Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 7 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Woudloper schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 07:40:
Wel knap gedaan van Zandvoort op dit voor elkaar te krijgen, mochten de geruchten kloppen. Overigens was ik nog wel verbaasd om de berekening te lezen bij Geenstijl rondom de opbrengsten:

[Afbeelding]
Het is een mooi Excelletje, maar aan de andere kant is deze berekening niets meer dan een krabbeltje op een servetje/bierviltje

Met name de kosten die vanuit de overheid (geschat en bij benadering) om Zandvoort mogelijk te maken zijn verbazingwekkend.
Wat ik vreemd vind is het aantal bezoekers... 70.000 voor de race? Beetje weinig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 17:21
Gisteren een stukje peptalk gekeken, maar van Jantje zijn antwoorden wordt je ook niet wijzer. Het TT Circuit in Assen zal vast wel niet zijn genoemd. Ik lach me slap als Nederland een race krijgt en die dan op het TT Circuit in Assen wordt verreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Waarom moet ik nu denken aan al die keren dat het Verstappen forum dacht dat Jos ergens ging rijden en er één forummer was die constant "Think East" riep :o .

Uiteindelijk reed Jos nergens meer en dat hele Think East geneuzel leek uit een hele grote duim te komen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
pff we zijn weer bij met het nieuws, t word steeds concreter dat het dan toch zandvoort moet gaan worden.

Ik ben gewoon zo niet voor zandvoort! tis nu zo een gave klassieke baan, er moet straks gesneden gaan worden in die baan van heb ik me jouw daar. t rechte stuk is te kort ( er zal ook maar 1 DRS zone kunnen worden ingesteld! ) of men moet tussen hugenholtz en scheivlak nog wat willen doen.

uitbreiding kan alleen aan de noord kant en daarvoor moet de alom bekende tarzanbocht op de schop :( !
t hele stuk tussen de tarzanbocht en t scheivlak zal dan wel is kunnen komen te vervallen. daarnaast ist circuit nu niet breed genoeg! Laat staan dat het voldoende bescherming bied. de oude grindbakken zullen moeten worden geasfalteerd voor uitloop, en de vangrails vervangen voor tecbarrieres. het pitgebouw valt zo een beetje uit elkaar en zal vervangen moeten worden!

Ik vraag mij af of de gemeente zandvoort wel zit te wachten op uitbreiden van t circuit?! Naast de baan zal je toch ook gauw aan de kaartverkoop moeten denken, t aantal tribunes op dit moment is verre van genoeg ( en staat bovendien met alle uitloop stroken en tec barrieres die gebouwd moeten worden te dicht op de baan! ) nog maar te zwijgen over de inboedel die de teams meenemen. de motorhomes de vrachtwagens met extra spullen, tis 20 of 30X zoveel dan in 1985. merc heeft gemiddeld 10 tot 20 vrachtwagens mee per weekend! Nu zal er wel met het Monaco pakket gewerkt kunnen worden. maar zelfs daar hebben ze apparte parkeer tereinnen afgebakend net buiten de stad! ( plus dat ze daar op weonsdag al beginnen te bouwen! )

dus afgezien van de belabberde infrastructuur zelf ..... t grootste probleem is nog steeds de ruimte en het circuit zelf! Ik zie niet in hoe Bernhard hier geld aan over gaat houden! Laat staan dat de lokale middenstand er beter van word!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
mocht het allemaal doorgaan, zijn jullie dan ook van plan om er heen te gaan of nog steeds gewoon thuis voor de tv de race kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppbruins
Paulus07 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:18:
mocht het allemaal doorgaan, zijn jullie dan ook van plan om er heen te gaan of nog steeds gewoon thuis voor de tv de race kijken?
Als het Zandvoort wordt dan blijf ik thuis. Ben niet van plan om uren in de file te moeten staan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

Ik blijf thuis. Denk dat ik het in de kroeg of thuis op de bank veel beter kan meemaken.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thuis. Normaal is het al waardeloos om in Zandvoort te komen en je auto te parkeren, laat staan met een race. Onbegrijpelijk als dat circus daar neerstrijkt en niet in Assen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sowieso spring ik dan op vrijdag even op het fietsie :Y Zaterdag / zondag moet ik dan nog even over nadenken, afhankelijk van de prijzen en beschikbare plaatsen enzo :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:25
BJBoes schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:03:
dus afgezien van de belabberde infrastructuur zelf ..... t grootste probleem is nog steeds de ruimte en het circuit zelf! Ik zie niet in hoe Bernhard hier geld aan over gaat houden! Laat staan dat de lokale middenstand er beter van word!
Je ziet vooral heel veel beren op de weg, de feiten laten toch wat anders zien.
  • FIA baaninspectie is al geweest, rapport gaf aan dat aan de baan sec enkel het rechte stuk verbreed moest worden en dat de pitstraat verlengt moet worden.
  • Bijna alle permanente circuits werken met tijdelijke tribunes voor de F1, in Bahrain, China, en ook op Paul Ricard worden gewoon heel veel tijdelijke tribunes neergezet. Als Zandvoort de hoofdtribune verbouwd en 100 meter verlengt en gewoon wat tijdelijke tribunes neerzet is het prima.
  • Zoals ik al had opgemerkt heeft het Circuit van Zandvoort op het terrein van het Circuit meer opslagruimte beschikbaar dan bijvoorbeeld de Hungaroging, dus ik verwacht daar ook geen problemen.
  • Verder kunnen onderdelen en spullen natuurlijk heel makkelijk per boot of vliegtuig vervoerd worden, want de fabriek in Engeland is om de hoek.
  • Bij de Jumbo Racedagen hebben ze de afgelopen 2 jaar al te maken gehad met 120.000 á 130.000 bezoekers over een weekend. Met wat infrastructuur aanpassingen kunnen ze best 150.000 mensen kwijt over 3 dagen met 100.000 op de zondag.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
Ook ik heb absoluut geen zin eerst 3 uur in de file te moeten staan om een race mee te pakken. Ik vermoed ook maar is zo gezien de huidige bezetting van tribunes ed dat er plaats te kort is! Een kaartje zou daarom wel is heel duur kunnen worden!

Een duur weekend word het zoiezo als ik er naar toe ga want ik denk dat ik er al op donderdag naar toe ga dan en overnacht tot maandag! want dat is de enige manier om niet tot st juttemis in de file te staan.

kortom te duur = dus thuis TV!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Thuis tenzij de staatsloterij mij gunstig gezind is :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben al aan het sparen ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
Als het allemaal lukt, laten we dan in elk geval blij zijn dat het in ons kleine landje is gelukt. Ik ben ook geen voorstander van de oude bende in Zandvoort en zie nog wel wat problemen qua bereikbaarheid, maar hé we krijgen (als het doorgaat) wel gewoon een GP in ons kleine landje.

Waar ik vooral blij mee ben, ondanks dat ik een groot autosport/F1 liefhebber ben, is dat er weinig belastinggeld aan gespendeerd wordt.

Of het nou Assen of Zandvoort wordt, qua baan lay-out is Zandvoort iets meer geschikt. Alhoewel ik denk dat op beide banen we een weinig spannende F1 race gaan zien omdat de auto's zo snel zijn en zoveel downforce hebben.
Qua faciliteiten doet Assen het gewoon véél beter, punt. Bereikbaarheid is in Assen in de basis ook beter, maar als er 100.000 mensen tegelijk weg gaan dan zorgt dat voor problemen. Bij de TT is het ook jaarlijks file rijden, maar dan zijn er nog vele motoren bij een F1 race zal het nog wel wat erger zijn omdat er veel meer auto's ipv motoren zijn.

Anyway, ik zie wel of het doorgaat en ik acht de kans niet zo groot dat ik de race bij ga wonen. Assen is 20 min rijden, maar als ik naar Zandvoort ga dan kan ik net zo goed naar Duitsland gaan (als die GP blijft bestaan).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

klik voor video

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Woudloper schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 07:40:
Wel knap gedaan van Zandvoort op dit voor elkaar te krijgen, mochten de geruchten kloppen. Overigens was ik nog wel verbaasd om de berekening te lezen bij Geenstijl rondom de opbrengsten:

[Afbeelding]
Het is een mooi Excelletje, maar aan de andere kant is deze berekening niets meer dan een krabbeltje op een servetje/bierviltje

Met name de kosten die vanuit de overheid (geschat en bij benadering) om Zandvoort mogelijk te maken zijn verbazingwekkend.
Ik ben niet heel goed in begrotingen lezen en ik ken ook de situatie niet goed ter plaatse, maar dit ziet er op het eerste oog heel erg uit als gemaakt door een pro-Assen meneer. Daarnaast kun je hiermee puur de investeringskosten voor de eerste drie jaar goed vergelijken. Maar zegt het in mijn ogen weinig over potentiële winstgevendheid van het geheel.

De verbouwing van een circuit voor € 33.000.000 kun je daarnaast ook als iets positiefs zien. Het wordt door de komst van de F1 ineens mogelijk om kapitaal bij elkaar te krijgen om de faciliteiten en kwaliteit te verbeteren (even los van nostalgie). De verbouwing schrijf je natuurlijk ook niet af over drie jaar maar over een jaar of 30. Het zou pas wanbeleid zijn als ze op voorhand van plan zijn om het contract na de drie jaar niet te continueren. Daarnaast heeft de F1 denk ik een zodanige exposure dat je voor het hele jaar meer sponsorinkomsten en activiteiten kunt binnenhalen. Overigens is die investering ook positief voor bezoekersaantallen bij andere evenementen.

Kan me daarnaast ook niet voorstellen dat er in Assen helemaal niks hoeft te gebeuren qua openbare infra. Al is het extra shuttlebussen of tijdelijke parkeerplekken. Als dat op voorhand is berekend op 100.000 bezoekers op zondag dan zitten ze toch met extreme overcapaciteit, wat aan de voorkant ook allemaal bekostigd is moeten worden.

ps. Ik heb geen voorkeur voor een- of ander circuit. Ik vond het gewoon opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Chrosser schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:08:
[...]

Ik ben niet heel goed in begrotingen lezen en ik ken ook de situatie niet goed ter plaatse, maar dit ziet er op het eerste oog heel erg uit als gemaakt door een pro-Assen meneer. Daarnaast kun je hiermee puur de investeringskosten voor de eerste drie jaar goed vergelijken. Maar zegt het in mijn ogen weinig over potentiële winstgevendheid van het geheel.

De verbouwing van een circuit voor € 33.000.000 kun je daarnaast ook als iets positiefs zien. Het wordt door de komst van de F1 ineens mogelijk om kapitaal bij elkaar te krijgen om de faciliteiten en kwaliteit te verbeteren (even los van nostalgie). De verbouwing schrijf je natuurlijk ook niet af over drie jaar maar over een jaar of 30. Het zou pas wanbeleid zijn als ze op voorhand van plan zijn om het contract na de drie jaar niet te continueren. Daarnaast heeft de F1 denk ik een zodanige exposure dat je voor het hele jaar meer sponsorinkomsten en activiteiten kunt binnenhalen. Overigens is die investering ook positief voor bezoekersaantallen bij andere evenementen.

Kan me daarnaast ook niet voorstellen dat er in Assen helemaal niks hoeft te gebeuren qua openbare infra. Al is het extra shuttlebussen of tijdelijke parkeerplekken. Als dat op voorhand is berekend op 100.000 bezoekers op zondag dan zitten ze toch met extreme overcapaciteit, wat aan de voorkant ook allemaal bekostigd is moeten worden.

ps. Ik heb geen voorkeur voor een- of ander circuit. Ik vond het gewoon opvallen.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik denk dat er voor onze vastgoed prins nog een ander belang meespeelt.
Als de F1 naar Zandvoort komt dan wordt er flink geïnvesteerd in van alles en nog wat, hij krijgt dan meer geld ter beschikking dat dat hij op een andere manier voor elkaar had gekregen en het geheel wordt ook véél meer waard dan dat het nu is.
Dat het hele gebeuren meer waard wordt is natuurlijk wel lekker voor je vastgoed portefeuille en het zou me dan ook niets verbazen dat hij er over een paar jaar flink mee gaat cashen als hij het circuit verkoopt.

Dat is eigenlijk hetgeen wat mij nog het meeste tegen staat en daarom ben ik blij dat er ook heel weinig belastinggeld in gestoken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
B-Real schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:36:
[...]

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik denk dat er voor onze vastgoed prins nog een ander belang meespeelt.
Als de F1 naar Zandvoort komt dan wordt er flink geïnvesteerd in van alles en nog wat, hij krijgt dan meer geld ter beschikking dat dat hij op een andere manier voor elkaar had gekregen en het geheel wordt ook véél meer waard dan dat het nu is.
Dat het hele gebeuren meer waard wordt is natuurlijk wel lekker voor je vastgoed portefeuille en het zou me dan ook niets verbazen dat hij er over een paar jaar flink mee gaat cashen als hij het circuit verkoopt.

Dat is eigenlijk hetgeen wat mij nog het meeste tegen staat en daarom ben ik blij dat er ook heel weinig belastinggeld in gestoken wordt.
Laten we even wel wezen, Zandvoort is logistiek een drama. Een beetje mooi strandweer en een evenement en je komt er letterlijk niet in of uit. Het is redelijk gedateerd ondertussen.

Dus daar is de F1, en ineens kan een hele hoop, De logistiek wordt aangepakt door de gemeente, het circuit door onze prins en de zijnen. Zomer 2020 hebben we iets wat we nu niet hebben, een badplaats met circuit wat wel modern en bereikbaar is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Bereikbaar is relatief natuurlijk.
Feit blijft dat er na afloop van de race +/- 100.000 mensen tegelijk weg gaan, files en oponthoud zullen er ongetwijfeld zijn (op elke locatie). Het is alleen te hopen dat ze het oponthoud grondig kunnen inperken.

Voordeel van Assen en nadeel van Zandvoort is dat dit pal naast de snelweg zit. Tuurlijk ben je lang bezig om van de parkeerplaatsen te komen, maar je zit al vlot op de snelweg waar het relatief vlot wel weer door rijdt. Dat gaat bij Zandvoort niet lukken, want ik denk niet dat ze de uitvalswegen gaan omtoveren tot meerbaans (snel)wegen. Dan zijn er nog geluiden dat het OV-only gaat worden in Zandvoort, dat zal ook nog wel een logistieke uitdaging worden.

Paar jaar terug bij de GP van Hockenheim geweest. Dat ligt ook pal naast de snelweg. Van de parkeerplaats af komen kost gewoon tijd, maar de politie zorgt er dan wel voor dat alle wegen éénrichtingsverkeer richting de snelweg zijn. Eenmaal van de parkeerplaats af ben je dus snel uit de drukte.

Ach, en aan de andere kant. Als ze nou zorgen dat er na de F1 race nog een leuke raceklasse is, dan blijf je gewoon nog even zitten en is het te hopen dat de ergste drukte daarna achter de rug is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
B-Real schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:07:

Ach, en aan de andere kant. Als ze nou zorgen dat er na de F1 race nog een leuke raceklasse is, dan blijf je gewoon nog even zitten en is het te hopen dat de ergste drukte daarna achter de rug is :)
De IndyCar naar Nederland halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
Davidshadow13 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:29:
[...]

• FIA baaninspectie is al geweest, rapport gaf aan dat aan de baan sec enkel het rechte stuk verbreed moest worden en dat de pitstraat verlengt moet worden.
  • Bijna alle permanente circuits werken met tijdelijke tribunes voor de F1, in Bahrain, China, en ook op Paul Ricard worden gewoon heel veel tijdelijke tribunes neergezet. Als Zandvoort de hoofdtribune verbouwd en 100 meter verlengt en gewoon wat tijdelijke tribunes neerzet is het prima.
  • Zoals ik al had opgemerkt heeft het Circuit van Zandvoort op het terrein van het Circuit meer opslagruimte beschikbaar dan bijvoorbeeld de Hungaroging, dus ik verwacht daar ook geen problemen.
  • Verder kunnen onderdelen en spullen natuurlijk heel makkelijk per boot of vliegtuig vervoerd worden, want de fabriek in Engeland is om de hoek.
  • Bij de Jumbo Racedagen hebben ze de afgelopen 2 jaar al te maken gehad met 120.000 á 130.000 bezoekers over een weekend. Met wat infrastructuur aanpassingen kunnen ze best 150.000 mensen kwijt over 3 dagen met 100.000 op de zondag.
Eens hiermee, iedereen vergelijkt het met moderne Tilkedromes, maar dat is niet perse een vereiste om een race te kunnen organiseren. Zeker als je ook races houdt in Monaco en op de Hungaroring waar er veel minder ruimte is, kan Zandvoort ook.

Is het ideaal? Nee. Gaat het een leuke race worden? Waarschijnlijk niet. Maar het kan wél.
Bij de A1GP hebben ze al eens enorme tijdelijke tribunes gebouwd, dat zal nu met een overtreffende trap gaan gebeuren. Met een goed OV plan en het uitbreiden van de slaapcapaciteit in Zandvoort (cruiseschepen bijv.) valt het echt wel te doen.

p.s. de tribunes in Bahrein en China zijn wel permanent, ze worden alleen niet permanent gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
asing schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:56:
[...]

Laten we even wel wezen, Zandvoort is logistiek een drama. Een beetje mooi strandweer en een evenement en je komt er letterlijk niet in of uit. Het is redelijk gedateerd ondertussen.

Dus daar is de F1, en ineens kan een hele hoop, De logistiek wordt aangepakt door de gemeente, het circuit door onze prins en de zijnen. Zomer 2020 hebben we iets wat we nu niet hebben, een badplaats met circuit wat wel modern en bereikbaar is.
Het probleem van Zandvoort is dat je door Haarlem heen moet, en Haarlem is een regelrechteramp qua doorstroming. Als je haarlem eenmaal door bent is de N200 vanaf Overveen naar Zandvoort prima te doen, het is 2x2 baans waar je 80 mag. De N200 door haarlem heen is echter enkelbaans waar je 50 mag, en er is ook geen ruimte om dat te verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Davidshadow13 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:29:
[...]

Race-dag is een piek, en F1-circuits die al bestaan (waar al wordt gereden) is wat anders dan nieuwe 'toekenning'. Daarom is het ook van belang wanneer de race plaats vind. Je hebt met mooi weer ook met toeristen en strandgangers te maken. (en zeg nu zelf, de infrastructuur is niet ideaal)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Lachwekkend dat Zandvoort een GP krijgt, hopeloos verouderde baan en totaal niet geschikt voor F1. Ik denk overigens wel dat ik een bezoekje ga brengen aan de race. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik snap niet zo goed waarom iedereen los gaat op de 'files' en 'auto'.
Zandvoort had toch al lang laten weten dat er voor de normale bezoekers verplicht een combi regeling is en die niet met de auto mogen komen naar het circuit zelf?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik maak me eigenlijk meer zorgen over het slag volk wat straks op komt draven en hoe ze zich gaan gedragen. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Player1S schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:26:
Ik maak me eigenlijk meer zorgen over het slag volk wat straks op komt draven en hoe ze zich gaan gedragen. :X
Maak me meer zorgen om wat er gebeurt als max uit valt.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

basvn schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:27:
[...]

Maak me meer zorgen om wat er gebeurt als max uit valt.. :+
De mensen die dan primair voor de race komen kunnen naderhand dan wel zonder al te veel drukte weg gok ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Player1S schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:26:
Waarschijnlijk ongeveer hetzelfde niveau als die met een random ander evenement op komen draven, of met een kratje bier op het strand gaan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik koop meteen tickets als de verkoop begint. Kan met de fiets/trein/motor.

Degenen die klagen over bereikbaarheid zijn zeker nog nooit bij een GP geweest? In Spa sta je uren in een weiland, bij zowel de Nürburgring als Hockenheim is het ook allemaal smal en 1 weg van/naar het circuit. Op Monza mag je niet eens met de auto komen, alles gaat met pendelbussen. In Assen heb ik zelfs met de motor na MotoGP een uur stil gestaan. Een GP is een uitje en op de terugweg zit je in een roes en met suizende oren (van de support races ;) in de auto.

En de baan heeft maar minimale aanpassingen nodig. De Hugenholz bocht komt te vervangen en er komt een 2de rechte stuk tussen de Tarzan en het Scheivlak, heb je meteen de 2de DRS zone. Hierdoor komt er ook ruimte voor het paddock.

Er zullen tijdelijke tribunes gebouwd worden, dit is gebeurt in Melbourne ook. Echt alle genoemde problemen zijn oplosbaar.

Laten we als F1 liefhebbers genieten van een GP om de hoek. Het hele weekend feest in Amsterdam. En als je daar geen zin in hebt zet je je huis op Airbnb om dik te cashen.

[ Voor 8% gewijzigd door Erapaz op 09-04-2019 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppbruins
Erapaz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:36:

Laten we als F1 liefhebbers genieten van een GP om de hoek. Het hele weekend feest in Amsterdam. En als je daar geen zin in hebt zet je je huis op Airbnb om dik te cashen.
Niet iedereen woont om de hoek ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Veel plezier jongens, ik offer mij met alle liefde op om Nederland in alle rust te vertegenwoordigen in bijvoorbeeld Hanoi in 2020 terwijl jullie in Zandvoort ruzie maken met kortpittige kapsels met badslippers in een visstoeltje midden in de duin omdat kleine Djangulano Jr. ook iets van de race wilt zien en jij uit hun gezichtsveld moet opzouten met je 1 meter 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:00
YakuzA schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:21:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen los gaat op de 'files' en 'auto'.
Zandvoort had toch al lang laten weten dat er voor de normale bezoekers verplicht een combi regeling is en die niet met de auto mogen komen naar het circuit zelf?
Een verlengde sprinter, Amsterdam aan zee achteraan instappen, doorlopen naar voren, Amsterdam centraal uitstappen. ViseVersa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07

Moofnor

King of my castle

ppbruins schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:39:
[...]
Niet iedereen woont om de hoek ;)
Gelukkig niet, woon ver genoeg weg om het hele gebeuren zo voorbij te laten gaan ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Bij RBR haken ze er ook mooi op in. :)
https://www.facebook.com/...848751992/?type=3&theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Divak schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:41:
Veel plezier jongens, ik offer mij met alle liefde op om Nederland in alle rust te vertegenwoordigen in bijvoorbeeld Hanoi in 2020 terwijl jullie in Zandvoort ruzie maken met kortpittige kapsels met badslippers in een visstoeltje midden in de duin omdat kleine Djangulano Jr. ook iets van de race wilt zien en jij uit hun gezichtsveld moet opzouten met je 1 meter 85.
Op een circuit waarbij zelfs de A1 bij Amsterdam op dinsdagochtend nog spannender is en je minder in de file staat :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz

Die lach op gezicht van Jan Lammers, die GP op Zandvoort is in de pocket!

[ Voor 32% gewijzigd door Erapaz op 09-04-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Chrosser schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:08:
[...]

Dat dus, er staat een heel mooi lijstje met publiek geld voor infra etc. Maar dat is natuurlijk niet alleen voor de F1 bestemd, daar profiteert Zandvoort bij andere evenementen en op stranddagen ook van. Hooguit dat de komst van de F1 er voor zorgt dat een aantal zaken plotseling prioriteit krijgen waar ze eerst nog iets voor de lange termijn waren.
Neem zo'n verbouwing van het NS station die op bovenstaande begroting staat, de NS heeft een aantal weken geleden nog naar buiten gebracht dat ze verspreid over het land 200 stations op gaan knappen. Aardige kans dan natuurlijk dat station Zandvoort daar toch al bij zat.

Ik blijf er nog steeds bij dat het natuurlijk leuk is dat er een GP naar Nederland komt. Maar we hebben het mooiste circuit ter wereld op 50km van onze landsgrenzen liggen, ik had het ook best gevonden als ze gewoon daar waren gebleven. Reisafstand is voor mij nooit een issue geweest om een GP te bezoeken, ik reis ook half Europa door voor het WEC, maar de toegangsprijs is dat wel. Vandaar dat de teller na Spa '98 pas op 1 GP staat. De kans dat ik nu dus ineens naar een GP ga, is net zo groot als dat die in de jaren hiervoor was :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik koop meteen tickets als de verkoop begint. Kan met de fiets/trein/motor.

Degenen die klagen over bereikbaarheid zijn zeker nog nooit bij een GP geweest? In Spa sta je uren in een weiland, bij zowel de Nürburgring als Hockenheim is het ook allemaal smal en 1 weg van/naar het circuit. Op Monza mag je niet eens met de auto komen, alles gaat met pendelbussen. In Assen heb ik zelfs met de motor na MotoGP een uur stil gestaan. Een GP is een uitje en op de terugweg zit je in een roes en met suizende oren (van de support races ;) in de auto.

En de baan heeft maar minimale aanpassingen nodig. De Hugenholz bocht komt te vervangen en er komt een 2de rechte stuk tussen de Tarzan en het Scheivlak, heb je meteen de 2de DRS zone. Hierdoor komt er ook ruimte voor het paddock.

Er zullen tijdelijke tribunes gebouwd worden, dit is gebeurt in Melbourne ook. Echt alle genoemde problemen zijn oplosbaar.

Boooo, dat vind ik juist zo'n leuke sectie. Maar was er al bang voor, dat weggetje naar de pitstraat langs Hugenholtz is natuurlijk veel te smal. Stuk tussen Hugenholtz en Scheivlak is nu lekker glooiend, zeker direct na Hugenholtz zit aardig wat hoogteverschil, hopelijk behouden ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 17:41
Moofnor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:43:
[...]

Gelukkig niet, woon ver genoeg weg om het hele gebeuren zo voorbij te laten gaan ;)
Wat doe je hier eigenlijk in het topic dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Robertdj schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:24:
[...]

Boooo, dat vind ik juist zo'n leuke sectie. Maar was er al bang voor, dat weggetje naar de pitstraat langs Hugenholtz is natuurlijk veel te smal. Stuk tussen Hugenholtz en Scheivlak is nu lekker glooiend, zeker direct na Hugenholtz zit aardig wat hoogteverschil, hopelijk behouden ze dat.
De Hugenholtzbocht zou ook gedraaid / verplaatst kunnen worden om extra ruimte te creeeren.
Dan moet de Hans Ernst bocht ook aangepast worden. Zag daar laatst wat 'plannen' van, maar geen idee hoe betrouwbaar die zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Internet dus met tonnen zout nemen maar op Reddit zegt iemand dit:
I live & work in Zandvoort and a while ago, 3 people from FOM visited my workplace. They were in town to check out hotels and the area. Last week they signed a contract with an accommodation to buyout the entire accommodation in May 2020.
Nu kan ik natuurlijk ook zeggen dat ik bij een notariskantoor werk en dat ik tijdens het kopieren van documenten het contract voor de GP op Vliegveld Twente heb gekopieerd. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Wat een kansloze reacties hier in dit topic op fans die alleen maar voor Max komen en zich bezatten langs het circuit. Niemand gaat €100,- betalen (zal wel het minium zijn) om ruzie te zoeken tijdens een F1 race. (dat is hetzelfde als goede festivals; gebeurd daar ooit iets behalve een klein vechtpartijtje?)

Mag echt stoppen dat kansloze geneuk op "fans" die er wel een puinzooi van gaan maken. (Puinzooi wordt het overigens sowieso)

Zelf denk ik dat het fantastisch wordt! Zodra het bekend wordt; koop ik een ticket samen met de vrouw en huur ik een strandhuisje in Zandvoort. Helemaal dikke prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Crashhill schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:50:
Zelf denk ik dat het fantastisch wordt! Zodra het bekend wordt; koop ik een ticket samen met de vrouw en huur ik een strandhuisje in Zandvoort. Helemaal dikke prima hoor.
Als ik Landal of Centerparcs was zou ik het weekend de prijzen met 400% omhoog gooien :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
In Assen heb ik zelfs met de motor na MotoGP een uur stil gestaan.
Ja, na de race misschien wel, maar er naar toe kon je waarschijnlijk zo doorrijden, zonder files. Dat zie ik in Zandvoort nog niet gebeuren.

Ook de Nürburgring heb ik in het verleden nauwelijks files gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Tleilaxu schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:01:
[...]

Ja, na de race misschien wel, maar er naar toe kon je waarschijnlijk zo doorrijden, zonder files. Dat zie ik in Zandvoort nog niet gebeuren.

Ook de Nürburgring heb ik in het verleden nauwelijks files gezien.
Zandvoort met de trein of pendelbus, geen file dus:)

Nürburgring inderdaad om 6 uur uit Amsterdam vertrekken, 9 uur daar langs de baan. Op de terugweg 2 uur stil gestaan op een parkeerplaats. Alles moest via 1 weg van het circuit af, die ene weg ligt er in Zandvoort ook.

De eerste keer Max op Spa stonden kennissen om 12 uur nog in de file met een grote touringbus (georganiseerde dagtrip). Na de race wordt je half België doorgestuurd (via Breda i.p.v. via Maastricht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
P.K. schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:46:
[...]

De Hugenholtzbocht zou ook gedraaid / verplaatst kunnen worden om extra ruimte te creeeren.
Dan moet de Hans Ernst bocht ook aangepast worden. Zag daar laatst wat 'plannen' van, maar geen idee hoe betrouwbaar die zijn.
Moest 'm even opzoeken, wist niet dat de Audi-S een nieuwe naam had. Zou zonde zijn, vind dat ook wel een leuke sectie. :+

Nu ik er zo over na denk is bocht 9 eigenlijk de enige waar ik niets mee heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:53:
[...]

Als ik Landal of Centerparcs was zou ik het weekend de prijzen met 400% omhoog gooien :+
CP Zandvoort is niet meer te boeken in het weekend van 1 mei 2020.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Robertdj schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:24:
[...]

Ja, het is wel een mooie bocht, ook esthetisch. Echter met een F1 auto kun je daar natuurlijk weinig. Als ze die bocht vervangen door een brede bocht naar links waar je kunt inhalen, dan kan daarvoor misschien net een tweede stukje DRS. Samen met het rechte stuk en de Tarzan heb je dan wat meer mogelijkheden om een optocht te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:49:
Internet dus met tonnen zout nemen maar op Reddit zegt iemand dit:

[...]

Nu kan ik natuurlijk ook zeggen dat ik bij een notariskantoor werk en dat ik tijdens het kopieren van documenten het contract voor de GP op Vliegveld Twente heb gekopieerd. :+
Ik werk bij ProRail en er ligt wel degelijk een vraag om te kijken naar pendeltreinen voor een eventuele race ;) maar dat wilt niet zeggen dat het definitief is :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:22
F1 naar Assen zou een leuke boost geven voor het Noorden, want Nederland houdt echt niet op bij Zwolle.
Alles moet altijd gepropt en georganiseerd worden in het drukste stukje Nederland.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
rimave schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:52:
F1 naar Assen zou een leuke boost geven voor het Noorden, want Nederland houdt echt niet op bij Zwolle.
Alles moet altijd gepropt en georganiseerd worden in het drukste stukje Nederland.
Klopt, Nederland houdt op zodra je vanuit de randstad de provincie intrekt >:)

Even zonder dollen, er is een reden dat het overgrote deel van de evenementen in de randstad plaats vindt. Simpelweg omdat daar in een klein gebied -1- veel te zien en te doen is, -2- er veel accommodaties zijn en -3- de boel zowel per auto, OV als eventueel vliegverkeer goed bereikbaar is (zeker buiten de spits om). Als jij aan de gemiddelde buitenlandse bezoeker vraagt of hij een feestje wil op een half uurtje, drie kwartier van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag én Utrecht, óf ergens in the middle of nowhere (Assen, no offense), dan spreekt dat eerste toch méér aan, of je het nou leuk vindt of niet.

Uiteraard is dit een soort vicieuze cirkel, want leuke dingen bouwen en organiseren buiten de randstad kan de aantrekkingskracht van zo'n gebied wel weer vergroten, waardoor er misschien nog meer gedaan wordt, etc. Maar neem het de organisator van zo'n evenement eens kwalijk dat hij niet de eerste wil zijn die daarin investeert...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Jorizzz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:23:
[...]

Klopt, Nederland houdt op zodra je vanuit de randstad de provincie intrekt >:)

Even zonder dollen, er is een reden dat het overgrote deel van de evenementen in de randstad plaats vindt. Simpelweg omdat daar in een klein gebied -1- veel te zien en te doen is, -2- er veel accommodaties zijn en -3- de boel zowel per auto, OV als eventueel vliegverkeer goed bereikbaar is (zeker buiten de spits om). Als jij aan de gemiddelde buitenlandse bezoeker vraagt of hij een feestje wil op een half uurtje, drie kwartier van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag én Utrecht, óf ergens in the middle of nowhere (Assen, no offense), dan spreekt dat eerste toch méér aan, of je het nou leuk vindt of niet.

Uiteraard is dit een soort vicieuze cirkel, want leuke dingen bouwen en organiseren buiten de randstad kan de aantrekkingskracht van zo'n gebied wel weer vergroten, waardoor er misschien nog meer gedaan wordt, etc. Maar neem het de organisator van zo'n evenement eens kwalijk dat hij niet de eerste wil zijn die daarin investeert...
I know, maar de gemiddelde Groninger, Fries of Drenth heeft ook liever een party op fietsafstand.
Wij moeten altijd naar de Randstad voor een optreden. Ik begin d'r niet meer aan.
Entree + benzine + parkeerkosten + op een k-tijd weer thuis = ik kijk wel thuis op de bank.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
rimave schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:29:
[...]

I know, maar de gemiddelde Groninger, Fries of Drenth heeft ook liever een party op fietsafstand.
Wij moeten altijd naar de Randstad voor een optreden. Ik begin d'r niet meer aan.
Entree + benzine + parkeerkosten + op een k-tijd weer thuis = ik kijk wel thuis op de bank.
Als je graag dichtbij de actie wilt zijn, dan verhuis je toch? Maar nee, 3x zoveel betalen voor een huis en elke dag in de file hebben mensen er weer niet voor over. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Of je gaat naar evenementen (OT de GP op Zandvoort) op fietsafstand of je woont in de middle of nowhere. De FOM wil een aansprekende locatie, Assen is dus nooit een serieuze optie geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Erapaz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:37:
[...]

Als je graag dichtbij de actie wilt zijn, dan verhuis je toch? Maar nee, 3x zoveel betalen voor een huis en elke dag in de file hebben mensen er weer niet voor over. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Of je gaat naar evenementen (OT de GP op Zandvoort) op fietsafstand of je woont in de middle of nowhere. De FOM wil een aansprekende locatie, Assen is dus nooit een serieuze optie geweest.
Cathedral van het Motorracen, nee echt niet aansprekend... :?
Voor beide locaties is wat te zeggen, maar zou meer fan zijn van Assen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Ik zou best in de middle of nowhere willen wonen: rustiger, meer ruimte, groter huid, e.d. Maar mijn werkt verhuist niet mee. En om nu iedere dag op en neer te rijden heb ik ook geen zin in. Het probleem van de noordelijke provincies is dat er weinig mensen wonen, en weinig intressant werk is, wat elkaar vervolgens in stand houdt. En natuurlijk dat er geen fatsoenlijke en snelle verbinding van het noorden naar de randstad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Jorizzz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:23:
[...]

volgens mij was assen toch de eerste die het geld rond had dus dit klopt niet helemaal.

en het lijkt er op dat de fom voor Zandvoort gaat kiezen omdat er een historie is met f1.

en zoals @Erapaz dat assen nooit een serieuze optie is geweest lijkt mij niet helemaal waar want ook daar is de fom meerdere keren langs geweest dus het was zeker wel een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Darkasantion schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:43:
[...]

Cathedral van het Motorracen, nee echt niet aansprekend... :?
Voor beide locaties is wat te zeggen, maar zou meer fan zijn van Assen.
Lol, het is The Cathedral of Speed, en het is inderdaad zeer geschikt voor spannende motorraces. Echter de locatie "weiland" is niet aansprekend en doet het niet mooi op TV. De FOM wil graag mooie beelden op een (voor de F1) historische locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
hjvg schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:45:
[...]

volgens mij was assen toch de eerste die het geld rond had dus dit klopt niet helemaal.

en het lijkt er op dat de fom voor Zandvoort gaat kiezen omdat er een historie is met f1.

en zoals @Erapaz dat assen nooit een serieuze optie is geweest lijkt mij niet helemaal waar want ook daar is de fom meerdere keren langs geweest dus het was zeker wel een optie
De FIA is meerdere keren langs geweest, de FOM maar enkele keren maar die hebben vanaf het begin aangegeven naar Zandvoort te willen. Daarnaast werd het niet rondkrijgen lang gezien alsof Assen dan aan de buurt zou zijn, ook dit is niet het geval geweest daarna zou er gekeken worden naar alternatieven waar Assen 1 van de zovelen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
[...]

Dan blijf ik liever hier. Lekker rustig. :)
Tenzij ik ook 3x zoveel salaris krijg, want voor de prijs van mijn huidige hoekwoning heb ik daar een schoenendoos op 12 hoog achter. Nee, dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik denk ook dat Zandvoort als circuit meer aanspreekt (duinen, historie), maar ik zou het echt geen aansprekende locatie noemen. De staat van het circuit en de faciliteiten is daar aan toe, maar Zandvoort zelf is echt geen spannende locatie.. saaie boulevard, oude flats, niets te beleven, sfeerloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
Erapaz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:58:
[...]

Echter de locatie "weiland" is niet aansprekend en doet het niet mooi op TV. De FOM wil graag mooie beelden op een (voor de F1) historische locatie.
Daarom rijden ze zeker ook in de woestijn in Bahrein. Zulke mooie beelden van het zand :P

[ Voor 5% gewijzigd door ppbruins op 10-04-2019 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

ppbruins schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:25:
[...]

Daarom rijden ze zeker ook in de woestijn in Bahrein. Zulke mooie beelden van het zand :P
Nee daar rijden ze omdat er oliegeld is :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Haha, ze hebben daar niet voor niets een nachtrace van gemaakt, dan zie je het zand niet zo :)
Overigens was Bahrein bij daglicht altijd een saaie race, hoe komt het wel spannend is sinds dat een nachtrace is? Is het de temperatuur of is het toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
Erapaz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:10:
[...]

Haha, ze hebben daar niet voor niets een nachtrace van gemaakt, dan zie je het zand niet zo :)
Overigens was Bahrein bij daglicht altijd een saaie race, hoe komt het wel spannend is sinds dat een nachtrace is? Is het de temperatuur of is het toeval?
Afgelopen race was ook een saaie race. Ik zie liever sepang maleisie terugkeren ipv Bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
[...]

Dat is een beter evenement dan een gemiddelde Europese Grand Prix. Dus snap wel dat ze die op de kalender houden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Mocht 't toch Assen worden, sluit ik dat zeker niet uit. Met een uurtje kan ik bij het TT Circuit zijn :) De auto (of motor) kan ik bij familie die dichtbij woont wel kwijt, stukje wandelen en ik ben op het circuit.

Zandvoort ga ik niet naartoe. Als daar F1 komt en je wil op zondag langs de baan zitten, kun je beter op maandag maar vast vertrekken. Misschien kom je dan net op tijd aan :/ Heb sowieso niks met de houding van Bernhard en Lammers recentelijk tav Assen, en sowieso die Bernhard die zelf genoeg geld heeft maar nog wel even verwachtte dat de regering er nog even 5M/jaar bij zou doen :|

Onderaan de streep blijf ik erbij: Nederland wil dit alleen vanwege Max Verstappen. Als Max stopt met F1 rijden is 80% van de kijkers/"fans" van nu weer weg en komt er geen hond meer kijken in Nederland, en dan weten we ook wat er gebeurd. Staan we er internationaal weer op als debiele Max aanhangers die verder geen intresse in F1 hebben, als we dat imago niet sowieso al hebben dankzij de heer Dekker :P Wat mij betreft gaat 't niet door. Het is te duur, de kans op winst is nihil.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:23
Destruction schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:25:
[...]

Mocht 't toch Assen worden, sluit ik dat zeker niet uit. Met een uurtje kan ik bij het TT Circuit zijn :) De auto (of motor) kan ik bij familie die dichtbij woont wel kwijt, stukje wandelen en ik ben op het circuit.

Zandvoort ga ik niet naartoe. Als daar F1 komt en je wil op zondag langs de baan zitten, kun je beter op maandag maar vast vertrekken. Misschien kom je dan net op tijd aan :/ Heb sowieso niks met de houding van Bernhard en Lammers recentelijk tav Assen, en sowieso die Bernhard die zelf genoeg geld heeft maar nog wel even verwachtte dat de regering er nog even 5M/jaar bij zou doen :|

Onderaan de streep blijf ik erbij: Nederland wil dit alleen vanwege Max Verstappen. Als Max stopt met F1 rijden is 80% van de kijkers/"fans" van nu weer weg en komt er geen hond meer kijken in Nederland, en dan weten we ook wat er gebeurd. Staan we er internationaal weer op als debiele Max aanhangers die verder geen intresse in F1 hebben, als we dat imago niet sowieso al hebben dankzij de heer Dekker :P Wat mij betreft gaat 't niet door. Het is te duur, de kans op winst is nihil.
Heb dat net zo.

Assen zou ik nog overwegen, Zandvoort is een absolute no-go. Dat wordt een nog nooit vertoond verkeersinfarct waar ik niet tussen ga staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Destruction schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:25:
[...]

Daarom dat Zandvoort 4M investeert in de bereikbaarheid van het circuit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

CH4OS schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:44:
[...]
Daarom dat Zandvoort 4M investeert in de bereikbaarheid van het circuit?
En wat gaan ze doen met die 4M? Fietspaden aanleggen?

Het is niet alsof er ruimte is voor meer asfalt of spoor....

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Destruction schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:45:
En wat gaan ze doen met die 4M? Fietspaden aanleggen?

Het is niet alsof er ruimte is voor meer asfalt of spoor....
Wat de plannen verder exact zijn, geen idee, maar met 4M euro kun je een heleboel doen. Wellicht doet het circuit en/of bedrijfsleven ook een duit in het zakje, het is immers ook in hun belang. Jij doet net alsof er niets gaat gebeuren ten behoeve van de bereikbaarheid en dat is gewoon niet waar/onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2019 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
Ik snap dan weer niet de hele negativiteit rond de OV en fiets plannen. Lijkt mij juist enerzijds een mooie ontwikkeling/proef en anderzijds een stukje groene marketing (rond een niet zo groen event, ok).

Als ze op stategische plekken parkeerplaatsen neerknallen en vanaf daar leenfietsen (mooi weer) beschikbaar stellen of pendelbussen (slecht weer), dan is dat toch helemaal prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 10-04-2019 10:51 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk juist dat 4 miljoen helemaal niet zoveel is. Een beetje rotonde in een binnenstad aanleggen kost al snel +/- 200k. Dus ik vrees dat 4 mln een druppel op een gloeiende plaat is als ze de infrastructuur grondig willen aanpakken van/naar Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zullen vast een boel mensen met eigen vervoer willen. Maar als in het ticket pendelvervoer naar het circuit inbegrepen is (of met een geringe meerprijs), zal dat vast een boel mensen overhalen die pendeldienst te gebruiken en dat zal ook een heleboel schelen.

Wellicht gaan er parkeerplaatsen in de omgeving ingericht worden waar mensen moeten parkeren, alwaar ze een pendelbus naar het circuit krijgen. Zo ging dat in 2012 toen Coldplay op Malieveld speelde (voor 65.000 mensen) ook. Ook werd er toen opgeroepen om met de trein te komen en daar is destijds ook massaal gehoor aan gegeven; terug vanaf het Malieveld naar het station (wat an sich niet heel ver is, ongeveer 10 minuten lopen, misschien nog niet eens) deed ik destijds 1,5 uur, omdat men mondjesmaat mensen het station in lieten om naar de treinen te gaan, waar extra treinen voor ingezet waren. Ook andere stations in het land hielden er rekening mee. De stoptrein naar Den Bosch vanuit Utrecht wachtte ook, omdat er nog een trein vanuit Den Haag (waar ik in zat) nog moest komen en die stoptrein de laatste trein was richting Den Bosch. ;)

Was overigens ook wel mooi gezicht op station Den Haag, reden toen nagenoeg enkel IRM treinen (de nieuwe dubbeldekkers) af en aan!

[ Voor 76% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
P.K. schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:21:
[...]

Dat is een beter evenement dan een gemiddelde Europese Grand Prix. Dus snap wel dat ze die op de kalender houden. :P
Sure. Heeft vast niks met geld te maken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppbruins
CH4OS schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:56:
Er zullen vast een boel mensen met eigen vervoer willen. Maar als in het ticket pendelvervoer naar het circuit inbegrepen is (of met een geringe meerprijs), zal dat vast een boel mensen overhalen die pendeldienst te gebruiken en dat zal ook een heleboel schelen.
Misschien biedt "onze prins" ons allemaal wel een gratis openbaar vervoer ticket en slaapplek in een van zijn vele panden aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat zou inderdaad wel mooi wezen. Maar ik denk dat we dat op ons buik kunnen schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ppbruins schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:06:
[...]

Sure. Heeft vast niks met geld te maken..
En Nederland krijgt de race gratis, uit liefdadigheid van Liberty? :+
Die race komt er ook niet zonder een vergelijkbare jaarlijkse toelage.

Hoe dan ook, in Bahrain ligt een faciliteit waar weinig op aan te merken valt, de races zijn er vaak leuk, de bereikbaarheid van het circuit is goed, er is veel te doen rondom de races (concerten e.d.), er zijn meer dan genoeg hotelbedden beschikbaar op korte afstand.
Kom daar nog maar eens om bij een Europese race...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 08:50
Hoop zeker dat het Zandvoort wordt en niet Assen, laat de motoren gewoon daar rijden.
Mijn gevoel zegt me ook dat het zeker geen Assen wordt en we deze week nog horen dat het Zandvoort wordt.
De uitdaging van het verkeer in goede banen leiden kan nog wel eens een huizaren stukje worden waar Paul Ricard een puntje aan kan zuigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
TakeAway schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:05:
Hoop zeker dat het Zandvoort wordt en niet Assen, laat de motoren gewoon daar rijden.
Mijn gevoel zegt me ook dat het zeker geen Assen wordt en we deze week nog horen dat het Zandvoort wordt.
De uitdaging van het verkeer in goede banen leiden kan nog wel eens een huizaren stukje worden waar Paul Ricard een puntje aan kan zuigen.
Dat bij Paul Ricard was gewoon een typische Franse situatie. Er waren twee toegangswegen, maar een daarvan lag opengebroken. En meerdere aanvoerroutes naar de overgebeleven toegangsweg waren ook opengebroken. Dat is natuurlijk gewoon vragen om problemen, want ze (de locale overheden) wisten dondersgoed wanneer de GP er zou zijn. Plus, Paul Ricard is van Bernie Ecclestone dus op alle uitgaven werd zoveel mogelijk bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
De bereikbaarheid is eigenlijk best goed in het weekend. Op de laatste 10km na.

De bereikbaarheid van zandvoort heeft 3 dingen nodig.
1) Parkeerplaatsen
2) Hotels
3) OV

1) Parkeerplaatsen heb je nodig. Maar die hoeven niet nieuw te zijn. Je kan ook bestaande parkeerplaatsen gebruiken en pendelbussen laten rijden. de P+R locaties van Amsterdam zijn bijvoorbeeld niet druk in het weekend.
2) Hotelkamers in zandvoort wordt het niet. Maar in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn er genoeg, zolang de GP niet in het hoogseizoen is. Ze moeten alleen zorgen voor goed vervoer.
Voor de bezoekers die met de auto komen zijn er al een hoop campings in de buurt. Een paar extra campings aanleggen lijkt mij ook geen probleem. En daar heb je de rest van de zomer ook wel wat aan.
3) Zandvoort is niet heel goed bereikbaar met het OV. Maar er ligt wel een dubbel spoor. Dus als de NS, net als bij andere evenementen, de dienstregeling aanpast kom je een heel eind. Je hebt hooguit een perron verlenging nodig bij Zandvoort en een pendeldienst van het station naar het circuit.
Alternatief is dat je die pendeldienst aanbiedt vanaf schiphol en Amsterdam centraal.

Het staat of valt wel met het goed bereikbaar zijn van het circuit door die pendeldiensten van de diverse stations en campings naar het circuit. Ik zou daarom de toegangswegen afsluiten en alleen de bussen, camping bezoekers en bewoners toelaten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 21:58
De perrons in Zandvoort zijn niet gemakkelijk te verlengen, kijk maar op Google Maps:
https://www.google.nl/map...zfQ2Lg!2e0!7i16384!8i8192

Die hele overweg zou weg moeten, en de wissels opgeschoven richting Amsterdam. Niet onmogelijk, maar wel heel duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

marcop23 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:44:
De perrons in Zandvoort zijn niet gemakkelijk te verlengen, kijk maar op Google Maps:

Die hele overweg zou weg moeten, en de wissels opgeschoven richting Amsterdam. Niet onmogelijk, maar wel heel duur.
Extra (tijdelijk) perron ten oosten van de spoorwegovergang aanleggen, ten noorden van het spoor. Kun je drie ipv twee treinen tegelijk ontvangen. Er liggen daar al drie sporen, dus je zit elkaar niet dwars.

Ohw, ten zuiden kan ook zie ik... hoppa, vier perrons ipv twee, en nog een middenspoor waar over weggereden kan worden richting Haarlem.

[ Voor 13% gewijzigd door Wallie op 10-04-2019 12:50 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
Is het niet een kwestie van wissels bij de overgang verwijderen? Zo te zien liggen er verderop al wissels waarmee elke combinatie van sporen afgehandeld kan worden. De overgang moet dan alsnog weg, ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Zo te zien begint het gemor al in Zandvoort :

https://www.dvhn.nl/sport...e-Formule-1-24351211.html

Ik ben trouwens een fan van de GP gewoon in Francorchamps houden desnoods wat aan de Belgen betalen maar niet die geldverspillende F1 hierheen halen .

[ Voor 30% gewijzigd door leekers op 10-04-2019 13:00 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
leekers schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:57:

Ik ben trouwens een fan van de GP gewoon in Francorchamps houden desnoods wat aan de Belgen betalen maar niet die geldverspillende F1 hierheen halen .
Dat is 1 iemand en dat soort mensen heb je overal, ook in Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Natuurlijk wordt dit breed uitgelicht in Dagblad van het Noorden. Die zinspelen liever op een GP in Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Rev! schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:05:
[...]

Dat is 1 iemand en dat soort mensen heb je overal, ook in Assen.
Ben benieuwd of die persoon vanavond al bij Jinek aan tafel zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52

De GP in België op circuit Spa-Francorchamps is één van de meest gereden GP's en zal niet zomaar van de kalender af gaan. Laatst las ik nog ergens dat Wallonië ook vrijwel elk jaar geld erbij legt om ervoor te zorgen dat ze geen verlies draaien.

Ik verwacht dus niet dat het óf Nederland óf België wordt, maar gewoon België én Nederland (als het doorgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Plenkske schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:39:
[...]

De GP in België op circuit Spa-Francorchamps is één van de meest gereden GP's en zal niet zomaar van de kalender af gaan. Laatst las ik nog ergens dat Wallonië ook vrijwel elk jaar geld erbij legt om ervoor te zorgen dat ze geen verlies draaien.

Ik verwacht dus niet dat het óf Nederland óf België wordt, maar gewoon België én Nederland (als het doorgaat).
In 2003 hebben ze het een jaar van de kalender gehaald vanwege de tabaksregelementen. Dus zo stellig zou ik dat niet zeggen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Er is in de F1 niets heilig als het om geld draait, dus zodra Spa (of een ander historisch circuit) geen euro's meer ophoest is het snel gebeurt met de Belgische GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
Dat begrijp ik.
Ik wilde vooral aangeven dat de keuze voor FOM niet is: "we gaan voor België of voor Nederland"
En zeker niet voor 2020 want Spa heeft al een contract: Wikipedia: Formule 1 in 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Rivanov schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:51:
[...]

In 2003 hebben ze het een jaar van de kalender gehaald vanwege de tabaksregelementen. Dus zo stellig zou ik dat niet zeggen. ;)
Zandvoort had altijd de Marlborobocht, maar dat heet inmiddels de mastersbocht -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
Plenkske schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:11:
Dat begrijp ik.
Ik wilde vooral aangeven dat de keuze voor FOM niet is: "we gaan voor België of voor Nederland"
En zeker niet voor 2020 want Spa heeft al een contract: Wikipedia: Formule 1 in 2020
Achter de schermen had Spa tijdens het contract met Bernie wel een veto op een GP in Nederland, anders was de mogelijkheid er uberhaupt niet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wat zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Partypsych
  • Laatst online: 12-09 18:46
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:21:
De bereikbaarheid is eigenlijk best goed in het weekend. Op de laatste 10km na.

2) Hotelkamers in zandvoort wordt het niet. Maar in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn er genoeg,

Het staat of valt wel met het goed bereikbaar zijn van het circuit door die pendeldiensten van de diverse stations en campings naar het circuit. Ik zou daarom de toegangswegen afsluiten en alleen de bussen, camping bezoekers en bewoners toelaten.
Haarlemmermeer en Velsen hebben ook voldoende hotels, dan zit je er hemelsbreed al een stuk dichterbij dan Rotterdam en Den Haag. Je zou bij een hotel in IJmuiden er zelfs nog voor kunnen kiezen om via het strand naar Zandvoort te lopen, das nog sneller dan in de file staan op de zeeweg van/naar Zandvoort 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Partypsych op 10-04-2019 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
marcop23 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:44:

Zo te zien is 1 perron al intercity lengte (die helemaal tot de overweg loopt).
De andere zou je kunnen verlengen. En zelfs met het bestaande station kun je de helft van de treinen wat korter laten zijn.
Partypsych schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
[...]

Haarlemmermeer en Velsen hebben ook voldoende hotels, dan zit je er hemelsbreed al een stuk dichterbij dan Rotterdam en Den Haag.
Haarlem zelf heeft wel een leuk cluster hotels. Schiphol ook. Maar voor de rest bijna niet.
Ik noem Den Haag en Rotterdam omdat je dan met de intercity ook zo bij schiphol of amsterdam bent. En daar kun op vrijdag en zaterdag avond nog wat doen. Al zal Amsterdam de meeste mensen een stuk meer aanspreken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 21:58
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:53:
[...]

Zo te zien is 1 perron al intercity lengte (die helemaal tot de overweg loopt).
De andere zou je kunnen verlengen. En zelfs met het bestaande station kun je de helft van de treinen wat korter laten zijn.
[...]
Nee, de perronlengtes zijn 296 en 229 meter. Het kleinste intercityperron is volgens mij zoals die van Rotterdam Alexander, en die is 342 meter. Als je dat andere perron wil verlengen zit je ook met die wissel, waardoor je niet meer van spoor kunt veranderen na aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Waarschijnlijk zie je toch meer van de race op TV dan wanneer je aanwezig bent. Al die duinen blokkeren het zicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
marcop23 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:00:
[...]

Nee, de perronlengtes zijn 296 en 229 meter. Het kleinste intercityperron is volgens mij zoals die van Rotterdam Alexander, en die is 342 meter. Als je dat andere perron wil verlengen zit je ook met die wissel, waardoor je niet meer van spoor kunt veranderen na aankomst.
Die wissel is alleen voor het passeerspoor. 1 overweg verder liggen nog 2 wissels waar de trein van spoor kan wisselen.
Verder is een VIRM-6 162m en een VIRM-4 108m. Dus op het ene perron zou je een 6+4 kwijt kunnen en op het andere een 4+4
Dat zijn toch trein samenstellingen van 1100 en 800 zitplaatsen. Als er elke 5 minuten een kan vertrekken/aankomen is dat 11.400 passagiers/uur.

Ok... Als er 100.000 man komen gaat de trein het dus niet redden. Dat worden vooral bussen vanaf schiphol of Amsterdam Centraal/Zuid.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 7 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen