If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De F1 auto's zijn niet de enige die die dag rijden.Erapaz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:12:
[...]
Geluidsdagen schijnen geen probleem te zijn. De huidige F1 is heel stil (geen geintje).
Over een hele dag heb je de F2 F3 en Porsche, ja die produceren meer lawaai dan de huidige F1.
Laat staan eventuele Fanzone, Afgelopen 2 jaar in Spa trekten ze die muziekboxen behoorlijk open.
Ach, een geluiddag is een geluiddag. Onafhankelijk van hoeveel klasses er rijden op die dag.Bloodclot schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:15:
[...]
De F1 auto's zijn niet de enige die die dag rijden.
Over een hele dag heb je de F2 F3 en Porsche, ja die produceren meer lawaai dan de huidige F1.
Laat staan eventuele Fanzone, Afgelopen 2 jaar in Spa trekten ze die muziekboxen behoorlijk open.
Heb nu toch wel goede hoop dat het gaat lukken. De grootste uitdaging gaat toch nog wel zijn om alles voor volgend jaar klaar te krijgen denk ik. Vervoer moeten ze ook wat aan doen maar als ik ga zal het op de motor of fiets zijn. Zeker niet met auto of opgepropt in openbaar vervoer.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
En het zou mooi zijn als dit evenement ervoor zorgt dat Zandvoort in het algemeen beter bereikbaar wordt
Verwijderd
En ga er maar vanuit dat de vergunningen al lang rond zijn anders ga je niet al roepen dat het rond is. Er ligt al een circuit en er zijn al grote evenementen dus hoeveel extra vergunning zullen ze moeten aanvragen mogelijk zit dit zelfs al in de huidige vergunning die ze hebben. Bouwvergunning voor een stuk asfalt op het circuit hebben ze niet nodig. Hooguit voor de paddock en zelfs daar is het de vraag of het nodig is aangezien het geen woonhuis is en meer dan zoveel meter van de openbare weg ligt. Niet alles heeft een vergunning nodig.
Maar in Nederland heeft wel héél veel een vergunning nodig. En ik geloof er niets van dat ze al rond zijn, dat zou geheid in 't nieuws zijn geweest.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:53:
NS en ProRail ziet gewoon een uitgelezen kans om de kosten bij een ander te droppen.
En ga er maar vanuit dat de vergunningen al lang rond zijn anders ga je niet al roepen dat het rond is. Er ligt al een circuit en er zijn al grote evenementen dus hoeveel extra vergunning zullen ze moeten aanvragen mogelijk zit dit zelfs al in de huidige vergunning die ze hebben. Bouwvergunning voor een stuk asfalt op het circuit hebben ze niet nodig. Hooguit voor de paddock en zelfs daar is het de vraag of het nodig is aangezien het geen woonhuis is en meer dan zoveel meter van de openbare weg ligt. Niet alles heeft een vergunning nodig.
Ik help 't ze hopen dat ze geen nieuwe/gewijzigde vergunningen nodig hebben. Want dit is voor bijv. milieu-organisaties een uitgelezen kans op ff lekker in 't nieuws te komen.
Vergeet niet de rol van Bernard van Vollenhoven (?) en zijn link met de Oranjes. Maakt alles vloeibaar.rik86 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:33:
Ik denk nog steeds dat de grootste uitdaging zal zijn om alle vergunningen geregeld te krijgen. Het is een mooi iets dat er in Nederland veel bezwaar-mogelijkheden zijn, maar in een situatie als deze kan dat wel een uitdaging worden.
En het zou mooi zijn als dit evenement ervoor zorgt dat Zandvoort in het algemeen beter bereikbaar wordt
Echter, ik snap nog even niet hoe ze op die paar km2 een F1 circuit kunnen aanleggen waar bv. 3 autos naast elkaar kunnen rijden en je een redelijke lap time hebt. Aan een optocht met een snelste ronde rijd van rond de minuut en waar de helft van het veld op een ronde zit hebben we niets aan. Soort Jumbo racedagen XXL.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nope vergunningen zijn nog niet rondt en aanvragen ook niet gepubliceerd zoals verplicht is in Nederland .Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:53:
NS en ProRail ziet gewoon een uitgelezen kans om de kosten bij een ander te droppen.
Volgens de gemeente Zandvoort wordt er een nieuwe weg aangelegd dus er zal zeker 1 vergunning nodig zijn .
[ Voor 5% gewijzigd door leekers op 13-05-2019 10:02 ]
"Beautiful Clean Coal"
Niet in Nederland regel land. Denk als je bv een tribune of een paddock bouwt je zeker met veiligheid, bouwbesluit etc te maken krijgt, dus een vergunning nodig hebt.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:53:
Denk niet dat Bernard zelf gaat klussen, vind het nogal wat krapjes. Andere kant, als je door bv Monaco buiten het race weekend loopt, vraag je je ook af hoe ze daar een GP organiseren.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
In plaats van ergens trots op te zijn, en met zijn allen ergens achter te staan moeten wij weer lopen gallen en klagen. De F1 heeft er (waarschijnlijk) voor gekozen om naar Zandvoort te gaan.
Laten we blij zijn dat de F1 hier komt, wie had dat 3 jaar geleden nog kunnen denken?
En laten we proberen om er met ons allen een succes van te maken, in plaats van te hopen dat het mislukt.
Laten we denken in mogelijkheden, in plaats van de onmogelijkheden.
Laten we denken in oplossingen, in plaats van problemen.
Maar vooral, laten we blij zijn dat de F1 gekozen heeft om hier weer te komen!
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
En daarom was Assen een betere optie. Daar is alles al geregeld en kon men zo van start. Maar Prins Bernhard lost de haken en ogen wel op. Dat de belastingbetaler er voor opdraait zou hem een zorg zijn want diezelfde belastingbetaler woont in één van zijn honderden huizen.Sniffels schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:29:
De droom om een GP in Nl te houden en vooral op zandvoort is super. maar er zijn nog gewoon teveel haken en ogen. Alles is op te lossen, maar kost veel geld. Als dat allemaal is geregeld: ok lets do it !
@Devian
Natuurlijk is het mooi als er iets nieuws bijkomt qua sport. Maar dit gaat zo allejezus veel geld kosten en begint steeds meer op een prestigeproject te lijken dan dat het ook echt nuttig is en echt geld oplevert. End at heb ik er op tegen en daarom zou imo Assen een veel betere optie zijn waar wél winst gemaakt wordt.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-05-2019 14:13 ]
Verwijderd
Dat is een overheidsweg en die vergunningen zijn zo rond zeker omdat de weg er al ligt. De provincie zal allang de voorbereidende stappen hebben genomen. De vergunning voor zandvoort zelf kan jaren geleden al voorbereid zijn hierop dus hebben mogelijk helemaal geen nieuwe vergunningen nodig. Maar ik zie vooral veel mensen negatief roepen omdat ze willen dat het naar Assen gaat. Waarom zou de vergunning daar makkelijker zijn dan in zandvoort.... de procedures zijn gewoon gelijk.leekers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:59:
[...]
Nope vergunningen zijn nog niet rondt en aanvragen ook niet gepubliceerd zoals verplicht is in Nederland .
Volgens de gemeente Zandvoort wordt er een nieuwe weg aangelegd dus er zal zeker 1 vergunning nodig zijn .
haha, had zelf al enorm de neiging om die erin te gooien.Devian schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:39:
Eigenlijk is dit hele topic weer typisch Nederlands.
We zien wel hoe het loopt. Kan allemaal best meevallen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
- Sloop en nieuwbouw van de paddock;
- Sloop tribunes, nieuwbouw tribunes (bij Scheivlak, Renaultbocht, etc)
- Grind vervangen door asfalt (Tarzanbocht, Scheivlak, etc)
- Verwijderen Hugenholtzbocht (zit te dicht bij paddock, etc)
Met name omdat er bij Assen minder veranderd hoeft te worden én niet midden in een natuurgebied ligt wat extra vergunningsuitdagingen/bezwaren met zich mee kan brengen.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Dat is een overheidsweg en die vergunningen zijn zo rond zeker omdat de weg er al ligt. De provincie zal allang de voorbereidende stappen hebben genomen. De vergunning voor zandvoort zelf kan jaren geleden al voorbereid zijn hierop dus hebben mogelijk helemaal geen nieuwe vergunningen nodig. Maar ik zie vooral veel mensen negatief roepen omdat ze willen dat het naar Assen gaat. Waarom zou de vergunning daar makkelijker zijn dan in zandvoort.... de procedures zijn gewoon gelijk.
En Assen zou ook net zo kort dag zijn geweest.
Waarom is er geen stratencircuit in Miami gekomen, omdat de vergunningen/bezwaarprocedures het probleem zouden worden.
En daarom moet ik maar zien of we het hier in NL wel geregeld krijgen.
En daar is niks zuurs aan, dat is vooral een beetje tegengas geven op het idee dat het allemaal wel goed komt. Dat hoop ik ook, maar ik vrees voor de vergunningseisen en bezwaarmogelijkheden die er zijn.
En over het algemeen is dat een goed iets, maar voor dit soort evenementen, waar altijd tegenstanders voor zullen zijn, is de doorlooptijd van dat circus gewoon een potentieel risico. En uiteraard zullen ze daar over nagedacht hebben en kijken hoe ze er omheen kunnen werken, maar ik vrees dat dit een dingetje kan worden.
Zullen we het gewoon even afwachten of het wel of niet wat kost? Na de miljoenen die naar de voetbal gaan, de miljoenen die naar de start van de Giro in Apeldoorn zijn gegaan, na de andere miljoenen die naar wat voor onzin projecten gaan.. De enige miljoenen die ik tot nu toe hoor zijn de miljoenen die naar verbetering van de bereikbaarheid gaan, en ik denk dat iedereen dat goed besteed geld vind.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:40:
[...]
En daarom was Assen een betere optie. Daar is alles al geregeld en kon men zo van start. Maar Prins Bril lost de haken en ogen wel op. Dat de belastingbetaler er voor opdraait zou hem een zorg zijn want diezelfde belastingbetaler woont in één van zijn honderden huizen.
@Devian
Natuurlijk is het mooi als er iets nieuws bijkomt qua sport. Maar dit gaat zo allejezus veel geld kosten en begint steeds meer op een prestigeproject te lijken dan dat het ook echt nuttig is en echt geld oplevert. End at heb ik er op tegen en daarom zou imo Assen een veel betere optie zijn waar wél winst gemaakt wordt.
Daarnaast heeft de FIA gekozen om naar Zandvoort te gaan. Laten we er blij mee zijn, en er niet een Assen vs Zandvoort discussie (wederom) van maken. De FIA heeft hierin gekozen, en natuurlijk zegt Zandvoort dat gaan we doen!
En een optocht race? Dat was het afgelopen weekend ook al, en de race daarvoor ook, en dat gaat het over 2 weken wederom zijn. En dat zou het in Assen ook zijn geworden.
https://wren.co/join/Devian
Zandvoort zal met al het grind en de smalle baan weinig vergevingsgezind zijn, die optocht valt wel mee als de kleinste fout gelijk einde oefening is...Devian schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:03:
En een optocht race? Dat was het afgelopen weekend ook al, en de race daarvoor ook, en dat gaat het over 2 weken wederom zijn. En dat zou het in Assen ook zijn geworden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Maar nee de mensen die de beslissing maken weten het allemaal beter, en nu de knoop is doorgehakt melden verschillende partijen (waaronder NS) dat dit helemaal niet mogelijk is xD
echt wat voor Nederland, de keuzes die gemaakt worden (goed of slecht) worden gewoon door onze strot gedrukt.
dat dus, precies dat is in mijn ogen FOUT en ik weet haast wel zeker dat de mensen die het in Zandvoort willen hebben alleen die exacte gedachtes hebben zonder na te denken over de gevolgen en of het überhaupt wel mogelijk is. Ja het is mooi dat zoiets naar Nederland komt maar de beslissing had echt beter gemoeten.Devian schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:39:
Eigenlijk is dit hele topic weer typisch Nederlands.
In plaats van ergens trots op te zijn, en met zijn allen ergens achter te staan moeten wij weer lopen gallen en klagen. De F1 heeft er (waarschijnlijk) voor gekozen om naar Zandvoort te gaan.
Laten we blij zijn dat de F1 hier komt, wie had dat 3 jaar geleden nog kunnen denken?
En laten we proberen om er met ons allen een succes van te maken, in plaats van te hopen dat het mislukt.
Laten we denken in mogelijkheden, in plaats van de onmogelijkheden.
Laten we denken in oplossingen, in plaats van problemen.
Maar vooral, laten we blij zijn dat de F1 gekozen heeft om hier weer te komen!
[ Voor 54% gewijzigd door mugenmarco op 13-05-2019 11:44 ]
Aan beide kanten van de baan er 75cm asfalt bij en het probleem van een smalle baan is opgelost.hoevenpe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:09:
[...]
Zandvoort zal met al het grind en de smalle baan weinig vergevingsgezind zijn, die optocht valt wel mee als de kleinste fout gelijk einde oefening is...
Max vergeleek Zandvoort ook al met Monaco. Als je de simulator bij Ziggo Formule 1 Café ziet dan sta je er vrij vlot naast als je niet uitkijkt.
"When you grow up your heart dies"
Dat is wel wat waard jaDe Formule 1 is uitgegroeid tot het grootste wereldwijde sportplatform. Met een bereik van meer dan twee biljoen live kijkers.
https://uploads.gscdn.nl/...Prix_Founders_Club_NL.pdf
Liever niet naar Assen, dan wordt nog een iconisch MotoGP circuit verneukt door de F1mugenmarco schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:42:
Typisch Nederland, het is veel beter om dit te verplaatsen naar Assen en veel Nederlanders vinden het jammer maar begrijpelijk als het Assen word ipv Zandvoort.
Beide banen zijn gewoon klote voor een F1 race met de huidige wagens. Assens heeft veel te veel bochten, daarom is de MotoGP daar zo tof. Zandvoort heeft ook geen lange rechte stukken waar men kan inhalen en de rest van de baan is ook te krap voor een spannende race.
Zoals de NS en Prorail ook de voorbereidende stappen hebben genomen bedoel je lol .Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Dat is een overheidsweg en die vergunningen zijn zo rond zeker omdat de weg er al ligt. De provincie zal allang de voorbereidende stappen hebben genomen. De vergunning voor zandvoort zelf kan jaren geleden al voorbereid zijn hierop dus hebben mogelijk helemaal geen nieuwe vergunningen nodig. Maar ik zie vooral veel mensen negatief roepen omdat ze willen dat het naar Assen gaat. Waarom zou de vergunning daar makkelijker zijn dan in zandvoort.... de procedures zijn gewoon gelijk.
En nee ik wil absoluut niet dat de F1 naar Assen komt de baan daar is voor motoren en niet geschikt voor F1 !
Ik ben negatief over F1 in Nederland we hebben in Spa een uitstekend alternatief en het is van de gekke dat we voor maximum 3 jaar zoveel geld uitgeven aan infrastructuur en voorzieningen .
Willen we F1 in Nederland sluit dan een kontrakt af voor minimaal 10 jaar en bouw een nieuw circuit in de flevopolder dan ben ik misschien voor F1 in Nederland .
"Beautiful Clean Coal"
elke verbetering om Zandvoort beter bereikbaar te maken zijn denk ik sowieso welkom, het is niet dat als er een weg wordt verbeterd, of sporen geschikt gemaakt worden voor hogere capaciteit, het daarna weer wordt verwijderd. Zandvoort is nu in de zomer al soms een ramp om te bereiken, dat kan alleen maar verbeterd worden.leekers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:28:
[...]
Zoals de NS en Prorail ook de voorbereidende stappen hebben genomen bedoel je lol .
En nee ik wil absoluut niet dat de F1 naar Assen komt de baan daar is voor motoren en niet geschikt voor F1 !
Ik ben negatief over F1 in Nederland we hebben in Spa een uitstekend alternatief en het is van de gekke dat we voor maximum 3 jaar zoveel geld uitgeven aan infrastructuur en voorzieningen .
Willen we F1 in Nederland sluit dan een kontrakt af voor minimaal 10 jaar en bouw een nieuw circuit in de flevopolder dan ben ik misschien voor F1 in Nederland .
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Oh? 3 jaar?leekers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:28:
[...]
Zoals de NS en Prorail ook de voorbereidende stappen hebben genomen bedoel je lol .
waar heb je dat opgepikt?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee, dan is een nieuw circuit in de polder een beter alternatiefleekers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:28:
[...] het is van de gekke dat we voor maximum 3 jaar zoveel geld uitgeven aan infrastructuur en voorzieningen .
Dan micky mouse in de duinen wat niet te breiken is en geen infrasrtuctuur ? Dacht het wel ja .PcDealer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:35:
[...]
Nee, dan is een nieuw circuit in de polder een beter alternatief
"Beautiful Clean Coal"
Zie ->
"Commitment voor 3 jaar", wat op zich helemaal niets zegt. 3 jaar is een bekend getal in de it.
Net zoals meer circuits.leekers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:36:
Dan micky mouse [...]
Net zoals veel meer circuits.[...] geen infrasrtuctuur ?
[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 13-05-2019 13:52 ]
Best wel een beetje cringy.PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:21:
Er is nu een Dutch Grand Prix Founders club. Kost 55.000,-. Maar als ondernemer heb je dan wel een flink bereik:
[...]
Dat is wel wat waard ja![]()

Even de 'perks':
Flinke sigaren uit eigen doos dus wat prinselijkheden betreft.4 toegangspassen tot de Founders Lounge tijdens de Dutch Grand Prix (3 dagen) • Catering verzorgd door een gerenommeerde sterrenchef
Rondleiding van een oud F1-coureur (mag Jantje de directeur zijn dingetje doen)
Toegangskaarten voor de ‘VIP After Race Party’ in Bernie’s Beach (4 personen) (Jaja, in Bernards 'eigen' strandclub).
Startnummer voor de Officiële Dutch Grand Prix Founders Race (1 persoon)
2 keer per jaar één dagdeel de beschikking over de Founders Lounge •
Het hele jaar door toegang voor de hele familie tot alle evenementen op het Circuit Zandvoort inclusief vaste parkeerplek •
2 overnachtingen voor 2 personen tijdens Dutch Grand Prix •
Uitnodiging voor persbijeenkomst bekendmaking Dutch Grand Prix (2 personen) •
VIP-parkeerplek tijdens Dutch Grand Prix •
Gepersonaliseerde Dutch Grand Prix race overall en helm* •
Limited edition Dutch Grand Prix Founders kleding* •
15% korting op extra toegangskaarten (met een maximum van 10 kaarten) •
Vast contactpersoon binnen de Dutch Grand Prix organisatie
€55.000 per jaar excl. BTW. Commitment voor 3 jaar.
En dat voor maar 3x 55.000 excl. btw. mense (gelieve wel de hele som vooraf te betalen want die trein moet ook rijden!)
Wie maakt hem los?
Nouja, een nieuw circuit wat multi-inzetbaar is kunnen we best gebruiken toch? Dan kan Circuit Park Zandvoort gewoon opgedoekt worden. Ik zie alleen maar positieve kanten als we ergens in Flevoland een stuk aanwijzen.PcDealer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:35:
[...]
Nee, dan is een nieuw circuit in de polder een beter alternatief
Fantastisch !! Zit je daar met je bubbels en Michelin drie-sterren bitterballen een beetje ingeklemd in een bocht tussen twee hoge tijdelijke tribunes vol massa's die bewegen op muziek van de Snollebollekes ;-)PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:21:
Er is nu een Dutch Grand Prix Founders club. Kost 55.000,-. Maar als ondernemer heb je dan wel een flink bereik:
[...]
Dat is wel wat waard ja![]()
Eerste keer dat ik trouwens iets van een kaartje zie van het circuit tijdens een F1 race incl. camping ?
Wat een onzin of assen geen subsidie krijgt...... en dus belasting centen kost, niet erg zolang men het ook terug verdient.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:40:
[...]
En daarom was Assen een betere optie. Daar is alles al geregeld en kon men zo van start. Maar Prins Bril lost de haken en ogen wel op. Dat de belastingbetaler er voor opdraait zou hem een zorg zijn want diezelfde belastingbetaler woont in één van zijn honderden huizen.
https://www.bbc.com/sport/formula1/48254427
Asked to confirm the deal, F1 boss Chase Carey told BBC Sport: "I don't preview announcements. We'll announce it when we announce it on Tuesday."
-
Kom maar op! Tussen Emmeloord, Urk en Schokkerhaven hebben we wel een stukkie land over voor een circuit met een directe aansluiting op de A6 en straks Lelystad Airport om de hoek.PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:54:
[...]
Nouja, een nieuw circuit wat multi-inzetbaar is kunnen we best gebruiken toch? Dan kan Circuit Park Zandvoort gewoon opgedoekt worden. Ik zie alleen maar positieve kanten als we ergens in Flevoland een stuk aanwijzen.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 13-05-2019 13:21 ]
Een nieuw circuit leg je echter natuurlijk niet zo maar aan. Eerst een paar jaar op Zandvoort rijden terwijl de financiën voor een nieuw circuit geregeld worden (als het in Zandvoort een commercieel succes is is dat natuurlijk makkelijker) lijkt me geen overbodige luxe.PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:54:
[...]
Nouja, een nieuw circuit wat multi-inzetbaar is kunnen we best gebruiken toch? Dan kan Circuit Park Zandvoort gewoon opgedoekt worden. Ik zie alleen maar positieve kanten als we ergens in Flevoland een stuk aanwijzen.
Ligt er direct naast Lelystad airport nog een stukje land van een paar hectare leeg waar je een circuit kan neerleggen à la Le Castellet?sjaool schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:20:
[...]
Kom maar op! Tussen Emmeloord, Urk en Schokkerhaven hebben we wel een stukkie land over voor een circuit met een directe aansluiting op de A6 en straks Lelystad Airport om de hoek.
[ Voor 26% gewijzigd door Migrator op 13-05-2019 13:25 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
NS: Spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
NS luidt de noodklok over de treinverbinding naar Zandvoort. De spoorwegen willen volgend jaar een ambitieuze Formule 1-dienstregeling gaan rijden, maar de bovenleiding is ongeschikt om honderdduizenden Max Verstappen-fans te vervoeren.
Deze week wordt vrijwel zeker officieel bekend dat Circuit Zandvoort volgend jaar mei voor het eerst sinds 1985 weer een Grote Prijs mag organiseren. Om te voorkomen dat de uitvalswegen naar de badplaats totaal overlopen, heeft het circuit al laten weten dat het raceliefhebbers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer wil laten komen.
NS wil dolgraag meewerken en heeft afgelopen tijd een mogelijke Formule 1-dienstregeling in kaart gebracht. Waar het bedrijf normaliter hoogstens 5000 reizigers per dag naar Zandvoort vervoert, moeten dat er tijdens het Formule 1-weekend minstens 50.000 per dag zijn.
Om zulke aantallen mogelijk te maken wil NS twaalf treinen per uur inzetten, in plaats van vier nu. Zes intercity’s en twee sprinters gaan van en naar Amsterdam rijden, plus vier sprinters vanaf Haarlem. De intercity’s worden verlengd tot tien treinstellen, de sprinters zullen zelfs uit twaalf rijtuigen bestaan.
Meer stroom
,,Op die manier kan NS per uur gemiddeld tussen de 12.500 en 15.000 bezoekers naar Zandvoort aan Zee brengen’’, vertelt woordvoerder Erik Kroeze. Het monumentale stationnetje is daarmee even net zo groot als Eindhoven of Amsterdam-Zuid.
NS zegt voldoende treinen, machinisten en conducteurs beschikbaar te hebben om 150.000 tot 200.000 Max Verstappen-fans te vervoeren. Wel moet NS personeel uit het hele land halen, waardoor de dienstregeling in een enkele regio iets aangepast moet worden. ,,Dat wordt nog verder uitgewerkt.’’
NS en het Circuit hebben de ambitieuze Formule 1-plannen inmiddels voorgelegd aan ProRail. Die heeft ze nu in beraad. Probleempje: ,,De uitgebreide dienstregeling en de lange treinen zijn met de huidige energievoorziening op dit traject onmogelijk’’, stelt Kroeze. ,,We verzoeken ProRail dringend om de bovenleiding te verbeteren. Daar moet meer stroom naar toe.’’ Het verzoek is officieel gedaan in het Besluit Dienstregeling 2020.
ProRail: spoor volstrekt ongeschikt
ProRail erkent dat de lijn naar Zandvoort momenteel ‘volstrekt ongeschikt is om twaalf treinen per uur van en naar Zandvoort te laten rijden’. Er is te weinig stroom beschikbaar voor de bovenleiding, stelt woordvoerder Jaap Eikelboom. ,,Het optrekken en afremmen van meer en langere treinen vergt véél stroom. Zes treinen per uur is het maximaal haalbare. Die rijden komende week ook tijdens de Jumbo Racedagen. Een proef met acht treinen vorig jaar leverde meteen storingen op.’’
ProRail zegt momenteel te inventariseren of het ruim acht kilometer lange traject tussen Haarlem en Zandvoort gemoderniseerd kan worden en hoeveel geld dit kost. ,,Binnenkort hopen we daar mee over te zeggen.’’ Duidelijk is dat het upgraden van de bovenleiding een flinke investering vergt.
Maar er zijn meer complicaties dan de stroomvoorziening, stelt ProRail. Het station van Zandvoort telt slechts twee perrons, voor uitbreiding naar een derde perron lijkt weinig ruimte. Per trein moeten grote groepen reizigers snel de treinen in en uit, voordat de volgende aankomt. Bij twaalf treinen per uur zal de overweg bij Overveen bovendien vrijwel permanent gesloten zijn. ,,Er passeren dan heen en terug immers 24 treinen per uur. Per trein zijn de bomen al snel een minuut dicht.’’
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het is of een camping, of een parkeerplaats. Maar in beide gevallen totaal onrealistischloekf2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:55:
Eerste keer dat ik trouwens iets van een kaartje zie van het circuit tijdens een F1 race incl. camping ?

Exact expert nodig?
Het is praktisch allemaal boerenland hier in de polder, dus ruimte genoeg. Onteigenen en gaan met die banaan.Migrator schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:23:
[...]
Ligt er direct naast Lelystad airport nog een stukje land van een paar hectare leeg waar je een circuit kan neerleggen à la Le Castellet?
Niet zo onrealistisch als een 50 meter hoog reuzenrad met het strand als fundamentCrazy D schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:25:
[...]
Het is of een camping, of een parkeerplaats. Maar in beide gevallen totaal onrealistisch
We noemen het circuit dan wel "Polderbaan" als het even kan.sjaool schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:27:
[...]
Het is praktisch allemaal boerenland hier in de polder, dus ruimte genoeg. Onteigenen en gaan met die banaan.
Wat je daar ziet zijn 2 bestaande campings. Camping De Duinrand en Qurios Zandvoort aan Zee.Crazy D schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:25:
[...]
Het is of een camping, of een parkeerplaats. Maar in beide gevallen totaal onrealistisch
Hmm, een race houden op Schiphol... Denk dat Mercedes dat wel leuk zou vinden met hun vermogenMigrator schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:29:
[...]
We noemen het circuit dan wel "Polderbaan" als het even kan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wint Ferrari ook eens wat.Migrator schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:29:
[...]
We noemen het circuit dan wel "Polderbaan" als het even kan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maarten_E schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:30:
[...]
Hmm, een race houden op Schiphol... Denk dat Mercedes dat wel leuk zou vinden met hun vermogen

Lijkt me op andere plekken minstens zo nuttig om inhalen mogelijk te maken.
En gaat het nou over 1,5 m of 3 m erbij waar eerst sprake van was?
Ik zei het
(Ja ik weet dat MS in 2004 (?) ook zo'n stunt heeft uitgehaald tegen een F16 van de luchtmacht.
3+3= 6 is nu de MaxWoudloper schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:23:
Grappig dat de berichtgeving negatief wordt ingezet, als ik namelijk het volgende stuk lees is het positief: “Volgens NS is de investering ook buiten de komst van de Formule 1 nuttig. De spoorwegen willen de dienstregeling naar Zandvoort tijdens het strandseizoen sowieso opvoeren van vier naar zes per uur. ”
De krant had ook kunnen schrijven: “Groot onderhoud aan spoor voor F1 in Zandvoort”
Uit tests bleek dat 8 gelijk problemen geeft. Maar gaat Pro-Rail investeren is de vraag..
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Tsja, overal wordt over een minimale contractduur van 5 of 10 jaar gepraat, dus als je ineens met 3 aan komt waaien is het niet meer dan logisch om wat onderbouwing te hebben?
PSN
De Arena is veels te ver, das nog bijna een uur rijden met pendelbussen. (De weilanden rond) Spaarnwoude lijkt een veel betere optie.CF230 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:55:
Enige wat kan gaan werken is de inzet van pendelbussen. Dus parkeren bij o.a. de Arena en vanaf daar met touringcars naar het circuit. Zijn er verder (buiten Schiphol) eigenlijk nog mega-parkeerplaatsen rond Amsterdam?
e; Maar eigenlijk is het sowieso waanzin met het onverwachte-stortbui-scenario van dance valley in 2001 in het achterhoofd. Dan zie je dat grote groepen mensen gewoon niet af te voeren zijn uit een slecht ontsloten gebied zodra zich iets onverwachts voordoet waardoor ze allemaal tegelijk op beperkt beschikbaar pendeltransport aflopen. Als dat transport er dan te weinig is en mensen zich onvoorspelbaar gaan gedragen zit je met een gigantisch probleem.
[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 13-05-2019 14:13 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Het eerste weekend van Mei 2020 is geblockt voor reservering, heb vanmorgen nog een paar camping gecheckt en zelfs die waren geblockt voor reservering.hoevenpe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:19:
Zou CenterParcs Zandvoort dat weekend al in de verkoop hebben? Nu snel een huisje huren naast het circuit is waarschijnlijk een gouden greep...
Wat @MrAngry zegt.CF230 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:55:
Enige wat kan gaan werken is de inzet van pendelbussen. Dus parkeren bij o.a. de Arena en vanaf daar met touringcars naar het circuit. Zijn er verder (buiten Schiphol) eigenlijk nog mega-parkeerplaatsen rond Amsterdam?
En daarnaast: weet je hoeveel bussen daar voor nodig zijn?
Ter voorbeeld: afgelopen bekerfinale kwamen er bijna 14.500 supporters van Willem II met bussen naar de wedstrijd. Dat waren er 225 in totaal (en dat liep al niet lekker).
Natuurlijk gaan ze lang niet alle bezoekers vervoeren maar (ook dit) is niet 'zomaar' even te doen.
Net zoals dat de NS 'dan maar gewoon diesel locs in moet zetten'. Hebben die zelf überhaupt nog van die dingen of moeten ze die dan extern gaan inhuren?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Onderdeel van het voorstel was dat een combi-regeling verplicht zou worden, dus zonder accreditatie achter je ruitje kom je waarschijnlijk niet zo verChakotay schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:23:
Die hele vloot bussen moet over dezelfde beperkte wegen die al vaststaan met het autoverkeer... Er is daar geen busbaan of iets dergelijks. Ik ga wel op de motor, ben benieuwd hoe ver ik kom
PSN
Ik hoop dat er campings komen ala TT van Assen met zo'n zelfde sfeer. Naar zoiets zou ik wel naartoe willen gaan (en dan de race op een dikke beamer daar kijkenTakeAway schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:20:
[...]
Het eerste weekend van Mei 2020 is geblockt voor reservering, heb vanmorgen nog een paar camping gecheckt en zelfs die waren geblockt voor reservering.
Vaak bu'j te bang!
Door de duinen zie je op TV waarschijnlijk toch meer dan wanneer je op het Circuit aanwezig bent. Gewoon geen bezoekersChakotay schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:45:
@YakuzA zouden ze dan bij Overveen & Aerdenhout de complete toegangswegen naar Zandvoort gaan afsluiten voor alles behalve bewoners, bussen & paddock-verkeer? Dan sluit je effectief heel Zandvoort & Bloemendaal af, lijkt me wat extreem... Al is het effect als er niets zoiets gebeurt waarschijnlijk door de gridlock precies hetzelfde
Het is hier op mooie zomerse dagen toch al niet te doen met de auto dus er veranderd voor ons effectief nietsChakotay schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:45:
@YakuzA zouden ze dan bij Overveen & Aerdenhout de complete toegangswegen naar Zandvoort gaan afsluiten voor alles behalve bewoners, bussen & paddock-verkeer? Dan sluit je effectief heel Zandvoort & Bloemendaal af, lijkt me wat extreem... Al is het effect als er niets zoiets gebeurt waarschijnlijk door de gridlock precies hetzelfde
Dat is het eigenlijk nergens en dat is nergens een probleem behalve hier want tsja, dit is Nederland.forzav schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:34:
Infrastructuur is er eigenlijk totaal niet op berekend, ben benieuwd welke plannen ze door gaan voeren om dit in goede banen te leiden.
In Houston deed ik er ook dik 3,5 uur over voor ik het parkeerterrein af was.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Je kunt nergens aan de kust parkeren, behalve als je al bijna in Zandvoort bent; en dat zit je dus met de teogangswegen en Haarlem dat helemaal vast loopt. Geen oplossing dus. Plus, grote schepen kun je daar helemaal niet laten afmeren.rimave schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:59:
Iedereen heeft het over vervoer via land, maar als je nu een steiger bouwt die ook dienst van doen als pier voor de kust bij Zandvoort en daar schepen laat afmeren. Je laat mensen dan de auto verderop langs de kust parkeren waar wel plek is en dan pendelen met de boot.
Misschien is een fietsverhuurbedrijf beginnen in Haarlem gewoon de beste optie

@ThomasG daarom ook niet parkeren in de lus Bloemendaal aan Zee / Zandvoort, maar aan een compleet ander stuk strand dat wel bereikbaar is. Dan vanaf daar in een kano springen en naar Zandvoort peddelen
[ Voor 33% gewijzigd door Chakotay op 13-05-2019 15:04 ]

Dat was vroegah dus zo..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 13-05-2019 15:05 ]
Het probleem waar iedereen moeilijk over doet is niet zo zeer dat je lang in je auto moet wachten, maar dat het lang duurt voordat je in een vorm van vervoer zit. Neem het scenario dat een race wordt afgebroken vanwege noodweer en 100k mensen tegelijk vertrekken naar station en pendelbussen, dat is wanneer je een probleem hebt. Als 100k mensen naar een parkeerterrein naast het park lopen en daar vervolgens lang in hun auto moeten wachten is er minder aan de hand.Glashelder schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:50:
[...]
Dat is het eigenlijk nergens en dat is nergens een probleem behalve hier want tsja, dit is Nederland.
Daar is Zandvoort gewoon simpelweg niet uniek in.
Buiten het feit dat een hoop mensen hier volgens mij gewoon moeilijk doen omdat Assen voor hen dichterbij is..
Klopt!Glashelder schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:06:
Buiten het feit dat een hoop mensen hier volgens mij gewoon moeilijk doen omdat Assen voor hen dichterbij is..![]()
Als ik twee uur moet rijden om er te komen, dan een uur met een bus, omdat dat verplicht is, dan een half uur bezig om met de stroom mee naar mijn plek op de tribune te komen dan is de lol er wel vanaf. En dan moet ik ook nog weer terug na de race. Dan mag ik de maandag erna wel vrij nemen. Bovendien gaat dit geintje ook nog minstens 300-500 euro kosten voor 1 dag.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Een kabelbaan geen idee? Zijn ze nu ook in Disneyland aan het bouwen. Geen problemen met parkeren en een redelijk hoge capaciteitsjaool schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:04:
Gewoon door het hele land transporters plaatsen en je naar het circuit laten beamen.

[ Voor 29% gewijzigd door TweakOverflow op 13-05-2019 15:11 . Reden: quote verloren gegaan ]
Weddings are basically funerals with cake.
Bij Assen staan ook gewoon de motoren in de file om te gaan parkeren.MrAngry schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:09:
Nou dat speelt niet bij het door jou aangehaalde Circuit of America's en ook niet in Assen, want daar parkeer je gewoon naast het circuitpark.
PSN
Ja maar bij Circuit of the America's kon je ook alleen maar parkeren met een vooraf gekocht parkeerkaartje. Net zoals in Zandvoort straks. Waarschijnlijk wordt je voor Haarlem al weggestuurd als je geen parkeerkaart hebtMrAngry schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:09:
Nou dat speelt niet bij het door jou aangehaalde Circuit of America's en ook niet in Assen, want daar parkeer je gewoon naast het circuitpark.
En "naast het park", ja, het was relatief dichtbij, maar voor je er was was je nog wel even verder hoor
In Amerika lostten ze dat overigens slim op met een concert. Wel helaas Britney Spears, dus voor ons reden om des te sneller naar de auto te gaan
Je zou bijna overwegen om een longtail boat service op te zetten die heenenweer pendelt tussen Noordwijk of Wijk aan ZeeChakotay schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:23:
Die hele vloot bussen moet over dezelfde beperkte wegen die al vaststaan met het autoverkeer... Er is daar geen busbaan of iets dergelijks. Ik ga wel op de motor, ben benieuwd hoe ver ik kom
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Klopt en dat ga je toch altijd en overal houden tenzij je als organisatie met persoonlijke time-slots gaat werken, wat nooit wat zou gaan worden om vele (andere) redenen.YakuzA schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:14:
[...]
Bij Assen staan ook gewoon de motoren in de file om te gaan parkeren.
In het geval van het geschetste slechte weer is dat niet anders.
Daar hebben ze daar in de regio gelukkig wel ervaring mee, iets met Dance Valley dat totaal uit de hand liep.

Daar kun je je sowieso maar beperkt op voorbereiden...
Nu het wat officieler lijkt te worden begin ik het ergens wel tof te vinden hoor.
Het zal mij allemaal lijden, ik ga het gewoon mooi thuis beleven.
Dat was in het evt. geval van Assen anders geweest en ik was eerder niet geheel objectief als Noorderling op 30 km. van het circuit.
Dat heb ik laten varen, Assen of Zandvoort; het is allemaal mooi dat we dat in dit kleine landje mogen meemaken wmb.
Toch blijft er iets knagen dat het ondanks de 'uitdagingen' al vooraf bekend was dat het sowieso naar zandvoort zou gaan (en het spel dat er gespeeld is met vooral die dubieuze 'Van Oranje').
Maar goed, laat maar komen (die oplossingen!).
Bij welke race ben jij geweest dan, want de afgelopen races in de US waren in Austin, dus als je dan in Houston hebt geparkeerd had je wel een probleem denk ik.Glashelder schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:50:
[...]
Het is hier op mooie zomerse dagen toch al niet te doen met de auto dus er veranderd voor ons effectief niets
[...]
Dat is het eigenlijk nergens en dat is nergens een probleem behalve hier want tsja, dit is Nederland.
Verder in Austin waren wij op zaterdag binnen een kwartiertje weg en op zondag binnen 30-40 minuten schat ik, en dan stonden we ook nog ongunstig op het terrein (achteraan, lot F)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zeg dat de cruciale verbindingsweg tussen de Arie Luyendijk-buurt en de Tarzanbuurt verbreed moet worden, met wat geluk betaalt de gemeente Zandvoort en misschien zelfs de Provincie N-H mee.
(Á la de Busstop chicane in Spa)
Volgens mij stonden wij ook op lot F maar dat duurde bij ons zeker geen kwartiertje. Zoals ik zei, eerder 2,5 tot 3 uur.Phusebox schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:36:
[...]
Bij welke race ben jij geweest datn, want de afgelopen races in de US waren in Austin, dus als je dan in Houston hebt geparkeerd had je wel een probleem denk ik.
Verder in Austin waren wij op zaterdag binnen een kwartiertje weg en op zondag binnen 30-40 minuten schat ik, en dan stonden we ook nog ongunstig op het terrein (achteraan, lot F)
Ik bedoelde inderdaad Austin.
Valt tegen, even google los gelaten :Robinvdh5 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:11:
[...]
Een kabelbaan geen idee? Zijn ze nu ook in Disneyland aan het bouwen. Geen problemen met parkeren en een redelijk hoge capaciteit
https://www.snowplaza.nl/weblog/7588-penkenbahn/
In totaal zijn er 33 gondels die elk beschikken over 24 zitplaatsen en voorzien zijn van WiFi. De capaciteit van de Penkenbahn ligt hiermee op bijna 3000 personen per uur. Wachttijden behoren definitief tot de verleden tijd. Bovendien kunnen er op drukke tijden ook nog eens 8 staanplaatsen per cabine aangeboden worden. Hiermee stijgt de capaciteit naar bijna 4000 personen per uur
Geen idee wat je gedaan hebt dan. Ben je naar het concert geweest of niet?Glashelder schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:40:
[...]
Volgens mij stonden wij ook op lot F maar dat duurde bij ons zeker geen kwartiertje. Zoals ik zei, eerder 2,5 tot 3 uur.
Ik bedoelde inderdaad Austin.
Hockenheim idem dito, was ik zelfs op zondag altijd binnen 15 min weer op de snelweg.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hebben af en toe een kwartier stilgestaan om dan weer 10 meter te rijden om weer een tijd te wachten..

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 13-05-2019 15:51 ]
https://www.defensie.nl/o...ucht-op-circuit-zandvoort
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik kan me nog herinneren dat ik achteraan op het circuit stond op een duin bij de verste bocht. Daarachter ligt een vakantiepark. Hoe ga je nu voorkomen dat men daar het circuit op komt? Of staan daar nu al hoge hekken? Want dat was toen (ahum, 10 jaar terug, ahum) nog niet zo.
Staan gewoon hekken om het terrein heen. Misschien dat je die nog een keer wil nalopen op gaten enzo, maar aangezien ze voor heel veel evenementen niet willen dat je gratis naar binnen komt zal dat verplichte checkup-rondje wel vrij standaard in de procedures zittenrimave schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:04:
Het is al even geleden dat ik op Zandvoort ben geweest, dus don't judge me.
Ik kan me nog herinneren dat ik achteraan op het circuit stond op een duin bij de verste bocht. Daarachter ligt een vakantiepark. Hoe ga je nu voorkomen dat men daar het circuit op komt? Of staan daar nu al hoge hekken? Want dat was toen (ahum, 10 jaar terug, ahum) nog niet zo.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ligt eraan welke baan natuurlijk, maar die van Disney is al 4000 tot 5000 per uur. Blijft natuurlijk wel een feit dat dit nevernooit rendabel is voor ZandvoortDDX schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:43:
[...]
Valt tegen, even google los gelaten :
https://www.snowplaza.nl/weblog/7588-penkenbahn/
[...]
"This new system has an estimated capacity of between 4,000 and 5,000 passengers per hour per direction, making it one of the highest capacity gondola systems in the world."
https://www.orlandoweekly...took-a-major-step-forward
Weddings are basically funerals with cake.
Die ken ik ook nog welrimave schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:04:
Het is al even geleden dat ik op Zandvoort ben geweest, dus don't judge me.
Maar even, ik lees in het nieuws dat Zandvoort de eerste race van het seizoen zou worden. Eind maart 2020 dus?
Een flink zonnige dag heeft Zandvoort naar zeggen (vergeef me als ik fout zit) als zo 150.000 mensen naar Zandvoort komen (kan ook een weekend zijn). En dit is in maart, dus wellicht kan het meevallen mits er wat aanpassingen worden gedaan (baantje erbij ofzo, of die kabelbaan, waterscooter vanaf den haag etc)
Trouwens wellicht nog een issue is dat Amsterdam overspoelt gaat worden. In Maastricht hetzelfde als er op SPA Francorchamps geracet wordt, op zaterdag kom je Maastricht niet eens meer in omdat alles volzit.
Ook leuk, niet.
[ Voor 18% gewijzigd door LucyLG op 13-05-2019 16:46 ]
Geen idee waar je dat leest, maar nee. Australië heeft contractueel het recht op de eerste race. De gewenste datum is altijd in mei geweest - het wordt waarschijnlijk het slot dat Spanje tot nu had: de eerste Europese race.LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:36:
Maar even, ik lees in het nieuws dat Zandvoort de eerste race van het seizoen zou worden. Eind maart 2020 dus?
Je leest het verkeerd. Het gaat om de eerste Europese race, dus in de plek van Spanje, begin mei..LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:36:
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je Zandvoort niet in komt rond de GP, als je geen bewoner bent of een kaartje hebt.Een flink zonnige dag heeft Zandvoort naar zeggen (vergeef me als ik fout zit) als zo 150.000 mensen naar Zandvoort komen (kan ook een weekend zijn). En dit is in maart, dus wellicht kan het meevallen mits er wat aanpassingen worden gedaan (baantje erbij ofzo, of die kabelbaan, waterscooter vanaf den haag etc)
-
Voor huidige standaarden ga je niet Zandvoort nabouwenThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:39:
Nu ik er over na denk, volgens mij is het goedkoper, minder werk, en met een veel beter resultaat om Circuit Zandvoort gewoon na te bouwen volgens de huidige standaarden en op een goed bereikbare plek..
Sowieso, hoeveel duizend man verwachten ze op het circuit?LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:36:
Ik kom niet meer bij als ik sommige commentaren lees....vooral die kabelbaan hahaha
Een flink zonnige dag heeft Zandvoort naar zeggen (vergeef me als ik fout zit) als zo 150.000 mensen naar Zandvoort komen (kan ook een weekend zijn). En dit is in maart, dus wellicht kan het meevallen mits er wat aanpassingen worden gedaan (baantje erbij ofzo, of die kabelbaan, waterscooter vanaf den haag etc)
Als ik alle tegenstanders moet geloven moeten dat er miljoenen zijn

Op een gemiddelde tropische zomerdag ligt er een veelvoud van de mensen op het strand bij Bloemendaal en Zandvoort.
Hoe Zandvoort zou zijn geweest als het gebouwd was voor de huidige auto'sMigrator schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:42:
[...]
Voor huidige standaarden ga je niet Zandvoort nabouwen
Flauwe reactie van mijn kant, maar dan is het geen Zandvoort meer. Vooral het stuk van Tarzan naar de Hugenholtzbocht is voor moderne circuits een no-go omdat het de toegang tot het paddock zo enorm beperkt. Dan is het beter (en niet veel duurder) om gewoon een fatsoenlijk nieuw ontwerp voor een modern circuit zoals CotA neer te leggen in de polder.ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:44:
[...]
Hoe Zandvoort zou zijn geweest als het gebouwd was voor de huidige auto's
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen