Thanks! Dat heeft me een goed eind op weg geholpen.
Het lijkt er op dat het niet ontvangen van notificaties niet ligt aan de 'deep sleep' mode zelf. Ook als deep-sleep actief is kan ik soms nog notificaties ontvangen. Maar soms ook niet: Er komt dan heemaal niets door voor een langere periode.
Na met de verschillende debug opties gespeeld te hebben lijkt het probleem gerelateerd aan deep-sleep
en WiFi. Mijn vermoeden is dat als de telefoon naar deep-sleep gaat, dat op sommige momenten de WiFi verbinding 'stuk' gaat. De telefoon denkt wellicht dat de verbinding er nog is, maar in de praktijk werkt deze niet meer. Wellicht omdat er zo weinig (geen?) verkeer over de verbinding gaat bij een deep-sleep..
Als ik WiFi disable dan lijkt het allemaal normaal te werken. Vanmorgen heb ik de telefoon niet aangeraakt; en eerst (vanaf een ander nummer) een whatsapp berichtje erheen gestuurd. Kwam prima aan terwijl de telefoon in deep-sleep mode was.
deep-idle: -5h40m53s317ms
deep-maint: -1h41m50s781ms
deep-idle: -1h41m20s441ms
==== Whatsapp berichtje ====
normal: -4m34s471ms (motion)
light-idle: -1m32s663ms
normal: -41s454ms (charging)
Dus...wellicht is het probleem wel WiFi accesspoint gerelateerd. En als dat zo is, dan kan dit ook verklaren waarom sommige mensen er wel last van hebben, en anderen niet - zelfs met dezelfde telefoon hardware, software en settings.
Ik gebruik normaal van die TP-Link AV500 powerline hotspots om dekking over het gehele huis te bereiken. Ik heb nu op het (ZTE) modem/router de interne WiFi aangezet en de telefoon daarop verbonden. Nu maar eens kijken of het gedrag dan anders/beter is.
[
Voor 4% gewijzigd door
Xandrios op 18-11-2018 11:30
]