een serienummer heeft gelijk is of lager dan H78C368G08011 neem dan contact op met de dealer een hardwarematige aanpassing is dan noodzakelijk.
"H20....” lijkt me sowieso lager, over "H6X.....” twijfel ik. Geen idee of ze eerst naar H99 zijn gegaan alvorens met letters te beginnen of dat het al eerder in de reeks voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frizz
Voor de aanpassing ga ik morgen wel even bellen. Echter gaat dat alleen over de c368 niet over de c268.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ehm, misschien snap ik het niet maar bridge mode op de C268 houdt toch in dat de versterker als monoblock gaat fungeren en dus maar 1 speaker aanstuurt? Ik zie ook maar 1 setje aangesloten speakerkabels.

Of mis ik het volledig en heb je 2 stuks van de C268 staan?

edit: ik snap hem, de C368 is ook een versterker en stuurt de andere speaker aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 06-04-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hoi allen, ik heb een NAD C390DD versterker en probeer deze te upgraden (software matig). Dat is gelukt voor de speler en de USB uitgang, echter het derde onderdeel voor de HDMI pakt die niet (bestand met 4k aan einde). Terwijl de HDMI software versie een oudere is op het apparaat. Iemand een tip hoe ik dit op kan lossen?

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Ik heb recentelijk een Nvidia Shield Pro 2019 aangeschaft en aangesloten op mijn NAD T748 V2 receiver. Helaas krijg ik alleen een Nvidia logo te zien, waarna het HDMI signaal wegvalt en de TV op zwart gaat. De Nvidia doet het wel als ik hem rechtstreeks op de TV aansluit. Alleen als de receiver er tussen zit werkt het niet.

Ik heb het volgende gedaan:
- Nvidia Shield geupdate
- Firmware Samsung NU7100 TV geupdate
- Nieuwe HDMI kabels (2.0b) gekocht
- Ticket geopend bij Nvidia (in afwachting)
- Firmware update vraag gesteld in NAD Facebook groep (geen werkend advies gekregen)

Ik wil nu de NAD T748 V2 receiver firmware updaten. De huidige versie is: M-v30.17E. D-v20.01

In de owmer manual staat niets over het updaten van de firmware
https://nadelectronics.co...ceiver-English-Manual.pdf

Weet iemand hoe je de NAD T748 V2 in de firmware update modus krijgt? Op de NAD website waar je de firmware kan downloaden staat dit niet vermeldt (https://nadelectronics.co...v-surround-sound-receiver). Ik heb wel reeds een RS232 naar USB kabel gekocht (n.a.v. dit bericht: productreview: NAD T 748 3D AV-Receiver review door amiaima)

Wie o wie kan mij vertellen hoe je de firmware kan updaten op de NAD T748 V2?

De gedownloade firmware bevat een executable, maar weet niet weet je hiermee moet doen. Zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IH3veLj3I1jyfjPyZjK8PEjkveA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wxMhQn3E0lA7MbhptWY1IHCg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:19
bas.kb schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:53:

Ik wil nu de NAD T748 V2 receiver firmware updaten. De huidige versie is: M-v30.17E. D-v20.01

In de owmer manual staat niets over het updaten van de firmware
https://nadelectronics.co...ceiver-English-Manual.pdf

Weet iemand hoe je de NAD T748 V2 in de firmware update modus krijgt? Op de NAD website waar je de firmware kan downloaden staat dit niet vermeldt (https://nadelectronics.co...v-surround-sound-receiver). Ik heb wel reeds een RS232 naar USB kabel gekocht (n.a.v. dit bericht: productreview: NAD T 748 3D AV-Receiver review door amiaima)

Wie o wie kan mij vertellen hoe je de firmware kan updaten op de NAD T748 V2?

De gedownloade firmware bevat een executable, maar weet niet weet je hiermee moet doen. Zie afbeelding.

[Afbeelding]
Je zal moeten kijken op welke seriële poort die USB-RS232 kabel is uitgekomen, meestal niet op COM1 zoals in de instellingen standaard staat.
Als je op START in Windows rechts klikt dan ga je naar apparaatbeheer en daar zou je USB-RS232 kabel dan tussen moeten staan als COMx.

Daarna is het een kwestie van die kabel aan het apparaat, system update selecteren en RUN.

Besef je wel dat het erg kritisch is of je de juiste kabel hebt (lees, met de juiste chipset) en dat als het misgaat je het ding waarschijnlijk brickt.

Dus wat je ook doet, als het ding begonnen is absoluut niet de kabel eruit halen, de voeding loskoppelen, of het programma op je laptop stoppen voor het klaar is.

Verder je laptop aan de voeding, dit soort dingen niet op accu doen, die kabels werken om de één of andere reden niet betrouwbaar bij een laptop op accu.

Wat voor verbeteringen zitten er volgens de release notes van NAD in de nieuwe firmware die je nodig denkt te hebben?

Als er niks tussen zit wat de moeite is zou ik niet flashen, zeker niet omdat je zo te horen niet erg bekend met met serieel flashen van spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Even heel snel gekeken maar, klopt het dat de t748 enkel 1080p aan kan?

Makkelijk om te controleren of het daar aan ligt: shield aan de tv hangen, resolutie op 1080p zetten. Daarna de shield op de nad aansluiten en kijken of hij dan wel beeld weergeeft.

Vermoed dat het gewoon aan het video signaal ligt,die is bij booten van het apparaat waarschijnlijk anders/lager waardoor je dat wel ziet.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

LuisjeNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:27:
Even heel snel gekeken maar, klopt het dat de t748 enkel 1080p aan kan?

Makkelijk om te controleren of het daar aan ligt: shield aan de tv hangen, resolutie op 1080p zetten. Daarna de shield op de nad aansluiten en kijken of hij dan wel beeld weergeeft.

Vermoed dat het gewoon aan het video signaal ligt,die is bij booten van het apparaat waarschijnlijk anders/lager waardoor je dat wel ziet.
Klopt, de T748 kan alleen Full HD aan. De Shield heeft een standaard resolutie van 1080p. Ik heb alle selecteerbare resoluties geprobeerd op de Shield, maar in geen van alle werkt het via de Receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

RobbieT schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:39:
[...]
Besef je wel dat het erg kritisch is of je de juiste kabel hebt (lees, met de juiste chipset) en dat als het misgaat je het ding waarschijnlijk brickt.

...

Wat voor verbeteringen zitten er volgens de release notes van NAD in de nieuwe firmware die je nodig denkt te hebben?

Als er niks tussen zit wat de moeite is zou ik niet flashen, zeker niet omdat je zo te horen niet erg bekend met met serieel flashen van spullen.
Bedankt voor je reactie en de tips. Ik ben mij ervan bewust dat een foutief uitgevoerde firmware update het apparaat kan bricken.

Het change log van de firmware kan ik nergens vinden. Maar het kan toch niet anders dat NAD een service manual heeft waarin exact staat beschreven hoe een firmware update uitgevoerd moet worden? Daarom heb ik een support ticket geopend bij NAD om hen te vragen hoe dit exact uitgevoerd moet worden. Als zij meer duidelijkheid verschaffen over het changelog en een stappenplan, dan ga ik het uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 17:14
https://www.amazon.de/-/n...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Ik gebruik deze. Het up/downgraden is verder niets bijzonders. Vinkje aanzetten en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
Laurens85 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:58:
[...]
Tip: check de boekenplankjes van Dali. Echt heel erg goed, en voor elke prijsklasse hebben ze wat moois. Mooie combi met NAD, Dali is niet overdreven koud of warm.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Dali Spektor 1, walnoot uitvoering voor bij de NAD C316BEE V2. Heb ze allebei kunnen luisteren en de Dali beviel mij beter. Ook de mooiere looks en het kleinere formaat wogen mee. En met 158,- voor een gloednieuw setje ook niet veel duurder dan de Diamond 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58
estorino schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:14:
[...]

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Dali Spektor 1, walnoot uitvoering voor bij de NAD C316BEE V2. Heb ze allebei kunnen luisteren en de Dali beviel mij beter. Ook de mooiere looks en het kleinere formaat wogen mee. En met 158,- voor een gloednieuw setje ook niet veel duurder dan de Diamond 220.
Leuk, gefeliciteerd, veel luisterplezier

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
Heeft iemand hier ook weleens problemen gehad met een NAD C375BEE?
Ik heb deze versterker 2de hands gekocht en hij leek goed te werken maar nu vliegt hij constant in protection mode. Ik kan hem dan voor +-20 min niet meer aan krijgen en je hoort de relais dan constant klikken.
Als ik hem zacht aan zet dan lijkt hij het wel lange tijd te doen maar ik baal hier enorm van.

Ik zie op internet meerderen die er last van hebben maar nergens zie ik een duidelijke oplossing.
Dus als iemand hier hetzelfde heeft gehad en de oplossing daarvoor weet dan zou dat mij erg blij maken.

De verkoper (woont op +-2,5 uur afstand) maakte een betrouwbare indruk en ik heb niet het idee dat hij mij hiermee wilde oplichten dus ik weet even niet wat ik hiermee ga doen.

[ Voor 14% gewijzigd door thespeed op 25-07-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

thespeed schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:55:
Ik heb deze versterker 2de hands gekocht en hij leek goed te werken maar nu vliegt hij constant in protection mode. Ik kan hem dan voor +-20 min niet meer aan krijgen en je hoort de relais dan constant klikken.
Als ik hem zacht aan zet dan lijkt hij het wel lange tijd te doen maar ik baal hier enorm van.

Ik zie op internet meerderen die er last van hebben maar nergens zie ik een duidelijke oplossing.
Dus als iemand hier hetzelfde heeft gehad en de oplossing daarvoor weet dan zou dat mij erg blij maken.
Wat simpele metingen en solderen kan ik zelf wel maar als het te ingewikkeld wordt dan zou ik hem denk ik moeten laten repareren.

De verkoper (woont op +-2,5 uur afstand) maakte een betrouwbare indruk en ik heb niet het idee dat hij mij hiermee wilde oplichten dus ik weet even niet wat ik hiermee ga doen.
Wat voor speakers gebruik je met de NAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Tomba schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Wat voor speakers gebruik je met de NAD?
Bedankt voor je reactie.
Ik heb 2 Dali Oberon 5 speakers aangesloten.
Als de versterker in de protection mode gaat dan krijg ik hem ook niet meer werkende zonder speakers aangesloten. Na +-20min werkt hij wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

thespeed schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik heb 2 Dali Oberon 5 speakers aangesloten.
Als de versterker in de protection mode gaat dan krijg ik hem ook niet meer werkende zonder speakers aangesloten. Na +-20min werkt hij wel weer.
Hmmm zou volgens mij gewoon moeten werken dan… heb je wellicht andere speakers om mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
thespeed schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:55:

Wat simpele metingen en solderen kan ik zelf wel maar als het te ingewikkeld wordt dan zou ik hem denk ik moeten laten repareren.

Volgens mij lijkt dit een standaard euvel met NAD versterkers te zijn. Ik heb mijn c390dd al voor een tweede keer met een soortgelijk probleem ter reparatie aangeboden. Ik ben het merk door deze versterker helemaal zat, veel te veel problemen voor deze prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
Tomba schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:06:
[...]

Hmmm zou volgens mij gewoon moeten werken dan… heb je wellicht andere speakers om mee te testen?
Ik betwijfel als het aan de speakers ligt.
Op mijn andere receiver had ik er totaal geen problemen mee en daarop heb ik ze net nog een keer weer geprobeerd.
PHiXioN schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:18:
[...]

Volgens mij lijkt dit een standaard euvel met NAD versterkers te zijn. Ik heb mijn c390dd al voor een tweede keer met een soortgelijk probleem ter reparatie aangeboden. Ik ben het merk door deze versterker helemaal zat, veel te veel problemen voor deze prijsklasse.
Nu ik op het probleem zoek dan lijk ik inderdaad niet de enige te zijn.
Flink balen want je denkt een goede versterker te kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door thespeed op 25-07-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:47
Mijn NAD C658 DAC in combinatie met een C268 eindversterker & KEF R900 doet het perfect. Eventuele problemen waar ik over las, in het begin, werden prima opgelost met elke software update. Maar was wel de reden dat ik geen geintegreerde versterker meer wilde.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iveau
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik heb begin 2021 een NAD C658 i.c.m. een NAD C268 eindversterker verbonden met een Audioquest Yukon signaalkabel en op mijn eindversterker twee B&W 704's aangesloten.

Alles werkt in principe perfect op een punt na: Wanneer ik het geluid zacht zet (lager dan -60db) en het inputsignaal vanuit mijn C658 beperkt is schakelt mijn C268 als eindversterker zich automatisch naar Standby-mode na enige tijd (net als hij normaalgesproken doet wanneer er geen inputsignaal is). Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet gebeurt, waardoor ik ook op een laag volume muziek kan afspelen zonder dat de C268 naar standby mode gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
RTFM

AUTO SENSE LEVEL
Auto Sense feature instantaneously turn the C 298 to operating mode from standby mode if it senses a specific input signal level applied to either the BALANCED or SINGLE-ENDED sockets. There are three Auto Sense levels
Low 0.85 mV
Mid 1.7 mV
High 3.7 mV
Auto Sense mode can be enabled or disabled by the following steps.
Enable Auto Sense mode
At operating mode, press and hold front panel Standby button and then release within 10-15 seconds. The Bridge mode indicator light flashes three times.
Disable Auto Sense mode
At operating mode, press and hold front panel Standby button and then release within 10-15 seconds. The Bridge mode indicator light flashes two times.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
iveau schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:42:
Ik heb begin 2021 een NAD C658 i.c.m. een NAD C268 eindversterker ...
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:58:
RTFM

AUTO SENSE LEVEL
Auto Sense feature instantaneously turn the C 298 ...
Mag wel iets vriendelijker. Vooral als je naar de verkeerde versterker verwijst ;)
Het idee is wel hetzelfde. In de handleiding van de C268 staat op pagina 7 beschreven hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iveau
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-11-2021
Dank voor de suggestie, hij lijkt het goed te doen nu.

Ik heb de manual uiteraard erop nageslagen, maar omdat de manual Auto Sense Level beschrijft als functionaliteit om de eindversterker automatisch in te schakelen en ik juist een probleem heb dat ie uitschakelt bij een te laag inputsignaal, dacht ik dat ik een ander probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
iveau schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:08:
Dank voor de suggestie, hij lijkt het goed te doen nu.

Ik heb de manual uiteraard erop nageslagen, maar omdat de manual Auto Sense Level beschrijft als functionaliteit om de eindversterker automatisch in te schakelen en ik juist een probleem heb dat ie uitschakelt bij een te laag inputsignaal, dacht ik dat ik een ander probleem had.
Mooi!

Rtfm is niet onvriendelijk bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:06:
[...]
Rtfm is niet onvriendelijk bedoeld. :)
Had ik ook niet verwacht. Jammer dat RTM weer iets heel anders betekent anders was dat een wat beter alternatief.

@iveau De handleidingen van NAD zijn niet altijd even duidelijk, dus ik snap je verwarring.

NAD maakt hele mooie producten en ik heb er al meerdere gehad in het verleden. Wel hebben ze stuk voor stuk hun eigenaardigheden. Van een c390dd en M10 met hdmi issues, een c658 die nagenoeg geen output op de sub out had en vaak niet aan wilde tot mijn huidige M12 waarvan het touchscreen soms een eigen leven lijkt te leiden. Die springt soms naar een 'special' menu waarvan NAD support mij niet kan vertellen hoe ik daar op een normale manier kom... :?

Maar het klinkt zo goed. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
De beste oplossing is volgens mij om een triggerkabel (een eenvoudige minijack stereokabel) tussen beide apparaten aan te sluiten. Op de C658 aan de Trigger Out en op de C268 aan de Trigger In.

De eindversterker schakelt nu altijd met de de voorversterker mee.
iveau schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:42:
Ik heb begin 2021 een NAD C658 i.c.m. een NAD C268 eindversterker verbonden met een Audioquest Yukon signaalkabel en op mijn eindversterker twee B&W 704's aangesloten.

Alles werkt in principe perfect op een punt na: Wanneer ik het geluid zacht zet (lager dan -60db) en het inputsignaal vanuit mijn C658 beperkt is schakelt mijn C268 als eindversterker zich automatisch naar Standby-mode na enige tijd (net als hij normaalgesproken doet wanneer er geen inputsignaal is). Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet gebeurt, waardoor ik ook op een laag volume muziek kan afspelen zonder dat de C268 naar standby mode gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
christiaans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:34:
De beste oplossing is volgens mij om een triggerkabel (een eenvoudige minijack stereokabel) tussen beide apparaten aan te sluiten. Op de C658 aan de Trigger Out en op de C268 aan de Trigger In.

De eindversterker schakelt nu altijd met de de voorversterker mee.

[...]
Dit! Ik heb dan geen C268 maar een Audiophonics nCore eindversterker en heb die ook met een triggerkabeltje verbonden aan m'n C658 en dat werkt tot nu toe (>1 jaar) 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ik heb ook geen C268 maar bij mijn versterker kan ik in het menu aangeven wanneer de trigger moet werken, altijd of per bron. Dit wel even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Marcel Br schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:26:
Ik heb ook geen C268 maar bij mijn versterker kan ik in het menu aangeven wanneer de trigger moet werken, altijd of per bron. Dit wel even checken.
Niet nodig, dit werkt op het moment dat je de C658 inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:28
Afgelopen week mijn Onkyo TX-NR575e vervangen door een NAD T758v3i om mijn Focal Aria 926's en CC900 aan te sturen en een setje Teufel surround speakers en subwoofer.

Ik ben meteen met Dirac aan de slag gegaan. Wat een verschil, het lijkt wel magie! De muziek komt echt helemaal los van de speakers. Ook zaten er een paar rare pieken en dalen in de basweergave, welke Dirac goed weet te compenseren.

Ik heb helaas het probleem dat BluOS vastloopt bij indexeren van mijn NAS met ongeveer 10.000 muziekfiles. 5 minuten na starten van het indexeren loopt BluOS vast, de muziek stopt en de NAD is niet meer te vinden via het netwerk. Uit/inschakelen van de NAD lost het op. Iemand anders hier ervaringen mee? Ik heb op een forum ergens een mogelijkheid gevonden om een log aan te maken en naar support te sturen, dus nu even wachten op antwoord. Ik zou het fijn vinden als ik zelf de log kan inzien, dan vind ik mogelijk de boosdoener. Als ik alleen een klein mapje laat indexeren gaat het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
Heb je je T758 over wifi of bekabeld aangesloten?

Ik vond mijn T758v3 (niet de 3i) erg langzaam over wifi. Vastlopen deed het niet, maar echt soepel werken ook niet. Sinds ik die wifi-dongle (en trouwens de hele usb-hub, inclusief de bluetooth-dongle die ik toch nooit gebruik) vervangen heb door een usb-ethernet interface werkt het allemaal een stuk lekkerder.
Ik heb deze trouwens, maar volgens mij werken vergelijkbare dongles ook wel: https://www.amazon.nl/dp/...9967891_404437601_TE_item

Als je een support-request maakt vanuit de bluos-app (of vanuit de web-interface), dan stuurt hij de logging automatisch mee. In de bevestigingsmail die je van Bluos krijgt staat een link naar de bijlage "diagnostics.txt", die je dan weer uit hun support-systeem kunt downloaden. Dat is een verzamelbestand waar allerlei dianogsticshe data, maar ook de bootlog etc. in zit.
Gaat dus alleen als je een support-verzoek aanmaakt (zover ik weet).
Ook al draait er linux heb de T758, volgens mij is er geen ssh-toegang mogelijk.
Er draait wel een telnet-daemon op poort 23, maar dat is meer om de versterker vanuit een script of home automation-systeem te besturen, geen login-mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
He @ocaj, bedankt voor het meedenken. Ik heb zowaar een url gekregen waar wat diagnostische info kan worden getoond:

http://ip-adres-van-de-nad/diag?print=1

Zo zag ik dat hij blijkbaar problemen had met een file met een Ö erin. Die file hernoemd en nu gaat hij een stuk verder met indexen, maar zojuist toch weer gecrasht ongeveer 12 minuten na starten van het herindexeren. Ik zal morgen even rustig gaan debuggen... Ondertussen heeft hij gelukkig wel 8624 liedjes weten te indexeren van mijn NAS _/-\o_

Helaas is na een volledige crash en benodigde herstart de log ook weer leeg.

Poort 22 is ook open voor ssh toegang; er wordt echter wel om een password gevraagd dus vooralsnog kom ik daar niet in...

Ik ga mogelijk ook voor een USB-RJ45 dongeltje. Ik zal er eerst een eentje uitproberen van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
Aha, handig die URL. Ik ga hem bewaren, het geeft inderdaad exact dezelfde info die met een support-request meegestuurd wordt.

Hopelijk ga je er zo uitkomen wat de boosdoener is. (overigens heb ik hier ook wel mappen en bestanden van Björk en de Tröckener Kecks, dat werkt prima maar dat is een kleine ö, geen Ö.... Misschien dus ook naar je SMB-settings op je NAS kijken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Vaag, 1 dag later doet hij de reindex in 20 seconden en voor het eerst zie ik een "reindex complete" in de log. Probleem lijkt opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik had een probleem met mijn rechter speaker en dacht dat het aan de speaker (concept 300) lag. Na wat tests gedaan te hebben op advies van Q-acoustics lijkt het echter aan mijn rechterknaal van de T758v3i te liggen.
Vanuit Q-acoustics krijg ik dit als mogelijke oorzaak:
I've shown the video to one of our senior engineers here and this was his reply.

Looks like a serious problem with the amplifier. It appears to be struggling to maintain a zero dc offset on its output. I expect it’s a faulty dc blocking cap in the output or a feedback potentiometer problem. It looks like it is trying to compensate but eventually it will go dc on the output. Hopefully some speaker protection relay will kick in but if not the speakers will be smoked. I would stop using it immediately and get it serviced before it permanently damages the speakers.

He then also added, are they using a turntable??
Iemand hier ervaring mee en of het ook een software instelling kan zijn? Ik heb het zowel met als zonder dirac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:23:
Ik had een probleem met mijn rechter speaker en dacht dat het aan de speaker (concept 300) lag. Na wat tests gedaan te hebben op advies van Q-acoustics lijkt het echter aan mijn rechterknaal van de T758v3i te liggen.

[...]

Iemand hier ervaring mee en of het ook een software instelling kan zijn? Ik heb het zowel met als zonder dirac.
Kan geen software instelling zijn. Luidsprekers zijn AC, en als er DC op staat is dat niet goed. Advies van Q-acoustics direct opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@icecreamfarmer gevalletje garantie :-)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

Heb nou al de tweede afstandsbediening voor mijn C316BEE v2 binnen die eigenlijk gewoon DOA is, zijn NAD afstandsbedieningen universeel? Alsin, kan ik gewoon een ab kopen voor een ander model wellicht? Een stevige met gewoon AA batterijen in plaats van dit knoopcelgeval?

Share and Enjoy!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
WCA schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:12:
Heb nou al de tweede afstandsbediening voor mijn C316BEE v2 binnen die eigenlijk gewoon DOA is, zijn NAD afstandsbedieningen universeel? Alsin, kan ik gewoon een ab kopen voor een ander model wellicht? Een stevige met gewoon AA batterijen in plaats van dit knoopcelgeval?
Even een basic opmerking om een geval "DOH!" te voorkomen: vaak zit er een plastic lipje op knoopcellen die je er tussenuit moet trekken voor eerste gebruik.

Anders misschien een universele remote zoals: Hama 8in1 het proberen waard? In de codelijst staat welgeteld 1 NAD AMP code.
Zie online dat NAD zelf voor amps 2 universele remotes heeft de AMP1 en de AMP2, die verder hetzelfde werken. Die ene code zou dus wel kunnen kloppen.

• WCA

WCA

Propheticus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:05:
[...]

Even een basic opmerking om een geval "DOH!" te voorkomen: vaak zit er een plastic lipje op knoopcellen die je er tussenuit moet trekken voor eerste gebruik.

Anders misschien een universele remote zoals: Hama 8in1 het proberen waard? In de codelijst staat welgeteld 1 NAD AMP code.
Zie online dat NAD zelf voor amps 2 universele remotes heeft de AMP1 en de AMP2, die verder hetzelfde werken. Die ene code zou dus wel kunnen kloppen.
Haha, het folietje is er tussenuit :)

Het maakt allemaal niet lekker contact, ik kan het contactje wel buigen, maar na verloop van tijd kapt ie er weer gewoon mee. Ik ga op de gok gewoon een grote remote proberen te bemachtigen denk ik, thanks!

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
WCA schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:28:
[...]

Haha, het folietje is er tussenuit :)

Het maakt allemaal niet lekker contact, ik kan het contactje wel buigen, maar na verloop van tijd kapt ie er weer gewoon mee. Ik ga op de gok gewoon een grote remote proberen te bemachtigen denk ik, thanks!
Dat klinkt als net zo'n drama remote als er bij de D3020 meegeleverd wordt. Gaat een CR2025 in.
Die maakt vaak slecht contact.

Heb er hier met wat overredingskracht een CR2032 ingestopt.

Die is iets dikker. Probleem opgelost. Kost wel een klein beetje moeite om die batterij eruit te krijgen, je bent gewaarschuwd.

Plastic stuk gribus waar NAD letterlijk een blokje ijzer in heeft gestopt voor het "kwaliteitsgevoel"

Een universele remote werkt ook prima.

• WCA

WCA

RobbieT schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:42:
[...]

Dat klinkt als net zo'n drama remote als er bij de D3020 meegeleverd wordt. Gaat een CR2025 in.
Die maakt vaak slecht contact.

Heb er hier met wat overredingskracht een CR2032 ingestopt.

Die is iets dikker. Probleem opgelost. Kost wel een klein beetje moeite om die batterij eruit te krijgen, je bent gewaarschuwd.

Plastic stuk gribus waar NAD letterlijk een blokje ijzer in heeft gestopt voor het "kwaliteitsgevoel"

Een universele remote werkt ook prima.
Het is inderdaad ongeveer dezelfde, alleen bij mij zit niet eens het blokje ijzer erin :P

Ik heb de NAD AMP4 remote, die van jou is de NAD AMP3 zo te zien.

Ga eens kijken naar een CR2032, thanks voor de tip.

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 09-09-2021 20:04 ]

Share and Enjoy!

• RobbieT
WCA schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:04:
[...]

Het is inderdaad ongeveer dezelfde, alleen bij mij zit niet eens het blokje ijzer erin :P

Ik heb de NAD AMP4 remote, die van jou is de NAD AMP3 zo te zien.

Ga eens kijken naar een CR2032, thanks voor de tip.
Bij mij is het een NAD DR2 remote, is nog de eerste versie van de D3020 die ik heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTva4DBPjlnCgX6euaYFVDsjMzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTQBDNNYZcahQJRV1VHcHYHR.jpg?f=fotoalbum_large

• WCA

WCA

RobbieT schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:03:
[...]

Bij mij is het een NAD DR2 remote, is nog de eerste versie van de D3020 die ik heb:

[Afbeelding]
Hmm, okay. De V2 heeft echt praktisch dezelfde afstandsbediening als die van mij. Is dus niet verbeterd door de jaren :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Laatst online: 17:22
Na ongeveer 2,5 jaar is was mijn NAD Amp1 onherstelbaar defect. Gelukkig via de winkel 5 jaar garantie en dus een nieuwe gekregen, deze heeft echter geen internet poort meer.

Op de NAD site zie ik nog foto’s staan met ethernet poort, maar de QuickStart guide in de doos en de afbeelding op de doos zijn zonder ethernet poort.

Het lijkt mij er dus op dat er een nieuwe revisie is waarbij deze poort weg bespaard is. Weet iemand of er meer veranderd is? Ik kan het niet direct vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
Blijkbaar zijn ze er in al hun wijsheid van uit gegaan dat iedereen over een goed WiFi netwerk beschikt.
Ik zou hier toch mee teruggaan en vragen of ze niet een ouder model hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Laatst online: 17:22
pman63 schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:45:
Blijkbaar zijn ze er in al hun wijsheid van uit gegaan dat iedereen over een goed WiFi netwerk beschikt.
Ik zou hier toch mee teruggaan en vragen of ze niet een ouder model hebben liggen.
Wel of geen ethernet poort maakt mij niet heel veel uit, ik gebruikte de ethernet aansluiting wel. De wifi werkt wel prima.

Het gaat mij er meer om of er geen andere besparingen zijn die problemen kunnen geven ondanks dat ik deze nog niet ben tegengekomen / heb opgemerkt.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:23:

[...]

De pre-Amp PCB is vervangen. Iemand een idee wat dat precies doet?
Het hele dirac circus zal ik wel opnieuw moeten gaan doen gok ik?

• politrix
  • Laatst online: 18-09 13:03
Heeft er iemand ervaring met een NAD c338 die niet meer te verbinden is met het netwerk? Van alles geprobeerd, maar de versterker komt na fabrieksterrein niet meer ‘online’. Niet te kiezen in Google home zeg maar. Blauw lampje blijft knipperen zeg maar.

Al met al een zeer teleurstellende aankoop.

Untappd: politrix

• pman63
https://support.nadelectr...work-Issues-in-NAD-C-338- had je natuurlijk al gevonden
En wat is er gewijzigd in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Laatst online: 18-09 13:03
Dat is het vreemde, helemaal niets. Versterker was in eerste instantie nog wel te vinden in bv de devices lijst van spotify, maar niet te benaderen via de app. Factory reset zorgt ervoor dat de versterker nu helemaal niet meer als device aanmeldt. Dus ook niet als ‘NADc388.c001’ of iets dergelijks met open WiFi om te koppelen aan bv Google home.

NAD support is een drama, die verwijzen naar de standaard netwerk riedel in de handleiding en als dat niet werkt is het een probleem van de klant.

[ Voor 9% gewijzigd door politrix op 02-10-2021 07:23 ]

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
De 338 is ook als je op een PC kijkt niet in je netwerk te vinden, als je op de instellingen pagina van je modem/router kijkt?

Als er nog garantie op zit gewoon terug naar de verkoper, die is zoals altijd je eerste aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:11
Heb in januari de T758V3 gekocht en was gelijk weg van Dirac en de psotieve effecten. Maar miste toch wat grip op de fronts die mijn Roksan Kandy K2 wel had. Daarom een Vincent eindbak SP331 gekocht. Omdat het surround gebeuren niet van de grond kwam de focus maar naar stereo verlegd en was de bron, de T758 ineens de zwakke schakel. Die ingeruild op een C658 en dat is wel een paar stappen verder de goede kant op. Staat net 2 dagen te spelen en ik moet Dirac nog opnieuw inregelen maar het is nu al vele malen mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-06 11:37
Mijn NAD T777v3 heeft een bizar probleem waar na veel overleg NAD support en Hifi Klubben ook geen idee meer hebben waar het vandaan komt. Ik ben zeer benieuwd of iemand ditzelfde euvel ook heeft meegemaakt.

Er zijn twee afzonderlijke problemen die allebei soms voorkomen en niet betrouwbaar te reproduceren zijn (dat is ook precies de reden waarom support er zo'n moeite mee heeft).

Soms bij het starten van een blu-ray krijg ik geen geluid, enkel static ruis. Als de beginscene en het disc menu of de film zelf een andere codec gebruiken (bijvoorbeeld dolby digital 2.0 en daarna 3/2.1) dan werkt de audio prima als het menu tevoorschijn komt of de film begint. Zolang de codec hetzelfde blijft hoor je alleen maar ruis. De enige remedie die ik heb gevonden is afspelen stoppen en opnieuw starten of van input wisselen op de NAD en terug naar de blu-ray input. Daarna werkt het geluid wel weer.

Het andere probleem is veel vreemder; op willekeurige momenten bij afspelen van een blu-ray of netflix/apple tv stream komt het geluid van het center kanaal opeens uit een surround of top speaker. Om het geluid weer terug te krijgen vanuit de center speaker moet ik of wisselen van input op de NAD of de listening mode veranderen en dan weer terugzetten op de originele listening mode. Het irritante hieraan is dat je uit de film getrokken wordt en het soms 5x in een film gebeurt en andere keren helemaal niet. Terugspoelen naar het moment dat het geluid vervormt en opnieuw afspelen werkt het allemaal prima dus je kan niet zeggen in scene x op dat tijdstip van film y werkt het niet.

Dat remappen van het center kanaal komt alleen voor bij dolby atmos (zowel true hd als DD+) en dts:x content of wanneer ik de neural:x of dolby surround upmixer gebruik.

Blu-rays speel ik af op een Panasonic UB820 4k speler, voor netflix en apple tv gebruik ik een apple tv 4k. Alle hdmi kabels zijn officieel gecertificeerd voor 4k overdracht. Video werkt prima, nooit geflikker of ruis in het beeld, alleen audio doet vreemd.

Het VM300 board is al eens onder garantie vervangen voor een probleem met tikken in de audio op alle hdmi bronnen en de speaker backplane is ook onder garantie vervangen vanwege een brom in de front speakers. Dit is een demo model met (gelukkig) 5 jaar garantie. Dat VM300 board is overigens het nieuwste type dus geen probleem met een lager output level en geruis op de height kanalen.

Zelf neig ik naar een software timing issue in decoding van de hoogte informatie, wie weet komt er ooit een firmware update waarmee het probleem voorgoed opgelost wordt. Wie o wie heeft dit al eens meegemaakt?

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Bosscope

Wat biedt hifiklubben nu aan als oplossing dan? Lijkt mij dat het gewoon opgelost moet worden of het apparaat terug.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosscope
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-06 11:37
LuisjeNL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:12:
@Bosscope

Lijkt mij dat het gewoon opgelost moet worden of het apparaat terug.
Terugname is zeker aangeboden. Het probleem is irritant maar het treed 1 of 2 keer per week op. Zelf vindt ik dat niet genoeg om nog meer heisa te maken. Het geluid wat eruit komt is werkelijk overdonderend dus wegdoen wil ik het niet. De garantie is nog ruim 3 jaar geldig dus ik heb nog tijd zat.

Ze hebben totaal niet moeilijk gedaan over de eerdere reparaties en ik heb laatst in overleg met nad support en hifi klubben als een soort ultieme poging mijn receiver naar hun zaak in Den Haag gebracht zodat we de speling op de hdmi aansluitingen konden vergelijken met een nieuwe t778 ( voelde net zo losjes aan ).

Er komt enkel schot in de zaak als het reproduceerbaar is en dan zal hifi klubben zonder meer het toestel in reparatie nemen.

Ik werk zelf als software ontwikkelaar en doe veel derde lijns ondersteuning, weet uit eigen ervaring hoe lastig problemen te verhelpen zijn die af en toe de kop opsteken.

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23
Zijn er issues bekend met de hdmi van de NAD?
Ik heb een T778 receiver en een appleTV 4k (2021) aangesloten op een OLED C7 Tv.
De Apple TV is aangesloten op de receiver, de receiver weer op de TV.
Ze zijn beiden aangesloten met hdmi 2.1 kabels (zouden 8k compatibel zijn). Af en toe krijg ik sneeuw op mijn tv. Als ik dan mn Apple TV weer naar het hoofdscherm klik en opnieuw het beeldmateriaal start gaat het weer goed.
Gister plots bij Disney+ de melding dat er een hdcp probleem was. Na reboot van alles is het probleem weer opgelost.
De Apple TV heeft HDMI 2.1
De NAD T778 heeft HDMI 2.0b
De Lg tv heeft HDMI 2.0b (geen eARC, daarom alles via de receiver aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:24
politrix schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:20:
[...]

Dat is het vreemde, helemaal niets. Versterker was in eerste instantie nog wel te vinden in bv de devices lijst van spotify, maar niet te benaderen via de app. Factory reset zorgt ervoor dat de versterker nu helemaal niet meer als device aanmeldt. Dus ook niet als ‘NADc388.c001’ of iets dergelijks met open WiFi om te koppelen aan bv Google home.

NAD support is een drama, die verwijzen naar de standaard netwerk riedel in de handleiding en als dat niet werkt is het een probleem van de klant.
Ik kan me vaag herinneren van mijn c338 dat ik die eerst via bluetooth met mijn telefoon moest verbinden, voordat ik ergens een Wifi wachtwoord kon ingeven (denk in de google-home app).

Afgelopen weekend heb ik dat ding ingeruild voor een C368. Zelfde verhaal daar. Het open netwerk dat er zou moeten zijn was onvindbaar in de telefoon of laptop. Uiteindelijk maar een netwerkkabel erin geplugd, en toen kon ik wel ergens mij wifi wachtwoord opgeven. Maar die aansluiting heeft de 338 natuurlijk weer niet :(
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste