Komt waarschijnlijk omdat juist Mac Mini's ook gebruikt worden door mensen die niet zoveel met Apple hebben.
Gezien ik als ontwikkelaar ook wel eens iets moet schrijven dat op IOS draait, heb ik deze aangeschaft.
Maar ik gebruik hem niet als normale desktop computer, en mijn voorgaande Mini komt uit 2008, dus hoe deze presteert in vergelijking met de tussenliggende modellen kan ik niet zoveel zinnigs op zeggen.
Doet wat hij moet doen, en snelheid is acceptabel.
Softwarematig ziet het er allemaal gelikt uit, maar functioneel een beetje buggy, en technical support slecht.
Zo heeft Apple een aantal applicaties zoals Pages, Numbers, Keynote en iMovie voorgeinstalleerd.
Vervolgens krijg je een melding dat updates beschikbaar zijn, maar wil je die installeren dan lukt dat niet, en moet je een berg foutmeldingen (voor elke applicatie 1) wegklikken.
"Update unavailable with this Apple ID. This update is not available for this Apple ID either because it was bought by a different user or the item was refunded or cancelled"
Neem je dan met support contact op, dan krijg je als antwoord:
Ter verduidelijking vertel ik u graag eerst iets over aankopen en accounts. Als u een app aankoopt of downloadt wordt deze account-afhankelijk. Dat wil zeggen dat u deze app alleen opnieuw kunt downloaden of bijwerken in hetzelfde account als waarin u deze voor de eerste keer heeft binnengehaald. U kunt apps ook niet overzetten naar een ander account.
Als u de apps nog op uw apparaat heeft staan kunt u deze dus nog wel gebruiken maar niet bijwerken met uw nieuwe Apple ID.
Om de app alsnog te kunnen updaten of opnieuw downloaden kunt u kiezen uit de volgende mogelijkheden:
1. Inloggen met uw oude account.
Als u inlogt met het account waarmee u de app gekocht of gedownload heeft, kunt u de app alsnog gaan updaten. Het is dan wel zaak dat u steeds inlogt met hetzelfde account als waarmee u de app aangeschaft of gedownload heeft.
2. Opnieuw downloaden in het nieuwe account.
U kunt de app ook verwijderen van het apparaat en deze opnieuw downloaden. Als het een gekochte app betreft en u deze heel graag in uw nieuwe account wilt gaan gebruiken kunt u overwegen deze opnieuw te kopen. De app wordt nu afhankelijk van uw nieuwe account en u kunt de app nu downloaden en blijven bijwerken vanuit uw nieuwe account.
Eh, Apple, ik had nog niets gedownload of aangekocht.
Het zijn applicaties die jullie zelf voorgeinstalleerd hadden...
Kennenlijk wordt verwacht dat ik deze zelf maar weer handmatig verwijder.