Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Laurens85
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 01-06 21:07
Tom_G schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:22:
Zijn er nog eigenaars van de C356BEE van wie de blauwe LED's één voor één stuk gaan? Vooral van de ingangen.
Yep, althans de C355BEE (model 2010). Zelfde verhaal. Schijnt dat ze de ledjes te sterk worden gevoed (mijn eigen woorden, geen technicus) waardoor ze doorbranden. Is al meerdere keren gefixt door de dealer. Nu is het ledje van het cd-kanaal stuk... ik heb me er maar bij neergelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
Laurens85 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 02:42:
[...]
Yep, althans de C355BEE (model 2010). Zelfde verhaal. Schijnt dat ze de ledjes te sterk worden gevoed (mijn eigen woorden, geen technicus) waardoor ze doorbranden. Is al meerdere keren gefixt door de dealer. Nu is het ledje van het cd-kanaal stuk... ik heb me er maar bij neergelegd.
Wat een spirit. ;)

Knip 1 van de led pootjes door en soldeer er een weerstandje tussen.
De led zal daarna minder fel zijn, maar wel langer heel blijven.

Met een simpele multimeter kun je eventueel de ideale stroomsterkte bepalen.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Delph1900 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:50:
Vandaag na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt om mijn receiver, de C720 BEE uit 2007, te vervangen ;w

Op zich een prima apparaat met een heerlijke (NAD) sound, ik heb er heel veel luister plezier van gehad, maar de techniek heeft niet stil gestaan de afgelopen jaren.

Om met de C720 Bee streaming muziek te kunnen luisteren had ik er een Argon Audio stream 2 aangehangen, en om het geluid van mijn NAS op de set af te spelen, via de optische uitgang van een mediaplayer, had ik er een Cambridge DAC magic tussen gezet waar ook de TV op is aangesloten

Het probleem van de Argon is dat deze beperkt is in de mogelijkheden en dat hij regelmatig gereset moet worden omdat hij vast liep.
Verder is de combinatie van versterker en DAC niet erg zuinig.

Mijn oor en oog is gevallen voor weer een NAD, de C368 met MDC BluOS 2i Bluesound module.
Voordelen:
- class D versterker (zuiniger dan een class AB)
- multiroom;
- streaming;
- bluetooth;
- internet radio;
- optische ingangen.

De bestaande Focal's 807V zullen er op worden aangesloten.
Hey gaaf, die C720BEE heb ik ook :) Ik heb er zelf een Raspberry Pi 3 met HiFiBerry DAC RCA+ Pro en het Raspberry touchscreen eraan hangen met daarop Volumio en speel zo alles via AirPlay/Spotify connect of vanaf mijn NAS af.
Ik blijf fan van het geluid <3

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 06-07-2019 09:39]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Ljsvv
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
Vraagje over de T758 v3.

Ik lees gedrukt op de achterzijde van de behuizing een minimale impedantie van 8ohm... Hieronder kan je dat ook zien:

https://nadelectronics.co.../09/NAD_T-758_V3_Rear.jpg

Een Dali Oberon setje kan hier dus niet op gezien de Center 4ohm en de rest 6 Ohm is?

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-07 22:32

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Dat kan wel hoor. Je krijgt hooguit vervorming als je de versterker voluit open zet.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:58
Sinds een aantal dagen de D3045, en hoewel ik grotendeels heel tevreden ben over het apparaat ben ik verbaasd dat je de L/R speaker balance niet kan veranderen... Dat leek me zo'n basic functie van een versterker dat ik er niet eens naar gevraagd heb.

Iemand een oplossing voor dit? Als ik Netflix b.v. afspeel gaat dat via de TV's ARC en daardoor wordt alle functionaliteit van de TV omzeilt, waarbij het veranderen van de speaker balance dus ook geen optie meer is.

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-07 00:11
MailMan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:06:
Sinds een aantal dagen de D3045, en hoewel ik grotendeels heel tevreden ben over het apparaat ben ik verbaasd dat je de L/R speaker balance niet kan veranderen... Dat leek me zo'n basic functie van een versterker dat ik er niet eens naar gevraagd heb.

Iemand een oplossing voor dit? Als ik Netflix b.v. afspeel gaat dat via de TV's ARC en daardoor wordt alle functionaliteit van de TV omzeilt, waarbij het veranderen van de speaker balance dus ook geen optie meer is.
Ik heb de D-7050 en daar is het via de app in te stellen, maar is de D3045 netwerk connecteerbaar???

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:58
PageFault schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb de D-7050 en daar is het via de app in te stellen, maar is de D3045 netwerk connecteerbaar???
Denk het niet. Bij de app staat: The latest iOS version supports the NAD D 7050 and C338 via your local network and the NAD C 368 and C 388 via Bluetooth.

Even getest, en helaas wordt hij niet herkend in de app ondanks dat m'n telefoon via Bluetooth gepaired is.

[Voor 12% gewijzigd door MailMan op 05-09-2019 18:51]

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-07 00:11
MailMan schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:29:
[...]

Denk het niet. Bij de app staat: The latest iOS version supports the NAD D 7050 and C338 via your local network and the NAD C 368 and C 388 via Bluetooth.

Even getest, en helaas wordt hij niet herkend in de app ondanks dat m'n telefoon via Bluetooth gepaired is.
Klote, die app werkt volgens mij alleen via wifi/ethernet en niet via BT

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:22
Je bevestigd wat ik altijd al een beetje vreemd vond i.c.m. mijn C338, ik moet zowel via BT áls WIFI verbonden zijn..

• monkyo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-06 23:06
Er is angekondigd dat er vanaf 8 oktober ondersteuning is voor google assistant in apparaten die bluos ondersteunen. Ik ben benieuwd.

https://www.whathifi.com/...nd-nad-and-dali-bluos-kit

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
De aankomende NAD T778 heeft mijn interesse. 5.1.4 Atmos met Dirac Live in een enkele box. En dan ook nog met een (imho) mooie touchscreen. Wel duur natuurlijk, maar een stuk toffer dan de bestaande T758v3 etc.

https://www.hifi.nl/artik...ceiver-op-Cedia-2019.html

• T-MOB

T-MOB

Echte chocomel eerst!

De T778 lijkt mij de opvolger van de T777 en niet van de 758. Prijs zal dan ook wel tegen de 3000 euro liggen.

Zo'n touchscreentje vind ik trouwens maar niets. Het gaat ten koste van fysieke knoppen voor de basale dingen (input selectie bijvoorbeeld). En wat het wel aan extra mogelijkheden biedt heb ik toch liever in een app op telefoon of tablet.

• efham
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 05-10-2019
Goedendag,
ik ben in bezit van C368 en een Bluos 2i MDC module.
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn BT Koptelefoon te koppelen.
Kan iemand me helpen?
Ik zit op de laatste updates van app en firmware.

• T-MOB

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Ik denk niet dat je versterker dit kan. Je versterker / bluesound is voor zover ik weet wat bluetooth betreft een afspeelappaat, net als je koptelefoon.

• efham
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 05-10-2019
T-Mob,

jawel, deze kan dat wel. Er is nl een bidirectional BT aanwezig, zowel standaard in de C368 (daar lukt het me wel nl om de C368 als source te gebruiken) als ook in de 2i module (de 2 versie heeft dat niet, de 2i wel).
Daar echter lukt het me niet, heb al van alles geprobeerd, volgens Bluos support zou het in de app via het context menu van de player instelbaar moeten zijn, maar die optie heb ik niet...

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-05 16:24
De module (ook de 2i versie) heeft naar mijn weten geen tweeweg bluetooth. Dit zal je via de C368 zelf moeten doen.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07 13:11
Vanaf 15 oktober begint Bluesound met de uitrol van een update met onder andere Google Assistent ondersteuning. Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken met mijn T758 met Bluesound module.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-06 21:03
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:56:
Vanaf 15 oktober begint Bluesound met de uitrol van een update met onder andere Google Assistent ondersteuning. Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken met mijn T758 met Bluesound module.
Hoe bevalt dirac? Werkt dat een beetje gebruiksvriendelijk? Las elders een dramatische ervaring.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07 13:11
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:56:
[...]

Hoe bevalt dirac? Werkt dat een beetje gebruiksvriendelijk? Las elders een dramatische ervaring.
Ik heb V2 dus zonder dirac. Verder bevalt hij prima hoor

• Enola
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-06 22:49
Ik had een NAD D-1050 dac voor mijn PC via usb aangeloten. Heb alleen maar problemen gehad. Ruis op rechter kanaal, en voor mijn hoofdtelefoon aansluiten voelde altijd aan als hij kapot ging als ik hem gebruikte. Uit eindelijk werkte touch controls ook nog niet meer. Gelukkig kan hij retour... Heb nog wel alle drivers.. Maar aune S6 pro gekocht. 50x beter... niet eens overdreven. Oja en NAD service is ook niet best,

Try more

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
@jeroen.ijmuiden

Dirac werkt prima, ik ken alleen de laatste versie icm 758v3, naar wat ik heb begrepen waren de vorige versies minder gebruiksvriendelijk.

Wat inlezen is wel handig, verder vind ik het prima werken met veel opties (zelf keuze moeilijk/simpel houden)

Ik werk met een standaard en een umik-1 mic.

Voor mij een verbetering tov audyssey xt32 in voornamelijk laag en betere detailweergave.

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• monkyo
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:56:
In bijgaande link staat hoe je GA kan instellen.

https://support.bluos.net...ted-with-Google-Assistant

• martijnt73
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15-06 19:30
Sinds kort de M10 staan. Komt standaard al een mooi geluid uit. Hiervoor de C390DD gehad met BluOs.
Ik moet nog een de slag met Dirac. Ben erg benieuwd!

• willemd
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ik begrijp dat de features en de interface natuurlijk anders zijn, maar merk je ook verschil qua geluid?

Ik heb zelf ook een C390DD, die ik wil gaan vervangen met waarschijnlijk de nog te verschijnen T778. Ik ben heel tevreden met mijn versterker nu, maar ik wil een moderner apparaat en ook surround.

• martijnt73
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15-06 19:30
willemd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:41:
Ik begrijp dat de features en de interface natuurlijk anders zijn, maar merk je ook verschil qua geluid?

Ik heb zelf ook een C390DD, die ik wil gaan vervangen met waarschijnlijk de nog te verschijnen T778. Ik ben heel tevreden met mijn versterker nu, maar ik wil een moderner apparaat en ook surround.
Indien vraag aan mij over de M10. Ja, ik hoor gelijk verschil. Vooral bij lage volumes is het geluid rijker. Zelfs de bas komt door op mijn Kef LS50. Het display is ook wel erg gaaf. Albumhoezen en logo's van radiostations worden gelijk weergegeven. Bij e analoge ingangen verschijnen de VU meters. Ben er tot nu erg blij mee.

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:46
T-MOB schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:01:
[...]

Weet je zo wat voor een chip er op jouw USB-lanstickje zit? Ik heb een 758-v2 waar een MDC-upgrade naar 4K/Bluesound ingekomen is. Toen ik hem net binnenhad (de upgrade) probeerde ik precies hetzelfde omdat ik het onzinnig vind om wifi te gebruiken voor een apparaat dat altijd op dezelfde plek staat. Aangezien het allemaal gewoon linux draait hoopte ik ook dat het inpluggen van een USB-lanstickje voldoende zou zijn. Maar helaas zonder succes. Het is al wel bijna een jaar terug, dus wellicht is de software inmiddels aangepast om dit mogelijk te maken.
Die wifi dongle van NAD heb je altijd nodig om BluOS aan de gang te krijgen.
Het MAC adres van die dongle fungeert als vrijgave voor alle code van BluOS.

(Heb een image uit elkaar gehaald om in de code te kunnen kijken)

Daarnaast moet de wifi dongle Vendor ID =0cf3 en Product ID =9271 hebben., een Atheros AR9271 chipset dus.

Als het MAC adres van de wifi adapter op 28:24:FF:44:xx:xx begint dan is het goed.

(Ik heb uit pure nieuwsgierigheid een TP-Link TL-WN721N en een DNUA-93F aangepast, EEPRPOM eruit gehaald en aangepast, ander MAC adres en nieuwe checksum erin)

Zonder de juiste wifi adapter dus geen BluOS.

Je kan wel een USB -> Ethernet adapter met een AX88179 chipset gebruiken samen met de wifi dongle.
Ik heb een Ugreen 20265 in gebruik, die werkt goed.

• Fmiels
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 03-07 15:47
digilb schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Die NAD AMP1 is vrijwel hetzelfde als de Argon Audio SA1 versterker. Maar de NAD kost 539 euro en de Argon 539 euro. Tov de NAD mist de Argon de netwerkaansluiting en build-in Chromecast audio.

Linkjes:
https://www.hifiklubben.n...versterker-met-streaming/
https://www.hifiklubben.n...versterker-met-bluetooth/
Die Argon kost geen 539 maar 329! Morgen krijg ik hem in huis. Bedankt voor de tip!

• NeroS2
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 28-06 11:46
Ik ben een grote NAD fan, misschien heb ik zelfs wel een beetje tunnelvisie...

Ik heb heel lang stereo en film/tv gescheiden gehad met een Yamaha receiver en een Marantz pm66se voor stereo muziek. Later wilde ik boven ook een stereo hebben en is de Marantz naar boven gegaan.
Beneden heb ik toen een NAD 1140 pre-amp met NAD pe2200 eindversterker geplaatst. Wat een geluid was dat. Mijn Yamaha receiver klonk hiernaast zo schraal dat ik voor een NAD totaal oplossing wilde gaan.

Ik heb toen een NAD t753 receiver gekocht. Deze heb ik bijna 10 jaar gebruikt, werkend verkocht en vervangen voor een t755. Dit was al in het hdmi tijdperk maar nad had er voor gekozen om alleen beeld door te geven door de hdmi poorten. Erg vreemd. Deze binnen enkele maanden naar boven verhuisd en een t757 gekocht.

Deze beviel eigenlijk prima maar toen ging mijn 1080p tv kapot na drie jaar gebruik. Er kwam toen een Sony xf9005 4k tv voor terug met ook doorgave van Dolby Atmos en Vision.
De t757 kon ik goed aan een bekende verkopen dus de weg was vrij voor een t758 v3 en een 4k blu ray speler.

De t758 v3 was niet probleemloos. Ik had wat digitale storing na het gebruik van de BluOS optie en handshake ARC/hdmi problemen. Het bleek een bekend maar slecht gecommuniceerd probleem. De vm130 kaart is de boosdoener, daar zijn twee versies van waarvan de tweede versie geen problemen meer geeft. Dit is binnen de garantie vervangen en daarna werkt alles probleemloos.

Ik gebruik de t758 in een 5.1 opstelling met Nog steeds mijn B&W dm603 S3 fronts, een B&W lcr600 S3 center, B&W dm601 S3 rear en een B&W asw600 subwoofer. De fronts zijn biamped via de t758.

Grappig is dat ik erg moest wennen na Dirac, ik heb de volledige versie gekocht, aan het geluid. Ik dacht iets te missen. Het bleek dat ik gewoon erg gewend was aan het onaangepaste geluid in mijn kamer. Nu kan ik niet meer terug, zodra ik het Dirac filter uitzet klinkt het voor geen meter.
Super systeem!

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07:07
NeroS2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:07:
Ik ben een grote NAD fan, misschien heb ik zelfs wel een beetje tunnelvisie...

Ik heb heel lang stereo en film/tv gescheiden gehad met een Yamaha receiver en een Marantz pm66se voor stereo muziek. Later wilde ik boven ook een stereo hebben en is de Marantz naar boven gegaan.
Beneden heb ik toen een NAD 1140 pre-amp met NAD pe2200 eindversterker geplaatst. Wat een geluid was dat. Mijn Yamaha receiver klonk hiernaast zo schraal dat ik voor een NAD totaal oplossing wilde gaan.

Ik heb toen een NAD t753 receiver gekocht. Deze heb ik bijna 10 jaar gebruikt, werkend verkocht en vervangen voor een t755. Dit was al in het hdmi tijdperk maar nad had er voor gekozen om alleen beeld door te geven door de hdmi poorten. Erg vreemd. Deze binnen enkele maanden naar boven verhuisd en een t757 gekocht.

Deze beviel eigenlijk prima maar toen ging mijn 1080p tv kapot na drie jaar gebruik. Er kwam toen een Sony xf9005 4k tv voor terug met ook doorgave van Dolby Atmos en Vision.
De t757 kon ik goed aan een bekende verkopen dus de weg was vrij voor een t758 v3 en een 4k blu ray speler.

De t758 v3 was niet probleemloos. Ik had wat digitale storing na het gebruik van de BluOS optie en handshake ARC/hdmi problemen. Het bleek een bekend maar slecht gecommuniceerd probleem. De vm130 kaart is de boosdoener, daar zijn twee versies van waarvan de tweede versie geen problemen meer geeft. Dit is binnen de garantie vervangen en daarna werkt alles probleemloos.

Ik gebruik de t758 in een 5.1 opstelling met Nog steeds mijn B&W dm603 S3 fronts, een B&W lcr600 S3 center, B&W dm601 S3 rear en een B&W asw600 subwoofer. De fronts zijn biamped via de t758.

Grappig is dat ik erg moest wennen na Dirac, ik heb de volledige versie gekocht, aan het geluid. Ik dacht iets te missen. Het bleek dat ik gewoon erg gewend was aan het onaangepaste geluid in mijn kamer. Nu kan ik niet meer terug, zodra ik het Dirac filter uitzet klinkt het voor geen meter.
Super systeem!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dirac maakt écht een wereld van verschil. Leuk om te horen dat je ook zo tevreden bent :)

Nog een tip; ik vind zelf de default target curve van Dirac een beetje flets. Er zijn alternatieven die zeer verschillende geluidsbeelden geven. Speel er eens mee en doe er je voordeel mee :D

Hier de NAD Roomfeel curve (deze heeft mijn voorkeur, geeft een iets overdreven maar zeer ruim geluidsbeeld):

Op deze pagina kun je 4 andere curves vinden, gebaseerd op de research van Harman.

En hier nog een handige website met informatie over het kiezen van de juiste crossover frequenties voor je speakers.

NAD T758 v3 | Q Acoustics Concept 40 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics Concept 20 | SVS SB-2000 | LG OLED65C9 | Vero 4K+ | Xbox One X

• NeroS2
Bedankt voor de tip. Ik zal er nog is naar kijken.
Hoe krijg ik die curves in mijn Dirac eigenlijk?

• LuisjeNL
  • Nu online
@NeroS2

Links boven settings knopje in Dirac, en Dan load target curve (uit mijn hoofd)

• NeroS2
Heeft er iemand wel eens gespeeld met een extra versterker voor de voorspeakers?
Ik zit er aan te denken om een NAD c275 of c272 toe te voegen aan de t758 om mijn fronts wat meer power te geven voor de stereo weergave.
Maar ik ben toch wel benieuwd hoe dat in te regelen is met Dirac en of ik dan gelijk wat meer kanalen heb voor een uitgebreide Atmos opstelling.

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:36
NeroS2 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:06:
Heeft er iemand wel eens gespeeld met een extra versterker voor de voorspeakers?
Ik zit er aan te denken om een NAD c275 of c272 toe te voegen aan de t758 om mijn fronts wat meer power te geven voor de stereo weergave.
Maar ik ben toch wel benieuwd hoe dat in te regelen is met Dirac en of ik dan gelijk wat meer kanalen heb voor een uitgebreide Atmos opstelling.
Lijkt mij ook een interessante optie om mijn Cambridge Cxr120 bij te staan. Neem aan dat de NAD de instellingen overneemt van de receiver.

• LuisjeNL
  • Nu online
@NeroS2

Je kunt enkel de atmos kanalen gebruiken door daar externe versterking op te zetten, dus niet je front op extern zetten zodat je die versterking van de nad op de atmos kanalen kunt zetten.

• NeroS2
LuisjeNL schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:50:
@NeroS2

Je kunt enkel de atmos kanalen gebruiken door daar externe versterking op te zetten, dus niet je front op extern zetten zodat je die versterking van de nad op de atmos kanalen kunt zetten.
Daar was ik al bang voor.
Dus als je wel voor volle Atmos wil gaan, heb je wel een extra versterker nodig, maar deze doet dan alleen de 4 hoogte kanalen?

• LuisjeNL
  • Nu online
@NeroS2

Ja, maar je zou nog even de handleiding na kunnen lezen.

Voor volle atmos idd een extra versterker. Alle overige kanalen kun je ook een aparte versterker op de pre out zetten.

- 5.1.2 geen extra versterker nodig.

- 5.1.4//7.1.2 2-kanaals versterker atmos only.

- 7.1.4. 4-kanaals versterker atmos only

Bij mij staan er 2xstereo versterkers van Denon op de Heights 1 en 2 pre out. (Marktplaats niet duur :+)

[Voor 3% gewijzigd door LuisjeNL op 21-12-2019 12:51]

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:07
Helaas, mijn recent aangeschafte tweedehands 7175PE was binnen no-time stuk gegaan. Geen zin meer hebbende in gezeik met tweedehands spul, voor het eerst in mijn leven een weloverwogen C316BEE V2 gekocht.

En mijn god, wat een topding! Precies wat ik zocht, pure stereoversterker met genoeg oomph voor mijn B&W DM603 S3 speakers. Ik maakte me nog zorgen om de rating van 40w, maar dat was geheel onterecht.

Aan deze speakers heb ik nooit een versterker gehad die in principe helemaal 100% was volgens mij, want het klinkt naar mijn idee beter dan de 7175PE, en BEDUIDEND beter dan de Denon AVR1803 die ik daarvoor had.

Die twee liepen beiden een beetje in de soep bij bijvoorbeeld het nummer "Giorgio by Moroder" van Daft Punk, op het laatst waar alle instrumenten bij elkaar komen. Ik kan er niets anders van maken dan dat bij deze versterker alle instrumenten netjes uit elkaar gehouden worden.

Ongelooflijk blij met mijn aankoop, de 5 jaar garantie en no-nonsense uitstraling zijn de beslissende factor geweest om voor deze te gaan, en niet de Marantz PM6006.

Of all the creatures in the sea, my favourite is the B A S S

• Jojyn
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-06 19:28
NeroS2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:07:
Heb jij hier toevallig meer informatie over? Zelf bezit ik een T777v3 die problemen geeft met ARC en ook een bekende met een T758v3 heeft problemen met ARC.

Zelf kan ik hier helaas niet direct iets over vinden.

• NeroS2
Bij mij viel de arc verbinding (geluid tv naar T758) weg na een minuut of 50 als er geen interactie was van bijvoorbeeld een commando van de afstandsbediening.
Tevens had ik na muziek luisteren via BluOS en overschakelen naar een andere bron allerlei zachte pieptoontjes via de speakers. Dit was zonder vaste interval.
Na heel veel Google kwam ik er achter dat de eerste vm130 boards dit euvel konden hebben. Dit was tot en een bepaald serienummer. Het bleek dat er in Frankrijk een bulletin uitgegeven was, waar dit in beschreven stond.
Er zijn twee types vm130 boards geweest, ter herkennen aan dat er een wijziging geweest is aan een andere positie van een aansluiting. Helaas heb ik deze info niet meer.
Onder garantie is bij mij toen het vm130 board gewisseld.
De piepjes zijn weg. Tv geluid blijft het doen. Arc doet het alleen niet als ik eerst BluOS gebruikt heb. Ik moet eerst de T758 uit een aan zetten voor ik arc tv geluid heb.
Maar dingen als volume en power via tv afstandsbediening werkt alleen het eerste uur. Toch nog wat handshake issues.
Ik heb er mee leren leven.

• NeroS2
Ergens in dit topic had ik het gevonden. Helaas is honderden bladzijdes lang. Sorry dat ik het niet preciezer heb.

https://www.avsforum.com/...895049-nad-758-v3-34.html

[Voor 11% gewijzigd door NeroS2 op 20-01-2020 22:32]

• Jojyn
Dank voor je snelle reactie, ik ga er eens in duiken.

De T777v3 heeft wel een andere MDC dan de VM130, wellicht speelt daar hetzelfde.

Ik herken mij heel erg in jouw laatste situatie. Als de stroom er af is geweest werkt het een aantal dagen weer vlekkeloos. Ik probeer zelf zo min mogelijk via ARC te doen en heb mij er ook enigszins bij neergelegd.

Verder blijven het wel fantastische apparaten met een prachtig geluid en mogelijkheden.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:31

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Gezien de goede verhalen er over denk ik dat ik binnenkort toch een keer met Dirac aan de slag wil gaan.

Ik ben alleen bang dat het karakter van de speakers daarmee wat verloren gaat. Die heb ik natuurlijk uitgezocht op basis van wat ik mooi vind, en uiteraard wil ik daar best room correction op uitvoeren, maar ik wil wel het oorspronkelijke gedrag van de speakers blijven behouden.

Kan dat met de basis versie van dirac die bij de T758 V3 zit?

Mijn setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ConsolesMicrosoft Xbox One 1TB€ 0,-€ 0,-
1ConsolesSony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart€ 384,90€ 384,90
1TelevisiesSony KD-55AF8 Zwart€ 1.499,-€ 1.499,-
1Versterkers en receiversNAD T 758 V3€ 1.499,-€ 1.499,-
2SpeakersDali Opticon 2 (Zwart)€ 449,-€ 898,-
2SpeakersDali Opticon 6 (Zwart)€ 849,-€ 1.698,-
1SpeakersDali Opticon Vokal (Zwart)€ 549,-€ 549,-
1SpeakersRel T5i Hoogglans Zwart€ 699,-€ 699,-
1CD-spelersYamaha CD-N301 Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.226,90

[Voor 3% gewijzigd door Blaat op 22-01-2020 10:52]

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• LuisjeNL
  • Nu online
@ blaat, basis is tot 500hz.

Maar je kan het karakter in de Dirac software zelf terugzetten zoveel als jij wilt

• Jojyn
@Blaat zoals hierboven beschreven gaat Dirac Live tot 500hz en voor de volledige versie om het hele spectrum te kunnen aanpassen moet je eenmalig 99 euro betalen.

Dirac Live zelf is al een verademing, het corrigeert vooral de resonantie frequenties en zorgt voor een rustiger en breder geluid. Naar mijn idee veranderd het karakter van de speakers nauwelijks. Als je wat meer tijd in Dirac steekt kan het geluidsbeeld vooral naar jouw wens aanpassen.

• Blaat

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Jojyn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:22:
[...]Dirac Live zelf is al een verademing, het corrigeert vooral de resonantie frequenties en zorgt voor een rustiger en breder geluid. Naar mijn idee veranderd het karakter van de speakers nauwelijks.[...]
Dit slaat de spijker op z'n kop. Na een avondje prullen en luisteren heb ik het zo gekregen dat het inderdaad voelt als een verademing. Als ik had geweten wat een verbetering dit zou zijn had ik het al veel eerder gedaan. Uiteraard gelijk de volledige versie gekocht, want ik wilde het hoge bereik van de center ook recht trekken. Deze is namelijk ietwat ongelukkig geplaatst.

Voorbeeldje van de front luidsprekers:

Je ziet in elk geval duidelijk dat linksvoor in een hoek staat.

Dit is een beetje een middenweg tussen de default target curve en de door NAD gegeven target curve. Tevens komt dit het best overeen met de speakers naar mijn idee. Deze curve heb ik vervolgens op alle speakers (behalve de sub) toegepast.

Ik ben in elk geval zeer tevreden ermee. Zelfs de vrouw keurt het goed. :+

• Jojyn
Goed om te horen @Blaat ! Je curve ziet er netjes uit. Nu vraag ik mij af of het het waard is om de volledige versie aan te schaffen, dus als jij maar daar van advies kan voorzien.. ;)

Je kan de meting gelukkig opslaan en je hebt 3? slots op je receiver zodat je wat meer kan spelen en vergelijken. Vooral als je muziek luistert via BluOS en switcht tussen de slots kan je het mooi met elkaar vergelijken.

• Blaat

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Jojyn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:45:
Goed om te horen @Blaat ! Je curve ziet er netjes uit. Nu vraag ik mij af of het het waard is om de volledige versie aan te schaffen, dus als jij maar daar van advies kan voorzien.. ;)

Je kan de meting gelukkig opslaan en je hebt 3? slots op je receiver zodat je wat meer kan spelen en vergelijken. Vooral als je muziek luistert via BluOS en switcht tussen de slots kan je het mooi met elkaar vergelijken.
Nou voor de fronts was het weinig zinvol. Voor mijn centerspeaker wel, zie hier de reden:

Deze viel enorm af na de 1kHz doordat deze eigenlijk wat te laag staat. Dichterbij een kleed en vanuit de luisterpositie voor een klein stukje achter de salontafel.

Als ik dat niet recht trok klonken de stemmen te dof naar mijn zin. Voor de fronts en surrounds had ik zonder gekund. Zie hier de surrounds voor de volledigheid, die waren al heel goed eigenlijk:

• ocaj
  • Registratie: juli 2011
  • Niet online
Ik heb sinds kort een T758-versterker en het klinkt - uiteraard - fantastisch.

Er is wel één dingetje waar ik nog niet helemaal uitkom, hopelijk heeft hier iemand een tip?

Mijn vrouw luistert regelmatig radio en de T758 heeft geen analoge radio meer. Radio via BluOS/TuneIn werkt op zich prima, alleen heb ik nog niet ontdekt of er een manier is om de radio aan te zetten zonder dat je er meteen de app bij moet pakken?

Ik had verwacht dat als je de versterker uitzet terwijl de radio speelt en je zet de versterker daarna weer aan dat hij gewoon weer verder gaat met spelen (zoals dat ook met een analoge radio werkt), maar dat doet hij dus niet.
Is dat nog ergens in te stellen?

• bartus1989
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:17
Ik heb sinds kort een NAD C368 met BluOS module van net 3 jaar oud, de kop is er dan mooi af :P .
Echter, er ligt na 3 jaar wel wat stof binnen in. Hoe krijg ik dat nou schoon? Als ik hem los maak zit ik natuurlijk met de garantie..

Gewoon zo laten?

• monkyo
NeroS2 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:06:
Als je een vier kanaals versterker erbij zou kopen dan kan je twee van die kanalen gebruiken om je fronts te bi-ampen en de andere twee gebruiken om een 5.1.4 te realiseren.

• ransbal
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-07 15:20
Ik heb een, voor mij dan, nieuwe NAD c368 versterker waar ik helemaal blij mee ben op één ding na... De BT connectie met alle IOS devices hier in huis werkt niet echt/echt niet lekker. Nu zie ik in de remote app op een IOS device dat de BT firmware op V1.13 zit. Volgens Google, NAD en diverse fora moet de laatste release V1.26 zijn. Deze is alleen niet meer te vinden op de NAD site. De enige beschikbare V1.71 heeft niet de file 'BTM_C368.dfu' in de zip zitten.
Weet iemand een alternatieve locatie om deze firmware te kunnen downloaden?

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:13
Ik weet niet zo goed of dit de goede plek is, maar aangezien het een (zij het korte) NAD ervaring is, bij deze :).

Momenteel heb ik een set staan bestaande uit een Denon X3100W en een paar Kef R3's. Het klinkt erg goed. Online las ik alleen op verschillende plekken dat de Kef's "lastig" aan te sturen zijn en baat hebben bij een versterker met veel power. Ook de combinatie NAD-Kef zou erg goed moeten zijn.
Ik ben dus een beetje door het assortiment van NAD heen gegaan om te kijken wat een mooie vervanging zou zijn van m'n Denon en kwam daarbij uit op de combinatie van de C658 (DAC & streamer) en de C258 (eindversterker). Deze ben ik dit weekend gaan luisteren bij een lokale audio winkel (naam laat ik expres weg).
Helaas hadden ze de C258 ineens toch niet op voorraad en hebben ze er een C275BEE voor in de plaats gezet, welke volgens hun ook nog beter was dan de C258. Nou goed, dan toch maar luisteren.
Ten eerste werd mijn Spotify lijstje al een beetje weggelachen want "dat is slechte kwaliteit, wij gebruiken Tidal". Ook prima, kan dan alleen maar beter worden, toch? ;).
Na het beluisteren van een 6 tal nummers (die ik thuis ook uitgebreid had beluisterd), had ik eigenlijk geen merkbaar verschil gehoord. Ondanks de "betere versterkers", audioquest pijpleidingen, dedicated luisterkamer, hoge kwaliteit Tidal stream etc. Dit gaf ik ook aan. De man werd een beetje zenuwachtig en gaf aan dat hij ook nog een C375 had die was ingeruild door een andere klant. Deze zou 2500 euro nieuw zijn en nu voor 800 euro van mij kunnen zijn. Deze hebben we ook nog even aangesloten icm een BlueSound Node. En toen gebeurde het.

Blijkbaar was er iets misgegaan met aansluiten waardoor de linkerspeaker niet helemaal goed contact maakte en dus geen geluid weergaf. De muziek ging weer aan en direct gaf de man aan dat hij toch wel erg goed het verschil kon horen van deze superieure versterker. Ik gaf aan dat het volume veel hoger stond, dus dat dat omlaag moest en dat ik alleen vanuit rechts de muziek hoorde. Na wat gepiel met de kabels deed links het ook weer en gaf de man aan dat hij dat niet kon horen omdat hij aan de rechterkant zat (dus dichter bij de rechter speaker).
Toen drong tot me door: hij hoort wel verschil tussen versterkers waarbij ik amper tot geen verschil hoorde, maar hoort het niet als 1 speaker helemaal niets doet.

Dat was moment om weg te gaan en de 2000 euro voor de NAD set lekker in m'n zak te houden.
Je zou dit kunnen zien als een onderbouwing van wat @FeaR hier altijd verkondigd; dat er weinig verschil tussen versterkers zit (op normale luistervolumes).

Begrijp me niet verkeerd; ik was echt van plan dat geld er aan uit te geven om nog beter geluid te krijgen en was dus eigenlijk ook teleurgesteld dat er niet meer zoveel winst in geluid valt te behalen als dat ik dacht.
Of: mijn oren zijn slecht en ik ben geen purist :9

PSN: Sluuz

• timadriaans
Sluuz schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:51:
Ik weet niet zo goed of dit de goede plek is, maar aangezien het een (zij het korte) NAD ervaring is, bij deze :).

Momenteel heb ik een set staan bestaande uit een Denon X3100W en een paar Kef R3's. Het klinkt erg goed. Online las ik alleen op verschillende plekken dat de Kef's "lastig" aan te sturen zijn en baat hebben bij een versterker met veel power. Ook de combinatie NAD-Kef zou erg goed moeten zijn.
Ik ben dus een beetje door het assortiment van NAD heen gegaan om te kijken wat een mooie vervanging zou zijn van m'n Denon en kwam daarbij uit op de combinatie van de C658 (DAC & streamer) en de C258 (eindversterker). Deze ben ik dit weekend gaan luisteren bij een lokale audio winkel (naam laat ik expres weg).
Helaas hadden ze de C258 ineens toch niet op voorraad en hebben ze er een C275BEE voor in de plaats gezet, welke volgens hun ook nog beter was dan de C258. Nou goed, dan toch maar luisteren.
Ten eerste werd mijn Spotify lijstje al een beetje weggelachen want "dat is slechte kwaliteit, wij gebruiken Tidal". Ook prima, kan dan alleen maar beter worden, toch? ;).
Na het beluisteren van een 6 tal nummers (die ik thuis ook uitgebreid had beluisterd), had ik eigenlijk geen merkbaar verschil gehoord. Ondanks de "betere versterkers", audioquest pijpleidingen, dedicated luisterkamer, hoge kwaliteit Tidal stream etc. Dit gaf ik ook aan. De man werd een beetje zenuwachtig en gaf aan dat hij ook nog een C375 had die was ingeruild door een andere klant. Deze zou 2500 euro nieuw zijn en nu voor 800 euro van mij kunnen zijn. Deze hebben we ook nog even aangesloten icm een BlueSound Node. En toen gebeurde het.

Blijkbaar was er iets misgegaan met aansluiten waardoor de linkerspeaker niet helemaal goed contact maakte en dus geen geluid weergaf. De muziek ging weer aan en direct gaf de man aan dat hij toch wel erg goed het verschil kon horen van deze superieure versterker. Ik gaf aan dat het volume veel hoger stond, dus dat dat omlaag moest en dat ik alleen vanuit rechts de muziek hoorde. Na wat gepiel met de kabels deed links het ook weer en gaf de man aan dat hij dat niet kon horen omdat hij aan de rechterkant zat (dus dichter bij de rechter speaker).
Toen drong tot me door: hij hoort wel verschil tussen versterkers waarbij ik amper tot geen verschil hoorde, maar hoort het niet als 1 speaker helemaal niets doet.

Dat was moment om weg te gaan en de 2000 euro voor de NAD set lekker in m'n zak te houden.
Je zou dit kunnen zien als een onderbouwing van wat @FeaR hier altijd verkondigd; dat er weinig verschil tussen versterkers zit (op normale luistervolumes).

Begrijp me niet verkeerd; ik was echt van plan dat geld er aan uit te geven om nog beter geluid te krijgen en was dus eigenlijk ook teleurgesteld dat er niet meer zoveel winst in geluid valt te behalen als dat ik dacht.
Geen gek verhaal! In mijn geval zit het grootste verschil dan ook in de room correction van Dirac Live t.o.v. Audyssey. Dat is echt een wereld van verschil (in mijn huiskamer dus). Het zou zomaar kunnen dat wij geen verschil zullen horen tussen verschillende versterkers waarbij geen room correction wordt gebruikt, of de akoestiek zo goed is dat het niet nodig is :)

NAD T758 v3 | Q Acoustics Concept 40 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics Concept 20 | SVS SB-2000 | LG OLED65C9 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Sluuz
timadriaans schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:55:
[...]

Geen gek verhaal! In mijn geval zit het grootste verschil dan ook in de room correction van Dirac Live t.o.v. Audyssey. Dat is echt een wereld van verschil (in mijn huiskamer dus). Het zou zomaar kunnen dat wij geen verschil zullen horen tussen verschillende versterkers waarbij geen room correction wordt gebruikt, of de akoestiek zo goed is dat het niet nodig is :)
Dat zou natuurlijk kunnen. Ik heb de nummers thuis beluisterd op pure direct modus (dan staat Audyssey automatisch uit) en was Dirac niet toegepast in de luisterruimte van de winkel. Wilde zo puur mogelijk vergelijken.
Geloof best dat Dirac flink verschil maakt, maar in mijn optiek zou een uitgave van 2000 euro niet moeten hangen op een softwarematige aanpassing van het geluid.

• RobbieT
Sluuz schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:51:

Ik denk dat je die test een keer met fatsoenlijk materiaal over moet doen. Iets met minimaal CD kwaliteit en dus geen Spotify en iets wat fatsoenlijk is opgenomen.

Heel veel muziek is gewoon slecht opgenomen, en hoe goed de set ook is, shit in, shit out.

Als je een echt goed opgenomen CD pakt (of FLAC bestanden bijvoorbeeld) dan zul je zien dat er wel degelijk verschil is. (Daft Punk, Random Access Memories, Peter Gabriel So, Norah Jones, Muse, Michael Jackson Thriller)

Dan zakt op het gebied van dynamiek de Denon gewoon door het ijs.

Begrijp me niet verkeerd, die Denon is voor het geld prima, maar heeft z'n beperkingen omdat er voor dat budget nou eenmaal geen hele goede voeding in kan.

En dat is waar de Denon het gaat afleggen tegen een willekeurige NAD of andere goede kwaliteit versterker.
Of je het zelf de meerprijs waard vind is iets wat je voor jezelf zal moeten beslissen.

• Sluuz
RobbieT schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat je die test een keer met fatsoenlijk materiaal over moet doen. Iets met minimaal CD kwaliteit en dus geen Spotify en iets wat fatsoenlijk is opgenomen.

Heel veel muziek is gewoon slecht opgenomen, en hoe goed de set ook is, shit in, shit out.

Als je een echt goed opgenomen CD pakt (of FLAC bestanden bijvoorbeeld) dan zul je zien dat er wel degelijk verschil is. (Daft Punk, Random Access Memories, Peter Gabriel So, Norah Jones, Muse, Michael Jackson Thriller)

Dan zakt op het gebied van dynamiek de Denon gewoon door het ijs.

Begrijp me niet verkeerd, die Denon is voor het geld prima, maar heeft z'n beperkingen omdat er voor dat budget nou eenmaal geen hele goede voeding in kan.

En dat is waar de Denon het gaat afleggen tegen een willekeurige NAD of andere goede kwaliteit versterker.
Of je het zelf de meerprijs waard vind is iets wat je voor jezelf zal moeten beslissen.
Ha, grappig dat je het aanhaalt.

Een van gespeelde nummers is Give Life Back To The Music van het Random Access Memories album. Deze heb ik juist uitgekozen omdat Tidal deze ook gebruikt in z'n "hoor het verschil eens met crappy MP3!"-test. Deze heb ik thuis dus beluisterd op de Denon via Spotify (volgens jou inferieur). Ik heb hem tevens op vinyl en echt veel verschil hoorde ik dus niet (beide dus in de thuissituatie op de Denon).
In de winkel heb ik hetzelfde nummer gehoord op de NAD's, via Tidal (en dus de CD kwaliteit die je noemt). Hier ook weinig verschil gehoord met thuis.

En dat de Denon door het ijs zakt, daar was ik eigenlijk best naar op zoek in de vurige hoop dat het nog beter kon. Dat heb ík echter niet gehoord.

[Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 25-02-2020 15:26]

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:07
Sluuz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:25:
[...]

Ha, grappig dat je het aanhaalt.

Een van gespeelde nummers is Give Life Back To The Music van het Random Access Memories album. Deze heb ik juist uitgekozen omdat Tidal deze ook gebruikt in z'n "hoor het verschil eens met crappy MP3!"-test. Deze heb ik thuis dus beluisterd op de Denon via Spotify (volgens jou inferieur). Ik heb hem tevens op vinyl en echt veel verschil hoorde ik dus niet (beide dus in de thuissituatie op de Denon).
In de winkel heb ik hetzelfde nummer gehoord op de NAD's, via Tidal (en dus de CD kwaliteit die je noemt). Hier ook weinig verschil gehoord met thuis.

En dat de Denon door het ijs zakt, daar was ik eigenlijk best naar op zoek in de vurige hoop dat het nog beter kon. Dat heb ík echter niet gehoord.
Och, moderne versterkers zijn allemaal relatief transparant. Zolang je versterker voldoende vermogen heeft voor wat je wil doen, en van een bepaalde minimumkwaliteit is, zal het allemaal ongeveer hetzelfde klinken.

Ook is 320kbps mp3 amper of eigenlijk niet te onderscheiden van lossless/wav/CD. Nog nooit in de geschiedenis van de mens heeft iemand dat aantoonbaar kunnen onderscheiden. Verschillen zitten hem hooguit in de mix/master, die kan wel degelijk siginificant anders zijn op bijvoorbeeld een vinylrelease.

Of all the creatures in the sea, my favourite is the B A S S

• JAHRASTAFARI
Leuke test in dit kader: https://www.npr.org/secti...an-you-hear-audio-quality

Mbt luisterervaring C658: het zou juist dirac moeten zijn dat het grote verschil maakt. Verder luister je vaak vooral naar de ruimte, deze klinkt meestal in grote mate mee.

Daarom vind ik het wel vreemd dat je weinig verschil hoorde, in die zin dat je in een andere ruimte naar andere speakers hebt geluisterd (aanname).

• Sluuz
Vind ik ook. Dirac was niet ingesteld (want kostte teveel moeite voor elke luistersessie, wat ik begrijp).

Verder is dit een statistisch beter onderbouwde test: http://abx.digitalfeed.net/

• dutchlincoln
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-07 17:53
Jojyn schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:41:
[...]

Heb jij hier toevallig meer informatie over? Zelf bezit ik een T777v3 die problemen geeft met ARC en ook een bekende met een T758v3 heeft problemen met ARC.

Zelf kan ik hier helaas niet direct iets over vinden.
Hier idm... Apparaat enkele maanden geleden gekocht. Zou eerst aan de kabels liggen, en deze vervangen door betere kwaliteit (high speed met ethernet hdmi 20) waarna de problemen inderdaad minder waren, maar niet weg.
Soms ook niets meer te bedienen, alsof het apparaat "vast" staat. Ook wat filmpjes van dat het apparaat "flikkert" tussen hdmi pcm en analoog.
Nu een xbox er aan, en soms geen geluid.
Sinds black friday een mooi LG Oled scherm er aan en via ARC aangesloten, dus netflix netjes over de speakers...... man manm man wat een drama. Halverwege je film of serieklapt de ARC er uit en zit je ineens naar het geluid van de tv te luisteren. In geval van een bron (xbox) plotseling geen geluid meer. Even naar tv schakelen en weer terug, dan heb je geluid.
Ik ben misschien ouderwets, maar ik ben er klaar mee. Ik ga morgen naar de winkel terug om te vragen naar de board upgrade, en anders gaat ie de deur uit.
Schandalig; je geeft een brok geld uit en het werkt voor geen meter... Daar kan ik echt pissig om worden.
Het lijkt tegenwoordig wel alsof de consument de proefkonijnen en beta testers zijn...

• Jojyn
@dutchlincoln zo vreselijk als jij het omschrijft heb ik het (gelukkig) nog niet ervaren. Zelf ben ik wel gestopt met het gebruik van ARC, als iets niet goed werkt of soms, gebruik ik het liever niet.

Wel heb ik onderstaande settings van NAD ingesteld op de receiver. Die hebben de grootste ergernissen weggenomen. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
https://support.nadelectr...0000152287-ARC-CEC-Issues

Als we puur naar geluidskwaliteit kijken blijft het toch wel een erg fantastisch apparaat.. helaas dat ARC nog geen industriële standaard is, als ik NAD goed begrijp.

• ReinierOne
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 02-03 10:21
Heb sinds 5 maanden de NAD C368 Hybrid Digital DAC Amplifier. Kreeg aanvankelijk zo nu en dan de melding OVER TEMP maar nu dus continu. Versterker is daardoor niet meer bruikbaar. De versterker staat vrij en voelt niet warm aan. Ik heb geen BluOS. Kent iemand deze melding? Thx.

Firmware Version
Main V1.64
VFD: V1.21
BT: V1.26

• LuisjeNL
  • Nu online
@ReinierOne

Waarom klop je niet gewoon aan bij de verkoper :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ransbal
Main firmware is naar 1.71 te zetten en VFD naar naar 1.22, downloadbaar van NAD's site.
Wellicht helpt dat.

En een reset naar factory defaults door gelijktijdig source links en rechts in te drukken?
ReinierOne schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:27:
Heb sinds 5 maanden de NAD C368 Hybrid Digital DAC Amplifier. Kreeg aanvankelijk zo nu en dan de melding OVER TEMP maar nu dus continu. Versterker is daardoor niet meer bruikbaar. De versterker staat vrij en voelt niet warm aan. Ik heb geen BluOS. Kent iemand deze melding? Thx.

Firmware Version
Main V1.64
VFD: V1.21
BT: V1.26

[Voor 7% gewijzigd door ransbal op 01-03-2020 15:19]

• timadriaans
Jojyn schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:20:
@dutchlincoln zo vreselijk als jij het omschrijft heb ik het (gelukkig) nog niet ervaren. Zelf ben ik wel gestopt met het gebruik van ARC, als iets niet goed werkt of soms, gebruik ik het liever niet.

Wel heb ik onderstaande settings van NAD ingesteld op de receiver. Die hebben de grootste ergernissen weggenomen. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
https://support.nadelectr...0000152287-ARC-CEC-Issues

Als we puur naar geluidskwaliteit kijken blijft het toch wel een erg fantastisch apparaat.. helaas dat ARC nog geen industriële standaard is, als ik NAD goed begrijp.
Ik ervaar de problemen ook. Heb er maar een optische kabel tussen gezet. Jammer genoeg heb ik dan geen Atmos via Netflix, maar dat doen we maar via de upmixer dan. Ik moet overigens zeggen dat ik geen kwaliteitsverschil hoor, het is immers toch flink gecomprimeerd via Netflix.

Deze setting zorgt er voor dat je NAD een brok meer energie slurpt in stand-by, daar werd ik ook niet echt vrolijk van.

• Laurens85
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 01-06 21:07
Al dit soort gedoe blijft voor mij de reden om nooit over te stappen op surround, los van het feit dat ik geen filmkijker ben. Ik was, ben, en blijf blij met een classic stereosetup van NAD+KEF. Valt niks aan te handshaken of in te stellen... heerlijk. Werkt gewoon.

• LuisjeNL
  • Nu online
Dat gedoe heeft toch niks met surround te maken ;)

Arc is gewoon een brakke technologie omdat er geen echte standaard is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-06 23:17
De Bluetooth update v1.26 staat inmiddels als losse download op de NAD website bij de pagina over de C368.
ransbal schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:19:
Ik heb een, voor mij dan, nieuwe NAD c368 versterker waar ik helemaal blij mee ben op één ding na... De BT connectie met alle IOS devices hier in huis werkt niet echt/echt niet lekker. Nu zie ik in de remote app op een IOS device dat de BT firmware op V1.13 zit. Volgens Google, NAD en diverse fora moet de laatste release V1.26 zijn. Deze is alleen niet meer te vinden op de NAD site. De enige beschikbare V1.71 heeft niet de file 'BTM_C368.dfu' in de zip zitten.
Weet iemand een alternatieve locatie om deze firmware te kunnen downloaden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ransbal
christiaans schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:33:
De Bluetooth update v1.26 staat inmiddels als losse download op de NAD website bij de pagina over de C368.

[...]
thnx :) had hem al ontvangen van de NAD's support én gereplied met dank naar NAD met opmerking dat het handig zou zijn deze op de site te plaatsen ;)

• monnick
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
@ransbal en anderen met bluetoothproblemen op een NAD versterker: hebben jullie enige oplossingen/oorzaken gevonden voor dit probleem? Ik heb zelf mijn NAD C368 versterker ongeveer 2 jaar geleden aangeschaft maar wordt al sinds het begin gekweld door bluetoothproblemen. Recentelijk heb ik via de NAD website mijn versterker en bluetooth update naar de nieuwste versies, maar alle problemen blijven zich voordoen. De meest hinderlijke problemen die ik ondervind zijn:
  1. Heel vaak kan ik mijn apparaten niet via bluetooth verbinden met de versterker. Uiteraard staat de versterk aan (niet standby) en in "discoverable" modus.
  2. Regelmatig, als het wel is gelukt om te verbinden, speelt de versterker helemaal niks af. De NAD versterker geeft dan op het scherm aan "playing" (i.v.m. "connected") maar geeft geen enkel geluid. Als dit probleem optreedt is de enige oplossing om de versterker volledig uit te schakelen met de knop op de achterzijde. Bijgevoegd een screenshot van mijn iPhone en het scherm van de NAD versterker op het moment dat dit probleem zich voordeed.
  3. Als ik muziek heb afgespeeld vanaf mijn MacBook en daarna van mijn iPhone muziek will afspelen (of welke combinatie van apparaten dan ook), dan moet ik altijd naar de versterker lopen om de Bluetooth verbinden handmatig met het andere apparaat te verbreken en de NAD weer in "discoverable" modus te zetten. Elk ander degelijk bluetooth apparaat dat ik bezit verbreekt in zo'n geval automatisch de verbinding met het vorige apparaat en verbindt met het nieuwe apparaat. Kennelijk is het voor de C368 nodig om de versterker handmatig weer in "discoverable" modus te zetten door erheen te lopen en fysiek de middelde knop in te drukken (volgens mij kan dit niet via de afstandsbediening).
Deze problemen zorgen ervoor dat ik een stuk minder muziek luister om ik gewoon dikwijls geen werkende bluetoothverbinding tot stand kan brengen. Ik heb ondertussen ook een e-mail gestuurd naar HiFi Klubben (verkoper) maar nog geen antwoord mogen ontvangen. Voor een versterker van ~1000 euro mag ik toch een degelijke bluetoothmodule verwachten...?

• Linius
Het is niet zozeer een oplossing voor het bluetooth probleem. Maar is het met een mooie versterker als de C368 niet wijselijk om gewoon eens te kijken naar een netwerk streaming optie? Stabielere verbinding, hogere kwaliteit en een stuk meer opties dan bluetooth. Heb zelf een Bluesound Node 2i aan m'n C368 hangen en die doet het perfect wat dat aangaat. Die streamer heeft zelf een bluetooth zend/ontvang module erin zitten dus als ik m'n hoofdtelefoon koppel gebruik ik gewoon de bluetooth zender van de Node 2i.

• GHB363
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:47
Als je een C368 hebt, wat is dan je reden om er een losse Node 2i bij te nemen, en niet de MDC module?

Ik had eerst zelf die combi op mijn verlanglijstje staan, maar die zijn met de aankondiging van de M10 een beetje aan de kant geschoven, alhoewel ik de uitgave voor de M10 weer te gortig vind. Zit nu een beetje in een status quo, denk zelfs nog aan de powernode 2i, maar nog geen idee hoe die presteert t.o.v. de C368 icm MDC 2i module. En het uitblijven van certificering bij Roon voor de 2i modellen en de M10 en C658, maken me ook aan het twijfelen. Ik zoek eigenlijk een streamer-versterker combi die ook goed als Roon endpoint dienst kan doen.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Je kunt ook Raspberry met een fatsoenlijke DAC HAT inzetten, dat gebruik ik met veel plezier (kan via AirPlay of Spotify Connect streamen naar mijn NAD)

[Voor 21% gewijzigd door Tomba op 30-03-2020 15:59]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• mar007
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:34
Of de Blueos2i module in de C368 plaatsen. Heb ik er ook in zitten en kan alles vanaf alle apparaten via bluetooth streamen!

Iphone 6s - Iphone XR - Imac 27inch I5/512+128ssd/16G - Ipad Air - Apple watch series 3, 42mm

• Linius
GHB363 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:06:
Als je een C368 hebt, wat is dan je reden om er een losse Node 2i bij te nemen, en niet de MDC module?
Met name omwille van de kans dat ik nog eens iets anders wil dan NAD. Dan heb ik liever een streaming kastje dat gewoon mee kan naar de volgende versterker. Daarnaast heb ik in m'n slaapkamer nog een tweede stereo setje waar ik de Node ook wel eens op aansluit als ik een dagje vanuit m'n kamer werk.

• ransbal
Bluetooth op mijn C368 blijft een dingetje :( Maar sinds ik een mdc bluos2 module heb geplaatst heb ik daar niet zo veel last meer van. Casten doe ik niet vanaf meerdere devices en alles wat streamed alles gaat via de Bluesound app.

Neemt niet weg dat ik de implementatie bagger vind en onder de maat van een versterker van bijna €1000. Grootste nadeel vind ik nu nog dat wanneer BT mode in Source staat voor mijn BT headphone. de NAD control app niet meer werkt en je enkel de remote kunt gebruiken. Wellicht heeft daar iemand ook een oplossing voor.

• Smok3yNL
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:59
Hey kan iemand mij tips geven of ik beter voor een C388 kan gaan of een C368 i.c.m. Een C268?

Ik heb Dali opticons 8.

• GHB363
Licht er een beetje aan wat je zoekt, maar als het om dac, streamer, pre- en power amp gaat, wat dacht je van de C658 met C268, nu bij Klubben voor 1998, en mocht dan blijken dat de C268, niet voldoende power heeft kan je daar nog een tweede van bij zetten.

[Voor 0% gewijzigd door GHB363 op 11-04-2020 20:30. Reden: typo]

• JAHRASTAFARI
2.000 euro is dan ook bepaald geen kattepis.

Voor dat geld kun je van alles kopen qua versterkers.

Wat mij bij deze combi een beetje tegenhoudt, is of de eindversterker wel op het niveau is van de voorversterker.

• GHB363
De genoemde combi’s zitten daar qua prijs ook niet heel ver van af.

Waarom zou die qua niveau er niet bij passen? En als dat al zo is, is die als losse eindversterker altijd nog apart te vervangen.

Alhoewel dat natuurlijk niet helpt om de kosten laag te houden...

Ik hoorde een tijd geleden in de winkel niet heel veel verschil tussen de combi en de C368, maar het was wat druk en gehaast en verkoper gaf aan dat er wel degelijk veel verschil te horen was en ik nog maar weer eens op een rustiger moment met meer tijd terug moest komen. En ik weet niet waarom ik geen verschil hoorde, of niet wilde horen, want eigenlijk zit er in de C368 en C268 dezelfde eindversterker. En in het digitale deel ervoor kan toch niet zoveel verschil zitten...,vraag ik me dan af. Of toch wel, of is het dat ik eigenlijk de M10 wil, en dan wel verschil hoor, maar die uitgave nog weer te hoog vind en dus maar uitstel.... eigenlijk een veel te dure hobby, dit speelgoed.

• RobbieT
GHB363 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:03:
Of toch wel, of is het dat ik eigenlijk de M10 wil, en dan wel verschil hoor, maar die uitgave nog weer te hoog vind en dus maar uitstel.... eigenlijk een veel te dure hobby, dit speelgoed.
Tja, hoe zit je zelf in elkaar.

Als ik naar mezelf kijk dan weet ik dat iedere keer dat ik een compromis sluit, terwijl ik eigenlijk iets anders wil ik altijd eindig met wat ik in m'n hoofd had.

Via een tussenstap, dat compromis, dus in totaal nog duurder.

• ocaj
  • Niet online
Bij deze even een tip voor gebruikers van een NAD T758. Voor het BluOS-gedeelte heeft de T758 alleen Wifi aan boord. De hele BluOS-app voelde bij mij altijd een beetje stroperig. De bibliotheek staat natuurlijk niet in de app, maar op het apparaat zelf. Dat betekent ook dat alles via het netwerk gaat. Lijkt alsof er bij elk klikje opnieuw contact gezocht wordt via het netwerk.

Ik heb nu de standaard met de T758 meegeleverde USB-HUB + wifi-dongle eruit gehaald en in plaats daarvan een usb-ethernet converter aangesloten en de T758 middels een vaste kabel aangesloten.

Wat een wereld van verschil! _/-\o_ d:)b
Heel veel betere gebruikers-ervaring in het navigeren en zoeken in de bibliotheek. Onbegrijpelijk dat NAD dat niet zelf meelevert.

Voor geïnteresseerden: Ik gebruik deze: https://www.amazon.nl/dp/...7891_422970411_E_301_dt_1 , dat zijn 15 goed bestede euro's...

(overigens zit er op de usb-hub naast een wifi-dongle ook een bluetooth-dongle. Aangezien ik nooit bluetooth gebruik vond ik dat niet zo'n bezwaar, maar anders verwacht ik dat je de rj45-dongle er ook in de usb-hub bij kunt prikken)

• RobbieT
Je kan iedere ethernet adapter met een AX88179 chipset gebruiken samen met de wifi dongle.
Ik heb een Ugreen 20265 in gebruik, die werkt goed en die heeft ook een USB-hub erin zitten met 3 poorten.

(En de wifi dongle kan je zelf maken, mits je de juiste adapter hebt en de EEPROM kan aanpassen, dan heb je voor € 30 de BluOS werkend in plaats van € 219)

• ocaj
  • Niet online
@RobbieT Dat is nog een mooiere tip inderdaad. Ik dacht trouwens dat de VM130-kaart alleen USB2 had, weet jij of de VM130 ook USB3 doet?
(in dat geval is jouw tip veel beter, omdat je dan Gbit-snelheid hebt)

Bij mij zat die usb-hub er gewoon bij. Ik zou me behoorlijk belazerd voelen als je daar €219 voor betaald hebt. BluOS zit immers helemaal niet in die module...

Of zeg je nou dat je die Wifi-dongle 1 keer nodig hebt om BluOS te activeren? Hij zit er bij mij nu niet meer in en alles doet het gewoon?

• RobbieT
ocaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:33:
@RobbieT
Bij mij zat die usb-hub er gewoon bij. Ik zou me behoorlijk belazerd voelen als je daar €219 voor betaald hebt. BluOS zit immers helemaal niet in die module...

Of zeg je nou dat je die Wifi-dongle 1 keer nodig hebt om BluOS te activeren? Hij zit er bij mij nu niet meer in en alles doet het gewoon?
Bij de oudere T758's en de T757's zit er af fabriek geen 4K VM130 kaart in.
Als je die erin laat zetten dan krijg je de BluOS module er niet bij.

Die moet je nog een keer voor die €219 erbij kopen.

De wifi dongle moet altijd aangesloten zijn (In ieder geval bij alle apparaten waar achteraf een VM130 is
ingebouwd, andere weet ik niet zeker), dat is tegelijkertijd je licentie voor de BluOS.

Daarom wil je dus wel iets met een USB-hub.

• ocaj
  • Niet online
Aha, ik heb een T758V3, daar zat standaard de VM130 en de BluOS-module bij.
Nou is zo'n losse VM130-kaart al niet heel goedkoop, om dan voor het bluos-deel ook nog 219 extra te vragen is wel een beetje zuur.

Vooralsnog doet hij het prima zonder de wifi-dongle, maar ik zal hem goed bewaren voor het geval ik een licentie-probleem krijg bij een update of zo.

• Imperial_Master
  • Laatst online: 03-07 16:14
* Imperial_Master is blij :)

Sinds een paar dagen 2x C 272 als monoblocks (bi-wired) aangesloten tussen mijn T 743 en Monitor Audio BR5s

Geeft wel een lekker geluid zo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• huiver
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 06-05 00:21
Hallo ik heb een Nad M10 en nou heb ik een Sony draaitafel met ingebouwde versterker er op gezet maar er komt alleen heel zacht geluid door, iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GHB363
Ik dacht dat de M10 geen geïntegreerde phono pre-amp heeft, el als je draaitafel dat ook niet heeft moet je die er misschien nog apart tussen zetten?

• Linius
Meestal hebben draaitafels met ingebouwde RIAA een switch om het RIAA gedeelte desgewenst in- of uit te schakelen. Best kans dat de switch niet op de juiste modus staat waardoor de platenspeler op dit moment niks versterkt en er zodoende een zwak signaal uitkomt.

Mocht dit niet het geval zijn zou ik adviseren de platenspeler eens mee te nemen naar een audio zaak en daar te laten aansluiten op één van hun demo versterkers. Dan kan je in ieder geval uitsluiten of het de platenspeler zelf is of een ander component in de keten. De winkel waar je de M10 vandaan hebt zal je vast deskundig moeten kunnen helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieT
Misschien ook interessant voor anderen.

Ik heb net een tweedehands NAD D 3020 gekocht.

Daar zit een NAD DR2 afstandsbediening bij, in mijn geval zelfs twee.
Die dingen blijken berucht omdat ze zo slecht werken.

Ik heb daar even onderzoek naar gedaan en heb een werkbare oplossing.
Er hoort officieel een CR2025 batterij in.

Die maakt alleen geen goed contact in de afstandsbediening met de contacten, waardoor de afstandsbediening dan niet werkt.

Met een beetje beleid en wat overredingskracht kan je er ook een CR2032 in krijgen.
Als die erin zit dan werkt de afstandsbediening prima.

Die batterij is 0,7mm dikker en druk dus wat beter op de contacten.

De CR2032 batterij er weer uitkrijgen kost wel wat meer moeite en moet je met redelijk wat beleid doen om de afstandsbediening niet te slopen.

Dit heeft voor mij het probleem in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemyMe
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 02-07 19:18
Vraagje. Ben een beginner. Heb een mooie vinyl collectie (1000 stuks) waarnaar ik momenteel luister met een Nad 325BEE en een setje KEF iQ3's. Nu zou ik graag willen upgraden. Zit zelf eerste aan de versterker te denken (goedkoper dan speakers upgraden). Ik zit te twijfelen tussen een 368 en een 338. Zou tweedehands nu een 338 kunnen kopen voor 370 euro (ruim twee jaar oud). Ben vooral benieuwd wat voor verschil ik kan verwachten. Ik snap dat ik hiervoor gewoon moet luisteren maar zou leuk zijn als iemand hier iets over zou kunnen delen. Andere tips of adviezen zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:12

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

RemyMe schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:08:
Andere tips of adviezen zijn natuurlijk ook welkom.
Speakers upgraden en als je de optie hebt eventueel de akoestiek van de ruimte. Daarmee zet je stappen in je setup niet met andere versterking.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:09

Koeitje

Back-up tiems now?

RemyMe schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:08:
Vraagje. Ben een beginner. Heb een mooie vinyl collectie (1000 stuks) waarnaar ik momenteel luister met een Nad 325BEE en een setje KEF iQ3's. Nu zou ik graag willen upgraden. Zit zelf eerste aan de versterker te denken (goedkoper dan speakers upgraden). Ik zit te twijfelen tussen een 368 en een 338. Zou tweedehands nu een 338 kunnen kopen voor 370 euro (ruim twee jaar oud). Ben vooral benieuwd wat voor verschil ik kan verwachten. Ik snap dat ik hiervoor gewoon moet luisteren maar zou leuk zijn als iemand hier iets over zou kunnen delen. Andere tips of adviezen zijn natuurlijk ook welkom.
Van wat ik gezien heb van NAD instapversterkers zijn die echt meer dan prima. Verder heeft je 325EEE pre-outs waar je eventueel een losse eindversterker aan kan hangen. Verder is NAD echt compleet hit or miss qua digitale verwerking, dus de digitale input win je niet echt wat mee (sowieso is je doel om platen te draaien).

Maar daar zou ik niet mee beginnen, ik zou nieuwe luidsprekers kopen. De R3's zijn een goede upgrade.

[Voor 7% gewijzigd door Koeitje op 10-05-2020 18:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemyMe
Dank! Ik ga eens rondkijken. De B&W 606 lijken mij wel interessant icm de Nad die ik nu heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

RemyMe schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:41:
Dank! Ik ga eens rondkijken. De B&W 606 lijken mij wel interessant icm de Nad die ik nu heb.
Lijkt mij niet een upgrade.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieT
RemyMe schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:41:
Totem Dreamcatcher of Mite misschien?

Of anders aan de kant van de bron een upgrade, draaitafel of element?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

RobbieT schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Totem Dreamcatcher of Mite misschien?

Of anders aan de kant van de bron een upgrade, draaitafel of element?
Een bron upgrade is maar een fractie van wat hij met luidsprekers kan bereiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemyMe
En de 707 S 2? Ik heb nu een project debut III platenspeler. Ik zal eens checken welk element een upgrade kan zijn.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True