Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wie is... de Mol? 2019 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Grove den
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:41
Chillz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:16:
Toevallig allen vrouwen
Best kans dat geslacht iets met het gewicht van de kisten te maken kon hebben...
maar dan zou het weer vreemd zijn dat Sarah niet naar boven is gekomen, want alle lichte kisten waren zo boven...
Of elke kist had het gewicht van de kandidaat waarvan de naam er in zat?!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Grove den schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:24:
[...]

Of elke kist had het gewicht van de kandidaat waarvan de naam er in zat?!
Jeltel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:40:
Waarom alleen vrouwen bij de vrijstelling? Strookte het gewicht van de kisten met het gewicht van de personen?
Daarom veel vrouwen en één zware kist (voor Nikkie)?

Maar wie de Mol is? Geen idee.
Ik was je voor met die gedachte ;)

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:10

Vuvuzela

My spire is forming

Lijkt me heel sterk. De lichtste kandidaat is Sarah gok ik, en zij zal al wel minstens 45 a 50kg wegen. De lichtste kisten waren echt stukken lichter, die konden ze met 1 arm al omhoog trekken.

I served in a company of heroes.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Vuvuzela Hoeft niet exact het gewicht te zijn, maar mogelijk naar ratio. We weten het misschien bij de laatste aflevering, maar misschien wel nooit.

• Grove den
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:41
@Jeltel Die had ik gemist:)

Of de kisten zonder naam waren leeg en waren daarom ook lichter.

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01:28
Er waren 2 mensen die tijdens het stemmen vrijstellingen/geld van gedachten veranderde. Dat waren Merel en Rick Paul.Vooral Rick Paul deed iets heel opvallends, namelijk zijn hand opsteken en snel weer naar beneden doen tijdens de stemming.

Fragment:

YouTube: DE MOL MAAKTE EEN GROTE FOUT!😱 - Wie Is De Mol 2019 Afleveri...

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:49:
Er waren 2 mensen die tijdens het stemmen vrijstellingen/geld van gedachten veranderde. Dat waren Merel en Rick Paul.Vooral Rick Paul deed iets heel opvallends, namelijk zijn hand opsteken en snel weer naar beneden doen tijdens de stemming.

Fragment:

YouTube: DE MOL MAAKTE EEN GROTE FOUT!😱 - Wie Is De Mol 2019 Afleveri...
Dit is misschien wel de beste aanwijzing die ik tot nu toe heb gezien.
Geen vergezochte theorie, maar wellicht een fout van de mol...

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:50

drooger

Falen is ook een kunst.

Exocet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Dit is misschien wel de beste aanwijzing die ik tot nu toe heb gezien.
Geen vergezochte theorie, maar wellicht een fout van de mol...
Ja, of gewoon een normale reactie. Als je vraagt om handen omhoog voor ... dan kan het toch een normale reflex zijn om je hand alvast omhoog te bewegen voordat je weet waarvoor je de handen omhoog moet doen?
Voor hetzelfde geld was het 'handen omhoog voor de vrijstellingen'.

offtopic:
Wel een vreselijke clickbait-titel van dat filmpje.

Wat overigens ook kan voor opdrachten is dat de mol eens niet aan het mollen is, zeker als het toch niet om geld gaat. Is de afgelopen seizoenen ook wel gebeurd.

Kia ora

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-01 23:32
drooger schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Wat overigens ook kan voor opdrachten is dat de mol eens niet aan het mollen is, zeker als het toch niet om geld gaat. Is de afgelopen seizoenen ook wel gebeurd.
Ik denk dat het bij de brug met name belangrijk is. Hoe meer vrijstellingen, hoe groter de kans dat die 2500 niet gegrepen wordt. Daarom vindt ik die 2 meiden, die kansloos een kist losmaken, ook niet direct mol-achtig in die opdracht. Nikkie ook niet, met hoe afwezig ze lijkt te zijn. Ik zou de mol eerder zoeken in degene die juist hyper actief meedoen daar - want vrijstellingen betekend minder geld, dus de perfecte kandidaat kan daar mooi geld laten verdampen.

De fietsen, hoe gevoelig die timers waren (niet gelijk starten is al uit-sync) samen met de hel die porto's zijn. Als Mol hoef je daar letterlijk niks te doen om geld te zien verdampen, dat doet de groep wel voor je. Alleen niet teruggekeken wie daar als laatste vertrokken - als mol zou je die paar seconden graag willen gebruiken om de timer op je fiets totaal onopvallend toch uit-sync te krijgen.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Xanaroth schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat het bij de brug met name belangrijk is. Hoe meer vrijstellingen, hoe groter de kans dat die 2500 niet gegrepen wordt. Daarom vindt ik die 2 meiden, die kansloos een kist losmaken, ook niet direct mol-achtig in die opdracht. Nikkie ook niet, met hoe afwezig ze lijkt te zijn. Ik zou de mol eerder zoeken in degene die juist hyper actief meedoen daar - want vrijstellingen betekend minder geld, dus de perfecte kandidaat kan daar mooi geld laten verdampen.
Volgens dat youtube filmpje was er een met 4 kisten, een met 3 kisten en de rest heeft geholpen om 2 kisten naar boven te krijgen.
Je zet dan wel een enorme schijnwerper op jezelf als je al die extra moeite doet, in een scenario waarbij de kans toch al groot is dat die kisten anders ook wel opgehaald zouden worden. (die kisten waren namelijk vrij licht)

Als jouw scenario klopt dan zit de mol al sinds de 1e opdracht samen met maar één kandidaat bewust in het vizier en dat lijkt mij vrij onaannemelijk.

Kia ora

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-01 23:32
drooger schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:45:
[...]

Volgens dat youtube filmpje was er een met 4 kisten, een met 3 kisten en de rest heeft geholpen om 2 kisten naar boven te krijgen.
Je zet dan wel een enorme schijnwerper op jezelf als je al die extra moeite doet, in een scenario waarbij de kans toch al groot is dat die kisten anders ook wel opgehaald zouden worden. (die kisten waren namelijk vrij licht)

Als jouw scenario klopt dan zit de mol al sinds de 1e opdracht samen met maar één kandidaat bewust in het vizier en dat lijkt mij vrij onaannemelijk.
Actief =/= productief. De mol kan zich prima hebben vermaakt met een zware kist, omdat hij/zij zag dat voldoende lichte kisten gepakt waren.

• CryptoNL
Xanaroth schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Actief =/= productief. De mol kan zich prima hebben vermaakt met een zware kist, omdat hij/zij zag dat voldoende lichte kisten gepakt waren.
Sinan zou de perfecte Mol zijn. Houd zich erg afzijdig in de eerste aflevering tot het fietsen. Zorgt voor veel verwarring (vooral op het einde van de opdracht) en was ook als enige IN ZICHT bij het dansen (na de opdracht zie je Sinan alleen in beeld naast een oude man). Ook is er een hint over Sinan in de leader. Iedere kandidaat heeft flikkerende letters bij het voorstellen, BEHALVE Sinan. Zijn letters doen niets en staan stil, opvallend.

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-01 19:15
NielsNL schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:25:
Bij MolTalk weten ze niet wie de mol is, dus dit zou compleet toeval moeten zijn.
Grapjas.

https://youtu.be/DzbmoVVgwlM

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 16:45
Dat fragment zegt maar weinig
- Susan was te gast, niet een van de vaste hosts van Moltalk
- Ze vertelt over haar voorbereiding op haar rol als Mol
(wat niet wil zeggen dat Klaas ook een zelfde voorbereiding gehad heeft, én met haar erbij)
- Het zal/ kan gewoon een verspreking zijn

Chillz wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:34 (19%)

Leeg - Sinds 20180907

• CryptoNL
Dit seizoen weet niemand Wie De Mol is buiten de mensen die De Mol aanstellen. Ook Rik weet het niet. Dat is een tijd geleden in een interview voorbij gekomen.

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-01 19:15
CryptoNL schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Dit seizoen weet niemand Wie De Mol is buiten de mensen die De Mol aanstellen. Ook Rik weet het niet. Dat is een tijd geleden in een interview voorbij gekomen.
Wat een presentator van WIDM zegt moet je sowieso met een korreltje zout nemen.

• CryptoNL
Brammos85 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Wat een presentator van WIDM zegt moet je sowieso met een korreltje zout nemen.
Ja als je zo gaat redeneren 8)7 Neem nou maar aan dat hij het niet weet, want Art gaf altijd aan het WEL te weten.

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 15:36
CryptoNL schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Ja als je zo gaat redeneren 8)7 Neem nou maar aan dat hij het niet weet, want Art gaf altijd aan het WEL te weten.
De presentator heeft een keuze volgens mij.
Sowieso zal hij er tijdens de opname achterkomen omdat hij meer ziet dan de kandidaten.

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-01 16:29
Wceend schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Sowieso zal hij er tijdens de opname achterkomen omdat hij meer ziet dan de kandidaten.
Nog niet over na gedacht maar inderdaad, de presentator MOET haast wel in aanraking komen met de Mol vanwege productie afspraken en dat er altijd een opdracht is waar kandidaten de mol tegen kunnen komen.

• Exocet
  • Niet online
Luister de officiele podcast anders even terug, Rik wist vantevoren niet wie de mol was en wilde dat ook bewust niet weten. Wellicht dat hij het in een nieuw seizoen wel wil weten.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wceend schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Volgens mij heeft Art het ook een seizoen gedaan terwijl hij het niet wist. Kan me herinneren daar ooit iets over gelezen te hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Het_Eendje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-01 12:15
Karel heeft het in elk geval in 2006 gepresenteerd zonder dat hij wist wie de mol is. Alleen tijdens een opdracht in aflevering 7 konden kandidaten de mol zien mits ze een opdracht goed zouden uitvoeren (wat niemand lukte). Daar werd Karel verrast door de mol.

Zie de opmerking van Karel bij de ontknoping in aflevering 10: YouTube: Wie is de Mol? 2006 | Aflevering 10: De ontknoping

Het_Eendje wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:46 (25%)

• CryptoNL
Van FOK Forum

Na de biecht van Sinan .. waarin hij hij overigens zegt dat zijn strategie is om iedereen naar de sloop te brengen .. komt hij als enige met zn danspartner ‘in zicht’ in de zonnebril van de zanger.
Hij is overigens meerdere keren als enige te zien in de zonnebril.

Aangezien de hints altijd naar De Mol wijzen is deze wel sterk. Rondje om de kerk slaat ook op Sinan. Hij fietste tegen het verkeer in een rondje om de kerk waardoor de groep opsplitste.

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:21

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

En wat bedoel je ermee dat sinan te zien is in de zonnebril?

Huub Huub Barbatruc!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
DNA_Saint schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:02:
En wat bedoel je ermee dat sinan te zien is in de zonnebril?
De titel van de dansopdracht was 'in zicht'.

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• mercapto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03:36
Evi doet de introductie biecht "...en ik zie daar een heel Salsa ballet staan..."
In zicht.
Of Nikki heeft het persoonlijk inzicht dat dit hem niet gaat worden en kijkt om zich heen voor een vluchtroute "Hmm, misschien de kerktoren in..." :P

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
mercapto schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:28:
Evi doet de introductie biecht "...en ik zie daar een heel Salsa ballet staan..."
In zicht.
Of Nikki heeft het persoonlijk inzicht dat dit hem niet gaat worden en kijkt om zich heen voor een vluchtroute "Hmm, misschien de kerktoren in..." :P
True, maar enigzins afgaande op eerdere seizoenen past zo'n hint met weerspiegeling wel helemaal in het straatje van Wie is de Mol. Gevoelsmatig meer dan al die andere zaken. Maar ach het blijft natuurlijk Wie is de Mol. oOo

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• mercapto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03:36
l3art schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:47:
[...]

True, maar enigzins afgaande op eerdere seizoenen past zo'n hint met weerspiegeling wel helemaal in het straatje van Wie is de Mol. Gevoelsmatig meer dan al die andere zaken. Maar ach het blijft natuurlijk Wie is de Mol. oOo
Das waar, ik zit nog eens te kijken, iets anders dat wel in dat straatje past is de close-up van de toetsenist op 26:11, ik kan helaas niet zien op welk symbooltje onder de toetsen de focus ligt :)

edit: of de klok voor het dans resultaat bekend wordt staat op zeventien minuten over drie, op 3:17 of 15:17 in de aflevering is weinig te zien, een vergezicht en een rups, maar de stem bij de rups is van, Evelien?
Niemand heeft een verjaardag op 17-3.
Ah ja, fijn al dat uitpluizen :P

mercapto wijzigde deze reactie 12-01-2019 09:12 (21%)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:25

MeNTaL_TO

The future is not set

Dat heeft niets met Moltalk te maken, maar met het feit dat oud mollen de nieuwe trainen. Dit maakte Susan echter wel 2 keer de slechtste mol aller tijden. Maar 1 keer mollen tijdens het seizoen en hier de mol verklappen

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:22

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Topicstarter
Gaan we weer :D

Appeltaart is lekker!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

he bah.. blijkbaar kon je deze week tot 20.30 je punten inzetten -O-

• Barres B.
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:29

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Vuvuzela schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:36:
he bah.. blijkbaar kon je deze week tot 20.30 je punten inzetten -O-
Serieus? lekker consequent :-( .. dan lig ik ook uit de race -O-

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
"hoeveel huisdieren heb je?"
"hoeveel verzorg je er?" <-- dat was niet de vraag!

en weer een mol poging van onze zanger 8)7

LED-Maniak wijzigde deze reactie 12-01-2019 20:39 (22%)

Appeltaart is lekker!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Dat was wel de vraag hoor.

toch?

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
De vraag was hoeveel je er van uitlaat. Niet hoeveel je er verzorgt.

Appeltaart is lekker!

• Arrne
  • Nu online
"Hoeveel huisdieren moeten er door jullie verzorgd worden? Vermenigvuldig dit aantal met hoeveel daarvan uitgelaten moeten worden"

Ik ben speciaal voor jou teruggegaan. :P

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
Verkeerd vertaald. Maar hij vroeg hoeveel ze er hadden en hoeveel ze er verzorgen, toch :?
Niet hoeveel er uitgelaten werden..

Appeltaart is lekker!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Arrne schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:41:
"Hoeveel huisdieren moeten er door jullie verzorgd worden? Vermenigvuldig dit aantal met hoeveel daarvan uitgelaten moeten worden"

Ik ben speciaal voor jou teruggegaan. :P
100% dat een kandidaat bij een intake interview heeft verteld op de kat van de buurvrouw te passen.

• Arrne
  • Nu online
LED-Maniak schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:42:
Verkeerd vertaald. Maar hij vroeg hoeveel ze er hadden en hoeveel ze er verzorgen, toch :?
Niet hoeveel er uitgelaten werden..
Hij vroeg eerst hoeveel heb je er, en vulde dat aan met "verzorg je nog andere dieren". Hij ging daarna nog een keer terug om die 2e vraag te stellen.

Arrne wijzigde deze reactie 12-01-2019 20:44 (45%)

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Wel interessant dat ze ook niet gewoon proberen te gokken met die andere vragen. Zeker met die lengte moet dat wel kunnen.

Kia ora

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:03

tweakduke

Duke rules the world...

Lekker bezig Niels en met de porto overdreven tegen Sinan tetteren. Weer een molpunt erbij :)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
Die portofoons voegen toch helemaal niets toe? Gewoon weg leggen en je ding doen zou je denken..

Appeltaart is lekker!

• Arrne
  • Nu online
Waarom moet hier überhaupt gepraat worden tegen de persoon die daar tussen de lasers loopt? :?

• Arrne
  • Nu online
Tenzij je natuurlijk doorgeeft waar de andere namen ergens liggen, maar doe dat dan ook. Al het andere ("neem je tijd!") voegt niks toe natuurlijk.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Mooie Waldo outfit

• brambo111
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:12
Waarom verteld niemand waar andermans enveloppen liggen? Dat lijkt me het enige nut van die portofoon.

Brambo111

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
Arrne schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:01:
Tenzij je natuurlijk doorgeeft waar de andere namen ergens liggen, maar doe dat dan ook. Al het andere ("neem je tijd!") voegt niks toe natuurlijk.
Kan je prima achteraf doen toch?

Appeltaart is lekker!

• brambo111
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:12
En Niels heeft er weer een molpunt bij.

Brambo111

• Arrne
  • Nu online
LED-Maniak schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:03:
[...]

Kan je prima achteraf doen toch?
Kan inderdaad ook, maar het lijkt me makkelijker om even iets te zeggen als "X ligt rechtsachter". Hoef je niks te onthouden.

Verder kan ik geen enkel nut van die porto bedenken.

• Barres B.

Barres B.

Je zou zeggen dat het wel rammelt als daar een joker vrijstelling in zit.
Ik ga nog ff weer de eerste aflevering terugkijken straks hoe ruim zoiets zit.

Barres B. wijzigde deze reactie 12-01-2019 21:18 (6%)

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Nu online

Imnoa

Met award-winning ondersigtel

Topicstarter
Barres B. schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:18:
Je zou zeggen dat het wel rammelt als daar een joker in zit.
Paar jokers van medekandidaten regelen en wegen in het hotel :+

민족의 위대한 태양

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
Barres B. schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:18:
Je zou zeggen dat het wel rammelt als daar een joker in zit.
Er leek een millimeter of 2 ruimte met de randen te zitten. Maar dan mag hij niet klemmen in de andere richting..

Appeltaart is lekker!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09:52
Apart dat Sara alleen het houten bordje pakte tijdens de laser opdracht. En dat Sinan zei dat ze links lag en zijn rechts ging

• Barres B.

Barres B.

Ik verwacht eigenlijk dat de mol wel geld heeft gepakt bij de lasers (ik zit nu nog op Evi) en het weer vrolijk weer heeft weggespeeld met de laatste opdracht. Om een beetje goodwill te kweken.

• streamnl
  • Laatst online: 15:56
Ik vond de aflevering maar mwa.

Niet zo leuk als ik had gehoopt 😔

• Barres B.

Barres B.

Barres B. schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:22:
Ik verwacht eigenlijk dat de mol wel geld heeft gepakt bij de lasers (ik zit nu nog op Evi) en het weer vrolijk weer heeft weggespeeld met de laatste opdracht. Om een beetje goodwill te kweken.
En ik zit er compleet naast _O-

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:28
U zei? :+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Imnoa
  • Nu online

Imnoa

Met award-winning ondersigtel

Topicstarter
Daar gaan je punten :+

민족의 위대한 태양

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:03

tweakduke

Duke rules the world...

Nu niet meer :+

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
Ik ga het accent missen. ;(
Haar stem heeft mij de eerste stapjes in het hardlopen geleerd. ;(

Appeltaart is lekker!

• Barres B.

Barres B.

Ik moet wel zeggen dat ik Rik Westelaken te veel Art vind nadoen, vooral bij de executie. Een compleet ander persoon toen hij Evi nog even interviewde na de tijd, volgens mij moet hij meer zichzelf zijn ofzo..

Barres B. wijzigde deze reactie 12-01-2019 21:30 (6%)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:09
spoiler:
Rick Paul, het is niet wie is de Belg, het is wie is de Mol
:p

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• PerryMr
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online

PerryMr

Ondernemer

Tijd voor de test! 20 vragen over de identiteit en het doen en laten gedrag van de Mol. ;w

If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-01 23:19
Nikkie, wat een irritant mens. ;( :F

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:13

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:27:
Ik ga het accent missen. ;(
Haar stem heeft mij de eerste stapjes in het hardlopen geleerd. ;(
Ben je niet in de war met Evy Gruyaert?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-01 23:59
Dubrillion schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:20:
Apart dat Sara alleen het houten bordje pakte tijdens de laser opdracht. En dat Sinan zei dat ze links lag en zijn rechts ging
Wanneer zei Sinan tegen Sara dat haar geld links lag?
Sara pakt inderdaad het houten bordje en rent snel terug waardoor ze valt.
Volgende ronde meer punten op Sara >:)

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

xeoMe schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:41:
[...]

(..)
Vlak voordat ze het laserlabyrint in ging.

Jaap-Jan wijzigde deze reactie 12-01-2019 21:42 (20%)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TinusTegengas
[...]

Vlak voordat ze naar binnen ging. Viel mij ook op dat ze zei dat ze rechts ging.

• Exocet
  • Niet online
[...]

Ik zou zeggen bij zo'n opvallende actie, zij is juist niet de mol. Maar ja, misschien... 😁

• Dubrillion
  • Laatst online: 09:52
Hij komt zelfs terug in Moltalk. Dus was niet de enige die het opviel

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik vermoed juist dat de mol een van de eersten wilde zijn (of daadwerkelijk ook was) bij die laser opdracht, om zo hier en daar wat geld te laten verdwijnen.

Kia ora

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wie heeft een screencap van Rick Paul bij de laser opdracht?

Op tv leek het net alsof hij een ander briefje opzij schoof.

Huub Huub Barbatruc!

• Arunia
Dat geld van Rick Paul. Hij leek ook echt 1 briefje te pakken bij de laser. Evy vond aan het einde een extra 100. Lijkt net of RP het verstierd of dat de mol eerder is geweest.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

4 mensen bleven zitten.
Rick Paul, evelien, nikkie en Evi.

Ik verdenk nog steeds Rick Paul en evelien.

Huub Huub Barbatruc!

• LED-Maniak

LED-Maniak

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:40:
[...]
Ben je niet in de war met Evy Gruyaert?
:$ ze' klinken ook allemaal hetzelfde :$

Appeltaart is lekker!

• TinusTegengas
DNA_Saint schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:55:
4 mensen bleven zitten.
Rick Paul, evelien, nikkie en Evi.

Ik verdenk nog steeds Rick Paul en evelien.
Kandidaten kunnen ook hebberig zijn. De Mol kan ook met een joker wegkomen, ook al heeft dat voor de mol geen nut, behalve geld uit de pot houden

• Exocet
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:51:
Dat geld van Rick Paul. Hij leek ook echt 1 briefje te pakken bij de laser. Evy vond aan het einde een extra 100. Lijkt net of RP het verstierd of dat de mol eerder is geweest.
Dit was inderdaad heel verdacht. 1 briefje pakken en maar 50 euro terugbrengen.

En is in beeld geweest wat Merel met de joker heeft gedaan?

Exocet wijzigde deze reactie 12-01-2019 22:11 (7%)

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Ik zit de rekenopdracht nog eens terug te kijken, Robert heeft 'een kat dus blijkbaar' (aldus Sarah) en Merel een kat en een hond. Hoe kan Sarah dan op 7x6 uitkomen?

Ter referentie, de vraag was: "Hoeveel huisdieren moeten er door jullie verzorgd worden? Vermenigvuldig dit aantal met hoeveel daarvan uitgelaten moeten worden". (Bedankt Arrne)

• Arunia
En dan nog zijn er mensen die katten uit laten. Die vraag wordt niet gesteld...

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Dingen die opvielen

* Robert rekent compleet verkeerd 233 + 88 = 921 kennelijk

* Sinan probeerde om alle talen die iedereen sprak bij elkaar op te laten tellen en leek gefrustreerd te zijn toen ze de opdracht uiteindelijk toch correct hadden geinterpreteerd.

* "Ik weet het niet meer jongens, echt, sorry" (Sinan over zijn hoedenmaat).

* Sarah pakt het bordje met haar naam in plaats van geld en struikelt vervolgens van het parcours af.

* Bij het standaardriedeltje over de mol die nooit naar huis hoeft zie je dit keer Sinan door een raamkozijn zonder raam.

(Vage theorieen en mogelijk tunnelvisie hieronder)
Titel 'uitgerekend':
* Sinan die wordt verkozen tot leider (uitgerekend de mol maken ze leider?)
* Doordat Sinan zijn hoedenmaat niet meer weet, is er geen tijd meer voor een nieuwe (of oude) opdracht

Maar, wat Sinan vrijpleit
* Sinan probeert Evelien mee te krijgen voor een joker. Evelien blijft zitten en speelt daarmee 250 euro uit de pot

• Mystikal
  • Laatst online: 13:46

Mystikal

It never hurts to help

Normaal gesproken pakte gisteren de Mol geen geld met de lasers, stond deze niet bovenop de toren en bij de laatste opdracht pakte deze of een joker of bleef zitten.

Basement Bios ---- Exo-S

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:35
Sinan is de enige die zijn joker 'sloopt', als hij de mol is, is er toch niets te verliezen en richting de anderen met een joker is dit een ontmoedigings beleid om te voorkomen dat ze toevallig 'geluk' hebben. Kijk ook naar de manier waarop hij de joker pakt.

• ScreamGT
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Na de eerste twee afleveringen is het voor mij duidelijk :+

Merel is de mol.

De eerste aflevering deed ze raar en bij die brug weinig moeite om de kist omhoog te krijgen. Tweede aflevering was ze *plots* vergeten hoeveel huisdieren ze had, of ze gaf een verkeerd aantal aan. Daar werd ze mee geconfronteerd en moest ze zich tijdens de lasers "ontmollen", wat ze dus deed.

Oh en dit plaatje uit de eerste aflevering:

Het gaat best ver, maar hey... het is Wie is de Mol :9

PSN: ChrissInkyCross

• vickypollard
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:57
Wat mij in ieder geval nog opviel:

* Bij de laseropdracht gaat Merel snel en behendig, maar toch heeft ze na haar eerste geld nog maar 4 minuten over. Dat terwijl Nikkie en Sinan nog zo'n 8 minuten over hadden. Wat heeft Merel in hemelsnaam met haar tijd gedaan? Als Mol is het het slimst om overal wat briefjes weg te halen, dus ik kan me wel iets voorstellen bij haar tijdverdrijf... Ze wilde ook zo graag als tweede aan de beurt zijn.

* Robert zegt bij de cijferopdracht eerst dat hij twee katten heeft, en daar ineens één. Merel haalt het omgekeerde trucje uit met haar hond. Hoe dan ook klopt de rekensom hier sowieso niet, omdat, zoals iemand al opmerkte, er twee katten zijn die je als het goed is niet uitlaat en er dus altijd een verschil van 2 tussen de twee aantallen moet zijn. En als er nog meer katten zijn, zou dat verschil nog groter moeten zijn. Maar ja, wie molt er dan...
Sinan probeerde om alle talen die iedereen sprak bij elkaar op te laten tellen en leek gefrustreerd te zijn toen ze de opdracht uiteindelijk toch correct hadden geinterpreteerd.
Dat is nog maar de vraag. De vraag is namelijk op iets van drie manieren te interpreteren. Als bijvoorbeeld Nederlands en Engels de enige talen zijn die zij allemaal spreken, dan kun je dat ook opvatten als het aantal talen waarin zij zich gezamenlijk verstaanbaar kunnen maken. De vragen in deze opdracht waren (bewust?) vaag.
Normaal gesproken pakte gisteren de Mol geen geld met de lasers
Ik zou eerder denken dat de mol overal geld wegpakt. Er kon €3500 verdiend worden. Uitgaande van een evenredige verdeling, dan is het wegspelen van €350 natuurlijk niet zo interessant. Maar als je overal €100 of wat weghaalt...

vickypollard wijzigde deze reactie 13-01-2019 19:16 (15%)

• eltweako
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:55
Ik weet het bijna 100% zeker, het is merel.

Bij het laserlabirinth:
In de uitzending pakt ze het eerste geld als de klok op 06:24 staat, daarna gaat ze naar het tweede geldbedrag.
Echter als je goed kijkt zie je nog net een flits van de klok net voordat ze haar tweede bedrag pakt, en dan staat er opeens 08:06 op de klok.
Ik dacht eerst dat het gewoon een shot van eerder was dat er tussen gemonteerd was, echter klopt de positie van haar binnen het laserlabirinth precies. Zodra ze opstaat hebben ze de klok er uit gemonteerd zodat je net niet kunt zien wanneer ze het bedrag pakt. Ik denk dan ook dat de flits van de klok een montagefout is.

Mijn theorie?
Ze heeft dus binnen 2 min haar eerste bedrag gepakt maar niets doorgegeven. Daarna is ze voor haar tweede bedrag gegaan, op de klok staat 06:04, en als ze dan over de radio vragen hoeveel tijd ze nog heeft zegt ze "vier minuten".
Ze heeft dus vervolgens nog 6 minuten de tijd om te mollen, dit terwijl de medekandidaten denken dat ze haar laatste 4 minuten besteed aan het pakken van het 2e bedrag.

Heerlijke opdracht om te mollen natuurlijk. Je kunt de blokken met de bedragen even wegduwen zodat de kandidaten er onmogelijk mee bij kunnen of geld weghalen bij kandidaten.

Eerste bedrag:

Tweede bedrag:

tldr:
Zodra merel aangeeft dat ze het eerste bedrag te pakken heeft heeft ze al twee bedragen binnen. Vervolgens heeft ze 6 minuten de tijd om te mollen.

• vickypollard
eltweako schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:22:

Bij het laserlabirinth:
In de uitzending pakt ze het eerste geld als de klok op 06:24 staat, daarna gaat ze naar het tweede geldbedrag.
Echter als je goed kijkt zie je nog net een flits van de klok net voordat ze haar tweede bedrag pakt, en dan staat er opeens 08:06 op de klok.
Ik dacht eerst dat het gewoon een shot van eerder was dat er tussen gemonteerd was, echter klopt de positie van haar binnen het laserlabirinth precies. Zodra ze opstaat hebben ze de klok er uit gemonteerd zodat je net niet kunt zien wanneer ze het bedrag pakt. Ik denk dan ook dat de flits van de klok een montagefout is.

Mijn theorie?
Ze heeft dus binnen 2 min haar eerste bedrag gepakt maar niets doorgegeven. Daarna is ze voor haar tweede bedrag gegaan, op de klok staat 06:04, en als ze dan over de radio vragen hoeveel tijd ze nog heeft zegt ze "vier minuten".
Ze heeft dus vervolgens nog 6 minuten de tijd om te mollen, dit terwijl de medekandidaten denken dat ze haar laatste 4 minuten besteed aan het pakken van het 2e bedrag.

Heerlijke opdracht om te mollen natuurlijk. Je kunt de blokken met de bedragen even wegduwen zodat de kandidaten er onmogelijk mee bij kunnen of geld weghalen bij kandidaten.

Eerste bedrag:
[Afbeelding]
Tweede bedrag:
[Afbeelding]

tldr:
Zodra merel aangeeft dat ze het eerste bedrag te pakken heeft heeft ze al twee bedragen binnen. Vervolgens heeft ze 6 minuten de tijd om te mollen.
Dat sluit wel erg mooi aan bij mijn, iets minder gedetailleerde, waarneming.

• aaajeetee
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 21:59
eltweako schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:22:

Bij het laserlabirinth:

Mijn theorie?

Eerste bedrag:
[Afbeelding]
Tweede bedrag:
[Afbeelding]

tldr:
Dit zou een hele goede écht mol-actie kunnen zijn. In vorige seizoenen is er ook vaak zoiets gebeurd, dat de mol nog een minuutje of 2 tijd 'over had' en zo alles even nét een beetje kon verpesten.

Ik blijf voorlopig nog wel even op Merel zitten, thanks ;)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

De aflevering teruggekeken zojuist.
Die laatste opdracht; wachtkamer? Vond ik vreemd. Maar ook duidelijk en veelzeggend over de kandidaten van dit seizoen, Evelien deed erg verdacht want die wilde dat iedereen bleef zitten. Maar ik betwijfel of ze de mol is puur omdat ze wilde blijven zitten.
Merel deed aan het einde met de joker heel vreemd doen. Zeg dan; ik maak hem niet stuk. Klaar. Nee ze twijfelt eerst en zegt vervolgens dat ze erover wilde nadenken.

In het de opdracht met de lasers deden zowel Nikkie als Sarah verdacht. Sarah loopt expres? De verkeerde kant op en Nikkie die op de allerlaatste stap de laser raakt/valt..

Dat rekenen was bijzonder chaotisch; zoals gebruikelijk met dit programma.

At the end of the line a survivor will be born

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Zeker bij het rekenen helpt het enorm voor de mol om tussendoor getallen te roepen, geheid dat men dan de tel kwijtraakt of met verkeerde getallen gaat rekenen.

Kia ora

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Viel gisteren iemand op, heb er een plaatje van gemaakt

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:37:
De aflevering teruggekeken zojuist.
Die laatste opdracht; wachtkamer? Vond ik vreemd. Maar ook duidelijk en veelzeggend over de kandidaten van dit seizoen, Evelien deed erg verdacht want die wilde dat iedereen bleef zitten. Maar ik betwijfel of ze de mol is puur omdat ze wilde blijven zitten.
Merel deed aan het einde met de joker heel vreemd doen. Zeg dan; ik maak hem niet stuk. Klaar. Nee ze twijfelt eerst en zegt vervolgens dat ze erover wilde nadenken.

In het de opdracht met de lasers deden zowel Nikkie als Sarah verdacht. Sarah loopt expres? De verkeerde kant op en Nikkie die op de allerlaatste stap de laser raakt/valt..

Dat rekenen was bijzonder chaotisch; zoals gebruikelijk met dit programma.
Juist de laser opdracht is de reden voor mij om Sarah als verdacht door te strepen, de regie liet zien dat iemand tegen haar zei "je moet naar links" en ze ging rechts, dat zouden ze nooit zo uitzenden als ze daadwerkelijk de mol is.
Ik zit juist wat meer op Sinan sinds gister, met name om zijn filmpjes, waarin hij aangeeft altijd voor het geld te willen gaan, dat zou de mol natuurlijk altijd zeggen aangezien hij/zij weet dat die filmpjes getoond worden, aan de andere kant zou je als mol misschien juist niet vol voor het geld gaan, maar een beetje kiezen voor een middenweg, dat deed Sarah dan weer meer, vandaar dat ik toch nog een beetje over haar twijfel. Daarnaast dacht ik van te voren dat de mol dit jaar wel een vrouw zou zijn, ik zit zelf ook nog steeds een beetje op Merel.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-01 15:18
Net video van Wouter bekeken. Evelien is zo goed als zeker niet de Mol. Maar oordeel zelf :-)

YouTube: WIDM UPLOADDE DE VERKEERDE VIDEO! 😱 - Wie Is De Mol 2019 Afl...

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
PerryMr schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:32:
Tijd voor de test! 20 vragen over de identiteit en het doen en laten gedrag van de Mol. ;w
Dit vind ik dus inderdaad de meest frustrerende wijziging in widm :o

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• streamnl
  • Laatst online: 15:56
Ik hoop dat jullie gelijk hebben met Merel. Sinds de eerste keer dat we mogen stemmen, ben ik vol op Merel gegaan. Dan ga ik dit jaar winnen 8)

Als ik met de kennis van nu opnieuw zou moeten stemmen dan zou ik op Rick stemmen. Hem laten ze genoeg in beeld om "smoel" te krijgen maar je ziet hem eigenlijk niets bijzonders doen.

We zien wat de regie wilt dat we zien. Na de afgelopen jaren geloof ik niet meer in "foutje tijdens monteren".

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-01 23:43
In de laatste aflevering zitten de kandidaten te eten en zegt Evi iets van 'Wat zou de Mol eten?' waarna er met de camera scherp gesteld wordt op het bord van, zo lijkt het, Sarah. Het is na de eerste opdracht van de aflevering. Het is misschien een te grote hint in de montage zo vroeg in het seizoen, maar we weten inmiddels dat er niets toevallig in de montage zit bij Wie is de Mol...

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 14:22
Ik neem aan dat ze die vragen vooraf stellen? Want ik heb werkelijk geen idee wat mijn hoedenmaat is of welke zwemdiploma's ik eigenlijk heb

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:11
Is er nooit eens een regisseur van dit programma geïnterviewd? Of iemand die daarmee te maken heeft, puur om iets inzicht te geven hierin?

• Arrne
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:07:
Ik neem aan dat ze die vragen vooraf stellen? Want ik heb werkelijk geen idee wat mijn hoedenmaat is of welke zwemdiploma's ik eigenlijk heb
Ja. Dat waren de vragen op de vooraf ingevulde vragenlijsten waar regelmatig naar gerefereerd wordt.

Ik snap dat je je hoedenmaat niet weet, maar je zwemdiploma's. :?

• Exocet
  • Niet online
Arrne schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:31:
[...]

Ja. Dat waren de vragen op de vooraf ingevulde vragenlijsten waar regelmatig naar gerefereerd wordt.

Ik snap dat je je hoedenmaat niet weet, maar je zwemdiploma's. :?
Lijkt me dat juist wel je hoedenmaat weet. Als je die vraag krijgt moet je dat waarschijnlijk opzoeken/opmeten, dus dat blijft dan wel hangen.

• vickypollard
Exocet schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:54:
[...]

Lijkt me dat juist wel je hoedenmaat weet. Als je die vraag krijgt moet je dat waarschijnlijk opzoeken/opmeten, dus dat blijft dan wel hangen.
Tenzij de vragenlijst zo lang is dat je het gewoon niet meer weet... Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik mijn hoedenmaat zou onthouden. Dat is zulke nutteloze informatie...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True