Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 9 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lekker boeiend. Die vergunningen gaan er wel komen.

En de omwonenden hier vinden het allemaal maar mooi d:)b

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Holkers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:26:
[...]

Net zoals alle zelfbenoemde F1-prominenten in Nederland willen ze ook meedoen in de ‘ik weet het” en “kijk mij het eerste zijn met nieuws” hype. Dat die deal nagenoeg rond is en dat het wachten is op het persbericht is wel duidelijk, maar dit soort uitspraken (nu van Olav) zijn vrij hol en dienen meer de persoon zelf dan Zandvoort of de F1 IMHO
Zo te lezen heb je niet gezien wat hij gezegd heeft. Of denk je dat hij verzonnen heeft wat een FOM official tegen hem gezegd heeft?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Glashelder schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:46:

Je hebt helemaal gelijk niemand zal klagen en alles zal vlekkeloos verlopen voor de F1 GP van 2020 in Zandvoort

https://www.noordhollands...-zonder-f1-al-ondraaglijk

:z

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
leekers schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:00:
[...]

Je hebt helemaal gelijk niemand zal klagen en alles zal vlekkeloos verlopen voor de F1 GP van 2020 in Zandvoort

Aldus platform "rust bij de kust" O-)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Platform Rust bij de Kust, die vertegenwoordigen alleen zichzelf, net zoals meerdere van die clubjes. Wordt tijd dat ze dat soort clubjes eens een halt toe roepen, want daar gaat jaarlijks zoveel belasting geld heen in de vorm van subsidies.

[ Voor 40% gewijzigd door Barfman op 28-04-2019 08:57 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Maasluip schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:51:
[...]

Zo te lezen heb je niet gezien wat hij gezegd heeft. Of denk je dat hij verzonnen heeft wat een FOM official tegen hem gezegd heeft?
“Horen zeggen” zegt niets. Zegt niet of er een deal is, of er getekend is, of er bijna een deal is, etc etc. Olav wil van de speculaastaart mee-eten en kan hem dat niet ontkennen of misgunnen maar zolang er geen officieel persbericht vanuit de FOM/F1 is is nog niets zeker. Als je alles moet geloven wat een “autoriteit” zegt, zou ik de tip geven om zo niet naar de kerk te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Gisteren bij de kwalificatie kwam Olav weer in beeld over dit nieuws. Hij gaf nu weer aan dat de deal er ligt en maar nog niet hoe het vormgegeven gaat worden. Vervolgens ging Doornbos er in de studio op door en ook hij bevestigde. Ze willen alleen niets verder zeggen tot het officiële nieuws.

Daarna hadden ze het nog over dat ‘bos-uit’ een soort kom bocht zou worden waardoor er twee auto naast elkaar doorheen kunnen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 01:31:
Of de "" deal" was het antwoord op de opmerking dat ze een keer een haring moesten gaan eten samen...
We gaan het zien.
Dit inderdaad. Wat een belabberd bericht.
Hey we moeten een keer haring gaan eten in Zandvoort.
"We got a deal".

Jongens ik heb nieuws: Zandvoort GP is rond |:( 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

leekers schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:00:
[...]

Van mij mag je dat geloven maar ik kan je vertellen dat het onzin is.

En 240 dagen per jaar overlast. Waar halen ze dat nou weer vandaan :o Ik heb het idee dat motorsport steeds stiller wordt want je hoort t juist steeds minder.. Zou niet eens nu weten wanneer ik voor het laatst een race in de achtertuin hoorde :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Glashelder schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:12:
[...]

En 240 dagen per jaar overlast. Waar halen ze dat nou weer vandaan :o Ik heb het idee dat motorsport steeds stiller wordt want je hoort t juist steeds minder.. Zou niet eens nu weten wanneer ik voor het laatst een race in de achtertuin hoorde :o
Ik denk een geval van veelklagers.

Net als bij Schiphol.

Ik wil het geluid niet bagataliseren, maar als je dusdanig veel klaagt, dan zou ik eerder een bezoek aan een
psycholoog adviseren.

Helaas krijgen die klagers een onevenredig hoeveelheid aandacht.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:53
Inmiddels is uitgelekt dat de GP van Zandvoort wordt gehouden in het weekend van 1 mei. De Jumbo Race Dagen zitten ervoor geplanned.

Linkje : https://www.autoblog.nl/n...rlandse-grand-prix-123906

[ Voor 28% gewijzigd door asing op 30-04-2019 13:34 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze vervangen het ene circuit, waar je niet in zou kunnen halen, door een ander, waarop dat ook niet mogelijk zal zijn (bij droog). "gelukkig" hebben we in Ollanda meer kans op een flinke hoeveelheid nattigheid en daarmee "smakelijkere" omstandigheden

https://www.motorsport.co...na-2020-schedule/4378916/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
“I don’t know if they’ve changed the track, but it was an incredible track to drive in F3, but as I said, you couldn’t overtake back then, but with DRS zones, I don’t know.”
nou dat wordt een topshow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:37

IkWilbert

Het is mij!

10 mei 2020 volgens Joe Saward
Aankondiging op 14 mei a.s.

https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00497

[ Voor 30% gewijzigd door IkWilbert op 30-04-2019 13:54 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

asing schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:34:
Inmiddels is uitgelekt dat de GP van Zandvoort wordt gehouden in het weekend van 1 mei. De Jumbo Race Dagen zitten ervoor geplanned.

Linkje : https://www.autoblog.nl/n...rlandse-grand-prix-123906
Alle hotels zitten ook al vol in het weekend van 1, 2 en 3 mei :+
https://www.hartvannederl...egin-mei-2020-volgeboekt/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
Betekent dit dat de Wintertest in 2020 op Zandvoort zal zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ThomasG schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:22:
Betekent dit dat de Wintertest in 2020 op Zandvoort zal zijn? :+
De full wet test maakt grote kans :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
asing schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:26:
[...]

De full wet test maakt grote kans :P
Gelijk winterband test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Gokje genomen voor het eerste weekend van Mei, 2020...

Wij kunnen in ieder geval op de fiets naar het circuit toe nu! Nu nog bevestiging van de datum en daadwerkelijk tickets kopen :p.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2018/02/POTD-2.jpg

Hij heeft ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
De verschillende sites spreken elkaar nog een beetje tegen.

Olav Mol zegt dat hij, tussen neus en lippen door, begrepen heeft dat er een mondeling akkoord is en dat er nog maar een paar kleine puntjes op de i moeten voordat definitief getekend wordt.
Onder andere GPToday meldt dat het nog helemaal niet rond is en dat Zandvoort als pressiemiddel wordt gebruikt voor de vijf circuits waarvan het contract afloopt. Valt één van de vijf af, dan krijgt Zandvoort wellicht een GP (mits puntjes op de i).

Geinige is wel dat beide dezelfde bronnen schijnen te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Glashelder schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:12:
[...]

Met de huidige regels op zandvoort hoor ik de andere races amper nog in de pitsstraat. Laat staan dat mensen buiten het circuit het horen (of nog veel gekker: mensen in alkmaar).

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Tijn96 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:46:
[...]

Met de huidige regels op zandvoort hoor ik de andere races amper nog in de pitsstraat. Laat staan dat mensen buiten het circuit het horen (of nog veel gekker: mensen in alkmaar).
Ik ben een maand geleden - voor een verder ongerelateerde reden - nog in Zandvoort geweest; en ondanks dat ik niet op het circuit zelf was, was er duidelijk te horen dat er gereden werd. Ik kon het door de duinen alleen niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
In Belgie beginnen ze ook te morren: https://www.gpblog.com/nl...rland-is-niet-zeker-.html

Die hebben jarenlang een veto gehad op een GP in Nederland (als ie het een 'alleenrecht op een gp in de benelux' noemt, soit).

Hoe harder die roepen dat het niet gaat lukken in Zandvoort, hoe meer ik het idee heb dat het er gewoon gaat komen.

Die zullen ook echt niet blij zijn als er een oplossing komt met afwisselend een jaar Zandvoort, en dan een jaar Spa. Dan mag z'n hele businessplan ook het raam uit.

En op de vraag welke race er dan zal verdwijnen: Spanje.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Toch schijnen de teams niet van Spanje/Barcelona af te willen.
Voornamelijk omdat ze daar altijd testen (wat volgens mij ook prima kan als er geen GP verreden wordt), maar het is natuurlijk wel een goed referentie punt na de winter en na de eerste races.

Ik heb zo'n vermoeden dat Zandvoort/Nederland gewoon naast het potje gaat pissen als de aflopende contracten gewoon verlengd worden en dat de optie van een GP in Nederland door de FOM vooral wordt gebruikt om een beetje druk te zetten op de aflopende contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
B-Real schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:09:
Voornamelijk omdat ze daar altijd testen (wat volgens mij ook prima kan als er geen GP verreden wordt), maar het is natuurlijk wel een goed referentie punt na de winter en na de eerste races.

Ik heb zo'n vermoeden dat Zandvoort/Nederland gewoon naast het potje gaat pissen als de aflopende contracten gewoon verlengd worden en dat de optie van een GP in Nederland door de FOM vooral wordt gebruikt om een beetje druk te zetten op de aflopende contracten.
Uiteindelijk draait het om centen. En het organiseren van een GP is erg duur. Als een circuit het geld niet kan of wil opbrengen dan komt er geen GP meer. Zie Maleisië, die ook hun contract niet verlengd hebben. De prijs woog niet op tegen de opbrengsten en de aantrekkende werking van de publiciteit.

Dus of de teams er graag komen doet eigenlijk niet ter zake. De FOM bepaalt de kalender en waar er geracet gaan worden. :)

Het enige onzekerheidje is nu nog de datum waar bronnen elkaar tegenspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
B-Real schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:09:

De teams niet, en testen kan prima alsnog in Barcelona. Logistiek gezien is het ook gunstiger.

Echter het feit dat Alonso niet meer raced (in de F1) waardoor de sport er minder leeft (= minder betalende bezoekers tijdens de race) en de politieke situatie in Catalonie/Spanje helpt ook niet mee.

Zandvoort heeft een dermate historische status dat het me sterk lijkt dat het slechts als wisselgeld/pressiemiddel wordt gebruikt om contracten door te drukken. Dankzij Max is het direct uitverkocht.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat Barcelona ten koste gaat van een GP in Nederland, prima. Maar als Spa, agv, het bijltje er ook bij neer gaat/moet gooien, daar zal ik dan niet vrolijk van gaan worden. Spa heeft in mijn ogen veel meer bestaansrecht als F1 circuit dan Zandvoort (of Assen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat Hongarije maar vallen. Spanje is een mooi circuit vanwege de bandenslijtage.
Spa moet sowieso blijven en is bovendien erg centraal gelegen voor zowel de Fransen, Duitsers, Nederlanders en de Belgen zelf. Die zie ik niet snel van de kalender verdwijnen.

Het enige beroerde van Zandvoort is dat het een soort optocht van raceauto's gaat worden.
Inhalen op dit circuit zal lastig zijn. Eigenlijk alleen mogelijk op het rechte stuk, misschien net na of in de tarzan, maar daarna is het vrijwel een en al bocht.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 18:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hongarije heeft nog een contract tot 2026.

Races op Catalunya waren niet echt spectaculair. Maar ergens hoort het circuit er wel bij, had liefst gezien dat ze het rechte stuk met 100m zouden verlengen en dan een haarspeldbocht en wijd naar links richting het normale gedeelte in de hoop dat ze dan zouden kunnen inhalen.

Zandvoort is gewoon totaal ongeschikt. Historie vind ik een onwijs zwak argument. Niet iets waar iedereen aan gaat denken als we net naar een saaie optocht hebben gekeken zonder inhaalacties.. "Ja maar wel gaaf dat we hier zijn vanwege de historie" :X
Monaco is ook niks qua race (mag ook weg, of om het jaar), maar dat is dan nog wel een speciale plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Of het een leuke race gaat opleveren met f1 wagens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:45
Paulus07 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:30:

[YouTube: Should Formula 1 Race At Zandvoort?]
Waarschijnlijk een optocht, maar dat zal in Assen ook niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:52
Als het Zandvoort wordt, kunnen ze er dan (om een optocht te voorkomen) niet een gegarandeerde "wet race" van maken? Sproeiers naast de baan voor als het toevallig eens niet regent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
wat duinzand op de baan om het glad te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:59:
Die hebben jarenlang een veto gehad op een GP in Nederland (als ie het een 'alleenrecht op een gp in de benelux' noemt, soit).
Ik heb dat niet echt gevolgd, maar ik vind het niet logisch klinken. Als dat namelijk zo zou zijn, waarom gaat men dan überhaupt proberen om een GP in Nederland te organiseren? Ik snap dat België niet blij is met de concurrentie (net als Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, en de UK trouwens), maar een veto? Is dat ooit bevestigd of is dat een van de vele onzinverhalen die rondgaan maar waar niemand een concrete bron van heeft?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mphilipp schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Ik heb dat niet echt gevolgd, maar ik vind het niet logisch klinken. Als dat namelijk zo zou zijn, waarom gaat men dan überhaupt proberen om een GP in Nederland te organiseren? Ik snap dat België niet blij is met de concurrentie (net als Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, en de UK trouwens), maar een veto? Is dat ooit bevestigd of is dat een van de vele onzinverhalen die rondgaan maar waar niemand een concrete bron van heeft?
Letterlijk in het artikel wat ik linkte:
“We hebben eerder een contract afgesloten met Bernie Ecclestone zodat wij de exclusieve rechten hadden op een Grand Prix in de Benelux. Dit is met de komst van Liberty Media echter heroverwogen”
En hier in 2017 heeft ie het al over een veto:
André Maes, organisator van de race op Spa-Francorchamps is fel tegen een terugkeer van de Formule 1 naar Nederland. De Belg claimt zelfs dat hij een veto kan uitspreken over een GP in Zandvoort of Assen.
https://www.autobahn.eu/5...-mag-niet-naar-nederland/

[ Voor 17% gewijzigd door Chiron op 02-05-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Chiron schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:46:
[...]

[...]

En hier in 2017 heeft ie het al over een veto:

[...]

https://www.autobahn.eu/5...-mag-niet-naar-nederland/
Als Spa slim is zorgen ze er gewoon voor dat ze voor de Nederlandse fans een meerwaarde bieden over Zandvoort. Ondanks dat ik in de buurt van Amsterdam woon zou ik, als ik dan toch naar een GP zou gaan, eerder na Spa gaan dan naar Zandvoort.

Zandvoort wordt waarschijnlijk gekoppeld met de Jumbo racedagen. Als Spa bang is dat er minder Nederlandse bezoekers komen, moeten zer een mooi feestje omheen versieren wat aantrekkelijk is voor de Nederlanders in Zuid-Nederland en de liefhebbers uit het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:46:
[...]
Zeg ik....ik heb het niet gevolgd.

Maar uiteindelijk dus alleen maar iemand die het claimt. En dan gaat men alsnog moeite doen (vanuit FIA/FOM) om Zandvoort een GP te laten organiseren. Zoals ik al zei: klinkt niet logisch om dat te doen terwijl je zelf de organisatie bent die dat veto heeft vastgelegd in een contract. Dus ofwel dat hele veto bestaat alleen in het hoofd van die Belg (of hij zegt dat om investeerders/financiers niet bang te maken), of ze hebben het maar geschrapt. Dat laatste lijkt me vreemd, want een legaal bindend contract kun je niet zomaar unilateraal verbreken/veranderen. Maar goed...als de 14de Zandvoort officieel wordt aangekondigd weten we zeker wat we met dat veto kunnen doen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:53:
Dat Barcelona ten koste gaat van een GP in Nederland, prima. Maar als Spa, agv, het bijltje er ook bij neer gaat/moet gooien, daar zal ik dan niet vrolijk van gaan worden. Spa heeft in mijn ogen veel meer bestaansrecht als F1 circuit dan Zandvoort (of Assen).
Ik zit sowieso niet perse te wachten op een race op Zandvoort. Lijkt me saai circuit voor F1. Enige leuke is de (relatief) aanzienlijke kans op regen als t in mei gehouden wordt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
ThomasG schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:54:
[...]
Als Spa slim is zorgen ze er gewoon voor dat ze voor de Nederlandse fans een meerwaarde bieden over Zandvoort. Ondanks dat ik in de buurt van Amsterdam woon zou ik, als ik dan toch naar een GP zou gaan, eerder na Spa gaan dan naar Zandvoort.

Zandvoort wordt waarschijnlijk gekoppeld met de Jumbo racedagen. Als Spa bang is dat er minder Nederlandse bezoekers komen, moeten zer een mooi feestje omheen versieren wat aantrekkelijk is voor de Nederlanders in Zuid-Nederland en de liefhebbers uit het noorden.
Daar ga je al...

Ze hebben 0,0 commercieel besef in die regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mphilipp schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Zeg ik....ik heb het niet gevolgd.

Maar uiteindelijk dus alleen maar iemand die het claimt. En dan gaat men alsnog moeite doen (vanuit FIA/FOM) om Zandvoort een GP te laten organiseren. Zoals ik al zei: klinkt niet logisch om dat te doen terwijl je zelf de organisatie bent die dat veto heeft vastgelegd in een contract. Dus ofwel dat hele veto bestaat alleen in het hoofd van die Belg (of hij zegt dat om investeerders/financiers niet bang te maken), of ze hebben het maar geschrapt. Dat laatste lijkt me vreemd, want een legaal bindend contract kun je niet zomaar unilateraal verbreken/veranderen. Maar goed...als de 14de Zandvoort officieel wordt aangekondigd weten we zeker wat we met dat veto kunnen doen... :+
Die eventuele veto is er niet meer. Hij heeft een contract gehad met Bernie over exclusiviteit in de Benelux. Dat is na de overname door Liberty komen te vervallen, zodat er een GP in NL mogelijk wordt.

Ik zie ook niet echt in waarom het een probleem zou zijn om zowel Zandvoort als Spa op de kalender te hebben, Zandvoort zou ergens aan het begin komen en Spa aan het eind. Dan zit je elkaar niet in de weg. Mogelijk verkopen beiden wel uit zelfs.

Wellicht dat de marges voor Spa erg laag zijn, en ze gebaat zijn bij elke betalende bezoeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:12:
[...]
Ik zie ook niet echt in waarom het een probleem zou zijn om zowel Zandvoort als Spa op de kalender te hebben, Zandvoort zou ergens aan het begin komen en Spa aan het eind. Dan zit je elkaar niet in de weg. Mogelijk verkopen beiden wel uit zelfs.
Het is maar hoe je het bekijkt. Voor veel fans zit er niet meer in dan één kaartje per seizoen. Zo'n weekendje kost je al gauw €2-300 en dat is voor sommigen (te)veel geld. Dus Zandvoort én België is niet voor iedereen mogelijk. Idem voor Oostenrijk, Hongarije en Duitsland (en misschien Engeland). Alles waar ook veel Nederlanders heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Het verbaasde me inderdaad dat er complete oranje tribunes in Oostenrijk stonden :o

Wellicht dat eea. samenhing met het niet spelen van het Nederlands elftal op het EK/WK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Chiron schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:18:
Het verbaasde me inderdaad dat er complete oranje tribunes in Oostenrijk stonden :o

Wellicht dat eea. samenhing met het niet spelen van het Nederlands elftal op het EK/WK.
Redbull ring, oostenrijk. Redbull + Max verstappen. 1 + 1 = 2.

Ze hebben daar nu als een tijdje een speciale max verstappen tribune. (verwacht dat die dit jaar nog groter zal zijn).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Bensimpel schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Redbull ring, oostenrijk. Redbull + Max verstappen. 1 + 1 = 2.

Ze hebben daar nu als een tijdje een speciale max verstappen tribune. (verwacht dat die dit jaar nog groter zal zijn).
Hopelijk bedoel je 1+1 = 1(e) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
ThomasG schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:54:
Als Spa slim is zorgen ze er gewoon voor dat ze voor de Nederlandse fans een meerwaarde bieden over Zandvoort.
Het is Spa, dat is meerwaarde genoeg. Ooit gereden? Man wat een geniale baan is dat. Wat mij betreft een blijvertje en inhalen is gewoon mogelijk.
Paulus07 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:30:

[YouTube: Should Formula 1 Race At Zandvoort?]
Goede bevestiging dat we F1 op Zandvoort niet moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

TheBrut3 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Het is Spa, dat is meerwaarde genoeg. Ooit gereden? Man wat een geniale baan is dat. Wat mij betreft een blijvertje en inhalen is gewoon mogelijk.

[...]

Die gast rijd in een Williams, natuurlijk blijven die mooi achteraan rijden :+

Als ze de baan zo maken dat er een langere rechte stuk voor DRS komt. Kan dit zeker wel een leuke baan worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:08:
Hongarije heeft nog een contract tot 2026.

Zandvoort is gewoon totaal ongeschikt. Historie vind ik een onwijs zwak argument. Niet iets waar iedereen aan gaat denken als we net naar een saaie optocht hebben gekeken zonder inhaalacties.. "Ja maar wel gaaf dat we hier zijn vanwege de historie" :X
Monaco is ook niks qua race (mag ook weg, of om het jaar), maar dat is dan nog wel een speciale plek.
Helemaal mee eens! Zandvoort wordt gekozen om emoties. In het verleden weleens geweest tijdens een F1 race.. My o my.. wat een bende, chaos op de wegen enz.

Het aantal bezoekers in een normale zomer kan al niet weg. Uiteraard gaan ze aan het wegennet werken. Maar volgens mij is er gewoon geen ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheBrut3 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:01:
[...]

[...]

Zandvoort lijkt een prima baan voor de RB.
Als er niet ingehaald wordt op zondag is dan heel Nederland blij toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Bensimpel schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:08:
[...]

Die gast rijd in een Williams, natuurlijk blijven die mooi achteraan rijden :+

Als ze de baan zo maken dat er een langere rechte stuk voor DRS komt. Kan dit zeker wel een leuke baan worden.
Zandvoort heeft een behoorlijke natuurlijke beperking: de duinen rondom. Dus het rechte stuk langer maken zal niet gaan. Michael Bleekemolen had het over de volgende werkzaamheden:
- Luyendykbocht wordt iets meer een kombocht om DRS nut te laten hebben
- Rechte stuk 1,5m breder (tribune zijde)
- Gerlachbocht wordt naar voren gehaald om ruimte te maken voor het paddock

Natuurlijk is Bleekemolen geen onderdeel van 'de firma GP van Nederland', maar hij begeeft zich in ieder geval in de juiste wandelgangen. Bron: https://www.bnr.nl/nieuws...-1-op-zandvoort-gaat-door

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
YakuzA schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:22:
[...]

Zandvoort lijkt een prima baan voor de RB.
Als er niet ingehaald wordt op zondag is dan heel Nederland blij toch?
Het is natuurlijk leuk als Max wint, maar als hij vooraan rijdt zonder ook maar enige vorm van "concurrentie" wordt het netzoals wanneer Hamilton wint: ongelofelijk saai. Ja, leuk als hij wint. Maar als ik Formule 1 kijk wil ik geen optocht zien. Ik wil spanning en sensatie. Lukt de inhaalactie niet, of juist wel? Maakt de verdediger door de druk een fout? Etc. Etc. Als ik opgewonden zou raken van een optocht stond ik wel iedere ochtend op de A9, in de file.

Het klinkt romantisch: een Grand Prix in Nederland. Maar Zandvoort is daar gewoon niet geschikt voor; in ieder geval niet als we een spannende race willen hebben. Assen is daar trouwens ook niet geschikt voor. We hebben in Nederland gewoon geen circuit dat met de huidige Formule 1 voertuigen kan bieden wat wij willen zien.

Ik zie de Formule 1 halen helaas als het meeliften op de populariteit van Verstappen, en door alle hype er omheen ben ik bang dat het alleen maar tegen zal vallen. Ik heb liever geen GP van Nederland, dan een teleurstellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Het niet kunnen inhalen ligt eerder aan de auto's (regelgeving) en banden dan aan de circuits.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
Glashelder schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:46:

Er hoeft er maar 1 te zijn die 't niet mooi vindt en blijft procederen en die vergunning is niet op tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
hansvk schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:17:
Het niet kunnen inhalen ligt eerder aan de auto's (regelgeving) en banden dan aan de circuits.
Dus moeten er geschikte circuits worden gezocht en de kosten van een F1 race organiseren omlaag. En Zandvoort hoort niet bij één van de geschikte circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Vanaf 2021 ligt dat mogelijk anders als de nieuwe regels zijn ingevoerd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

rik86 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Er hoeft er maar 1 te zijn die 't niet mooi vindt en blijft procederen en die vergunning is niet op tijd
Daar zijn wel spoedprocedures voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
Glashelder schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:37:
[...]

Daar zijn wel spoedprocedures voor.
Maar als er geprocedeerd wordt, wordt dat wel flink vertraagd.

Dus ik hoop dat de benodigde vergunningen meevallen, want als er bezwaar gemaakt wordt, valt er maar beperkt te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ow?

Max Verstappen freut sich schon, dass Zandvoort nächstes Jahr wieder in den Kalender kommt und er einen ersten richtigen Heim-Grand-Prix feiert.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:30
hardware-lover schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:02:
Ow?

Max Verstappen freut sich schon, dass Zandvoort nächstes Jahr wieder in den Kalender kommt und er einen ersten richtigen Heim-Grand-Prix feiert.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
Bron niet gelezen, mijn Duits is ook niet zo geweldig, maar kan dit niet net zo goed een iets anders geformuleerde reactie zijn op een 'Max, wat vindt je ervan dat het erop lijkt dat er volgend jaar een GP van Zandvoort komt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn Duits is geweldig, jawol. Maar meer dan die zin staat er ook niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Formula 1 CEO Chase Carey expects next year's calendar to remain stable at 21 races, but with two new events replacing existing venues.
https://www.motorsport.co...r-two-new-venues/4384557/

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 09-05-2019 19:05 ]

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
Vind Zandvoort een belachelijk voorstel. De baan was al te smal voor de DTM, hoe wil je daar met F1 auto's fatsoenlijk op gaan rijden? Begrijp wel dat ze aanpassingen willen gaan doen, maar dat kan natuurlijk ook maar in beperkte mate.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
ThomasG schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:22:
[...]
Het is natuurlijk leuk als Max wint, maar als hij vooraan rijdt zonder ook maar enige vorm van "concurrentie" wordt het netzoals wanneer Hamilton wint: ongelofelijk saai. Ja, leuk als hij wint. Maar als ik Formule 1 kijk wil ik geen optocht zien. Ik wil spanning en sensatie. Lukt de inhaalactie niet, of juist wel? Maakt de verdediger door de druk een fout? Etc. Etc. Als ik opgewonden zou raken van een optocht stond ik wel iedere ochtend op de A9, in de file.

Het klinkt romantisch: een Grand Prix in Nederland. Maar Zandvoort is daar gewoon niet geschikt voor; in ieder geval niet als we een spannende race willen hebben. Assen is daar trouwens ook niet geschikt voor. We hebben in Nederland gewoon geen circuit dat met de huidige Formule 1 voertuigen kan bieden wat wij willen zien.

Ik zie de Formule 1 halen helaas als het meeliften op de populariteit van Verstappen, en door alle hype er omheen ben ik bang dat het alleen maar tegen zal vallen. Ik heb liever geen GP van Nederland, dan een teleurstellende.
Eindelijk iemand die het begrijpt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

ThomasG schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:22:
Er zijn meer circuits met regelmatig saaie races. Tenzij die allemaal vervangen kunnen worden door circuits die wel altijd interessante races biedt, is het voor de NL fans wel leuk als een saaie race lekker bij ons in de buurt is 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vettel zegt ook lekker even wat we allemaal eigenlijk denken over Zandvoort. :P

https://streamable.com/9g5g3

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:36
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:53:
Vettel zegt ook lekker even wat we allemaal eigenlijk denken over Zandvoort. :P
[Embed: title]
https://streamable.com/9g5g3
Nou, het is wel duidelijk wat de mening van de coureurs is over Zandvoort ;).

Wat is Vettel trouwens een klein mannetje vergeleken met de rest. Vooral naast Sainz lijkt het net of hij softwarematig wat kleiner is gemaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ach, de teambazen zeggen ook gewoon hoe er veel Nederlanders ook over denken :9
GPBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Verplaats naar het correcte topic. :)

Breaking news

https://www.rtlnieuws.nl/...ug-naar-circuit-zandvoort

Vanaf 2020, contract voor 5 jaar, ergens in het voorjaar (ipv Barcelona ?)

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-05-2019 19:40 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bijzonder, RTL Nieuws brengt het al “breaking news” dat het definitief is dat Formule 1 naar Zandvoort komt.

[ Voor 35% gewijzigd door Woudloper op 11-05-2019 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Woudloper schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:23:
Bijzonder, RTL Nieuws brengt het al “breaking news” dat het definitief is dat Formule 1 naar Zandvoort komt.

Ik hoorde het net ook, ik zie nog niks op GPupdate ofzo staan, dus mijn 2e check was GoT. Maar hier staat dus ook niks :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Woudloper schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:23:

Jammer, dat gaat echt een tokkiemagneet worden, indien er mensen daadwerkelijk aankomen op plaats van bestemming -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Niet zozeer meer informatie dan er al was, alleen nu een 'breaking' dat het zogezegd officieel is. Ze moeten nog steeds tekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
FabianGTI schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:29:
[...]

Jammer, dat gaat echt een tokkiemagneet worden, indien er mensen daadwerkelijk aankomen op plaats van bestemming -O-
Ja daarom ook lekker met de trein ofzo probleem opgelost, maar nee nederlanders zullen nederlanders niet eens zijn en alsgoed nog met de auto komen om vervolgens teklagen dat ze uren in de file staan :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Dus het is nog steeds niet officieel gebracht. :+
Tis wel allemaal roepen wie het eerste is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het echt onverklaarbaar als Zandvoort het wordt.
Puur vanwege de historie aldaar? Volgens die logica kan je ook Kyalami, Brands Hatch en de Nordschleife ook weer op de kaart zetten.

- De baan is veel te smal voor de wagens van tegenwoordig. Er worden aanpassingen gedaan, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de DTM op Zandvoort, die kunnen elkaar al nauwelijks inhalen. Nu doen ze dat toch onder het mom van "Rubbin is racin", maar goed, met een closed wheel auto gaat dat een stuk makkelijker dan met een F1 auto.

- De toegankelijkheid van CPZ. Tijdens de Gamma Racing Days loopt het op de N205 al vast, wat een soort polonaise vormt tot aan de A9 bij Haarlem. Laat staan als de teamtrucks, FIA officials, verslaggeving, en een paar dagen later de fans naar het circuit komen.

Trein zegt u?
Het treinverkeer van Zandvoort aan Zee naar Haarlem is al overbelast op een mooie zondagmiddag in juli. Hoe wil je dat doen met tienduizenden mensen die allemaal op zondag om 14.00 er willen zijn, want anders mis je de race? Met alle respect naar NS, maar één wisselstoring tussen pakweg Amsterdam en Haarlem en er zijn tienduizenden mensen gedupeerd.

Overnachting zegt u?
Volgens de VVV van Zandvoort zijn er 920.000 overnachtingen per jaar in Zandvoort.
Laten we zeggen dat 2/3 daarvan van april tot september zijn. Dus dat grofweg 600000 man/5 = 120.000 per maand. 120.000/4 = 30.000 per week. Hoeveel extra capaciteit denk je dat de pakweg 40 hotels in Zandvoort (ik kijk op Google) nog hebben om F1 fans te ontvangen? Met z'n allen op de camping staan á la Le Mans? Nee, lijkt mij niet.

- Geluidsdagen.

De afgelopen jaren was er veel te doen over het aantal geluidsdagen dat CPZ tot zijn beschikking heeft. Er zijn 12 dagen waarop een uitzondering mag worden gemaakt volgens de site van CPZ. Wordt dit uitgebreid met 4-5 dagen voor de F1, of betekent dit dat er 2 evenementen gaan worden geschrapt?

Nog meer argumenten nodig?

Edit: Ik begrijp dat er aanpassingen gemaakt kunnen worden, zeker wat betreft overnachtingen en qua plannen voor het vervoer van alles wat nodig is. Echter, we hebben in Nederland al een circuit dat jaarlijks de top van de motorsport ontvangt: Assen. Met toegangswegen die ervoor gebouwd zijn, en ervaring met het organiseren van zulke evenementen. Met alle respect naar de Blancpain GT Series, de F1 is wel andere koek.

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 11-05-2019 20:51 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
devil-strike schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Ja daarom ook lekker met de trein ofzo probleem opgelost, maar nee nederlanders zullen nederlanders niet eens zijn en alsgoed nog met de auto komen om vervolgens teklagen dat ze uren in de file staan :D 8)7
Was het maar zo makkelijk... Zandvoort is het eindpunt van een lijn, wat de capaciteit dus zo'n beetje halveert (als je de mensen massa überhaupt al tijdig weg krijgt op dat stationnetje)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Och, volgens mij is er nog steeds geen bevestiging, maar alleen maar 'nieuwe' geruchten ;)

En met elk nieuwe bericht krijg je nieuwe zuurpruimen :+ de meeste argumenten tegen zijn allang ontkracht of weerlegd, maar dat boeit de gemiddelde zuurpruim niet :P . Ik wacht de officiële afkondiging af, en hoop dat het feest niet verstoord wordt door diegenen die het überhaupt geen reëele verwachtingen hebben :>

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
devil-strike schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Alsof het OV geen problemen gaat geven met zo’n mensenmassa richting zo’n relatief kleine plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
naitsoezn schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:12:
Och, volgens mij is er nog steeds geen bevestiging, maar alleen maar 'nieuwe' geruchten ;)

En met elk nieuwe bericht krijg je nieuwe zuurpruimen :+ de meeste argumenten tegen zijn allang ontkracht of weerlegd, maar dat boeit de gemiddelde zuurpruim niet :P . Ik wacht de officiële afkondiging af, en hoop dat het feest niet verstoord wordt door diegenen die het überhaupt geen reëele verwachtingen hebben :>
Ik heb nog geen tegenargumenten gezien.
Ik wil heus wel een GP op Zandvoort, maar ik zie er wel erg veel haken en ogen aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
alexbl69 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Nou, het is wel duidelijk wat de mening van de coureurs is over Zandvoort ;).

Wat is Vettel trouwens een klein mannetje vergeleken met de rest. Vooral naast Sainz lijkt het net of hij softwarematig wat kleiner is gemaakt.
Ja ik moest meteen aan Steve Rogers denken uit de eerste Captain America film. Vettel is ontzettend smal en klein vergeleken met de collega’s, lijkt wel of ie krimpt 8)7

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Dat zal in de "bid" vast wel getackled zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Klagers hoor je nou eenmaal vaker 8)
Ik ga er vanuit dat er een genoeg onderzoek door deskundigen is gedaan, en dat het straks allemaal wel meevalt. Leuk dat sommige tweakers mee denken, maar die hebben nog nooit een F1 georganiseerd, en weten dus niet waar ze het over hebben. Denk eerder dat de meeste met commentaar assen fanboy's zijn, ik ben er in ieder geval blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:06
Ben wel een beetje klaar met dat geneuzel over wel/niet. Hak die knoop nu eens door!
Ik wordt er dus ook niet warm van als ik op rtl nieuws moet lezen dat het door gaat.
Behalve daar wordt nog nergens anders melding gemaakt. Gewoon weer een zwengel aan de geruchtenmolen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rimave schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:28:
Ben wel een beetje klaar met dat geneuzel over wel/niet. Hak die knoop nu eens door!
Die knoop is allang doorgehakt, maar men maakt het pas bekend wanneer men de kalender voor volgend jaar presenteert, die zou deze maand moeten komen.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2019 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Het leukste aan Zandvoort is imho het weer.
Zo wisselvallig met zeemist, koud, nat, wind, zonnetje en snel veranderende omstandigheden, dat zijn dingen die een race verrassend en spectaculair kunnen maken.

De baan in Barcelona ligt ook niet echt IN Barcelona dus alles van Den Haag tot Utrecht en Amsterdam tot IJmuiden is voor een niet-Nederlander nog gewoon vlakbij voor een hotel.

Historisch gezien is het leuk mocht er een GP naar Nederland komen maar mij doet het weinig, tenzij ik uitgenodigd wordt was ik niet van plan daar in de duinen te gaan kijken.
Mocht Spa sneuvelen dan zou ik dat oprecht jammer vinden, heb daar wel genoten en ondanks de Waalse klei/derrie zijn daar vaak fantastische races, helaas de laatste jaren vaak droge races.

Ben op Spa geweest toen er nog V12 en V10 motoren jankten en dat was echt een onvergetelijke ervaring, qua faciliteiten en bereikbaarheid echter nog beroerder dan het slechtste wat ze op Zandvoort ook maar zouden kunnen verzinnen :)
Zal best goedkomen met een GP op Zandvoort maar een baan als Spa is eigenlijk onvervangbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PalingDrone schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:06:
Ben op Spa geweest toen er nog V12 en V10 motoren jankten en dat was echt een onvergetelijke ervaring, qua faciliteiten en bereikbaarheid echter nog beroerder dan het slechtste wat ze op Zandvoort ook maar zouden kunnen verzinnen :)
Zal best goedkomen met een GP op Zandvoort maar een baan als Spa is eigenlijk onvervangbaar.
Spa zal dan ook niet vervangen worden door een GP op Zandvoort, aangezien Spa in elk geval verlengt is t/m 2021.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2019 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
naitsoezn schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:12:

Het feest gaat verstoord worden op het moment dat er vergunningen worden aangevraagd en de zaak jaren vertraagd gaat worden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Maarten_E schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:48:
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het echt onverklaarbaar als Zandvoort het wordt.
Puur vanwege de historie aldaar? Volgens die logica kan je ook Kyalami, Brands Hatch en de Nordschleife ook weer op de kaart zetten.

- De baan is veel te smal voor de wagens van tegenwoordig. Er worden aanpassingen gedaan, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de DTM op Zandvoort, die kunnen elkaar al nauwelijks inhalen. Nu doen ze dat toch onder het mom van "Rubbin is racin", maar goed, met een closed wheel auto gaat dat een stuk makkelijker dan met een F1 auto.

- De toegankelijkheid van CPZ. Tijdens de Gamma Racing Days loopt het op de N205 al vast, wat een soort polonaise vormt tot aan de A9 bij Haarlem. Laat staan als de teamtrucks, FIA officials, verslaggeving, en een paar dagen later de fans naar het circuit komen.

Trein zegt u?
Het treinverkeer van Zandvoort aan Zee naar Haarlem is al overbelast op een mooie zondagmiddag in juli. Hoe wil je dat doen met tienduizenden mensen die allemaal op zondag om 14.00 er willen zijn, want anders mis je de race? Met alle respect naar NS, maar één wisselstoring tussen pakweg Amsterdam en Haarlem en er zijn tienduizenden mensen gedupeerd.

Overnachting zegt u?
Volgens de VVV van Zandvoort zijn er 920.000 overnachtingen per jaar in Zandvoort.
Laten we zeggen dat 2/3 daarvan van april tot september zijn. Dus dat grofweg 600000 man/5 = 120.000 per maand. 120.000/4 = 30.000 per week. Hoeveel extra capaciteit denk je dat de pakweg 40 hotels in Zandvoort (ik kijk op Google) nog hebben om F1 fans te ontvangen? Met z'n allen op de camping staan á la Le Mans? Nee, lijkt mij niet.

- Geluidsdagen.

De afgelopen jaren was er veel te doen over het aantal geluidsdagen dat CPZ tot zijn beschikking heeft. Er zijn 12 dagen waarop een uitzondering mag worden gemaakt volgens de site van CPZ. Wordt dit uitgebreid met 4-5 dagen voor de F1, of betekent dit dat er 2 evenementen gaan worden geschrapt?

Edit: Ik begrijp dat er aanpassingen gemaakt kunnen worden, zeker wat betreft overnachtingen en qua plannen voor het vervoer van alles wat nodig is. Echter, we hebben in Nederland al een circuit dat jaarlijks de top van de motorsport ontvangt: Assen. Met toegangswegen die ervoor gebouwd zijn, en ervaring met het organiseren van zulke evenementen. Met alle respect naar de Blancpain GT Series, de F1 is wel andere koek.
Geluidsdagen schijnen geen probleem te zijn. De huidige F1 is heel stil (geen geintje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
Formule 1-baas Chase Carey is dinsdag in Nederland om aan te kondigen dat de koningsklasse in 2020 terugkeert naar Zandvoort. De race zou volgend jaar op 3 mei plaats vinden, waarmee het de eerste West-Europese bestemming van het seizoen wordt.

BRON: Radio & motorsport.com

[ Voor 24% gewijzigd door Barfman op 12-05-2019 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:48:
Formule 1-baas Chase Carey is dinsdag in Nederland om aan te kondigen dat de koningsklasse in 2020 terugkeert naar Zandvoort. De race zou volgend jaar op 3 mei plaats vinden, waarmee het de eerste West-Europese bestemming van het seizoen wordt.

Ik geloof het pas als het door hun zelf wereld kundig gemaakt wordt . De rest is slechts geruchten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
FabianGTI schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:49:
[...]

Alsof het OV geen problemen gaat geven met zo’n mensenmassa richting zo’n relatief kleine plaats ;)
Een stuk minder dan als men met de auto gaat, gewoon dubbeldek treinen inzetten, zo kan je genoeg massa verplaatsen vanuit adam/haarlem naar zandvoort, zandvoort heeft ook gewoon 3 in/uitgangen dus ja zal drukker worden als normaal maar echt een probleem nee denk het niet.

Maar goed overal zijn wel opstoppingen bij zulke evenementen, of dit nu assen of zandvoort is belgie of frankrijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door devil-strike op 12-05-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Barfman schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:48:

Wel typisch dat het weer alleen op de nl versie gepost wordt bij m.com

Op de internationale versie staat alleen een stukje over dat Spanje nog bezig is en mogelijk verhuist qua datum.
Spanish Grand Prix chiefs are confident that they can finalise a deal to keep the race on the Formula 1 calendar next year – even if its date changes.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26

rammes

koekebakker 1e klas

verkeerde topic-

[ Voor 76% gewijzigd door rammes op 12-05-2019 14:53 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leekers
Hier gaan we we trappen af net de NS :
NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
NS luidt de noodklok over de treinverbinding naar Zandvoort. De spoorwegen willen volgend jaar een ambitieuze Formule 1-dienstregeling gaan rijden, maar de bovenleiding is ongeschikt om honderdduizenden Max Verstappen-fans te vervoeren.

ProRail: spoor volstrekt ongeschikt
ProRail erkent dat de lijn naar Zandvoort momenteel ‘volstrekt ongeschikt is om 12 treinen per uur van en naar Zandvoort te laten rijden.’ Er is te weinig stroom beschikbaar voor de bovenleiding, stelt woordvoerder Jaap Eikelboom. ,,Het optrekken en afremmen van meer en langere treinen vergt véél stroom. Zes treinen per uur is het maximaal haalbare. Die rijden komende week ook tijdens de Jumbo Racedagen. Een proef met 8 treinen vorig jaar leverde meteen storingen op.’’

https://www.ad.nl/binnenl...mule-1-niet-aan~aaf08af5/

[ Voor 38% gewijzigd door leekers op 13-05-2019 07:12 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Grappig dat de berichtgeving negatief wordt ingezet, als ik namelijk het volgende stuk lees is het positief: “Volgens NS is de investering ook buiten de komst van de Formule 1 nuttig. De spoorwegen willen de dienstregeling naar Zandvoort tijdens het strandseizoen sowieso opvoeren van vier naar zes per uur.

De krant had ook kunnen schrijven: “Groot onderhoud aan spoor voor F1 in Zandvoort”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
Woudloper schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:23:

De krant had ook kunnen schrijven: “Groot onderhoud aan spoor voor F1 in Zandvoort”
Klopt, maar dan is de vraag nog steeds op welk termijn dit gerealiseerd kan worden en van welk budget?

Dit is vooral een 1-tweetje van NS/Pro-Rail dat de organisatie rondom de race de trein niet als een gegeven ziet. En wellicht een eerste signaal om budget binnen te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dat ze extra budget willen kan ik mij voorstellen. Ze kunnen ook andere prioriteiten stellen of innovatiever gaan werken. Vind dat veel overheidsorganen te makkelijk om extra budget vragen waar ze ook andere oplossingen kunnen zoeken.

Verder alleen maar goed dat ze een inventarisatie hebben gedaan op verzoek van NS. Blijft bijzonder dat op dit zomerse traject het onderhoud achterstallig is. Op basis van welke prioriteiten wordt er dan gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het onderhoud is niet achterstallig, het traject is niet voor meer dan 6 treinen per uur geschikt. Om het geschikt te maken heb je een zwaardere voeding en een betere retourstroom nodig.
Zelfde probleem speelde op Meppel-Leeuwarden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten_E schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:48:

Trein zegt u?

Overnachting zegt u?

- Geluidsdagen.

Volgens mij zijn alle voor en tegens al eens de revue gepasseerd. Assen komt steevast als het betere circuit uit de bus. Zowel ov, infrastructuur, circuit, financieel en er ligt een vliegveld dichtbij. Maar Zandvoort heeft de onvoorspelbare factor: Prins Bril, Neerlands grootste huisjesmelker, eigenaar van CPZ. CPZ gaat verlies draaien en je mag drie keer raden wie dat mag gaan ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Ik mis in dit topic nog dat het echt in kannen en kruiken is volgens De Telegraaf:

https://www.telegraaf.nl/...-formule-1-nu-echt-binnen

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 ... 9 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen