Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:14:
[...]
Zandvoort had altijd de Marlborobocht, maar dat heet inmiddels de mastersbocht -O-
Dan maken we er toch de Verstappen bocht van? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-05 09:14
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:17:
[...]

Die wissel is alleen voor het passeerspoor. 1 overweg verder liggen nog 2 wissels waar de trein van spoor kan wisselen.
Verder is een VIRM-6 162m en een VIRM-4 108m. Dus op het ene perron zou je een 6+4 kwijt kunnen en op het andere een 4+4
Dat zijn toch trein samenstellingen van 1100 en 800 zitplaatsen. Als er elke 5 minuten een kan vertrekken/aankomen is dat 11.400 passagiers/uur.

Ok... Als er 100.000 man komen gaat de trein het dus niet redden. Dat worden vooral bussen vanaf schiphol of Amsterdam Centraal/Zuid.
Klopt, dit lukt wel. Maar dan moet de weg wel afgesloten worden voor mensen zonder vergunning of iets degelijks, anders komen de bussen ook in de file. En als je 20.000 mensen per uur met bussen zou vervoeren, heb je ook al snel 400 bussen nodig, dus 1 per 9 seconde. Al genoeg voor een file zonder ander verkeer :+ En als er iets logistiek mis gaat, in het ergste geval een springer of kapotte bovenleiding of iets degelijks, zit je helemaal met de gebakken peren. Zo veel mensen in zo'n dorp krijgen is gewoon niet gemakkelijk :P

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
[...]

Die wissel is alleen voor het passeerspoor. 1 overweg verder liggen nog 2 wissels waar de trein van spoor kan wisselen.
Verder is een VIRM-6 162m en een VIRM-4 108m. Dus op het ene perron zou je een 6+4 kwijt kunnen en op het andere een 4+4
Dat zijn toch trein samenstellingen van 1100 en 800 zitplaatsen. Als er elke 5 minuten een kan vertrekken/aankomen is dat 11.400 passagiers/uur.

Ok... Als er 100.000 man komen gaat de trein het dus niet redden. Dat worden vooral bussen vanaf schiphol of Amsterdam Centraal/Zuid.
En hoeveel staplaatsen? In de praktijk gaat het vooral om stouwcapaciteit :P

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:18
[...]

Elke 5 minuten een trein gaat niet lukken. Het "omdraaien" (want Zandvoort is een terminus) van de trein neemt door procedures al meerdere minuten in beslag. Om nog niet te spreken dat je al die mensen echt niet in 5 minuten de trein in krijgt.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:52
marcop23 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:24:
[...]

Klopt, dit lukt wel. Maar dan moet de weg wel afgesloten worden voor mensen zonder vergunning of iets degelijks, anders komen de bussen ook in de file. En als je 20.000 mensen per uur met bussen zou vervoeren, heb je ook al snel 400 bussen nodig, dus 1 per 9 seconde. Al genoeg voor een file zonder ander verkeer :+ En als er iets logistiek mis gaat, in het ergste geval een springer of kapotte bovenleiding of iets degelijks, zit je helemaal met de gebakken peren. Zo veel mensen in zo'n dorp krijgen is gewoon niet gemakkelijk :P
Ze moeten goed kijken naar het Vuurwerkfestival Scheveningen.
Daar komen ook 100.000 man op een dorpje af zonder treinstation en met smalle wegen.
En 10 jaar geleden was dat nog garantie voor verkeerschaos.

Nu sluiten ze de toegangswegen af zodra de parkeergarages vol zijn. En staat de halve vloot van de HTM klaar zodat er na afloop elke 2 minuten een bus en een tram vertrekt richting het station.
Verder worden de grootste parkeerterreinen van Den Haag gereserveerd voor bezoekers (van tevoren een kaartje kopen) zodat die met de tram verder kunnen (World Forum en Madurodam)

Daar wil je sowieso niet met de auto heen. Want als je wel op tijd bent om te parkeren, dan kom je de eerste 2 uur na afloop de stad niet uit vanwege de drukte...
ThomasG schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:33:
[...]
Elke 5 minuten een trein gaat niet lukken. Het "omdraaien" (want Zandvoort is een terminus) van de trein neemt door procedures al meerdere minuten in beslag. Om nog niet te spreken dat je al die mensen echt niet in 5 minuten de trein in krijgt.
5 minuten totaal. Dus 10 minuten per trein.
En van cabine wisselen in een VIRM duurt net zolang als je nodig hebt om naar de andere kant van de trein te lopen. Je hoeft alleen je kopsein en sluitsein om te wisselen, en de rijschakelaar omzetten.

Het risico is dat als je zo'n stukje spoor zo zwaar gaat belasten dat 1 uitvallende trein betekent dat alles vanaf Haarlem stil staat.

RocketKoen wijzigde deze reactie 10-04-2019 16:40 (21%)

TheS4ndm4n#1919

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-05 09:14
Dat is toch wel anders, dat ligt praktisch binnen Den Haag waardoor heel veel mensen die daar heen gaan waarschijnlijk fietsen. Ook gaan er meerdere tramlijnen naar Scheveningen toe (trams 1, 9 en 11) en zijn er meer wegen dan slechts 1 provinciale weg.
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:34:
[...]

En van cabine wisselen in een VIRM duurt net zolang als je nodig hebt om naar de andere kant van de trein te lopen.
Klopt, maar wel door de stroom uitstappende reizigers heen, die de andere kant op wil. 300 meter 2 km/h lopen is ook al 9 minuten 8)7

• RocketKoen
marcop23 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:53:
Dat is toch wel anders, dat ligt praktisch binnen Den Haag waardoor heel veel mensen die daar heen gaan waarschijnlijk fietsen. Ook gaan er meerdere tramlijnen naar Scheveningen toe (trams 1, 9 en 11) en zijn er meer wegen dan slechts 1 provinciale weg.

[...]

Klopt, maar wel door de stroom uitstappende reizigers heen, die de andere kant op wil. 300 meter 2 km/h lopen is ook al 9 minuten 8)7
Ik stel voor om eerst naar de andere cabine te lopen (door de lege trein). En dan pas de deuren te ontgrendelen :P
Anders wordt het inderdaad crowdsurfen.

TheS4ndm4n#1919

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Gewoon een verse machinst klaar hebben staan bij het einde van de trein. Dan kan je direct weg als iedereen er uit is...... En de machinst die de trein bracht loopt met de stroom mensen mee naar het einde van het andere peron om die over te nemen....

jeanj wijzigde deze reactie 10-04-2019 17:24 (4%)

Everything is better with Bluetooth

• RocketKoen
jeanj schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:23:
Gewoon een verse machinst klaar hebben staan bij het einde van de trein. Dan kan je direct weg als iedereen er uit is...... En de machinst die de trein bracht loopt voor de stroom mensen uit naar het andere peron om die over te nemen....
De sleutel moet ook naar de andere kant van de trein komen :P Anders zou de trein gewoon met 2 machinisten kunnen rijden. Beide cabines bezet.

TheS4ndm4n#1919

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ff 3d printen (https://blog.iusmentis.co...-treinsleutel-3d-printen/) of naar de gamma als je in belgie woont (https://frontpage.fok.nl/...en-met-gamma-sleutel.html) (ik weet het dat is de sleutel van de condecteur)

Ik heb geen idee hoe het werkt maar ik hoop niet dat elke trein zijn eigen sleutels heeft....

Everything is better with Bluetooth

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:08
ThomasG schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:33:
[...]
Om de 5 minuten gaat sowieso niet werken, want tussen Overveen en Zandvoort is het enkelspoor :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• RocketKoen
Chiron schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:32:
[...]

Om de 5 minuten gaat sowieso niet werken, want tussen Overveen en Zandvoort is het enkelspoor :+
Nope. Dat is dubbelspoor tegenwoordig. Kijk maar op de luchtfoto's van google maps.
1 spoortje met vieze bruine ballast. En 1 ernaast met mooie nieuwe ballast.
jeanj schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:32:
Ff 3d printen (https://blog.iusmentis.co...-treinsleutel-3d-printen/) of naar de gamma als je in belgie woont (https://frontpage.fok.nl/...en-met-gamma-sleutel.html) (ik weet het dat is de sleutel van de condecteur)

Ik heb geen idee hoe het werkt maar ik hoop niet dat elke trein zijn eigen sleutels heeft....
Die sleutel bijmaken kan inderdaad. Het mag alleen niet. De bedoeling is dat de trein zonder die sleutel niet onder spanning gezet kan worden. Als je de sleutel bij hebt en de trein staat uit, weet je dus dat het veilig is om aan de hoogspanning te werken. Als er meer dan 1 sleutel is kan dat leiden tot gefrituurde onderhoudsmonteurs.

RocketKoen wijzigde deze reactie 10-04-2019 17:44 (25%)

TheS4ndm4n#1919

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Om de 5 minuten een trein kan wel, heb dat vorig jaar een keer berekend (seintechnisch en keertechnisch) .

Maar goed de vraag ligt bij ons (ProRail) of het mogelijk is om de capaciteit voor dergelijke evenementen flink op te schroeven.
Heb het er laatst met een collega van capaciteit over gehad en hij zei dat de IC verbindingen naar Haarlem de bottleneck zijn om 12 sprinters te laten pendelen.
Daarnaast moet er een reserve OS (Onderstation) gepland worden tijdens die week met een redundante voeding vanuit een andere energie centrale (gelukkig bestaan die al).

Uitbreiding van de transfer mogelijkheden zijn er ook (dubbelzijdig uitstappen bv).

ArcticWolf wijzigde deze reactie 10-04-2019 17:51 (11%)

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Robertdj
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:48:
Om de 5 minuten een trein kan wel, heb dat vorig jaar een keer berekend (seintechnisch en keertechnisch) .

Maar goed de vraag ligt bij ons (ProRail) of het mogelijk is om de capaciteit voor dergelijke evenementen flink op te schroeven.
Heb het er laatst met een collega van capaciteit over gehad en hij zei dat de IC verbindingen naar Haarlem de bottleneck zijn om 12 sprinters te laten pendelen.
Daarnaast moet er een reserve OS (Onderstation) gepland worden tijdens die week met een redundante voeding vanuit een andere energie centrale (gelukkig bestaan die al).

Uitbreiding van de transfer mogelijkheden zijn er ook (dubbelzijdig uitstappen bv).
Tijdelijk perron aan de noordkant dan?
En alleen voor uitstappen lijkt me? Instappen lijkt me enkelzijdig al chaotisch genoeg.

• Chiron
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:43:
[...]

Nope. Dat is dubbelspoor tegenwoordig. Kijk maar op de luchtfoto's van google maps.
Ah, wow! Dat werd dan eindelijk ook eens tijd! Zal niet zo heel erg lang geleden zijn dat ze dat gefixed hebben...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• RocketKoen
ArcticWolf schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:48:
Kan de trein dat ook?
Ik heb de nieuwste treinen nog niet gezien, maar bij de rest is het ontgrendelen van de deuren een keuze schakelaar links-gesloten-rechts.
Beide kanten kan zover ik weet alleen in de schoonmaakstand.

Verder denk ik dat instappen het drukste wordt. De meeste mensen willen niet riskeren dat ze de start missen, dus die komen al ruim van tevoren. Je kan de toestroom dus over een paar uur verdelen.
Maar na afloop heb je kans dat iedereen tegelijk naar huis probeert te komen.

TheS4ndm4n#1919

• Chiron
Hmn ik lees op twitter dat mogelijk de GP van Spanje komt te vervallen en Zandvoort daarvoor in de plaats zou komen :o

https://twitter.com/Patri.../1115752853354831872?s=19

Chiron wijzigde deze reactie 10-04-2019 18:52 (22%)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:15
Chiron schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:47:
Hmn ik lees op twitter dat mogelijk de GP van Spanje komt te vervallen en Zandvoort daarvoor in de plaats zou komen :o
Jammer voor max z'n punten. :+

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 02:46
Chiron schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:47:

https://twitter.com/Patri.../1115752853354831872?s=19
Treintje rijden inwisselen voor treintje rijden, ach waarom ook niet :')

Mijn YouTube

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:21

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:23:
[...]

Kan de trein dat ook?
Ik heb de nieuwste treinen nog niet gezien, maar bij de rest is het ontgrendelen van de deuren een keuze schakelaar links-gesloten-rechts.

Verder denk ik dat instappen het drukste wordt. De meeste mensen willen niet riskeren dat ze de start missen, dus die komen al ruim van tevoren. Je kan de toestroom dus over een paar uur verdelen.
Bovendien zitten de F2 etc ervoor ter vermaeck. Maar na afloop zal het idd het drukste zijn.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

kevz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:53:
[...]

Treintje rijden inwisselen voor treintje rijden, ach waarom ook niet :')
Zandvoort is waarschijnlijk zwaar RBR biased hoor en Spanje is dat veel minder.
Niet klagen dus. :> :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ThomasG
DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:15:
[...]

Zandvoort is waarschijnlijk zwaar RBR biased hoor en Spanje is dat veel minder.
Niet klagen dus. :> :P
Dat ligt er maar niet aan. RBR had altijd een short-wheelbase en high-rake (= sneller in langzame bochten) omdat ze een relatief langzame motor hadden. Als de Honda motor zo goed is als de geruchten zal RBR de volgende seizoenen met een langere wheelbase en lagere rank gaan rijden, want dan benut je de motor beter op de rechte stukken en snelle bochten. En dan is Zandvoort niet meer zo heel goed voor RBR.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op woensdag 10 april 2019 @19:33:
[...]
Dat ligt er maar niet aan. RBR had altijd een short-wheelbase en high-rake (= sneller in langzame bochten) omdat ze een relatief langzame motor hadden. Als de Honda motor zo goed is als de geruchten zal RBR de volgende seizoenen met een langere wheelbase en lagere rank gaan rijden, want dan benut je de motor beter op de rechte stukken en snelle bochten. En dan is Zandvoort niet meer zo heel goed voor RBR.
Uh, moet ik er echt op gaan wijzen dat vrijwel elk team tegenwoordig high rake draait? Of wat dacht je van het feit dat luchtweerstand veel minder belangrijk is voor F1 auto's dan neerwaartse druk? Al die F1 auto's hebben een luchtweerstandscoëfficiënt waar menig straatauto van zou schrikken. Toch zijn ze net even wat sneller. :P

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat RBR voor een lagere rake angle zal gaan kiezen, noch voor een langere auto zal gaan, noch dat een van beiden relevant is voor Zandvoort of dat RBR neerwaartse druk gaat opofferen omdat ze nu een krachtigere PU hebben. Ze zullen eerder voor nog meer neerwaartse druk gaan. Er was een aantal seizoenen maar een team dat alles op de PU inzette terwijl de rest zocht naar meer en meer neerwaartse druk. Dat was Williams, een groot succes is het nu het PU voordeel is verdwenen. :+

De baan in Zandvoort is een grote serie aan bochten waar neerwaartse druk alles is. Het ziet er echt uit als Monaco in de duinen. Het hele idee tegen high rake is dat het voor zoveel luchtweerstand zou zorgen dat je niet vooruit komt. Dat is gewoon klinkklare onzin. Meer kan ik er echt niet van maken. Al was het maar omdat de achterwielophanging van dergelijke auto's bewust is ontworpen om de auto te laten zakken op rechte stukken zodat er minder luchtweerstand is. Nota bene experimenteerde Mercedes zelfs met een high rake en getrimde achtervleugel setup voor hun W10 de afgelopen week in Bahrein. Dat is dan het laatste team dat nog geen high rake reed. ;)

Maar genoeg offtopic nu. Ik zie alleen echt niet de reden waarom er nu weer panisch gereageerd moet worden. Laat Newey lekker doen wat Newey doet. ;)

• YakuzA

YakuzA

ThomasG schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:33:
[...]
Je kan beter eens uitzoeken hoeveel rake de RB midden op het rechte stuk heeft. Ik kan je alvast verklappen dat het significant minder is dan in de bochten ;)
Ze hebben geen enkele winst te halen door de rake minder te maken.

PSN

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Chiron schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:03:
[...]

Ah, wow! Dat werd dan eindelijk ook eens tijd! Zal niet zo heel erg lang geleden zijn dat ze dat gefixed hebben...
Ik woon al 30 jaar op randje Overveen/Haarlem en heb heel vaak de trein naar zandvoort gepakt. Het spoor is altijd dubbel geweest.

Sterker nog, hoe oud ben je? Want het blijkt dus al dubbelspoor te zijn sinds 3 juni 1946 :o
[...]

Het spoor richting Overveen is op maps vernieuwd. Dat spoor is niet nieuw neergelegd :p

Het is echt al een halve eeuw dubbelspoor daar..

Glashelder wijzigde deze reactie 10-04-2019 20:57 (31%)

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Chiron
Glashelder schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:52:
[...]

Ik woon al 30 jaar op randje Overveen/Haarlem en heb heel vaak de trein naar zandvoort gepakt. Het spoor is altijd dubbel geweest.

Sterker nog, hoe oud ben je? Want het blijkt dus al dubbelspoor te zijn sinds 3 juni 1946 :o

[...]

Het spoor richting Overveen is op maps vernieuwd. Dat spoor is niet nieuw neergelegd :p

Het is echt al een halve eeuw dubbelspoor daar..
Hmm. Ik had toch echt in mn hoofd dat het altijd enkel is geweest. Dan ben ik in de war met het spoor naar Den Helder denk ik, my bad :+

Anyhoo, een andere oplossing zou zijn de treinen te vervangen door een lightrail metro achtig ding die vaker kan rijden tussen Haarlem en Zandvoort. Maar dat zie ik op hele korte termijn ook niet gebeuren...

• leekers
  • Laatst online: 08:28
[...]

Leuk bedacht allemaal maar prorail heeft om 10 treinen in een uur te laten rijden op een spoor al tot 2025 nodig en als ze op dit moment een rail ergens neer gaan leggen kost dit jaren van planning ,

Even een nieuw perron aan leggen al dan niet tijdelijk gaat niet zonder een planning en dat duurt nu eenmaal jaren bij prorail .
Als je het sneller wilt leg je even een rails ernaast in het zand (zandvoort heet het immers) en loop je de kans dat het wegzakt of de trein eraf valt en dat zie ik nu dus ff niet gebeuren ,

Die ene meneer die nu de open brief naar Zandvoort heeft gestuurd is wel die ene meneer die al eens eerder wat georganiseerd heeft en weet hoe het werkt !
Ik ben geen advocaat maar ik heb ergens in mijn achterhoofd nog zitten dat iemand met procedures bij de provincie en raad van staten als eens eerder jaren geleden een uitbreiding heeft tegen gehouden .

Verder wordt er gesproken over een termijn van 5 jaar die gezien investeringen , infrastructuur en voorzieningen op en rondt het circuit die nodig zijn natuurlijk niet in verhouding zijn tot hetgeen wat er binnen gaat komen !

De vraag is wie gaat het bedrag betalen wat er te kort is elk jaar of denken er mensen misschien dat de burgers in nederland dat ophoesten terwijl er uit de laatste verkiezingen toch duidelijk is gebleken dat er in nederland zelfs voor het klimaat geen enkel draagvlak is om daar geld voor te gaan betalen laat staan voor een F1 wedstrijd .

Ik denk dat het totaal niet van dit moment is om een dergelijk evenement te organiseren en zeker al niet op een circuit als zandvoort wat er totaal niet klaar voor is !

Nogmaals ik vindt ook niet dat er op Assen gereden moet worden maar dat wij in nederland zo verstandig moeten zijn om te zeggen voor een periode van 5 jaar is het gewoon te duur en de hype m verstappen is kan dan ook weleens over zijn dus de inversteringen zijn gewoon niet haalbaar .

• RocketKoen
leekers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 05:14:
[...]

Leuk bedacht allemaal maar prorail heeft om 10 treinen in een uur te laten rijden op een spoor al tot 2025 nodig en als ze op dit moment een rail ergens neer gaan leggen kost dit jaren van planning ,
als je de rest van de discussie leest zie je dat prorail al heeft bekeken of het mogelijk is.
En 12 treinen per uur rijden tussen Haarlem en Zandvoort is heel wat anders dan de lijn Amsterdam - Eindhoven die je als voorbeeld noemt. Die laatste heeft namelijk oa het drukste station van Nederland op de route ligging. En er rijden ook nog sprinters op dezelfde lijn.
Verder wordt de dienstregeling wel vaker aangepast voor grote evenementen. Met koningsdag worden er bijvoorbeeld ook overal kortere treinen ingezet zodat er op Amsterdam langere treinen + extra treinen rijden.
Het materieel is waarschijnlijk nog de grootste uitdaging. De ns heeft niet zomaar een dozijn extra treinen staan. (then again, Haarlem heeft wel een grote werkplaats).

TheS4ndm4n#1919

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik snap dat men graag een GP in Nederland wil om maximaal te profiteren van de Verstappen hype, al vraag ik me af of die zijn hoogtepunt niet al gehad heeft (de hype bedoel ik dan, maar stiekem ergens ook Max zelf).

Als fan van de sport, ik heb sinds 1989 geen race gemist op tv en heb er enkele live bijgewoond zal ik in ieder geval nooit naar Zandvoort gaan voor een F1 race.

De logistieke hel, wat ze ook doen het zal een drama blijven, alleen al is genoeg om mij daar weg te houden. Maar ook het circuit zelf is totaal niet geschikt voor leuke F1 races naar mijn idee. Ik heb er zelf ook een tiental rondjes op mogen rijden en het gaat waarschijnlijk een mooie Catalunya-esque optocht worden daar.

Als laatste punt zit ik niet graag tussen duizenden gelegenheidsfans die net zoveel verstand hebben van de sport als de opgetrommelde bn'ers op de bank bij Ziggo tijdens een race.

Maar van mij mag ie er wel komen, ik gun de organisatie daar het wel die er hard aan werken, de echte Max Verstappen fans die niet naar races verder weg kunnen en ook Max zelf om een echte thuis race te hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06:43
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2019 @ 05:45:
Ik snap dat men graag een GP in Nederland wil om maximaal te profiteren van de Verstappen hype, al vraag ik me af of die zijn hoogtepunt niet al gehad heeft (de hype bedoel ik dan, maar stiekem ergens ook Max zelf).

Als fan van de sport, ik heb sinds 1989 geen race gemist op tv en heb er enkele live bijgewoond zal ik in ieder geval nooit naar Zandvoort gaan voor een F1 race.

De logistieke hel, wat ze ook doen het zal een drama blijven, alleen al is genoeg om mij daar weg te houden. Maar ook het circuit zelf is totaal niet geschikt voor leuke F1 races naar mijn idee. Ik heb er zelf ook een tiental rondjes op mogen rijden en het gaat waarschijnlijk een mooie Catalunya-esque optocht worden daar.

Als laatste punt zit ik niet graag tussen duizenden gelegenheidsfans die net zoveel verstand hebben van de sport als de opgetrommelde bn'ers op de bank bij Ziggo tijdens een race.
Ook een hele vriendelijke en fijne goedemorgen! :(:)

PSN: iRoyalFlushh

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Maurice079 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 06:43:
[...]

Ook een hele vriendelijke en fijne goedemorgen! :(:)
Begrijp me niet verkeerd. Zoals ik zeg gun ik het iedereen van harte en hoop ik voor iedereen die er naar uitkijkt dat het lukt en het een succes wordt.

Persoonlijk zie ik wat teveel beren op de weg, maar zo ben ik nou eenmaal.

In Hockenheim heb ik nooit echt file gehad, buiten de laatste km voor de parkeerplaats maar zelfs dat verliep vlot bij aankomen en vertrekken. Voordeel daar is dat je snel op de snelweg zit en er grote parkeervelden zijn.

Vorig jaar in Austin was het qua aankomt op zich ook wel ok. Een kwartiertje tot een half uur filerijden voor je geparkeerd staat is denk ik ook niet te voorkomen.

Uit was daar echter ook een drama vanwege de concerten achteraf, waar mensen apart voor kwamen, en het feit dat er meerdere wegen in waren maar uit was het beperkt.

Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan oplossen in Zandvoort. Maar kudos als het ze lukt, ik had nooit gedacht dat er ooit weer een GP in Nederland zou komen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Robertdj schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:59:
[...]

Tijdelijk perron aan de noordkant dan?
En alleen voor uitstappen lijkt me? Instappen lijkt me enkelzijdig al chaotisch genoeg.
Yes, maar er moet een keer berekend worden hoe snel er in en uitgestapt kan worden. Voor IC's wordt planmatig 3 minuten gerekend (voor in/uitstappen) en sprinters 2 minuten terwijl de praktijk meestal 45~60 sec is bij sprinters echter hebben we het nu over ca. 2500 mensen per trein (SLT16 - 270meter lang).
En het is dus ook afhankelijk van de transfer mogelijkheden op Zandvoort, ik verwacht wel dat er tijdelijk extra in en uitgangen aangelegd moeten worden; uitgang aan de oostzijde bv of trappen over het spoor heen.
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:23:
[...]

Kan de trein dat ook?

Geen idee, dat mag NS zeggen :9 Zal het binnenkort eens vragen.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 11-04-2019 08:03 (9%)

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Tegenwoordig? Al meer dan een eeuw.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
Maar we klagen hier over onze infrastructuur.
Maar als men naar Paul Ricard gaat en daar bijna een hele nacht in de file staat wordt vergeten?

Daar hoor je de mensen op dat moment over maar ze gaan toch.
En wat wordt gedacht van de optocht die ieder jaar naar België vertrekt en daar in de file staat.

Om dan druk te maken over de infrastructuur?

PSN: McMillan0984

• alexbl69
  • Nu online
leekers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 05:14:
[...]

Even een nieuw perron aan leggen al dan niet tijdelijk gaat niet zonder een planning en dat duurt nu eenmaal jaren bij prorail .
Als je het sneller wilt leg je even een rails ernaast in het zand (zandvoort heet het immers) en loop je de kans dat het wegzakt of de trein eraf valt en dat zie ik nu dus ff niet gebeuren ,

Die ene meneer die nu de open brief naar Zandvoort heeft gestuurd is wel die ene meneer die al eens eerder wat georganiseerd heeft en weet hoe het werkt !
Ik ben geen advocaat maar ik heb ergens in mijn achterhoofd nog zitten dat iemand met procedures bij de provincie en raad van staten als eens eerder jaren geleden een uitbreiding heeft tegen gehouden .

Verder wordt er gesproken over een termijn van 5 jaar die gezien investeringen , infrastructuur en voorzieningen op en rondt het circuit die nodig zijn natuurlijk niet in verhouding zijn tot hetgeen wat er binnen gaat komen !

De vraag is wie gaat het bedrag betalen wat er te kort is elk jaar of denken er mensen misschien dat de burgers in nederland dat ophoesten terwijl er uit de laatste verkiezingen toch duidelijk is gebleken dat er in nederland zelfs voor het klimaat geen enkel draagvlak is om daar geld voor te gaan betalen laat staan voor een F1 wedstrijd .

Ik denk dat het totaal niet van dit moment is om een dergelijk evenement te organiseren en zeker al niet op een circuit als zandvoort wat er totaal niet klaar voor is !

Nogmaals ik vindt ook niet dat er op Assen gereden moet worden maar dat wij in nederland zo verstandig moeten zijn om te zeggen voor een periode van 5 jaar is het gewoon te duur en de hype m verstappen is kan dan ook weleens over zijn dus de inversteringen zijn gewoon niet haalbaar .
Ben het hier volledig mee eens.

Hoe mooi ik de autosport persoonlijk ook vind, Nederland is geen autosportland.

Aan de andere kant, als de circuits (Zandvoort of Assen) zelf bereid zijn bakken met geld hier in te stoppen of het bedrijfsleven zo gek krijgen om dit geintje te financieren moeten ze hun best maar doen.

Mijn grote gruwel is dat de gemeenschap op het eind van de rit voor de bulk van de kosten op mag draaien, waarmee onze Prins voor nop weer een hele klap rijker wordt.

Mede daardoor heb ik een voorkeur voor Assen, omdat je er bijna vergif op in kunt nemen dat er bij een keuze voor Zandvoort 'ineens' allerhande kostbare infrastructurele aanpassingen nodig zijn. Aanpassingen die Circuit Park Zandvoort niet gaat betalen.
Clavat schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:19:
Maar we klagen hier over onze infrastructuur.
Maar als men naar Paul Ricard gaat en daar bijna een hele nacht in de file staat wordt vergeten?

Daar hoor je de mensen op dat moment over maar ze gaan toch.
En wat wordt gedacht van de optocht die ieder jaar naar België vertrekt en daar in de file staat.

Om dan druk te maken over de infrastructuur?
Verschil is dat je in zowel Spa als Paul Ricard een verkeersopstopping in the middle of nowhere hebt, terwijl het bij Zandvoort in de toch al overvolle Randstad is.

alexbl69 wijzigde deze reactie 11-04-2019 08:48 (10%)

iRacing Profiel

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
alexbl69 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:45:
[...]

Ben het hier volledig mee eens.

Hoe mooi ik de autosport persoonlijk ook vind, Nederland is geen autosportland.

Aan de andere kant, als de circuits (Zandvoort of Assen) zelf bereid zijn bakken met geld hier in te stoppen of het bedrijfsleven zo gek krijgen om dit geintje te financieren moeten ze hun best maar doen.

Mijn grote gruwel is dat de gemeenschap op het eind van de rit voor de bulk van de kosten op mag draaien, waarmee onze Prins voor nop weer een hele klap rijker wordt.

Mede daardoor heb ik een voorkeur voor Assen, omdat je er bijna vergif op in kunt nemen dat er bij een keuze voor Zandvoort 'ineens' allerhande kostbare infrastructurele aanpassingen nodig zijn. Aanpassingen die Circuit Park Zandvoort niet gaat betalen.

[...]

Verschil is dat je in zowel Spa als Paul Ricard een verkeersopstopping in the middle of nowhere hebt, terwijl het bij Zandvoort in de toch al overvolle Randstad is.
En wat vind je van zoiets dan:
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft 2,5 miljoen euro toegezegd voor de start van de Vuelta a España in Utrecht en Noord-Brabant volgend jaar. Deze toegezegde subsidie van het rijk werd gemeld door het AD.

Het totale budget van het organiserend comité bedraagt zo’n veertien miljoen euro, waarvan de grootste bijdrage wordt binnengebracht vanuit de betrokken provincies en steden.
En ga er maar van uit dat dit geld(10 miljoen?) niet naar infrastructuur verbetering gaat...

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Player1S

Formerly known as L1nt

Phusebox schreef op donderdag 11 april 2019 @ 05:45:
Al zou die hype nu even bekoeld zijn. Als Max later dit jaar of in de komende 2-3 jaar alsnog om het kampioenschap strijd dan laait die hype weer helemaal op en word het nog wel 100x erger dan nu.

Player1S: Mixer

• alexbl69
  • Nu online
Devian schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:54:
[...]

En wat vind je van zoiets dan:

[...]

En ga er maar van uit dat dit geld(10 miljoen?) niet naar infrastructuur verbetering gaat...
Vind dit een beetje een whataboutism, maar ook hier ben ik het helemaal niet mee eens. Net zoals ik het er niet mee eens ben dat mijn favoriete voetbalclub met gemeenschapsgeld overeind werd en wordt gehouden.

iRacing Profiel

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:25
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2019 @ 06:58:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Zoals ik zeg gun ik het iedereen van harte en hoop ik voor iedereen die er naar uitkijkt dat het lukt en het een succes wordt.
Jij bent hier de resident zwartkijker ;) . No offence :+

Iedereen heeft het over 100.000 man die we moeten transporteren van Haarlem naar Zandvoort en terug maar die 100.000 man moet natuurlijk eerst nog even naar Haarlem toe. Dat is op zich ook al een uitdaging :X .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Devian
  • Nu online
alexbl69 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:02:
[...]

Vind dit een beetje een whataboutism, maar ook hier ben ik het helemaal niet mee eens. Net zoals ik het er niet mee eens ben dat mijn favoriete voetbalclub met gemeenschapsgeld overeind werd en wordt gehouden.
Klaarblijkelijk is het dus normaal dat sport in Nederland subsidie ontvangt. Of dat dus wielrennen, voetbal...of dus ook F1 is/zou moeten.

Ik vind het dus moeilijk te verkroppen dat al die andere sporten (die mij niet boeien) wel subsidie krijgen, maar de F1 moeilijk over gedaan word.

• asing
  • Registratie: oktober 2001
Devian schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:25:
[...]

Klaarblijkelijk is het dus normaal dat sport in Nederland subsidie ontvangt. Of dat dus wielrennen, voetbal...of dus ook F1 is/zou moeten.

Ik vind het dus moeilijk te verkroppen dat al die andere sporten (die mij niet boeien) wel subsidie krijgen, maar de F1 moeilijk over gedaan word.
F1 is (oa vanwege de carbon footprint) natuurlijk niet zo salonfähig als bijvoorbeeld wielrennen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:15
Devian schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:25:
[...]

We hebben het over een circus met een miljardenomzet, dat een speelbal is van andere bedrijven met een miljardenomzet, die evenementen organiseert waar je grof geld voor moet betalen om er bij te mogen zijn. Waarom moet daar precies publiek geld naartoe? :P

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02:26
P.K. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:48:
[...]
We hebben het over een circus met een miljardenomzet, dat een speelbal is van andere bedrijven met een miljardenomzet, die evenementen organiseert waar je grof geld voor moet betalen om er bij te mogen zijn. Waarom moet daar precies publiek geld naartoe? :P
En hoe is dat anders dan voetbal?

Dat er subsidies zijn om 6 jarige jochies te laten voetballen ben ik helemaal voor. Dat er met gemeenschapsgeld een politieleger op de been moet worden gebracht elk weekend als de profs spelen echter niet.
Datzelfde geldt wat mij betreft voor de F1. Ik hoop dan ook dat ze laten zien dat het met een minimale financiele bijdrage van de gemeente gewoon gaat lukken.
En dat de fans zich ook van hun beste kant laten zien en dat je geen stad hoeft te slopen na afloop van een groot evenement.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

P.K. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:48:
En voetbal niet? Van mij hoeft er geen gemeenschapsgeld naar de F1 maar ook zeker niet naar het voetbal. Een club die 14 miljoen of zo krijgt om te overleven? Waar de bank hun schulden van kwijtscheld? Transfers die miljoenen en miljoenen kosten. Ik vind het te zot voor woorden. Als dat acceptabel is, vind ik het niet meer dan normaal dat de F1 ook geld krijgt. Zeker als een deel daarvan uiteindelijk ook gebruikt wordt voor verbeteringen waar iedereen wat aan heeft (bereikbaarheid bv) en/of waardoor andere evenementen op Zandvoort ook beter georganiseerd kunnen worden.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Robertdj
  • Niet online
asing schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:28:
[...]

F1 is (oa vanwege de carbon footprint) natuurlijk niet zo salonfähig als bijvoorbeeld wielrennen.
https://www.autosport.com...carbon-neutral-since-1997

Nu valt er heel wat op te merken over de doeltreffendheid van CO2 compensatie, maar blijkbaar zijn ze er wel al een tijdje mee bezig. Vind het overigens gek dat ze dit niet van de daken schreeuwen, gezien het gedoe over "zuinige" racemotoren.

Ondertussen rijdt er in de Tour een stinkende reclamekaravaan voor de renners uit, helemaal salonfähig zou ik ze daarom niet noemen.

Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat F1 milieuvriendelijker is dan wielrennen, alleen dat het iets genuanceerder ligt.

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:15
sanderb schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:06:
[...]

En hoe is dat anders dan voetbal?

Dat er subsidies zijn om 6 jarige jochies te laten voetballen ben ik helemaal voor. Dat er met gemeenschapsgeld een politieleger op de been moet worden gebracht elk weekend als de profs spelen echter niet.
Datzelfde geldt wat mij betreft voor de F1. Ik hoop dan ook dat ze laten zien dat het met een minimale financiele bijdrage van de gemeente gewoon gaat lukken.
En dat de fans zich ook van hun beste kant laten zien en dat je geen stad hoeft te slopen na afloop van een groot evenement.
Crazy D schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:22:
[...]

En voetbal niet? Van mij hoeft er geen gemeenschapsgeld naar de F1 maar ook zeker niet naar het voetbal. Een club die 14 miljoen of zo krijgt om te overleven? Waar de bank hun schulden van kwijtscheld? Transfers die miljoenen en miljoenen kosten. Ik vind het te zot voor woorden. Als dat acceptabel is, vind ik het niet meer dan normaal dat de F1 ook geld krijgt. Zeker als een deel daarvan uiteindelijk ook gebruikt wordt voor verbeteringen waar iedereen wat aan heeft (bereikbaarheid bv) en/of waardoor andere evenementen op Zandvoort ook beter georganiseerd kunnen worden.
Leuke what-about, maar waar zeg ik dat het goed is dat er gemeenschapsgeld naar voetbal gaat? ;)

Prima als een evenement als dit een katalysator blijkt om de infrastructuur richting Zandvoort van een broodnodige update te voorzien (al vraag ik me ernstig af hoe je dat wil doen) en/of dat de overheid een faciliterende rol speelt. Maar er hoeft echt geen gemeenschapsgeld richting de FOM of CPZ te vloeien.

Zeker niet als er een alternatief in Assen beschikbaar is dat z'n eigen broek kan ophouden.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

CH4OS schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:48:
[...]
Jij doet net alsof er niets gaat gebeuren ten behoeve van de bereikbaarheid en dat is gewoon niet waar/onzin.
Ik doe niet alsof er niets gedaan zal worden, maar ik vraag me af wat men wil doen. Het zou gaan om 4M verspreid over 4 jaar, wat ga je met 1M/jaar doen aan infrastructuur? Zoals al meer geopperd, een rotonde aanleggen kost somehow al ~400k. En ruimte? Gaan ze huizen slopen om meer wegen of spoor aan te leggen?

Leuk dat ze plannen maken, maar waar dan?

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat iedereen zich veel te druk maakt om de infrastructuur. Als je je daar op instelt als bezoeker valt het allemaal best wel mee. De Jumbo Racedagen op Zandvoort trekt ook altijd heel veel bezoekers en dat gaat ook prima. Bovendien zijn er circuits waar omstandigheden nog veel slechter zijn dan in Zandvoort.

"When you grow up your heart dies"

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Destruction schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
Ik doe niet alsof er niets gedaan zal worden, maar ik vraag me af wat men wil doen. Het zou gaan om 4M verspreid over 4 jaar, wat ga je met 1M/jaar doen aan infrastructuur? Zoals al meer geopperd, een rotonde aanleggen kost somehow al ~400k. En ruimte? Gaan ze huizen slopen om meer wegen of spoor aan te leggen?

Leuk dat ze plannen maken, maar waar dan?
Dan gaat men waarschijnlijk voor opties zoals ik al geschetst heb in een eerdere post in dit topic. :)
sjaool schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:51:
Ik denk dat iedereen zich veel te druk maakt om de infrastructuur. Als je je daar op instelt als bezoeker valt het allemaal best wel mee. De Jumbo Racedagen op Zandvoort trekt ook altijd heel veel bezoekers en dat gaat ook prima. Bovendien zijn er circuits waar omstandigheden nog veel slechter zijn dan in Zandvoort.
Dit dus. Al trekt een F1 race natuurlijk meer publiek dan de Jumbo Racedagen, maar ik snap je punt (heb het in 2017 gezien en het valt op zich best mee).

CH4OS wijzigde deze reactie 11-04-2019 11:59 (33%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Chiron
Op een gemiddelde zomerdag met een graadje of 28 in de zomervakantie ligt er een veelvoud aan mensen op het strand dan dat er op het circuit passen...

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Formerly known as L1nt

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02:26
P.K. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:05:
[...]
Leuke what-about, maar waar zeg ik dat het goed is dat er gemeenschapsgeld naar voetbal gaat? ;)
Nergens. Maar je brengt wel als argument dat een "circus met miljardenomzet" geen publiek geld zou moeten ontvangen.
Het argument : Er gaat zat commercieel geld in om, is echter blijkbaar voor de overheid geen geldig argument of af te zien van overheidssteun. Voetbal is immers ook een milardenindustrie
Zowel Crazy D als ik zeggen ook allebei dat we niet vinden dat er gemeenschapsgeld naar de F1 zou moeten gaan. (net zo min als dat naar voetbal zou moeten gaan)
Wat mij betreft breng je zelfs de kosten van een politiemacht in rekening bij de organisator. (niet haalbaar I know..maar toch)

Nogmaals: Ik hoop dat de F1 in NL juist gaat laten zien dat:
1. Een groot evenement als dit zijn eigen broek kan ophouden met behulp van sponsors
2. Het zelfs de lokale overheid kan ondersteunen door mee te betalen aan voorzieningen die ook voor een ander doel te gebruiken zijn. (nuttige infrastructuur..strand)
3. Sport en supporters ook samen kunnen gaan zonder geweld. Naar elkaar of naar gemeenschapseigendom.

De volgende keer dat iemand met argumenten komt waarom betaald voetbal in NL de overheid geld mag kosten, hoop ik dat juist een what-aboutisme gebruikt wordt.. What about F1? Als het daar kan, waarom dan niet bij voetbal?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• alexbl69
  • Nu online
Had je iets anders van hem verwacht dan ;)?

iRacing Profiel

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06:08

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

'You're the best crowd in the world! - Lewis Hamilton on every racing track.' 8)7
Die gast vind alles geweldig, het beste, etc.. als het hem maar zieltjes oplevert.

Weddings are basically funerals with cake.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Formerly known as L1nt

alexbl69 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:10:
[...]

Had je iets anders van hem verwacht dan ;)?
Robinvdh5 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:13:
[...]

'You're the best crowd in the world! - Lewis Hamilton on every racing track.' 8)7
Die gast vind alles geweldig, het beste, etc.. als het hem maar zieltjes oplevert.
8)7 Ja, dat had ik zelf er al bijna bij gezet maar leek me overbodig :+

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:30
[...]
En hoeveel artiesten roepen dat als ze ergens optreden? En hoeveel artiesten weten vervolgens in welk land ze zijn? Sommigen zijn zo stoned of dronken dat ze dát niet eens weten...
Het is een beetje kritiek om de kritiek. Als ie zegt dat ie het geweldig vind dat ie gewonnen heeft, is ie weer arrogant en denkt alleen aan zichzelf. Beetje slappe kritiek.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou het helpen als ik zou zeggen dat ik het 'heel erg tof' zou vinden dat die race er komt? :+ ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 11-04-2019 14:12 (3%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06:08

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

mphilipp schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:50:
[...]

En hoeveel artiesten roepen dat als ze ergens optreden? En hoeveel artiesten weten vervolgens in welk land ze zijn? Sommigen zijn zo stoned of dronken dat ze dát niet eens weten...
Het is een beetje kritiek om de kritiek. Als ie zegt dat ie het geweldig vind dat ie gewonnen heeft, is ie weer arrogant en denkt alleen aan zichzelf. Beetje slappe kritiek.
Je bent dan als 'artiest/coureur' streep weg wat niet van toepassing is wat mij betreft gewoon niet meer serieus te nemen als je dit blijft roepen. Allemaal bullshit, zeg gewoon niets of ben eerlijk. Het krijgt een beetje het 'put you're f*cking hands up' festival gehalte :r

Weddings are basically funerals with cake.

• ThomasG
mphilipp schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:50:
[...]

Hamilton zal het ongetwijfeld goed bedoelen, het komt alleen een beetje nep over door de manier hoe hij het zegt. Alle emotie verwijnt van zijn gezicht als hij andere een compliment geeft.

• Chiron
In het geval van Zandvoort zal Lewis het echt wel menen. Hij heeft er in het verleden in andere raceklasses gereden (en gewonnen), en hij is regelmatig in Amsterdam te vinden.

Zonder oranje bril, Zandvoort heeft wel een redelijke mythische status bij de coureurs. Alle legendes uit het F1 verleden hebben er gereden, dan wil je als huidige (F1) coureur natuurlijk in de voetsporen treden..
(Ze zeggen er allemaal daarna natuurlijk wel voorzichtig bij dat ze het nog moeten zien of er valt in te halen :+)

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
Laat ze de race in ieder geval plannen in een periode dat de kans op regen hoog is. Dan is er in ieder geval nog een kans dat iemand in gaat halen ;)

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Ah, de Lewis haters zijn nu hier beland..

Race in mei 2020 zou top zijn. Voor de aanzien, de historie en gewoon omdat je de top van de top op autosport naar Nederland kan trekken. Ja, verkeer is drama, maar ze rijden op de baan en niet in de file, dus de F1 zal het worst zijn.

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:27

basvn

Breezand - NHN

toolkist schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:39:
Laat ze de race in ieder geval plannen in een periode dat de kans op regen hoog is. Dan is er in ieder geval nog een kans dat iemand in gaat halen ;)
Lekker in oktober? :+ dan waaien die auto's bijna van de baan af joh

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Chiron
Grote kans dat het in mei wordt, in de plaats van de GP van Spanje.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Regen is niet echt nodig om in de rondte te gaan zoals verleden week al te zien was in het Formule 1 Café op Ziggo. :)

Video start bij het rondje Zandvoort.

sjaool wijzigde deze reactie 11-04-2019 16:48 (20%)

"When you grow up your heart dies"

• mphilipp
ThomasG schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:17:
[...]
Hamilton zal het ongetwijfeld goed bedoelen, het komt alleen een beetje nep over door de manier hoe hij het zegt. Alle emotie verwijnt van zijn gezicht als hij andere een compliment geeft.
Mijn punt is dat het niet uitmaakt wat ie zegt, het is nooit goed. Luister er gewoon niet naar; je weet inmiddels dat ze allemaal mediatraining hebben gehad. Bovendien zijn alle coureurs, met misschien een enkele uitzondering, egocentrische lieden, die dus alleen maar over zichzelf zouden praten als ze echt hun eigen woorden zouden moeten gebruiken. Dat willen we ook niet. We willen nep. En ik luister er niet naar, of in ieder geval erger ik me er niet aan. Het is het minst belangrijke deel van een wedstrijd en ik verbaas me erover dat zoveel mensen zich storen aan opgestoken vingers, uitspraken of wat dan ook. Get over it. Het verandert echt niet door je eraan te storen of het erover te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leekers
sanderb schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:51:
[...]

Nogmaals: Ik hoop dat de F1 in NL juist gaat laten zien dat:

2. Het zelfs de lokale overheid kan ondersteunen door mee te betalen aan voorzieningen die ook voor een ander doel te gebruiken zijn. (nuttige infrastructuur..strand)

De volgende keer dat iemand met argumenten komt waarom betaald voetbal in NL de overheid geld mag kosten, hoop ik dat juist een what-aboutisme gebruikt wordt.. What about F1? Als het daar kan, waarom dan niet bij voetbal?
De infrastructuur in zandvoort (bijv toeganswegen bloemendaal) zijn al 20 jaar niet veranderd en dan zou ook niet kunnen want de aanliggende villa's zijn eigendom en er is gewoon geen ruimte zonder onteigenen (lijkt me leuk als ze dat gaan proberen )

Nu het punt wat aangekaart wordt over kosten van de overheid die moet gewoon 0 zijn .
In de F1 gaan bedragen om die enorm zijn en er worden omvangrijke sommen geld betaald aan bijvoorbeeld de rijders .
Politie toezicht , ambulance dat soort voorzieneningen daar moet een rekening voor gaan naar de organisatie en die moeten dat gewoon betalen .

Dit moet overgens in het voetbal gewoon ook gaan gebeuren ipv aan F de Jong of Neymar zulke idiote bedragen te betalen .
Het is van de gekke dat ik als burger zie dat er belastinggeld van mij naar voetbal gaat om meer geld aan Ronaldo te betalen .
Het is tijd om eens te bedenken dat overheidsgeld van de burgers af komt en daarom niet naar groepen kunnen die nog geen 10 % van de bevolking zijn .

Overgens ik heb het over sport in nederland !

Acties:
  • +4Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:38

renzo4000

*Doh!*

Ik denk dat het infrastructuur verhaal nog niet eens het grootste probleem is. Ik denk ook niet dat dit heel snel op te lossen is en dat het gewoon geaccepteerd moet worden dat het druk gaat worden rondom het raceweekend.

Zandvoort is echt niet het enige circuit op de kalender waar files ed altijd spelen. Laten we wel zijn, er zijn zat grote evenementen geweest de afgelopen jaren (Jumbo racedagen met + 100.000 bezoekers) en is het best allemaal goed gekomen. Als ze er nog een beetje extra aandacht aan geven om dit goed op te vangen met extra P+R, extra treinen, etc dan is het wel te overzien.

En ach, gewoon lekker op tijd vertrekken en accepteren dat het druk wordt ... hoort een beetje bij de charme zullen we maar zeggen. Je staat met z'n allen in de file met hetzelfde doel ... je komt er vanzelf om naar mooie race te kijken.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• RobertMe
HvanL schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:10:
Eric de vlieger met nieuws:
https://www.gpfans.com/nl...ix-zandvoort-is-100-rond/

Misschien waar wat deze gast zegt, maar heb het idee dat zijn ego sneller praat dan zijn verstand :+
Dus hij zegt dat hij betrouwbaar is omdat hij aangeeft nog niks gezegd te hebben wat niet waar is. Maar tegelijkertijd staat er in dat artikel dat hij op 3 maart iets heeft getweet wat hij intussen weer heeft verwijderd en nog niet waar is gemaakt. Oftewel: dan kom je bij mij bij niet meer heel betrouwbaar over.

Hetzelfde als dat laatst groots overal werd geschreven dat een anonieme bron aan De Limburger had gemeld dat "volgende week" de officiële aankondiging zou zijn dat de GP naar Zandvoort zou gaan. Intussen zijn we alweer 2 of 3 weken verder en die aankondiging is er ook nog niet geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-05 15:02
RobertMe schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:08:
[...]

Dus hij zegt dat hij betrouwbaar is omdat hij aangeeft nog niks gezegd te hebben wat niet waar is. Maar tegelijkertijd staat er in dat artikel dat hij op 3 maart iets heeft getweet wat hij intussen weer heeft verwijderd en nog niet waar is gemaakt. Oftewel: dan kom je bij mij bij niet meer heel betrouwbaar over.

Hetzelfde als dat laatst groots overal werd geschreven dat een anonieme bron aan De Limburger had gemeld dat "volgende week" de officiële aankondiging zou zijn dat de GP naar Zandvoort zou gaan. Intussen zijn we alweer 2 of 3 weken verder en die aankondiging is er ook nog niet geweest.
Erik de Vlieger is absoluut GEEN betrouwbare bron. Heb al zo vaak onzin uit zijn mond gehoord. Tijd geleden was PSV volgens hem failliet. Nooit meer iets van gehoord.
Google anders ook even op 'Erik de Vlieger onbetrouwbaar' :)

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Formerly known as L1nt

Bron zal waarschijnlijk "logische conclusies trekken" zijn.

1: FOM wil graag inhaken op de Verstappen hype
2: Zandvoort wil graag
3: de zogenaamde deadline is verstreken en niemand heeft bekent gemaakt dat de gesprekken mislukt zijn.

Mijn mening is ook dat het rond is en men enkel nog wacht met de aankondiging.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
Batiatus schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:39:
[...]

Google anders ook even op 'Erik de Vlieger onbetrouwbaar' :)
Google anders ook even op Erik de Vlieger betrouwbaar, al met al google laat gewoon zien wat je wilt zien.

• Siebeh
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:47
Mocht de GP van Nederland er komen zou die dan ook op het open net komen?
Of is dat qua rechten helemaal dicht getimmerd?

• mphilipp
Siebeh schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:26:
Kijk gewoon of dat in het buitenland ook zo is, dan zie je hoeveel kans er is op gratis kijken. Volgens mij is de GP van België niet op de BRT te zien. Ik denk dat zoiets onderhandeld moet worden bij het vergeven van de licentie. Als de NPO dat graag wil uitzenden, zullen ze zich moeten melden bij de FIA/FOM of degene die de exclusieve rechten heeft voor dat jaar. TT Assen wordt volgens mij gewoon op de NPO uitgezonden, maar dat is dan ook uitonderhandeld.

• ppbruins
  • Registratie: november 2015
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:58:
[...]
TT Assen wordt volgens mij gewoon op de NPO uitgezonden, maar dat is dan ook uitonderhandeld.
Enige probleem is dan dat je er een NPO-verslaggever bij krijgt die er bijna geen verstand van heeft.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

De mediawet zegt (als ik wiki als betrouwbare bron mag geloven die mijn vermoedens bevestigen :+ ) dat belangrijke (sport)evenementen op een openbaar kanaal uitgezonden moeten worden, maar dat hoeft volgens mij niet per se de NPO te zijn. Dus als Ziggo z'n kanaal tijdens de eventuele GP van Zandvoort (die dan ook nog die status toegewezen zou moeten krijgen) open zou zetten, zou misschien al voldoende zijn...

AGee wijzigde deze reactie 24-04-2019 11:21 (6%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• mphilipp
ppbruins schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:02:
[...]
Enige probleem is dan dat je er een NPO-verslaggever bij krijgt die er bijna geen verstand van heeft.
We kunnen ook op Ziggo Sport kijken met een verslaggever die zijn bek maar een douw geeft... ;)

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Siebeh schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:26:
FOM is van Liberty Media en Ziggo zit weer onder Liberty Global (waaronder Liberty Media valt :+ )... dus die rechten worden echt niet vrijgegeven.
Kan wel zijn dat Ziggo het voor alle Nederlanders "gratis" open zet bij alle andere providers.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 24-04-2019 11:23 (3%)

• ppbruins
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:21:
[...]

We kunnen ook op Ziggo Sport kijken met een verslaggever die zijn bek maar een douw geeft... ;)
Misschien wil Amber Brantsen dan wel verslag doen :P

• mphilipp
ppbruins schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:08:
[...]
Misschien wil Amber Brantsen dan wel verslag doen :P
In een jumpsuit net als Natalie Pinkham >:)

• ppbruins
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:24:
[...]

In een jumpsuit net als Natalie Pinkham >:)
Met dit weer in een bikini :P

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:08:
Dat kan ook helemaal niet. Ergens in de zomer maken ze de voorlopige kalender bekend en daar zal Zandvoort dan op moeten staan. Mogelijk dat insiders één en ander al iets eerder weten, maar ik geloof niet dat het nu al bekend is.

• RobertMe
Player1S schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:25:
3: de zogenaamde deadline is verstreken en niemand heeft bekent gemaakt dat de gesprekken mislukt zijn.
Deadlin? Volgens mij is er alleen een dingetje geweest dat Zandvoort een bepaalde periode exclusief met FOM deed onderhandelen en Assen dus buiten spel was gezet. Die exclusieve onderhandelperiode is afgelopen en Assen mag nu weer meepraten met FOM. Maar volgens mij is er in die zin nooit een deadline geweest van "Zandvoort heeft maar tot X de tijd om tot een overeenkomst te komen". Enige ding is dat Zandvoort nu weer een concurent heeft in Assen waar dat tijdens die exclusiviteitsperiode niet was.

Wat overigens ook wel leuk is. Want niemand die FOM kan verplichten om binnen die periode iets ermee te doen. Kan net zo goed neerkomen op dat Zandvoort veel tijd had om allemaal documenten bij FOM aan te leveren en FOM lekker wacht tot na die exclusiviteit, vervolgens een stapel papier krijgt van Assen en ze dan vergelijkt.

• TheBrut3
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:07:
Deadlin? Volgens mij is er alleen een dingetje geweest dat Zandvoort een bepaalde periode exclusief met FOM deed onderhandelen en Assen dus buiten spel was gezet.
Ik dacht, correct me when wrong, dat Zandvoort voor datum X moest aantonen dat ze het evenement daadwerkelijk kunnen organiseren. Dus aan de verschillende (financiële) verplichtingen kunnen voldoen.
Tja, waarschijnlijk hebben ze alles al voor elkaar en besproken met de FOM, en afgesproken om nog niets naar buiten toe te brengen, alles kan :-)

System | Racing is in my Blood

• alexbl69
  • Nu online
TheBrut3 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:48:
[...]

Dat kan ook helemaal niet. Ergens in de zomer maken ze de voorlopige kalender bekend en daar zal Zandvoort dan op moeten staan. Mogelijk dat insiders één en ander al iets eerder weten, maar ik geloof niet dat het nu al bekend is.
En wanneer beginnen ze dan met de benodigde verbouwingswerkzaamheden?

Er moet zoveel gebeuren, dat red je niet in drie-kwart jaar.

Je hebt natuurlijk niet alleen de verbouwing zelf, maar met name het voortraject (vergunningaanvraag, milieu-effect rapportage, inspraakprocedures, offerte's aanvragen, beoordelen en gunnen). Zie werkelijk niet hoe ze dit binnen een jaar klaar gaan spelen.

iRacing Profiel

• YakuzA

YakuzA

alexbl69 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:04:
[...]

En wanneer beginnen ze dan met de benodigde verbouwingswerkzaamheden?

Er moet zoveel gebeuren, dat red je niet in drie-kwart jaar.

Je hebt natuurlijk niet alleen de verbouwing zelf, maar met name het voortraject (vergunningaanvraag, milieu-effect rapportage, inspraakprocedures, offerte's aanvragen, beoordelen en gunnen). Zie werkelijk niet hoe ze dit binnen een jaar klaar gaan spelen.
Het meeste zal gewoon binnen de huidige vergunningen/geluidsdagen passen.
Verbreden van het circuit is eigen terrein, dus dat hoeft niet via de overheid.

PSN

• hoevenpe
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:55:
Is ergens al in detail beschreven welke veranderingen aan de baan er gerealiseerd zullen worden?

• YakuzA

YakuzA

hoevenpe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:57:
[...]
Is ergens al in detail beschreven welke veranderingen aan de baan er gerealiseerd zullen worden?
Laatste dat ik had vernomen was dat het rechte stuk 3 meter breder moest worden.

PSN

• hoevenpe
  • Nu online
@YakuzA
Domme vraag wellicht, maar waarom alleen het rechte stuk? Je zou op andere plekken inhalen toch ook makkelijker willen maken lijkt me...

• TheBrut3
  • Nu online
Het worden rondjes van 1:13 in Q en 1:16 (gokje) in de race, dat is dus erg snel. Ruimte om in te halen valt best tegen. Kijk je weleens F1 café? Daar rijden ze Zandvoort op de sim, kijk maar een kritisch waar ze in kunnen halen op snelheid.
YouTube: Formule 1 Café 12/04/2019 | Met Doornbos, Coronel, Winkelman, Herlin...
Mocht het filmpje op het begin beginnen, spoel door naar 34:40.

• YakuzA

YakuzA

hoevenpe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:14:
@YakuzA
Domme vraag wellicht, maar waarom alleen het rechte stuk? Je zou op andere plekken inhalen toch ook makkelijker willen maken lijkt me...
Heb geen onderbouwing gezien, maar het rechte stuk te smal werd als enige genoemd door de FIA naar het schijnt.

Samen met pitboxen die te klein zijn, maar dat valt onder faciliteiten.

PSN

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:32
YakuzA schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:55:
[...]

Het meeste zal gewoon binnen de huidige vergunningen/geluidsdagen passen.
Tja, als ik m'n huis wil verbouwen, of bepaalde bomen wil omhakken, dan heb ik ook een vergunning nodig. En dan heb ik gewoon een nieuwbouwhuis in een nieuwbouwwijk en niet iets in een natuurgebied...

Er is best wel veel vergunningplichtig in Nederland. En nu kan ik me voorstellen dat de weg wat verbreden nog vergunningvrij kan, maar gebouwen ingrijpend veranderen acht ik die kans wel kleiner

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:38

renzo4000

*Doh!*

Net tijdens f1 cafe brak Olav in. Hij zou iemand hebben gesproken van de FOM en de deal zou rond zijn met zandvoort.... Guido vd Garde lijkt ook iets meer te weten en verwacht het officiële nieuws binnen een maand.

We shall see... Miami was immers ook rond met een hoop bombarie ;)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Of de "" deal" was het antwoord op de opmerking dat ze een keer een haring moesten gaan eten samen...
We gaan het zien.

• leekers
YakuzA schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:30:
[...]

Heb geen onderbouwing gezien, maar het rechte stuk te smal werd als enige genoemd door de FIA naar het schijnt.

Samen met pitboxen die te klein zijn, maar dat valt onder faciliteiten.
Vergeet niet dat het duingebied is en aantasting van de natuur of de dieren wel eens een goede reden zouden kunnen zijn voor mensen die in zandvoort wonen om bezwaar in te dienen ,

Het zou niet de eerste keer zijn dat omwonenden jaren lang tot aan de raad van state bouwvergunningen hebben tegengehouden .

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
renzo4000 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:33:
Net tijdens f1 cafe brak Olav in. Hij zou iemand hebben gesproken van de FOM en de deal zou rond zijn met zandvoort.... Guido vd Garde lijkt ook iets meer te weten en verwacht het officiële nieuws binnen een maand.

We shall see... Miami was immers ook rond met een hoop bombarie ;)
Net zoals alle zelfbenoemde F1-prominenten in Nederland willen ze ook meedoen in de ‘ik weet het” en “kijk mij het eerste zijn met nieuws” hype. Dat die deal nagenoeg rond is en dat het wachten is op het persbericht is wel duidelijk, maar dit soort uitspraken (nu van Olav) zijn vrij hol en dienen meer de persoon zelf dan Zandvoort of de F1 IMHO

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02:41

PcDealer

HP ftw \o/

leekers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 06:12:
[...]

Vergeet niet dat het duingebied is en aantasting van de natuur of de dieren wel eens een goede reden zouden kunnen zijn voor mensen die in zandvoort wonen om bezwaar in te dienen ,
Lijkt mij sterk. Het circuit heeft al een omgevingsvergunning, qua geluid is de DTM weggevallen en de faciliteiten staan reeds op het terrein.

LinkedIn WoT Cash Converter

• leekers
PcDealer schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:53:
[...]

Lijkt mij sterk. Het circuit heeft al een omgevingsvergunning, qua geluid is de DTM weggevallen en de faciliteiten staan reeds op het terrein.
Er zal toch gebouwd moeten worden en bouwen zonder vergunning gaat in nederland niet zelfs niet op eigen grond .
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True