Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04

Oekol

waka waka hey hey

Zo de 6t is besteld samen met de Protective Case Sandstone. Ben er van bewust dat het topic niet 'storm' loopt vergeleken met oudere topics. Maar kom van de OP3 af dus het zal sowieso een flinke stap vooruit zijn!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:20:
[...]

Weet iemand hoe de kleur paars er in het echt uitziet. Als je naar de verschillende afbeeldingen kijkt op internet, varieert de kleur best veel.
Ik twijfel tussen zwart en deze paarse.
Is de paarse de matte versie ?
Nee, is ook van glas: https://www.gizmochina.co...urple-hands-on-beautiful/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Leoon. schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:10:
Zo de 6t is besteld samen met de Protective Case Sandstone. Ben er van bewust dat het topic niet 'storm' loopt vergeleken met oudere topics. Maar kom van de OP3 af dus het zal sowieso een flinke stap vooruit zijn!
Topic niet storm loopt?

Het staat elke dag sinds de release bovenaan de pagina haha

Ik heb mijn dbrand skin besteld.. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04

Oekol

waka waka hey hey

banananas schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 06:09:
[...]

Topic niet storm loopt?

Het staat elke dag sinds de release bovenaan de pagina haha

Ik heb mijn dbrand skin besteld.. Ben benieuwd :)
Vergeleken met de vorige releases loopt het niet echt storm nee. Met de OP3 zaten we nu al bijna op pagina 80 heb ik 't idee bijv. Maar dat maakt ook verder niet uit, de markt zal wel meer verzadigd zijn. De fps zit weer aan de voorkant dat was voor mij een dingetje :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ff een vraag. Kun je de notch bij de OP6T ook weer software matig uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
zuukie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:45:
Ff een vraag. Kun je de notch bij de OP6T ook weer software matig uitzetten?
ja dat kan, dan heb je een zwarte balk boven in.

zie https://www.forecovery.co...-notch-on-oneplus-6t.html

[ Voor 15% gewijzigd door masmas op 13-11-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:02

Pierre

Van nature lui!

Ik moet wel zeggen dat ik de notch (zoals ik er nu over denk) niet echt iets hinderlijk vind.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14

Nakebod

Nope.

Na een kleine vertraging met dank aan PostNL gister mijn telefoon kunnen ophalen.
Zat te twijfelen of ik bootloader zo zou laten, of direct ging unlocken. Toch unlocked, scheelt weer een factory reset later :+

Komend vanaf een 3T, welke eigenlijk niet aan vervanging toe was :+ ben ik wel onder de indruk.
Wat een scherm :9
En die notch vind ik prima zo, niet te opvallend. Ik heb op het batterij icoon na alle andere uitstaan (Dus geen wifi/bt/nfc/mobile data) dus mijn statusbalk is lekker leeg.

Camera is ook een mooie vooruitgang tov de 3T. IIG in de avond, nog geen foto's bij daglicht gemaakt.
De stock camera app deed het iig prima in een donkere omgeving, zowel in normale fotostand als night mode, Google Camera moest ik specifiek op night mode zetten, op normale fotostand was die wel erg donker.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:42
Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:31:
...
Camera is ook een mooie vooruitgang tov de 3T. IIG in de avond, nog geen foto's bij daglicht gemaakt.
De stock camera app deed het iig prima in een donkere omgeving, zowel in normale fotostand als night mode, Google Camera moest ik specifiek op night mode zetten, op normale fotostand was die wel erg donker.
Ik twijfel nog steeds. Ik heb momenteel een Nexus 5X en deze maand was de laatste security update. Hierdoor is de zoektocht naar een nieuwe Smartphone officieel geopend. Voor mij is 1 van de belangrijkste functies van de telefoon ook foto's maken. Ik doe elke jaar wel een reisje, wat city trips, concerten, enz en van al die dingen heb ik nu mooie herinneringen. De bedoeling is natuurlijk dat ik dit kan voort zetten.

Ik heb heel het forum topic reeds doorlezen en hier en daar filmpjes bekeken en overal stoot je tegen de comment dat de camera toch net niet goed genoeg is. Om daarvoor een Pixel te kopen dat 300-400€ duurder is, dat zie ik ook niet zitten. Op alle andere vlakken is de OP6 een pure flagship en zal dus overal beter presteren dan mijn oudere 5X.

ik heb ook al gelezen dat de Google Camera app kan ingezet worden, maar hier ga ik mij vandaag nog wat verder in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wes88 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:15:
Als ik in bed lig vind ik het scherm op de laagste stand nog steeds iets te fel. Ik kan mij herinneren dat Nokia hier ooit problemen mee had en dat de helderheid niet lager dan 15% zou gaan.

Hoe ervaren jullie dit?
Gebruik al een tijdje deze app om het scherm 'donkerder' te maken:
https://play.google.com/s...ls?id=pt.bbarao.nightmode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35
Shadow_J schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:09:
[...]

Ik twijfel nog steeds. Ik heb momenteel een Nexus 5X en deze maand was de laatste security update. Hierdoor is de zoektocht naar een nieuwe Smartphone officieel geopend. Voor mij is 1 van de belangrijkste functies van de telefoon ook foto's maken. Ik doe elke jaar wel een reisje, wat city trips, concerten, enz en van al die dingen heb ik nu mooie herinneringen. De bedoeling is natuurlijk dat ik dit kan voort zetten.

Ik heb heel het forum topic reeds doorlezen en hier en daar filmpjes bekeken en overal stoot je tegen de comment dat de camera toch net niet goed genoeg is. Om daarvoor een Pixel te kopen dat 300-400€ duurder is, dat zie ik ook niet zitten. Op alle andere vlakken is de OP6 een pure flagship en zal dus overal beter presteren dan mijn oudere 5X.

ik heb ook al gelezen dat de Google Camera app kan ingezet worden, maar hier ga ik mij vandaag nog wat verder in verdiepen :)
Ik denk dat je dat van de camera moet relativeren. Net niet goed genoeg ten opzichte van wat? Van een S9, van de pixel 3(xl)? Dan betaal je inderdaad ook veel meer voor een toestel (voor wat betreft de S9 in ieder geval bij release). De camera van de 6T is denk ik beter dan het merendeel van de Android telefoons en kan dan ook goed meekomen, maar ja er zijn toestellen die het nog iets beter doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:57
l3art schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat je dat van de camera moet relativeren. Net niet goed genoeg ten opzichte van wat? Van een S9, van de pixel 3(xl)? Daar betaal je ook veel meer voor een toestel. De camera van de 6T is denk ik beter dan het merendeel van de Android telefoons en kan dan ook goed meekomen, maar ja er zijn toestellen die het nog iets beter doen.
Daar bovenop, als je die Google Camera port gebruikt, dan gaat de kwaliteit omhoog. Die apk is heel simpel te installeren. https://drive.google.com/...c_mzu69rCht2gEgpoHyK/view via de telefoon hier downloaden en dan laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb de Google Camera app nog niet heel uitgebreid getest, maar in het donker in normale fotostand vond ik hem zeker niet beter. Al waren het even snelle foto's en misschien dat de instellingen nog wat verbeteren.

Wie het aandurft mijn was te zien :+ Slaapkamer was donker, en dan bedoel ik echt donker. Alleen lampje met indirect licht van mijn bed was aan. https://photos.app.goo.gl/CpuRTziLAdTbhCuv5

De eerste 2 foto's met EXIF data: OnePlus ONEPLUS A6013 zijn met de stock app gemaakt.
De laatste 2 foto's met EXIF data: Google ONEPLUS A6013 zijn met de GCam Mod gemaakt. (Specifiek: GCam_Pixel3Mod_1.1_build.6.1.013.apk)
De 1e en 3e foto zijn als ik het goed heb op normale fotostand genomen, de 2e en 4e op de speciale night mode.

Zou eigenlijk voor de gein een vergelijking moeten doen met mijn 3T met stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:01:
Heb de Google Camera app nog niet heel uitgebreid getest, maar in het donker in normale fotostand vond ik hem zeker niet beter. Al waren het even snelle foto's en misschien dat de instellingen nog wat verbeteren.

Wie het aandurft mijn was te zien :+ Slaapkamer was donker, en dan bedoel ik echt donker. Alleen lampje met indirect licht van mijn bed was aan. https://photos.app.goo.gl/CpuRTziLAdTbhCuv5

De eerste 2 foto's met EXIF data: OnePlus ONEPLUS A6013 zijn met de stock app gemaakt.
De laatste 2 foto's met EXIF data: Google ONEPLUS A6013 zijn met de GCam Mod gemaakt. (Specifiek: GCam_Pixel3Mod_1.1_build.6.1.013.apk)
De 1e en 3e foto zijn als ik het goed heb op normale fotostand genomen, de 2e en 4e op de speciale night mode.

Zou eigenlijk voor de gein een vergelijking moeten doen met mijn 3T met stock firmware.
Als je eens tijd hebt zou ik wel graag eens zien wat normale overdag foto's van buiten en binnen geven met deze GCam Mod. Bij night is het alvast een enorm verschil, al vindt ik dat alles van de 6T er net niet scherp uit ziet.

Ik heb hier juist even in de gang 2 foto's genomen met de 6T van mijn collega & mijn Nexus 5X (hij heeft de GCam Mod niet geïnstalleerd aangezien hij niet echt met foto's bezig is). Daar in zag je te veel naar mijn zien het verschil in de kleuren / stenen / details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Cloclo100 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:31:
[...]

Daar bovenop, als je die Google Camera port gebruikt, dan gaat de kwaliteit omhoog. Die apk is heel simpel te installeren. https://drive.google.com/...c_mzu69rCht2gEgpoHyK/view via de telefoon hier downloaden en dan laten installeren.
Mij lukt het nooit om deze te installeren... Downloaden lukt, maar op einde van installatie krijg ik 'app niet geïnstalleerd'. Dit met verschillende versies 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
beyazz06 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:11:
[...]

Gebruik al een tijdje deze app om het scherm 'donkerder' te maken:
https://play.google.com/s...ls?id=pt.bbarao.nightmode
Deze heb ik laatst geprobeerd maar om een bepaalde reden blijft dat 'maantje' in de statusbar ook al heb ik de app gesloten.

Heb jij hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wes88 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:40:
[...]

Deze heb ik laatst geprobeerd maar om een bepaalde reden blijft dat 'maantje' in de statusbar ook al heb ik de app gesloten.

Een app die het laatst bijgewerkt is in 2013 8)7
Die zou ik uit principe al nooit op mijn telefoon installeren. Waarschijnlijk totaal niet geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Shadow_J schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:36:
[...]
Als je eens tijd hebt zou ik wel graag eens zien wat normale overdag foto's van buiten en binnen geven met deze GCam Mod. Bij night is het alvast een enorm verschil, al vindt ik dat alles van de 6T er net niet scherp uit ziet.

Ik heb hier juist even in de gang 2 foto's genomen met de 6T van mijn collega & mijn Nexus 5X (hij heeft de GCam Mod niet geïnstalleerd aangezien hij niet echt met foto's bezig is). Daar in zag je te veel naar mijn zien het verschil in de kleuren / stenen / details.
Even kort een paar foto's geschoten en toegevoegd aan het album.
Google Camera maakt zo te zien overal wel een "motion" foto van. Als motion aanstaat in de weergave vind ik de kleuren minder mooi en onscherper. En het beweegt :+ Zet je motion uit dan ziet het er imho beter uit.

In de closeup van het schroefje/pen vind ik de stock app winnen qua focus en scherpte.
Op ongeveer dezelfde afstand (Telefoon steunend op bureau, los in de hand) kon ik prima de focus verleggen tussen het schroefje en de pen. Met Google Camera kon ik wel op de schroef focussen, maar ik kon niet focussen op de pen. Pas toen ik de telefoon iets verderaf hield lukte het ook met de pen.

Bij de niet closeup foto's zie je wel wat verschil, voornamelijk in de kleuren. Kijk bijvoorbeeld naar het blauwe en rode varkentje. Daar vind ik de Google Camera mooier qua kleur. Zolang het niet té is. En dat is hier imho niet het geval.

Kan op dit moment met de beperkte ervaring dan ook niet zeggen dat de stock app zoveel beter/slechter is dan Google Camera. Beide lijken zo hun sterke en zwakke punten te hebben.
En dit zijn gewoon even snel gemaakte foto's, semi uit de hand, kunstlicht (TL), geen statief, geen settings aangepast. Gewoon touch focus en klik. Zoals ik ongeveer iedere foto met telefoon maak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javdalen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 06:45
Vledderos schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:28:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Tasker en/of andere tooling die werkt om Multi SIM instellingen te beïnvloeden op OxygenOS? Applicatie Dual SIM Control (mtkcontrol) werkt niet op OxygenOS zo lijkt...

Doel is om SIM 2 's avonds uit te zetten en (dus) de dataverbinding op SIM 1 te krijgen.
Daar ben ik zelf ook naar opzoek maar heb nog geen passende oplossing gevonden. Ook die app getest maar niet werkend gekregen. Zou echt heel handig zijn als dit uiteindelijk wel mogelijk is!

Mocht je wat vinden/gevonden hebben laat het dan even weten.

Ik heb nu in mijn quick settings de knop voor het kiezen voor welke sim kaart als data kaart gebruikt wordt toegevoegd. Als je daar lang op druk komt je snel bij je SIM in zodat je handmatig de simkaart uit kunt zetten en niet telkens je hele settings menu door hoeft. Wel stukje verbetering maar moet nog handiger kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:49:
[...]
Bij de niet closeup foto's zie je wel wat verschil, voornamelijk in de kleuren. Kijk bijvoorbeeld naar het blauwe en rode varkentje. Daar vind ik de Google Camera mooier qua kleur. Zolang het niet té is. En dat is hier imho niet het geval.
Wat ik wel zie is dat je met de Google Camera allemaal filmpjes hebt gemaakt ipv echte foto's. Ik denk dat je hier nog een setting moet goed zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wes88 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:40:
[...]

Nope, geen last van!
Razer schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:43:
[...]
Een app die het laatst bijgewerkt is in 2013 8)7
Die zou ik uit principe al nooit op mijn telefoon installeren. Waarschijnlijk totaal niet geoptimaliseerd.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Shadow_J schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:00:
[...]

Wat ik wel zie is dat je met de Google Camera allemaal filmpjes hebt gemaakt ipv echte foto's. Ik denk dat je hier nog een setting moet goed zetten :)
Ja dat is die motion die ik noemde. Zie nu dat die ook uit kan. Zat niet onder instellingen maar direct in het hoofdscherm :P
Maar voor het eindresultaat maakt dat volgens mij niet uit, als je in Google Photos die animatie uitzet krijg je de echte foto die hij gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:06:
[...]

Ja dat is die motion die ik noemde. Zie nu dat die ook uit kan. Zat niet onder instellingen maar direct in het hoofdscherm :P
Maar voor het eindresultaat maakt dat volgens mij niet uit, als je in Google Photos die animatie uitzet krijg je de echte foto die hij gemaakt heeft.
kun jij eens een screenshot maken waar je die motion op het hoofdscherm kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

2e icoontje in Google Camera:
https://photos.app.goo.gl/LcgTvkenF8oscttH9
In het Nederlands heet die Beweging.
Standaard instelling is automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:11:
2e icoontje in Google Camera:
https://photos.app.goo.gl/LcgTvkenF8oscttH9
In het Nederlands heet die Beweging.
Standaard instelling is automatisch.
aha :)
Bij mij stond HDR nog aan, dan kan je dat blijkbaar niet "togglen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
De foto's zien er eigenlijk in beide gevallen best goed uit. Bedankt voor zo enkele vlugge testjes te doen. Het is natuurlijk als je daarna begint te vergelijken met de Pixels ed wel een verschil. Het zal alvast voor mij nog even denken zijn, mijn huidige Nexus 5X werkt nog goed, maar ik ga ook geen half jaar meer wachten om zijn opvolger aan te schaffen.

Er zijn natuurlijk ook de geruchten dat ze begin volgend jaar komen met een 5G flagship, dan zou de prijs van de 6T wel ineens een deuk kunnen krijgen waardoor het een no brainer wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
Javdalen schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:53:
[...]

Daar ben ik zelf ook naar opzoek maar heb nog geen passende oplossing gevonden. Ook die app getest maar niet werkend gekregen. Zou echt heel handig zijn als dit uiteindelijk wel mogelijk is!

Mocht je wat vinden/gevonden hebben laat het dan even weten.

Ik heb nu in mijn quick settings de knop voor het kiezen voor welke sim kaart als data kaart gebruikt wordt toegevoegd. Als je daar lang op druk komt je snel bij je SIM in zodat je handmatig de simkaart uit kunt zetten en niet telkens je hele settings menu door hoeft. Wel stukje verbetering maar moet nog handiger kunnen!
Ik heb een draadje gevonden op XDA om dit te doen met een shell commando van Tasker (root benodigd).

Code:
service call phone 171 i32 1 i32 0
Nummer 171 lijkt (op de gok) iets te doen, maar heeft nog geen gewenst resultaat (schakelt beide sims uit ipv alleen SIM 2). Wellicht doordat Android P weer iets anders is... In de zoektocht (ipv gok) naar het 'magische' nummer struikel ik nog op de conversie van CDEX bestanden naar DEX bestanden. Dus als iemand hier verstand van heeft. Ik heb zelf namelijk geen linux.... https://github.com/anesti...tor#compact-dex-converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:01:

Ik zou dit juist heel erg waarderen! Zelf heb ik een 3T dus ben wel benieuwd wat de vooruitgang is! Maar ook gewoon t.o.v. 2-3 jaar oude toestellen.
Dat mis ik eigenlijk wel in de reviews, hoeveel beter is het nou t.o.v. 2 jaar terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Jamesl schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:26:
[...]

Ik zou dit juist heel erg waarderen! Zelf heb ik een 3T dus ben wel benieuwd wat de vooruitgang is! Maar ook gewoon t.o.v. 2-3 jaar oude toestellen.
Dat mis ik eigenlijk wel in de reviews, hoeveel beter is het nou t.o.v. 2 jaar terug.
Even quick & dirty dan :D
En net op tijd. De OP 3T is inmiddels live op de post naar de volgende eigenaar :P

https://photos.app.goo.gl/6gExDpae9xr1NnyV8

Eerste foto's zijn de 3T, op HDR, (2x) HQ. Stock camera
Daarna 2x stock (Normaal, night) gevolgd door 2x Google Camera (Normaal, night)
En om af te sluiten dezelfde volgorde binnen.

De 3T heeft geen speciale night mode of andere truckjes, dus die foto's zijn gewoon donker.
Op de 6T vind ik de stock camera app in normale mode er het beste uit zien, in night mode teveel (kleur)correctie waardoor het er misschien minder pixelig uitziet, maar niet mooier is geworden.
De Google Camera foto is te donker bij normale mode, en in night mode is hij wel scherper, maar vind ik daar teveel kleurverzadiging.

Binnen ogen de foto's in night mode iets kleurrijker/warmer, zowel stock als Google Camera.
Met de 3T is er zo op het eerste gezicht niet heel veel verschil. Als je maximaal inzoomt op bijv de PS4 spellen in het kastje zie je dat de 6T iets duidelijker is, maar ook weer niet schrikbarend.

Mijn conclusie als leek is momenteel dan ook: 3T vs 6T bij daglicht of genoeg kunstlicht: Weinig verschil.
En specifiek de 6T: Geen groot verschil tussen de gebruikte app.
Bij donkere omgevingen wint de 6T, maar dan (vooralsnog) met de stock camera app.
Wat niet overeenkomt met de resultaten van het topic op XDA. Daar hebben de meeste mensen juist betere ervaring met de Google Camera en night mode, dus mijn bevindingen zeggen ook niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Iemand een idee van waar deze foto's komen? Had dit probleem niet op m'n 3 en heb geen andere apps staan... Dat zijn allemaal aparte mapjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aIy9rzHH77rsSkOsQ3wRjdY2/thumb.jpg

Edit: Facebook dus, maar geen idee waarom hij die allemaal gaat downloaden. Ik gebruik die stickers niet...

[ Voor 20% gewijzigd door superiscch op 13-11-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Flipm0de schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:10:
Twijfel twijfel (tussen iPhone XR en 6t). Het is de 6t geworden. Morgen in huis als t goed is. Ben benieuwd!
6t toch terug gestuurd. Was voor mij net iets te groot. Vingerafdruk in het scherm deed het af en toe niet, niet zo snel als de oude 6 of iiPhone. Zou me gaan irriteren op lange termijn.

Wel echt heel mooi scherm, en zooo snel!

Nu op zoek naar wat dan wel!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
superiscch schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:31:
Iemand een idee van waar deze foto's komen? Had dit probleem niet op m'n 3 en heb geen andere apps staan... Dat zijn allemaal aparte mapjes.

[Afbeelding]

Edit: Facebook dus, maar geen idee waarom hij die allemaal gaat downloaden. Ik gebruik die stickers niet...
Wilde net zeggen WhatsApp stickers. Die heb ik er zsm afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de vingerafdrukscanner tegelijk gebruiken met de gezichtsherkenning ?
Dus dat de telefoon ontgrendeld met de eerste optie die hij ziet, dus overdag via gezicht en in het donker met de vingerafdruk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:55:
Kan je de vingerafdrukscanner tegelijk gebruiken met de gezichtsherkenning ?
Dus dat de telefoon ontgrendeld met de eerste optie die hij ziet, dus overdag via gezicht en in het donker met de vingerafdruk ?
Dit is mogelijk. Heb ze beide aan staan en gezichtsherkenning werkt echt super snel. De vingerafdrukscanner is vlot genoeg maar heb snellere meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaikoBe schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:28:
[...]

Staat al op YouTube. Dit geeft toch een goed idee denk ik.

[YouTube: Oneplus 6T Thunder Purple Hands On]
Bedankt.
Ziet er mooi uit, denk dat ik voor deze kleur ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:09:
[...]

De 3T heeft geen speciale night mode of andere truckjes, dus die foto's zijn gewoon donker.
Op de 6T vind ik de stock camera app in normale mode er het beste uit zien, in night mode teveel (kleur)correctie waardoor het er misschien minder pixelig uitziet, maar niet mooier is geworden.
De Google Camera foto is te donker bij normale mode, en in night mode is hij wel scherper, maar vind ik daar teveel kleurverzadiging.

Binnen ogen de foto's in night mode iets kleurrijker/warmer, zowel stock als Google Camera.
Met de 3T is er zo op het eerste gezicht niet heel veel verschil. Als je maximaal inzoomt op bijv de PS4 spellen in het kastje zie je dat de 6T iets duidelijker is, maar ook weer niet schrikbarend.

Mijn conclusie als leek is momenteel dan ook: 3T vs 6T bij daglicht of genoeg kunstlicht: Weinig verschil.
En specifiek de 6T: Geen groot verschil tussen de gebruikte app.
Bij donkere omgevingen wint de 6T, maar dan (vooralsnog) met de stock camera app.
Wat niet overeenkomt met de resultaten van het topic op XDA. Daar hebben de meeste mensen juist betere ervaring met de Google Camera en night mode, dus mijn bevindingen zeggen ook niet alles ;)
Wow thanks! Precies wat ik zocht, en even quick en dirty is ook goed, als ik een foto maak dan is het ook gewoon dat ding uit mijn broekzak halen, klik en klaar.
Ben het wat betreft je mening over de foto's van de 6T helemaal eens.
Al vind ik het een redelijk groot verschil met de 3T hoor. Met nachtmode sowieso maar met kunstlicht ook, idd die PS4 spellen maar ook qua kleur en bv scherpte in de vissenkom.

Zou het eigenlijk best interessant vinden als Tweakers een artikel zou maken over fotografie op (smart)phones vanaf zegmaar eerste iPhone tot en met nu o.i.d. en ook wat voor technieken er allemaal zijn toegevoegd.

Overigens wel gaaf dat ze dus nu softwarematig vooruit gaan door iets als nightmode, want de sensor etc. is nog hetzelfde als de 6.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb behoorlijk(e) ruzie (gehad) met de fingerprint sensor.

Zowel met originele screenprotector als met een TGSP.
Totdat ik op het OnePlus forum een tip las (sort last resort).

FPS instellen in volledig donker (op de WC met deur dicht bijv.).
Sinds dien doet ie t 9 vd 10 keer direct, soms duurt t iets langer, en pakt ie m 99 vd 100 keer.
Eerder deed ie t 8 vd 10 keer maar. waarbij ie nog niet eens 1 vd 10 keer t snel deed.

Dus bij dezen de tip voor iedereen die m wat traag vindt, of waarbij ie t niet altijd doet.
Verwijder ze is en voeg ze weer toe in t volledig donker.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Hier ook sinds 2 dagen in het bezit van een Oneplus 6T. Geweldig toestel en erg snel! Ik kom van de Mate 20 Pro, maar de snelheid van de UI is toch wel echt een verademing.

Wel voor een Mirror Black gekozen i.v.m. krasgevoeligheid van de "frosted" Midnight Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wie gebruikt Gcam op de OP6T? Wanneer ik een foto maak met GCam en ik open de foto direct vanuit de app opent Google Foto's i.p.v. de gallerij app. Iemand hier ook last van? :(

[ Voor 60% gewijzigd door Knamix op 14-11-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:02
Knamix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:19:
Wie gebruikt Gcam op de OP6T? Wanneer ik een foto maak met GCam en ik open de foto direct vanuit de app opent Google Foto's i.p.v. de gallerij app. Iemand hier ook last van? :(
Dat is by design, werkt op Nexus / Pixels net zo :-)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik gebruik de Gcam ook op de 1+6t en heb idd hetzelfde.
Erg vervelend, want ik wil die Google Foto's niet gebruiken, maar gewoon de OnePlus gallery.

Daar over gesproken.
Ik gebruikte eerder altijd volledig tevreden de QuickPic gallery.
Deze kan ik echter niet meer vinden... iemand een idee wat er mee is?

en...
Ik gebruikt altijd Automatic Call Recorder Pro, maar die doet t dus niet op Android 9.
Iemand een manier om toch de gesprekken op te nemen? (gebruik ik altijd om na een gesprek de afspraken/data/tijden enz nog eens te noteren.)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Gugger schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:08:
[...]

Snap ik, maar bij mij opent hij dus eerst de foto die ik heb gemaakt en een halve seconde later gaat hij naar Google Foto's en laat hij al mijn foto's zien. Denk niet dat dat ook zo is bij een Pixel :'(

Als ik een foto maak met de standaard OP6T camera app en ik open dan de foto (via de camera) om het te bekijken, gaat hij ook niet naar Galerij om alle foto's te laten zien i.p.v. de foto die je net heb gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Knamix op 14-11-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:16
HellStorm666 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:27:
[...]

Erg vervelend, want ik wil die Google Foto's niet gebruiken, maar gewoon de OnePlus gallery.

Daar over gesproken.

en...
Ik gebruikt altijd Automatic Call Recorder Pro, maar die doet t dus niet op Android 9.
Iemand een manier om toch de gesprekken op te nemen? (gebruik ik altijd om na een gesprek de afspraken/data/tijden enz nog eens te noteren.)
Met Magisk kun je de call recording feature aanzetten voor oxy roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
[...]
Daar over gesproken.
Quickpic
[...]
Android 9 Pie puts an end to third-party call recording apps
Google maakt opnemen telefoongesprekken onmogelijk in Android 9'

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 14-11-2018 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Callrecording is gelukt met jOnePlus Tools.
Geen eens root voor nodig, wel adb toegang (maar dat stelt niets voor).

@l3art
Vreemd, via de playstore op te 1+6t kan ik m niet vinden.
Maargoed, zo via jou link wel :)

[ Voor 31% gewijzigd door HellStorm666 op 14-11-2018 12:49 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Nakebod schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:09:
[...]

Het is mij onduidelijk welke foto nu wat is, de volgorde klopt namelijk niet. Enige wat je momenteel kan achterhalen is welke foto met de 3T is gemaakt en welke met de 6T, de rest is gissen. Zou je dit kunnen verduidelijken?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Laguna schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:19:
[...]

Het is mij onduidelijk welke foto nu wat is, de volgorde klopt namelijk niet. Enige wat je momenteel kan achterhalen is welke foto met de 3T is gemaakt en welke met de 6T, de rest is gissen. Zou je dit kunnen verduidelijken?
Net zoals bij de andere foto's die ik eerder gepost had, als je exif info van de foto's bekijkt kan je zien welke het is:
OnePlus ONEPLUS A3003: Stock camera (3T)
OnePlus ONEPLUS A6013: Stock camera (6T)
Google ONEPLUS A6013: Google Camera (6T)

En de volgorde (die volgens mij wel klopt?): De eerste 4 foto's zijn gemaakt met de 3T/stock (3x buiten, 1x binnen).
Dan 2x buiten met 6T/stock op normaal en night mode, gevolgd door 2x buiten met 6T/Google camera op normaal en night mode.
En de laatste 4 foto's van binnen: 2x met 6T/stock op normaal en night mode, gevolgd door 2x 6T/Google camera op normaal en night mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:18:

Sinds dien doet ie t 9 vd 10 keer direct, soms duurt t iets langer, en pakt ie m 99 vd 100 keer.
Eerder deed ie t 8 vd 10 keer maar. waarbij ie nog niet eens 1 vd 10 keer t snel deed.

Dus bij dezen de tip voor iedereen die m wat traag vindt, of waarbij ie t niet altijd doet.
Link de hele mik dan meteen :P.

How-to: Tips and Tricks for Screen Unlock
Gugger schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:08:
[...]

[...]

Daar over gesproken.

en...
Open Google Camera > instellingen > developer settings > vink 'use Google Photos' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Open Google Camera > instellingen > developer settings > vink 'use Google Photos' uit.
Waar zie je "developer settings" staan? Nadat ik op "instellingen" heb gedrukt krijg ik algemene instellingen zoals resolutie, locatie opslaan, raster etc.

Wel zie ik geavanceerd staan, maar daar zie ik alleen: Melding van vuile lens, HDR+ optie, Beheer over RAW+JPEG en video's efficient opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Nakebod schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:49:
[...]

Net zoals bij de andere foto's die ik eerder gepost had, als je exif info van de foto's bekijkt kan je zien welke het is:
OnePlus ONEPLUS A3003: Stock camera (3T)
OnePlus ONEPLUS A6013: Stock camera (6T)
Google ONEPLUS A6013: Google Camera (6T)

En de volgorde (die volgens mij wel klopt?): De eerste 4 foto's zijn gemaakt met de 3T/stock (3x buiten, 1x binnen).
Dan 2x buiten met 6T/stock op normaal en night mode, gevolgd door 2x buiten met 6T/Google camera op normaal en night mode.
En de laatste 4 foto's van binnen: 2x met 6T/stock op normaal en night mode, gevolgd door 2x 6T/Google camera op normaal en night mode.
Dat is een stuk duidelijker thx! Night mode is echt niet om aan te zien. Stock toch best veel verschil met de 3T, maar niet zo gek doordat sensor meer licht kan opvangen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 10:20
[...]

Daar over gesproken.
Ik gebruik nu 'Simple Gallery Pro' en kom ook af van QuickPic, maar die kun je niet vergelijken. SGP is vele malen beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Zawaponga schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:10:
[...]

Ik gebruik nu 'Simple Gallery Pro' en kom ook af van QuickPic, maar die kun je niet vergelijken. SGP is vele malen beter!!
Wat is er beter aan dan aan QuickPic?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 10:20
Veul meer opties, maar voor mij de belangrijkste optie, dat als je 'Show hidden folders' aanvinkt, dat die ook altijd getoond worden en niet zoals bij quickpic na een tijdje niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100

heb je hierover een aantal keer zien klagen, dus ben blij dat het voor je opgelost is! Die van mij gaat als een tierelier en ik dacht, wie weet gaat hij nog sneller met deze tips.. maar helaas haha. Hij gaat een pak trager nadat ik hier op het werk de kleinste kamer even donker heb gemaakt :)! Meteen eraf gegooid en terug in het licht geactiveerd en hij gaat weer heel snel nu! Vreemde jongens, die sensoren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
[...]

Had mijn vraag op XDA gesteld en blijkbaar is de foto nog aan het "verwerken". Als je een seconde of twee wacht en er dan op klikt werkt het. Zojuist getest en dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32

Boy

www.byoscoop.nl

Ik vind het ook regelmatig tegenvallen, ik ga dit ook eens proberen en laat het weten!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Boy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:28:
[...]

Ik vind het ook regelmatig tegenvallen, ik ga dit ook eens proberen en laat het weten!
ik heb de indruk dat het helaas wat van toestel tot toestel af hangt.. Heb op andere fora ook gelezen dat het bij sommigen gewoon heel slecht werkt, ook na 10x opnieuw instellen. Ik kan me bijvoorbeeld niet 1x herinneren dat de scanner niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32

Boy

www.byoscoop.nl

Cloclo100 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:46:
[...]

ik heb de indruk dat het helaas wat van toestel tot toestel af hangt.. Heb op andere fora ook gelezen dat het bij sommigen gewoon heel slecht werkt, ook na 10x opnieuw instellen. Ik kan me bijvoorbeeld niet 1x herinneren dat de scanner niet werkt.
ik heb ze al 2 x opnieuw ingesteld en soms dan lukt t 'm gewoon niet, dan moet ik wel echt heel duidelijk m'n vinger erop leggen, dan gaat het wel goed, maar ik kan het niet zomaar 'nonchalant' doen zoals ik deed bij m'n vorige telefoon...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 22:54
Over die scanner, zijn er toevallig klimmers aanwezig? Geregeld na een intens avondje klimmen hebben scanner van mn s7 en mn laptop al moeite, benieuwd hoe dit met optische scanner is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matheee
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08 21:30
Ik ben ook even gaan testen met de stock camera en GCam. Als het goed is, staat er bij de informatie van de foto met welke app/instellingen hij is genomen. Zal later meer foto's toevoegen.

https://photos.app.goo.gl/bDrjP8SaMdg8MiMb9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Matheee schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:09:
Ik ben ook even gaan testen met de stock camera en GCam. Als het goed is, staat er bij de informatie van de foto met welke app/instellingen hij is genomen. Zal later meer foto's toevoegen.

Thanks voor de vergelijking!
Valt wel op dat de Google cam over het algemeen wat donkerder is (maar ook wat minder fletse kleuren lijkt me?).
Ben er zo op het eerste zicht niet echt uit welke van de twee nu 'beter' is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Matheee schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:09:

Misschien zeg ik wel wat raars, maar ik vind de GCam foto's nou niet echt beter uit zien. Iets natuurlijker qua contrast, maar voor de rest vind ik de stockfoto's beter. Er wordt meer verscherping toegepast zo te zien, maar ik vind het nog meevallen wat het doet met de kwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 14-11-2018 17:18 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knamix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:01:
[...]

Waar zie je "developer settings" staan? Nadat ik op "instellingen" heb gedrukt krijg ik algemene instellingen zoals resolutie, locatie opslaan, raster etc.

Wel zie ik geavanceerd staan, maar daar zie ik alleen: Melding van vuile lens, HDR+ optie, Beheer over RAW+JPEG en video's efficient opslaan.
Welke exact versie gebruik je? Volledige lijst: https://celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer deze eens: https://www.celsoazevedo....ild.6.1.013_test-OP6T.apk. Is van Arnova (soort van hoofd maintainer).

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-11-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matheee
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08 21:30
Pap3rclip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:15:
[...]

Thanks voor de vergelijking!
Valt wel op dat de Google cam over het algemeen wat donkerder is (maar ook wat minder fletse kleuren lijkt me?).
Ben er zo op het eerste zicht niet echt uit welke van de twee nu 'beter' is...
Ben er ook nog niet helemaal uit welke ik beter vindt. Heb in ieder geval nog weer wat foto's met minder licht (al is de foto wel direct onder een lantaarnpaal genomen) toegevoegd. https://photos.app.goo.gl/bDrjP8SaMdg8MiMb9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist geïnstalleerd, maar nog steeds geen developer settings ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Knamix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:34:
[...]

Zojuist geïnstalleerd, maar nog steeds geen developer settings ;(
Hmm, hebben ze eruit gesloopt dan. Ik gebruik een OnePlus 3 met een andere versie (Pixel 2 versie dacht ik) en deze heeft dit wel. Anyway, denk dat je geen eens een speciale 6T versie nodig hebt, aangezien de camera's precies hetzelfde zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knamix
Moet zeggen dat ik toch wel een groot verschil zie met Gcam (positief). Heb het vergeleken met de stock night scape mode, maar Gcam blaast het in mijn ogen wel omver!

OP6T Nightscape:
Stock OP6T Nightscape

OP6T Night Sight (Gcam):
Stock OP6T Night Sight Gcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Knamix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:55:
Moet zeggen dat ik toch wel een groot verschil zie met Gcam (positief). Heb het vergeleken met de stock night scape mode, maar Gcam blaast het in mijn ogen wel omver!

OP6T Nightscape:
[Afbeelding: Stock OP6T Nightscape]

OP6T Night Sight (Gcam):
[Afbeelding: Stock OP6T Night Sight Gcam]
De vraag is dan alleen, welke foto is realistischer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

demonic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:06:
[...]

De vraag is, wat is belangrijker: een realistische foto of een waar alles goed op te zien is?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
demonic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:06:
[...]

Foto van de Oneplus is realistischer qua kleuren, maar je zie bijna niks (kijk maar naar de boom rechtsonder.

Gcam heeft een groene waas, maar alles is een stuk scherper (alweer de boom rechtsonder). Met nabewerking kom je een stuk verder met Gcam dan met de foto van de stock cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
GreNade schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:08:
[...]

De vraag is, wat is belangrijker: een realistische foto of een waar alles goed op te zien is?
Ik zou zeggen een realistische foto.
Als ik een foto maak wil ik die meestal hebben zoals ik het op dat moment zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

l3art schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:59:
[...]

Ik zou zeggen een realistische foto.
Als ik een foto maak wil ik die meestal hebben zoals ik het op dat moment zie.
Maar is dat het doel van de nightscape/night mode dan? Als je een realistische foto wil kan je toch gewoon de pro modus gebruiken?

Nachtmodus ziet letterlijk méér dan ik in het donker, dan kan je per definitie al geen realistische foto meer krijgen toch?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
GreNade schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:00:
[...]

Maar is dat het doel van de nightscape/night mode dan? Als je een realistische foto wil kan je toch gewoon de pro modus gebruiken?

Nachtmodus ziet letterlijk méér dan ik in het donker, dan kan je per definitie al geen realistische foto meer krijgen toch?
True. Maar ik zeg ook dat ik meestal een realistische foto wil.

Wel is het zo dat camera's in het donker over het algemeen minder zien dan de mens ziet (tot op zekere hoogte). In dat soort situaties is de nachtmodus een goede oplossing denk ik. Maar het te ver pushen hoeft voor mij niet inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

l3art schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:04:
[...]

True. Maar ik zeg ook dat ik meestal een realistische foto wil.

Wel is het zo dat cameras in het donker over het algemeen minder zien dan de mens ziet (tot op zekere hoogte). In dat soort situaties is de nachtmodus een goede oplossing denk ik. Maar het te ver pushen hoeft voor mij niet inderdaad.
Je schiet in ieder geval leuke plaatjes er mee, zo uit de losse hand vind ik het best indrukwekkend.

Uurtje of 21:00, alleen lantaarnpaal als verlichting, night mode van Gcam. (en een keer verstuurd door whatsapp, dus behoorlijk gecomprimeerd.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ilkfbcsdc41NPuPyN4nmogqn/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q8C4RX3lMjrWr17aLgTEdxm5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qYOwSSkNR7gESqrcFkfmLzhI/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 14-11-2018 20:16 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Is het mogelijk om het geluid tijdens het bellen wat hoger in te stellen? Op het maximale vind ik het vrij laag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor de Thunder Purple-liefhebbers:
OnePlus 6T Thunder Purple

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pap3rclip
Heeft er iemand ervaring met het via Oneplus.com kopen op factuur voor een BTW-plichtig bedrijf?

In de bestelfase zie ik nergens een mogelijkheid om een 'business' account/profiel aan te maken met je BTW nummer etc...
Ik heb uiteindelijk een factuur nodig die in de boekhouding mag zodat de BTW teruggetrokken kan worden.

• 13art
Nee dat wordt hem niet voor mij.
Ik vind die kleur meer iets voor mijn vrouw ofzo, maar niet voor mij.
Even wachten op andere kleuren.

• Knamix
Wordt hem ook niet voor mij.. Het paars is meer richting roze als ik het zo zie :(

Als er een zwart/blauwe variant komt ben ik verkocht :p

P.S. Misschien een idee om een Whatsapp/Telegram groep te openen voor de OP6T? Weet niet of er animo voor is? :)

• Maaark
Pap3rclip schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:42:
Heeft er iemand ervaring met het via Oneplus.com kopen op factuur voor een BTW-plichtig bedrijf?

In de bestelfase zie ik nergens een mogelijkheid om een 'business' account/profiel aan te maken met je BTW nummer etc...
Ik heb uiteindelijk een factuur nodig die in de boekhouding mag zodat de BTW teruggetrokken kan worden.
Krijg je niet. Daarom heb ik bij Amazon besteld.

• Pap3rclip
Maaark schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:57:
[...]

Krijg je niet. Daarom heb ik bij Amazon besteld.
Heb het eens nagevraagd op hun chat, misschien dat het voor iemand anders nog van pas komt. Dit is het antwoord:
Upon purchase, you will not see any option on how you can put those details, however, once the status of your order is dispatched we can modify the invoice together with the detail of the company and your vat number.

For now just use your detail then later on we will modify.

Once the status is delivered or dispatched just contact us back so we can provide the invoice you need.
Beetje vreemde manier maar het zou dus mogelijk moeten zijn om als BTW-plichtige aan te kopen.

• Maaark
Pap3rclip schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:08:
[...]

Heb het eens nagevraagd op hun chat, misschien dat het voor iemand anders nog van pas komt. Dit is het antwoord:

[...]

Beetje vreemde manier maar het zou dus mogelijk moeten zijn om als BTW-plichtige aan te kopen.
Maar dan betaal je dus teveel :) De prijs die je betaald is het bedrag excl btw omdat ze geen btw heffen.
Dat jouw BTW nr op de invoice staat boeit eigenlijk weinig.

Ik had het ook bij hun nagevraagd, maar het antwoord wisselde iedere chat. Er werd mij zelfs de eerste keer verteld dat hun hun NL btw nummer op de invoice deden zetten terwijl dat in andere chats ontkent werd.

[ Voor 17% gewijzigd door Maaark op 15-11-2018 11:28 ]

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Knamix schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:54:
P.S. Misschien een idee om een Whatsapp/Telegram groep te openen voor de OP6T? Weet niet of er animo voor is? :)
Ik heb wel animo. Wel Telegram :)

• Pap3rclip
Maaark schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:27:
[...]

Maar dan betaal je dus teveel :) De prijs die je betaald is het bedrag excl btw omdat ze geen btw heffen.
Dat jouw BTW nr op de invoice staat boeit eigenlijk weinig.

Ik had het ook bij hun nagevraagd, maar het antwoord wisselde iedere chat. Er werd mij zelfs de eerste keer verteld dat hun hun NL btw nummer op de invoice deden zetten terwijl dat in andere chats ontkent werd.
Klopt... blijkbaar maken ze geen EU-gebaseerde facturen (komt uit Hong-Kong). Dus dan betaal je de taxen.
Jammer toch dat soort dingen. Amazon it is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Ik heb een Telegram groep aangemaakt:
https://t.me/joinchat/HOsgklV_7yqQtdSHLG6gYg

Als dit in ieder geval toegestaan is

• Knamix
Troubled schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:46:
Ik heb een Telegram groep aangemaakt:
https://t.me/joinchat/HOsgklV_7yqQtdSHLG6gYg

Als dit in ieder geval toegestaan is
@rens-br @Anonymoussaurus Kan/mag dit ook aan de OP toegevoegd worden? :)

• Pap3rclip
Voor de mensen die graag een AOD willen (fingerprint sensor zou dan ook altijd moeten werken volgens mij), thread ziet er veelbelovend uit:
https://forum.xda-develop...splay-oneplus-6t-t3866445

[ Voor 17% gewijzigd door Pap3rclip op 15-11-2018 15:08 ]

• banananas
Pap3rclip schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:08:
Voor de mensen die graag een AOD willen (fingerprint sensor zou dan ook altijd moeten werken volgens mij), thread ziet er veelbelovend uit:
https://forum.xda-develop...splay-oneplus-6t-t3866445
Veelbelovend, daarmee is het voorlopig ook gezegd.

Er zitten een paar bugs in, het is gebaseerd op pixel roms en het verwijderen van de mod zorgt voor bootloops. Ga er dus niet van uit als je dit installeert, dat alles werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:17
Erg tevreden met de camera;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JcnC6V3l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WU14xWhl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nUGihfLl.jpg

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Ik merk dat notificaties soms met grote vertraging binnenkomen. Omdat ik net van een iPhone ben overgestapt heb ik die ook nog steeds (zonder sim) actief. Notificaties komen eerst op de iPhone binnen, en soms pas minuten later op de OnePlus 6T.

Meest vervelende was nog wel dat Whatsapp soms niet binnenkomt. Geen enkele notificatie tot je Whatsapp handmatig opened, dan blijkt dat er berichten en een binnenkomend gesprek gemist zijn :(

Heb al wat gespeeld met batterij-besparing (uitzetten) en een tooltje (PNF) die het notificatie-proces zou moeten versneller. Maar heb nog niet echt het idee dat het beter gaat. Dit is echt wel redelijk knudde - zonder betrouwbare notificaties is het redelijk onbruikbaar als telefoon. Ben ik de enige met dit soort probemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 15-11-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Xandrios schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:36:
Ik merk dat notificaties soms met grote vertraging binnenkomen. Omdat ik net van een iPhone ben overgestapt heb ik die ook nog steeds (zonder sim) actief. Notificaties komen eerst op de iPhone binnen, en soms pas minuten later op de OnePlus 6T.

Meest vervelende was nog wel dat Whatsapp soms niet binnenkomt. Geen enkele notificatie tot je Whatsapp handmatig opened, dan blijkt dat er berichten en een binnenkomend gesprek gemist zijn :(

Heb al wat gespeeld met batterij-besparing (uitzetten) en een tooltje (PNF) die het notificatie-proces zou moeten versneller. Maar heb nog niet echt het idee dat het beter gaat. Dit is echt wel redelijk knudde - zonder betrouwbare notificaties is het redelijk onbruikbaar als telefoon. Ben ik de enige met dit soort probemen?
Ik gebruik webwhatsapp en hier komen de apps tegelijk binnen. Ook mijn push-mails (werk) komen tegelijk binnen. Voor de rest kan ik natuurlijk niet vergelijken...

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Xandrios schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:36:

(met mijn 3T hetzelfde probleem een tijdje gehad)
Vanuit je multi-task menu/recente apps kan je op een slotje klikken, om te forceren dat een app actief blijft.
Dat loste het bij mij op. na een (nieuwe) update van het OS was het probleem opgelost. (geen idee of dat ook de oorzaak was)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Bedankt. Dat voorkomt dat een app eventueel afgesloten wordt. Ik heb niet het gevoel dat dat het probleem is (Want ik sluit Whatsapp/Email eigenlijk nooit af)..maar ik zal dit zeker eens proberen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
Zijn deze met de stock camera of met de Gcam port ?
Ik blijf maar twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Xandrios schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:10:
Bedankt. Dat voorkomt dat een app eventueel afgesloten wordt. Ik heb niet het gevoel dat dat het probleem is (Want ik sluit Whatsapp/Email eigenlijk nooit af)..maar ik zal dit zeker eens proberen. Bedankt voor de tip!
Was je van dit topic al op de hoogte?

https://forum.xda-develop...fication-fix-100-t3865551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:17
Shadow_J schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:59:
[...]

Zijn deze met de stock camera of met de Gcam port ?
Ik blijf maar twijfelen :P
Ik gebruik de G-cam port!
Al moet ik zeggen dat het op de normale modus met de back cam niet verschilt.
Verschil zit 'm vooral in de front cam. Al vind ik beide een beetje vervelend;

Stock front cam: Verzacht de foto heel erg.
Gcam front cam: Verscherpt de foto héél erg.

[ Voor 16% gewijzigd door Valandin op 16-11-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
De Gcam heeft idd heel wat meer detail, ik gebruik de selfie cam op mijn 5X nu eigenlijk heel weinig. Voor mij is het detail van de gewone cam's heel belangrijk. Ik heb al redelijk veel foto's dat iedereen gepost heeft bekeken en ik heb nog juist iets te vaak van "net niet". Het grote nadeel is dat ik geen enkele telefoon van onder de 500€ zie dat mij een prachtig apparaat geeft zoals OnePlus en mij de camera ervaring kan geven zoals ik wil. Verder ben ik natuurlijk als Google gebruiker liefst af met een zo clean mogelijk apparaat waardoor er ook wel enkele merken niet in overweging genomen worden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Shadow_J schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:48:
De Gcam heeft idd heel wat meer detail, ik gebruik de selfie cam op mijn 5X nu eigenlijk heel weinig. Voor mij is het detail van de gewone cam's heel belangrijk. Ik heb al redelijk veel foto's dat iedereen gepost heeft bekeken en ik heb nog juist iets te vaak van "net niet". Het grote nadeel is dat ik geen enkele telefoon van onder de 500€ zie dat mij een prachtig apparaat geeft zoals OnePlus en mij de camera ervaring kan geven zoals ik wil. Verder ben ik natuurlijk als Google gebruiker liefst af met een zo clean mogelijk apparaat waardoor er ook wel enkele merken niet in overweging genomen worden :)
Niets persoonlijks, maar heet dat niet 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten' ? Je wilt één van de beste camera's (en software) voor onder de 500 euro. De 6T is al heel goed qua camera met de Google Camera port. Is dit niet genoeg, dan raad ik je de Pixel 3, Huawei of Samsung aan (die veel duurder zijn en waarvan Samsung en Huawei een meh update-beleid hebben en softwarekwaaltjes hebben). :)

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen