pff we zijn weer bij met het nieuws, t word steeds concreter dat het dan toch zandvoort moet gaan worden.
Ik ben gewoon zo niet voor zandvoort! tis nu zo een gave klassieke baan, er moet straks gesneden gaan worden in die baan van heb ik me jouw daar. t rechte stuk is te kort ( er zal ook maar 1 DRS zone kunnen worden ingesteld! ) of men moet tussen hugenholtz en scheivlak nog wat willen doen.
uitbreiding kan alleen aan de noord kant en daarvoor moet de alom bekende tarzanbocht op de schop

!
t hele stuk tussen de tarzanbocht en t scheivlak zal dan wel is kunnen komen te vervallen. daarnaast ist circuit nu niet breed genoeg! Laat staan dat het voldoende bescherming bied. de oude grindbakken zullen moeten worden geasfalteerd voor uitloop, en de vangrails vervangen voor tecbarrieres. het pitgebouw valt zo een beetje uit elkaar en zal vervangen moeten worden!
Ik vraag mij af of de gemeente zandvoort wel zit te wachten op uitbreiden van t circuit?! Naast de baan zal je toch ook gauw aan de kaartverkoop moeten denken, t aantal tribunes op dit moment is verre van genoeg ( en staat bovendien met alle uitloop stroken en tec barrieres die gebouwd moeten worden te dicht op de baan! ) nog maar te zwijgen over de inboedel die de teams meenemen. de motorhomes de vrachtwagens met extra spullen, tis 20 of 30X zoveel dan in 1985. merc heeft gemiddeld 10 tot 20 vrachtwagens mee per weekend! Nu zal er wel met het Monaco pakket gewerkt kunnen worden. maar zelfs daar hebben ze apparte parkeer tereinnen afgebakend net buiten de stad! ( plus dat ze daar op weonsdag al beginnen te bouwen! )
dus afgezien van de belabberde infrastructuur zelf ..... t grootste probleem is nog steeds de ruimte en het circuit zelf! Ik zie niet in hoe Bernhard hier geld aan over gaat houden! Laat staan dat de lokale middenstand er beter van word!
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd