Heb de Mac Mini nu een paar dagen in gebruik. Ben erg blij met de integraties tussen bijvoorbeeld iMessage, Voice Memo, Photos etc. Dat werkt toch wel erg lekker hoor! Ben toch ook een aantal dingetjes tegengekomen:
- Coil Whining - is gelukkig bij mij niet zo heel hard. Alleen als ik m'n oor dicht bij de Mac Mini houdt. Is het bij de andere mensen wel echt goed hoorbaar?
- Ik gebruik een 4K LG scherm van 27" en veel teksten in bijvoorbeeld iMessage zijn blurry. Hebben jullie dat ook ervaren? Ik heb online al gelezen dat dit mogelijk door Mojave komt en dat het misschien op te lossen valt met wat tweaks in de terminal. Het lijkt bij mij niet te liggen aan scaling overigens, wat je bij Windows wel eens ziet. Maar dit is een mooi moment om eens de Apple Support te testen.
- Als ik twee windows naast elkaar heb, heb je een zwarte balk in het midden. Deze zwarte balk lijkt zich op de één of andere manier tijdelijk in mijn scherm te 'branden'. (
Image retention heet dat schijnbaar) Niet letterlijk, want als ik de volgende dag weer op de Mac werk is het weg (gelukkig!). Hebben jullie iets soortgelijks ervaren? Juist omdat het zwart is denk ik niet direct aan inbranden, maar eerder aan de pixels die daarna niet meer de volledige sterkte afgeven.
- Ander puntje is dat 4 apps in de store op "Pending updates" blijven hangen, wat hier al eerder gemeld is. Daarna komt er een error tevoorschijn met "This update is not available for this Apple ID either because it was bought by a different user or the item was refunded or cancelled". Ga ik ook voor aan de bel trekken bij Apple Support.
- Tot slot mistte m'n Word in Office 365 het "Segoe UI" font wat ik nogal veel in documenten gebruik. Dit schijnt een Microsoft font te zijn en is gelukkig online te downloaden. Vreemd dat Microsoft dit niet standaard in het Office 365 package duwt.
- Note to self: als je ooit denkt Windows nodig te hebben in een VM in VirtualBox bijvoorbeeld - ga dan op z'n minst voor 16 GB. Met 8 GB lukt dat niet soepel.
Tot nog toe nog een beetje mixed feelings. Het idee dat Apple hardware ook geoptimaliseerd voor andere Apple hardware/software is mijn inziens wel wat versterkt. Denk dat ik met een iMac (vanwege beeldscherm), draadloos Apple toetsenbord en muis (zodat je tijdens OOBE tenminste kunt typen en de muis kunt gebruiken) en Pages (i.t.t. Word) misschien de volledige Apple ervaring had gehad.
[
Voor 3% gewijzigd door
JPtjeeNL op 14-11-2018 08:45
]