Ze moeten 125.000 bezoekers hebben om rendabel te zijn lees ik in het nieuws...Chiron schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:43:
[...]
Sowieso, hoeveel duizend man verwachten ze op het circuit?
Als ik alle tegenstanders moet geloven moeten dat er miljoenen zijn![]()
Op een gemiddelde tropische zomerdag ligt er een veelvoud van de mensen op het strand bij Bloemendaal en Zandvoort.
Dat lijkt me toch niet zo'n probleem?LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:47:
Ze moeten 125.000 bezoekers hebben om rendabel te zijn lees ik in het nieuws...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het probleem van Zandvoort is eigenlijk dat het te smal en te klein is. Als je bijvoorbeeld het lange rechtestuk langer maakt, of naar links laat afbuigen, dan is er prima ruimte van Tarzan naar de Hugenholtzbocht, omdat het circuit dan wegbuigt van de pitlane voordat het de ruimte inneemt.Migrator schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Flauwe reactie van mijn kant, maar dan is het geen Zandvoort meer. Vooral het stuk van Tarzan naar de Hugenholtzbocht is voor moderne circuits een no-go omdat het de toegang tot het paddock zo enorm beperkt. Dan is het beter (en niet veel duurder) om gewoon een fatsoenlijk nieuw ontwerp voor een modern circuit zoals CotA neer te leggen in de polder.
Maar in principe ben ik met je eens dat we beter gewoon een nieuw fatsoenlijk circuit kunnen hebben, dan zoiets.
Nee hoor, dat zal het probleem niet zijn lol
Het probleem zit hem in hoe krijg je die aantallen mensen daar en ook weer terug .
We gaan het zien misschien kunnen we voor de kust een vliegveld aanleggen dan is het schiphol probleem ook gelijk opgelost .
"Beautiful Clean Coal"
Start/finish wordt verbreed aan de tribunekant, de Hugenholtz wordt ingekort zodat er meer spul tussendoor kan, de Luyendijk krijgt een verkanting en wordt breder zodat het een soort kombocht wordt.ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:50:
[...]
Het probleem van Zandvoort is eigenlijk dat het te smal en te klein is. Als je bijvoorbeeld het lange rechtestuk langer maakt, of naar links laat afbuigen, dan is er prima ruimte van Tarzan naar de Hugenholtzbocht, omdat het circuit dan wegbuigt van de pitlane voordat het de ruimte inneemt.
Maar in principe ben ik met je eens dat we beter gewoon een nieuw fatsoenlijk circuit kunnen hebben, dan zoiets.
Verder moeten de pitboxen in de paddock een stukje verlengd worden. Voorzover ik heb meegekregen zijn dat de grootste veranderingen op het circuit zelf.
En dan moet er nog iets geregeld worden met Schiphol qua vluchtplan en een mini vliegveldje voor de heli's, maar dat lijkt me niet onoverkomelijk.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Er komen er denk ik rond 200.000. Heeft nog niemand iets gezegd wat dat voor `Amsterdam betekent. Toeristen komen niet alleen voor Zandvoort.
Halsema zal moeten opschieten met de regels omtrent de boten op de grachten en de andere BBQ maatregelen.
Halsema zal moeten opschieten met de regels omtrent de boten op de grachten en de andere BBQ maatregelen.
[ Voor 27% gewijzigd door LucyLG op 13-05-2019 17:02 ]
Zandvoort kan toch maar 100.000 mensen hebben?
Zandvoort circuit en omgeving hebben zeker wat extra zit- en parkeerplaatsen nodig en wat (lucht)wegen, vliegvelden, watertaxi hotel etc etc vandaar de investeringen van de gemeente geloof 4 miljoen (kan ook provincie zijn weet ik niet) en de eigenaren las ik dat ze 35/40 miljoen zullen moetenTheBrut3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:20:
Zandvoort kan toch maar 100.000 mensen hebben?
Die 4 mln is vrij schraal om het benodigde wellicht te bereiken. Ik weet niet of de eigenaren bijv zelf in infrastructuur gaan investeren.
[ Voor 26% gewijzigd door LucyLG op 13-05-2019 17:38 ]
Ik bedoel eigenlijk het circuit zelf. Volgens mij als je de tribune en duinen vol gooit krijg je daar niet veel meer dan 100.000 mensen gestald rondom de baan.
Ze bedoelen denkbik dan de bezoekers verdeeld over de diverse racedagen. Het is natuurlijk niet alleen op zondag dat ze de motor starten. Dus stel 100.000 max kom je over zo’n weekend best aan wat bezoekers.TheBrut3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:41:
Ik bedoel eigenlijk het circuit zelf. Volgens mij als je de tribune en duinen vol gooit krijg je daar niet veel meer dan 100.000 mensen gestald rondom de baan.
Die vier miljoen is voor de infrastructuur buiten het circuit, voor een periode van vier jaar, dus een miljoen per jaar.LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:26:
[...]
Zandvoort circuit en omgeving hebben zeker wat extra zit- en parkeerplaatsen nodig en wat (lucht)wegen, vliegvelden, watertaxi hotel etc etc vandaar de investeringen van de gemeente geloof 4 miljoen (kan ook provincie zijn weet ik niet) en de eigenaren las ik dat ze 35/40 miljoen zullen moeten
Die 4 mln is vrij schraal om het benodigde wellicht te bereiken. Ik weet niet of de eigenaren bijv zelf in infrastructuur gaan investeren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Neem aan dat ze wel in 1 keer mogen besteden :-)Chiron schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:51:
[...]
Die vier miljoen is voor de infrastructuur buiten het circuit, voor een periode van vier jaar, dus een miljoen per jaar.
Het is wat weinig dus zal toch iemand moeten bijbetalen...
Bij de jumbo race dagen waren er vorig jaar al 110.000LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:50:
[...]
Ze bedoelen denkbik dan de bezoekers verdeeld over de diverse racedagen. Het is natuurlijk niet alleen op zondag dat ze de motor starten. Dus stel 100.000 max kom je over zo’n weekend best aan wat bezoekers.
Bij een echte gp zullen dat er nog wel wat meer zijn.
(Weet alleen niet of dat race dagen getal van 1 of meerdere dagen was)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Jumbo racewagen zijn er twee, zaterdag en zondag. Dus gezien de sta of zitplaatsen lijkt me het totaal.YakuzA schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:55:
[...]
Bij de jumbo race dagen waren er vorig jaar al 110.000
Bij een echte gp zullen dat er nog wel wat meer zijn.
(Weet alleen niet of dat race dagen getal van 1 of meerdere dagen was)
Spa Francorchamps heeft er ook maar 70.000 lees ik op wiki.
[ Voor 8% gewijzigd door LucyLG op 13-05-2019 18:01 ]
Weer een stukje op GeenStijl : https://www.geenstijl.nl/...en-scherp-genomen-worden/
Ze zijn er eens echt voor gaan zitten. Dat wordt nog spannend met die actiegroepen en het versnipperde eigenaarsschap van de grond om het circuit.
Ze zijn er eens echt voor gaan zitten. Dat wordt nog spannend met die actiegroepen en het versnipperde eigenaarsschap van de grond om het circuit.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dit wordt een logistieke ramp. Gedurende de ochtend druppelde alles binnen maar na 1/2 5 wil iedereen tegelijk weg. Er gaan gewonden of erger vallen
Nederlanders kennende zetten ze in om rond kwart over 2 op het circuit te zijn, want dan hebben ze nog 20 min om naar hun plek te komen en kunnen ze ook nog eens 30 minuten vertraging hebben. Daarna komen ze dus vet te laat en gaat men online klagen over hoe kut het allemaal wel niet is geregeldPaulAM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:23:
Gedurende de ochtend druppelde alles binnen maar na 1/2 5 wil iedereen tegelijk weg.
Dat voorspelt mijn glazen bol dan, van die lui zijn er altijd bij.
Het is nu toch echt wel zeker dat het er komt hoor.
Onze F1 Aan Tafel podcast komt morgen om even na 11.00 online ivm de actualiteit. Mis m niet 👍👍
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 13 mei 2019
Crashen in de Keuken! 🔥
— Ziggo Sport Racing (@ZS_Racing) 13 mei 2019
Het nieuwe F1-programma waarin @RobKamphuesF1 & @RobertDoornboss de afgelopen GP bespreken 🙌
En alvast proosten op.... 🥂😏
⏰📺 Vanaf 19.00 uur op https://t.co/bzeo4ZB5ta & @ADnl#SpanishGP #ZiggoSportF1 #Zandvoort pic.twitter.com/LfIAwr8GWg
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 13-05-2019 18:53 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Gezien de vele reacties aangaande de onmogelijkheid om het circuit in 2020 en eveneens de toegankelijkheid op orde te krijgen: is het niet logischer dat de F1 'pas' in 2021 in Zandvoort van start gaat?
Ik vraag me af hoe men dit kan besluiten? Als wij al 41 pagina's kunnen vullen dat het eigenlijk niet gaat werken, hoe kunnen we dan verwachten dat het in combinatie met bureaucratie en protesten, bezwaren allemaal bìnnen één jaar opgelost moet worden? Dat is echt 100% onmogelijk tenzij de overheid wetten en regels aan de kant schuift om de F1 mogelijk te maken.
zolang je het plan nog niet gelezen hebt moeten we gewoon rustig afwachten. morgen zullen er genoeg details bekent gemaakt worden.
Ik zou het doen!
Ik vind het wel knap dat 'men' nu al denkt te weten dat het onmogelijk is om alles op tijd klaar te krijgen voor een race in mei 2020Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:59:
Gezien de vele reacties aangaande de onmogelijkheid om het circuit in 2020 en eveneens de toegankelijkheid op orde te krijgen: is het niet logischer dat de F1 'pas' in 2021 in Zandvoort van start gaat?
^^ Dat dus. Diverse organisaties / instanties (FOM, gemeente Zandvoort, provincie NH, NS, CPZ zelf, etc) zien geen onoverkomelijke belemmeringen terwijl ze alle informatie hebben om die overwegingen goed in te kunnen schatten, maar in dit topic weten velen het zonder die informatie blijkbaar een stuk beterChiron schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:55:
[...]
Ik vind het wel knap dat 'men' nu al denkt te weten dat het onmogelijk is om alles op tijd klaar te krijgen voor een race in mei 2020
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
En het is ook niet zo dat na de bekendmaking ze pas gaan bedenken, oke nu is de beslissing er, hoe gaan we het doen?
Die beslissing is al lang geleden genomen.
Financiers willen daar een degelijke onderbouwing voor, en het proces om zo'n evenement naar Zandvoort te krijgen is er een van jaren, dat is achter de schermen allang in gang gezet.
Die beslissing is al lang geleden genomen.
Financiers willen daar een degelijke onderbouwing voor, en het proces om zo'n evenement naar Zandvoort te krijgen is er een van jaren, dat is achter de schermen allang in gang gezet.
Datum rond de datum van nu, waar Barcelona schijnt te verdwijnen. Meer kans op mooi weer, want vorig jaar was het 25graden als ik het goed heb.LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:36:
Ik kom niet meer bij als ik sommige commentaren lees....vooral die kabelbaan hahaha
Maar even, ik lees in het nieuws dat Zandvoort de eerste race van het seizoen zou worden. Eind maart 2020 dus?
Een flink zonnige dag heeft Zandvoort naar zeggen (vergeef me als ik fout zit) als zo 150.000 mensen naar Zandvoort komen (kan ook een weekend zijn). En dit is in maart, dus wellicht kan het meevallen mits er wat aanpassingen worden gedaan (baantje erbij ofzo, of die kabelbaan, waterscooter vanaf den haag etc)
Trouwens wellicht nog een issue is dat Amsterdam overspoelt gaat worden. In Maastricht hetzelfde als er op SPA Francorchamps geracet wordt, op zaterdag kom je Maastricht niet eens meer in omdat alles volzit.
Ook leuk, niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 13-05-2019 20:38 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voor zover ik eerder gelezen heb (haalbaarheids onderzoek uit 2017) verwachten ze tussen de 125 en 150k mensen kwijt te kunnen in een heel weekend.LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:01:
Er komen er denk ik rond 200.000. Heeft nog niemand iets gezegd wat dat voor `Amsterdam betekent. Toeristen komen niet alleen voor Zandvoort.
[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 13-05-2019 20:49 ]
Nou, Heineken gaat betalen hoor. Zat er wel aan te komen want ze konden het niet maken al die races te sponsoren en Nederland niet. 
https://nos.nl/artikel/22...dag-officieel-bekend.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Leuk thanks voor dat Rapport! Ik lees alleen dat ze wel rond de 250.000 bezoekers verwachten voor het gehele evenement. Even snel doorgenomen hoor...toolkist schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:46:
[...]
Voor zover ik eerder gelezen heb (haalbaarheids onderzoek uit 2017) verwachten ze tussen de 125 en 150k mensen kwijt te kunnen in een heel weekend.
Bij 125k draaien ze kostenneutraal.
Ik vind het op zich leuk die F1, gelukkig woon ik daar alleen niet ;-)
De prijzen van die kaartjes gaan door het dak heen ook. Ik heb laatst gekeken voor Francorchamps en zat tegen de EUR 300 aan of heb ik het mis?
Lammers directeur van de NL GP?!DaniëlWW2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:47:
Nou, Heineken gaat betalen hoor. Zat er wel aan te komen want ze konden het niet maken al die races te sponsoren en Nederland niet.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja? Daar kom je nu pas achter?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ligt eraan hoe zo'n luxe-paardje je bentLucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:55:
[...]
De prijzen van die kaartjes gaan door het dak heen ook. Ik heb laatst gekeken voor Francorchamps en zat tegen de EUR 300 aan of heb ik het mis?
Haha leuke. Ja wel een beetje een luxepaard je wilt toch graag de prijsuitreiking kunnen zien...naitsoezn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:57:
[...]
Ligt eraan hoe zo'n luxe-paardje je bentStaanplaatsen gaan voor een paar tientjes, zilver-tickets voor minder dan 200 voor een heel weekend. Zal in Zandvoort niet heel verschillend zijn gok ik.
Maar ik ben het met anderen eens dat je op TV beter zicht hebt.
Ik volg dit topic niet en F1 berichten op de NOS negeer ik over het algemeen
Maar man. Dat kan volgend jaar, saaie race of niet, echt ene mega feest worden daar in Zandvoort. Orange Army in het kwadraat haha
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hebben we het toch voor elkaar gekregen. Ons klein landje. Om trots op te zijn!Jasphur schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:22:
[...]
Ik volg dit topic niet en F1 berichten op de NOS negeer ik over het algemeen![]()
Maar man. Dat kan volgend jaar, saaie race of niet, echt ene mega feest worden daar in Zandvoort. Orange Army in het kwadraat haha

Twitter @rorov8
I intend to live forever. So far, so good.
De link DutchGP.com doet het bij mij niet. De site is nu al overbelast?
Die gaat morgen pas live vermoed ik.Woudloper schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:54:
De link DutchGP.com doet het bij mij niet. De site is nu al overbelast?
En ik hoor net op de radio dat buiten Heineken, ook Jumbo en Ziggo geldschieters zijn voor de GP van Nederland.DaniëlWW2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:47:
Stiekem hoop ik ook op de naam "Grand Prix (of Grote prijs) van Nederland" ipv Dutch Grand Prix. Alleen marketingtechnisch voor Nederland als land een stuk beter, gezien er genoeg mensen over de wereld zijn die Dutch en Nederland niet als hetzelfde land zien.
Ja, dat is een zondag en de eerste zondag van mei. Ga er gerust vanuit dat het dan is aangezien het voor Spanje gaat zijn.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:32:
3/5 2020 lees ik op veel sites...
Nu hopen op typisch Nederlands weer.
Hoe kom jij zelfs op een zomerse dag op de motor van Amsterdam naar Zandvoort?__fred__ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:32:
Ik vind het wel een mooi stuk om te fietsen (30 km, vanuit amsterdam), maar als het wat slechter weer wordt, pak ik de motor. Lijkt me niet zo'n probleem te worden, zeg ik ff egoistisch ;-)
Zo goed als geen Nederlander die ruimte maakt op de (smalle) wegen, het is hier geen Frankrijk
Na de A/N200 is het drama, zeker na Aerdenhout / Overveen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik ben benieuwd welke plannen ze hebben om het ook volgend jaar ook daadwerkelijk een succes te laten worden. Er zal heel veel moeten gebeuren in korte tijd. Hier een ander linkje van de NOS wat het nog samenvat.
https://nos.nl/artikel/22...el-werk-in-zandvoort.html
https://nos.nl/artikel/22...el-werk-in-zandvoort.html
Ronduit belachelijk, een ander woord heb ik er niet voor. De infrastructuur rondom Zandvoort is een puinhoop. Iedereen met een beetje verstand kan nagaan dat Assen verreweg de beste papieren had en nog steeds heeft. Zoals Johan Derksen het zei, het gaat weer om prins Bernhard die al 500 huizen in Amsterdam heeft en nu ook Zandvoort heeft. De Grand Prix maakt zijn bezit weer meer waard. Waar ik mij enorm aan erger is dat de overheid straks weer geld moet bijleggen voor extra wegen en spoorverbindingen. Ons belastinggeld! We praten hier over tientallen miljoenen die moeten worden geïnvesteerd om Zandvoort een beetje bereikbaar te maken. Er was al een wethouder op televisie die zei dat alles al is geprobeerd maar niets helpt. Ik vind het echt belachelijk dat we miljoenen moeten investeren voor de hobby van Jan Lammers en prins Bernhard en dat terwijl Assen er al praktisch klaar voor is. Nou, ik zal volgend jaar wel weer meer wegenbelasting moeten betalen voor dit geintje. Triest, diep triest.
Zandvoort heeft nog altijd meer toegangswegen dan Paul Ricard...
Eigenlijk ben ik het niet helemaal eens met je, want een GP is Zandvoort is gewoon mooi ... het feit dat we dit kunnen bewerkstelligen is lovenswaardig te noemen, en wie dan de initiator is, dat doet er mijns inziens niet veel toe, en al helemaal niet hoe hij dit uitbaat. Dat is gewoon zaken doen.gron74 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:23:
Ronduit belachelijk, een ander woord heb ik er niet voor. De infrastructuur rondom Zandvoort is een puinhoop. Iedereen met een beetje verstand kan nagaan dat Assen verreweg de beste papieren had en nog steeds heeft. Zoals Johan Derksen het zei, het gaat weer om prins Bernhard die al 500 huizen in Amsterdam heeft en nu ook Zandvoort heeft. De Grand Prix maakt zijn bezit weer meer waard. Waar ik mij enorm aan erger is dat de overheid straks weer geld moet bijleggen voor extra wegen en spoorverbindingen. Ons belastinggeld! We praten hier over tientallen miljoenen die moeten worden geïnvesteerd om Zandvoort een beetje bereikbaar te maken. Er was al een wethouder op televisie die zei dat alles al is geprobeerd maar niets helpt. Ik vind het echt belachelijk dat we miljoenen moeten investeren voor de hobby van Jan Lammers en prins Bernhard en dat terwijl Assen er al praktisch klaar voor is. Nou, ik zal volgend jaar wel weer meer wegenbelasting moeten betalen voor dit geintje. Triest, diep triest.
Ik ben wel met je eens dat een F1 weekend organiseren een zeer kostbare aangelegenheid is, en dat het inderdaad niet de bedoeling is is dat we belastinggeld moeten investeren op een evenement waarvan de staat zelf niet de uitbater is. Wat mij betreft prima dat de NS en toegangswegen gewijzigd moeten worden, en al is dat een staatslening, dan is dat ook nog steeds prima ... maar het mag vanzelfsprekend nooit de bedoeling zijn dat we hier al gemeenschap meebetalen aan de daaruit voortvloeiende winsten van derden.
Ik maak me dan ook met en zonder staatssteun zorgen om de haalbaarheid van dit plan. Ik ben nu vaak genoeg op evenementen daar geweest en het verwerken van 100.000+ toeschouwers is een behoorlijke uitdaging. Niet slechter dan Spa waar het ook lukt met het inmiddels bekende gemopper, maar het is zeker wel een dingetje wat op dit moment een haalbaarheid van niets heeft.
Goed, laten we gewoon afwachten wat de plannen zijn voor we oordelen. Ik heb werkelijk geen idee hoe het totaalplan er uit gaat zien, dus tot die tijd even afwachten.
Hij geeft wel een punt hier belastinggeld gebruiken om een klein deel ban de bevolking gelukkig te maken is nooit een goede zaak natuurlijk .gron74 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:23:
F1 zou net als voetbal trouwens zichzelf moeten betalen als ik zie dat messi miljoenen per maand verdient en de belastingbetalers de politie moet betalen is dat natuurlijk van de zotte.
F1 op deze manier is een aflopende zaak anyway met races die zonder start ,bandenwissels en pacecar en optocht van racewagens zou zijn .
Een wethouder die toegeeft dat ze de afgelopen 20 jaar geen oplossing konden vinden voor de infrastructuur en dan de NS en Prorail die zeggen wij kunnen het aantal toeschouwers niet vervoeren en dan gaan wij gaan wij een F1 race daar organiseren ?
Een kontrakt voor 3 jaar en dan een investering van minstens 44 miljoen euro doen is natuurlijk een bijzonder korte termijn visie waar geen zinnig mens in zou stappen .
Heineken , Ziggo en Jumbo die zeggen dat ze financieel gaan bijdragen voor mij is het duidelijk boodschappen bij Lidl , internet van KPN en Bavaria in de koelkast van nu af aan !

PS . waar denken de organisatoren op het circuit 150.000 toeschouwers kwijt te raken zonder het hele duingebied te verwoesten ?
"Beautiful Clean Coal"
We gaan dit weekend wel weer zien hoe goed de toegangswegen zijn met de jumbo race dagen.
Niet alleen Zandvoort en Bloemendaal aan zee slippen dicht, maar de wegen rond Haarlem zullen dan ook al dichtslibben(net als in de zomer) en ik verwacht met een F1 dat het alleen maar erger word.
Verder wel zin in!
Niet alleen Zandvoort en Bloemendaal aan zee slippen dicht, maar de wegen rond Haarlem zullen dan ook al dichtslibben(net als in de zomer) en ik verwacht met een F1 dat het alleen maar erger word.
Verder wel zin in!
Zou me ergens ook niks verbazen als er ineens twee wedstrijden zijn. Zaterdag en zondag.
Zo kan je hebt publiek spreiden, en het past in de visie van de Amerikanen om er meer een spektakel van te maken.
Zo kan je hebt publiek spreiden, en het past in de visie van de Amerikanen om er meer een spektakel van te maken.
Helemaal eens met gron74 hoor, het is erg leuk voor Nederland en ons als racefans, maar dit is weer een contract gebaseerd op achterkamertjespolitiek om het geld verdienen van een paar (rijke) individuen zonder het algemeen belang in het oog te houden. De prins en de sponsoren hebben dan een eenmaal stapje voor op de 100.000 fans die komen kijken en de 400 miljoen fans die eigenlijk een mooie race willen zien.
[ Voor 64% gewijzigd door Divak op 14-05-2019 07:52 ]
Het lijkt erop dat de bezoekers van het evenement hier niet "key" zijn. Blijkbaar interesseert het de investeerders niet heel veel indien de helft nog in de file staat tijdens de wedstrijd. Er zal dus een businessmodel zijn waarbij er wordt verdiend op wat anders. Dat moet wel....
Gelukkig krijgen ze van de overheid maar 4 miljoen. Indien je voor je deur een straattegel wil veranderen moet je die ook zelf betalen, dus aanpassing van wegen mogen ze wat mij betreft zelf voor opdraaien.
Ik weet verder niet in hoeverre de adverteerders en Ziggo uitgeknepen kunnen worden. De rechten op de beelden van de wedstrijd zullen ofwel toekomen aan de F1 organisatie zelf of aan de exploitant (circuiteigenaar).
Ik vermoed dat de laatste de rechten heeft op de beelden en die zelf verkoopt. De deelname aan de F1 (dat je het aub mag organiseren) is al zo prijzig dat ik me niet voor kan stellen dat de F1 organisatie (FOM wat was het ookalweer) daar nog geld voor krijgt.
Heineken zal er wel een hoop geld instoppen en Jumbo etc. Verstappen is een leuk product om in te investeren.
Ik ben wel benieuwd hoe die financiering nu eigenlijk zit van de F1. Heb al vaker gezocht maar weet niet zeker hoe dit reizende circus exact werkt.
Spa/Fran maakt ieder jaar verlies volgens berichtgeving op internet. Wellicht zijn die Belgen wat soepeler met hun belastinggeld. Ieder jaar verlies lijkt me geen businessmodel en moet het geld toch ergens vandaan komen. Stoffel keek in Belgie ook geen hond naar om trouwens. Onverklaarbaar...
Overigens. Het contract van Hamilton loopt volgend jaar af (2020). Volgens mij het contract van Verstappen ook (niet zeker). Er wordt gefluisterd dat Hamilton ooit nog voor Ferrari wil rijden (blijft het icoon in de race sport). Ik stel voor dat Verstappen dan eens in een Mercedes stapt, want wereldkampioen met Red Bull gaat het echt niet worden.
Ik ben enigszins teleurgesteld in de F1 want het blijkt gewoon dat je in de juiste kar moet zitten. 50% driver is mijns inziens niet correct, het is 80% auto. Ricciardo staat nu in het lage segment en was eerder gewoon veel beter qua prestatie.
Ik begin meer in de Indy te geloven waarbij de auto's meer hetzelfde zijn. Ik heb idee dat Indy meer HBO is en F1 de universiteit. Een Indy500 wagen kost 10 miljoen, stuk minder dan F1 wagen. De techniek van de F1 is echter de wetenschap die weer doorgegeven wordt denk ik.
Op Netflix staat nu een docu over de "Gentleman driver". Wat een bullshit is dat trouwens. Ieder team in de Indy moet een dergelijke driver hebben, dus een amateur c.q. degene die het geld levert voor het team. Achterlijk vind ik het. Indien je gaat hockeyen wil je ook geen amateur die de stick in je gezicht slaat omdat hij geen ervaring heeft....
Gelukkig krijgen ze van de overheid maar 4 miljoen. Indien je voor je deur een straattegel wil veranderen moet je die ook zelf betalen, dus aanpassing van wegen mogen ze wat mij betreft zelf voor opdraaien.
Ik weet verder niet in hoeverre de adverteerders en Ziggo uitgeknepen kunnen worden. De rechten op de beelden van de wedstrijd zullen ofwel toekomen aan de F1 organisatie zelf of aan de exploitant (circuiteigenaar).
Ik vermoed dat de laatste de rechten heeft op de beelden en die zelf verkoopt. De deelname aan de F1 (dat je het aub mag organiseren) is al zo prijzig dat ik me niet voor kan stellen dat de F1 organisatie (FOM wat was het ookalweer) daar nog geld voor krijgt.
Heineken zal er wel een hoop geld instoppen en Jumbo etc. Verstappen is een leuk product om in te investeren.
Ik ben wel benieuwd hoe die financiering nu eigenlijk zit van de F1. Heb al vaker gezocht maar weet niet zeker hoe dit reizende circus exact werkt.
Spa/Fran maakt ieder jaar verlies volgens berichtgeving op internet. Wellicht zijn die Belgen wat soepeler met hun belastinggeld. Ieder jaar verlies lijkt me geen businessmodel en moet het geld toch ergens vandaan komen. Stoffel keek in Belgie ook geen hond naar om trouwens. Onverklaarbaar...
Overigens. Het contract van Hamilton loopt volgend jaar af (2020). Volgens mij het contract van Verstappen ook (niet zeker). Er wordt gefluisterd dat Hamilton ooit nog voor Ferrari wil rijden (blijft het icoon in de race sport). Ik stel voor dat Verstappen dan eens in een Mercedes stapt, want wereldkampioen met Red Bull gaat het echt niet worden.
Ik ben enigszins teleurgesteld in de F1 want het blijkt gewoon dat je in de juiste kar moet zitten. 50% driver is mijns inziens niet correct, het is 80% auto. Ricciardo staat nu in het lage segment en was eerder gewoon veel beter qua prestatie.
Ik begin meer in de Indy te geloven waarbij de auto's meer hetzelfde zijn. Ik heb idee dat Indy meer HBO is en F1 de universiteit. Een Indy500 wagen kost 10 miljoen, stuk minder dan F1 wagen. De techniek van de F1 is echter de wetenschap die weer doorgegeven wordt denk ik.
Op Netflix staat nu een docu over de "Gentleman driver". Wat een bullshit is dat trouwens. Ieder team in de Indy moet een dergelijke driver hebben, dus een amateur c.q. degene die het geld levert voor het team. Achterlijk vind ik het. Indien je gaat hockeyen wil je ook geen amateur die de stick in je gezicht slaat omdat hij geen ervaring heeft....
[ Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 14-05-2019 07:57 ]
Straks om 11:00u is de persconferentie.
https://www.nu.nl/formule...rmule-1-race-in-2020.html
Dan gaan we dus hopelijk horen wat ze van plan zijn.
https://www.nu.nl/formule...rmule-1-race-in-2020.html
Dan gaan we dus hopelijk horen wat ze van plan zijn.
-
Zou niet weten hoe dat 'mooi' moet zijn. Naast de hier al veelvuldig besproken (vermoedelijke) bevoordeling van een lid van het Koninklijk huis en een verwachte infrastructurele nachtmerrie zal het hoogstwaarschijnlijk een draak van een race worden.Turbo-Puppy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:03:
[...]
Eigenlijk ben ik het niet helemaal eens met je, want een GP is Zandvoort is gewoon mooi ...
Behalve voor een happy few die hierdoor enorm zullen cashen vind ik er weinig moois aan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
250k bezoeken van 125k unieke bezoekers.LucyLG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:55:
[...]
Leuk thanks voor dat Rapport! Ik lees alleen dat ze wel rond de 250.000 bezoekers verwachten voor het gehele evenement. Even snel doorgenomen hoor...
Bij 125k draaien ze kostenneutraal.
Ik vind het op zich leuk die F1, gelukkig woon ik daar alleen niet ;-)
Wat bedoel je? Indien de helft aankomt is het prima?
We kunnen er eigenlijk geen oordeel over hebben. Bernhardt heeft al snel de gunfactor gezien zn status. Kan hij zelf niet veel aan doen, behalve door zn geld wat maatschappelijker te besteden...alexbl69 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:02:
[...]
Zou niet weten hoe dat 'mooi' moet zijn. Naast de hier al veelvuldig besproken (vermoedelijke) bevoordeling van een lid van het Koninklijk huis en een verwachte infrastructurele nachtmerrie zal het hoogstwaarschijnlijk een draak van een race worden.
Behalve voor een happy few die hierdoor enorm zullen cashen vind ik er weinig moois aan.
Ik raad iedereen aan om de Netflix F1 docu te kijken, geeft wat inzicht over de gezelligheid.
[ Voor 65% gewijzigd door LucyLG op 14-05-2019 08:09 ]
Zou een grap zijn als ze om 11:00 aankondigen dat het allemaal niet doorgaat.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk het wel, zou enorme vreemde blunder zijn als ze nu ineens afblazen. Een marketing circus bouw je normaliter een beetje goed op.Rivanov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:11:
Zou een grap zijn als ze om 11:00 aankondigen dat het allemaal niet doorgaat.
Dat lijkt me binnen het huidige F1 circus geen unieke eigenschap, zo'n ouderwetse baan als Zandvoort kan voor meer spektakel zorgen dan een 'rubber tegel' Tilke ontwerp.alexbl69 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:02:
... zal het hoogstwaarschijnlijk een draak van een race worden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Was ook sarcastisch.LucyLG schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:13:
[...]
Ik denk het wel, zou enorme vreemde blunder zijn als ze nu ineens afblazen. Een marketing circus bouw je normaliter een beetje goed op.
Natuurlijk gaat het door.
Wat vind je van mijn mening hierboven? Als vrouw ben ik wellicht wat ondergeschoold maar de F1 volg ik wel.Rivanov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:13:
[...]
Was ook sarcastisch.
Natuurlijk gaat het door.
Jan Lammers zojuist op 538.
'Champagne loopt al langs de kurk eruit'
'Alvast bedankt voor de felicitaties'
'Ik moet snel gaan, want mag op m'n eerste dag niet te laat komen natuurlijk'
'Champagne loopt al langs de kurk eruit'
'Alvast bedankt voor de felicitaties'
'Ik moet snel gaan, want mag op m'n eerste dag niet te laat komen natuurlijk'
www.dutchgp.com is ook een soort van live...
Een zandbak is een zandbak...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wat is de gunfactor van Bernard precies?LucyLG schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:06:
We kunnen er eigenlijk geen oordeel over hebben. Bernhardt heeft al snel de gunfactor gezien zn status. Kan hij zelf niet veel aan doen, behalve door zn geld wat maatschappelijker te besteden...
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Deze komt in de source voor, maar niet getoond:

Dat lijkt me duidelijk toch....als je als bedrijf zaken doet met de koninklijke familie klinkt dat best aardig. Stel je hebt 10 aanbieders van producten en Bernhardt zit ertussen dan wordt je wel nieuwsgierig. Ook als hij jouw bedrijf benadert stuur je hem dan weg vanwege de negatieve media?
Ik heb dat zelf meegemaakt toen het bedrijf waar ik werkte in aanraking kwam met koninklijke hoogheden. Diepe zakken ook, goede klant? Iedereen ging harder lopen...
Bernhard is gewoon een zakenman die handig meelift op z'n status als lid van het koninklijk huis. Ook is hij berucht vanwege z'n huisjesimperium in Amsterdam.LucyLG schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:35:
[...]
Dat lijkt me duidelijk toch....als je als bedrijf zaken doet met de koninklijke familie klinkt dat best aardig. Stel je hebt 10 aanbieders van producten en Bernhardt zit ertussen dan wordt je wel nieuwsgierig. Ook als hij jouw bedrijf benadert stuur je hem dan weg vanwege de negatieve media?
Ik heb dat zelf meegemaakt toen het bedrijf waar ik werkte in aanraking kwam met koninklijke hoogheden. Diepe zakken ook, goede klant?
Hij heeft veel, maar geen gunfactor.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Persoonlijk begrijp ik de zakelijke keuzes van die panden in Amsterdam van hem niet helemaal. Klinkt inderdaad niet best en er zijn diverse rijke ITérs die hun geld wel in stenen willen stoppen maar op een juiste manier, zeg maar maatschappelijk verantwoord.Gunner schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:37:
[...]
Bernhard is gewoon een zakenman die handig meelift op z'n status als lid van het koninklijk huis. Ook is hij berucht vanwege z'n huisjesimperium in Amsterdam.
Hij heeft veel, maar geen gunfactor.
Er is een grote behoefte aan gezinshuizen in stadscentra. Waarom zou je die niet financieren? Zijn goede huurders, gaan niet failliet en je krijgt er meer respect voor. Toch?
[ Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 14-05-2019 08:44 ]
Wat een zure misgunnende reactie weer. Ik ben het met je eens dat Assen qua bereikbaarheid en faciliteiten hoger scoort. Het grote manco is echter de baan zelf. Dat is gewoon een plat parkeerterrein in een weiland, waar je alsnog een optocht krijgt.gron74 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:23:
Aanpassingen aan die baan moet je ook niet willen maken, want wat Zandvoort is voor de autosport is Assen voor het motorracen. Eeuwig zonde als ze die legendarische baan vanwege de F1 gaan veranderen, laat dat lekker voor het motorracen.
En wat betreft de miljoenen, ik heb liever dat dat besteed wordt aan het verbeteren van de infrastructuur en de wegen dan dat het bijvoorbeeld in een weekend weggegooid wordt in een andere sport, waarbij er een enorme politieinzet is vereist, er een hoop overlast en gesloopt wordt, en de mannelijke bankzitters zelfs meer verdienen dan de wel spelende proffessionele dames in dezelfde sport.
Hij zal ook wel aandelen hebben in ShellGunner schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:37:
[...]
Bernhard is gewoon een zakenman die handig meelift op z'n status als lid van het koninklijk huis.
Dus volgend jaar een F1 race op een kartbaan
Ongeacht de locatie; mooi dat de F1 naar Nederland komt!
en Vettel; die grindbaken blijven
Nog even over weggegooide belastingcenten:
Er wordt al jaren niet of nauwelijks door de lokale overheid geinvesteerd in de infrastructuur. Nu de GP er komt lijkt het alsof ons geld gebruikt wordt voor het evenement. Echter is het gewoon achterstallig onderhoud wat EINDELIJK eens aangepakt gaat worden.
Dit allemaal onder t mom van: kijk ons als overheid ook eens leuk mee doen en investeren. Niets is minder waar helaas....
Er wordt al jaren niet of nauwelijks door de lokale overheid geinvesteerd in de infrastructuur. Nu de GP er komt lijkt het alsof ons geld gebruikt wordt voor het evenement. Echter is het gewoon achterstallig onderhoud wat EINDELIJK eens aangepakt gaat worden.
Dit allemaal onder t mom van: kijk ons als overheid ook eens leuk mee doen en investeren. Niets is minder waar helaas....
Als je ziet hoeveel een spelletje voetbal de belastingbetaler kost gedurende een jaar, is het goed dat het nu eens tijd is voor de autosportliefhebber.
Ik heb iig besloten de eerste editie te skippen. Bang voor chaos en geen behoefte om tussen de oranjetokkies te zitten. Want dat is wel een beetje het publiek dat er op af gaat komen omdat het nu lekker dichtbij huis is.
Ik heb iig besloten de eerste editie te skippen. Bang voor chaos en geen behoefte om tussen de oranjetokkies te zitten. Want dat is wel een beetje het publiek dat er op af gaat komen omdat het nu lekker dichtbij huis is.
source: https://dutchgp.com/c/ui/dgp/dist/img/logo.svgrenegrunn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:34:
[...]
Deze komt in de source voor, maar niet getoond: [Afbeelding]
Dutch Grand Prix 2020
Hoeveel meer bewijzen hebben we nog nodig dat de F1 naar Zandvoort komt? Hou maar op jongens en meisjes, het is allemaal al beklonken.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Nou daar kijk ik iets anders naar. De wegen er naartoe zijn keurig in orde, er rijden tot 6 treinen per uur naar Zandvoort. Punt is, dit is niet genoeg voor een GP en voor een eerste zomerse dag. De A1 staat elke dag vast, en om dat nou achterstallig onderhoud te noemen...low_n_slow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:51:
Nog even over weggegooide belastingcenten:
Echter is het gewoon achterstallig onderhoud wat EINDELIJK eens aangepakt gaat worden.
Ben ik een van de weinigen die denkt dat het allemaal wel los zal lopen?
Het gaat er bij mij niet in dat geen van de betrokken partijen geen seconde serieus heeft nagedacht over hoe ze het volk naar en van de baan krijgen.
Volgens mij is het ook al een publiek geheim dat de toegangswegen en het spoornet onderhanden genomen gaan worden waar vervolgens wij Nederlanders ook buiten de race om profijt van gaan hebben als we op een warme dag weer eens met onze reet op het strand willen liggen
Het gaat er bij mij niet in dat geen van de betrokken partijen geen seconde serieus heeft nagedacht over hoe ze het volk naar en van de baan krijgen.
Volgens mij is het ook al een publiek geheim dat de toegangswegen en het spoornet onderhanden genomen gaan worden waar vervolgens wij Nederlanders ook buiten de race om profijt van gaan hebben als we op een warme dag weer eens met onze reet op het strand willen liggen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De wegen zijn zeker niet in orde. Er loopt een eenbaansweg naar Zandvoort welke met elke mooie dag helemaal vast loopt.renegrunn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:57:
[...]
Nou daar kijk ik iets anders naar. De wegen er naartoe zijn keurig in orde...
Zitten diezelfde oranjetokkies ook niet in Oostenrijk en België als ik de gemiddelde video bekeek van de camping e.d.Lensent schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:51:
Als je ziet hoeveel een spelletje voetbal de belastingbetaler kost gedurende een jaar, is het goed dat het nu eens tijd is voor de autosportliefhebber.
In ieder geval ga ik misschien wel voor een rondje Zandvoort met de benenwagen op zondag 29 maart 2020
Zie ik nou het logo van de FEBO?
[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 14-05-2019 09:01 ]
is de persco ergens live te volgen?
Ik zou het doen!
Klopt, maar moet je onder het mom van een GP voor die paar dagen in het jaar aanpakken? Mijn punt is je kunt dit niet achterstallig onderhoudt noemen. Ik stond net ook vast op de A4 voor Schiphol, is er dan iets mis met deze weg? Op zich niet, het is gewoon druk, en heeft niets met onderhoud of de staat van de weg te maken.demo31051987 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:58:
[...]
De wegen zijn zeker niet in orde. Er loopt een eenbaansweg naar Zandvoort welke met elke mooie dag helemaal vast loopt.
[ Voor 23% gewijzigd door renegrunn op 14-05-2019 09:02 ]
Neuh, die hoor je alleen niet meer omdat het heel vermoeiend is om telkens weer op dezelfde zure reacties te moeten reagerenPlayer1S schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:58:
Ben ik een van de weinigen die denkt dat het allemaal wel los zal lopen?
Komt ook allemaal wel goed. Aan de hand van de kaartverkoop kun je redelijk beperken hoeveel mensen komen (ik hoorde al verwachtingen langskomen van 200k op de zondag

Van mei t/m eind september dusrenegrunn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:01:
[...]
Klopt, maar moet je onder het mom van een GP voor die paar dagen in het jaar aanpakken?
[ Voor 21% gewijzigd door naitsoezn op 14-05-2019 09:05 ]
En in Spanje, op de Max Verstappen-tribune. Echter hebben ze daar een eigen tribune, en zullen ze in Nederland enkele tribunes niet hebben.vhal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:59:
[...]
Zitten diezelfde oranjetokkies ook niet in Oostenrijk en België als ik de gemiddelde video bekeek van de camping e.d.![]()
In ieder geval ga ik misschien wel voor een rondje Zandvoort met de benenwagen op zondag 29 maart 2020
maar hoe zullen de aantallen zijn van buitenlandse fans? Of gaat het gewoon ramvol zitten met enkel NL fans?
Als je ziet hoe verpauperd Zandvoort er uit ziet, los van de infrastructuur (centrum / boulevard etc) dan is het juist mooi dat dit georganiseerd wordt. Zandvoort (het dorp) kan echt wel een facelift gebruiken.
Mensen die zuur reageren dat het allemaal belastinggeld kost moeten niet zeiken.
Moeten we in NL dan ook geen EK of Olympische Spelen organiseren? Of andere spraakmakende evenementen? Lekker het land saai houden, niks veranderen en geld op de bank houden, dat klinkt veel beter inderdaad....
Mensen die zuur reageren dat het allemaal belastinggeld kost moeten niet zeiken.
Moeten we in NL dan ook geen EK of Olympische Spelen organiseren? Of andere spraakmakende evenementen? Lekker het land saai houden, niks veranderen en geld op de bank houden, dat klinkt veel beter inderdaad....

Normaliter rijden de treinen maar 2x per uur. En als t een mooie dag is presteert de NS het zelfs om kortere treinen in te zetten. Bij evenementen en mooi weer dienstregeling max 4. Mocht je een keer 6 treinen in een uur hebben gezien, dan heb je echt een wereldwonder meegemaaktrenegrunn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:57:
[...]
Nou daar kijk ik iets anders naar. De wegen er naartoe zijn keurig in orde, er rijden tot 6 treinen per uur naar Zandvoort. Punt is, dit is niet genoeg voor een GP en voor een eerste zomerse dag. De A1 staat elke dag vast, en om dat nou achterstallig onderhoud te noemen...
Wat de infra betreft, ziet het er idd redelijk netjes uit. Maar de grootste problemen liggen dan ook bij Haarlem en Heemstede, deze gemeentes weigeren de door- en afvoer van verkeer normaal te reguleren. Dit is al jaren het probleem van de files Zandvoort uit... Hoop dan ook echt dat ze een groene golf introduceren tijden de GP...
Goed gezien,
Heineken, Febo, Volkerwessels, Talpa Network.
Febo heeft ook een racing team, dus die zijn wel bekend in de autosport.
Blijkt PON te zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 14-05-2019 10:45 ]
Geloof het niet.rammes schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:00:
Ach, de race word iig niet gefinancierd door een dictator......tenminste tenzij je de gele hesjes gelooft...
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Mwoah, ik kom er zeker een paar keer per maand vanuit Amsterdam, valt ook wel een beetje mee hoor
Maar goed, de weg an sich is het issue niet: al ver-drie-dubbel je hem, sta je nog vast in Haarlem en andere knooppunten. Ze gaan toch inzetten op bussen, treinen, fietsen, paard-en-wagens, etc..
Ik haalde die 6 hier vandaan: https://www.ad.nl/binnenl...mule-1-niet-aan~aaf08af5/low_n_slow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:03:
[...]
Normaliter rijden de treinen maar 2x per uur. En als t een mooie dag is presteert de NS het zelfs om kortere treinen in te zetten. Bij evenementen en mooi weer dienstregeling max 4. Mocht je een keer 6 treinen in een uur hebben gezien, dan heb je echt een wereldwonder meegemaakt![]()
Wat de infra betreft, ziet het er idd redelijk netjes uit. Maar de grootste problemen liggen dan ook bij Haarlem en Heemstede, deze gemeentes weigeren de door- en afvoer van verkeer normaal te reguleren. Dit is al jaren het probleem van de files Zandvoort uit... Hoop dan ook echt dat ze een groene golf introduceren tijden de GP...
[ Voor 48% gewijzigd door renegrunn op 14-05-2019 09:10 ]
YouTube: KIJK STRAKS LIVE: Persconferentie over terugkeer Formule 1 op Zandvoort
NH nieuws zeggen dat ze straks live de persconferentie streamen.
NH nieuws zeggen dat ze straks live de persconferentie streamen.
Volgens https://www.nhnieuws.nl/n...er-formule-1-op-zandvoort is ie daar live te volgen. Geen idee of ze stream bedoelen of blogrammes schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:00:
[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 14-05-2019 09:10 ]
Jammer dat Zandvoort niet echt een 'haven' heeft zodat je wellicht vanaf IJmuiden met de boot kanrenegrunn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:08:
[...]
Mwoah, ik kom er zeker een paar keer per maand vanuit Amsterdam, valt ook wel een beetje mee hoor
Maar goed, de weg an sich is het issue niet: al ver-drie-dubbel je hem, sta je nog vast in Haarlem en andere knooppunten. Ze gaan toch inzetten op bussen, treinen, fietsen, paard-en-wagens, etc..
Wel een goed idee. Dikke pier maken bij zandvoort en een bootje heen en weer. Wel irritant dat je een onstuimig ritje met de boot voor de boeg (vhal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:10:
[...]
Jammer dat Zandvoort niet echt een 'haven' heeft zodat je wellicht vanaf IJmuiden met de boot kan
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
+rammes schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:00:
=
https://dutchgp.com/
Hier misschien? Er staat nu Stay Tuned.
Hier is een live blog van GPupdate.net/nl / Motorsport.com:
https://nl.motorsport.com...erug-naar-nederland/4047/
[ Voor 14% gewijzigd door MuVo op 14-05-2019 09:23 ]
Mwa valt wel mee. Bij Hoek van Holland hebben ze ook een ferry en daar heb je niet zo veel last van onstuimig water als je de haven binnenvaart.bonzz.netninja schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Wel een goed idee. Dikke pier maken bij zandvoort en een bootje heen en weer. Wel irritant dat je een onstuimig ritje met de boot voor de boeg () hebt gezien zee en branding enzo.
Zou wel een ideale oplossing zijn voor het infrastructuur verhaal.
Nee, dit moet je doen onder het mom dat het altijd bonje is wanneer er iets in Zandvoort is. Vroeger was het de DTM, maar ook tijdens de Formula Masters, Jumbo Racing dagen, Italian days, Pinksterraces en ook wanneer het strandweer is. De weg daar naar toe is gewoon niet geschikt voor wat voor evenement dan ook. Dus nee, het is niet alleen voor de GP dat dit aangepast moet worden, ook voor alle andere evenementen.renegrunn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:01:
[...]
Klopt, maar moet je onder het mom van een GP voor die paar dagen in het jaar aanpakken? Mijn punt is je kunt dit niet achterstallig onderhoudt noemen. Ik stond net ook vast op de A4 voor Schiphol, is er dan iets mis met deze weg? Op zich niet, het is gewoon druk, en heeft niets met onderhoud of de staat van de weg te maken.
Mijn god, wordt er eens een F1 race georganiseerd, is het nog steeds niet goed en blijven de eckte F1 connaisseurs thuis. Want 'oranje Tokkies'Lensent schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:51:
Vaak bu'j te bang!
Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen