Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyMe
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-01-2021
Of misschien een nieuwe platenspeler idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyMe
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-01-2021
Ander element aangeschaft. Ben benieuwd. Zoek nog iemand omgeving Amsterdam die handig is met overzetten, net een draadje naar het element afgebroken, schijnt bekend probleem te zijn bij Project. Zitten aardig vast na 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik heb de 758V3 nu een half jaar staan. Ik moet er nog mee terug, maar dat doe ik als corona een beetje is gaan liggen.

Ik moet zeggen dat ik de huidige ervaringen echt dramatisch vindt.
Mijn LG C9 staat met ARC aangesloten, en die NAD doet het alleen als je hem uit en aanzet.
Vaak wegvallende audio, dan heb je 5 sec geluid, en dan 1 sec onderbreking. Alleen te verhelpen na uit en inschakelen. Muziek opzetten? Vergeet het maar; eerst uit en aanzetten, anders komt er geen geluid uit. TV geluid? Eerst uit en aan. Zit je tv te kijken, dan kan het zomaar ineens zijn dat ie ARC verliest en het geluid overspringt op de TV en niet meer over de NAD speelt..
En ja, dit is met een andere tv ook.. (sony)

Ik moet zeggen dat dit mijn beeld van NAD flink beschadigd. Een apparaat van een dergelijke prijs die zo functioneert... Ik ben soms in staat om hem van de plank te trekken en in de kliko te kieperen, maar het prijskaartje weerhoudt me ervan. (anderzijds, mijn Sony ES dvd speler destijds na 4 reparaties aan de zelfde storing belandde tijdens een wederom onderbroken filmavond ook ongepland in het zwembad in de tuin...)

[ Voor 10% gewijzigd door dutchlincoln op 17-05-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:52
@dutchlincoln

Ik moest even lachen vanwege je zwembad opmerking :+

Niet dat het je probleem oplost (daarvoor zal hij vast gerepareerd moeten worden) maar waarom draai je je setup niet om?

Bron - nad - tv

Zit je meteen niet meer vast aan de limitaties van ARC en ben je per direct van je probleem af als die daadwerkelijk "enkel" ARC gerelateerd is

PS. Zondagmiddag model kan gebeuren he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LuisjeNL op 17-05-2020 10:52 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:52
dutchlincoln schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:59:
Ik heb de 758V3 nu een half jaar staan. Ik moet er nog mee terug, maar dat doe ik als corona een beetje is gaan liggen.

Ik moet zeggen dat ik de huidige ervaringen echt dramatisch vindt.
Mijn LG C9 staat met ARC aangesloten, en die NAD doet het alleen als je hem uit en aanzet.
Vaak wegvallende audio, dan heb je 5 sec geluid, en dan 1 sec onderbreking. Alleen te verhelpen na uit en inschakelen. Muziek opzetten? Vergeet het maar; eerst uit en aanzetten, anders komt er geen geluid uit. TV geluid? Eerst uit en aan. Zit je tv te kijken, dan kan het zomaar ineens zijn dat ie ARC verliest en het geluid overspringt op de TV en niet meer over de NAD speelt..
En ja, dit is met een andere tv ook.. (sony)

Ik moet zeggen dat dit mijn beeld van NAD flink beschadigd. Een apparaat van een dergelijke prijs die zo functioneert... Ik ben soms in staat om hem van de plank te trekken en in de kliko te kieperen, maar het prijskaartje weerhoudt me ervan. (anderzijds, mijn Sony ES dvd speler destijds na 4 reparaties aan de zelfde storing belandde tijdens een wederom onderbroken filmavond ook ongepland in het zwembad in de tuin...)
Dat probleem is bekend idd. Ik heb er zelf een optische kabel tussen gezet en gebruik geen ARC meer. Ergens zuur met een apparaat van die prijs, maar de geluidskwaliteit is uiteindelijk belangrijker voor me. En daar blinkt de NAD in uit. Netflix is toch dusdanig gecomprimeerd dat je het verschil tussen ARC of optisch niet hoort.

Er is een oplossing maar die kost je wat meer stroom: https://support.nadelectr...0000152287-ARC-CEC-Issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja dit klinkt volledig als een ARC probleem en meteen de reden om je eigenlijk niet te wagen aan ARC. Zou je nu een Denon of willekeurig ander merk kopen en met ARC aansluiten bestaat nog steeds de kans dat je LG en de receiver geen fijne handshake hebben. Het is gewoon jammer dat er geen industrie standaard is voor die protocollen zodat je als consument de zekerheid hebt dat alles gewoon met elkaar kan praten zonder problemen. Klinkt in ieder geval niet alsof iets mis is met de NAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
LuisjeNL schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:51:
@dutchlincoln

Ik moest even lachen vanwege je zwembad opmerking :+

Niet dat het je probleem oplost (daarvoor zal hij vast gerepareerd moeten worden) maar waarom draai je je setup niet om?

Bron - nad - tv

Zit je meteen niet meer vast aan de limitaties van ARC en ben je per direct van je probleem af als die daadwerkelijk "enkel" ARC gerelateerd is

PS. Zondagmiddag model kan gebeuren he ;)
hi,
Dat kan inderdaad, zo heeft het in de vorige setup uiteindelijk ook gedraaid; de tv als domme monitor.
Maar potverdorie zeg, een vette Oled met webos en mooie ab, netflix youtube disney en cam module met ziggo kaart er in... allemaal weggooien omdat de NAD HDMI niet snapt??
ik heb er 8 jaar mee kunnen leven, maar ik vind het nu toch wel tijd dat ik mijn tv normaal kan gebruiken... Bovendien heeft de NAD maar 3 inputs, en zit ik ook weer aan een ziggo doos vast die ik ook niet wil. Anders de humax weer afstoffen en hd beeld gaan kijken?
Tja, laat ik dan de BMW ook maar weer inruilen en een koets met 2 paarden kopen... :(

ff zonder gekheid: anno 2020 kan dat toch niet het verhaal zijn zeg... hoe lang bestaat hdmi dan...?

misschien toch beter een sony tv kunnen kopen...
mooi beeld hoor, maar alle narigheid bij elkaar, verdorie....
Het is ook niet even een kwestie van een optisch kabeltje erbij... Er loopt een duims pijp in het beton (en dat was al een uitdaging) waar 3x hdmi, 1x power, center, ethernet, coax, en een marmitek verlengoogje doorheenloopt.. Ja, kan je het gevloek al horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:52
Tja, omdat iedereen zijn eigen interpretatie van ARC erop nahoudt en er geen standaard is werkt het regelmatig niet. Kan dus net zo goed met een Sony tv zijn.

Ik begin zelf niet aan ARC omdat ik de hoogst mogelijke audio kwaliteit wil, maar ik kan mij voorstellen dat het hele idee heel praktisch kan zijn.

Ach, hoe lang maken Fransen al auto's? En toch zijn Duitse auto's nog steeds van betere kwaliteit (om bij jou auto voorbeeld te blijven :+ en pas op! Mening geen feit)

[ Voor 32% gewijzigd door LuisjeNL op 22-05-2020 10:10 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 17:39
@dutchlincoln
Je zou er een hdfury tussen kunnen zetten. Dit lost je arc probleem op maar kost wel een paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
monkyo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:25:
@dutchlincoln
Je zou er een hdfury tussen kunnen zetten. Dit lost je arc probleem op maar kost wel een paar centen.
Je bedolt dan de Dr Hdmi 4k module van 99 dollar? Tussen tv en NAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Ik heb sinds kort een C368.

Deze heeft een subwoofer/pre uitgang, maar vreemd genoeg is hier een vreemde crossover frequentie gebruikt, namelijk 150 hz. Niet te wijzigen. Dat is veel te hoog voor een mooie integratie tussen sub en main speakers. Je hoort op deze wijze direct waar de sub staat.

Nu kan ik wel de sub filteren door daar de low-pass aan te passen, maar dan blijft er ofwel een gat tussen zeg 80 en 150hz (filtering aan op de C368), of de main speakers blijven ook al het laag krijgen.

Vreemd hoe dit werkt bij dit apparaat.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Zag gisteren deze review van de T778 (in het Duits):

YouTube: Lust (und Frust..?) beim NAD T778 Heimkino Verstärker - unsere Erfah...

Er wordt behoorlijk wat kritiek geleverd op de beperkingen in mogelijkheden en fouten in Dirac.

Super trouwens, hoe deze man zo'n review doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:05

MazeWing

The plot thickens...

Ik meen dat Dirac zo'n beetje het neusje van de zalm was en zeker in vergelijking met Audyssey een stuk beter...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
MazeWing schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:02:
Ik meen dat Dirac zo'n beetje het neusje van de zalm was en zeker in vergelijking met Audyssey een stuk beter...
Dat is ook zo.

Deze NAD heeft echter een bug in de Dirac software waardoor de middenspeaker helemaal niet gecorrigeerd wordt, zoals in de video te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganz_anders
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 09:08
ik heb een vraag over de NAD D3045 ik heb het gevoel dat precies dezelfde techniek in de Bluesound Powernode 2i gebuikt wordt en of in de NAD C338 Maar dan zelfs met 10 watt minder vermogen

Ze hebben alle 3 de "‘HybridDigital™" techniek

Momenteel heb ik de Power node 2i icm (nieuwe dali Oberon 5) maar ik vind het geluid bij bepaalde tracks echt mooi maar bij vele tracks mis ik een balans en/of Dynamiek

klopt mijn stelling of zit er er compleet naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 12:24
Ganz_anders schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:08:
ik heb een vraag over de NAD D3045 ik heb het gevoel dat precies dezelfde techniek in de Bluesound Powernode 2i gebuikt wordt en of in de NAD C338 Maar dan zelfs met 10 watt minder vermogen

Momenteel heb ik de Power node 2i icm (nieuwe dali Oberon 5) maar ik vind het geluid bij bepaalde tracks echt mooi maar bij vele tracks mis ik een balans en/of Dynamiek

Ik heb hier een 1e gen D3020 staan (met USB-aansluiting), maar daar nog niks van gemerkt.
De gebruikte techniek zou inderdaad hetzelfde moeten zijn bij de Power nodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganz_anders
ik bedoel een 1 op 1 kopie het is geen geheim dat Bluesound en NAD samen werken

[ Voor 11% gewijzigd door Ganz_anders op 16-06-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar007
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:18
Ganz_anders schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:08:

Ik heb de Dali Oberon 7 icm een NAD C368 met Bleusound module. Perfect. Bij Klubben ook de powernode icm met de Oberon 5 geluisterd en daarbij miste ik ook de dynamiek. In mijn opstelling heb ik ook een Dali sub als extra opgesteld maar dat is in principe overbodig..

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganz_anders
mar007 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Ik heb de Dali Oberon 7 icm een NAD C368 met Bleusound module. Perfect. Bij Klubben ook de powernode icm met de Oberon 5 geluisterd en daarbij miste ik ook de dynamiek. In mijn opstelling heb ik ook een Dali sub als extra opgesteld maar dat is in principe overbodig..
kijk aan, dat zijn wel dingen waar ik blij van wordt !! (mijn portemonnee niet) morgen ochtend ga ik deze en meer versterkers luisteren bij Klubben dus ik ben erg benieuwd.

Maar mijn vraag over de vergelijking tussen de Powernode 2i en de losse versterkers is daar mee nog niet helemaal opgehelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
dutchlincoln schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:11:
[...]

hi,
Dat kan inderdaad, zo heeft het in de vorige setup uiteindelijk ook gedraaid; de tv als domme monitor.
Maar potverdorie zeg, een vette Oled met webos en mooie ab, netflix youtube disney en cam module met ziggo kaart er in... allemaal weggooien omdat de NAD HDMI niet snapt??
ik heb er 8 jaar mee kunnen leven, maar ik vind het nu toch wel tijd dat ik mijn tv normaal kan gebruiken... Bovendien heeft de NAD maar 3 inputs, en zit ik ook weer aan een ziggo doos vast die ik ook niet wil. Anders de humax weer afstoffen en hd beeld gaan kijken?
Tja, laat ik dan de BMW ook maar weer inruilen en een koets met 2 paarden kopen... :(

ff zonder gekheid: anno 2020 kan dat toch niet het verhaal zijn zeg... hoe lang bestaat hdmi dan...?

misschien toch beter een sony tv kunnen kopen...
mooi beeld hoor, maar alle narigheid bij elkaar, verdorie....
Het is ook niet even een kwestie van een optisch kabeltje erbij... Er loopt een duims pijp in het beton (en dat was al een uitdaging) waar 3x hdmi, 1x power, center, ethernet, coax, en een marmitek verlengoogje doorheenloopt.. Ja, kan je het gevloek al horen?
toon volledige bericht
Mijn ARC probleem is wonderbaarlijk verholpen sinds ik mijn LG 65C9 heb. Met mijn vorige 55C7 kreeg ik het niet fatsoenlijk werkend.

Dit onderstreept nogmaals dat het niet per se de NAD was die het probleem veroorzaakte; het is een combinatie van factoren waarbij je volgens mij gewoon geluk moet hebben dat apparaten van verschillende merken met elkaar willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:40
Zelf was ik er ondertussen aangewend, maar door bezoek afgelopen weekend werd ik er weer subtiel op gewezen: de middentonen vallen wat weg bij mijn speakers. Het zijn Aviano 6 Mordaunt vloerstaanders (2.0) die aangesloten zijn op een NAD C338.

Als bron gebruik ik Spotify Connect en een Intel NUC met Spotify (aangesloten via SPDIF).
Moet/kan ik hieraan sleutelen met een equalizer? De versterker heeft geen equalizer, dus dan zal het een Windows 10 equalizer worden of de equalizer in Spotify.

Is dit de way to go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchlincoln
timadriaans schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:38:
[...]

Mijn ARC probleem is wonderbaarlijk verholpen sinds ik mijn LG 65C9 heb. Met mijn vorige 55C7 kreeg ik het niet fatsoenlijk werkend.

Dit onderstreept nogmaals dat het niet per se de NAD was die het probleem veroorzaakte; het is een combinatie van factoren waarbij je volgens mij gewoon geluk moet hebben dat apparaten van verschillende merken met elkaar willen praten.
grappig....

Ik heb namelijk de C9 nu, en daar heb ik alle problemen mee.
Ongeveer anderhalve week geleden had ik een update van de nad, en sindsdien... trrrrrromgeroffel... niet te vroeg juichen, maar misschien toch wel een beetje..... Heb ik het nog niet in storing gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
dutchlincoln schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:54:
[...]

grappig....

Ik heb namelijk de C9 nu, en daar heb ik alle problemen mee.
Ongeveer anderhalve week geleden had ik een update van de nad, en sindsdien... trrrrrromgeroffel... niet te vroeg juichen, maar misschien toch wel een beetje..... Heb ik het nog niet in storing gehad. :)
MIsschien was de oplossing dan niet mijn nieuwe TV, maar de NAD software 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13

Grozno

acts without consequence!

Tomino schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:58:
Zelf was ik er ondertussen aangewend, maar door bezoek afgelopen weekend werd ik er weer subtiel op gewezen: de middentonen vallen wat weg bij mijn speakers. Het zijn Aviano 6 Mordaunt vloerstaanders (2.0) die aangesloten zijn op een NAD C338.

Als bron gebruik ik Spotify Connect en een Intel NUC met Spotify (aangesloten via SPDIF).
Moet/kan ik hieraan sleutelen met een equalizer? De versterker heeft geen equalizer, dus dan zal het een Windows 10 equalizer worden of de equalizer in Spotify.

Is dit de way to go?
Heeft het bezoek dat ook meetbaar aan kunnen tonen dan? Want het hangt met audio nogal van je referentiekader af hoe je geluid in een nieuwe situatie ervaart. Als het bezoek een mid-forward systeem gewend is, dan hoeft er niks aan de hand te zijn.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik ben helaas één van de "MDC Coverplates" van mijn NAD M12 kwijt geraakt.
Deze dienen als een afdek plaatje voor de insteek-modules als je deze niet gebruikt.
Heeft iemand enig idee / suggestie hoe ik aan zo'n afdek plaatje kan komen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tJPM7ZsQBVyfHMOpn8Xo8h7Pe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUez1npUWLKzzOxE9D9Ps8SI.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2XMZRXNhzV7pQ_GEY61eawP4QI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/918DYKeCkYD1h0bfxRSniAvu.jpg?f=fotoalbum_large

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:30
JoeCool schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:39:
Deze dienen als een afdek plaatje voor de insteek-modules als je deze niet gebruikt.

[Afbeelding][Afbeelding]
contact opnemen met nad en vragen of ze er nog eentje voor je hebben.
Plan B 3d printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
JoeCool schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:39:
Audio Service in Elst doet alle reparaties voor NAD.
Misschien dat die je eraan kunnen helpen.

https://www.audioservice.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

RobbieT schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Audio Service in Elst doet alle reparaties voor NAD.
Misschien dat die je eraan kunnen helpen.

https://www.audioservice.nl/
Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Ik ben bezig met het kopen van een stereo en heb een paar vragen:
Wil een Q-Acoustics concept 300 kopen icm met een NAD T758v3.
1. heeft iemand deze combi en werkt dat goed? Vanwege de beperkte inbouwdiepte heb ik niet veel keus qua surround receivers. De combi heb ik niet geluisterd.
2. Dirac instellen, kun je dat als leek of niet? Heb nu verschillende offertes en bij sommige zit het er bij maar het prijsverschil is €1500 en dat vind ik nogal grof. Voor een paar €100 verschil koop ik wel lokaal maar dit verschil kan ik niet rechtvaardigen.
3. Bij een van de offertes krijg ik de melding dat het een uitlopend model is en er een nieuwe versie komt. Op de NAD website vind ik daar echter weinig over. Is daar meer over bekend?
4. Bezit de NAD nu eArc of niet?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
icecreamfarmer schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:18:
Ik ben bezig met het kopen van een stereo en heb een paar vragen:
Wil een Q-Acoustics concept 300 kopen icm met een NAD T758v3.
1. heeft iemand deze combi en werkt dat goed? Vanwege de beperkte inbouwdiepte heb ik niet veel keus qua surround receivers. De combi heb ik niet geluisterd.
2. Dirac instellen, kun je dat als leek of niet? Heb nu verschillende offertes en bij sommige zit het er bij maar het prijsverschil is €1500 en dat vind ik nogal grof. Voor een paar €100 verschil koop ik wel lokaal maar dit verschil kan ik niet rechtvaardigen.
3. Bij een van de offertes krijg ik de melding dat het een uitlopend model is en er een nieuwe versie komt. Op de NAD website vind ik daar echter weinig over. Is daar meer over bekend?
4. Bezit de NAD nu eArc of niet?
1. Geen ervaring mee, de NAD kan op zich met de meeste speakers goed uit de voeten, je wilt misschien alleen niet een heel warm klinkende speaker aan de NAD koppelen, dat kan too much worden.
2. Volgens mij is het allemaal vrij goed uitgelegd in het programma op de PC, dus dat zou moeten lukken met een beetje geduld.
3. Als je op de site van NAD kijkt dan zie je dat de NAD T758V3i er net is, bij mijn weten is het enige verschil een update van de VM130 kaart waardoor je nu ook Apple Airplay hebt.
https://nadelectronics.co...-surround-sound-receiver/
4. Bij mijn weten heeft de NAD geen eARC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:10
JoeCool schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:57:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen.
Je kan ook de importeur nog proberen (https://dalibenelux.eu)
:)

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RobbieT schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:04:
[...]

1. Geen ervaring mee, de NAD kan op zich met de meeste speakers goed uit de voeten, je wilt misschien alleen niet een heel warm klinkende speaker aan de NAD koppelen, dat kan too much worden.
2. Volgens mij is het allemaal vrij goed uitgelegd in het programma op de PC, dus dat zou moeten lukken met een beetje geduld.
3. Als je op de site van NAD kijkt dan zie je dat de NAD T758V3i er net is, bij mijn weten is het enige verschil een update van de VM130 kaart waardoor je nu ook Apple Airplay hebt.
https://nadelectronics.co...-surround-sound-receiver/
4. Bij mijn weten heeft de NAD geen eARC
Dank je.
1. Ik heb begrepen dat ze redelijk warm klinken maar andere versterkers die nog geen 40cm diep zijn, zijn lastig te vinden.
2. Mooi. Ik moet dan alleen een mic kopen?
3. Ja ik zeg hem staan maar de website leek identiek te zijn. Maar als het airplay ondersteuning is dan boeit het mij niet want ik gebruik niets van Apple.
4. Gaat dat nog problemen opleveren qua kwaliteit van geluid van Netflix etc. Of heb ik wel volledige kwaliteit als ik een shield aan de versterker hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
icecreamfarmer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Dank je.
1. Ik heb begrepen dat ze redelijk warm klinken maar andere versterkers die nog geen 40cm diep zijn, zijn lastig te vinden.
2. Mooi. Ik moet dan alleen een mic kopen?
3. Ja ik zeg hem staan maar de website leek identiek te zijn. Maar als het airplay ondersteuning is dan boeit het mij niet want ik gebruik niets van Apple.
4. Gaat dat nog problemen opleveren qua kwaliteit van geluid van Netflix etc. Of heb ik wel volledige kwaliteit als ik een shield aan de versterker hang?
1. https://www.anthemav.com/.../model=mrx-520/page=specs , geen Atmos alleen, daarvoor moet je de 720 dacht ik hebben.

2. Mic krijg je erbij, wel wordt soms aangeraden een betere te kopen, en je krijgt een Dirac Light versie, de upgrade naar de volledige kan je meen ik voor € 79 kopen, de meeste mensen zeggen doen.
3. Kan ik me voorstellen, er zijn een hoop zaken waar een T758V3 flink goedkoper zal zijn dan een T758V3i
4. Nee, geen issue, werkt prima, volledige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663309

Hoi.

Ik heb eennset opticon 8 staan op een nad c368.
Het is allemaal prachtig. En klinkt erg goed.
Daarvoor had ik een marantz sr5014 met oberon setup.

Nu lees ik veel over de uitbreiding door er een nad c268 bij te zetten.
Zal dit nog meer detail etc halen uit de opticons? Of is het simpelweg meer vermogen bij hoge volumes? Of zal er een daadwerkelijk verschil al zijn bij lage volumes?
Tevens zag ik instructies over de mogelijkheid van bi ampen of bridgen?
Wat zijn hier de verschillen mee?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr4il schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Gefeliciteerd! Ziet er top uit!
Zo'n C268 erbij is echt een heerlijke toevoeging imo, goed voornemen!
Vandaag mijn Nad c268 besteld :)
Ken ook niet meer wachten.
Mijn Marantz sr5014 was nog geen 60 dagen oud... Dus die heb ik weer ingeruild bij klubben en krijg volledig aankoop bedrag netjes terug. Super relaxt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tr4il
Anoniem: 663309 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Vandaag mijn Nad c268 besteld :)
Ken ook niet meer wachten.
Mijn Marantz sr5014 was nog geen 60 dagen oud... Dus die heb ik weer ingeruild bij klubben en krijg volledig aankoop bedrag netjes terug. Super relaxt!
Ga je bridgen of bi-ampen?
Ooit via via van HiFi Klubben deze gekregen: https://tr4il.stackstorage.com/s/KAABVUONdT9v7Zze
(Als je 'm daar gekocht hebt in de winkel zullen ze je die vast ook meegegeven hebben?)

Kan van pas komen!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr4il schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Ga je bridgen of bi-ampen?
Ooit via via van HiFi Klubben deze gekregen: https://tr4il.stackstorage.com/s/KAABVUONdT9v7Zze
(Als je 'm daar gekocht hebt in de winkel zullen ze je die vast ook meegegeven hebben?)

Kan van pas komen!
Hij is al toegestuurd door ze vanuit de chat. En c268 komt vanmiddag binnen. Neem aan dat er wel foldertje bij zit...?!? :)

Ik ga hem bridgen. Op aanraden van klubben.
Had gevraagd in tweakers nad forum over bridgen of bi ampen wat het theoretische verschil is. Maar nog geen antwoord. En anders beide gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:19

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Anoniem: 663309, het is toch een 2x 80W unit?! Hoe wil je daarmee bi-ampen (2 versterkers op 1 speaker, gescheiden hoog en laag) of bridgen (2 versterkers naar 1 kanaal, meer vermogen), heb je er 2 besteld?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MDKlapwijk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:44:
@Anoniem: 663309, het is toch een 2x 80W unit?! Hoe wil je daarmee bi-ampen (2 versterkers op 1 speaker, gescheiden hoog en laag) of bridgen (2 versterkers naar 1 kanaal, meer vermogen), heb je er 2 besteld?
Nad c368 staat er al. C268 komt erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Anoniem: 663309, dat verklaart het e.e.a. :)

Geen idee wat beter gaat klinken, ik heb niet het idee dat de spullen van NAD underpowered zijn, dus misschien dat het splitsen van hoog en laag over versterkers meer oplevert dan alleen bridgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
Anoniem: 663309 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Hij is al toegestuurd door ze vanuit de chat. En c268 komt vanmiddag binnen. Neem aan dat er wel foldertje bij zit...?!? :)

Ik ga hem bridgen. Op aanraden van klubben.
Had gevraagd in tweakers nad forum over bridgen of bi ampen wat het theoretische verschil is. Maar nog geen antwoord. En anders beide gewoon proberen.
MDKlapwijk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:36:
@Anoniem: 663309, dat verklaart het e.e.a. :)

Geen idee wat beter gaat klinken, ik heb niet het idee dat de spullen van NAD underpowered zijn, dus misschien dat het splitsen van hoog en laag over versterkers meer oplevert dan alleen bridgen.
Ik heb alleen ervaring met de bridge mode, en dat klonk toentertijd top!
Maar dat was niet icm Opticon 8. Je kan allebei de methodes proberen inderdaad, goeie interlink er tussen, goed opletten wat je waar aansluit en dan pas de stekker in het stopcontact, dan kan het alleen maar goedkomen! Succes!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr4il schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:53:
[...]

[...]

Ik heb alleen ervaring met de bridge mode, en dat klonk toentertijd top!
Maar dat was niet icm Opticon 8. Je kan allebei de methodes proberen inderdaad, goeie interlink er tussen, goed opletten wat je waar aansluit en dan pas de stekker in het stopcontact, dan kan het alleen maar goedkomen! Succes!
Ja er staan flink veel waarschuwingen in de beschrijving haha
Iig klubben zegt dat deze combi 100% uit de opticon 8 trekt. Dus dat is belangrijkste.

Daarnaast vroeg ik me alleen nog af hoe het zit met bluesound streaming.
Alle apps waarvan ik af stream komen vanaf de tv zeg maar. Netflix en spotify bv.
Komt er nog geluidskwaliteit verschil of ik het van een streamingsapparaat doe of via gewoon tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
Anoniem: 663309 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Ja er staan flink veel waarschuwingen in de beschrijving haha
Iig klubben zegt dat deze combi 100% uit de opticon 8 trekt. Dus dat is belangrijkste.

Daarnaast vroeg ik me alleen nog af hoe het zit met bluesound streaming.
Alle apps waarvan ik af stream komen vanaf de tv zeg maar. Netflix en spotify bv.
Komt er nog geluidskwaliteit verschil of ik het van een streamingsapparaat doe of via gewoon tv?
100% ga je er zeker uit trekken!
Over BlueSound loopt een apart topic hier op tweakers.
BluOS streamt alles waar mogelijk in HiRes, vanuit je TV krijg je alleen maar PCM stereo door met bijbehorende beperkte bandbreedte.

Persoonlijk vind ik dat de moeite waard ja.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr4il schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:14:
[...]

100% ga je er zeker uit trekken!
Over BlueSound loopt een apart topic hier op tweakers.
BluOS streamt alles waar mogelijk in HiRes, vanuit je TV krijg je alleen maar PCM stereo door met bijbehorende beperkte bandbreedte.

Persoonlijk vind ik dat de moeite waard ja.
Thnx. Wat doet bv een playstation 4? Als ik daar vanaf spotify gebruik en de playstations direct met de nads koppel?

Ik gooi t in het nad forum btw thnx

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 663309 op 11-07-2020 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_9fUwhMR0RVx3mLXl3PgRr69B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BByRDBTp5WTKN2FhiTPwXAJi.jpg?f=fotoalbum_large

En draaien maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
En wat vind je ervan? Ik vond persoonlijk de 268 erbij dag en nacht verschil. Al verschilt het natuurlijk wel van speaker tot speaker hoeveel voorsprong je ermee behaalt. Het is niet zo zeer verfijnder, maar wel een stuk voller was mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Bluesound is los van de kwaliteit ook een stukje gebruiksgemak. Ik zit er persoonlijk niet op te wachten als ik vroeg opsta voor werk dat ik eerst m'n PS4 moet opstarten en de hele bende aan moet hebben staan om muziek te kunnen luisteren. Als ik in de Bluesound app op play klik schakelt m'n Node de NAD in (autosense) en heb ik na ongeveer 10 seconden muziek aanstaan zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linius schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:23:
En wat vind je ervan? Ik vond persoonlijk de 268 erbij dag en nacht verschil. Al verschilt het natuurlijk wel van speaker tot speaker hoeveel voorsprong je ermee behaalt. Het is niet zo zeer verfijnder, maar wel een stuk voller was mijn ervaring.
Vandaag eindelijk dagje thuis. Dus druk bezig vandaag met alle favoriete tracks etc :)
Dus later een echt oordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linius schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:28:
Bluesound is los van de kwaliteit ook een stukje gebruiksgemak. Ik zit er persoonlijk niet op te wachten als ik vroeg opsta voor werk dat ik eerst m'n PS4 moet opstarten en de hele bende aan moet hebben staan om muziek te kunnen luisteren. Als ik in de Bluesound app op play klik schakelt m'n Node de NAD in (autosense) en heb ik na ongeveer 10 seconden muziek aanstaan zonder gedoe.
Nu het gene wat ik wel mis. Je geeft bijna 2000 euro uit aan voor en eind versterker. Maar als ik spotify connect wil bv moet je een aparte module aanschaffen. Eigenlijk t gek voor woorden. Helemaal voor nog eens 500 euro extra.
Zijn er nog andere mogelijkheden? Geven andere aparte streaming apparaten ook die hogere kwaliteit?
Omdat nu alles via tv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
Anoniem: 663309 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Nu het gene wat ik wel mis. Je geeft bijna 2000 euro uit aan voor en eind versterker. Maar als ik spotify connect wil bv moet je een aparte module aanschaffen. Eigenlijk t gek voor woorden. Helemaal voor nog eens 500 euro extra.
Zijn er nog andere mogelijkheden? Geven andere aparte streaming apparaten ook die hogere kwaliteit?
Je kan er bijvoorbeeld een Sonos Port aan hangen bijvoorbeeld, maar dan heb je niet de in-app volume aanpassing en ook niet de hi-res ondersteuning. Die module is wat aan de prijs, maar maakt qua mogelijkheden wel heel je systeem af. BluOS is een goed ondersteund systeem met regelmatige updates. Het is wat mij betreft de industrie leider in de HiFi streamingsystemen.

(Dali zelf is ook fan van BluOS, zie de NPM-1 module voor de Callisto/Rubicon C SoundHub.)

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

NAD is nu eenmaal geen goedkoop spul, maar ze hadden je er bij aanschaf wel op moeten attenderen dat je de module nog wel eens nodig zou kunnen hebben...

Bij de T777v3 zat het er min of meer bij; een externe module...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
Zit al een tijdje te wachten op de M33 te kunnen beluisteren, maar schijnt nog niet leverbaar te zijn... Wat zou een goede speaker combi zijn? Daarnaast vraag ik me af of de bluesound modules in de toekomst ook surround gaan ondersteunen zoals de powernode en de soundbar. Helaas is deze update niet voor de M10, die ik nu heb staan...(ik hoop stiekem dat de m33 dit wel gaat ondersteunen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Speakers zoeken bij een versterker lijkt me geen nuttige volgorde, of afweging überhaupt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
[...]

Ik heb een Yamaha MusicCast WXAD-10 (kost iets van 150,-) aangesloten op mijn NAD en hoor merkbaar verschil tussen deze en bijvoorbeeld mijn mini PCtje met onboard sound chip; dus verwacht eigenlijk dat iets dergelijks ook verschil gaat geven in geluidskwaliteit met een TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Imperial_Master schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Ik heb een Yamaha MusicCast WXAD-10 (kost iets van 150,-) aangesloten op mijn NAD en hoor merkbaar verschil tussen deze en bijvoorbeeld mijn mini PCtje met onboard sound chip; dus verwacht eigenlijk dat iets dergelijks ook verschil gaat geven in geluidskwaliteit met een TV
Maar die Yamaha sluit je analoog aan, lijkt het, en de tv gaat digitaal. Bij de tv zou je dan geen kwaliteitsverschil verwachten, tenzij er raar gedownsampled wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
Ja klopt, je sluit hem analoog aan inderdaad (was ik me al niet meer van bewust..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr4il schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Je kan er bijvoorbeeld een Sonos Port aan hangen bijvoorbeeld, maar dan heb je niet de in-app volume aanpassing en ook niet de hi-res ondersteuning. Die module is wat aan de prijs, maar maakt qua mogelijkheden wel heel je systeem af. BluOS is een goed ondersteund systeem met regelmatige updates. Het is wat mij betreft de industrie leider in de HiFi streamingsystemen.

(Dali zelf is ook fan van BluOS, zie de NPM-1 module voor de Callisto/Rubicon C SoundHub.)
Maakt zo een extern sound hub nog verschil met 1 die je in je nad steekt? Of doen ze het zelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tr4il
Die Soundhub van Dali is gemaakt als basisstation voor de Callisto en Rubicon C serie, dat heeft in principe verder niks met NAD te maken. Voor die Soundhub heb je van Dali ook de NPM1 BluOS module beschikbaar. En dat is dan weer exact hetzelfde principe als de MDC BluOS module van NAD.

Die Soundhub is voor jou totaal niet van toepassing.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr4il schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:37:
Die Soundhub van Dali is gemaakt als basisstation voor de Callisto en Rubicon C serie, dat heeft in principe verder niks met NAD te maken. Voor die Soundhub heb je van Dali ook de NPM1 BluOS module beschikbaar. En dat is dan weer exact hetzelfde principe als de MDC BluOS module van NAD.

Die Soundhub is voor jou totaal niet van toepassing.
Dus makkelijkste is de mdc bluos module?
En dan word de geluidskwalitiet zeker beter dan dat het uit optisch via tv komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

De geluidskwaliteit niet, het gebruiksgemak wel, de signaalkwaliteit misschien.

[ Voor 24% gewijzigd door Grozno op 16-07-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grozno schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:34:
Thnx. Dan is er voor mij geen reden voor aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Ik kan je een Raspberry Pi met HifiBerry DAC+ Pro of HifiBerry Digi+ Pro van harte aanbevelen. Icm Volumio heb je dan alle cast mogelijkheden die je je zou kunnen wensen behalve Apple AirPlay 2.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomba schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Ik kan je een Raspberry Pi met HifiBerry DAC+ Pro of HifiBerry Digi+ Pro van harte aanbevelen. Icm Volumio heb je dan alle cast mogelijkheden die je je zou kunnen wensen behalve Apple AirPlay 2.
Voornamelijk spotify connect wat ik miste. Rest gebruik ik allemaal nog niet.

Maar ondek net de bluetooth apt-x.
Dus spotify gewoon op de telefoon en via bluetooth naar de C368.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Anoniem: 663309 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Voornamelijk spotify connect wat ik miste. Rest gebruik ik allemaal nog niet.

Maar ondek net de bluetooth apt-x.
Dus spotify gewoon op de telefoon en via bluetooth naar de C368.
Spotify Connect zit inderdaad in Volumio, dus mocht je toch zoiets willen voor een wat vriendelijkere prijs zit je hiermee wel goed. Verkrijg wat HiFi FLAC bestanden en geniet :)
Werkt ook heel mooi samen met het Officiële 7” touchscreen: Tomba in "Het NAD ervaringen/discussie Topic"

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 16-07-2020 17:47 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomba schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:46:
[...]

Spotify Connect zit inderdaad in Volumio, dus mocht je toch zoiets willen voor een wat vriendelijkere prijs zit je hiermee wel goed. Verkrijg wat HiFi FLAC bestanden en geniet :)
Werkt ook heel mooi samen met het Officiële 7” touchscreen: Tomba in "Het NAD ervaringen/discussie Topic"
Ik ga het nog even checken. Thnx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
Grozno schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:34:
Qua digitale aanvoer gaat er zeker wel een verschil zijn. Die BluOS module ondersteunt tot 24-bit/192kHz (FLAC, Tidal MQA etc). Dat ga je uit zowel je TV als je Playstation niet binnenkrijgen. Het gebruiksgemak is nog een enorme pre.

Ik snap dat het een duur ding is /(lijkt) maar ik denk dat je er enorm veel plezier van gaat/zou hebben. Hou de outlet van Klubben in de gaten bijvoorbeeld, wie weet kan je een dealtje scoren. :-)

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

We zeggen hetzelfde volgens mij. :)

Een Chromecast Audio o.i.d. gaat het probleem echter effectief ook oplossen, wat mij betreft.

[ Voor 58% gewijzigd door Grozno op 16-07-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Btw. Kunnen de Nads nog iets met stem geluid van stereo uitzendingen?

Ik kijk bv netflix op orgineel stereo 2.0 ipv 5.1. Alles staat op full range.
Stemgeluid is vaak zacht en omgevings geluid hard. Marantz had een functie om die volumes naar elkaar toe t trekken. Vooral savonds als me kind slaapt is het vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opgelost

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 663309 op 18-07-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
MDKlapwijk schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:03:
Bij de T777v3 zat het er min of meer bij; een externe module...
Hoezo extern? Bluos cq de module zit toch ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

monkyo schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Hoezo extern? Bluos cq de module zit toch ingebakken?
Nee is een usb-bridge-achtig ding, zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/55c8a274e4b09cb562cd3ea0/1530810688017-NH01DMOS85SG9ZKTPBS8/ke17ZwdGBToddI8pDm48kBH5JPXpBgCPVIwu_CnMmdhZw-zPPgdn4jUwVcJE1ZvWQUxwkmyExglNqGp0IvTJZamWLI2zvYWH8K3-s_4yszcp2ryTI0HqTOaaUohrI8PIwsTik_jfDMLfV-55uKCw-bX3vPlpI8lmkJV23D3KrnQKMshLAGzx4R3EDFOm1kBS/figure-4-NAD-T-758-V3-AV-Surround-Sound-Receiver-BluOS-Module.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MDKlapwijk op 18-07-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
MDKlapwijk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Nee is een usb-bridge-achtig ding, zag er zo uit:
[Afbeelding]
Die heb je niet meer nodig. Dat is alleen een usb hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

monkyo schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Ik had 1 van de eerst beschikbare T777v3's dus het kan zijn dat het inmiddels anders is, maar bij die ik had, zat dit er dus bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
monkyo schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:16:
[...]

De Wifi dongle die erin zit functioneert bij de los verkochte VM130 en VM300 kaarten, en bij de eerste receivers waar deze in zaten als licentie om je BluOS te activeren.

Zonder doet je BluOS niks op die apparaten.

Die licentie is overigens niks meer dan een wifi dongle met een bepaalde specifieke chipset en een specifieke MAC-adres range die geaccepteerd wordt. (Ik heb er één uit nieuwsgierigheid gekloond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
RobbieT schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Zonder doet je BluOS niks op die apparaten.
Ik heb de dongle er niet inzitten. De bluos functionaliteit werkt gewoon. Ik heb een t758v3 mocht dat uitmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door monkyo op 18-07-2020 16:54 . Reden: Type erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RobbieT schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:09:
Je kan iedere ethernet adapter met een AX88179 chipset gebruiken samen met de wifi dongle.
Ik heb een Ugreen 20265 in gebruik, die werkt goed en die heeft ook een USB-hub erin zitten met 3 poorten.

(En de wifi dongle kan je zelf maken, mits je de juiste adapter hebt en de EEPROM kan aanpassen, dan heb je voor € 30 de BluOS werkend in plaats van € 219)
Is dat deze?
https://www.amazon.nl/Gig...7904&s=electronics&sr=1-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Ja, dat is de USB-ethernet adapter die ik in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 663309 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Vandaag eindelijk dagje thuis. Dus druk bezig vandaag met alle favoriete tracks etc :)
Dus later een echt oordeel
En?

Mbt streaming: je kunt ook een "oude" bluesound node eraan hangen, dan heb je bluesound genot qua bediening voor 150-200 euro. Beperking is wel dat de optische uitgang maar tot 24 bit / 96 khz gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haai.
Voor het bi ampen moet ik 2 rca kabels hebben. Ik heb er 1 van 3 meter.
Moet daar perse dezefde lengte kabel bij?
En het zelfde type etc? Want deze was flink aan prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Knip je die toch doormidden en zet je er nieuwe stekkers aan. Scheelt geld en 3 meter is toch veel te lang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grozno schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:09:
Knip je die toch doormidden en zet je er nieuwe stekkers aan. Scheelt geld en 3 meter is toch veel te lang. :P
Haha maar een 1,5 meter en een 3 meter is een no go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
Anoniem: 663309 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Haha maar een 1,5 meter en een 3 meter is een no go?
Lijkt mij geen probleem. Probeer het eens, draai ze een keer om en je merkt vanzelf of dat 't er toe doet!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Anoniem: 663309 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:56:
Haai.
Voor het bi ampen moet ik 2 rca kabels hebben. Ik heb er 1 van 3 meter.
Moet daar perse dezefde lengte kabel bij?
En het zelfde type etc? Want deze was flink aan prijs :)
Je hebt een C268 en een C368 toch?
Dan heb je die RCA kabels toch al naar de C268 lopen van de C368?

Hoe ga je die bi-ampen?
Ga je de uitgangen van de C368 voor de hoge tonen gebruiken en de C268 voor de lage tonen?

Dan is het toch een kwestie van de bruggen uit de speakers halen en extra speaker kabels leggen?

(Of een quad core kabel zoals ik heb)
https://www.audioquest.co...eaker-cables/slip-db-14-4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFqnz_m_QkPJBJXvywxRkh7WZjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fdnq7zK8FQIC5WSk5dLMps2H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Hij heeft er 1 (voor L of R) en moet er nog 1 (voor L of R).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Wat @RobbieT zegt; hoog/mid uit de c368 en dan lag uit de c268 en dan met bijv. een 4x2.5mm2 naar de speakers. De rca's worden dan dus gebruikt om 2 kanalen laag naar de c288 te brengen. Maar dan zou je toch en een stereo rca van 0.5m genoeg moeten hebben?

Ik gebruik ook een quad kabel maar dan de c288 van tasker icm. de sewell deadbolt bananen pluggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2ib_4LpPOjDxxDM-Uxcf4k5cJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x2yCTlvACx3z5ZqPy1sHJG9l.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HSg1bEy5Zss61qt6bBmiV7CssM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jozPZgmkzVGF3Mt0sCJ1HYGf.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yvx5azVPaPqD2kTTtRrrGq9E6Dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FG8QFQVAdHrIfvqEF6DVyRJO.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVWHk7bVaSksv0fr5FguIu42gMs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4kAsvX6I2K1uJ80qt559CQTx.jpg?f=user_large
- https://www.fritz-events....50mm-zwart-per-meter.html
- https://www.amazon.com/Se...olt-12-Pair/dp/B006U3O566

De tasker ligt dus ook nog eens in de vloer en de muren...

P.S. de foto van de versterker is bi-wired!

[ Voor 3% gewijzigd door MDKlapwijk op 25-07-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieT schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:21:
[...]

Je hebt een C268 en een C368 toch?
Dan heb je die RCA kabels toch al naar de C268 lopen van de C368?

Hoe ga je die bi-ampen?
Ga je de uitgangen van de C368 voor de hoge tonen gebruiken en de C268 voor de lage tonen?

Dan is het toch een kwestie van de bruggen uit de speakers halen en extra speaker kabels leggen?

(Of een quad core kabel zoals ik heb)
https://www.audioquest.co...eaker-cables/slip-db-14-4

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9zz3I3nqRdExgyi7qE9NwN--7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOx4VcxvNh0eG7LK0GSugIGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Precies, maar die RCA kabels had je toch al nodig toen je de C268 erbij aanschafte, ook zonder te bi-ampen waren die nodig geweest om de C268 aan de C368 aan te sluiten.

Dus dat deel van je vraag snapte ik daarom even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieT schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Precies, maar die RCA kabels had je toch al nodig toen je de C268 erbij aanschafte, ook zonder te bi-ampen waren die nodig geweest om de C268 aan de C368 aan te sluiten.

Dus dat deel van je vraag snapte ik daarom even niet.
Bij bridgen was er 1 nodig ennbij bi ampen 2..
Geen idee waarom... Maar zo staat t beschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Anoniem: 663309, dat was omdat er binnen de unit gebridged wordt en je dus maar 1 signaal kabel nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

MDKlapwijk schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:08:
@Anoniem: 663309, dat was omdat er binnen de unit gebridged wordt en je dus maar 1 signaal kabel nodig hebt.
Nou alles is ge biamped..
WAT EEN VERSCHIL!!!!

jezus. Eindelijk voel ik het echt.. Wat fijn om te weten dat het een zeer echte duidelijke opgrade is... Heerlijk!!! Zo blij dat ik dit geprobeerd heb!

Voor t eerst dat ik de Bas naar beneden moest afstellen haha... Absurd... :D

Nu snel mijn favo playlist erdoorheen.. En genieten!
Weet niet of het ook kan liggen aan de speakers. Maar als iemand de nad c 368 en c268 combi koopt... : bi ampen!! Niet bridgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 663309 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Nou alles is ge biamped..
WAT EEN VERSCHIL!!!!

jezus. Eindelijk voel ik het echt.. Wat fijn om te weten dat het een zeer echte duidelijke opgrade is... Heerlijk!!! Zo blij dat ik dit geprobeerd heb!

Voor t eerst dat ik de Bas naar beneden moest afstellen haha... Absurd... :D

Nu snel mijn favo playlist erdoorheen.. En genieten!
Weet niet of het ook kan liggen aan de speakers. Maar als iemand de nad c 368 en c268 combi koopt... : bi ampen!! Niet bridgen!!
Graag hoor ik nog meer hierover, ik heb een c368. Dus hoe meer je erover vertelt, hoe handiger voor mij. :*)

Ik kan overigens niet bi-ampen. Heb je overigens vergeleken tussen bi-amp en bridgen?

[ Voor 5% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 25-07-2020 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:10:
[...]
Graag hoor ik nog meer hierover, ik heb een c368. Dus hoe meer je erover vertelt, hoe handiger voor mij. :*)
Ging van Marantz sr5014 naar nad c368.
Speciaal voor opticon 8. En omdat ik terug ging van 5.1.2.

Een verschil vooral in sound gaf het maar niet bepaald krachtiger. Wel een beter laag. Gedetailleerder. Aangeraden werd er toch een c268 bij t gooien. Die ik op aanraden van klubben gebridged had met de c368.

Waar ik moeite had om echt verschil t horen.
Behalve op echt hoge volumes.

Dus wilde ik toch het bi ampen proberen. En voor het eerst komt er een ECHT dik verschil uit.

Dus alle twijvel weg genomen sinds vandaag. Hiervoor luisterde ik naar een set oberon 7.
Waar niks mis mee was. En achteraf had ik moeite met minimale verschil aangezien dr speakers 1700 euro duurder per set zijn.
Nu blijkt dit de beste combi
Opticon 8--->Nad C368--->bi-amp--->Nadc268!

Ow en met de tv als bron. Waar youtube en spotify connect op draait. Dus met bluesound nodevalt daar ook nog wel wat uit t halen qua kwaliteit..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 663309 op 25-07-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephansr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 18:51
Even een vraagje: ik heb sinds kort een T758 v3. Zodra ik de stand-by functie in het menu aanzet en de versterker uit zet. Dan wordt de versterker wel warm. Vanochtend komt er zelfs een lichte brom (ventilator?) geluid uit. Hij staat in een open ruimte.

Als ik de stand-by functie uitzet is er niks aan de hand. Dan is de versterker helemaal koud.

Herkennen degene die deze versterker hebben dit? Of is er iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@stephansr, ik weet niet van de standby-functie en de ventilatoren; wel heb ik mijn T777v3 na een halve dag weer teruggebracht vanwege de ventilatoren, welke bij lage volume's (vergelijkbaar met standby?) zeer storend aanwezig waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephansr
@MDKlapwijk Zijn de ventilatoren toen vervangen? Of heb je een ander toestel gekregen die nu wel goed
Is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@stephansr, het was de eerste die bij Klubben Rotterdam binnen was gekomen, was eigenlijk voor demo bedoeld en vervanging zou een week of 3 gaan duren, ik heb toen een goed aanbod gekregen om de demo van de X8500h over te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephansr
Oké, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
stephansr schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:38:
Even een vraagje: ik heb sinds kort een T758 v3. Zodra ik de stand-by functie in het menu aanzet en de versterker uit zet. Dan wordt de versterker wel warm. Vanochtend komt er zelfs een lichte brom (ventilator?) geluid uit. Hij staat in een open ruimte.

Als ik de stand-by functie uitzet is er niks aan de hand. Dan is de versterker helemaal koud.

Herkennen degene die deze versterker hebben dit? Of is er iets niet goed?
De "standby"-optie van de T758 is niet wat je zou verwachten zuinig met energie. Dat had je al gemerkt, want hij blijft warm. Ik meen dat hij iets van 30-40 Watt verbruikt in standby. Ik vond dat zelf "een beetje" veel om hem via de bluos-app aan te kunnen zetten. Ik loop er wel gewoon heen om de knop in te drukken....

Mijn T758 v3 heeft ook een hele lichte brom van de ventilator als hij aanstaat. Maar dat hoor je alleen als je minder dan een meter van de versterker zit en je geen muziek aan hebt staan. Als het in jouw geval storend is zou ik er mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephansr
ocaj schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:28:
[...]

De "standby"-optie van de T758 is niet wat je zou verwachten zuinig met energie. Dat had je al gemerkt, want hij blijft warm. Ik meen dat hij iets van 30-40 Watt verbruikt in standby. Ik vond dat zelf "een beetje" veel om hem via de bluos-app aan te kunnen zetten. Ik loop er wel gewoon heen om de knop in te drukken....

Mijn T758 v3 heeft ook een hele lichte brom van de ventilator als hij aanstaat. Maar dat hoor je alleen als je minder dan een meter van de versterker zit en je geen muziek aan hebt staan. Als het in jouw geval storend is zou ik er mee terug gaan.
Dat is inderdaad niet zo zuinig. Ik heb de stand-by nu uitgeschakeld, jammer dat het niet anders kan. Twijfel nog wel of ik akkoord ga met het brom geluid.

Zag dat er ook een v3i nu is. Vraag me af of ze dit “probleem” verholpen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Enige verschil tussen de V3 en V3i is de mogelijkheid om te streamen middels Airplay (daar is kennelijk een extra hardwarecomponent nodig).
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste