Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:42
De eerste iMac had 32 MB ram O-)

is er leven op Pluto

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Khil schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:17:
[...]

Ja mooie ontwikkeling!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-11 16:57
Khil schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:17:
[...]

Mijn ZX spectrum had 16 Kb

Bing

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:31
De eerste Mainframe waar ik mee werkte had 8Kb.

• Khil
En de Apple I had 4KB :+

is er leven op Pluto

• TweakerVincent
  • Nu online
Als ik mini jack -> Toslink doe moet ik toch gewoon geluid kunnen krijgen van de mac mini naar mijn z5500 set? Ik las ergens dat de mini digital wel gewoon ondersteunt. Als dit zo ik koop ik wel ff zo'n kabel

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:58:
Als ik mini jack -> Toslink doe moet ik toch gewoon geluid kunnen krijgen van de mac mini naar mijn z5500 set? Ik las ergens dat de mini digital wel gewoon ondersteunt. Als dit zo ik koop ik wel ff zo'n kabel
De oude mini's hadden die optie, de huidige mini heeft deze aansluiting niet meer. Er zijn vast wel adapters voor te vinden.

• TweakerVincent
  • Nu online
RWK__ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:34:
[...]

De oude mini's hadden die optie, de huidige mini heeft deze aansluiting niet meer. Er zijn vast wel adapters voor te vinden.
Nou ik bedoelde al een adapter. Volgens een link die ik kwijt ben moet het met de huidige mac mini ook lukken om mini jack converter naar optical -> z5500 te doen. Ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft?

• Khil
Je kunt in System Report nakijken of je Mac een optische audio out heeft.

is er leven op Pluto

• hEgelia
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:55
Tja, een adapter om 't analoge stereosignaal om te zetten naar digitaal is natuurlijk mogelijk, maar optimaler is 't digitale audiosignaal behouden dat via HDMI geleverd wordt. Dat biedt ook Surround sound in tegenstelling tot de minijack uitgang. Helaas heeft Apple met de 2018 update de gecombineerde analoog/optische digitale uitgang van vorige modellen geschrapt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Khil schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:16:
Je kunt in System Report nakijken of je Mac een optische audio out heeft.
Dat werkt niet meer in Mojave (dat screenshot is al heel oud):

Dit is een Mac Mini uit 2014 die het nog wel zou moeten hebben maar die TOSlink zie ik niet in de profiler. Ook niet in de Audio/MIDI setup trouwens.

Zo te zien is het hele "Intel" kopje helemaal verwijderd, hij laat de audio adapter gegevens niet meer zien. Misschien dat Apple het verbergt omdat ze het 'technische' niet willen laten zien, doen ze helaas steeds meer.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 29-04-2019 18:36 (18%)

• Khil
Hmm... curieus. Inmiddels ben ik er achter dat de Mini 2018 inderdaad geen optical out heeft... voor digitale uitvoer zou je een usb-geluidskaart of hdmi extractor moeten gebruiken.

is er leven op Pluto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:53
Net een Mac Mini 2018, I5-512g - 8GB ram besteld bij Switch ( Belgie), ik kijk er al naar uit om Mac OS X te ontdekken! Heeft iemand aanraders voor het aansluiten van 2x Dell UH2515h monitoren via usb-c/displayport ?

In de winkel raadde ze de Moshi USB-C naar Displayport kabel aan, maar dit lijkt me wel een beetje duur 8)7

Verder ga ik nog een ram upgrade laten uitvoeren bij Amac, deze vragen hier 260 euro voor, toch een mooie besparing tegenover de 720 euro bij apple :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
corewillem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:43:
Net een Mac Mini 2018, I5-512g - 8GB ram besteld bij Switch ( Belgie), ik kijk er al naar uit om Mac OS X te ontdekken! Heeft iemand aanraders voor het aansluiten van 2x Dell UH2515h monitoren via usb-c/displayport ?

In de winkel raadde ze de Moshi USB-C naar Displayport kabel aan, maar dit lijkt me wel een beetje duur 8)7

Verder ga ik nog een ram upgrade laten uitvoeren bij Amac, deze vragen hier 260 euro voor, toch een mooie besparing tegenover de 720 euro bij apple :9
Ram lekker zelf imo. Erg simpel alleen juiste tools nodig zie posts van mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corewillem
TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Ram lekker zelf imo. Erg simpel alleen juiste tools nodig zie posts van mij
Het lijkt me inderdaad een simpele procedure om te doen + ik heb al het materiaal liggen, technisch gezien zou ik het dus prima zelf kunnen doen :9 . Echter vervalt hierbij de garantie |:( Ik betaal dan liever wat meer zodat deze behouden blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
corewillem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Het lijkt me inderdaad een simpele procedure om te doen + ik heb al het materiaal liggen, technisch gezien zou ik het dus prima zelf kunnen doen :9 . Echter vervalt hierbij de garantie |:( Ik betaal dan liever wat meer zodat deze behouden blijft.
Zonde, ik vond het erg tof om te doen en keek gewoon 3x elke minuut van youtube om 100% zeker te zijn dat het goed ging. En achteraf super voldoening om hem werkend te zien.

Bedenk dat je hooguit een stekkertje sloopt die een apple winkel zo voor je fixt voor 60 e max oid. Risico is wmb super klein. Probeer het! Gewoon echt elke stap rustig doornemem. Zorg wel voor de juiste tools!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corewillem
TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Zonde, ik vond het erg tof om te doen en keek gewoon 3x elke minuut van youtube om 100% zeker te zijn dat het goed ging. En achteraf super voldoening om hem werkend te zien.

Bedenk dat je hooguit een stekkertje sloopt die een apple winkel zo voor je fixt voor 60 e max oid. Risico is wmb super klein. Probeer het! Gewoon echt elke stap rustig doornemem. Zorg wel voor de juiste tools!
Maak me geen zorgen dat ik tijdens de swap iets mis doe, ik heb vroeger dagelijks aan pc's /laptops geprtutst.

Ik maak me meer zorgen om de garantie op de rest van de hardware, ik las dat ze hier nogal moeilijk over doen :| .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16:34
corewillem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:23:
[...]

Maak me geen zorgen dat ik tijdens de swap iets mis doe, ik heb vroeger dagelijks aan pc's /laptops geprtutst.

Ik maak me meer zorgen om de garantie op de rest van de hardware, ik las dat ze hier nogal moeilijk over doen :| .
Je behoudt gewoon je garantie als je zelf het werkgeheugen vervangt. Zorg er wel voor dat je de originele sticks bewaart, zodat je deze terug kan plaatsen wanneer er wel garantie geclaimd moet worden.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
corewillem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:23:
[...]

Zoals melvin zegt. Gewoon 8 gb bewaren en terug stoppen als hij ooit kapot gaat. Niks aan de hand. Iig niet verkopen :0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cs
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
corewillem schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:43:

Deze kabel doet het hier prima :)

cs wijzigde deze reactie 05-05-2019 15:51 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
Kabel hoeft inderdaad niet Apple-wit te zijn. Gewoon 's avonds bij schemerverlichting aansluiten en dan ziet de Mac mini het verschil niet.

is er leven op Pluto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corewillem
Geweldig dan wordt het die kabel, iemand een idee of het doorlinken van displays ondersteund is op de Mac Mini ? Op een test hackintosh systeem werkte het in ieder geval al niet :F .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-11 06:38
Nadat ik onlangs mijn Mac mini uit 2011 nog verkocht kreeg voor €400 begin ik de mini toch terug te missen. Zeker nu ik deze te koop zie staan op Amazon (I5 - 8gb -256Gb) voor €1079 incl BTW. Iemand deze ergens anders nog voordeliger tegen gekomen? Is die 256Gb een beetje voldoende voor standaard gebruik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-11 11:19

Wolvganger

Don't eat the yellow snow.

corewillem schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:07:
[...]

Geweldig dan wordt het die kabel, iemand een idee of het doorlinken van displays ondersteund is op de Mac Mini ? Op een test hackintosh systeem werkte het in ieder geval al niet :F .
Zelf een setup gehad met 2x een Dell U2415 icm een mini 2014, toen werkte het niet omdat OSX geen ondersteuning heeft/had voor Multi-Stream. Volgens mij ontbreekt die ondersteuning nog altijd en kun je de schermen daardoor niet doorlussen. Ook gelezen dat het wel kan als er Windows op de Mac staat, qua hardware is er blijkbaar geen belemmering.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corewillem
Wolvganger schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:00:
[...]

Zelf een setup gehad met 2x een Dell U2415 icm een mini 2014, toen werkte het niet omdat OSX geen ondersteuning heeft/had voor Multi-Stream. Volgens mij ontbreekt die ondersteuning nog altijd en kun je de schermen daardoor niet doorlussen. Ook gelezen dat het wel kan als er Windows op de Mac staat, qua hardware is er blijkbaar geen belemmering.
Jammer :( , normaal komt de Mac volgende week aan, ik laat het dan wel weten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
@corewillem:
Deze ietsje duurdere doet het bij mij prima.

Nota bene: als je monitor 'n ingebouwde USB-hub heeft is deze maximaal USB2.0 met dit type kabels (USB 3.1 gen2 Type-C heeft te weinig bandbreedte voor DisplayPort en USB 3.0 tegelijkertijd).

LanTao wijzigde deze reactie 19-05-2019 22:41 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

IceBlue schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:48:
Nadat ik onlangs mijn Mac mini uit 2011 nog verkocht kreeg voor €400 begin ik de mini toch terug te missen. Zeker nu ik deze te koop zie staan op Amazon (I5 - 8gb -256Gb) voor €1079 incl BTW.
Wow, goedkoop! Dat scheelt behoorlijk met de Apple prijs.

Of die 256 GB genoeg is, dat hangt natuurlijk helemaal er van af wat je er mee gaat doen... Bijv. mijn foto's/video's nemen al 100 GB in beslag, muziek nog eens 30 GB, apps nog eens 75 GB, en dan moet m'n home directory er nog bij. Gaat niet werken.

Daarentegen als je foto's, video en muziek niet lokaal op slaat: ruim voldoende. Mijn mini gebruik ik als build server, en daarvoor is een SSD van 128 GB voldoende.

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-07 23:55
corewillem schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:07:
[...]

[Afbeelding]
hier 2 27inch Dell Ultrasharps doorgelust gehad, dit werkte prima op mijn Mac Mini 2014 (i7/16Gb/128Gb). Volgens mij had ik het beste effect/resultaat door de monitoren op de 2 thunderbolt/displayports te connecten. Intussen gewoon op 1 display werkend, want 2 was 'too much' op mijn bureau.

NielsTn wijzigde deze reactie 20-05-2019 11:25 (5%)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LanTao
  • Niet online
NielsTn schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:24:
hier 2 27inch Dell Ultrasharps doorgelust gehad, dit werkte prima op mijn Mac Mini 2014 (i7/16Gb/128Gb). Volgens mij had ik het beste effect/resultaat door de monitoren op de 2 thunderbolt/displayports te connecten.
Dus niet doorgelust maar allebei direct aangesloten op je Mac mini..?

Want Mac OS X ondersteunde geen MST in 2014 en macOS ondersteunt het niet in 2019.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-07 23:55
LanTao schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Dus niet doorgelust maar allebei direct aangesloten op je Mac mini..?

Want Mac OS X ondersteunde geen MST in 2014 en macOS ondersteunt het niet in 2019.
Yep. Ik draai overigens OSX Mojave

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-11 06:38
TucanoItaly schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Wow, goedkoop! Dat scheelt behoorlijk met de Apple prijs.

Of die 256 GB genoeg is, dat hangt natuurlijk helemaal er van af wat je er mee gaat doen... Bijv. mijn foto's/video's nemen al 100 GB in beslag, muziek nog eens 30 GB, apps nog eens 75 GB, en dan moet m'n home directory er nog bij. Gaat niet werken.

Daarentegen als je foto's, video en muziek niet lokaal op slaat: ruim voldoende. Mijn mini gebruik ik als build server, en daarvoor is een SSD van 128 GB voldoende.
Zo dan toch maar besteld. voor €888 (zonder BTW) kan een mens niet sukkelen :9 *O* . Nu nog eens kijken voor een Ram upgrade.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corewillem
corewillem schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Jammer :( , normaal komt de Mac volgende week aan, ik laat het dan wel weten ;)
Balen, net gebeld aangezien de levering gepland stond voor vandaag, melden ze doodleuk dat de huidge verwachte levertijd 4 juni is :( Wat doet apple toch met die leveringen ? Nog nooit zo lang moeten wachten op een computer :| . Jammer dat apple geen MST ondertsteund, dan maar met 2 kabels werken :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corewillem
Ik typ dit nu vanaf mijn nieuwe mac mini, jammergenoeg met 1 scherm :/ .

Via HDMI werken beide schermen, maar jammergenoeg werkt de USB C naar displayport kabel niet :( Iemand een idee wat ik nog kan nakijken ? De kabel wordt herkend in System information.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:24

alienfruit

the alien you never expected

Ja, andere kabel proberen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corewillem
De kabel werk hier wel op een Dell XPS...

*EDIT : het was dus toch de kabel, met een omvormertje werkt het dus wel 8)7

corewillem wijzigde deze reactie 05-06-2019 19:18 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LanTao
  • Niet online
Ik heb sinds kort een LG 4K display aan m'n Mac mini hangen. Ik gebruik 'm in @1.5x-modus en het is prachtig.

Op andere plekken (zoals de MacRumors forums) zijn er vragen geweest over de grafische performance van een dergelijke setup. De Intel UHD630 draait prima bij simpel gebruik (browsers, mail) maar zodra er ingewikkelde dingen gebeuren, zoals een 720p film fullscreen draaien in VLC en op een andere (non-4K) monitor een nieuwe Chrome window openen, dan treedt er een merkbare hapering op voor deze op het scherm staat. Ook slaat de ventilator hoorbaar aan.

Ik ben nog geen situaties tegengekomen waarbij er niet minimaal een paar gigabyte werkgeheugen vrij was (ik heb 16GB) dus ik weet niet hoe dit in een Mac mini met 8GB zou werken. In iStat Menus is wel te zien dat de GPU load tijdens fullscreen afspelen naar de 80% gaat. Misschien is dat beter met andere scaling zoals @2x (1080p effectief, maar dat is wat weinig voor een 27").

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik krijg mijn mac mini hdmi niet meer op 60hz. (LG 4k ultra scherm). Met deep color werkte het prima maar nu niks meer... is dat met een update gesloopt?

raar na 15 min kloten werkt het opeens weer... snap er niks van... enige was dat ik de hdmi kabel en mss per ongeluk uit getrokken of aangeraakt heb tijdens usb 3 aansluting. anyway het werkt weer op 60hz!

TweakerVincent wijzigde deze reactie 02-08-2019 18:41 (41%)

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik ga een 4k scherm kopen die 3 ingangen heeft. USB-C/HDMI/DP. (pricewatch: Dell UltraSharp U3219Q Zilver, Zwart

Ik wil mijn Mac Mini native 4k draaien (moet kunnen op 31.5 inch). Dus zonder scaling.

Verder wil ik mijn macbook pro aansluiten op de monitor (en windows) de monitor heeft 3 ingangen.

Is USB-C nou beter dan HDMI voor de Mac Mini?

Het liefst wil ik macbook pro op usb-c doen (ivm opladen ook). Mac mini op HDMI 2.0 en windows op displayport.

Volgens mij moet dit prima gaan toch of kan de mac mini beter op usb-c aangesloten worden? Ik draai nu mac mini hdmi met scaling. Dit gaat ok niet top.

De mac mini heeft geen sterke grafische kaart dus twijfel of hdmi dan geschikt is of dat ik beter usbc kan pakken...

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007

mr.paaJ

generatie cmd+z

Maakt voor de grafische kracht niet uit, alleen andere kabel. USB-C naar je macbook dus.
Verloopkabel USB-C naar DP voor je mini kan ook, misschien net wat robuuster.

Merk wel dat de mini (i7/32GB) toch moeite heeft met twee 4k schermen, losse gpu is veel vloeiender en dat is al merkbaar bij browsen.
Impuls was een Razer Core maar die is wel gigantisch (niet even van tevoren de afmetingen uitgedacht...), dus ga ook van de week een Zotac Amp Mini met RX570 ITX proberen.

mr.paaJ wijzigde deze reactie 13-08-2019 22:35 (10%)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• TweakerVincent
  • Nu online
mr.paaJ schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:33:
Maakt voor de grafische kracht niet uit, alleen andere kabel. USB-C naar je macbook dus.
Verloopkabel USB-C naar DP voor je mini kan ook, misschien net wat robuuster.

Merk wel dat de mini (i7/32GB) toch moeite heeft met twee 4k schermen, losse gpu is veel vloeiender en dat is al merkbaar bij browsen.
Impuls was een Razer Core maar die is wel gigantisch (niet even van tevoren de afmetingen uitgedacht...), dus ga ook van de week een Zotac Amp Mini met RX570 ITX proberen.
USB-C-> DP wordt mijn windows pc. Dus alleen HDMI of USB-C.

Wat is de goedkoopste E-GPU oplossing met videokaart die goed 4k aan kan? Wil er best wat geld in stoppen maar niet enorm veel. Ga niet gamen of video-editen oid.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

EGPU kost je zo'n €450 voor een simpele, zover ik kon vinden. €300 voor een ehuizing, €150 voor de GPU. Veel GPU kracht heb je echt niet nodig, RX560 of 570 is ruim voldoende voor simpel gebruik, de AMD 460 in mijn Macbook trok het ook gewoon goed. Misschien dat een RX550 dus ook wel voldoet, stuk goedkoper.

Maar goed, ik gebruik twee schermen, misschien dat één 4k scherm wel soepel loopt hoor en je kunt het gewoon eerst proberen zonder EGPU.
Wat is je huidige scherm, en wat maakt het 'niet top' op de Mini?

Ik hoop dat de Zotac snel binnenkomt en een beetje stil is.

mr.paaJ wijzigde deze reactie 14-08-2019 08:05 (5%)

• TweakerVincent
  • Nu online
mr.paaJ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:52:
EGPU kost je zo'n €450 voor een simpele, zover ik kon vinden. €300 voor een ehuizing, €150 voor de GPU. Veel GPU kracht heb je echt niet nodig, RX560 of 570 is ruim voldoende voor simpel gebruik, de AMD 460 in mijn Macbook trok het ook gewoon goed. Misschien dat een RX550 dus ook wel voldoet, stuk goedkoper.

Maar goed, ik gebruik twee schermen, misschien dat één 4k scherm wel soepel loopt hoor en je kunt het gewoon eerst proberen zonder EGPU.
Wat is je huidige scherm, en wat maakt het 'niet top' op de Mini?

Ik hoop dat de Zotac snel binnenkomt en een beetje stil is.
Huidige scherm is 27 inch 4k, native 4k is te klein dus moet scaling toepassen. Daarom naar 32

• TweakerVincent
  • Nu online
32 inch is binnen en werkt perfect. Gebruik usb-c -> HDMI. Echt zoveel sneller dan 27 inch 4k scaling. Prima dit en perfect maat voor 4k. Gewoon native en enorm hoge resulotie

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik zag ook net in system info toevallig dat hij bij 1440p setting toch vanaf 2880p terugschaalt, dus dat verklaart wel de moeite bij twee schermen, en de verbetering bij native 4k.
Ik dacht altijd dat macOS dat wat slimmer deed.

Heb ondertussen wel de Zotac box binnen en dat is best een schappelijk maatje en werkt uitstekend. Binnenkort eens kijken of ik die in de kabelgoot helemaal uit 't zicht kan zetten.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

TweakerVincent schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:05:
32 inch is binnen
Gewoon native en enorm hoge resulotie
Ik heb ook een 32 inch maar vind native resolutie erg klein in applicaties waar je de font size niet kunt veranderen zoals Mail e.d.

Hoe ervaar jij dat?

Renault Zoe Q90

• TweakerVincent
  • Nu online
TucanoItaly schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:28:
[...]

Ik heb ook een 32 inch maar vind native resolutie erg klein in applicaties waar je de font size niet kunt veranderen zoals Mail e.d.

Hoe ervaar jij dat?
nergens last van maar mss komt het ook omdat ik erg dichtbij de monitor zit. Ik heb een desktop mount die zeg 50 cm van mijn neus af zit. Ideaal imo.

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik wil een externe case kopen voor een 3.5 harddisk. Gewoon via usb 3 of usb3 (c). Volgens mij maakt het wbt snelheid niks uit tussen die 2?

En gaat elke case netjes slapen als ik de mac mini 2018 in sleep modus zet? Ik las ergens dat niet alle cases dat doen, maar dat lijkt me onzin?

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:30
TweakerVincent schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:23:
Ik wil een externe case kopen voor een 3.5 harddisk. Gewoon via usb 3 of usb3 (c). Volgens mij maakt het wbt snelheid niks uit tussen die 2?

En gaat elke case netjes slapen als ik de mac mini 2018 in sleep modus zet? Ik las ergens dat niet alle cases dat doen, maar dat lijkt me onzin?
Een normale 3,5” hdd zal nooit de volledige bandbreedte kunnen voltrekken van USB3.
Zolang je dus USB 3.0 of 3.1 heb zit je qua snelheid goed. USB A of C maakt dan niet uit.
USB C is wellicht wat toekomstbestendiger, een MacBook heeft bijvoorbeeld al geen USB-A meer

yorroy wijzigde deze reactie 21-08-2019 19:05 (3%)

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• TweakerVincent
  • Nu online
yorroy schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

Een normale 3,5” hdd zal nooit de volledige bandbreedte kunnen voltrekken van USB3.
Zolang je dus USB 3.0 of 3.1 heb zit je qua snelheid goed. USB A of C maakt dan niet uit.
USB C is wellicht wat toekomstbestendiger
ja leek mij ook. Ik heb geen SSD. En wbt sleep functie van zijn usb schijf? Hij gaat 24/7 aan mac mini hangen dus wil wel dat hij netjes slaapt?

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

Canaria

4313-3581-4704

@TucanoItaly: hier dezelfde ervaring als @TweakerVincent.
Vorige week heb ik een LG 32UL950 Wit gekocht, ook vanwege 4K op 100% scaling. Op een 15" laptop vond ik full HD ook al werkbaar, met de nieuwe monitor heb ik vier van die schermen in één.

Bij een klant waar ik weleens op locatie werk staat een 27" 4K Dell, daar begin ik meestal op 100% maar na verloop van tijd ga ik toch opschalen omdat het te vermoeiend voor m'n ogen wordt. Op 32" is dat niet nodig.

Ik heb nu meer pixels dan met de 2x Dell U2515H (2560x1440) die er eerst stonden en die namen veel meer ruimte in. In de nieuwe opstelling past m'n MacBook Pro er weer naast.

Ik heb geen Mac mini, maar zou de laptop via usb-c of in dit geval thunderbolt aansluiten, de Mac mini via hdmi en de pc via displayport.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Canaria Toch maar eens geprobeerd en inderdaad, het is werkbaar. Waar mogelijk heb ik de fonts ietsje groter gezet, o.a. in Xcode en iTerm, waar ik 90% van de tijd in zit.

Renault Zoe Q90

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier mensen die een Dell UltraSharp U3219Q hebben gekoppeld aan de mini? Wat zijn jullie ervaringen?

http://www.xbmcfreak.nl/

• TweakerVincent
  • Nu online
Erhnam schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:09:
Zijn er hier mensen die een Dell UltraSharp U3219Q hebben gekoppeld aan de mini? Wat zijn jullie ervaringen?
Ja werkt perfect. Native 4k zie mijn posts hierboven

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik heb icloud 2tb genomen en wilde even simpel een externe usb schijf koppelen aan icloud drive. Nou lees ik overal dat dit niet zomaar kan en zelfs afgeraden wordt??? Hoe kan ik dan mijn mac mini 512 GB volledig koppelen aan icloud drive 2tb? Ik wil gewoon alles relaxt in de icloud krijgen?

• TonVH
Zijn er mensen met ervaring in de combi Mac Mini 2018 en LG 34WK95-W (monitor)? Werkt dat goed?

• TweakerVincent
  • Nu online
TonVH schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:56:
Zijn er mensen met ervaring in de combi Mac Mini 2018 en LG 34WK95-W (monitor)? Werkt dat goed?
Heb een andere 34 maar 32 inch 4k is zoveel beter. Pak die! Zie hierboven mijn posts

Native 32 inch 4k is heerlijk

• TonVH
De LG 34WK95 is een 5K scherm.

• TweakerVincent
  • Nu online
Ok dan wel interessant!

• TonVH
Hoe is de helderheid van die Dell U3219Q vergeleken met bijv. iMac vanaf 2017? Zelf heb ik nu (tijdelijk) een Samsung scherm LU32R590CWUXEN (3840*2160) naast mijn iMac maar ik moet zeggen dat (1) de helderheid van e iMac veel groter is en (2) alles is ook scherper.

Dat ervaar ik als erg storend.

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10-11 16:51
Is er iemand die zelf een upgrade heeft gedaan naar 64gb ram? Heb nu 32 zou naar 64 willen gaan. Je garantie vervalt volgens mij niet maar bij een issue doen ik (hebben ze mij wijs gemaakt) wel de originele latjes er terug in te steken. Klopt dit?

Ik ging ze in de verkoop zetten

• MysticX
  • Niet online
JustSys schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:37:
Is er iemand die zelf een upgrade heeft gedaan naar 64gb ram? Heb nu 32 zou naar 64 willen gaan. Je garantie vervalt volgens mij niet maar bij een issue doen ik (hebben ze mij wijs gemaakt) wel de originele latjes er terug in te steken. Klopt dit?

Ik ging ze in de verkoop zetten
Ben zelf van 8GB naar 32GB gegaan, maar de originele latjes liggen netjes in de la. Als er wat mis mee is, dan stop ik ze terug voordat ik hem inlever voor garantie bijv :P

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-11 00:22
Hoe zijn jullie ervaringen nu op iets langere termijn m.b.t. performance van de Mac mini?

Gezien ik reeds 90% van mijn werk op Apple apparaten doe, wil ik mijn Windows PC misschien toch maar eens van de hand doen. Echter, soms heb ik wat performance nodig (handbrake, foto's bewerken, ..) en net dat komt mijn Macbook Pro 13" uit 2017 tekort.

Een Mac mini lijkt me erg leuk omdat je een krachtige basis hebt en er verder op kan bouwen, heb ook een scherm (LG 27UK850-W) dat ik zeker wil blijven gebruiken. Maar de mini is in hetzelfde bedje ziek als mijn Macbook, scaling is niet echt aangenaam door middel van gebrek aan grafische performance. :?

Gamertag: I Darks I

• MysticX
  • Niet online
Darks schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:48:
Hoe zijn jullie ervaringen nu op iets langere termijn m.b.t. performance van de Mac mini?

Gezien ik reeds 90% van mijn werk op Apple apparaten doe, wil ik mijn Windows PC misschien toch maar eens van de hand doen. Echter, soms heb ik wat performance nodig (handbrake, foto's bewerken, ..) en net dat komt mijn Macbook Pro 13" uit 2017 tekort.

Een Mac mini lijkt me erg leuk omdat je een krachtige basis hebt en er verder op kan bouwen, heb ook een scherm (LG 27UK850-W) dat ik zeker wil blijven gebruiken. Maar de mini is in hetzelfde bedje ziek als mijn Macbook, scaling is niet echt aangenaam door middel van gebrek aan grafische performance. :?
Is een eGPU geen oplossing voor je? Daarvoor hoef je niet perse gelijk een Mac Mini voor aan te schaffen, dat zal ook gewoon prima werken op je 13" MBP.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

MysticX schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:33:
Is een eGPU geen oplossing voor je?
Misschien voor z'n andere bezigheden, echter Handbrake is naar mijn weten 100% CPU-bound en doet niks met de GPU.
Je kunt toch gewoon de CPU/GPU vergelijken met wat je nu hebt in je Windows bakkie? Het is allemaal Intel dus feitelijk weinig bijzonders.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 07-10-2019 14:36 (39%)

Renault Zoe Q90

• TweakerVincent
  • Nu online

Koop een 32 inch 4k die je native kan draaien, weg zijn je scaling problemen en een zee aan ruimte.

• Darks
TweakerVincent schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:38:
[...]

Koop een 32 inch 4k die je native kan draaien, weg zijn je scaling problemen en een zee aan ruimte.
Ik geloof je graag, maar ik heb momenteel niet het budget noch de ruimte voor een 32 inch scherm.

Wel vreemd dat scaling tegenwoordig iets beter lijkt te gaan met mijn Macbook Pro, hij heeft er precies minder moeite mee. Nochtans nergens iets van een update gezien/gelezen, of ik beeld het mij maar in. Wel droevig dat de Intel UHD Graphics 630 in de Mac mini zelfs nog een tikkeltje zwakker blijkt te zijn dan de Iris Plus Graphics 640 in mijn Macbook. Gezien ze geen dedicated memory hebben, kan extra ram hier helpen?
TucanoItaly schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Misschien voor z'n andere bezigheden, echter Handbrake is naar mijn weten 100% CPU-bound en doet niks met de GPU.

[...]

Je kunt toch gewoon de CPU/GPU vergelijken met wat je nu hebt in je Windows bakkie? Het is allemaal Intel dus feitelijk weinig bijzonders.
Goede opmerking, op vlak van CPU maak ik me ook geen zorgen. Enkel bij het begin kwam ik wat opmerkingen in reviews tegen omtrent throttling, daarom dat ik eens kom polsen of er hier hun Mac Mini al aan het zweten gekregen hebben :)

Ik ben nog steeds deels overtuigd. Misschien kan ik met een base i5 / 8g / 256 Gb config starten en stelselmatig upgraden (Ram, EGPU) wanneer nodig. Maar als dat dan op dag 2 al nodig blijkt te zijn gaat mijn spaarvarken niet blij zijn :+

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:08
Darks schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:44:
[...]

Ik geloof je graag, maar ik heb momenteel niet het budget noch de ruimte voor een 32 inch scherm.

Wel vreemd dat scaling tegenwoordig iets beter lijkt te gaan met mijn Macbook Pro, hij heeft er precies minder moeite mee. Nochtans nergens iets van een update gezien/gelezen, of ik beeld het mij maar in. Wel droevig dat de Intel UHD Graphics 630 in de Mac mini zelfs nog een tikkeltje zwakker blijkt te zijn dan de Iris Plus Graphics 640 in mijn Macbook. Gezien ze geen dedicated memory hebben, kan extra ram hier helpen?

[...]

Goede opmerking, op vlak van CPU maak ik me ook geen zorgen. Enkel bij het begin kwam ik wat opmerkingen in reviews tegen omtrent throttling, daarom dat ik eens kom polsen of er hier hun Mac Mini al aan het zweten gekregen hebben :)

Ik ben nog steeds deels overtuigd. Misschien kan ik met een base i5 / 8g / 256 Gb config starten en stelselmatig upgraden (Ram, EGPU) wanneer nodig. Maar als dat dan op dag 2 al nodig blijkt te zijn gaat mijn spaarvarken niet blij zijn :+
Je kunt een product ook terugsturen als het niet doet wat je verwacht. Ik zou daarom je upgrade pad iets anders doen, je hebt nu namelijk helemaal geen gpu. Ik kan me voorstellen dat een GPU met je macbook al een boel doet al weet ik niet precies welke taken bij bewerken het traagst gaan. Hier zie je in ieder geval waar de GPU in Photoshop meehelpt. En zo'n egpu kun je ook meenemen naar een mac mini. Mocht het al voldoen dan ben je minder geld kwijt.

• Darks
Ik heb inmiddels een mooie Mac Mini 2018 (i5, 16Gb, 256 Gb) kunnen overnemen van een andere Tweaker. Eigenlijk net wat ik zocht. Ik merk eigenlijk nu al dat het verschil in processorkracht toch veel meerwaarde heeft. De interne GPU geeft eigenlijk geen problemen met scaling maar dat was met de Macbook ook wel beter geworden. Binnenkort eens wat lichte fotobewerking doen, maar vooralsnog denk ik niet dat ik met mijn gebruik nood heb aan een EGPU.

Wel tevreden, na een jaar neuzen dan toch een Mac mini in huis :)

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Darks Mooie aankoop. Die specs zijn werkelijk perfect, als ik het zeggen mag. Middle of the road, dus goed te verkopen in de toekomst en momenteel uitstekend bruikbaar in 95% van de situaties. Zelf heb ik hier een i3/16Gb/128 Gb staan. Dat leek prima bruikbaar als build server. Maar ik moest onlangs Xcode (~10 Gb) verwijderen omdat de Catalina installer te weinig ruimte had :')

Renault Zoe Q90

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21:46
Is de mac mini fijn om te gebruiken op een tv ? Ik heb een 55” en zit op 4 Meter afstand. Als ik op het web browse is alles dan nog goed leesbaar of werkt dat niet ?

En is het goedkoopste model geschikt om 4K content van youtube en Netflix af te spelen zonder dat alles gaat stotteren ?

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online
Vettigedennis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:09:
Is de mac mini fijn om te gebruiken op een tv ? Ik heb een 55” en zit op 4 Meter afstand. Als ik op het web browse is alles dan nog goed leesbaar of werkt dat niet ?

En is het goedkoopste model geschikt om 4K content van youtube en Netflix af te spelen zonder dat alles gaat stotteren ?
Ik dacht dat geen enkele mac netflix en youtube in 4k kon bekijken door geen licentie met de codecs?

Apple is HEVC gaan ondersteunen terwijl Google VP9 heeft.
Wil je 4k netflix zul je Bootcamp moeten installeren met Windows

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10-11 22:47
iLLuSion_xGen schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:15:
[...]

Ik dacht dat geen enkele mac netflix en youtube in 4k kon bekijken door geen licentie met de codecs?

Apple is HEVC gaan ondersteunen terwijl Google VP9 heeft.
Wil je 4k netflix zul je Bootcamp moeten installeren met Windows
voor zover je het verschil tussen 4K en FHD al gaat zien. Zeker met de compressie die YT gebruikt

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Vettigedennis
Oke. Dan zal ik de apple tv 4K daarvoor blijven gebruiken.

En hoe zit het met alledaags internet gebruik ? Beetje googlen , gebruik van forums en dergelijke. Is alles goed leesbaar op die afstand en werkt dat een beetje vlot allemaal ?

Ik zie wisselende reviews op youtube over de mac mini i3. Voor video bewerking/gaming zal ik hem nooit gebruiken maar ik moet wel lekker vlot op safari kunnen browsen.

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online
Vettigedennis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:13:

En hoe zit het met alledaags internet gebruik ? Beetje googlen , gebruik van forums en dergelijke. Is alles goed leesbaar op die afstand en werkt dat een beetje vlot allemaal ?

Ik zie wisselende reviews op youtube over de mac mini i3. Voor video bewerking/gaming zal ik hem nooit gebruiken maar ik moet wel lekker vlot op safari kunnen browsen.
Ik heb mij MM2018 niet op een tv aangesloten dus daar weet ik niets van maar qua specs wel.
Ikzelf heb de i5 genomen omdat Apple nu niet bepaald een fan is van de mini en deze consequent update.
MAAR ik had zeker interesse in de i3 omdat dit eigenlijk ook een i5 is maar dan een gerebrande van de vorige generatie. Om te browsen is de i3 meer dan genoeg trouwens

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:30
Vettigedennis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:13:

Je kunt natuurlijk de scaling wel groter zetten, en het zo groot maken als je zelf wil.
De i3 uit de Mac Mini is best een goeie cpu hoor. Quad core en zoals @iLLuSion_xGen al terecht opmerkt is het eigenlijk een i5 uit de vorige generatie.

Maar wat is precies je doel met surfen op de tv? Je kunt natuurlijk ook je iPhone mirroren naar je Apple TV om te surfen.

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• Vettigedennis
Ik wil minder m’n telefoon gebruiken voor surfen op het web omdat ik vaak toch wel in een rot houding zit. Dan lijkt zo’n mac op de tv me veel prettiger. En ik wil met de mac op de Tidal website gaan en zo muziek streamen. Via de usb uitgang van de mac naar de dac van de versterker.

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Vettigedennis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:09:

Op een Mac is 4K geen probleem wanneer je een andere browser gebruikt dan Safari. Chrome of Firefox spelen alles vloeiend af.

• Marv87
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-11 22:13
Ik overweeg de aankoop van een Mac Mini 2018. Heb nu de 2012 en daar zeer tevreden over, maar nu wel tijd voor een snelheidsboost. Wat betreft het RAM-geheugen, wat zit er standaard in? 1x 8 gb of 2x 4 gb? In het geval van het eerste hoef ik dan maar slechts 1 bankje bij te kopen van 8 gb :-)

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Marv87 Quote van iFixit: “We pop out two SKhynix HMA851S6CJR6N 4 GB DDR4-2666 SDRAM modules, each with four 1 GB H5AN8G6NCJR DDR4 SDRAM ICs.”

https://www.ifixit.com/Te...Late+2018+Teardown/115210

Renault Zoe Q90

• TonVH
@Marv87 centengeneuzel. Koop gewoon 2 bij elkaar passende modules van elk 8 GB.

• Descendant
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 11:43
Heb sinds deze week de nieuwe Mac Mini in huis (i7 / 8 GB / 512 GB). Leuke machine, en flink wat sneller dan m'n oude MBP uit 2011. :) De Wi-Fi-ontvangst is niet geweldig, maar ik heb 'm toch aan een draadje. En inderdaad, er is af en toe wat subtiele coil whine van de SSD, maar verder is 'ie fluisterstil. Stiller dan ik had verwacht (ik heb de fan tot nu toe helemaal niet gehoord). Ik was ook aangenaam verrast dat Mojave er op stond, ik had verwacht dat hij met Catalina zou worden geleverd. Kan ik mooi nog even de kat uit de boom kijken wat betreft compatibiliteitsproblemen.

De komende weken even goed testen, maar ik denk dat het een blijvertje wordt. En daarna knal ik er 32 GB geheugen in.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-11 16:57
Descendant schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:45:
Heb sinds deze week de nieuwe Mac Mini in huis (i7 / 8 GB / 512 GB). Leuke machine, en flink wat sneller dan m'n oude MBP uit 2011. :) De Wi-Fi-ontvangst is niet geweldig, maar ik heb 'm toch aan een draadje. En inderdaad, er is af en toe wat subtiele coil whine van de SSD, maar verder is 'ie fluisterstil. Stiller dan ik had verwacht (ik heb de fan tot nu toe helemaal niet gehoord). Ik was ook aangenaam verrast dat Mojave er op stond, ik had verwacht dat hij met Catalina zou worden geleverd. Kan ik mooi nog even de kat uit de boom kijken wat betreft compatibiliteitsproblemen.

De komende weken even goed testen, maar ik denk dat het een blijvertje wordt. En daarna knal ik er 32 GB geheugen in.
Fijn ding hoor, geniet er al een tijdje van. Alleen dat geheugen, wil ik wel, maar daar durf ik niet aan te beginnen....

Bing

• Descendant
bing69 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:24:
[...]

Fijn ding hoor, geniet er al een tijdje van. Alleen dat geheugen, wil ik wel, maar daar durf ik niet aan te beginnen....
Het zal wel even klooien zijn ja, maar gewoon een kwestie van het juiste gereedschap hebben, alle stappen goed doornemen, en er rustig de tijd voor nemen. Moet lukken :)

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Marv87 schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:35:
Ik overweeg de aankoop van een Mac Mini 2018. Heb nu de 2012 en daar zeer tevreden over, maar nu wel tijd voor een snelheidsboost. Wat betreft het RAM-geheugen, wat zit er standaard in? 1x 8 gb of 2x 4 gb? In het geval van het eerste hoef ik dan maar slechts 1 bankje bij te kopen van 8 gb :-)
Je kan ook een plankje van 16GB kopen, dan heb je 20GB in totaal. Is wel iets(iepietsie) langzamer omdat je dual channel verliest over een gedeelte van het geheugen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Darks
Descendant schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:44:
[...]

Het zal wel even klooien zijn ja, maar gewoon een kwestie van het juiste gereedschap hebben, alle stappen goed doornemen, en er rustig de tijd voor nemen. Moet lukken :)
Ik heb overlaatst ook eens een ifixers kit gekocht via een bekende webshop. Om bij de Mini een keer geheugen bij te plaatsen, maar ook leuk om een kleine toolbox te hebben voor allerlei werkjes aan computers e.d. Kleine investering waar je naar mijn mening lang plezier van hebt.

• Descendant
Darks schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:55:
[...]

Ik heb overlaatst ook eens een ifixers kit gekocht via een bekende webshop. Om bij de Mini een keer geheugen bij te plaatsen, maar ook leuk om een kleine toolbox te hebben voor allerlei werkjes aan computers e.d. Kleine investering waar je naar mijn mening lang plezier van hebt.
Dat was ik ook van plan inderdaad. Waar heb je hem gekocht?

• Darks
Descendant schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:07:
[...]

Dat was ik ook van plan inderdaad. Waar heb je hem gekocht?
Amazon.de

• josstie85
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:02
Ik heb nu een Mac mini late 2012 (i5 dual-core 2,5 GHz 4GB ram) en ga binnenkort een bruiloft video editten (bronmateriaal is 1080p) Met Final Cut Pro of Première. Zou het uitbreiden van de ram naar 16GB volstaan voor dit project? Of kan ik beter het hele systeem upgraden naar bijvoorbeeld een Mac mini 2018? Waarschijnlijk is het een eenmalig edit project, maar ik begreep ook dat de Mac mini 2012 geen update meer krijgt naar het volgende macOS.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True